Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste
Acties:

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:53
Ja heb een ticket aangemaakt.
Nu wachten op response.

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
De support van Qnap is prima, ze reageren binnen 24 uur. :D

maar Qnap + ST3000DM001 = ;w
http://forum.qnap.com/search.php?keywords=ST3000DM001

• chimera2
jep vroeger stonden ze op de compability list. Daar zijn ze later weer vanaf gehaald.
Dus moet ze een keer wisselen.

• Gusto
chimera2 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:13:
jep vroeger stonden ze op de compability list. Daar zijn ze later weer vanaf gehaald.
Dit is het moment daar voor. O-)

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 11:19

MM99

That is the way I am!

chimera2 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Raid 5
Ik heb ze geswopt
disk 1en2 zitten nu in 3en4 en
disk 3en4 zitten nu in 1en2

Zo was het eerst:
[afbeelding]
en na de swop is het:
[afbeelding]
Nu ben ik 1 weer 1 2op2 3op3 4op4
nu ziet het er zo uit
[afbeelding]

Ik snap er geen bal meer van :s
Dat ziet er echt raar uit. Maar als 1 schijf niet werkt, dan kan je normaal gesproken wel bij al je data toch?
Ik zou dan overal wat je wilt bewaren, backup'en (op een externe schijf of iets dergelijke). Daarna de NAS herinstalleren.
Is wel best kut.

Maar neem anders eerst contact op met QNAP support. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

• chimera2
Ik ben nu bezig met het back-uppen van alle data. Op 4 ext schijven.
Van Qnap heb ik helaas nog niks gehoord :S

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

chimera2 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:13:
Dat heb ik gehad met de WD Green serie: die stonden er eerst wel op, om later te roepen "oh nee, toch niet" :?
Baal daar wel een beetje van: je koopt schijven in de veronderstelling dat ze ondersteund worden, maar na verloop van tijd blijkt dat niet zo te zijn. Geeft weinig vertrouwen, eigenlijk...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Die ST3000DM001 is het grootste bocht wat er is op hd gebied. Dat heeft weinig met qnap te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door pafdaddy op 10-06-2016 23:27 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Weet iemand of en hoe ik een RTRR task via SSH kan starten?

• chimera2
Helaas nog niks gehoord van Qnap.
Hele weekend bezig geweest met alle data te backuppen.
Fabrieksinstellingen gedaan.
nu maar is kijken voor andere schijven. Iemand nog tips suggesties?

• Gusto
Ik zou eens kijken naar Hitachi Ultrastar schijven. :)

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou nooit blind op een merk vertrouwen.

Zoals de link in het bericht van pafdaddy hierboven aangeeft, was die 3 TB uitvoering uit een bepaalde periode van Seagate blijkbaar troep, maar een nieuwere 4 TB uitvoering van hetzelfde merk doet het juist weer goed.

Zelf ben ik blij met mijn 2 TB Hitachi's van enkele jaren terug, maar dat wil niet zeggen dat ik de volgende keer weer voor dat merk kies.

• Gusto
Mijn Ultrastar's draaien al 4 jaar zonder problemen.

• drfruit
  • Niet online
Je mist mijn punt. Mijn Deskstars draaien ook al jaren zonder problemen, maar bij harde schijven gaat het om het exacte type en soms zelfs een bepaalde productieserie. Zelfs de fabriek, het land en de periode waarin de schijven zijn geproduceerd kan verschil uitmaken.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:28
Vanaf aankomende woensdag als het goed is eigenaar van een TS-251 :)
Is het (voor normaal gebruik) de moeite er gelijk 1gb ram bij te prikken?

En heeft iemand tips voor een goede handleiding / video voor het opzetten van de NAS? Gewoon van Qnap of is er een geweldige we site / youtube kanaal?

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51
Pepper92 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:23:
Is het (voor normaal gebruik) de moeite er gelijk 1gb ram bij te prikken?
Voor normaal gebruik = data backuppen en films afspelen met Plex is 1gb prima.

Video's omzetten is niet nodig. Plex kan alles on the fly coderen, met uitzondering van sommige 1080p formaten.

• bas-r
  • Laatst online: 18:11
MM99 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Ik heb het nu sinds een week draaiend op mijn TS-253a. Ik heb de versie van Yannik gedaan. Dit werkt prima!
Mmm, ik krijg Letsencrypt helaas niet werkend.

Met de foutmelding:
code:
1
ValueError: Wrote file to tmp-webroot/.well-known/acme-challenge/dd_EimtN-MVdw0ICgqyHS0t88OtDJZXtB9XSgNNnlsk, but couldn't download http://mijndomein.nl/.well-known/acme-challenge/dd_EimtN-MVdw0ICgqyHS0t88OtDJZXtB9XSgNNnlsk

Iemand tips?

• MM99

MM99

That is the way I am!

bas-r schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:54:
[...]

Mmm, ik krijg Letsencrypt helaas niet werkend.

Met de foutmelding:
code:
1
ValueError: Wrote file to tmp-webroot/.well-known/acme-challenge/dd_EimtN-MVdw0ICgqyHS0t88OtDJZXtB9XSgNNnlsk, but couldn't download http://mijndomein.nl/.well-known/acme-challenge/dd_EimtN-MVdw0ICgqyHS0t88OtDJZXtB9XSgNNnlsk

Iemand tips?
Na welke stap krijg je dat?

• bas-r
MM99 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 07:46:
[...]

Na welke stap krijg je dat?
Als ik renew_certificate.sh draai.

• MM99

MM99

That is the way I am!

bas-r schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:09:
[...]

Als ik renew_certificate.sh draai.
Hemmm.. Het lijkt er op of het iets met je webserver te maken heeft. Deze draait gewoon? Je kan erbij van buiten? Je domain is gekoppelt aan de IP adres van je NAS?

Trouwens, heb je dit geprobeerd: https://community.letsenc...ith-challenges-dir/5888/8

• chimera2
qnap gaat maandag met me mee kijken. In de tussentijd maar is kijken voor een nieuwe 4e schijf.
Denk dat dit hem word:
pricewatch: HGST Deskstar NAS, 4TB

tot overmaat van ramp stoot ik net een 3tb schijf van de tafel |:( |:( 8)7 8)7 |:( |:( |:(
Doei data

• bas-r
MM99 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Hemmm.. Het lijkt er op of het iets met je webserver te maken heeft. Deze draait gewoon? Je kan erbij van buiten? Je domain is gekoppelt aan de IP adres van je NAS?
n00b meldt zich.

Ik was vergeten poort 80 en 8080 te forwarden naar de Qnap. Nu werkt alles probleemloos :)

• KL643
  • Laatst online: 21:41

KL643

beeldaandemuur

Vraagje over openvpn, dit heeft bij mij altijd gewerkt maar nu niet meer (TS-451 op laatste firmware). Is dit een bug in de laatste 4.2.1 firmware? Op mijn S7 zie ik alleen dat hij probeert te connecten maar daar blijft het ook bij.

beeldaandemuur

• Pepper92
Pepper92 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:23:
En het is geworden...een TS-231. Ik had al de angst dat de verkoper weinig verstand van zaken had.
Ik heb nu de TS-231 + 2x 1TB WD RED (i.p.v. de TS-251 incl. dezelfde HDD's). Nu hopen dat de verkoper snel reageert. Heb gelukkig via PayPal gehandeld, maar wie weet hou ik deze set wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Pepper92 op 15-06-2016 17:44 ]

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 17:22
Ik twijfel sterk tussen de ts-251 en ts251+ van qnap op het moment. Ik hoop dat een paar gebruikerservaringen de doorslag kunnen geven :)

Ik ga de NAS gebruiken voor:
- kodi (1080p mkv's afspelen met name)
- storage en cloud sync achtige oplossingen
- spelen met virtualisatie (puur voor de fun)

De vraag hierbij is simpel: is de extra performance van de ts251+ het geld waard of steek ik dit beter in 4gb mem in een ts251?

Daarnaast nog een puntje: de ts-251 is alweer bijna twee jaar op de markt. Iemand enig idee hoe lang je nog qts updates krijgt bij qnap? Kom van een Syno af en daar houdt het na een jaar of 5 op.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:04
ApoC schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:05:

Daarnaast nog een puntje: de ts-251 is alweer bijna twee jaar op de markt. Iemand enig idee hoe lang je nog qts updates krijgt bij qnap? Kom van een Syno af en daar houdt het na een jaar of 5 op.
Mijn TS-412 is alweer 6 jaar oud en krijgt nog updates.

• chimera2
Ik ging eerst op mijn dune(mediaspeler) naar bronnen ->netwerkverkenner --> smb --> nas
naar mijn bestanden. Nu kan ik er op die manier niet meer bij komen.
Ik heb onlangs een fabrieks reset gedaan en heb geen idee meer hoe ik dit toen gedaan heb,
Ik heb DLNA al uitgezet maar dat was/is het ook niet

Iemand enig idee?

• MM99

MM99

That is the way I am!

chimera2 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:06:
Ik ging eerst op mijn dune(mediaspeler) naar bronnen ->netwerkverkenner --> smb --> nas
naar mijn bestanden. Nu kan ik er op die manier niet meer bij komen.
Ik heb onlangs een fabrieks reset gedaan en heb geen idee meer hoe ik dit toen gedaan heb,
Ik heb DLNA al uitgezet maar dat was/is het ook niet

Iemand enig idee?
Kan je wel via je PC/laptop bij je bestanden?
dus als je //ip-adres-van-je-nas doet, wat krijg je te zien?

• chimera2
via de pc kan ik er wel bij. Ik kan er bij komen via een snelkoppeling maar ik wil er via deze link bij komen
bronnen ->netwerkverkenner --> smb --> nas

• KL643
  • Laatst online: 21:41

KL643

beeldaandemuur

KL643 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:53:
Vraagje over openvpn, dit heeft bij mij altijd gewerkt maar nu niet meer (TS-451 op laatste firmware). Is dit een bug in de laatste 4.2.1 firmware? Op mijn S7 zie ik alleen dat hij probeert te connecten maar daar blijft het ook bij.
Antwoord op mijn vraag, met opnvpn voor Android werkt het wel :)

beeldaandemuur

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:05

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hallo iedereen,

Ik wil een nas gaan kopen. Dit word waarschijnlijk een TS451+ of TS453a. pricewatch: QNAP TS-453A (4GB ram)
pricewatch: QNAP Turbo NAS TS-451+ (2GB ram)

Nu wil ik weten wat de beste manier is om de schrijven in te delen en welke schijven ik het beste kan gebruiken. Ik wil nu ongeveer 4-6TB hebben, maar later en makkelijk meer bijmaken. Zelf zat ik te denken aan eerste 2 keer 4 TB hdd's in raid 1 en dat later nog 2x4TB hdd's erbij stoppen en een raid migratie van raid 1 naar 5. Is dat verstandig en welke hhd's kan ik het beste gebruiken? Je hebt WD red, waar ik zelf aan zat te denken, of de Seagate nas hdd, de HGST deskstar nas. Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar met een lage uitval kans.

Nu heb ik gelezen dat bij raid 5 het vaak niet mogelijk is om bij een kapotte raid-controller nog de data op de schijf te lezen. Hoe zit dat?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Gusto
Qnap gebruikt software raid (mdadm) ;)

• MM99

MM99

That is the way I am!

chimera2 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:17:
via de pc kan ik er wel bij. Ik kan er bij komen via een snelkoppeling maar ik wil er via deze link bij komen
bronnen ->netwerkverkenner --> smb --> nas
Als je wel via je PC kan, en via snelkoppeling, klinkt als of je NAS prima werkt, maar dat het aan je dune media speler ligt. Je kan om dubbel te checken nog eens op je smartphone en SMB client downloaden en kijken of je daarmee kan communiceren met je NAS.

Wat trouwen ook aan kan liggen is dat je misschien andere ip-adres hebt nu, en dan je Dune nog naar oude ip adres kijkt?

Maar ik heb geen kennis van Dune.

• chimera2
Ik heb mijn nas terugg zet naar de fabrieks instellingen. (ip adres is het zelfde geblven)
voor de rest is er niks gewijzigd

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Gusto schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:26:
Qnap gebruikt software raid (mdadm) ;)
Dus als ik het goed begrijp kan je wanneer je nas zelf (en niet de schijven) stuk gaat, de schijven in een nieuwe nas Qnap plaatsen zonder dat je de schijven opnieuw moet formatteren. Heeft raid 5 een grote impact op de cpu?

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 22-06-2016 13:53 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik kan een TS-559 pro II kopen 2de hands voor 320€ is dat een goed idee of wat is een betere prijs?

Gekocht :+

[ Voor 189% gewijzigd door Damic op 02-07-2016 22:15 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:31:
Hallo iedereen,

Ik wil een nas gaan kopen. Dit word waarschijnlijk een TS451+ of TS453a. pricewatch: QNAP TS-453A (4GB ram)
pricewatch: QNAP Turbo NAS TS-451+ (2GB ram)

Nu wil ik weten wat de beste manier is om de schrijven in te delen en welke schijven ik het beste kan gebruiken. Ik wil nu ongeveer 4-6TB hebben, maar later en makkelijk meer bijmaken. Zelf zat ik te denken aan eerste 2 keer 4 TB hdd's in raid 1 en dat later nog 2x4TB hdd's erbij stoppen en een raid migratie van raid 1 naar 5. Is dat verstandig en welke hhd's kan ik het beste gebruiken? Je hebt WD red, waar ik zelf aan zat te denken, of de Seagate nas hdd, de HGST deskstar nas. Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar met een lage uitval kans.

Nu heb ik gelezen dat bij raid 5 het vaak niet mogelijk is om bij een kapotte raid-controller nog de data op de schijf te lezen. Hoe zit dat?
Ik heb inmiddels een TS 453a met twee wd red 3TB in raid1.

Nu wil ik deze natuurlijk vanaf buiten mijn eigen netwerk bereiken. Wat zijn dan de beste manieren met een goede beveiliging? Zelf zat ik te denken aan een vpn-verbinding (voor als je echt in je eigen netwerk wilt zitten) en een https-verbinding (zodat je makkelijk bij een bestand kan). Waar kan ik een goed ssl certificaat vinden? Bij de vooraf geïnstalleerde geeft de brower aan dat het niet ondertekend is. Qnap verkoopt zelf ook certificaten, nu weet ik niet of dat handig is. Ook zijn de piepjes bij het opstarten erg irritant, zeker in de nacht. Hoe kan ik die uitzetten?

[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-06-2016 17:57 . Reden: aanvulling ]

• Pepper92
Ik heb inmiddels QNZBGet draaiende op mijn qnap. Alhoewel ik dit natuurlijk vanuit mijn browser op mijn telefoon kan benaderen: bestaat er ook een app waarmee ik vanaf mijn telefoon nzb-bestanden toe kan voegen aan de download rij?

Edit: nzb manager gevonden. Werkt nog niet, maar dat zal aan mijn instellingen liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Pepper92 op 29-06-2016 14:08 ]

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

Lief Adje

Love is in the air

Pepper92 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:00:
Ik heb inmiddels QNZBGet draaiende op mijn qnap. Alhoewel ik dit natuurlijk vanuit mijn browser op mijn telefoon kan benaderen: bestaat er ook een app waarmee ik vanaf mijn telefoon nzb-bestanden toe kan voegen aan de download rij?

Edit: nzb manager gevonden. Werkt nog niet, maar dat zal aan mijn instellingen liggen.
Google Play: aNZBGet pro werkt als een tierelier :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Bellerophon
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Ik was benieuwd of er ook een alternatief bestaat voor de download manager van QNAP. Nu moet ik handmatig een .tor bestand inladen, maar vroeg mij af of er ook een app was die dit automatisch doet bij het lezen van een vooraf aangewezen map.

PSN: Bellerophon-

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Heb een vraag over de Virtualization station. Ik wil de TS-253A aanschaffen. Echter wil ik graag weten of er ook dual screen support is in Windows(of Ubuntu) in de Virtualization station.

Ik zie alleen bij de instellingen bij de optie video "vmvga" voor hoge resolutie. Nu is de Intel HD graphics 400 geen krachtpatser, maar het zou wel fijn zijn als ik een VM kan draaien in dual screen vanuit de 253A.

Iemand die hier meer van weet?

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:54

Totaalgeflipt

De enige echte

Bellerophon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:52:
Ik was benieuwd of er ook een alternatief bestaat voor de download manager van QNAP. Nu moet ik handmatig een .tor bestand inladen, maar vroeg mij af of er ook een app was die dit automatisch doet bij het lezen van een vooraf aangewezen map.
Transmission?

• chimera2
Ik heb mijn dune gereset en nu doet hij het weer.
MM99 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
[...]

Als je wel via je PC kan, en via snelkoppeling, klinkt als of je NAS prima werkt, maar dat het aan je dune media speler ligt. Je kan om dubbel te checken nog eens op je smartphone en SMB client downloaden en kijken of je daarmee kan communiceren met je NAS.

Wat trouwen ook aan kan liggen is dat je misschien andere ip-adres hebt nu, en dan je Dune nog naar oude ip adres kijkt?

Maar ik heb geen kennis van Dune.

• misterdjus
  • Laatst online: 12-11 21:19

misterdjus

hoi2x

Na veel wikken en wegen ben ik er ook uit. Om mijn oude TS-419P II te vervangen ga ik een TS-853A aanschaffen. Ik ben alleen nog een beetje met de config aan het stoeien en en benieuwd naar jullie ervaring en adviezen. Ik denk zelf aan het volgende:

Als core een TS-853A met 4GB.
Dan gelijk 2x 8GB Crucial mem erin voor €70 (Veel goedkoper dan kopen met 8GB totaal)
4x 6TB WD Red's voor de grote opslag pool (18TB in Raid 5)
1x OCZ Trion 100 960GB om de VM's op te draaien.
1x OCZ Trion 100 240GB voor de SSD cache (Twijfel nog of dit echt nodig is waarschijnlijk is GB-lan de bottleneck en ik denk dat door het afspelen van grote media bestanden de cache hits ook niet erg hoog komen (daarnaast nog onderzoeken of dit een goede size is voor Cache))...

Ik vind het daarbij niet erg als mijn SSD met VM OS kapot gaat dus vandaar dat ik deze niet in Raid 1 zet. De overige 2 sloten houd ik als backup en evt uitbreiding.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is ervaringen van mensen met een X53A en een VM op een SSD. Hoe is de performance? Er is wel een en ander te vinden maar toch lees ik niet echt een duidelijke ervaring hoe het is.

Ik las b.v. wel dat het op spinning disks iets beter werkte dan bij de Pro versie maar dan nog heb ik niet echt een beeld hoe de performance dan is :P Hier mensen met ervaring?

hoi

• Bellerophon
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

:F

Mijn dank grenst aan het hondsdolle

PSN: Bellerophon-

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb dit weekend mijn ts-559pro2 geïnstalleerd en ik heb wat performance issues soms die ik daarvoor met mijn zelfbouw niet had.
* performance is ongeveer 20MB/s minder dan de zelfbouw (zelfde switch en router) (bij kopieren van bestanden) zelfde performance, ding was nog media images aan't aanmaken
* als ik soms bezig ben in Visual studio wil de verbinding wel eens vast lopen = VS reageert niet meer
* als ik build/run in VS dan duurt het eventjes voordat ie ermee klaar is

Eventuele oplossing is een lokale kopie aanmaken en op een ander moment syncen. Voordeel als ik het verpruts kan ik terug gaan :+

Waarom ben ik naar een dedicated gegaan:
* verbruikt minder vermogen
* kleiner van omvang
* geen gezeur met licenties :+ (op mijn draaide windows server 2008), er is Freenas misschien nog maar volgens mij ondersteunde die geen hardware raid.

Iemand nog een idee wat ik zou kunne doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 14-07-2016 21:27 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

In een korte tijd zijn 2 schijven uitgevallen (1 backup schijf uit 2009 en een RAID1 disk uit 2010) dus ik wil de overstap naar een nieuwe NAS maken. Deze keer 4-bay zodat ik geen losse eSATA-kast meer nodig heb, en eentje die hardwarematige encryptie ondersteunt. Op dit moment heb ik een TS-219P+ van eind 2010.

In het verleden heb ik vaak gevloekt op de software bij QNAP en zwoor ik te gaan overstappen naar Synology. Inmiddels heeft QNAP behoorlijke stappen met de software gemaakt en is een QNAP met mooie afwerking een stevige specs goedkoper dan een equivalent model van Synology. Dus toch maar weer QNAP dan...? Ik denk dat ik niet de enige ben die met een dergelijke overweging zit :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Exirion schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:43:
In een korte tijd zijn 2 schijven uitgevallen (1 backup schijf uit 2009 en een RAID1 disk uit 2010) dus ik wil de overstap naar een nieuwe NAS maken. Deze keer 4-bay zodat ik geen losse eSATA-kast meer nodig heb, en eentje die hardwarematige encryptie ondersteunt. Op dit moment heb ik een TS-219P+ van eind 2010.

In het verleden heb ik vaak gevloekt op de software bij QNAP en zwoor ik te gaan overstappen naar Synology. Inmiddels heeft QNAP behoorlijke stappen met de software gemaakt en is een QNAP met mooie afwerking een stevige specs goedkoper dan een equivalent model van Synology. Dus toch maar weer QNAP dan...? Ik denk dat ik niet de enige ben die met een dergelijke overweging zit :)
Software dat erop draait is veelzijdig en snel, geen opmerkingen op.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:04
Ik heb two factor authentication op me admin account van me nas. Ik wil deze opnieuw instellen omdat ik geswitcht ben naar een OP3. Ik krijg de mail wel op me email maar vervolgens is de inhoud leeg. Iemand hier ook last van?

Edit: Fixed i guess... Outlook app op me telefoon vond dat de mail leeg was maar de OWA van outlook weer niet. |:( Op de OWA stond wel de mail met de code.

[ Voor 26% gewijzigd door Galukon op 06-07-2016 22:10 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Eergisteren heb ik een TS-431+ met 2 WD Red 4TB's erbij besteld. Hopelijk morgen binnen en dit weekend installeren :) Voorlopig 3 schijven in RAID5 en eentje als backup, wat voorlopig genoeg is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• chimera2
Vreemd vanaf zaterdag is sabnzb er opeen mee opgehouden.
Opnieuw gestart met putty Geen succes
sab opnieuw geinstalleerd geen succes.
App komt ook niet meer op de wall te staan
Ik kan verder ook geen fout code vinden. Iemand nog meer hier last van (gehad)

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
chimera2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:48:
Vreemd vanaf zaterdag is sabnzb er opeen mee opgehouden.
Opnieuw gestart met putty Geen succes
sab opnieuw geinstalleerd geen succes.
App komt ook niet meer op de wall te staan
Ik kan verder ook geen fout code vinden. Iemand nog meer hier last van (gehad)
Gebruik al een halfjaar nzbget. Sabnzbd werd steeds instabieler bij mij. Nzbget geeft bij mij ook nog eens hogere snelheden!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• drfruit
  • Niet online
Boobybandit schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:01:
[...]

Gebruik al een halfjaar nzbget. Sabnzbd werd steeds instabieler bij mij. Nzbget geeft bij mij ook nog eens hogere snelheden!
Sinds vorige week ook overgestapt omdat Sabnzbd ermee ophield en zich niet meer goed laat installeren.

Nzbget werkt gelukkig uitstekend, alleen scripts als CharTranslator(Get) en PySabRename(_nzbget_win) krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.

• chimera2
tnx ik zal is kijken
Wel weer ff wennen en alles goed instellen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Optware doet het niet meer en Qnapware inmiddels ook niet meer. Gelukkig is er Entware:

https://github.com/Entwar.../wiki/Install-on-QNAP-NAS

Aangezien ik de Busybox utilities vaak veel te beperkt (en langzaam) vind is het erg fijn dat dit er is. Hoef je zelf niet te gaan lopen klooien met cross compilen e.d.

• chimera2
heb nzbget bijna aan de praat.
Heb ingesteld dat alle nzbfiles die in map \\nas\temp\nzb staan dat hij die moet ophalen.
Maar krijg dan de volgende melding.
nzbget.conf(61): Invalid value for option "NzbDir" (//nas/temp/Sabnzb/Nzb/): could not create directory :

[ Voor 12% gewijzigd door chimera2 op 12-07-2016 12:26 ]

• drfruit
  • Niet online
Er is een fix voor de problemen met Sabnzbd. Gevonden op het qnap-forum:

"rivelino wrote:
I've tried a lot of solutions. Nothing work.
So I looked at SABnzbdplus-QPKG.log file and noticed a message about "six module".
I tried to install six using pip, with no success. So I downloaded six from https://pypi.python.org/pypi/six and unzipped it.
Then I copie six.py file to /share/YOUR_DRIVE/.qpkg/Python/lib/python2.7 and it's working now."

Geprobeerd en het werkte (na even wachten en pagina reloaden).

Nu kan ik mijn vertrouwde scripts weer gebruiken. :)

• B-Bandit
chimera2 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:23:
heb nzbget bijna aan de praat.
Heb ingesteld dat alle nzbfiles die in map \\nas\temp\nzb staan dat hij die moet ophalen.
Maar krijg dan de volgende melding.
nzbget.conf(61): Invalid value for option "NzbDir" (//nas/temp/Sabnzb/Nzb/): could not create directory :
Waarschijnlijk een rechtenkwestie, of je hebt het pad niet goed ingetypt. Check ff Google op "Invalid value for option "NzbDir" "

Heb zelf vaak met dit soort dingen te maken, en is altijd een geklooi maar uiteindelijk kom ik er wel uit.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• chimera2
Boobybandit schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:57:
[...]

Waarschijnlijk een rechtenkwestie, of je hebt het pad niet goed ingetypt. Check ff Google op "Invalid value for option "NzbDir" "

Heb zelf vaak met dit soort dingen te maken, en is altijd een geklooi maar uiteindelijk kom ik er wel uit.
Ik wil de map dus op \\nas\temp\new
Maar als k het zo heb ingesteld:
${MainDir}/temp/Sabnzb/Nzb/
dan zet hij hem neer in:
/share/MD0_DATA/NZBGet/new

dus hoe stel ik het zo in dat hij het op de juiste locatei ophaalt en weer weg zet?

• B-Bandit
chimera2 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:20:
[...]

dan zet hij hem neer in:

dus hoe stel ik het zo in dat hij het op de juiste locatei ophaalt en weer weg zet?
Ik zou het echt niet durfen zeggen...Ik ben nog veels te veel in de "klooifase" en weet net wat ik doe aan de hand van div sites. Ik kan je de volgende tips geven:

- Laat alles gewoon staan in de standaardinstelling (ik vind het prima, hij gooit alles gewoon in downloads/nzbget/dst
- Probeer de map waarnaar je wilt verwijzen zelf aan te maken, las net dat iemand ook een probleem had met de schrijfrechten (kan map niet aanmaken). Je kan evt zelf de map aanmaken en kijken of hij hem dan wel pakt.
- uitzoeken hoe je aan nzbget schrijfrechten kan toekennen (chmod 755).
- Post je probleem op een dedicated forum. Die gasten weten je vaak met 2 vingers in de neus te helpen!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
chimera2 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:20:
[...]

dan zet hij hem neer in:

Wat is '${MainDir}' dan? Ik bedoel, waar is die naar gedefinieerd?

Waarom stel je geen absolute path in: /share/MD0_DATA/temp/new ***

*** Hiermee ga ik ervan uit dat de share 'temp' ook de directory 'temp' heeft op je eerste volume in de NAS.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 13-07-2016 10:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• chimera2
Room42 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Wat is '${MainDir}' dan? Ik bedoel, waar is die naar gedefinieerd?

Waarom stel je geen absolute path in: /share/MD0_DATA/temp/new ***

*** Hiermee ga ik ervan uit dat de share 'temp' ook de directory 'temp' heeft op je eerste volume in de NAS.
Dat staat voor gedefineerd. En die gaat naar:

/share/MD0_DATA

• Room42
  • Niet online
chimera2 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Dat staat voor gedefineerd. En die gaat naar:

/share/MD0_DATA
Hmm. Ik denk niet dat dit QNAP-gerelateerd is. Had je deze al gezien? Het grote SABnzbd topic deel 1

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• chimera2
Room42 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Hmm. Ik denk niet dat dit QNAP-gerelateerd is. Had je deze al gezien? Het grote SABnzbd topic deel 1
Het gaat om NZBGet niet om sabnzb :)

• Room42
  • Niet online
chimera2 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Oh, nee, dan ligt het ook niet aan SABnzbd :P

• drfruit
  • Niet online
chimera2 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Ik heb in Nzbget gewoon de standaard paden laten staan en dat werkte prima. Het hangt natuurlijk ook af van de programma's waarmee je Nzbget combineert, maar bij Sonarr hoefde ik in ieder geval niets aan te passen.

Maar je was toch net als ik alleen naar Nzbget overgestapt omdat Sabnzbd niet meer werkte? Heb je al geprobeerd of mijn tip hierboven werkt om dat weer aan de praat te krijgen?

• chimera2
drfruit schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Ik heb in Nzbget gewoon de standaard paden laten staan en dat werkte prima. Het hangt natuurlijk ook af van de programma's waarmee je Nzbget combineert, maar bij Sonarr hoefde ik in ieder geval niets aan te passen.

Maar je was toch net als ik alleen naar Nzbget overgestapt omdat Sabnzbd niet meer werkte? Heb je al geprobeerd of mijn tip hierboven werkt om dat weer aan de praat te krijgen?
Ja ben overgestapt omdat het niet meer werkte. NZBGet download sneller dan sabnzb. en ik zou de standaard mappen ok wel weer is instellen

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Welke ram kan ik gebruiken om mijn TS453A up te graden naar 8GB?
Ram van QNAP kost namelijk $250 voor 8GB - een beetje overpriced.
Zelf zat ik te denken aan pricewatch: Crucial CT102464BF160B, werkt dat goed?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:53:
Even Googlen doet vaak wonderen:

YouTube: Upgrading RAM on QNAP TS-453A NAS

https://www.amazon.co.uk/...8&*Version*=1&*entries*=0

• Fresh T.
  • Laatst online: 14:45
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:53:
Heb 2 stuks daarvan in mijn TS-453A zitten en werken prima.

Verwijderd

Goedemiddag,

Sinds kort zijn wij binnen het bedrijf aanpassingen aan het doen met betrekking tot de beschikbaarheid van onze bestanden. Eerst deden wij alles via Dropbox en Cloud maar op advies van derden hebben wij vervolgens de QNAP TSA-453A aangekocht en hier zijn vervolgens 3 harde schijven ingestoken die gekoppeld zijn aan RAID5.
Op zich werkt het systeem met QFile heel goed maar we ondervinden toch enkele problemen waar we hulp nodig hebben. Ik hoop dat jullie ons allesinds kunnen helpen.

Eerst zal ik een opbouw geven van ons systeem.

Wij hebben 2 kantoren.
In het hoofdkantoor staan 2 pc’s en de QNAP server
In ons 2e kantoor staan 2 pc’s
Deze zijn allen verbonden via QSync aan de QNAP server.
De connecties zijn allemaal goed verlopen.
Hieronder de uitleg van de problemen:

1. Upload en download snelheid
In ons hoofdkantoor(mijn thuis) is de server geplaatst. Deze is gekoppeld via LAN in het thuisnetwerk.
De internetsnelheid wordt gemeten op:
174 Mb/s download en 17.88 Mb/s

Via het LAN netwerk binnenshuis worden er volgende snelheden gemeten richting de server:
13.52Mb/s upload en 37.54 Mb/s download
Via het wifi netwerk worden volgende snelheden gemeten
13.46Mb/s upload en 10.70 Mb/s download
Ik denk dat deze snelheden nog redelijk zijn.
Vanuit ons 2e kantoor meten wij volgende internetsnelheden:
172.16 Mb/s download en 19.02 Mb/s

Maar de verbinding naar de QNAP server met zijn extern IP-adres is enorm laag:
55Kb/s upload en 278 Kb/s download
Hoe kan dit in godsnaam en welke oplossing hebben wie hiervoor.
De server synchroniseert telkens met het nieuwe toestel bij opstart en deze synchronisatie duurt uren/dagen aangezien hier reeds 108GB opstaat

2. Problemen met backup
Sinds de eerste dag hebben wij ingesteld dat wekelijks een backup moet gebeuren op een externe Harde Schijf. Telkens wanneer er een backup gebeurd krijgen wij volgende melding:
Write I/O error, ILLEGAL REQUEST sense_key=0x5, asc=0x24, ascq=0x0, CDB=2a 08 00 60 08 00 00 00 08 00 .
Wat zou het probleem kunnen zijn?

3. Synchronisatie bewerkte bestanden IPAD/IPHONE
Aangezien wij steeds op de baan zijn vonden wij het systeem van QFILE ideaal. Overal waar we zijn kunnen we alle date van de server oproepen. Sommige bestanden op de server staan in .xlsx(Excel file) of .docx(Word file) omdat deze bewerkt moeten worden en vervolgens terug moeten opgeslagen worden zodat een collega de aanpassingen kan zien.
En daar zit het probleem want telkens wij het bestand downloaden moeten wij deze dupliceren om te kunnen bewerken. Na het bewerken willen wij deze terug op de Server zetten maar gaat dat niet omdat deze locatie niet gekend is op de IPHONE of IPAD. Hij kent enkel de cloud systemen.
Hoe kunnen wij dit probleem oplossen?

Alvast bedankt

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:42:
Goedemiddag,

Sinds kort zijn wij binnen het bedrijf aanpassingen aan het doen met betrekking tot de beschikbaarheid van onze bestanden. Eerst deden wij alles via Dropbox en Cloud maar op advies van derden hebben wij vervolgens de QNAP TSA-453A aangekocht en hier zijn vervolgens 3 harde schijven ingestoken die gekoppeld zijn aan RAID5.
Wat voor schijven zitten er in en heb je gecheckt of die compatible zijn? En heb je al eens naar de status (SMART) van de schijven gekeken? Dit zijn foutmeldingen die je niet zou moeten zien.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damic schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:25:
Heb dit weekend mijn ts-559pro2 geïnstalleerd en ik heb wat performance issues soms die ik daarvoor met mijn zelfbouw niet had.
* performance is ongeveer 20MB/s minder dan de zelfbouw (zelfde switch en router) (bij kopieren van bestanden) zelfde performance, ding was nog media images aan't aanmaken
* als ik soms bezig ben in Visual studio wil de verbinding wel eens vast lopen = VS reageert niet meer
* als ik build/run in VS dan duurt het eventjes voordat ie ermee klaar is

Eventuele oplossing is een lokale kopie aanmaken en op een ander moment syncen. Voordeel als ik het verpruts kan ik terug gaan :+

Waarom ben ik naar een dedicated gegaan:
* verbruikt minder vermogen
* kleiner van omvang
* geen gezeur met licenties :+ (op mijn draaide windows server 2008), er is Freenas misschien nog maar volgens mij ondersteunde die geen hardware raid.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?
Een kleine update
* performance is hetzelfde als de zelfbouw, alleen je mag geen media bibliotheken scannen en figuren aanmaken, dat kost je dus een goede 20 tot 40MB/s O-)
* ik doen elke morgen een sync via SyncBackFree naar de nas (maar deze staat ingesteld op syncen in beide richtingen), dus ik werk lokaal :Y

Verwijderd

De harde schijven in de NAS zijn:
1TB WD RED NAS HDD WD10EFRX.

De harde schijf in de externe HD is:
1TB WD Blue WD10JPVX

Ik mag er vanuit gaan dat deze compatibel zijn want zijn besteld als pakket.

Waar kan ik dit checken en wat bedoel je met status Smart??

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:01:
De harde schijven in de NAS zijn:
1TB WD RED NAS HDD WD10EFRX.

De harde schijf in de externe HD is:
1TB WD Blue WD10JPVX

Ik mag er vanuit gaan dat deze compatibel zijn want zijn besteld als pakket.

Waar kan ik dit checken en wat bedoel je met status Smart??
Die schijven moeten inderdaad in principe geen probleem zijn. Staat die externe schijf stabiel opgesteld of kan het zijn dat ie schade heeft? Voor de SMART status van de schijven: Control Panel -> Storage Manager -> Disks -> Disk Health -> SMART information. Maar dat is alleen voor de interne schijf.

Je kunt ook eens inloggen via ssh en dan 'dmesg' proberen. Misschien dat je meer disk-gerelateerde errors voorbij ziet komen.

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:19:
[...]

Die schijven moeten inderdaad in principe geen probleem zijn. Staat die externe schijf stabiel opgesteld of kan het zijn dat ie schade heeft? Voor de SMART status van de schijven: Control Panel -> Storage Manager -> Disks -> Disk Health -> SMART information. Maar dat is alleen voor de interne schijf.

Je kunt ook eens inloggen via ssh en dan 'dmesg' proberen. Misschien dat je meer disk-gerelateerde errors voorbij ziet komen.
De externe harde schijf is kant en klaar afgeleverd door de winkel waar wij de Nas besteld hebben. Vervolgens is deze gewoon ingeplugd op de NAS, en deze ligt bovenop het toestel. Deze is nooit gevallen en toont ook geen uiterlijke kenmerken van schade.

Via de Smart heb ik alvast de interne schijven in Nas gecontroleerd. En overal staat de status goed. Ik vermoed dat het probleem van de externe harde schijf komt.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb ze en het werkt goed, alleen geeft hij aan dat er maar 7.7GB bruikbaar is. Ik vroeg het alleen om te checken of het (nog steeds) werkt.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb sinds kort een Samsung S6 mobiel. Ik wil graag dat de telefoon automatisch de gemaakte foto's upload naar de server zodra ik in mn wifi kom. Ik zou dit via qfile moeten kunnen regelen, maar als ik in qfile zit op de mobiel heb ik geen opties om dit in te stellen.

Als ik Qsync central station open staan er alleen gebruikers in het "eigen domein" en kan ik ook niets bijzonders instellen om de telefoon automatisch te laten uploaden.

Zit ik verkeerd? Zie ik iets over het hoofd?

[edit] het schijnt dat dit niet meer in Qfile zit

Ik moet het gaan oplossen met een cloud oplossing. En dat dan weer naar mn NAS laten praten.

[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 17-07-2016 12:34 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

• Room42
  • Niet online
Waar link je nou naartoe? Het lijkt een indexpagina van een Google+ community. Dat lijkt me niet echt nuttig.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Room42 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Waar link je nou naartoe? Het lijkt een indexpagina van een Google+ community. Dat lijkt me niet echt nuttig.
Klik op SyncMe Wireless at Google Play
Google Play: SyncMe Wireless

[ Voor 16% gewijzigd door Totaalgeflipt op 17-07-2016 12:48 ]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:12:
Ik heb sinds kort een Samsung S6 mobiel. Ik wil graag dat de telefoon automatisch de gemaakte foto's upload naar de server zodra ik in mn wifi kom. Ik zou dit via qfile moeten kunnen regelen, maar als ik in qfile zit op de mobiel heb ik geen opties om dit in te stellen.

Als ik Qsync central station open staan er alleen gebruikers in het "eigen domein" en kan ik ook niets bijzonders instellen om de telefoon automatisch te laten uploaden.

Ik moet het gaan oplossen met een cloud oplossing. En dat dan weer naar mn NAS laten praten.
Waarom gebruik je dit niet: Google Play: Qphoto

Is er volgens mij specifiek voor bedoeld. Staat in de lijst van mobile apps voor QNAP toepassingen.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik zie in qphote geen oplossing om automatisch in de wifi de laatst gemaakte foto's naar mn NAS te backuppen. Die functie zat in Qfile, en is kennelijk in de recente update verwijderd.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn TS-212 begint toch wel een zorgenkindje te worden zeg.
Het was altijd een apparaat dat z'n ding deed zonder dat je er naar om hoefde te kijken.

Maar nu stoppen de services @ random. Denk aan Sab waarvan de webinterface niet te openen is.
Soms zit SAB op dat moment wat binnen te halen wat misschien dan alle resources vreet waardoor de NAS de webinterface niet meer kan weergeven?
Soms kan ik dan SAB via de App Center herstarten, soms niet. Soms ook wel/niet met Putty.
En ook regelmatig dat in SickBeard afleveringen op Snatched staan maar uiteindelijk nooit helemaal door SickBeard/Sab worden verwerkt.

Sowieso is de webinterface van de Qnap zélf regelmatig ook erg traag.
Of laadt half (denk aan de icoontjes die niet laden)
En op dit moment zit een proces genaamd "qLogEngined" mijn CPU volop te belasten (schommelt tussen 45-80% van CPU). Google levert mij op dat dit zou komen door Syslog maar dat staat bij mij uit.

EDIT: en terwijl ik nu met Putty, Winscp en de webinterface bezig ben wordt mijn IP-adres geweigerd. Heb tot nu toe 24 42 emails (die door de NAS worden gestuurd) dat mijn IP-adres voor een dag wordt geweigerd. |:(
Heb de NAS maar even uitgeschakeld. Stekker eruit want via webinterface duurde eeuwen...

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 31-07-2016 21:10 ]

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51
RoyK schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:07:
ik zie in qphote geen oplossing om automatisch in de wifi de laatst gemaakte foto's naar mn NAS te backuppen. Die functie zat in Qfile, en is kennelijk in de recente update verwijderd.
Kan nog steeds met Qfile. Staat onder de settings. Je kan kiezen tussen alle media of alleen je foto's.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Vraagje met betrekking tot SABnzbd:
Ik zat al tijden nog op SABnzbd 0.6.5. Zie ik net ( :$ ) dat er al tijden heel wat nieuwere versies zijn. Dus ik direct GIT en Python geïnstalleerd zodat ik de nieuwere versies van SABnzbd kan gebruiken. Echter kan mijn NAS geen verbinding meer maken met //NAS:8800/sabnzbd/ zodra ik een te nieuwe versie van SABnzbd installeer. Andere applicaties als Logitech Media Server op poort 9001 zijn wel bereikbaar. Als ik naar poort 8800 ga krijg ik simpelweg dat de pagina geweigerd is door SABnzbd.

Nu maar weer SABnzbd 0.7.0 op de NAS gezet en ik kan direct weer naar poort 8800.

Waar kan dat aan liggen?
Browsers heb ik uitgesloten, elke mogelijke browser heb ik getest.
DNS opgeschoond zodat het niet in de cache kan zitten.
De NAS een ander IP gegeven zodat ik zeker weet dat het niet op hostnaam fout gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• drfruit
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:12:
Ik zat al tijden nog op SABnzbd 0.6.5. Zie ik net ( :$ ) dat er al tijden heel wat nieuwere versies zijn. Dus ik direct GIT en Python geïnstalleerd zodat ik de nieuwere versies van SABnzbd kan gebruiken. Echter kan mijn NAS geen verbinding meer maken met //NAS:8800/sabnzbd/ zodra ik een te nieuwe versie van SABnzbd installeer. Andere applicaties als Logitech Media Server op poort 9001 zijn wel bereikbaar. Als ik naar poort 8800 ga krijg ik simpelweg dat de pagina geweigerd is door SABnzbd.

Nu maar weer SABnzbd 0.7.0 op de NAS gezet en ik kan direct weer naar poort 8800.

Waar kan dat aan liggen?
De NAS een ander IP gegeven zodat ik zeker weet dat het niet op hostnaam fout gaat.
Even een pagina teruglezen. Ik had die foutmelding ook en vond een oplossing op het Qnap-forum.

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 22:36
RoyK schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:12:

Al jaren deze in gebruik in combinatie met mijn Qnap's.
Google Play: Sweet Home WiFi Picture Backup

Werkt bij mij als een trein.
Je kunt ook je foto's laten sorteren op basis van Week nummers, Jaar etc,

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sp.boot schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Al jaren deze in gebruik in combinatie met mijn Qnap's.
Google Play: Sweet Home WiFi Picture Backup

Werkt bij mij als een trein.
Je kunt ook je foto's laten sorteren op basis van Week nummers, Jaar etc,
Bedankt voor de tip. Meteen toegepast en lijkt goed te werken! d:)b

• chimera2
gister is weer mijn voeding doorgebrand van mijn qnap 459 pro II
Hebben hier meer mensen last van gehad?

• Gusto
chimera2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:48:
gister is weer mijn voeding doorgebrand van mijn qnap 459 pro II
Hebben hier meer mensen last van gehad?
Weer doorgebrand?

• chimera2
ja 2e keer

• Gusto
Hoe oud is je Qnap?

• Gusto
Er is een nieuwe firmware 4.2.2 build 2016-08-12 beschikbaar. :)
http://forum.qnapclub.be/viewtopic.php?f=11&t=3054

[ Voor 28% gewijzigd door Gusto op 16-08-2016 11:03 ]

• B-Bandit
FeaR schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:12:

Waar kan dat aan liggen?
Ik heb het op de vorige pagina ook gezegd, maar ik heb echt gemerkt dat Sabnzbd vrij log en (relatief) buggy is. Zit nu al een halfjaar op Nzbget en wil echt niet meer anders. Ook de downloadsnelheid is toegenomen omdat het lichter draait. Maar daarnaast ook geintegreerde check voor dubbele downloads etc.

Ik vind btw de community rondom Qnap echt geweldig. Heb de laatste maanden zoveel info kunnen vinden en oplossen.
Piet91 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:34:
Mijn TS-212 begint toch wel een zorgenkindje te worden zeg.
Het was altijd een apparaat dat z'n ding deed zonder dat je er naar om hoefde te kijken.

Maar nu stoppen de services @ random. Denk aan Sab waarvan de webinterface niet te openen is.
Soms zit SAB op dat moment wat binnen te halen wat misschien dan alle resources vreet waardoor de NAS de webinterface niet meer kan weergeven?
Soms kan ik dan SAB via de App Center herstarten, soms niet. Soms ook wel/niet met Putty.
En ook regelmatig dat in SickBeard afleveringen op Snatched staan maar uiteindelijk nooit helemaal door SickBeard/Sab worden verwerkt.

Sowieso is de webinterface van de Qnap zélf regelmatig ook erg traag.
Of laadt half (denk aan de icoontjes die niet laden)
En op dit moment zit een proces genaamd "qLogEngined" mijn CPU volop te belasten (schommelt tussen 45-80% van CPU). Google levert mij op dat dit zou komen door Syslog maar dat staat bij mij uit.

EDIT: en terwijl ik nu met Putty, Winscp en de webinterface bezig ben wordt mijn IP-adres geweigerd. Heb tot nu toe 24 42 emails (die door de NAS worden gestuurd) dat mijn IP-adres voor een dag wordt geweigerd. |:(
Heb de NAS maar even uitgeschakeld. Stekker eruit want via webinterface duurde eeuwen...
Ook jou geef ik hetzelfde advies. Temeer omdat ik eerst over dezelfde NAS beschikte! Ik had een TS 412, dus de 4-bays variant van de jouwe. Bij mij werkt het allemaal vlekkeloos sinds ik gebruik maak van Python via Entware. Ik draai overigens al wel een tijdje Sickrage (iets lichtere fork van Sickbeard). Draait een stuk stabieler sindsdien. https://forum.qnap.com/vi...fa81238bcbea15d2a9fd27f2f zie dit topic voor concrete instructies. Tip, verwijder alle versies van Python en installeer vervolgens wel versie 2.7.3. van de app store, want anders installeert sickrage niet.

Vorige week een TS-853A aangeschaft :*) zo blij als een kind met dat flitsende ding. Maar bovenstaande heb ik ook daarop geïnstalleerd en loopt nu werkelijk als een zonnetje.

https://forum.qnap.com/vi...fa81238bcbea15d2a9fd27f2f

• chimera2
Poeh een jaartje of 3 of 4

• Gusto
Hier draait een TS 469 Pro al ruim 4 jaar 24/7 zonder hardware problemen.
Wat doe jij met je QNAP, dat je al 2 defecte voedingen hebt? 8)7

• chimera2
Gusto schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Hier draait een TS 469 Pro al ruim 4 jaar 24/7 zonder hardware problemen.
Wat doe jij met je QNAP, dat je al 2 defecte voedingen hebt? 8)7
euhm niet veel.
en dan nog maar te zwijgen over de schijven :(

• Gusto
Voor die schijven is QNAP niet verandwoordelijk . ;)
Dat zijn gewoon !@#$%^&* schijven!

[ Voor 10% gewijzigd door Gusto op 20-08-2016 04:41 ]

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Even een vraagje. Ik probeer van mijn TS469 Pro met 3GB een download station te maken maar ik merk dat de downloadsnelheden met Sab een stuk lager liggen dan een PC in mijn netwerk. Is dit te danken aan de performance van de Qnap of Sab versie (dus software)

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1 ... 45 ... 67 Laatste