Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 67 Laatste
Acties:

• qnapclub
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-03-2023
Murzeltje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Ik maak met rsync een kopie van alle digitale fotos op de qnap bij m'n ouders, naar mijn synology thuis. Werkt zonder problemen?? Poortje 873 openzetten geloof ik en dat was alles...
Hopelijk via een VPN? Anders gaat alles zonder encryptie over het net. Op de QNAP kan je laten tunnelen over SSH (poort 22)

QNAPclub België / Nederland forum - App store - twitter @qnapclub_be_nl

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

qnapclub schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:44:
[...]

Hopelijk via een VPN? Anders gaat alles zonder encryptie over het net. Op de QNAP kan je laten tunnelen over SSH (poort 22)
Nee, geen VPN, maar wel encrypted over ssh, zoals hier beschreven:

https://www.qnap.com/en-u...how.php?op=showone&cid=11

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• qnapclub
rsync over SSH gebruikt poort 22, niet 873, en enkel met de admin gebruiker (tenzij je een andere SSH server gebruikt)

Dus als je 873 gebruikt zoals je suggereerde in je post, is het niet beveiligd.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11 22:57

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:23:
[...]

Zitten PC en NAS in hetzelfde net, en is de netmask goed ingesteld?
Ja, ipv6 uit op nas, geen effect. Ik zal morgen dieper erin gaan. Beide apparaten (nas en pc) hebben een vast ip. Ik ga dan ook een met andere apparaten testen, hoewel met een laptop ik de nas ook niet kon vinden in Qfinder, wel via samba/ip adres.

Verder ga ik over de Strato DDNS een service ticket aanvragen. Misschien kunnen zij mij helpen/voor een software update in de planning zetten...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nu wat vreemd met de recente TwonkyMedia.

Ik heb een folder op mijn Qnap in de /Multimedia staan met muziek van Rod Steward, en opeens zaten er allemaal liedjes van Queen tussen :? Ik heb die hele map gewist, maar hij blijft gewoon staan in Twonkymedia. Ook een Rescan haalt niks uit.

Hoe komt dit? En is dit eenvoudig te fixxen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11

4POX

Everybody is wired

qnapclub schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:42:
rsync over SSH gebruikt poort 22, niet 873, en enkel met de admin gebruiker (tenzij je een andere SSH server gebruikt)
Bah. Is dat nog steeds niet gefixt. Ik baal ervan dat ik alleen rsync over SSH kan doen met admin.

AKA Rinkel weblog

• qnapclub
AllowUsers zou sinds kort werken maar er ontbreekt nog een GUI, Na 8 jaar zagen gaat het er misschien toch van komen :D

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

AW_Bos schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:41:
Ik heb nu wat vreemd met de recente TwonkyMedia.

Ik heb een folder op mijn Qnap in de /Multimedia staan met muziek van Rod Steward, en opeens zaten er allemaal liedjes van Queen tussen :? Ik heb die hele map gewist, maar hij blijft gewoon staan in Twonkymedia. Ook een Rescan haalt niks uit.

Hoe komt dit? En is dit eenvoudig te fixxen?
Iemand een idee? Ik heb ook al Clear cache gedaan, restart server en re-scan. Het gaat om heel veel nummers die op hele andere plekken zijn gekoppeld opeens. En dat treedt op na een bestandswijziging.

Verder heb ik Twonkymedia opnieuw geinstalleerd, maar de database blijft staan. Waar kan dit aan liggen?
Is er sprake van een limiet van 100.000 (!) files? Of Is de database corrupt?

Hoe valt dit weer goed te krijgen?

Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 19-10-2016 21:57 ]

• qnapclub
Lijkt er bijna op dat de database corrupt is, maar het is ook maar een gok

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Iemand een idee? Ik heb ook al Clear cache gedaan, restart server en re-scan. Het gaat om heel veel nummers die op hele andere plekken zijn gekoppeld opeens. En dat treedt op na een bestandswijziging.

Verder heb ik Twonkymedia opnieuw geinstalleerd, maar de database blijft staan. Waar kan dit aan liggen?
Is er sprake van een limiet van 100.000 (!) files? Of Is de database corrupt?

Hoe valt dit weer goed te krijgen?

Iemand een idee?
Klinkt wel vreemd ja. Ik heb juist de ervaring dat Twonky juist heel goed en snel tag wijzigingen doorvoerd en ook deletes.

Probeer anders eens met mediamonkey of iets dergelijks naar je collectie te kijken. Wellicht dat je daar iets wijzer van wordt.
Kijk anders eens naar de logging, wellicht dat je daar iets kunt vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 20-10-2016 13:46 ]

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Exocet schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Klinkt wel vreemd ja. Ik heb juist de ervaring dat Twonky juist heel goed en snel tag wijzigingen doorvoerd en ook deletes.

Probeer anders eens met mediamonkey of iets dergelijks naar je collectie te kijken. Wellicht dat je daar iets wijzer van wordt.
Kijk anders eens naar de logging, wellicht dat je daar iets kunt vinden.
En wat is het verschil en de samenhang met MediaMonkey dan? Want de muziek staat fysiek gewoon nog goed ingedeeld op de schijf, alleen Twonkymedia maakt er een puinbende van. :/

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
pitchdown schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:20:
Sinds 2 dagen werkt mijn crashplan package niet meer op de qnap.
Dit heeft met de upgrade naar 4.8 te maken vanuit Crashplan.

Iemand die hier al een oplossing voor gevonden heeft?
Ik draai zelf Crashplan in een container op mijn QNAP (docker). Voordeel is dat je geen problemen meer met upgrade perikelen. Heb meer als 1TB nu op Crashplan staan en nooit een probleem gehad.

http://www.fabian-keller....on-a-qnap-nas-with-docker

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:01:
[...]

Ja, ipv6 uit op nas, geen effect. Ik zal morgen dieper erin gaan. Beide apparaten (nas en pc) hebben een vast ip. Ik ga dan ook een met andere apparaten testen, hoewel met een laptop ik de nas ook niet kon vinden in Qfinder, wel via samba/ip adres.
Nog even een aanvulling.

Ik heb bedacht dat de onvindbaarheid misschien komt door een ander vaag probleem, namelijk dat de nas soms een 10.0.3.1 ip adres krijgt en soms krijgen dhcp cliënten ook zo'n andres je kan dat wel internetten, maar apps die internet gebruiken hebben geen internet, dat is op telefoons. Op laptops kan je helemaal niet op internet. Als je dan het dhcp server anders intypt in de browser, krijg je ook niets. Dhcp server op nas zou uit moeten staan. Het hele probleem is dat wanneer ik de LAN uitde nas haal het probleem helemaal weg is. Daarom verdacht ik de nas als oorzaak van de problemen.

Wie kan mij helpen? Ik weet geen raad meer.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11 15:33
Ynnoz schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:43:
[...]

Ik draai zelf Crashplan in een container op mijn QNAP (docker). Voordeel is dat je geen problemen meer met upgrade perikelen. Heb meer als 1TB nu op Crashplan staan en nooit een probleem gehad.

http://www.fabian-keller....on-a-qnap-nas-with-docker
Klinkt goed.
Maar hoef je dan nooit meer te upgraden?

• qnapclub
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 08:00:
[...]
Ik heb bedacht dat de onvindbaarheid misschien komt door een ander vaag probleem, namelijk dat de nas soms een 10.0.3.1 ip adres krijgt en soms krijgen dhcp cliënten ook zo'n andres je kan dat wel internetten, maar apps die internet gebruiken hebben geen internet, dat is op telefoons. Op laptops kan je helemaal niet op internet. Als je dan het dhcp server anders intypt in de browser, krijg je ook niets. Dhcp server op nas zou uit moeten staan. Het hele probleem is dat wanneer ik de LAN uitde nas haal het probleem helemaal weg is. Daarom verdacht ik de nas als oorzaak van de problemen.
Interessante vonst en zou wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

Al eens een tool gedraaid om naar DHCP servers te zoeken? Er bestaan er verschillende voor elk OS. Dan zou je moeten zien wie er allemaal een IP adres wil verdelen. Bij DHCP wint de snelste dus door timing kan je dergelijk onvoorspelbaar gedrag krijgen.

Success

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Interessante vonst en zou wel eens de oorzaak van je probleem kunnen zijn.

Al eens een tool gedraaid om naar DHCP servers te zoeken? Er bestaan er verschillende voor elk OS. Dan zou je moeten zien wie er allemaal een IP adres wil verdelen.
Ik zal een op internet zoeken naar een tool.
Bij DHCP wint de snelste dus door timing kan je dergelijk onvoorspelbaar gedrag krijgen.

Success
Daar was ik al achter, de ene keer kreeg je een 10.0.3. andres en evenlater bij opnieuw verbinden een 192.168.2. (de goede ip reeks) adres.
Het ip probleem is al langer, maar ik had nog geen tijd op get uit te zoeken, maar nu wel (vakantie). :)

Na het zoeken van een dhcp server search tool, kon ik de nas weer vinden met Qfinder, vanochtend nog niet, dus het probleem heeft zichzelf opgelost. Vreemd... :? :? :?
Nu even afwachten hoe lang het goed gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 23-10-2016 20:08 ]

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
pitchdown schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Klinkt goed.
Maar hoef je dan nooit meer te upgraden?
Klopt. Alles gaat automatisch en geen last van incompatibiliteit als je een nieuwe versie van QNAP installeert.

[ Voor 8% gewijzigd door Ynnoz op 23-10-2016 22:28 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Wie weet een tool om de lan snelheid te meten tussen de nas en een pc? Ik heb vaak Jpref/Ipref gebruikt, maar dat kan ik niet opstarten op de nas. Ik dacht dat dat wel zou kunnen, want Jpref is in Java geschreven en ik heb de Java package geïnstalleerd. Ik weet erg weinig nog van Linux/Qts. Maar wil alles proberen :)

Misschien moet ik nog even zoek op het runnen van java apps in Qts?
Ook daar is vrij weinig (lees geen) geschikte informatie over te vinden, of ik zoek verkeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-10-2016 06:49 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 06:43:
Wie weet een tool om de lan snelheid te meten tussen de nas en een pc? [/i]
Ik gebruik deze.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik zal er vanmiddag of morgen naar kijken, ziet erg goed uit. Kopieert dit programma een leeg bestand naar de nas een meet de doorvoersnelheid?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:34:
[...]

Ik zal er vanmiddag of morgen naar kijken, ziet erg goed uit. Kopieert dit programma een leeg bestand naar de nas een meet de doorvoersnelheid?
Klopt. Ik gebruikte het vroeger vaak om te zien of mijn verbinding was teruggevallen van gigabit naar 100 Mb.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:54

Totaalgeflipt

De enige echte

Gebruikt er hier iemand een OpenVPN server op de Qnap? Ik krijg het maar niet werkend...

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:51
Totaalgeflipt schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:41:
Gebruikt er hier iemand een OpenVPN server op de Qnap? Ik krijg het maar niet werkend...
Tijdje geleden in verdiept. De stappen om het werkend te krijgen zijn best complex.
Halverwege dacht ik, doe het later wel. :D

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Totaalgeflipt schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:41:
Ik probeerde laatst een L2TP server op te zetten, maar ik krijg foutcode 809.
Kashika schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

Tijdje geleden in verdiept. De stappen om het werkend te krijgen zijn best complex.
Dat dacht ik ook :D

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Kashika schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

Ja het probleem is een beetje dat dit de enige manier is voor mij.
L2TL/IPsec kan ik niet gebruiken omdat deze verbinding al bezit is voor ons NOC.

De PPTP wil ik niet gebruiken omdat dit niet veilig genoeg is.

Ik heb nu al meer dan 1,5 maand een ticket lopen bij QNAP omdat ik het niet werkend krijg en na meerdere TeamViewer sessies zij dit ook niet werkend hebben gekregen 8)7

• qnapclub
@Totaalgeflipt waar zit je blok?

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

qnapclub schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:01:
@Totaalgeflipt waar zit je blok?
Wat bedoel je met blok?

• qnapclub
vastzitten, niet verder geraken... ;)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

qnapclub schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:05:
vastzitten, niet verder geraken... ;)
Hij kan niet inloggen. Server kan hij wel vinden, maar blijft hangen op het volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Wed Nov 02 11:49:33 2016 OpenVPN 2.3.12 x86_64-w64-mingw32 [SSL (OpenSSL)] [LZO] [PKCS11] [IPv6] built on Oct  3 2016
Wed Nov 02 11:49:33 2016 Windows version 6.1 (Windows 7) 64bit
Wed Nov 02 11:49:33 2016 library versions: OpenSSL 1.0.1u  22 Sep 2016, LZO 2.09
Wed Nov 02 11:49:40 2016 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
Wed Nov 02 11:49:40 2016 UDPv4 link local: [undef]
Wed Nov 02 11:49:40 2016 UDPv4 link remote: [AF_INET]*.*.*.*:1194
Wed Nov 02 11:50:40 2016 TLS Error: TLS key negotiation failed to occur within 60 seconds (check your network connectivity)
Wed Nov 02 11:50:40 2016 TLS Error: TLS handshake failed
Wed Nov 02 11:50:40 2016 SIGUSR1[soft,tls-error] received, process restarting

[ Voor 14% gewijzigd door Totaalgeflipt op 02-11-2016 11:52 ]

• qnapclub
Om 100% zeker te zijn: je router/firewall laat zowel TCP als UDP door op 1194 ?

Ook kan je de OpenVPN client config (die je in QTS download om in je client te gebruiken) met een text editor checken dat zeker het adres juist staat, of er nergens een intern IP adres staat.

De mosterd haalde ik hier, wist je waarschijnlijk al maar ik moet ergens starten om te zien wat je al probeerde en wat niet ;)
https://openvpn.net/index...network-connectivity.html

Volgende stap zal dan zijn om uit te vissen of de TLS versies die de NAS aanbiedt voldoende zijn voor je client.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat wanneer ik een ip-adres van de nas intype, dat dat ip-adres automatisch wordt omgezet in het domein, dit in verband met de beveiligingscertificaat. Als ik een ip-adres van websites invul komt er meestal automatisch een webadres (link). Ik zou graag ook willen dat als ik het domein vanaf het interne netwerk intype dat ik dan niet soort van via buiten ga en daarna direct weer naar binnen. Dus een dichte port op de router betekent geen toegang. Dat wil ik dus omzeilen. Is dit mogelijk?

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:22:
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat wanneer ik een ip-adres van de nas intype, dat dat ip-adres automatisch wordt omgezet in het domein, dit in verband met de beveiligingscertificaat. Als ik een ip-adres van websites invul komt er meestal automatisch een webadres (link). Ik zou graag ook willen dat als ik het domein vanaf het interne netwerk intype dat ik dan niet soort van via buiten ga en daarna direct weer naar binnen. Dus een dichte port op de router betekent geen toegang. Dat wil ik dus omzeilen. Is dit mogelijk?
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.. Maar indien het om 1 pc gaat, misschien in je hostfile dit aanpassen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:22:
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat wanneer ik een ip-adres van de nas intype, dat dat ip-adres automatisch wordt omgezet in het domein, dit in verband met de beveiligingscertificaat.
Waarom type je niet direct het domein in? En anders moet je een redirect instellen op de webserver (als niet 'domein', redirect naar domein).
Als ik een ip-adres van websites invul komt er meestal automatisch een webadres (link). Ik zou graag ook willen dat als ik het domein vanaf het interne netwerk intype dat ik dan niet soort van via buiten ga en daarna direct weer naar binnen. Dus een dichte port op de router betekent geen toegang. Dat wil ik dus omzeilen. Is dit mogelijk?
Ja, zorgen dat het domein intern resolved naar je interne IP-adres.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

J.Thermaltaker schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:27:
[...]

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.. Maar indien het om 1 pc gaat, misschien in je hostfile dit aanpassen?
Ik zal het even wat beter uitleggen:

1. Ik wil wanneer ik extern ip (xxx.xxx.xxx.xxx) intyp, dat deze wordt omgezet in het domein. Ik weet dat dit niet echt nodig is maar aangezien dat bij alle andere websites wel zo is, wil ik het ook kunnen.

2. Wanneer ik intern ip (192.168.2.15) intyp, dat deze wordt omgezet naar het domein. Het liefst dat dit niet via de router gaat maar direct naar de NAS. Bij het testen van iets, moet nu gelijk de port naar buiten opengezet worden wil ik er zonder foutmeldingen en zonder dat iedereen toegang heeft ernaar. Is dit mogelijk en vooral hoe? Wat minder belangrijk is de ip naar domein omzetting. Dat tweede vind ik belangrijker.
Room42 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:39:
Ja, zorgen dat het domein intern resolved naar je interne IP-adres.
Waar doe ik dit?

Ik heb nog even gezocht en kwam tegen dat ik een dns server moet maken, deze stuurt dan intern door en als ik extern ben gebruik ik de dns servers van Strato.

[ Voor 16% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 07-11-2016 21:33 ]

• Room42
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:08:
[...]

Ik zal het even wat beter uitleggen:

1. Ik wil wanneer ik extern ip (xxx.xxx.xxx.xxx) intyp, dat deze wordt omgezet in het domein. Ik weet dat dit niet echt nodig is maar aangezien dat bij alle andere websites wel zo is, wil ik het ook kunnen.

2. Wanneer ik intern ip (192.168.2.15) intyp, dat deze wordt omgezet naar het domein. Het liefst dat dit niet via de router gaat maar direct naar de NAS. Bij het testen van iets, moet nu gelijk de port naar buiten opengezet worden wil ik er zonder foutmeldingen en zonder dat iedereen toegang heeft ernaar. Is dit mogelijk en vooral hoe? Wat minder belangrijk is de ip naar domein omzetting. Dat tweede vind ik belangrijker.
Sorry, hoor. Maar ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt... of ik bedoel eigenlijk dat ik geloof dat jij geen idee hebt :o Poorten openzetten naar buiten om een adres intern te bereiken? Überhaupt is het openzetten van poorten naar buiten op een thuisnetwerk ongebruikelijk. Ik geloof nooit dat jij er zo'n firewall tussen hebt zitten. (Je zult wel poorten naar binnen bedoelen, d.m.v. poort forwarding, maar dan nog.)

En nogmaals, Je kunt het IP-verzoek wel redirecten naar het domein, maar waarom typ je niet direct het domein in? En... Als je de DNS niet voor mekaar hebt, zal die redirect ook niet gaan helpen. Dat los je daar niet mee op!
[...]

Waar doe ik dit?

Ik heb nog even gezocht en kwam tegen dat ik een dns server moet maken, deze stuurt dan intern door en als ik extern ben gebruik ik de dns servers van Strato.
Ja, of met hosts files. Maar je kunt ook je NAS als DNS forwarder instellen en daarop een hosttabel hanteren voor de 'interne' DNS. Op de lokale clients stel je dan de NAS als DNS-server in (idealiter via de DHCP-server). De NAS zal dan de DNS-requests, die hij niet kan beantwoorden, doorsturen naar de externe DNS-server.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 07-11-2016 21:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Room42 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:39:
[...]
Sorry, hoor. Maar ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt... of ik bedoel eigenlijk dat ik geloof dat jij geen idee hebt :o Poorten openzetten naar buiten om een adres intern te bereiken? Überhaupt is het openzetten van poorten naar buiten op een thuisnetwerk ongebruikelijk. Ik geloof nooit dat jij er zo'n firewall tussen hebt zitten. (Je zult wel poorten naar binnen bedoelen, d.m.v. poort forwarding, maar dan nog.)
Ik heb het geloof ik niet zo hoed verwoord, ik bedoel inderdaad port forwarding. Als ik nu in mijn interne netwerk het domein intyp, zie ik op de verbinding logs van de nas mijn externe ip staan, dat wil ik dus voorkomen.
En nogmaals, Je kunt het IP-verzoek wel redirecten naar het domein, maar waarom typ je niet direct het domein in? En... Als je de DNS niet voor mekaar hebt, zal die redirect ook niet gaan helpen. Dat los je daar niet mee op!

[...]

Ja, of met hosts files. Maar je kunt ook je NAS als DNS forwarder instellen en daarop een hosttabel hanteren voor de 'interne' DNS. Op de lokale clients stel je dan de NAS als DNS-server in (idealiter via de DHCP-server). De NAS zal dan de DNS-requests, die hij niet kan beantwoorden, doorsturen naar de externe DNS-server.
Ik denk dat het beste is als ik de nas (of ander apparaat) als dns server ga inzetten om zo het domein naar het ip van de nas door te sturen. Ik denk niet dat de Experia Box van kpn als dns server kan spelen, ik ga er naar kijken hoe ik een interne dns server weekend krijg.

Ik ga hiermee beginnen en dan eens kijken of het werkt/voldoet.

Het is nu gelukt om een regel aan te maken in de Experia box, nu ben ik intern, maar wel met een werkend certificaat. *O* *O* *O* *O*

[ Voor 6% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 08-11-2016 12:12 ]

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-11 19:07

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb een vraag aan jullie. Ik bezit een Qnap ts210. Ik werkte voorheen thuis. Dus ik kon mijn werk files en prive files goed op de NAS kwijt. Middels ben ik verhuisd naar een kantoor. De NAS blijft thuis. Ik kan via STACK nog best wel leuke dingen doen. Toch is het anders en minder makkelijk.

Nu zie ik dat Qnap myqnapcloud aanbied. Is dit voor mij de oplossing om vanaf mijn werkplek toch bij mijn NAS te kunnen? En zo ja, is dat een beetje okey?

Mijn portfolio op Instagram

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RoyK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:21:
ik heb een vraag aan jullie. Ik bezit een Qnap ts210. Ik werkte voorheen thuis. Dus ik kon mijn werk files en prive files goed op de NAS kwijt. Middels ben ik verhuisd naar een kantoor. De NAS blijft thuis. Ik kan via STACK nog best wel leuke dingen doen. Toch is het anders en minder makkelijk.

Nu zie ik dat Qnap myqnapcloud aanbied. Is dit voor mij de oplossing om vanaf mijn werkplek toch bij mijn NAS te kunnen? En zo ja, is dat een beetje okey?
Ja dat kan, maar je kan ook je eigen domein bij een hoster bestellen en die met een A-Record koppelen aan je externe IP-adres. Je moet ik elk geval voor een certificaat zorgen. Zie mijn topic over het maken van een certificaat voor je NAS.

Het beste maak je verbinding via VPN naar je NAS vanaf je werk pc. Ik weet niet of dit kan/mag.

Ook ftp zou een mogelijkheid kunnen zijn. Je moet in elk geval zorgen dat het verkeer beveiligd is.

Wat het handigst is hangt ook af op welke manier je je NAS wilt bereiken. Is dat via de webbrowser of via zoiets als Windows verkenner.

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-11-2016 11:42 . Reden: Link naar topic ssl certificaat toegevoegd ]

• qnapclub
RoyK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:21:
FTP zou ik afraden, de eerste suggestie van VPN die T.Kreeftmeijer gaf is de beste.

Als VPN echt niet kan (en dat zou me verwonderen want ik heb VPN al door veel firewalls weten raken) dan is er nog de WebDAV optie. Windows verkenner kan daar ook mee overweg dus het is nog praktisch.

Wat je ook doet, neem een protocol met encryptie

T.Kreeftmeijer: wat is er mis met myqnapcloud als het enkel is om aan je eigen bestanden te kunnen? Ik zou enkel een eigen domein nemen als ik publiek moet delen (en dan nog)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Oef, ik vrees dat het al te technisch gaat worden.

En wat als ik nou een 2e nas aankoop. Wel een duurdere oplossing maar misschien wel 1 die iets meer waarde heeft (ala backup) Een nieuwere voor thuis. Ze laat spiegelen en dan de oude mee naar mijn werkplek neem. Is het zo simpel gezegd dat ze dan met elkaar kunnen communiceren in de nacht? Is dat met een paar vinkjes in te stellen?

Ons internet komt binnen op de 8e verdieping en worden de poortjes weer verdeeld over verschillende units. Wij hebben dus 1 zo een poort met een paar eigen instellingen voor mijn router. Ik was al de held van de vloer dat ik het internet aan de praat heb weten te krijgen haha!!! *maakt stof aftik beweging van mijn schouder

Ik gebruik denk ik maar 10% van wat de nas echt allemaal kan.. onkunde!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:38:
[...]
T.Kreeftmeijer: wat is er mis met myqnapcloud als het enkel is om aan je eigen bestanden te kunnen? Ik zou enkel een eigen domein nemen als ik publiek moet delen (en dan nog)
Er is helemaal niets mis mee. Dat probeerde ik ook niet te zeggen.
RoyK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:53:
Oef, ik vrees dat het al te technisch gaat worden.

En wat als ik nou een 2e nas aankoop. Wel een duurdere oplossing maar misschien wel 1 die iets meer waarde heeft (ala backup) Een nieuwere voor thuis. Ze laat spiegelen en dan de oude mee naar mijn werkplek neem. Is het zo simpel gezegd dat ze dan met elkaar kunnen communiceren in de nacht? Is dat met een paar vinkjes in te stellen?

Ons internet komt binnen op de 8e verdieping en worden de poortjes weer verdeeld over verschillende units. Wij hebben dus 1 zo een poort met een paar eigen instellingen voor mijn router. Ik was al de held van de vloer dat ik het internet aan de praat heb weten te krijgen haha!!! *maakt stof aftik beweging van mijn schouder

Ik gebruik denk ik maar 10% van wat de nas echt allemaal kan.. onkunde!
Dat is ook een optie, iets duurder maar goede (echte) back-up. Als je het geld hebt zou ik dat aanraden vanwege de back-up. Elke nacht tussen elkaar laten synchroniseren.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Iemand attendeerde mij op een mogelijk gevaar van encryptie malware. Moet ik daar rekening mee houden als ik met NAS naar NAS praat?

• Room42
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:50:
Iemand attendeerde mij op een mogelijk gevaar van encryptie malware. Moet ik daar rekening mee houden als ik met NAS naar NAS praat?
Niet specifiek in de communicatie tussen beiden nassen. Maar als (een van) de nassen andere communicatie toestaat, moet je daar wel rekening mee houden. Daarom maak je ook die backup...

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:38:
[...]

FTP zou ik afraden, de eerste suggestie van VPN die T.Kreeftmeijer gaf is de beste.

Als VPN echt niet kan (en dat zou me verwonderen want ik heb VPN al door veel firewalls weten raken) dan is er nog de WebDAV optie. Windows verkenner kan daar ook mee overweg dus het is nog praktisch.

Wat je ook doet, neem een protocol met encryptie

WebDAV ziet er wel interessant uit. Dan kan ik ook gewoon vanaf een school pc inloggen op de NAS. Ik neem aan dat WebDAV wel redelijk beveiligd is, zolang je maar via https verbinding maakt. Maakt het poortnummer nog wat uit?

• qnapclub
WebDAV draait via de webserver, dus poort 443 (https)

Persoonlijk zie ik de voordelen zo:

- VPN als je de volledige NAS en de rest van je netwerk wil kunnen bereiken, alsook meteen je internet toegang beveiligen als je het netwerk waar je op zit niet vertrouwt

- WebDAV als je een beperkt aantal mappen bereikbaar moet hebben of openstellen aan iets/iemand die je liever niet op de rest van je NAS en netwerk ziet

• qnapclub
RoyK schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:50:
Dit is de reden waarom je NAS-NAS backups maakt op schema (vb elke nacht of elke 2de dag of zo). Als je RTRR sync zou gebruiken dan wordt je backup ook direct overschreven. Wel beschermd tegen disk/NAS falen maar niet tegen malware en PEBCAK

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-11 15:39

MvL

Hoe lang wordt een Qnap ondersteund? Dat bedoel ik updates van de firmware en hoelang nog de beveiliging updates.

• Exocet
  • Niet online
MvL schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:31:
Hoe lang wordt een Qnap ondersteund? Dat bedoel ik updates van de firmware en hoelang nog de beveiliging updates.
https://www.qnap.com/nl-nl/product/eol.php

• MvL

MvL

Ik heb geen Qnap dus ik wilde informeren hoe lang dat is voordat ik tot aanschaf overga.

• qnapclub
3 tot 5 jaar, hangt er een beetje van af wat de ontwikkelingen zijn.

Bijvoorbeeld met 4.3 die op komst is, gaan alle x86-32bit modellen er uit, omdat QTS enkel nog 64bit verder gaat op x86. En sommige ARM modellen worden gewoon te traag.

Ze proberen wel nog even de 'oude' firmware reeks van updates te voorzien maar geen beloftes daar.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:08:

Bijvoorbeeld met 4.3 die op komst is, gaan alle x86-32bit modellen er uit, omdat QTS enkel nog 64bit verder gaat op x86. En sommige ARM modellen worden gewoon te traag.
Komen er geen nieuwe arm modellen bij of hoe zit dat?
Ze proberen wel nog even de 'oude' firmware reeks van updates te voorzien maar geen beloftes daar.
Weet je wanneer 4.3 ongeveer naar de TS453A komt? Ik nog niets vinden over de release, wel over de functies. Ziet er wel al mooi uit.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-11-2016 21:35 ]

• MvL

MvL

qnapclub schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:08:

Bedankt!

• qnapclub
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:55:
Komen er geen nieuwe arm modellen bij of hoe zit dat?
Zoals de TS-x31 en varianten?
Weet je wanneer 4.3 ongeveer naar de TS453A komt? Ik nog niets vinden over de release, wel over de functies. Ziet er wel al mooi uit.
De publieke beta schuift elke week wat verder vooruit, nu al eind November maar kan dus best nog schuiven...

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:45:
[...]

Zoals de TS-x31 en varianten?
Ja, bijvoorbeeld. En eventuele opvolgers. :?
[...]

De publieke beta schuift elke week wat verder vooruit, nu al eind November maar kan dus best nog schuiven...
Gewoon wachten dus...

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 15-11-2016 14:03 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Even een algemeen vraagje. Ik heb al enige tijd een TS-112, waar ik niet echt ontevreden over ben, al is het zeker niet wat ik er van verwacht had. Ik realiseer me wel dat het een absolute instap-NAS is en dat ik er niet al te hoge verwachtingen van moet hebben.

Belangrijkste punten van zorg van het apparaat zijn voor mij de stabiliteit en de snelheid.

Even voor de duidelijkheid waar ik hem voor gebruik:
In de NAS zit een 1TB schijf die voor 3/4 vol staat met voornamelijk foto's, video's en muziek. Elke nacht synchroniseert deze NAS een aantal mappen met een losse harde schijf binnen mijn netwerk, maar op een andere locatie in huis dan waar de NAS staat (als backup). Één keer in de maand (dat wordt binnenkort wekelijks) synchroniseert hij met een clouddienst. Op deze manier houd ik mijn zelfgemaakte mediabestanden veilig tegen defecten in de NAS en eventuele ernstigere gebeurtenissen in huis.

Verder wordt hij gebruikt om films, series en muziek te streamen naar verschillende bronnen in huis. Alles gaat naar behoren, maar ook niet meer dan dat. Ik ervaar de NAS als extreem traag, vooral tijdens het bladeren door foto's of het benaderen van het besturingssysteem.

Een enkele keer gebruik ik hem om Torrents te downloaden, maar dat is zo'n aanslag op zijn resources (tegelijkertijd muziek streamen wordt dan al lastig) dat ik dat tot een minimum beperk.

Hoewel ik het idee heb dat ik extreem weinig van het apparaat vraag, heb ik wel eens het idee dat ik in een Fiat Panda op een circuit aan het rijden ben. Daarnaast moet ik hem minimaal 1x in de maand herstarten omdat mijn mediabestanden niet meer benaderbaar zijn.

Is dit allemaal normaal en binnen de kaders die ik kan verwachten van een instapNAS als de TS-112 bij mijn zeer beperkte gebruik? En als ik er nu (ik roep maar iets) € 200,- tegenaan gooi voor een nieuwe NAS, ga ik dan echt een grote stap voorwaarts kunnen maken in snelheid bij gebruik?

• qnapclub
Gebruik je de Stations (foto, video) om je media te benaderen?

Op dergelijke NAS kan je dat misschien beter niet doen, dan kan je meteen de media-scanner en dergelijke afzetten (miniaturen aanmaken op de achtergrond en zo)

Verder kan je op de performantie pagina kijken wat de limiet is op het ogenblik dat de NAS traag is: geheugen vol, processor 100%? In de proceslijst kan je dan kijken welk proces er met geheugen of CPU is gaan lopen.

• qnapclub
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:02:
[...]

Ja, bijvoorbeeld. En eventuele opvolgers. :?
Ik heb voorlopig enkel weet van de TS-x28 en TS-x31 waarbij de x28 het laagste instapmodel is en de x31 performanter.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Wat denken jullie. Ik heb nu een TS-469 Pro en zou een 453A kunnen overnemen van iemand. Hij is net nieuw dus echt veel goedkoper is hij niet maar het heeft wel mijn "Gadget hebbe hebbe gevoel" getriggerd. :-P

Is het het waard om de schijven over te bouwen en wat win ik ermee? Is de 453A nieuwer dus sneller? Er zitten 4 4TB red schijven in.

Ik heb ook een leuke computer..

• qnapclub
TS-453A is aanzienlijk (voelbaar) sneller, maar hangt natuurlijk af van wat je doet. Enkel als netwerkschijf en backups is de x69 snel genoeg, maar als je met VM's bezig bent - whoa :)

De x69 was ook de eerste met HDMI maar slecht ondersteund door intel (drivers), de x53(A) zijn stukken beter als je HDMI gebruikt

• Tranzy
qnapclub schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:25:
TS-453A is aanzienlijk (voelbaar) sneller, maar hangt natuurlijk af van wat je doet. Enkel als netwerkschijf en backups is de x69 snel genoeg, maar als je met VM's bezig bent - whoa :)

De x69 was ook de eerste met HDMI maar slecht ondersteund door intel (drivers), de x53(A) zijn stukken beter als je HDMI gebruikt
HDMI had ik aangesloten maar bied geen interessante mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld ook geen Linux Station. Dat is wel erg jammer.

Ook zou ik erg graag Virtualization Station willen gaan gebruiken. Maar heb nu met disks vol staan met data en geconfigureerd als één volume. Moet ik dit opnieuw gaan indelen?

Is de 8GB niet wat krap voor virtualisatie?

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 16-11-2016 10:48 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Tranzy schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:46:
[...]

HDMI had ik aangesloten maar bied geen interessante mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld ook geen Linux Station. Dat is wel erg jammer.

Ook zou ik erg graag Virtualization Station willen gaan gebruiken. Maar heb nu met disks vol staan met data en geconfigureerd als één volume. Moet ik dit opnieuw gaan indelen?

Is de 8GB niet wat krap voor virtualisatie?
8GB gaat wel, maar zit wel redelijk vol...

Verder zou ik voor een met 6 disk gaan en 1 ssd en 1 4tb erbij of 2 . VMs op een ssd op de TS453A werken redelijk. Moet zelf nog zoeken naar de juiste instellingen.

• Tranzy
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:31:
[...]

8GB gaat wel, maar zit wel redelijk vol...

Verder zou ik voor een met 6 disk gaan en 1 ssd en 1 4tb erbij of 2 . VMs op een ssd op de TS453A werken redelijk. Moet zelf nog zoeken naar de juiste instellingen.
SSD draait redelijk? Dus overall niet echt smooth dus op een 453A?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Tranzy schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:38:
[...]

SSD draait redelijk? Dus overall niet echt smooth dus op een 453A?
Het is een samsung 850 pro 265 GB. Daar draait ook het systeem op. Ik denk dat er nog wel snelheid te halen valt op de manier van de schijfconnector/cache modus.

Ik heb nu bij verplicht ssl een foutcode als ik vm station open. Ik ga er nog een support aanvraag over starten.

• Tranzy
16GB in een 453A.

YouTube: QNAP TS-453A 16GB RAM Upgrade und Test (German)
Marke: Crucial
Modellnummer: CT102464BF160B
Spannung: 1,35v

• qnapclub
Het is inderdaad goedkoper de NAS met minder RAM te bestellen en zelf de upgrade te doen

Als je HDMI en VM wil gaan gebruiken, go for it. Je volume hoef je niet in te delen, de virtuele schijven kunnen gewoon in een gedeelde map.

Ik weet niet wat je in de VM wil doen maar als het linux is dan heeft de VM meer dan voldoende met 4GB RAM en 50GB disk (minder gaat ook), dus dat schijfgebruik is ook in perspectief te plaatsten ;)

Voor Windows.... tja :o

• Tranzy
Ja ik hoop met de 16GB net wat extra te hebben. Ik wil een kleine tastlab creëren. Met Windows Servers etc. Max 2 denk ik.

Zit ook naar de 451+ te kijken. Hij komt ook erg goed uit de bus.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
qnapclub schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:12:
Gebruik je de Stations (foto, video) om je media te benaderen?

Op dergelijke NAS kan je dat misschien beter niet doen, dan kan je meteen de media-scanner en dergelijke afzetten (miniaturen aanmaken op de achtergrond en zo)

Verder kan je op de performantie pagina kijken wat de limiet is op het ogenblik dat de NAS traag is: geheugen vol, processor 100%? In de proceslijst kan je dan kijken welk proces er met geheugen of CPU is gaan lopen.
De Stations gebruik ik niet. Ik probeer hem zo weinig mogelijk te belasten. De traagheid is iets wat ik eigenlijk altijd wel ervaar en dan staan de meters echt niet in het rood, is mijn ervaring.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Tranzy schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:55:
Ja ik hoop met de 16GB net wat extra te hebben. Ik wil een kleine tastlab creëren. Met Windows Servers etc. Max 2 denk ik.

Als je met VM's gaat werken kan je beter voor de 453A gaan ipv 451+ en als testlap kan je beter een of meerdere oude pc's gebruiken. 2 Winservers gaan niet lukken, achteraf ram erin is goedkoper daarna extra ram erin. Ik ga misschien nog wel 8 erbij stoppen, heb al een paar keer gehad dat hij out of memory zat.

• qnapclub
Hoppa! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:10:
De Stations gebruik ik niet. Ik probeer hem zo weinig mogelijk te belasten. De traagheid is iets wat ik eigenlijk altijd wel ervaar en dan staan de meters echt niet in het rood, is mijn ervaring.
De maximum transfer cijfers zijn ongeveer 50MB/s schrijven en 90MB/s lezen (bron QNAP), maar van invloed zijn:
- protocol: NFS en FTP gaan doorgaans veel vlotter dan SMB
- harde schijf: best geen groene (tragere toeren en langere timeout bij foutcorrectie)

Ik weet niet wat je definitie van traag is en de specifieke omgeving van gebruik, ik geef het bovenstaande maar mee om te helpen inschatten wat je kan verwachten

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Tranzy schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:55:

Ik heb W10 pro in een VM draaien op een TS 453 pro met 16GB ram. Zonder SSD was dit geen doen. Nu staat ie op een SSD en draait het "Ok". Beetje lag bij het openen van programmas ed.

Gebruik het niet intensief. Meer op bij te blijven in de windows wereld ;)

• Tranzy
Dat zijn geen bemoedigende berichten. Had gehoopt dat dit toch wel een beetje zo lopen. Snap dat je een Windows server niet intensief moet gaan gebruiken op een NAS als deze maar dat er ook nog eens een SSD voor nodig is. Jammer.

Ligt die traagheid niet aan de configuratie van de disks? bv RAID?

• Tranzy
Ik heb nu 4 schijven in een 469 Pro zitten. Kan deze hele configuratie worden overgezet naar een NAS als een 453A. Heb de manuals gelezen maar het is mij nog niet duidelijk dat dit ook echt mogelijk is.

Ik wil van een TS-469PRO met laatste firmware naar een TS-453A. Het probleem is dat ik niet echt een backup kan maken gezien de hoeveelheid data.

Tricky sh*t ..

• qnapclub
Tranzy schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:53:
Dat zijn geen bemoedigende berichten. Had gehoopt dat dit toch wel een beetje zo lopen. Snap dat je een Windows server niet intensief moet gaan gebruiken op een NAS als deze maar dat er ook nog eens een SSD voor nodig is. Jammer.

Ligt die traagheid niet aan de configuratie van de disks? bv RAID?
Processor... het is geen desktop-class CPU, als je echt Windows of zwaardere linux toepassingen wil virtualiseren zal je naar een zwaarder (en duurder) model moeten
Tranzy schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:20:
Ik heb nu 4 schijven in een 469 Pro zitten. Kan deze hele configuratie worden overgezet naar een NAS als een 453A. Heb de manuals gelezen maar het is mij nog niet duidelijk dat dit ook echt mogelijk is.

Ik wil van een TS-469PRO met laatste firmware naar een TS-453A. Het probleem is dat ik niet echt een backup kan maken gezien de hoeveelheid data.

Tricky sh*t ..
Tricky indeed, ik raad toch altijd backup aan, zelfs als je niet migreert (RAID is geen backup)

NAS migratie is perfect ondersteund - deze dagen kan je zelfs van ARM naar x86 migreren. Gewoon NAS afzetten, schijven overbouwen en nieuwe NAS opstarten. Het eerste wat je dan zal moeten doen is een firmware update (zelfs al is het dezelfde versie)

• Tranzy
Ik twijfel sterk om toch de boel op een of andere manier te backuppen en leeg te maken. Ik wil misschien naar een Thick Volume en een storage pool. Daarmee gebruik maken van snapshots.

Nog niet helemaal zeker van. Eerste wat je leest is "Best performance" bij Static Single. En dat is wat toch het belangrijkste is.

• Tranzy
Voor als je lef hebt:-)

MIGRATING QNAP STATIC VOL TO STORAGE POOL

[ Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 17-11-2016 12:21 ]

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-10 16:17

Tammesp

Next is now

Raad iemand hier om de QNAP active directory domain controller te gebruiken? Ik kan er niet heel veel over vinden op internet, dus ik weet niet wat de ervaringen er precies mee zijn.

De reden voor deze vraag is, dat ik van mijn Windows SBS 2012 server af wil. Maar we willen wel graag door met een AD voor het beheer.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Weet iemand hoe ik Iperf3 kan gebruiken? Ik wil de NAS als server instellen. Ik kom niet bij de commandline, ik denk dat dat via SSH moet, maar dan? Op internet is er erg weinig op te vinden.

• lowfi
je kan er toch in ssh-en? Inloggen met je admin pw. Daarna heb je bash.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

lowfi schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:58:
je kan er toch in ssh-en? Inloggen met je admin pw. Daarna heb je bash.
Zover was ik ook. ;)

Alleen hoe kom ik bij het programmaatje? Met welk commando?

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:05:
[...]

Zover was ik ook. ;)

Alleen hoe kom ik bij het programmaatje? Met welk commando?
http://software.es.net/ip...g.html#iperf3-manual-page ;)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Nu weet ik toch nog steeds niet met welk commando ik Iperf moet openen. Of zie ik dat verkeerd? :?

• Exocet
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 20 november 2016 @ 07:01:
[...]

Nu weet ik toch nog steeds niet met welk commando ik Iperf moet openen. Of zie ik dat verkeerd? :?
Ik zoek altijd voorbeelden, manual is vaak erg uitgebreid:
http://www.e2college.com/...orial/running_iperf3.html

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik ga er zo naar kijken.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Hallo,

Ik ben aan het afwegen om ook een NAS te kopen.
Mijn oog is gevallen op de QNAP TVS-471.
pricewatch: QNAP TVS-471-I3-4G

Zijn er toevallig mensen die deze reeds in bezit hebben?
Ik zou hem willen gebruiken als storage voor foto's, muziek, video.
Virtualisatie (1-2 machines) en mogelijkheid tot streamen (plex).

Vooral de PCI-e expansion slots vind ik interessant en zou daar op termijn wel een NVME SSD durven in steken om de VMs op te laten draeien.
Zijn er tweakers die dit reeds gedaan hebben of weten dat dit kan?

Zijn er nog goedkopere alternatieven?
Persoonlijk denk ik dat ik hiermee tamelijk toekomstbestendig ben.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Tranzy
Het is een mooie NAS. Heb er zelf ook naar gekeken maar paste niet in mijn budget. Met virtualisatie zal de i3 wel goed werken. De rest van je media wensen zullen perfect werken. Doen dit ze ook al op de budget modellen.

• Tranzy
Iemand ervaring met dit probleem?
https://forum.qnap.com/vi...t=125649&p=579212#p579212

uPnP router wel gedetecteerd in de myQnapCloud settings maar niet in Virtualization Station

• qnapclub
Ik heb in het qnap forum geantwoord: als VS 3.0 beta de oplossing is dan moet je wachten tot QTS 4.3 beta uit komt, misschien volgende maand al.

Ik heb voorlopig even geen tijd om het hier op de 4.3 alpha te proberen, sorry.

https://www.qnap.com/en-u...pe=4&II=192&for_qts4=&hf=

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
En, nog wat gezien? ;)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik kreeg het nog niet opgestart. Ik had al het pad van de qpkg gezocht en verschillende geprobeerd te openen, maar zonder resultaat.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:51
Is het iemand gelukt om een VPN in te stellen voor gebruik met Transmission oid?

Ik wil een VPN service afsluiten, maar ik snap niet goed hoe je dit instelt voor puur de downloadservices op de QNAP.
Want als je het als alsgemeen op het apparaat instelt, dan is het toch ook niet meer vindbaar in je netwerk?

Ik lees voornamelijk dat men VPN verbindingen gebruikt om de NAS buiten het netwerk te kunnen benaderen.
Dit vind ik ook interessant om te configureren, maar dit is juist iets compleet anders als wat ik hierboven omschrijf?

• qnapclub
In QTS 4.3 wordt de VPN functionaliteit verder uitgebreid met waarschijnlijk de use-case die jij hebt, maar ik heb het zelf nog niet kunnen testen

Als je VPN client nu instelt blijft je NAS lokaal wel bruikbaar, alleen gaat (denk ik) al zijn internet verkeer via die VPN.

[ Voor 30% gewijzigd door qnapclub op 25-11-2016 13:22 ]

• lowfi
Is bekend wat verder in 4.3 komt? Changelog?

• qnapclub
Niet via officiële bronnen ;)

Blijkbaar heeft Marketing ondertussen al de campagne opgestart, veel (maar niet alles) te vinden via die link van doc

[ Voor 68% gewijzigd door qnapclub op 27-11-2016 11:47 ]

• lowfi
Is dat onder NDA dan?

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-11 08:55

doc

https://www.qnap.com/qts/4.3/en/index.php

Hier staat toch best al wat en officiëler kan niet 😉

Me Tarzan, U nix!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ziet erg al mooi uit. Ik kan niet wachten tot de officiële versie uit is. oOo oOo oOo oOo

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Geen woord over Btrfs of kijk ik er overheen?

[ Voor 36% gewijzigd door pafdaddy op 26-11-2016 16:38 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Is er al bekend wanneer HTST ondersteuning komt?
Http/2 zou in 4.3 moeten zitten.

• qnapclub
pafdaddy schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:37:
Geen woord over Btrfs of kijk ik er overheen?
Als je dergelijke features wil verwijzen ze naar QES (de enterprise reeks), die is gebaseerd op BSD en heeft ZFS

Ik vraag al lang om btrfs maar not nu toe nog altijd tevergeefs

• qnapclub
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:59:
Is er al bekend wanneer HTST ondersteuning komt?
Je bedoelt HSTS :o

Vraag ik na
Had ik zelf nog niet door, de 4.3 alpha die ik hier heb toont in mijn browser inderdaad http/2 als actief.

Pagina: 1 ... 47 ... 67 Laatste