Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste
Acties:

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58
Vandaahl schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:29:
Iemand een idee hoe aanpassingen aan de crontab een reboot overleven?

Ik volg de methode van de wiki. De laatste methode heeft ooit gewoon gewerkt, maar nu is de crontab steeds weer gereset na een reboot. Fijn zo'n stroomstoring :( Wel weer blij met mijn UPS :)

Ik heb een TS-259 Pro+ met firmware 4.1.3
De werkende crontab staat als onder unix gebruikelijk onder /etc/crontab. Maar vanwege de qnap boot methode kopieert ze de crontab file van /etc/config/crontab naar de draaiende.

Dat laatste kan je zelf ook doen, maar dan andersom: Wijzig /etc/crontab (met crontab -e) tot ze werkt. Daarna deze file terug copiëren naar /etc/config/crontab.

TIP: als je niet vaardig bent met unix/linix, de console en editors als vi of nano, kopieer de file heen en weer naar je eigen systeem.

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

beerse schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:11:
[...]
De werkende crontab staat als onder unix gebruikelijk onder /etc/crontab. Maar vanwege de qnap boot methode kopieert ze de crontab file van /etc/config/crontab naar de draaiende.
[...]
Ehm... Volgens mij doet deze methode precies wat jij beschrijft? Daarom pas ik deze ook zo toe.

En ja zo handig ben ik nog wel met vi e.d. ;)

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Als ik met mijn laptop door de mappen bladeren op de nas gaat dat erg traag. Hij moet steeds de mappen laden en dat werkt niet fijn. Weet iemand waardoor dat komt? En een oplossing daarvoor?

Ik heb een week geleden een update gedaan en heb volgens de site van mijn nas heb ik nu 4.1.2 terwijl op de site van qnap 4.1.3 beschikbaar is. Ook kreeg ik bij het bekijken van de Firmware update tab een overzicht van de nieuwe dingen in 4.1.3?!
Heeft mijn nas nu 4.1.3 of niet?

[ Voor 42% gewijzigd door Zonekill op 03-04-2015 23:50 ]

• sig69
  • Laatst online: 13:01
lowfi schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:19:
Misschien is deze vraag al eerder gesteld maar wat heeft jullie doen besluiten een QNAP te kopen en geen Synology?
Die van mij draait al een jaar of 5-6, maar toen leek het mij gewoon de beste keus en waarde voor geld. Ik heb een ts-410 (4 disk) toen gekocht met het oog op uitbreidbaarheid, met een 1TB schijf. Daarna continu uitgebreid tot ik raid 5 had met vier keer 1 TB, die allemaal vervangen uiteindelijk door 2TB schijven. Ben nu bezig met upgraden naar 3TB schijven. Dus ja stabiliteit zit wel goed. Waar ik tegenwoordig minder gelukkig van word is dat ze veel te veel bezig zijn met de user interface, het wordt er alleen maar trager door (op mijn ouwe bak dan). Achteraf gezien had ik nooit de firmware moeten upgraden sinds 3.8.2 ofzo, die deed wat het moest doen: downloaden en bestanden serveren aan m'n htpc.
Als ik nu zou moeten kiezen? Geen idee..
Zodra m'n qnap met 4x3TB vol zit zal ik die keuze ook moeten gaan maken.

Roomba E5 te koop

• Mully84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 20:33
Vraagje:

Als ik een nieuwe vts671 upgrade met een i7 en 16 gig ram kan ik em dan gebruiken als een server?

Ik zou er namenlijk graag 3 virtual servers op draaien nl
- Pervasive database (weet nog niet of ik de linux of de windows variant koop)
- Windows server (RDP voor 5 tot max 10 users)
- Free pbx voor 20 Voip toestellen

(pervasive server database is voor een progamma dat connectie met de database maakt)

Iemand ervaring met 3 virtual machines en toevallig ook een soort gelijke opstelling?

Ik heb zelf al gedacht dat ik er 4 schijven van 3 tb in knal en eventueel 2 ssd in knal voor de OS voor de VM's

Graag zou ik weten of het kan... Ik ben zelf technisch genoeg om het in te regelen..

Is het mogelijk? kan ik de qnap als een server gebruiken?

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Mully84 schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:45:
Vraagje:

Als ik een nieuwe vts671 upgrade met een i7 en 16 gig ram kan ik em dan gebruiken als een server?

(pervasive server database is voor een progamma dat connectie met de database maakt)

Iemand ervaring met 3 virtual machines en toevallig ook een soort gelijke opstelling?

Ik heb zelf al gedacht dat ik er 4 schijven van 3 tb in knal en eventueel 2 ssd in knal voor de OS voor de VM's

Graag zou ik weten of het kan... Ik ben zelf technisch genoeg om het in te regelen..

Is het mogelijk? kan ik de qnap als een server gebruiken?
Ik draai zelf meerdere VM's op een TS-670 Pro, Core i3 met 16GB RAM, al heb ik een andere opstelling welke hoogst waarschijnlijk niet geheel optimaal is. Ik heb 5x2TB HDD's in een Raid5 en een SSD als cache disk dedicated voor de VM's.

Nu worden mijn VM's ook niet actief gebruikt met oa RDP, maar ik vind het, voor wat ik er mee doe, allemaal acceptabel vlot werken. Misschien dat je geplande opstelling wat vlotter is als de mijne.

Hou wel in het achterhoofd dat je van je 16GB RAM 2GB kwijt raakt aan het OS van de NAS zelf, dus je houdt effectief nog maar 14GB over om over je VM's te verdelen. Wel kun je meerdere cores aan je VM's toekennen.

Misschien dat er medetweakers zijn die ervaringen hebben met SSD's voor zowel de VM's, evenals cache disks en hun bevindingen kunnen delen.

• beerse
Mully84 schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:45:

Voor de scheiding van de werelden zou je inderdaad 3 verschillende gasten kunnen gebruiken. Maar je kan er ook voor kiezen om direct in de qnap te installeren.

Voor de telefoon centrale kan je 'asterisk' als pakket installeren. Dan hoef je daarvoor geen apparte gast te draaien.

Voor de database is het iets lastiger. De qnap draait een linux implementatie en je database leverancier meldt dat ze ook op linux draait. Misschien kan die (naast de aanwezige mysql) ook direct op de qnap geïnstalleerd worden.

Dan hoef je uiteindelijk nog maar 1 gast te draaien. Hou je ruimte over. 8)

• Mully84
Thnx voor het delen van je ervaring.

Inderdaad had ik al rekening gehouden met het feit dat ik maar 16 gig tot mijn beschikking heb waarvan 2 gig voor de nas zijn.
Mocht je er echt dus servers op willen draaien twijfel ik dus of ik de TVS 671 (upgrade naar i7)of toch de TVS 871U-RP (met upgrade I7)deze kan ik namenlijk volproppen tot 32 gig want deze heeft 4 geheugenbanken vrij ipv 2.

ALs ik dit dan effe door redeneer socket is het zelfde dus upgradable en geheugen 32 gig.. Ik zou zeggen server waardig alleen jammer dat het een rack model is en geen tower model.

Nogmaals bedankt voor je ervaring en als je nog meer weet hoor ik graag van je.
LostinFFM schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:52:
[...]

Ik draai zelf meerdere VM's op een TS-670 Pro, Core i3 met 16GB RAM, al heb ik een andere opstelling welke hoogst waarschijnlijk niet geheel optimaal is. Ik heb 5x2TB HDD's in een Raid5 en een SSD als cache disk dedicated voor de VM's.

Nu worden mijn VM's ook niet actief gebruikt met oa RDP, maar ik vind het, voor wat ik er mee doe, allemaal acceptabel vlot werken. Misschien dat je geplande opstelling wat vlotter is als de mijne.

Hou wel in het achterhoofd dat je van je 16GB RAM 2GB kwijt raakt aan het OS van de NAS zelf, dus je houdt effectief nog maar 14GB over om over je VM's te verdelen. Wel kun je meerdere cores aan je VM's toekennen.

Misschien dat er medetweakers zijn die ervaringen hebben met SSD's voor zowel de VM's, evenals cache disks en hun bevindingen kunnen delen.

• Mully84
Thnx voor je reactie,

Hier heb ik ook aan zitten denken maar dit word wel een heel technisch verhaal. mocht ik ooit weg vallen heeft die organisatie dus groot probleem.
Asterisk heb ik ook gehad draaien op een oude qnap en de oude interface werkt prima, echter heb ik inmiddels ook de ervaring met de nieuwe "FreePBX" of de "pbx in a flash" interface werkt iets gemakkelijker en praktischer voor een Noob gebruikers. Helaas heb ik nog geen optie gevonden waar ik de skin/interface over de asterisk zelf kon zeten binnen linux (zonder problemen).

Bovendien heb ik momenteel 1 server(oude i7 met 24 gig geheugen) staan waar ik werk met VM-ware en deze qnap gaat in eerste instantie als failbackup draaien. maar gaat uiteindelijk de server met 2 vmware vervangen. scheelt mij aanzienlijk in tijd redundancy efficiency en fail backup tijd.

Maar het probleem is de 16 (14) gig daad werkelijk genoeg is voor 2 windows servers(waarvan 1 server als rdp met 5 max 10 clients) en 1 pbx server.

Echt een mind cracker maar daarom weet ik nog niet of ik de TVS 671 of de TVS 871U-rp(32 gig) moet aanschaffen. Allebij overigens met een upgrade in ram en CPU i7 core.

Je hebt we wel aan het denken gezet en thnx voor je advies.
als jij of iemand meer weet hoor ik graag van je.

Greetz
beerse schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:42:
[...]

Voor de scheiding van de werelden zou je inderdaad 3 verschillende gasten kunnen gebruiken. Maar je kan er ook voor kiezen om direct in de qnap te installeren.

Voor de telefoon centrale kan je 'asterisk' als pakket installeren. Dan hoef je daarvoor geen apparte gast te draaien.

Voor de database is het iets lastiger. De qnap draait een linux implementatie en je database leverancier meldt dat ze ook op linux draait. Misschien kan die (naast de aanwezige mysql) ook direct op de qnap geïnstalleerd worden.

Dan hoef je uiteindelijk nog maar 1 gast te draaien. Hou je ruimte over. 8)

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-10 16:26
Heeft iemand het toevallig al voor elkaar gekregen om sshpass werkend te krijgen op een qnap?
Ben bezig met opzetten van een backup tussen 2 qnaps via rsync echter op basis van key authenticatie krijg ik het niet werkend volgens de howto van qnap zelf, blijft vragen om een wachtwoord terwijl de keys gewoon netjes erin staan.

https://gist.github.com/arunoda/7790979

Op basis van source gaat ook niet gezien deze error:

checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cl.exe... no
configure: error: in `/root/sshpass-1.05':
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH

Iemand wellicht een idee?

• Zonekill
Mij lukt het niet om mappen te delen via myqnapcloud.com.
Als ik een map deel en de link via e-mail stuur dan werkt de link nooit. Krijg altijd de wachttijd voor de verbinding is verstreken.
Weet iemand wat ik nog moet instellen. Ik dacht dat het makkelijk zou gaan even wat delen met familie maar het lukt mij niet!
Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Zonekill op 13-04-2015 17:13 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zonekill schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:10:
Mij lukt het niet om mappen te delen via myqnapcloud.com.
Als ik een map deel en de link via e-mail stuur dan werkt de link nooit. Krijg altijd de wachttijd voor de verbinding is verstreken.
Weet iemand wat ik nog moet instellen. Ik dacht dat het makkelijk zou gaan even wat delen met familie maar het lukt mij niet!
Wat doe ik verkeerd?
Moet je daarvoor niet de poort forwarden in jouw firewall? Ik weet het niet, ik gebruik het nooit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom is in godesnaam mijn QNAP-TS269 zo traag met het benaderen van een share uit de map /Multimedia. Deze map is beveiligd, en constant als ik wil inloggen staat dat ding serieus 10 seconden op te zoeken of de credentials kloppen, waarna deze doodleuk een melding geeft met "\\Multimedia is niet toegankelijk, omdat er geen machtigingen zijn voor de netwerkbron"

Grote bullshit, want het wachtwoord (admin-account zelfs) is echt 100% correct. Vaak na een paar minuten werkt het wel weer.

Wat is er loos? Verdomd irritant gedoe. :(
Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 20-04-2015 14:07 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Ik had een vraagje over mijn Qnap TS119. Ik ben nog erg onbekend met de NAS en dit is voor het eerst dat ik er een heb aangeschaft. Maar ik vroeg me af hoe ik QPKG bestanden kan installeren?
Als ik namelijk inlog op mijn NAS en ik ga naar configuratie, aplicatieservers dan zie ik het kopje QPKG plugins er niet bij staan.
Weten jullie hoe dat kan?

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:54:
Ik had een vraagje over mijn Qnap TS119. Ik ben nog erg onbekend met de NAS en dit is voor het eerst dat ik er een heb aangeschaft. Maar ik vroeg me af hoe ik QPKG bestanden kan installeren?
Als ik namelijk inlog op mijn NAS en ik ga naar configuratie, aplicatieservers dan zie ik het kopje QPKG plugins er niet bij staan.
Weten jullie hoe dat kan?
Je kijkt verkeerd.
Bij het hoofdmenu/startpagina van je NAS moet je niet naar Configuratiescherm gaan maar naar de
App Center. ;)

• Piet91
  • Niet online
Heb zojuist een 4TB USB3.0 schijf binnen gekregen. (MM had 'm spotgoedkoop op de site staan).

Nu uitzoeken in welk bestandssysteem de schijf moet (ik lees dat EXT4 wordt aangeraden maar dat de schijf niet zo maar aan een willekeurige Windows-PC kunt koppelen, NTFS duurt lang enz.), waarmee ik de back-up uitvoer (File Station of Back-up Station) en bovenal; waar ik een back-up van ga maken.
Natuurlijk de back-up van de PC's, de RAW-bestanden van m'n DSLR (en de daaruit gerolde JPEG's).
Dat zal een paar honderd GB's zijn. (iets van 300-400GB)

Maar ik heb ook bijna een terabyte aan films, tv-series en documentaires op de NAS staan, waaronder een aantal films/series die nauwelijks meer te vinden zijn of waar familie op staat.
De meesten zullen hier denk ik zeggen dat ze films en series niet een back-up van zouden maken, maar ergens denk ik eraan om maar gewoon een back-up te maken van de volledige NAS.
De externe HDD is met 4TB even groot als de NAS zelf (2x 2TB).
Maar dit gaat waarschijnlijk dagen duren voordat het op de schijf staat...

Wat zouden jullie aanraden met dit alles? Welk bestandssysteem (met in het achterhoofd dat de schijf ook aan een willekeurige PC gehangen kan worden), hoe en wat?

• LostinFFM
Piet91 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:18:
Heb zojuist een 4TB USB3.0 schijf binnen gekregen. (MM had 'm spotgoedkoop op de site staan).

Nu uitzoeken in welk bestandssysteem de schijf moet (ik lees dat EXT4 wordt aangeraden maar dat de schijf niet zo maar aan een willekeurige Windows-PC kunt koppelen, NTFS duurt lang enz.), waarmee ik de back-up uitvoer (File Station of Back-up Station) en bovenal; waar ik een back-up van ga maken.
Natuurlijk de back-up van de PC's, de RAW-bestanden van m'n DSLR (en de daaruit gerolde JPEG's).
Dat zal een paar honderd GB's zijn. (iets van 300-400GB)

Maar ik heb ook bijna een terabyte aan films, tv-series en documentaires op de NAS staan, waaronder een aantal films/series die nauwelijks meer te vinden zijn of waar familie op staat.
De meesten zullen hier denk ik zeggen dat ze films en series niet een back-up van zouden maken, maar ergens denk ik eraan om maar gewoon een back-up te maken van de volledige NAS.
De externe HDD is met 4TB even groot als de NAS zelf (2x 2TB).
Maar dit gaat waarschijnlijk dagen duren voordat het op de schijf staat...

Wat zouden jullie aanraden met dit alles? Welk bestandssysteem (met in het achterhoofd dat de schijf ook aan een willekeurige PC gehangen kan worden), hoe en wat?
Als de schijf ook aan een willekeurige PC gehangen wordt, is het kiezen van het bestandsformaat de belangrijkste keuze die je moet maken. Als het formaat op sommige PC's niet wordt ondersteund levert dat niet het gewenste resultaat op. Hier zul je zelf moeten kiezen of je voor compatibiliteit of een andere prioriteit gaat.

Zodra je deze keuze gemaakt hebt, zul je tevens gewoon moeten accepteren dat het kopieëren van zoveel data de eerste keer nu eenmaal lang in beslag gaat nemen. Je kan de backup 's nachts laten lopen, dan merk je er niet zo veel van.

Nadat de eerste delta op de schijf staat is het een kwestie van incremental backups blijven draaien om enkel de nieuwe/gewijzigde data over te zetten. Deze zullen niet zo lang duren, afhankelijk hoeveel data er bij komt.

[ Voor 0% gewijzigd door LostinFFM op 01-05-2015 16:25 . Reden: typo's: Nederlands wordt slechter ]

• Piet91
  • Niet online
LostinFFM schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:23:
Als de schijf ook aan een willekeurige PC gehangen wordt, is het kiezen van het bestandsformaat de belangrijkste keuze die je moet maken. Als het formaat op sommige PC's niet wordt ondersteund levert dat niet het gewenste resultaat op. Hier zul je zelf moeten kiezen of je voor compatibiliteit of een andere prioriteit gaat.
Op het forum van Qnap was iemand die 150GB wou overzetten naar een externe schijf.
Op een NTFS geformateerde schijf had hij na ruim 18 uur de back-up maar stopgezet want er was nog geen 75GB overgezet.
Toen de schijf omgezet naar EXT3 en de klus was in net geen 8 uur geklaard.

En dat is dan nog maar 150GB; ik zit aan 1300GB (als ik films en series ook meeneem).
Zodra je deze keuze gemaakt hebt, zul je tevens gewoon moeten accepteren dat het kopieëren van zoveel data de eerste keer nu eenmaal lang in beslag gaat nemen. Je kan de backup 's nachts laten lopen, dan merk je er niet zo veel van.

Nadat de eerste delta op de schijf staat is het een kwestie van incremental backups blijven draaien om enkel de nieuwe/gewijzigde data over te zetten. Deze zullen niet zo lang duren, afhankelijk hoeveel data er bij komt.
Dat is ook waar.

Ik lees dat een EXT3/4 schijf via omweg ook met Windows gebruikt kan worden (geloof ik :$ ), dus misschien dan maar EXT4. Want als ik de snelheid van bovenstaand voorbeeld aanhoudt zou een 1300GB overzetten op een NTFS schijf bijna 2 weken(!) duren :/ ...

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een mogelijke omweg om een EXTx geformatteerde schijf toch in Windows te gebruiken is via een moderne modem/router als de Fritzbox 7490. Al maak je er dan eigenlijk weer een (simpele) NAS van.

Ik had eigenlijk spijt dat ik voor mijn 2 TB schijf ooit EXT4 had gekozen vanwege de Qnap-kopieersnelheid, totdat ik ontdekte dat mijn nieuwe glasvezelmodem deze optie bood.

Verwijderd

Hallo

Ik ben nieuw hier

Ik heb een qnap ts 212 met een seagate barracuda 2tb en een wd green 3tb

Voor voornamelijk thuis gebruik

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb altijd met de seagate gewerkt en heb de wd erbij gezet en hem lineair ingesteld. Nu geeft mijn nas aan lineair schijf 1 2 : niet actief. Als ik bij raid beheer op herstel druk doet hij verder er niets mee.

Hoe kan ik hem werkend krijgen?

Verwijderd

Hallo,

Ik ben een nieuw lid op dit forum,en lijd ook aan digitale verzamelwoede. :)
Zijn er hier mensen die de Ts-870 hebben gëupgrade? Qua processor en/of geheugen?
Heb momenteel het 870 model in Raid 6, volgestouwd met die fantastische WD 4 Tb Red's.
Nu zat ik met het probleem dat mijn opslagruimte drastisch daald, en vond de aanschaf van de 6 Tb's momenteel niet gunstig. (Wacht liever op de 8 Tb's)
Dus heb ik de uitbreidingsmodule REXP-1000 Pro besteld, dit zette me aan het denken wrm niet gelijk de nas ook upgraden. Dus zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb een Qnap 253 Pro en ben daar erg tevreden mee. Nu wil ik HD station testen. Ik heb een HDMI kabel aangesloten op mijn Marantz receiver. Vervolgend HD station geïnstalleerd met xbmc etc
Helaas krijg ik geen beeld over HDMI na installatie van HD station. Vreemde is, als ik de NAS gestart, dan toont ie wel het QNAP opstartscherm. Naar mijn idee heb ik alles juist geïnstalleerd. Zijn er tweeakters die tegen hetzelfde aangelopen zijn?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 21:49
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:35:
Hallo,

Ik ben een nieuw lid op dit forum,en lijd ook aan digitale verzamelwoede. :)
Zijn er hier mensen die de Ts-870 hebben gëupgrade? Qua processor en/of geheugen?
Heb momenteel het 870 model in Raid 6, volgestouwd met die fantastische WD 4 Tb Red's.
Nu zat ik met het probleem dat mijn opslagruimte drastisch daald, en vond de aanschaf van de 6 Tb's momenteel niet gunstig. (Wacht liever op de 8 Tb's)
Dus heb ik de uitbreidingsmodule REXP-1000 Pro besteld, dit zette me aan het denken wrm niet gelijk de nas ook upgraden. Dus zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Geen specifieke ervaring met de 870. Je kunt uiteraard een snellere processor en geheugen upgraden (de 870 heeft toch een s1155?) echter is de vraag waarom je dat wil. Kom je nu snelheid tekort?

Voor filetransfer en de meeste applicaties is de basis meer dan voldoende. Kom je snelheid tekort, dan zou ik de upgrade overwegen, met bijbehorende afweging dat het niet is waar op getest is.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Even een vraag aan jullie knappe koppen van de afdeling NAS :)

Stel:

Ik zou willen werken vanaf de NAS. Grote Photoshop bestanden die makkelijk 1,5 GB groot zijn. Het zou top zijn als die niet op mijn computer staan en ik ze vanaf verschillende computers in huis kan benaderen. Het nadeel tot nu toe is dat mijn NAS niet bepaald snel is. De schijven vallen zoals het hoort in slaap en zijn de traditionele schijven natuurlijk ook niet echt snel.

Kan ik:

een NAS kopen waar ik 1 SSD in hang waar ik vanaf werk. Zoals een externe hardeschijf in USB 3.0, en kan ik daar dan 2 grote hdd schijven naast zetten die het oude vertrouwde backup werk doet in Raid? Of is een USB 3.0 setup sneller om op te werken?

Mijn portfolio op Instagram

• Piet91
  • Niet online
Hehe, die nieuwe 4TB schijf die ik voor een habbekrats had gekocht lag al bijna te verstoffen.
Maar goed; net de backuptaak aangezet.
Bedoeling was om van de gehele NAS een backup te maken; helaas denkt Qnap daar anders over en moet je per mappenpaar gaan back-uppen.
Gelukkig hoef ik maar 4 paar te doen (Backup, Multimedia, Public en Download) dus dat gaat nog.

Anywho; de Qnap heeft - naar eigen zeggen - de komende ~25-27 uur wat te doen.

EDIT @ 20 mei net geen 18 uur later: klaar. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 20-05-2015 14:02 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:00

Ethirty

Who...me?

RoyK schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:17:
Even een vraag aan jullie knappe koppen van de afdeling NAS :)

Stel:

Ik zou willen werken vanaf de NAS. Grote Photoshop bestanden die makkelijk 1,5 GB groot zijn. Het zou top zijn als die niet op mijn computer staan en ik ze vanaf verschillende computers in huis kan benaderen. Het nadeel tot nu toe is dat mijn NAS niet bepaald snel is. De schijven vallen zoals het hoort in slaap en zijn de traditionele schijven natuurlijk ook niet echt snel.

Kan ik:

een NAS kopen waar ik 1 SSD in hang waar ik vanaf werk. Zoals een externe hardeschijf in USB 3.0, en kan ik daar dan 2 grote hdd schijven naast zetten die het oude vertrouwde backup werk doet in Raid? Of is een USB 3.0 setup sneller om op te werken?
Ja, dat kan vanuit het perspectief van de NAS. Je hebt dan uiteraard wel een 4-bay NAS nodig. Je kan bijv een job definiëren die data van de SSD op gezette tijden naar disk backupped. Ook zou je 4 disks in RAID 1+0 kunnen zetten en/of de slaapstand uitzetten/vertragen. Je hebt dan wellicht geen SSD nodig. Raid is trouwens geen backup! Afhankelijk van het soort data wil je misschien ook nog een handmatige backup naar externe disk maken, hiervoor zou je ook QNAP functionaliteit kunnen gebruiken (one touch copy bijvoorbeeld).

Volgens mij kunnen bepaalde QNAP's ook een SSD inzetten voor automatische caching/storage tiering, maar ik weet zo even geen details.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ethirty schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:12:
[...]

Ja, dat kan vanuit het perspectief van de NAS. Je hebt dan uiteraard wel een 4-bay NAS nodig. Je kan bijv een job definiëren die data van de SSD op gezette tijden naar disk backupped. Ook zou je 4 disks in RAID 1+0 kunnen zetten en/of de slaapstand uitzetten/vertragen. Je hebt dan wellicht geen SSD nodig. Raid is trouwens geen backup! Afhankelijk van het soort data wil je misschien ook nog een handmatige backup naar externe disk maken, hiervoor zou je ook QNAP functionaliteit kunnen gebruiken (one touch copy bijvoorbeeld).

Volgens mij kunnen bepaalde QNAP's ook een SSD inzetten voor automatische caching/storage tiering, maar ik weet zo even geen details.
Thanks voor je uitleg. Ik heb middels begrepen dat de bottleneck alleen wel de netwerkkabel is. Het is beter om voor een USB 3.0 oplossing te gaan.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:00

Ethirty

Who...me?

RoyK schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:04:
[...]

Thanks voor je uitleg. Ik heb middels begrepen dat de bottleneck alleen wel de netwerkkabel is. Het is beter om voor een USB 3.0 oplossing te gaan.
Ja, in theorie is USB 3.0 tot 5x sneller dan gigabit ethernet, maar alleen als de aangesloten storage het ook kan leveren. Een externe USB3 SSD moet doen wat jij wil, maar denk niet dat je het dan met een harddisk red.

Ik kan bijvoorbeeld met 3 harddisks in Raid 5 op mijn QNAP over gigabit makkelijk een Lightroom database en datafolder inlezen. Grote hoeveelheden data kopiëren van en naar de NAS gaat ook makkelijk met >70MB/s. Hoe een grote PS file zich over gigabit gedraagt durf ik niet in te schatten. Adobe software vind, in mijn ervaring, netwerk opslag vaak niet fijn. Je zal sowieso je scratch disk intern willen houden op snelle storage met dat soort grote files.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 07:51

jefjef

learning by doing

Kan iemand mij uitleggen dat wanneer ik vaapi uitzet in het XBMC gedeelte van de QNAP in eens SD opgenomen wel kan zien en en HD files, zoals MKV, alleen met schokken/niet sync kan bekijken. En dan als ik vaapi inschakel ik alleen veel kleurige banen te zien krijg. Vaapi is toch hardware versnelling? met Vaapi ingeschakeld zou ik toch eigenlijk mkv opgenomen files goed moeten kunnen bekijken?

Heeft iemand voor mij de juiste instellingen voor XBMC op een QNAP? Mogelijk dat toch te veel/weinig heb aangevinkt.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Hallo na jarenlang Synology gehad te hebben ben ik nu eens overgestapt op een Qnap ts-251.
Nog geen spijt van gehad,geweldig apparaat.
Nu mijn vraag,heb de qnap aangesloten aan mijn tv via hdmi om kodi te draaien.
Werkt op zich super maar moet iedere keer inloggen met wachtwoord...
Is er ook een instelling waar ik dat wachtwoord kan vastzetten zodat ik het niet iedere keer moet invoeren?
bvd voor de hulp

Al gevonden........

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Recent een uitzending gezien van KASSA waar ze het hebben de beveiliging van externe schijven. Ze zaten zonder enige moeite zo in mensen hun netwerk opslag. Nu wil ik graag even kijken hoe het er bij mij voorstaat. Maar waar moet ik naar kijken? Mijn NAS hoeft niet toegankelijk te zijn van buitenaf en wordt enkel gebruikt lokaal op het netwerk. Dus alle web diensten in de Qnap heb ik nog nooit aangezet.

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:43
RoyK schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:57:
Recent een uitzending gezien van KASSA waar ze het hebben de beveiliging van externe schijven. Ze zaten zonder enige moeite zo in mensen hun netwerk opslag. Nu wil ik graag even kijken hoe het er bij mij voorstaat. Maar waar moet ik naar kijken? Mijn NAS hoeft niet toegankelijk te zijn van buitenaf en wordt enkel gebruikt lokaal op het netwerk. Dus alle web diensten in de Qnap heb ik nog nooit aangezet.
Kijk in de instellingen van de router of UPnP aangevinkt staat. Als dat het geval is, haal dan het vinkje weg. Ook is het zeer aan te raden om gebruikersnaam en wachtwoord van zowel de NAS als de router niet op de standaardinstelling te laten staan, maar te wijzigen in iets anders.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb een qnap p119 ii. Na een verhuizing wilde ik mijn reeds gebruikte nas in een bestaand netwerk hangen. Via de find my nas heb ik mijn nas niet kunnen vinden. Ik heb toen mijn nas gerest (3 sec), maar nog steeds wordt mijn nas niet gevonden.
Wat kan ik doen zodat ik mijn nas weer kan benaderen? de bestanden die op mijn nas staan wil ik, vanzelfsprekend, behouden.

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:39
Staat de NAS ingesteld op DHCP, of een statisch IP adres ? Want ja, dan behoudt hij dat nummer ten allen tijde. En ga je van een 10.xxx netwerk naar een 192.... netwerk, dan zul je hem nooit meer kunnen vinden. Kun je op het display niet zien welk IP adres hij heeft ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ginod schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:22:
Staat de NAS ingesteld op DHCP, of een statisch IP adres ? Want ja, dan behoudt hij dat nummer ten allen tijde. En ga je van een 10.xxx netwerk naar een 192.... netwerk, dan zul je hem nooit meer kunnen vinden. Kun je op het display niet zien welk IP adres hij heeft ?
deze nas heeft geen display.. Meen je niet???

• LostinFFM
groggy schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:00:
ik heb een qnap p119 ii. Na een verhuizing wilde ik mijn reeds gebruikte nas in een bestaand netwerk hangen. Via de find my nas heb ik mijn nas niet kunnen vinden. Ik heb toen mijn nas gerest (3 sec), maar nog steeds wordt mijn nas niet gevonden.
Wat kan ik doen zodat ik mijn nas weer kan benaderen? de bestanden die op mijn nas staan wil ik, vanzelfsprekend, behouden.
Basic system reset:
You will hear a beep sound after pressing and holding the reset button. The following settings will be reset to default:

▪ System administration password: admin.
▪ TCP/IP configuration: Obtain IP address settings automatically via DHCP.
▪ TCP/IP configuration: Disable Jumbo Frame.
▪ TCP/IP configuration: If port trunking is enabled (dual LAN models only), the port trunking mode will be reset to "Active Backup (Failover)".
▪ System port: 8080 (system service port).
▪ Security level: Low (Allow all connections).
▪ LCD panel password: (blank); This feature is only provided by the NAS models with LCD panels. Please visit http://www.qnap.com for details.
▪ VLAN will be disabled.
▪ Service binding: All NAS services run on all available network interfaces.

Advanced system reset:
You will hear two beeps after continuously pressing the reset button. The NAS will reset all the system settings to default as it does by the web-based system reset in "Administration" > "Restore to Factory Default" except all the data are reserved. The settings such as the users, user groups, and the shared folders previously created will be cleared. To retrieve the old data after advanced system reset, create the same shared folders on the NAS and the data will be accessible again.

Uitgaande van de 3 seconden (Basic system) reset welke reeds is uitgevoerd staat de NAS dus reeds op DHCP.

Nu is het wel zo dat QFinder niet altijd even vlekkenloos werkt, dus het is aan te raden om de NAS nogmaals te herstarten via een power off / power on en dan nog eens zoeken of QFinder hem kan vinden.
Mocht dat niet helpen, kan er ook van de andere kant uit gekeken worden of de bestaande DHCP Server op het netwerk nog wel beschikbare IP adressen heeft in zijn ranges.

• ginod
  • Laatst online: 13-11 11:39
Normaal gezien kun je dan in je router configuratie zien, of hij inderdaad een DHCP nummer heeft gekregen, en welke. Zag nu ook dat daar geen display opzit... Mijn fout dus !

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• FreakNL
  • Laatst online: 12:32

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zit erover te denken om 2 (2e hands) TS412's op de kop te tikken. Alleen lees ik her en der wel wat berichten van mensen die de 412 eigenlijk te traag vinden...

Wat ik ermee wil gaan doen is het volgende;

QNAP1
Komt bij mijn ouders te staan. Zij hebben 1 PC waar belangrijke data opstaat (en dan eigenlijk alleen in documents and settings). Ik denk dat ik gewoon een mapping maak naar een share op de QNAP en in Windows de boel een beetje verbouw dat documents en al die andere zooi "automagisch" op de mapping opgeslagen wordt (ipv c:\users\xxxx\documents settings). Dat komt wel goed. Verder reserveer ik wat ruimte voor een (rsync?) backup (over internet) van QNAP2

QNAP2
Komt bij mij te staan. Ik heb ook nog een server, dus veel taken gaat de QNAP niet op zich nemen. Wat ik eigenlijk wil is dat mijn platte data op deze QNAP komt (als dat een beetje snel is) en mijn backup server (VEEAM) zijn backups op de QNAP maakt (wellicht via iscsi). Deze twee stukken data (platte data en VEEAM backups) gaan dan via rsync naar mijn ouders. Uiteraard reserver ik op deze QNAP ook weer een stuk om de platte data van mijn ouders hiernaartoe te halen.

Ik heb een upload van 20mbit, mijn ouders hebben (ik meen) 10. Data van mijn ouders verandert sowieso nauwelijks, dat zal echt beperkt zijn tot een paar Word en Excel documenten per week en af en toe een shitload aan foto's, als mijn pa zijn camera weer eens leegmaakt (maar da's echt maar een paar keer per jaar). Van mijn kant verandert de platte data ook nauwelijks, maar die VEEAM backups zijn natuurlijk wel wat forser..

Zouden twee TS412's deze taken goed kunnen uitvoeren? Of moet ik toch een segmentje hoger gaan? Ik sta overigens open voor andere merken, maar dan zit ik misschien in het verkeerde topic ;) Heb wel lichte voorkeur voor QNAP aangezien ik er zakelijk ook mee werk (maar dat zijn 439 PRO II's, dat valt beetje buiten budget).

Twee 412's zijn voor 400 wel te scoren, dan hou ik nog wat geld over voor schijfjes, heb nog 4x2tb liggen, moet er dus nog 4x2tb (of 4x1.5tb) bij...

Iemand tips?

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 09:40
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week een nieuwe NAS schijf gekocht, namelijk de Qnap TS-251. Lijkt tot nu toe een top aankoop! Ik ben 'm aan het inrichten, en heb hierover een aantal vragen:

1. De NAS heeft een standaard mapstructuur (Download, home, homes, Multimedia, Public, Qsync, Recordings, Web). Van de meeste folders begrijp ik het doel, maar dat heb ik niet bij "home, homes en Qsync". Kan iemand mij vertellen waar je welke map precies voor gebruikt? Edit: Ik heb hier het antwoord zojuist op gevonden. :)

2. Op mijn Macbook Pro zie ik de NAS schijf 3 x (één keer gewoon, één keer met AFP en één keer met SMB). Ik las dat AFP voor OS X zou zijn en SMB voor Windows, toch zie ik ze alle 3 op mijn MBP. Hoe zorg ik er voor dat ik nog maar één van deze 3 zie?

3. Als ik connect via mijn MBP, moet ik steeds opnieuw mijn inloggegevens intypen via Finder, hoe zorg ik er voor dat dit niet meer nodig is? Edit: Dit lijkt ineens niet meer nodig. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Edzeau op 20-06-2015 17:09 ]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 14:53
:(

mijn nas 459 pro gaat niet meer aan. Ik denk dat de voeding de geest gegeven heeft :S

• KraveN
  • Registratie: November 2001
Na wat speurwerk online denk ik dat ik toch ga voor een qnap ts-253.

Voornaamste reden om voor qnap te kiezen tov synology is de mogelijkheid om VM's te draaien en het geheugen uit te breiden waardoor ik waarschijnlijk langer kan doen met de NAS. Daarnaast was ik eerst voorstander van de DSM van synology maar ik zie dat ze met QTS 4.2 leuke nieuwe features brengen waardoor het gat kleiner wordt.

Nu ga ik de NAS voorzien van 2x 3tb disks. Welke modus zouden jullie draaien ?

Ik zit er aan te denken om gewoon Single Disk Volumete draaien zodat ik eigenlijk controle blijf houden over mijn totale opslagruimte. Nu zal ik natuurlijk wel de belangrijke data op schijf 1 iedere dag/nacht kopieren naar schijf 2, maar de overige ruimte kan ik dan nog blijven gebruiken en dat gaat in bijvoorbeeld raid 1 niet. De belangrijke data zal ik vervolgens ook nog naar een externe schijf en/of cloud opslag plaatsen.

Is bovenstaande handig of kan ik beter gaan voor een een andere (raid)setup ?

Ik ga de nas gebruiken voor backup van foto/video van de kleine, backup van telefoons, laptops en vaste pc, ip camera, spelen met vm's, persoonlijke cloud.

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Ik wil mijn oude twee QNAP's 2 en 4 bay wellicht gaan vervangen voor een nieuwere 6 bay.
Wat voor mij belangrijk is zijn hogere lees/schrijf snelheden, als ik op de site van Qnap kijk naar bv een 653 pro liggen die snelheden optimaal op ongeveer 400 mb/s.
Prachtig icm m'n Lacie 5BIG thunderbolt, nou zit ik echter met het volgende....ik werk oa met een iMac en daar zit slecht één Gbit ethernet poort in.
Als ik mijn 5BIG wil back uppen naar de QNAP dan blijft de doorvoer snelheid toch steken op 60-70 MB/s vanwege de Gbit lan?
Effectief zou ik dus weinig hebben aan de hoge snelheden die QNAP belooft omdat de bottleneck zit in Gbit lan, de QNAP 653 heeft weliswaar 4 Lan poorten maar mijn iMac maar één...
Hoe is jullie ervaring hiermee, het gaat voornamelijk om RAW fotobestanden die ik moet back uppen, als ik de snelheid van de nieuwe QNAP niet kan halen dan overweeg ik mijn oude NAS'en te voorzien van nieuwe schijven wat een hoop kosten scheelt.

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• LostinFFM
Triplefox schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:06:
Ik wil mijn oude twee QNAP's 2 en 4 bay wellicht gaan vervangen voor een nieuwere 6 bay.
Wat voor mij belangrijk is zijn hogere lees/schrijf snelheden, als ik op de site van Qnap kijk naar bv een 653 pro liggen die snelheden optimaal op ongeveer 400 mb/s.
Niet geheel onbelangrijke info van QNAP:
Network environment: direct connection between NAS and PC, 1Gbps LAN with MTU 1500
Prachtig icm m'n Lacie 5BIG thunderbolt, nou zit ik echter met het volgende....ik werk oa met een iMac en daar zit slecht één Gbit ethernet poort in.
Als ik mijn 5BIG wil back uppen naar de QNAP dan blijft de doorvoer snelheid toch steken op 60-70 MB/s vanwege de Gbit lan?
Effectief zou ik dus weinig hebben aan de hoge snelheden die QNAP belooft omdat de bottleneck zit in Gbit lan, de QNAP 653 heeft weliswaar 4 Lan poorten maar mijn iMac maar één...
Hoe is jullie ervaring hiermee, het gaat voornamelijk om RAW fotobestanden die ik moet back uppen, als ik de snelheid van de nieuwe QNAP niet kan halen dan overweeg ik mijn oude NAS'en te voorzien van nieuwe schijven wat een hoop kosten scheelt.
Ik heb het iets oudere TS-670 model. Met 2 NIC's in Balance-alb and Jumbo Frame rate op 9000 haal ik zo rond de 100 - 110 MB/s effectief over het netwerk.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 22:27
Ik heb een QNAP 119P+ met een 2TB hd, deze is te klein aan het worden voor mijn gebruik. Daarom wil ik graag een 4TB gaan plaatsen. Kan ik volgende stappen doen?
Huidige HD eruit
Huidige HD in docking(USB/ESATA)
Nieuwe HD in NAS
Nieuwe HD format
Oude HD(in docking) via USB of ESATA connecten aan de NAS, vervolgens gegevens kopiëren naar de nieuwe HD(in de NAS)

Of kan ik wellicht de gegevens niet benaderen op de oude HD ivm één of andere beveiliging?

Uiteraard zijn suggesties voor een betrouwbare/stille 4GB drive welkom :)

[ Voor 13% gewijzigd door Appie Heijn op 11-08-2015 10:49 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:50
Ik wil heel graag het volgende voor elkaar krijgen:

Muziek op mijn NAS
Muziek afspelen vanaf mijn Airport Express via mijn versterker
Muziek bedienen via Retune app op mijn Galaxy S6.

En nu komt het... zonder dat mijn PC of Laptop aan moet staan met iTunes geopend!

Dit krijg ik niet voor elkaar. Heb inmiddels de beta van 4.2 geïnstalleerd maar ook daarmee lukt het niet.

Is iemand dit ooit gelukt? Zoja, HOE? :)
Ik heb een QNAP TS-251.

• LostinFFM
Morpheus2003 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:28:
Ik wil heel graag het volgende voor elkaar krijgen:

Muziek op mijn NAS
Muziek afspelen vanaf mijn Airport Express via mijn versterker
Muziek bedienen via Retune app op mijn Galaxy S6.

En nu komt het... zonder dat mijn PC of Laptop aan moet staan met iTunes geopend!

Dit krijg ik niet voor elkaar. Heb inmiddels de beta van 4.2 geïnstalleerd maar ook daarmee lukt het niet.

Is iemand dit ooit gelukt? Zoja, HOE? :)
Ik heb een QNAP TS-251.
Heb je wel de DLNA Media Server op je NAS aangeschakeld? De juiste protocollen gestart? Heb je eventueel de AirPlay applicatie al eens geprobeerd als alternatief, puur om te testen?

[ Voor 2% gewijzigd door LostinFFM op 15-08-2015 10:28 . Reden: typo ]

• Summerbreeeze
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01-2024
Morpheus2003 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:36:
Iemand ervaring met de TS-251? Ik zoek een NAS met mediaspeler functionaliteit die moeiteloos DTS HD MA en Dolby True HD afspeelt via XMBC of Plex. Daarnaast moet ik met de NAS op goede snelheid (+- 10mb/s) kunnen downloaden. Ik denk dat deze NAS aan mijn eisen voldoet.

Ben benieuwd naar ervaringen!
Zie *knip*

Modbreak:Helaas is dit een link naar een forum waarvoor registratie verplicht is; plaats enkel links die voor de lezers ook te bekijken zijn, zonder registratie.

Gr.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 23:29 ]

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Weet iemand hier of Virtualization Station een Windows 10 upgrade ondersteund?

update: het is gelukt nadat ik opnieuw pre-update eerst de windows 8.1 updates heb binnengehaald en daarna pas de upgrade tool had geforceerd en ik had ook de fingerprint en geluid driver disabled uit voorzorg

[ Voor 58% gewijzigd door donderdraak op 19-08-2015 15:19 ]

• Zonekill
In Filestation zie ik mijn mappen niet meer!?
Alleen de map 'homes' zie ik. De andere mappen zie ik niet. Wat is er gebeurd? Volgens mij is dit na de laaste update gebeurd. Ik heb firmware 4.1.4.
Of is er een instelling veranderd waardoor ik die mappen niet meer zie?

De mappen zijn er wel want via de laptop heb ik gewoon toegang.

• Sandwalker
  • Laatst online: 12-11 18:41
Binnenkort krijg ik mijn TS-563 binnen en daar had ik twee vragen over.
Ik vraag me wel af wat voor disk configuratie, uitgaande van vier identieke schijven ik het beste kan gebruiken. De Parity en herstelmogelijkheden van Raid 5 zijn wel soort van veilig, maar er zijn vast betere alternatieven. Echt belangrijke bestanden bestaan toch al op verschillende fysieke locaties.
De tweede vraag is of ik echt baat heb bij een SSD schijf als cache. Ik ga slechts 1 virtuele machine draaien voor zover ik dat nu kan inschatten. Verder zal er wat media op staan en wordt er gestreamed.

Verwijderd

Het rode lampje brand boven een schijf WD Green 1,5 TB, kan ik deze vervangen door een WD-Red 2 TB!

En moet dit gebeuren als de power uit is gezet of mag dit ook als de power aan staat!

Er zitten nu 3 schijven in maar deze zijn niet meer te koop, beter een vervangen of 4 nieuwe en de twee oude verkopen!

Graag advies ik ben een leek...........................

• LostinFFM
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:47:
Het rode lampje brand boven een schijf WD Green 1,5 TB, kan ik deze vervangen door een WD-Red 2 TB!

En moet dit gebeuren als de power uit is gezet of mag dit ook als de power aan staat!

Er zitten nu 3 schijven in maar deze zijn niet meer te koop, beter een vervangen of 4 nieuwe en de twee oude verkopen!

Graag advies ik ben een leek...........................
Afhankelijk hoe lang je huidige schijven al in deze NAS zitten, is de kans redelijk aanwezig dat de rest ook langzaam aan fouten gaan vertonen. Het ligt aan je eigen budget om te beslissen of je alles direct kan vervangen, of de schijven vervangt als ze fouten gaan vertonen. QNAP raad aan om alle schijven van het zelfde merk/type te gebruiken.

Raadpleeg de compatibiliteits pagina van QNAP voor aanbeloven schijven:
https://www.qnap.com/i/us...at_intro.php?g_cat=1&hf=0

Een defecte schijf kan gewoon worden vervangen als de NAS aan staat. Als je echter de schijf gaat vervangen voor een grotere variant, is het handig om je met beide procedures bekent te maken.

Handleiding kan hier gevonden worden:
https://www.qnap.com/i/useng/support/con_show.php?cid=11

Daar je verder weinig prijs geeft aan het type NAS welke je hebt, en de huidige setup van je schijven en je firmware versie, zul je het met deze generieke informatie moeten doen.

• Edzeau
Vraagje: Ik gebruik Kodi op mijn TS-251, echt heerlijk! Aan mijn NAS heb ik geen toetsenbord of muis hangen, deze bedien ik via de Q app op mijn telefoon (Kodi opstarten in HD station) en verder gebruik ik Yatse om Kodi te besturen.

Nu gebruik ik dus eigenlijk alleen Kodi, en is het dus ook best omslachtig om continue eerst via de Qnap app Kodi op te starten en daarna de Kodi app te gebruiken.

Mijn vraag: Is het mogelijk om de Kodi app standaard op te laten starten, zonder eerst in het hoofdmenu van HD station te komen?

• LostinFFM
Edzeau schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:15:
Vraagje: Ik gebruik Kodi op mijn TS-251, echt heerlijk! Aan mijn NAS heb ik geen toetsenbord of muis hangen, deze bedien ik via de Q app op mijn telefoon (Kodi opstarten in HD station) en verder gebruik ik Yatse om Kodi te besturen.

Nu gebruik ik dus eigenlijk alleen Kodi, en is het dus ook best omslachtig om continue eerst via de Qnap app Kodi op te starten en daarna de Kodi app te gebruiken.

Mijn vraag: Is het mogelijk om de Kodi app standaard op te laten starten, zonder eerst in het hoofdmenu van HD station te komen?
Afhankelijk hoe vaak je je NAS herstart is het eenmalig aanmelden met Q-remote, en daarna Kodi gewoon laten draaien, waardoor Yatse (ik gebruik zelf Kore) gewoon kan verbinden. Daar het in mijn geval de enige applicatie is die ik via HD station gebruik maakt het mij weinig uit.

edit: Net op Qnap gekeken, je kan auto start instellen voor een applicatie. Weet niet of dat is wat je zoekt?

"View the apps that have been downloaded for HD Station. Select an app and you can choose to “Update”, “Install”, “Disable”, “Set Auto Run”, or to allow “Admin only” access."

bron: https://www.qnap.com/i/in...how.php?op=showone&cid=45

[ Voor 21% gewijzigd door LostinFFM op 10-09-2015 20:04 . Reden: info van Qnap site toegevoegd ]

• Edzeau
LostinFFM schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:39:
[...]

Afhankelijk hoe vaak je je NAS herstart is het eenmalig aanmelden met Q-remote, en daarna Kodi gewoon laten draaien, waardoor Yatse (ik gebruik zelf Kore) gewoon kan verbinden. Daar het in mijn geval de enige applicatie is die ik via HD station gebruik maakt het mij weinig uit.

edit: Net op Qnap gekeken, je kan auto start instellen voor een applicatie. Weet niet of dat is wat je zoekt?

"View the apps that have been downloaded for HD Station. Select an app and you can choose to “Update”, “Install”, “Disable”, “Set Auto Run”, or to allow “Admin only” access."

bron: https://www.qnap.com/i/in...how.php?op=showone&cid=45
Heel erg bedankt voor de tip! Ik heb mijn instellingen zo staan dat de NAS terug gaat in slaapstand, daarna is Kodi altijd afgesloten. Maar ik zal deze setting eens proberen, dit moest vast werken. Thanks! _/-\o_

Nu nog een 4GB werkgeheugen kaartje er in gooien, en ik ben helemaal content met het apparaat! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Edzeau op 11-09-2015 00:07 ]

• beerse
Sandwalker schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:42:
Ik vraag me wel af wat voor disk configuratie, uitgaande van vier identieke schijven ik het beste kan gebruiken. De Parity en herstelmogelijkheden van Raid 5 zijn wel soort van veilig, maar er zijn vast betere alternatieven. Echt belangrijke bestanden bestaan toch al op verschillende fysieke locaties.
De tweede vraag is of ik echt baat heb bij een SSD schijf als cache. Ik ga slechts 1 virtuele machine draaien voor zover ik dat nu kan inschatten. Verder zal er wat media op staan en wordt er gestreamed.
Met 4 of 5 schijven is het naar mijn idee het beste om een raid-5 in te stellen. Met mirroring (raid 1 en varianten) heb je minder ruimte over en net zo snel problemen als er iets fout gaat. Qua performance maakt het niet zo heel veel uit. Raid 6 zou met 5 schijven theoretisch iets veiliger zijn maar in de praktijk zullen de meeste gebruikers dat niet merken. Het ruimte verlies (ter grote van 1 schijf) weegt voor de meesten zwaarder.

Een ssd als cache kan iets schelen maar wie/wat/waar/hoe ga je die ssd gebruiken? Ik zou eerst zien of de situatie zonder ssd snel genoeg is. Omdat je gast waarschijnlijk 'altijd aan' staat, zou ik niet naar de boot snelheid kijken, dat gebruik je toch niet.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:39
Even een snel vraagje over storage op een TS212P.

Ik heb het volgende:

Bay 1: 2TB schijf
Bay 2: Leeg

Ik wil bay 2 vullen met een 1TB schijf. Vervolgens wil zou ik graag 2 volumes hebben.
1 volume met RAID van capaciteit van ongeveer 500GB tot 750GB. 1 los volume zonder raid met de overige ruimte van de 2TB schijf.
Is dit mogelijk?? :) :)

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-11 08:55

doc

Iemand al ervaringen met 4.2? de RC3 is uit:

http://www.qnap.com/event/qts-4.2/public-beta/nl/

Me Tarzan, U nix!

• KL643
  • Registratie: April 2005

KL643

beeldaandemuur

Ja, voor mij een no go, Qsync werkt dan niet meer. (470Pro)

beeldaandemuur

• doc

doc

RC4 is intussen ook al uit.

Wat qsync betreft: To ensure continued synchronization following an upgrade to QTS 4.2, the Qsync Client on your local PC also requires an upgrade. The latest version for Windows is 2.0, for Mac, 1.2. Please get the utilities from the link [Windows] [Mac].

Me Tarzan, U nix!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Die was al geüpdate maar ik neem aan dat ze daarom al rc4 uit hebben gebracht

Edit: Met RC4 is het probleem opgelost met Qsync :)

[ Voor 26% gewijzigd door KL643 op 22-09-2015 13:35 ]

beeldaandemuur

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 20:48
Ik ben van plan om een Qnap TS-231 te kopen(hebben we over op stock op het werk), maar ik zit daar met 2 bedenkingen bij. Ik vraag me namelijk af of dat indien de NAS op 1 of andere manier kapot gaat, je dan alsnog op 1 of andere manier de data kunt terug halen van de schijf(schijven in RAID1, in het begin zal ik maar 1 schijf gebruiken). Ik heb als test al eens geprobeerd met enkele tools om EXT4 schijven uit te lezen en ook met een bootable cd van Qnap zelf, maar geen enkele tool kan de schijf uit lezen. Ik vond ook R-linux, maar dit zou niet altijd goed gaan...

Indien de NAS kapot gaat en je plaatst de schijven(in RAID1) in identiek dezelfde nas en met de config file ingeladen, zouden deze dan herkend worden?

Uiteraard ga ik gewoon een backup maken in de cloud en 2 keer lokaal, maar het is gewoon worst case.

http://specs.tweak.to/16567

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
Weet iemand of en het klopt dat Qnap, Dropbox niet meer ondersateund of aat ondersteunen ?

Zo ja, dan zullen we op zoek moeten naar een alternatief. De Qnap NAS was/is perfect om centraal Dropbox te hebben en het niet nodig is de in-huis PC's direct te koppelen en te voorzien van/naar Dropbox. QNAP heeft z'n eigen cloudbox proces gelanceerd maar daar willen we niet aan, vanwege de "longterm" (on)zekerheid en technische kwaliteit.

De support voor Dropbox lijkt stilletjes verdwenen. Op Qnap-Apps kan ik Dropbox niet meer vinden. We hebben o.a. een TS509 (4GB intern) aan de voorkant die intrern wordt doorgesync'd.

Dropbox (x86) is daarop nu handmatig geïnstalleerd waarbij het vermaledijde autoupgrade proces, effectief de is omgedraaid. Zodra Dropbox een auto-upgrade.tar download, verwijderen we automatisch de bestanden. Het Upgrade proces upzipped zich nl. in het "/tmp" filesystem (van maar 64Mbyte) die te klein is voor de zip-resultante van minimaal 130Mbyte. Wanneer /tmp volloopt tot 0% free, gaat de Qnap erg raar doen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• LostinFFM
skelleniels schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:30:
Indien de NAS kapot gaat en je plaatst de schijven(in RAID1) in identiek dezelfde nas en met de config file ingeladen, zouden deze dan herkend worden?
Hierbij kan ik bevestigen dat dit werkt. Als de schijven 1 op 1 over worden gezet in een gelijk model zullen alle instellingen worden meegenomen en is alle data weer beschikbaar.

• LostinFFM
PtrO schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:26:
Weet iemand of en het klopt dat Qnap, Dropbox niet meer ondersateund of aat ondersteunen ?

Zo ja, dan zullen we op zoek moeten naar een alternatief. De Qnap NAS was/is perfect om centraal Dropbox te hebben en het niet nodig is de in-huis PC's direct te koppelen en te voorzien van/naar Dropbox. QNAP heeft z'n eigen cloudbox proces gelanceerd maar daar willen we niet aan, vanwege de "longterm" (on)zekerheid en technische kwaliteit.

De support voor Dropbox lijkt stilletjes verdwenen. Op Qnap-Apps kan ik Dropbox niet meer vinden. We hebben o.a. een TS509 (4GB intern) aan de voorkant die intrern wordt doorgesync'd.

Dropbox (x86) is daarop nu handmatig geïnstalleerd waarbij het vermaledijde autoupgrade proces, effectief de is omgedraaid. Zodra Dropbox een auto-upgrade.tar download, verwijderen we automatisch de bestanden. Het Upgrade proces upzipped zich nl. in het "/tmp" filesystem (van maar 64Mbyte) die te klein is voor de zip-resultante van minimaal 130Mbyte. Wanneer /tmp volloopt tot 0% free, gaat de Qnap erg raar doen.
De support voor dropbox komt niet te vervallen. De noodzaak voor aparte applicaties is niet meer vereist daar alle feature nu binnen file station worden geimplementeerd.

File Station Adds Integration with Cloud Services:
https://www.qnap.com/qts/4.2/en-us/productivity.php

• Tafelpoowt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11-2020
Ik heb de TS-412, een stevige 4 bay met een krap platform eronder.

Ik overweeg een zelfbouw nas ... maar is het mogelijk om de behuizing te recycleren?
Iemand ervaring met het ombouwen van een Qnap, inclusief het moederbord/processor?

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11 09:15
Ik heb een TS-859 PRO+ met 8x3TB schijven in Raid 5. Mijn volume is dus >16TB. Nu zie ik in beta firmware 4.2 staan dat er support is voor online raid expansion van volumes >16TB, maar voordat ik hieraan begin; heeft iemand dit al geprobeerd? Ik wil over naar 8x 6TB schijven (heb ik al liggen), maar heb geen zin om m'n hele mediabibliotheek kwijt te raken als dat niet nodig is (kan ook alles eerst in een paar dagen overzetten naar een backup, maar als dat niet nodig is why bother ;))

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-11 17:06

TNW

Zo, laatst ook maar eens een QNAP aangeschaft. Ik gebruikte al een NAS in de vorm van een 2TB usb HD en een Raspberry Pi maar de traagheid en het ontbreken van redundantie zaten mij niet lekker.
Mijn eisen waren niet bijzonder hoog, 2 TB in RAID1 en NFS ondersteuning. Ik ben bij de TS212P+ met 2x een 2TB WD Red uitgekomen.

De QNAP heb ik een tijdje op de standaard firmware gedraaid maar ik ben gisteren toch maar overgegaan naar Debian. Dit vanwege de in mijn ogen vrij trage en chaotische webinterface en de behoefte dingen in detail te kunnen in te stellen. Voor de installatie van Debian zijn prima handleidingen te vinden. De installer liep helaas wel vast, iets met UUIDs en RAID installatie, dit was op te lossen door met een tweede SSH sessie wat dingen aan te passen.

Nu heb een fijne storage server waar al mn meuk redundant op staat, werkt met Samba, bittorrent, rsync e.d. Verbruikte stroom niet gemeten maar dit zeer waarschijnlijk behoorlijk beneden de 20W :) Middels de USB poorten zou ik ook domotica dingen zoals slimme meter uitlezen en 1 wire kunnen doen, ga ik later mee aan de gang...

Weblog | Straling!

• Galukon
Heb je debian op je QNAP nas gekregen? :? Kun je daar ook bijvoorbeeld ook dingen op hosten, like ts3 server ennnn andere stuff? Want nu kan dat niet omdat (ik heb ook de TS212P) een ARM processor heeft en dat niet ondersteunt.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-11 17:06

TNW

Galukon schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:43:
[...]

Heb je debian op je QNAP nas gekregen? :? Kun je daar ook bijvoorbeeld ook dingen op hosten, like ts3 server ennnn andere stuff? Want nu kan dat niet omdat (ik heb ook de TS212P) een ARM processor heeft en dat niet ondersteunt.
In principe kan je alles draaien wat in de repositories staat en wat je zelf kan compileren uit source. Het lijkt er op dat TS3 server alleen voor x86 beschikbaar is. Je moet x86 gaan emuleren, wat best wel veel resources gaat trekken op een compleet ander platform denk ik. Ik zie wel mensen die emulatie en TS3 server op de RPi hebben draaien, dus theoretisch is het mogelijk.

Weblog | Straling!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 20:48
Ik ben van plan om een Qnap TS-231 te kopen(hebben we over op stock op het werk), maar ik zit daar met 2 bedenkingen bij. Ik vraag me namelijk af of dat indien de NAS op 1 of andere manier kapot gaat, je dan alsnog op 1 of andere manier de data kunt terug halen van de schijf(schijven in RAID1, in het begin zal ik maar 1 schijf gebruiken). Ik heb als test al eens geprobeerd met enkele tools om EXT4 schijven uit te lezen en ook met een bootable cd van Qnap zelf, maar geen enkele tool kan de schijf uit lezen. Ik vond ook R-linux, maar dit zou niet altijd goed gaan...
Iemand nog een antwoord op bovenstaande?

http://specs.tweak.to/16567

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 11:42
Van tijd tot tijd controleer ik op mijn Qnap nog wel eens of er al eens een package update voor Sabnzbd is, maar verder dan 0.6.5. lijkt die niet te gaan komen :/

• LostinFFM
Danny schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:48:
Ik heb een TS-859 PRO+ met 8x3TB schijven in Raid 5. Mijn volume is dus >16TB. Nu zie ik in beta firmware 4.2 staan dat er support is voor online raid expansion van volumes >16TB, maar voordat ik hieraan begin; heeft iemand dit al geprobeerd? Ik wil over naar 8x 6TB schijven (heb ik al liggen), maar heb geen zin om m'n hele mediabibliotheek kwijt te raken als dat niet nodig is (kan ook alles eerst in een paar dagen overzetten naar een backup, maar als dat niet nodig is why bother ;))
Houd er rekening mee dat, als je van alle nieuwe features (snapshots etc.) gebruik wil maken onder QTS 4.2, je je hele storage pool opnieuw moet aanmaken.
Het uitbreiden van je bestaande storage pool is geen probleem, als je de nieuwe features niet nodig hebt. Dit werkt gewoon zoals in de handleiding beschreven staat.

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11 09:15
LostinFFM schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Houd er rekening mee dat, als je van alle nieuwe features (snapshots etc.) gebruik wil maken onder QTS 4.2, je je hele storage pool opnieuw moet aanmaken.
Het uitbreiden van je bestaande storage pool is geen probleem, als je de nieuwe features niet nodig hebt. Dit werkt gewoon zoals in de handleiding beschreven staat.
Ik was al begonnen. Bij het rebuilden van schijf 5 trad echter een read-error op waardoor m'n hele array alsnog overleden was. De belangrijke bestanden had ik uiteraard een backup van (meerderen zelfs), maar m'n mediabibliotheek moet weer worden heropgebouwd (dat schiet al aardig op trouwens).

Heb de nieuwe 8x6TB Array als Raid 6 ingesteld. Op de oude 3TB schijven ga ik de belangrijkste mediafiles backuppen. Als ik dan over een paar jaar over ga naar 8x12TB ofzo hoef ik niet weer opnieuw te rippen en downloaden (als dat laatste dan uberhaupt nog wil)

Tnx voor je reactie iig. Much appreciated ^O^

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Na vorig jaar een issuetje gehad te hebben met mijn 2e schijf wat zichzelf oploste heb ik nu wederom een issue met schijf 2 van de 4.
Hij is nu volledig down en deze zal vervangen moeten worden.
Weet iemand toevallig of ik gewoon een willekeurige schijf kan kopen van de compatibility list en deze erin kan gebruiken of moet het ook een sata300 zijn bijvoorbeeld.
volgens mij was sata600 backwards compatible maar ik heb er nu dus 4 inzitten met sata300 en gaat dat mixen dan goed?
qua capaciteit kan ik ze wel mixen begreep ik (zolang het maar gelijk of groter is)

ik wil deze erin gaan zetten btw: pricewatch: Seagate NAS HDD, 2TB

[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 07-10-2015 13:29 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Zonekill
Hallo,
Kan iemand mij vertellen waarom ik mijn mappen niet zie in FileStation? Ik snap er niets meer van. Ben me er niet bewust van dat ik iets aan instelling veranderd heb. Voorheens zag ik ze wel allemaal?! Multimedia map etc.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/20ax8na.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rvirrm.jpg

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:38
skelleniels schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:06:
[...]

Iemand nog een antwoord op bovenstaande?
Ik heb zelf geen QNAP maar voor een aantal klanten heb ik de data weten te recoveren via UFS Explorer en dan de versie voor XFS schijven (zie hier). Een enkele RAID 1 schijf wordt bijvoorbeeld netjes uitgelezen en kon gerecoverd worden. Ik kan me herinneren dat het heeft gewerkt bij een QNAP maar ook bij de meer low-end NAS oplossingen van Seagate etc.
Dit programma zou ik de grootste kans geven om je data netjes terug te krijgen en heeft voor mij al meerdere keren gewerkt en mensen blij gemaakt ;)

• doc

doc

4.2 is nu officieel beschikbaar en uit beta/rc

https://www.qnap.com/i/en...ow.php?op=showone&cid=460

Me Tarzan, U nix!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
skelleniels schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:30:

Uiteraard ga ik gewoon een backup maken in de cloud en 2 keer lokaal, maar het is gewoon worst case.
RAID is geen backup maak ten alle tijden een extra backup naar een andere NAS of externe HDD of andere FTP server. Qnap heeft ook een andere 2bay nas met visualization station zie HS-251 en TS-251
dat is geweldige meerprijs voor als je wilt virtualiseren thuis. Persoonlijk zou ik niet voor de TS-231 kiezen omdat je werkgever het op voorraad heeft. Kijk naar de mogelijkheden die de nas bied voor jouw situatie!

• Zonekill
Zonekill schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:15:
Hallo,
Kan iemand mij vertellen waarom ik mijn mappen niet zie in FileStation? Ik snap er niets meer van. Ben me er niet bewust van dat ik iets aan instelling veranderd heb. Voorheens zag ik ze wel allemaal?! Multimedia map etc.
[afbeelding]

[afbeelding]
Is al weer goed na het installeren van QTS 4.2. Vind het wel raar maar fijn dat het weer goed is.

• Zonekill
Als ik nu Qget wil gebruiken krijg ik de melding:
Qget will not work with future versions of QTS (from QTS 4.2)
Waarom is dit? Op de site van Qnap onder QTS 4.2 staat gewoon Qget als optie. Ik heb hem nog eens gedownload en geinstalleerd maar hij werkt niet meer?! Heeft iemand anders dit ook?

• LostinFFM
Zonekill schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:34:
Als ik nu Qget wil gebruiken krijg ik de melding:
Qget will not work with future versions of QTS (from QTS 4.2)
Waarom is dit? Op de site van Qnap onder QTS 4.2 staat gewoon Qget als optie. Ik heb hem nog eens gedownload en geinstalleerd maar hij werkt niet meer?! Heeft iemand anders dit ook?
Hier het officiele persbericht van QNAP:
https://www.qnap.com/i/en...ow.php?op=showone&cid=458

• Zonekill
Ah duidelijk, bedankt.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Heeft iemand hier spotweb aan de gang gekregen? Ik gebruik de community Qpkg maar als ik ik de spot probeer te retrieven krijgen ik de volgende errors voor mijn neus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 239
 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 108, rtntn.skip: 4893, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 5.33 seconds
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.29 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-1) Failed to read from socket...! [response: ""]

#0 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(296): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to read ...')
#1 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(279): Net_NNTP_Protocol_Client->_getStatusResponse()
#2 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1759): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('XOVER 6003592-6...')
#3 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/NNTP/Client.php(1000): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXOver('6003592-6008592')
#4 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(137): Net_NNTP_Client->getOverview('6003592-6008592')
#5 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(213): Services_Nntp_Engine->getOverview(6003592, 6008592)
#6 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('0', '5000')
#7 /share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/spotweb/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#8 {main}

Ik heb de timezone in php.ini aangepast. De andere errors zeggen me niet zo veel. Iemand hier ervaring mee?

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

lowfi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:54:
Heeft iemand hier spotweb aan de gang gekregen? Ik gebruik de community Qpkg maar als ik ik de spot probeer te retrieven krijgen ik de volgende errors voor mijn neus:
...

Ik heb de timezone in php.ini aangepast. De andere errors zeggen me niet zo veel. Iemand hier ervaring mee?
De eerste error komt door de php versie. Er zijn op de qnap twee versies beschikbaar. Als je zoekt in het spotweb draadje vindt je daar wel wat info.

[ Voor 57% gewijzigd door Vandaahl op 19-10-2015 22:06 ]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 14:53
ik had iets gedownload met sabnzb en dat is niet helemaal goed gegaan. Nu wil ik de map verwijderen. Maar dat mag niet. Ook niet met file station.
Ik heb ook sabnzb gestopt met putty en toen geprobeerd maar dat ging ook niet. Iemand nog ideeën?

de foutmelding is trouwens:

onbekende fout :S

[ Voor 9% gewijzigd door chimera2 op 23-10-2015 08:21 ]

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 21:43
Iemand al geprobeerd om met de 'video station' app en chromecast te streamen naar de TV? https://www.qnap.com/i/nl....php?op=showone&cid=135#c

Mijn iOS app heeft geen chromecast icoon, zoals op de site staat. De 'video station' app op de NAS ziet de chromecast wel. Diverse andere apps op mijn telefoon zien de chromecast ook

Verwijderd

Wat is eigelijk het verschil tussen de ts431 en 431+.
Maakt deze 1GB zoveel verschil?

• Galukon
Zijn er meer mensen met problemen op 4.2.0 dat je een normale user geen Download station rechten kan geven? Ik kan wel op 192.168.x.x:8084/downloadstation komen maar niet via een icon op zn 'Bureaublad'.

Moet zeggen dat de nieuwe interface wel heel mooi uit ziet zo, beter als eerst.

• kingofmasters
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 19:26
Een basic vraagje voor ik een Qnap nas koop.

Kan ik 2 JBOD volumes aanmaken.
Dit omdat ik 2x 6TB schijven heb en nog 2x8TB wil kopen.

Om geen enkele capacitieit te verliezen. Wil ik een 2 volumes hebben 1 van 12tb (als downloadvolume) en 1 van 16tb (voor mijn bestaande files).

Kan dit?

Kan dit?

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Lief Adje

Love is in the air

Galukon schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:24:
Zijn er meer mensen met problemen op 4.2.0 dat je een normale user geen Download station rechten kan geven? Ik kan wel op 192.168.x.x:8084/downloadstation komen maar niet via een icon op zn 'Bureaublad'.

Moet zeggen dat de nieuwe interface wel heel mooi uit ziet zo, beter als eerst.
even updaten: downloads: QNAP TS-xx0/xx2/xx9 4.2.0 build 1023

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Lief Adje
  • Nu online

Lief Adje

Love is in the air

flash h'm nog eens.... helpt soms..

• Galukon
Lief Adje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:31:
[...]

flash h'm nog eens.... helpt soms..
Goeie, gewoon handmatig downloaden en dan handmatig installeren?

• Lief Adje
  • Nu online

Lief Adje

Love is in the air

Galukon schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:32:
[...]

Goeie, gewoon handmatig downloaden en dan handmatig installeren?
Precies :)

• Piet91
  • Niet online
Hmm, na aanleiding van deze posts eens gekeken wat voor firmware ik eigenlijk draai op mijn TS-212; blijkbaar 4.1.3 Build 20150408 :$

Ben een beetje terughouden geworden met updaten want in het verleden ben ik daar niet blij mee geweest; grootste nadeel was nog wel dat vanaf een bepaalde versie de NAS een stuk (en dan ook een STUK) trager werd in de interface. En dan wel overal.
De webpagina van de NAS laden werd trager, de diverse services (Sabnzb, Sick Beard etc.) bekijken werd trager.

Maar misschien toch wel slim om toch maar te gaan updaten niet?

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goeie 2 bay NAS, voornamelijk ingelezen in sygnology en dan wel de 216play of de DS715, oftewel misschien de DS716+.

Helaas met de boven genoemde zou transcoding geen optie zijn, hiervoor zal ik moeten kijken naar de 415+ dacht ik.

Ik wilde eigenlijk niet naar Qnap en waarom weet ik niet, ik dacht dat sygnology een betere ervaring voor een eerste NAS zou zijn dus vandaar nog niet gekeken naar de QNAP TS-251 (4GB).

Prijs van deze NAS zit net wel op me maxium qua budget, maar als ik hoger moet zitten voor wat ik wil bereiken zal ik wat langer moeten gaan sparen.

Mijn vraag is of deze NAS icm PLEX server en AppleTV 4 met Plex App snel genoeg is om vooral MKV 12/15GB x264 1080p te transcode naar de ATV4. Het zou fijn zijn met het oog op de toekomst dat hij ook x256 mkv bestanden zal ondersteunen, of zal de proccesor hiervoor al te traag zijn?

Zover ik het snap is deze NAS voorzien van een intel proccesor x86 en zal juist daarom het transcode een stuk beter moeten gaan dan de ARM cpu's

Hoop dat iemand hier een gelijkwaardige setup heeft staan en zijn ervaring wil delen.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57
Ik heb net een HS-251 gekocht en de overdracht snelheid is erg goed moet ik zeggen. 111-117 MB/sec. Verder staat de interface met wel aan. Alleen ervaring uit ver verleden met een thecus met 35 MB/sec max en zelfbouw met freebsd.

Hopenlijk veel stream plezier er mee. Zal kodi ook maar eens proberen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Edzeau
Voor alle TS-251 gebruikers: Ik heb sinds een paar weken mijn geheugen uitgebreid van 1GB naar 4GB. Dit maakt de Qnap helemaal perfect qua snelheid. Kodi draait er nu perfect op, echt een aanrader zo! :)

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Edzeau schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:50:
Voor alle TS-251 gebruikers: Ik heb sinds een paar weken mijn geheugen uitgebreid van 1GB naar 4GB. Dit maakt de Qnap helemaal perfect qua snelheid. Kodi draait er nu perfect op, echt een aanrader zo! :)
Welk geheugen heb je erin gezet?

beeldaandemuur

Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste