Mijn vertrouwen in QNAP is vandaag gedaald tot onder het nul-punt;
Eerst gooit de QNAP zonder aanwijsbare reden disk 4 uit mijn RAID 5 config (QNAP 410). Na het verwijderen en het terug zetten van de disk wordt deze weer gezien maar wordt de rebuild niet gestart, hiervoor was een reboot nodig.
Een paar uur later, nu dus, krijg ik ineens de volgende melding:
Gelukkig heb ik zowel een backup van de settings als van de fysieke content waardoor ik als het goed is vanavond weer een werkende QNAP kan bouwen, maar vertrouwen doe ik het niet meer.
Eerst gooit de QNAP zonder aanwijsbare reden disk 4 uit mijn RAID 5 config (QNAP 410). Na het verwijderen en het terug zetten van de disk wordt deze weer gezien maar wordt de rebuild niet gestart, hiervoor was een reboot nodig.
Een paar uur later, nu dus, krijg ik ineens de volgende melding:
Wat speurwerk levert op dat mijn SMB config stuk is met dit als gevolg. Helaas houdt dit ook in dat al mijn shares verdwenen zijn? Als ik in de GUI naar de config van de shares wil, wordt ik weer uit de GUI gegooid, niet handig dus.Re-launch process [smbd].
Gelukkig heb ik zowel een backup van de settings als van de fysieke content waardoor ik als het goed is vanavond weer een werkende QNAP kan bouwen, maar vertrouwen doe ik het niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Beaves op 22-06-2011 10:54 ]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr