Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 67 Laatste
Acties:
alle systemen, betekend ook alle systemen ;) dus met arm werkt het prima.

je kunt het spotweb volgens mij niet meer instellen om met nzbget om te gaan, maar dat weet ik niet zeker.
dat kun je het beste even navragen in het spotweb topic.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ook weer opgelost waarom mijn itunes server opeens stuk was..zaten een paar m3u (playlist files) in een paar mapjes en daar houd itunes niet van. Dom, beperkt programma eigenlijk :X

Ik probeer nu Twonky zo ver te krijgen dat ik windows media player ook ondertitels kan krijgen, is dit iemand al gelukt?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik ben er over aan het na denken.Om een QNAP TS-859 Pro+ Voor opslag te kopen.Die ik in Raid 6 wil laten draaien.Heeft iemand ervaring met deze NAS ?.Ik ben er een tegen gekomen in dit topic.Ik kies vooral voor de Qnap voor de mooi software die er is.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoeveel wil je gaan opslaan? 8 bays lijkt me wat overkill voor een thuisgebruiker, misschien niet voor een tweaker :P

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Mr_gadget schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:12:
Hoeveel wil je gaan opslaan? 8 bays lijkt me wat overkill voor een thuisgebruiker, misschien niet voor een tweaker :P
Heb nu 5 HD's totaal 4,2TB.Daar komt nog bij 500CD's van 650MB en 700MB.En heb nog 200 DVD van 4,3GB.Ik ga ook nog een blu ray brander kopen.Zo dat ik al mijn CD/DVD kan backupen.Naar blu ray van 50GB.Voor mij is het geen overkill.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Mooi!
Ik vraag mij ook even af, als je nu nog een werkende spotweb hebt...word de user nou gewist?
Verandert er iets aan de database?
Of zou dit gewoon eroverheen geinstalleerd kunnen worden en dan evt de backup van ownsetting de filter settings gewoon terug pasten?

Ben benieuwd.
sl1000 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:10:
[...]

Ik heb het nieuwe qpkg eigenlijk wel af. Zit alleen nog te dubben of ik wat routines zal toevoegen die gelijk een standaard gebruiker aan de database toevoegd, en daar dan de sabnzbd integratie voor regelen. Aan de andere kant, dat kan ook altijd nog een keer toekomstige versie...

Heb gelijk nog een bugje eruit gevist die het package deed crashen als je meer dan 1 ip-adres gebruikte in je qnap (2 netwerkkaarten, met verschillende ip's). Nu pakt hij het ip van de eerste nic.

changes:
- wat bugjes verwijderd
- ownsettings.php weer compliant gemaakt. Je dient nu na installatie zelf een user aan te maken, en in de instellingen van de user de url naar spotweb, en betreffende apikey in te vullen.
- geen git pull meer naar de laatste code. deze versie gebruikt de code gedownload op 02-07-11 23:12.

opmerkingen:
- initieel binnen halen van spots kan een behoorlijk lange tijd duren. sta niet gek te kijken als je pas na een dag ofzo pas de nieuwste spots binnen hebt. zet de nas of het qpkg gedurende die tijd niet uit, dat sloopt het update process, waarna een handmatige retrieve -force nodig is om het weer te fixen.

qpkg voor alle QNAP systemen: Download

edit:

hmm bedenk me net dat als je upgrade vanaf een foute, nu niet werkende, oude versie het nog mis kan gaan.
verwijder als je foutmeldingen krijgt eerst eens ownsettings.php uit de share web/spotweb op de qnap, en restart het qpkg.

ik zal van de week nog even een nieuwere versie maken die wat handiger omgaat met de upgrade vanaf een vorige versie.
als het goed is kun je hem er gewoon overheen zetten, zonder dat je de ownsettings hoeft terug te pasten, enz. (mits do not touch op TRUE staat). Hij laat verder de bestaande database met rust als deze al bestaat.
een copietje van de settings kan nooit kwaad om te bewaren natuurlijk.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:01
Ola, iemand een idee waarom ik niets kan printen via de printserver?
Situatie is al volgt: printer aangesloten via USB op de 119P+, draadje van NAS naar switch, op switch zit pc aangesloten.
Vanaf de pc kan ik wel printen.
Gisteren geprobeerd met een laptop via wireless: kan printer toevoegen etc, alles ziet er ok uit. alleen wanneer ik iets probeer te printen komen mijn prints nooit aan,ze worden wel verzonden maar er gebeurd niets....

<klaagmode>
*zucht*, had gehoopt dat iets wat >€200 kost toch gewoon zou werken maar na alles wat ik eerder hiermee heb (gehad) (WOL problemen, HD problemen) en nu print problemen heb ik toch zoiets van...had ik het maar niet gedaan....
</klaagmode>

Hi Ha Hopjesvla

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En plug eens een kabeltje in de laptop? Dan werkt het wel?

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 17:44

Erikz.nl

professioneel prutser

sl1000 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:12:
alle systemen, betekend ook alle systemen ;) dus met arm werkt het prima.

je kunt het spotweb volgens mij niet meer instellen om met nzbget om te gaan, maar dat weet ik niet zeker.
dat kun je het beste even navragen in het spotweb topic.
Jammer, ik gebruik alleen maar NZBget. Helaas werkt Sickbeard ook al niet met NZBget :(
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:11:
Ola, iemand een idee waarom ik niets kan printen via de printserver?
Situatie is al volgt: printer aangesloten via USB op de 119P+, draadje van NAS naar switch, op switch zit pc aangesloten.
Vanaf de pc kan ik wel printen.
Gisteren geprobeerd met een laptop via wireless: kan printer toevoegen etc, alles ziet er ok uit. alleen wanneer ik iets probeer te printen komen mijn prints nooit aan,ze worden wel verzonden maar er gebeurd niets....

<klaagmode>
*zucht*, had gehoopt dat iets wat >€200 kost toch gewoon zou werken maar na alles wat ik eerder hiermee heb (gehad) (WOL problemen, HD problemen) en nu print problemen heb ik toch zoiets van...had ik het maar niet gedaan....
</klaagmode>
Staat je printer bij de lijst compatible printers?

http://wiki.qnap.com/wiki/Compatibility_List

Anders dit subforum doorzoeken of er problemen en fixes aanwezig zijn:
http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=182

Vooral deze thread gaat over printers:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=182&t=5034

[ Voor 26% gewijzigd door Erikz.nl op 05-07-2011 11:18 ]

• Hopjesvla79
IJsbeer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:43:
En plug eens een kabeltje in de laptop? Dan werkt het wel?
yep, geen probleem. gewoon sharen via de vaste comp is ook geen probleem.

Hi Ha Hopjesvla

• Hopjesvla79
Erikz.nl schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:15:
[...]

[...]

Staat je printer bij de lijst compatible printers?

http://wiki.qnap.com/wiki/Compatibility_List

Anders dit subforum doorzoeken of er problemen en fixes aanwezig zijn:
http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=182

Vooral deze thread gaat over printers:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=182&t=5034
Hij staat niet in de lijst, maar die lijst is dan ook niet zo groot. Vreemd is dat hij een tijdje terug nog wel werkte, maar nu niet meer. Zoals gezegd: mijn vaste computer kan wel gewoon via de nas printen.

Nog maar eens even verder zoeken dan...(het topic over niet werkende printers op QNAP ken ik idd, ik concludeer dat er maar weinig werkende printers zijn....)

Hi Ha Hopjesvla

• IJsbeer
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:56:
[...]

yep, geen probleem. gewoon sharen via de vaste comp is ook geen probleem.
Dan zou ik het in je wireless / router zoeken. Als het bekabeld wel werkt vanaf dezelfde laptop is het dus niet een conf. probleem in de laptop of nas. Maar geen idee wat voor settings hier invloed op zouden kunnen hebben.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:59:
[...]

Hij staat niet in de lijst, maar die lijst is dan ook niet zo groot. Vreemd is dat hij een tijdje terug nog wel werkte, maar nu niet meer. Zoals gezegd: mijn vaste computer kan wel gewoon via de nas printen.

Nog maar eens even verder zoeken dan...(het topic over niet werkende printers op QNAP ken ik idd, ik concludeer dat er maar weinig werkende printers zijn....)
Wanneer gebeurde dit? Na het upgraden van de firmware dan zeker?

• Hopjesvla79
Erikz.nl schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:47:
[...]

Wanneer gebeurde dit? Na het upgraden van de firmware dan zeker?
Dat zou goed de oorzaak kunnen zijn. Maar vreemd blijft het wel dat ik ook denk dat het iets met de wireless verbinding kan zijn..., maar wat?

Hi Ha Hopjesvla

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:57:
[...]

Dat zou goed de oorzaak kunnen zijn. Maar vreemd blijft het wel dat ik ook denk dat het iets met de wireless verbinding kan zijn..., maar wat?
Mm... dat weet ik ook niet. Het kan dus zijn dat er een fix is geweest waardoor jouw printer dus toch niet meer werkt... Heb je ook de nieuwste drivers voor je printer geïnstalleerd? Dat kan ook nog de boel oplossen.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:03
Hmm misschien kan iemand me hier mee helpen. Ik heb een grote map met files die ik wil koperen naar een ftp toe vanaf mijn NAS. Is het mogelijk om mijn nas ergens te laten inloggen en de bestanden te uploaden, zonder dat ik een client nodig heb om het te "fxpen" of een andere manier te doen, maar direct vanuit de nas?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24

Beaves

Usque ad Finem

Wat trouwens ook echt een design-faal is, is dat nergens in de GUI een RAID rebuild optie gebouwd is. Als je disk hebt die zoals ik af en toe niet gezien wordt dan zou het handig zijn om handmatig te rebuilden, nu moet ik elke keer opnieuw dat hele ding opnieuw opstarten :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:16
Beaves schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:49:
Wat trouwens ook echt een design-faal is, is dat nergens in de GUI een RAID rebuild optie gebouwd is. Als je disk hebt die zoals ik af en toe niet gezien wordt dan zou het handig zijn om handmatig te rebuilden, nu moet ik elke keer opnieuw dat hele ding opnieuw opstarten :X
Kan je niet gewoon de gefaalde disk eruit halen zodat na terug plaatsen de rebuild automatisch begint?

• Hopjesvla79
mmm printer werkt weer. De boel volledig gereset en opnieuw ingesteld..de vraag uis alleen voor hoe lang het weer blijft werken...
ok, nu alleen nog op de to-do lijst: fixen van de HD..dus waar blijft de update?....

Hi Ha Hopjesvla

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Spoelly schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:31:
[...]

Is prima, ben het niet helemaal met je eens mbt de software. Sabnzbd en sickbeard zijn erg volwassen. Je moet alleen even weten hoe alles zit.
Klopt. Maar het is me nu dan toch gelukt.

Heb eerst alle QPKGs er maar weer afgegooid, en daarna één voor één weer geinstalleerd (Python, Optware, SABnzbplus, CouchPotato en Sickbeard). Het enige verschil was dat ik na de installatie van SABnzbplus eerst alles goed heb ingesteld, en pas daarna de rest erop heb gezet. Het werkt nu allemaal perfect. Was wel even zoeken en puzzelen, maar nu het eenmaal draait is het super. Ook de combinatie met XBMC is erg fijn.

Blij :)

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
joepP schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:49:
[...]

Klopt. Maar het is me nu dan toch gelukt.

Heb eerst alle QPKGs er maar weer afgegooid, en daarna één voor één weer geinstalleerd (Python, Optware, SABnzbplus, CouchPotato en Sickbeard). Het enige verschil was dat ik na de installatie van SABnzbplus eerst alles goed heb ingesteld, en pas daarna de rest erop heb gezet. Het werkt nu allemaal perfect. Was wel even zoeken en puzzelen, maar nu het eenmaal draait is het super. Ook de combinatie met XBMC is erg fijn.

Blij :)
Ik snap trouwens niet waarom je python nog installeert. Tenzij je het voor iets anders dan de genoemde apps gebruikt. Je hebt em niet nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:57:
heeft iemand ervaring met het ter reparatie aanbieden van een QNAP ?
mijn 439 is morgen precies al 4 weken weg (via informatique) .. :X
* zucht

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 19:50 ]

• Hopjesvla79
Beetje OT maar goed:
Ik gebruik Allwaysync om mijn bestanden van laptop en vaste comp weg te schrijven naar de NAS.
Diegenen die Allwaysync kennen weten dat je meerder opties heb om je data weg te schrijven.Onder andere gewoon via windows folders (smb/samba?) en FTP.
Waar haal ik de grootste snelheidswinst mee? Via windows of toch via FTP? Heeft het nog zin om SFTP te gebruiken (thuisnetwerk)?

Hi Ha Hopjesvla

sftp is een stuk trager door gebruik van encryptie, dit is binnen een thuisnetwerk ook overbodig.
Via ftp zal de snelste optie zijn vermoed ik, al zou je wat issues kunnen krijgen met utf-8 bestandscodering, dat ligt aan de support die je client bied. Dit zou je moeten testen (upload een cd met nummers van Bløf ofzo en kijk of alle tekens er nog normaal uit zien)
via smb/samba is de meeste zeker methode dat je data zonder problemen op je nas verschijnt en hooguit 10% trager als ftp.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Neem aan dat die alleen de gewijzigde files synct? Kan je ook door je historie van changes bladeren? Gebruik namelijk nu zelf synctoy van Microsoft, werkt best aardig maar iets van versie beheer zou ik fijn zijn.

Disconnect itunes bij jullie ook als je een smartplaylist aanmaakt? Dat stomme programma is veel te gevoelig voor foutjes in het protocol |:(

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24

Beaves

Usque ad Finem

babbelbox schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 07:20:
[...]

Kan je niet gewoon de gefaalde disk eruit halen zodat na terug plaatsen de rebuild automatisch begint?
Dat heb ik geprobeerd en dat werkt niet. Wat wel werkte was een full scan van de disk. Toen deze voltooid was zonder fouten is de RAID Array automatisch hersteld.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Hopjesvla79
Mr_gadget schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:43:
Neem aan dat die alleen de gewijzigde files synct? Kan je ook door je historie van changes bladeren? Gebruik namelijk nu zelf synctoy van Microsoft, werkt best aardig maar iets van versie beheer zou ik fijn zijn.

Disconnect itunes bij jullie ook als je een smartplaylist aanmaakt? Dat stomme programma is veel te gevoelig voor foutjes in het protocol |:(
Wat je maar wilt:
Syncen naar 1 kant (dus een sort of backup)
Syncen naar 2 kanten (dus heen en weer, echt syncen dus).

Je kan idd instellen dat gewijzigde of verwijderde bestanden voor een vooraf ingestelde tijd bewaard blijven (bv x aantal dagen of x aantal sync's. Deze worden bewaard in een hidden folder en kan je dus , als het nodig is, altijd terug halen.

Ben zelf zeer te spreken hierover, set and forget.

Hi Ha Hopjesvla

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Aan de hand van de link in dit topic probeer ik Serviio aan de praat te krijgen. Alhoewel de TV Serviio wel detecteert, kan ik met geen enkele mij bekende account inloggen om Serviio te configureren. Heeft iemand Serviio aan de praat gekregen?

[edit]
Lijkt met de installatie van Optware opgelost te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Opi op 08-07-2011 19:17 ]

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Hopjesvla79 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:34:
Beetje OT maar goed:
Ik gebruik Allwaysync om mijn bestanden van laptop en vaste comp weg te schrijven naar de NAS.
Diegenen die Allwaysync kennen weten dat je meerder opties heb om je data weg te schrijven.Onder andere gewoon via windows folders (smb/samba?) en FTP.
Waar haal ik de grootste snelheidswinst mee? Via windows of toch via FTP? Heeft het nog zin om SFTP te gebruiken (thuisnetwerk)?
Ik gebruik het dedicated backupprotocol Rsync. Dat werkt volgens mij het snelste. Draai nu 100mbit (zwakke schakel in het netwerk) en haal daarmee de maximale snelheid (11Mb/s). Op 1000mbit zou ik realistisch 60 Mb/s moeten halen. Protocol staat de hele tijd open en ik draai vanaf twee desktops incrimental updates. Werkt als een zonnetje. Verder geen ervaring met samba en FTP.

• IJsbeer
  • Niet online
RSync werkt idd beter, maar daar heb ik nog geen fatsoenlijke windows tools voor kunnen vinden. Ik maak gebruik van RSync tussen twee QNAP's remote, en mijn pa maakt backup's remote via Allways Sync (FTP). Al met al werkt dat prima.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Backup PC leek me ook erg interessant, veel mogelijkheden en goede compressie (kan volgens mij zelfs backups van verschillende pc's vergelijken om gelijke bestanden maar 1 keer op te slaan volgens mij). Alleen wel wat ingewikkeld installeren.

Maar allwaysync klinkt ook goed.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

IJsbeer schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:42:
RSync werkt idd beter, maar daar heb ik nog geen fatsoenlijke windows tools voor kunnen vinden. Ik maak gebruik van RSync tussen twee QNAP's remote, en mijn pa maakt backup's remote via Allways Sync (FTP). Al met al werkt dat prima.
Ik gebruik QtdSync. Vooralsnog gratis en met scheduler. Werkt natuurlijk met incremental backups. Of je ook met hardlinks kan werken weet ik zo even niet, maar die gebruik ik zelf toch niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Erikz.nl op 08-07-2011 10:49 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een QNAP TS-212 en heb hierop sl1000's Spotweb QPKG geinstalleerd. Werkt perfect en hij haalt netjes de posts op. In Spotweb settings heb ik de sabnzb link geplaatst en de API key die ik uit het sabznb config scherm heb gehaald.

Als ik op de download knop druk in Spotweb, krijg ik een ronddraaiend icoontje, maar in sabznb gebeurt er niets.

Wat doe ik verkeerd?

Thanks alvast!
Hoe ziet de link er uit die je er in gepost hebt?

Verwijderd

In de spotweb settings (voorkeuren) scherm staat hij alsvolgt:

http://192.168.1.33:8800/sabnzbd/

daaronder heb ik de API key ingevuld zoals hij door sabnzb is aangegeven (bij: API key voor sabnzbd?)

Ik zie verder niets gebeuren in sabnzb.
haal die "sabnzbd/" aan het einde van de link eens weg. dan zou het moeten werken ;)

Verwijderd

Die heb ik nu aangepast. Ik heb het idee dat het "sab paneel" er nu iets anders uit ziet dan hiervoor. Hij geeft status "idle" aan, hiervoor leek de verbinding niet eens gemaakt.
Maar er gebeurt nog niets. "Geen file in de wachtrij" en als ik op sabnzb kijk is de queue ook leeg....

Thanks voor je snelle reactie trouwens!

Verwijderd

Als ik overigens handmatig een nzb toevoeg in sabnzbd en die download, dan geeft ie het wel weer in Spotweb "SabNZB paneel". Maar het lijkt er dus op dat ie ze zelf niet wil toevoegen (nzb's)..
gebruik je een password voor je sabnzbd interface?

Verwijderd

nope, die is gewoon toegankelijk.

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11 18:48
sl1000 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:26:
haal die "sabnzbd/" aan het einde van de link eens weg. dan zou het moeten werken ;)
Zat toevallig net met hetzelfde probleem. Dit was voor mij WEL de oplossing! Dank! _/-\o_
@thann0: dan maar ff in het spotwebtopic vragen. Zo op afstand ff geen idee meer

• Jab65
hmmm, krijg nu geen automatische updates... spotupdate_status geeft "access denied". ook van de shell het retrieve script runnen werkt niet. Disable en Enable van de qpkg zorgt wel voor een update....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:57:
heeft iemand ervaring met het ter reparatie aanbieden van een QNAP ?
mijn 439 is morgen precies al 4 weken weg (via informatique) .. :X
tringgggggggggg .. TNT

mijn 'kindje ' is EINDELIJK thuis *O* ... na 10 weken.
ondanks wat gevloek en getier op de QNAP blijft het toch een prachtig apparaat .. en alles kan kapot

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 10:48 ]

Verwijderd

Toch bedankt sl1000!

• babbelbox
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:28:
[...]

tringgggggggggg .. TNT

mijn 'kindje ' is EINDELIJK thuis *O* ... na 10 weken.
ondanks wat gevloek en getier op de QNAP blijft het toch een prachtig apparaat .. en alles kan kapot
Maar ook niet onbelangrijk...
Is je probleem opgelost? En wat wás het probleem?

Verwijderd

babbelbox schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Maar ook niet onbelangrijk...
Is je probleem opgelost? En wat wás het probleem?
het probleem is opgelost.
ik had de 4 disks hier achter gehouden, na montage vanochtend werd de raid5 na booten herkend en werkt alles weer...ik denk dat er een nieuwe voeding ingezet is. 8)

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 13:45
Goedendag

Ik probeer met mijn qnap 212 te downloaden maar krijg constant foutmeldingen via nzbget en sabnzb

nzbget geeft aan dat de server slaapt.

Sabnzb geeft deze foutmeldingen aan:

2011-07-04 11:10:34,429 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:34,431 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=a6f88$4e105b72$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258544, partnum=112, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:34,535 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:34,537 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=770ef$4e105b73$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258406, partnum=113, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:35,309 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:35,311 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=1f5c6$4e105b74$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258784, partnum=114, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:35,346 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:35,349 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=6e51b$4e105b74$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258422, partnum=115, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:36,159 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:36,163 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=b5d3a$4e105b74$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258523, partnum=116, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:36,312 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:36,317 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=11539$4e105b75$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258498, partnum=117, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:37,126 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:37,128 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=a431b$4e105b75$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258571, partnum=118, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:37,303 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:37,305 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=5145$4e105b76$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258535, partnum=119, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:38,043 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:38,046 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=48542$4e105b76$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258462, partnum=120, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:10:38,179 FOUT: Probleem met tempfile.mkstemp
2011-07-04 11:10:38,181 WAARSCHUWING: Flushing <Article: article=9b6dc$4e105b76$541b9caa$11989@cache6.tilbu1.nb.home.nl, bytes=258595, partnum=121, art_id=None> failed -> no art_id
2011-07-04 11:19:23,936 FOUT: Schijf is vol! Forceer Pauze

Wat kan de oorzaak zijn??

Groet Pater

• Jab65
@sl1000: Wat is het verschil tussen de retrieve opdracht die wordt uitgevoerd na het enabelen van de qpkg en die wordt gestart door de cron? De eerste doet het bij mij wel, de tweede niet. Het is toch wel lastig als je iedere keer via de QNAP console moet om de nieuwe headers te halen 8)7

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
Jab65 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 08:42:
@sl1000: Wat is het verschil tussen de retrieve opdracht die wordt uitgevoerd na het enabelen van de qpkg en die wordt gestart door de cron? De eerste doet het bij mij wel, de tweede niet. Het is toch wel lastig als je iedere keer via de QNAP console moet om de nieuwe headers te halen 8)7
Heb je al eens een manual retrieve gedaan via putty?

• Jab65
Spoelly schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:02:
[...]
Heb je al eens een manual retrieve gedaan via putty?
Ja, maar daar gebeurt niets... Als ik de output naar een bestand stuur, dan wordt het outputbestand wel aangemaakt, maar blijft helemaal leeg.
@jab65: vreemd, hier werkt het package prima. Klinkt als een rechtenkwestie ergens. Crontab gebruikt de standaard retrieve.php, met admin rechten. Start/stop draait onder httpd user welke standaard van de ontwikkelaars geen retrieve mag uit voeren. Daarom wordt bij stop/start een kopie van retrieve.php gemaakt, waaruit de rechtencheck word gehaald. Deze aangepaste trekt de update binnen, en word daana verwijderd.

Verwijderd

Is er een standaard "spotweb" of "admin" account wat wordt aangemaakt na de QPKG?
Wellicht dat ik daarom niet kan downloaden. Ik heb een nieuwe user aangemaakt, maar wellicht heeft ie niet de juist rechten.

En wat is het standaard wachtwoord wat wordt aangemaakt voor het spotweb / admin account?

Verwijderd

Het is gelukt sl1000. De user die ik had aangemaakt had te weinig rechten. Met het admin account kan ik nu wel op de download knop drukken en komt de nzb netjes in sabnzbd terecht!

Thanks!

• Solstice
Overigens een tip: gebruik als spotweb url op de QNAP: http://localhost:8800/

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Beste leden...

Ik heb misschien een stomme vraag (alhoewel die niet bestaan) maar ik kom er niet uit...
google heeft me ook nog niet echt kunnen helpen.

Ik wil een categorie aanmaken in sabnzbd met films die naar /share/media/films toe gaat.
en voor mijn muziek /share/qmultimedia/muziek.
echter gooit hij die gewoon in de share/qdownload/sabnzbd/complete folder.
Hoe kom ik hier vanaf dat ik het ook gewoon in een andere folder structuur kan zetten ?

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ben echt veel tijd kwijt met het handmatig verplaatsen van al mijn bestanden.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

dat kan simpel weg door een categorie aan te maken, en aan deze categorie een destination folder te hangen. SABnzbd verplaatst het uitgepakte bestand dan naar de opgegeven folder. Voor paden buiten de complete folder altijd beginnen met /share, erbinnen kan gewoon de naam van de folder zijn.
zie onderstaand screenshot voor een voorbeeldje.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8298909/cat.png

• Wachten...
  • Nu online
sl1000 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:14:
dat kan simpel weg door een categorie aan te maken, en aan deze categorie een destination folder te hangen. SABnzbd verplaatst het uitgepakte bestand dan naar de opgegeven folder. Voor paden buiten de complete folder altijd beginnen met /share, erbinnen kan gewoon de naam van de folder zijn.
zie onderstaand screenshot voor een voorbeeldje.

[afbeelding]
Maar als ik dit doe dan zet hij het bij mij alsnog onder de folder complete.
het ziet er dan als volgt uit.
ik zet bijv. bij de de categorie films /share/media/films.
dan zet hij het onder
/share/qdownload/sabnzbd/complete/share/media/films.

dus ergens werkt er iets niet goed hier lijkt het.

Moet je de download tijdens de download even catagoriseren als film. Nu kies je ws geen categorie voor de download? (let je welop de hoofdletters van de shares, anders gaat het mis)

[ Voor 22% gewijzigd door sl1000 op 11-07-2011 22:55 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55

iMars

Full time prutser

Advies vraagje: binnenkort krijg ik een QNAP TS-459 Pro II. Nu wil ik daar 4x 2TB in zetten. Mijn eerste keuze was de Samsung F4EG. Maar omdat deze QNAP SATA/600 heeft, haal ik misschien meer performance als ik ook SATA/600 schijven gebruik als Seagate ST2000DL003.

Een enkele schijf zal nooit de snelheden halen van SATA/600, daar zal je een SSD voor moeten hebben lijkt me.

Dus mijn vraag, zal ik de Samsung F4EG nemen, of de Seagate ST2000DL003?

Koop hier mijn P1 reader :)

Beide benutten ze de sata-600 interface niet. (Overigens, beide hebben momenteel issue's met de arm-series van QNAP, maar zouden prima moeten werken met de intel versie)

De bottleneck van de NAS zal niet zo zeer de sata interface zijn, maar de gigabit netwerk interface lijkt me. daar kan tenslotte niet veel meer dan 113mb/sec overheen.

wat ben je van plan om met de nas te gaan doen? low performance, maar 24/7 aan, of very high random perforamce? misschien moet je beide schijven eens vergelijken op random IO performance, stroomverbruik, en betrouwbaarheid. Uit de resultaten moet je de juiste schijf kunnen kiezen lijkt me.

• iMars

iMars

Full time prutser

sl1000 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:18:
Beide benutten ze de sata-600 interface niet. (Overigens, beide hebben momenteel issue's met de arm-series van QNAP, maar zouden prima moeten werken met de intel versie)

De bottleneck van de NAS zal niet zo zeer de sata interface zijn, maar de gigabit netwerk interface lijkt me. daar kan tenslotte niet veel meer dan 113mb/sec overheen.

wat ben je van plan om met de nas te gaan doen? low performance, maar 24/7 aan, of very high random perforamce? misschien moet je beide schijven eens vergelijken op random IO performance, stroomverbruik, en betrouwbaarheid. Uit de resultaten moet je de juiste schijf kunnen kiezen lijkt me.
Voornamelijk ga ik het gebruiken voor opslag, maar misschien in de toekomst ook voor vm's om voor mijn studie (windows, cisco en andere trainingen).

Maar omdat het in aanschaf prijs niet veel uitmaakt, vroeg ik me af of ik het verschil tussen deze twee schijven (SATA/300 & 32MB cache of SATA/600 & 64MB cache).

Is QNAP trouwens een hardware raid, of een soft raid?

software, mdadm.

• iMars

iMars

Full time prutser

Perfect, hetzelfde als mijn diy nas :)

• Pater19
goedendag,

Ik krijg deze melding in mijn systeemlog als ik gebruik wil maken van sabnzb

The system is unable to save your settings (file = [/tmp/wireless_status], section = [], field = [status], value = []) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.

Wat houdt dat in en wat kan ik eraan doen?

Groet,

Pater

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je ramdrive, een tijdelijke partitie in het werkgeheugen, zit vol. Probeer de NAS te herstarten om deze te wissen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
iMars schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:46:
Advies vraagje: binnenkort krijg ik een QNAP TS-459 Pro II. Nu wil ik daar 4x 2TB in zetten. Mijn eerste keuze was de Samsung F4EG. Maar omdat deze QNAP SATA/600 heeft, haal ik misschien meer performance als ik ook SATA/600 schijven gebruik als Seagate ST2000DL003.

Een enkele schijf zal nooit de snelheden halen van SATA/600, daar zal je een SSD voor moeten hebben lijkt me.

Dus mijn vraag, zal ik de Samsung F4EG nemen, of de Seagate ST2000DL003?
Is die F4EG een "HD204UI"? , kijk even hier naar http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility.asp
Je wordt dan via "note10" doorverwezen naar:
http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386

QNAP raadt aan om deze schijven een update te geven, je moet dus de HD in een PC stoppen op de primaire SATA aansluiting en daarna een update geven via een opstart USB stick.

Met de "Seagate ST2000DL003 Bulk, Barracuda Green, Advanced Format" moet je misschien ook oppassen:

"WD Caviar Green Hard Drives are not recommended for and are not warranted for use in RAID environments utilizing Enterprise HBAs and/or expanders and in multi-bay chassis, as they are not designed for, nor tested in, these specific types of RAID applications"

http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701229.pdf
Het zou ook hier ergens moeten staan: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=120 (ik kan het alleen niet vinden).

2 QNAP topics hierover:
http://forum.qnap.com/vie...hilit=ST2000DL003#p209161
http://forum.qnap.com/vie...&t=39893&p=207472#p207472

Het is wel vreemd want, het staat in de compatibility list als compatible...
Ik zou zeggen: zoek het goed uit (vraag het even na op de QNAP forum).
Seagate is geen WD...

• Pater19
En als dat niet wil dan??
Room42 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:55:
[...]

Je ramdrive, een tijdelijke partitie in het werkgeheugen, zit vol. Probeer de NAS te herstarten om deze te wissen.
sabnzbd 0.5.3 niet gebruiken, deze kan als je een nieuwere nas hebt je ramdisk volschrijven...

• iMars

iMars

Full time prutser

guardian-spirit schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:26:
[...]

Is die F4EG een "HD204UI"? , kijk even hier naar http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility.asp
Je wordt dan via "note10" doorverwezen naar:
http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386

QNAP raadt aan om deze schijven een update te geven, je moet dus de HD in een PC stoppen op de primaire SATA aansluiting en daarna een update geven via een opstart USB stick.

Met de "Seagate ST2000DL003 Bulk, Barracuda Green, Advanced Format" moet je misschien ook oppassen:

"WD Caviar Green Hard Drives are not recommended for and are not warranted for use in RAID environments utilizing Enterprise HBAs and/or expanders and in multi-bay chassis, as they are not designed for, nor tested in, these specific types of RAID applications"

http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701229.pdf
Het zou ook hier ergens moeten staan: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=120 (ik kan het alleen niet vinden).

2 QNAP topics hierover:
http://forum.qnap.com/vie...hilit=ST2000DL003#p209161
http://forum.qnap.com/vie...&t=39893&p=207472#p207472

Het is wel vreemd want, het staat in de compatibility list als compatible...
Ik zou zeggen: zoek het goed uit (vraag het even na op de QNAP forum).
Dat van de HD204UI Samsung wist ik, maar haal je nu niet de Seagate en WD door elkaar? De WD wilde ik sowieso niet.

• Pater19
ik heb die versie klopt maar waar kan ik een recentere versie vinden of een oudere versie?

goret,
sl1000 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:04:
sabnzbd 0.5.3 niet gebruiken, deze kan als je een nieuwere nas hebt je ramdisk volschrijven...
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=133&t=36763, of de startpost van dit topic.

let op dat sabnzbd 0.6.5 geen python qpkg meer gebruikt, maar het Optware qpkg.
Optware qpkg (rebuild van mij welke een aantal bugs in het origneel fixt): http://dl.dropbox.com/u/8...ware/Optware_0.99.163.zip
achtergrond bij mijn Optware qpkg, voor de geinteresseerde: http://forum.qnap.com/vie...&t=45769&start=30#p206927

deinstalleer eerst het oude qpkg, en het python qpkg. reboot de nas om alles op te schonen. installeer dan Optware, en enable het. installeer dan sabnzbd 0.6.5 en enable het.

[ Voor 16% gewijzigd door sl1000 op 13-07-2011 22:15 ]

• Pater19
super ik heb hem eindelijk draaien
dat was dus het probleem bedankt allemaal
you're welcome :)

[ Voor 6% gewijzigd door sl1000 op 13-07-2011 23:09 . Reden: kannie engels leren ]

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
iMars schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:59:
[...]
Dat van de HD204UI Samsung wist ik, maar haal je nu niet de Seagate en WD door elkaar? De WD wilde ik sowieso niet.
Sorry dat ik nu pas reageer, toen ik die "advies" gaf, had een 24 uurs browse sessie achter de rug.
Ik ben op zoek naar een vervanger van TS-239 Pro. Ik heb nu zoveel gelezen over compabiliteit dat ik schijven door elkaar haalde. Sorry daarvoor.

Dat neemt niet weg dat je op de QNAP-forum / site moet blijven kijken.
Voor de mensen die nog een QNAP server inelkaar willen zetten, kijk goed op de voorpagina van QNAP daar zie je linkjes naar de compabiliteit pagina voor interne / externe schijven en overige zaken!
Schijfproblemen met de seagates en samsungs zouden niet mogen bestaan met de intel qnaps. Let maar eens op de meldingen, allemaal x19, x12, x10.

• iMars

iMars

Full time prutser

Aangezien de Seagate ST2000DL003 gewoon op de compabiliteit pagina staat zonder notes, en op het forum ook geen rare meldingen zijn, heb ik zojuist maar 4 van deze disks besteld voor mijn TS-459 Pro II :*)

Nu een review maken tussen mijn homebrew nas en de QNAP (beide Intel Atom duo 1.8GHz O-) )

die lijst kun je niet 100% vertrouwen, ik vindt dat qua communicatie QNAP daar ook een steek vallen. De ARM gebaseerde QNAP nas systemen hebben wel degelijk problemen met een aantal batches ST2000DL003's,HD204UI's, en naar verluid Hitachi 5k3000's.
De lijst geeft alleen weer dat zij een disk hebben kunnen testen met hun systemen zonder problemen. Toekomstige batches met kleine wijzigingen en/of andere firmware kunnen natuurlijk wel problemen geven.

Vervelende met de huidige series van bovengenoemde drives is alleen dat niet elke disk een probleem vormt. Het is daardoor een beetje russisch roulette. Het probleem ligt ook niet 100% bij QNAP, wat het nog gecompliceerder maakt. Ze zijn nog een oplossing aan het zoeken, maar dat verloopt vrij langzaam (vind ik)

Gelukkig zijn deze problemen er niet met de Intel Atom gebaseerde nas systemen.

• iMars

iMars

Full time prutser

sl1000 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:28:
die lijst kun je niet 100% vertrouwen, ik vindt dat qua communicatie QNAP daar ook een steek vallen. De ARM gebaseerde QNAP nas systemen hebben wel degelijk problemen met een aantal batches ST2000DL003's,HD204UI's, en naar verluid Hitachi 5k3000's.
De lijst geeft alleen weer dat zij een disk hebben kunnen testen met hun systemen zonder problemen. Toekomstige batches met kleine wijzigingen en/of andere firmware kunnen natuurlijk wel problemen geven.

Vervelende met de huidige series van bovengenoemde drives is alleen dat niet elke disk een probleem vormt. Het is daardoor een beetje russisch roulette. Het probleem ligt ook niet 100% bij QNAP, wat het nog gecompliceerder maakt. Ze zijn nog een oplossing aan het zoeken, maar dat verloopt vrij langzaam (vind ik)

Gelukkig zijn deze problemen er niet met de Intel Atom gebaseerde nas systemen.
In het ergste geval zou ik de Samsungs uit mijn huidige NAS kunnen stoppen in de QNAP, en de Seagates in DIY NAS ;)

Ik verwacht en hoop geen problemen te krijgen. Op het forum zijn meerdere gebruikers met meerdere modellen QNAP die de ST2000DL003's gebruiken.

Fingers crossed :P

Ik verwacht totaal geen problemen met jouw 459, die is Intel Atom gebaseerd, en vanuit die hoek zie ik ook alleen maar positeve geluiden dat alles prima werkt :)

• iMars

iMars

Full time prutser

sl1000 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:59:
Ik verwacht totaal geen problemen met jouw 459, die is Intel Atom gebaseerd, en vanuit die hoek zie ik ook alleen maar positeve geluiden dat alles prima werkt :)
Als ik dit topic even vluchtig doorneem, zie ik dat jij best wel een guru bent op QNAP gebied ;)
Aangezien QNAP op Linux met mdadm werkt, kan er ook getweakt worden? Of gebeurd dat al?

Ik heb op mijn huidige NAS wat scripts gedraait om de read ahead en stripe cache sizes aan te passen en daarbij behoorlijk wat winst geboekt:
Read: van 178 naar 370 MB/s (107,87% winst)
Write: van 190 naar 216 MB/s (13,68% winst)

in de gui niet, maar op commandline is wel het nodige aan te passen. officieel is het niet supported natuurlijk

• iMars

iMars

Full time prutser

sl1000 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:42:
in de gui niet, maar op commandline is wel het nodige aan te passen. officieel is het niet supported natuurlijk
Nice, dat is het eerste wat ik ga proberen :P

qnap werkt met partities. partitie 3 op elke disk word gebruikt voor de data raidset, overige zijn raid1 systeem partities. kwestie van initieel configureren met de wizard, dan de data raidset weer verwijderen, en op commandline de juiste raidset creëren met de juiste parameter.

Net even je scripts zitten bekijken, maar je tuned nu vooral op sequentiele performance. in werkelijkheid heb je natuurlijk veel meer een mix tussen sequentueel en random. Ik zit me af te vragen in hoeverre je in de praktijk echt iets merkt van het tunen :)
JIPPPIIEEEE:
Hi Folks,

Finally, we have one firmware which has passed the reboot test. We set up some test units of TS-412 and reboot them over 200 times without HDD dropped issue occurred.The solution will be included on 3.4.4, which will be released in next week.
bron: http://forum.qnap.com/vie...t=39893&start=165#p210296

Dit zou de oplossing moeten zijn voor de problemen met ARM based nas systemen en de ST2000DL003's en HD204UI's :)

• Solstice
sl1000 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:10:
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=133&t=36763, of de startpost van dit topic.

let op dat sabnzbd 0.6.5 geen python qpkg meer gebruikt, maar het Optware qpkg.
Optware qpkg (rebuild van mij welke een aantal bugs in het origneel fixt): http://dl.dropbox.com/u/8...ware/Optware_0.99.163.zip
achtergrond bij mijn Optware qpkg, voor de geinteresseerde: http://forum.qnap.com/vie...&t=45769&start=30#p206927

deinstalleer eerst het oude qpkg, en het python qpkg. reboot de nas om alles op te schonen. installeer dan Optware, en enable het. installeer dan sabnzbd 0.6.5 en enable het.
DIT is ALLEEN ARM en geen Intel. Ik heb net mijn NAS Optware versie vernaggelt hierdoor.
Ik was misled door de tekst dat het een universal install zou zijn.

Maar ik krijg wrong architecture op de QNAp Atom 64 bits (maybe is dat het?)

• babbelbox
sl1000 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:25:
JIPPPIIEEEE:

[...]

bron: http://forum.qnap.com/vie...t=39893&start=165#p210296

Dit zou de oplossing moeten zijn voor de problemen met ARM based nas systemen en de ST2000DL003's en HD204UI's :)
Ik ben van plan om de TS239 aan te schaffen en vraag met nog wat af met betrekking tot de performance van de verschillende schijven.
Is er veel performance verschil tussen een 5900 rpm of 7200 rpm disk en de verschillende buffer sizes van de verschillende disks?
En ten aanzien van de SATA aansluiting is het toch zo omdat de TS239 een SATA II (300gbps) aansluiting heeft het totaal geen voordeel heeft om SATA III (600 gbps) disks te nemen, qua performance dan.....

[ Voor 14% gewijzigd door babbelbox op 14-07-2011 14:20 ]

• Wachten...
  • Nu online
sl1000 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:54:
Moet je de download tijdens de download even catagoriseren als film. Nu kies je ws geen categorie voor de download? (let je welop de hoofdletters van de shares, anders gaat het mis)
Bedankt.
In mijn lijst staat Share ook met hoofdletter, echter moest ik deze als kleine letter doen.
Share/Media/Films werkte dus niet
share/Media/Films werkte wel...

Bedankt....

• Wachten...
  • Nu online
Ik heb nog een vraagje betreft de Itunes server!!
ik heb deze aan gezet (3 computers in netwerk met Itunes)
en heb al mijn muziek verplaats naar Share/Qmultimedia/Muziek.

alle itunes zien de shared server van qnap. en de eerste albums die ik erin had gezet staan er ook in.
echter als ik nu albums toevoeg komen deze niet in de Itunes.
ik heb hem al een keer enabled op de server maar zelfs dat wou niet werken.
is er een soort rescan functie voor de shared server ?

Ivo

Solstice schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:35:
[...]

DIT is ALLEEN ARM en geen Intel. Ik heb net mijn NAS Optware versie vernaggelt hierdoor.
Ik was misled door de tekst dat het een universal install zou zijn.

Maar ik krijg wrong architecture op de QNAp Atom 64 bits (maybe is dat het?)
huh, nee hoor, package is getest op mijn 459 en daar werkt het pima.
maar bljikbaar werkt het op de 64 bit atoms niet lekker, dat is wel vreemd. ga ik even naar kijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 14-07-2011 15:32 ]

• Wachten...
  • Nu online
ivootjuh schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:09:
Ik heb nog een vraagje betreft de Itunes server!!
ik heb deze aan gezet (3 computers in netwerk met Itunes)
en heb al mijn muziek verplaats naar Share/Qmultimedia/Muziek.

alle itunes zien de shared server van qnap. en de eerste albums die ik erin had gezet staan er ook in.
echter als ik nu albums toevoeg komen deze niet in de Itunes.
ik heb hem al een keer enabled op de server maar zelfs dat wou niet werken.
is er een soort rescan functie voor de shared server ?

Ivo
Iemand die mij kan helpen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ivootjuh schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:39:
[...]

Iemand die mij kan helpen?
We zitten hier geen ivootjuh-service desk te bewaken, hoor |:(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Solstice
sl1000 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:31:
[...]

huh, nee hoor, package is getest op mijn 459 en daar werkt het pima.
maar bljikbaar werkt het op de 64 bit atoms niet lekker, dat is wel vreemd. ga ik even naar kijken :)
Graag..
Is er een manier om de volgorde van de packages te veranderen? Ik moest helaas sickbeard en couch potato en sabnzbd verwijderen en vervolgens sabnzbd en dan sickbeard en couch installeren omdat Optware pas als laatste opstartte.
Moet toch ergens eenvoudig aan te passen zijn lijkt mij.

Enig idee?

Thnx.

Ik zie trouwens dat als ik de hele dag al met Engels bezig ben dat er soms wat veel erdoorheen sluipt in mijn post :-)
Het package zou gewoon op 64-bit moeten werken, ik heb geen restricties in de installatie ervan kunnen vinden. als door de kernel change niet de juiste ipkg files worden gedownload, kan ik daar niet veel aan doen, daar ik de download locaties van de oude package gebruik.

packages worden gestart in de volgorde zoals ze staan in /etc/config/qpkg.conf. daar moet optware dus helemaal bovenaan staan.

• Jab65
@SL1000: Sorry voor de late reactie (was een paar dagen met andere dingen bezig), maar wou even melden dat het updaten me nog steed niet lukt met de originele retrieve.php. Het gaat wel goed (op de crontijden) als ik het hele if block waarin die "Access denied" melding staat uitschakel. Dus doe het nu maar even zo. Ik ga me als ik weer tijd heb wel weer verdiepen in wat dat block nu proecies doet.......

• Solstice
sl1000 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:08:
Het package zou gewoon op 64-bit moeten werken, ik heb geen restricties in de installatie ervan kunnen vinden. als door de kernel change niet de juiste ipkg files worden gedownload, kan ik daar niet veel aan doen, daar ik de download locaties van de oude package gebruik.

packages worden gestart in de volgorde zoals ze staan in /etc/config/qpkg.conf. daar moet optware dus helemaal bovenaan staan.
Vreemd, zal het wel een keer opnieuw proberen. Maar als ik in /etc/config/qpkg.conf de tekst volgorde aanpas...en optware bovenaan zet door cut/paste kan dat?
Nu staan spotnet en phpmyadmin bovenaan (niet erg beide zijn non python).

Daarnaast heb ik een fout die volgens mij door de foute script komt. Ik herinner ergens ook zoiets eerder...
Probleem: SABNZbd kan de script sabToSickBeard.py niet uitvoeren. Geeft Download
Downloaded in 4 minutes 53 seconds at an average of 6.0 MB/s
16 articles were malformed
16 articles were missing
Repair
[shaven.201.720p-dimension] Repaired in 2 minutes 40 seconds
Unpack
[shaven.201.720p-dimension] Unpacked 1 files/folders in 34 seconds
Script
Exit(127) env: python: No such file or directory (More)
Category
tv
Path
/share/MD0_DATA/Qdownload/sabnzbd/complete/TV/Haven.S02E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION

Hij moet sabToSickbeard.py runnen maar doet het niet. In config is wel de juiste directory aangegeven.
Ik zie wel in de script staan
#!/usr/bin/env python

Volgens mij is dat incorrect. Maar wat was de juiste string dan weer?

Alvast dank! :-)
Hmmm, dat is een interessant puntje wat je hebt gevonden. Ik gebruik namelijk python2.6 en maak geen alias naar python aan om zo in indien nodig meerdere versies naast elkaar te kunnen laten werken.
Dat dit script daardoor niet meer werkt is me nooit opgevallen. Ik ga even kijken of ik dat hier kan reproduceren.

Vervang #!/usr/bin/env python door #!/usr/bin/env python2.6 en het zou opgelost moeten zijn.

Ik zal kijken of ik daar een handige oplossing voor kan verzinnen in het installatiescript van het qpkg.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb mijn Qnap TS-439 net geüpgraded naar 4x 2 TB Hitachi schijven. Was een heel avontuur; de ingebouwde expansiemethode werkte niet (zou zo'n 800.000 minuten gaan duren, snelheid 9 KB/s), uiteindelijk maar alles op externe schijven gebackupt en de Hitachi's als nieuw RAID5-volume geïnstalleerd.
Het probleem is dit. Een aantal bestanden die ik op externe USB schijven heb gebackupt, blijken achteraf verdwenen te zijn. In plaats van de mappen met inhoud zie ik alleen nog 4K grote bestanden van unknown type staan.
Het is nu twee keer gebeurd. De eerste keer zag ik in Web File Manager (edit: hier stond WinSCP, foutje) in de mappenlijst links nog wel de mappen staan en kon ik de inhoud redden. Nu is het weer gebeurd op een andere schijf en deze bestanden zijn echt weg.
Komt dit probleem iemand bekend voor? Het lijkt zich alleen voor te doen bij NTFS-geformatteerde externe schijven. Ik ben nu alles EXT3 aan het maken, maar dat is weer een hoop werk en betekent dat ik de schijven niet meer gemakkelijk op Windows-pc's kan aansluiten.
Pagina: 1 ... 10 ... 67 Laatste