Nee. Maar zoals gezegd draait btfrs op de synos/netgears ook gewoon bovenop mdadm. Dus de complete volume wordt ook aan btfrs "aangeboden". Dit is een halfbakken oplossing...
Heeft hier iemand toevallig ervaring met TS-253a?
Ik ben er best wel geïnteresseerd in. Ik heb wat reviews bekeken en het ziet er goed uit
Ik vroeg me af of iemand toevallig er ervaring mee heeft om het in te stellen met sickbeard/sonore/couchpateto. Werkt dat ren beetje roed op qnap os? Icm torrent?
Ik ben er best wel geïnteresseerd in. Ik heb wat reviews bekeken en het ziet er goed uit
Ik vroeg me af of iemand toevallig er ervaring mee heeft om het in te stellen met sickbeard/sonore/couchpateto. Werkt dat ren beetje roed op qnap os? Icm torrent?
Woop woop de QNAP TS-253a besteld! Ik ben nu super benieuwd! Wordt mijn eerste NAS. Ik heb er twee keer WD RED 2TB er bij besteled.
De webshop heeft het helaas niet op vooraad, het kan 3 tot 5 werkdagen duren voor ik het binnen krijg. Ik kan niet wachten!
De webshop heeft het helaas niet op vooraad, het kan 3 tot 5 werkdagen duren voor ik het binnen krijg. Ik kan niet wachten!
feli! veel plezier!MM99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:52:
Woop woop de QNAP TS-253a besteld! Ik ben nu super benieuwd! Wordt mijn eerste NAS. Ik heb er twee keer WD RED 2TB er bij besteled.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Ik ga kijken of ik een review(tje) van kan schrijven. Tijdens mijn zoek tocht heb ik op meerdere plekken verschillende informatie moeten zoeken. Je vind veel kwantitatieve onderzoeken. Ik ga me meer richten op kwalitatief gedeeldte, wat kan je er mee, hoe goed werkt, bijvoorbeeld, streamen naar Chromecast, en geluidspren worden mee gestuurd. Kan je geluidsporen aanpassen van PCM naar bitsream/AC3? Hoe zit het als je het doet met HHDMI? Hoe werkt de afstandsbediening?
Zoals je hoort, ik heb er zin in!
Trouwens, waarom bestaat er eigenlijk 1 Qnap topic en stuk of 5 Synology topics?
Zoals je hoort, ik heb er zin in!
Trouwens, waarom bestaat er eigenlijk 1 Qnap topic en stuk of 5 Synology topics?
Je doet je naam eer aanLief Adje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:58:
[...]
verwijder de app eens en gooi hem er weer opnieuw op.... herinstallatie van QTS heeft me ook wel eens geholpen (handmatige update via firmware update)
Ik heb inmiddels nieuwe firmware geïnstalleerd. Verschillende keren gereboot maar kan nog steeds geen VPN clients verwijderen.
Er draait geen VPN app dus ik kan die niet verwijderen of opnieuw installeren.
Ik heb helemaal geen VPN service lopen dat ik weet. Ik heb gekeken bij VPN server - VPN client management en connection list. Maar daar zou het niet hoeven bij te staan aangezien ik geen VPN server heb lopen. Hoe zou ik hem kunnen herstarten? Eigenlijk wil ik hem stoppendonderdraak schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:17:
[...]
Probeer eens vpn service stoppen en daarna service herstarten
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Ik heb sinds 1 week een Qnap TS-453A 4Gb(4bay) + 2 x Wd red 3TB aangeschaft.

QTS 4.2.1. geinstalleerd + een aantal apps.
Direct bezig gegaan met een test met torrents via Download Station, dit werkt prima ondanks het toch een beetje puzzelen was.
Het was opnieuw puzzelen om de media af te spelen via de HDMI uitgang, die moet je specifiek inschakelen! (Configuratiescherm - Applicatie servers - HybridDesk Station (HD Station) - Locale Display instellingen.
De media kijk ik via Kodi die beschikbaar is via de Mediaspeler die prettig is te bedienen met de bij geleverde afstandbediening.
De Add- ons die bevatten o.a. ondertiteling, YouTube, Couchpotato ....
Via een aantal apps van Qnap op mijn Android tel (LG-G4) kan ik via het thuisnetwerk de Nas controleren en beheren, dit werkt ook via 4G netwerk.
Je kan ook via de configuratiescherm de led's aan de voorkant compleet uitzetten of dimmen,mijn Nas staat in de woonkamer en daarvoor heb ik de led's uitgezet.
Er is erg veel in te stellen met deze Nas, Ik ga de komende tijd eens verder leren om VPN, Qsync eens goed werkend te krijgen.
Direct bezig gegaan met een test met torrents via Download Station, dit werkt prima ondanks het toch een beetje puzzelen was.
Het was opnieuw puzzelen om de media af te spelen via de HDMI uitgang, die moet je specifiek inschakelen! (Configuratiescherm - Applicatie servers - HybridDesk Station (HD Station) - Locale Display instellingen.
De media kijk ik via Kodi die beschikbaar is via de Mediaspeler die prettig is te bedienen met de bij geleverde afstandbediening.
Via een aantal apps van Qnap op mijn Android tel (LG-G4) kan ik via het thuisnetwerk de Nas controleren en beheren, dit werkt ook via 4G netwerk.
Je kan ook via de configuratiescherm de led's aan de voorkant compleet uitzetten of dimmen,mijn Nas staat in de woonkamer en daarvoor heb ik de led's uitgezet.
Er is erg veel in te stellen met deze Nas, Ik ga de komende tijd eens verder leren om VPN, Qsync eens goed werkend te krijgen.
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Als je VPN en Qsync een beetje snapt, ben ik benieuwd naar de ervaringen.RZB schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:03:
[afbeelding]
Wil OpenVPN nog actief krijgen om het apparaat van buiten te benaderen.
Ik heb een raar probleem, ik hoop dat iemand raad heeft.
ik heb via CouchPotato en SickRage ingesteld dat die automatisch voor mij moet downloaden via de torrent applicatie Transmission.
Nu gaat downloaden wel goed. En na downloaden verplaatst die de files ook. Als ik op de hardeschijf kijk (via FileManager en via PuTTY vanaf mijn Windows pc), dan zie ik ook dat de bestanden verplaats zijn.
Maar de rare is, als ik in Transmission kijk, zie ik dat die nog steeds de bestanden aan het Seeden is. Als ik in Transmission naar de locatie van de file kijk, en dan naar die locatie ga, zie ik dat die locatie leeg is. :-S
Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik -- TS-253a -- QTS 4.2 -- Raid 1 --
ik heb via CouchPotato en SickRage ingesteld dat die automatisch voor mij moet downloaden via de torrent applicatie Transmission.
Nu gaat downloaden wel goed. En na downloaden verplaatst die de files ook. Als ik op de hardeschijf kijk (via FileManager en via PuTTY vanaf mijn Windows pc), dan zie ik ook dat de bestanden verplaats zijn.
Maar de rare is, als ik in Transmission kijk, zie ik dat die nog steeds de bestanden aan het Seeden is. Als ik in Transmission naar de locatie van de file kijk, en dan naar die locatie ga, zie ik dat die locatie leeg is. :-S
Iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik -- TS-253a -- QTS 4.2 -- Raid 1 --
Staat er niet een symlink naar dat bestand? Dat is een instelling van CP/Sonarr/etc...
[ Voor 51% gewijzigd door lowfi op 11-02-2016 12:07 ]
Ik heb explicieet op Move gezet, ipv copy/softlink/hardlink. Zowel in CP als in SickRage.lowfi schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:06:
Staat er niet een symlink naar dat bestand? Dat is een instelling van CP/Sonarr/etc...
[afbeelding]
Daarnaast,hardlinks kan ik via PuTTY ook zien, maar dat zie ik niet.
Ik vermoed dat er iets van magie hier bij betrokken is.
Waar ik wel achter ben gekomen, is dat als ik transmission herstart, dat het dan een melding geeft van dat de bestanden niet gevonden kunnen worden. Het lijkt of er ergens een aparte cache wordt bij gehouden ofzo...
Ik heb ook de Qnap TS-453A 4Gb gekocht. Had via Amazon in dec. eerst de Qnap TS-453 Mini laten komen. Maar toen kwam kort daarna de A versie uit met HDMI en 4K ! Dat was mij toch wel 100,- meer waard, reden meer futureproof voor de 4K tv's die straks standaard zijn en bij mij nog moet komen.RZB schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:03:
[afbeelding]
.......
Dat deze ook standaard linux Ubuntu kan draaien of Android of Windows, is mooi, maar ik weet nog niet wat ik daarmee moet... Iemand tips?
Tip: AppleTV 4 met Plex of Infuse, werkt geweldig met de Qnap TS-453A. Echt mooi, alsof je op de ATV in iTunes zelf de films afspeelt. Streamt perfect! Daarom nog geen HDMI gebruikt.
Binnenkort eens proberen, maar ben al helemaal happy hiermee
Ik zie nog vrijwel geen reviews van deze nieuwste QNAP..
Snelle overview: YouTube: The QNAP TS-453A Featuring 4K and 1080p Transcoding, DUAL OS, DUAL HDMI NAS - TS-453A-4G
[ Voor 8% gewijzigd door EB op 18-02-2016 23:22 ]
-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --
Ja, dat miste ik ook. Dus waarom wel op YT, maar niet hier?EB schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:17:
[...]
Ik heb ook de Qnap TS-453A 4Gb gekocht.
...
Ik zie nog vrijwel geen reviews van deze nieuwste QNAP..
Snelle overview: YouTube: The QNAP TS-453A Featuring 4K and 1080p Transcoding, DUAL OS, DUAL HDMI NAS - TS-453A-4G
Toch uiteindelijk ook voor deze gekozen en niet voor een Synology (waar overigens veel reviews van zijn)
let the past be the past.
Heb je (of iemand anders) nog tips hoe de HDD's meer in ruststand kunnen komen? \Ik gebruik de NAS overdag niet, of s'nachts, maar zie dan toch veel schijfactiviteit.SPee schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:21:
[...]
Ja, dat miste ik ook. Dus waarom wel op YT, maar niet hier?
Toch uiteindelijk ook voor deze gekozen en niet voor een Synology (waar overigens veel reviews van zijn)
Hoe kan ik dat voorkomen? (tv behoud van de levensduur.)
Ik heb nu 2 schijven erin, RAID 1.
Kan ik ook een derde schijf erin doen, die niet redundant werkt en waar ik alleen media opzet, die evt. (bij een crash) niet gebackupt is op een andere schijf? (mag dan ook verloren gaan)
-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --
Kan je in virtualisation station een virtuele machine daarna nog vergroten nadat die is aangemaakt?
Heb inmiddels zelf het antwoord gevonden dat resizen van een disk-image mogelijk moet zijn
http://askubuntu.com/ques...size-virtual-machine-disk
http://askubuntu.com/ques...size-virtual-machine-disk
Ik hoop dat iemand me kan helpen... Heb volgens mijn iets stoms gedaan (s'avonds laat... next next klik next stom...). Van de week een TS-251 NAS aangeschaft en er een 6TB schijf ingezet. Alle data overgezet en de oude 3 TB er naast gezet. Nu heb ik met mijn domme hoofd bij schijfbeheer gezegd volgens mij nieuw opslag volume aanmaken.

Ik zie dus van de 6 TB dat er van alles in gebruik is maar geen idee hoe ik er bij moet komen... Gelukkig wel zo slim geweest om cloud sync aan te zetten (foto's en dergelijke.. ) maar kom niet meer bij mijn movie collectie
.
Mijn /home directory kan ik trouwens nog wel bij
Mis alles in Multimedia
Hmm never mind heb het gelukkig alweer werkend. Al mijn mappen stonden gemapt naar de schijf die ik er bij geplaatst hebt...

Alle mappen die nu bij datavol2 staan stonden bij 1... Ik heb nu schijf1 aangemaakt waardoor ik er weer bij kan. Maar liever heb ik natuurlijk weer alles zoals het was
Edit: ah...

Ik zie dus van de 6 TB dat er van alles in gebruik is maar geen idee hoe ik er bij moet komen... Gelukkig wel zo slim geweest om cloud sync aan te zetten (foto's en dergelijke.. ) maar kom niet meer bij mijn movie collectie
Mijn /home directory kan ik trouwens nog wel bij
Mis alles in Multimedia
Hmm never mind heb het gelukkig alweer werkend. Al mijn mappen stonden gemapt naar de schijf die ik er bij geplaatst hebt...

Alle mappen die nu bij datavol2 staan stonden bij 1... Ik heb nu schijf1 aangemaakt waardoor ik er weer bij kan. Maar liever heb ik natuurlijk weer alles zoals het was
Edit: ah...
[ Voor 31% gewijzigd door T-Blizzard op 27-02-2016 23:38 ]
Ik wilde vanmorgen inloggen op mijn TS-212 maar de webpagina wilde niet laden.
Niet de services (zoals Sabnzbd, Sick Beard etc.) maar ook de normale webpagina niet.
Ik kan het apparaat wel pingen en de LED's geven ook niets raars aan.
Iemand enig idee voordat ik het ding handmatig opnieuw laat opstarten?
Niet de services (zoals Sabnzbd, Sick Beard etc.) maar ook de normale webpagina niet.
Ik kan het apparaat wel pingen en de LED's geven ook niets raars aan.
Iemand enig idee voordat ik het ding handmatig opnieuw laat opstarten?
SSH misschien? Weet alleen niet wat qnap voor services gebruikt. Kun je denk ik wel vinden op Google. Apache wss
SSH via putty kwam ik er niet in. Ik heb de TS-212 herstart (aan/uit knop inhouden tot die uit gaat en dan opnieuw indrukken/opstarten).Galukon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:48:
SSH misschien? Weet alleen niet wat qnap voor services gebruikt. Kun je denk ik wel vinden op Google. Apache wss
Ik kreeg heel even de login pagina te zien en kon username/wachtwoord invoeren maar ik kwam niet verder.
Ook kreeg ik toen een paar mailtjes van de Qnap dat het apparaat niet goed was afgesloten en:
Maar dat krijg ik altijd mocht ik de NAS zo moeten herstarten.The file system is not clean. It is suggested that you go to [Storage Manager] to run "Check File System".
Ik krijg nu ook niet meer de web interface. Ping wel. Qfinder vindt de NAS ook niet.
De router heeft de NAS nog wel in de clients list staan.
EDIT: na nog een keer op gelijke manier opnieuw opstarten kwam ik iets verder in de interface maar weer werd de NAS onbereikbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 07-03-2016 15:55 ]
Heb je een config backup gemaakt? En zit er belangrijke data op? Want ik denk dat je moet reinstallen als je via ssh dr niet in komt
Ehm, nee denk ik.Galukon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:44:
Heb je een config backup gemaakt?
Ja. (Maar gelukkig een backup van de volledige NAS op een externe HDD staan)En zit er belangrijke data op?
Ik heb de resetknop ingedrukt en nu lijkt het te doen.Want ik denk dat je moet reinstallen als je via ssh dr niet in komt
Hij is nu het bestandssysteem aan het controleren dus ik kan momenteel niet veel doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 07-03-2016 19:12 ]
hè. Ik heb het wachtwoord nu weer veranderd (omdat reset deze veranderd in een standaard wachtwoord) en nou kom ik er ineens niet meer bij? 
Geen webinterface, niet via windows verkenner maar wel te pingen en via de app.
[ Voor 22% gewijzigd door Piet91 op 07-03-2016 21:50 ]
Dus de interface deed het wel, maar na dat je de wachtwoord hebt veranderd, doet de (web) interface het niet meer?Piet91 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:12:
hè. Ik heb het wachtwoord nu weer veranderd (omdat reset deze veranderd in een standaard wachtwoord) en nou kom ik er ineens niet meer bij?
En heb je SSH geprobeerd? of je daarmee kan inloggen op de NAS?
Even voor de zekerheid, kan je via je router checken of die nog steeds wel de zelfde ipadres heeft als eerst? Nu dat je nu een andere aparaat staat te pingen.
[ Voor 20% gewijzigd door MM99 op 09-03-2016 17:15 ]
Sorry, ik heb vergeten nog een EDIT te plaatsen dat de NAS het nu weer lijkt te doen.MM99 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:13:
Dus de interface deed het wel, maar na dat je de wachtwoord hebt veranderd, doet de (web) interface het niet meer?
En heb je SSH geprobeerd? of je daarmee kan inloggen op de NAS?
Even voor de zekerheid, kan je via je router checken of die nog steeds wel de zelfde ipadres heeft als eerst? Nu dat je nu een andere aparaat staat te pingen.
Zoals hierboven staat kwam ik er inderdaad na het wachtwoord te hebben veranderd niet meer in.
Ik hield het die avond maar voor gezien maar de volgende ochtend kon ik er gewoon weer bij.
Alles lijkt weer normaal.
Alleen SAB draait niet meer (krijg ik ook niet meer met putty d.m.v. "python SABnzbdplus -d" aan de gang dus ik moet op zoek hoe ik het best weer SAB op de NAS kan krijgen.
Misschien een domme vraag, maar heb je python al op geinstaleerd?Piet91 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:07:
[...]
Sorry, ik heb vergeten nog een EDIT te plaatsen dat de NAS het nu weer lijkt te doen.
Zoals hierboven staat kwam ik er inderdaad na het wachtwoord te hebben veranderd niet meer in.
Ik hield het die avond maar voor gezien maar de volgende ochtend kon ik er gewoon weer bij.
Alles lijkt weer normaal.
Alleen SAB draait niet meer (krijg ik ook niet meer met putty d.m.v. "python SABnzbdplus -d" aan de gang dus ik moet op zoek hoe ik het best weer SAB op de NAS kan krijgen.
De NAS draait inderdaad Python (2.7.3).MM99 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:45:
Misschien een domme vraag, maar heb je python al op geinstaleerd?
Ik meen me te herinneren dat ik ook Optware moest inschakelen om Sab weer aan de praat te krijgen na een herstart, maar zeker weet ik het niet. Ik had het daarvoor uitgeschakeld en het leek nergens meer voor nodig.
Ook dat is geïnstalleerd en running.drfruit schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:25:
Ik meen me te herinneren dat ik ook Optware moest inschakelen om Sab weer aan de praat te krijgen na een herstart, maar zeker weet ik het niet. Ik had het daarvoor uitgeschakeld en het leek nergens meer voor nodig.
Heb alleen geen idee hoe ik nu SAB weer moet installeren. De hele folderstructuur van SAB staat nog op de NAS (zag ik via WinSCP via SFTP) en ik zie van alles langskomen.
Een kant-en-klare .qpkg, een .qpkg dat niet SAB bevat maar de code die de laatste versie van SAB download(?) of alles handmatig installeren.
Vooral dat laatste zie ik niet zitten.
En dan nog kijken wat ik van die oude bestanden uit de SAB-folder nog moet/kan gebruiken om alles weer bij het oude te krijgen (qua instellingen).
Toen SAB nog draaide voordat de NAS raar ging doen kreeg ik overigens ook niet de nieuwste versie; ik had bijv. niet de nieuwe interface.
Ik zie dat er ook een nieuwe firmware is voor de NAS (downloads: QNAP TS-xx0/xx2/xx9 4.2.0 build 0304) maar weet niet of ik die ga updaten gezien wat er de afgelopen dagen is gebeurd met die van mij...
[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 10-03-2016 17:28 ]
De grafiek van het geheugengebruik bij de resource monitor werkt niet goed bij mijn TS-451+. Deze blijft een procent of 2 aangeven, ongeacht hoeveel er gebruikt wordt. Is dit een bekend probleem?
Firmware 4.2.0 build 0130 en 0304.
In Q'center wordt het gebruik wel correct weergegeven.
Firmware 4.2.0 build 0130 en 0304.
In Q'center wordt het gebruik wel correct weergegeven.
[ Voor 11% gewijzigd door pafdaddy op 10-03-2016 18:08 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
@Piet91
Ik heb net de nieuwe versie van Sabnzbdplus geïnstalleerd die onder de tweede link in jouw bericht is te vinden (deze).
Deze gaat blijkbaar gewoon over de oude heen, dus die hoeft niet verwijderd te worden. Ik moest hem uiteraard wel even uitzetten om te kunnen updaten.
Ik had voor de zekerheid een backup gemaakt om de config.ini terug te kunnen zetten, maar dat was niet nodig.
Zo te zien is er overigens niets veranderd tov mijn oude versie (1301211). Ik kon nu echter wel Optware weer uitschakelen.
Ik heb net de nieuwe versie van Sabnzbdplus geïnstalleerd die onder de tweede link in jouw bericht is te vinden (deze).
Deze gaat blijkbaar gewoon over de oude heen, dus die hoeft niet verwijderd te worden. Ik moest hem uiteraard wel even uitzetten om te kunnen updaten.
Ik had voor de zekerheid een backup gemaakt om de config.ini terug te kunnen zetten, maar dat was niet nodig.
Zo te zien is er overigens niets veranderd tov mijn oude versie (1301211). Ik kon nu echter wel Optware weer uitschakelen.
Dit ook maar gedaan en inderdaad; niets nieuws. Jammer, want het lijkt dat we zo dus op een verouderde versie blijven zitten (versie 0.7.20)drfruit schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:14:
@Piet91
Ik zie dat SAB op maandagmorgen om 05:35 uur nog bezig is geweest; later die dag probeerde ik in te loggen op de NAS en kon ik niets doen en toen ik uiteindelijk de NAS weer aan de praat kreeg ook niet bij SAB.
Tot i.i.g. die tijd heeft de NAS en SAB dus normaal gewerkt.
Vraagje, 2 step verification staat aan... Nieuwe tel gekocht, oude gewist, dom... Is hier een oplossing voor?
Gewoon klikken op code genereren. Stuurt ie een mailtje met een code

edit: antwoord Qnap
Valt mee, was voor de zekerheid al mn data al via de pc aan het kopieren. Had verwacht door een reset alles kwijt te zijn. Gelukkig had ik @ werk nog een browser die al voorbij de 2stepveri was.Advanced system reset (10 sec)
After pressing the reset button for 10 seconds, you will hear two beeps at the third and the tenth seconds. The NAS will reset all the system settings to default as it does by the web-based system reset in “Administration” > “Restore to Factory Default” except all the data are reserved. The settings such as the users, user groups, and the shared folders previously created will be cleared. To retrieve the old data after advanced system reset, create the same shared folders on the NAS and the data will be accessible again.
[ Voor 89% gewijzigd door Huigie op 14-03-2016 12:55 ]
Ik heb het ook op gegooit. Nog niet veel verschil met iets gemerkt,maar ik ben ook geen zware gebruiker.pafdaddy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:25:
TS 4.2.0 build 20160311 is beschikbaar.
Heb gisteren een domeinnaam gekocht en wil eigenlijk mijn QNAP beveiligen met een SSL certificaat + mijn nieuwe domein. Heeft iemand al Lets Encrypt werkende gekregen op de QNAP?
Ik heb sinds gisteren twee keer meegemaakt dat mijn QNAP TS-253a gewoon vast liep.
De NAS is via hdmi aangesloten op mijn receiver. KODI stond beide keren aan (één keer gewoon hoofd menu en één keer stond een serie op pauze). Na dat ik afstandbediening pakte om te navigeren, reageerde het niet. Toen probeerde ik via de mobiel app te verbinden via de Qmanager app. Maar die kreeg geen ontvangts. Daarna probeerde ik via de website, maar die was niet bereikbaar. Ik heb ook SSH geprobeerd via putty, maar die kreeg ook geen verbinding.
Ik heb beide keren geprobeerd de aanknop 30 seconden in te houden, maar dat werkte ook neit. Ik heb de stekker uit moeten trekken om het aan praat te krijgen.
In de System Logs staat niks raars. Alleen "The system was not shutdown propaply last time".
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb dus sinds twee dagen nieuwe firmware op staan. Zou het daar aan kunnen liggen? Is er een plek waar ik meer logs kan lezen dan System Logs?
De NAS is via hdmi aangesloten op mijn receiver. KODI stond beide keren aan (één keer gewoon hoofd menu en één keer stond een serie op pauze). Na dat ik afstandbediening pakte om te navigeren, reageerde het niet. Toen probeerde ik via de mobiel app te verbinden via de Qmanager app. Maar die kreeg geen ontvangts. Daarna probeerde ik via de website, maar die was niet bereikbaar. Ik heb ook SSH geprobeerd via putty, maar die kreeg ook geen verbinding.
Ik heb beide keren geprobeerd de aanknop 30 seconden in te houden, maar dat werkte ook neit. Ik heb de stekker uit moeten trekken om het aan praat te krijgen.
In de System Logs staat niks raars. Alleen "The system was not shutdown propaply last time".
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb dus sinds twee dagen nieuwe firmware op staan. Zou het daar aan kunnen liggen? Is er een plek waar ik meer logs kan lezen dan System Logs?
Het topic is al even stil maar dit is denk ik toch het goede topic voor mijn vraag.
Heb sinds kort weer een Qnap (469 Pro) en merk dat met deze firmware versie 4.2.0, ik niet meer een cronjob permanent kan maken.
Volgens de Wiki alle opties geprobeerd maar na een reboot steeds weg.
Is dit een beperking van de firmware tegenwoordig of gaat dit nu op een andere manier.
Heb sinds kort weer een Qnap (469 Pro) en merk dat met deze firmware versie 4.2.0, ik niet meer een cronjob permanent kan maken.
Volgens de Wiki alle opties geprobeerd maar na een reboot steeds weg.
Is dit een beperking van de firmware tegenwoordig of gaat dit nu op een andere manier.
Ik heb ook een leuke computer..
Kan alleen maar zeggen dat ik hier ook tegenaan loop. Heb zelf maar 1 aanpassing gemaakt aan de crontab (spotweb) maar irritant is het wel....
Spotweb retrieve maybe?lowfi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:20:
Kan alleen maar zeggen dat ik hier ook tegenaan loop. Heb zelf maar 1 aanpassing gemaakt aan de crontab (spotweb) maar irritant is het wel....
Juist. Voor mij volstaat 2x per dag. Niet elk uur...
Ik gebruik zelf de laatste methode (1 bis) uit deze link: http://wiki.qnap.com/wiki/Add_items_to_crontab
Ik gebruik zelf de laatste methode (1 bis) uit deze link: http://wiki.qnap.com/wiki/Add_items_to_crontab
[ Voor 50% gewijzigd door lowfi op 23-03-2016 16:27 ]
Mocht iemand het gemist hebben, voor sabnzbd is een update v1.0.0 beschikbaar. De huidige qpkg package van Clinton Hall downloadt die niet, maar er is een nieuwe qpkg van Xmantium die dat wel doet.
Gebruik uiteraard op eigen risico, maar bij mij werkte het probleemloos. Gewoon even de huidige sabnzbd gestopt en de nieuwe qpkg handmatig geïnstalleerd. Die gaat over de bestaande installatie heen.
Wel eerst de wachtrij leegmaken, want die is niet meer compatibel met v1.0.0.
Als je geen haast hebt, kun je ook nog even wachten op een nieuwe versie van Clinton Hall, die als het goed is na het weekend zal verschijnen.
Gebruik uiteraard op eigen risico, maar bij mij werkte het probleemloos. Gewoon even de huidige sabnzbd gestopt en de nieuwe qpkg handmatig geïnstalleerd. Die gaat over de bestaande installatie heen.
Als je geen haast hebt, kun je ook nog even wachten op een nieuwe versie van Clinton Hall, die als het goed is na het weekend zal verschijnen.
Ah, de nieuwe waar wij dus op zaten te wachten.drfruit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:14:
Mocht iemand het gemist hebben, voor sabnzbd is een update v1.0.0 beschikbaar. De huidige qpkg package van Clinton Hall downloadt die niet, maar er is een nieuwe qpkg van Xmantium die dat wel doet.
Mag ik vragen wat het verschil is tussen die twee?
Clinton Hall is de onderhouder van de sabnzbd-package, maar die was nog druk bezig met iets anders. Daar wilde Xmantium niet op wachten, dus die heeft zelf iets gemaakt.Piet91 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:47:
[...]
Ah, de nieuwe waar wij dus op zaten te wachten.
Mag ik vragen wat het verschil is tussen die twee?
Voor support is het misschien beter te wachten op de "officiële" versie.
Weet iemand wat de process Alice is? Het gebruikt ruim meer dan 1GB geheugen.
Weet iemand of het mogelijk is om series te scrobblen met Trakt.tv via Plex of een andere media player die op de QNAP draait? Ik kan op mijn PC wel een Trakt plug-in downloaden voor Plex, maar als ik Plax vanaf de NAS draai dan werkt die niet.
Hallo Allen,
Ik heb een kennis die een Qnap 509 pro heeft. Hij heeft de firmware geupgrade om 2 disken aan de raid 5 te mounten. Ging allemaal goed maar het volume wordt niet meer gemount. (ging eerst wel goed)
Checks gedaan maar geen resultaat. Lijkt te resetten en opnieuw te beginnen. Qnap geeft het op en zegt dat een oplossing is om een goede qnap 509 pro te gebruiken om de data te recoveren. Via ssh geeft hij wel aan dat het raidvolume er wel is, maar als ik wil mounten geeft hij aan dat hij al gemount is, of busy.
Iemand nog tips? Zijn er tools beschikbaar om de data er af te halen? Of heeft iemand nog een 509 pro liggen ;-)
Ik heb een kennis die een Qnap 509 pro heeft. Hij heeft de firmware geupgrade om 2 disken aan de raid 5 te mounten. Ging allemaal goed maar het volume wordt niet meer gemount. (ging eerst wel goed)
Checks gedaan maar geen resultaat. Lijkt te resetten en opnieuw te beginnen. Qnap geeft het op en zegt dat een oplossing is om een goede qnap 509 pro te gebruiken om de data te recoveren. Via ssh geeft hij wel aan dat het raidvolume er wel is, maar als ik wil mounten geeft hij aan dat hij al gemount is, of busy.
Iemand nog tips? Zijn er tools beschikbaar om de data er af te halen? Of heeft iemand nog een 509 pro liggen ;-)
Ik kwam gisteren ergens achter..
Ik zette via de Qmanager app mijn connectie logging aan. Ik zag toen dar er om de 2-3 seconde een SSH Root login poging werd gedaan vanaf de ipadres 183.3.202.111. Na dat ik deze ipadres in google gooide kwam ik al snel achter dat dit ip op een lijst stond van ipadressen dat vaak gebruikt worden voor bruteforce.
Ik heb direct op mijn qnap ingesteld dat die een deel van de adressen op die lijst geblockeerd wordt. Daarnaast heb ik nu ook ingeschakkeld dat als er vanaf een ipadres teveel foute login pogingen komt, dat die die ipadres ook blokeerd.
Ik zette via de Qmanager app mijn connectie logging aan. Ik zag toen dar er om de 2-3 seconde een SSH Root login poging werd gedaan vanaf de ipadres 183.3.202.111. Na dat ik deze ipadres in google gooide kwam ik al snel achter dat dit ip op een lijst stond van ipadressen dat vaak gebruikt worden voor bruteforce.
Ik heb direct op mijn qnap ingesteld dat die een deel van de adressen op die lijst geblockeerd wordt. Daarnaast heb ik nu ook ingeschakkeld dat als er vanaf een ipadres teveel foute login pogingen komt, dat die die ipadres ook blokeerd.
Het is mij nu ook gelukt.lowfi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:26:
Juist. Voor mij volstaat 2x per dag. Niet elk uur...
Wat mij trouwens opvalt is dat het downloaden via Sab op een Qnap veel trager gaat dan op de PC.
Heb je ook een idee of deze al uit is?drfruit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:14:
Ik gebruik NZBget. Daarmee download ik maximaal. Al heb ik geen super verbinding: GV 50Mbit.Tranzy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:47:
[...]
Het is mij nu ook gelukt.
Wat mij trouwens opvalt is dat het downloaden via Sab op een Qnap veel trager gaat dan op de PC.
Probeer dat eens?
Nee, op het Qnap forum (vereist mogelijk login) zie ik nog geen nieuwe reacties van Clinton Hall, dus afwachten maar.
Bij mij werkt de package van Xmantium overigens zonder problemen.
Ik heb geen geduld. Hier ook maar geïnstalleerd.drfruit schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:13:
Nee, op het Qnap forum (vereist mogelijk login) zie ik nog geen nieuwe reacties van Clinton Hall, dus afwachten maar.
Bij mij werkt de package van Xmantium overigens zonder problemen.
Lijkt hier ook prima te draaien.
Ik heb al tijden een Qnap 419P2 en deze is inmiddels wel aan vervanging toe. Nou zit ik een beetje na te denken wat de opvolger van mijn nasje gaat worden. Ik worstel een beetje tussen de TVS-671-I3 of de TS-653A.
In principe gaat de nas gewoon weer als hoofddoel mijn media bestanden streamen naar mijn HTPC, maar het zou natuurlijk mooi zijn (als het qua geluid en performance te doen is) als de Qnap dit taakje overneemt.
Daarnaast wil ik de nas gaan gebruiken voor wat virtualisatie. Maar ik twijfel of de 653A een beetje blijft performen als ik en een VM heb draaien en media stream. Ik had al een topic gemaakt op het Qnap forum, maar daar blijft het vrij stil. Topic link
Hier mensen met wat meer praktijk ervaring met een van de systemen?
Btw de nieuwe aangekondigde modellen al gezien? Zijn alleen op de engelse site te zien dus zal nog wel even duren voor die hier beschikbaar zijn. Overweeg nu ook of die het wachten waard zijn... Wil wel het liefst iets van een combo met 4 6TB disken en dan 2 SSD's van rond de 400GB. Die passen ook erg mooi in dat nieuwe model
TVS-682
TVS-882
In principe gaat de nas gewoon weer als hoofddoel mijn media bestanden streamen naar mijn HTPC, maar het zou natuurlijk mooi zijn (als het qua geluid en performance te doen is) als de Qnap dit taakje overneemt.
Daarnaast wil ik de nas gaan gebruiken voor wat virtualisatie. Maar ik twijfel of de 653A een beetje blijft performen als ik en een VM heb draaien en media stream. Ik had al een topic gemaakt op het Qnap forum, maar daar blijft het vrij stil. Topic link
Btw de nieuwe aangekondigde modellen al gezien? Zijn alleen op de engelse site te zien dus zal nog wel even duren voor die hier beschikbaar zijn. Overweeg nu ook of die het wachten waard zijn... Wil wel het liefst iets van een combo met 4 6TB disken en dan 2 SSD's van rond de 400GB. Die passen ook erg mooi in dat nieuwe model
TVS-682
TVS-882
hoi
Kan je eigenlijk vanaf een single disk expanden naar een raid5 array?
Zolang het een single disk (geen storage pool) betreft ja dus:
Zolang het een single disk (geen storage pool) betreft ja dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Migrating RAID Configuration With this function, a RAID configuration can be migrated to a different RAID configuration. This option is supported for the following drive configurations: Migrating single drives to RAID 1; Migrating RAID 1 to RAID 5; Migrating RAID 5 to RAID 6. Follow these steps to migrate a RAID configuration: 1. Go to "Storage Manager" > "STORAGE" > "Storage Space". 2. Double click a storage pool to bring up the Storage Pool Management page. 3. Select a RAID group and click "Manage" > "Migrate". 4. Select the hard disk drive(s) from the list and click "Apply". 5. Please note that all data on the selected hard disk drive(s) will be erased. Click "Yes" if you are certain about this. 6. The chosen RAID configuration is migrated to the new one. |
[ Voor 86% gewijzigd door lowfi op 06-04-2016 21:07 ]
ik heb de 253A, kwa hardware hetzelfde als 653A. ik heb het rechtstreeks aan de TV aangesloten en het werkt prima! Ik gebruik het met Kodi, maar heb ook met Plex getest, en beide werkt prima.misterdjus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:56:
Ik heb al tijden een Qnap 419P2 en deze is inmiddels wel aan vervanging toe. Nou zit ik een beetje na te denken wat de opvolger van mijn nasje gaat worden. Ik worstel een beetje tussen de TVS-671-I3 of de TS-653A.
Btw de nieuwe aangekondigde modellen al gezien? Zijn alleen op de engelse site te zien dus zal nog wel even duren voor die hier beschikbaar zijn. Overweeg nu ook of die het wachten waard zijn... Wil wel het liefst iets van een combo met 4 6TB disken en dan 2 SSD's van rond de 400GB. Die passen ook erg mooi in dat nieuwe model![]()
TVS-682
TVS-882
Je hoort hem niet als de TV aan staat. Je hoort het wel als heel de huis stil is, en hij is druk bezig met downloaden of iets dergelijke. Maar zodra er ergens muziek ofzo aan staat, hoor je het al niet meer.
ik heb het niet getest met een VM + streamen.
Mijn QNAP ts-259 Pro heeft het na 6 jaar begeven. De schijven zijn volgens mij gewoon in orde. Kan ik deze (2x2TB in raid-1) in een nieuwe QNAP plaatsen en daarmee opstarten? Maakt het daarbij uit of het een x86 QNAP (bv een ts-453A) is of is een QNAP 431+ ook geen probleem?
Ik weet niet wat QNAP op de harde schijf plaatst qua firmware en/of opstartcode. Alternatief is een nieuwe QNAP met een nieuwe disk en de twee disk's erbij plaatsen. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?
Update: het is inderdaad geen probleem om de schijven (in de juiste volgorde!) over te zetten. De qnap migreert dan automatisch alle instellingen mee. Het staat ook uitvoerig beschreven in de online handleiding: http://docs.qnap.com/nas/...html?system_migration.htm. Ik heb de schijven overgezet naar een ts-453A en het werkt top
Ik weet niet wat QNAP op de harde schijf plaatst qua firmware en/of opstartcode. Alternatief is een nieuwe QNAP met een nieuwe disk en de twee disk's erbij plaatsen. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?
Update: het is inderdaad geen probleem om de schijven (in de juiste volgorde!) over te zetten. De qnap migreert dan automatisch alle instellingen mee. Het staat ook uitvoerig beschreven in de online handleiding: http://docs.qnap.com/nas/...html?system_migration.htm. Ik heb de schijven overgezet naar een ts-453A en het werkt top
[ Voor 27% gewijzigd door Erwin1967 op 24-04-2016 22:42 . Reden: Update ]
Thanks voor je info! Ik wacht toch nog even de nieuwe modellen af want ben er erg nieuwsgierig naar geworden. En denk alleen dat een 6bay wel wat meer geluid produceert nog. Maar goed nog maar even afwegen hierMM99 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:42:
[...]
ik heb de 253A, kwa hardware hetzelfde als 653A. ik heb het rechtstreeks aan de TV aangesloten en het werkt prima! Ik gebruik het met Kodi, maar heb ook met Plex getest, en beide werkt prima.
Je hoort hem niet als de TV aan staat. Je hoort het wel als heel de huis stil is, en hij is druk bezig met downloaden of iets dergelijke. Maar zodra er ergens muziek ofzo aan staat, hoor je het al niet meer.
ik heb het niet getest met een VM + streamen.
hoi
Zijn er al mensen hier die ervaring hetbben met Lets Encrypt! op hun QNAP?
Nu niet meer zo zeker.Piet91 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:09:
Ik heb geen geduld. Hier ook maar geïnstalleerd.![]()
Lijkt hier ook prima te draaien.
Webpagina is vaak niet bereikbaar; Sab afsluiten en herstarten via app manager verhelpt het probleem tijdelijk.
Chrome geeft aan dat de NAS (IP-adres eigenlijk) de verbinding weigert.
Inmiddels is er een fix beschikbaar voor het badlock probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 20-04-2016 01:14 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Ik heb nu 5 jaar een Qnap TS-219. Hier heb ik 2 Samsung EcoGreen F4 2 TB 5400 rpm 32 mb 3,5 inch in zitten. Deze heb ik gespiegeld lopen. Mijn vraag is, is het verstandig om deze hdd na 5 jaar te vervangen voor nieuwe? In het configuratiescherm geeft de NAS aan dat beide HDD niet 100% in beste conditie zijn. Bij SMART informatie staat een waarschuwing bij reallocated_sector_Ct. Als ik beide HDD test vind die niks. Valt me wel op dat alles wat trager geworden is zoals mappen openen en zo.
Allerseerst, lees het topic over SMART eens goed door.
Maar ik zou gaan vervangen, als je al meldingen lrijgt dat de disken niet fris meer zijn. Heb je een backup van deze raid? Zo niet, dan zeker asap een backup maken en vervangen.
Maar ik zou gaan vervangen, als je al meldingen lrijgt dat de disken niet fris meer zijn. Heb je een backup van deze raid? Zo niet, dan zeker asap een backup maken en vervangen.
Ik heb een Qna TS119p II en wil mijn Onedrive bestanden hier mbv de nas ook lokaal opslaan.
Ik gebruik de app cloud drive sync om mijn onedrive map naar mijn nas te synchroniseren. Mijn onedrive map is ongeveer 250 Gb. In het begin was de synchronisatie snelheid redelijk 20 mbps, maar nadat ongeveer 100gb naar de NAS is gedownload is de downloadsnelheid structureel gedropt naar 1,5 mbps.
Dat schiet natuurlijk niet op. De daling in downloadsnelheid wordt niet veroorzaakt door het netwerk of internetprovider.
Heeft iemand een advies hoe ik mijn data zowel lokaal op de nas kan hebben en in de cloud mbv onedrive? Waarbij de synchronisatie snelheden wel normaal zijn
Ik gebruik de app cloud drive sync om mijn onedrive map naar mijn nas te synchroniseren. Mijn onedrive map is ongeveer 250 Gb. In het begin was de synchronisatie snelheid redelijk 20 mbps, maar nadat ongeveer 100gb naar de NAS is gedownload is de downloadsnelheid structureel gedropt naar 1,5 mbps.
Dat schiet natuurlijk niet op. De daling in downloadsnelheid wordt niet veroorzaakt door het netwerk of internetprovider.
Heeft iemand een advies hoe ik mijn data zowel lokaal op de nas kan hebben en in de cloud mbv onedrive? Waarbij de synchronisatie snelheden wel normaal zijn
Heeft iemand ervaring met het on the fly transcoderen van 1080p MKV's op de TS-251? Volgens de doos moet hij dit aankunnen, maar in de praktijk hapert de film met PLEX en video station.
Ik heb het nu sinds een week draaiend op mijn TS-253a. Ik heb de versie van Yannik gedaan. Dit werkt prima!Galukon schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:45:
Heb gisteren een domeinnaam gekocht en wil eigenlijk mijn QNAP beveiligen met een SSL certificaat + mijn nieuwe domein. Heeft iemand al Lets Encrypt werkende gekregen op de QNAP?
Kreeg het bij mij niet werkende.. Zal nog eens proberenMM99 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:30:
[...]
Ik heb het nu sinds een week draaiend op mijn TS-253a. Ik heb de versie van Yannik gedaan. Dit werkt prima!
Op mijn nieuwe TS-251+ wil ik sickrage installeren maar welke versie ik ook probeer, het lukt mij niet om dit werkend te krijgen. Heeft er iemand een link naar sickrage die wel werkt?
Waar liep je tegen aan?Galukon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:12:
[...]
Kreeg het bij mij niet werkende.. Zal nog eens proberen
Ik heb aan het werk gerekgen. Heb je deze stappen al gevolgd? http://forum.qnap.com/vie...hp?f=223&t=118366#p525730Count_B schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:32:
Op mijn nieuwe TS-251+ wil ik sickrage installeren maar welke versie ik ook probeer, het lukt mij niet om dit werkend te krijgen. Heeft er iemand een link naar sickrage die wel werkt?
Als dat niet lukt, moet je via SSH client (putty bijvoorbeeld) de volgende command uitvoeren:
code:
1
| /share/CE_CACHEDEV1_DATA/.qpkg/SickBeard-TVRage/sickBeard-tvrage.sh restart |
en plaats hier dan de melding dat je krijgt.
Ik heb nzbget geïnstalleerd.
Ik was alleen vergeten de mappen goed in te stellen.
Hij heeft de download nu weggeschreven onder de volgende map.
/share/CACHEDEV1_DATA/NZBGet/downloads/dst/Movies/HJHERTUOPFTGGTG4572385hgyyhuggh1552swerp
hoe kom ik daar? Als ik via file station benader zie ik alleen maar Datavol1 staan. De map share staat hier niet tussen
Vraag 2 hoe kom ik achter de bestands link van mijn mappen? Heb nu in Datavol1 de map downloads aangemaakt. Maar als ik hier met rechtermuisknop op klik kom ik niet achter de link die ik in moet voeren bij nzbget.
Alvast bedankt.
Ik was alleen vergeten de mappen goed in te stellen.
Hij heeft de download nu weggeschreven onder de volgende map.
/share/CACHEDEV1_DATA/NZBGet/downloads/dst/Movies/HJHERTUOPFTGGTG4572385hgyyhuggh1552swerp
hoe kom ik daar? Als ik via file station benader zie ik alleen maar Datavol1 staan. De map share staat hier niet tussen
Vraag 2 hoe kom ik achter de bestands link van mijn mappen? Heb nu in Datavol1 de map downloads aangemaakt. Maar als ik hier met rechtermuisknop op klik kom ik niet achter de link die ik in moet voeren bij nzbget.
Alvast bedankt.
[ Voor 24% gewijzigd door Arend1987 op 05-05-2016 13:48 ]
@Arend1987
Vraag 1: met WinSCP.
Van links weet ik niets.
[/quote]
Heb alleen geen windows pc maar een mac...

De vraag is hoe het bestandsadres heet als het gaat om Datavol1 en dan map download.
Is dat dan /Datavol1/Download
Of ~/Download
Het gaat om Nzbget
Vraag 1: met WinSCP.
Van links weet ik niets.
[/quote]
Heb alleen geen windows pc maar een mac...

De vraag is hoe het bestandsadres heet als het gaat om Datavol1 en dan map download.
Is dat dan /Datavol1/Download
Of ~/Download
Het gaat om Nzbget
[ Voor 61% gewijzigd door Arend1987 op 05-05-2016 18:42 ]
Terminal: Ssh admin@qnap
Cd /share/CACHEDEV1_DATA/NZBGet/downloads/dst/Movies/HJHERTUOPFTGGTG4572385hgyyhuggh1552swerp
mv "bestand" /share/Download
Cd /share/CACHEDEV1_DATA/NZBGet/downloads/dst/Movies/HJHERTUOPFTGGTG4572385hgyyhuggh1552swerp
mv "bestand" /share/Download
bij nzbget geeft hij nu deze foutmelding aan na het wijzigen

wat doe ik fout?
EDIT met nog meer info

moet ik nzbget nog bepaalde rechten geven voor de download map?
Op synology forum geven ze dit wel aan http://www.synology-forum...t-het-nog-niet-af-is-%28/
Want als ik de settings op default laat staan dan doet hij het gelijk. Alleen hij download ze dan in de map /share/CE_CACHEDEV1_DATA/.

wat doe ik fout?
EDIT met nog meer info

moet ik nzbget nog bepaalde rechten geven voor de download map?
Op synology forum geven ze dit wel aan http://www.synology-forum...t-het-nog-niet-af-is-%28/
Want als ik de settings op default laat staan dan doet hij het gelijk. Alleen hij download ze dan in de map /share/CE_CACHEDEV1_DATA/.
[ Voor 67% gewijzigd door Arend1987 op 11-05-2016 16:04 ]
Edit al aangepast in vorige post excuus
[ Voor 66% gewijzigd door Arend1987 op 11-05-2016 15:35 ]
Ik wil waarschijnlijk een QNAP TS-453A aanschaffen, maar twijfel nog tussen een 4 GB en 8 GB versie.
Weet er iemand wanneer 4 GB geheugen niet meer volstaat?
Wat moet je dan allemaal streamen of aan applicaties gebruiken?
Vergelijkbare NAS systemen van Synology hebben vaak minder geheugen (vaak 1 a 2 GB) en hebben toch ook een goede reputatie.
Aan de ene kant is het bij initiele aanschaf maar 135 euro duurder, maar 8 GB lijkt me ok wel overkill.
Aan de andere kant, ik wil wel graag 5 jaar oid doen met deze NAS en ik weet niet hoe het geheugen wordt gebruikt bij toekomstige updates waarbij wellicht veel mee rmogelijk is.
Iemand ervaring hiermee?
Weet er iemand wanneer 4 GB geheugen niet meer volstaat?
Wat moet je dan allemaal streamen of aan applicaties gebruiken?
Vergelijkbare NAS systemen van Synology hebben vaak minder geheugen (vaak 1 a 2 GB) en hebben toch ook een goede reputatie.
Aan de ene kant is het bij initiele aanschaf maar 135 euro duurder, maar 8 GB lijkt me ok wel overkill.
Aan de andere kant, ik wil wel graag 5 jaar oid doen met deze NAS en ik weet niet hoe het geheugen wordt gebruikt bij toekomstige updates waarbij wellicht veel mee rmogelijk is.
Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 15% gewijzigd door Blazer Coke op 12-05-2016 03:44 ]
Heb zelf de versie met 4gb. Als je in de toekomst het nodig hebt kun je altijd achteraf een 8GB er in plaatsen. Dit is ook zeker 70 euro goedkoper als je het zelf doet.
Hallo,
Ik ben misschien van plan om in de toekomst twee Qnap nassen te kopen en ze dan op twee verschillende plekken te plaatsen.
Nu weet ik dat ik de opslag van beide nassen kan laten synchroniseren.
Is het ook mogelijk op gebruikers tussen beide nassen te synchroniseren (rtrr), zodat als je op nas 1 je iets aanpast aan je account dat dat ook automatisch naar nas 2 gaat?
Is het nog nuttig om schijven in raid 1 of 5 te zetten of voldoet raid 0 ook (de data staat toch op twee nassen)?
Ik ben misschien van plan om in de toekomst twee Qnap nassen te kopen en ze dan op twee verschillende plekken te plaatsen.
Nu weet ik dat ik de opslag van beide nassen kan laten synchroniseren.
Is het ook mogelijk op gebruikers tussen beide nassen te synchroniseren (rtrr), zodat als je op nas 1 je iets aanpast aan je account dat dat ook automatisch naar nas 2 gaat?
Is het nog nuttig om schijven in raid 1 of 5 te zetten of voldoet raid 0 ook (de data staat toch op twee nassen)?
[ Voor 13% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 12-05-2016 21:28 . Reden: aanvulling ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Met mijn TS-451 (zelfde hardware, alleen 4-bays ipv 2) werkt het transcoden prima wanneer ik de Plex URL benader vanaf mijn workstation - welke direct met CAT6 aan dezelfde Netgear Nighthawk AC router hangt als de NAS.sikman schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:33:
Heeft iemand ervaring met het on the fly transcoderen van 1080p MKV's op de TS-251? Volgens de doos moet hij dit aankunnen, maar in de praktijk hapert de film met PLEX en video station.
Echter via de Plex app op mijn Samsung "not-so-smart" TV werkt het allemaal niet zo lekker. Dus dat ligt meer aan het ons gebrekkige Wifi netwerk. (Toch maar es een Linksys AC Wifi extender halen).
Maar het transcoden zelf werkt dus wel vanaf de TS-451 met Blue Ray MKV's.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Mogguh allemaal.
Ik wil op mijn QNAP surveillance station gaan gebruiken waarbij 1, (later) meerdere camera's hun beelden gaan opslaan op de nas. Liever wil ik mijn disken niet 24x7 laten draaien en overweeg om een SSD erin te plaatsen zodat de nas opstart vanaf SSD en de disken inactief kunnen blijven totdat de shares geraadpleegd worden.
Is het verstandig om het OS op deze SSD te zetten, of beinvloed dat z'n levensduur heel erg ?
Staat het OS van de QNAP overigens op HDD of staat dit in z'n memory ?
Ik wil op mijn QNAP surveillance station gaan gebruiken waarbij 1, (later) meerdere camera's hun beelden gaan opslaan op de nas. Liever wil ik mijn disken niet 24x7 laten draaien en overweeg om een SSD erin te plaatsen zodat de nas opstart vanaf SSD en de disken inactief kunnen blijven totdat de shares geraadpleegd worden.
Is het verstandig om het OS op deze SSD te zetten, of beinvloed dat z'n levensduur heel erg ?
Staat het OS van de QNAP overigens op HDD of staat dit in z'n memory ?
[ Voor 7% gewijzigd door Piet400 op 28-05-2016 11:25 ]
[/quote]Met mijn TS-451 (zelfde hardware, alleen 4-bays ipv 2) werkt het transcoden prima wanneer ik de Plex URL benader vanaf mijn workstation - welke direct met CAT6 aan dezelfde Netgear Nighthawk AC router hangt als de NAS.
Echter via de Plex app op mijn Samsung "not-so-smart" TV werkt het allemaal niet zo lekker. Dus dat ligt meer aan het ons gebrekkige Wifi netwerk. (Toch maar es een Linksys AC Wifi extender halen).
[/quote]
Hier gaat het fout als ik via de chromecast wil afspelen, direct in Plex over dezelfde wifi lijkt goed te werken. Lijkt dus niet aan de wifi te liggen, maar aan de mate waarin de NAS zich moet inspannen om te transcoderen. Las ergens dan Plex geen hardware transcoding ondersteunt dus dan kan je niet het maximale uit de NAS halen. Zal eens kijken of het beter gaat met een andere player.
Heb jij trouwens trakt.tv draaiend gekregen op de NAS? Ik kan niet vinden waar je de plugin moet neerzetten.
[/quote]
Hier gaat het fout als ik via de chromecast wil afspelen, direct in Plex over dezelfde wifi lijkt goed te werken. Lijkt dus niet aan de wifi te liggen, maar aan de mate waarin de NAS zich moet inspannen om te transcoderen. Las ergens dan Plex geen hardware transcoding ondersteunt dus dan kan je niet het maximale uit de NAS halen. Zal eens kijken of het beter gaat met een andere player.
Heb jij trouwens trakt.tv draaiend gekregen op de NAS? Ik kan niet vinden waar je de plugin moet neerzetten.
Dank hiervoor, ik zat met dezelfde vraagArend1987 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:29:
Heb zelf de versie met 4gb. Als je in de toekomst het nodig hebt kun je altijd achteraf een 8GB er in plaatsen. Dit is ook zeker 70 euro goedkoper als je het zelf doet.
Overigens heb ik gelezen dat er ook mensen zijn die zelfs 16 Gb in de 453 hebben gezet, iemand daar ervaring mee?
Van het forum van Qnap: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=119151
[ Voor 7% gewijzigd door Pietervs op 04-06-2016 23:26 . Reden: Toevoeging forum-link ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Hi,Pietervs schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:14:
[...]
Dank hiervoor, ik zat met dezelfde vraag
Overigens heb ik gelezen dat er ook mensen zijn die zelfs 16 Gb in de 453 hebben gezet, iemand daar ervaring mee?
Van het forum van Qnap: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=119151
Ik heb een ts-453 pro en heb daar 16gb ingezet. Het wordt prima herkend en werkt ook gewoon.
Echte voordelen heb ik er nooit van gemerkt.
Ok.Nennie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:14:
[...]
Hi,
Ik heb een ts-453 pro en heb daar 16gb ingezet. Het wordt prima herkend en werkt ook gewoon.
Echte voordelen heb ik er nooit van gemerkt.
Zoals iemand in het Qnap-forum al schreef: het prijsverschil tussen 8 en 16 Gb was dermate klein, dat ik maar voor 16 gegaan ben.
En dat denk ik dus eigenlijk ook: als het prijsverschil zo klein is, waarom niet?
Mag ik vragen welk merk en type je geplaatst hebt?
Hi,Pietervs schreef op zondag 05 juni 2016 @ 19:17:
[...]
Ok.
Zoals iemand in het Qnap-forum al schreef: het prijsverschil tussen 8 en 16 Gb was dermate klein, dat ik maar voor 16 gegaan ben.
En dat denk ik dus eigenlijk ook: als het prijsverschil zo klein is, waarom niet?
Mag ik vragen welk merk en type je geplaatst hebt?
Ik heb deze er in zitten Crucial DDR3 SODIMM 2x8GB 1600 C11.
Dank je wel! Ik ga er naar kijkenNennie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 05:48:
[...]
Hi,
Ik heb deze er in zitten Crucial DDR3 SODIMM 2x8GB 1600 C11.
bah bah
Net de laatste update uitgevoerd
Nu herkent mijn nas schijf 3 en 4 niet meer.
auw. Welke Qnap heb je?chimera2 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:07:
bah bah
TS-459 Pro II
Nu maar is een firmware terug en hopen dat hij ze weer herkent.
Update.
Na een downgrade werkt het nog steeds niet
gelukkig heb ik een backup van mijn foto's
Maar
[ Voor 23% gewijzigd door chimera2 op 08-06-2016 15:10 ]
Even contact zoeken met QNAP support, zijn altijd welwillend te helpen.
Damnchimera2 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:14:
[...]
TS-459 Pro II
Nu maar is een firmware terug en hopen dat hij ze weer herkent.
Update.
Na een downgrade werkt het nog steeds niet
gelukkig heb ik een backup van mijn foto's
Maarserie/film/apps/mp3
Had je ze in een Raid opstelling?
Heb je toevallig al geprobeerd om schijf 1 en 2 uit te halen en 3 en 4 op de plek van 3 en 4 te plaatsen? Kijken of dat helpt?
Raid 5MM99 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:24:
[...]
Damn![]()
Had je ze in een Raid opstelling?
Heb je toevallig al geprobeerd om schijf 1 en 2 uit te halen en 3 en 4 op de plek van 3 en 4 te plaatsen? Kijken of dat helpt?
Ik heb ze geswopt
disk 1en2 zitten nu in 3en4 en
disk 3en4 zitten nu in 1en2
Zo was het eerst:

en na de swop is het:

Nu ben ik 1 weer 1 2op2 3op3 4op4
nu ziet het er zo uit
Ik snap er geen bal meer van
[ Voor 16% gewijzigd door chimera2 op 09-06-2016 09:46 ]
Al contact gehad met Qnap? Mijn ervaringen met hun servicedesk (5-6 jaar geleden) waren erg goed!