Ik had nog een 4GB Kingston DDR3 kaartje liggen, die zit er nu in.
Ik heb een wat ouder beestje: TS-219p II
Weet iemand of hiervan het geheugen is uit te breiden?
(Ik kan m vanavond eens open schroeven om te kijken)
Edit:
Nee helaas
Weet iemand of hiervan het geheugen is uit te breiden?
(Ik kan m vanavond eens open schroeven om te kijken)
Edit:
Nee helaas
[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 04-11-2015 16:10 ]
Kan ik een share zonder security maken ?
Het is me wel gelukt een gebruiker te maken met password en zo de hdi dune werkend te krijgen.
Dat loopt prima, paar stukjes bluray gekeken en geen issues.
Liever helemaal geen security op deze shares..
Het is me wel gelukt een gebruiker te maken met password en zo de hdi dune werkend te krijgen.
Dat loopt prima, paar stukjes bluray gekeken en geen issues.
Liever helemaal geen security op deze shares..
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
via smb? Je kan toch guest volledige rechten geven?
controlpanel > shared folders > edit shared folder permission
controlpanel > shared folders > edit shared folder permission
Thx ga ik vannacht proberen, zal toch wel weer wakker zijn. De interface is wel te begrijpen, maar ik heb koorts en hoofdpijn dus zie het niet zo helder
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
ik heb sinds een aantal dagen een ts 251, gelijk maar geupgraded naar 4gb. Nu kan ik niet connecten met cloudlink. Als ik een oude versie installeer, kan ik het openen. Ga ik het updaten (wat ie aangeeft), dan verdwijnt het "openen" balkje naast het on/off knopje. Iemand een idee?
Ik ben er bijna uit, ik wil graag de TS-251 aanschaffen en het liefst met 4GD intern geheugen, zal deze DDR3 variant goed genoeg zijn? pricewatch: Crucial CT2KIT25664BF160BJ
zit nog te tijvelen tussen 2x2TB of 2x4TB HDD's qua betrouwbaar en snelheid is dan de WD red de beste optie? iemand zijn ervaring graag
zit nog te tijvelen tussen 2x2TB of 2x4TB HDD's qua betrouwbaar en snelheid is dan de WD red de beste optie? iemand zijn ervaring graag
[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 05-11-2015 21:27 ]
De TS-251+ is of komt bijna uit. Die heeft 8gb aan intern geheugen.... is wel een heel stuk duurder helaas...AngelusHD schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:06:
Ik ben er bijna uit, ik wil graag de TS-251 aanschaffen en het liefst met 4GD intern geheugen, zal deze DDR3 variant goed genoeg zijn? pricewatch: Crucial CT2KIT25664BF160BJ
Review:
http://www.computershopper.com/storage/reviews/qnap-ts-251
Specs:
https://www.qnap.com/i/us.../model.php?II=195&event=2
d'n oliesjeik
Hmmm, dat maakt het weer moeilijker, lijken wel de specs van de 253 maar dan in een zwart platic behuizing. Is de Celeron dualcore 2,4 ghz te traag om 1080p mkv x264 te transcode, loopt hij op ze tenen?. Alleen dan is de investering van 200+ te rechtvaardigen, ook met het oog op de toekomst voor de mkv x256 codec oftewel 4k.Oliesjeik1 schreef op zondag 08 november 2015 @ 02:25:
[...]
De TS-251+ is of komt bijna uit. Die heeft 8gb aan intern geheugen.... is wel een heel stuk duurder helaas...
Review:
http://www.computershopper.com/storage/reviews/qnap-ts-251
Specs:
https://www.qnap.com/i/us.../model.php?II=195&event=2
Het streamen van volwaardige blu-ray of tegen die tijd 4k bluray zal ik niet zo snel gaan streamen, mkv is voldoende kwaliteit voor mij, wel is het fijn met de aangeschafte nas dat ik dus mkv bestanden makkelijk zou kunnen transcode.
ts251+ is volgens mij een US only product. Prijsverschil met 253+ is sws gering.
Plex gebruikt ffmpeg daarmee loopt een celeron 1900 al snel op zijn tenen bij 1 mkv 1080p transcode stream. QVideo ondersteunt Quick Sync (van intel) en cpu gebruik is daarmee slechts enkele procenten bij transcoding.
Het is jammer dat Plex nog steeds zo zwaar leunt op de cpu en niet allerlei nieuwe functies ondersteunt zoals quick sync dus....
Plex gebruikt ffmpeg daarmee loopt een celeron 1900 al snel op zijn tenen bij 1 mkv 1080p transcode stream. QVideo ondersteunt Quick Sync (van intel) en cpu gebruik is daarmee slechts enkele procenten bij transcoding.
Het is jammer dat Plex nog steeds zo zwaar leunt op de cpu en niet allerlei nieuwe functies ondersteunt zoals quick sync dus....
Dat is jammer, het komt er dus op neer dat geen enkele nas onder de 500,- het transcode van een 1080p mkv file icm plex en een ATV 4 als plex client op zich kan nemen. Qvideo zou een optie kunnen zijn, maar met een andere mediaplayer kan je ervoor zorgen dat die wel de juiste mkv's codecs ondersteund waardoor je dus helemaal niet hoeft te transcode.
Met dit in gedachte zal een 231 ook voldoende zijn, of een synology 215j.
Bedankt voor je reply, zal er nog even goed overnadenken wat voor mij dan eigenlijk de juiste oplossing zal worden.
Met dit in gedachte zal een 231 ook voldoende zijn, of een synology 215j.
Bedankt voor je reply, zal er nog even goed overnadenken wat voor mij dan eigenlijk de juiste oplossing zal worden.
Ik heb nog even gekeken maar transcode naar webbrowser (plex webview) zorgt voor 25% usage in een piek. Normaal een stuk minder. Naar een iOS device meer... Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken dat de file dan meer gecomprimeerd moet worden.
Heb nog wel een chromecast & een ipad. Kan daarvan ook het cpu gebruik even testen bij transcoding.
Heb zelf een ts453+ met 8GB.
edit: bing bang theory 1080p webrip naar een iPad air2 ~74% cpu.
Heb nog wel een chromecast & een ipad. Kan daarvan ook het cpu gebruik even testen bij transcoding.
Heb zelf een ts453+ met 8GB.
[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 08-11-2015 15:45 ]
Ah nice, dan is de 251 duidelijk met een score van 1052 echt te weinig, de 253 zal het minimale moeten zijn (1900). Er word gezegt dat 2000 nodig is.lowfi schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:35:
Ik neem aan dat je plex gebruikt hebt met ipad air2 als plex client.
Net gelezen dat PHT (plex home theater) voor Qnap uit is, hierdoor kan je de HDMI uitgang kan gebruiken. Beide plex server en PTH dienen geinstaleerd te worden. Nadeel is dat je NAS bij je tv meubel moet staan.
Zou je ook een 10/12gb mkv 1080p film willen transcoden naar je ipad? icm plex, dit geeft een duidelijker beeld hoe de ATV met plex client zal werken. Uiteraard zal de ATV bedraad aangesloten worden waardoor je geen wifi beperkingen hebt. Hoewel ik net lees dat er maar een 10/100 ethernetport in de Atv4 zit.
Bedankt, de 253 had ik nog niet gezien. Ik woon in Canada dus de 251+ zou een optie kunnen zijn maar volgens mij is de 253 maar een paar tientjes duurder. Ik zal eens verder gaan onderzoeken welke ik wil. De 251+ is wel nieuwer overigens (october 2015) terwijl de 253 alweer een jaartje op de markt is.lowfi schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:01:
ts251+ is volgens mij een US only product. Prijsverschil met 253+ is sws gering.
Ik heb overigens op dit moment de TS-112 dus hoe dan ook zou ik erop vooruit gaan
[ Voor 29% gewijzigd door Oliesjeik1 op 08-11-2015 20:14 ]
d'n oliesjeik
Quantum.of.Solace.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-CtrlHD.cp(tt0830515).mkvAngelusHD schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:19:
[...]
Zou je ook een 10/12gb mkv 1080p film willen transcoden naar je ipad? icm plex, dit geeft een duidelijker beeld hoe de ATV met plex client zal werken. Uiteraard zal de ATV bedraad aangesloten worden waardoor je geen wifi beperkingen hebt. Hoewel ik net lees dat er maar een 10/100 ethernetport in de Atv4 zit.
16.42GB
cpu: 91%
Naar een iPad. Dit met PMS 0.9.12.19 transcoding staat op "original" voor lokale content
Thx, hij kan het dus wel aan de 253 of 453, dat is in iedergeval goed nieuws, dit zijn precies de files die ik ook gebruik. Bedankt voor het testenlowfi schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:04:
[...]
Quantum.of.Solace.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-CtrlHD.cp(tt0830515).mkv
16.42GB
cpu: 91%
Naar een iPad. Dit met PMS 0.9.12.19 transcoding staat op "original" voor lokale content
Ik heb dezelfde file ook afgespeeld met Qfile (of Qvideo) op de ipad en nu is cpu usage <10%.
Werk aan de winkel voor plex (of ffmpeg)
Werk aan de winkel voor plex (of ffmpeg)
Goedemiddag,
Zojuist heb ik een TS-253 Pro gekocht. De 2GB variant omdat het prijsverschil met 8GB mij te groot was. Gelijk heb ik daarbij ook een 8GB module gekocht maar nu weet ik niet zeker of deze NAS wel 8GB modules aan kan en of ik dus 2x 4GB nodig heb.
In de specificaties van QNAP lees ik dat de 8GB variant 2x 4GB heeft.
https://www.qnap.com/i/nl.../model.php?II=148&event=2
-edit-
8GB modules werken dus blijkbaar niet. 2X 4 besteld.
Zojuist heb ik een TS-253 Pro gekocht. De 2GB variant omdat het prijsverschil met 8GB mij te groot was. Gelijk heb ik daarbij ook een 8GB module gekocht maar nu weet ik niet zeker of deze NAS wel 8GB modules aan kan en of ik dus 2x 4GB nodig heb.
-edit-
[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 12-11-2015 21:35 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
Tijdje geleden had ik een Storagepool aangemaakt voor een raid configuratie. Hoe kan ik controleren via de GUI of ik de juiste raid configuratie heb aangemaakt?
update: gevonden! in versie 4.2
update: gevonden! in versie 4.2
Storage Center > Storage Space
Dubbel klik op de Storagepool (bijvoorbeeld "Storage Pool 1")
Er verschijnt een pop-up en dan staat daar bovenaan in 3e kolomn staat het raid type
[ Voor 44% gewijzigd door donderdraak op 13-11-2015 18:22 ]
Officieel niet, officieus welHeadshot_NL schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:59:
Goedemiddag,
-edit-
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
ah, als ik dat nou had geweten zou ik toch die 8GB module kiezen... scheelt 5 euro
Maar kan hij dan ook meer aan dan 8GB? Al weet ik niet of je dat wel nodig zou hebben en je dan een bottleneck hebt aan de CPU.
Maar kan hij dan ook meer aan dan 8GB? Al weet ik niet of je dat wel nodig zou hebben en je dan een bottleneck hebt aan de CPU.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=96171 hier staat het eaHeadshot_NL schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:58:
ah, als ik dat nou had geweten zou ik toch die 8GB module kiezen... scheelt 5 euro![]()
Edit 2x8 werkt gewoon
[ Voor 3% gewijzigd door Lief Adje op 13-11-2015 11:01 ]
Echt grappig ik vond SuperMarioBros Beta onder entertainment in de App Center
Zojuist heb ik de NAS aangesloten via HDMI op de TV. Daar geeft hij aan dat je het HybridDesk Station eerst moet configureren. Vervolgens klik ik het aan via de web interface maar krijg ik het volgende te zien:

Weet iemand wat dit kan zijn?
Nas heeft de laatste firmware en is al meerdere keren herstart. Mobiel, notebook en PC geven het zelfde weer op verschillende browsers.
Nas heeft de laatste firmware en is al meerdere keren herstart. Mobiel, notebook en PC geven het zelfde weer op verschillende browsers.
Als ik een NAS wil gebruiken metSickbear icm torrents en nieuwsgroepen, en daarnaast alleen voor het beschikbaar stellen van bestanden/mappen op het netwerk, is de Qnap TS-212P dan een goede optie? Ik twijfel namelijk een beetje tussen deze en de Zyxel NSA325 v2.
En als de Qnap de betere is, wat maakt in jullie ogen dan het verschil?
En als de Qnap de betere is, wat maakt in jullie ogen dan het verschil?
Ik had last van dezelfde fout op m'n 453pro na een update van QTS.Headshot_NL schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:53:
Zojuist heb ik de NAS aangesloten via HDMI op de TV. Daar geeft hij aan dat je het HybridDesk Station eerst moet configureren. Vervolgens klik ik het aan via de web interface maar krijg ik het volgende te zien:
[afbeelding]
Opgelost d.m.v. de package handmatig te installeren (downloaden vanaf de qnap-site) daarna ook chromen, kodi ets handmatig installeren.
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Ik heb een vraag. Ik heb nu een TS-212P in huis gehaald en probeer daar Sickbeard op te installeren, maar krijg de melding: [App Center] App install failed due to file format error.
Ik heb geen idee waar ik een correct installatiebestand vandaan moet halen. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Degene die fout gaat heet "SickBeard_141207.qpkg".
Ik heb geen idee waar ik een correct installatiebestand vandaan moet halen. Iemand die me uit de brand kan helpen?
Degene die fout gaat heet "SickBeard_141207.qpkg".
Is dat niet een ARM nas waarop je een x86 qpkg probeert te installeren?
Dat was in eerste instantie zo, maar ik had daarna echt eentje te pakken die expliciet ook voor ARM processors geschikt was. Bovendien is die foutmelding net anders en geeft Qnap keurig aan dat het installatiebestand alleen voor x86 is.
Hoe ook: het is uiteindelijk gelukt om een ander installatiebestand te vinden die wel werkte. Vreemd genoeg was dat bestand ook dik 6MB groot in plaats van 130KB.
Hoe ook: het is uiteindelijk gelukt om een ander installatiebestand te vinden die wel werkte. Vreemd genoeg was dat bestand ook dik 6MB groot in plaats van 130KB.
[ Voor 16% gewijzigd door BramSd op 17-11-2015 09:54 ]
Beste allemaal, ik zit te denken om een nieuwe NAS te kopen (heb momenteel een DS112j, en zodra ik de webportal open schiet de cpu al naar 80%)
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de TS-251 met een geheugen update of een DS216play.
Ik kan op internet niet echt een vergelijking vinden en als ik puur naar specs kijk zou ik verwachten dat de Qnap verre weg de synology in de grond stampt. Maar vaak wordt de vergelijking gemaakt een andere minder sterke nas.
Ook omdat ik bij de DS216play citaten voorbij zie komen dat die 4k kan transcoden en ik hier lees dat de Qnap moeite heeft met 1080p.
Mijn vraag concreet is dus:
Wat is aan te bevelen een QNAP TS-251 (4/8gb) of een Synology DS216 play.
Ik heb een grote collectie met films (alles enkel en alleen in 1080p met 5.1) en wil dit uitbreiden met 4k content zodra dit beschikbaar is.
Tot nu toe heb ik nooit hoeven transcoden omdat mijn smart tv's mijn NAS direct kunnen uitlezen. Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet helemaal snap waarvoor iedereen het doet.
Ik wil gebruik maken van plex of kodi (als de qnap 1080p kodi trekt) met een app die ik op de tv kan downloaden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de TS-251 met een geheugen update of een DS216play.
Ik kan op internet niet echt een vergelijking vinden en als ik puur naar specs kijk zou ik verwachten dat de Qnap verre weg de synology in de grond stampt. Maar vaak wordt de vergelijking gemaakt een andere minder sterke nas.
Ook omdat ik bij de DS216play citaten voorbij zie komen dat die 4k kan transcoden en ik hier lees dat de Qnap moeite heeft met 1080p.
Ik heb een grote collectie met films (alles enkel en alleen in 1080p met 5.1) en wil dit uitbreiden met 4k content zodra dit beschikbaar is.
Tot nu toe heb ik nooit hoeven transcoden omdat mijn smart tv's mijn NAS direct kunnen uitlezen. Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet helemaal snap waarvoor iedereen het doet.
Ik wil gebruik maken van plex of kodi (als de qnap 1080p kodi trekt) met een app die ik op de tv kan downloaden.
Goede avond allemaal,
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem: wanneer ik wil inloggen op de admin interface pagina, door het IP adres van mijn QNAP-TS 239 PRO in safari in te vullen, kan ik niet inloggen. Ik druk op de knop maar er gebeurt niks of hij blijft hangen in het laad scherm.
Het vreemden is dat ik met mijn QNAP HS251 wel kan inloggen op deze manier. Ook kan ik via bovenstaande manier via mijn telefoon inloggen op de TS 239 PRO, maar niet via mijn browser. Geprobeerd met safari, chrome en explorer.
Echter wanneer ik de firmware downgrade naar 4.1.1 kan ik wel inloggen via safari.
Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn ik ben ten einde raad. Veel forums rondgestruind maar ook hier kan ik het antwoord niet vinden.
Alvast bedankt
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem: wanneer ik wil inloggen op de admin interface pagina, door het IP adres van mijn QNAP-TS 239 PRO in safari in te vullen, kan ik niet inloggen. Ik druk op de knop maar er gebeurt niks of hij blijft hangen in het laad scherm.
Het vreemden is dat ik met mijn QNAP HS251 wel kan inloggen op deze manier. Ook kan ik via bovenstaande manier via mijn telefoon inloggen op de TS 239 PRO, maar niet via mijn browser. Geprobeerd met safari, chrome en explorer.
Echter wanneer ik de firmware downgrade naar 4.1.1 kan ik wel inloggen via safari.
Weet iemand van jullie wat het probleem kan zijn ik ben ten einde raad. Veel forums rondgestruind maar ook hier kan ik het antwoord niet vinden.
Alvast bedankt
Ik gebruik zelf de TS-251 (zelf 4GB werkgeheugen er in gezet), en kan zeggen dat deze met Kodi erg fijn werkt. Full HD films zijn geen probleem vanaf de NAS. Ik weet niet precies hoe dit met 4k zit.Qwero schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:39:
Beste allemaal, ik zit te denken om een nieuwe NAS te kopen (heb momenteel een DS112j, en zodra ik de webportal open schiet de cpu al naar 80%)
Op dit moment ben ik hard op zoek naar een nieuwe NAS te vervanging van mijn Synology DS411.
Ik was opnieuw aan het kijken voor een Synology, tot ik het volgende filmpje tegen kwam:
YouTube: The QNAP TS-251+ Walkthrough and Talkthrough with SPAN.COM
Volgens mij is deze NAS nog niet beschikbaar in NL, maar de specs zijn best wel ziek (ivm Synology systemen).
Ik was opnieuw aan het kijken voor een Synology, tot ik het volgende filmpje tegen kwam:
Volgens mij is deze NAS nog niet beschikbaar in NL, maar de specs zijn best wel ziek (ivm Synology systemen).
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is dit gewoon de TS-251 met een upgrade van het werkgeheugen (1gb vs 8gb). Iets dat je zelf ook makkelijk zou kunnen doen (ik spreek uit ervaring, het was echt easy).Protax schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:49:
Op dit moment ben ik hard op zoek naar een nieuwe NAS te vervanging van mijn Synology DS411.
Nee het is een quad ipv dual core, verder kun je tot 2x8 upgraden (iig bij de TS-251, officeel tot 2x4)Edzeau schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 02:11:
[...]
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is dit gewoon de TS-251 met een upgrade van het werkgeheugen (1gb vs 8gb). Iets dat je zelf ook makkelijk zou kunnen doen (ik spreek uit ervaring, het was echt easy).
Ik heb mijn oude Celvin Q700 (is gelijk aan QNAP TS-219) omgezet naar Debian.
Nu wil ik deze voorzien van 2x 3TB schijven.
Echter weet ik niet of dit ondersteund gaat worden aangezien de bootloader (U-Boot) nooit meer geupdate is en de schijven groter zijn dan 2,2TB
Weet iemand hier meer op te vertellen?
Misschien dat onderverdelen in kleinere partities werkt?
Zou zonde zijn als ik de HDD's koop en er niets mee kan.
Huidige installatie:
U-Boot: U-Boot 1.1.4 (Apr 23 2009 - 19:01:28) Marvell version: 3.4.4
Kernel: 3.16.0-4-kirkwood
Debian version: 8.2
Nu wil ik deze voorzien van 2x 3TB schijven.
Echter weet ik niet of dit ondersteund gaat worden aangezien de bootloader (U-Boot) nooit meer geupdate is en de schijven groter zijn dan 2,2TB
Weet iemand hier meer op te vertellen?
Misschien dat onderverdelen in kleinere partities werkt?
Zou zonde zijn als ik de HDD's koop en er niets mee kan.
Huidige installatie:
U-Boot: U-Boot 1.1.4 (Apr 23 2009 - 19:01:28) Marvell version: 3.4.4
Kernel: 3.16.0-4-kirkwood
Debian version: 8.2
Ik heb Debian op een TS-219 in gebruik gehad met 2x 4 Tb en op een TS-221 in gebruik gehad met 1x5 en 1x8 Tb - geen enkel probleem.
u-boot laadt de kernel en initrd uit flash, en de initrd boot vervolgens van de harde schijf. Een oude u-boot geeft dus geen problemen met de schijf-grootte.
u-boot laadt de kernel en initrd uit flash, en de initrd boot vervolgens van de harde schijf. Een oude u-boot geeft dus geen problemen met de schijf-grootte.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Ah dank! Geeft mij weer wat zekerheid.thunder7 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:26:
Ik heb Debian op een TS-219 in gebruik gehad met 2x 4 Tb en op een TS-221 in gebruik gehad met 1x5 en 1x8 Tb - geen enkel probleem.
Ik heb de TS-251+ inmiddels besteld en deze komt volgende week binnen. Eens kijken of deze wat sneller is dan mijn huidige TS-112....Lief Adje schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:52:
[...]
Nee het is een quad ipv dual core, verder kun je tot 2x8 upgraden (iig bij de TS-251, officeel tot 2x4)
d'n oliesjeik
Ik zit er over te denken om de TAS-268 te bestellen. Iemand hier al ervaring mee?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Kan ik met qsync regelen dat zodra mijn iPhone in mijn wifi zit, hij automatisch de fotos op de iPhone upload naar mijn qnap nas? (TS-210)
Zoja, Als ik de fotos verwijder van mijn iPhone, verwijderd hij ze dan ook op de nas?
Zoja, Als ik de fotos verwijder van mijn iPhone, verwijderd hij ze dan ook op de nas?
Hier komt vandaag of morgen een pricewatch: QNAP Turbo NAS TS-451U binnen en 4x Western Digital RED 4TB schijven
. Iedere 3 jaar mogen we op kosten van de zaak een pc of laptop aanschaffen voor een bepaald budget.
Mijn laptop (van de zaak) functioneert nog prima en is net anderhalf jaar oud. Nu wil ik al een tijdje mijn NAS upgraden en wil ik thuis graag wat met virtualisatie gaan doen om ervaring op te doen op dat gebied en zelf te kunnen experimenteren. Op die manier mijn verhaal onderbouwt en toestemming gekregen om deze te bestellen, op kosten van de zaak
Uiteraard gaat ie ook wel gebruikt worden om mijn films, muziek en documenten op te zetten, maar een deel van de capaciteit wil ik toch gaan gebruiken voor iSCSI-connecties via een apart VLAN (geschikte switch heb ik al) naar een machine waar VMware ESX of een freeware variant op gaat draaien.
Mijn laptop (van de zaak) functioneert nog prima en is net anderhalf jaar oud. Nu wil ik al een tijdje mijn NAS upgraden en wil ik thuis graag wat met virtualisatie gaan doen om ervaring op te doen op dat gebied en zelf te kunnen experimenteren. Op die manier mijn verhaal onderbouwt en toestemming gekregen om deze te bestellen, op kosten van de zaak
Uiteraard gaat ie ook wel gebruikt worden om mijn films, muziek en documenten op te zetten, maar een deel van de capaciteit wil ik toch gaan gebruiken voor iSCSI-connecties via een apart VLAN (geschikte switch heb ik al) naar een machine waar VMware ESX of een freeware variant op gaat draaien.
[ Voor 92% gewijzigd door FastFred op 14-12-2015 12:19 ]
Heeft er iemand meer informatie over het nieuwe product van QNAP genaamd QPulse wat in begin 2016 uitkomt?
Ik vermoed dat het iets in de trend is van het oude Pulse....
Ik vermoed dat het iets in de trend is van het oude Pulse....
[ Voor 9% gewijzigd door donderdraak op 17-12-2015 23:40 ]
Ik ben aan het kijken naar een Q-NAP als vervanger voor mijn Synology. Nu zag ik dat de Q-NAP serie ook Kodi via HDMI support. Weet iemand of zo'n apparaatje ook full-blown 50GB blu-rays met DTS-HD kan spelen en zo? Of gaat dat iets te ver voor m?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Als je de nieuwste besteld wel ja. Maar die zijn volgens mij net aangekondigd en nog niet uit.DennusB schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:29:
Ik ben aan het kijken naar een Q-NAP als vervanger voor mijn Synology. Nu zag ik dat de Q-NAP serie ook Kodi via HDMI support. Weet iemand of zo'n apparaatje ook full-blown 50GB blu-rays met DTS-HD kan spelen en zo? Of gaat dat iets te ver voor m?
Die oude trekken dat dus niet? Ook al hebben ze Kodi en Full-HD support?Kashika schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:14:
[...]
Als je de nieuwste besteld wel ja. Maar die zijn volgens mij net aangekondigd en nog niet uit.
De huidige lijn (oud) is krachtig genoeg voor de meeste toepassingen. Ik denk van wel, maar weet het niet zekerDennusB schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:17:
[...]
Die oude trekken dat dus niet? Ook al hebben ze Kodi en Full-HD support?
Ik heb een oude TS-409 staan en draai daarop NZBGet. Sinds eergisteren kan ik deze niet meer benaderen. Het adres 192.168.0.XXX:6789/# geeft een "This web page is not available"
Enig idee wat er mis kan zijn? Ik heb al een aantal malen nzbget opnieuw geïnstalleerd. Of is het gewoon tijd voor een nieuwe nas
Enig idee wat er mis kan zijn? Ik heb al een aantal malen nzbget opnieuw geïnstalleerd. Of is het gewoon tijd voor een nieuwe nas
Volgens mij kan de huidige generatie dat ook wel, de 51 en 53 serieDennusB schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:29:
Ik heb een TS-412 Qnap staan thuis. Nu wil ik graag een VPN op de Qnap installeren. Niet via de router omdat ik alleen de Qnap via VPN wil laten lopen.
Ik gebruik purevpn.
Nu hebben ze een tutorial staan op hun website. https://support.purevpn.c...s-4-x-openvpn-setup-guide
Echter lijkt het me geen simpele oplossing. Je moet zelf bij elke reboot weer een file terug naar de Qnap kopieren. Met al die firmware updates wordt de Qnap nogal regelmatig gereboot.
Heeft iemand een idee of dit de way to go is? Heeft iemand het zo draaien of andere tips?
Ik gebruik purevpn.
Nu hebben ze een tutorial staan op hun website. https://support.purevpn.c...s-4-x-openvpn-setup-guide
Echter lijkt het me geen simpele oplossing. Je moet zelf bij elke reboot weer een file terug naar de Qnap kopieren. Met al die firmware updates wordt de Qnap nogal regelmatig gereboot.
Heeft iemand een idee of dit de way to go is? Heeft iemand het zo draaien of andere tips?
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
mn Qnap TS451 is overleden.
was ineens dood, deed helemaal niets meer.
nog helemaal binnen garantie, is nu onder RMA teruggestuurd, maar dat heb ik, uiteraard, gedaan zonder de HDD's erin.
ik hoop toch wel dat mn data weer beschikbaar is als ik die HDD's weer terugplaats in de vervangende/gerepareerde unit ?
was ineens dood, deed helemaal niets meer.
nog helemaal binnen garantie, is nu onder RMA teruggestuurd, maar dat heb ik, uiteraard, gedaan zonder de HDD's erin.
ik hoop toch wel dat mn data weer beschikbaar is als ik die HDD's weer terugplaats in de vervangende/gerepareerde unit ?
specs : wil je niet weten
Qnap is weer terug, werkt weer prima, HDD's erin en meteen weer online, zonder dataloss.
specs : wil je niet weten
ik heb een probleempje met mijn TS212,
Deze verandert uit zichzelf na een bepaalde tijd (elke keer ander) het wachtwoord. Deze staan op standaard admin/admin en dan kan ik er dus niet meer in.
Oplossing is het indrukken van de restknopje voor 5 seconden, dan rest hij het ww en verder niets maar das eigenlijk natuurlijk niet de bedoeling.
Deze verandert uit zichzelf na een bepaalde tijd (elke keer ander) het wachtwoord. Deze staan op standaard admin/admin en dan kan ik er dus niet meer in.
Oplossing is het indrukken van de restknopje voor 5 seconden, dan rest hij het ww en verder niets maar das eigenlijk natuurlijk niet de bedoeling.
www.weitjerock.com
Verwijderd
Zelf he ik een ts-469l en kan ik perfect couchpotato, sonar, etc... installeren.
Nu wou ik dat ook installleren bij een vriend met een HS-210, maar het lukt me niet omdat de arm versie van qmono niet compatible is met de Marvell 88F6282 soc.
Is er soms een andere manier om CP, sonar (eventueel sickbeard) te installeren?
Of een andere versie van mono?
Nu wou ik dat ook installleren bij een vriend met een HS-210, maar het lukt me niet omdat de arm versie van qmono niet compatible is met de Marvell 88F6282 soc.
Is er soms een andere manier om CP, sonar (eventueel sickbeard) te installeren?
Of een andere versie van mono?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Sinds een paar weken beschik ik over een TS-251. Geweldig apparaat trouwens.
Bij de installatie van de NAS kon ik er voor kiezen om een deel van de harde schijf te reserveren voor snapshots (herstelpunten).
Helaas blijkt nu dat de mogelijkheid om snapshats te maken 4 GB intern geheugen vereist. Aangezien mijn TS-251 daar niet over beschikt, zou ik graag die snapchat-systeempartitie weer willen verwijderen en de vrijgekomen ruimte bij de opslag voegen.
Ik heb op zowel de QNAP-site als op het officiële QNAP-forum gezocht of er daar iets over te vinden is, maar helaas pindakaas...
Heeft iemand enig idee hoe dat zou zijn uit te voeren, zonder gegevensverlies, of moet ik weer helemaal opnieuw beginnen? Ik zoek dus iets als partedmagic of zo.
Bij de installatie van de NAS kon ik er voor kiezen om een deel van de harde schijf te reserveren voor snapshots (herstelpunten).
Helaas blijkt nu dat de mogelijkheid om snapshats te maken 4 GB intern geheugen vereist. Aangezien mijn TS-251 daar niet over beschikt, zou ik graag die snapchat-systeempartitie weer willen verwijderen en de vrijgekomen ruimte bij de opslag voegen.
Ik heb op zowel de QNAP-site als op het officiële QNAP-forum gezocht of er daar iets over te vinden is, maar helaas pindakaas...
Heeft iemand enig idee hoe dat zou zijn uit te voeren, zonder gegevensverlies, of moet ik weer helemaal opnieuw beginnen? Ik zoek dus iets als partedmagic of zo.
Okey lieve mensen, graag wil ik een beroep doen op jullie kennis. Ik wil graag een nieuwe Qnap aanschaffen. Het wordt mijn 2e en krijgt een belangrijkere rol dan voorheen. Dit is mijn situatie:
- Huidige Qnap NAS is een TS 210 met 2TB gespiegeld.
Ik werk op zolder. Momenteel met een iMac met beperkte opslag. Voor een groot deel gebeurd dit wel op de imac en wordt er ieder uur een time machine backup gemaakt naar de Qnap. Alle fotos en films van de kids staan op de NAS. Mijn werk staat ook grotendeels op de NAS maar ik ben er niet tevreden over. Groot nadeel vind ik de snelheid tussen de NAS en mijn computer. Dit weerhoud mij ervan op direct op de NAS te werken.
Al een tijdje ben ik aan het kijken of ik naar cloud opslag stap. Maar er zijn een paar factoren die me niet bevallen. Als ik een nieuwe NAS aanschaf en deze laat backuppen naar mijn oudere NAS ben ik toch ook goed bezig lijkt mij. De oude nas zal naar mijn moeder verhuizen. Het idee is om ze snachts met elkaar te laten kletsen.
Mijn wensen:
- Bekijken of het mogelijk is om vanaf de NAS te werken. Wellicht deels. Zijn er snellere verbindingen mogelijk dan via een netwerk kabel? Er komt een nieuwe computer aan over een paar maanden. Wellicht kan ik daar een kaartje in prikken die het werken met een NAS verbeterd?
- Met 2 of 4 schijven, wat is verstandig? Welke RAID setup is dan de beste keuze om vlug te werken? Is er een SSD / HDD combi mogelijk?
Opslag van 2 of 3TB moet voldoende zijn voor
- Ik ga overstappen van OSX naar Windows. Windows gaat ik ieder uur een backup laten maken naar de NAS.
- Van die uitklikbare bays is misschien wel handig ipv open schroeven.
- is een budget van 5 tot 900 euro te doen?
tips/suggesties zijn welkom. Ik kom er niet helemaal uit op de website van Qnap. Diverse opties met diverse afwijkingen, ieder zijn plussen en minnen. Waar doe ik nou goed aan
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik werk op zolder. Momenteel met een iMac met beperkte opslag. Voor een groot deel gebeurd dit wel op de imac en wordt er ieder uur een time machine backup gemaakt naar de Qnap. Alle fotos en films van de kids staan op de NAS. Mijn werk staat ook grotendeels op de NAS maar ik ben er niet tevreden over. Groot nadeel vind ik de snelheid tussen de NAS en mijn computer. Dit weerhoud mij ervan op direct op de NAS te werken.
Al een tijdje ben ik aan het kijken of ik naar cloud opslag stap. Maar er zijn een paar factoren die me niet bevallen. Als ik een nieuwe NAS aanschaf en deze laat backuppen naar mijn oudere NAS ben ik toch ook goed bezig lijkt mij. De oude nas zal naar mijn moeder verhuizen. Het idee is om ze snachts met elkaar te laten kletsen.
Mijn wensen:
- Bekijken of het mogelijk is om vanaf de NAS te werken. Wellicht deels. Zijn er snellere verbindingen mogelijk dan via een netwerk kabel? Er komt een nieuwe computer aan over een paar maanden. Wellicht kan ik daar een kaartje in prikken die het werken met een NAS verbeterd?
- Met 2 of 4 schijven, wat is verstandig? Welke RAID setup is dan de beste keuze om vlug te werken? Is er een SSD / HDD combi mogelijk?
- Ik ga overstappen van OSX naar Windows. Windows gaat ik ieder uur een backup laten maken naar de NAS.
tips/suggesties zijn welkom. Ik kom er niet helemaal uit op de website van Qnap. Diverse opties met diverse afwijkingen, ieder zijn plussen en minnen. Waar doe ik nou goed aan
Sneller dan gigabit? Met wat voor files werk je dan? Zijn die zo groot?RoyK schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:01:
Okey lieve mensen, graag wil ik een beroep doen op jullie kennis. Ik wil graag een nieuwe Qnap aanschaffen. Het wordt mijn 2e en krijgt een belangrijkere rol dan voorheen. Dit is mijn situatie:
Mijn wensen:
Er zijn 10Gb modellen van qnap. Theoretische doorvoersnelheid is dan zon ~ 1000MB/s. Via Iscsi is de latency mss nig wat te verlagen? Hier heb ik geen ervaring mee.
Hou er rekening mee dat je met deze opstelling ook een 10Gb switch moet kopen. En een 10Gb lan kaart in je nieuwe pc
Hou er rekening mee dat je met deze opstelling ook een 10Gb switch moet kopen. En een 10Gb lan kaart in je nieuwe pc
Hmm, okey, dan zal daar dus ook weer een kostenpost ontstaan. Het voordeel is dat ik niet afhankelijk ben van een backup ieder uur. Nadeel is dat een backup ieder uur een file history heeft wat ook zijn voordelen weer heeft. (misschien nog wel beter dan direct op de NAS werken)
Mijn files groeien makkelijk naar de 1 tot 2GB. En als ik mijn scherm aan het opnemen ben knikkeren die zo de 4GB in. Dus het gaat hard ja
Mijn files groeien makkelijk naar de 1 tot 2GB. En als ik mijn scherm aan het opnemen ben knikkeren die zo de 4GB in. Dus het gaat hard ja
Maar dan heb je aan gigabit met wat deftige schijven echt wel voldoende hoor... ik dacht dat je het over honderden gigabytes had of zo.RoyK schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:55:
Hmm, okey, dan zal daar dus ook weer een kostenpost ontstaan. Het voordeel is dat ik niet afhankelijk ben van een backup ieder uur. Nadeel is dat een backup ieder uur een file history heeft wat ook zijn voordelen weer heeft. (misschien nog wel beter dan direct op de NAS werken)
ahh nee, ik zit niet aan zulke monsterlijke hoeveelheden. Ik merk gewoon dat mijn huidige NAS wel te wensen over laat als het gaat om snelheid. Of dat nu ligt aan de schijven, aan de NAS zelf of aan de verbinding, zou ik niet durven te zeggen. Mijn iMac loopt naar een 1GB switch, net als de NAS.DennusB schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:55:
[...]
Maar dan heb je aan gigabit met wat deftige schijven echt wel voldoende hoor... ik dacht dat je het over honderden gigabytes had of zo.
Hmm waarom wil de Qnap surveillance station geen opnames maken (nieuwe TS-231 met nu 4.2 firmware).
Hij maakt wel braaf de dirs aan:
.record_nvr_pre\channel1
.record_nvr_tmp\channel1
Met daarin avi's voor de pre recording seconden, maar hij wil niks opslaan bij alarm/motion detection (terwijl dat uiteraard wel braaf is aangezet
)
Op de oude NAS (oude Qnap met 4.1) was het ook al zo'n gesteggel waarna het plotseling magisch werkte ...
Hij maakt wel braaf de dirs aan:
.record_nvr_pre\channel1
.record_nvr_tmp\channel1
Met daarin avi's voor de pre recording seconden, maar hij wil niks opslaan bij alarm/motion detection (terwijl dat uiteraard wel braaf is aangezet
Op de oude NAS (oude Qnap met 4.1) was het ook al zo'n gesteggel waarna het plotseling magisch werkte ...
Ik zou de verbinding tussen computer en NAS eens testen. Zelf gebruik ik daarvoor Lan Speed Test (voor Windows).RoyK schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:58:
[...]
ahh nee, ik zit niet aan zulke monsterlijke hoeveelheden. Ik merk gewoon dat mijn huidige NAS wel te wensen over laat als het gaat om snelheid. Of dat nu ligt aan de schijven, aan de NAS zelf of aan de verbinding, zou ik niet durven te zeggen. Mijn iMac loopt naar een 1GB switch, net als de NAS.
Mijn gigabit LAN bleek op sommige trajecten slechts op 100 Mb te werken, eerst door een slecht gemonteerde stekker en vervolgens door een defecte switch. Er kunnen ook situaties ontstaan waarin je alle apparaten uit en weer aan moet zetten om de volle snelheid te herstellen.
Ik heb een testje gedaan. Hier haal jij vast meer informatie uitdrfruit schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:24:
[...]
Ik zou de verbinding tussen computer en NAS eens testen. Zelf gebruik ik daarvoor Lan Speed Test (voor Windows).
Mijn gigabit LAN bleek op sommige trajecten slechts op 100 Mb te werken, eerst door een slecht gemonteerde stekker en vervolgens door een defecte switch. Er kunnen ook situaties ontstaan waarin je alle apparaten uit en weer aan moet zetten om de volle snelheid te herstellen.
Version 1.3.1
OS Version: Mac OS X
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz
Date: 12/31/2015
Time: 12:30:34
Program Parameters: 0
High Performance Timer: 0.000000001
Test File: NW_SpeedTest.dat
Write Time = 17.8183284 Seconds
Write Speed = 11.2244000 Mbps
Read Time = 0.9141360 Seconds
Read Speed = 218.7858160 Mbps
Is het nou Mb of MB? 11Mbps is heel traag (~1,5MB/s) terwijl 218Mbps redelijk klinkt (~27MB/s) maar inderdaad niet snel. Maar dit gaat over je oude NAS, denk ik?RoyK schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:37:
[...]
Write Speed = 11.2244000 Mbps
Read Time = 0.9141360 Seconds
Read Speed = 218.7858160 Mbps
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja, dit is van mijn computer naar mijn NAS (TS-210), komt dit dan door mijn kabels naar de NAS of ligt het aan mijn harde schijven? (eco green dingen)Room42 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:01:
[...]
Is het nou Mb of MB? 11Mbps is heel traag (~1,5MB/s) terwijl 218Mbps redelijk klinkt (~27MB/s) maar inderdaad niet snel. Maar dit gaat over je oude NAS, denk ik?
Vandaag was ik er helemaal uit, ik ga een synology kopen en wel de ds 215+
Tot ik op het laatst nog de specs zag van de qnap ts-251+ en de 253a welke superieur lijken.
Volgens mij heeft synology betere software en werkt die beter met mijn Mac. Wat ik ermee wil doen is grote bestanden downloaden van nieuwsgroepen dus nzbget, spotlite en couchpotato zouden moeten werken en zou hij geen moeite mogen hebben met 40 à 50Gb bestanden.
Hoe verhoudt qnap zich tot synology op bovenstaande?
Tot ik op het laatst nog de specs zag van de qnap ts-251+ en de 253a welke superieur lijken.
Volgens mij heeft synology betere software en werkt die beter met mijn Mac. Wat ik ermee wil doen is grote bestanden downloaden van nieuwsgroepen dus nzbget, spotlite en couchpotato zouden moeten werken en zou hij geen moeite mogen hebben met 40 à 50Gb bestanden.
Gisteren mijn 251 binnen gehad en wat een top ding. Mede door die HDMI uitgang. Veel meer waar voor je geld.Bigg Balls schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:55:
Aan de schijven zal het niet liggen, tenzij deze bijna vol zijn. Het kan aan de kabels liggen of aan een netwerkapparaat zoals een router of switch.RoyK schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:31:
[...]
Ja, dit is van mijn computer naar mijn NAS (TS-210), komt dit dan door mijn kabels naar de NAS of ligt het aan mijn harde schijven? (eco green dingen)
In mijn netwerk zie ik snelheden van ca. 390 Mbps schrijven en 560 Mbps lezen tussen pc en NAS. Deze cijfers kunnen verschillen afhankelijk van allerlei factoren, maar als er iets mis is, dalen de snelheden direct tot onder de 100. Het lijkt me dat jouw leessnelheid wel op een gigabitverbinding duidt, maar de schrijfsnelheid niet.
Simpele dingen die je zou kunnen proberen is de kabels los- en weer vastmaken (of als dat mogelijk is, een andere kabel proberen) en alle apparaten in de keten een keer herstarten.
Ik ben geen netwerk- of Mac-expert, dus voor verdere adviezen ben je op anderen aangewezen.
Wat denk je dat er beter werkt op een synology als je een Mac hebt? Timemachine? AFP? Dat gebruik ik hier ook...Bigg Balls schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:55:
Ik heb zelf ook getwijfeld over synology of qnap maar uiteindelijk hebben de betere specs en dat je zonder problemen het geheugen kan uitbreiden ervoor gezorgd dat ik een qnap heb gekocht. Een VM draaien met windows 10 vond ik ook wel een grappige feature.
Nzbget en dat soort zaken werkt op elke nas.
Toegegeven de synology community is groter maar er zitten op het qnap forum genoeg toegewijde gebruikers...
heb ook lang zitten twijfelen tussen een synology of qnap. uiteindelijk voor qnap gekozen omdat je daar voro hetzelfde geld veel betere specs krijgt. Ik heb een 251 gekocht en daar zelf 8gb geheugen in gezet (echt een eitje).Bigg Balls schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:55:
Tot op heden nooit spijt gehad van mijn keuze. Downloaden (via nzb), films kijken etc gaat prima
Niemand?
Dan ga ik de NAS toch maar een keer resetten naar fabrieksinstellingen...
Dan ga ik de NAS toch maar een keer resetten naar fabrieksinstellingen...
TiesD schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:08:
Sinds een paar weken beschik ik over een TS-251. Geweldig apparaat trouwens.
Ik heb op zowel de QNAP-site als op het officiële QNAP-forum gezocht of er daar iets over te vinden is, maar helaas pindakaas...![]()
Ik heb een TAS-268 aangeschaft. Nu heb ik een vraag hierover: Ik heb er uiteraard ook Kodi op staan. Maar als ik hiermee films en series afspeel dan wordt dit lang zo goed niet als dat ik het met de qnap media app afspeel. Via kodi is het beeld niet superscherp en hakkeld. Waar zou dit aan liggen?
Zakelijk twijfelen we of we een QNAP TVS-EC1280U-SAS-RP of Synology RS18016xs+ het beste kunnen aanschaffen, ik zie amper verschil tussen deze 2 modellen. Heeft iemand ervaring met de QNAP?
Ben ik voor een VPN vraag op de Qnap aan het juiste adres?
Ik gebruik PureVPN en gebruik deze https://support.purevpn.c...s-4-x-openvpn-setup-guide manual om Mijn Qnap van VPN te voorzien.
Ik heb de hele manual doorlopen maar ik heb de indruk dat hij niet werkt. Kijk deze link:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4191027/vpn/PureVPN.jpg
Ip verzonden ontvangen- daar staat helemaal niets? In tegenstelling tot stap 10 in de manual
Maar als ik op de blauwe knop verbonden probeer te drukken krijg ik na lang laden een pop up scherm met verbindingsfout.
Ik heb deze al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd . De rest van de manual is wel allemaal gelukt.
Er draaide wel een VPN server maar die heb ik helemaal weggehaald en dat zou geen probleem meer mogen opleveren.
Ik gebruik PureVPN en gebruik deze https://support.purevpn.c...s-4-x-openvpn-setup-guide manual om Mijn Qnap van VPN te voorzien.
Ik heb de hele manual doorlopen maar ik heb de indruk dat hij niet werkt. Kijk deze link:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4191027/vpn/PureVPN.jpg
Ip verzonden ontvangen- daar staat helemaal niets? In tegenstelling tot stap 10 in de manual
Maar als ik op de blauwe knop verbonden probeer te drukken krijg ik na lang laden een pop up scherm met verbindingsfout.
Ik heb deze al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd . De rest van de manual is wel allemaal gelukt.
Er draaide wel een VPN server maar die heb ik helemaal weggehaald en dat zou geen probleem meer mogen opleveren.
[ Voor 3% gewijzigd door dread op 08-01-2016 17:34 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Beste mede tweakers. Ik zit een beetje vast met iets wat heel simpel lijkt: FTP gebruik.
Het lukt me om een ftp server te maken op een QNAP TS-231, maar die kan ik alleen benaderen met het admin account. Elke andere user die ik creëer, zelfs als deze dezelfde rechten krijgt als de admin, krijgt geen toegang.
Ik probeer het via het lokale netwerk. SFTP en FTPS ook geprobeerd, geen resultaat.
Ik heb de manuals erop na geslagen, maar ik kan niks vinden wat me verder kan helpen.
Op het QNAP forum kan ik een thread vinden waarbij de OP zegt dat hij het als bug heeft gemeld bij QNAP voor de 4.2 release. Maar het lijk me sterk dat ik dan maar 1 thread kan vinden met dit probleem toch?
Heeft iemand een tip of oplossing? Het lijkt me dat FTP toch wel één van de basis features van een NAS is.
Het lukt me om een ftp server te maken op een QNAP TS-231, maar die kan ik alleen benaderen met het admin account. Elke andere user die ik creëer, zelfs als deze dezelfde rechten krijgt als de admin, krijgt geen toegang.
Ik probeer het via het lokale netwerk. SFTP en FTPS ook geprobeerd, geen resultaat.
Ik heb de manuals erop na geslagen, maar ik kan niks vinden wat me verder kan helpen.
Op het QNAP forum kan ik een thread vinden waarbij de OP zegt dat hij het als bug heeft gemeld bij QNAP voor de 4.2 release. Maar het lijk me sterk dat ik dan maar 1 thread kan vinden met dit probleem toch?
Heeft iemand een tip of oplossing? Het lijkt me dat FTP toch wel één van de basis features van een NAS is.
Be small, act BIG.
Bij de users het laatste logo'tje (vier rechthoekjes - "privileges" ) kun je aanpassen waar user toegang tot hebben (bijvoorbeeld ftp).
Bij mij werkt t
Bij mij werkt t
[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 09-01-2016 20:48 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Bedankt, die had ik ook al gevonden. Helaas is dat niet de oplossing.Achilles schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:48:
Bij de users het laatste logo'tje (vier rechthoekjes - "privileges" ) kun je aanpassen waar user toegang tot hebben (bijvoorbeeld ftp).
Bij mij werkt t
Be small, act BIG.
Bedoel je dat je geen verbinding kan opbouwen met de server of dat je niet kan inloggen op de server?thaMini schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:14:
Beste mede tweakers. Ik zit een beetje vast met iets wat heel simpel lijkt: FTP gebruik.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Status: Verbinden met 192.168.*.*:21... Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten... Antwoord: 220 NASFTPD Turbo station 1.3.5a Server (ProFTPD) [192.168.1.12] Opdracht: AUTH TLS Antwoord: 500 AUTH not understood Opdracht: AUTH SSL Antwoord: 500 AUTH not understood Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt. Opdracht: USER ***** Antwoord: 331 Password required for Max Opdracht: PASS ********* Fout: Verbinding gesloten door server Fout: Kan niet verbinden met server |
Dit is wat er ongeveer gebeurd.
Via een andere weg, een iPhone met een ftp programma, de melding unable to connect.
Be small, act BIG.
opgelost
[ Voor 98% gewijzigd door dread op 14-01-2016 09:06 ]
Mijn broertje heeft sinds gisteren een TAS-268. Helaas heeft die nog de oude QTS 4.1.4 terwijl er veel packages zijn die 4.2 vereisen. Nu blijkt die QTS 4.2 niet beschikbaar te zijn voor de TAS-268. Ik hoop wel dat die snel gaat komen, want anders loopt hij nu al achter de feiten aan.
Koffie en meer...
Probleempje:
Ik kan bij configuratie scherm/applicatieservers/ VPN-client geen clients verwijderen.
Ik had er een staan zonder informatie in (zie screenshot onderaan) en toen ik die wilde weizigen kwam er opeens een andere bij ook zonder informatie in??
Het is meer dan zeker een fout want ik kan geen profielnaam invullen.
Ik heb de QNap al gerestart.
hoe het eruit ziet:
https://dl.dropboxusercon...8%2015_33_46-Dreadbox.png
Het scherm als je een VPN client aanklikt.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4191027/qnap/scherm.png
Ik kan bij configuratie scherm/applicatieservers/ VPN-client geen clients verwijderen.
Ik had er een staan zonder informatie in (zie screenshot onderaan) en toen ik die wilde weizigen kwam er opeens een andere bij ook zonder informatie in??
hoe het eruit ziet:
[ Voor 42% gewijzigd door dread op 18-01-2016 15:48 ]
Niemand? ^^
ik kan geen file check doen. Ik krijg dan
examination failed cannot unmount disk
Ik heb alle services al gestopt maar dan nog krijg ik weer die foutmelding.
Met de laatste update is het ftp probleem opgelost.thaMini schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:32:
Dit is wat er ongeveer gebeurd.
Via een andere weg, een iPhone met een ftp programma, de melding unable to connect.
Be small, act BIG.
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Ik heb een ts-251 met 4GB ram, een WD red 4TB, 250GB SSD, en daarnaast USB 3.0 externe HDDs erop aangesloten.
Eigenlijk wil ik op de NAS hetzelfde bereiken als wat ik op de desktop heb, namelijk: HDD gecombineerd met SSD voor respectievelijk grote capaciteit opslag (voor films en zo) en grote IOPS (voor kleine werkbestanden); zodat ik vanaf laptop, desktop en mobiel de NAS net zo snappy kan gebruiken alsof het ingebouwd is.
Wat ik tot nu toe te weten ben gekomen is dat ik de SSD kan instellen als cache om de random-read snelheid te verhogen.
Weet iemand hoe je de SSD en de HDD zodanig configureert (in termen van opslagpools, volumes, ISCSI luns, RAID configuraties enzovoorts) om het beoogde doel te bereiken? Ben eigenlijk ook benieuwd of iemand anders ook zo'n gebruiksdoel voor de NAS voor ogen heeft.
ace
Ik heb een ts-251 met 4GB ram, een WD red 4TB, 250GB SSD, en daarnaast USB 3.0 externe HDDs erop aangesloten.
Eigenlijk wil ik op de NAS hetzelfde bereiken als wat ik op de desktop heb, namelijk: HDD gecombineerd met SSD voor respectievelijk grote capaciteit opslag (voor films en zo) en grote IOPS (voor kleine werkbestanden); zodat ik vanaf laptop, desktop en mobiel de NAS net zo snappy kan gebruiken alsof het ingebouwd is.
Wat ik tot nu toe te weten ben gekomen is dat ik de SSD kan instellen als cache om de random-read snelheid te verhogen.
Weet iemand hoe je de SSD en de HDD zodanig configureert (in termen van opslagpools, volumes, ISCSI luns, RAID configuraties enzovoorts) om het beoogde doel te bereiken? Ben eigenlijk ook benieuwd of iemand anders ook zo'n gebruiksdoel voor de NAS voor ogen heeft.
ace
Niemand?chimera2 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:04:
ik kan geen file check doen. Ik krijg dan
Niemand? ^^dread schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:14:
Probleempje:
hoe het eruit ziet:
Hij, weten jullie of btrfs ondersteuning is of gaat komen voor de qnap? En dan speciale voor de 253a?
Laat je niet gek maken daarmee. Wss draait btfrs onderhuids gewoon op mdadm. Raid 5-6 werkt ook niet (goed genoeg). Dus alleen raid 1,0 of 10
What? Wil je zeggen dat btrfs onzin is?
Probeer eens vpn service stoppen en daarna service herstartendread schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:14:
Probleempje:
hoe het eruit ziet:
Op de manier zoals het nu door synology en netgear geimplementeerd wordt wel ja.MM99 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:12:
What? Wil je zeggen dat btrfs onzin is?
Maar ik ben van plan om een 2bay device te kopen (zit te denken aan de TS-253a), dus ik wil sowieso Raid-1 opstelling.lowfi schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:35:
[...]
Op de manier zoals het nu door synology en netgear geimplementeerd wordt wel ja.
Maar ik kan dus uit je antwoord halen dat er dus geen Btrfs ondersteuning is op de QNAP?