Ik heb onlangs in de instellingen bij filesharing SMB de versie van laagste versie 3.0 naar 2.1 gezet en daarmee kwamen connectie problemen minder voor. Maar werkte ook niet in alle situaties. Soms zit er een bagger-update (de meeste) van Windows tussen. Heb vele weken in een bedrijfsomgeving last gehad dat er geen connectie gemaakt kon worden met de Domein Controller. Bleek het in de Virtual Switch te zitten met een DNS probleem.JaapB schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:52:
[...]
Hier met een TS 453D dus hetzelfde euvel, en ik kan niet achterhalen waarom nu zonder een wijziging van mijn kant de toegang op naam niet meer mogelijk is. Dit blijkt hier ook in de browser het geval te zijn.
Ondertussen de NAS een volledige powerdown gegegeven en een minuut van spanning gehad voor de nieuwe opstart maar dat maakt geen verschil.
Momenteel heb ik te kampen met een SMB probleem wanneer mensen vanaf de QNAP bestanden openen op de desktop (maakt niet uit Windows/Mac/Linux) waarbij dit steeds langzamer en stroperiger gaat. Is de laatste update van QNAP. Probleem gemeld bij QNAP, krijg ik als antwoord; het geïnstalleerde geheugen in de QNAP is niet origineel dus we kunnen niet helpen. Stuur ik terug: Deze 64GB geheugen is gelijktijdig bij de QNAP aangeschaft en geheugen door QNAP geplaatst. Was foutje, maar dit soort dingen irriteren me want ze komen bij vrijwel elk support verzoek voor.

:strip_exif()/f/image/tYcKVOO8b3O3c2hAKi0KMerg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bnAHbc4ahPQ5KSe3mccfHevN.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qzBHwIE7eW0ttcIrq4djx2cv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rGkT3B9DrHJquYUale4DbE5P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rqDfmb49urNgKB13K8zEJVgS.jpg?f=fotoalbum_large)