Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 08:54
Ik heb er ook zo een, daar ga je geen spijt van krijgen
sMb.Blade schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:56:
Hij is besteld! :D

4 x 2000GB Seagate Barracuda LP ST2000DL003
1 x QNAP Turbostation TS-459 Pro II (1.8GHz, 1GB)

RAID 5 vlammen straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:05

rally

Deyterra Consultancy

Same here!

Gefeliciteerd. Maar ik heb dus nog wel dat "AD" probleem (soms is hij de AD trust kwijt na een reboot) :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 13:33

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ff een domme vraag maar zie ik nou bijna geen verschil met de 439ProII+ of ligt het aan mij?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dualcore vs singlecore processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

|:( :Z
overheen gelezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59363

Anoniem: 59363 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:35:
Iemand ervaring met een QNAP in combinatie met eSata enclosures? De Lian Li EX-50 wordt ondersteund, zie http://www.qnap.com/pro_compatibility_usb.asp
Ben benieuwd of iemand dit al heeft geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik ook wel benieuwd naar, zou redelijk cheap kunnen zijn om je storage uit te breiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

ik heb mijn qnap nu goed werkend met spotweb + sabnzbd.

Echter lijkt alleen het updaten van spots niet helemaal lekker te verlopen.
Iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Mooi dat het werkt, maar iets meer duidelijkheid in de beschrijving van het probleem mag wel ....

en daarbij is er een dedicated topic voor spotweb waar je antwoorden op dit soort vragen kunt vinden, en stellen. (in die volgorde !)

SpotWeb - Webbased Spotnet
Anoniem: 193799 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:39:
ik heb mijn qnap nu goed werkend met spotweb + sabnzbd.

Echter lijkt alleen het updaten van spots niet helemaal lekker te verlopen.
Iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civelizedman
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Wel nu na 2 dagen werkt spotweb plots neit meer. MySQL server zou niet geactiveerd zijn. Als ik in mijn frontview bij MySQL kijk is deze aangevinkt.

Wat blijkt als ik deze uitvink, aply kies en daarna omgekeerd weer aanvink en aply dan werkt spotweb weer.
Heb begrepen dat je MySQL kan instellen door phpMyAdmin QPKG te installeren maar na installatie kom ik niet verder dan het inlog scherm. De gegeven by default zouden root en admin moeten zijn maar dan krijg ik de melding #2013 Kan niet inloggen op de MySQL-server 8)7

Wie kan mij opweg helpen, ik denk dat MySQL zich na bepaalde tijd uitsteld en mogelijk dat ik dit via phpMyAdmin kan aanpassen.

Edit: gevonden. TCP/IP networking stond niet aan |:( |:( |:( Dom. Nu maar eens zoeken of ik iets kan vinden waarom MySQL niet meer active blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door civelizedman op 21-04-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
civelizedman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:20:
Wel nu na 2 dagen werkt spotweb plots neit meer. MySQL server zou niet geactiveerd zijn. Als ik in mijn frontview bij MySQL kijk is deze aangevinkt.

...

Edit: gevonden. TCP/IP networking stond niet aan |:( |:( |:( Dom. Nu maar eens zoeken of ik iets kan vinden waarom MySQL niet meer active blijft.
Heb je de logging van de QNAP al bekeken ? staat daar wellicht een reden waarom MySQL niet meer draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civelizedman
Geen enkele fout melding alleen dat MYSQL succesvol gestart was. Had de versie 0.96 genomen maar die geeft nu ookalweer problemen meer dan 0.95. Deze nu terug gezet en MYSQL gestart. Update doet er heel lang over.

SYSlog geeft niets bijzonders aan, Kijrg er langzamerhand genoeg van, telkens weer opnieuw is er iets en ik weet niet wat. Ben ook niet zo thuis in SQL's PHP's etc etc. Misschien maar wachten tot er een versie komt die idem als SABNZB via een eigen config in te stellen is, dit gaat me boven me petje. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door civelizedman op 21-04-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Zonder logfouten begin je niets helaas. Ik zou het gewoon nog eens even aankijken.

Wat de boel ingewikkelder maakt is dat er telkens een upgrade nodig is, en het qpkg voorziet hier nog niet in. Hopelijk komt er in de toekomst een 'vriendelijkere' versie.
civelizedman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:25:
Geen enkele fout melding alleen dat MYSQL succesvol gestart was. Had de versie 0.96 genomen maar die geeft nu ookalweer problemen meer dan 0.95. Deze nu terug gezet en MYSQL gestart. Update doet er heel lang over.

SYSlog geeft niets bijzonders aan, Kijrg er langzamerhand genoeg van, telkens weer opnieuw is er iets en ik weet niet wat. Ben ook niet zo thuis in SQL's PHP's etc etc. Misschien maar wachten tot er een versie komt die idem als SABNZB via een eigen config in te stellen is, dit gaat me boven me petje. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpotWeb 0.97 :)
please, stel mij geen spotweb vragen, ik maak alleen het qpkg. Als ze het ding weer eens hebben voorzien van wat bugs ;), wacht dan gewoon een tijdje af, meestal werkt het na de volgende git pull weer. kijk ook eens in de spotweb thread voor meer informatie, vragen en antwoorden op veel voorkomende problemen! (SpotWeb - Webbased Spotnet)

[Version]
0.973

[Known issue's]
- geen momenteel

[Wijzigingen]
- ownsettings.php bijgewerkt, zodat er een random salt word toegevoegd (indien nodig)
- dbupgrade script in crontab toegevoegd, waardoor er nu altijd een db-upgrade wordt gedaan na een gitpull
- trucje uitgehaald om na installatie toch gelijk een db-upgrade uit te kunnen voeren

[Afhankelijk van]
- Webservice (ZELF inschakelen indien noodzakelijk voor het installeren van het qpkg)
- MySQL service (Indien de service uitstaat, wordt deze automatisch ingeschakeld)
- Optware QPKG (verplicht te installeren voordat je de installatie start)
- SABnzbd QPKG (Verplicht te installeren voordat je de installatie start)
*NB 1. SABnzbd dient geconfigureerd te zijn met een geldige nieuwsgroep server VOORDAT je de spotweb qpkg installeerd.
*NB 2. SABNZBD mag geen username en password beveiliging ingesteld hebben, spotweb snapt dat niet.

[Let op!]
1. Tijdens installatie of deinstallatie van het qpkg wordt een aantal keer de mysql service gestopt en gestart. Het zou kunnen dat andere applicaties die afhankelijk zijn van deze service hierdoor wat van slag raken. controleer deze daarom na de installatie van de qpkg.

2. ik merk dat het "killen" van de spot update routine ervoor zorgt dat je 'm daarna een keer met --force moet draaien. dit was ook al het geval met sqlite. reboot de nas daarom niet totdat retrieve.php klaar is met draaien. Stop ook het qpkg niet gedurende het draaien van retrieve.php.

3. Het vullen van de spotsdatabase kost afhankelijk van de retentiontime van de nieuwsgroepserver ongeveer 4 tot 6 uur. echter! na ongeveer een uur wordt retrieve.php gestopt (max runtime). ergo het duurt een sessie of 3 tot 6 voordat de database gevult is. bij 3 sessies per dag (om de 8 uur) + 1 sessie bij het starten van het qpkg, kan het dus wel een dagje tot 2 dagen duren voordat alle spots in de database zitten. ik kan dit niet echt gebruikersvriendelijker maken. Wil je het sneller, dan zul je zelf met de hand updates moeten draaien.

4. configureer sabnzbd niet met het maximaal aantal connecties. niet alleen zijn dat er w.s. toch veel te veel voor de nas, waardoor hij trager dan mogelijk wordt, maar ook heeft spotweb een connectie nodig voor het downloaden van spots en spotinfo. houd hier rekening mee, bij de configuratie van SABnzbd.

ik krijg het beestje niet bar veel gebruiksvriendelijker. mocht je echter ideëen of tips hebben om het qpkg nog beter te krijgen? Aarzel niet, en laat het me weten! :)

[download links]
ARM-X09: http://dl.dropbox.com/u/8...SpotWeb_0.973_arm-x09.zip
ARM-X19: http://dl.dropbox.com/u/8...SpotWeb_0.973_arm-x19.zip
ARM-X86: http://dl.dropbox.com/u/8...web/SpotWeb_0.973_x86.zip
Notice: SpotWeb is a nzb search site for DUTCH speaking people only!

[installatie instructies]
1. Have optware installed and enabled.
2. Have QNAP's webservice installed and enabled
3. Have SABnzbd installed and enabled
4. Have a valid download server installed and enabled (spotweb will use the settings to fill its own settings file)
5. Do not use a username and password for the sabnzbd interface (spotweb isn't compatible with that)

what will the qpkg do when enabled:
1. it will download new spots direct on enabling the qpkg
2. it will download new spots every 8 hours automatically at 0:05, 8:05, 16:05.
3. it will do a git pull and database update to update the spotweb program every 8 hours at 0:00, 8:00, 16:00
4. it will symlink a spotweb dir to the webfolder, which you can access to find spots.
5. every time the spotweb qpkg is (re)started it will reconfigure ownsettings.php with the settings from sabnzbd.ini if you don't want that, edit ownsetting.php and set QPKG DoNotTouch to TRUE;
6. on every (re)start, a git pull and a spots update is performed.

[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 25-04-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 22:27
sl1000 ik moest bij toeval mijn systeem even weer herinstalleren door twee nieuwe schijven die ik wou plaatsen..
bij de installatie van de 0.97 versie van spot web krijg ik dit als hij completed is in de browser

Unable to connect to database: Unable to connect to MySQL server: Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)

Ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bestond de spotweb database al? was mysql al ingeschakeld? bij sommigen gaat het installeren van de database fout zonder dat ik begrijp waarom.

misschien dat ik anders eens op commandline mag meekijken, dan kan ik zien wat er mis gaat

[ Voor 25% gewijzigd door sl1000 op 22-04-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
het database bestond niet en mysql stond al aan. Ik had het ook al bij je 0.95 versie die eerst wel voor de system restore goed bij me werkte..

Moet ik mss eerst iets updaten via SSH?

Je mag best mee kijken via een teamview sessie.
Morgen even doen?

Hoe laat schikt het? Weet niet of je MSN hebt maar mijn nick en de bekende hete mail der achter dat is de mijne

[ Voor 46% gewijzigd door Spoelly op 22-04-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
ik zal je ff toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 14:50

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

sl1000 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:45:
Niet echt. Er zit een redelijk nieuwe 44x ppc chip in. Het model was van origine bedoelt als een opvolger voor de x19 serie. welke manual heb jij gevolgd voor de installatie op jouw x19? dezelfde als voor de x09?
Nou, je kijkt even niet naar dit topic en dan maakt het ineens een groeispurt door. :)

De Debian/ARM/QNAP man is Martin Michlmayr. http://www.cyrius.com/debian/kirkwood/qnap/

Hiervoor moet je eerst een up-and-running QNAP omgeving hebben. Het zou mogelijk moeten zijn om de Debian installer via TFTP te flashen. Dat scheelt weer een format en ander geneuzel, maar kost weer wat uitzoekwerk.

Ik vind het trouwens wel grappig dat er nog zoveel gerommeld wordt met opware/ipkg. Ik doe een "aptitude install package" en klaar. Zijn er nog meer mensen die hun QNAP hebben gedebianized? Als je niet echt afhankelijk bent van de QNAP-specifieke software, dan kan ik dat zeker aanraden.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh.. net voor de pasen.

mijn trouwe qnap 439 pro .. poef.. displaytje uit/brandlucht/wil niet meer booten
ben benieuwd of dat nog garantie is (net geen 2 jr oud) , en natuurlijk of mijn data (raid5 4x1tb) er nog op staat) ........ ramp ramp ramp :(

vraagje aan de qnap deskundigen : ' is er een mogelijkheid om de 4 disks te mounten ergens mee/op zodat ik bij mijn data kan ?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 24-04-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok dat er wat elco's van de voeding geklapt zijn.
Je data retrieven kan met een Linux live cd, raidset is mdadm gebaseerd, waarbij de 3e partitie van elke disk de data partitie is. Partities in een mdadm config gooien, raidset opbrengen, filesysteem zal ext3 of ext4 zijn, afhankelijk van ouderdom.

Simpel plaatsen in een nieuwe qnap is overigens ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sl1000 schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:15:
Ik gok dat er wat elco's van de voeding geklapt zijn.
Je data retrieven kan met een Linux live cd, raidset is mdadm gebaseerd, waarbij de 3e partitie van elke disk de data partitie is. Partities in een mdadm config gooien, raidset opbrengen, filesysteem zal ext3 of ext4 zijn, afhankelijk van ouderdom.

Simpel plaatsen in een nieuwe qnap is overigens ook een optie.
tnx .. dan heb ik die geroken 8)

ik ga die qnap naar de leverancier zenden (wifimedia ) en ik hou de disks maar hier.. hoop dattie gerepareerd terugkomt en dan disks terugplaatsen (config terugzetten ?)

intussen wil ik wel proberen de disks te mounten met een live cd.. maar als ik de volgorde verwissel gebeuren er rampen neem ik aan :? ik meen te herinneren dat het ext3 was.

shit, ben ik net een nieuwe nas aan het bouwen, zal je altijd zien...
de aller aller belangrijkste data heb ik ook nog elders maar toch .. schrikken.

weet jij of zoiets binnen de garantie valt van qnap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civelizedman
Wel als je Wifimedia inschakeld zou ik wel de schijven meeleveren, zij hebben wat mogelijkheden om te backuppen indien nodig. Zij kunnen de schijven ook op de juiste plaats houden, je RAID zal voorkomen dat je data verlies hebt. (afhankelijk van je storing)

Qua garattie: QNAP producten zijn in de meeste landen voorzien van een beperkte garantie van één jaar. In sommige landen kan tegen extra betaling een verlengde garantie worden aangeboden.

Heb je dit bij Wifimedia gedaan? dan zit het welsnor anders wordt het betalen.

Blijft trikkie zo'n NAS zeker met veel TB-tjes aanbord. Ik backup alleen mijn foto archief naar een 2tbDrive (gecomprimeerd) maar ook hier zit ik met een film archief van ca 800 dat kun je eigenlijk niet meer veilig stellen. Voorwat de schijven kun je alleen de hoogst mogleijke veiligheid in bouwen met je RAID configuratie.

Sterkte, misschein valt het allemaal wel mee, Rick en zijn mensen kunnen heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx, hier zie je dus een praktijkvoorbeeld van 'al heb je nog zoveel redundantie.. als je voeding het begeeft heb je een probleem'.. qnappie heeft overigens vlekkeloos gewerkt en nooit 1 probleem mee gehad, vorige week nog voorzien van laatste firmware.

zoals als ik en sl1000 het zien betreft het alleen de interne voeding die 'geklapt is.. ook zonder disks start hij niet meer en hoor je alleen de fan.. ledjes doen niets en display zegt booten.. maar hij boot niet.

het mooiste zou zijn omruilen/repareren en craddles in juiste volgorde erin en draaien maar weer :)

vrolijk pasen !

* oeps.. inmiddels de bon opgegegraven (31072009) en de qnap komt van informatique en niet wifimedia.. daar had ik ooit een andere qnap gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 24-04-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 22:22

Jer0entjeh88

display: grid;

Het is me niet gelukt om Spotweb te runnen via de QPKG. Installatie is gewoon voltooid maar wanneer ik surf naar de spotweb link http://ip-adres:80/spotweb/ krijg ik alleen een wit scherm.

Iemand tips?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt de voeding gewoon eens loshalen. vermoedelijk ben je er als je 3 a 4 elco's vervangt. Althans ik heb een post gezien van iemand op het qnap forum die de zijne zo weer had gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jer0entjeh88 schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:12:
Het is me niet gelukt om Spotweb te runnen via de QPKG. Installatie is gewoon voltooid maar wanneer ik surf naar de spotweb link http://ip-adres:80/spotweb/ krijg ik alleen een wit scherm.

Iemand tips?
De database is nog leeg en wordt pas gevuld na een verplichte db upgrade. Ik heb de code om dit tijdens de installatie al te doen nog niet werkend. Maar om 16:10 zou je moeten zien dat de database zich begint te vullen. Om de 8 uur is er namelijk een onderhoudsscript gescheduled dat dit soort dingen regelt.

Ik zal zo nog even verder prutsen met de code. Door het mooie paasweer is er nog niet veel van gekomen.

edit: ik heb het download topic van 0.972 aangepast naar 0.973, deze versie lost jouw probleem op.

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 25-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx,

nou ben ik niet bang voor een beetje electronica maar kastje zit verzegeld.
ik wacht even respons van leverancier af morgen... stuur hem liever even op... desnoods naar qnap.

wordt dat allemaal moeilijk en lastig dan haal ik hem zelf uit elkaar.. maar vind wel dat zoiets niet mag gebeuren op zo'n korte termijn .. (toch een setje van pakweg 1000 E destijds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verzegeling is niet geldig in Europa. da's tegen europese wetgeving. net als dat de Europese wet voorschrijft dat een verkoper minimaal 2 jaar garantie dient te geven op electronica als deze, ongeacht of de leverancier minder geeft ;) (hint)

@ALL:
Ik heb mijn initiele db-upgrade probleem simpel kunnen fixen na mijn besluit dan maar wat code van spotweb tijdelijk aan te passen. 0.973 begint dus gelijk met het vullen van de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
sl1000 schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:45:
@ALL:
Ik heb mijn initiele db-upgrade probleem simpel kunnen fixen na mijn besluit dan maar wat code van spotweb tijdelijk aan te passen. 0.973 begint dus gelijk met het vullen van de database.
Nadat de vorige versie helemaal niks meer deed heb ik die oude versie verwijderd (via de qnap webinterface) en nu 0.973 0.972 dus (ga nu 0.973 proberen..) er op gezet. Deze laad echter geen spots. Staat er nu sinds vanmorgen. Kan ik het downloaden van spots forceren of gaat er wat anders mis?

- 0.973 heeft niet geholpen. Ik lees dat deze direct spots moet binnen gaan halen maar dat werkt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ZiSE op 25-04-2011 16:58 . Reden: verkeerde versie in eerste instantie geinstalleerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier getest met een schone installatie en het werkt prima?

wat voor type qnap heb je? als je wil kan ik wel even met je meekijken via teamviewer wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 23:03
Na lang twijfelen, ga ik toch de pricewatch: QNAP Turbo Station TS-459 Pro II halen. De dualcore zal zeker van pas komen, met de services die er eventueel op moeten gaan draaien. Iemand ervaring met dingen die je beslist wel moet doen met een nieuwe QNAP en beslist niet moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vooral niet doen:
1. Geen wd eads/ears disken instoppen.
2. Upgraden van <=2tb drives per raid set naar >2tb drives is momenteel nog een drama vanwege een config issue met mdadm (install van 3tb drives vanaf begin gaat wel ok)
3. Wonderen verwachten van twonky.

Wel doen:
1. 't ding is echt super geschikt als snelle download server, dus sabnzbd, spotweb, en of sickbeard erop en gaan ;)
2. Fixed ip-adres, juist dns en gateway gebruiken (zie veel beginnersfouten hiermee)
3. altijd ff op het QNAP forum kijken of daar geen nieuwere qpkg's staan, voordat je wat download. De rss feed van QNAP loopt hopeloos achter. je moet daarvoor wel even een accountje aanmaken en inloggen, anders heb je geen toegang tot die sectie.

Verder gewoon veel plezier hebben van je nieuwe aanwinst. Het is één van de beste NAS systemen op de markt, dus daar mag je best een beetje blij mee zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZiSE schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:36:
[...]

Nadat de vorige versie helemaal niks meer deed heb ik die oude versie verwijderd (via de qnap webinterface) en nu 0.973 0.972 dus (ga nu 0.973 proberen..) er op gezet. Deze laad echter geen spots. Staat er nu sinds vanmorgen. Kan ik het downloaden van spots forceren of gaat er wat anders mis?

- 0.973 heeft niet geholpen. Ik lees dat deze direct spots moet binnen gaan halen maar dat werkt niet.
samen even gekeken en blijkbaar was de uninstall van de vorige versie niet helemaal lekker gegaan. Beestje werkt nu perfect na een verse installatie.

tip aan iedereen: in de spotweb dir staan twee text bestandjes (spotupdate_status.txt en spotupdatedb_status.txt), deze bevatten waardevolle status meldingen van het database upgrade en spotweb retrieve proces. Mocht problemen hebben met updaten van de spots, of ergens anders tegenaan lopen, post dat altijd even de inhoud van deze bestanden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik voel een uitbreiding van de openingspost aankomen :)
Met een wat uitgebreidere uitleg over de fixed ip/dns etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sl1000 schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:10:
vooral niet doen:
1. Geen wd eads/ears disken instoppen.

Verder gewoon veel plezier hebben van je nieuwe aanwinst. Het is één van de beste NAS systemen op de markt, dus daar mag je best een beetje blij mee zijn :P
Mag ik vragen waarom dit is? Aangezien ik anders een flink probleem heb: Ik heb namelijk
2x WD20EARS-00MVWB0 + 1x WD15EARS-00Z5B1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
sl1000 schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:15:
[...]

samen even gekeken en blijkbaar was de uninstall van de vorige versie niet helemaal lekker gegaan. Beestje werkt nu perfect na een verse installatie.
Gaat niet helemaal goed; uit spotupdate_status.txt:
Retrieving 2074047 till 2075048
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 1571 bytes) in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotParser.php on line 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:44:
[...]

Mag ik vragen waarom dit is? Aangezien ik anders een flink probleem heb: Ik heb namelijk
2x WD20EARS-00MVWB0 + 1x WD15EARS-00Z5B1 :(
om het bij enumeraties te houden vamdaag:
1. Ze staan niet op qnap's compatibility lijst
2. WD ontmoedigt actief het gebruik van deze schijven in raid
3. De disken gaan voor een linux systeem te snel in sleepmode, en spinnen daardoor telkens down en up. Niet goed voor de schijf, niet goed voor de prestaties van de qnap. Er is een knutsel workaround met een tooltje van wd om dit aan te passen. Wd ondersteund dit echter niet, en dreigt zelf met beindiging van garantie indien je de tool gebruikt op een disk die daar niet voor bedoelt is. Ook werkt de tool niet met alle typen ears/eads disken.
4. Ik lees hordes en hordes problemen van mensen met deze schijven icm met een linux gebaseerde nas, niet alleen QNAP, maar ook Synology, Thecus, Netgear....

Ik heb een vermoeden dat hordes mensen weer gaan reageren met verhalen dat het bij hun (nog) wel werkt. Verhalen dat dit alleen geld i.c.m met een hardware raidset, etc. Zie in dat geval punt 1,2 en 4. Allemaal te checken met google! Doe mij een plezier, als het kan, ontwijk de schijven in een raidset. Als losse disk zijn ze evt. Bruikbaar, maar dan nog geld punt 3.

[ Voor 36% gewijzigd door sl1000 op 25-04-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
@sl1000,

ik heb vanacht een film gedownload, zo te zien is hij compleet binnen gekomen inclusief PAR's. (ik gebruik een payserver), echter is hij niet uitgepakt en handmatig lukt mij dat ook niet.
Nu heb ik de map naar de locatie Public verplaatst en wil hem dan via Windows Verkenner naar mijn bureaublad zetten om dan verder te kijken wat er mis is, echter kan ik de map niet uit Public verplaatsen, krijg dan de melding dat de toegang is geweigerd, controleer of de schijf vol of tegen schrijven beveiligd is of dat het bestand momenteel in gebruik is.......enig idee wat ik hieraan kan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civelizedman
Heb Spotweb versie 0.95 nu al 6 dagen draaien, alles gaat nu ineens goed. Voor de zekerheid ook maar de vervolg versies binnen gehaald voor ev toekomst.

Begrijp niet dat het nu zonder dat ik ieets bijzonders gedaan heb wel door draait. Update netjes na iedere 8 uur,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sl1000 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:23:
[...]

om het bij enumeraties te houden vamdaag:
1. Ze staan niet op qnap's compatibility lijst
2. WD ontmoedigt actief het gebruik van deze schijven in raid
3. De disken gaan voor een linux systeem te snel in sleepmode, en spinnen daardoor telkens down en up. Niet goed voor de schijf, niet goed voor de prestaties van de qnap. Er is een knutsel workaround met een tooltje van wd om dit aan te passen. Wd ondersteund dit echter niet, en dreigt zelf met beindiging van garantie indien je de tool gebruikt op een disk die daar niet voor bedoelt is. Ook werkt de tool niet met alle typen ears/eads disken.
4. Ik lees hordes en hordes problemen van mensen met deze schijven icm met een linux gebaseerde nas, niet alleen QNAP, maar ook Synology, Thecus, Netgear....

Ik heb een vermoeden dat hordes mensen weer gaan reageren met verhalen dat het bij hun (nog) wel werkt. Verhalen dat dit alleen geld i.c.m met een hardware raidset, etc. Zie in dat geval punt 1,2 en 4. Allemaal te checken met google! Doe mij een plezier, als het kan, ontwijk de schijven in een raidset. Als losse disk zijn ze evt. Bruikbaar, maar dan nog geld punt 3.
Bedankt voor de goede en uitgebreide uitleg. Die 2 x 2TB's heb ik pas nieuw (3 weken) en zou ik eventueel nog kunnen omruilen (mycom) met het argument dat ze slecht werken in mijn QNAP (die nog onderweg is) Want als ik nu zo'n mooie top-of-the-line QNAP heb, ga ik niet besparen op een paar HD's.

Alleen nu is de vraag welke van deze bij MyCom ga ik als vervanger aanvragen uit de 2TB groep.

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 26-04-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Zelf heb ik 2 QNAPS met EARS en EADS schijven. Dat gaat prima. Maar inderdaad moet je de power savings mode aanpassen zodat de koppen niet elke 8 seconden geparkeerd worden. LLC gaat dan enorm omhoog.
Ze stonden beide op de compatibility list toen ik ze kocht...en dan maaaanden later erachter komen dat ze problemen gaven.

Mijn belangrijke files worden netjes gebackupped elke nacht. Dus we zullen het wel zien.

De enige risico is nog als de WD schijf zelf een interne bad sector fix wil doen oid. Dan kan de schijf uit de array geeject worden. Maar dat schijnt in de firmwares ook meer rekening mee te houden.

Als je nu nieuw schijven koopt, dan kun je beter de WD GPs vermijden.
En ook vele andere merken, ze hebben er allemaal last van.

Maar garantie is er niet omdat nieuwere firmware of revisies van HDDs de compatibility weer kunnen breken.

Gewoon weten: een NAS is geen backup. Zorg als het mogelijk is dat je ook een backup hebt van je NAS zelf.

Voor de rest..have fun de QNAP is een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-02 10:29
Ik heb in mijn netwerk een PlayStation 3 hangen. Nu heb ik vorige week de Qnap (TS-219P+) er ook ingehangen en was ik gisteren bezig met de router goed in te stellen, zodat ik ook mijn bestanden van buitenaf kan benaderen.

Nu zijn er een aantal poorten die ik al geforward heb naar mijn PS3 en nu zie ik diezelfde poortnummers terugkomen in de tabel in de User Manual van de Qnap (poort 80 en 443)

Een port forwarden naar 2 apparaten gaat niet, toch? Is hier een andere oplossing voorr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 14:50

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

[b][message=35928894,noline]
Een port forwarden naar 2 apparaten gaat niet, toch? Is hier een andere oplossing voorr?
Ja, dat gaat niet. Er is ook geen manier om het transparant op te lossen. Je kun evt wel de origineel ingestelde porten naar je NAS laten wijzen en dan nieuwe porten naar je PS3 laten wijzen. 81->PS3.80 444->PS3.443 dus.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Killemov schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:30:
[...]

Ja, dat gaat niet. Er is ook geen manier om het transparant op te lossen. Je kun evt wel de origineel ingestelde porten naar je NAS laten wijzen en dan nieuwe porten naar je PS3 laten wijzen. 81->PS3.80 444->PS3.443 dus.
Ik zat net nog even door het administratie menu van de Qnap te bladeren, maar is het niet handiger om bijvoorbeeld onder "Netwerkdiensten" --> "Webserver" het poortnummer aan te passen?

Ik weet namelijk niet of de PS3 ook zo makkelijk poorten aan laat passen.

Welke poortnummers zijn 'vrij' te gebruiken? Ik weet bijvoorbeeld dat FTP standaard op poort 21 gaat. Zijn er ook nummers die normaal gesproken geen functie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
psvjw schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:00:
Ik heb in mijn netwerk een PlayStation 3 hangen. Nu heb ik vorige week de Qnap (TS-219P+) er ook ingehangen en was ik gisteren bezig met de router goed in te stellen, zodat ik ook mijn bestanden van buitenaf kan benaderen.

Nu zijn er een aantal poorten die ik al geforward heb naar mijn PS3 en nu zie ik diezelfde poortnummers terugkomen in de tabel in de User Manual van de Qnap (poort 80 en 443)

Mag ik vragen waarom je port forwarding aan hebt staan voor je PS3? Ik snap het nut niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Spoelly schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:04:
[...]

Mag ik vragen waarom je port forwarding aan hebt staan voor je PS3? Ik snap het nut niet echt.
Diezelfde beredenering kun je ook hebben om poorten open te zetten naar je QNAP. Ook discutabel of je dat moet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Voor de QNAP kan ik dat nog wel snappen: Om hem van buitenaf te kunnen benaderen.

Maar de PS3 snap ik ook niet (voor de Xbox 360 moeten er een aantal poorten open om geen last te hebben van NAT, wellicht dat dit voor de PS3 ook zo is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Spoelly schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:04:
[...]

Stond zo in de handleiding van FIFA 11. Is dus niet voor de PS3 zelf, maar voor een spel.

en zijn er andere manieren dan portforwarding om mijn NAS van buitenaf te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja, je kunt "port redirects" doen.

Voor je nas kun je dan (bijvoorbeeld) poort 1080 en 1443 gebruiken aan de buitenkant en die intern doorsturen naar 80 en 443.
Dus dan moet je intypen: http://<je IP adres>:1080 of https://<je IP adres> 1443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
OK...nu heb ik een spotweb issue waar ik niet eruit kom.

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 8949 bytes) in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotParser.php on line 17

Gevolg..er worden geen spots verder binnegehaald.

Dit was een fresh install van 0,973. Ik had zelfs de boel deinstalled en moet de hele rot database opnieuw vullen.
Maar dat gaat dus niet. Wat mis ik?

edit: OK.. Ik ga nu manueel de retrieve.php draaien en dat net zo loang tot de database is gevuld. dus met --force zodra het of de memory leak tegenkomt of gewoon stopt.

Tot nu toe lijkt het te updaten.

[ Voor 19% gewijzigd door Solstice op 27-04-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 11:40
sl1000 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:01:
tip: Gebruik NFS, performance wise nauwelijks trager (misschien wel sneller), en je bent qua back-up, synchronisatie, disaster recovery, etc een heel stuk flexibeler. verder merk ik dat NFS bijna nooit problemen heeft terwijl er in ISCSI nog wel eens een bugje opduikt.
Ondertussen ben ik wat verschillende dingen tegengekomen mbt NFS versus iSCSI

iSCSI
+ kan gebruik maken van MPIO
+ kan aan VMware (gebruikmakend van een datastore) en aan losse installaties gekoppeld worden
+ kan zelf partitie (LUN) grootte bepalen/limiteren
- synchronisatie (voor backups) is lastig uit te voeren

NFS
+ synchronisatie (voor backups) is gemakkelijk uit te voeren
+ kan aan VMware (gebruikmakend van een datastore) en aan losse installaties gekoppeld worden
- kan alleen partitiegrootte bepalen/limiteren aan de hand van de gebruikte RAID-set
(een RAID set van 11TB levert op dit moment een NFS share van 11TB op |:()

Het kan natuurlijk zijn, dat ik wat over het hoofd heb gezien...maar kan er op defora en
documentatie behoorlijk weinig over vinden... O-)
Ga weer verder met testen zodra ik weer tijd heb.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
m2dekker schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:41:
[...]

(een RAID set van 11TB levert op dit moment een NFS share van 11TB op |:()

Het kan natuurlijk zijn, dat ik wat over het hoofd heb gezien...maar kan er op defora en
documentatie behoorlijk weinig over vinden... O-)
Ga weer verder met testen zodra ik weer tijd heb.
Hmmm maar je kunt die ene 11 TB RAID volume wel verschillende shares geven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 11:40
Solstice schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:58:
...maar je kunt die ene 11 TB RAID volume wel verschillende shares geven hoor
Die had ik gevonden ja, maar ik wil een limiet in kunnen stellen op de grootte.
Dus een volume/share/LUN aanmaken met bijvoorbeeld een maximale grootte van
300GB en niet dat men ziet dat er er nog 11TB beschikbaar is.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Na het bestellen van pricewatch: QNAP Turbo Station TS-459 Pro II kreeg ik vandaag helaas een mailtje terug, dat hij in backorder staat tot 9 Mei. Nu heeft de shop (heel netjes!) mij up to date gehouden en mij de optie gegeven voor een alternatief, of het cancellen van de order. Nu heeft hij wel de

QNAP TS-459 Pro Plus

op vooraad. Nu heb ik in de comparison chart gekeken, en het verschil wat ik kan ontdekken is de USB 3.0 optie, en het niet beschikbaar zijn van SATA III (alleen SATA II aanwezig) In hoeverre is dit merkbaar met snelheid? En om een beetje featureproof te zijn, scheelt het veel als je SATA III schijven er in hebt? Transfers kunnen toch niet sneller dan die 1GBit of aan data verwerking wat die 1.8 Ghz dualcore ATOM aan kan.

Iemand een suggestie? Ga ik er kwa snelheid/functionaliteit op achteruit als ik die versie neem?

*edit*
Ik werd net door de winkel er zelf ook op gewezen, maar de TS-459 Pro niet de optie heeft om het geheugen uit te breiden naar 3GB. En er toch wat geheugenvreters gaan draaien lijkt me die optie niet onbelangrijk. Dus toch helaas maar op zoek naar een andere leverancier.

[ Voor 21% gewijzigd door Senaxx op 27-04-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sl1000 schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:58:
Je kunt de voeding gewoon eens loshalen. vermoedelijk ben je er als je 3 a 4 elco's vervangt. Althans ik heb een post gezien van iemand op het qnap forum die de zijne zo weer had gefixt.
lang getwijfeld - veel gelezen, conclusie is dat de voeding van de qnap-439 pro idd defect is.
heb de qnap opengemaakt en daar zit een (qnap gemodificeerde) FSP-220-60LE voeding in.

voeding opengemaakt en er is niet direkt een spoor van gesmolten stinkende rottende elco's te zien, wat je wel ziet wil je niet weten want de kwaliteit, visueel, is gewoon bagger.. dikke klodders 'kit ..kortom lowcost spul.

nou zijn die voedinkjes gewoon te koop maar qnap heeft een modificatie en gezien de kitpuinhoop van binnen wil ik me niet wagen aan het overzetten van de bedrading.

mijn vraag.. is er een 'QNAP nederland waar ik zo'n voeding zou kunnen bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QNAP nederland is er niet voor zover ik weet, je kan wel de verdeler eens proberen, dacht dat dat delta link was ofzoiets... ben niet zeker.... Hmmm voor Belgie dan toch: http://portal.deltalink.be/index.php

Anders wordt het mailen naar QNAP en vragen of zij de voeding kunnen opsturen...

Voor NL is het Valadis

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 27-04-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperBart schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:50:
QNAP nederland is er niet voor zover ik weet, je kan wel de verdeler eens proberen, dacht dat dat delta link was ofzoiets... ben niet zeker.... Hmmm voor Belgie dan toch: http://portal.deltalink.be/index.php

Anders wordt het mailen naar QNAP en vragen of zij de voeding kunnen opsturen...

Voor NL is het Valadis
tnx.. zat ook te denken ' zijn er bedrijven die dat soort psu tjes repareren ?
ga is even rondmailen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 187449 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:56:
[...]

tnx.. zat ook te denken ' zijn er bedrijven die dat soort psu tjes repareren ?
ga is even rondmailen 8)
Niet voor zover ik er bekend mee ben...
Plus ik ben niet zo fan van het idee dat ik straks mijn data toevertrouw aan een beestje wat draait met een ineengeflanste voeding...

Mijn 2 centen? Mailen en een nieuwe PSU fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperBart schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:17:
[...]

Niet voor zover ik er bekend mee ben...
Plus ik ben niet zo fan van het idee dat ik straks mijn data toevertrouw aan een beestje wat draait met een ineengeflanste voeding...

Mijn 2 centen? Mailen en een nieuwe PSU fixen...
heb net informatique gemaild 8)
zou idd de beste oplossing zijn, anders krijg je weer 'garantie' gezeur.. qnap geeft 1 jaar, maar volgens de wet heb je recht op 2 jaar .. en ondertussen zit je natuurlijk zonder werkend qnappie :X

maar ik hoop op jou '2 cents .. echte tweakers vervangen zelf ff hun voeding.. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 27-04-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe? Je QNAP is nog in garantie??

ZOOOOOOOOT, gewoon schijven bijhouden en terugdoen naar Informatique...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperBart schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:34:
Hoe? Je QNAP is nog in garantie??

ZOOOOOOOOT, gewoon schijven bijhouden en terugdoen naar Informatique...
qnap is 19 maanden oud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, uiteindelijk is het ding 2 jaar in garantie, Informatique moet het maar oplossen... Lang genoeg blijven volhouden en misschien geven ze uiteindelijk wel een nieuwe NAS...

Trouwens: als je data terug beschikbaar moet zijn: alle schijfjes in een Linux-bakje hangen en met mdadm de raid array terug samenstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik dacht dus dat standaard idd 2 jaar is TENZIJ er in de algemene voorwaarden een andere periode vermeld staat?
Ik weet het niet zeker hoor maar wellicht handig om ff uit te zoeken als je het niet zeker weet?
succes en ik hoop dat je data goed blijft!!!!
Druw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRuw schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:41:
Ik dacht dus dat standaard idd 2 jaar is TENZIJ er in de algemene voorwaarden een andere periode vermeld staat?
Ik weet het niet zeker hoor maar wellicht handig om ff uit te zoeken als je het niet zeker weet?
succes en ik hoop dat je data goed blijft!!!!
Druw
ik wacht het even af.. kwestie is 'lopende' :) (maar kom er op terug)
had er wel ff de pest in dat mijn DIY NAS nog niet helemaal af was :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civelizedman
Heeft iemand het al voor elkaar om als je via je Ipad Spotweb wil bekijken je niet op de mobile versie komt.
Zou graag gewoon the normale interface willen zien ipv de mobile. Heb al wat zitten dzoeken maar kan nergens iets vinden waar Ipad vermeld staat, wel iPhone en Ipad. Heeft overigens niets te maken met het gebruik van Safari want ook Skyfire en Atomicweb geven het zelfde resultaat. Bij gebruik van de Windows laptop geeftsafari wel de normale webinterface.

Zou prettig zijn als je dit kan aanpassen, maar hoe?

Overigens draait de versie 0.95 nu nog steeds, update netjes om de 8 uur, geen verklaring dus waarom hij voorheen soms stopte.
Heb inmiddels wel ook de 0.9.7.4 bekeken krijg hier alleen op de 1e post een vreemd SABNZB icoontje (links van de post vermelding) dat al is er op klik spotweb direct vast laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
civelizedman schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:10:
Heeft iemand het al voor elkaar om als je via je Ipad Spotweb wil bekijken je niet op de mobile versie komt.
Zou graag gewoon the normale interface willen zien ipv de mobile. Heb al wat zitten dzoeken maar kan nergens iets vinden waar Ipad vermeld staat, wel iPhone en Ipad. Heeft overigens niets te maken met het gebruik van Safari want ook Skyfire en Atomicweb geven het zelfde resultaat. Bij gebruik van de Windows laptop geeftsafari wel de normale webinterface.

Zou prettig zijn als je dit kan aanpassen, maar hoe?

Overigens draait de versie 0.95 nu nog steeds, update netjes om de 8 uur, geen verklaring dus waarom hij voorheen soms stopte.
Heb inmiddels wel ook de 0.9.7.4 bekeken krijg hier alleen op de 1e post een vreemd SABNZB icoontje (links van de post vermelding) dat al is er op klik spotweb direct vast laat lopen.
Spotweb gerelateerde vragen kan je denk ik beter in het spotweb topic vragen, maar om antwoord te geven op je vraag:

1. Open je ownsettings.php (of settings.php als je geen ownsettings.php gebruikt)
PHP:
1
$settings['templates']['mobile'] = 'templates/mobile/';

pas deze string aan naar
PHP:
1
$settings['templates']['mobile'] = 'templates/we1rdo/';

Nu zal hij op alle mobile devices ook gewoon het normale template gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Heb in overleg met SWW Computers toch nu gekozen voor de QNAP TS-559 Pro II Turbo NAS aangezien de QNAP TS-439 Pro II nog even op zich liet wachten (backorder tot 9 mei) Dan kan ik me NAS altijd nog uitbreiden naar een 5e schijf.

Gelukig kan ik via de service van Mycom ook mijn WD20EARS schijven ruilen voor betere explaren voor in mijn NAS, dus al met al lijkt het helemaal goed te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:29:
[...]

Spotweb gerelateerde vragen kan je denk ik beter in het spotweb topic vragen, maar om antwoord te geven op je vraag:

1. Open je ownsettings.php (of settings.php als je geen ownsettings.php gebruikt)
PHP:
1
$settings['templates']['mobile'] = 'templates/mobile/';

pas deze string aan naar
PHP:
1

Nu zal hij op alle mobile devices ook gewoon het normale template gebruiken.
als je mijn QPKG gebruikt, moet je in dat geval alleen de regel

code:
1

onderaan het bestand toevoegen, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:32:
Heb in overleg met SWW Computers toch nu gekozen voor de QNAP TS-559 Pro II Turbo NAS aangezien de QNAP TS-439 Pro II nog even op zich liet wachten (backorder tot 9 mei) Dan kan ik me NAS altijd nog uitbreiden naar een 5e schijf.

Gelukig kan ik via de service van Mycom ook mijn WD20EARS schijven ruilen voor betere explaren voor in mijn NAS, dus al met al lijkt het helemaal goed te komen :)
top om te horen, 5-bay is ook wel erg lekker op de groei, kun je de komende 3 jaar zeker weer vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.... kun je de komende 3 jaar zeker weer vooruit :)
.. zal mijn eerste DUIZEND GIGABYTE :o schijf nooit vergeten, die komt NOOIT vol dacht ik toen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16727

Hoi,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een QNAP TS-212.
Op zich ging het installeren en backuppen prima, maar er zijn een paar dingetjes wat mij niet lukt en ik hoop dat jullie kunnen helpen.

- ik krijg de emailwaarschuwing NIET aan praat. SMTP instellingen zijn gewoon goed ingevuld.
- updaten van de firmware doet hij niet. Ook niet als ik hem handmatig download en handmatig wil laten updaten.
- als backupsoftware gebruik ik Syncback. Prima programma, maar is er iemand die een betere/simpelere weet??
- ik heb een backup gemaakt van o.a. \appdata\ en wil deze nu verwijderen echter geeft hij aan dat de bestandsnaam te groot is waardoor ik hem niet kan verwijderen ....

Alvast bedankt allemaal !!!!

Vrgr
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:05
Anoniem: 16727 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:37:

- als backupsoftware gebruik ik Syncback. Prima programma, maar is er iemand die een betere/simpelere weet??
Zelf gebruik ik en combi van Norton Ghost (voor backups/images naar de NAS) en Allwaysync (om bestanden eenzijdig weg te schrijven naar de NAS zodat ze ook beschikbaar zijn voor de laptop)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Nou nu heb ik een probleme met spotweb:

Spots in database: 380122
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 1618109
First message number: 1474068
Last message number: 3092177
Current message: 3092131

Retrieving 3092131 till 3092178 (parsed 46 headers, 44 full, verified 44, moderated 0, skipped 0 of 47 total messages)
Processed a total of 47 spots
Finished retrieving spots.

Retrieving new comments from server reader2.newsxs.nl...

Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Error writing file '/tmp/MY9W3q8j' (Errcode: 28)

Maar waarom?

[~] # df
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/ramdisk 139.5M 116.3M 23.1M 83% /
tmpfs 32.0M 104.0k 31.9M 0% /tmp
/dev/sda4 310.0M 156.4M 153.5M 50% /mnt/ext
/dev/md9 509.5M 48.2M 461.2M 9% /mnt/HDA_ROOT
/dev/md0 8.9T 6.0T 2.9T 67% /share/MD0_DATA
tmpfs 32.0M 0 32.0M 0% /.eaccelerator.tmp
[~] #

Genoeg ruimte toch?

Ik weet niet hoe ik : alter table spots add key (reversestamp); moet doen zo. En of dat het wel de issue is.

edit: nu lijkt ie te werken weer. kennelijk een rare indirecte bug? Kijkne hoe het verder gaat morgen. :-)

edit2: Nou het is niet opgelost. Nog steeds een issue: Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Error writing file '/tmp/MYw9q5PD' (Errcode: 28)
SL1000 is dit ergens een issue met QNAP? De spots zelf komen wel door..dit gaat over de comments voor deze spots lijkt me?

Raar is dit.

[ Voor 14% gewijzigd door Solstice op 29-04-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Vandaag me QNAP TS-559 Pro II Turbo NAS ontvangen en zover de eerst tests gaat echt perfect. Zelfs met parren/unrarren is hij lekker snel! een load van ongeveer 20 a 30% zie ik in iStat.

Maar nu wil ik iets, en dat zal denk ik wel onmogelijk zijn, maar misschien dat iemand het weet. Ik wil graag 2 instances van Sickbeard draaien, dit i.v.m. dat ik van sommige series HD en SD wil hebben. Momenteel is dat met 1 instance nog niet op te lossen, aangezien de categorie die je laat meesturen altijd maar 1 categorie kan zijn, en niet per serie. Dus stel ik 1 versie helemaal in voor SD en 1 versie helemaal in voor HD, zo had ik het op me server ingeregeld.

Kan iemand mij vertellen hoe dit eventueel mogelijk is op een NAS?

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 29-04-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civelizedman
Hi Sl1000,

Bedankt voor je reply op het mobile stukje. Ik heb bij ownersettings jou regel toegevoegd maar dan is de webpage via de ipad niet meer beschikbaar. Moet Spotweb opnieuw gestart worden door even de QPKG te deactiveren en daarna te activeren?

Dit staat er nu in de ownsettings:

<?php
ini_set("include_path", ".:/opt/share/pear");
$settings['nntp_nzb']['host'] = 'newsreader.eweka.nl';
$settings['nntp_nzb']['user'] = 'XXXXXX';
$settings['nntp_nzb']['pass'] = 'XXXXXX';
$settings['nntp_nzb']['port'] = 119;
$settings['nntp_nzb']['enc'] = false;
$settings['show_updatebutton'] = true;
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '192.168.1.4:8800';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'e039cb4a35e45212d762b66fa45bc749';
$settings['spotweburl'] = 'http://192.168.1.4/spotweb/';
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = 'R1chtL2mpj3';
$settings['QPKG']['DoNotTouch'] = FALSE;

Heb verder niets veranderd omdat ik jou versie van Spotweb gebruik dacht ik dat de andere regels niet aangepast moetsten worden.

Hoop op een beetje hulp. Thanx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je settings zien er zo niet verkeerd uit, ik denk echter dat je nog een vrij oude oude versie van spotweb gebruikt, daar je ook nog geen salt in je configuratie hebt staan.

upgraden naar qpkg 0.97 zou je probleem in dat geval moeten oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
golfgti5 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:51:
@sl1000,

ik heb vanacht een film gedownload, zo te zien is hij compleet binnen gekomen inclusief PAR's. (ik gebruik een payserver), echter is hij niet uitgepakt en handmatig lukt mij dat ook niet.
Nu heb ik de map naar de locatie Public verplaatst en wil hem dan via Windows Verkenner naar mijn bureaublad zetten om dan verder te kijken wat er mis is, echter kan ik de map niet uit Public verplaatsen, krijg dan de melding dat de toegang is geweigerd, controleer of de schijf vol of tegen schrijven beveiligd is of dat het bestand momenteel in gebruik is.......enig idee wat ik hieraan kan doen??
Nobody een goeie tip om bovenstaande op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ow daar had ik overheen gelezen...
ik heb geen idee, is het niet gewoon een rechtenkwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Klopt SL, denk het ook, maar Public is gewoon toegangkelijk bij mij......plaats ik hem terug naar de Complet map van SABNZBD kan ik hem ook niet unrarren terwijl er toch genoeg par's bij staan......heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
Ik ben enige tijd bezig geweest om Sickbeard op m'n Qnap TS-239 PRO II+ te installeren, maar krijg het niet voor elkaar. Inmiddels diverse zaken geprobeerd:
-Qnap terug naar factory default's
-Diverse fora doorgelezen (oa. Qnap forum, Sickbeard forum)

Qnap TS-239 PRO II+ is voorzien van de laatste firmware (3.4.2 Build 0331T)
Installatie volgorde:
-Optware.qpkg geïnstalleerd op de qnap (versie 0.99.163) en deze op enabled gezet na de installatie
-SABnzbdplus.qpkg geïnstalleerd op de qnap (0.6RC2) en deze op enabled gezet + geconfigureerd & een paar bestanden als test mee gedownload
Dank komt de stap waar ik niet voorbij kom:
-QickBeard installeren. Deze geeft op 15% een fout melding dat deze niet kan installeren. Kijk ik in het log van de Qnap: "SickBeard A_Mstr_R6 installation failed. The following QPKG must be installed and enabled: OPT/git."
Na gegoogle op de melding zag ik op het qnap forum dat er wellicht een probleem met DNS zou kunnen zijn (instellingen nagelopen (automatische verkrijgen & hard ingevuld).

Tevens via Putty (SSH) verbinding gemaakt.
hier het commando: "iqkg update" uitgevoerd en krijg ik de melding:
"Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
Inflating http://ipkg.nslu2-linux.o...ross/unstable/Packages.gz
Updated list of available packages in /opt/lib/ipkg/lists/ts509
Successfully terminated."

Daarna het commando: "iqkg install git" (aangezien de installatie hierop vast loopt, volgens het log van de qnap) hierop krijg het volgende:
"Installing git (1.7.4.5-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...le/git_1.7.4.5-1_i686.ipk
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 22.
Collected errors:
ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 1: `wget --passive-ftp -q -P /opt/ipkg-z8qkQd http://ipkg.nslu2-linux.o...e/git_1.7.4.5-1_i686.ipk'
Failed to download git. Perhaps you need to run 'ipkg update'?"

Wat doe ik fout? Want ik kom er niet meer uit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 22:38
Synology installeert het OS op 1 of meerdere schijven. Is dit ook zo bij Qnap of gebruiken die intern geheugen?

Ik heb verder problemen op mijn synology ds209 met hibernation. Als sickbeard draait gaan de schijven niet uit. Hoe is dit bij Qnap?

Is een TS-412 geschikt voor Sabnzbd, couchpotato, sickbeard en spotweb?

[ Voor 13% gewijzigd door Striker2k2 op 01-05-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 11:05
Na veel lezen (o.a. dit topic) en minstens zo veel wikken/wegen tussen een NAS en een HomeServer, heb ik afgelopen dinsdag toch maar de knoop doorghakt en een QNAP TS-459 Pro+ gekocht incl. 4x 2TB Samsung F4 schijven.

Tot nu toe heel tevreden: lekker snel, goed softwarematig uitbreidbaar en toch zuinig :9

Special thanx to sl1000: heb jouw packages van SABNzbd, Sickbeard en Spotweb geïnstalleerd en alles werkt naar behoren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:16
Mijn Spotweb is dood.. even weer een paar dagen niet gekeken en hij is nu echt gone!

Error 500 is het enige wat ik nu krijg en testinstall geeft aan gmp NOT OK.

Ben het nu echt een beetje zat .. gaat bijna geen dag voorbij zonder dat ding broken is.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door HyperBart op 02-05-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Tranzy schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:03:
Mijn Spotweb is dood.. even weer een paar dagen niet gekeken en hij is nu echt gone!

Ben het nu echt een beetje zat .. gaat bijna geen dag voorbij zonder dat ding broken is.
Ja ik worstel ook met Spotweb. Ik heb nog nooit zo'n idiote github master fork gezien die 2-3 keer per dag geupdate wordt. Het is een beta product. Ze hadden de master fork pas moeten updaten als de release stable is. Dus 1 keer per week ofzo na een paar dagen testen.
pffff...tsja....
Zo heb ik dat ik geen comments meer kan ontvangen wegens een temp directory die niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Ik vind het wel mooi, je ziet spotweb groeien ! je moet niet verwachten dat er voorlopig een stabiel programma staat. Wat je kunt doen is een eigen clone maken die je vervolgens niet meer git pulled.

Maar voor jouw tmp probleempjes 2 dingen;

- Zorg dat je op de laatste versie van QNAP firmware zit (3.1.2) in de laatste versie is wat met tmp en php opgelost.
- Draai eens een optimize/analyse/repair op je database. Inmiddels zit dit ook in het upgrade script maar ik weet niet of je dit al meepakt. In de laatste versie 0.97 meen ik van het QPKG zit dit wel in.

En verder als je het te veel moeite vind, installeer het vooral niet. Ik zelf vind het super werken. De laatste tijd valt het maar weinig 'echt' om, en meestal wordt het ook weer snel opgelost.
Solstice schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Ja ik worstel ook met Spotweb. Ik heb nog nooit zo'n idiote github master fork gezien die 2-3 keer per dag geupdate wordt. Het is een beta product. Ze hadden de master fork pas moeten updaten als de release stable is. Dus 1 keer per week ofzo na een paar dagen testen.
pffff...tsja....
Zo heb ik dat ik geen comments meer kan ontvangen wegens een temp directory die niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Heb je wel naar de firmware van de schijven gekeken, er waren wat problemen mee. Ik heb laatst ook nog zo'n schijf gekocht en toch nog maar even de firmware fix er overheen gedraaid. (HD204UI toch ?)
Robocom schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:09:
Na veel lezen (o.a. dit topic) en minstens zo veel wikken/wegen tussen een NAS en een HomeServer, heb ik afgelopen dinsdag toch maar de knoop doorghakt en een QNAP TS-459 Pro+ gekocht incl. 4x 2TB Samsung F4 schijven.

Tot nu toe heel tevreden: lekker snel, goed softwarematig uitbreidbaar en toch zuinig :9

Special thanx to sl1000: heb jouw packages van SABNzbd, Sickbeard en Spotweb geïnstalleerd en alles werkt naar behoren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Tranzy schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:03:

Kijk dit topic door als je het toch nog wilt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai nu al een tijdje vrolijk en vrij op mijn QNAP TS-439 Pro II firmware 3.4.0 Build 0212T maar nu is eventjes geleden firmware 3.4.2 Build0331T, iemand hier ervaringen mee, zijn er nog problemen? Nu ik ben de laatste tijd wat van het principe "if it ain't broken, don't fix it", maar wel lichtjes update-verslaafd....

Ik heb in mijn QNAP 4 Seagates zitten van het type: pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
Deze zijn uitegerust met firmware CC34, hier is ook een nieuwe versie van (CC35) en deze zou een probleem met het "tikken" van de schijven oplossen. Kan ik zonder problemen de firmware flashen naar deze disks zonder dat ik mijn array telkens moet rebuilden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:10
Raainman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Kijk dit topic door als je het toch nog wilt oplossen.

Bedankt voor de tip maar hoe krijg je GMP op een Qnap geinstalleerd?
De regel
code:
1
extension=gmp.so

snap ik wel maar als het goed is moet je wel eerst dus GMP erop hebben staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
HyperBart schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:24:
Ik draai nu al een tijdje vrolijk en vrij op mijn QNAP TS-439 Pro II firmware 3.4.0 Build 0212T maar nu is eventjes geleden firmware 3.4.2 Build0331T, iemand hier ervaringen mee, zijn er nog problemen? Nu ik ben de laatste tijd wat van het principe "if it ain't broken, don't fix it", maar wel lichtjes update-verslaafd....

Ik heb in mijn QNAP 4 Seagates zitten van het type: pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
Deze zijn uitegerust met firmware CC34, hier is ook een nieuwe versie van (CC35) en deze zou een probleem met het "tikken" van de schijven oplossen. Kan ik zonder problemen de firmware flashen naar deze disks zonder dat ik mijn array telkens moet rebuilden?
Gewoon een kwestie van NAS uitzetten, en de firmware van de schijven upgraden. Let wel op de volgorde van de schijven !. En 3.4.2 werkt bij mij als een zonnetje. Er zitten leuke nieuwe dingen in.

[ Voor 2% gewijzigd door Raainman op 03-05-2011 14:34 . Reden: opmerking toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Mabili schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:16:
[...]

Bedankt voor de tip maar hoe krijg je GMP op een Qnap geinstalleerd?
De regel
code:
1
extension=gmp.so

snap ik wel maar als het goed is moet je wel eerst dus GMP erop hebben staan..
Kan nu zelf niet nakijken maar heb je al een
code:
1
ipkg install gmp

geprobeerd ?

En anders even met ipkg list kijken of er een gmp tussenstaat.

Mij staat niet bij dat je deze nodig hebt op een Qnap, ik zie hem ook niet in het stappenplan staan om spotweb op een Qnap te installeren. Hoe heb jij het geinstalleer; met een QPKG van sl1000 ? of met de hand ? Met het package zou ik je wel aanbevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raainman op 03-05-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Raainman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:27:
[...]

Gewoon een kwestie van NAS uitzetten, en de firmware van de schijven upgraden. Let wel op de volgorde van de schijven !. En 3.4.2 werkt bij mij als een zonnetje. Er zitten leuke nieuwe dingen in.
3.4.2. werkt bij mij ook prima maar dat flashen van de schijven werkte niet bij mij.
je kan het forcen maar daar ben ik niet aan begonnen...
Geen idee dus of dat goed gaat (als je hem moet forcen dan..)
iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
DRuw schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:46:
[...]

3.4.2. werkt bij mij ook prima maar dat flashen van de schijven werkte niet bij mij.
je kan het forcen maar daar ben ik niet aan begonnen...
Geen idee dus of dat goed gaat (als je hem moet forcen dan..)
iemand ervaring?
Ik had Samsung schijven (HD204UI) die kon ik zo flashen (zonder data velies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:10
Raainman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:43:
[...]

Kan nu zelf niet nakijken maar heb je al een
code:
1
ipkg install gmp

geprobeerd ?

En anders even met ipkg list kijken of er een gmp tussenstaat.

Mij staat niet bij dat je deze nodig hebt op een Qnap, ik zie hem ook niet in het stappenplan staan om spotweb op een Qnap te installeren. Hoe heb jij het geinstalleer; met een QPKG van sl1000 ? of met de hand ? Met het package zou ik je wel aanbevelen.
Uiteraard een ipkg gmp en ipkg list gedaan maar geen gmp kunnen vinden.
Het punt is dat het een probleem is na de laatste git pull want daarvoor was er niets aan de hand.
Spotweb heb ik dan ook met de hand geinstalleerd en maak geen gebruik meer van de package.

Toch maar weer eens even de package installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Kan je tijdens een download de QNAP ook resetten en gaat SABNZBD dan van zelf weer verder na de opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
golfgti5 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:13:
Kan je tijdens een download de QNAP ook resetten en gaat SABNZBD dan van zelf weer verder na de opstart?
Yep, die gaat gewoon verder daarna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
ik ben al 2 dagen bezig met een bluray van 32Gb, nog 7Gb te gaan, normaal is dit een peuleschilletje met mijn snelheid, geen idee waarom het nu niet loopt en de NAS niet te benaderen is via SABNZBD (wel via Qnap finder), misschien maar even resetten...............

EDIT: reset gedaan, maar sabnzbd gaat niet automatisch verder, zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 15% gewijzigd door golfgti5 op 03-05-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raainman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:27:
[...]

Heb je dezelfde schijven dan? Want er zouden wat problemen zijn om ze van CC34 naar 35 te krijgen... Eerste keer laten falen, tweede keer forceren om toch de firmware te flashen...
Pagina: 1 ... 3 ... 67 Laatste