Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:06

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:27:
[...]

Je bedoelt HSTS :o

Vraag ik na
Ja dat.
[...]

Had ik zelf nog niet door, de 4.3 alpha die ik hier heb toont in mijn browser inderdaad http/2 als actief.
Dat stond al in de eerdere (officiële) notes.

[ Voor 19% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-11-2016 13:51 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-03-2023
HSTS staat op de feature request lijst, een prioriteit is er nog niet aan toegekend dus ook geen vaste datum. Maar het komt er wel aan....

QNAPclub België / Nederland forum - App store - twitter @qnapclub_be_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Hee iedereen sorry dat ik mss domme vraag stel maar ben een gebruiker van een losse windows machine met kodi en een losse Server 2003 systeem met mijn Raid opstelling en download functionaliteit.

Ik wil nu mijn Kodi systeem vervangen voor een Xiami Mi Box of Nvidia Shield en dan een NAS neerzetten waar ik het volgende mee wil doen:

- Raid 5
- Usenet downloaden, Par, Rar
- Media scrapen

Meer niet. Wat is dan qua snelheid voldoende voor wat ik wil doen. Zat te kijken naar een Qnap TS-453A maar dat is denk gruwelijke overkill voor wat ik ermee wil doen. Maar als blijkt dat ik bij een goedkopere oplossing steeds mega traag systeem heb als ik aan downloaden,par,rar ben dan is me dat het geld wel waard.

Ik heb nu nog geen Plex draaien maar dit is iets wat ik mss wel wil doen. Maar is dat dan slimmer om te doen vanaf een duurdere Qnap met transcoding of vanaf de Nvidia Shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Als je vreest dat de TS-453A overkill is kan je eentje zakken en voor de TS-451A gaan

Plex ondersteunt geen hardware transcoding op (QNAP) NAS, dus daar zou je dan weer wel een snelle NAS moeten voor hebben, alleen raden ze bij Plex dan geen Celeron aan maar bv een i3 of i5, en dan zit je al bij de TVS-682 en co. Overkill dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet je nog toevallig wat voor oplossing dit betrof?
De github issues werken niet meer voor couchpotato...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Qnap doet geen kodi meer,was de boel opnieuw aan het doen maar in HD station geen kodi meer te vinden.
Dit kreeg ik als antwoord op mijn mail naar hun....

Dear customer,

QNAP has ended support for the following apps and they have been removed from the HD Station:

- KODI / XBMC
- MediaCenter21

Therefore we are unable to provide further assistance regarding these apps.

Additionally, the HD Player application is temporarily removed from the HD Station and will be re-added at a later date. Support for HD Player will continue as normal.

Please see below for some alternative apps to use:

1. Use Linux Station to install a multimedia player in the Ubuntu virtual machine and play video content

2. Use Plex Home Theater (install it in HD Station) to play video content

3. Search online forums for 3rd party multimedia apps for HD Station

We thank you for continuing to use QNAP products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Kodi is idd niet meer, één of ander Dolby licentie probleem...

In het QNAP forum kan je een Kodi versie vinden van gebruiker Father Mande.

Het is de bedoeling dat hij die versies ook op de qnapclub appstore (link in sig) gaat plaatsen maar ik keek net even en ze staan er nog niet. Dus voorlopig downloaden uit het QNAP forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wellicht al de gok wagen en voor KODI 17 gaan:
https://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=320&t=126056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Zijn er al mensen die 4.3 hebben draaien? Ik kreeg net een popup om beta te proberen, maar durf het nog niet helemaal aan.
Ze zetten het wel al prominent op hun site:
https://www.qnap.com/nl-nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 20:46

Lief Adje

Love is in the air

Exocet schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:55:
Zijn er al mensen die 4.3 hebben draaien? Ik kreeg net een popup om beta te proberen, maar durf het nog niet helemaal aan.
Ze zetten het wel al prominent op hun site:
https://www.qnap.com/nl-nl/
Ben hem nu aan het installeren :D qmono was niet compatible, moet na de update een x64 versie van qmono installeren :)

Edit: Gelukt :D incl Mono, Sonarr, NZBGet !

[ Voor 5% gewijzigd door Lief Adje op 02-12-2016 21:38 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik denk dat ik nog even wacht met 4.3 totdat de grote fouten eruit gehaald zijn (als die er nog inzitten).

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Lief Adje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:23:
[...]

Ben hem nu aan het installeren :D qmono was niet compatible, moet na de update een x64 versie van qmono installeren :)

Edit: Gelukt :D incl Mono, Sonarr, NZBGet !
Jij durft :)

Lees net op het QNAP forum dat Transmission bijvoorbeeld niet werkt.
ATTENTION QTS 4.3.x uses 64-bit system architecture and may not support some 32-bit applications. Download the QTS 64-bit compatibility tool and install in QTS.
Is dus vantevoren te checken:

http://download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Exocet schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:08:
[...]

Jij durft :)

Lees net op het QNAP forum dat Transmission bijvoorbeeld niet werkt.

[...]

Is dus vantevoren te checken:

http://download.qnap.com/QPKG/CF64_0.1-1114.qpkg.zip
Iets nieuw is altijd leuk :9
Helaas is me Sonarr toch stuk :'( maar via Container station weer gefixed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Lief Adje schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:36:
[...]

Iets nieuw is altijd leuk :9
Helaas is me Sonarr toch stuk :'( maar via Container station weer gefixed 8)
Container station heb ik nog niet geprobeerd. Installeer je dan docker packages?
Hoe werkt dat met automatische updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
Beter 4.3 even niet installeren, er zit een grove fout in app center waardoor hij x86 packages installeert ipv x86_64. M.a.w. bijna niks van apps werkt nog :(

Iets zegt me dat 4.3.3 niet lang op zich laat wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
qnapclub schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:22:
Beter 4.3 even niet installeren, er zit een grove fout in app center waardoor hij x86 packages installeert ipv x86_64. M.a.w. bijna niks van apps werkt nog :(

Dat kan toch bijna niet , is niet juist een van de speerpunten van 4.3 de 64-bit architectuur?

Maar installeert ie dan apps bij een upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
iets meer info ondertussen... lijkt vooral fout te gaan voor apps waar geen 64bit versie van bestaat. Dus als je apps gebruikt die in 64bit al bestaan, of platform onafhankelijk zijn (scripting) dan gaat het wel goed.

De interface voor de apps is enkel nog 64bit dus 32bit apps werken niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:11:
iets meer info ondertussen... lijkt vooral fout te gaan voor apps waar geen 64bit versie van bestaat. Dus als je apps gebruikt die in 64bit al bestaan, of platform onafhankelijk zijn (scripting) dan gaat het wel goed.

De interface voor de apps is enkel nog 64bit dus 32bit apps werken niet meer
Dus sowieso nog even wachten totdat het 64/32bit probleem is opgelost.

Is er bekend of er MKV bestanden in videostation direct in de browser kunnen worden afgespeeld? Ik dacht dat wel kan, maar nu nog niet. Al mijn films zijn MKV dus een film via de browser afspelen gaat niet.
Nu gaan MKV bestanden streamen vanuit de browser naar de HTPC met Kodi wel goed, alleen de admin kan dit doen?

[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-12-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
zowel op 4.2 als 4.3 spelen MKV, maar ik zie telkens transcodering aan gaan, ook al selecteer ik om het origineel te spelen.

4.3 weigerde wel vele malen om er aan te beginnen, dus daar is zeker nog werk aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Exocet schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:16:
[...]

Container station heb ik nog niet geprobeerd. Installeer je dan docker packages?
Hoe werkt dat met automatische updates?
Sonarr werkt weer :) Mono en Sonarr eraf inclusief de config, toen weer erop en de backup terug gezet :)

Container station is echt super, een enorme libary met heel veel apps, soms een beetje lastig te configureren (google is je vriend :) ) updates verschild per package, bv sonarr gaat net als in de normale package, soms via een script. Eindeloze mogelijkheden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:34:
zowel op 4.2 als 4.3 spelen MKV, maar ik zie telkens transcodering aan gaan, ook al selecteer ik om het origineel te spelen.

4.3 weigerde wel vele malen om er aan te beginnen, dus daar is zeker nog werk aan
Welke browser gebruik je? Ik gebruik edge en daar werkt het niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
FireFox op Debian Testing (inderdaad, lijkt beter te werken onder linux)

Ik moet voor die pagina wel Adobe Flash toestaan/activeren, anders geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-06 10:43
Ik ben ook over. Kon niet wachten... te gevoelig voor dit soort dingen :P

Anyhow. Sommige zaken werken nog niet. Sonarr wel via Qmono 64bit. Maar sommige python apps werken nog niet. NZBHydra bv.

Work in progress ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

qnapclub schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:09:
FireFox op Debian Testing (inderdaad, lijkt beter te werken onder linux)

Ik moet voor die pagina wel Adobe Flash toestaan/activeren, anders geen beeld
Ik ga eens kijken met Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
qnapclub schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:22:

Ik merk wel dat als je vanuit een repo installeert (qnapclub bv) dat ie dan altijd de x86 installeert. Zie bv Emby (daar is een 64x van):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28951/x86.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
yup, ook gezien... blijkbaar heeft QNAP voor 4.3 een nieuwe repo opgezet voor 64bit, naast de bestaande. En alle externe repo's (zoals de qnapclub repo) moeten dus hetzelfde doen. De admin is er al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14
Is het mogelijk om vanaf een QNAP 453A remote desktop te draaien op een win10 PC?
Dus vanuit de NAS naar de PC. Zo ja, welke Linux Remote desktop client is aan te raden?

Vind online alleen antwoorden over de omgekeerde weg. NAS toegang vanaf PC.

Situatie is als volgt. Mijn desktop is verhuisd naar de kelder, om Serato DJ op te draaien. Daarmee heb ik boven geen PC meer. Voordat ik nu direct een laptop aanschaf wil ik eerst bekijken of mijn QNAP 453A een optie is. Als het mogelijk is om de PC in de kelder vanaf de NAS te benaderen is dat voor mij een prima oplossing. Zeker als ik ook toegang tot mijn muziek krijg.

QNAP schrijft zelf.
Sluit eenvoudig een toetsenbord, muis en HDMI-beeldscherm aan op de TS-453A, en gebruik het Linux Desktop systeem alsof u een pc gebruikt*

Dit geeft dus goede hoop. Als jullie me een zetje in de juiste richting kunnen geven, kan het tweaken beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:24
Zilver schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:42:
Is het mogelijk om vanaf een QNAP 453A remote desktop te draaien op een win10 PC?
Dus vanuit de NAS naar de PC. Zo ja, welke Linux Remote desktop client is aan te raden?

Situatie is als volgt. Mijn desktop is verhuisd naar de kelder, om Serato DJ op te draaien. Daarmee heb ik boven geen PC meer. Voordat ik nu direct een laptop aanschaf wil ik eerst bekijken of mijn QNAP 453A een optie is. Als het mogelijk is om de PC in de kelder vanaf de NAS te benaderen is dat voor mij een prima oplossing. Zeker als ik ook toegang tot mijn muziek krijg.

QNAP schrijft zelf.
Sluit eenvoudig een toetsenbord, muis en HDMI-beeldscherm aan op de TS-453A, en gebruik het Linux Desktop systeem alsof u een pc gebruikt*

Dit geeft dus goede hoop. Als jullie me een zetje in de juiste richting kunnen geven, kan het tweaken beginnen. :)
Mijn excuses, maar ik begrijp je vraag niet echt goed.

Wil je nu een RDP openen op je Windows10 pc rechtstreeks of via QNAP?
Waarom via QNAP?

Wat je hebt opgezocht wil zeggen dat je de QNAP zelf (of de virtualisatie er van) gebruikt als pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Yup, je gebruikt linux station van QNAP, waardoor je NAS via de HDMI een Ubuntu PC wordt, in ubuntu installeer je dan een RDP client

Nadeel: als je de NAS al voor multimedia gebruikt, moet je schakelen. Het is ofwel HD Station, ofwel Linux Station. Je kan natuurlijk Kodi draaien op de ubuntu :)

EDIT: ik bedenk plots dat er in het qnapclub appcenter een teamviewer-achtige remote desktop client zit voor HD Station, AnyDesk genaamd. Gebruikt zijn eigen protocol. Nog nooit gebruikt zelf, meer info op https://anydesk.com/remote-desktop

[ Voor 29% gewijzigd door qnapclub op 20-12-2016 21:42 ]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:57
Ik heb de laatste tijd veel verzoeken van adressen die willen inloggen als admin of guest
van externe ip adressen

• qnapclub
IP security aanzetten zodat foute login pogingen na (bv) 3 keer op de blacklist komen

Je kan het aantal pogingen minderen door een niet-standaard poort te kiezen - dit is geen extra beveiliging maar het aantal pogingen zal wel dalen

En verder, leer er mee leven, dat zijn script kiddies... goede lange wachtwoorden kiezen en enkel de poorten openzetten die je nodig hebt - voor stuff dat je zelden gebruikt kan je VPN gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met 4.3 hier? Werken ondertussen de meeste packages al op 4.3?
Kom net het eerste package tegen dat alleen werkt vanaf 4.3: Unifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710988

Hey all, ik ben een QNAP aan het testen om te zien of ik de switch ga maken van een Xpenology setup naar deze (stillere/zuinigere/krachtigere optie).

Voorlopig ben ik zeer positief, alleen lukt het me niet om Spotweb er werkende op te krijgen. Al de info die ik erover vindt is al van heel lang geleden en miising downloads enzo. Is er hier iemand die het wel werkende heeft gekregen ? (en heb je een linkje voor me ?)

Of gebruiken jullie er docker voor ? Dat probeerde ik namelijk ook even te bekijken maar daar geraakte ik ook niet wijs uit :/ Mijn oplossing nu is een Xpenolgy VM draaien op mijn Qnap met daarin een Spotweb op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
De package op het qnap forum werkt bij mij nog. Ik ben wel van 4.2 naar 4.3 gegaan. Moest geloof ik wel keer de database rebuilden.

https://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=320&t=86614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Even een vraagje.

Ik heb een TS-469 Pro en een 453A met beide 4 x 4TB schijven. Nu heb ik de 469 Pro leeg gemaakt en de schijven opnieuw aangemaakt middels een storage pool. Ik mis hier de Snapshot vault (niet ondersteund).

Nu had ik de 453A ingedeeld met een enkel volume (geen storage pool) en wil ik deze opnieuw instellen maar dan met wel een storage pool om gebruik te kunnen maken van de snapshot functionaliteit.

Nu komt mijn vraag:
Ik heb net alle data over gebracht van de 453A naar de 469 Pro en dacht ik de schijven over te zetten van de 469 Pro naar de 453A om zo de snapshot functionaliteit te krijgen. Dit lijkt me sneller dan de 453A leeg te maken en de storage pool aan te maken en terug te kopieren.

Waar ik aan twijfel is of ik wel de snapshot functionaliteit krijg omdat je deze moet reserveren bij het aanmaken van de pool.

Moet ik de 453A maar gewoon leegmaken en de pool aanmaken en dan terug kopieren of komt deze functionaliteit er toch bij door het over te zetten van de schijven?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Anoniem: 710988 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:53:
Hey all, ik ben een QNAP aan het testen om te zien of ik de switch ga maken van een Xpenology setup naar deze (stillere/zuinigere/krachtigere optie).

Voorlopig ben ik zeer positief, alleen lukt het me niet om Spotweb er werkende op te krijgen. Al de info die ik erover vindt is al van heel lang geleden en miising downloads enzo. Is er hier iemand die het wel werkende heeft gekregen ? (en heb je een linkje voor me ?)

Of gebruiken jullie er docker voor ? Dat probeerde ik namelijk ook even te bekijken maar daar geraakte ik ook niet wijs uit :/ Mijn oplossing nu is een Xpenolgy VM draaien op mijn Qnap met daarin een Spotweb op :)
Heb mijn NAS leeg gemaakt en mijn werkende Spotweb is helaas nu niet op te bouwen doordat optware vervangen is door Entware waarbij de php-pear ondersteuning eruit is gehaald die nodig is voor de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Tranzy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:10:
[...]

Heb mijn NAS leeg gemaakt en mijn werkende Spotweb is helaas nu niet op te bouwen doordat optware vervangen is door Entware waarbij de php-pear ondersteuning eruit is gehaald die nodig is voor de installatie.
Via container station dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Dat is nieuw voor mij. Zou ik in moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik ben met Docker aan de slag gegaan en heb een werkende Spotweb weer middels een container.
Het enige waar ik nu op stuit is dat hij niet automatisch spotweb retreive.php uitvoert.

Volgens de documentatie moet ik het volgende toevoegen aan mijn Cron. Alleen werkt dit niet.

*/15 * * * * docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1

Helaas gebeurt er ook niets als ik via een SSH sessie dit commando uitvoer:
docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>&1

Ik kom er helaas niet uit.

EDIT:
Opgelost.. moet het pad naar het docker command opgeven. Deze is misschien na een reboot wel direct beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranzy op 28-12-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14
Zilver schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:42:

QNAP schrijft zelf.

Inmiddels heb ik Ubuntu draaien en probeer ik via Remmina connectie te krijgen tot Win10.

Nog geen succes helaas. Krijg de melding " could not connect". Login en ww zijn niet het probleem.
Ping-en lukt wel.

Online vind ik http://www.solaris-cookbo...to-connect-to-rdp-server/

Dit zou het kunnen zijn, maar het lukt me niet om dit (vi ~/.freerdp/known_hosts) bestand te vinden, of te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heren, ik zit ff met een probleem waar ik niet uitkom.
Misschien kan iemand me effe een duwtje in de goede richting geven.

Ik heb een qnap nas waar een site op draait, laten we zeggen www.ditis1test.nl
Deze site werkt en iedereen kan erop.

Nu wil ik iets verzinnen waardoor er ook een www.ditis1test.nl\bloemkool komt
Daar wil ik een aparte site hebben waar geselecteerde gebruikers toegang tot krijgen, ook van internet

Is dat op de een of andere manier mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Mijn QNAP TS-469 Pro heeft me na tijden goed functioneren nu toch in de steek gelaten. Een muziekje afspelen via Logitech Media Server werkte opeens niet meer, webpagina van NZBGet kon niet meer geladen worden, et cetera. Dus ik kijk in het App Center: alles leeg... Reboot mocht niet baten, dus wordt alle apps opnieuw installeren :X

Edit:
Heel apart dit. Als eerste Logitech Media Server geïnstalleerd en geopend. Programma kent alle instellingen nog, dus die zijn - gelukkig - wel bewaard gebleven. NZBGet was dan wel weer alles kwijt.

Ik weet mijn God niet meer wat er allemaal stond geïnstalleerd. Het App-veld is nu een stuk leger. Het ruimt wel een keer lekker op :p

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 02-01-2017 20:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:04
Tranzy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:46:
Even een vraagje.

Ik heb een TS-469 Pro en een 453A met beide 4 x 4TB schijven. Nu heb ik de 469 Pro leeg gemaakt en de schijven opnieuw aangemaakt middels een storage pool. Ik mis hier de Snapshot vault (niet ondersteund).

Nu had ik de 453A ingedeeld met een enkel volume (geen storage pool) en wil ik deze opnieuw instellen maar dan met wel een storage pool om gebruik te kunnen maken van de snapshot functionaliteit.

Nu komt mijn vraag:
Ik heb net alle data over gebracht van de 453A naar de 469 Pro en dacht ik de schijven over te zetten van de 469 Pro naar de 453A om zo de snapshot functionaliteit te krijgen. Dit lijkt me sneller dan de 453A leeg te maken en de storage pool aan te maken en terug te kopieren.

Waar ik aan twijfel is of ik wel de snapshot functionaliteit krijg omdat je deze moet reserveren bij het aanmaken van de pool.

Moet ik de 453A maar gewoon leegmaken en de pool aanmaken en dan terug kopieren of komt deze functionaliteit er toch bij door het over te zetten van de schijven?
De 469 ondersteund geen Snapshot functie, en om het werkend te krijgen moet je de storage pool op de 453A opnieuw aanmaken. Overzetten van disks kan enkel in een gelijk model, bijv van 469 naar 469 of 453 naar 453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:04
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:33:
Heren, ik zit ff met een probleem waar ik niet uitkom.
Misschien kan iemand me effe een duwtje in de goede richting geven.

Ik heb een qnap nas waar een site op draait, laten we zeggen www.ditis1test.nl
Deze site werkt en iedereen kan erop.

Nu wil ik iets verzinnen waardoor er ook een www.ditis1test.nl\bloemkool komt
Daar wil ik een aparte site hebben waar geselecteerde gebruikers toegang tot krijgen, ook van internet

Is dat op de een of andere manier mogelijk ?
Heb je in de online manual het stukje over virtual host al eens door gelezen onder Business applications > Web server, of is dat niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
LostinFFM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:34:
[...]

De 469 ondersteund geen Snapshot functie, en om het werkend te krijgen moet je de storage pool op de 453A opnieuw aanmaken. Overzetten van disks kan enkel in een gelijk model, bijv van 469 naar 469 of 453 naar 453
Het overzetten van disks was geen enkel probleem en het werkte direct.

Maar inderdaad om de snapshot functie te gebruiken moest ik mijn storage leegmaken om een nieuwe te maken met gebruik van een pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

LostinFFM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:49:
[...]

Heb je in de online manual het stukje over virtual host al eens door gelezen onder Business applications > Web server, of is dat niet wat je zoekt?
Daar ben ik ook mee bezig geweest, maar krijg het niet werkend.
Bovendien vraag ik me dan af hoe je daar de toegang regelt voor wie wat zichtbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
LostinFFM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:34:
[...]
Overzetten van disks kan enkel in een gelijk model, bijv van 469 naar 469 of 453 naar 453
disks overzetten kan in principe tussen alle modellen maar de volume types moeten ondersteund worden, dus een een schijf met storage pool gaat niet in een low-end NAS die dat niet kent.

Dus schijven van een TS-x69 kan je in een TS-x53 steken en opstarten, dan firmware update.

[ Voor 11% gewijzigd door qnapclub op 08-01-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Weet iemand een makkelijke handleiding om een minecraft server op te zetten op een qnap?
Ik kwam er een tegen op het qnap forum, maar daar wordt opdwarrel gebruikt, maar dat bestaat niet meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Wat is eigenlijk beter voor de harde schijven om hem 24/7 aan te laten staan of om dagelijks uit te zetten? Dus laten draaien van 07.00 tot 23.00

Harde schijf
https://azerty.nl/product...03272se-vaste-schijf-4-tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

chimera2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:54:
Wat is eigenlijk beter voor de harde schijven om hem 24/7 aan te laten staan of om dagelijks uit te zetten? Dus laten draaien van 07.00 tot 23.00

Harde schijf
Ben ik ook benieuwd naar

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
De NAS of de schijven?

Je kan de NAS laten draaien en de schijven in standby laten gaan na x minuten inactiviteit. De elektronica blijft wel onder spanning.

Als je die tijd te kort zet gaan ze de hele dag door aan/uit, dat is niet zo gezond denk ik.

Als je de NAS niet gebruikt tussen 23 en 7 kan hij inderdaad uit - spaart elektriciteit ;)

Dus je kan beiden combineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
qnapclub schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:16:
De NAS of de schijven?

Je kan de NAS laten draaien en de schijven in standby laten gaan na x minuten inactiviteit. De elektronica blijft wel onder spanning.

Als je die tijd te kort zet gaan ze de hele dag door aan/uit, dat is niet zo gezond denk ik.

Als je de NAS niet gebruikt tussen 23 en 7 kan hij inderdaad uit - spaart elektriciteit ;)

Dus je kan beiden combineren
Beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_VAIER
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-03 14:22
Dag allemaal,

Weet iemand hier misschien welke fan ik het beste kan gebruiken als vervanger van de originele TS-110 fan? Het model wat er in zit is ADDA AD5012LB-D7B (dit is een 4pin 50mm fan, 12v=0.1a).

Ik heb al een en ander uitgezocht (google used to be my friend :|) , en ook in dit topic. Maar alle vervangers van de betreffende fan zijn niet meer leverbaar en de overige alternatieven zijn 3pins, of zijn net wat kleiner of zijn dusdanig duur en komen van ver dat ik de gok niet durf te nemen.

Kan iemand mij een zetje geven in de goede richting? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 08:49
Na ervaringen met Synology is voor een volgend project mijn oog gevallen op de nieuwe TS-531X.
https://www.qnap.com/nl-nl/product/model.php?II=260

Met de dubbele 10gbe lijkt me dit echt een prijsdoorbraak en verbaast het me eigenlijk dat er op dit forum nog niet over gesproken wordt.

Mijn plan is om een voordelige snelle shared disk te maken voor twee grafische workstations, die ik direct op de 10gbe-poorten zet met een kaartje als deze:
pricewatch: Asus PEB-10G/57811-1S 10GbE SFP+

De twee aanwezige gigabit-poorten zet ik aan de switch voor normale internet/backup-verbinding.

Zo hou ik de kosten van relatief dure 10gbe-infrastructuur laag, en kan ik op beide systemen (encyptet) vrij nette snelheid halen, is het idee. Het betreft gevoelige data dus moet met encryptie opgeslagen zijn en automatisch backup draaien met bijvoorbeeld een rsync naar NAS op andere locatie.

Mijn vragen:
- Klopt mijn aanname dat ik hier zonder gebruik van 10gbe-switch, de twee computers direct op de NAS kan zetten?
- Zou een caching SSD nog een goeie snelheidswinst opleveren voor snellere encryptie?
- Zie ik verder nog iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Jojakim op 17-01-2017 18:13 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
De TS-831X kreeg een snellere processor en haalt veel hogere snelheid voor encryptie... Let wel dat je dan het 1.7GHz model hebt, bij lancering had hij een 1.4GHz

Alternatief: de TVS-x63 zit niet zo ver af, of waarom geen thunderbolt ;)

10GbE kan point-to-point AFAIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
Tja 831 is sneller maar ook duurder, en 8 schijven lijkt me wat veel voor deze opstelling.

En thunderbolt modellen zijn al helemaal een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:20

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

chimera2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:54:

Harde schijf
Ik heb de professionele serie van de Western Digital hardeschijven er in zitten. Ik dacht Red of Black en ze bevallen mij prima. Verder gaat de QNAP in de nacht altijd vanzelf uit voor stroombesparing.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Jojakim schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:04:
Tja 831 is sneller maar ook duurder, en 8 schijven lijkt me wat veel voor deze opstelling.

En thunderbolt modellen zijn al helemaal een stuk duurder.
persoonlijk zie ik niet zoveel verschil in performantie tussen een TS-531X met 10GbE of een TS-453A (of zelfs lager: TS-451+) met dubbele 1GbE (bonding op een switch) - de 531X haalt 290MB/s en de 2x1GbE zou je limiteren op 200MB/s

De TVS-463 is uitbreidbaar met 10GbE, is niet zoveel duurder maar wel aanzienlijk sneller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojakim
qnapclub schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:22:
[...]

persoonlijk zie ik niet zoveel verschil in performantie tussen een TS-531X met 10GbE of een TS-453A (of zelfs lager: TS-451+) met dubbele 1GbE (bonding op een switch) - de 531X haalt 290MB/s en de 2x1GbE zou je limiteren op 200MB/s

De TVS-463 is uitbreidbaar met 10GbE, is niet zoveel duurder maar wel aanzienlijk sneller
In mijn geval zoek ik snelheidswinst bij het lezen/schrijven van enkele grote bestanden, waarbij de snelheidswinst met dubbele NIC niet opgaat. Bij een Link aggregation win je alleen bandbreedte in het geval van simultane stromen; een enkel groot bestand zal nog via een enkele verbinding worden overgedragen.

Mijn idee was nu om 4 schijven in RAID5 te zetten en een cache SSD in de 5de slot. Met rond de 300MB/s lezen/schrijven met encryptie zou ik uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
Ok, besteld en hoop de NAS begin volgende week in huis te hebben (TS531X met 8GB ram)

Heeft iemand ervaring met SSD cache? Ik kan niks concreets vinden over richtlijnen grootte van SSD die nodig zou zijn. Of hangt dat van type gebruik af?

Ik ga er 4 x 2TB WD Red's inzetten en dacht aan een Samsung EVO850 500GB als cache SSD, maar die schijfgrootte is nu nergens op gebaseerd.

Synology heeft een feature genaamd 'SSD cache advisor'. Die analyseert je gebruik (ik denk omvang van je veelgebruikte bestanden) en geeft op basis daarvan een advies voor formaat van de SSD. Heeft QNAP iets dergelijks? Ik kan er niks over vinden.

Ik zie dat de EVO850 ondersteunt wordt, maar dacht eventueel ook aan een Crucial mx300 met stroomverliesbescherming. Is dat zinnig? Crucial staat weer niet op compatibiliteitslijst van QNAP, maar dat zal ook wel loslopen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Jojakim schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:07:
Ok, besteld en hoop de NAS begin volgende week in huis te hebben (TS531X met 8GB ram)

Heeft iemand ervaring met SSD cache? Ik kan niks concreets vinden over richtlijnen grootte van SSD die nodig zou zijn. Of hangt dat van type gebruik af?

Ik ga er 4 x 2TB WD Red's inzetten en dacht aan een Samsung EVO850 500GB als cache SSD, maar die schijfgrootte is nu nergens op gebaseerd.

Synology heeft een feature genaamd 'SSD cache advisor'. Die analyseert je gebruik (ik denk omvang van je veelgebruikte bestanden) en geeft op basis daarvan een advies voor formaat van de SSD. Heeft QNAP iets dergelijks? Ik kan er niks over vinden.

Ik zie dat de EVO850 ondersteunt wordt, maar dacht eventueel ook aan een Crucial mx300 met stroomverliesbescherming. Is dat zinnig? Crucial staat weer niet op compatibiliteitslijst van QNAP, maar dat zal ook wel loslopen lijkt me.
Ik heb het hier een poosje gebruikt, maar met grootte bestanden kan het zelfs eerder vertragend werken dan versnellend, (alle binnen komende data gaat dan eerst naar de ssd en dan naar de HDD)
als je SSD groot genoeg is kan het wel voordeel opleveren.
Gewoon wat gaan spelen met de instellingen en kijken wat voor jouw werkt :)
Ook de hoeveelheid ram moet kloppen met de hoeveelheid cache : http://docs.qnap.com/nas/...ml?cache_acceleration.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
Lief Adje schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb het hier een poosje gebruikt, maar met grootte bestanden kan het zelfs eerder vertragend werken dan versnellend, (alle binnen komende data gaat dan eerst naar de ssd en dan naar de HDD)
als je SSD groot genoeg is kan het wel voordeel opleveren.
Gewoon wat gaan spelen met de instellingen en kijken wat voor jouw werkt :)
Ook de hoeveelheid ram moet kloppen met de hoeveelheid cache : http://docs.qnap.com/nas/...ml?cache_acceleration.htm
Ja, met 8GB ram kan ik dus tot 1TB Cache.

Kan je de bestands- & cacheformaten noemen waar je deze ervaringen mee hebt gehad? Bedoel je dan bestanden die groter zijn dan de cache schijf?

Ik zoek vooral winst bij korte lees/schrijf acties van enkele bestanden van 50-200MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Jojakim schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Ja, met 8GB ram kan ik dus tot 1TB Cache.

Kan je de bestands- & cacheformaten noemen waar je deze ervaringen mee hebt gehad? Bedoel je dan bestanden die groter zijn dan de cache schijf?

Ik zoek vooral winst bij korte lees/schrijf acties van enkele bestanden van 50-200MB.
Klopt grootte backup bestanden (niet doen.. :+ )
Ik gebruikte het voornamelijk icm ISCSI, als je native gebruikt moet je het meeste winst kunnen boeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ben aan het spelen met Container station en Docker, werkt op zich heel makkelijk op het eerste gezicht.
Het voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van qpkg's.

Waar ik nu nog problemen mee heb :
1. Ik heb nu bijvoorbeeld Sonarr en Nzbget geinstalleerd, maar ik kan Sonarr niet naar Nzbget laten wijzen. Connection refused krijg ik dan. Moet dit gewoon op localhost met de port van het programma (6789) of met de port van docker (32770 oid)? Geen enkele combinatie van host en port lijkt te werken.
2. Bestandslocatie van het programma. Voor nzbget wil ik user scripts neerzetten, maar de paden naar de software zijn nogal lang:
./container-station-data/lib/docker/devicemapper/mnt/7014ed7e87358e686afcb7728bfc71708ba178e96d302a8cdb1722c718ba6eb7/rootfs/app/scripts/
dit is de scripts directory van nzbget. Alleen achter te komen door op de command line te zoeken. Kan dat makkelijker?
3. Backups. Je kunt in container station een export maken van een container, handig voor backups. Maar kan dat ook voor alle packages tegelijk en eventueel te schedulen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27

KhaZ

Alfa Romeo

Gebruikt hier iemand naar tevredenheid een alternatieve FTP app voor op de QNAP?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
@Exocet

1) bij het maken van de container kan je poorten mappen tussen container en NAS, die gebruik je dan om verbindingen te leggen met de container app

2) eigenlijk wil je dat alle data en config van de container app zich buiten de container bevindt, dit is IMHO het minpunt van de meeste aangeboden container apps. Containers werken enkel goed als ze ongewijzigd aangemaakt kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Is er al meer bekend over QTS4.3? Met name de stabiliteit van de bèta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
qnapclub schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:20:
@Exocet

1) bij het maken van de container kan je poorten mappen tussen container en NAS, die gebruik je dan om verbindingen te leggen met de container app

2) eigenlijk wil je dat alle data en config van de container app zich buiten de container bevindt, dit is IMHO het minpunt van de meeste aangeboden container apps. Containers werken enkel goed als ze ongewijzigd aangemaakt kunnen worden...
De port mapping is wel duidelijk , die zie je ook netjes bij de container. Kan ze afzonderlijk ook normaal benaderen.
Echter kan ik niet van Sonarr bijv. naar Nzbget, connection refused als melding. Las ergens anders dat je een link moet aanmaken? Maar dat lijkt ook niet te werken.

Via de command line kun je wel het pad aanpassen ben ik achter. Jammer dat het niet via de wizard kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
sorry, connecties tussen containers heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar toch zou het moeten lukken. Vermoed dat de containers in bridged mode moeten en dan opletten dat ze elkaar met het juiste IP adres benaderen.

Links zijn de legacy manier. Het jammere is wat dat de GUI van QNAP het wat afschermt en vertaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
qnapclub schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:26:
sorry, connecties tussen containers heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar toch zou het moeten lukken. Vermoed dat de containers in bridged mode moeten en dan opletten dat ze elkaar met het juiste IP adres benaderen.

Links zijn de legacy manier. Het jammere is wat dat de GUI van QNAP het wat afschermt en vertaalt
Het is wel gelukt, je moet inderdaad een link maken en vervolgens in de app de link alias als hostname gebruiken. Groot nadeel van container station, je kunt de advanced settings waar dit onder valt niet aanpassen 8)7 . Denk dat ik het voorlopig nog bij QPKG hou , wellicht is dit in 4.3 beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapBek
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 20:06
Hoi allen,

Ik heb al een wat ouder QNAP model TS-419P+, maar deze doet het al jaren prima. Helaas beginnen 2 schijven ondertussen wat problemen te krijgen en is hun SMART status niet meer healthy, waaronder schijf 1. Ik heb de schijven niet in RAID staan, aangezien ik de NAS alleen gebruik voor opslag van media, die ik, indien nodig altijd nog wel ergens vandaan kan trekken. Dus ik vond dat toen ik hem kocht niet nuttig. Plus mijn financien icm met de ruimte die ik nodig had lieten het toen niet echt toe om een schijf op te geven voor RAID.

Nu wil ik deze schijven graag vervangen voor nieuwe, grotere schijven, maar bij voorkeur zonder heel de NAS opnieuw in te moeten stellen. Zoals gezegd is de data niet zo'n probleem, die kan ik makkelijk backuppen en terugzetten. Maar de apps, database en instellingen van de NAS en de apps zou ik liever niet helemaal opnieuw willen hoeven instellen, aangezien daar toch een aantal dagen van (zoek)werk in gaat zitten om alles weer te krijgen zoals het was. Is er hier iemand die ervaring heeft met het vervangen van de primary disk in een QNAP, zonder RAID? Kan deze eventueel gewoon gecloned worden o.i.d?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Voor zover ik weet maakt QTS op elke schijf een systeempartitie aan die misschien zelfs onderling in RAID staat. Dus ik denk dat je een schijf kan wisselen zonder problemen.

Kan het altijd eens voor je navragen bij QNAP, of stel gerust de vraag zelf naar QNAP helpdesk.

Maar als dit niet het geval zou zijn kan je altijd de oude schijf terug pluggen dus zo een groot risico is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 24-06 08:32
Even een vraagje aan de qnap kenners , kan de QNAP Turbo NAS TS-251+ (2GB ram) ook overweg met plex en transcoderen naar 1080p ? Tevens iemand ervaring met het koppelen van IP cameras met deze nas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
vreemd ik heb een map aangemaakt op \\temp\new\new folder
deze imiddels ook weer verwijderd
Hij gaat elke nacht uit.

de volgende dag staat hij er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-05 10:49
Galaxis schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:42:
Even een vraagje aan de qnap kenners , kan de QNAP Turbo NAS TS-251+ (2GB ram) ook overweg met plex en transcoderen naar 1080p ? Tevens iemand ervaring met het koppelen van IP cameras met deze nas ?
Mijn 251+ kan met Plex de meeste 1080p films on the fly transcoderen. Maar bij sommige films hapert hij. Nog niet ontdekt waar het fout gaat. In dat geval laat ik de NAS de film even offline transcoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Galaxis schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:42:
Ja,ik heb IP camera's van Elro, werken opzich goed. Kwaliteit camera zelf valt tegen, maar de software op de NAS is zelf top. De ios ap software werkt ook goed op mn iphone.

[ Voor 5% gewijzigd door WeHoDo op 13-02-2017 16:42 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@ Hierboven, Bedankt voor de antwoorden. Sinds gisteren staat er een TS251+ hier te snorren, cameras werken prima op bewegingsdetectie.

Echter moet ik nog een hoop sleutelen aan de NAS, ik wil al die foto en video meuk uit zetten, en de nas moet van buitenaf benaderbaar worden. Tot nu toe werkt het allemaal erg vlot :)

Enkel knippert de status led al sinds gisterenavond tussen rood/groen behoorlijk snel. Ik heb wel wat met de volumes lopen spelen, dus ik vermoed raid rebuilding. Hoe lang gaat dit duren ?

[ Voor 22% gewijzigd door Galaxis op 14-02-2017 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qnapclub
sikman schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:31:
[...]

Mijn 251+ kan met Plex de meeste 1080p films on the fly transcoderen. Maar bij sommige films hapert hij. Nog niet ontdekt waar het fout gaat. In dat geval laat ik de NAS de film even offline transcoderen.
Plex transcodeert enkel via software, dus geen hardware acceleratie. Zelf raadt Plex een i3 of sneller aan voor on-the-fly transcoding, dacht ik
Galaxis schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:52:
Enkel knippert de status led al sinds gisterenavond tussen rood/groen behoorlijk snel. Ik heb wel wat met de volumes lopen spelen, dus ik vermoed raid rebuilding. Hoe lang gaat dit duren ?
kijk eens in de logboeken wat er loos is? Als het een RAID rebuild is kan dat wel even duren (uren -> dagen afhankelijk van de grootte)

[ Voor 31% gewijzigd door qnapclub op 16-02-2017 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
qnapclub schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:21:
[...]

[...]

kijk eens in de logboeken wat er loos is? Als het een RAID rebuild is kan dat wel even duren (uren -> dagen afhankelijk van de grootte)
Bedankt voor je reply. Hij is er vanzelf mee gestopt. Ondertussen draait de nas naar volle tevredenheid. Surveillance centre werkt goed samen met mijn foscam cameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 10:18
Sinds vandaag in het bezit van een TS253a. Alles werkt behalve 4k bestanden afspelen via Kodi en Plex. Stottert enorm.

Iemand die dit werkend heeft? Moet toch kunnen met deze specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
- heb je de netwerksnelheid gecontroleerd?
- staat transcoding af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
qnapclub schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:54:
- heb je de netwerksnelheid gecontroleerd?
- staat transcoding af?
Volgens mij is netwerksnelheid niet van toepassing want de NAS hangt via HDMI aan mijn versterker en de versterker uiteraard aan de 4K TV.

Ik gebruik Kodi 17.0. Volgens mij staat transcoding daar standaard uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hoe draaien jullie nu Kodi 17 op de Qnap? De hd station community versie wordt niet meer gemaakt, maar wordt doorverwezen naar een qnapclub versie. Die versie is erg buggy met veel crashes.
Wellicht via Linux station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:32
Hallo Allemaal

Even een vraagje, waar deze en gene mij wel mee kunnen helpen denk ik.
Ik heb de QNAP NAS TS 259 pro + .
Maar het valt me op dat de snelheid erg traag is over netwerk/wifi.

Als ik de utp van de nas direct in pc steek, dan haal ik tussen de 50 en 60 MB/s
Maar over wired Lan of Wifi haal ik beide maar 5 MB/s.

Bij de eigenschappen van de netwerkverbinding zie ik een snelheid van mijn netwerk van 144 Mbps over wifi -->> wat uit komt op 18 MB/s
En 1Gbps over wired Lan wat uit komt op 125MB/s

Zal deze lagere snelheid meer bij de NAS liggen of juist meer bij de router?
En heeft iemand tips hoe ik dit kan optimaliseren?

Ik heb internet van online.nl en gebruik hun standaard router VMG8324-B10A (pricewatch: ZyXEL VMG8324-B10A

Deze router beschikt over 802.11 n en mijn laptop beschikt hier ook over.

Alvast bedankt voor de hulp in ieder geval!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Over wifi kan ik heel simpel zijn; je haalt in werkelijkheid maar zo'n 50% van de opgegeven maximum snelheid in de praktijk. Met een goeie router (dichtbij) haal je meestal niet meer dan een ~7-8MB/s op 144Mbit wifi.

Op Gbit LAN haal je in de praktijk zo'n 113MB/s door overhead etc.
Ken je router verder niet, maar vanaf NAS > router > PC zou je bedraad gewoon ook die ~50-60MB/s moeten kunnen halen.

Kwestie van onderzoeken waaraan dit ligt; reboot je router eens of probeer andere LAN kabels te gebruiken. Test daarnaast met een enkel groot bestand (bij voorkeur van een paar GB) om een rieel beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Morpheus2003 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Volgens mij is netwerksnelheid niet van toepassing want de NAS hangt via HDMI aan mijn versterker en de versterker uiteraard aan de 4K TV.

Ik gebruik Kodi 17.0. Volgens mij staat transcoding daar standaard uit?
OK, was me niet duidelijk hoe je opstelling was (kon zijn dat je streaming gebruikte, zeker met plex)

Kodi zit is een lastige overgang op QNAP :(
Exocet schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:09:
Hoe draaien jullie nu Kodi 17 op de Qnap? De hd station community versie wordt niet meer gemaakt, maar wordt doorverwezen naar een qnapclub versie. Die versie is erg buggy met veel crashes.
Wellicht via Linux station?
Long story short: QNAP heeft problemen met Dolby en Kodi kon niet meer op hun forum, de pogingen om Philippe (father_mande) te laten releasen via de qnapclub appstore zijn nogal klungelig mislukt toen qoolbox een eigen Kodi build plaatste. *zucht*

Het zal even duren vrees ik voor dit zootje opgeruimd is :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
qnapclub schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:25:
[...]

OK, was me niet duidelijk hoe je opstelling was (kon zijn dat je streaming gebruikte, zeker met plex)

[...]

Long story short: QNAP heeft problemen met Dolby en Kodi kon niet meer op hun forum, de pogingen om Philippe (father_mande) te laten releasen via de qnapclub appstore zijn nogal klungelig mislukt toen qoolbox een eigen Kodi build plaatste. *zucht*

Heeft dat ermee te maken dat Kodi 17 geen 4k films afspeelt? Via Plex trouwens exact hetzelfde probleem.

Heeft iemand dit überhaupt vloeiend gezien op een TS-253a of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Morpheus2003 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:31:
[...]

Heeft dat ermee te maken dat Kodi 17 geen 4k films afspeelt? Via Plex trouwens exact hetzelfde probleem.

Heeft iemand dit überhaupt vloeiend gezien op een TS-253a of hoger?
Sorry ik wou enkel context geven...

Ik heb zelf geen 4K en wat ik er over las zegt me dat niet alle 4K encodings in HW gedecodeerd kunnen worden (support door de Intel processor) dus dat is misschien een richting om te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
qnapclub schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:47:
[...]

Sorry ik wou enkel context geven...

Ik heb zelf geen 4K en wat ik er over las zegt me dat niet alle 4K encodings in HW gedecodeerd kunnen worden (support door de Intel processor) dus dat is misschien een richting om te zoeken?
Geen probleem. Ik denk dat ik het heb gevonden. Als ik tijdens het afspelen van een 4k film in Kodi met 'O' de informatie open dan zie ik dat alle 4 de cores op 100% draaien :( Kortom, de processor kan het blijkbaar niet aan.

Beetje jammer dat ze er wel mee adverteren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
qnapclub schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:25:
[...]

[...]

Dat is balen, dan nog maar even bij Kodi 16 blijven dan.
Na wat zoeken lijkt lijkt het ook niet dat Kodi op een andere manier (makkelijk) te installeren is. Daarnaast kan Kodi zichzelf ook niet updaten zoals veel andere packages wel kunnen.
Wellicht dus via Linux station, maar dat is weer wat overkill om alleen Kodi te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Morpheus2003 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:29:
[...]
Beetje jammer dat ze er wel mee adverteren :(
Inderdaad, daar heb je 100% gelijk. Maar de hardware kant moet mee willen, de drivers moeten er zijn en het prijskaartje moet binnen de perken blijven. Intel is op dat vlak rotslecht: slenteren wat decoderen en drivers betreft, alsook bijvoorbeeld HDMI 2.0 ondersteuning.
Exocet schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:24:
[...]
Wellicht dus via Linux station, maar dat is weer wat overkill om alleen Kodi te draaien.
HD Station is ook een Ubuntu chroot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
qnapclub schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:04:
[...]

Inderdaad, daar heb je 100% gelijk. Maar de hardware kant moet mee willen, de drivers moeten er zijn en het prijskaartje moet binnen de perken blijven. Intel is op dat vlak rotslecht: slenteren wat decoderen en drivers betreft, alsook bijvoorbeeld HDMI 2.0 ondersteuning.

[...]

HD Station is ook een Ubuntu chroot ;)
Klopt , maar kennelijk wel een lichtgewicht variant. Zou pas mooi zijn als er ook een LibreElec voor QNAP zou zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qnapclub
Of beter nog, het hele QTS een standaard distro... voor de meeste modellen zou het zelfs lukken, er zijn er maar een paar waar ze kernel patches nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Laatst online: 21:12
Iemand ervaring met de ts-x31p serie? Relatief nieuwe uitvoeringen, voorzien van een AnnapurnaLabs Alpine AL-212 dualcore op 1.7ghz en 1gb ram. Kan op internet weinig reviews vinden en ben nog een beetje huiverig omdat de cpu me totaal onekend is.
Twijfel op het moment tussen een ds116 van Synology of de ts-131p van Qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-06 14:29
ApoC schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:52:
Iemand ervaring met de ts-x31p serie? Relatief nieuwe uitvoeringen, voorzien van een AnnapurnaLabs Alpine AL-212 dualcore op 1.7ghz en 1gb ram. Kan op internet weinig reviews vinden en ben nog een beetje huiverig omdat de cpu me totaal onekend is.
Twijfel op het moment tussen een ds116 van Synology of de ts-131p van Qnap.
ik heb zelf een ts-531p met een annapurnalabs cpu weliswaar een quadcore op 1,4 ghz. maar vervangt een ts-559pro ii en doet zeer keurig zijn werk, voor mij dezelfde performance (ligt dus aan het netwerk, maar om nu 10gbit voor thuis te doen) en heeft gewoon toegang tot de apps en heeft weer toegang tot de nieuwste updates die eraan komen. Maar wat zou je willen weten? want er zijn wel reviews te vinden althans van degene die ik heb wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Laatst online: 21:12
jhijman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:10:
[...]

ik heb zelf een ts-531p met een annapurnalabs cpu weliswaar een quadcore op 1,4 ghz. maar vervangt een ts-559pro ii en doet zeer keurig zijn werk, voor mij dezelfde performance (ligt dus aan het netwerk, maar om nu 10gbit voor thuis te doen) en heeft gewoon toegang tot de apps en heeft weer toegang tot de nieuwste updates die eraan komen. Maar wat zou je willen weten? want er zijn wel reviews te vinden althans van degene die ik heb wel
Ik ben vooral benieuwd naar de performance versus vergelijke Marvell 38x cpu's (Beiden ARM V7a, maar Cortex a9 versus Cortex a15). Daarnaast heb ik een zorg m.b.t. app compatibiliteit, maar als ik jou goed begrijp is dat geen enkel issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-06 14:29
ApoC schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar de performance versus vergelijke Marvell 38x cpu's (Beiden ARM V7a, maar Cortex a9 versus Cortex a15). Daarnaast heb ik een zorg m.b.t. app compatibiliteit, maar als ik jou goed begrijp is dat geen enkel issue :)
nee klopt heb eigenlijk alles weer gewoon kunnen installeren, disken erin en alles wat op mijn oude nas draaide werkte ook op de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incerct
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-12-2022
Sinds een week in bezit van een TS253a. De disks blijven maar draaien ondanks dat ik de lan-kabel er uit heb getrokken. Verschillende firmware versies gebruikt en de logs laten zien dat deze om 2 seconden worden bijgeschreven. De disks houden nooit op met spinnen ondanks dat ze volgens de settings na 5 minuten op standby zouden moeten. Alle apps er op ook er uit gegooid zodat het slechts nog een opslagbak maar nog blijft het door gaan met draaien.

Inmiddels heb ik wel een beetje spijt van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Incerct schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:28:
Sinds een week in bezit van een TS253a. De disks blijven maar draaien ondanks dat ik de lan-kabel er uit heb getrokken. Verschillende firmware versies gebruikt en de logs laten zien dat deze om 2 seconden worden bijgeschreven. De disks houden nooit op met spinnen ondanks dat ze volgens de settings na 5 minuten op standby zouden moeten. Alle apps er op ook er uit gegooid zodat het slechts nog een opslagbak maar nog blijft het door gaan met draaien.

Inmiddels heb ik wel een beetje spijt van de aankoop.
Met welk doel heb je de nas gekocht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incerct
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-12-2022
Gusto schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Met welk doel heb je de nas gekocht? 8)7
Niet als laffe opslagbak in ieder geval. Gitlab en wat docker containers er lekker op laten draaien. Maar de disks zitten nu constant te ratelen wat gewoon niet hoor als het ding totaal niet actief is.
Pagina: 1 ... 48 ... 67 Laatste