Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste
Acties:

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 08:47
Sinds vandaag de gelukkige bezitter van een TS-410. Na wat spelen wilde ik de Sabnzbd QPKG van SL1000 erop zetten (bedankt alvast voor het maken). Hij blijft alleen op 5% hangen en geeft dan aan dat het mislukt is.

Misschien doe ik iets simpels fout maar ik heb het als volgt gedaan:
-QPKG 0.6.7 en 0.6.6R2 gedownload van QNAPS forum.
-Admin panel->Application servers->QPKG pluggins
-Selecteren van QPKG bestand en installeren.

Sorry heb de oplossing al gevonden moest dus eerst optware installeren zie: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=133&t=47846

[ Voor 13% gewijzigd door snader2 op 08-08-2011 22:47 ]

zoals netjes in de logfile van je nas zal zijn vermeld ;)

ik zou het graag rechtstreeks kunnen terugmelden maar daar is de qpkg interface van QNAP (nog) niet geschikt voor.

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Whoei, RAID-1 draait nu naar behoren! *O*

Nu verder met wat andere probleempjes aan de PC.... zucht :') Houdt het ooit op?
nope, je bent een tweaker, je blijft een tweaker ;)

• snader2
@ sl1000 Jup klopt heb je netjes gemaakt. Download nu als een speer. Nu nog even kijken of het kastje nog een beetje kan unrarren. Ben bang dat dat aardig tegen gaat vallen.
voordeel van een nas, als je morgen wakker wordt is hij klaar :)

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Purn0 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:00:

Nu verder met wat andere probleempjes aan de PC.... zucht :') Houdt het ooit op?
Da's goed om te horen!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01
SL1000 mag ik een request voor twee packages doen?

Headphones - Music Library

Wat sickbeard voor series is, en couch potato voor films, is headphones voor muziek.

https://github.com/rembo10/headphones

Ik heb hem nu handmatig met een gitpull in me web directory gezet en dan het pyton script gerunt vanaf Putty, maar heb dit liever als een QPKG :)

[ Voor 21% gewijzigd door Senaxx op 09-08-2011 14:35 ]

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ja...en zo zou ik graag periscope met sickbeard willen hebben zodat de ondertitels gedownload worden die bij de releases passen. Hopelijk komt dat vanzelf. :-) Heb geen zin om Nautilus erbij te nemen.

Ach ja..eens kijken wat er allemaal komt.

Ik heb net de TS 659 pro + on board RAM van 1 --> 2 Gig gedaan.
Dit was een van de dingen die eigenlijk al de nieuwe DDR3 modules en moederboard gebruikt. Dus werkt alleen met de Kingston KVR1333D3S8S9/2G

Deze is ook geschikt om alle QNAPS modellen die een uitbreidings slot hebben voor extra geheugen.

4 Gig modellen werken niet omdat de Atoms alleen 2x 2 Gig kunnen aansturen.

Maar ik merk dat de interface via web sneller gaat en spotweb vlotter loopt. En er wordt geen swapfile meer gebruikt.

QNAP dreigt wel dat de garantie is verlopen als de seal gebroken is, maar dat is klets in Europa.
Als je comfortabel bent met geheugen wisselen in laptops, dan kan het ook prima op de grotere QNAP modelen (4+ disks). De 2 disk versies zijn wat teveel priegelen en daar moet je dubbel zeker comfortabel zijn met wat losmaken etc.

Dat waren dus mijn 2 centen.

• Purn0
Weet eigenlijk iemand een manier om de webinterface van een Qnap op een iphone werkend te krijgen? Bij mij toont altijd maar een deel van de site. Daarmee valt soms nog net het juiste knopje te vinden, maar handig is het niet.
Zou het niet eens tijd worden voor een mobiele versie?

• snader2
Nog even 2 kleine vraagjes:
Na verschillende topics hier op got te hebben gelezen ga ik er van uit dat ik het beste deze schijven kan gaan halen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,70€ 58,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 58,70

Omdat ik natuurlijk mijn data wil backuppen ben ik aan het kijken hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb daarvoor nog een 1 TB SATA schijf liggen.
De mogenlijkheden die ik bedacht:
-Externe enclosure kopen (+/- 30 euro)
-De schijf er intern bij hangen (3 schijven raid 5, een schijf backup voor belangrijke data) mbv remote replication.
-Sata->eSATA kabel + losse voeding? Aangezien ik geen voeding af kan tappen?

Wat is de beste oplossing?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik weet niet of je zomaar naast een raid set er nog een schijf los kan bijhangen? Maar wat wel een punt is voor externe enclosure is dat je hem ergens anders kan bewaren. Als je nas gaat branden of er gaat iets met de software fout dan is heb je de backup nog.

Kan iemand mij adviseren over een fan replacement? Ik zit er over na te denken om op mijn TS-210 een fan adapter te zetten (60 -> 80 mm) en er dan een 80 mm fan op te zetten. Zodat hij gewoon op de slaapkamer kan staan. Echter vraag ik me af hoe het zet met de current consumption van zo'n ding? Hoe ruim zijn de marges?
Er zit nu volgens mij een 1 Watt ding in (zie mouser catalog, de AD0612LB-D9B). Die is 1.08 Watt, 0.12A. Kan ik er zomaar eentje van 3 Watt, 0.26A in doen? Neem aan dat hij gewoon van de 12 rail zijn stroom afneemt, dus dat wel kan?
Purn0 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:33:
Weet eigenlijk iemand een manier om de webinterface van een Qnap op een iphone werkend te krijgen? Bij mij toont altijd maar een deel van de site. Daarmee valt soms nog net het juiste knopje te vinden, maar handig is het niet.
Zou het niet eens tijd worden voor een mobiele versie?
ff wachten tot versie 3.5.0 gereleased word? moet zeggen dat 3.5 prima werkt op mijn ipad.

• Purn0
snader2 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:34:

Omdat ik natuurlijk mijn data wil backuppen ben ik aan het kijken hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb daarvoor nog een 1 TB SATA schijf liggen.
-De schijf er intern bij hangen (3 schijven raid 5, een schijf backup voor belangrijke data) mbv remote replication.

Ik heb het met zo'n Sharkoon Quickport gedaan. Voordeel is dat je verschillende (NTFS) schijven kunt gebruiken, welke je ook op je windows PC makkelijk kan aansluiten. Ik weet alleen niet of je bestandrechten e.d. dan netjes in tact blijven....
Je backup kun je beter wel op een fysiek andere locatie hebben liggen. "RAID is geen backup" zie ik hier ook wel eens langskomen. ;)

@SL1000:
3.5 Firmware? Ben benieuwd. Enig idee wanneer ongeveer?

• snader2
Bedankt Mr_gadget en Purn0.
@Purn0
Ik weet dat RAID geen backup is, dus die interne optie is dan ook geen raid ;). De schijf wordt gezien als een losse schijf waar hij om de zoveel tijd een backup op weg zet. Met de informatie die ik kon vinden was ik alleen niet helemaal zeker of dit goed ging werken.

Ik ga dus voor de zekerheid maar voor een enclosure/Quickport.

edit:
@purno0:
http://forum.qnapclub.be/viewtopic.php?f=26&t=850

[ Voor 8% gewijzigd door snader2 op 09-08-2011 16:02 ]

Purn0 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:40:
[...]

Ik heb het met zo'n Sharkoon Quickport gedaan. Voordeel is dat je verschillende (NTFS) schijven kunt gebruiken, welke je ook op je windows PC makkelijk kan aansluiten. Ik weet alleen niet of je bestandrechten e.d. dan netjes in tact blijven....
Je backup kun je beter wel op een fysiek andere locatie hebben liggen. "RAID is geen backup" zie ik hier ook wel eens langskomen. ;)

@SL1000:
3.5 Firmware? Ben benieuwd. Enig idee wanneer ongeveer?
Deze week :)

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 10-08-2011 07:56 ]

*notitie aan zelf: Niet updaten naar een nieuwe beta als je je doos nodig hebt om qpkg's te bouwen...

Zucht... Mijn 'napje is nu niet meer bereikbaar via ssh, of webgui, maar de normale services zijn bereikbaar. Gelukkig komt zo iemand langs met een usb keyboard. 'ns uitvissen wat er nu weer verkloot is.

• Purn0
Jij weet wel erg veel, SL1000! Ben benieuwd wat het allemaal biedt!

Heeft er iemand ervaring met iTunes server? Als ik het aanzet, zie ik in iTunes 10.4.080 (Win7x64) wel direct de bron verschijnen, NASI(iTunes) in mijn geval. Maar als ik erop klik, gaat iTunes heel even laden en spingt daarna naar mijn bibliotheek. Er verschijnt dus geen enkel nummer....
Ik zie onder "top" het proces "mt-daapd", wat volgens mij de iTunes server is, niet draaien...

Ik vond hier ook een topic over een enorm trage verbinding tussen iTunes en een NAS over SMB...
Wie heeft dit probleem reeds getackeld?
Geen flauw idee. Die service gebruik ik niet.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
snader2 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:34:
Nog even 2 kleine vraagjes:
Na verschillende topics hier op got te hebben gelezen ga ik er van uit dat ik het beste deze schijven kan gaan halen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 58,70€ 58,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 58,70

De note's van Qnap gezien? :)
"Opmerking10
Om deze harde schijf met QNAP producten te gebruiken, gelieve de gegevens op de schijf te backuppen en volgende handleiding te volgen om de integriteit van uw gegevens te verbeteren. "Link

Ik twijfel zelf namelijk ook over deze schijf. ;)
Volgens mij is dat alleen het flashen van de firmware van de hd204ui. Dat geld alleen voor de in 2010 geproduceerde modellen.

• snader2
Precies van alle info die ik had gevonden was er alleen een firmware probleempje bij de 2010 versies.
Van de WD schijven moest je de RIAD edition hebben welke duurder zijn. En over Seagate lees ik alleen maar negatieve verhalen over schijven die niet goed werken en slechte garantie.
Blijft alleen Samsung en Hitachi over.
Waarvan Hitachi iets vaker uitval lijken te hebben, dus heb ik besloten Samsung te nemen.

Bron: Ideale NAS-schijf?

[ Voor 17% gewijzigd door snader2 op 10-08-2011 08:28 ]

Nu zijn er weer batches samsungs geweest met een extreem lange spinup tijd, waardoor ze soms niet herkend werden in de x19p+ series, maar dat is nu met een firmware update (van de qnap) gefixt geloof ik...

[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 10-08-2011 08:39 ]

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
Purn0 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:05:

Heeft er iemand ervaring met iTunes server? Als ik het aanzet, zie ik in iTunes 10.4.080 (Win7x64) wel direct de bron verschijnen, NASI(iTunes) in mijn geval. Maar als ik erop klik, gaat iTunes heel even laden en spingt daarna naar mijn bibliotheek. Er verschijnt dus geen enkel nummer....
Ik zie onder "top" het proces "mt-daapd", wat volgens mij de iTunes server is, niet draaien...

Ik vond hier ook een topic over een enorm trage verbinding tussen iTunes en een NAS over SMB...
Itunes staat zowieso al garant voor traag, Apple heeft het product zo opgeblazen dat het gewoon niet vooruit te branden is. (de nieuwe versie is in de maak en die moet beter gaan worden, is nog wel een gerucht). Ik gebruik al tijden Squeezebox server als QPKG op de Qnap. Die doet tenminste wat hij moet doen en dat is muziek afspelen ;)

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
jens17 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

De note's van Qnap gezien? :)
"Opmerking10
Om deze harde schijf met QNAP producten te gebruiken, gelieve de gegevens op de schijf te backuppen en volgende handleiding te volgen om de integriteit van uw gegevens te verbeteren. "Link

Ik twijfel zelf namelijk ook over deze schijf. ;)
Prima schijf ik heb er ook twee in mijn TS-259 zitten. Firmware update was niet nodig.
Wat sl1000 al zegt was alleen voor bepaalde 2010 modellen. En als je ze wel moet flashen stelt het niet veel voor. Het zijn erg stille schijven en doen prima hun werk in het QNAPje ;)

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 10:14
staat los van zijn probleem natuurlijk.
Probleem had ik eerst ook, heb toen een x wachtwoord ingesteld, toen werkte het. Daarna wachtwoord weer uit gezet, en toen werkte het ook zonder ..... De service paar x stoppen / starten wil ook wel eens helpen.
Gebruik zelf de TS-459 PRO+ met laatste FW (geen beta 3.5 dus)
Spoelly schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:59:
[...]

Itunes staat zowieso al garant voor traag, Apple heeft het product zo opgeblazen dat het gewoon niet vooruit te branden is. (de nieuwe versie is in de maak en die moet beter gaan worden, is nog wel een gerucht). Ik gebruik al tijden Squeezebox server als QPKG op de Qnap. Die doet tenminste wat hij moet doen en dat is muziek afspelen ;)

• Purn0
@ Spoely & killer2:

Ik draai zelf ook Squeezebox server voor mijn muziek in huis. Dat werkt echt perfect. Echter heb ik voor het vullen van mijn iPhone toch echt iTunes nodig :(

Ik heb gisteren rond 20:00 de map Qmultimedia/muziek/ maar toegevoegd aan de bibliotheek. Die is nu nog aan het scannen! 100Gb!!!
Normaal data verkeer gaat altijd tussen de 30 en 60MB/s, wat betekend dat het binnen een uurtje klaar zou moeten kunnen zijn. Crap iTunes!

Het probleem ligt in ieder geval bij iTunes (icm samba), dus ik zal dit topic er niet verder mee vervuilen, totdat ik een oplossing vindt.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Purn0 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:05:

Heb je toevallig wat .m3u playlists in libary staan? Daar houd itunes niet van |:( Als het dat niet is dan kan deze link je misschien nog helpen: http://www.micsaund.com/2...ent-page-1/#comment-24757
Mr_gadget schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:49:
Ik weet niet of je zomaar naast een raid set er nog een schijf los kan bijhangen? Maar wat wel een punt is voor externe enclosure is dat je hem ergens anders kan bewaren. Als je nas gaat branden of er gaat iets met de software fout dan is heb je de backup nog.

Kan iemand mij adviseren over een fan replacement? Ik zit er over na te denken om op mijn TS-210 een fan adapter te zetten (60 -> 80 mm) en er dan een 80 mm fan op te zetten. Zodat hij gewoon op de slaapkamer kan staan. Echter vraag ik me af hoe het zet met de current consumption van zo'n ding? Hoe ruim zijn de marges?
Er zit nu volgens mij een 1 Watt ding in (zie mouser catalog, de AD0612LB-D9B). Die is 1.08 Watt, 0.12A. Kan ik er zomaar eentje van 3 Watt, 0.26A in doen? Neem aan dat hij gewoon van de 12 rail zijn stroom afneemt, dus dat wel kan?
Niemand hier een idee over?

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:15
sl1000 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:38:
Nu zijn er weer batches samsungs geweest met een extreem lange spinup tijd, waardoor ze soms niet herkend werden in de x19p+ series, maar dat is nu met een firmware update (van de qnap) gefixt geloof ik...
loopt als een zonnetje nu :)
(wat ik me trouwens afvraag, de update van de uboot, blijft deze behouden bij volgende updates?)

Hi Ha Hopjesvla

Ja, normaal wordt uboot niet geupdate. Het is een aparte "firmware upgrade" binnen de firmware upgrade.
Daarom zijn ze er ook zo voorzichtig mee. Het is een soort van bios upgrade. Als die mis gaat, is de nas rijp voor de vuilnisbak...

hij word volgens mij ook niet toegevoegd aan 3.5.0, omdat lang niet iedereen die problemen heeft, en ze geen onnodig risico willen lopen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Purn0 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:00:

Wat is jouw ervaring met betrekking tot de snelheid van kopieren etc met RAID1 in vergelijking met RAID5?
Ik heb een RAID10 set, en die lijkt langzamer te zijn dan de RAID5 die ik eerst had.

Edit:
Kan het geheugen van de 410 ook uitgebreid worden van 256MB naar 1GB? Ik heb nog een 1GB reepje uit mijn 439 liggen...
De 410 staat bij mijn vader als backup.

[ Voor 16% gewijzigd door Gé Brander op 11-08-2011 09:07 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• snader2
c70070540 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:03:
[...]

Wat is jouw ervaring met betrekking tot de snelheid van kopieren etc met RAID1 in vergelijking met RAID5?
Ik heb een RAID10 set, en die lijkt langzamer te zijn dan de RAID5 die ik eerst had.

Edit:
Kan het geheugen van de 410 ook uitgebreid worden van 256MB naar 1GB? Ik heb nog een 1GB reepje uit mijn 439 liggen...
De 410 staat bij mijn vader als backup.
Nee de 410 kan niet uitgebreid worden tenzij je heel goed kan solderen ;).

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

snader2 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:37:
[...]

Nee de 410 kan niet uitgebreid worden tenzij je heel goed kan solderen ;).
Ah, jammer. Ik kan best solderen, maar daar begin ik maar niet aan ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Purn0
@c70070540:
Ik heb een TS239p, dat is een 2bay nas. Ik heb geen ervaring met RAID-5 en RAID-10...
raid-10 in een ts-410 kan ik simpelweg afraden. véél te weinig cpu-kracht voor het berekenen van alle parity, om er voordeel uit te halen.

• Senaxx
SL1000

Je hebt dit een keer eerder voor me opgelost het is me altijd alleen een raadsel gebleven hoe je dit gedaan hebt :)

Ik wil weer Sickbeard als een 2e instance op mijn nas (vanwege een directory met zelfde series die in HD en SD moeten, maar je kan maar 1 categorie meegeven aan sabnzbd). Dit is door een volledige factory reset verloren gegaan.

Nu heb ik in de .qpkg directory de Sickbeard directory gekopieerd, gerenamed naar SickBeardSD, hierna de poort aangepast en verwijzingen in SickBeard.sh aangepast. Nu zou deze ook automatisch mee moeten booten bij een reboot, maar heb dit nog niet kunnen vinden. Ik zag wel dat er in /var/run/sickbeard.pid een bestand stond, maar hier stond alleen een "random" nummer in, dus ik kon hier niet uit opmaken hoe je dit voor elkaar moet krijgen.

Zou je in een paar stappen kunnen zeggen hoe je dit het beste kan doen? En / of ik nog andere stappen moet ondernemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 11-08-2011 12:32 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

sl1000 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:22:
raid-10 in een ts-410 kan ik simpelweg afraden. véél te weinig cpu-kracht voor het berekenen van alle parity, om er voordeel uit te halen.
Dat kan ik me voorstellen, echter die 410 gebruik ik als backup bij mijn vader thuis. Bij mij thuis staat een 439. Daar zou ik graag van willen weten wat de snelste optie is, RAID1/RAID10 of RAID5.

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 10:14
RAID 1 is (2 hdd) = mirror 1 schijf mag kapot gaan speed 1 x HDD
RAID 1+0=10 is 2x 2 HDD mirror (heb ik zelf icm 459 PRO+) 2 mogen kapot gaan SPEED 2 x hdd
RAID 5 moet veel parity voor berekend worden en is m.i minder snel dan RAID 1+ 0 SPEED ?? x HDD
c70070540 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:17:
[...]

Dat kan ik me voorstellen, echter die 410 gebruik ik als backup bij mijn vader thuis. Bij mij thuis staat een 439. Daar zou ik graag van willen weten wat de snelste optie is, RAID1/RAID10 of RAID5.

• TheDoc2671
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 23:31
Hello guys, I understand dutch, but my writing is not good, so that's why I post my questions in english. Hope you guys don't mind. Please feel free to reply in Dutch. Thanks :)

Synology ds-411j vs Qnap ts-412 Turbo

This is probably one of the most asked questions regarding budget NAS-systems accros the internet at this moment. I've been searching the net for the past 2 days to try and make a choice, but I still do not know what to pick. There is no direct comparison or any review that involves both directly. Hence I've found no answer to my question: which one is better?

I need a NAS for media streaming to my HTPC, laptop, iPad and for backup purposes. I also want to make sure I have the ability to stream the media directly to my TV in the future as my current LCD doesn't provide the option.

So far the I've found the following points that make me lean towards Qnap

- 1,2 Ghz Marvel processor in both devices
- 256MB RAM (vs 128MB in Synology)
- 2x eSATA (non in Synology)
- 2x LAN (1 in Synology)
- 4x USB (2 in Synology)
- a switch for fast direct copy form external hdd (no such option in Synolgoy)
- hot-swapabe (not possible with Synology)
- After sales?? (I think people prefer Synology due to better customer service)

I've found different data-transfer rates in different reviews. Not sure if I'm allowed to paste links to those reviews here, so I won't. But those are not much different from each other with write rates of 20Mb/sec to 35Mb/sec and read rates of up to 70Mb/sec.

I want to combine the NAS with 4x Seagate 2TB SATA-600 5900rpm 64MB Barracuda Green.

After the two day quest, I still can't make a dicision. Can someone help me?

- How important is the presence of eSATA, an extra LAN, 2 more USB connections and a swtich for fast direct copying on the Qnap?
- Does the 256MB RAM make a difference in performance?

Heeel erg bedankt :)

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Do you wan't to connect extra drives to your nas after a while? That's what you should decide :) And you should also try the live demo's of the admin pages at qnap.com and synology.com. There you can decide which interface you like more.

• TheDoc2671
At the moment I don't see the need to attach extra drives, if that would become necessary, I think the Qnap wins due to eSATA en more USB connections.
I've watched some video's on youtube and have visited the official forums of both, but can't find an objective review.
I lean more towards the Qnap most of all because of 256MB RAM compared to 128MB of Synology. But I'm not sure if that is so important for a household NAS.

I'm planning to be a little bit future proof, specially because I might use the NAS for security camera purposes in my house. My budget is 300 euros.
have you compared the reviews on smallnetbuilder.com?
also review both demo websites, before you make a decision.
128mb is imho really way to little to work with. 256mb is even already to low for most qpkg's.

• TheDoc2671
@sl1000, thanks. Yes I already did and even posted this same question on their forum. I guess I will choose the Qnap ts-412 turbo, as I was kinda preferring that already. But many people are also quite positive about the Synology ds-411j despite it's 128MB. Apparently it handles things well despite the 128 RAM.
until you install sabnzbd, etc...?
Heb SABnzbd weer geupdate, zie beginpost voor sources

• the_scientist
  • Laatst online: 15-11-2023
Even voor de zekerheid: ik heb sinds gisteren mijn QNAP 459-Pro II met 3 HDD's. Deze worden in RAID5 geplaatst als ik tijd heb. Kan ik achteraf een 4e schijf toevoegen ter uitbreiding van de bestaande RAID-set, of moet ik dan een volledige rebuild van de RAIDset doen?
ja hoor, je kunt uitbreiden, zonder dataverlies, of downtime. Toch is het een procedure die gevoelig is, dus een backup is altijd verstandig voordat je gaat uitbreiden.

• the_scientist
  • Laatst online: 15-11-2023
sl1000: thanks, helder. Hang ik er even een USB schijfje aan voor de belangrijke data, mocht het fout gaan dan zijn er alleen wat films weg :)

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 16:48
sl1000 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:54:
En wederom bedankt! Wat een snelle service! De QNAP-community is jou heel wat verschuldigd! _/-\o_

• Solstice
sl1000 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:54:
Whooooo
_/-\o_

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 14:46
Plex QPKG is beschikbaar: http://forum.qnap.com/vie...&t=47981&p=215950#p215950

Ik heb 'm net geïnstalleerd - dat gaat prima. De interface is is te bereiken en heb nu een eerste directory met films toegevoegd. Zo dadelijk eens kijken wat de performance is op mijn Qnap.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 14:22
ZiSE schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:22:
Plex QPKG is beschikbaar: http://forum.qnap.com/vie...&t=47981&p=215950#p215950

Ik heb 'm net geïnstalleerd - dat gaat prima. De interface is is te bereiken en heb nu een eerste directory met films toegevoegd. Zo dadelijk eens kijken wat de performance is op mijn Qnap.
Misschien wel even handig om erbij te vermelden dat het alleen voor de X86 Only is en dus helaas nog niet werkt op de 219+ etc..
Iemand hier vroeg om Headphones?:

eerste versie:
x86: http://dl.dropbox.com/u/8...es/Headphones_0.2_x86.zip
arm-x19: http://dl.dropbox.com/u/8...eadphones_0.2_arm-x19.zip

vooraf installeren: Optware, SABnzbd (en die ook eerst geconfigureerd en werkend hebben)
rest spreekt vanzelf denk ik.

commentaar welkom :)
Senaxx schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:32:
SL1000

Je hebt dit een keer eerder voor me opgelost het is me altijd alleen een raadsel gebleven hoe je dit gedaan hebt :)

Ik wil weer Sickbeard als een 2e instance op mijn nas (vanwege een directory met zelfde series die in HD en SD moeten, maar je kan maar 1 categorie meegeven aan sabnzbd). Dit is door een volledige factory reset verloren gegaan.

Nu heb ik in de .qpkg directory de Sickbeard directory gekopieerd, gerenamed naar SickBeardSD, hierna de poort aangepast en verwijzingen in SickBeard.sh aangepast. Nu zou deze ook automatisch mee moeten booten bij een reboot, maar heb dit nog niet kunnen vinden. Ik zag wel dat er in /var/run/sickbeard.pid een bestand stond, maar hier stond alleen een "random" nummer in, dus ik kon hier niet uit opmaken hoe je dit voor elkaar moet krijgen.

Zou je in een paar stappen kunnen zeggen hoe je dit het beste kan doen? En / of ik nog andere stappen moet ondernemen?
punt is, ik blijf dan bezig met dit soort uitzonderings gevallen. Ik kan niet eeuwig uitzonderingsgevallen blijven supporten.
Naast wat je al gedaan hebt, moet je de 2e sickbeard versie een aparte pid file geven, en een aparte naam voor de startservice, daarnaast moet je in /etc/config/qpkg.conf de sickbeard sectie in zijn geheel kopieren naar een nieuwe unieke naam (sickbeard2, sickbeard-s, etc) en bijbehorende parameters waar nodig aanpassen. de entry in dit bestand zorgt voor het starten bij booten, etc.

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
sl1000 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:23:
Iemand hier vroeg om Headphones?:

eerste versie:
x86: http://dl.dropbox.com/u/8...es/Headphones_0.2_x86.zip
arm-x19: http://dl.dropbox.com/u/8...eadphones_0.2_arm-x19.zip

vooraf installeren: Optware, SABnzbd (en die ook eerst geconfigureerd en werkend hebben)
rest spreekt vanzelf denk ik.

commentaar welkom :)
Hallo sl1000,

ik heb hem net even geinstalleerd maar hij is nog vrij buggy. Paar dingetjes:

- nadat je een album op wanted hebt gezet krijg je een CherryPy 500 Internal Server Error
- een album staat dan wel op de status wanted maar bij het parsen van info vanaf de nieuwsproviders krijg ik constant een "Invalid SAB host, check your config:"-error Inmiddels opgeslot door de "http://" ervoor weg te halen. Deze haalt ie standaard wel op vanuit de SABNZBD-config denk ik.
- na een restart krijg je een "Illigal End of Index"-error

Dat zijn zo de eerste indrukken. Succes met dit prestigieuze project!

[ Voor 6% gewijzigd door recar op 13-08-2011 23:12 ]

hmm interessante bevindingen, dank :) zal 'ns kijken of ik ze aan de ontwikkelaar kan doorgeven, aangezien ze weinig met mijn qpkg te maken hebben. (het http:// bugje heb ik gelijk even uit de code van mijn qpkg gehaald. dank daar voor!)

[ Voor 23% gewijzigd door sl1000 op 14-08-2011 00:45 ]

• recar
Ik kom er nu inderdaad ook achter dat de meeste bugs nog in de code van Headphones zelf zitten. Post-processing die het niet helemaal lekker doet, bepaalde string parsing functies die nog niet goed geconfigureerd zijn.

Al met al is dit zeker een programma wat mijn onmiddelijke aandacht heeft getrokken! En ik hoop dan ook dat je de tijd kunt blijven vinden om de qpkg's up-to-date te houden naast alle ander pakketten (o.a. sabNZBd) die je onderhoud.

Je doet fantastisch werk, bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Net toch QMobile aan de praat gekregen. Op één of andere manier kon de App mijn NAS gewoon niet vinden. Niet via automatisch en niet via handmatige invoer. Toen eens bekeken of ik de NAS wel kon bereiken via een direct IP in de browser. Dat kon wel. Daarna nog een keer QMobile geprobeerd en inloggen was binnen no-time gelukt. Op zich stond er bij in de Market wel dat Android 2.3 niet ondersteunt werd en ook werden er wat problemen met de Desire HD gemeld. Maar goed, heb het nu werkend.

Al met al wel grappig dat je muziek en alles kan streamen. Alleen wel jammer dat FLAC niet ondersteunt wordt, zeker aangezien 80% van mijn collectie in dat formaat is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

@Fear: kijk in dat geval eens naar Subsonic: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=128&t=45581
die doet realtime translation van flac naar mp3. Er is ook een subsonic app voor android, etc.

• Senaxx
sl1000 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

punt is, ik blijf dan bezig met dit soort uitzonderings gevallen. Ik kan niet eeuwig uitzonderingsgevallen blijven supporten.
Naast wat je al gedaan hebt, moet je de 2e sickbeard versie een aparte pid file geven, en een aparte naam voor de startservice, daarnaast moet je in /etc/config/qpkg.conf de sickbeard sectie in zijn geheel kopieren naar een nieuwe unieke naam (sickbeard2, sickbeard-s, etc) en bijbehorende parameters waar nodig aanpassen. de entry in dit bestand zorgt voor het starten bij booten, etc.
Ik dank u zeer :) en ik snap inderdaad dat je hier niet support voor kan blijven geven, maar ik taste een beetje in het duister hoe je het de vorige keer (op afstand) had gedaan :) Maar hier kan ik wel wat mee!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11 16:42
Vorige week een QNAP TS-219P+ binnen gekregen en tot nu toe alleen maar positieve ervaringen.

Het plan was echter om mijn 2 "oude" 1TB schijven in een RAID-DAS te plaatsen en via eSATA aan te sluiten. Nu lees ik echter op diverse plaatsen dat eSATA niet altijd lekker werkt op de QNAP's.

Kan iemand hier toevallig bevestigen of ontkrachten dat een ICY BOX IB-RD4320StUS2 via eSATA gaat werken op de QNAP.

Zo niet, weet iemand dan een eSATA behuizing die zeker wel gaat werken ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 16:50
sl1000 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:22:
Waarom zou je raid 10 afraden? Daar zit voor zover ik weet weinig of geen reken werk aan: alleen maar mirroren en stripen.

Raid 5 is op een x19 net te doen maar dan moet je geen performance verwachten, daarvoor is raid 0, 1 of 10 beter.

• snader2
Ik heb de sabnzbd qpkg geinstalleerd van sl1000, werkt perfect. Nu kan ik de downloads bereiken op: \\Nas\Download\Sabnzbd\.....
Nu ben ik misschien een preciezeling maar ik zou de sabnzbd folder willen bereiken op \\Nas\Download\ of \Downloads. Zo was het namelijk ook geregeld op mijn oude servertje.
Hoe kan ik dit aanpakken?

Gewoon de instellingen van Sabnzbd wijzigen.....

[ Voor 7% gewijzigd door snader2 op 16-08-2011 08:25 ]

Verwijderd

sl1000 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:43:
[...]
http://wiki.qnap.com/wiki...hard_drives_from_spindown

als je de output hier post kan ik je w.s. wel vertellen welk process verantwoordelijk is voor het spindown issue
Ik heb geprobeerd maar kon nergens vinden waar ik de codes moest invoeren.
Dus ik heb flink aantal dingen uitgeschakeld, en nu gaat hij wel naar zijn standby.
Das mooi :).

Heb ik nog 2 vragen over :

ik zag dat firmware 3,5 beschikbaar was. Eindelijk :). Maar mijn nas server zeg dat ik 3.4.4 up2date ben met mijn firmware. strange?
@edit : gevonden :
http://www.qnap.com/nl/PressRelease_detail.asp?pr_id=251
"De nieuwe V3.5 firmware update zal midden augustus verkrijgbaar voor de volgende QNAP Turbo NAS-modellen:"
Wachten dan maar weer ....

Ik heb de mappen rechten veranderd en kan bij alle mappen terecht, tot vandaag 1 map blijft zeggen als ik erop klik :
"The operation can’t be completed because the original item for “Multimedia” can’t be found."
De rechten staan goed, heb ook geast toegang gegeven.
Maar helaas, waar kan ik nog meer naar kijken of er wat aan doen ?

Bedankt alvast.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 02:51 ]

• snader2
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 02:28:
[...]

ik zag dat firmware 3,5 beschikbaar was. Eindelijk :). Maar mijn nas server zeg dat ik 3.4.4 up2date ben met mijn firmware. strange?
@edit : gevonden :
http://www.qnap.com/nl/PressRelease_detail.asp?pr_id=251
"De nieuwe V3.5 firmware update zal midden augustus verkrijgbaar voor de volgende QNAP Turbo NAS-modellen:"
Wachten dan maar weer ....
de x86 3.5 is al beschikbaar de arm versie nog niet die komt morgen.
Bron: https://www.facebook.com/QNAPSys

[ Voor 19% gewijzigd door snader2 op 16-08-2011 07:31 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mogelijk is de vraag al eens eerder voorbij gekomen, echter heb ik hierop niet een sluitend antwoord gezien. Weet iemand of het mogelijk is om vanuit een TS-212 via rsync een verbinding te bouwen naar een CH3SNAS (Conceptronic).

Momenteel bezit ik de laatste (CH3SNAS) en wil ik gaan upgraden naar een QNAP. Het doel is dan om de CH3SNAS bij mijn ouders te plaatsen en de TS-212 hiernaar te laten backuppen / syncen. Kan dit?
En is het dan ook mogelijk om vanuit de CH3SNAS andersom naar de TS-212 dit ook te doen?

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11 15:19
Ik heb een probleem met sabnzbd. Ik heb de laatste qpkg geinstalleerd (bedankt sl1000).

Wanneer ik iets download dan zie je dat python26 direct 99,9% cpu pakt. Ik heb geprobeerd te achterhalen wat de oorzaak kan zijn maar kan niets vinden.
Ook heb ik geprobeerd py26-yenc te vinden, waarvan geschreven wordt dat dit de cpu belasting omlaag zou brengen, maar deze heb ik niet gevonden.

Enig idee??

• Beuckert
  • Laatst online: 18-11 18:56
Zondagnacht had ik last van een stroomstoring. Mijn 239 Pro II+ met WD green 2TB schijven (RAID 0) geeft nu bij 1 schijf abnormal. Ook werken allerlei services als FTP, website etc niet meer. Iemand een goed tip wat ik nu het beste kan doen? Alle hulp is welkom.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je nog inloggen op de webinterface? Als dat kan zou ik logfiles even bekijken en de harddisks laten checken.

• Beuckert
  • Laatst online: 18-11 18:56
Ja ik kan nog inloggen op de webinterface. Hoe kan ik vervolgens de harddisks laten checken?

• wortelsoft
  • Laatst online: 18-11 19:15
Maarten schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:57:
Mogelijk is de vraag al eens eerder voorbij gekomen, echter heb ik hierop niet een sluitend antwoord gezien. Weet iemand of het mogelijk is om vanuit een TS-212 via rsync een verbinding te bouwen naar een CH3SNAS (Conceptronic).

Momenteel bezit ik de laatste (CH3SNAS) en wil ik gaan upgraden naar een QNAP. Het doel is dan om de CH3SNAS bij mijn ouders te plaatsen en de TS-212 hiernaar te laten backuppen / syncen. Kan dit?
En is het dan ook mogelijk om vanuit de CH3SNAS andersom naar de TS-212 dit ook te doen?
Via de fun plug op de ch3snas kun je rsync funtionaliteit krijgen.
Op de qnap staat ook al rsync alleen schijnt die via de webinterface alleen naar andere qnap nas synct.
Maar misschien kan het va de ssh interface van de qnap wel.
webinterface kan naar zowel een standaard rsync service als een andere qnap hoor.
@ceekee: met welke snelheid download je, en welk type nas heb je?

• Senaxx
Ik heb net mijn QNAP geupdate naar 3.50, voor mij weinig features die ik echt gebruik. Virusscanner is een leuke toevoeging en de IM optie is ook een leuke toevoeging. Maar moet zeggen draait weer goed. Ben nu benieuwd of de interface nu ook goed werkt met mijn iPad

• Purn0
Webinterface op een iPhone is i.i.g. nog steeds niet bruikbaar (FW3.5) :(

• Solstice
Maar TimeMachine werkt nu wel weer! Dat vind ik de belangrijkste verbetering :-)
Anti Virus...ach ja zal het ook proberen.
QNAP Admin gui werkt prima op mijn Ipad moet ik zeggen. Had verwacht dat het dan ook wel goed op de iphone zou draaien

• Solstice
Ik snap alleen niet waarom de qnap filemanager gewoon niet werkt. De files zijn niet klikbaar.
Dat is op Android 3.2 met stock browser en alle andere browsers.
geen idee, file het als bug op het qnap forum :)

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Zijn er voor de TS-412 Turbo NAS harde schijven van 2tb onder de 80 euro zonder dos-firmware upgrade(zoals Samsung EcoGreen F4EG)???

Met deze lijst ziet het er niet echt zonnig uit :'(

Wie er voor mij eentje vind die gewoon goed werkt (ook met riad5) krijgt een koekje en een hele grote dankjewel d:)b

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Samsung hoeft allang niet meer geupgrade te worden. Dat geld alleen voor schijven geproduceerd in 2010

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

sl1000 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:13:
Samsung hoeft allang niet meer geupgrade te worden. Dat geld alleen voor schijven geproduceerd in 2010
Afbeeldingslocatie: http://lucasraggers.files.wordpress.com/2008/10/koekje.jpg

Dankjewel _/-\o_

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Solstice schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:38:
Maar TimeMachine werkt nu wel weer! Dat vind ik de belangrijkste verbetering :-)
Ja, erg fijn dat er een update is (al moet ik nog even tot morgen wachten) :)

• Room42
  • Niet online
ceekee schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:57:
Ik heb een probleem met sabnzbd. Ik heb de laatste qpkg geinstalleerd (bedankt sl1000).

Wanneer ik iets download dan zie je dat python26 direct 99,9% cpu pakt. Ik heb geprobeerd te achterhalen wat de oorzaak kan zijn maar kan niets vinden.
Ook heb ik geprobeerd py26-yenc te vinden, waarvan geschreven wordt dat dit de cpu belasting omlaag zou brengen, maar deze heb ik niet gevonden.

Enig idee??
Probeer het aantal verbindingen terug te brengen. Ik heb er vier (in plaats van de standaard 8) waarmee ik dezelfde snelheid haal met 8 terwijl de belasting veel lager is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

x10/12/19 updates staan nu ook online, al zijn de officiële links nog niet gepost, daar de QNAP mensen nu slapen. Net mijn arm-based nasjes geupgrade. Werken goed :)

• snader2
sl1000 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:15:
x10/12/19 updates staan nu ook online, al zijn de officiële links nog niet gepost, daar de QNAP mensen nu slapen. Net mijn arm-based nasjes geupgrade. Werken goed :)
Waar dan? Kan ze op de forums niet vinden.
zoals ik zeg... ze zijn nog niet gepost, maar ze staan wel op de servers.

[Download]
TS-110
TS-112
TS-119/119P+
TS-210
TS-212
TS-219/219P/219P+
TS-410
TS-410U
TS-412
TS-412U
TS-419P/419P+
TS-419U/419U+

Vanzelfsprekend is upgraden op eigen risico, zolang QNAP ze niet officieel heeft gepost, maar ik verwacht eigenlijk geen issues omdat de Intel versie al gereleased is.

• snader2
bedankt, had al wel build 815 geprobeerd maar moest dus 816 hebben.
jup, echt vers van de pers ;)

• Tom
  • Niet online

Tom

Upgrade met bovenstaande linkjes van 219P+ lijkt goed te zijn gegaan.
Time Machine lijkt nog niet te werken, al gebruik ik wel een zelfgemaakte sparsebundle naar een externe USB schijf (die aan de QNAP hangt). Heeft altijd gewerkt tot de Lion upgrade. Misschien moet ik die sparsebundle opnieuw aanmaken.
Verbinden naar de QNAP gaat de eerste keer nog steeds retetraag.
Heb geen Apple, dus kan je er niet mee helpen, sorry.

• recar
Tom, als je er toch aan zit te denken om een nieuwe sparsebundle aan te maken, gebruik dan gewoon de TimeMachine support die in de QNAP ingebakken zit i.p.v. zelf aan te rommelen. Dit gaat je een hoop trammelant schelen in de toekomst.

• wortelsoft
  • Laatst online: 18-11 19:15
sl1000 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:46:
webinterface kan naar zowel een standaard rsync service als een andere qnap hoor.
Mooi, ik kwam op het web veel meldingen tegen dat dat niet ging.

• Tom
  • Niet online

Tom

recar schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:08:
Tom, als je er toch aan zit te denken om een nieuwe sparsebundle aan te maken, gebruik dan gewoon de TimeMachine support die in de QNAP ingebakken zit i.p.v. zelf aan te rommelen. Dit gaat je een hoop trammelant schelen in de toekomst.
Ik heb niet genoeg ruimte op de normale schijven voor een Time Machine backup. Gebruik daarom liever een USB schijf die continu aan de QNAP hangt. De ingebouwde TM-functie laat alleen de interne schijven zien. Zou natuurlijk grotere schijven kunnen kopen, kost ook de wereld niet maar het werkte destijds wel. Werkt de ingeboude TM functie wel goed? Ziet hij deze bijvoorbeeld ook bij restoren vanaf een kaal systeem? Het was bij de hack niet zo gemakkelijk om de boel correct te mounten.

• snader2
Ik heb verschillende Share Folders waarvan er eentje alleen door een user/admin gezien mag worden. Nu heb ik netjes alles ingesteld (vinkjes bij elke gebruiker/groep), maar zodra ik de optie Guest Access Right op Deny Access zet krijg ik geen inlogscherm in windows xp. En geeft hij aan dat ik niet de juiste machtigingen heb. Als ik hem op Full access zet hoef ik dus niet in te loggen.
doe ik iets verkeerd? Heb de manual al doorgekeken.

• beerse
qnap/spotweb probleempje. Gister avond heb ik spotweb geïnstalleerd en toen draaide ze naar wens. Maar helaas, vandaag zie ik bij spotweb alleen een pagina met de volgende tekst:
========
show_updatebutton is een user right geworden. Haal dit aub weg uit je ownsettings.php
========
Na een her-installatie werkt ze wel weer zoals gewenst... Maar dat is niet de bedoelling van spotweb. Hoe kan ik er voor zorgen dat spotweb blijft werken?

Of heeft het iets te maken met het downloaden van de spots, die in 3 sessies per dag toch een paar dagen kan duren? Ik bedoel, komt het vanzelf goed?
ownsettings.php verwijderen nieuwste versie van het spotweb qpkg installeren?

• beerse
Ik heb hier SpotWeb_1107022312.zip en SpotWeb_0.973_arm-x19.zip, beide uit dit forum. Welke is de nieuwste/beste? de 0.973 draaide gisteren en heb ik zojuist weer geïnstalleerd.

Overigens, hoe haal ik de ownersettings.php uit een andere qpkg? ik heb geen zin om het header script te hacken. Linux/unix is geen probleem voor mij.

Of wordt de ownersettings.php deels gegenereerd?

• Tom
  • Niet online

Tom

Net wat ruimte vrijgemaakt op de normale schijven en kan melden dat de Time Machine backup inderdaad weer werkt (met de interne QNAP functie).

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
snader2 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:09:
Ik heb verschillende Share Folders waarvan er eentje alleen door een user/admin gezien mag worden. Nu heb ik netjes alles ingesteld (vinkjes bij elke gebruiker/groep), maar zodra ik de optie Guest Access Right op Deny Access zet krijg ik geen inlogscherm in windows xp. En geeft hij aan dat ik niet de juiste machtigingen heb. Als ik hem op Full access zet hoef ik dus niet in te loggen.
doe ik iets verkeerd? Heb de manual al doorgekeken.
Wat gebeurt er als je handmatig een driveletter probeert te mappen via verkenner (extra -> netwerkverbinding maken) en dan kiest voor 'verbinding maken via een andere gebruikersnaam'?

• snader2
@smvs
Bedankt inderdaad dan krijg ik wel zo'n inlogvenstertje. Is dus een foutje in windows (xp)?
Nu krijg ik het alleen ook nog niet voor elkaar in te loggen. Heb verschillende gebruikers+wachtwoord geprobeerd, en ook NASdomein\gebruiker. Komt dat misschien omdat mijn pc in een ander domein zit?
Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste