SpotWeb 0.97
please, stel mij geen spotweb vragen, ik maak alleen het qpkg. Als ze het ding weer eens hebben voorzien van wat bugs

, wacht dan gewoon een tijdje af, meestal werkt het na de volgende git pull weer. kijk ook eens in de spotweb thread voor meer informatie, vragen en antwoorden op veel voorkomende problemen! (
SpotWeb - Webbased Spotnet)
[Version]
0.973
[Known issue's]
- geen momenteel
[Wijzigingen]
- ownsettings.php bijgewerkt, zodat er een random salt word toegevoegd (indien nodig)
- dbupgrade script in crontab toegevoegd, waardoor er nu altijd een db-upgrade wordt gedaan na een gitpull
- trucje uitgehaald om na installatie toch gelijk een db-upgrade uit te kunnen voeren
[Afhankelijk van]
- Webservice (ZELF inschakelen indien noodzakelijk voor het installeren van het qpkg)
- MySQL service (Indien de service uitstaat, wordt deze automatisch ingeschakeld)
- Optware QPKG (verplicht te installeren voordat je de installatie start)
- SABnzbd QPKG (Verplicht te installeren voordat je de installatie start)
*NB 1. SABnzbd dient geconfigureerd te zijn met een geldige nieuwsgroep server VOORDAT je de spotweb qpkg installeerd.
*NB 2. SABNZBD mag geen username en password beveiliging ingesteld hebben, spotweb snapt dat niet.
[Let op!]
1. Tijdens installatie of deinstallatie van het qpkg wordt een aantal keer de mysql service gestopt en gestart. Het zou kunnen dat andere applicaties die afhankelijk zijn van deze service hierdoor wat van slag raken. controleer deze daarom na de installatie van de qpkg.
2. ik merk dat het "killen" van de spot update routine ervoor zorgt dat je 'm daarna een keer met --force moet draaien. dit was ook al het geval met sqlite. reboot de nas daarom niet totdat retrieve.php klaar is met draaien. Stop ook het qpkg niet gedurende het draaien van retrieve.php.
3. Het vullen van de spotsdatabase kost afhankelijk van de retentiontime van de nieuwsgroepserver ongeveer 4 tot 6 uur. echter! na ongeveer een uur wordt retrieve.php gestopt (max runtime). ergo het duurt een sessie of 3 tot 6 voordat de database gevult is. bij 3 sessies per dag (om de 8 uur) + 1 sessie bij het starten van het qpkg, kan het dus wel een dagje tot 2 dagen duren voordat alle spots in de database zitten. ik kan dit niet echt gebruikersvriendelijker maken. Wil je het sneller, dan zul je zelf met de hand updates moeten draaien.
4. configureer sabnzbd niet met het maximaal aantal connecties. niet alleen zijn dat er w.s. toch veel te veel voor de nas, waardoor hij trager dan mogelijk wordt, maar ook heeft spotweb een connectie nodig voor het downloaden van spots en spotinfo. houd hier rekening mee, bij de configuratie van SABnzbd.
ik krijg het beestje niet bar veel gebruiksvriendelijker. mocht je echter ideëen of tips hebben om het qpkg nog beter te krijgen? Aarzel niet, en laat het me weten!
[download links]
ARM-X09:
http://dl.dropbox.com/u/8...SpotWeb_0.973_arm-x09.zip
ARM-X19:
http://dl.dropbox.com/u/8...SpotWeb_0.973_arm-x19.zip
ARM-X86:
http://dl.dropbox.com/u/8...web/SpotWeb_0.973_x86.zip
Notice: SpotWeb is a nzb search site for DUTCH speaking people only!
[installatie instructies]
1. Have optware installed and enabled.
2. Have QNAP's webservice installed and enabled
3. Have SABnzbd installed and enabled
4. Have a valid download server installed and enabled (spotweb will use the settings to fill its own settings file)
5. Do not use a username and password for the sabnzbd interface (spotweb isn't compatible with that)
what will the qpkg do when enabled:
1. it will download new spots direct on enabling the qpkg
2. it will download new spots every 8 hours automatically at 0:05, 8:05, 16:05.
3. it will do a git pull and database update to update the spotweb program every 8 hours at 0:00, 8:00, 16:00
4. it will symlink a spotweb dir to the webfolder, which you can access to find spots.
5. every time the spotweb qpkg is (re)started it will reconfigure ownsettings.php with the settings from sabnzbd.ini if you don't want that, edit ownsetting.php and set QPKG DoNotTouch to TRUE;
6. on every (re)start, a git pull and a spots update is performed.
[
Voor 11% gewijzigd door
sl1000 op 25-04-2011 14:54
]