Goedemorgen allemaal,
Ik heb even een vraag maar weet niet of ik hier op de juiste plek ben, dus excuus hiervoor als ik niet goed zit.
Ik zit met de volgende situatie:
Locatie 1 hoofdkantoor:
TS-464-RP HBS3 actief en hier op de RTRR server enabled met RTRR account en local admin account enabled hiervoor.
Locatie 2 ander pand:
TS-464-RP HBS3 actief en hier op de RTRR server enabled met RTRR account en local admin account enabled hiervoor.
Nu hebben we een IPsec VPN tunnel lopen tussen de panden. Hierop is poort 8899 open gezet, we kunnen beide systemen benaderen en hier op werken.
Nu krijg ik alleen niet de HBS 3 Active sync actief om er voor te zorgen dat locatie 2 naar locatie 1 synced om als backup te dienen.
Als ik een remote nas wil toevoegen via Create - Active sync job in HBS 3 dan vinden de NAS elkaar niet (beide kanten op). Als ik handmatig een IP adres of een DNS naam invoer van de QNAP dan krijg ik de melding:
Failed to connect to the RTRR server. Do you want to enable RTRR server on the remote NAS?
Deze melding geeft je de optie om te enablen of te cancelen, als je enable klikt dan kun je inloggen naar de andere nas om het in te schakelen, echter wanneer ik hier op inlog (juiste credentials) dan krijg ik de error "Failed to connect to the remote NAS. Verify that the settings were entered correctly.
Ik heb de netwerk instellingen gechecked en laten dubbel checken, daarnaast heeft de internet provider de SDWAN firewall cluster gechecked en die geven aan dat ze via telnet beide NAS kunnen bereiken.
Ik weet dus even niet meer waar ik het moet zoeken en hoop dat jullie tips/triks/ideeen hebben voor mij om nog eens naar te kijken.
Thanks!
EDIT: Inmiddels is het opgelost. Ging niet goed in de DNS op een of andere manier, hier wat aanpassingen gedaan waardoor het nu werkt.
[
Voor 3% gewijzigd door
mfneed op 19-03-2024 08:41
]