Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 67 Laatste
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24

Beaves

Usque ad Finem

Mijn vertrouwen in QNAP is vandaag gedaald tot onder het nul-punt;

Eerst gooit de QNAP zonder aanwijsbare reden disk 4 uit mijn RAID 5 config (QNAP 410). Na het verwijderen en het terug zetten van de disk wordt deze weer gezien maar wordt de rebuild niet gestart, hiervoor was een reboot nodig.

Een paar uur later, nu dus, krijg ik ineens de volgende melding:
Re-launch process [smbd].
Wat speurwerk levert op dat mijn SMB config stuk is met dit als gevolg. Helaas houdt dit ook in dat al mijn shares verdwenen zijn? Als ik in de GUI naar de config van de shares wil, wordt ik weer uit de GUI gegooid, niet handig dus.

Gelukkig heb ik zowel een backup van de settings als van de fysieke content waardoor ik als het goed is vanavond weer een werkende QNAP kan bouwen, maar vertrouwen doe ik het niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Beaves op 22-06-2011 10:54 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 07:27
De schijven die nu in de winkel liggen zouden het probleem niet meer mogen hebben. Dit probleem speelde eind vorig jaar, begin dit jaar. Die voorraden zouden nu allang weg moeten zijn.
argro schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:46:
Zojuist een QNAP TS-112 besteld. In het kader daarvan een vraag over de compatibiliteit met schijven.

[...]
Hebben de Samsung schijven die nu in de winkel liggen bovenstaande firmware update ook nodig of worden die af fabriek al met de nieuwste firmware geleverd? Zo nee, hoe update ik de firmware zonder PC? Ik heb thuis niet meer dan een iMac en daarop is bovenstaande procedure lastig. Iemand een suggestie? Overigens lees ik o.a. op dit forum dat de Samsung schijven over het algemeen geen problemen geven, dit in tegenstelling tot de WD Caviar Green die ik ook overwogen heb.
@BEERSE
erg vreemd dat hij unzip niet kan vinden, deze wordt via een ipkg install geinstalleerd. Misschien dat het optware package uitgeschakeld was? anders eerst eens upgraden naar 0.6.5 dan wordt ook een nieuwe install check gedaan op missende componeneten welke indien nodig worden geinstalleerd.

@ARGRO
Er zijn wel enkele batches HD204ui's met een extreem lange spinup time, waarin de x12's en x19p+'s zich verslikken. De drives worden dan pas herkent na een reboot, en niet na een coldboot. Als je een vrije keus hebt zou ik bij aanschaf van een X12 daarom even de HD204ui links laten liggen totdat dit probleem is opgelost.

@BEAVES
1. welke disken gebruik je
2. corrupte van de betreffende file kan komen door en badsector, of doordat de ramdrive vol was gelopen. gebruik je toevallig oude qpkg's?

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

@sl1000; ik gebruik Seagate 2TB disken, Seagate ST2000DL003-9VT1CC32.
2; Ik kreeg net meldingen dat ook Apache niet meer wil starten, lijkt dus meer aan de hand te zijn inderdaad. Ik gebruik geen qpkg's, gewoon een default config meer niet. Het kan te maken hebben met disk 4 die uit de RAID array gegooid is. Echter, na de rebuild meld de QNAP dat alle vier de disken in orde zijn.

Als ik vanavond de backup config terug zet, komt het dan weer goed? Of moet ik verder nog iets aanpassen?

@Beaves: 't schijnen disken te zijn met wat problemen: http://forums.seagate.com...at-BIOS/td-p/87154/page/7

daarnaast loopt er een lange thread over op het qnap forum van mensen met soortgelijke issues als jij beschrijft:
http://forum.qnap.com/vie...hp?f=182&t=39893&start=60

config terugzetten zou idd je probleem moeten oplossen. Mits deze courant is tenminste, anders ga je weer andere dingen missen

[ Voor 15% gewijzigd door sl1000 op 22-06-2011 12:49 ]

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

:( Heb ik expres geen WD's gekocht en deze gekocht omdat dit op de compability list staat, krijg je dit :(

Nu maar hopen dat er snel een fix komt voor dit probleem...

Misschien de thread bij Seagate eens diep doorspitten op mogelijke firmware updates die iets oplossen?
Gedonder is dat QNAP de schijven test op alle mogelijke manieren, en als die test goed verloopt, dan gaan ze op de list. Als Seagate daarna een firmware of ontwerpaanpaasing van de disk doet waardoor ze niet meer goed functioneren, tsja dan kan QNAP daar natuurlijk weinig aan doen. Idem dito als met de WD greens.

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:00
Gisteren is m'n TS-239 Pro II+ met 2x HDS722020ALA330 2TB afgeleverd :)
Ga er vanavond maar eens mee aan de slag. Heb het gevoel dat ik hier nog wel terug zal komen met een aantal vragen :P
gaaf. ben benieuwd hoe de hitachi's bevallen. Zit er zelf ook naar te loeren als vervanging voor mijn 1.5tb samsungs die er nu 2 jaar in zitten. (begin echt ruimtegebrek te krijgen)

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:16
Martijn85 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:10:
Gisteren is m'n TS-239 Pro II+ met 2x HDS722020ALA330 2TB afgeleverd :)
Ga er vanavond maar eens mee aan de slag. Heb het gevoel dat ik hier nog wel terug zal komen met een aantal vragen :P
Na de 'slechte' berichten over die Seagate ST2000DL003 denk ik dat ik dan ook maar voor bovengenoemde oplossing ga.
Wil wel graag een stabiele oplossing hebben en dan voor een paar 10tjes (naja 2 x € 30 worden er toch al weer 6) bezuinigen op disks lijkt me niet de beste oplossing.
Ander Hitachi disks die ik in het oog heb zijn de HDS723020BLA642

[ Voor 5% gewijzigd door babbelbox op 22-06-2011 19:10 ]

Verwijderd

Ik zou graag een QNAP willen kopen met een budget van ~200 euro. De taken die hij moet uitvoeren is vrij basaal.
  • Torrents, usenet
  • Backup opslag
  • VPN
  • Misschien streamen van muziek en video's. (afhankelijk van hoe realistisch deze eis is met dit budget) Het
  • 2 bay-drives zodat ik later nog een extra schijf kan toevoegen.
Kom nu de volgende twee mogelijkheden tegen op pricewatch:
  • QNAP TS-212 Turbo NAS € 206,-
  • QNAP TS-210 Turbo NAS € 169,-
Wat is het verschil tussen deze 2 QNAPS?
Kan ik met deze NAS uit de voeten met oog op mijn eisen?
Weet iemand anders misschien een model van QNAP die voldoet aan mijn eisen?
Suggesties zijn welkom, bedankt! :)
210 is een oud model, de 212 is de opvolger. 212 heeft een 1200 mhz cpu, de 210 een 800. 50% sneller dus. Verder eigenlijk geen verschillen.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 22:25
sl1000 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:58:
210 is een oud model, de 212 is de opvolger. 212 heeft een 1200 mhz cpu, de 210 een 800. 50% sneller dus. Verder eigenlijk geen verschillen.
Gaat QNAP binnen afzienbare tijd ook zijn prijzen eens verlagen? Ik heb zelf ooit de 259 pro gekocht. Prima apparaat. Kostte rond de 500 euro. De huidige Atom modellen kosten dat nog steeds. De concurrentie zoals Netgear brengen nu Atom modellen voor 220 euro. Dit is een serieus prijsverschil aan het worden. Vind het jammer want QNAP is eigenlijk een prima product maar nu een beetje te duur aan het worden.
Collega van me had een netgear. Na een demo van mij wat een qnap meer kon, en hoeveel stiller deze was heeft hij hem ingeruild voor een ts-259. Zegt genoeg denk ik... Netgear probeert zich op basis van prijs de markt in te vechten, maar op gebied van features lopen ze nog fors achter bij synology en qnap.

Maar ben het met je eens dat het forse prijzen zijn. Voorlopig verdubbelt qnap echter nog elk jaar het aantal geproduceerde units, zolang dat het geval is verwacht ik persoonlijk weinig verandering in prijs. De atom versies zijn ook echt op het mkb gericht, en daar kijken ze wat minder naar prijs.

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:30
sl1000 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:26:
SpotWeb 0.97 :)
please, stel mij geen spotweb vragen, ik maak alleen het qpkg. Als ze het ding weer eens hebben voorzien van wat bugs ;), wacht dan gewoon een tijdje af, meestal werkt het na de volgende git pull weer. kijk ook eens in de spotweb thread voor meer informatie, vragen en antwoorden op veel voorkomende problemen! (SpotWeb - Webbased Spotnet)

[Version]
0.973

2. ik merk dat het "killen" van de spot update routine ervoor zorgt dat je 'm daarna een keer met --force moet draaien. dit was ook al het geval met sqlite. reboot de nas daarom niet totdat retrieve.php klaar is met draaien. Stop ook het qpkg niet gedurende het draaien van retrieve.php.

3. Het vullen van de spotsdatabase kost afhankelijk van de retentiontime van de nieuwsgroepserver ongeveer 4 tot 6 uur. echter! na ongeveer een uur wordt retrieve.php gestopt (max runtime). ergo het duurt een sessie of 3 tot 6 voordat de database gevult is. bij 3 sessies per dag (om de 8 uur) + 1 sessie bij het starten van het qpkg, kan het dus wel een dagje tot 2 dagen duren voordat alle spots in de database zitten. ik kan dit niet echt gebruikersvriendelijker maken. Wil je het sneller, dan zul je zelf met de hand updates moeten draaien.
Wat is het commando om spotweb met --force op te starten? Moet dat ergens in een website/file gehackt worden of kan dat van de commandline?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 17:43
Naar aanleiding van dit topic ben ik uitgekomen op (dank reddwarf voor de feedback):

#ProductPrijsSubtotaal
4Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 60,05€ 240,20
1QNAP TS-439 Pro II+ Turbo NAS€ 607,-€ 607,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,20

Vooral de hogere write snelheiden in vergelijking met de lichtere modellen van QNAP is de reden voor deze uitvoering. De enige twijfel die ik heb zijn de HDD's. Deze Hitachi zijn 5940RPM qua doorvoer lijken ze me snel genoeg en ze zijn aardig stil. Iemand toevallig deze schijven in gebruik/ervaring?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Mijn NAS lijkt het weer te doen, maar met de disken is echt een ramp, na de restore en de daarop volgende reboot was ineens disk 1 verdwenen, wat na het verwijderen en weer terug plaatsen weer opgelost was, maar echt vrolijk wordt ik er niet van. Ik ga morgen aan de leverancier vragen of ik de disken kan omruilen voor Hitatchi disken.

@Beaves: sorry dat ik geen oplossing heb.
@low-tech: snuffel even op het Engelse qnap forum. Er loopt een draadje over die disken. Zover ik me herinner is men er positief over, maar google er vooral op. Voorkomen is beter dan genezen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sl1000 op 23-06-2011 06:48 ]

beerse schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:20:
[...]

Wat is het commando om spotweb met --force op te starten? Moet dat ergens in een website/file gehackt worden of kan dat van de commandline?
Doe even een crontab -l om te kijken wat het commando is wat word gedraaid om retrieve.php aan te roepen. Gebruik op commandline dat commando, maar voeg --force direct achter retrieve.php toe

• beerse
sl1000 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 06:50:
[...]

Doe even een crontab -l om te kijken wat het commando is wat word gedraaid om retrieve.php aan te roepen. Gebruik op commandline dat commando, maar voeg --force direct achter retrieve.php toe
Thanks mate! Daar kom ik wel uit.
Over mijn unzip v.s sabnzb, daar kom ik ook wel uit.

Voor jou ruimte gebrek: ik denk dat qnap jou support hier en in de andere fora wel eens kan warderen _/-\o_ , bijvoorbeeld door jou een nieuwe nas aan de tand te laten voelen d:)b

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik wil een mediaspeler aanschaffen. Kan mijn qnap TS-210 dan .mkv films met de .srt streamen naar de mediaspeler? En ook iso's etc.?

• Martijn85
Zo, het viel me nog mee hoe lang de setup duurde. Een half uurtje na het openen van de doos was de quick setup doorlopen en kon ik aan de instellingen beginnen. Merk al dat dit een stuk langer gaat duren.
Vanochtend m'n films en muziek aan het kopieëren. Moest toen nog 35 uur...... Hoop dat ie stiekem toch een stuk sneller is gegaan als ik thuis kom.

Vanavond ook maar even uitzoeken hoe ik op m'n NAS kan komen als ik niet thuis ben....

Toch nog een vraagje. Kan het zijn dat Twonky .mkv bestanden niet afspeelt? Zie ze wel via DLNA op m'n tv (Samsung 46C6800), maar hij opent ze niet. Krijg ook geen melding dat het formaat niet ondersteund wordt oid :? Heb via m'n externe schijf al wel eens .mkv afgespeeld op m'n tv.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
FFe up voor hopelijk een helpende hand;
golfgti5 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:38:
SL1000,

ik krijg konstant deze melding op mijn TS-110;

Er is een nieuwe firmwareversie (3.4.3 Build0520T) beschikbaar die kan worden gedownload

Ik heb de update denk wel 5 keer uitgevoerd, daarna word er gevraagd om opnieuw op te starten, na opstart komt hij weer met het zelfde verhaaltje dat 3.4.3 Build0520T kan worden gedownload, enig idee wat ik hier mee moet??

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:53:
Heb een probleempje met me QNAP Turbo Station TS-219 firmware 3.4.3.

Logt niets meer onder System Connection Logs zat al te zoeken op qnap en google maar niets gevonden, de rest logt wel.

Alles uitgezet gereboot dan weer aan reboot werkten ook niet.

Weet iemand waar de instelling daarvoor staan voor de logs in de qnap?

Zat al te denken aan een Restore to Factory Default,
liever niet natuurlijk.

Bij voorbaat bedankt.
Nou het is opgelost.

Kreeg het advies om op de qnap, alleen maar op te slaan waar je je schouders voor ophaalt als het weg is.

Backups voor servers begon hij zelfs te lachen.

Heb maar niet doorgevraagd, koste me al genoeg.

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 08:22
Low-Tech schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:28:
Naar aanleiding van dit topic ben ik uitgekomen op (dank reddwarf voor de feedback):

#ProductPrijsSubtotaal
4Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 60,05€ 240,20
1QNAP TS-439 Pro II+ Turbo NAS€ 607,-€ 607,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 847,20

Vooral de hogere write snelheiden in vergelijking met de lichtere modellen van QNAP is de reden voor deze uitvoering. De enige twijfel die ik heb zijn de HDD's. Deze Hitachi zijn 5940RPM qua doorvoer lijken ze me snel genoeg en ze zijn aardig stil. Iemand toevallig deze schijven in gebruik/ervaring?
Ik heb sinds een paar dagen mijn gloedjenieuwe TS-219-P+ up & running met 2 van deze Hitachi's (5K3000 2TB, ofwel HDS5C3020ALA632). Alhoewel, 1 van de disks maakte vrij vaak (tijdens actief gebruik) een hard metalen tikgeluid... Deze heb ik inmiddels dan ook dmv RMA teruggestuurd, ook al werkte de schijf verder (tot dan toe) prima.

Echt totaal geen problemen gehad wat betreft ondersteuning van de QNAP. Alle checks waren OK, schijven werden direct herkend, RAID opbouwen ging probleemloos, standby modus van de HDD's werkt ook.
Zie voor meer (positieve) berichten ook de reacties op een van de productreviews van deze disk in de Pricewatch, en inderdaad het QNAP-forum.

De ene schijf die er nu in zit is inderdaad muisstil, en naar mijn idee ook snel genoeg (die 5940RPM is volgens mij de gemiddelde snelheid ofzo, tijdens gebruik worden de RPM volgens mij verhoogd, al heb ik geen bron).
Ik wil vanavond nog een performance test doen, zal dat ook hier posten.

EDIT: hieronder een paar testjes (gemaakt met Intel NAS Performance Toolkit)
Let wel: gedraaid vanaf een niet al te nieuwe laptop, met 100Mbit ethernet aansluiting (NAS en router zijn wel gigabit).

HD video (720p) throughput
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-nFflN-K43Jg/TgOkzlG0t1I/AAAAAAAABIg/LztPnS0O070/s400/HDvideo.png

FileCopyToNAS
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-V_SQdSDfezk/TgOkzinKxxI/AAAAAAAABIc/UK8Ac9CBNyM/s400/FileCopyToNAS.png

FileCopyFromNAS
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-M1K6mxiTQIA/TgOkzkOoubI/AAAAAAAABIY/qQAuhkeFlC4/s400/FileCopyFromNAS.png

[ Voor 11% gewijzigd door DerManiak op 23-06-2011 22:48 . Reden: testresultaten toegevoegd ]

Life's a Game, and I like to play...

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 08:22
Zonekill schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:51:
Ik wil een mediaspeler aanschaffen. Kan mijn qnap TS-210 dan .mkv films met de .srt streamen naar de mediaspeler? En ook iso's etc.?
Afhankelijk van wat die mediaspeler ondersteund (en zolang ze beide in hetzelfde netwerk hangen): JA :P
Eigenlijk niets anders dan vanaf je PC iets afspelen wat er op je NAS staat toch?

Life's a Game, and I like to play...

• Tammo54
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04 12:53
Ik gebruik de 410 nu een paar maanden voor het delen van o.a. office bestanden met 6 pc's op m'n werk. 4x 1TB WD raid schijven erin en het apparaat heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Nu heb ik het zo ingesteld dat de NAS om 8 uur 's ochtends aan gaat en om 7 uur 's avonds weer uit. Is dit wel verstandig of kan ik het apparaatje beter altijd aan laten staan (of alleen 's weekends uit). Voor de kosten maakt het niet zoveel uit, maar wat is beter voor de schijven: dat ze altijd draaien of dat ze iedere dag opnieuw op moeten starten.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben altijd van het laten draaien. Dan kun je tenminste zien of er wat kapot is ;) Nee, zonder gein. Ik laat alles altijd draaien.

En tevens, wanneer maak je anders je backup? Tijdens productie-uren? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 24-06-2011 01:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

@GolfGTI,
Als eens geprobeerd om eerst handmatig de firmwareupdate te downloaden, en dan via de gui te updaten ipv de life-update te gebruiken?

@Tbone:
Dus omdat de systemconnection log bij jou niet werkt is het product ongeschikt om backup op te slaan? welk punt wil je maken met die opmerking? De QNAP TS-serie is in feite een linux server gebaseerd op een mdadm raidset. Niets spannends. Bewezen technologie. Zelfs al zou de firmware/doos helemaal plat gaan, dan is de data nog simpel in een ander linuxsysteem terug te halen.
Ik ben de eerste om te erkennen dat er wel eens bugs zitten in de firmware, en soms zijn die best vervelend. Ze lossen het echter wel altijd weer op in de volgende release. Deze bugs hebben ook nog nooit tot verlies van het filesysteem geleid.

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:56
Zonekill schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:51:
Ik heb de Qnap 419P gekoppeld aan de qnap nmp1000p en die speelt lekker alles af van de server. Dus dat lukt dan ook wel met een TS-210

• Tammo54
  • Laatst online: 07-04 12:53
Room42 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:06:
[...]En tevens, wanneer maak je anders je backup? Tijdens productie-uren? :?
Allereerst bedankt voor je reactie. Backup gebeurt iedere dag na sluitingstijd, en is ie hoogstens 30 minuten mee bezig dus dat redt ie makkelijk voor 7 uur.

Ik was gewoon benieuwd welke situatie het minste fouten geeft, ik draai goeie backups maar backups terugzetten na een crash kost tijd en ik voorkom liever dingen dan dat ik het achteraf moet oplossen.

Verwijderd

hallo,
ik heb zojuist mijn qnap 210 opgehaald.
ik had nog 2 WD caviar hd liggen van ieders 500 GB.

1 zat in mijn oude mediaplayer, (eminent)
1 had ik als externe hd aan mn pc hangen.

ik heb deze schijven er zo in gezet, zonder te formateren, want in de omschrijving van de qnap staat dat ze geformateerd worden als ze nog nooit in een nas hebben gezeten.

ik heb het progje qnap finder geinstalleerd, en deze vind de schijf meteen.
de snelle configuratie start, en begint met initialiseren. hier blijft het ook bij, want het initialiseren lijkt niet verder te gaan. (het staat ongeveer 20 minuten aan nu)

hoe lang duurt dit normaal? doe ik iets fout? of moet ik gewoon geduld hebben?
op de qnap knippert een groen lampje bij systeemstatus.

bedankt!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
sl1000 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:16:
@GolfGTI,
Als eens geprobeerd om eerst handmatig de firmwareupdate te downloaden, en dan via de gui te updaten ipv de life-update te gebruiken?
SL,

wederom mijn dank, het is gelukt, super!!
Life update is echt bagger, geen idee waarom. Ik heb het iig opgegeven te gebruiken

• Room42
  • Niet online
Tammo54 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Allereerst bedankt voor je reactie. Backup gebeurt iedere dag na sluitingstijd, en is ie hoogstens 30 minuten mee bezig dus dat redt ie makkelijk voor 7 uur.
Dan is het goed ;)
Ik was gewoon benieuwd welke situatie het minste fouten geeft, ik draai goeie backups maar backups terugzetten na een crash kost tijd en ik voorkom liever dingen dan dat ik het achteraf moet oplossen.
Ik kan je geen goede vergelijking bieden omdat ik alleen mijn kant ken en de andere kant nooit getest heb. Ik laat in ieder geval altijd alles draaien en ik heb ik de afgelopen, zeg (zeker) 10 jaar geen uitgevallen harddisk meer meegemaakt. Uiteraard zijn ze wel vervangen maar dat was het natuurlijke verloop, hoewel ik me nu realiseer dat er hier twee schijven het echt al lang volhouden, zeker meer dan 6 jaar (server en router). Goed, die worden dus niet vol belast.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb van een andere tweaker een TS-210 overgenomen. Bevalt goed, wat meer power dan de CH3MNAS die ik hiervoor had. Echter maakt de fan wel redelijk wat lawaai, ook in de lage stand. Nu heb ik de hresholds voor de smartfan al iets opgekrikt, de fan off stand was 34 graden wat dus nooit bereikt werd. Dit heb ik veranderd naar 38 graden en nu gaat hij wel af en toe uit.
Echter vind ik de fan nog wel irritant dus ik heb QNAP gemaild. Die zeiden echter dat een fan sturen vanuit Taiwan erg duur zou worden en dat ik de dealer moest contacteren of zelf een passende fan zoeken. Nou zijn 60 mm fans met PWM erg zeldzaam. 3 pin's zijn meer common, echter verlies je dan mogelijkheid tot variable snelheid. Iemand anders hier toevallig ook zijn fan vervangen?
Normaliter hoor je de fan helemaal niet.

Ik zou hem eens eruithalen, de bladen van de fan goed schoonmaken, en dan het asje opnieuw invetten met een dik (lager)vet.

Zo heb ik vroeger ook wel eens een paar keer lawaaierige fans van videokaarten gefixt.

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
Mr_gadget schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:09:
Ik heb van een andere tweaker een TS-210 overgenomen. Bevalt goed, wat meer power dan de CH3MNAS die ik hiervoor had. Echter maakt de fan wel redelijk wat lawaai, ook in de lage stand. Nu heb ik de hresholds voor de smartfan al iets opgekrikt, de fan off stand was 34 graden wat dus nooit bereikt werd. Dit heb ik veranderd naar 38 graden en nu gaat hij wel af en toe uit.
Echter vind ik de fan nog wel irritant dus ik heb QNAP gemaild. Die zeiden echter dat een fan sturen vanuit Taiwan erg duur zou worden en dat ik de dealer moest contacteren of zelf een passende fan zoeken. Nou zijn 60 mm fans met PWM erg zeldzaam. 3 pin's zijn meer common, echter verlies je dan mogelijkheid tot variable snelheid. Iemand anders hier toevallig ook zijn fan vervangen?
Tevens verlies je de garantie op het apparaat omdat je de garantie zegel moet verbreken voor het vervangen van de fan (of zit er geen garantie meer op?)
Als er nog garantie op zou zitten zouden ze de fan gewoon moeten vervangen ;)
daarnaast is het garantiezegel niet van waarde binnen europa.

• beerse
Tammo54 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:20:
Ik gebruik de 410 nu een paar maanden voor het delen van o.a. office bestanden met 6 pc's op m'n werk. 4x 1TB WD raid schijven erin en het apparaat heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Nu heb ik het zo ingesteld dat de NAS om 8 uur 's ochtends aan gaat en om 7 uur 's avonds weer uit. Is dit wel verstandig of kan ik het apparaatje beter altijd aan laten staan (of alleen 's weekends uit). Voor de kosten maakt het niet zoveel uit, maar wat is beter voor de schijven: dat ze altijd draaien of dat ze iedere dag opnieuw op moeten starten.
Over stoppen en starten: Voor veel electronica geld voornamelijk het aantal draai-uren. Maar voor harddisks geld ook het aantal stops en starts wat slijtage oplevert. Volgens mij zit je met deze stop en start tijden aan de veilige kant: het is voor alles wel goed dat ze 's nachts uit zijn.

Mijn ervaring (met server systemen van begin jaren `90): toen de systemen na 5 jaar continu draaien werden uitgeschakeld. Als ze meer dan een dag uit stonden, konden ze niet meer worden opgestart: het lager vet in de harddisks was in de jaren draaien verouderd. Na het uitschakelen koelde dat vet af en kristaliseerde en/of verglaasde. Daarna was de disk niet meer op te starten. Behalve met open schroeven en de disk even een draai geven. Dat moest met een grote sleuten en ging erg zwaar. Daarna draaide de disk weer jaren door, zolang ze niet meer dan een paar uur uit ging.

Verwijderd

Nee, dat is niet zo.

Maar dat het product niet geschikt is om een 1:1 backup te maken
voor servers backup, iedereen die dat doet heeft een probleem
met de backup's terug te zetten omdat het niet 1:1 wordt geback-upt.
Zolang de kb's omhoog gaan, maar gaan ze omlaag heb je niets meer aan je backups.

Zie een hoop mensen die dat doen en een flink wat aantal hosters erbij,

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Voor de liefhebbers een script wat ik (met wat stukken van internet) gemaakt heb om een netwerk share alleen te maken als de nas aanstaat.
De nas gaat via schedules aan en uit, dus voor mij is dit wel handig.

Plakken in een tekst editor en opslaan als .vbs bestand. Als je dit dan in je startup folder van Windows zet ben je klaar.

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
Option Explicit
Dim strHost
Dim objNetwork
Dim strLocalDrive()                                
Dim strRemoteShare()
Dim NumOfShares
Dim Counter

Set objNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")

'Set the number of shares to connect
NumOfShares = 5

ReDim strLocalDrive(NumOfShares)
ReDim strRemoteShare(NumOfShares)

'Set the drive letters for the various network mappings
strLocalDrive(0) = "u:"                                
strLocalDrive(1) = "v:" 
strLocalDrive(2) = "w:" 
strLocalDrive(3) = "x:" 
strLocalDrive(4) = "y:" 

'Set the remote adress to connect
strRemoteShare(0) = "\\nas\Multimedia"       
strRemoteShare(1) = "\\nas\backup" 
strRemoteShare(2) = "\\nas\opslag" 
strRemoteShare(3) = "\\nas\Web" 
strRemoteShare(4) = "\\NAS\Download\nzbget\dst" 

Function Ping(strHost)

dim objPing, objRetStatus

set objPing = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").ExecQuery _
      ("select * from Win32_PingStatus where address = '" & strHost & "'")

for each objRetStatus in objPing
        if IsNull(objRetStatus.StatusCode) or objRetStatus.StatusCode<>0 then
    Ping = False
            'WScript.Echo "Status code is " & objRetStatus.StatusCode
        else
            Ping = True
            'Wscript.Echo "Bytes = " & vbTab & objRetStatus.BufferSize
            'Wscript.Echo "Time (ms) = " & vbTab & objRetStatus.ResponseTime
            'Wscript.Echo "TTL (s) = " & vbTab & objRetStatus.ResponseTimeToLive
        end if
    next
End Function

'Set the ip adress or name of your nas or server in the ping command i.e Ping("192.168.1.5")
if Ping("nas") = True then
    for Counter = 0 to (NumOfShares -1)
        on error resume next
        objNetwork.MapNetworkDrive strLocalDrive(Counter), strRemoteShare(Counter)
    next
Else
    'Wscript.Echo "Host " & strHost & " could not be contacted"
end if

• MRE-Inc
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hi,

Ik ben van plan om het volgende aan te schaffen:
* Qnap NAS TS-219P+ 2bay NAS
* Samsung Harde Schijf 2TB SpinPoint ECO Green

Momenteel heb ik een Qnap NAS TS-110 Turbo NAS waarin 1 Samsung 2TB SpinPoint Eco Green in zit. Dit is dus dezelfde schijf als ik voor mn TS-219 wil gaan gebruiken.

De hdd in de TS-110 is destijds via het TS-110 webinterface menu geconfigureerd en ingedeeld met wat eigen folders.

Mijn vraag is of ik de huidige hdd met data in de nieuwe TS-219 kan stoppen zonder data verlies en configuratie verlies. Dus dat de map structuur behouden blijft en de data dus ook. Als dit werkt, wil ik de 2e disk erbij plaatsen en een RAID 1 config implementeren voor de TS-219.

Is dit mogelijk of raden jullie aan om de TS-219 eerst af te configureren met 2 disken in RAID 1 en daarna de data te kopieren vanaf de TS-110 ? In het laatste geval moet ik dus een extra disk bij kopen en kan ik de disk van de TS-110 als spare gebruiken. Dat is op zich ook geen probleem.

Wie kan me over mijn wensen wat meer vertellen ?

Dank alvast.

XBL: MRE Inc

• Room42
  • Niet online
Als je toch van één naar twee schijven gaat, kun je toch de data backuppen op de nieuwe (2e) schijf en het dan gewoon proberen? En via de webinterface maak je ook een backup van de instellingen van de oude NAS.

Succes! :)

Oh, en laat het even weten of het gelukt is, dan hebben je opvolgers er ook wat aan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 27-06-2011 01:54 ]

• MRE-Inc
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Room42 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:54:
Als je toch van één naar twee schijven gaat, kun je toch de data backuppen op de nieuwe (2e) schijf en het dan gewoon proberen? En via de webinterface maak je ook een backup van de instellingen van de oude NAS.

Succes! :)

Oh, en laat het even weten of het gelukt is, dan hebben je opvolgers er ook wat aan ;)
Dank je en ik zal het zeker even laten weten. Ga de TS-110 houden als backup nas voor data die ik wil bewaren. Wellicht dat ik die nog ergens bij iemand anders neerzet en dan via rsync de zooi backup.

Hoe zit het met de RAID 1 oplossing van oa de TS-212 en de TS-219 ? Is dat hardwarematige raid of software matig ? Ik kan me voorstellen dat het bij de TS-219 hardwarematige raid is aangezien de disken hot swappable zijn. Dus disk 1 is stuk - disk 1 uit de nas halen - nieuwe disk 1 plaatsen en de rest gaat van zelf, dus het rebuilden van de data en dat het bij de TS-212 soort van softwarematige raid is omdat de disken niet hot swappable zijn. Je moet dus eerst de nas uitzetten, open schroeven, disk vervangen, aanzetten en eventueel via de webinterface de mirror set weer aanmaken en laten repliceren.

Iemand die de ervaringen daarvan kan vertellen of is de raid oplossing bij qnap voor alle mulit disk nas-sen hetzelfde is.

XBL: MRE Inc

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:15
sl1000 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 09:40:
Normaliter hoor je de fan helemaal niet.

Ik zou hem eens eruithalen, de bladen van de fan goed schoonmaken, en dan het asje opnieuw invetten met een dik (lager)vet.

Zo heb ik vroeger ook wel eens een paar keer lawaaierige fans van videokaarten gefixt.
mmmm moet zeggen dat ik hem op mijn 119P+ ook goed hoor, een hoog 'piepend' geluid. Erg irritant maar dacht dat dat normaal was, niet dus...

Hi Ha Hopjesvla

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik heb een klein vraagstuk waarvoor ik een oplossing zoek.
Een kennis van mij heeft een Qnap TS-459 Pro+ staan waar hij data op wil bewaren vanaf een externe locatie.
Het gaat hier om virtual hard disks van vmware workstation en hyper-v welke gebruikt worden voor test doeleinden, deze vhd bestanden zijn dus lastig te synchroniseren via rsync. Hij wil eigenlijk zijn vader af en toe een fysieke schijf meegeven welke thuis in de qnap gestoken wordt en dan intern wordt gerepliceerd, raid 1 dus alleen dan met een rebuild vanaf de ontbrekende schijf :P.
Op een Linux of BSD machine is zoiets wel te realiseren maar kan het ook op een Qnap en is dit eigenlijk wel handig, persoonlijk lijkt het mij nogal een omslachtige oplossing maar ik kan zo snel niet iets eenvoudigers vinden. Ik zie persoonlijk ook geen voordeel aan deze setup, er zijn ook goedkope docks welke de inhoud van een schijf met een druk op een knop klonen alleen die zijn dan weer niet remote te benaderen.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties :).

EDIT: Ik heb Hyperoo aanbevolen, de test versie werkte prima en voor de prijs van 79$ per server is het niet eens te duur voor een lab omgeving. Er wordt een file level backup gemaakt in de vmware vm's deze data kan dan via rsync gesynchroniseerd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door dutch_warrior op 28-06-2011 13:30 ]

• Martijn85
Weet iemand misschien hoe je de download station kan laten werken met private trackers?
Elke keer als ik een torrent toevoeg blijft ie maar op wachten staan :?
Heb de poorten 6881-6889 al open gezet.

Verwijderd

Ben je of vakantie sl1000?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:43:
[...]

Nee, dat is niet zo.

Maar dat het product niet geschikt is om een 1:1 backup te maken
voor servers backup, iedereen die dat doet heeft een probleem
met de backup's terug te zetten omdat het niet 1:1 wordt geback-upt.
Zolang de kb's omhoog gaan, maar gaan ze omlaag heb je niets meer aan je backups.

Zie een hoop mensen die dat doen en een flink wat aantal hosters erbij,

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:03
heb nu sinds korte tijd een 219P+ met 2 seagates 2 TB schijven in gebruik..
Waar nu ik last van heb, is dat de QNAP mn sessies disconnect.
als ik bv via SSH (putty) bezig ben, wordt deze actieve sessie na een aantal minuten beeindigd..
Ook mn netwerkshares, bij opstarten van de PC (windows 7 64 bits) zijn shares benaderbaar, maar na aantal minuten klik ik de gemapte share aan en geeft windows foutmelding dat Drive niet toegangkelijk is..even 5 tot 10 seconden wachten en weer aanklikken en hij doet het weer...

Iemand enig idee wat dit kan zijn, lijkt wel of de netwerkinterface van de qnap in slaapstand gaat?? Maar waar kan ik dit controleren?

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
MRELynx schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:26:
Hi,

Ik ben van plan om het volgende aan te schaffen:
* Qnap NAS TS-219P+ 2bay NAS
* Samsung Harde Schijf 2TB SpinPoint ECO Green

Momenteel heb ik een Qnap NAS TS-110 Turbo NAS waarin 1 Samsung 2TB SpinPoint Eco Green in zit. Dit is dus dezelfde schijf als ik voor mn TS-219 wil gaan gebruiken.

De hdd in de TS-110 is destijds via het TS-110 webinterface menu geconfigureerd en ingedeeld met wat eigen folders.

Mijn vraag is of ik de huidige hdd met data in de nieuwe TS-219 kan stoppen zonder data verlies en configuratie verlies. Dus dat de map structuur behouden blijft en de data dus ook. Als dit werkt, wil ik de 2e disk erbij plaatsen en een RAID 1 config implementeren voor de TS-219.

Is dit mogelijk of raden jullie aan om de TS-219 eerst af te configureren met 2 disken in RAID 1 en daarna de data te kopieren vanaf de TS-110 ? In het laatste geval moet ik dus een extra disk bij kopen en kan ik de disk van de TS-110 als spare gebruiken. Dat is op zich ook geen probleem.

Wie kan me over mijn wensen wat meer vertellen ?

Dank alvast.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en:
  • 2e HDD kopen
  • Extern (met een dock of HDD behuizing) op je oude nas aansluiten (eSATA of USB) en alles kopiëren
  • oude schijf uit je oude nas halen en in je nieuwe nas stoppen
  • Nieuwe nas installeren met single disk
  • externe schijf op je nieuwe nas aansluiten en alles terug kopiëren
  • schijf in je nieuwe nas erbij zetten en RAID migration uitvoeren
Kopieren van NAS naar NAS met rsync of FTP ging bij mij zooooo traag, dat dit eigenlijk de enige werkbare oplossing bleek (maar ik kwam van een TS209-II die nog wel iets trager is als de TS110)
behalve vanaf de x09 modellen kun je altijd upgraden tussen modellen. Hierbij is het wel verstandig om eerst de laatst beschikbare stabiele firmware op de nas te zetten. Ik geloof dat deze functionaliteit is toegevoegd vanaf versie 3.3.

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

forzafan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:49:
heb nu sinds korte tijd een 219P+ met 2 seagates 2 TB schijven in gebruik..
Waar nu ik last van heb, is dat de QNAP mn sessies disconnect.
als ik bv via SSH (putty) bezig ben, wordt deze actieve sessie na een aantal minuten beeindigd..
Ook mn netwerkshares, bij opstarten van de PC (windows 7 64 bits) zijn shares benaderbaar, maar na aantal minuten klik ik de gemapte share aan en geeft windows foutmelding dat Drive niet toegangkelijk is..even 5 tot 10 seconden wachten en weer aanklikken en hij doet het weer...

Iemand enig idee wat dit kan zijn, lijkt wel of de netwerkinterface van de qnap in slaapstand gaat?? Maar waar kan ik dit controleren?
Zijn het niet gewoon je disks die gaan slapen? Dat kan je eenvoudig horen, als je ze hoort opspinnen na het klikken.

• forzafan
Mr_gadget schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Zijn het niet gewoon je disks die gaan slapen? Dat kan je eenvoudig horen, als je ze hoort opspinnen na het klikken.
disken zijn actief...ik heb t bv ook via de webinterface...
als bv sabnzbd aan het downloaden is en ik refresh de pagina dan is de webinterface niet meer benaderbaar...
paar seconden wachten, refresh en webinterface terug...

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Komt er ook nog een update voor spotweb denk je sl1000?
Ik weet wel dat het een enorm lastige aplicatie is dat telkens veranderd.

Maar het werkt meestal goed met nazoeken bij spotweb forum.

Alleen is je default settings in ownsettings deels overbodig door de per user settings.

Maar wel excellent werk tot nu toe hoor! Het wordt zeer gewaardeerd!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:35
Ben me aan het oriënteren voor een qnap nas, de 239 pro II+ lijkt me een mooi exemplaar voor me. Wat me echter "zorgen"baart is de snelheid van parren/rarren. Ik lees weinig over de snelheid van grote (40gb) bestanden. Hoe lang doet zo'n nas daar ongeveer over?

• doerakje
  • Laatst online: 18-11 22:30
Grindtegel schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:52:
Ben me aan het oriënteren voor een qnap nas, de 239 pro II+ lijkt me een mooi exemplaar voor me. Wat me echter "zorgen"baart is de snelheid van parren/rarren. Ik lees weinig over de snelheid van grote (40gb) bestanden. Hoe lang doet zo'n nas daar ongeveer over?
Mijn TS-219 doet in een kwartiertje over 5 Gb uitpakken. Parren is lastiger te zeggen, hangt nogal af van de hoeveelheid te repareren files, maar echt heel snel gaat het niet. De 239 pro II is ongetwijfeld sneller. Waarom maak je je "zorgen" over de snelheid van het parren en rarren? Met een beetje plannen kun je dat allemaal 's nachts doen, dan maakt de snelheid niet zoveel uit.

You can't be late until you show up

Solstice schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:36:
Komt er ook nog een update voor spotweb denk je sl1000?
Ik weet wel dat het een enorm lastige aplicatie is dat telkens veranderd.

Maar het werkt meestal goed met nazoeken bij spotweb forum.

Alleen is je default settings in ownsettings deels overbodig door de per user settings.

Maar wel excellent werk tot nu toe hoor! Het wordt zeer gewaardeerd!
hij staat als volgende op mijn lijstje, maar ben erg druk geweest de laatste dagen.
ergens eind deze week wil ik een nieuwe release uitbrengen, die dan ook niet langer update vanaf github

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:35
doerakje schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:40:
[...]

Mijn TS-219 doet in een kwartiertje over 5 Gb uitpakken. Parren is lastiger te zeggen, hangt nogal af van de hoeveelheid te repareren files, maar echt heel snel gaat het niet. De 239 pro II is ongetwijfeld sneller. Waarom maak je je "zorgen" over de snelheid van het parren en rarren? Met een beetje plannen kun je dat allemaal 's nachts doen, dan maakt de snelheid niet zoveel uit.
nouja zorgen is een groot woord natuurlijk ;) En vaak is het gewoon plannen maar als ik nu een bluray rip van 25gb download heb ik hem in een dik halfuur binnen, als ik dan 5uur moet wachten voordat de boel is geparred en rarred kan ik de film niet dezelfde avond nog kijken. Niet dat dat nou zo heel vaak voorkomt maar toch zou fijn zijn als het binnen een uur gepiept zou zijn zoals ik het nu nog doe via mijn pc.
25gb zou op een 239-II (ATOM 1.8ghz cpu) in een minuut of 20 toch wel klaar moeten zijn hoor :)

• forzafan
heb nog even in log gekeken en daar zie ik meerder malen deze foutmeldingen:

2011-06-24 16:40:19 System 127.0.0.1 localhost Network connection lost.
2011-06-24 16:40:25 System 127.0.0.1 localhost Network connection resume.

2011-06-28 19:29:37 System 127.0.0.1 localhost Network connection lost.
2011-06-28 19:30:07 System 127.0.0.1 localhost Network connection resume.

dit wijst dus idd dat iets met netwerk interface/services mis gaat. Iemand tips wat ik verder kan debuggen?

[ Voor 14% gewijzigd door forzafan op 28-06-2011 22:08 ]

switch/router eens aan en uit zetten? welke firmware versie draai je?

• forzafan
switch en router uit/aan bracht geen soelaas...
firmware.. 3.4.3 Build 0520T

kan het iets te maken hebben met de remote replication die ik doe naar mn 2e schijf via ip 127.0.0.1?
zal het eens tijdelijk uitzetten, kijken of het helpt
logischer wijze niet. doet hij het sinds je hem hebt, of sinds een bepaalt moment?

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Krijg wat van QNAP. Na een stroomstoring is na veel gepiel eindelijk de RAID 5 arry weer werkend gekregen, maar nu heb ik weer het volgende probleem :( Ik kan wel via SSH inloggen en ik zie via cat /proc/mdstat
dat de RAID 5 arry functioneel is en dat ik alle data kan benaderen, maar inloggen via de webinterface lukt niet meer. Als ik op Administration klik dan gebeurt er niets en ook de twee keuze menu's rechtsboven aan zijn leeg.

Hoe kan ik dit oplossen?

je hebt ook wel veel problemen met je nas he. klinkt alsof er wat configuratie bestanden kapot zijn.
wat vertelt "/etc/init.d/klogd.sh dump" je allemaal?

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik krijg een hoop output, ik heb nog even verder gekeken en ik lijk o.a. weer hetzelfde probleem als de vorige keer te hebben. Als ik bijvoorbeeld "/etc/init.d/init_nas.sh" run dan zie ik dat bijvoorbeeld mijn default shares weer niet bestaan. Ik wil best weer mijn backup terug zetten, maar dat kan niet via de webinterface. Hoe kan ik een backup van de config via SSH terug zetten?

de lompe methode:

backup de huidige files just in case we wat moeten fixen later met deze bestanden:

mkdir /share/Public/backup
cp -r /etc/config/* /share/Public/backup
#check of de files er ook netjes staan
ll /share/Public/backup

#dan alle default files terugschrijven over de originele config files:
cp -r /etc/default_config/* /etc/config

#nas in configured mode zetten:
setcfg Misc Configured TRUE

#rebooten
reboot

na de reboot lijkt de nas maagdelijk leeg, en kun je de backup config file via de gui inlezen. daarna nog een reboot (geloof ik) en je bent weer waar je wezen wilt
met wat tijd en kijken kun je w.s. ook alleen de paar corrupte bestanden fixen die nu niet lekker werken.

ik vermoed dat het voornamelijk smb.conf en uLinux.conf zullen zijn.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Gaat al mis bij de eerste stap, want in /share staat geen map public, alleen maar de diverse _DATA mappen en de map external? Ik kwam verder dit topic tegen (http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=8759) waarin een restore wordt uitgelegd, maar ook die kan ik niet volgen omdat het mounten al niet lukt:
[admin@NAS-JUST-LIGHT Justin]# mount /dev/sda1 /mnt/
mount: /dev/sda1 already mounted or /mnt/ busy

dan is je filesysteem niet gemount

moet ik even meekijken? (met teamviewer)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Vreemd, want ik zie wel alle config files staan alsook al mijn bestanden? Teamwiewer is lastig, je mag altijd inloggen via SSH als je wilt?

sure, maar dan moet je me even de details sturen per pm

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Thanks, DM is verstuurd.

• forzafan
sl1000 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:40:
logischer wijze niet. doet hij het sinds je hem hebt, of sinds een bepaalt moment?
hij doet het sinds ik hem heb..
Ik denk dat ik maar eens een supportvraag bij qnap in ga schieten.
Tsja, hang hem eens rechtstreeks zonder switch aan je pc. Als hij het dan nog doet, kabel vervangen, en daarna is het rma van de qnap idd.

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
sl1000 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:27:
25gb zou op een 239-II (ATOM 1.8ghz cpu) in een minuut of 20 toch wel klaar moeten zijn hoor :)
Moet wel eerlijk toegeven dat de laatste tijd mijn sabnzb bij het downloaden python 99,9% CPU af en toe trekt. Vroeger haalde ik met mijn systeem zo overdag 11 mb/s nu is het max 8,7 mb/s.

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
sl1000 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:51:
[...]

hij staat als volgende op mijn lijstje, maar ben erg druk geweest de laatste dagen.
ergens eind deze week wil ik een nieuwe release uitbrengen, die dan ook niet langer update vanaf github
Ik kijk ernaar uit :-)
Ik moet zeggen dat de autoupdates voor couch potato en sickbeard wel heel goed werken zonder extreme gedonder zoals die figuren van spotweb.

Rare jongens die Romei...eeh spotweb makers. :-)

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb ook een QNAP gekocht (459P+) maar ik krijg sickbeard niet aan de praat... SabNZBd+ doet het goed, ik kan nzb's voeren en die worden gedownload, maar ik heb geen idee hoe ik sickbeard aan de praat kan krijgen. Installeren lukt wel, maar daarna loop ik hopeloos vast. Ik heb een tv show toegevoegd (Dexter), wat afleveringen uit seizoen 5 op Wanted gezet, maar er verschijnt nergens een nzb file. Ook het log laat niet zien dat ie ergens mee bezig is.

Heeft iemand een installatiehandleiding voor extreme Linux-noobs als ik, die stap voor stap uitlegt hoe ik dit aan de praat krijg? Liefst in combinatie met NzbMatrix. Google helpt niet, volgens mij staat alles goed ingesteld, maar ik zie gewoon geen activiteit...

• Spoelly
joepP schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:24:
Heb ook een QNAP gekocht (459P+) maar ik krijg sickbeard niet aan de praat... SabNZBd+ doet het goed, ik kan nzb's voeren en die worden gedownload, maar ik heb geen idee hoe ik sickbeard aan de praat kan krijgen. Installeren lukt wel, maar daarna loop ik hopeloos vast. Ik heb een tv show toegevoegd (Dexter), wat afleveringen uit seizoen 5 op Wanted gezet, maar er verschijnt nergens een nzb file. Ook het log laat niet zien dat ie ergens mee bezig is.

Heeft iemand een installatiehandleiding voor extreme Linux-noobs als ik, die stap voor stap uitlegt hoe ik dit aan de praat krijg? Liefst in combinatie met NzbMatrix. Google helpt niet, volgens mij staat alles goed ingesteld, maar ik zie gewoon geen activiteit...
Heb je wel goed de search sites ingesteld? welke gebruik je enkel nzbmatrix? die van sickbeard zelf is gratis die kan je der ook bij aanzetten. Het is moeilijk te zeggen vanaf afstand. Mbv een teamviewer sessie kan ik meer over je probleem zeggen. Alleen heb ik daar pas morgen eventueel tijd voor.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

BrammT

The one and only!

Hoera! Sinds gister is mijn Qnap TS-410 ook binnen.
Deze is gevuld met 4x2TB Samsung disks

Nu heb ik nog een aantal vraagjes:
Hoe kan ik een complete map naar de NAS uploaden?
Dus bijvoorbeeld de map "Movies" naar de NAS uploaden.

En de tweede:
is sl1000 in "Het grote QNAP topic - Deel 2" nog steeds de nieuwste build van sl1000?

Het zullen waarschijnlijk domme vragen zijn, maar ik kom er tot op heden niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door BrammT op 30-06-2011 13:48 ]

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Verwijderd

Ik word redelijk gek van mijn nieuwe qnap 412.
Pythin staat erop sabnzbd via"get qpkg"gedownload."installatie failed" keer op keer.
Hij begint wel maar na ongeveer 20% instalaatie gefaald
Het rare is dat het er wel opgestaan heeft. Maar omdat sabnzbd zei dat er te weinig schijfruimte was (terwijl er 7 TB vrij was. Dacht ik: laat ik maar verwijderen en nopnieuw installeren.
Iemand een idee?
Het zal wel ergens in forum staan maar ben al 5 uur aan het zoeken.
Alvast enorm bedankt

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 15:30 ]

• Spoelly
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:53:
Ik word redelijk gek van mijn nieuwe qnap 412.
Pythin staat erop sabnzbd via"get qpkg"gedownload."installatie failed" keer op keer.
Hij begint wel maar na ongeveer 20% instalaatie gefaald
Het rare is dat het er wel opgestaan heeft. Maar omdat sabnzbd zei dat er te weinig schijfruimte was (terwijl er 7 TB vrij was. Dacht ik: laat ik maar verwijderen en nopnieuw installeren.
Iemand een idee?
Het zal wel ergens in forum staan maar ben al 5 uur aan het zoeken.
Alvast enorm bedankt
Je kan beter de laatste QPKG's via het forum van Qnap ophalen http://forum.qnap.com ff een account aanmaken. Daarnaast heb je phyton dan niet neer nodig voor Sabnzbd.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

BrammT schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:22:
Hoera! Sinds gister is mijn Qnap TS-410 ook binnen.
Deze is gevuld met 4x2TB Samsung disks

Nu heb ik nog een aantal vraagjes:
Hoe kan ik een complete map naar de NAS uploaden?
Dus bijvoorbeeld de map "Movies" naar de NAS uploaden.
Je kan gewoon vanuit de verkenner naar //qnap gaan (of hoe je QNAP ook maar heet..)
of via FTP of SSH...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

BrammT

The one and only!

AW_Bos schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:41:
[...]

Je kan gewoon vanuit de verkenner naar //qnap gaan (of hoe je QNAP ook maar heet..)
of via FTP of SSH...
Ja dat snap ik, maar hoe kan ik dan een complete map kopieren/uploaden naar de NAS?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Mr_gadget
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ctrl-C Ctrl-V :?
Of wil je nog mappen aanmaken?

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Spoelly schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Heb je wel goed de search sites ingesteld? welke gebruik je enkel nzbmatrix? die van sickbeard zelf is gratis die kan je der ook bij aanzetten. Het is moeilijk te zeggen vanaf afstand. Mbv een teamviewer sessie kan ik meer over je probleem zeggen. Alleen heb ik daar pas morgen eventueel tijd voor.
Dank!

Ik ga er morgen nog even mee aan de slag, als ik er nog steeds niet uitkom zal ik screenshots posten van alle settingschermen. Moet zeggen dat ik de QNAP software zelf fantastisch vind, maar sabnzbd en sickbeard komen nogal "alpha" over.

• Erikz.nl
  • Laatst online: 12-10 17:44

Erikz.nl

professioneel prutser

Sinds een week trotse eigenaar van een TS-219P+ met 2x Seagate 2TB disks. Draai raid 1, rsync twee desktops naar de QNAP en gebruik het ding vooral voor NZB downloads. Aan het einde van de zomer wil ik er een A210 bijkopen om alles goed te kunnen bekijken ;)

Vooralsnog geen problemen, wel duidelijk dat Russen en Chinezen portscans doen trouwens, had SSL open gezet en binnen 24u had ik 10 ip-bans. Nu maar weer dichtgezet.

Bestaat er trouwens een mogelijkheid Sickbeard in te zetten icm NZBget? Voor zover ik zie op de QNAP forums kan het alleen met SABnzb?

[ Voor 14% gewijzigd door Erikz.nl op 30-06-2011 21:27 . Reden: edit: nzb's ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Voor privé-gebruik wil ik een NAS aanschaffen. Nu heb ik een heleboel varianten al naast me neergelegd, maar ik blijf zitten met de keuze of ik een pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS of een pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS neem.

Ik wil het geheel voor mediaopslag gebruiken, maar dit is vooralsnog niet meer dan 0,8TB. Backup doe ik op een andere schijf. De afweging waar ik niet uitkom is of de doorvoersnelheden van de pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS voldoende zijn voor toekomstig gebruik (vooralsnog heb ik geen interesse in 3D-TV, maar ik wil de mogelijkheden niet uitsluiten) en of de opslag van de pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS voldoende is voor toekomstig gebruik. Iemand wellicht bruikbare informatie? :?

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 13:45
kan iemand mijn helpen met nzbget op mijn Qnap 212 turbo?

als ik namelijk een bestand in de download wil zetten geeft hij aan dat de server slaapt iemand een idee hoe dat kan???

SABnzb kan ik trouwens niet installeren krijg ik een foutmelding.

Groet,

Pater

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Pater19 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:55:
kan iemand mijn helpen met nzbget op mijn Qnap 212 turbo?

als ik namelijk een bestand in de download wil zetten geeft hij aan dat de server slaapt iemand een idee hoe dat kan???

SABnzb kan ik trouwens niet installeren krijg ik een foutmelding.

Groet,

Pater
Bestand netjes in map 'nzb' onder /share/MD0_DATA/Downloads/nzbget/ gezet?

(via windows verkenner: \\{servernaam}\Downloads\nzbget\nzb\)

Dit pad typ ik nu even uit mijn hoofd, maar zoiets moet het zijn.

Verder: welke versie heb je geïnstalleerd staan? 0.6.0 of 0.7.0 (van watskebart op de QNAP english forums)?
Die laatste heb ik goed werkend gekregen, die eerste versie niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Erikz.nl op 01-07-2011 12:20 ]

• Spoelly
joepP schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:33:
[...]

Dank!

Ik ga er morgen nog even mee aan de slag, als ik er nog steeds niet uitkom zal ik screenshots posten van alle settingschermen. Moet zeggen dat ik de QNAP software zelf fantastisch vind, maar sabnzbd en sickbeard komen nogal "alpha" over.
Is prima, ben het niet helemaal met je eens mbt de software. Sabnzbd en sickbeard zijn erg volwassen. Je moet alleen even weten hoe alles zit.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Opi schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:10:
Voor privé-gebruik wil ik een NAS aanschaffen. Nu heb ik een heleboel varianten al naast me neergelegd, maar ik blijf zitten met de keuze of ik een pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS of een pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS neem.

Ik wil het geheel voor mediaopslag gebruiken, maar dit is vooralsnog niet meer dan 0,8TB. Backup doe ik op een andere schijf. De afweging waar ik niet uitkom is of de doorvoersnelheden van de pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS voldoende zijn voor toekomstig gebruik (vooralsnog heb ik geen interesse in 3D-TV, maar ik wil de mogelijkheden niet uitsluiten) en of de opslag van de pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS voldoende is voor toekomstig gebruik. Iemand wellicht bruikbare informatie? :?
Doorvoersnelheden voor prive gebruik zijn hoog genoeg, zie reviews. En qua opslag, tja, wat heb je nodig. Beide ondersteunen de 3TB schijven, dus met de 219 6TB, of dat genoeg is moet jezelf bepalen.
(de kans is groot dat ie de 4 TB schijven ook tzt gaat ondersteunen etc).

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 13:45
Erikz.nl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Bestand netjes in map 'nzb' onder /share/MD0_DATA/Downloads/nzbget/ gezet?

(via windows verkenner: \\{servernaam}\Downloads\nzbget\nzb\)

Dit pad typ ik nu even uit mijn hoofd, maar zoiets moet het zijn.

Verder: welke versie heb je geïnstalleerd staan? 0.6.0 of 0.7.0 (van watskebart op de QNAP english forums)?
Die laatste heb ik goed werkend gekregen, die eerste versie niet.
ik haal de bestanden van mijn bureaublad op om ze daar vandaan te downloaden

ik heb versie 0.7.0

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

IJsbeer schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:47:
Doorvoersnelheden voor prive gebruik zijn hoog genoeg, zie reviews. En qua opslag, tja, wat heb je nodig. Beide ondersteunen de 3TB schijven, dus met de 219 6TB, of dat genoeg is moet jezelf bepalen.
(de kans is groot dat ie de 4 TB schijven ook tzt gaat ondersteunen etc).
Merci. Ik heb besloten voor de 219 te gaan.

Verwijderd

Hoi,

Ik ben van plan om een QNAP TS-419P+ Turbo NAS te kopen, maar heb hier (nog) totaal geen ervaring mee. Ik heb mijn PC in een slaapkamer staan en bedraad aangesloten op mijn router in de kamer ernaast waar ik ook mijn media apparatuur heb staan. De NAS wil ik naast mijn pc zetten, dus zal er een extra netwerkkabel moeten komen, dit gaat er erg rommelig uitzien. Is er misschien iets van een dubbele kabel in de handel ? Of een andere oplossing misschien, draadloos heb ik liever niet...bedankt alvast.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 15:44 ]

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:32:
Hoi,

Ik ben van plan om een QNAP TS-419P+ Turbo NAS te kopen, maar heb hier (nog) totaal geen ervaring mee. Ik heb mijn PC in een slaapkamer staan en bedraad aangesloten op mijn router in de kamer ernaast waar ik ook mijn media apparatuur heb staan. De NAS wil ik naast mijn pc zetten, dus zal er een extra netwerkkabel moeten komen, dit gaat er erg rommelig uitzien. Is er misschien iets van een dubbele kabel in de handel ? Of een andere oplossing misschien, draadloos heb ik liever niet...bedankt alvast.
Koop een gigabit switch en twee korte utp kabeltjes. Kabel die nu in je PC zit in de switch en vervolgens beide apparaten ook op de switch. Klaar.

Verwijderd

Erikz.nl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:20:
[...]

Koop een gigabit switch en twee korte utp kabeltjes. Kabel die nu in je PC zit in de switch en vervolgens beide apparaten ook op de switch. Klaar.
Ga ik doen, dank je...
Solstice schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:42:
[...]

Ik kijk ernaar uit :-)
Ik moet zeggen dat de autoupdates voor couch potato en sickbeard wel heel goed werken zonder extreme gedonder zoals die figuren van spotweb.

Rare jongens die Romei...eeh spotweb makers. :-)
Ik heb het nieuwe qpkg eigenlijk wel af. Zit alleen nog te dubben of ik wat routines zal toevoegen die gelijk een standaard gebruiker aan de database toevoegd, en daar dan de sabnzbd integratie voor regelen. Aan de andere kant, dat kan ook altijd nog een keer toekomstige versie...

Heb gelijk nog een bugje eruit gevist die het package deed crashen als je meer dan 1 ip-adres gebruikte in je qnap (2 netwerkkaarten, met verschillende ip's). Nu pakt hij het ip van de eerste nic.

changes:
- wat bugjes verwijderd
- ownsettings.php weer compliant gemaakt. Je dient nu na installatie zelf een user aan te maken, en in de instellingen van de user de url naar spotweb, en betreffende apikey in te vullen.
- geen git pull meer naar de laatste code. deze versie gebruikt de code gedownload op 02-07-11 23:12.

opmerkingen:
- initieel binnen halen van spots kan een behoorlijk lange tijd duren. sta niet gek te kijken als je pas na een dag ofzo pas de nieuwste spots binnen hebt. zet de nas of het qpkg gedurende die tijd niet uit, dat sloopt het update process, waarna een handmatige retrieve -force nodig is om het weer te fixen.

qpkg voor alle QNAP systemen: Download

edit:

hmm bedenk me net dat als je upgrade vanaf een foute, nu niet werkende, oude versie het nog mis kan gaan.
verwijder als je foutmeldingen krijgt eerst eens ownsettings.php uit de share web/spotweb op de qnap, en restart het qpkg.

ik zal van de week nog even een nieuwere versie maken die wat handiger omgaat met de upgrade vanaf een vorige versie.

[ Voor 10% gewijzigd door sl1000 op 03-07-2011 00:20 ]

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

sl1000 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:10:
[...]

Ik heb het nieuwe qpkg eigenlijk wel af. Zit alleen nog te dubben of ik wat routines zal toevoegen die gelijk een standaard gebruiker aan de database toevoegd, en daar dan de sabnzbd integratie voor regelen. Aan de andere kant, dat kan ook altijd nog een keer toekomstige versie...

Heb gelijk nog een bugje eruit gevist die het package deed crashen als je meer dan 1 ip-adres gebruikte in je qnap (2 netwerkkaarten, met verschillende ip's). Nu pakt hij het ip van de eerste nic.

changes:
- wat bugjes verwijderd
- ownsettings.php weer compliant gemaakt. Je dient nu na installatie zelf een user aan te maken, en in de instellingen van de user de url naar spotweb, en betreffende apikey in te vullen.
- geen git pull meer naar de laatste code. deze versie gebruikt de code gedownload op 02-07-11 23:12.

opmerkingen:
- initieel binnen halen van spots kan een behoorlijk lange tijd duren. sta niet gek te kijken als je pas na een dag ofzo pas de nieuwste spots binnen hebt. zet de nas of het qpkg gedurende die tijd niet uit, dat sloopt het update process, waarna een handmatige retrieve -force nodig is om het weer te fixen.

qpkg voor alle QNAP systemen: Download

edit:

hmm bedenk me net dat als je upgrade vanaf een foute, nu niet werkende, oude versie het nog mis kan gaan.
verwijder als je foutmeldingen krijgt eerst eens ownsettings.php uit de share web/spotweb op de qnap, en restart het qpkg.

ik zal van de week nog even een nieuwere versie maken die wat handiger omgaat met de upgrade vanaf een vorige versie.
Even een vraagje, kan je er voor zorgen dat NZB's die je hebt gespot automatisch in bijvoorbeeld de 'nzb' map van NZBget geplaatst worden?

Edit: + is de downloadbare versie hierboven geschikt voor ARM of x86? Ik moet een ARM versie hebben nl.
Pagina: 1 ... 9 ... 67 Laatste