Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste
Acties:
Ze zijn niet alleen uit, maar ook al in Nederland gesignaleerd ;)
Baas overtuigd zo'n ding te nemen voor het trainen van collega's

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

sl1000 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:53:
Niet nodig, je hoeft alleen maar het ssots qpkg te disblen, dan op remove klikken en klaar. met het verwijderen van het ssots qpkg gaat de sbs installatie automatisch mee.

Succes :)
_O_ _O_

Thnx, ben ik weer up-2-date... :)

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 25-08-2011 18:41 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Henkii
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-11 16:53
sl1000 onze held,

Ik heb zojuist mijn Qnap 219p+

Ik heb daar itunes server ingesteld. Ik zag hem in mijn iTunes (Win 7)direct.
Alleen als ik hem open sluit hij direct. Mijn broer's iMac (lion) kan die shared library gewoon wel openen zonder problemen.

Kan dit liggen aan het feit dat ik de nieuwste iTunes beta heb? (iTunes 10.5 Beta 6) Ik had deze beta nodig om iOS5 beta 6 op mn iPad te zetten.

Bedankt alvast!
sl1000 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:59:
Ze zijn niet alleen uit, maar ook al in Nederland gesignaleerd ;)
Baas overtuigd zo'n ding te nemen voor het trainen van collega's
Aaah, dat was een copy paste van wat jij had draaien, ok ik volg :)

• eggiebirdie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 09:05
eggiebirdie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:02:
2. externe hd backup
Ik heb al jaren een externe usb hd aan de nas hangen die elke nacht sync doet met de belangrijkste shares. Werkte al jaren, nooit problemen en de backup was ook echt goed (heb ik bij hardware crash nas gelukkig gemerkt).
Met 3.5 is eindelijk ondersteuning van meerdere externe HD.
Maar de hele opzet is anders en ik krijgt het niet aan het werk.
Heb zowel geprobeerd 1 job aan te maken met 4 shares naar 4 subdirs op de externe hd.
En geprobeerd 4 jobs met 1 share elk naar de root van de externe HD.
Maar krijgt allerlei errors.
1 job lijkt beter te werken (minder errors) maar hij stopt er meteen mee.
Als ik 4 jobs aanmaak krijgt ik 'cannot find drive' 'cannot connect to drive' 'cannot access drive', dat soort meldingen.
Als ik 1 job aanmaak met 4 shares naar 4 subdirs er in, dan zie ik met webfilemanager wel die 4 subdirs en heeft hij de dir structuur wel aangemaakt. Maar verder komt het niet. "# ERROR: Can't get the information of the destination directory "USBDisk1/foto/5. foto's jaar 2009/60. new york/"! (-2)" en dan stop hij weer.
Nog vreemder:
Andere externe USB hd er bij aan gehangen.
Wordt ook keurig herkend, geformateerd.
Als ik dezelfde job op die hd aanmaak werkt het wel.

Als ik de eerste hd opnieuw formateer (dat lukt), kan ik weer nieuwe jobs met andere shares aanmaken incl. sub dirs op die eerste usb hd.
Maar zodra ik die job dan start, stopt hij weer onmiddelijk met de mededeling dat de schijf niet benaderbaar is.
Wat niet waar is, want net geformateerd, net sub dirs gemaakt en met webfilemanager kan ik er ook gewoon op komen.

Ook nog andere usb aansluiting geprobeerd en alle stekkers ff aangeduwd maar geen effecti.

Suggesties welkom.

Verwijderd

babbelbox schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:38:
[...]

Hoezo 24 karakters? En als je niet direct iedereen op je NAS wil laten kijken, waarom dan wel op je laptop.
Ik heb een gebruiker op m'n laptop met een password van 6 karakters. Eenzelfde gebruiker gemaakt op de NAS met zelfde gebruikersnaam en password. Ik kan gewoon zonder een wachtwoord in te voeren vanaf m'n laptop op m'n NAS komen, mits ik m'n laptop unlock met een bij mij bekend wachtwoord.

En nog even een reactie op wat je zegt over op al je laptops een gelijk password instellen even het volgende.
Het gaat om gebruikers die gelijk moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat er meerdere mensen een eigen laptop hebben en een eigen gebruiker hebben op deze laptop(s). Al deze gebruikers zul je op je NAS moeten maken en dan dus hetzelfde password geven als op de laptops. Dat betekent uiteraard wel dat er iemand zal zijn (de NAS admin) die alle gebuikers passwords kent
admin account heeft 24 karakters, vind ik veilig.
De andere accounts heb ik aangepast en identiek aan die van de laptops van de gebruikers gemaakt, nu is het telkens opnieuw inloggen niet meer nodig. Hield wel in dat ik van sommige gebruikers wilde dat zij het wachtwoord moeilijker maakte, maar dat was geen probleem ;)

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb wat met het linkje zitten rommelen op de qnap site en de page van een opkomend model gevonden

http://www.qnap.com/nl/pro_detail_feature.asp?p_id=203
Weinig nieuws hoor. Er komen ook nog twee 12-bay modellen uit. Ze waren al te zien op Computex afgelopen juni.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8298909/IMG_6935.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door sl1000 op 26-08-2011 18:59 . Reden: plaatje opgezocht ]

• Navi
  • Niet online
Uuh ja, maar link op de QNAP site met alle specs, features en accessoires nog niet. Vandaar dat deze page nog verborgen is.

Plaatjes kent iedereen wel.
Daar heb je dan weer gelijk in, sorry! :)
Tsja, ik kende de specs al sinds juni dus dan is het voor mij niet heel spannend meer. Beroepsafwijking dat ik dan vergeet dat dit voor anderen wel nieuw is.

• Navi
  • Niet online
Ik volg het zelf ook op de voet, ik denk eraan om 2xde TS-EC1279U-RP aan te schaffen. met 12x2tb, en dan gesynct naar elkaar.

Heb al meerdere qnaps draaien en tis echt goed spul.
Dit is toch een mooie business line :)

[ Voor 50% gewijzigd door sl1000 op 27-08-2011 15:37 . Reden: onzin aangepast ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Navi schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:54:
Ik volg het zelf ook op de voet, ik denk eraan om 2xde TS-EC1279U-RP aan te schaffen. met 12x2tb, en dan gesynct naar elkaar.

Heb al meerdere qnaps draaien en tis echt goed spul.
Wel gaaf om twee 19" qnaps in een rack te hebben draaien :) Maar heb je zoveel belangrijke data (of eigen bedrijf?).

• Navi
  • Niet online
Is bedrijfsmatig inderdaad, bv als shared storage onder vmware of kvm, via iSCSI.

[ Voor 50% gewijzigd door Navi op 27-08-2011 15:47 ]

Gezellig, ik had gisteren een VM gestoragevmotioned naar mijn NAS, crasht ie onmiddellijk :(

En die VM krijg ik nu met geen stokken meer aan de praat, gesjellig...

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik zie mij nog niet zo snel een Qnap oplossing bedrijfsmatig invoeren ipv merken als HP of DELL. Binnenkort een complete automatiseringsslag maken met virtualisatie. Wel op basis van HP.

Misschien iets wat bekrompen gedacht maar heb er nog niet echt stil bij gestaan om ook eens naar Qnap te kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Tranzy op 28-08-2011 09:03 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:08
Tranzy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 09:02:
Ik zie mij nog niet zo snel een Qnap oplossing bedrijfsmatig invoeren ipv merken als HP of DELL. Binnenkort een complete automatiseringsslag maken met virtualisatie. Wel op basis van HP.

Misschien iets wat bekrompen gedacht maar heb er nog niet echt stil bij gestaan om ook eens naar Qnap te kijken.
Ik persoonlijk ook niet, maar als gebruikers aankomen met een paar TB aan statische
data (waar eigenlijk geen budget voor is) vind ik het persoonlijk een mooie tussenoplossing.
Heb zelf ook twee rackmodellen staan, waarbij er een keer per jaar wat data bijkomt en
dus gewoon met het handje gesynced kan worden.

Is een stuk goedkoper dan de andere Lefthands die we hebben staan.

edit: taalkundige blunder :F

[ Voor 3% gewijzigd door m2dekker op 28-08-2011 10:12 ]

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Verwijderd

Zit er aan te denken min TS-410 te vervangen door een TS-459, is het mogelijk deze disken te importeren of lukt dit niet ivm verschil in processor? (ARM -> Atom)

Verwijderd

Mijn phpwebadmin kan ik niet meer bereiken. Al meer dan 3 uur.
Opnieuw opgestart, alles uit gezet en weer aangezet...
Database draai wel want de website werkt gewoon.
Iemand nog idee voor oplossing ?

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 08:47
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:20:
Mijn phpwebadmin kan ik niet meer bereiken. Al meer dan 3 uur.
Opnieuw opgestart, alles uit gezet en weer aangezet...
Database draai wel want de website werkt gewoon.
Iemand nog idee voor oplossing ?
herinstalleren?

Verwijderd

Dat zou een goede optie kunnen zijn, maar dan moet ik ook backup van de databases maken.
En dan ook de users en wachtwoorden opnieuw aanmaken.

En dan moet ik dit meerdere malen per maand doen...
Dus als dat de oplossing is, gooi ik die nas liever uit het raam, dan dat ik opnieuw installeer....

@edit : uit nood gedaan : Maar het werkt wel :). thanks.

@edit2 : De beste edit en mededeling : alles staat gewoon zoals het stond de database en gebruikers.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 14:14 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
Ik heb het rare probleem dat mijn users ineens corrupt lijken. Ik kom er met mijn eerste twee accounts niet meer in. Een 3e account doet het nog wel, maar kan ook alleen via de admin inloggen. SSH en FTP vertikt hij ook op dat account. Nadat ik ingelogged ben heb ik geprobeerd de users te resettten, maar voor de admin moet ik het oude wachtwoord invullen en mijn wachtwoord geeft hij aan ongeldig. Het tweede account krijg ik wel gereset maar werkt voor geen van de services dan alsnog.

Nu had ik ergens gelezen dat je de settings kan resetten als je op de reset achterop drukt en dat de data dan behouden blijft, maar kan iemand dit ook bevestigen?

[ Voor 23% gewijzigd door Senaxx op 29-08-2011 15:52 ]

• snader2
@Meeuw:
phpmyadmin is gewoon een stukje software om in je database te spelen. Dus staat los van de database zelf. Vandaar dat ik ook meteen herinstallatie riep omdat phpmyadmin zelf geen data bevat.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:32
Ben van plan om twee Hitachi 5K3000 2 TB schijven te bestellen voor in een QNAP TS419-P+. Welke later uitgebreid worden met nog 2x 2TB. Iemand op of aanmerkingen? Misschien een andere schijf met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

NAS wordt gebruikt voor films/series, wat documenten voor werk en downloadwerk. Zijn dagen bij van 24/7, maar zeker niet week in week uit.

there's no tweak without the tweaker

• Navi
  • Niet online
Het is inderdaad een mooie tussenstap, iemand die nog geen volledige Equallogic (die beginnen bij 10K euro, beetje aangekleed 15K euro) of HP Lefthand kunnen betalen, maar wel af willen van lokale storage.

Rackbased QNAP's zijn er vanaf ongeveer 1000 euro (4 disk 1U), en de duurste volledig gevuld zal rond de 5K uitkomen. (12 disk 2U)
Senaxx schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:50:
Ik heb het rare probleem dat mijn users ineens corrupt lijken. Ik kom er met mijn eerste twee accounts niet meer in. Een 3e account doet het nog wel, maar kan ook alleen via de admin inloggen. SSH en FTP vertikt hij ook op dat account. Nadat ik ingelogged ben heb ik geprobeerd de users te resettten, maar voor de admin moet ik het oude wachtwoord invullen en mijn wachtwoord geeft hij aan ongeldig. Het tweede account krijg ik wel gereset maar werkt voor geen van de services dan alsnog.

Nu had ik ergens gelezen dat je de settings kan resetten als je op de reset achterop drukt en dat de data dan behouden blijft, maar kan iemand dit ook bevestigen?
als je er niet meer via ssh in kunt, zou een reset van 4 seconden (tot een beep) voldoende moeten zijn. een reset van 10 sec reset alle instellingen. Mits je recente firmware draait blijft bij beide resets het datavolume bewaard.

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:36:
Ben van plan om twee Hitachi 5K3000 2 TB schijven te bestellen voor in een QNAP TS419-P+. Welke later uitgebreid worden met nog 2x 2TB. Iemand op of aanmerkingen? Misschien een andere schijf met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

NAS wordt gebruikt voor films/series, wat documenten voor werk en downloadwerk. Zijn dagen bij van 24/7, maar zeker niet week in week uit.
Ok excuus :) ik dacht daar heb je weer standaard antwoord ;).
En inderdaad, het werkt weer fijnloos :).
Thanks !

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:35
sl1000 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:28:
[...]

als je er niet meer via ssh in kunt, zou een reset van 4 seconden (tot een beep) voldoende moeten zijn. een reset van 10 sec reset alle instellingen. Mits je recente firmware draait blijft bij beide resets het datavolume bewaard.
SSH kan alleen via het admin account heb ik begrepen en via daar kom ik er inderdaad niet meer in. En de enige manier om dit te resetten is als je fysiek aanwezig bent bij de nas, en op de reset knop achter op de nas kan drukken?

Dit is dus niet softwarematig nog weer te herstellen?

• vpfshinobi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05-2023
Na een update is mijn TS-412 niet meer opgestart.
Statuslichtje blijft groen/rood branden.
Ik heb al geprobeerd om een recovery van de firmware te doen via de live cd maar zonder succes.
Kan iemand mij verder helpen?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:33:
[...]

SSH kan alleen via het admin account heb ik begrepen en via daar kom ik er inderdaad niet meer in. En de enige manier om dit te resetten is als je fysiek aanwezig bent bij de nas, en op de reset knop achter op de nas kan drukken?

Dit is dus niet softwarematig nog weer te herstellen?
Gelukkig niet! Stel dat het mogelijk is, dan is het voor iedereen die met SSH kan verbinden met de QNAP in staat het admin ww te resetten....
In een thuis situatie nog daaraantoe, maar in het MKB.

• eggiebirdie
  • Laatst online: 07-10 09:05
eggiebirdie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:02:
1. mycloudnas
Had ik nooit eerder gebruikt.
Ik heb ziggo, met een gewoon (niet wifi) ubee modem. Dat lijkt verder niks geks/ nadeligs te doen en geeft alles wat ik op de pc's probeer gewoon door.
Ik heb een Linksys wrt610 als router in het netwerk.
Alles was dichtgetimmerd, niks was van buitenaf benaderbaar.
Maar goed, webfilemanager en multimedia station / Qmobile leek me wel handig.
Wizard mycloudnas gedaan.
Alles staat op OK bij de router instellingen.

Als ik op mijn lokale netwerk zit, werkt het.
Dan kan ik zowel met mijnnas.mycloudnas.com als met www.mycloudnas.com en dan inloggen op mij gepubliceerde services komen. Als ik ze dan aanklikt, werken ze in nieuw venster.

Maar vanaf buiten kom ik wel op www.mycloudnas.com en dan inloggen. Dan zie ik mijn services.
Maar als ik inlog wordt er wel nieuw venster geopend maar krijg ik timeout.
Zelfde als ik mynas.mycloudnas.com probeer, timeout.

Moet denk ik ergens in de linksys zitten is mijn vermoeden.
Qnap zegt dat hij met UPnP alles op OK gezet heeft.
Ik heb al handmatig port fowarding (80, 8080, 8081, 443) naar de nas gedaan maar dat help ook niet.
Heb DMZ met harde verwijzing naar de nas al geprobeerd maar helpt ook niet.
Ik zie op de logs van nas wel allerlei ip adressen met (wat er uit ziet als) aanvallen voorbij komen.
AH - deze ondertussen opgelost.
de Linksys was niet het probleem.
Ik had onder system administration- security
op 'high' staan met alleen interne ip adressen en een paar vaste ip's.

Uit en nu kan ik er bij.
Maar voelt wel stukken minder veilig..

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 15:49

r0_

Heren,

Even de volgende kwestie waarvan ik hoop dat iemand een antwoord heeft :)

De opstelling is als volgt:
  • QNAP TS119P+
  • Squeezebox Server 7.6.1
  • iTunes 10.4.1.10 geinstalleerd op Windows 7 machine
  • iTunes bibliotheek aangemaakt op de NAS, de referentie in iTunes is als volgt: \\NASC128DA\Multimedia\iTunes\iTunes_Library\iTunes Media
Het doel is nu om in Squeezebox Server gebruik te maken van de iTunes intergratie. HIervoor heb ik de iTunes plugin in SBS geactiveerd. Bij de instellingen heb ik het volgende ingevuld:

iTunes Music Library.xml Location: /share/Multimedia/iTunes/iTunes_Library/iTunes Library.xml
iTunes Media Folder: /share/Multimedia/iTunes/iTunes_Library/iTunes Media/Music

Ik heb overigens bij de basis instellingen geen verwijzing gemaakt naar de muziek, ik wil dus puur gebruik maken van de iTunes indexatie.

Nu het probleem:

Wanneer ik scan naar nieuwe en gewijzigde muziek (of kies voor muziek collectie wissen en opnieuw scannen), wordt er niks gevonden. Opzich snap ik denk wel waar het probleem hem in zit, het heeft denk ik te maken met het pad wat in iTunes Library.xml gedefinieerd staat. Vermoedelijk snapt de SBS het pad naar zichzelf niet. Het pad in het Library bestand ziet er als volgt uit (voorbeeld van een liedje):

code:
1
<key>Location</key><string>file://localhost//NASC128DA/Multimedia/iTunes/iTunes_Library/iTunes%20Media/Music/Black%20Eyed%20Peas/The%20Beginning/01.%20Black%20Eyed%20Peas%20-%20The%20Time%20(Dirt.mp3</string>

Wanneer ik het logboek open van SBS, zijn dit zo ongeveer de laatste 10 regels:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[11-08-30 22:53:56.3265] Slim::Utils::Scanner::Local::rescan (166) Discovering files in 
[11-08-30 22:53:56.3294] Slim::Control::Request::execute (1883) Error: While trying to run function coderef [Slim::Control::Commands::rescanCommand]: [Can't call method "dbh" on an undefined value at /share/HDA_DATA/.qpkg/SqueezeBoxServer/var/home/SqueezeboxServer/Slim/Schema.pm line 104.
]
[11-08-30 22:54:12.4624] Slim::Utils::Scanner::Local::rescan (166) Discovering files in 
[11-08-30 22:54:12.4653] Slim::Control::Request::execute (1883) Error: While trying to run function coderef [Slim::Control::Commands::rescanCommand]: [Can't call method "dbh" on an undefined value at /share/HDA_DATA/.qpkg/SqueezeBoxServer/var/home/SqueezeboxServer/Slim/Schema.pm line 104.
]
[11-08-30 22:55:01.0160] Slim::Networking::IO::Select::__ANON__ (147) Error: Select task failed calling Slim::Web::HTTP::processHTTP: Can't call method "dbh" on an undefined value at /share/HDA_DATA/.qpkg/SqueezeBoxServer/var/home/SqueezeboxServer/Slim/Schema.pm line 104.
; fh=Slim::Web::HTTP::ClientConn=GLOB(0x35cd0f0)
[11-08-30 22:56:16.0168] Slim::Networking::IO::Select::__ANON__ (147) Error: Select task failed calling Slim::Web::HTTP::processHTTP: Can't call method "dbh" on an undefined value at /share/HDA_DATA/.qpkg/SqueezeBoxServer/var/home/SqueezeboxServer/Slim/Schema.pm line 104.
; fh=Slim::Web::HTTP::ClientConn=GLOB(0x3253f78)
[11-08-30 22:57:31.0266] Slim::Networking::IO::Select::__ANON__ (147) Error: Select task failed calling Slim::Web::HTTP::processHTTP: Can't call method "dbh" on an undefined value at /share/HDA_DATA/.qpkg/SqueezeBoxServer/var/home/SqueezeboxServer/Slim/Schema.pm line 104.
; fh=Slim::Web::HTTP::ClientConn=GLOB(0x32d03b0)
[11-08-30 22:58:46.0161] Slim::Networking::IO::Select::__ANON__ (147) Error: Select task failed calling Slim::Web::HTTP::processHTTP: Can't call method "dbh" on an undefined value at /share/HDA_DATA/.qpkg/SqueezeBoxServer/var/home/SqueezeboxServer/Slim/Schema.pm line 104.
; fh=Slim::Web::HTTP::ClientConn=GLOB(0x33d7bc0)

De vraag is dus of iemand weet hoe dit opgelost kan worden? Uiteraard zelf gezocht, deze en deze link gevonden maar snap ze niet helemaal.

@ SL1000: Mocht er nou niet een (gemakkelijke) oplossing voorhanden zijn, kan jij dan wellicht SBS zo aanpassen dat het pad wel gesnapt wordt? Of kan ik dan beter de ontwikkelaars van SBS zelf aanschrijven?

Verwijderd

Lieve helpers,

Ik word een beetje heel erg moe van qnap en mijn mac. (om het maar zacht uit te drukken).
Ben nu al sinds ik de qnap heb (2 maanden) tegen deze foutmelding die ik elke keer spontaan krijg :

"The operation can’t be completed because the original item for “Multimedia” can’t be found."

En nu krijg ik deze melding ineens :

The Finder can’t complete the operation because some data in “hcorgineel” can’t be read or written.
(Error code -36).

En ergste is : in de map web staat wel wat, kan de site benaderen. Maar zie geen bestanden in de finder enzo...

Nu moet ik via ftp maar uplaoden, wat wel werkt. Belachelijk !
Meerdere willekeurige mappen.
Dit is alles behalve prettig werken.
Continu tegen problemen aanlopen om een bestandje te kunnen kopieeren naar je nas server.

Hoe kan ik dit oplossen? En hoe kan ik dit voorkomen ?

En tevens heb ik nog steeds geen goed werkende sync programma kunnen vinden die heel simpel als ik iets opsla het upload naar mijn qnap. iemand daar echte goede ervaring/suggesties voor ?
Firmware versie?
NAS type?
Samba protocol of AFP?

zonder meer info kunnen de mensen er ook niet veel mee natuurlijk...

• IJsbeer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:53:

En tevens heb ik nog steeds geen goed werkende sync programma kunnen vinden die heel simpel als ik iets opsla het upload naar mijn qnap. iemand daar echte goede ervaring/suggesties voor ?
Ik heb geen MAC, maar juist TimeMachine is heir toch ideaal voor?

Verwijderd

Ik heb een nas 219-2p+
nieuwste firmware versie.

Ik heb een ssd harddisk en wil bepaalde bestanden gewoon daarop zetten.
Verder maak ik bv een website, die wil ik locaal op mijn harddisk bewerken, en op de nas server testen.
Waarom? Omdat ik wel eens onderweg ben. En dan zou het fijn zijn als ik mijn laptop kon grijpen en onderweg kan werken.
Zonder dat ik eerst alle bestanden van de nas server moet kopieeren.

Samba of normaal? Als ik maar uberhaupt geconnect ben.

Nu wil ik weer even wat kopieeren, totaal geen connectie ineens. ja wel verbonden,(denk ik dan) maar zie geen mappen.

Het was al duidelijk denk ik dat ik me aardig aan dit ding begin te irriteren en mijn geduld al zo goed als op is :)?
Helaas heb ik geen blender, dus een filmpje "will it blend", zal er niet in zitten. Maar "will it fly..." Heel ver verwacht ik.....

@edit : dan staat er in mijn linker rijtje
Nas server
Nas server(afp)
Nas server (samba)

En bij de bovenste staat er : Not connected, dan denk ik, connect dan stom ding
Maarja als ik pagina's bekijk via de browser dan werkt het en via ftp ook.

Logische ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 14:10 ]

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:00:
Ik heb een nas 219-2p+
nieuwste firmware versie.

Ik heb een ssd harddisk en wil bepaalde bestanden gewoon daarop zetten.
Verder maak ik bv een website, die wil ik locaal op mijn harddisk bewerken, en op de nas server testen.
Waarom? Omdat ik wel eens onderweg ben. En dan zou het fijn zijn als ik mijn laptop kon grijpen en onderweg kan werken.
Zonder dat ik eerst alle bestanden van de nas server moet kopieeren.

Samba of normaal? Als ik maar uberhaupt geconnect ben.

Nu wil ik weer even wat kopieeren, totaal geen connectie ineens. ja wel verbonden,(denk ik dan) maar zie geen mappen.

Het was al duidelijk denk ik dat ik me aardig aan dit ding begin te irriteren en mijn geduld al zo goed als op is :)?
Helaas heb ik geen blender, dus een filmpje "will it blend", zal er niet in zitten. Maar "will it fly..." Heel ver verwacht ik.....

@edit : dan staat er in mijn linker rijtje
Nas server
Nas server(afp)
Nas server (samba)

En bij de bovenste staat er : Not connected, dan denk ik, connect dan stom ding
Maarja als ik pagina's bekijk via de browser dan werkt het en via ftp ook.

Logische ?
Begin eerst maar eens met wat zaken uit te zetten in de GUI. Samba werkt prima met een mac heb je de rest niet nodig.

- Ga middels een browser naar de gui
- Zoek onder Network Services "Network Service Discovery" op.
- Je ziet daar een tabblad "Bonjour"
- Alles behalve de eerste uitvinken.

Dan zie je in de finder nog maar eentje.

Zie je em niet kan je hem via Ga Naar Tabblad zelf toevoegen bij server. smb://NAS/
(NAS is dan de naam die je het beestje hebt gegeven.

Vanuit daar kan je verder gaan.... Hoe je dan een schijf op afstand kan maken weet ik zo niet maar ik zou Google eens te hand nemen als ik jou was.

Edit:
Ik denk dat je dit zoekt...
http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=229

• virtualJac
Ik zit met een groepje collega's in het buitenland met een gaar netwerk en wat laptops her en der. Nu wil ik een gedeelte van mijn NAS (419P+), die thuis staat, reserveren voor dit werk. Wil ongeveer 100GB beschikbaar stellen waar 1 mappenstructuurtje op komt met daarin documenten .doc, .excel en .pdf. Nu zou ik het liefst willen dat iedereen z'n eigen inlognaam + ww krijgt om in 'de projectmap' te komen. Ik beheer deze inlogjes en de schijf uiteraard.

Het wordt uitsluitend gebruikt om documenten op te zetten en af te halen naar ieders laptop. Dit zodat de documenten voor iedereen met internet beschikbaar zijn en niet op de laptops blijven staan.

Nu zijn er een aantal manieren om dit te realiseren, maar wat zou de eenvoudigste + veiligste manier zijn?

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 14:50
Henkii schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:45:
sl1000 onze held,

Ik heb zojuist mijn Qnap 219p+

Ik heb daar itunes server ingesteld. Ik zag hem in mijn iTunes (Win 7)direct.
Alleen als ik hem open sluit hij direct. Mijn broer's iMac (lion) kan die shared library gewoon wel openen zonder problemen.

Kan dit liggen aan het feit dat ik de nieuwste iTunes beta heb? (iTunes 10.5 Beta 6) Ik had deze beta nodig om iOS5 beta 6 op mn iPad te zetten.

Bedankt alvast!
Heb met de beta exact hetzelfde probleem, al enkele fixs gebrobeerd, zonder resultaat helaas. Wachten op de final van itunes en dan maar weer op een patch van qnap :X

• IJsbeer
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:08:

Nu zijn er een aantal manieren om dit te realiseren, maar wat zou de eenvoudigste + veiligste manier zijn?
Samba kan je (voor zover ik weet) niet open zetten via internet. De enige manier die overblijft is dus WebDav.
Of eventueel de web file manager, maar dat ligt aan hoe ze je nas willen benaderen.

• IJsbeer
  • Niet online
Ik ging ervan uit dat hij de drive wou mappen.. maar dat kan idd ook via FTP net NetDrive achtige tools.
Eerst denken dan roepen, daar was idd wat mee ;)

• virtualJac
Zat zelf gewoon webbased te denken. Surfen naar pagina, inloggen en daar je documentjes.

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik heb enige tijd geleden op mijn file/mediaserver voor het torrentdownloaden transmission vervangen door Deluge-daemon, welke ik via de Webui en GTK+ client benader. Ik vind dit een stuk plezieriger werken dan Transmission.

Nu heb ik net een nieuwe TS-219P+ aangeschaft en wil de Deluge daemon daar op laten draaien. Dan hoeft mijn mediaserver (atom-bakje) niet meer de hele dag aan te staan.

Heeft hier iemand een idee of dit makkelijk te realiseren is?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Bezitter van een ts-509 pro hier.
Ben pas ge-update van firmware 3.3.nogiets naar 3.5.

Eerste probleem dat ik tegenkom: de instellingen voor de share-rechten zijn veranderd.

Kan iemand mij eenvoudig uitleggen hoe ik het volgende klaarspeel tegenwoordig:
situatie:
domein-groep 'a' (mijn afdeling) & 'everyone' (het hele bedrijf)
onder groep a gebruikers 'b', 'c', 'd'
groep 'a' valt ook onder 'everyone'

gewenst:
groep 'everyone' => readonly op qweb & submappen
gebruikers 'b' & 'c' => read/write op qweb & submappen

Hoe stel ik dit in?
alvast bedankt!

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Qnap heeft een nieuwe firmware voor de 209 pro II uitgebracht met nummer v3.3.1 Build0823.
Deze firmware biedt ondersteuning voor lion en timemachine.

Nu probeer ik timemachine opnieuw te activeren via mijn Lion mac, echter zonder succes.
Als ik een connectie wil maken met mijn server via AFP dan krijg ik de melding:
"the server may not exist or its unavailable at this time. Check server name or IP adress bla bla bla"
Ik heb alle settings op de server uit gezet, ge-reboot, en vervolgens alles weer aangezet echter zonder probleem.

Onder de timemachine setting in lion wordt de TMBackup getoond.
Als ik een connectie wil maken dan krijg ik de volgende melding:
There was a problem connecting to the server "server.local".
The server may not exist or it is unavailable at this time.
Check the server name or IP adress, check your network connection, and then try again.

Vaag vaag vaag, Timemachine wordt herkend, maar kan dus geen connectie maken.
Terwijl volgens mij alles goed staat

Iemand een suggestie?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:22

allure

Titaan fase 2/3

Heeft iemand de virusscanner die in de nieuwste firmware zit al werkend?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 19:57
Ja, werkt prima. Heb er al een paar trojans mee verwijdert.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
allure schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:01:
Heeft iemand de virusscanner die in de nieuwste firmware zit al werkend?
Ja, al vind ik de manier waarop je de scandoelen moet invoeren wat onhandig. Je moet de paden met de hand invullen, ondanks dat je een directory browser te zien krijgt, en niet vergeten er een / voor te zetten.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Hoe hebben jullie het ding zover gekregen dat ie ging updaten? Ik heb hier een TS-110 en een TS-219p, en beide krijg ik er geen update voor de virusscanner in.

Als ik op "update now" klik krijg ik continu dat de Update failed.
Moet er een poort voor geopend worden ofzo? Al kan ik me dat bijna niet voorstellen.

Je kunt toch dubbelklikken op de map welke je gescand wil hebben? ik snap het handmatige even niet.

[ Voor 47% gewijzigd door allure op 01-09-2011 19:23 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ah, dubbelklikken had ik nog niet geprobeerd.
Net nog even gekeken naar de updatefunctie, maar hier werkt het gewoon. Misschien iets met rechten van de map waar clamav in staat, of security settings?

• Navi
  • Niet online
Werkt prima idd hier de antivirus op een TS-439 Pro.

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

Morgen krijg ik een TS219P+

Ga hem gebruiken voor streaming, muziek (het liefst via iTunes server ivm iPhone), en als shared netwerk schijf.
Daarnaast wil ik graag sabnzbd+ erop gaan gebruiken. Ik ben al aan het inlezen, maar een aantal dingen snap ik niet.
Wat is het verschil tussen ARM en x86? En welke moet ik dan hebben?

En hoe werkt het precies? Optware erop en aanzetten, sabnzbd+ erop aanzetten, en gaan met die banaan?

Daarnaast heb ik gehoord dat je ook nzb's via je iphone kan aanzetten? Hoe werkt dat en welke ap (iPhone) is dat?

Spielerei...

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25

KL643

beeldaandemuur

ARM is een ARM processor en de x86 een intel. Wanneer je dus QPKG pakketten wil installeren op de 219P+ dan moet je de ARM X19 pakketten kiezen. Gewoon even de installatie instructies lezen op het Qnap forum en dan gaan met je banaan :)

myNZB kan je installeren om nzb bestanden in SABnzbd te zetten. Misschien dat er nog meer apps zijn maar deze heb ik zelf ook gebruikt.

beeldaandemuur

• IJsbeer
  • Niet online
Mophun schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:17:
Ik heb enige tijd geleden op mijn file/mediaserver voor het torrentdownloaden transmission vervangen door Deluge-daemon, welke ik via de Webui en GTK+ client benader. Ik vind dit een stuk plezieriger werken dan Transmission.
Waarom vind je Deluge beter?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:49
Ik wil in m'n TS-412 een vierde 2TB hd zetten, maar kom er echt niet uit. Heb nu 3x seagate barracuda lp 2TB's, die sinds maart alweer prima werken in raid-5. Nu zat ik te kijken naar de compatibility list van qnap, en drie interessante schijven kwamen naar voren:
- Seagate barracuda green 2TB (firmware qnap updaten naar 3.4.4)
- Hitachi Deskstar 5K3000 2TB (geen kanttekeningen)
- Samsung EcoGreen HD204UI 2TB (NCQ errors (?), firmware hd updaten, qnap updaten...)

Allemaal ong. dezelfde prijs, dus dat is geen issue, maar de samsung kan ik wel gewoon bij de Mycom in de buurt kopen, net zoals m'n huidige seagates destijds. Altijd handig voor RMA's e.d. Nu lees ik wel gemengde reacties over de samsungs. Op de compatibility list staat zelfs een link naar de samsung site zodat je de schijf kan firmware-updaten... Wat zijn jullie ervaringen met de TS-x12 series qnap en de samsungs? Over die Hitachi lees ik alleen maar positieve verhalen iig.
samsungs hebben 4k sectoren, als de huidige seagates die niet hebben zou ik die denk ik niet zo snel mixen en matchen. maar dat is wel een onderbuikgevoel.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25

KL643

beeldaandemuur

Voor de mensen die wachten op Airplay is er goed nieuws (Beta) http://forum.qnap.com/vie...hp?f=128&t=47748&start=30

Edit: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=128&t=49487

[ Voor 19% gewijzigd door KL643 op 07-09-2011 15:31 . Reden: Nieuwe link ]

beeldaandemuur

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
IJsbeer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:00:
[...]

Waarom vind je Deluge beter?
Het werken met de client is super relaxed. Sneller dan een webinterface, en veel serverinstellingen zijn via de client te wijzigen. Wanneer de daemon eenmaal draait, hoef je er eigenlijk nooit meer bij om iets te wijzigen.
Verder kent de client diverse plugins, die het leven nog makkelijker maken.

Eigenlijk dus niet een kwestie van beter, maar wel gemakkelijker en gebruikersvriendelijker.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

De Qnap update de virusscanner dus NIET als je shares hidden hebt staan...

Nu nog even kijken hoe ik die shares hidden krijg met de virusscanner enabled.

Edit; Na het enablen van de scanner update hij dus WEL en kun je de shares weer hiden, vaag.

[ Voor 23% gewijzigd door allure op 02-09-2011 22:17 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Mophun schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:16:
[...]

Het werken met de client is super relaxed. Sneller dan een webinterface, en veel serverinstellingen zijn via de client te wijzigen. Wanneer de daemon eenmaal draait, hoef je er eigenlijk nooit meer bij om iets te wijzigen.
Verder kent de client diverse plugins, die het leven nog makkelijker maken.

Eigenlijk dus niet een kwestie van beter, maar wel gemakkelijker en gebruikersvriendelijker.
Ok, ik gebruik gewoon Tranmission Remote Dotnet. Vind ik een prima combi. Tnx voor je uitleg iig.

• virtualJac
IJsbeer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:50:
[...]

Samba kan je (voor zover ik weet) niet open zetten via internet. De enige manier die overblijft is dus WebDav.
Of eventueel de web file manager, maar dat ligt aan hoe ze je nas willen benaderen.
Heb in ieder geval op de NAS een gebruikersgroep + users aangemaakt die (alleen) toegang hebben tot een shared projectmap. Ik krijg alleen mijn router niet goed ingeregeld. Hij blijft zeggen dat mijn router UPnP niet ondersteund terwijl ik het toch echt aan heb gezet. Ook heb ik 8080 open gezet op m'n router (Linksys WRT54G).

We werken met laptops met Windows XP en zou het liefst voor m'n collega's een link of snelkoppeling op hun laptop willen plaatsen waarna ze alleen in hoeven te loggen en toegang hebben tot de documenten.

Iemand die me een duwtje in de goede richting kan geven?

er zijn een aantal opties, maar het handigste lijkt me om je rotuer te vervangen door een krachtiger model (linksys e4200 bv). Als je daar dan de opensource DD-wrt router software op zet, krijg je de mogelijkheid om een vpn-tunnel naar je router op te zetten. via de vpn tunnel kunnen de gebruikers gewoon via samba bij de mappen.

Dit lijkt me de meest bedrijfszekere manier

eventueel kun je ook vpn software op de qnap proberen te installeren, maar dat is minder veilig, en meer gepruts ben ik bang.

• Spoelly
sl1000 schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:21:
er zijn een aantal opties, maar het handigste lijkt me om je rotuer te vervangen door een krachtiger model (linksys e4200 bv). Als je daar dan de opensource DD-wrt router software op zet, krijg je de mogelijkheid om een vpn-tunnel naar je router op te zetten. via de vpn tunnel kunnen de gebruikers gewoon via samba bij de mappen.

eventueel kun je ook vpn software op de qnap proberen te installeren, maar dat is minder veilig, en meer gepruts ben ik bang.
heb jij de dd-wrt op een e4200 draaien? Hij is nog erg Work in Progress voor de dd-wrt staat op de site.

[ Voor 4% gewijzigd door Spoelly op 04-09-2011 19:05 ]

Nee, ik heb zelf een 610N V2, met dd-wrt. Werkt prima moet ik zeggen.
hmm had niet goed gekeken dat de 4200 nog "WIP" was. Noujah, in dat geval een E3000 nemen :)

Verwijderd

Spoelly schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Begin eerst maar eens met wat zaken uit te zetten in de GUI. Samba werkt prima met een mac heb je de rest niet nodig.

- Ga middels een browser naar de gui
- Zoek onder Network Services "Network Service Discovery" op.
- Je ziet daar een tabblad "Bonjour"
- Alles behalve de eerste uitvinken.

Dan zie je in de finder nog maar eentje.

Zie je em niet kan je hem via Ga Naar Tabblad zelf toevoegen bij server. smb://NAS/
(NAS is dan de naam die je het beestje hebt gegeven.

Vanuit daar kan je verder gaan.... Hoe je dan een schijf op afstand kan maken weet ik zo niet maar ik zou Google eens te hand nemen als ik jou was.

Edit:
Ik denk dat je dit zoekt...
http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=229
Maar ik heb ook een windows pc :). Dus wat moet ik uitzetten?

En dit is niet wat ik zoek :P. Sorry.
Ik zal de situatie beschrijven :
Ik heb een programmeer document op de nas staan die ik kan testen, maar wil ik die onderweg in de trein gaan bewerken, dan moet ik eerst alles kopieeren.
Dus als ik nu documenten maak op mijn pc, en die synchroniseren dat naar de nas. Dan kan ik op de nas testen(direct), en onderweg ook aan werken, en evt een test omgeving op de pc aanzetten.

• Spoelly
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:09:
[...]

Maar ik heb ook een windows pc :). Dus wat moet ik uitzetten?

En dit is niet wat ik zoek :P. Sorry.
Ik zal de situatie beschrijven :
Ik heb een programmeer document op de nas staan die ik kan testen, maar wil ik die onderweg in de trein gaan bewerken, dan moet ik eerst alles kopieeren.
Dus als ik nu documenten maak op mijn pc, en die synchroniseren dat naar de nas. Dan kan ik op de nas testen(direct), en onderweg ook aan werken, en evt een test omgeving op de pc aanzetten.
hmm ok, sorry kan je dan niet helpen.

Verwijderd

Nu weer iets wazigs :?

De NAS werkt perfect, ook met de laatste FW. Als externe back-up heb ik een Hitachi HDT721010SLA360 (EXT4, 916.88 GB) eSATA permanent aangesloten op de TS-412Pro, en staat in de Real-Time modus. Lekker makkelijk en altijd een exacte kopie van de files/mappen die ik geselecteerd heb.

Alleen nu komt het.
Welke (back-up) instelling ik ook kies, als ik een file (die in 1 van de mappen staat waar een back-up van gemaakt wordt) van de NAS verwijder via een van de windows pc's, dan wordt de file na verwijdering simpelweg weer teruggezet op de plek waar deze voor de verwijdering stond :?
Ook bij het tabblad Policy deze instelling: Delete extra files (Delete extra files in the target folder. Deletions made on the source folder will be repeated on the target folder.) instellen haalt niets uit.
Verwijder ik de file via QNAS Web File Manager dan blijft de file wel weg.

Iemand een oplossing? Een back-up die goed werkt is natuurlijk gewenst, maar een back-up die iets terugzet wat ik bewust verwijder dat vind ik minder handig :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat dit met de backup te maken heeft? Misschien gaat het ergens anders mis. Staat je netwerkprullenbak aan?

Verwijderd

smvs schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:41:
Weet je zeker dat dit met de backup te maken heeft? Misschien gaat het ergens anders mis. Staat je netwerkprullenbak aan?
Denk niet dat het per se met de Back-up te maken heeft, misschien ergens een instelling waar ik elke keer overheen kijk :?
  • Netwerk prullenbak staat uit. NEE DUS :(
  • Geavanceerde mapmachtigingen staan uit.
  • Alle Gebruikersgroepen c.q. Gebruikers hebben ALLE rechten (om te testen voorlopig).
Als ik de rechten van de file bekijk in Windows, dan zie ik dat ik dus niet de rechten heb om te wijzigen e.d.. Ik kan dat ook niet aanpassen vanuit Windows, dus moet het iets zijn op de NAS.

Probleem opgelost. Na het installeren van de nwe firmware heb ik blijkbaar toch de Netwerk prullenbak aangezet |:( Deze uitgeschakeld en "probleem" is verholpen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 13:44 . Reden: Probleem opgelost. ]

• virtualJac
sl1000 schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:21:

Inderdaad een mooie oplossing, echter is er even geen budget voor een nieuwe router. Is het tot die tijd niet mogelijk om bijvoorbeeld met web filemanager of FTP de mensen toegang te verlenen tot documenten? Zoals ik al zeg, het gaat misschien om 3 of 4x per dag een documentje uploaden of downloaden.

• el-jorge

el-jorge

Ik heb het volgende.

De NAS zaterdag aan de router gehangen, en met de qnap finder vind die gelijk de NAS.
In eerste instantie gebeurde er het volgende.
In de netwerk omgeving staat de NAS 2x, een keer als pc, als ik daarop dubbelklik kom ik in de mapomgeving terecht (zoals in windows verkenner). En een keer als ander apparaat, en als ik daar op dubbelklik kom ik in het software gedeelte van de NAS terecht. Handig lijkt mij.

Echter op zondag de pc aangeslingerd. Krijg ik de NAS nog maar één keer in de netwerkomgeving te zien. Alleen als ander apparaat, dus kan via daar alleen de software omgeving inkomen. Als ik nu in de mappenstructuur wil komen moet ik dat via de qnap finder doen. Niet handig, omdat ik niet snel via de verkenner in de NAS kan komen? Hoe kan dit?

Spielerei...

• Spoelly
ff een vaag probleempje. Ik heb een gebruiker aangemaakt voor mijn vriendin. Werkt prima alleen nu ziet ze bij de Download share alleen maar de mapjes en geen inhoud. Ik heb haar standaard read only rechten gegeven.

De Multimedia map heeft ze de zelfde rechten en ziet ze alles wel..

Kan iemand me hier mee helpen?

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Waarom gaat het downloaden en uploaden naar mijn TS-210 via ftp internet zo traag. Volgens mij ongeveer 100Kb/s?

Is er een betere manier om foto's van de nas af te bekijken ipv multimedia station?

[ Voor 4% gewijzigd door Zonekill op 05-09-2011 21:09 ]

Verwijderd

Spoelly schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:33:
[...]
hmm ok, sorry kan je dan niet helpen.
even korte vraag : Time machine, maakt die een backup of zodra je wat opslaat, synchroniseer hij het naar de nas?

• Spoelly
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:04:
[...]

even korte vraag : Time machine, maakt die een backup of zodra je wat opslaat, synchroniseer hij het naar de nas?
Je kan met time machine instellen wanneer hij een backup van de Mac maakt. Het is een Apple oplossing die niet geschikt is voor windows machines.

Verwijderd

Nou dan ga ik maar terug naar 1998, op mijn laptop een server simuleren om de programmeer gebeuren te doen
en te testen.
En dan hopen dat als mijn ssd harddisk crash, er een backup gemaakt is met mijn time machine.
En als ik op windows wil testen zal ik daar ook een webserver moeten draaien.
en de bestanden handmatig kopieeren naar mijn windows pc.

Want safari geeft een webpagina anders weer dan internet explorer. Hoe 1990 is dat btw ;)....

En maar hopen dat mijn "server" op de beide machines niet crasht en hetzelfde zijn.

Of ik zou alles wat ik opsla handmatig moeten kopieeren naar de webserver (de nas)

Alleen omdat er nergens een simpel programmatje is om bestanden die ik opsla op mijn mac, rechtstreeks OOK opslaat op de nas server.
En als ik onderweg ben en maak dingen, en als ik weer in mijn thuis omgeving ben het synchroniseer.
Want time machine is niet real time synchronisatie. Maar een backup machine die je op every day moet zetten om backup te maken.

Handig allemaal zo dure nas server en de moderne pc's.
Zijn we echt in 2011 ?

• IJsbeer
  • Niet online
Pfff, wat een nare manier van een verhaal vertellen... En de vele spel/typefouten helpen ook niet.
lees je svp eerst even in, het is echt allemaal niet zo moeilijk. http://docs.qnap.com/nas/en/time_machine.htm
Zonekill schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:42:
Waarom gaat het downloaden en uploaden naar mijn TS-210 via ftp internet zo traag. Volgens mij ongeveer 100Kb/s?

Is er een betere manier om foto's van de nas af te bekijken ipv multimedia station?
Wat wil je precies doen? Foto's laten zien aan anderen? Dan zou ik eens kijken naar Gallery QPKG: http://www.qnap.com/QPKG_detail.asp?qp_id=278 . Dat is een fotoalbum via internet, ik ga ervan uit dat de foto's danook nog eens geschaald (kunnen) worden, en de foto's dus zobiezo er al 'sneller' zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door IJsbeer op 05-09-2011 21:17 ]

Verwijderd

[quote]IJsbeer schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:14:
[...]
Pfff, wat een nare manier van een verhaal vertellen... En de vele spel/typefouten helpen ook niet.
lees je svp eerst even in, het is echt allemaal niet zo moeilijk. http://docs.qnap.com/nas/en/time_machine.htm
[...]

Dat kan dan wel, maar het is wel de waarheid.
zie ook post :
Spoelly schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:03:
[...]
Je kan met time machine instellen wanneer hij een backup van de Mac maakt. Het is een Apple oplossing die niet geschikt is voor windows machines.
time machine synchroniseer alleen maar op tijdstippen wanneer je instel.
En dat had ik allang onderzocht, dus ik hoef je linkie niet te lezen.

Misschien had je beter mijn verhaal moeten lezen... En over mijn taalfouten? Tja... je kan niet overal goed in zijn. En zeker als je dyslexie hebt. Jammer dat iedereen naar de taalfouten eerst kijkt, en daar op beoordeel inplaats van waar het echt over gaat....

Er is al aantal keren op forum aangegeven om time machine een oplossing is.

Nogmaals : Er is een verschil tussen synchroniseren, of een (geplande) back-up.
Time machine maakt een backup. Alleen de bestanden die veranderd zijn vergeleken met de vorige scan.

lees je svp eerst even in, het is echt allemaal niet zo moeilijk !(quote IJsbeer ;) )

• el-jorge

el-jorge

el-jorge schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:16:
Ik heb het volgende.

De NAS zaterdag aan de router gehangen, en met de qnap finder vind die gelijk de NAS.
In eerste instantie gebeurde er het volgende.
In de netwerk omgeving staat de NAS 2x, een keer als pc, als ik daarop dubbelklik kom ik in de mapomgeving terecht (zoals in windows verkenner). En een keer als ander apparaat, en als ik daar op dubbelklik kom ik in het software gedeelte van de NAS terecht. Handig lijkt mij.

Echter op zondag de pc aangeslingerd. Krijg ik de NAS nog maar één keer in de netwerkomgeving te zien. Alleen als ander apparaat, dus kan via daar alleen de software omgeving inkomen. Als ik nu in de mappenstructuur wil komen moet ik dat via de qnap finder doen. Niet handig, omdat ik niet snel via de verkenner in de NAS kan komen? Hoe kan dit?
Probleem opgelost. Eerst via gebruikersaccount alle oude wachtwoord referenties van de NAS verwijderd.
En vervolgens via het netwerkcentrum "met wachtwoord beveiligd delen" uitgezet.

Kan nu bij het opstarten direct in de mappen van de NAS komen.

Spielerei...

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand al of er toevallig weer een nieuwe qnap model uit gaat komen ? ik zag dat de 439 de 459 en de 559 zijjn aanzienlijk in prijs is verlaagd, zo'n 15 %. ik vind nu wel dat de concurrentie eerlijker is van de 439 vs de ds411+II

alelen de 459 valt een beetje buiten de boot, d
de 559 PRO+ zou het weer op moeten nemen tegen de DS1511+ zie alleen even niet zo snel het verchil tussen de PRO+en de 559 II

[ Voor 56% gewijzigd door Peter F op 06-09-2011 09:59 ]

• babbelbox
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:57:
[quote]IJsbeer schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:14:
[...]
[...]

Dat kan dan wel, maar het is wel de waarheid.
zie ook post :

[...]

time machine synchroniseer alleen maar op tijdstippen wanneer je instel.
En dat had ik allang onderzocht, dus ik hoef je linkie niet te lezen.

Misschien had je beter mijn verhaal moeten lezen... En over mijn taalfouten? Tja... je kan niet overal goed in zijn. En zeker als je dyslexie hebt. Jammer dat iedereen naar de taalfouten eerst kijkt, en daar op beoordeel inplaats van waar het echt over gaat....

Er is al aantal keren op forum aangegeven om time machine een oplossing is.

Nogmaals : Er is een verschil tussen synchroniseren, of een (geplande) back-up.
Time machine maakt een backup. Alleen de bestanden die veranderd zijn vergeleken met de vorige scan.

lees je svp eerst even in, het is echt allemaal niet zo moeilijk !(quote IJsbeer ;) )
Als het puur om syncen gaat kan je eens kijken naar PureSync
Ik gebruik dit sinds de aanschaf van m'n NAS en mijn ervaringen zijn goed.
Backups en sync profielen zijn beide mogelijk.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
Nog een mooi ync programma: AlwaySync http://allwaysync.com/ , ben ik zelf erg over te spreken. Set and forget.

Hi Ha Hopjesvla

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51

iMars

Full time prutser

ratz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:00:
[...]

Ik zag op het QNAP forum iemand met hetzelfde probleem: 2000 Gb ingevoerd als quotum, en maar een schijf van 2.13 Gb zichtbaar als TimeMachine share, terwijl MacOS gewoon een 1 Tb schijf (met 900+ Gb vrije ruimte) ziet. Klinkt een beetje alsof de QNAP "Gb" ziet als "Mb" in de instellingen.

Misschien een simpele oplossing: heb je al eens geprobeerd om "0" (ongelimiteerd) in te vullen bij "Capacity"?
Beetje late reactie, maar heb nu 0 ingevuld voor unlimited, maar ook dan hetzelfde probleem. TimeMachine ziet wel de volledige capaciteit, maar als de drive gemount wordt, is deze maar ~1TB :'(
q2no schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:32:
Qnap heeft een nieuwe firmware voor de 209 pro II uitgebracht met nummer v3.3.1 Build0823.
Deze firmware biedt ondersteuning voor lion en timemachine.

Nu probeer ik timemachine opnieuw te activeren via mijn Lion mac, echter zonder succes.
Als ik een connectie wil maken met mijn server via AFP dan krijg ik de melding:
"the server may not exist or its unavailable at this time. Check server name or IP adress bla bla bla"
Ik heb alle settings op de server uit gezet, ge-reboot, en vervolgens alles weer aangezet echter zonder probleem.

Onder de timemachine setting in lion wordt de TMBackup getoond.
Als ik een connectie wil maken dan krijg ik de volgende melding:
There was a problem connecting to the server "server.local".
The server may not exist or it is unavailable at this time.
Check the server name or IP adress, check your network connection, and then try again.

Vaag vaag vaag, Timemachine wordt herkend, maar kan dus geen connectie maken.
Terwijl volgens mij alles goed staat

Iemand een suggestie?
Weet niet of dit al opgelost is, maar ik had het ook. Kennelijk duurt het even voordat de wijzigingen doorgevoerd zijn. Ik moest een paar minuten wachten totdat het werkte.

Edit:
TimeMachine en AFP service uitzetten, gevolgd door een reboot en daarna weer aanzetten en instellen werkt voor mij. Heb nu een 1TB share voor mijn TimeMachine... kijken hoelang het goed gaat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 07-09-2011 09:58 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:27:
Nog een mooi ync programma: AlwaySync http://allwaysync.com/ , ben ik zelf erg over te spreken. Set and forget.
babbelbox schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:44:
[...]
Als het puur om syncen gaat kan je eens kijken naar PureSync
Ik gebruik dit sinds de aanschaf van m'n NAS en mijn ervaringen zijn goed.
Backups en sync profielen zijn beide mogelijk.
Ik geloof jullie graag, thanks voor de surgestie
Maar ik heb Apple...

• snader2
Ik heb een tijdje terug een Sharkoon quickport aangesloten als backup op mijn nas, maar deze blijft constant spinnen. Is hier iets aan te doen? Heb ik een zuinige nas gekocht maar nu staat mijn backupschijf er naast alles te verstoken. Heb die quickport op aanraden van iemand hier gekocht dus neem aan dat er meer mensen zijn met een quickport op hun NAS. Blijft hij bij jullie ook constant draaien?

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 11:36
Ik ben aan het kijken naar de QNAP TS-412 Turbo NAS voor hier in het netwerk. Ik heb hier nu een Synology staan maar die kan de gigabit snelheden niet aan. Blijft op 100Mbit hangen ook al is deze gigabit. Nu vroeg ik mij dus af om die fout niet nogmaals te krijgen. Er zijn hier vast mensen met die NAS of iemand mij kan vertellen of je met de TS-412 ook daadwerkelijk gigabit snelheden kunt halen.

Verwijderd

jimmy87 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:25:
Ik ben aan het kijken naar de QNAP TS-412 Turbo NAS voor hier in het netwerk. Ik heb hier nu een Synology staan maar die kan de gigabit snelheden niet aan. Blijft op 100Mbit hangen ook al is deze gigabit. Nu vroeg ik mij dus af om die fout niet nogmaals te krijgen. Er zijn hier vast mensen met die NAS of iemand mij kan vertellen of je met de TS-412 ook daadwerkelijk gigabit snelheden kunt halen.
Zou je dan niet eens eerst terug gaan naar de winkel om je Synology goed te krijgen? Is een beetje zonde van geld.
Neem aan dat je alles al gecheckt heb om op te lossen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 14:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klinkt idd eerder als een rotte kabel oid ;)

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48
snader2 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:40:
Ik heb een tijdje terug een Sharkoon quickport aangesloten als backup op mijn nas, maar deze blijft constant spinnen. Is hier iets aan te doen? Heb ik een zuinige nas gekocht maar nu staat mijn backupschijf er naast alles te verstoken. Heb die quickport op aanraden van iemand hier gekocht dus neem aan dat er meer mensen zijn met een quickport op hun NAS. Blijft hij bij jullie ook constant draaien?
Bij mij ook; vroeg me ook al af of hier iets aan te doen was ... zat al te denken aan een (stroom)klok voor de tijden dat er geen backups draaien.

• snader2
Ja precies daar begin ik ook al aan te denken. Maar dacht dat het misschien aan mijn sharkoon ligt of dat de NAS een verbinding blijft houden. Dan maar op zoek naar een tijdklok...

• jimmy87
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:34:
[...]

Zou je dan niet eens eerst terug gaan naar de winkel om je Synology goed te krijgen? Is een beetje zonde van geld.
Neem aan dat je alles al gecheckt heb om op te lossen.
Dat klopt, maar dit hoort zo. De CPU van de ds109j is te zwak om gigabit snelheden aan te kunnen, heb deze van een collega overgekocht en ik wist het vantevoor ;). Vindt het ook niet echt een probleem. Maar omdat ik een nieuwe zoek omdat de synology bijna vol is ( 1-bays nas ) dacht ik dan ga ik het nu eens navragen of die gigabit wel aankan :)

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een klein ervarings vraagje.

Ik ben van plan een pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS te kopen.

Nu twijfel ik tussen twee harde schijven pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB of pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Ik heb van de Seagate Barracuda volgend topic gevonden: http://forums.seagate.com...tected-at-BIOS/td-p/87154 (Harde schijf wordt niet meer herkend door de BIOS). Op de QNAP website heb ik volgende info voor de hardeschijf gevonden:
Please update the NAS firmware to V3.4.4 for enhanced compatibility with this hard drive model. (Zal door deze update het probleem niet meer voorvallen? (Volgens http://forum.qnap.com/vie...p?f=182&t=39893&start=165 zou dit dus het geval moeten zijn))

Iemand die een gelijkaardig probleem heeft of andere posetieve / negatieve ervaringen heeft met één van deze harde schijven ?

[ Voor 4% gewijzigd door Nactive op 08-09-2011 15:53 ]

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50
Zonekill schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:42:
Zo'n internet verbinding heb ik ook >:)
Een plaatjes kijk website maken, daar zijn diverse mogelijkheden voor, bijvoorbeeld met picasa of irfanview (of andere plaatjes kijk programma) een website genereren.
Overigens, voor plaatjes kijken zou je genoeg kunnen hebben aan 2 MPixel plaatjes. Grotere plaatjes zijn alleen maar meer pixels die over de lijn gaan.

• beerse
jimmy87 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:25:
100Mbit als grens ruikt naar een 100 MBit verbinding ergens tussen bron en doel. Mogelijk een budget switch of zo iets.

[update] Als je met de zelfde bekabeling en dergelijke maar andere machines meer dan 100Mbit haalt, dan staat de synology mogelijk op 100 Mbit. Maar mogelijk is ze gewoon beperkt, ik heb geen synology ervaring. Uiteindelijk kan het zelfs een rot stekkertje zijn. Vroegah hadden we nog handshake problemen maar die heb ik al jaren niet meer gezien.
[/update]

Volgens http://www.qnap.com/nl/Products.asp -> 4 bay, kan een 412 tot zo'n 30 MByte schrijven en ruim 60 MByte lezen verwerken. Dat is 3 tot 6 keer zo snel als jou 100 Mbit. Vergelijk dat eens met een 419 (100 MByte / 40 MByte) en de duurdere..

[ Voor 17% gewijzigd door beerse op 08-09-2011 13:32 ]

• jimmy87
Kijk daar kan ik wat mee :) Nee hoor. Mijn pc en een server zitten op zelfde switch en die halen makkelijk 40MB/s tussen elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door jimmy87 op 08-09-2011 12:50 ]

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om mijn qnap 419P te koop te doen..
Welke vraagprijs is een beetje rendabel om te vragen?

ZONDER schijven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 13:02 ]

• beerse
Goed plan. Vergelijk de specs van andere 4 bays op http://www.qnap.com/nl/Products.asp -> 4-bay, zelf ben ik zo op een 419 uit gekomen.
Niet twijfelen. Kijk of je ergens een bundel aanbieding kunt vinden, technisch zijn er praktishc geen verschillen, in ieder geval niet merkbaar.
Ik van de Seagate Barracuda volgend topic gevonden: http://forums.seagate.com...tected-at-BIOS/td-p/87154 (Harde schijf wordt niet meer herkend door de BIOS). Op de QNAP website heb ik volgende info voor de hardeschijf gevonden:
Please update the NAS firmware to V3.4.4 for enhanced compatibility with this hard drive model. (Zal door deze update het probleem niet meer voorvallen? (Volgens http://forum.qnap.com/vie...p?f=182&t=39893&start=165 zou dit dus het geval moeten zijn))
Je zult al snel een nieuwere firmware gebruiken: 3.5 is uit met al snel interessante mogelijkheden.
Iemand die een gelijkaardig probleem heeft of andere posetieve / negatieve ervaringen heeft met één van deze harde schijven ?
Zelf heb ik de samsungs in een bundel gekocht op 1 van de aanbieders in de pricewatch. Na een half jaar nog steeds probleemloos.

• beerse
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:01:
Ik zit eraan te denken om mijn qnap 419P te koop te doen..
Welke vraagprijs is een beetje rendabel om te vragen?

ZONDER schijven :)
Dit ruikt naar: "QNAP ts419P te koop, tegen elk aannemelijk bod!"
Hier op het forum willen wij weten WAAROM je ze te verkoopt. En dan waarom zonder schijven? Welke schijven had je er in zitten? wat gebeurt daar nu mee?

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
beerse schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:27:
Zelf heb ik de samsungs in een bundel gekocht op 1 van de aanbieders in de pricewatch. Na een half jaar nog steeds probleemloos.
Bedankt voor je post, ben uiteindelijk voor de samsungs schijven gegaan, want er zijn precies toch redelijk veel mensen die problemen hebben met de Seagate schijven, ook met de laatste firmware op hun Qnap.

Nu hopen dat ze mijn bestelling snel verwerken ^_^.
Pagina: 1 ... 15 ... 67 Laatste