Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 67 Laatste
Acties:

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
sl1000 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:36:
Hmmm, dat is een interessant puntje wat je hebt gevonden. Ik gebruik namelijk python2.6 en maak geen alias naar python aan om zo in indien nodig meerdere versies naast elkaar te kunnen laten werken.
Dat dit script daardoor niet meer werkt is me nooit opgevallen. Ik ga even kijken of ik dat hier kan reproduceren.

Vervang #!/usr/bin/env python door #!/usr/bin/env python2.6 en het zou opgelost moeten zijn.

Ik zal kijken of ik daar een handige oplossing voor kan verzinnen in het installatiescript van het qpkg.
Nou...
Dat lukte niet. Sickbeard verving die ene script weer en zette de oude string weer erin.
Heb het nogmaals ge edit en kijken of ie beter gedraagt.
Wat staat er bij jouw installatie in?

Ik had nooit problemen eerst maar door de reinstall van sickbeard en sab etc zijn er kennelijk oude links ook opgeruimd.
Maar ik hoor graag of bij jou die script dezelfde string heeft of dat jouw sickbeard lekker de standaard python install gebruikt ipv 2.6 voor SabNZB.

We komen er wel uit :-)

edit: Tsja sickbeard laat dus manueel editen van de scripts niet toe. Die overschrijft het elke keer.
Ik heb nu die script bij SaBNZB maar uit gezet en heb Sickbeard de post processing aangezet. De vraag is alleen..hoe monitort Sickbeard de tv directory nu? Als ie slim is pas na een snatch van de episode weet ie ok dat pol ik 5 mins later. Of polt ie de directory elke 10 minuten en slaapt de NAS nooit meer?

Wat ik me ook afvraag. Wat gebeurt er als ik python erop installeer nu? Wat zal SabNZB dan doen blijft ie 2.6 gebruiken? Of zal de python dan alleen voor sickbeard zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Solstice op 19-07-2011 09:28 ]

Verwijderd

Handig zo'n topic, al vele vragen kunnen beantwoorden. Mij lijkt de TS-419P+ wel wat, alleen kan ik 2 bays met schijven gebruiken voor fotobackup (raid1), 1 bay leeglaten voor toekomst of TimeMachine(mac) en 1 bay met schijf gebruiken voor streamen van films etc?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:48

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:55:
Handig zo'n topic, al vele vragen kunnen beantwoorden. Mij lijkt de TS-419P+ wel wat, alleen kan ik 2 bays met schijven gebruiken voor fotobackup (raid1), 1 bay leeglaten voor toekomst of TimeMachine(mac) en 1 bay met schijf gebruiken voor streamen van films etc?
Los van of het kan, maar met raid1 ben je 1 schijf qua opslag 'kwijt'. Waarom dan niet 4 schijven in raid5? Dan ben je ook 1 schijf 'kwijt', maar dan verdeeld over al je schijven?

Stel je hebt 4x 2TB: 2x 2TB in raid1 is 2 TB, hou je nog 2x 2TB over en is een totale opslag van 6TB.
Maar als je 4x 2TB in raid5 zet, heb je ook 6TB, en is al je data redundant, niet alleen je fotobackup.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:36
Sinds gisteren een Ipad 2 in huis hier, meteen Qmobile (wel de ipad app nemen...) erop geknald, en wat werkt dat verbazingwekkend goed zeg... Gewoon via wifi hd documentaires bekijken, foto's doorbladeren, muziek streamen, geweldig gewoon. Heb je dus helemaal geen 64GB ipad nodig, gewoon alles streamen met je Qnap werkt perfect. Ik gebruik btw de TS-412.

• iMars

iMars

Full time prutser

Trishul schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:18:
Sinds gisteren een Ipad 2 in huis hier, meteen Qmobile (wel de ipad app nemen...) erop geknald, en wat werkt dat verbazingwekkend goed zeg... Gewoon via wifi hd documentaires bekijken, foto's doorbladeren, muziek streamen, geweldig gewoon. Heb je dus helemaal geen 64GB ipad nodig, gewoon alles streamen met je Qnap werkt perfect. Ik gebruik btw de TS-412.
;) tenzij je veel buiten de deur bent, en dan toch veel muziek, foto's etc bij je wil hebben ;)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
drfruit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:58:
Een aantal bestanden die ik op externe USB schijven heb gebackupt, blijken achteraf verdwenen te zijn. In plaats van de mappen met inhoud zie ik alleen nog 4K grote bestanden van unknown type staan.
Net op het Qnap forum ontdekt dat ik niet de eerste ben. Om te voorkomen dat je bestanden kwijtraakt die je denkt veilig te stellen op een USB-schijf, lijkt dit voorlopig de veiligste oplossing:

Bestanden verplaatsen tussen een interne schijf op een Qnap NAS en een USB-station dat NTFS is geformatteerd, of tussen USB-stations waarvan er één of meer NTFS zijn, altijd via een Windows-computer doen en niet intern via FTP, Web File Manager of WinSCP.

Weliswaar gaat het veel trager omdat alles heen en weer moet over het netwerk, maar blijkbaar is de NTFS-implementatie op de Qnaps niet foutvrij. Naast de al gemelde verandering van bestandstype heb ik ook gemerkt dat soms onbekende eigenaren en attributen aan mappen en bestanden worden toegekend.

Edit: ik ontdek net dat de "verdwenen" mappen en bestanden nog wel te zien zijn als de USB-schijf direct op een Windows-pc wordt aangesloten. Ben ze nu dus aan het herstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door drfruit op 18-07-2011 17:56 ]

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Zit te twijfelen tussen een 259 Pro ++ en een 419P+ Pro.

Het voordeel wat ik zie aan de 259 is het geheugen en de snellere processor, de 419P+ kan daarintegen wel meer opslag aan en RAID 5.

Qua prijsverschil maakt het volgens mij niet zoveel uit, 259 is iets duurder (40 euro).

Ik wil er een download station van maken (usenet) en films en muziek mee streamen,fotos bekijken en veilig opslaan.

In de toekomst misschien een website + mysql erop.

Wat zouden jullie adviseren? is het prestatie verschil goed merkbaar met die Dual Core 1.8 in relatie tot de 1.6 single core (Marvell) en de 259 heeft meer geheugen.

Enig voordeel wat de 419 heeft is dan weer de mogelijkheid voor een RAID 5.

Is het trouwens mogelijk als ik 2x3 TB schijven heb om een 1 TB partitie te hebben in RAID 1 en het restant niet? of is het echt RAID 1 tussen 2 schijven en niet tussen partities?

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
dominion99 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:49:
Zit te twijfelen tussen een 259 Pro ++ en een 419P+ Pro.

Het voordeel wat ik zie aan de 259 is het geheugen en de snellere processor, de 419P+ kan daarintegen wel meer opslag aan en RAID 5.

Qua prijsverschil maakt het volgens mij niet zoveel uit, 259 is iets duurder (40 euro).

Ik wil er een download station van maken (usenet) en films en muziek mee streamen,fotos bekijken en veilig opslaan.

In de toekomst misschien een website + mysql erop.

Wat zouden jullie adviseren? is het prestatie verschil goed merkbaar met die Dual Core 1.8 in relatie tot de 1.6 single core (Marvell) en de 259 heeft meer geheugen.

Enig voordeel wat de 419 heeft is dan weer de mogelijkheid voor een RAID 5.

Is het trouwens mogelijk als ik 2x3 TB schijven heb om een 1 TB partitie te hebben in RAID 1 en het restant niet? of is het echt RAID 1 tussen 2 schijven en niet tussen partities?
Voor downloaden is de x59 serie aan te raden, zeker als je tegelijk een filmpje wil streamen. Je merkt het voordeel van de CPU in combinatie met geheugen. Ik heb de TS-259 pro versie de voorganger hij bevalt me uitstekend. Ik heb er twee 2 TB schijven in.

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Spoelly schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:11:
[...]

Voor downloaden is de x59 serie aan te raden, zeker als je tegelijk een filmpje wil streamen. Je merkt het voordeel van de CPU in combinatie met geheugen. Ik heb de TS-259 pro versie de voorganger hij bevalt me uitstekend. Ik heb er twee 2 TB schijven in.
Thanks, daar heb ik wat aan!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:31
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier. Ik ben aan het twijfelen tussen pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS en pricewatch: QNAP TS-419P+ Turbo NAS. Deze wil ik gaan gebruiken met 4x pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB in RAID5. De taken die uitgevoerd moeten worden zijn torrents, algemene opslag en streaming naar de PS3 (1080P is wel wenselijk). Is de +- 100 euro meerprijs voor de 419p+ de moeite waard?

Voor zover ik kon vinden krijg je:
  • Snellere processor
  • Dubbele hoeveelheid geheugen
  • LCD scherm
  • WoL
LCD scherm is imo niet heel interresant, processor en geheugen alleen als het echt merkbaar is voor de performance. Indien de 412 voor de gewenste functionaliteit voldoet, is het mij geen 100 euro extra waard.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 18-07-2011 21:49 ]

Specs

256mb is eigenlijk te weinig voor de qnap. Extra apps draaien dan snel wat moeizaam. Ik zou persoonlijk die 100 euro er voorover hebben, ook vanwege de extra cpu kracht, wel zo prettig bij het unpacken van downloads, etc. Met die 100 euro extra kun je veel langer doen met de 'nap.

• iMars

iMars

Full time prutser

asfaloth_arwen schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:47:
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier. Ik ben aan het twijfelen tussen pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS en pricewatch: QNAP TS-419P+ Turbo NAS. Deze wil ik gaan gebruiken met 4x pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB in RAID5. De taken die uitgevoerd moeten worden zijn torrents, algemene opslag en streaming naar de PS3 (1080P is wel wenselijk). Is de +- 100 euro meerprijs voor de 419p+ de moeite waard?

Voor zover ik kon vinden krijg je:
  • Snellere processor
  • Dubbele hoeveelheid geheugen
  • LCD scherm
  • WoL
LCD scherm is imo niet heel interresant, processor en geheugen alleen als het echt merkbaar is voor de performance. Indien de 412 voor de gewenste functionaliteit voldoet, is het mij geen 100 euro extra waard.

Alvast bedankt!
Met was sl1000 zegt, ik zou de extra 100 uitgeven. Maar ik kan het ook missen. Het is lullig als je wat koopt en achteraf denk je: had ik maar 100 euro extra uitgegeven....

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:24

Beaves

Usque ad Finem

Firmware versie 3.4.4 is uit zag ik op de QNAP site, beschikbaar voor o.a. de 412, nog niet voor Atom systemen. Eens kijken wanneer ik mijn 412 ga upgraden want de door mij gebruikte HDD's zouden nu veel beter moeten functioneren tijdens het opstarten van de QNAP.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik heb een qnap 219P+ en een Mac.

Nu ben ik al aantal weken aan het klooien met dat ding.
Ik heb een map aangemaakt "temp" en die kan ik maar niet benaderen.

Permission admin : read en write.
everyone : Deny Access

Foutmelding :
"The operation can’t be completed because the original item for “temp” can’t be found."

Nu heb ik die everyone read en write gezet, toen kon ik wel in de map.
En was via mijn mac (samba) ingelogd als admin

Heb ik het weer terug gezet krijg ik de volgende error :
The operation can’t be completed.
An unexpected error occurred (error code -8059).

Nu zie ik hem ook als "pc" in mijn finder en daar geef hij continu dezelfde foutmelding :
"The operation can’t be completed because the original item for “temp” can’t be found."

Heb gezocht op internet maar krijg geen resultaten.
Met windows xp gaat alles goed.
Maak ik een nieuwe map aan : temp2 dan krijg ik dezelfde foutmelding als ik eerst had.
Kan iemand mij helpen ?
Iedereen zit in everyone, en deny gaat boven allow. Als je de everyone groep dus ergens op denied zet heeft niemand toegang. De oplossing is om de everyone groep dus geen deny en geen allow te geven, en daarnaast alleen de groepen/users die wel toegang moeten hebben rechten te geven.

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Zie inderdaad een nieuwe firmware release voor de 219P+

release note bevat nu ondersteuning voor Lion OS en Time Machine support ??

- [AFP] Added "AFP DHX2 support" to allow access to the NAS from Mac OSX Lion 10.7.

Ik heb ook een leuke computer..

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier werkt (met die laatste firmware en Lion) dat Time Machine niet meer en de eerste keer verbinden naar m'n 219P+ gaat veel trager.
Wat is QNAP eigenlijk aan het prutsen met die compatibiliteit van Lion? Er zijn al weken developer-releases in omloop. Lees op dat supportforum iets over protocollen, nettalk etc. Just fix the damn thing. Ik koop zo'n NAS juist om daar niks mee te maken te hebben. Anders had ik wel een zelfbouwoplossing gekozen. Hoop dat er binnen een week of twee een fatsoenlijke oplossing is.

• Solstice
Nog even een vervolg op mijn Optware problemen:
Ik merkte opeens dat spotweb niet werkte. Probleem bij de spotnntp.php
En dat de environment "include_path", ".:/opt/share/pear" toegevoegd moest worden omdat Pear niet gevonden kon worden.

Nou na onderzoek bleek dat in /opt/share pear helemaal niet aanwezig was!
Door de install van optware is pear gewoon verdwenen.

Ik heb pear nu manueel erin gezet:
Installeerde de Qnap optware qpkg opnieuw..maar die gaf de error installation failed.
Daarna /opt/bin/ipkg update om toch te kijken of alles erop zit. Deed niet veel. Dus dat zat toch goed.
en toen
ipkg install php-pear
pear install --alldeps Net_NNTP daar was een hoop geinstalleer en zelfs out of memory en nogmaals runnen deed de rest.

Daarna was alles weer functioneel.

Het viel me wel op dat de qpkg van Optware zo klein is dat het eigenlijk gewoon een script is dat de repository install doet. Zou de bug misschien daaraan liggen sl1000? Welke heb je gekozen?
Ik zie wel dat bij mij de settings voor de 509 neemt als Architecture.

Vreemd allemaal hoor.
Maar misschien geeft dit je ook wat meer info :-)

En verwijdert jouw optware.qpkg de pear install? Want die verdween door de optware problemen en werd nooit opniew geinstalleerd. Sterker nog...ik kon niet eens over de bestaande optware installeren. Dan zat ie te emmeren optware directory already found.

Hoe dan ook werkt spotweb weer :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Solstice op 21-07-2011 10:09 ]

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Bij mijn 412 werkt Time Machine ook k*t, de eerste keer als ik de service op de QNAP aanzet gaat het connecten wel maar is de snelheid bedroevend. De volgende keren ziet mijn Mac de QNAP niet meer totdat ik de service eens een reset geef op de QNAP. Dit overigens nog met de 3.4.3 firmware, door omstandigheden heb ik de laatste firmware er nog niet op staan.

Ik had hiervoor al een ticket lopen bij QNAP waarop ik als antwoord kreeg dat de volgende firmware deze issues zou herstellen, maar blijkbaar is dat dus niet gebeurt?

• Solstice
Well blame it on the next version of netatalk. We need version 2.2 for Lion.
The maker/current source maintainer wants to see money.

http://www.netafp.com/ope...e-netatalk-community-501/

And almost all NAS manufacturers did not contribute much nor paid much at all.
I do not know the details, but stuff is going on:
http://trick77.com/2011/0...-netatalk-gpl-violations/

So as long QNAP does not include the new version of Netatalk 2.2 Time Machine will never ever work.

En hoppa typ ik dit weer in het Engels..ik moet ff koffie nemen.. :-)
In het NL: Versie 2.2 van Netatalk kost geld omdat QNAP nooit meebetaalde aan de ontwikkeling/bijdragen van Netatalk.
Dus is Netatalk 2.2 niet gratis maar die heeft wel de fix voor OSX Lion.

[ Voor 19% gewijzigd door Solstice op 21-07-2011 10:11 ]

• iMars

iMars

Full time prutser

Solstice schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:05:
Well blame it on the next version of netatalk. We need version 2.2 for Lion.
The maker/current source maintainer wants to see money.

http://www.netafp.com/ope...e-netatalk-community-501/

And almost all NAS manufacturers did not contribute much nor paid much at all.
I do not know the details, but stuff is going on:
http://trick77.com/2011/0...-netatalk-gpl-violations/

So as long QNAP does not include the new version of Netatalk 2.2 Time Machine will never ever work.

En hoppa typ ik dit weer in het Engels..ik moet ff koffie nemen.. :-)
In het NL: Versie 2.2 van Netatalk kost geld omdat QNAP nooit meebetaalde aan de ontwikkeling/bijdragen van Netatalk.
Dus is Netatalk 2.2 niet gratis maar die heeft wel de fix voor OSX Lion.
Met andere woorden: met de komst van OS X Lion, kan QNAP niet meer adverteren met de optie voor TimeMachine (mits ze vermelden dat het tot 10.6.x gesupport is)?

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Dat zullen ze wel 'vergeten' denk ik...

• iMars

iMars

Full time prutser

QNAP Turbo NAS ondersteunt Time Machine voor Mac OS X 10.5 of hoger voor gelijktijdige backup van meerdere Mac machines. Door deze functie in te schakelen op de Turbo NAS, kunnen automatisch backups worden gemaakt van up-to-date kopieën van foto’s, muziek, video’s, documenten, instellingen en applikaties op uw Mac naar de NAS. U kunt ook op elk moment de gegevens terugzetten van NAS naar uw Mac.
bron
Tja, ik weet niet hoe dat geregeld is, maar als je iets koopt en het voldoet niet, kan je het terug brengen lijkt me...

• Solstice
Ik heb net de firmware update geinstalleerd...
Kijken of Time Machine werkt en ook wegens een paar interessante fixes.
Maar Time Machien WERKT NIET.

Had niks anders verwacht.

Dus gebruik de firmware alleen voor andere fixes behalve OSX 7 Lion.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Allemaal tickets inschieten, kijken wat we daarop terug krijgen.

• iMars

iMars

Full time prutser

Beaves schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:32:
Allemaal tickets inschieten, kijken wat we daarop terug krijgen.
Een antwoord: please downgrade to Mac OS X 10.6.x again ;)

edit:
Ik krijg eind volgende week mijn QNAP 459 Pro II. Zal dan gelijk het een en ander gaan testen. Sowieso is Netatalk 2.2 nog in beta voor linux (ubuntu)...

[ Voor 25% gewijzigd door iMars op 21-07-2011 11:47 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vind het knap waardeloos.
Hier het topic op Qnap forum hierover. Heb ook gepost onder Tom. (pagina 5):
http://forum.qnap.com/vie...hp?f=182&t=41220&start=75
Ze zijn ermee bezig maar het kan nog wel even (krijg de indruk: weken) duren...

Alle overige software die ik heb draaien is afgelopen week netjes geupdate voor Lion support. Daar zijn die developer releases voor. Wat ze in die tijd bij Qnap hebben gedaan weet ik niet.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ze zeggen bij QNAP dat de nieuwe beta 3.5.0 firmware wel met Netatalk 2.2 uitgerust zal zijn. Even afwachten dus ben ik bang.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01
@SL1000

Ik heb problemen met je spotweb package, en dan niet in de zin dat hij niet werkt, want het werkt perfect. Maar als ik een keer mijn NAS reboot dan is elke keer mijn own-settings.php aangepast.

Hij plaatst 3 regels buiten de php ?> en de spotweb url met die if else (zoals in config.php) is ook elke keer weg. Is hier een oplossing voor?

Verwijderd

sl1000 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:10:
Iedereen zit in everyone, en deny gaat boven allow. Als je de everyone groep dus ergens op denied zet heeft niemand toegang. De oplossing is om de everyone groep dus geen deny en geen allow te geven, en daarnaast alleen de groepen/users die wel toegang moeten hebben rechten te geven.
Dank voor je snelle antwoord. Dit is inderdaad de oplossing.
Ik kon admin ook niet uit de groep users halen.
Wil namelijk dat ik en ik alleen toegang heb tot dat ding :).

En waarom gaan mijn harddisken nooit in standby modes staan? Ik hoor ze snachts (uur of 2) terwijl alle pc's uit staan nog steeds knorren en draaien.

btw, nog geen lion geinstalleerd, expres :9 Maar mijn nas heeft al 2 keer geupdate en reboot.
Ben benieuwd wanneer nas timemachine ready is.

Nog een vraag, is er ook een programma die een map continu kan synchroniseren ? Als ik mijn pc iets op sla, het ook op mijn nas gelijk gezet word?

Bedankt :)
Senaxx schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:27:
@SL1000

Ik heb problemen met je spotweb package, en dan niet in de zin dat hij niet werkt, want het werkt perfect. Maar als ik een keer mijn NAS reboot dan is elke keer mijn own-settings.php aangepast.

Hij plaatst 3 regels buiten de php ?> en de spotweb url met die if else (zoals in config.php) is ook elke keer weg. Is hier een oplossing voor?
DoNotTouch op TRUE zetten. Dan blijft spotweb verder van ownsettings.php af.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:53:
[...]

Dank voor je snelle antwoord. Dit is inderdaad de oplossing.
Ik kon admin ook niet uit de groep users halen.
Wil namelijk dat ik en ik alleen toegang heb tot dat ding :).

En waarom gaan mijn harddisken nooit in standby modes staan? Ik hoor ze snachts (uur of 2) terwijl alle pc's uit staan nog steeds knorren en draaien.

btw, nog geen lion geinstalleerd, expres :9 Maar mijn nas heeft al 2 keer geupdate en reboot.
Ben benieuwd wanneer nas timemachine ready is.

Nog een vraag, is er ook een programma die een map continu kan synchroniseren ? Als ik mijn pc iets op sla, het ook op mijn nas gelijk gezet word?

Bedankt :)
een user zonder admin rechten kan alleen inloggen op de gui om zijn eigen password te wijzigen. lijkt me dus niet zo'n issue.

harddrives: kan 1001 dingen zijn. firmware issue, bepaalde qpkg's (xdove, twonky, etc), webaccess via internet, pc's in het netwerk die aanblijven staan en de shares pollen, instellingen van de nas (master browser aangezet, wins aangezet, etc), enz, enz, enz
QNAP heeft een shell scripje wat je kunt downloaden en welke je vertelt welke service verantwoordelijk is voor het uit standby halen van de disken. misschien moet je daar eens mee op onderzoek uitgaan.

Continu syncen kan met de backup software van QNAP (QBACK of QBAK of i.d. nooit echt naar gekeken), maar heb nooit het nut begrepen. Als je een file weggooid wordt dat namelijk ook direct gesynced.

• Senaxx
Ik heb momenteel ook een probleem met sickbeard. Ik dank SL1000 nog zeer voor de dual setup van sickbeard die hij heeft opgezet destijds bij mij, maar nu werken beide niet meer.

Ik heb de sickbeard package verwijderd en ik dacht ik begin van scratch, maar na het installeren van de package en proberen de gui te openen op http://xxx.xxx.xxx.xxxx:7071/ krijg ik geen connectie? (poorten zijn geforward)

Zijn er andere manieren om te testen of de package up is? of om het werkend te krijgen?

Verwijderd

sl1000 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:12:
[...]

een user zonder admin rechten kan alleen inloggen op de gui om zijn eigen password te wijzigen. lijkt me dus niet zo'n issue.

harddrives: kan 1001 dingen zijn. firmware issue, bepaalde qpkg's (xdove, twonky, etc), webaccess via internet, pc's in het netwerk die aanblijven staan en de shares pollen, instellingen van de nas (master browser aangezet, wins aangezet, etc), enz, enz, enz
QNAP heeft een shell scripje wat je kunt downloaden en welke je vertelt welke service verantwoordelijk is voor het uit standby halen van de disken. misschien moet je daar eens mee op onderzoek uitgaan.

Continu syncen kan met de backup software van QNAP (QBACK of QBAK of i.d. nooit echt naar gekeken), maar heb nooit het nut begrepen. Als je een file weggooid wordt dat namelijk ook direct gesynced.
Cool bedankt, ik ga op zoek naar scripje. Je weet toevallig geen naam?

Het sync'en is bij mij van nut.
Ik maak een web applicatie en programmeer ik op mijn pc, als ik die opsla en die word gelijk gestuurd naar mijn nas, kan ik het testen op de nas. Is het goed, ftp upload ik hem vanaf mijn pc.
En als ik onderweg ga, heb ik de files die up2date zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:27:
[...]

Cool bedankt, ik ga op zoek naar scripje. Je weet toevallig geen naam?

Het sync'en is bij mij van nut.
Ik maak een web applicatie en programmeer ik op mijn pc, als ik die opsla en die word gelijk gestuurd naar mijn nas, kan ik het testen op de nas. Is het goed, ftp upload ik hem vanaf mijn pc.
En als ik onderweg ga, heb ik de files die up2date zijn.
http://wiki.qnap.com/wiki...hard_drives_from_spindown

als je de output hier post kan ik je w.s. wel vertellen welk process verantwoordelijk is voor het spindown issue

[ Voor 9% gewijzigd door sl1000 op 21-07-2011 15:44 ]

Verwijderd

Heeeel erg bedankt :).

Ik ga hem nacht laten draaien en op letten.
Ow heb een webserver draaien. dat zou het logische zijn misschien ? Webserver uit zetten bij bepaalde tijden ? Of kan ik standby tijd toewijzen bepaalde tijden?

Verwijderd

* opgelost 8)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 21:48 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik overweeg de aanschaf van een TS-239 Pro II+ of een TS-259 Pro+. Het enige waar ik de NAS voor wil gebruiken is om bestanden te delen. In theorie hebben ze voor dit doeleind nagenoeg dezelfde snelheid. Mijn vraag is of je voor fileserver doeleinden onder bepaalde omstandigheden toch voordeel kunt hebben van de dualcore die in de TS-259 Pro+ zit. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als meerdere mensen op de NAS bezig zijn hij beter zijn snelheid houdt of dat bijvoorbeeld een eventuele rebuild sneller gaat (voor zover bij raid-1 de processor van belang is).

Nog een andere vraag: Weet iemand misschien hoe lang een rebuild ongeveer duurt met een raid-1 array met 2 TB data? Een daaraan gerelateerde vraag, weet iemand hoe responsief de NAS nog is tijdens een rebuild? Valt er nog enigszins op te werken of kun je dat maar beter niet proberen?

Verwijderd

TS-110 - boot niet meer sinds de laatste firmware update. (Rood lampje begint te knipperen). Een issue dat wel vaker voorkomt heb ik inmiddels begrepen.

Nu heb ik de stappen uit http://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery en HDD verwijderd + alle verschillende ISO geprobeerd, maar loop telkens tegen hetzelfde probleem aan.

Als ik mijn laptop opstart en boot met de Recovery CD, dan kom ik niet verder dan de stap dat ik een wachtwoord moet invullen. Standaard wachtwoorden heb ik geprobeerd. In de wiki staat dat ik deze stap kan overslaan, maar zou niet weten hoe. Ik heb het idee dat ik iets over hoofd zie, maar ik zou niet weten wat.

Weet iemand hoe ik TS-110 weer na de update weer aan de praat kan krijgen?
@noeloe: klinkt bot, maar gewoon de handleiding beter lezen.
de machine die je boot met de recovery cd is niets anders dan een tftp server waar de kapotte nas zijn recovery image van download. Je hoeft hier niet op in te loggen.

Lees goed hoe je de nas in recoverymode krijgt, dat is nog het lastigste.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds kort een TS-412 en ben bezig om alles in te stellen.
Ben nu bezig om NZBget te installeren. Installatie is gelukt en ik heb mijn nieuwsserver ingevuld met wachtwoord en gebruikersnaam. Afgezien daarvan heb ik niks veranderd, echter krijg ik nu de volgende melding:

Server is sleeping

Heb al meerder malen de nas gereset, maar telkens hetzelfde. Iemand die mij hiermee kan helpen?

• emielkool
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06-2021
Beste sl100,

allereerst complimenten voor al je werk!

Ik heb nu een aantal van je QPKG's draaien:

SABnzbdplus Version: 0.6.5
SpotWeb Version: 0.973
CouchPotato Version:0.3

alle werken naar behoren, nadat ik met behulp van dit topic de upgrade-db na 3 avonden succesvol heb kunnen uitvoeren (oudere versie installeren was "the trick", en daarna weer de laatste versie)
Ik mis alleen nu nog één ding. Dat is de knop om de nzb direct naar sabnzbd te sturen.

O ja, en de andere vraag is wanneer de database met spots wordt ge-update. Kan je dit ergens instellen buiten een cronjob maken (waar ik totaal niet in thuis ben)?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

• Spoelly
emielkool schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:27:
Beste sl100,

allereerst complimenten voor al je werk!

Ik heb nu een aantal van je QPKG's draaien:

SABnzbdplus Version: 0.6.5
SpotWeb Version: 0.973
CouchPotato Version:0.3

alle werken naar behoren, nadat ik met behulp van dit topic de upgrade-db na 3 avonden succesvol heb kunnen uitvoeren (oudere versie installeren was "the trick", en daarna weer de laatste versie)
Ik mis alleen nu nog één ding. Dat is de knop om de nzb direct naar sabnzbd te sturen.

O ja, en de andere vraag is wanneer de database met spots wordt ge-update. Kan je dit ergens instellen buiten een cronjob maken (waar ik totaal niet in thuis ben)?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!
emielkool, heb je al een gebruiker aangemaakt? met het admin account heb je de opties die je noemt niet.

• emielkool
Hmmm, nee dat heb ik nog niet.

waar kan ik dit doen? Is dit een gebruiker in de QNAP Users?

Bedankt voor de snelle reactie!

Geregeld,
gebruiker in QNAP toegevoegd.
gebruiker in spotweb aangemaakt
en NZB handling in spotweb geconfigureerd.

Helemaal super!

nu kijken of ik het op de ipad werkend krijg......

ook dat start zonder probleem op. Ik zeg weer credits naar de maker.

Ik zie hier alleen geen sabnzbd knop, of is dit de "+NZB" knop rechtsbovenin?
Deze werkt niet bij mij...

Iemand ervaringen mee?

[ Voor 83% gewijzigd door emielkool op 23-07-2011 22:57 ]

• wortelsoft
  • Laatst online: 12:41
Freakster86 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:28:
Hallo,

Ik heb sinds kort een TS-412 en ben bezig om alles in te stellen.
Ben nu bezig om NZBget te installeren. Installatie is gelukt en ik heb mijn nieuwsserver ingevuld met wachtwoord en gebruikersnaam. Afgezien daarvan heb ik niks veranderd, echter krijg ik nu de volgende melding:

Server is sleeping

Heb al meerder malen de nas gereset, maar telkens hetzelfde. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Als je geen nzb in de gemonitorde directory zet gaat de server in sleep mode. Zodra er iets te downloaden is start deze.
emielkool schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:32:
Hmmm, nee dat heb ik nog niet.

waar kan ik dit doen? Is dit een gebruiker in de QNAP Users?

Bedankt voor de snelle reactie!

Geregeld,
gebruiker in QNAP toegevoegd.
gebruiker in spotweb aangemaakt
en NZB handling in spotweb geconfigureerd.

Helemaal super!

nu kijken of ik het op de ipad werkend krijg......

ook dat start zonder probleem op. Ik zeg weer credits naar de maker.

Ik zie hier alleen geen sabnzbd knop, of is dit de "+NZB" knop rechtsbovenin?
Deze werkt niet bij mij...

Iemand ervaringen mee?
Klik als je ingelogged bent in spotweb rechtboven op je gebruikersnaam, ga naar instellingen en je kunt de sabnzbd integratie instellen in een van de tabbladen. Daar moet je dan de url naar sabnzbd instellen en de api code plakken hier de configuratie van sabnzbd. Dan zou het moeten werken.

• Freakster86
  • Niet online
wortelsoft schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:01:
[...]

Als je geen nzb in de gemonitorde directory zet gaat de server in sleep mode. Zodra er iets te downloaden is start deze.
En hoe doe ik dat dan? Als ik nu blader naar een nzb bestand en vervolgens "Submit File" klik geeft ie aan "File Upload Ok! "
Ik kan het echter nergens meer terug vinden... gemonitorde directory... wat bedoel je daarmee, want ook dat zie ik nergens.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben in bezit van de QNAP 119-TS, maar sinds enkele dagen heb ik het probleem dat het kopiëren naar de QNAP schijf rete traag gaat? Als ik vanaf mijn andere NAS-schijf of vanaf mijn werk PC met Windows een map van 1GB kopieer duurt dat ongeveer 5 a 6 minuten, en dat met een 1 gigabit netwerk.

Rebooten heb ik al gedaan, en het upgraden van de firmware naar 3.4.4 ook, maar het helpt niet.
Wel heb ik zo'n 100.000 bestanden erop staan en vele mappen (muziek en video collectie). het kan toch niet zo zijn dat hij tegen een limiet op EXT4 aanloopt en opeens trager reageert?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• wortelsoft
En hoe doe ik dat dan? Als ik nu blader naar een nzb bestand en vervolgens "Submit File" klik geeft ie aan "File Upload Ok! "
Ik kan het echter nergens meer terug vinden... gemonitorde directory... wat bedoel je daarmee, want ook dat zie ik nergens.
Die functie submit file heb ik nog nooit gebruikt en kende ik eigenlijk niet (na een aantal jaren gebruik) 8)
De gemonitorde directory vind je onder config --> paths --> NZBDIR

Welke nzbget heb je trouwens geïnstalleerd? De versie van QNAP werkt namelijk voor geen meter. Je kunt beter de versie van Watskebart installeren:

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=141&t=39780

• drdre1973
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 16:25
Heeft iemand een ander download lokatie voor python 2.7.1 X86 versie
http://ftp.qnap.com/QPKG/X86/Python_2.7-1_x86.zip
Deze doet het niet :(
waar wil je die voor gebruiken dan? die versie van python is niet al te best moet ik eerlijk zeggen...

• drdre1973
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 16:25
Nou sl1000, ik gebruik je versie van laatste versie ( qpkg) sabnzbd op mijn 559 pro II ( 3 gb ram raid5 ) en ik haal niet de volledige 120 mbit van ziggo ermee. ( hij begint met 10 mb per sec maar daalt heel snel naar ong 5-6 mb per sec)
op het werk staat een 459 en daar haal ik het wel mee en kom er maar niet achter wat het verschil is.

Datgene wat ik zie is dat python 99 % cpu usage heeft. Vandaar dat ik dit nu wil proberen.

• Freakster86
  • Niet online
wortelsoft schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:30:
[...]

Die functie submit file heb ik nog nooit gebruikt en kende ik eigenlijk niet (na een aantal jaren gebruik) 8)
De gemonitorde directory vind je onder config --> paths --> NZBDIR

Welke nzbget heb je trouwens geïnstalleerd? De versie van QNAP werkt namelijk voor geen meter. Je kunt beter de versie van Watskebart installeren:

http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=141&t=39780
Ik heb jouw link gebruikt en de mijne (van de qnap site) eraf gegooid. Nadat ik de newsserver gegevens had ingevoerd, herstart en nzb bestand geopend, ging het gelijk goed!
Met 4 verbindingen haal ik ongeveer 2400KB/s. CPU gebruik is wel rete hoog. Dat zit tegen de 100% aan. Is dat normaal?
drdre1973 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:01:
Nou sl1000, ik gebruik je versie van laatste versie ( qpkg) sabnzbd op mijn 559 pro II ( 3 gb ram raid5 ) en ik haal niet de volledige 120 mbit van ziggo ermee. ( hij begint met 10 mb per sec maar daalt heel snel naar ong 5-6 mb per sec)
op het werk staat een 459 en daar haal ik het wel mee en kom er maar niet achter wat het verschil is.

Datgene wat ik zie is dat python 99 % cpu usage heeft. Vandaar dat ik dit nu wil proberen.
sabznbd is een python gebaseerd programma, python is vrij cpu intensief, vandaar de belasting.
python2.7 installeren heeft geen zin, daar het package geconfigureerd is om sabnzbd met python 2.6 te laten werken. Je installeert er enkel een niet gebruikte versie van python naast.

Je kunt aan aantal dingen doen om sabnzbd verder te tunen:
1. draai op commandline in /share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus het volgende commando: /opt/bin/python2.6 -OO SABnzbd.py --help (dit compileert enkele delen van python waardoor iets minder geheugen gebruikt wordt)
2. gebruik een article cache van 64MB (instelling in sab)
3. gebruik zo min mogelijk gelijktijdige connecties naar je newsserver. Elke parallelle sessie vreet namelijk cpu, en je wilt de connecties maximaal uitnutten. als jij 120mb vol kan stouwen met 4 connecties gebruik je er vier. komt de cpu nog niet aan zijn max en blijf je onder de 120mbit? dan gebruik je er 5, enz.

+/- 11mb/sec is overigens echt de max die je met een atom cpu kunt halen.

• wortelsoft
Freakster86 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:12:
[...]

Ik heb jouw link gebruikt en de mijne (van de qnap site) eraf gegooid. Nadat ik de newsserver gegevens had ingevoerd, herstart en nzb bestand geopend, ging het gelijk goed!
Met 4 verbindingen haal ik ongeveer 2400KB/s. CPU gebruik is wel rete hoog. Dat zit tegen de 100% aan. Is dat normaal?
Er zijn wel wat instellingen die je kunt doen om een en nader wat te tunen, maar het blijft vrij zwaar voor zo'n nas. Uit mijn hoofd iets met direct write, pauzeren download tijdens par/rar en nog wat dacht ik.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AW_Bos schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:04:
Ik ben in bezit van de QNAP 119-TS, maar sinds enkele dagen heb ik het probleem dat het kopiëren naar de QNAP schijf rete traag gaat? Als ik vanaf mijn andere NAS-schijf of vanaf mijn werk PC met Windows een map van 1GB kopieer duurt dat ongeveer 5 a 6 minuten, en dat met een 1 gigabit netwerk.

Rebooten heb ik al gedaan, en het upgraden van de firmware naar 3.4.4 ook, maar het helpt niet.
Wel heb ik zo'n 100.000 bestanden erop staan en vele mappen (muziek en video collectie). het kan toch niet zo zijn dat hij tegen een limiet op EXT4 aanloopt en opeens trager reageert?
Ik heb wat bestanden verwijderd op de QNAP, en hij lijkt nou opeens wel snel.
Kan dat soms dat de QNAP bij een bepaalde hoeveel schijfruimte spontaan traag kan raken?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Een dringende QNAP TS-659 PRO II vraag...

Ik heb tijdens de initieele setup (RAID-5) een "degraded" message gekregen en DRIVE 3 ging rood knipperen. Na het eruithalen van drive 3 en alles leegehaald te hebben (partities verwijderd op drive 3) heb ik de drive weer erin gestopt en lukte het RAID-5 syncen wel. Maar na een reboot begon het gehele Raid-Sync proces opnieuw. Iets wat niet mag gebeuren.

Voor degene die een QNAP TS-659 PRO II hebben, hoe gaan de front-indicatie LED's aan bij opstarten.
Worden ze allemaal eerst groen, of beginnen ze allemaal eerst rood?
(als het onderstaande niet normaal is dan weet ik dat poort 3 en 4 niet in orde zijn en het dus niet aan HD3 ligt).

Ik zit nu met het volgende als ik de NAS aan doe:

Alle drive bays bezet en dan NAS aanzetten:
[GROEN] - [GROEN] - [ROOD] - [ROOD] - [GROEN] - [GROEN]

....Na 1 seconde: Alles groen

Alle drives verwijderd en dan NAS aanzetten:
[OFF] - [OFF] - [ROOD] - [ROOD] - [OFF] - [OFF]

Ik heb het op de QNAP forum gevraagd maar een QNAP verkoper gaf aan dat hij nooit op de LED's aan de voorkant heeft opgelet maar dat mijn situatie niet echt logisch is (hoogstwaarschijnlijk iets aan de hand).

Ik heb contact opgenomen met de QNAP support in Taiwan via skype, maar de persoon aan wie ik dit probeer uit leggen wil het gewoon niet begrijpen en net als ik een foto wil sturen kapt hij het gesprek door mij zijn excuses aan te bieden voor de grote drukte en een link te sturen naar de website issue formulier...

Ik moet nu echt weten of mijn boot sequence wel klopt mbt LED's
Ik de webshop op ook op de hoogte gesteld, maar daar wordt aangegeven dat als alles weer groen wordt dat het dan aan de HD kan liggen. (wat ik best wil aannemen, maar ik moet 100% zeker weten of het niet aan de NAS ligt omdat 2 LED's rood zie worden opstarten...)

Alle hulp is welkom.

• Solstice
sl1000 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:36:
Hmmm, dat is een interessant puntje wat je hebt gevonden. Ik gebruik namelijk python2.6 en maak geen alias naar python aan om zo in indien nodig meerdere versies naast elkaar te kunnen laten werken.
Dat dit script daardoor niet meer werkt is me nooit opgevallen. Ik ga even kijken of ik dat hier kan reproduceren.

Vervang #!/usr/bin/env python door #!/usr/bin/env python2.6 en het zou opgelost moeten zijn.

Ik zal kijken of ik daar een handige oplossing voor kan verzinnen in het installatiescript van het qpkg.
Op dit moment werkt het nog steeds niet helaas.
Nu heb ik als enige python install die versie 2.6 die mee kwam via SABNZBD.

Hoe kan ik een environment zetten dat #!/usr/bin/env python dan wel werkt?

De script aanpassen werkt niet. Al een paar keer geprobeerd. Dus als we het zo aanpassen dat de QNAP nou wel vanzelf python 2.6 gebruikt?

OF is het zinnig om Python 2.7 of zo te installeren? Dan runt sickbeard met python 2.7? En SAB blijft met 2.6 etc werken?

Wat is het slimste om te doen?

• Spoelly
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:05:
Oops :)

Dan zal ik die extra variabelen in de ownsettings zetten, de headerserver is een andere dan de normale newsserver. Of maakt dat niet uit?

Kan je mij het commando vertellen om handmatig een git pull te doen?

thx

Sorry dat ik je hier mee lastig val. Zie het als een compliment! Ik ben heel blij dat je het qnap package hebt gemaakt!

EDIT: Ik heb het commando al gevonden, thanks anyway!
In spotweb gebruik je enkel de newsserver voor de headers. Je download het immers in Sabnzbd of een andere gespecificeerde downloader in je user settings. Dus gewoon de server invullen in je ownsettings is voldoende. Ik zou geen rare fratsen verder uithalen.

• Solstice
guardian-spirit schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:19:

Ik heb tijdens de initieele setup (RAID-5) een "degraded" message gekregen en DRIVE 3 ging rood knipperen. Na het eruithalen van drive 3 en alles leegehaald te hebben (partities verwijderd op drive 3) heb ik de drive weer erin gestopt en lukte het RAID-5 syncen wel. Maar na een reboot begon het gehele Raid-Sync proces opnieuw. Iets wat niet mag gebeuren.

Voor degene die een QNAP TS-659 PRO II hebben, hoe gaan de front-indicatie LED's aan bij opstarten.
(als het onderstaande niet normaal is dan weet ik dat poort 3 en 4 niet in orde zijn en het dus niet aan HD3 ligt).

Ik heb het op de QNAP forum gevraagd maar een QNAP verkoper gaf aan dat hij nooit op de LED's aan de voorkant heeft opgelet maar dat mijn situatie niet echt logisch is (hoogstwaarschijnlijk iets aan de hand).

Ik heb contact opgenomen met de QNAP support in Taiwan via skype, maar de persoon aan wie ik dit probeer uit leggen wil het gewoon niet begrijpen en net als ik een foto wil sturen kapt hij het gesprek door mij zijn excuses aan te bieden voor de grote drukte en een link te sturen naar de website issue formulier...

Ik de webshop op ook op de hoogte gesteld, maar daar wordt aangegeven dat als alles weer groen wordt dat het dan aan de HD kan liggen. (wat ik best wil aannemen, maar ik moet 100% zeker weten of het niet aan de NAS ligt omdat 2 LED's rood zie worden opstarten...)

Alle hulp is welkom.
Wat zegt de log zelf?
Want normaal wordt het rood als het degraded mode heeft. Of een bad sector op de HDD. Het gekke is wel dat het daarna weer groen wordt.
AW_Bos schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:00:
[...]

Ik heb wat bestanden verwijderd op de QNAP, en hij lijkt nou opeens wel snel.
Kan dat soms dat de QNAP bij een bepaalde hoeveel schijfruimte spontaan traag kan raken?
Helaas dit issue bekend bij qnap, het treed soms op bij systemen die vrij vol zijn en daarbij ook veel files hebben. ze zijn nog aan het bughunten wat het kan zijn, maar ze hebben voor zover ik weet nog geen goede oplossing gevonden.
guardian-spirit schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:19:

Alle hulp is welkom.
Klinkt ingewikkeld. weet je zeker dat je niet gereboot hebt voordat de sync helemaal complete was?
als je wil kan ik wel even remote meekijken? misschien dat ik het op commandline kan fixen

(overigens, mijn 459 geeft bij booten altijd groene lichtjes)
Solstice schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:40:
[...]

Op dit moment werkt het nog steeds niet helaas.
Nu heb ik als enige python install die versie 2.6 die mee kwam via SABNZBD.

Hoe kan ik een environment zetten dat #!/usr/bin/env python dan wel werkt?

De script aanpassen werkt niet. Al een paar keer geprobeerd. Dus als we het zo aanpassen dat de QNAP nou wel vanzelf python 2.6 gebruikt?

OF is het zinnig om Python 2.7 of zo te installeren? Dan runt sickbeard met python 2.7? En SAB blijft met 2.6 etc werken?

Wat is het slimste om te doen?
sickbeard werkt hard geconfigureerd met python 2.6, python 2.7 installeren heeft geen nut. word niet gebruikt.
een ln -sf /opt/bin/python2.6 /opt/bin/python zou het op moeten lossen tot de volgende reboot. je kunt deze regel ook aan de startsectie van /etc/init.d/sickbeard.sh toevoegen. dan het is probleem tijdelijk opgelost.

ik zit te dubben of ik dit als algemene oplossing moet invoeren. een tijdelijke alias in het startupscript zou ook een oplossing kunnen zijn, maar daar moet ik nog even induiken...

• guardian-spirit
Ik weet heel erg zeker dat ik heb gewacht tot na het syncen.
Er stond op de "RAID Management" pagina dat het syncen voltooid was.

Er stond op die pagina NIET meer het onderstaande melding:

"No operation can be executed for this drive configuration"
(nogmaals het bovenstaande melding stond er niet meer)

Er stond iets van " - Bitmap" en nog iets, ik weet helaas niet meer wat er precies stond.
Ik heb via "System Administration" > "Power Management" de NAS opnieuw gestart.
En het Syncen begon opnieuw.

Ik ben op dit moment de RAID SYNC weer aan het doen en zit nu op 81%.

Als de SYNC klaar is doe ik een reboot, mocht de NAS weer gaan syncen dan haal ik de 2 drives waarvan de LED's ROOD blinken bij boot, eruit.
Ik maak dan een RAID-5 van de 4 overgebleven schijven, mocht ik na een 1e complete sync weer een sync krijgen dan neem ik je aanbod zeker aan SL1000!

Je kan hier een filmpje downloaden mbt tot wat er gebeurt als ik de NAS aandoe.
(Je ziet eerst dat alle groene LED's aangaan, het filmpje is genomen DIRECT na het moment dat ik op de power knop drukte)

De eerste keer dat ik de "degraded" message kreeg + rode blinkende HD3, precies daarvoor zat ik via putty te kijken of er uberhaupt nog wel activiteit plaats vond omdat het vanaf 90% heel er langzaam ging.
Ik gebruikte deze commando:

cat /proc/mdstat

Ik zag dat de SYNC snelheid van 80+ MB/s ingezakt was naar rond de 136KB/s (!) vlak daarna kreeg ik de "degraded" melding + rode blinkende HD3.
Ik merk nu weer dat het nu bij 81% trager gaat (zit nu rond de 30MB/s, normaal rond de 85MB/s).

Ik ga HD3 bij de webshop omruilen denk ik, ookal gaat het nu misschien wel goed met hakken over de sloot.
Het zijn dus misschien een combinatie van 2 problemen de NAS en een niet correcte HD.
@sl1000 , ik laat je nog weten mbt de remote connection.
@Solstice, thanks voor de info. Ik heb naar de logs gekeken maar zie niks vreemds staan. Precies wat er gebeurde en wat ik deed dat staat in de LOGS maar helaas niks mbt een corrupte HD. (wat misschien toch het geval kan zijn).

Dit doet wel pijn, de HD's en NAS zijn anderhalve week oud...
Welk merk en type drives gaat het over? Verder misschien verstandig om de drives goed te testen met de tools van de fabrikant in een gewone pc. Tenslotte als de raidset blijkbaar toch "stuk" mag. Wissel drive drie en vier dan eens met drive één en twee.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik ben van plan om een 2e Qnap NAS erbij te kopen en wel de TS-219+. Ik gebruik mijn TS-110 nu eigenlijk alleen voor het opslaan van films en tv series zodat ik die kan kijken met mijn mediaplayer. Echter vind ik het een beetje tricky om alles op 1 schijf te hebben staan op mijn TS-110. Vandaar de aanschaf binnenkort van de TS-219+ zodat ik daar 2x2TB schijven in RAID 1 kan zetten en kan syncen met de TS-110.

Wat is verstandig ? Om alle data van de TS-110 naar de TS-219+ te kopieren middels Rsync of via ftp ? Nou weet ik uit een ver verleden nog dat je dmv FXP kunt inloggen op 2 FTP servers (als ze FXP ondersteunen) en dan commando's kan geven vanaf een Windows 7 machine zodat er direct data wordt ge-fxp-ed van ftp server naar ftp server. In dit geval dus de beide Qnap nassen zonder dat de data van NAS1 naar Windows pc gaat en van Windows pc naar NAS2.

Nou heb ik even gezocht op het Qnap forum en daar kwam ik tegen dat er op de Qnaps ProFTPd draait als FTP server. Ook heb ik de proftpd.conf file bekeken en daarin staat:

"AllowForeignAddress: ON"

Volgens het Qnap forum zou dit inhouden dat FXP ingeschakeld is. Zie ook: KLIK

Echter is dit bericht uit 2008.

Kan iemand bevestingen dat FXP gesupport wordt door de huidige Qnaps (Mijn Qnap is gekocht in januari 2001) en dat FXP standaard aan staat ? Zou file transfer via FXP sneller gaan dan via rsync ? Het is de bedoeling dat ik op mijn nieuwe Qnap TS-219+ dezelfde directory structuur ga aan maken als op de TS-110.

XBL: MRE Inc

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:08

KL643

beeldaandemuur

Ja hoor, fxp werkt gewoon op een Qnap.

beeldaandemuur

• Senaxx
@SL1000

In het verleden heb je me al eens geholpen met het maken van 2 instances van Sickbeard. Zou je dit ook kunnen uitleggen hoe je dit zelf kan maken? Ik ben namelijk op het punt dat ik weer een 2e Sickbeard moet installeren op me eigen NAS (i.v.m. connectie problemen).

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn QNAP TS-212. Ik kom namelijk de default mappen niet meer in die op de NAS staan. Eerst kon ik de map public zonder problemen bereiken en nu opeens geeft hij aan dat hij het netwerknaam niet kan vinden. En dat zomaar van het een moment op het andere moment. Ik kan er wel altijd in komen als ik inlog vanuit administration panel.

Weet iemand de oorzaak hiervan? Heb wel eens dat mijn internet uitvalt en dat ik van het ene wifi netwerk overga op het andere wifi netwerk in huis. Maar dit zou toch geen problemen moeten opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 13:02 ]

• guardian-spirit
sl1000 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:19:
Welk merk en type drives gaat het over? Verder misschien verstandig om de drives goed te testen met de tools van de fabrikant in een gewone pc. Tenslotte als de raidset blijkbaar toch "stuk" mag. Wissel drive drie en vier dan eens met drive één en twee.
Het zijn Hitachi 2TB schijven, ik wilde test procedure doen maar heb nu even geen 2e pc beschikbaar.
(moet via de interne SATA aansluiting gaan).
Ik had de drives van poort 3 & 4 gewisseld (met 5 & 6) maar ik bleef dezelfde probleem houden.
Drive vanochtend 3 verwijderd, en RAID sync proces ging ineens veel sneller en na reboot bleek alles te werken (geen 2e RAID-sync).

Ik heb het nogmaals aan de webshop voorgelegd inclusief dat filmpje, en de webshop zag ook dat dit niet klopte. De RMA procedure is ingezet. Ik krijg nog van ze te horen (vandaag).

Ik kan 2,5TB aan belangrijke data niet op een NAS zetten waarbij de poort 3 en 4 (even) rood worden bij booten. (ik heb een backup-unit, maar toch moet de NAS in orde zijn).

eindstand: QNAP niet 100% is , 1 x HD niet 100% (beide nieuw)

Toch mijn dank voor je hulp!
(een nuchtere set ogen waren voor mij heel erg welkom!)

• drfruit
  • Niet online
guardian-spirit schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:53:
[...]

Het zijn Hitachi 2TB schijven, ik wilde test procedure doen maar heb nu even geen 2e pc beschikbaar.
(moet via de interne SATA aansluiting gaan).
Volgens mij worden de Hitachi 7K300 schijven afgeraden voor RAID-gebruik, met name in een NAS.
Ikzelf heb net vier Hitachi 5K300 2TB schijven geïnstalleerd, juist omdat die wel werden aangeraden.

De WD EADS 1TB schijven die ik hiervoor had, hadden hetzelfde probleem. Ik heb echt geluk gehad dat ze bij mij jarenlang zonder dataverlies hebben gewerkt, want veel andere gebruikers klaagden over RAID-problemen. Toen ik ze vorige week probeerde te hot-swappen, ging het fout, waardoor ik eerst een nieuwe RAID moest aanmaken en alle bestanden via backup en restore moest kopiëren. Al met al een weekje werk.

Ik merkte wat het probleem was toen ik de WD schijven in mijn PC zette in een bestaande Intel RAID-array. Zodra de array opnieuw was opgebouwd, viel er een schijf uit. Dit blijkt een bekend probleem te zijn met de desktop-schijven van WD. Ik vermoed dat de Hitachi 7K300 net zoiets hebben.
Ik heb de oude schijven teruggezet en een WD ernaast gezet, als niet-RAID schijf, en dat is geen enkel probleem.
guardian-spirit schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:53:
[...]
eindstand: QNAP niet 100% is , 1 x HD niet 100% (beide nieuw)

Toch mijn dank voor je hulp!
(een nuchtere set ogen waren voor mij heel erg welkom!)
Ik weet nog niet of die QNAP niet helemaal fris is of niet. Het kan goed zijn dat de poorten rood blijven oplichten totdat er een frisse goede drive in gezeten heeft. de lampjes zeggen niet heel veel.

• emielkool
sl1000 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:19:
[...]

Klik als je ingelogged bent in spotweb rechtboven op je gebruikersnaam, ga naar instellingen en je kunt de sabnzbd integratie instellen in een van de tabbladen. Daar moet je dan de url naar sabnzbd instellen en de api code plakken hier de configuratie van sabnzbd. Dan zou het moeten werken.
Voor de versie welke ik op de PC gebruik werkt dit prima, bedankt.

Hoe werkt dit dan voor de mobiele versie, bijvoorbeeld ipad of iphone?

Alvast bedankt!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
drfruit schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:19:
[...]

Volgens mij worden de Hitachi 7K300 schijven afgeraden voor RAID-gebruik, met name in een NAS.
Ikzelf heb net vier Hitachi 5K300 2TB schijven geïnstalleerd, juist omdat die wel werden aangeraden.
Door wie werden die aangeraden? de 7K3000 staat gewoon op de compatibility list van QNAP overigens hoor.

• guardian-spirit
@drfruit
Ik heb de schijven niet bij Alternate gehaald maar maar op hun site zag ik wel:
Deze harddisk is door de fabrikant gecertificeerd voor 24-uurs gebruik.
Ik heb ook op de QNAP compatibility lijst gekeken en ik zag geen speciale notes voor de hitachi HD (hij was/is compatible)
http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility.asp
(CTRL + F: HDS723020BLA642)

Maar het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt dat die Hitachi's veel problemen hebben in RAID omgevingen. Ik heb ze nu al gekocht, ik hoop met die schijven een jaar normaal te kunnen werken dan ga ik volgende jaar over naar HD's die wel aan te raden zijn voor RAID.

@sl1000
Als de QNAP leeg is dan lichten LED 3 & 4 ook rood op bij opstarten. Maar ik heb wel even 1 andere 2TB correcte hd geprobeerd in bay 3 en daarna in bay 4(de rest van de drivebays leeg), maar nog steeds lichten LED 3 en 4 rood op. Toch zou het misschien kunnen dat bij een bepaalde type HD de LED's weer "normaal" doen.

• drfruit
  • Niet online
guardian-spirit schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:35:
@drfruit
Ik heb de schijven niet bij Alternate gehaald maar maar op hun site zag ik wel:

[...]

Ik heb ook op de QNAP compatibility lijst gekeken en ik zag geen speciale notes voor de hitachi HD (hij was/is compatible)
http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility.asp
(CTRL + F: HDS723020BLA642)

Maar het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt dat die Hitachi's veel problemen hebben in RAID omgevingen. Ik heb ze nu al gekocht, ik hoop met die schijven een jaar normaal te kunnen werken dan ga ik volgende jaar over naar HD's die wel aan te raden zijn voor RAID.
Het schijnt alleen bepaalde series van de 7k3000 Hitachi's te betreffen, en mogelijk is er in de nieuwste firmware iets aan het probleem gedaan, zie dit bericht
Heb helaas geen tijd gehad me er verder in te verdiepen.

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36

Terrestraeon

END OF LINE

Hallo iedereen.

Ik ben van plan mijn eerste NAS aan te schaffen.
Gezien de vele functies, snelheid, degelijkheid en goede commentaren zou ik graag een QNAP in huis halen.

Ik ben dus nieuw in het NAS-landschap, en ken er dus nog niet zo veel van.
Ik vroeg me af, of ik met een QNAP NAS bepaalde mappen kan syncroniseren tussen computers en de NAS.

Dus eigenlijk een beetje het Dropbox-principe. Ik wijzig een file op computer A en op de achtergrond worden de wijzigingen doorgevoerd naar de file op de NAS. Van zodra ik computer B opstart wordt diezelfde file bijgewerkt door de NAS. Misschien bestaat er een soort van DropBox-app voor de QNAP die niet de cloud maar de QNAP als opslagmedium gebruikt (en daarom dus geen datalimiet heeft zoals Dropbox wél heeft).

Kan dat met een (QNAP) NAS?

[ Voor 12% gewijzigd door Terrestraeon op 26-07-2011 17:48 ]

• drfruit
  • Niet online
Chris5488 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:43:
Ik vroeg me af, of ik met een QNAP NAS bepaalde mappen kan syncroniseren tussen computers en de NAS.

Dus eigenlijk een beetje het Dropbox-principe. Ik wijzig een file op computer A en op de achtergrond worden de wijzigingen doorgevoerd naar de file op de NAS. Van zodra ik computer B opstart wordt diezelfde file bijgewerkt door de NAS. Misschien bestaat er een soort van DropBox-app voor de QNAP die niet de cloud maar de QNAP als opslagmedium gebruikt (en daarom dus geen datalimiet heeft zoals Dropbox wél heeft).

Kan dat met een (QNAP) NAS?
Misschien niet wat je wilt, maar heb je er al aan gedacht om direct te werken met bestanden op de NAS? Zo werk ik de laatste jaren en het bevalt mij prima.
Ik heb daarvoor ook een tijdje met synchronisatie vanaf twee computers naar de NAS gewerkt, maar dat blijft een ingewikkelde zaak die tot versieconflicten en andere problemen kan leiden. Gewoon 1 bestand, dat je opent vanaf de computer waar je achter zit. Ervan uitgaande dat je niet met twee man tegelijk aan hetzelfde bestand wilt werken.

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:41
Mensen ik kom er niet uit.

ik heb sickbeard en sabnzbg geinstalleerd op mijn Ts430 Pro.
alles werkt op zich goed maar de "uitpak" directory van Sabnzbd kan ik maar niet wijzigen.

ik heb een share op mijn nas: TV Series
in Sabnzbd heb ik een catogerie aangemaakt met daarin het volgende pad: /share/HDA_DATA/TV Series incl het sabtosickbeard script.
het downloaden gaat prima maar het uitpakken werke niet naar deze map toe: Unpacking failed, write error or disk is full?
Alle rechten staan goed en ik weet echt niet meer waar ik verder moet kijken, iemand enig idee wat ik fout doe?

groet,
Aaron
geen spatie in het pad gebruiken, misschien?

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36

Terrestraeon

END OF LINE

drfruit schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:29:
[...]

Misschien niet wat je wilt, maar heb je er al aan gedacht om direct te werken met bestanden op de NAS? Zo werk ik de laatste jaren en het bevalt mij prima.
Ik heb daarvoor ook een tijdje met synchronisatie vanaf twee computers naar de NAS gewerkt, maar dat blijft een ingewikkelde zaak die tot versieconflicten en andere problemen kan leiden. Gewoon 1 bestand, dat je opent vanaf de computer waar je achter zit. Ervan uitgaande dat je niet met twee man tegelijk aan hetzelfde bestand wilt werken.
En kan dat ook als ik met mijn laptop op school zit?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FTP open zetten en de schijf mappen, dat werkt prima hier.

• Solstice
sl1000 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:02:
[...]

sickbeard werkt hard geconfigureerd met python 2.6, python 2.7 installeren heeft geen nut. word niet gebruikt.
een ln -sf /opt/bin/python2.6 /opt/bin/python zou het op moeten lossen tot de volgende reboot. je kunt deze regel ook aan de startsectie van /etc/init.d/sickbeard.sh toevoegen. dan het is probleem tijdelijk opgelost.

ik zit te dubben of ik dit als algemene oplossing moet invoeren. een tijdelijke alias in het startupscript zou ook een oplossing kunnen zijn, maar daar moet ik nog even induiken...
Ik heb nu de regel in sickbeard.sh gezet en alles werkt weer prima! Er wordt dus een symlink gelegd zo.
Nu zal deze regel elke keer uitgevoerd worden en door de -f is dat niet een issue.

Ik denk dat het dus prima in de startup script zal werken.

Bedankt!

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:41
Helaas, ook dan krijg ik dezelfde melding.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 07:32
gebruik mijn QNap 809 pro ook als NFS share voor VMWare ESXi:

http://www.vmug.nl/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=5613
==============================
heb een esxi 4.0.0 systeem; Via NFS gekoppeld aan QNAP 809 Pro.

Heb hier 20 VMwares op staan met Windows XP met ieder rond de 15 GB HDD.

Sinds gister start geen enkele van die Vmwares meer op. Komt wel in de Opstart lijst van Windows XP. Kies Safe Mode en blijft dan hangen op AGP440.sys

Als ik een van de Vmwares middels de XP CDROM wil herinstalleren, kan die de partitie niet eens formateren?

==============================

nu zit ik met een probleem en vraag me af of dit door upgrade van de firmware kan komen? Of is er ergens een log file waar in ik schrijf/lees fout kan zien??

Kan ik de firmware eenvoudig nog downgraden??

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Vast een domme vraag, maar stel hem toch:

Als ik d.m.v. RAID-migration een 2e schijf in mijn TS-239pro wil plaatsen t.b.v. RAID 1, hoe weet de NAS dan welke schijf gewist moet worden en een kopie moet gaan worden van de andere schijf?

Op de schijf die nog geplaatst moet worden staan nog files in een NTFS formaat.
(bestaat er de kans dat de nas gaat proberen te sync'en en ik mijn data kwijtraak?)

• wortelsoft
Purn0 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:12:

Als ik d.m.v. RAID-migration een 2e schijf in mijn TS-239pro wil plaatsen t.b.v. RAID 1, hoe weet de NAS dan welke schijf gewist moet worden en een kopie moet gaan worden van de andere schijf?

(bestaat er de kans dat de nas gaat proberen te sync'en en ik mijn data kwijtraak?)
Bij alles wat je doet is een kans dat je gegevens kwijt raakt. Dus als er iets op staat waar je geen backup van hebt moet je eerst daarvoor zorgen.

• Purn0
Een backup heb ik.
Ik ben nog wel steeds benieuwd naar wat er zal gebeuren. Ik vind het wel fijn te weten wat er zou kunnen gebeuren en waarom. ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Purn0 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:12:

Helemaal geen domme vraag, ik wil graag het zelfde weten.

Case 1
Wat gebeurd er ?

Disk 0 met 1TB aan data erop in een TS-219

Disk 1 wordt bijgeplaatst in de TS-219 en deze disk is helemaal leeg

Wordt de inhoud van disk 0 naar disk 1 gekopieerd of wordt de inhoud van disk 0 gewist omdat disk 1 ook leeg is ?

Case 2
Wat gebeurd er ?

Disk 0 welke helemaal leeg is zit in een TS-219
Disk 1 met 1TB aan data wordt in de TS-219 bijgeplaatst.

Wordt disk 0 gevuld met de data van disk 1 ?

of

Wordt disk 1 "gewiped" zodat alle data verdwenen is omdat disk 0 ook geen data bevat ?
Lege

XBL: MRE Inc

• babbelbox
  • Laatst online: 08:42
Wat ik vermoed dat er zal gebeuren:
Je begint altijd met het uitbereiden van een bestaande RAID set.
Als je 1 disk hebt geplaatst is dit eigenlijk niet echt een RAID set, maar ik denk dat het wel zo gezien kan worden.
Als je dan vanuit Disk 0 een migratie doet zal de data van disk 0 blijven bestaan en wordt disk 1 gewiped.

• drfruit
  • Niet online
Zomaar een disk die je in de Qnap plaatst zal niet worden gezien als onderdeel van een bestaande RAID-setup, en al helemaal niet als het een NTFS-geformatteerde schijf is. Het zou hooguit kunnen spelen als je een schijf plaatst die eerder deel uitgemaakt heeft van een RAID-array in een andere NAS.

• Purn0
De NTFS schijf is gebruikt in een Windows omgeving. Alles wat daarop staat mag weg. Die zal dus geformateerd (moeten) worden naar EXT3 als deze in de NAS geplaatst wordt.
Ik heb mijn huiswerk even gedaan B) en geleerd dat:
  • Mijn TS 239 pro beschikt over een Online RAID migration functie
  • Ik zonder de nas uit te schakelen een extra schijf kan plaatsen
  • online het RAID niveau naar wens kan worden aangepast
  • en in die online raid migration wizzard kan worden aangegeven welke schijf de data bevat en dus ook welke gewist en daarna "gemirror'd" moet worden.
Dit weekend maar eens aan de gang... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Purn0 op 29-07-2011 12:15 ]

• wortelsoft
Wat ik gedaan heb bij het starten van mijn TS-412:

Lege schijf 1 (1TB) in de nas -> laten initialiseren
Schijf 2 (1TB) via esata aan de nas, vervangbare data van schijf 2 naar nas gekopieerd via ssh interface.
Schijf twee via online raid migratie in Raid 1 gezet met schijf 1.
Schijf 3 (2TB) gekocht en via online raid migratie in raid 5 gezet met schijf 1 en 2.
Dit is alles online gebeurt, op schijf 3 is er 1TB ongebruikte ruimte, maar schijf 1 en 2 zijn uit 2007-2008 als deze stuk (hopelijk niet tegelijk) gaan worden deze ook vervangen door grotere schijven en uiteindelijk via de online expand kan de gehele ruimte gebruikt worden.

• babbelbox
  • Laatst online: 08:42
Net m'n TS-239 Pro II besteld,
Hoop dat ie maandag meteen wordt bezorgd.
Heb 'm besteld met 2 maal een 2TB van Hitachi,
Nu nog maar even afwachten

Verwijderd

Is de Qnap 219+ nu compatibel met mijn Western Digital WD15EARS met batchnummer 00Z5B1 :?

Anders wordt het de Synology DS710+.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kijk zelf even http://www.qnap.com/nl/pro_compatibility.asp en als je er dan nog niet uitkomt dan zal ik je het antwoord geven :+

Edit: Zou zelf gewoon de beste nas uitkiezen i.p.v. een nas op basis van een WD schijfje..

[ Voor 26% gewijzigd door KL643 op 29-07-2011 17:36 ]

beeldaandemuur

Verwijderd

WD WD15EARS 1500 Note5

Opmerking: 5
Deze harde schijven werden initieel door QNAP getest en goed bevonden, maar omwille van verscheidene meldingen van onstabiliteit wordt het gebruik van deze schijven niet aangeraden. :(

Alleen weet ik niet of het nu voor de gehele reeks WD15EARS gaat, want er zijn verschillende batch's.
Ik heb deze batch 00Z5B1 :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 17:41 ]

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Uit het Qnap Forum:

WD Desktop drives (Green/Blue/Black) are not recommended

Postby QNAPAlex » 10 Aug 2010, 04:41
Dear All,

The WD Desktop drives (Green/Blue/Black) are not recommended for RAID volume usage, as the following issues has been realized.

1. Slow performance
2. Disk drop out from RAID easily
3. Read/write error on file system

According to the reply from WD manufacturer.

Q:Are WD Desktop drives (Green/Blue/Black) good for RAID systems?

A:You may need to know if the NAS controller works with drive that have the TLER disabled, or the TLER needs to be enabled on the drive. However, we do support these drive on computers only, but not on RAID environment, please see the RAID enabled drives in the link below: (Enterprise Drive) http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=2

We have add the WD Desktop drives as the not suggested HDD on HDD compatibility List

Note8
The HDDs have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because the HDD manufacturer has suggested not to use the desktop HDDs in RAID subsystems and some users have reported unstable experience with these HDDs, we do not recommend using these HDDs with QNAP products."

BR/Alex

beeldaandemuur

• drfruit
  • Niet online
De WD desktopschijven (modellen die niet specifiek voor RAID worden gespecificeerd) werken uitstekend met een Qnap zolang je ze standalone gebruikt. In een RAID-systeem kun je wachten op problemen. Vroeg of laat vallen ze uit de array omdat ze te traag reageren op een bepaalde request. Bij mij gebeurde dat pas toen ik probeerde ze te vervangen door nieuwe schijven, maar anderen zien steeds rode lampjes knipperen als ze de NAS opstarten. Het kan ook optreden bij het updaten van de firmware, en dat wil je ook niet.
Kiezen voor een ander merk NAS zal denk ik weinig opschieten, want het probleem zit niet bij de producent van de NAS.
wd green + linux = lcc drama = imho nogo.
Pagina: 1 ... 11 ... 67 Laatste