Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 67 Laatste
Acties:

Verwijderd

drfruit schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:02:
De WD desktopschijven (modellen die niet specifiek voor RAID worden gespecificeerd) werken uitstekend met een Qnap zolang je ze standalone gebruikt. In een RAID-systeem kun je wachten op problemen. Vroeg of laat vallen ze uit de array omdat ze te traag reageren op een bepaalde request. Bij mij gebeurde dat pas toen ik probeerde ze te vervangen door nieuwe schijven, maar anderen zien steeds rode lampjes knipperen als ze de NAS opstarten. Het kan ook optreden bij het updaten van de firmware, en dat wil je ook niet.
Kiezen voor een ander merk NAS zal denk ik weinig opschieten, want het probleem zit niet bij de producent van de NAS.
Ik heb dus 2 Western Digital's WD15EARS en ik zou ze dus in Raid-1 gebruiken.
Zonden, om een 2-bay Nas niet te benutten met 2 harde schijven.

Bij de Synology 710+ zegt men het volgende :Klik
Het batchnummer, 00Z5B1, voor deze harde schijf heeft de compatibiliteitstest voor harde schijven doorstaan. :9~

Jammer dat de Qnap 219+ niet compatibel is, nu moet ik voor de duurdere Synology 710+ kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 20:37 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:35:
[...]
Bij de Synology 710+ zegt men het volgende :Klik
Het batchnummer, 00Z5B1, voor deze harde schijf heeft de compatibiliteitstest voor harde schijven doorstaan. :9~

Jammer dat de Qnap 219+ niet compatibel is, nu moet ik voor de duurdere Synology 710+ kiezen.
Grappig, op de door jou doorgelinkte pagina lees ik deze algemene waarschuwing:

"Producenten van harde schijven bevelen het gebruik van harde schijven van desktopklasse niet aan voor een RAID-omgeving om deze redenen."

Wellicht is Qnap gewoon iets voorzichtiger met het aanbevelen van schijven voor toepassingen waar ze uitdrukkelijk niet voor bestemd zijn en door de fabrikant ook niet voor worden gegarandeerd.

Verwijderd

Ik heb al jaren consumenten harde schijven draaien in Raid-1, Raid-10 en Raid 0+1 en dit zonder enig problemen of uitval :)

Waarom moet dit bij een NAS dan anders zijn :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 21:20 ]

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:20:
Ik heb al jaren consumenten harde schijven draaien in Raid-1, Raid-10 en Raid 0+1 en dit zonder enig problemen of uitval :)

Waarom moet dit bij een NAS dan anders zijn :?
Het hoeft niet per se. Sommige desktopmodellen werken prima.
Ik heb nu ook weer desktopschijven gekozen, ditmaal van Hitachi. WD heeft zijn groene desktopschijven blijkbaar zo gemaakt dat ze in RAID-systemen tot problemen leiden. Niet alleen in een NAS; met een Intel RAID-chip in mijn PC lukt het niet eens om de WD 10EADS-schijven aan de praat te krijgen. En een iets ander type Hitachi's heeft/had ook problemen, al lijken die wel met nieuwe software in de NAS te kunnen worden opgelost.
Ik zou in ieder geval even het Synology-forum doorspitten op berichten over de schijven die je wilt gebruiken.

Verwijderd

Als ik mijn Western Digital schijven even weg denk.
Welke Nas is dan de beste keuze voor Raid-1, betrouwbaar, gebruiksvriendelijk, enz..
De Qnap 219+ of Synology DS710+ :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 23:26 ]

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:26:
Als ik mijn Western Digital schijven even weg denk.
Welke Nas is dan de beste keuze voor Raid-1, betrouwbaar, gebruiksvriendelijk, enz..
De Qnap 219+ of Synology DS710+ :?
Ik heb sinds oktober 2010 2009 een TS-239 PRO op RAID 1 draaiend gehad zonder problemen(met 2 x 1,5TB WD schijven). Behoorlijk wat aantal firmware updates gedaan en overleefd.(ivm met een USB disk issue wat uiteindelijk aan de USB drive bleek te liggen).

Maar dat gezegd te hebben zijn er altijd minpunten bij de QNAP's:

het onderstaande even onder voorbehoud, het kan namenlijk zijn dat er een goede workaround is of dat het toch geen issue blijkt te zijn...(?)
  • De USB-detectie bij opstarten is niet gebaseerd op volume naam (voorbeeld: USBDisk1, ...2...3 etc).
    Dus je moet een beetje oppassen als je de scheduled backups gebruikt, als je namenlijk een reboot doet (of spontaan krijgt bijvoorbeeld door stroomuitval) dan kan ineens een andere aangesloten usbdrive de "USBDisk1" naam toegewezen krijgen.
  • Bij de QNAPs ben je wat "beperkter" qua compatible HD's en externe devices (heb ik het gevoel).
  • Een "remote replication" RSYNC naar een lokale aangesloten externe HD (USB/ESATA) gebeurt op een ietwat aparte manier. Je vult het lokale IP adres in (127.0.0.1). Ik kon dit niet in de handleiding vinden maar had het gevonden op de QNAP forum. Dit zou iets gebruiksvriendelijker moeten zijn, de huidige implementatie is meer een soort omweg.
  • Je kan geen scheduled backup instellen naar meerdere externe USB devices of meerder folders. (dus 1 schedule waarin meerdere externe devices of meerdere folders ingesteld zijn als backup destination)
Synology is ook een hele goede NAS-merk dus het beste wat je kunt doen is op de forum van synology rond kijken en vragen.
Mocht je vragen hebben mbt de qnap, dan kan je ook contact opnemen via SKYPE (Engels) dan krijg je direct antwoord (alleen hopen dat het niet druk is en dat je iemand te pakken krijgt die direct je vraag begrijpt, maar als het meezit heb je direct antwoord...tenminste...dat was mijn ervaring).
De USB-detectie bij opstarten is niet gebaseerd op volume naam (voorbeeld: USBDisk1, ...2...3 etc). Dus je moet een beetje oppassen als je de scheduled backups gebruikt, als je namenlijk een reboot doet (of spontaan krijgt bijvoorbeeld door stroomuitval) dan kan ineens een andere aangesloten usbdrive de "USBDisk1" naam toegewezen krijgen.
dat is/word opgelost in versie 3.5.0 waar ze een job koppelen aan het volumeid van de usbdrive. tot mijn frustratie gebruiken ze niet gewoon de volumenaam zoals in windows. Ik heb er al pittige discussies over gevoerd met de QNAP managers. mijn stille hoop is dat ze dit nog gebruikersvriendelijker gaan maken in de final release.

• drfruit
  • Niet online
guardian-spirit schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:43:
[...]

Maar dat gezegd te hebben zijn er altijd minpunten bij de QNAP's:
Rest de vraag of de genoemde minpunten niet aanwezig zijn bij de Synology.

Het verschil in ondersteunde HDD's kan net zo goed op strengere normen bij Qnap duiden, als op een ruimere ondersteuning bij Synology.

Het trucje om rsync te gebruiken voor een backup op een lokaal station lijkt mij geen punt van kritiek. Rsync is bedoeld voor externe backups, d.w.z. naar een ander netwerkadres. Als je een makkelijke manier wilt om een backup te maken op een extern station, kun je daarvoor de speciale functie Backup to External Drive gebruiken. Volgens mij ontlopen de merken elkaar ook op dit punt nauwelijks, maar ik heb geen ervaring met Synology.

• guardian-spirit
drfruit schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:24:
[...]

Rest de vraag of de genoemde minpunten niet aanwezig zijn bij de Synology.

Het verschil in ondersteunde HDD's kan net zo goed op strengere normen bij Qnap duiden, als op een ruimere ondersteuning bij Synology.

Het trucje om rsync te gebruiken voor een backup op een lokaal station lijkt mij geen punt van kritiek. Rsync is bedoeld voor externe backups, d.w.z. naar een ander netwerkadres. Als je een makkelijke manier wilt om een backup te maken op een extern station, kun je daarvoor de speciale functie Backup to External Drive gebruiken. Volgens mij ontlopen de merken elkaar ook op dit punt nauwelijks, maar ik heb geen ervaring met Synology.
Dat met dat lokale backup, is niet zozeer als harde kritiek bedoeld maar dat had netter (gebruiksvriendelijker) opgelost kunnen worden, zeker omdat het niet in de handleiding staat omschreven. Het is ook iets wat ik helaas via de forum moest achterhalen.

Een backup via "Backup to external drive" is volgens mij ook beperkt, je kon volgens mij alleen folders selecteren en die naar rechts zetten (naar de destination). Dus niet voor bepaalde stukjes content verschillende subfolders of verschillende externe HD's gebruiken. Het is wel een manier om content naar de externe HD te kopieren zonder een kleine omweggetje. (Maar toch te beperkt).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/qnap_ts-219p_review/img/33.jpg

Ik denk trouwens ook dat je ook dit soort bepaalde beperkingen op de synology tegen kan komen, maar daar kom je pas achter als je het vraagt op de synology forum.
Voor mij is de reden om voor QNAP te kiezen de perfomance en robuustheid...als het werkt dan gewoon lekker doorwerken! En vooral ook mijn ervaring met m'n TS-239 pro dat beessie blijft gewoon door ploeteren :)

Allemaal persoonlijke ervaring...iemand anders zal het misschien anders ervaren...

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
sl1000 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:09:
wd green + linux = lcc drama = imho nogo.
Je kunt de LLC issue oplossen door de wd powersaver op 65 minuten zetten..WDIdle3 tool (met /D om het te disablen)

http://support.wdc.com/pr...d.asp?groupid=609&sid=113
Deze tool verandert alleen de idle timer die normaal op 8 seconden staat(!!)
Het is nonsense dat het een firmware upgrade is..de website is misleidend en probeert mensen af te schrikken.
Werkt met EADS en EARS 2 Gig

Dan werkt het verder prima.
Andere problemen zoals ejecting drive in raid array komt niet meer voor, omdat de firmware is verbeterd door QNAP.

Maar als je nog geen WDs hebt...kun je het beter gewoon niet gebruiken. Maar bij elk merk is het een gok.
Sorry Solstice, ben het niet met je eens.
1. Die tool is officieel unsupported, en je verliest er je garantie op de drive door.
2. Ejecting drive from array issue's komen bij alle linux raid systemen i.c.m. met de wd green drives NOG STEEDS voor. is het niet nu dan is het later. simpelweg omdat de deep recovery mode van de drive langer duurt dan de thresholds.

• guardian-spirit
sl1000 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:19:
[...]

dat is/word opgelost in versie 3.5.0 waar ze een job koppelen aan het volumeid van de usbdrive. tot mijn frustratie gebruiken ze niet gewoon de volumenaam zoals in windows. Ik heb er al pittige discussies over gevoerd met de QNAP managers. mijn stille hoop is dat ze dit nog gebruikersvriendelijker gaan maken in de final release.
Het zou zeer handig zijn als we de volume naam mogen gebruiken!
tsja dat vond ik ook, maar zij zagen daar vreemd genoeg de logica niet van in. Enfin, als Synology het gaat doen zullen ze het wel kopieren ofzo... (ben er helemaal niet gefrustreerd over, hoe kom je er bij ;) )

• drfruit
  • Niet online
Soms zijn ze wel voor rede vatbaar. Eerst heetten de externe schijven "USB Disk 1" enz, dus met spaties in de naam, waardoor ze op de mediaspelers uit die tijd niet te benaderen waren. Dat hebben ze op verzoek wel aangepast.

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36

Terrestraeon

END OF LINE

Ik zit met de handen in het haar bij de zoektocht naar een stille & groene 2TB harde schijf.
Ik heb een grote voorkeur voor WD, maar de compatibility-list van QNAP helpt me niet echt verder.

De list (voor een TS-119P+) biedt me deze schijven aan:

- WD2003FYYS is een enterprise-drive, wat me te duur en te krachtig/luidruchtig is
- WD2002FYPS is een groene enterprise-drive, die me te luidruchtig en te duur is
- WD2002FAEX is een (Black) drive, maar ik wil een stille/groene drive.
- WD2001FASS is een (Black) drive, maar ik wil een stille/groene drive.

De NAS komt op de slaapkamer, dus stilte is een noodzaak. Hetgeen QNAP me aanbeveelt zijn echter Blacks en Enterprise-drives die allesbehalve stil zullen zijn. Zijn er geen Caviar Green-drives die probleemloos zullen werken in mijn TS-119P+? QNAP raad de WD20EARS af, maar hoe zit het met de WD20EARX? Iemand ervaring met die WD20EARX?

[ Voor 4% gewijzigd door Terrestraeon op 31-07-2011 12:51 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Waarom wil je persé WD's???
Ik snap het niet helemaal, als QNAP aangeeft dat er meerder bekende problemen mee zijn stap je toch van het merk af.
Dat heeft mij er toe doen besluiten om GEEN WD's te kopen.
Wat is er zo heilig aan de WD keuze?

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Kreeg via system administration de melding dat er nieuwe firmware was dus meteen automatische update gedaan. Ging opvallend snel, toen begon de pagina te herladen dit duurde. lang en nu knippert er afwisselend een rood en groen lampje bij status al meer dan een half uur?! Wat kan er zijn?
Is die nog steeds bezig met updaten? De pagina van mijn qnap is niet bereikbaar. Ik heb een TS-210

Ben nu recovery aan het proberen maar het wil nog niet lukken. Bij stap 9 gaat het fout, ik hoor 2 piepjes maar daarna blijft het status lampje rood knipperen!? Terwijl in de [url="http:// http://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery"]handleiding[/url] staat dat ie rood moet blijven branden?!
Het lukt niet nadat ik 2 piepjes hoor laat ik de reset knop los maar hierna na ongeveer 8 sec hoor ik een iets langere piep en gaat het status lampje rood knipperen en blijft rood knipperen!? Help...! wat nu?

Andere .iso cd nog proberen of maar naar qnap opsturen?

Inmiddels heb ik de andere iso gebruikt en deze werkt wel mijn nas geeft nu een om de halve seconde knipperend groen lampje als ik de HDD er nog niet in heb. Als ik de HDD erin doe dan knippert het status lampje steeds groen en rood. Wat is de nas dan aan het doen?

[ Voor 55% gewijzigd door Zonekill op 31-07-2011 22:44 ]

• guardian-spirit
Zonekill schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:11:
Kreeg via system administration de melding dat er nieuwe firmware was dus meteen automatische update gedaan. Ging opvallend snel, toen begon de pagina te herladen dit duurde. lang en nu knippert er afwisselend een rood en groen lampje bij status al meer dan een half uur?! Wat kan er zijn?
Is die nog steeds bezig met updaten? De pagina van mijn qnap is niet bereikbaar. Ik heb een TS-210

Ben nu recovery aan het proberen maar het wil nog niet lukken. Bij stap 9 gaat het fout, ik hoor 2 piepjes maar daarna blijft het status lampje rood knipperen!? Terwijl in de [url="http:// http://wiki.qnap.com/wiki/Firmware_Recovery"]handleiding[/url] staat dat ie rood moet blijven branden?!
Het lukt niet nadat ik 2 piepjes hoor laat ik de reset knop los maar hierna na ongeveer 8 sec hoor ik een iets langere piep en gaat het status lampje rood knipperen en blijft rood knipperen!? Help...! wat nu?

Inmiddels heb ik de andere iso gebruikt en deze werkt wel mijn nas geeft nu een om de halve seconde knipperend groen lampje als ik de HDD er nog niet in heb. Als ik de HDD erin doe dan knippert het status lampje steeds groen en rood. Wat is de nas dan aan het doen?
Ik neem aan dat het betekent dat ie met de firmware flash bezig is ....maar als dat veel te lang duurt... (?)
- Misschien kan je de firmware weer terugzetten die je hiervoor had. (downgraden?)
- Je kan volgens mij ook op dit moment contact opnemen met de QNAP skype support (als het niet druk is en ze begrijpen je vraag meteen, dan kan je direct antwoord krijgen).
- Je hebt ook geprobeerd om zonder HD's te flashen en daarna alle HD's terug te stoppen?
(voor zover je daar wat aan hebt)
- Heb je een RAID setup? Wat zie je in "Disk Management" >> "Volume Management" (helemaal onderaan). Zie je dat ie de RAID aan het rebuilden is? (je kan ook kijken in "Disk Management" >> "RAID management")
- Wat zie je als je in "System Administration" >> "Firmware update" , klopt de firmware versie? Of zie je daar dat ie met iets bezig is?
- Wat zeggen je logs? "System Administration" >> "System logs"

edit:
- Is er veel HD activiteit? (HD led's? Hoor aan je de hardeschijf / hardeschijven dat er veel activiteit is?
Misschien moet je dan ook even in je processen kijken onder "System Status" (System Information, System Service , Resource Monitor) ?

[ Voor 5% gewijzigd door guardian-spirit op 31-07-2011 23:05 ]

Zonekill schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:11:

booten zonder drives, dan zodra de nap via de finder te vinden is, en je op de setup pagina uit komt, de drive(s) er in drukken. Daarna kan via commandline de boel gefixt worden, waarschijnlijk is er ergens, naast je flash zelf, een config file corrupt geraakt tijdens het flashen
Wel klote dat je hier last van hebt.
@zonekill, kom je er niet uit, dan wil ik je morgenavond best even helpen.

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
sl1000 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:11:
[...]

booten zonder drives, dan zodra de nap via de finder te vinden is, en je op de setup pagina uit komt, de drive(s) er in drukken. Daarna kan via commandline de boel gefixt worden, waarschijnlijk is er ergens, naast je flash zelf, een config file corrupt geraakt tijdens het flashen
Wel klote dat je hier last van hebt.
Zonder de HDD drive kom ik via mijn browser op de pagina (eerste pagina van setup) waar staat dat er geen HDD in zit en dat ik die erin moet stoppen en dat ie dan gaat initialiseren. Moet ik op dit moment dan de HDD erin drukken? Ben bang dat ik alle data op de schijf verlies (al is dat geen hele grote ramp wel zonde van alle tijd die ik in de data gestopt heb en ja van de belangrijke data zoals foto's heb ik een backup).

Is inderdaad behoorlijk klote dat met firmware upgrade iets mis is gegaan en nu mijn NAS 'niet' meer werkt.

Ter info, ik heb/had maar 1 HDD in mijn NAS.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van dus fijn dat je hulp aanbied. Wil vanavond weer verder gaan proberen.

Ik zie dat op het qnap forum vol staat met hetzelfde probleem als mijn nas heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Zonekill op 01-08-2011 11:19 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:37
Chris5488 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:50:
Ik zit met de handen in het haar bij de zoektocht naar een stille & groene 2TB harde schijf.
Ik heb een grote voorkeur voor WD, maar de compatibility-list van QNAP helpt me niet echt verder.

De list (voor een TS-119P+) biedt me deze schijven aan:

- WD2003FYYS is een enterprise-drive, wat me te duur en te krachtig/luidruchtig is
- WD2002FYPS is een groene enterprise-drive, die me te luidruchtig en te duur is
- WD2002FAEX is een (Black) drive, maar ik wil een stille/groene drive.
- WD2001FASS is een (Black) drive, maar ik wil een stille/groene drive.

De NAS komt op de slaapkamer, dus stilte is een noodzaak. Hetgeen QNAP me aanbeveelt zijn echter Blacks en Enterprise-drives die allesbehalve stil zullen zijn. Zijn er geen Caviar Green-drives die probleemloos zullen werken in mijn TS-119P+? QNAP raad de WD20EARS af, maar hoe zit het met de WD20EARX? Iemand ervaring met die WD20EARX?
Het lijkt erop dat de problemen met de Samsung eco greens nu opgelost is, dus je zou die kunnen overwegen.

Puntje: je wilt hem in de slaapkamer zetten...mmmm..mijn 119P+ geeft een hoog geluid van het fannetje, zelfs dermate luid dat ik het op een afstandje van 5 meter, met de tv aan kan horen.... dus......

(iemand een idee waar ik een vervangend stiller fannetje kan halen?)

Hi Ha Hopjesvla

support bellen en vragen of ze een stillere willen opsturen? de mijne zijn flluisterstil

• Hopjesvla79
sl1000 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:38:
support bellen en vragen of ze een stillere willen opsturen? de mijne zijn flluisterstil
mmm ze zien me weer aankomen :-) na het gedoe met de samsungs en wol...

he he he, maar het is tja, hoe zal ik het zeggen, niet echt super luid, maar wel op een dermate frequentie dat je het goed kan horen door alles heen.

heb de temperaturen al zo hoog mogelijk gezet om te zorgen dat de fan zo laat mogelijk aanslaat, maar dat helpt (uiteraard) niet echt..

Zal maar weer eens een ticket maken..maar ik heb zo'n gevoel dat ze zeggen dat ik hem maar moet terugsturen...

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-08-2011 08:57 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
Hopjesvla79 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:46:
[...]

mmm ze zien me weer aankomen :-) na het gedoe met de samsungs en wol...

he he he, maar het is tja, hoe zal ik het zeggen, niet echt super luid, maar wel op een dermate frequentie dat je het goed kan horen door alles heen.

heb de temperaturen al zo hoog mogelijk gezet om te zorgen dat de fan zo laat mogelijk aanslaat, maar dat helpt (uiteraard) niet echt..

Zal maar weer eens een ticket maken..maar ik heb zo'n gevoel dat ze zeggen dat ik hem maar moet terugsturen...
Ik zou niet de QNAP op de slaapkamer plaatsen je blijft em altijd horen. Dan zou ik em eerder op een andere plek in huis zetten, meterkast, hobby kamer, kast of huiskamer. Ik neem aan dat je ook nog wel een beetje nachtrust wil ;)

• Solstice
sl1000 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:18:
Sorry Solstice, ben het niet met je eens.
1. Die tool is officieel unsupported, en je verliest er je garantie op de drive door.
2. Ejecting drive from array issue's komen bij alle linux raid systemen i.c.m. met de wd green drives NOG STEEDS voor. is het niet nu dan is het later. simpelweg omdat de deep recovery mode van de drive langer duurt dan de thresholds.
Over de garantie...tsja...dat zullen we wel merken als het zover is. :-0
Of dat zover komt...

Hmm deep recovery mode, Dat TLER niet werkt is helaas waar. En nu zou QNAP de timing op 30 seconden hebben gezet dus de dropout kans is veel lager nu. Is er een manier om het evt op 2 minuten te zetten? Wat zou het nadeel zijn daarvan? Dat de NAS 2 minuten langer over het opstarten doet? In de ene geval dat een HDD in de deep analysis mode is?

Ik heb die disks al eenmaal en de praktijk zal het wel leren. (had die WDs gekocht toen ze op de officiele compatibility list van QNAP stonden, dus ik geloof ook niet meer in die lijst voor toekomstige disks)

Ik ben toch van plan om binnenkort naar 3 gig disks te gaan. Maar ik ben bang dat elke desktop model problemen gaat geven en de enterprise modellen zijn veel te duur.

Maar hoe dan ook...als je de WDs niet hebt.. sla ze over.
@Solstice: waar heb je gelezen dat QNAP timings heeft aangepast?

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:36

Terrestraeon

END OF LINE

Tja de router staat in de slaapkamer, en die kan ik vanwege de aanwezige WAN-aansluiting nergens anders zetten. Als ik de NAS elders wil zetten dan moet het draadloos verbonden worden of moet het dmv een hub aan een ethernetkabel die naar een andere kamer loopt tussengekoppeld worden. Beide zijn geen ideale oplossingen. De passieve TS-119 is trager en duurder dus dat is ook spijtig.

En waarom persé WD: laat ik zeggen dat ik totaal geen vertrouwen heb ik Seagate of Hitachi, en ik tot nu toe zeer goede ervaringen heb met WD (stil, snel, en ik heb per ongeluk mijn externe WD schijf (waar veel belangrijke files zonder backup op stonden) onlangs per ongeluk van 1m hoogte op de grond laten vallen terwijl hij aanstond, en dat heeft hij met glans overleefd :)). Ik mag er niet aan denken als die gecrashed zou zijn...
Het heeft mijn vertrouwen in WD enorm versterkt, maar het kon ook wel eens anders zijn afgelopen, waardoor ik nu naar een betrouwbare backup-oplossing (NAS) zoek.

Vandaar mijn grote voorkeur voor WD. Ik heb eens een F1 van Samsung gehad en vond die vrij luidruchtig, maar als iemand me hier een uiterst stille Ecogreen kan aanbevelen dan ben ik ook tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door Terrestraeon op 01-08-2011 12:52 ]

• drfruit
  • Niet online
@Chris5488
Volgens dit bericht heeft WD de HDD-tak van Hitachi overgenomen, en Seagate die van Samsung. Lees ook de aanbeveling om op dit moment voor Hitachi en Samsung te kiezen, zolang het nog kan.

Ik was ook lange tijd WD-fan na de DeathStar-perikelen van IBM (later Hitachi) en slechte ervaringen met Seagate. Maar merktrouw is meestal een slechte raadgever.
Mijn TS-109 heeft nu een heerlijk rustige Samsung Ecogreen van 1,5 TB en in de TS-439 zitten vier 2 TB Hitachi's (5k3000) die het ook uitstekend doen in RAID-5.

De vier oude WD-EADS-schijven gebruik ik nu in mijn pc en in een Conceptronic externe behuizing. Daar voldoen ze weer prima (uitgebreid getest), zolang ze maar niet in RAID worden gebruikt.

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:19
Is er iemand toevallig al bezig geweest om zijn pc met bv win7 te laten booten via iSCSI van af een QNAP NAS?
Ben al drukl op zoek via google, maar geen "kant en klare" oplossing.
Kom gPXE tegen en CCBoot maar verder concrete info net echt...
Hopelijk weten jullie meer...

• Solstice
sl1000 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:34:
@Solstice: waar heb je gelezen dat QNAP timings heeft aangepast?
Stond op de forum van QNAP dat het zou zijn gedaan. Maar ik heb het niet van QNAP zelf vernomen.
Ik hoopte dat jij als QNAP meer direct link evt dat kan verifiëren :-)

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-10 06:47
Allereerst wil ik sl1000 bedanken voor alle moeite die hij in het maken en onderhouden van de qpkgs, zoals de aangepaste optware, maar ook sabnzbd (0.66r2) en spotweb!

De installatie ging helemaal vlekkeloos, sabnzbd werkt goed en ook spotweb laat spots zien!
Echter.. Ik kan niet inloggen met het standaard admin/admin wachtwoord als admin gebruiker binnen spotweb.

Nu heb ik me rot gezocht maar kon helaas niet ontdekken wat het standaard wachtwoord was bij dit qpkg, maar tevens heb ik ook geen post kunnen vinden met een vergelijkbaar probleem.

Wellicht kan iemand mij vertellen wat het standaard wachtwoord is van de spotweb qpkg en zo niet, wat ik precies kan doen om het te resetten.

Alvast bedankt! :)

• Spoelly
Mr_Q schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:58:
Allereerst wil ik sl1000 bedanken voor alle moeite die hij in het maken en onderhouden van de qpkgs, zoals de aangepaste optware, maar ook sabnzbd (0.66r2) en spotweb!

De installatie ging helemaal vlekkeloos, sabnzbd werkt goed en ook spotweb laat spots zien!
Echter.. Ik kan niet inloggen met het standaard admin/admin wachtwoord als admin gebruiker binnen spotweb.

Nu heb ik me rot gezocht maar kon helaas niet ontdekken wat het standaard wachtwoord was bij dit qpkg, maar tevens heb ik ook geen post kunnen vinden met een vergelijkbaar probleem.

Wellicht kan iemand mij vertellen wat het standaard wachtwoord is van de spotweb qpkg en zo niet, wat ik precies kan doen om het te resetten.

Alvast bedankt! :)
Welke versie van de qpkg heb je gebruikt?

• Mr_Q
Spoelly schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:15:
[...]

Welke versie van de qpkg heb je gebruikt?
v0.973

[UPDATE]
Zojuist via phpmyadmin in de database gekeken, en wat blijkt? De user admin bestaat helemaal niet.......
Eens kijken of ik dat via phpmyadmin gefixed kan krijgen...

[UPDATE2]
Dat valt niet mee zonder voorbeeld records. Inmiddels spotweb verwijderd, gechecked of er nog ergens bestanden waren of een database, maar zelfs die was gedropped en dus alles was weg. Opnieuw geïnstalleerd maar ook na de herinstallatie zie ik geen user admin.

[UPDATE 3] Kan iemand misschien een mysql-dump maken van de gehele database? (Of ten minste de tabellen welke te maken hebben met users/usersettings? Mogelijk kan ik op die manier de user admin herstellen...... :( Vreemd dit..

Iemand ideeën? sl1000 hopelijk? :)

[ Voor 65% gewijzigd door Mr_Q op 01-08-2011 20:48 . Reden: updates ]

Je doet moeilijk. Bij een verse spotweb installatie zonder gebruikers, kun je zelf als eerste een gebruiker aan maken. Met deze gebruiker kun je later meer gebruikers aanmaken. Er is dus geen admin gebruiker bij spotweb...

[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 01-08-2011 21:39 ]

• Mr_Q
Sl1000, een gewone user heb ik wel maar kan hier vervolgens geen gebruikers mee beheren zoals wel mogelijk op myspotweb.nl via de admin gebruiker.

Ik kan de anonymous gebruiker John Doe bijv ook niet zien.

EDIT
De optie 'Admin paneel' kan ik dan ook nergens terug vinden met de eerste aangemaakte gebruiker. verklaringen hiervoor?

[ Voor 24% gewijzigd door Mr_Q op 01-08-2011 22:05 ]

• Spoelly
Mr_Q schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:00:
Sl1000, een gewone user heb ik wel maar kan hier vervolgens geen gebruikers mee beheren zoals wel mogelijk op myspotweb.nl via de admin gebruiker.

Ik kan de anonymous gebruiker John Doe bijv ook niet zien.

EDIT
De optie 'Admin paneel' kan ik dan ook nergens terug vinden met de eerste aangemaakte gebruiker. verklaringen hiervoor?
Ah ok helder, bij mij bestond het account wel maar wou hij niet aanloggen met admin als wachtwoord. Heb je al eens via mysql in het database gekeken? Wat ik toen heb gedaan is mijn hash van mijn eigen wachtwoord gekopieerd naar die van het admin account.

Een andere optie is het mysql database van spotweb leeg gooien en een gitpull te doen en daarna een upgrade-db.php te draaien.

Als ik je daar mee moet helpen kan dat, maar moet ik wel ff weten wat voor type NAS je hebt

Verwijderd

Ook ik zit hard te denken over de aanschaf van een NAS en ik wil direct voor een 4-bay model gaan. Ik zit te twijfelen tussen de TS-410 en de TS-412, sowieso icm F4 EcoGreen 2TB en dan in RAID5 of mogelijk RAID1.
  • Ik wil hem gebruiken als centrale opslag (via driveletter in Windowns) en downloaden via BT, maar niet intensief (voor nu hooguit paar GB/maand).
  • Ik wil films/foto's kunnen streamen naar mijn PS3 die verbonden is met een HD-Ready tv. Afspelen op de laptop moet ook kunnen.
  • Qua webserver zijn er geen hoge eisen, hooguit een Joomla-testsite die in eerste instantie niet eens via het web benaderbaar wordt. Mogelijk worden er later via een dyndns wel foto's gehost die niet meer op de normale hosting passen.
  • Ik zal er een externe USB-schijf aan koppelen als extra backup.
  • Hij komt in de meterkast te staan waar ook de router/modem (ZIGGO A-in-1-Plus) staat. Dit is nu nog 100MBit maar krijg later dit jaar een nieuw modem. De PC, Laptop en PS3 zijn draadloos verbonden. De PS3 wil ik nog wel bedraad gaan aansluiten, maar moet dan eens kijken hoe ik netjes een aansluiting daar krijg. De PC krijgt als de modem binnen is een upgrade naar N-netwerk. Staat op zolder en is zeer lastig bedraad aan te sluiten.
  • Beheer via Android is leuk maar zeker geen must.
Weegt de meerprijs van €55 voor de TS-412 op tegen de voordelen tov de TS-410? Ik wil er wel een paar jaar mee vooruit kunnen.

• Mr_Q
Spoelly schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

Ah ok helder, bij mij bestond het account wel maar wou hij niet aanloggen met admin als wachtwoord. Heb je al eens via mysql in het database gekeken? Wat ik toen heb gedaan is mijn hash van mijn eigen wachtwoord gekopieerd naar die van het admin account.

Een andere optie is het mysql database van spotweb leeg gooien en een gitpull te doen en daarna een upgrade-db.php te draaien.

Als ik je daar mee moet helpen kan dat, maar moet ik wel ff weten wat voor type NAS je hebt
Spoelly,

Mogelijk heb je mijn bericht hier nog niet helemaal gelezen. Ik dacht namelijk hetzelfde.

De gebruiker admin bestaat echter niet in mijn database, zelfs niet na een volledige remove + reinstall van de qpkg (waarbij ik gecontroleerd heb of hij een database drop heeft gedaan, en dat was zo). Daarom zal ik je voorstel eens uitvoeren, ik denk wel dat ik er uit kom.

Het model dat ik sinds gisteren in bezit heb is de TS-219P+.

[UPDATE]
Na het droppen van alle tables binnen de spotweb database, vervolgt door een git pull zoals in de crontab staat werden alle tabellen weer aangemaakt; inclusief de admin/admin user.

Wel moest ik de volgende regels eerst verwijderen uit de config file ownsettings.php, anders wou de upgrade-db.php niet draaien (klaagde over het feit dat het een user setting was):
$settings['show_updatebutton'] = false;
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = 'XXX';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'XXX';

Ik vermoed dus dat dit een issue is met het qpkg, of, er is iets aangepast sinds vannacht in de git maar dat lijkt me sterk. Dan zou het probleem na herinstallatie met het qpkg ook opgelost moeten zijn.
@sl1000, zou dit te maken kunnen hebben met je sed op de upgrade-db file doet tijdens de installatie van het spotweb qpkg? Just a guess.. Ik doel dan op het volgende uit SpotWeb.sh
code:
1
2
    #work around saftey-check to upgrade the db on first install
    /bin/sed 's/die(\"Sorry/# die(\"Sorry/g' upgrade-db.php > M_db-upgrade.php

@Spoelly, bedankt voor de tips! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Mr_Q op 02-08-2011 08:36 . Reden: opgelost! :) ]

nee hoor, dat heeft te maken dat het script alleen wil upgraden als je admin bent. en de upgrade wordt normaliter door de httpd user gedaan. 't is dus een work around voor hun security check.

Je draait nog een oude qpkg van spotweb, dat is het probleem. in de intro van deze post staat een nieuwere gelinkt waar ownsettings.php is aangepast. deze doet ook geen automatische git pulls meer omdat er door die pulls telkens wat omvalt.

• Spoelly
Mr_Q schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:01:
[...]

Spoelly,

Mogelijk heb je mijn bericht hier nog niet helemaal gelezen. Ik dacht namelijk hetzelfde.

De gebruiker admin bestaat echter niet in mijn database, zelfs niet na een volledige remove + reinstall van de qpkg (waarbij ik gecontroleerd heb of hij een database drop heeft gedaan, en dat was zo). Daarom zal ik je voorstel eens uitvoeren, ik denk wel dat ik er uit kom.

Het model dat ik sinds gisteren in bezit heb is de TS-219P+.

[UPDATE]
Na het droppen van alle tables binnen de spotweb database, vervolgt door een git pull zoals in de crontab staat werden alle tabellen weer aangemaakt; inclusief de admin/admin user.

Wel moest ik de volgende regels eerst verwijderen uit de config file ownsettings.php, anders wou de upgrade-db.php niet draaien (klaagde over het feit dat het een user setting was):
$settings['show_updatebutton'] = false;
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = 'XXX';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'XXX';

Ik vermoed dus dat dit een issue is met het qpkg, of, er is iets aangepast sinds vannacht in de git maar dat lijkt me sterk. Dan zou het probleem na herinstallatie met het qpkg ook opgelost moeten zijn.
@sl1000, zou dit te maken kunnen hebben met je sed op de upgrade-db file doet tijdens de installatie van het spotweb qpkg? Just a guess.. Ik doel dan op het volgende uit SpotWeb.sh
code:
1
2
    #work around saftey-check to upgrade the db on first install
    /bin/sed 's/die(\"Sorry/# die(\"Sorry/g' upgrade-db.php > M_db-upgrade.php

@Spoelly, bedankt voor de tips! :)
Graag gedaan! klopt wat sl1000 zegt je gebruikt eigenlijk een oudere versie van de QPKG. De nieuwe is aangepast zodat hij voor de beginners ook altijd goed blijft draaien. Zelf vind ik deze versie die jij gebruikt het prettigst omdat hij automatisch gitpulls en update doet. Maar het vereist wel wat kennis van zaken ;) Maar mooi dat je der uit bent.

• Hopjesvla79
SL1000: heb jij een idee welke fan er gebruikt wordt? Zoals verwacht is het antwoord van support dat ik hem maar RMA moet sturen. In dat geval koop ik liever zelf een fannetje...

Hi Ha Hopjesvla

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wil bij mijn TS-210 de fan ook nog vervangen. Had Qnap ook gemaild maar die adviseerden zelf een fan te kopen aangezien verzenden vanuit Taiwan erg duur zou worden.
60 mm PWM fans zijn echter redelijk zeldzaam :/
Bij ging de fan niet uit en daarom heb ik de temperaturen iets verhoogd, dat maakte hem idle al een stuk stiller ;) :
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=176885

• Hopjesvla79
Aha, tja ik heb er een paar via ebay gevonden dus ik denk dat ik die maar eens ga bestellen (iets van 9 euri). eerst even verifiëren of het echt 60 mm is wat ik heb (geloof het wel).
Ook nog maar eens langs de winkel, met een beetje mazzel willen ze het systeem gewoon omruilen ipv RMA sturen (alhoewel ik het niet echt verwacht dat ze het doen, probeer ik het toch maar)..

Ik geloof dat ik wel hetzelfde heb: dat de fan niet uitgaat. Zelfs als het systeem een tijd idle staat en de HD uit staat (spin down) blijft de fan draaien..

[ Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-08-2011 15:13 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Mr_Q
sl1000 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:46:
Je draait nog een oude qpkg van spotweb, dat is het probleem. in de intro van deze post staat een nieuwere gelinkt waar ownsettings.php is aangepast. deze doet ook geen automatische git pulls meer omdat er door die pulls telkens wat omvalt.
Spoelly schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:50:
[...]Graag gedaan! klopt wat sl1000 zegt je gebruikt eigenlijk een oudere versie van de QPKG. De nieuwe is aangepast zodat hij voor de beginners ook altijd goed blijft draaien. Zelf vind ik deze versie die jij gebruikt het prettigst omdat hij automatisch gitpulls en update doet. Maar het vereist wel wat kennis van zaken ;) Maar mooi dat je der uit bent.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik had het inmiddels werkend met de oude packages maar ben inmiddels toch maar overgestapt op de nieuwe versie (ookal was spotweb wel up-to-date door de git pull).

@ sl1000, is het een idee om die post aan te passen met de instructies? Google geeft die post als eerste en er wordt ook naar verwezen in de eerst post, en dat kan nogal voor wat verwarring zorgen.
Welke link bedoel je precies?

• Mr_Q
Quote van de eerste pagina bij het kopje SpotWeb:
zie het volgende bericht voor afhankelijkheden, installatie instructies, etc: [url="\"http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35912461#35912461"]sl1000 in "Het grote QNAP topic - Deel 2"[/url]

Die link verwijst naar een instructie waar de oude versie 0.973 staat, en die gaf bij mij, maar mogelijk ook bij andere als ze deze downloaden, dus problemen.

• Hopjesvla79
damnn, toen bleek het een 50 mm fan te zijn, en die zijn idd lastig te krijgen..
Iemand een idee voor een 50*15 mm pwm fan?

Hi Ha Hopjesvla

• wortelsoft
  • Laatst online: 12:24
Ikbenstil.nl heeft een papst van die maat.

• Hopjesvla79
Thanks, maar is geen pwm.
Qnap nogmaals gevraagd of t niet mogelijk is om de fan te kopen, maar dat doen ze niet
Oh ja, alleen het repair centre kan de 4 schroeven van de case en 4 schroeven van de fan losmaken en vervangen....

Heb inmiddels wel een replacement fan gevonden voor de 110, weet iemand of dit dezelfde is ?

Hi Ha Hopjesvla

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik vermoed dat die net als mijn 210 60mm is. Waar heb je een fan gevonden? Misschien nog wel handig? :)
Zat zelf te denken aan een 60 naar 80 mm adapter en dan 80mm fan erop.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 17:43
Ter info, ik heb de volgende configuratie gekocht:
#ProductPrijsSubtotaal
4Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,70€ 234,80
1QNAP TS-439 Pro II+ Turbo NAS€ 597,90€ 597,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 832,70

Oftewel: 4x2TB op een 439 PRO II+
Misschien voor sommigen interessant om te weten:
  • 3 minuten - Eerste boot
  • 3 minuten - raid5 init
  • 9 minuten - format raid5 completed
  • 4 uren en 50 minuten - Resyncing

[ Voor 5% gewijzigd door Low-Tech op 04-08-2011 17:34 . Reden: Resync tijd ingevoerd ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Met 4x2tb gaat dat wel een nachtje duren. Syncen gaat met lage prio, om zo de nas bruikbaar te houden tijdens syncen

• Hopjesvla79
Mr_gadget schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:42:
Ik vermoed dat die net als mijn 210 60mm is. Waar heb je een fan gevonden? Misschien nog wel handig? :)
Zat zelf te denken aan een 60 naar 80 mm adapter en dan 80mm fan erop.
nee, heb de mijne opengemaakt en bekeken, is een 50 mm.

(voor de geïnteresseerden:
het is een ADDA AD5012LB-D7B, die blijkbaar ook door Fujitsi-Siemens gebruikt wordt. Daar hangt weer nummer 31100-000247-RS aan. Zoek je met dat nummer verder dan kom je uit op de system fan van een QNAP 110. Alleen heb ik nog niet kunnen verifiëren dat deze ook 50*50*15 mm is (just in case) Maar goed, je zou zeggen dat er toch meer van dit soort fans te krijgen moeten zijn op het web...)

Als je op Ebay zoekt naar 60mm pwm fan krijg je genoeg hits om het een en ander te halen.
http://shop.ebay.nl/i.htm...To=146&_nkw=60+mm+pwm+fan

60mm gaat bij mij net niet/net wel passen, dus ik zoek liever naar een passende 50 mm fan.

Hi Ha Hopjesvla

• babbelbox
babbelbox schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:57:
Net m'n TS-239 Pro II besteld,
Hoop dat ie maandag meteen wordt bezorgd.
Heb 'm besteld met 2 maal een 2TB van Hitachi,
Nu nog maar even afwachten
Heb m dus van de week gekregen, wat een tof device :9
Eerste initialisatie van de RAID 1 duurde wel een uurtje of 5!
Dit gewoon afgewacht en tussentijds nog wel even door de web interface zitten bladeren.
Na de initialisatie het een en ander aan bestanden erop gezet en dat ging verbazend snel
Had binnen 30 minuten 37,5 GB vanaf een extern aangesloten USB drive gekopieerd.

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:29
Een irritant probleem met m'n 219P:

Ik heb ruim een week terug, na weer eens in te loggen op de qnap, een update uitgevoerd van:
Current firmware version: 3.3.6 Build 1109T naar 3.4.4 Build0718 (vanaf de Qnap site). Update zoals andere keren uitgevoerd, dit leek allemaal zonder problemen te zijn verlopen.

Maar.......
telkens als ik nu inlog op de qnap krijg ik de vraag/opmerking dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is (3.4.4 Build0718) en of ik deze wil downloaden en installeren.....
Dit heb ik al enkele malen getracht en ook de opmerking "update succesvol, start opnieuw op" diverse malen gekregen.... echter na het opnieuw opstarten....."nieuwe firmware beschikbaar".....

Is er een mogelijkheid om het geuploade firmware bestand te verwijderen op de qnap?
Is er een manier om de oude firmware te herstellen?
Kun je ergens een oude firmware downloaden?

[ Voor 0% gewijzigd door ruud2all op 05-08-2011 10:36 . Reden: oude firmware geflasht .... geen soelaas.. ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb zojuist de firmware ge-update naar de nieuwste versie van de TS 439 Pro en ik heb de QWeb share opnieuw aangemaakt met behulp van de Restore Default Network Shares.

Echter, ik krijg nu opeens elke 30 seconden de volgende melding:

Re-launch process [proftpd].

Enig idee waar dat vandaan komt en hoe ik dat kan oplossen?

Via e-mail notificatie komt deze melding:
Server Name: QNAP
IP Address: 192.168.1.6
Date/Time: 2011/08/05 01:44:13
Level: Warning
Re-launch process [proftpd].

De e-mail en sms notificatie heb ik maar even uitgezet, anders wordt de mailbox zo vol ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Gé Brander op 05-08-2011 01:49 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• wortelsoft
Als ik de naam bekijk zou ik zeggen data de "pro ftp deamon" is. Dus zou er iets aan de hand zijn met de FTP server.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

wortelsoft schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:13:
Als ik de naam bekijk zou ik zeggen data de "pro ftp deamon" is. Dus zou er iets aan de hand zijn met de FTP server.
Gouden tip :) Thanks!
FTP uitgezet, en nu geen foutmeldingen meer. Ik ga FTP maar eens opnieuw configureren.

Helaas, na opnieuw aanzetten komt het weer net zo hard terug. Vage bedoening, wat kan je verder doen om zoiets te troubleshooten? Het enige wat ik in de logs zie is bovenstaande, dat geeft niet echt aanknopingspunten wat te doen next... Behalve dat met bovenstaande aangetoond is dat er enige connectie is met de FTP service

[ Voor 32% gewijzigd door Gé Brander op 05-08-2011 12:38 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:19
Iemand al ervaring met de beta 3.5 hier ?

• wortelsoft
Bestaat de directory waar de ftp server naar kijkt nog wel, omdat je de "Restore Default Network Shares" gebruikt hebt?

Verwijderd

Middels de Esata verbindingspoort op het achterfrontje van mijn ts110 heb ik een Sata-schijf aangesloten wier in een Akasa behuizing buiten de pc staat.

Op de nas heb ik een muziekverzameling van 75GB staan en dacht vanmiddag dat ik die 75Gb wel eens naar de externe akasa kon kopiëren.

Zo gezegd zo gedaan.

Blijkt dat na het kopiëren de map met de gekopieerde data naar de akasa helemaal leeg te zijn 8)7 Waar kan die data naartoe zijn gevlogen?

[Edit] Laat ook maar, zal wel met de ext ntfs formaten te maken hebben.{/Edit]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 22:20 ]

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:54:

Blijkt dat na het kopiëren de map met de gekopieerde data naar de akasa helemaal leeg te zijn 8)7 Waar kan die data naartoe zijn gevlogen?
Is het toevallig een NTFS geformatteerde schijf en bekijk je hem terwijl hij nog is aangesloten op de NAS?

Verwijderd

De schijf is NTFS geformatteerd en gekoppeld aan de nas is wat ik beaam.

• drfruit
  • Niet online
Ziedaar het probleem. De enige manier om met zekerheid bestanden naar een NTFS geformatteerd extern station te kopiëren, is door dit via Windows te doen en niet intern op de Qnap. Als je de schijf aansluit op een PC, zul je vast zien dat alles er wel op staat.

Verwijderd

heb zojuist de geheugenmodule van mijn QNAP 439-I van 1 GB vervangen door een van 2 GB.
kwestie van veel schroefjes losdraaien en beetje priegelen.. fluitje 8)

kosten

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/314/439memnew.jpg

merk je er wat van ... JA

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
2e schijf in TS239pro geplaatst om te migreren van single disk naar RAID-1. Eerste 3 pogingen mislukte, maar nu lijkt er iets gelukt te zijn, maar ik twijfel of het RAID-1 is....

Onder Disk managment > Volume managment staat namelijk:

Current Disk Volume Configuration : Logical Volumes
Single Disk: Drive 1 - EXT4 - 1373.87 GB - 293.26 GB - Ready
Mirroring Disk Volume: Drive - EXT4 - 1373.87 GB - 293.26 GB - Ready

Ik ben gewend dat er dan één regel staat waaring de beide drives als RAID 1 volume genoemd worden....
Kan iemand mij vertellen of- en wat er mis is?

Verwijderd

Purn0 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:23:
2e schijf in TS239pro geplaatst om te migreren van single disk naar RAID-1. Eerste 3 pogingen mislukte, maar nu lijkt er iets gelukt te zijn, maar ik twijfel of het RAID-1 is....

Onder Disk managment > Volume managment staat namelijk:

Ik ben gewend dat er dan één regel staat waaring de beide drives als RAID 1 volume genoemd worden....
Kan iemand mij vertellen of- en wat er mis is?
volgens mij niks mis hoor 8)
UPDATE : er staat normaal idd 1 regel zie ik nu hier
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/8742/59201194436am8620111142.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 13:41 ]

• Purn0
Zag zojuist ook devolgende meldingen in de event log staan:

2011-08-06 11:13:54 System 127.0.0.1 localhost [Mirror Disk Volume: Drive] RAID device in degraded mode.
2011-08-06 11:13:43 System 127.0.0.1 localhost [RAID 1 Disk Volume: Drive X 2] raid configuration is reconstructed!

Klinkt niet echt helemaal ok, toch?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik zou maar eens gaan kijken voor een nieuwe schijf... lijkt mij

Strava | AP | IP | AW

• drfruit
  • Niet online
Hoeft geen defect aan de schijf te zijn. Degraded kan ook door een timeout worden veroorzaakt. Zie de hele discussie over bijvoorbeeld WD green schijven en problemen in RAID-configuraties in dit draadje.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 17:43
Grmbls. Inlog issues met FTP opgelost. Ze mogen wel eens aangeven dat de maximale lengte van een wachtwoord 16 karakters mag zijn. Ik had er eentje van 20 laten genereren met 1password.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

wortelsoft schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:15:
Bestaat de directory waar de ftp server naar kijkt nog wel, omdat je de "Restore Default Network Shares" gebruikt hebt?
En waar zou ik dat kunnen zien? Ik zie nergens iets in de FTP settings wat betreft folder/locatie FTP.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:05:
heb zojuist de geheugenmodule van mijn QNAP 439-I van 1 GB vervangen door een van 2 GB.
De TS 439 Pro versie 1? Ik dacht dat daar geen geheugen uitbreiding mee kon. Maar toch :) Ik heb nog een DDR2 moduele van 2GB liggen dat niets doet, wellicht dat dat een welkome uitbreiding is dan.

[ Voor 43% gewijzigd door Gé Brander op 06-08-2011 17:10 ]

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

En waar zou ik dat kunnen zien? Ik zie nergens iets in de FTP settings wat betreft folder/locatie FTP.

[...]

De TS 439 Pro versie 1? Ik dacht dat daar geen geheugen uitbreiding mee kon. Maar toch :) Ik heb nog een DDR2 moduele van 2GB liggen dat niets doet, wellicht dat dat een welkome uitbreiding is dan.
geen uitbreiding maar het vervangen van een 1 GB voor een 2 GB module.
pas op want niet alles werkt/past want laptopmem.... deze doet het :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 18:08 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:05:

kosten

[afbeelding]

Hoe merk je er dan iets van? Bijvoorbeeld bij het overzetten van files van en naar de nas of?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

de webinterface loopt soepeler en gezelfde geld voor een aantal applicaties.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Stoute schoenen even aangetrokken en deze er in gezet: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G

Draait prima. Inderdaad de webinterface is veel sneller, en vergelijking met kopieren heb ik nog niet. Nog geen tijd voor gehad.

Maar wat een gepruts om dat er goed in te krijgen. Ik heb uiteindelijk de kast gedemonteerd, om voldoende licht en toegang te kunnen krijgen tot het geheugen. :)

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:33:
Stoute schoenen even aangetrokken en deze er in gezet: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G

Draait prima. Inderdaad de webinterface is veel sneller, en vergelijking met kopieren heb ik nog niet. Nog geen tijd voor gehad.

Maar wat een gepruts om dat er goed in te krijgen. Ik heb uiteindelijk de kast gedemonteerd, om voldoende licht en toegang te kunnen krijgen tot het geheugen. :)
LOL.. idd 8)

• Purn0
Ik krijg mijn RAID-1 maar niet voor elkaar (na enkele mislukte pogingen tot een migratie). :( De log files geven aan dat het device in degraded mode draait.

Onder Disk managment > Volume managment staat:

Beide schijven zijn "ready", "good" en gescand op (en vrij van) bad blocks.

Onder RAID managment kan ik nu voor de eerste schijf (die ik in eerste instantie heb gemigreerd naar RAID1) geen "operations executen" De 2e schijf echter kan ik zogenaamd "expanden, migreren en bitmappen" Klik ik echter op migrate, dan moet ik in de volgende stap een "drive to add"selecteren, maar daar wordt geen schijf weergegeven.... :?

Ik heb geen idee hoe ik dit probleem moet aanpakken. Zou iemand mij (op weg) kunnen helpen? _/-\o_

• babbelbox
Purn0 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:54:
Ik krijg mijn RAID-1 maar niet voor elkaar (na enkele mislukte pogingen tot een migratie). :( De log files geven aan dat het device in degraded mode draait.

Onder Disk managment > Volume managment staat:

Beide schijven zijn "ready", "good" en gescand op (en vrij van) bad blocks.

Onder RAID managment kan ik nu voor de eerste schijf (die ik in eerste instantie heb gemigreerd naar RAID1) geen "operations executen" De 2e schijf echter kan ik zogenaamd "expanden, migreren en bitmappen" Klik ik echter op migrate, dan moet ik in de volgende stap een "drive to add"selecteren, maar daar wordt geen schijf weergegeven.... :?

Ik heb geen idee hoe ik dit probleem moet aanpakken. Zou iemand mij (op weg) kunnen helpen? _/-\o_
Het ziet ernaar uit dat de Mirroring Disk geen disks heeft, er staat nl geen disk nummer genoemd. Wel vreemd.

Staat er veel data op je disks die je wilt behouden?
Zo niet, probeer van scratch af aan te beginnen en eerste beide volumes te verwijderen en dan vanuit Volume management kijken of je een mirroring set (RAID 1) kan aanmaken.

Indien je wel belangrijke data hebt (ik vermoed dat dat dan op de single disk staat) gooi dan alsnog de mirroring set weg en ga vanuit daar migreren (of is dit juist de manier die je al meerdere malen hebt gebruikt?)

• Purn0
Indien je wel belangrijke data hebt (ik vermoed dat dat dan op de single disk staat) gooi dan alsnog de mirroring set weg en ga vanuit daar migreren (of is dit juist de manier die je al meerdere malen hebt gebruikt?)
Er staat inderdaad behoorlijk wat belangrijke data en (minder belangrijke) media op de single disk. Ik heb een backup, mocht het nodig zijn om van scratch te beginnen. De mirror set "removen" had ik nog niet geprobeerd, dus heb ik nu hetvolgende gedaan:
  1. 2e schijf eruit getrokken
  2. nas reboot (dan geeft ie geen degraded RAID mode meer aan)
  3. 2e schijf weer geplaatst (terwijl de nas aan staat)
  4. onder "Disk managment / volume managment" het mirroring disk volume "ge-removed" (& wachten tot dit klaar is)
  5. onder "Disk managment / RAID managment" opnieuw van "migrate > RAID 1" gedaan.
Deze "migration" loopt nu, maar heel traag! :O Onder "Disk managment / volume managment" wordt nu in ieder geval de regel "mirroring disk volume: Drive 1 2" getoond. :Y

Ik hoop dat het nu wel helemaal goed gaat, want dit soort operaties kosten per muisklik enkele uren. Inmiddels heb ik al meerder dagen niet van mijn nasje t.b.v. squeezebox en films streamen kunnen genieten, omdat alle services plat gegooid worden... |:(

• babbelbox
Purn0 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

Er staat inderdaad behoorlijk wat belangrijke data en (minder belangrijke) media op de single disk. Ik heb een backup, mocht het nodig zijn om van scratch te beginnen. De mirror set "removen" had ik nog niet geprobeerd, dus heb ik nu hetvolgende gedaan:
  1. 2e schijf eruit getrokken
  2. nas reboot (dan geeft ie geen degraded RAID mode meer aan)
  3. 2e schijf weer geplaatst (terwijl de nas aan staat)
  4. onder "Disk managment / volume managment" het mirroring disk volume "ge-removed" (& wachten tot dit klaar is)
  5. onder "Disk managment / RAID managment" opnieuw van "migrate > RAID 1" gedaan.
Deze "migration" loopt nu, maar heel traag! :O Onder "Disk managment / volume managment" wordt nu in ieder geval de regel "mirroring disk volume: Drive 1 2" getoond. :Y

Ik hoop dat het nu wel helemaal goed gaat, want dit soort operaties kosten per muisklik enkele uren. Inmiddels heb ik al meerder dagen niet van mijn nasje t.b.v. squeezebox en films streamen kunnen genieten, omdat alle services plat gegooid worden... |:(
Het lijkt inderdaad dat je nu een mirror hebt. Die naam "Mirroring disk volume: Drive 1 2" is goed.
Heb afgelopen week ook een RAID 1 gemakat op m'n TS-239P II+ en dat duurde ook een aantal uren.
Ik begon welliswaar met twee lege disks (2TB) maar de eerste synchronisatie duurde ongeveer 18 uur.
Daarna even voor de 'fun' een van de disks eruit gehaald (had er geen data op staan) en weer geplaatst.,
De rebuild startte direct maar dit duurde uiteindelijk wel ruim 5 uur om af te ronden.

Het zou wel zo moeten zijn dat de disk beschikbaar (en bruikbaar) is. Hoe is dit nu bij jou?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
babbelbox schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

Het lijkt inderdaad dat je nu een mirror hebt. Die naam "Mirroring disk volume: Drive 1 2" is goed.
Heb afgelopen week ook een RAID 1 gemakat op m'n TS-239P II+ en dat duurde ook een aantal uren.
Ik begon welliswaar met twee lege disks (2TB) maar de eerste synchronisatie duurde ongeveer 18 uur.
Daarna even voor de 'fun' een van de disks eruit gehaald (had er geen data op staan) en weer geplaatst.,
De rebuild startte direct maar dit duurde uiteindelijk wel ruim 5 uur om af te ronden.

Het zou wel zo moeten zijn dat de disk beschikbaar (en bruikbaar) is. Hoe is dit nu bij jou?
Interessant dat een rebuild korter duurt dan de eerste synchronisatie. Weet je zeker dat het 18 uur was de eerste keer? Ik heb van het weekend gespeeld met een TS-439 Pro II met ook een raid-1 array van 2TB disks (2 bays vrij nog dus) en de interface gaf aan dat het (de eerste keer) synchroniseren ongeveer 5.5 uur zou duren. Ik weet niet hoe lang het uiteindelijk echt geduurd heeft want het was laat en ik ben gaan slapen dus het zou ook kunnen dat die tijdsindicatie niet juist was.

Overigens vind ik nabij de 5 uur voor 2TB weer best kort. Ik heb onlangs een array laten rebuilden op een server met een Intel (LSI) Embedded MegaRAID SATA controller en dit duurde ruim 2.5 uur, echter dit was met 250GB schijven.

- - -

Ik kan overigens melden dat de TS-439 Pro II prima werkt (m.a.w. hij herkent hem en de NAS schakelt zich netjes uit binnen de ingestelde tijd als je de stroom van de UPS haalt) met een standaard APC UPS (een APC Back-UPS CS 500). Dit was een gok want de compatibiliteitslijst van QNAP is qua UPS'en nogal summier.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/nx2p9i.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door smvs op 09-08-2011 20:00 ]

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
De Q-nap ts 112 heb ik momenteel op het oog, allround zeer goed presterend voor het budget. In deze vergelijking komt de 112 er steeds heel positief uit. De WD livebook live kost toch €60 minder voor nagenoeg dezelfde prestatie (€59 1TB schijf voor de Q-nap meegerekend). Wat is er zoveel beter aan de Q-nap? :)

• babbelbox
smvs schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:00:
[...]

Interessant dat een rebuild korter duurt dan de eerste synchronisatie. Weet je zeker dat het 18 uur was de eerste keer? Ik heb van het weekend gespeeld met een TS-439 Pro II met ook een raid-1 array van 2TB disks (2 bays vrij nog dus) en de interface gaf aan dat het (de eerste keer) synchroniseren ongeveer 5.5 uur zou duren. Ik weet niet hoe lang het uiteindelijk echt geduurd heeft want het was laat en ik ben gaan slapen dus het zou ook kunnen dat die tijdsindicatie niet juist was.

Overigens vind ik nabij de 5 uur voor 2TB weer best kort. Ik heb onlangs een array laten rebuilden op een server met een Intel (LSI) Embedded MegaRAID SATA controller en dit duurde ruim 2.5 uur, echter dit was met 250GB schijven.
Bij nader inzien denk ik toch dat ik een tik/denk fout heb gemaakt. Hij was om 18.00 uur klaar, en rond 10.00 uur begonnen, wat dus betekent dat het zo'n 8 uur heeft geduurd. Wel langer dan een rebuild, maar ach, is maar 1 keer.
Overigens deel ik je tweede mening dat 5 uur niet echt lang is voor 2TB.
Wij hebbben hier op werk redelijk wat Dell servers met 73GB RAID 1 sets, een rebuild daarop duurt al snel een uur of 1,5!
Mijn eigen oude server met Areca ARC-1120 controller deed er ook meerdere uren over om de RAID 5 (met 4 250GB disks) te rebuilden.
[update]
Had overigens wel de Bitmap optie aan staan op de RAID array, misschien dat dat nog van invloed is op de tijd...

[ Voor 6% gewijzigd door babbelbox op 08-08-2011 11:43 . Reden: extra info ]

• Purn0
@ babbelbox: Bedankt voor je tip, hulp en bemoedigende gedachte ;) Ik wacht in spanning, doch geduldig af tot de migratie klaar is! O-)
De data is inderdaad gewoon beschikbaar via de webinterface, dus vermoedelijk zou het streamen ook wel werken. Squeezebox server echter... -O-

Wat is (in het geval van een RAID 1 setup in een Qnap) overigens het verschil tussen een rebuild en een synchronisatie?

• donnervogel
  • Laatst online: 14-01-2023
jens17 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:05:
De Q-nap ts 112 heb ik momenteel op het oog, allround zeer goed presterend voor het budget. In deze vergelijking komt de 112 er steeds heel positief uit. De WD livebook live kost toch €60 minder voor nagenoeg dezelfde prestatie (€59 1TB schijf voor de Q-nap meegerekend). Wat is er zoveel beter aan de Q-nap? :)
Het antwoord vind je reeds in de vergelijking. Ik zelf zou voor de Q-nap gaan.
Bij de Q-nap kun je o.a de hd vervangen en in een ander PC hangen, bij de WD niet.

[ Voor 6% gewijzigd door donnervogel op 08-08-2011 12:48 ]

• babbelbox
Purn0 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:39:
@ babbelbox: Bedankt voor je tip, hulp en bemoedigende gedachte ;) Ik wacht in spanning, doch geduldig af tot de migratie klaar is! O-)
De data is inderdaad gewoon beschikbaar via de webinterface, dus vermoedelijk zou het streamen ook wel werken. Squeezebox server echter... -O-

Wat is (in het geval van een RAID 1 setup in een Qnap) overigens het verschil tussen een rebuild en een synchronisatie?
Tja, het verschil heb ik ook nog niet gevonden.
Weet ook niet precies wat ie doet bij een synchronisatie.
Ik had twee nieuwe (dus lege ;)) disks. Ik had ze vanuit de web interface een format gegeven in de hoop de ie de synch zou staken, hetgeen bleek helaas niet waar. Weet niet precies wat ie doet bij het maken van een RAID array, en wat er zo lang moet duren. Ook een rebuild van een lege disk zou in mijn ogen 123 gebeurd kunnen zijn, hetgeen ook niet waar is...
Je maakt de fout dat je denkt in filesystemen. Een raidset ligt onder het filesysteem en weet niet of een blok data ongebruikt of gebruikt is. Daarom moeten alle blocken gesynced worden en dat kost tijd.

Tijdens het syncen moet de nas overigens gewoon bruikbaar zijn, dus wat is exact het probleem?

• babbelbox
sl1000 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:59:
Je maakt de fout dat je denkt in filesystemen. Een raidset ligt onder het filesysteem en weet niet of een blok data ongebruikt of gebruikt is. Daarom moeten alle blocken gesynced worden en dat kost tijd.

Tijdens het syncen moet de nas overigens gewoon bruikbaar zijn, dus wat is exact het probleem?
Hij was inderdaad beschikbaar tijdens de sync hoor, eigenlijk geen probleem.
Onze gedachte waren bij het verschil in tijd tussen de eerste sync en een rebuild.
Bij een rebuild met bitmap hoeven alleen de beschreven blokken gesynced te worden. Deze worden in een bitmap bestand bijgehouden. Bij elke schrijfactie wordt de bitmap geupdate.

Zonder bitmap zou het niet zoveel moeten schelen volgens mij.

• babbelbox
sl1000 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:06:
Bij een rebuild met bitmap hoeven alleen de beschreven blokken gesynced te worden. Deze worden in een bitmap bestand bijgehouden. Bij elke schrijfactie wordt de bitmap geupdate.

Maar waar zit dan het verschil in tijd bij een eerste sync of een rebuild?

• rainstarr
  • Laatst online: 02-07-2021
Bedankt weer voor versie 0.6.7!
SL1000 aka de stille releaser :)

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
Is het ook mogelijk om een andere RAM module in de ts210 te bouwen? Ik kan zo niet terugvinden of de chipset dat aankan...
Kan niet, bij de ts210 is het geheugen op het moederbord gesoldeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door sl1000 op 08-08-2011 15:32 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik heb recentelijk zowel Twonky als Serviio op een 219P+ geinstalleerd. Om een mij onbekende reden wordt de folderstructuur van de videofiles (en de videofiles zelf) niet getoond bij Serviio, maar bij Twonky wel. Serviio zelf wordt wel getoond. De folderstructuur van de muziekfiles (en de muziekfiles zelf) worden ook getoond. Ik heb meermaals de library laten rebuilden. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn dat de folderstructuur van de videofiles niet getoond wordt? Ik kan op de site van Serviio en van QNAP geen oplossing vinden.

[edit]
Na meermaals verwijderen en toevoegen, worden het merendeel opeens wel getoond. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Opi op 11-08-2011 11:26 ]

• nistuf
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 10:48
sl1000 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:32:
Kan niet, bij de ts210 is het geheugen op het moederbord gesoldeerd.
Dank voor de snelle reactie! Helaas. Misschien toch maar eens uitkijken naar een upgrade 8)

• Purn0
sl1000 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:06:

Dus met Bitmap aan gaat het rebuilden na het eruit halen en terug in steken van dezelfde HDD een stuk sneller, omdat alleen de verschillen ge-rebuild worden?
Is het aan te raden Bitmap in te schakelen? Gaat het ernstig ten koste van de prestaties van de nas?

• Solstice
rainstarr schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:13:
Bedankt weer voor versie 0.6.7!
SL1000 aka de stille releaser :)
Inderdaad:
File Name: SABnzbdplus.qpkg
Installation Date: 08-08-2011
Version: 0.6.7
Installation Path: /share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus
Status: Enabled
Web Page: http://192.168.1.16:8800/sabnzbd/
Maintainer: sl1000

Dank je wel!
(zie forum van qnap).

• babbelbox
Purn0 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:35:
[...]

Dus met Bitmap aan gaat het rebuilden na het eruit halen en terug in steken van dezelfde HDD een stuk sneller, omdat alleen de verschillen ge-rebuild worden?
Is het aan te raden Bitmap in te schakelen? Gaat het ernstig ten koste van de prestaties van de nas?
Ik heb het aangezet. Wat ik gelezen heb is dat het voor het rebuilden een stuk KAN schelen en dat het qua perfomance BIJNA niet uit maakt. Dat heeft mij doen besluiten om het aan te zetten.
Pagina: 1 ... 12 ... 67 Laatste