hi allen,
Ik heb jullie hulp nodig met 2 problemen.
Na upgrade naar 3.5 krijgt ik mycloudnas en external drive backup niet aan het werk.
Heb een 639Pro waar ik heel tevreden over ben.
Heb al 'tig keer qnap skype support geprobeerd maar ze reageren niet (en zitten in onhandige timezone).
1. mycloudnas
Had ik nooit eerder gebruikt.
Ik heb ziggo, met een gewoon (niet wifi) ubee modem. Dat lijkt verder niks geks/ nadeligs te doen en geeft alles wat ik op de pc's probeer gewoon door.
Ik heb een Linksys wrt610 als router in het netwerk.
Alles was dichtgetimmerd, niks was van buitenaf benaderbaar.
Maar goed, webfilemanager en multimedia station / Qmobile leek me wel handig.
Wizard mycloudnas gedaan.
Alles staat op OK bij de router instellingen.
Als ik op mijn lokale netwerk zit, werkt het.
Dan kan ik zowel met mijnnas.mycloudnas.com als met
www.mycloudnas.com en dan inloggen op mij gepubliceerde services komen. Als ik ze dan aanklikt, werken ze in nieuw venster.
Maar vanaf buiten kom ik wel op
www.mycloudnas.com en dan inloggen. Dan zie ik mijn services.
Maar als ik inlog wordt er wel nieuw venster geopend maar krijg ik timeout.
Zelfde als ik mynas.mycloudnas.com probeer, timeout.
Moet denk ik ergens in de linksys zitten is mijn vermoeden.
Qnap zegt dat hij met UPnP alles op OK gezet heeft.
Ik heb al handmatig port fowarding (80, 8080, 8081, 443) naar de nas gedaan maar dat help ook niet.
Heb DMZ met harde verwijzing naar de nas al geprobeerd maar helpt ook niet.
Ik zie op de logs van nas wel allerlei ip adressen met (wat er uit ziet als) aanvallen voorbij komen.
Mijn beperkte netwerkkennis houdt beetje op. Iemand een suggestie?
2. externe hd backup
Ik heb al jaren een externe usb hd aan de nas hangen die elke nacht sync doet met de belangrijkste shares. Werkte al jaren, nooit problemen en de backup was ook echt goed (heb ik bij hardware crash nas gelukkig gemerkt).
Met 3.5 is eindelijk ondersteuning van meerdere externe HD.
Maar de hele opzet is anders en ik krijgt het niet aan het werk.
Heb zowel geprobeerd 1 job aan te maken met 4 shares naar 4 subdirs op de externe hd.
En geprobeerd 4 jobs met 1 share elk naar de root van de externe HD.
Maar krijgt allerlei errors.
1 job lijkt beter te werken (minder errors) maar hij stopt er meteen mee.
Als ik 4 jobs aanmaak krijgt ik 'cannot find drive' 'cannot connect to drive' 'cannot access drive', dat soort meldingen.
Als ik 1 job aanmaak met 4 shares naar 4 subdirs er in, dan zie ik met webfilemanager wel die 4 subdirs en heeft hij de dir structuur wel aangemaakt. Maar verder komt het niet. "# ERROR: Can't get the information of the destination directory "USBDisk1/foto/5. foto's jaar 2009/60. new york/"! (-2)" en dan stop hij weer.
3. Multimedia Station
Ben ik nog niet eens aan toegekomen door al dat andere gezeur.
Mijn shares staan nu niet onder Qmultimedia\multimedia.
Ik heb begrepen dat ik voor gebruik van Qmobile, op de nas webserver en multimedia station aan moet hebben. En dat de shares perse op Qmultimedia\multimedia moeten staan.
Die kan ik toch gewoon verplaatsen met webfilemanager? Blijven de rechten dan staan?
Iemand ervaring met Qmobile?
Groet en dank!