Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste
Acties:

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik denk dat het de beperking van de processor is. :)

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Gusto schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:01:
Ik denk dat het de beperking van de processor is. :)
Daar was ik al bang voor.. Jammer.

Ik heb ook een leuke computer..

• rienc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb de QNAP TS-269. Echter valt mij nu op dat de standaard Twonkymedia (DLNA-mediaserver) aanstaat, en dat ik als package ook Twonkymedia (veel nieuwere versie) kan installeren. Overschrijft hij de oude dan? Of draait hij er dan naast?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De oude kan je gewoon uitzetten, is toch beta. De nieuwere package wordt ernaast gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 23-08-2016 12:22 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Iemand hier al ervaring met een letsencrypt certificaat voor bv couchpotato etc?

Er is een package voor inmiddels. Nog wel wat gehannes in de CLI.

https://forum.qnap.com/vi...t=122747&p=565341#p565341

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:40
Ik heb een qnap ts 251 en heb er 8gb ram in gedaan.
Ik gebruik mijn nas om via kodi of dlna films af te spelen (alles 1080p) en dat werkt perfect zonder een enkel schokje.
Nu wil ik op mijn andere tv via plex dezelfde serie of film afspelen en dat trekt die niet, hij moet 20 sec bufferen voor 1 sec kijken
Ik heb ook al geprobeerd om via plex de transcoding uit te zetten en niks schijnt te helpen. Heeft iemand ervaring hiermee of kan helpen?
De tv is aangesloten met een lan kabel en kan wel via normale dlna de bestanden afspelen. Ik gebruik de plex App van lg.

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 21:51
Weet iemand een eenvoudige manier om te checken welk proces mijn NAS uit de slaapstand houdt? De HD's blijven altijd draaien en dat lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur.
Of een truck om de HD's na 5 minuten geen activiteit te dwingen om te stoppen, dat zou ook werken.

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 21:19

misterdjus

hoi2x

Boobybandit schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:57:

Vorige week een TS-853A aangeschaft :*) zo blij als een kind met dat flitsende ding. Maar bovenstaande heb ik ook daarop geïnstalleerd en loopt nu werkelijk als een zonnetje.

https://forum.qnap.com/vi...fa81238bcbea15d2a9fd27f2f
I know the feeling :9~ Ik heb zelf de TS-653A aangeschaft en kwam vanaf de 419P II. Wat een verademing zeg! Veel betere netwerksnelheden!

Ben ook gelijk van Sab overgestapt naar Nzbget. Ik gebruikte dit in een ver verleden al voor Sab maar de ontwikkeling heeft niet stil gestaan bij Nzbget. Ik weet dat ik ooit naar Sab over ben gegaan omdat de interface wat mooier was maar nu doet Nzbget er niet voor onder. En het draait echt super stabiel en wat een snelheid vergeleken met Sab _/-\o_ Daarnaast merk ik ook dat het hele postprocessing een stuk volwassener is bij Nzbget. Net als de dupe checks zoals jij aangaf.

Maar wat een top nas die *53A. Was wat onzeker over het hele Virtual Station stukje maar ook dat draait goed man! Heb nu een VM met Linux Mint XFCE draaien met daarop Kodi. Die wordt alleen gebruikt om ieder uur even een Library update te doen. Dan hoef ik dit niet meer zelf te doen (wat wel zo makkelijk is als er 5 devices een DB sharen :) )

En daarnaast heb ik een soort van beheer VM ingericht met Windows 10 om altijd binnen mijn netwerk te kunnen rommelen. Voorheen liet ik hier mijn thuis pc voor aan staan maar dit hoeft nu niet meer (scheelt stroom). Ook dit werkt perfect. Er is wel wat performance verlies merkbaar maar het is prima geschikt voor de dagelijkse basic dingen :)

Kortom erg tevreden met mijn nieuwe Qnapje. Ik worstel alleen nog wel met mijn Dyndns verwijzing. Ik krijg op een of andere manier binnen de file manager een share niet meer public gedeeld over mijn dyn. Iemand daar ook issues mee? Is het een andere port geworden of iets? Op mijn oude Q werkte dit prima...

hoi

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
misterdjus schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:29:
[...]

I know the feeling :9~ Ik heb zelf de TS-653A aangeschaft en kwam vanaf de 419P II. Wat een verademing zeg! Veel betere netwerksnelheden!

Ben ook gelijk van Sab overgestapt naar Nzbget. Ik gebruikte dit in een ver verleden al voor Sab maar de ontwikkeling heeft niet stil gestaan bij Nzbget. Ik weet dat ik ooit naar Sab over ben gegaan omdat de interface wat mooier was maar nu doet Nzbget er niet voor onder. En het draait echt super stabiel en wat een snelheid vergeleken met Sab _/-\o_ Daarnaast merk ik ook dat het hele postprocessing een stuk volwassener is bij Nzbget. Net als de dupe checks zoals jij aangaf.

Maar wat een top nas die *53A. Was wat onzeker over het hele Virtual Station stukje maar ook dat draait goed man! Heb nu een VM met Linux Mint XFCE draaien met daarop Kodi. Die wordt alleen gebruikt om ieder uur even een Library update te doen. Dan hoef ik dit niet meer zelf te doen (wat wel zo makkelijk is als er 5 devices een DB sharen :) )

En daarnaast heb ik een soort van beheer VM ingericht met Windows 10 om altijd binnen mijn netwerk te kunnen rommelen. Voorheen liet ik hier mijn thuis pc voor aan staan maar dit hoeft nu niet meer (scheelt stroom). Ook dit werkt perfect. Er is wel wat performance verlies merkbaar maar het is prima geschikt voor de dagelijkse basic dingen :)

Kortom erg tevreden met mijn nieuwe Qnapje. Ik worstel alleen nog wel met mijn Dyndns verwijzing. Ik krijg op een of andere manier binnen de file manager een share niet meer public gedeeld over mijn dyn. Iemand daar ook issues mee? Is het een andere port geworden of iets? Op mijn oude Q werkte dit prima...
Ha, kan je nagaan, jouw oude 419 loopt al rondjes om mijn 412...Maar ik moet zeggen, sinds ik NZBget gebruikte voldeed de nas opzich prima hoor...Kon moeiteloos een bluray van 50Gb streamen. Werkte prima als downloadstation als je genoegen nam met 6MB (toch al bijna 50mbit).

Je gebruikt dus niet de ingebouwde Kodi van Qnap? Heb hem toevallig gisteren voor het eerst geprobeerd. Werkt wel aardig moet ik zeggen, alleen lastig dat je dan de NAS in je woonkamer moet hebben staan.

En toevallig ook gisteren voor het eerst zitten klooien met VM's om een beetje het nut daarvan te kunnen ervaren. Werkt wel aardig. Windows 10 is wel zwaar merk ik voor de nas. Ubuntu draait net wat lekkerder. Vind het ook echt gaaf dat je bijv 2 van de 4 cores kan toewijzen zodat je NAS altijd beschikbaar blijft voor andere taken. Merk ook nu pas de toegevoegde waarde van de 16GB ram inprikken. Voor normaal gebruik kom je echt amper boven de 4GB uit.

Voor wat betreft de Dyndns. Probeer myqnapcloud in te stellen. Is een gratis dynamic dns service van Qnap. Ik gebruik deze naast mijn reguliere dyndns. Het mooie van myqnapcloud is dat het "intelligent" is. Gebruikt dus automatisch de interne ip als je intern werkt. Moet je wel even een MyQnapcloudID voor aanmaken, maar is zo gepiept.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Tranzy
Heeft hier iemand ervaring met het programma HappyGet en het probleem dat je niet goed kan inloggen via de chrome extrension?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:15

Exirion

Gadgetfetisjist

sikman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:14:
Weet iemand een eenvoudige manier om te checken welk proces mijn NAS uit de slaapstand houdt? De HD's blijven altijd draaien en dat lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur.
Schijven kunnen continu draaiend vele jaren mee. Eigenlijk is regelmatig opstarten zelfs slechter voor de levensduur.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

Boobybandit schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:23:
[...]

Ha, kan je nagaan, jouw oude 419 loopt al rondjes om mijn 412...Maar ik moet zeggen, sinds ik NZBget gebruikte voldeed de nas opzich prima hoor...Kon moeiteloos een bluray van 50Gb streamen. Werkte prima als downloadstation als je genoegen nam met 6MB (toch al bijna 50mbit).

Je gebruikt dus niet de ingebouwde Kodi van Qnap? Heb hem toevallig gisteren voor het eerst geprobeerd. Werkt wel aardig moet ik zeggen, alleen lastig dat je dan de NAS in je woonkamer moet hebben staan.

En toevallig ook gisteren voor het eerst zitten klooien met VM's om een beetje het nut daarvan te kunnen ervaren. Werkt wel aardig. Windows 10 is wel zwaar merk ik voor de nas. Ubuntu draait net wat lekkerder. Vind het ook echt gaaf dat je bijv 2 van de 4 cores kan toewijzen zodat je NAS altijd beschikbaar blijft voor andere taken. Merk ook nu pas de toegevoegde waarde van de 16GB ram inprikken. Voor normaal gebruik kom je echt amper boven de 4GB uit.

Voor wat betreft de Dyndns. Probeer myqnapcloud in te stellen. Is een gratis dynamic dns service van Qnap. Ik gebruik deze naast mijn reguliere dyndns. Het mooie van myqnapcloud is dat het "intelligent" is. Gebruikt dus automatisch de interne ip als je intern werkt. Moet je wel even een MyQnapcloudID voor aanmaken, maar is zo gepiept.
Begrijp me niet verkeerd mijn oude nas voldeed echt nog perfect. Ik sta nu nog verbaasd dat dat ding met zo weinig geheugen zo goed mee kon komen nog. Alleen werd mijn pool van 5,7TB net wat te klein om alles op te slaan. In dat opzicht heeft Qnap echt wel mooie Nasjes! Gegarandeerd lang plezier! Vandaar dat jouw 412 waarschijnlijk ook zo goed beviel. Ik denk eraan om de 419 bij b.v. mijn ouders te zetten en dan de belangrijke data te syncen ofzo. Scheelt weer cloud storage huren en kunnen zij er ook nog Xbmc aan hangen...

Wat ik vooral merk aan snelheid verschil is als ik van mijn pc wat kopieer naar de NAS. Voorheen haalde ik rond de 20MB/s en met de nieuwe nas zit ik rond de 90MB/s! Hier verbaasde ik me echt over! Hoewel ik met de oude NAS al nooit problemen had met streamen als bv Sabnzb die op de achtergrond aan het decoden was...

Ik gebruik Kodi niet op de nas nee. Ik heb een HTPC beneden staan en een RaspBerry met OSMC op de slaapkamer. Daarnaast nog Kodi op de Tablet, Mobiel en mijn PC zodat ik overal verder kan met mijn serie mocht ik willen 8) Heerlijk dat Kodi! De hoofdrede is zoals jij al aangeeft, ik zie het niet zo zitten om een spinnende Nas in de woonkamer te hebben. Het geluid valt op zich mee maar voor mij is de nas echt een Meterkast gadget ;) Daar komt ook mijn hele thuis netwerkje samen dus is een mooi knooppunt... En ik vraag me ook een beetje af wat de belasting van het systeem is als ik ook dat er naast ga draaien.

Ik heb er bij aanschaf ook gelijk 16GB in gepropt idd. En heb naast 4x 6TB disken een 1TB SSD voor de VM omgeving erin geplaatst. Dit maakt het hele VM wel een stukje sneller.

Ik heb ook een hele rits aan Linux distros getest. Echt een paar avonden flink aan het installeren en testen geweest. Ik vind persoonlijk Ubuntu Mate het lekkerst draaien. Die gaat echt soepel als je met RDP connect zelfs met 1GB geheugen. Maar omdat ik toch met wat beperkingen aan linux t.o.v. Windows bleef zitten heb ik een Win10 VM geïnstalleerd. 2 cores en 8GB toegewezen en eigenlijk loopt het best netjes! En ik hoef nu wat minder packages te installeren als ik iets werkend wil hebben :z
Idealiter zou ik nog een uitgeklede versie van 10 hebben ofzo maar ik weet niet of die er is. Bij windows 7 had je de KN en N versie die hadden er al wat uitgesloopt en er verscheen nog wel eens een compleet uitgeklede versie via de duistere kanalen online >:)

Ik zal nog eens naar die Myqnapcloud kijken. Maar vind het eigenlijk netter als ik naar mijn Nas kan door b.v. nasje.selfip.com dan https://qlink.to/nasje maar dat is meer een gevoel dan een must. Vanavond maar eens puzzelen en hobbyen :D

hoi

• B-Bandit
misterdjus schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:17:
[...]

Begrijp me niet verkeerd mijn oude nas voldeed echt nog perfect. Ik sta nu nog verbaasd dat dat ding met zo weinig geheugen zo goed mee kon komen nog. Alleen werd mijn pool van 5,7TB net wat te klein om alles op te slaan. In dat opzicht heeft Qnap echt wel mooie Nasjes! Gegarandeerd lang plezier! Vandaar dat jouw 412 waarschijnlijk ook zo goed beviel. Ik denk eraan om de 419 bij b.v. mijn ouders te zetten en dan de belangrijke data te syncen ofzo. Scheelt weer cloud storage huren en kunnen zij er ook nog Xbmc aan hangen...

Wat ik vooral merk aan snelheid verschil is als ik van mijn pc wat kopieer naar de NAS. Voorheen haalde ik rond de 20MB/s en met de nieuwe nas zit ik rond de 90MB/s! Hier verbaasde ik me echt over! Hoewel ik met de oude NAS al nooit problemen had met streamen als bv Sabnzb die op de achtergrond aan het decoden was...

Ik gebruik Kodi niet op de nas nee. Ik heb een HTPC beneden staan en een RaspBerry met OSMC op de slaapkamer. Daarnaast nog Kodi op de Tablet, Mobiel en mijn PC zodat ik overal verder kan met mijn serie mocht ik willen 8) Heerlijk dat Kodi! De hoofdrede is zoals jij al aangeeft, ik zie het niet zo zitten om een spinnende Nas in de woonkamer te hebben. Het geluid valt op zich mee maar voor mij is de nas echt een Meterkast gadget ;) Daar komt ook mijn hele thuis netwerkje samen dus is een mooi knooppunt... En ik vraag me ook een beetje af wat de belasting van het systeem is als ik ook dat er naast ga draaien.

Ik heb er bij aanschaf ook gelijk 16GB in gepropt idd. En heb naast 4x 6TB disken een 1TB SSD voor de VM omgeving erin geplaatst. Dit maakt het hele VM wel een stukje sneller.

Ik heb ook een hele rits aan Linux distros getest. Echt een paar avonden flink aan het installeren en testen geweest. Ik vind persoonlijk Ubuntu Mate het lekkerst draaien. Die gaat echt soepel als je met RDP connect zelfs met 1GB geheugen. Maar omdat ik toch met wat beperkingen aan linux t.o.v. Windows bleef zitten heb ik een Win10 VM geïnstalleerd. 2 cores en 8GB toegewezen en eigenlijk loopt het best netjes! En ik hoef nu wat minder packages te installeren als ik iets werkend wil hebben :z
Idealiter zou ik nog een uitgeklede versie van 10 hebben ofzo maar ik weet niet of die er is. Bij windows 7 had je de KN en N versie die hadden er al wat uitgesloopt en er verscheen nog wel eens een compleet uitgeklede versie via de duistere kanalen online >:)

Ik zal nog eens naar die Myqnapcloud kijken. Maar vind het eigenlijk netter als ik naar mijn Nas kan door b.v. nasje.selfip.com dan https://qlink.to/nasje maar dat is meer een gevoel dan een must. Vanavond maar eens puzzelen en hobbyen :D
Ah natuurlijk een SSD! Geeft me weer een goede reden om die van mijn pc te vervangen en verhuizen naar de NAS! Ga ik doen...

En voor wat betreft myqnapcloud. Ik gebruik nu beiden. Was meer ff bedoeld als suggestie om te kijken of dat wel werkt. Zat van de week bijvoorbeeld heel erg te klooien omdat ik remote geen toegang kreeg tot de VM interface (dus niet de VM zelf die op poort 5900 draait) en blijkt dat de interface draait achter poort 8089. Dus die moest ik nog separaat forwarden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• misterdjus

misterdjus

hoi2x

Boobybandit schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:05:
[...]

Ah natuurlijk een SSD! Geeft me weer een goede reden om die van mijn pc te vervangen en verhuizen naar de NAS! Ga ik doen...

En voor wat betreft myqnapcloud. Ik gebruik nu beiden. Was meer ff bedoeld als suggestie om te kijken of dat wel werkt. Zat van de week bijvoorbeeld heel erg te klooien omdat ik remote geen toegang kreeg tot de VM interface (dus niet de VM zelf die op poort 5900 draait) en blijkt dat de interface draait achter poort 8089. Dus die moest ik nog separaat forwarden.
Ik begreep je doel idd en ben er gelijk even mee bezig gegaan :) Kon het niet laten op de vrijdagmiddag 8)
Check nog ff de ssd compatability hoewel ik denk dat de meeste ssd's toch wel werken... En evt kun je nog iets met overprovisioning doen maar mijne was standaard 7% overprovisioned en heb er een van 1TB terwijl ik nu krap 50GB gebruik :o Had hier ooit een topic met wat vragen gemaakt: https://forum.qnap.com/vi...t=124265&p=559877#p559877

Maar blijkt nu dat als ik een shared link maak op mijn nas ik b.v. de link: http://nasje:8082/sharenaam krijg. Deze link werkt niet. Maar als ik de poort verander in 8080 dan kan ik er wel bij! Dus eigenlijk geeft de filemanager een verkeerde poort (link)af 8)7 Ik heb eigenlijk geen idee waar ik die poort kan aanpassen? Naar mijn weten is dat een default poort toch? En hoewel 8082 ook openstaat kan ik er via die weg niet bij :? Vaag!

Edit: Heb het al gevonden. Ik had dus MyqnapcloudDDNS ingeschakeld staan en die overruled de normale DDNS settings en poorten die daar ingesteld staan over die je bij netwerken kan instellen. Gevolg is dat de shared links op mijn dyndns ook naar port 8082 kijken die bij MyQ default gedefinieerd staan. Heb nu MyQ DDNS uitgeschakeld en gebruik alleen mijn Dyn en voila! De shares gaan netjes via 8080 :) Soms is het leven zo simpel :P

[ Voor 12% gewijzigd door misterdjus op 02-09-2016 11:30 ]

hoi

• LightMike
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-08-2023

LightMike

Wows LightMike_66

Goedenavond,

Ik heb een Qnap TS-112 maar ik krijg niet qmono erop geinstalleerd want ik wil graag ook qsonar draaien maar dat lukt niet zonder qmono. En de qmono in het app centre die ik download geeft aan dat het een verkeerd platform is.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58

FeaR

In GoT we trust

drfruit schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Even een pagina teruglezen. Ik had die foutmelding ook en vond een oplossing op het Qnap-forum.
Late reactie maar het is allemaal gelukt. Bestandjes downloaden en in de Python-map slepen en het werkt! Thnx :>

Voor de grap ook eens SABnzbd op de PC lokaal geïnstalleerd en daar haal ik toch wel aanzienlijk hogere snelheden mee. Op de PC zo'n 18 MB/s gemiddeld en op de NAS (QNAP TS-469 Pro) zo'n 11 - 13 MB/s. Uitpakken op de PC gaat natuurlijk ook wat sneller dan op een relatief oude NAS. Maar toch is het gemak van een bestandje op de NAS zetten en geen PC aan te hoeven hebben staan toch wel een voordeel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Hallo heb een Qnap ts 251 al geruime tijd in gebruik,maar vandaag iets raars met het overzetten van gegevens van de pc naar de qnap.
Normaal haal ik 112mb/s maar nu nog maar 10 mb/s erg vreemd..

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22

Lief Adje

Love is in the air

Theodor schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:43:
Hallo heb een Qnap ts 251 al geruime tijd in gebruik,maar vandaag iets raars met het overzetten van gegevens van de pc naar de qnap.
Normaal haal ik 112mb/s maar nu nog maar 10 mb/s erg vreemd..
wat heb je zelf al uitgezocht?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Netwerkkaart vervangen probleem opgelost...thanks

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:11

RoyK

Hobby tekenaar

Lieve mensen, ik heb een probleempje... nou ja.. ik durf zeg maar niet echt. Ik had 2TB schijven in mijn TS-210 zitten. Ik heb ze vervangen door 3TB schijven. Om en om toegevoegd zodat de Qnap ze netjes spiegelden. Nu heb ik dus 2x3TB erin hangen. De NAS ziet ook 3TB zitten, maar mijn Raid is nog steeds 2TB. Nu kan ik volume toevoegen maar ik ben bang dat ik mijn data verlies. (opslag manager - raid beheer.

Kan ik dit gewoon doen zonder zorgen of gaat hij dit doen en ziet hij het als een nieuw begin (formateren)

Mijn portfolio op Instagram

• B-Bandit
RoyK schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:39:
Lieve mensen, ik heb een probleempje... nou ja.. ik durf zeg maar niet echt. Ik had 2TB schijven in mijn TS-210 zitten. Ik heb ze vervangen door 3TB schijven. Om en om toegevoegd zodat de Qnap ze netjes spiegelden. Nu heb ik dus 2x3TB erin hangen. De NAS ziet ook 3TB zitten, maar mijn Raid is nog steeds 2TB. Nu kan ik volume toevoegen maar ik ben bang dat ik mijn data verlies. (opslag manager - raid beheer.

Kan ik dit gewoon doen zonder zorgen of gaat hij dit doen en ziet hij het als een nieuw begin (formateren)
Werk je met storage pools? Toevallig gisteren 4tb bijgestoken. Eerst de schijf toegevoegd aan de pool. Hiervoor moest hij synchroniseren. Dit duurde meer dan een dag. Ik denk dat dit nu bij jou ook al is gebeurd. Vervolgens moet je nu het volume uitbreiden. Hierbij blijft de data gewoon behouden.

Sowieso krijg je meestal een melding als er wordt geformatteerd.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Boobybandit schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:28:
[...]

Werk je met storage pools? Toevallig gisteren 4tb bijgestoken. Eerst de schijf toegevoegd aan de pool. Hiervoor moest hij synchroniseren. Dit duurde meer dan een dag. Ik denk dat dit nu bij jou ook al is gebeurd. Vervolgens moet je nu het volume uitbreiden. Hierbij blijft de data gewoon behouden.

Sowieso krijg je meestal een melding als er wordt geformatteerd.
Is dit de opslagpool waar je het over hebt? Zo ja, ga ik over een uur op uitbreiden drukken en durf ik voorlopig even niet te kijken. Als het mis gaat, is het minimaal een scheiding hier thuis :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nRVqBmVPkdq2Qf2Dxt2OtkR5/full.jpg?nohitcount=1

• B-Bandit
RoyK schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:21:
[...]

Is dit de opslagpool waar je het over hebt? Zo ja, ga ik over een uur op uitbreiden drukken en durf ik voorlopig even niet te kijken. Als het mis gaat, is het minimaal een scheiding hier thuis :+

[afbeelding]
Paar dingen. Je hebt een relatief kleine raid. Maak er een goede backup van... Ik heb 10tb in raid en het belangrijkste staat op andere hdds of in (Amazon) cloud. Kost je 6 tientjes per jaar, maar geeft veel gemoedsrust. Immers raid is geen backup (ik wilde het nog niet zeggen).

Verder, je hebt blijkbaar geen storage pools. Dat geeft niet, dat is voor nu juist makkelijker.

After changing the hard drives and disk rebuilding has completed, click "Expand Capacity" to execute RAID capacity expansion.
6. Click "OK" to proceed.
7. The NAS beeps and starts to expand the capacity.

Bron:
http://docs.qnap.com/nas/....html?raid_management.htm

Tot slot, er is een aanzienlijk aardige Qnap community. Check ff Google volgende keer, want er zijn echt ontzettend veel vragen al beantwoord daar!

Laat ff weten hoe het gegaan is ;)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thanks! Sinds niet zo lang geleden heb ik Stack van Transip om mn NAS te backuppen. Ik beschouw mn NAS ook niet als een backup, maar wel een hoop werk als het mis gaat :D

• B-Bandit
RoyK schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:24:
thanks! Sinds niet zo lang geleden heb ik Stack van Transip om mn NAS te backuppen. Ik beschouw mn NAS ook niet als een backup, maar wel een hoop werk als het mis gaat :D
Haha nee omdat je hintte op probleem thuis dacht ik dat dus ;) Maar eens dat het veel werk is... Ik heb ook pas sinds dit jaar m'n volledige NAS gebackupt hoor. Daarvoor enkel het onmisbare.

Overigens, wel gaaf dat Stack. Zeker ook de Webdav ondersteuning. Jammer dat hun prijzen echt te gek voor woorden zijn als je bijv 10TB wilt opslaan (50 euro Pm, 600 per jaar dus!).

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jij vind 10TB in de cloud opslaan voor 600 euro per jaar absurd? Heb je enig idee wat die disk alleen al kost incl rackspace, powerusage, machine waar ie in zit? Denk dat ze pas na 2 jaar winst beginnen te maken..

• B-Bandit
Navi schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:39:
Jij vind 10TB in de cloud opslaan voor 600 euro per jaar absurd? Heb je enig idee wat die disk alleen al kost incl rackspace, powerusage, machine waar ie in zit? Denk dat ze pas na 2 jaar winst beginnen te maken..
Jazeker is dat een hoge prijs. 10tb kost ongeveer 400 euro. Stel keer 2 ivm redundancy. Zit je op 800. Dat is gerekend voor consumenten. Voor een bedrijf amper 500. Bovendien zal een groot aantal klanten niet de volle 10tb benutten.

Voor 600 euro per jaar mag je bij mij 10tb stallen. Eenmalige investering in 2 nassen en daarna kassa...

• Gusto
En die 24/7 beschikbaarheid?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even melden in dit topic.
Ik was aan het zoeken naar een nieuwe NAS om m'n DS112j te vervangen.
Uitgangspunt was eerst sowieso een Synology, omdat DSM zo goed werkt.
Echter na een uitgebreide zoekactie naar een krachtige en gebruiksvriendelijke NAS kwam ik toch uit op een QNAP.
Wel opvallend dat dit vooral komt door buitenlandse sites. In Nederland (en Tweakers zeker) kom je toch vooral onderwerpen en vragen over Synology tegen.

Maar mijn keuze gaat dus naar de QNAP TS-253A (nu 349 bij Coolblue).
Nu ben ik wel benieuwd naar de ervaring van anderen die de stap hebben gemaakt van Synology naar QNAP.
Voor mij belangrijke zaken:
- Hoe werken de station apps (photo,video,cloud,download)?
- Hoe is de kwaliteit van de android apps van QNAP?
- Nog belangrijke tips/trucs bij het initieel inrichten?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exocet schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:34:
Echter na een uitgebreide zoekactie naar een krachtige en gebruiksvriendelijke NAS kwam ik toch uit op een QNAP.
Wel opvallend dat dit vooral komt door buitenlandse sites. In Nederland (en Tweakers zeker) kom je toch vooral onderwerpen en vragen over Synology tegen.

Nu ben ik wel benieuwd naar de ervaring van anderen die de stap hebben gemaakt van Synology naar QNAP.
Ik heb na een QNAP voor dezelfde keuze gestaan: een paar jaar geleden wilde ik geen QNAP meer vanwege de software, maar die is enorm veel verbeterd. Uiteindelijk geconcludeerd dat QNAP en Synology software behoorlijk gelijk op gaan maar dat je bij QNAP voor minder geld betere hardware specs hebt. Dus toch maar weer voor QNAP gekozen en daar heb ik geen spijt van :) De station apps zijn inmiddels vrij volwassen, maar ik gebruik er eigenlijk maar eentje. Voorheen gebruikte ik Transmission maar inmiddels is Download Station zodanig verbeterd (elke user heeft z'n eigen downloadbeheer dus geen privacy issues) dat we dat nu gebruiken. Android apparaten heb ik niet (wel iOS) dus daar kan ik niks over zeggen. Verder is het installeren een fluitje van een cent, maar dat zal bij Synology niet anders zijn. Het is voor een deel een kwestie van gewenning denk ik. Als QNAP je aanspreekt, o.a. vanwege de prijs, dan zou ik daar gewoon voor kiezen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:41

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Exocet schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:34:
Ik heb zelf een ts453A, een supersnelle nas. Ik ben ook voor QNAP gegaan omdat je betere hardware krijgt voor de zelfde prijs dan bij Synology. De software van QNAP is prima. Ik heb de nassoftware op een ssd gezet en twee wd red 3TB voor opslag. De nas met deze opstelling trekt de hele gigabit vol, dus dat is mooi. Win10 als VM werkt wel, maar niet super soepel. Ik heb daarvoor wel 8GB ram erin gestopt, dat helpt ook.
Met de android apps heb ik geen ervaring, gebruik ze niet echt.

Ben erg tevreden met de nas en zeker wat je krijgt voor de prijs. Ik ga misschien in de herfstvakantie een uitgebreide review schrijven over de nas met snelheidstesten en stroomverbruik e.d.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• zeezuiper
  • Laatst online: 09:26
Ik zelf heb ook de overstap gemaakt van Synology naar QNAP. Mijn twijfel zat dus de DS916+ en de TS-453A, maar een prijsverschil van meer dan 150 euro heeft de balans doen omslaan naar de QNAP.

Hoewel ik de 453A een geweldige machine vind, met Docker en Virtual Machine support, ben ik nog niet helemaal enthousiast over QTS. Er zitten een paar storende zaken en slordigheden in:
  • Het admin account kan wel disabled worden, maar een flink aantal zaken werken dan niet meer
  • [s][li]Er is [url="https://www.qnap.com/en-us/tutorial/con_show.php?op=showone&cid=151"]MFA[/url] maar dit kan lokaal niet uitgeschakeld of onthouden worden[/li][/s]
  • Photo en Videostation zijn verweven met het management console (kan niet goed gescheiden worden)
  • De synchronisatie naar Synology werkt niet vanuit de interface (ticket voor aangemaakt)
  • Videostation werkt niet goed met mijn tv. Gelukkig werkt Plex wel maar eigenlijk vind ik videostation prettiger (althans, bij Synology)
  • Geen ingebouwde firewall en minder (netwerk) security opties
  • Minder opties bij het aanmaken van gebruikers en shares, maar ja, zoveel van die opties gebruikte ik ook weer niet
Verder heb ik inderdaad het idee dat in Nederland veel meer Synology gebruikt wordt en er dus meer over te vinden is.

[ Voor 0% gewijzigd door zeezuiper op 12-09-2016 20:56 . Reden: typo, remember me vinkje gevonden ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

zeezuiper schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:21:
Ik zelf heb ook de overstap gemaakt van Synology naar QNAP. Mijn twijfel zat dus de DS916+ en de TS-453A, maar een prijsverschil van meer dan 150 euro heeft de balans doen omslaan naar de QNAP.

Hoewel ik de 453A een geweldige machine vind, met Docker en Virtual Machine support, ben ik nog niet helemaal enthousiast over QTS. Er zitten een paar storende zaken en slordigheden in:
  • Het admin account kan wel disabled worden, maar een flink aantal zaken werken dan niet meer
  • Er is MFA maar dit kan lokaal niet uitgeschakeld of onthouden worden
  • Photo en Videostation zijn verweven met het management console (kan niet goed gescheiden worden)
  • De synchronisatie naar Synology werkt niet vanuit de interface (ticket voor aangemaakt)
  • Videostation werkt niet goed met mijn tv. Gelukkig werkt Plex wel maar eigenlijk vind ik videostation prettiger (althans, bij Synology)
  • Geen ingebouwde firewall en minder (netwerk) security opties
  • Minder opties bij het aanmaken van gebruikers en shares, maar ja, zoveel van die opties gebruikte ik ook weer niet
Verder heb ik inderdaad het idee dat in Nederland veel meer Synology gebruikt wordt en er dus meer over te vinden is.
Een aantal van die nadelen herken ik ook, maar een nas gebruiken we vooral voor opslag en dat doet ie supergoed. Als je echt gebruik gaat maken van de software zou je beter iets meer uitgeven aan Synology...

Ik wil de nas opnieuw installeren, maar dan met de ssd in slot 1 zodat daar de standaard plek wordt van de apps. Nu ben ik erachter dat er ook standaard mappen aangemaakt worden voor media e.d. Is er een instelling/manier van installeren, dat die mappen alleen op de schijven komen en niet op de ssd? Dat zou namelijk meer overzicht en duidelijkheid geven. Ik wil niet zelf drie keer de nas installeren voordat het goed zit. Op internet staat dat die mappen niet uit te schakelen zijn, maar misschien via de business installatie wel... :? :? :? :?

[ Voor 14% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 12-09-2016 17:08 . Reden: Toevoeging van een vraag. ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Exocet
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:29:
[...]

Een aantal van die nadelen herken ik ook, maar een nas gebruiken we vooral voor opslag en dat doet ie supergoed. Als je echt gebruik gaat maken van de software zou je beter iets meer uitgeven aan Synology...
Best wel wat nadelen nog dan.
Maar als je het niet voor de software doet, voldoet een simpelere NAS als de ds216j ook. Waarom twee keer zoveel extra uitgeven als je alleen maar als netwerkschijf gebruikt.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Exocet schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:10:
[...]

Best wel wat nadelen nog dan.
Maar als je het niet voor de software doet, voldoet een simpelere NAS als de ds216j ook. Waarom twee keer zoveel extra uitgeven als je alleen maar als netwerkschijf gebruikt.
Als je een nas alleen voor opslag gebruikt, is een goedkope ook goed. Alleen als je verschillende apps en services e.d. wilt runnen is een krachtigere nas wel handig, zeker als je dat allen tegelijkertijd wilt doen. Ik ga op de nas waarschijnlijk ook wel netwerk-apps installeren, schilt weer op de pc. Dan gebruik je dus niet de nas-software maar meer de vm/container functie.

• Exocet
  • Niet online
Er zijn twee nieuwe modellen aangekondigd:
https://nl.hardware.info/...1a-en-ts-451a-nas-devices

Vreemd genoeg lijken deze wel heel erg op de x53a serie.
Echter slechts een dualcore ipv een quadcore en 2gb geheugen ipv 4gb geheugen.
Alleen de QuickAccess als extra feature zo te zien.
https://www.qnap.com/nl-n...=239&ref=product_overview

Wel opvallend: 4gb! flash geheugen voor de x51a.

[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 13-09-2016 09:39 ]

• B-Bandit
Exocet schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:35:

Hmm soort van budgetmodellen? Interessant dat de prijs tussen de 451a en de 453a (actuele prijzen) niet veel verschillen. Zou inderdaad zeggen dat je bijna altijd voor de x53a serie zou willen gaan. Die quadcore heb je, ondanks lagere clock veel meer aan. Tenminste ik heb de indruk dat de Qnap echt heel efficiënt kan omgaan met de 4 cores.

Wel leuk dat ondanks dat ze wat goedkoper in de markt worden gezet er toch nog ook wat vernieuwingen in zitten zoals die quick access port en 4gb flash?!

Quick access port kan lekker handig zijn voor een laptopje...Mijn wifi komt niet boven de 100Mbit uit en zodoende kan het toch even duren als je een mkv van 15gb wilt downloaden van je NAS. Dan toch liever USB 3.0.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Exocet schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:35:

Ik heb nog geen moment/scenario kunnen bedenken wanneer ik de quick access port nodig zou hebben, bij mij staat die in de meterkast, dus gebruik ik de hdmi ook al niet. Misschien als je de nas bij een pc zet dat de poort handig is.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb nog even jullie hulp nodig. Ik wil graag mijn nas vanaf buiten mijn netwerk bereiken via een ip adres, gewoon als een soort website. Nu wil ik daar een ssl certificaat voor gaan gebruiken. Ik weet alleen niet hoe en welke.

Ik heb er al een topic beveiliging Qnap nas vanaf buiten over aangemaakt, maar daar is niet meer op gereageerd, dus daarom meldt ik het even hier.

Misschien kunnen jullie vertellen hoe jullie het 'probleem' hebben opgelost of welke andere manier er gebruikt kan worden. Ik wil graag dat ik op elke pc mijn nas kan bereiken, dus daarom is vpn niet altijd handig.

[ Voor 9% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-09-2016 14:38 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Boobybandit schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:57:
Ik heb het op de vorige pagina ook gezegd, maar ik heb echt gemerkt dat Sabnzbd vrij log en (relatief) buggy is. Zit nu al een halfjaar op Nzbget en wil echt niet meer anders. Ook de downloadsnelheid is toegenomen omdat het lichter draait. Maar daarnaast ook geintegreerde check voor dubbele downloads etc.

Ook jou geef ik hetzelfde advies. Temeer omdat ik eerst over dezelfde NAS beschikte! Ik had een TS 412, dus de 4-bays variant van de jouwe. Bij mij werkt het allemaal vlekkeloos sinds ik gebruik maak van Python via Entware. Ik draai overigens al wel een tijdje Sickrage (iets lichtere fork van Sickbeard). Draait een stuk stabieler sindsdien. https://forum.qnap.com/vi...fa81238bcbea15d2a9fd27f2f zie dit topic voor concrete instructies. Tip, verwijder alle versies van Python en installeer vervolgens wel versie 2.7.3. van de app store, want anders installeert sickrage niet.
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en NZBget geínstalleerd. Ging gemakkelijk en instellingen van SABnzb overgenomen naar NZBget.
SickBeard i.c.m. NZBget werkt hier in ieder geval, Couchpotato weet ik nog niet zeker maar zou ook goed moeten gaan. (Gebruik CP niet/nauwelijks; download films liever zelf).

SickBeard bevalt me eigenlijk nog wel, draait stabiel maar soms wat traag tussen verschillende pagina's switchen. Misschien ook eens vervangen door SickRage.

• Exocet
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met de duur van de QTS support.
Op deze Qnap pagina staat wat de end of support is:
https://www.qnap.com/nl-nl/product/eol.php

Wat voorbeelden bekijkend, lijkt erop dat na zo'n 5 jaar de NAS geen QTS updates meer krijgt.

• lowfi
5 jaar is toch wel ok? Meeste telefoonboeren houden het na 1 jaar voor gezien.

• qnapclub
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-03-2023
Die 5 jaar is niet expliciet om het getal gekozen, maar eerder technologisch.

De volgende QTS gaat voor Intel processoren bijvoorbeeld enkel nog 64bit gaan, dus alles wat ouder is dan TS-x69 valt uit de boot

Vaak wil men voor een nieuwere QTS met een recentere kernel werken maar blijkt de leverancier van een bepaalde component niet van plan z'n kernel modules te porteren naar die kernel.

TL;DR de technologie staat niet stil en dan is de oudere hardware op de duur een hinderpaal.

QNAPclub België / Nederland forum - App store - twitter @qnapclub_be_nl

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
qnapclub schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:03:
Die 5 jaar is niet expliciet om het getal gekozen, maar eerder technologisch.

De volgende QTS gaat voor Intel processoren bijvoorbeeld enkel nog 64bit gaan, dus alles wat ouder is dan TS-x69 valt uit de boot

Vaak wil men voor een nieuwere QTS met een recentere kernel werken maar blijkt de leverancier van een bepaalde component niet van plan z'n kernel modules te porteren naar die kernel.

TL;DR de technologie staat niet stil en dan is de oudere hardware op de duur een hinderpaal.
Dan kom ik slecht weg met mijn ts-869 Pro.

• Gusto
pitchdown schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 07:58:
[...]

Dan kom ik slecht weg met mijn ts-869 Pro.
Hoezo? een TS-869 = toch x69. ;)

• pitchdown
Gusto schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:41:
[...]

Hoezo? een TS-869 = toch x69. ;)
Yep, en dit is de EOL status daarvan:

TS-869 Pro 2015/07 Volledig QTS 4.2 is de laatste firmware update. Voortdurend

• Gusto
Petur (qnapclub) heeft het nagevraagd bij qnap, ts-x69 is niet eol. :)

• qnapclub
Inderdaad, dat is een foutje op de website die ze (getver) nog niet rechtgezet hebben...

EDIT: De Engelstalige pagina was al aangepast, de andere talen zitten nog in de pijplijn

[ Voor 36% gewijzigd door qnapclub op 26-09-2016 09:54 ]

• lowfi
Iemand ervaring met het mounten van een hdd uit een qnap in een computer? Zelfs simple volumes zijn eigenlijk raid1 via mdadm :(

• Exocet
  • Niet online
Is het mogelijk om op de QNAP apps via internet te benaderen zonder port forwarding te doen?
Wellicht via de myqnapcloud?

Idealiter zou ik dan bijvooorbeeld via MIJNNAS.myqnapcloud.com/nzbget uitkomen op de juiste port voor nzbget.
Kwam wel wat tegen over Virtual hosts, maar dat lijkt vooral bedoeld om naar een specifieke folder te gaan voor een webserver:
https://www.qnap.com/nl-n...how.php?op=showone&cid=16

• sikman
Exocet schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:16:
Is het mogelijk om op de QNAP apps via internet te benaderen zonder port forwarding te doen?
Wellicht via de myqnapcloud?

Idealiter zou ik dan bijvooorbeeld via MIJNNAS.myqnapcloud.com/nzbget uitkomen op de juiste port voor nzbget.
Kwam wel wat tegen over Virtual hosts, maar dat lijkt vooral bedoeld om naar een specifieke folder te gaan voor een webserver:
https://www.qnap.com/nl-n...how.php?op=showone&cid=16
Hiervoor is inderdaad myQNAPcloud. Je kan zo overal waar je een browser hebt en internet de NAS benaderen via de gebruikelijke interface.

• Exocet
  • Niet online
sikman schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:37:
[...]

Hiervoor is inderdaad myQNAPcloud. Je kan zo overal waar je een browser hebt en internet de NAS benaderen via de gebruikelijke interface.
Dat had ik begrepen ja, maar kun je ook specifieken (niet QNAP) apps benaderen?
Bijvoorbeeld dus Nzbget , die draait op port 6789.

• sikman
Exocet schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:09:
[...]

Dat had ik begrepen ja, maar kun je ook specifieken (niet QNAP) apps benaderen?
Bijvoorbeeld dus Nzbget , die draait op port 6789.
Geen idee. Ik heb in ieder geval de normale dashboard die er exact hetzelfde uitziet als wanneer in thuis binnen het netwerk zit.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:13

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb jullie hulp nodig. Ik kan niet meer bij m'n share op m'n QNAP TS459PRO+ Turbo NAS. Er moet iets veranderd zijn, maar ik weet niet wat. Geprobeerd met Win7 en Win10. Geen domein. Als ik op de share \\NAS\download in wil loggen dan krijg ik de melding: Access is denied. Kijk ik in de log van de NAS, bij system setting > system logs dan zie bij connection type: SAMBA en action: Login OK. Dat is vreemd toch?
Het lukt niet met zowel de Admin user als een andere user. Ze hebben allebij :$ allebei lees/schrijf rechten. En op de map heb ik ook een groep administrators waar beide users lid van zijn, met ook lees/schrijf rechten. Ik snap er niks meer van... iemand een idee of tegen hetzelfde aangelopen?

[ Voor 1% gewijzigd door Orac op 27-09-2016 00:07 . Reden: spelling ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Orac schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:07:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik kan niet meer bij m'n share op m'n QNAP TS459PRO+ Turbo NAS. Er moet iets veranderd zijn, maar ik weet niet wat. Geprobeerd met Win7 en Win10. Geen domein. Als ik op de share \\NAS\download in wil loggen dan krijg ik de melding: Access is denied. Kijk ik in de log van de NAS, bij system setting > system logs dan zie bij connection type: SAMBA en action: Login OK. Dat is vreemd toch?
Het lukt niet met zowel de Admin user als een andere user. Ze hebben allebij lees/schrijf rechten. En op de map heb ik ook een groep administrators waar beide users lid van zijn, met ook lees/schrijf rechten. Ik snap er niks meer van... iemand een idee of tegen hetzelfde aangelopen?
Sinds wanneer is dit dan? Heb je een firmware update of iets anders gedaan?

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Al een maanden geleden. De firmware updaten doe ik meestal een paar weken nadat een nieuwe versie is uitgekomen. Ik heb op een gegeven moment wel de ene PC opnieuw geïnstalleerd met Win 7 Pro en later geupgrade naar Win10 (om te testen). Een oudere PC waar niets aan veranderd is kan ook niet meer inloggen. Ik kan niet een actie herinneren waarna het opeens niet meer werkte. Als ik dat eens wist, dan kon ik ongedaan maken :). Ik gebruik mijn NAS eigenlijk alleen als opslag. Andere functies gebruik ik niet.

• ViPeRIII
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-12-2021

ViPeRIII

n00bje

Orac schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:07:
Het lukt niet met zowel de Admin user als een andere user. Ze hebben allebij lees/schrijf rechten. En op de map heb ik ook een groep administrators waar beide users lid van zijn, met ook lees/schrijf rechten. Ik snap er niks meer van... iemand een idee of tegen hetzelfde aangelopen?
Ik heb een zelfde soort probleem. Het lijkt wel of een login gecached blijft.
Wat bij mij wel werkt, is via cmd -> net use te gebruiken voor het aanmaken van een mapping. Al zijn de credentials dan niet goed, dan vraagt hij daar wel om nieuwe gegevens, en dan werkt het wel. Vervolgens kan in de verkenner de share wel benaderen. Via de verkenner direct naar de nas te gaan werkt niet.
Ik ben nog aan het uitzoeken wat het is, maar misschien is dit een goede tussentijdse oplossing voor je?

- Have no fear, ViPeRII is here -

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

ViPeRIII schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:50:
[...]

Ik heb een zelfde soort probleem. Het lijkt wel of een login gecached blijft.
Wat bij mij wel werkt, is via cmd -> net use te gebruiken voor het aanmaken van een mapping. Al zijn de credentials dan niet goed, dan vraagt hij daar wel om nieuwe gegevens, en dan werkt het wel. Vervolgens kan in de verkenner de share wel benaderen. Via de verkenner direct naar de nas te gaan werkt niet.
Ik ben nog aan het uitzoeken wat het is, maar misschien is dit een goede tussentijdse oplossing voor je?
Ook niet. ;( Dan krijg ik de melding: System error 5 has occured. Access is denied.
Heb ondertussen ook een VM met Win7 met firewall uit geprobeerd. Werkt ook niet. Het moet iets simpels zijn... ik kan het niet uitstaan. :(

• ViPeRIII

ViPeRIII

n00bje

staat ipv6 misschien aan op je nas? zet dat eens uit, of de ntlm v2 authenticatie

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Ik ben een stapje verder. Als ik op m'n NAS in Privilege Settings > Shared Folders > Create Shared Folder doe. Dan heb ik een nieuwe folder die het zo te zien wel doet. Heb net wat bestanden er naar toe geschreven en dat ziet er goed uit. Ik morgen verder kijken. Ik ga denk ik m'n data kopiëren naar een nieuwe map. Ik ga nu slapen. Bedankt voor het meedenken.

Ik heb geen IPv6 aan. NTLMv2 stond uit en aanzetten hielp ook niet.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:54

Totaalgeflipt

De enige echte

Wellicht gewoon even je NAS opnieuw opstarten?

• ViPeRIII

ViPeRIII

n00bje

Heb je toevallig ACL aangezet? of advanced folder permissions?
(Privilege settings -> Shared folders -> tab advanced permissions

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb de NAS regelmatig herstart voor en na firmware updates. NAS heeft tot gisteren een paar maanden uitgestaan.

ACL niet aangezet. Advanced folder permissions had ik gisteren wel aangezet en staat nu weer uit. Geen verschil. Ik ga vanavond nog even verder experimenteren en als ik dan nog geen oplossing heb ga ik waarschijnlijk nieuwe folders aanmaken en de bestanden daar naar toe verhuizen.

Edit: Voor nu heb ik een nieuwe folder gemaakt die ik kan benaderen en ga alles daar in plaatsen. Ik kijk later wel hoe ik dit ga oplossen. Misschien een "Restore Default Shared Folders". Mocht ik toch nog een oorzaak hebben kunnen vinden dan laat ik dat hier weten. Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 27% gewijzigd door Orac op 28-09-2016 00:18 ]

• zeezuiper
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een remote sync op te zetten naar een Synology nas?

Met de Hybrid Backup Sync app loop ik tegen het probleem aan dat de remote folder list niet wordt ingelezen en dat je dus geen destination folder kan selecteren. Dit geldt zowel voor het RSync protocol als voor het FTP protocol. Ik heb ook de Beta van Hybrid Backup app geprobeerd maar deze geeft exact hetzelfde probleem.

Als ik mijn Synology vanaf een Shell probeer te benaderen via RSync gaat het prima. Ook een WinSCP sessie vanaf mijn Windows PC werkt prima en heb ik volledige lees en schrijfrechten (ik zie dus alle folders).

De Synology "helpdesk" kan alleen zeggen, no, we do not support backup to Synology 8)7

• Tranzy
lowfi schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:13:
[...]

Ik gebruik NZBget. Daarmee download ik maximaal. Al heb ik geen super verbinding: GV 50Mbit.

Probeer dat eens?
Zie verschillende versies. Welke gebruik jij en zou je misschien een linkje willen delen? Of de qpkg?

• lowfi
Tranzy schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:32:
[...]

Zie verschillende versies. Welke gebruik jij en zou je misschien een linkje willen delen? Of de qpkg?
Ik gebruik de versie van clinton.hall. Persoon die ook de bekende postprocessing scripts maakt (nzbtomedia etc)

https://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=141&t=70719

Kan geupdate worden via git. Gebruik nu de laaste stable: 17.1

• Tranzy
Thx... Deze gaat prima! Best een fijne client moet ik zeggen!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 16:43
Ik heb Couch Potato op mijn qnap geinstalleerd maar sinds kort krijg ik deze melding als ik een refresh doe van de film:

[ couchpotato.core.event] Error in event "quality.single", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/plugins/quality/main.py", line 117, in single quality = db.get('quality', identifier, with_doc = True)['doc'] File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/libs/CodernityDB/database_super_thread_safe.py", line 43, in _inner res = f(*args, **kwargs) File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/libs/CodernityDB/database.py", line 944, in get raise RecordNotFound("Not found") RecordNotFound: Not found encoding=UTF-8 debug=False args=['--data_dir', '/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', '--daemon', '--pid_file', '/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid'] app_dir=/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2 data_dir=/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config desktop=None options=Namespace(config_file='/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir='/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', debug=False, pid_file='/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid', quiet=False)

[ couchpotato.core.event] Error in event "movie.searcher.single", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2/couchpotato/core/media/movie/searcher.py", line 200, in single log.info('Search for %s in %s%s', (default_title, quality['label'], ' ignoring ETA' if always_search or ignore_eta else '')) TypeError: 'NoneType' object has no attribute '__getitem__' encoding=UTF-8 debug=False args=['--data_dir', '/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', '--daemon', '--pid_file', '/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid'] app_dir=/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/CouchPotato2 data_dir=/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config desktop=None options=Namespace(config_file='/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir='/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config', debug=False, pid_file='/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/CouchPotato2/config/couchpotato.pid', quiet=False)

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

• pitchdown
Sinds 2 dagen werkt mijn crashplan package niet meer op de qnap.
Dit heeft met de upgrade naar 4.8 te maken vanuit Crashplan.

Iemand die hier al een oplossing voor gevonden heeft?

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:06

bladebla

<Piéééép>

Ik zie dat ik nog op 4.7 zit maar ik kan dus wat verwachten...
Het blijft wel steeds een toer om het draaiend te houden maar ben ook wel heel blij dat mijn stokoude TS-219P dit uberhaupt kan draaien. Want tevreden dat ik bij Crashplan zoveel data kan neerzetten.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• pitchdown
bladebla schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:52:
Ik zie dat ik nog op 4.7 zit maar ik kan dus wat verwachten...
Het blijft wel steeds een toer om het draaiend te houden maar ben ook wel heel blij dat mijn stokoude TS-219P dit uberhaupt kan draaien. Want tevreden dat ik bij Crashplan zoveel data kan neerzetten.
De prijs is prima bij CP.
Het gedoe met het package is ellende.

Een alternatief voor dezelfde prijs zonder gedoe is voor mij wel een serieuze optie.

• Tranzy
Count_B schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:51:
Ik heb Couch Potato op mijn qnap geinstalleerd maar sinds kort krijg ik deze melding als ik een refresh doe van de film:

error melding...
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
https://github.com/CouchPotato/CouchPotatoServer/issues/6081

Hier staat een oplossing.

• qnapclub
Orac schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:49:
Edit: Voor nu heb ik een nieuwe folder gemaakt die ik kan benaderen en ga alles daar in plaatsen. Ik kijk later wel hoe ik dit ga oplossen. Misschien een "Restore Default Shared Folders". Mocht ik toch nog een oorzaak hebben kunnen vinden dan laat ik dat hier weten. Bedankt voor het meedenken.
In heel uitzonderlijke gevallen (vroeger was het erger) kan er een config bestand corrupt raken. Makkelijkst is dan eigenlijk om via de helpdesk app QNAP support even toegang te geven dan kijken ze het even na.

(of als je zelf kan/wil kijken, via SSH kijk je naar /etc/config/smb.conf )

• qnapclub
zeezuiper schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:08:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een remote sync op te zetten naar een Synology nas?

Met de Hybrid Backup Sync app loop ik tegen het probleem aan dat de remote folder list niet wordt ingelezen en dat je dus geen destination folder kan selecteren. Dit geldt zowel voor het RSync protocol als voor het FTP protocol. Ik heb ook de Beta van Hybrid Backup app geprobeerd maar deze geeft exact hetzelfde probleem.

Als ik mijn Synology vanaf een Shell probeer te benaderen via RSync gaat het prima. Ook een WinSCP sessie vanaf mijn Windows PC werkt prima en heb ik volledige lees en schrijfrechten (ik zie dus alle folders).

De Synology "helpdesk" kan alleen zeggen, no, we do not support backup to Synology 8)7
Ik denk niet dat je met rsync een lijst van remote folders kan zien - werkt het ook niet als je destination manueel ingeeft?

Maar als FTP ook niet gaat is er misschien meer aan de hand? Is de QNAP misschien in een blacklist geraakt door foutje in inloggegevens bijvoorbeeld?

• zeezuiper
Je kan niet handmatig een destination invoeren. Er is een dropdown box die de eerste keer loading laadt zien maar vervolgens niets teruggeeft.

Aan de kant van Synology heb ik alle security features uitgezet en de QNAP op de whitelist gezet.

Overigens werkt backup via Webdav wel goed. Alleen dit is nou niet bepaald mijn favoriete backup protocol.

• qnapclub
Je hebt gelijk, duidelijk te lang geleden dat ik nog eens rsync gebruikte. Sorry!

Il check eens met mijn helpdesk ;)

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb even wat hulp/advies nodig. Het lijkt erop dat een van mijn hardeschijven weer over zijn nek aan het gaan is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4jSQwuRv9gRXznYsBdTyiTVT/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HMdWIsGVX1vH31soxxN02H3a/full.png?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GQUGAITXVoDtRLl55HYnDLyC/full.png?nohitcount=1

Wat is hier nu precies aan de hand? Denkt de NAS dat Drive 3 nu unmount is en geeft hij daarom de fouten aan of is Drive 3 gewoon echt kaduuk?

Indien Drive 3 kapot is, wat moet ik dan doen? Ja, ik moet de hardeschijf vervangen, maar zijn er naast het eruit halen en nieuwe hardeschijf erin zetten nog andere handelingen welke gedaan moeten worden? Software matig o.a.? Zo ja welke?

• qnapclub
Schijf 3 geeft I/O fouten dus die lijkt me wel dringend aan vervanging toe.

Zorg dat je de juiste schijf er uit haalt en plug een nieuwe die minstens even groot is als de oude, en wacht dan tot de RAID rebuild klaar is alvorens iets ingrijpend aan de NAS te doen.

• B-Bandit
Chip. schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:19:
Ik heb even wat hulp/advies nodig. Het lijkt erop dat een van mijn hardeschijven weer over zijn nek aan het gaan is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is hier nu precies aan de hand? Denkt de NAS dat Drive 3 nu unmount is en geeft hij daarom de fouten aan of is Drive 3 gewoon echt kaduuk?

Indien Drive 3 kapot is, wat moet ik dan doen? Ja, ik moet de hardeschijf vervangen, maar zijn er naast het eruit halen en nieuwe hardeschijf erin zetten nog andere handelingen welke gedaan moeten worden? Software matig o.a.? Zo ja welke?
Inkoppertje maar backup? Heb vorig jaar ook een failure gehad met Raid5 en tijdens de rebuild knalde er nog een schijf uit ;( wonder boven wonder kon ik nog steeds al mijn gegevens veilig stellen...maar toch. Verder zou ik even alle services uitschakelen en alle schrijfacties minimaliseren. Of anders gewoon de NAS uit.

• Chip.
  • Niet online
Boobybandit schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:36:
[...]

Inkoppertje maar backup? Heb vorig jaar ook een failure gehad met Raid5 en tijdens de rebuild knalde er nog een schijf uit ;( wonder boven wonder kon ik nog steeds al mijn gegevens veilig stellen...maar toch. Verder zou ik even alle services uitschakelen en alle schrijfacties minimaliseren. Of anders gewoon de NAS uit.
True maar backup van backup? Dan blijf ik bezig xD maar goed. Even deze week maar eens kijken naar een nieuwe NAS. Heb nu een QNAP TS-410 (800 Mhz en 256 RAM :N), Hij was altijd al wel traag maar it did the job right. Maar wil nu ook wellicht een nextcloud/gitlab servertje draaien en plex. Dan heb ik toch iets beters nodig helaas.

• qnapclub
tweede schijf er uit tijdens een RAID rebuid - been there done that :(

En backups van backups? Ik heb van m'n backup NAS een backup op USB schijf, en die ligt op het werk in een lade (met encryptie)

• B-Bandit
Chip. schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:47:
[...]

True maar backup van backup? Dan blijf ik bezig xD maar goed. Even deze week maar eens kijken naar een nieuwe NAS. Heb nu een QNAP TS-410 (800 Mhz en 256 RAM :N), Hij was altijd al wel traag maar it did the job right. Maar wil nu ook wellicht een nextcloud/gitlab servertje draaien en plex. Dan heb ik toch iets beters nodig helaas.
Haha ik had nooit gedacht dat ik het zou zijn die het zegt maar nas/raid is geen backup. Dat heb ik idd vorig jaar geleerd tijdens de rebuild..

Ik heb nu zelf een 8bay nas waar ik op 6 schijven een raid6 draai. In slot 7 en 8 heb ik wat oude desktop harde schijven hangen waar de meest belangrijke bestanden wekelijks naar worden gebackupt. Dat is ivm raid failure. Daarnaast gaat de hele mikmak voor een deel naar de cloud (Amazon drive, 60 dollar p/j).

Misschien kan je een 4tb ext hdd lenen van iemand en koop je zelf nog een 4gb schijf erbij. Dan kan je al 8tb wegzetten. Kan me niet voorstellen dat je veel meer opslag hebt gezien de snelheid van je nas.

Ik had overigens zelf een ts 412 tot voor kort. Deed z'n werk nog prima maar was nu echt te traag voor de leuke applicaties. Gek genoeg nog altijd wel betrouwbaar. Maar inmiddels ben ik efg verwend met 8 bays...

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nas kan best een backup zijn, als je het daarvoor gebruikt en de originele data ergens anders bewaart. Raid is geen backup.

• B-Bandit
drfruit schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:18:
Nas kan best een backup zijn, als je het daarvoor gebruikt en de originele data ergens anders bewaart. Raid is geen backup.
Chapeau...dat bedoelde ik inderdaad. Sterker nog, mijn NAS dient ook als mijn direct beschikbare backup...tov cloudstorage wat lang downloaden wordt in het geval van een failure.

• Chip.
  • Niet online
Boobybandit schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:10:
[...]

Chapeau...dat bedoelde ik inderdaad. Sterker nog, mijn NAS dient ook als mijn direct beschikbare backup...tov cloudstorage wat lang downloaden wordt in het geval van een failure.
Maar heb jij hem dan in RAID 5 of RAID 6 staan ofzo? Of gewoon RAID 1?

• B-Bandit
Chip. schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Maar heb jij hem dan in RAID 5 of RAID 6 staan ofzo? Of gewoon RAID 1?
6x 4TB in Raid 6 nu en daarnaast 2x 2TB als single schijven waar de belangrijkste data van de Raid naar gesynchroniseerd wordt en tot slot gaat van de allerbelangrijkste bestanden een separate backup 1x per maand naar de cloud, daarmee hoop ik mijzelf ooit te beschermen voor ransomware.

Vroeger had ik dus Raid 5 maar icm 4x4tb werkt dat gewoon niet.

• Chip.
  • Niet online
Bah volgens mij is er iets fout gegaan bij de RAID rebuild. Gisteren was hij binnen 5 uur op 50%, dit was op het moment dat ik naar bed ging om 12 uur 's nachts. Dus in de ochtend zou die klaar moeten zijn. Vanochtend gekeken was de webpagina was heel erg traag. Hij laden de interface maar kon geen details over de NAS weergeven in de monitor (CPU gebruik, LAN verbruik, aanwezige hardeschijven, et cetera, werd allemaal niet weergegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qt08zujpOqqyhFhUrZXUia34/full.png?nohitcount=1

Krijg nog steeds geen data te zien helaas. Vraag mij dus af of hij nog met een RAID rebuild bezig is of dat het is gefaald. Iemand enig idee hoe je dit kan checken? Bijvoorbeeld met een bash commando? Kan namelijk wel nog inloggen via ssh.

Ik lees namelijk wel op het web dat RAID 5 inderdaad helemaal niet zo redudant is. Dat dacht ik wel. En op het moment als een schijf kapot gaat en je een RAID rebuild doet dat de kans op nog een fout vrij groot is, YouTube: Why You Should NOT Use RAID 5 Storage ( But Use RAID 6! ).

Als de RAID kaduuk is, is dat is dus fijn klote O-). Gelukkig wel de belangerijke data gebackupped (foto's, videos en documenten) alleen niet mijn film collectie. Dat duurde mij iets te lang heheh. Maar goed nog niet 100% zeker of ik alles kwijt ben. Iemand enige ervaring hoe ik toch nog de data van de schijven kan aftrekken nadat de RAID rebuild gefaald heeft?

Verder toch maar eens kijken voor een nieuw systeempje. Want deze huidige is gewoon echt te traag eigenlijk. Ik weet ook niet zeker of ik beter een eigen servertje kan bouwen of dat ik wellicht toch beter af ben met een QNAP ala Synology oplossing.

Wat ik eigenlijk wil is:
- Webserver (ala Apache)
- Media station (ala Plex)
- Repository manager (ala Gitlab)
- File server (ala nextcloud)
- Redundancy van dit alles, wil gewoon liever niks kwijt, geen films.

• qnapclub
Ik zou QNAP support naar je NAS laten kijken, want niet alleen je data zit op RAID, ook de systeem partitie zit over meerdere schijven en die kan nu fouten hebben. Ik zou zelfs oppassen met reboots, laten draaien.

RAID6 is voor grote schijven gewoonweg een must: hoe groter hoe meer kans op een fout en door de langere rebuild tijd ook daar nog eens meer kans op problemen.

• Exocet
  • Niet online
Ik heb veel problemen met het restoren vanuit een Stack WebDAV locatie. De melding:
[WebDAV] Restore job [Restore for Backup] cannot restore file /share/.... Please run this job again to recover this error.

Meer info geeft ie niet, dus niet waarom het niet kan. Is er een manier om meer informatie over de fout te krijgen?
Het lijkt vooral mis te gaan met kleinere bestanden, maar consequent is het niet.

• qnapclub
Heh, ik hoorde tot nu enkel van problemen met (zeer) grote bestanden.

Dus sommige bestanden gaan goed? Of lukt niks?
Ik wil gewoon uitsluiten dat je niet tegen een issue van te lang wachtwoord loopt (het door stack gegenereerde wachtwoord durft al eens te lang zijn voor QTS)

• Exocet
  • Niet online
qnapclub schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:56:
Heh, ik hoorde tot nu enkel van problemen met (zeer) grote bestanden.

Dus sommige bestanden gaan goed? Of lukt niks?
Ik wil gewoon uitsluiten dat je niet tegen een issue van te lang wachtwoord loopt (het door stack gegenereerde wachtwoord durft al eens te lang zijn voor QTS)
Het is gewoon onbetrouwbaar. De verbinding is er gewoon.

De hele reden dat ik een restore probeer, is om te kijken of dit er voor zorgt dat QNAP niet all bestanden gaat uploaden.
Grootste probleem blijft het feit dat de backup software van QNAP niet kan omgaan met reeds bestaande bestanden in de cloud. Ik heb 160gb bij Stack staan, tijd geleden al geupload via de Stack software.
Nu probeer ik een backup van QNAP daar op aan te laten haken, maar die gaat vrolijk alles opnieuw proberen up te loaden.

Is er wellicht een goede third party app beschikbaar voor webdav backups?

• lowfi
Chip. schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:11:
Bah volgens mij is er iets fout gegaan bij de RAID rebuild. Gisteren was hij binnen 5 uur op 50%, dit was op het moment dat ik naar bed ging om 12 uur 's nachts. Dus in de ochtend zou die klaar moeten zijn. Vanochtend gekeken was de webpagina was heel erg traag. Hij laden de interface maar kon geen details over de NAS weergeven in de monitor (CPU gebruik, LAN verbruik, aanwezige hardeschijven, et cetera, werd allemaal niet weergegeven.

[afbeelding]

Krijg nog steeds geen data te zien helaas. Vraag mij dus af of hij nog met een RAID rebuild bezig is of dat het is gefaald. Iemand enig idee hoe je dit kan checken? Bijvoorbeeld met een bash commando? Kan namelijk wel nog inloggen via ssh.

Ik lees namelijk wel op het web dat RAID 5 inderdaad helemaal niet zo redudant is. Dat dacht ik wel. En op het moment als een schijf kapot gaat en je een RAID rebuild doet dat de kans op nog een fout vrij groot is, YouTube: Why You Should NOT Use RAID 5 Storage ( But Use RAID 6! ).

Als de RAID kaduuk is, is dat is dus fijn klote O-). Gelukkig wel de belangerijke data gebackupped (foto's, videos en documenten) alleen niet mijn film collectie. Dat duurde mij iets te lang heheh. Maar goed nog niet 100% zeker of ik alles kwijt ben. Iemand enige ervaring hoe ik toch nog de data van de schijven kan aftrekken nadat de RAID rebuild gefaald heeft?

Verder toch maar eens kijken voor een nieuw systeempje. Want deze huidige is gewoon echt te traag eigenlijk. Ik weet ook niet zeker of ik beter een eigen servertje kan bouwen of dat ik wellicht toch beter af ben met een QNAP ala Synology oplossing.

Wat ik eigenlijk wil is:
- Webserver (ala Apache)
- Media station (ala Plex)
- Repository manager (ala Gitlab)
- File server (ala nextcloud)
- Redundancy van dit alles, wil gewoon liever niks kwijt, geen films.
code:
1
cat /proc/mdstat
zegt iig al wat.

Ook een simple volume is een vorm van raid bij qnap. Namelijk raid1. dat hebben ze gedaan zodat je een volume altijd kan uitbreiden.

Tweezijdig.... ja dat is inderdaad handig maar weer onhandig om data te recoveren in een niet qnap systeem.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb gisteren bij mijn domein bij strato de ddns service aangezet voor de qnap. Ik wil deze vandaag gaan instellen alleen ik kom tegen het volgende probleem aan:

Ik kan bij het opgeven geen server opgegen. De server van strato is dit: https://dyndns.strato.com/nic/update
Ik heb de volgende instellingen gebruikt: https://www.strato.nl/faq...ellen-voor-je-domein.html

Weet iemand of ik die toch op een een of andere manier kan invullen. Ik wil het liefst het ddns instellingen in de qnap zelf hebben, omdat je dan bij het delen van iets gelijk de juiste link hebt. Ik zou ook het handmatig kunnen doen via een A-record. Het IP-adres dat ik heb is van KPN glasvezel, dus dat veranderd bijna niet.

Verder heb ik nog een gek probleempje:

Qfinder en netback kunnen de nas niet vinden, windows verkenner wel, gewoon via ip in de webbrowser ook. Eigenlijk overval wel, behalve in de qnap programma's.
Daarom is het heel gek. Ook heb ik de firewall instellingen al gecheckt. Alle poorten staan open (intern - van het programma). Nog even ter informatie: ipv6 staat ook aan. Dat zou het probleem kunnen zijn, maar bij het uitzetten, moet de nas opnieuw opstartten en dat doe ik liever zo min mogelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-10-2016 17:38 ]

• qnapclub
Qfinder en netback kunnen de nas niet vinden, windows verkenner wel, gewoon via ip in de webbrowser ook. Eigenlijk overval wel, behalve in de qnap programma's.
Zitten PC en NAS in hetzelfde net, en is de netmask goed ingesteld?

• qnapclub
Grootste probleem blijft het feit dat de backup software van QNAP niet kan omgaan met reeds bestaande bestanden in de cloud. Ik heb 160gb bij Stack staan, tijd geleden al geupload via de Stack software.
Nu probeer ik een backup van QNAP daar op aan te laten haken, maar die gaat vrolijk alles opnieuw proberen up te loaden.
Het probleem hier is dat de cloudbackup van QNAP de bestandsgrootte en datum/tijd gebruikt om te bepalen of een bestand lokaal werd aangepast en dus moet doorgestuurd worden.

Ik vermoed dus dat bij het manueel uploaden van data de datum en tijd van de bestanden werd gewijzigd.

Bij rsync heb je nog de mogelijkheid om op de inhoud te controleren, dit zit in het protocol en die hashes worden door client en server gedaan. Bij WebDAV zou de NAS de data van de cloud moeten lezen om te vergelijken, niet echt efficiënt.

TL;DR ik vrees dat je een ander protocol moet zoeken of de datum/tijd van de cloud bestanden syncen met die van de NAS.

• Exocet
  • Niet online
qnapclub schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:29:
[...]

Het probleem hier is dat de cloudbackup van QNAP de bestandsgrootte en datum/tijd gebruikt om te bepalen of een bestand lokaal werd aangepast en dus moet doorgestuurd worden.

Ik vermoed dus dat bij het manueel uploaden van data de datum en tijd van de bestanden werd gewijzigd.

Bij rsync heb je nog de mogelijkheid om op de inhoud te controleren, dit zit in het protocol en die hashes worden door client en server gedaan. Bij WebDAV zou de NAS de data van de cloud moeten lezen om te vergelijken, niet echt efficiënt.

TL;DR ik vrees dat je een ander protocol moet zoeken of de datum/tijd van de cloud bestanden syncen met die van de NAS.
Het vreemde is dat de timestamp ook hetzelfde is, het lijkt wel of QNAP zijn eigen metadata bijhoudt.

• qnapclub
Exocet schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Het vreemde is dat de timestamp ook hetzelfde is, het lijkt wel of QNAP zijn eigen metadata bijhoudt.
Hmmmm moet ik eens checken :|

edit: inderdaad, cloudbackup houdt info over de backup bij in metadata.tar.gz in de root van de cloud folder waar de backup heen gaat. |:(

edit 2: Toch niet. Die metadata.tar.gz wordt gewoon aangemaakt als hij een sync doet zonder transfer.

Ik heb het zelf snel eens geprobeerd met een bestand van 1GB op Stack: upload via de webinterface van Stack, dan een cloud backup gestart en het netwerk in de gaten gehouden: het bestand werd niet opnieuw opgestuurd.

[ Voor 51% gewijzigd door qnapclub op 09-10-2016 21:59 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:23:
[...]

Zitten PC en NAS in hetzelfde net, en is de netmask goed ingesteld?
Ik denk het wel, ze hebben allebei een vast ip in de 192.168.2.* reeks, ik zal morgen ook eens met andere apparaten testen, maar ik verwacht dat de netwerkinstellingen goed zijn. Dan toch maar proberen ipv6 uit te zetten...

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

qnapclub schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:00:
[...]

Ik denk niet dat je met rsync een lijst van remote folders kan zien - werkt het ook niet als je destination manueel ingeeft?

Maar als FTP ook niet gaat is er misschien meer aan de hand? Is de QNAP misschien in een blacklist geraakt door foutje in inloggegevens bijvoorbeeld?
Ik maak met rsync een kopie van alle digitale fotos op de qnap bij m'n ouders, naar mijn synology thuis. Werkt zonder problemen?? Poortje 873 openzetten geloof ik en dat was alles...

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Pagina: 1 ... 46 ... 67 Laatste