phubert schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:15:
[...]
Verwacht van de support niet al te veel. Als ze je 'case' al snappen dan wordt dit veelal beantwoord dat dit in een 'feature-request' is. Ik heb al zo vaak met volle verbazing reacties van de QNAP support gelezen. Ik heb het niet anders ervaren als een club van 'pappen-en-nathouden'. Dit is de eerste lijn, mocht je (directer of meer volhardend) in de aanval gaan dan kun je geluk hebben waarbij je een 2e lijn supportmedewerker treft of manager welke wel (veelal) iets meer verstand van zaken heeft.

Ik heb de bug inmiddels gemeld, en er is een intern ticket in hun issue-tracker voor aangemaakt, is mij vertel.
Alleen geen idee wanneer en of dit aangepast wordt. Ze vereisen blijkbaar een FQDN zonder dat ze dit vertellen, en een normale hostname hoeft dat niet te zijn. Mijn voorstel was om een pulldown te maken met: Inloggen via Qnap CloudID, en eentje met Inloggen op hostname. Maar als je
homeserver.local er van maakt, dan zou het ook moeten werken, dat is immers weer een FQDN.
maar onduidelijk is het wel.
Verder heb ik goede ervaringen met de support. Ooit wou mijn oude trouwe TS-119 op een van zijn laatste dagen niet opstarten. Uiteindelijk heb ik de support opgebeld, en via SSH konden ze de boel kosteloos weer fixxen.

(Hun advies was Teamviever, maar dat wou ik liever niet).
Het blijft alleen de vraag wát ze precies uitgevoerd hebben. Ik had dit mogelijk in de
history kunnen bekijken, maar zover was ik toen nog niet