Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Me nas snort nu al een paar dagen lekker achter elkaar. Alleen nu heb ik het volgende probleem. En de gemiddelde linux gebruiker zal me uitlachen, maar ik werk er nog niet zo lang mee.

Ik laat in couchpotato die files moven en renamen vanaf

/share/HDA_DATA/Download/MovieHD

naar

/share/HDA_DATA/Share/MovieHD

Nu zie ik echter de files in de windows filebrowser niet meer. Maar als ik via Putty naar de directory ga zie ik ze wel degelijk en zijn de folder blauw. Iemand een idee hoe dit op te lossen. Het zal ongetwijfeld iets met permissions te maken hebben. En hoe is dit op te lossen zodat Couchpotato dit in 1 x goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:18
Raainman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:55:
Heb je wel naar de firmware van de schijven gekeken, er waren wat problemen mee. Ik heb laatst ook nog zo'n schijf gekocht en toch nog maar even de firmware fix er overheen gedraaid. (HD204UI toch ?)[...]
Heb de QNAP + schijven bij WifiMedia gehaald en meteen geinformeerd naar de fix ... volgens hen was het destijds 1 batch die fout was en zijn ze inmiddels al drie batches incl. fix verder. Mochten er desondanks toch problemen zijn, klop ik gewoon bij WifiMedia aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Werkt Spotweb nog bij jullie? Ik kan alles opnieuw doen en dan werkt het even maar zodra ik een upgrade vd database doe dan is hij niet meer bereikbaar. Had al eerder vermeld dat ik de gmp extension mis en niet weet hoe deze te installeren is. Maar is dit echt de reden dat ik de spotweb site gelijk niet meer kan benaderen??

Of is PHP 5.3 nu echt een vereiste geworden?

graag een duwtje in de goede richting aub.

edit: lees net dat gmp optioneel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 04-05-2011 10:50 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 16:38
Het is beter om deze vragen te stellen in het Spotweb topic. Zet daar dan ook even de output van je testinstall.php
Tranzy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:48:
Werkt Spotweb nog bij jullie? Ik kan alles opnieuw doen en dan werkt het even maar zodra ik een upgrade vd database doe dan is hij niet meer bereikbaar. Had al eerder vermeld dat ik de gmp extension mis en niet weet hoe deze te installeren is. Maar is dit echt de reden dat ik de spotweb site gelijk niet meer kan benaderen??

Of is PHP 5.3 nu echt een vereiste geworden?

graag een duwtje in de goede richting aub.

edit: lees net dat gmp optioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:40:
tnx,

nou ben ik niet bang voor een beetje electronica maar kastje zit verzegeld.
ik wacht even respons van leverancier af morgen... stuur hem liever even op... desnoods naar qnap.

wordt dat allemaal moeilijk en lastig dan haal ik hem zelf uit elkaar.. maar vind wel dat zoiets niet mag gebeuren op zo'n korte termijn .. (toch een setje van pakweg 1000 E destijds)
het vervolg :

de leverancier, informatique, wijst de garantie claim af van de defecte (voeding) qnap 439 van 19 maanden oud en kan/wil mij geen andere qnap voeding leveren.. 'stuur hele app. maar op'

je mag van een QNAP 439 toch wel een iets langere levensduur verwachten dan 1 jaar.
enfin, de 439 wordt nu opgestuurd en we wachten het maar weer af ..

* update : dat is snel 8)

zojuist per mail : Informatique geeft 2 jaar garantie en gaat deze qnap derhalve gewoon repareren.. everybody happy !!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Kan iemand me uitleggen hoe ik SSL kan installeren in SABnzbd op de Qnap? Wanneer ik in de config kijk bij SSL staat er 'not installed'.

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Vraagje:
Ik heb de TS-210 en wil graag een back-up maken naar mijn externe USB HDD van 500GB van de mappen die in Qmultimedia staan te weten FOTO, MUZIEK. In die mappen staan vanzelfsprekend weer andere mappen.

Heb dit geprobeerd met de Qnap Web File Manager maar dan krijg ik na een paar minuten een foutmelding over quota en/of het externe apparaat is niet aangesloten.

Hoe kan ik de back-up van de mappen het beste en snelste doen?

Voor de duidelijkheid ik ga dus in de WFM daar selecteer ik de mappen FOTO en MUZIEK die in Qmultimedia map staan en die kopieer ik dan naar de externe HDD.

(Heb gezien dat er nog een back-up mogelijkheid is maar daar moet ik de hele Qmultimedia kopiëren en dat wil ik niet past ook niet op de externe 500GB HDD.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
Jer0entjeh88 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:58:
Kan iemand me uitleggen hoe ik SSL kan installeren in SABnzbd op de Qnap? Wanneer ik in de config kijk bij SSL staat er 'not installed'.
welke versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een antwoord hierop????

Gr,
Edwin
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:37:
Hoi,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een QNAP TS-212.
Op zich ging het installeren en backuppen prima, maar er zijn een paar dingetjes wat mij niet lukt en ik hoop dat jullie kunnen helpen.

- ik krijg de emailwaarschuwing NIET aan praat. SMTP instellingen zijn gewoon goed ingevuld.
- updaten van de firmware doet hij niet. Ook niet als ik hem handmatig download en handmatig wil laten updaten.
- als backupsoftware gebruik ik Syncback. Prima programma, maar is er iemand die een betere/simpelere weet??
- ik heb een backup gemaakt van o.a. \appdata\ en wil deze nu verwijderen echter geeft hij aan dat de bestandsnaam te groot is waardoor ik hem niet kan verwijderen ....

Alvast bedankt allemaal !!!!

Vrgr
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb me "file permission probleem" ook opgelost. Blijkbaar zit er verschil in /share/HDA_DATA/Share/MovieHD en /share/Share/MovieHD/ ondanks dat ik dacht dat het dezelfde map was.

Na een MV * /share/Share/MovieHD/ was alles weer in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

0.5.3

Tevens een andere vraag. Kan het zijn dat ik op de Qnap niet sneller kan downloaden dan max 30mbit? Ik ben vorige week overgestapt naar een 120mbit abbo en ik merk weinig verschil t.o.v mijn vorige 30mbit abbo. (beide UPC) Kan de QNAP dit niet aan, of is hier een tweak voor?

Ik heb de TS239PRO II+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Jer0entjeh88 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:38:
[...]

0.5.3

Tevens een andere vraag. Kan het zijn dat ik op de Qnap niet sneller kan downloaden dan max 30mbit? Ik ben vorige week overgestapt naar een 120mbit abbo en ik merk weinig verschil t.o.v mijn vorige 30mbit abbo. (beide UPC) Kan de QNAP dit niet aan, of is hier een tweak voor?

Ik heb de TS239PRO II+
De TS239PRO II+ zou volgens mij wel de 120mbit kunnen halen. Mijn TS-259 Pro (haalt ook 9 a 10 mb/s), in de specs is wel te zien dat die van jou een single core processor heeft en die van mij een dualcore. Dit zou invloed kunnen hebben op je download snelheid. Maar het belangrijkste is natuurlijk de source, kan je usenet provider wel sneller dan 30mbit. Weet niet of je via een UPC usenet server het binnen haalt of een betaalde server zoals Hitnews bijvoorbeeld. sl1000 heeft ook een TS239 maar dan een ouder model, hij weet vast wel wat het maximum is wat het beesie kan halen qua download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Senaxx schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:41:
Ik heb me "file permission probleem" ook opgelost. Blijkbaar zit er verschil in /share/HDA_DATA/Share/MovieHD en /share/Share/MovieHD/ ondanks dat ik dacht dat het dezelfde map was.

Na een MV * /share/Share/MovieHD/ was alles weer in orde :)
Zou je uit kunnen leggen hoe je het moven voor elkaar krijgt in CouchPotato?
Ik heb twee mappen gedefineerd de download folder en de folder waar het uiteindelijk naar toe moet. Ik heb geen category opgegeven voor sabnzbd.

Bij Sickbeard moet hij nog een sabtosickbeard.py script draaien om de move te kunnen doen, of is dat bij CouchPotato niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Spoelly schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 07:33:
[...]

De TS239PRO II+ zou volgens mij wel de 120mbit kunnen halen. Mijn TS-259 Pro (haalt ook 9 a 10 mb/s), in de specs is wel te zien dat die van jou een single core processor heeft en die van mij een dualcore. Dit zou invloed kunnen hebben op je download snelheid. Maar het belangrijkste is natuurlijk de source, kan je usenet provider wel sneller dan 30mbit. Weet niet of je via een UPC usenet server het binnen haalt of een betaalde server zoals Hitnews bijvoorbeeld. sl1000 heeft ook een TS239 maar dan een ouder model, hij weet vast wel wat het maximum is wat het beesie kan halen qua download snelheid.
Die 239 is inmiddels verkocht ;)

downloaden is single threaded process, dus dat wordt er niet echt sneller op met een dualcore. een 259 haalt met sabnzb standaard ongever 110mb/sec en met wat tunen haal je de 120mbit net. Dit wil via een gewone verbinding en NIET via ssh, daar ssh meer power vraagt.

begin eens met upgraden naar SABnzbd 0.6RC2 (http://www.qnapclub.be/QP...ABnzbdplus_0.6RC2_x86.zip)
voordat je deze installeerd moet je overigens wel even optware installeren en aanzetten.

het sabnzbd 0.6 package is veel sneller en daar werk ssh ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:16:
Niemand een antwoord hierop????

Gr,
Edwin

[...]
zo van een afstandje zonder meer informatie niet helaas.
1. klopt je dns, ip, netmask en gatewaysettings in de nas?
2. Waarom gaat de firmware upgrade fout, wat staat er in de systeemlogfiles?
3. backup software, geen idee, sorry.
4. Waar staat die backup? hoe probeer je hem te verwijderen? heb je het al eens via de webfilemanager geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88

Jer0entjeh88

sl1000 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:10:
[...]

Die 239 is inmiddels verkocht ;)

downloaden is single threaded process, dus dat wordt er niet echt sneller op met een dualcore. een 259 haalt met sabnzb standaard ongever 110mb/sec en met wat tunen haal je de 120mbit net. Dit wil via een gewone verbinding en NIET via ssh, daar ssh meer power vraagt.

begin eens met upgraden naar SABnzbd 0.6RC2 (http://www.qnapclub.be/QP...ABnzbdplus_0.6RC2_x86.zip)
voordat je deze installeerd moet je overigens wel even optware installeren en aanzetten.

het sabnzbd 0.6 package is veel sneller en daar werk ssh ook weer.
De update levert inderdaad al de nodige snelheid winst op!
Ik gebruik momenteel nog XLNed 120mbit abbo. Maar ga overstappen naar Astraweb, want op mijn computer behaal ik max 8mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik ben niet kapot van astraweb, zie dat veel mensen er problemen mee hebben. wel ben ik goed te spreken over usenetserver -> www.usenetserver.com

Let erop dat je niet meer verbindingen gebruikt als strikt noodzakelijk om je lijn vol te blazen. met 120mbit is meestal iets van 5-8 verbindingen voldoende. Meer verbindingen verhogen de snelheid niet, maar zorgen wel voor meer cpu en memory gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Spoelly schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:00:
[...]
Zou je uit kunnen leggen hoe je het moven voor elkaar krijgt in CouchPotato?
Ik heb twee mappen gedefineerd de download folder en de folder waar het uiteindelijk naar toe moet. Ik heb geen category opgegeven voor sabnzbd.

Bij Sickbeard moet hij nog een sabtosickbeard.py script draaien om de move te kunnen doen, of is dat bij CouchPotato niet het geval?
Wat ik eigenlijk doe, ik abuse het renaming script in CouchPotato een beetje, en ik gebruik helemaal geen sabtosickbeard.py :) Aangezien dit om films gaat, is sickbeard helemaal niet nodig.

Ik heb in mijn Sabnzbd een category MovieHD aangemaakt, die download naar mijn download map. Ik heb op mijn NAS een aparte map ingedeeld waar tijdelijke downloads in gaan. Laat ik zeggen: "/share/HDA_DATA/Download/MovieHD/"

Daar worden de films in uitgepakt vanaf Sabnzbd, vervolgend heb ik in CouchPotato het renaming script aangezet die als download folder "/share/HDA_DATA/Download/MovieHD/" heeft, en als renaming target: "/share/Share/MovieHD/" en renamed hij hem dus netjes en staat hij ook in de goede map.

Met betrekking tot moven van tv series gebruik ik SickBeard voor. Vanuit SickBeard gaan ze met de category TvHD naar Sabnzbd, die download naar een temp map in mijn download map "/share/HDA_DATA/Download/TvHD/"

En vervolgens laat ik via de PostProcessing optie van Sickbeard de series renamen en moven naar de map die je opgeeft waar de series staan (dit weet sickbeard zelf) Dus je hoeft eigenlijk alleen maar die post processings directory op te geven, en sickbeard renamed en pakt hem uit naar de juiste directory. Je moet dan Scan & Process aanvinken, en rename.

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sl1000 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:28:
ik ben niet kapot van astraweb, zie dat veel mensen er problemen mee hebben. wel ben ik goed te spreken over usenetserver -> www.usenetserver.com
Ik ben net heel tevreden van Astraweb, werkt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
tsja, ieder zijn meug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ff een kleine theoretische vraag:
Kan iemand mij vertellen wat de snelheid ongeveer zou moeten zijn (up en down) van het kopieren van een grote file van mijn pc naar mijn nas met alleen een switch ertussen?
ik heb een 439ProII+ met een RAID5 opstelling en kopieer naar een single 1TB schijf (sataII)
kopieren doe ik normaal met veel/grote files via filezilla...
BVD!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

DRuw schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:49:
Kan iemand mij vertellen wat de snelheid ongeveer zou moeten zijn (up en down) van het kopieren van een grote file van mijn pc naar mijn nas met alleen een switch ertussen?
ik heb een 439ProII+ met een RAID5 opstelling en kopieer naar een single 1TB schijf (sataII)
BVD!
even een glazenbol antwoord. als jou switch 10Mbs is haal je 10Mbs ;) ofwel wat is de snelheid van je switch 100mb of 1Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Senaxx schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:55:
[...]

Wat ik eigenlijk doe, ik abuse het renaming script in CouchPotato een beetje, en ik gebruik helemaal geen sabtosickbeard.py :) Aangezien dit om films gaat, is sickbeard helemaal niet nodig.

Ik heb in mijn Sabnzbd een category MovieHD aangemaakt, die download naar mijn download map. Ik heb op mijn NAS een aparte map ingedeeld waar tijdelijke downloads in gaan. Laat ik zeggen: "/share/HDA_DATA/Download/MovieHD/"

Daar worden de films in uitgepakt vanaf Sabnzbd, vervolgend heb ik in CouchPotato het renaming script aangezet die als download folder "/share/HDA_DATA/Download/MovieHD/" heeft, en als renaming target: "/share/Share/MovieHD/" en renamed hij hem dus netjes en staat hij ook in de goede map.

Met betrekking tot moven van tv series gebruik ik SickBeard voor. Vanuit SickBeard gaan ze met de category TvHD naar Sabnzbd, die download naar een temp map in mijn download map "/share/HDA_DATA/Download/TvHD/"

En vervolgens laat ik via de PostProcessing optie van Sickbeard de series renamen en moven naar de map die je opgeeft waar de series staan (dit weet sickbeard zelf) Dus je hoeft eigenlijk alleen maar die post processings directory op te geven, en sickbeard renamed en pakt hem uit naar de juiste directory. Je moet dan Scan & Process aanvinken, en rename.

O+
Ok heb het volgende gedaan
- een categorie Movies gemaakt in SabNZBD en in CouchPotato ingevuld
- een download folder in CouchPotato gedefinieerd /share/HDA_DATA/Download/sabnzbd/Movies/
- een destination folder in CouchPotato gedefinieerd /share/Storage/Movies/
- renaming aangevinkt in CouchPotato

Vervolgens werkt het niet en staat het resultaat in de map /share/HDA_DATA/Download/sabnzbd/Movies/

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

mutsje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:00:
[...]

even een glazenbol antwoord. als jou switch 10Mbs is haal je 10Mbs ;) ofwel wat is de snelheid van je switch 100mb of 1Gb?
1gb uiteraard dus vandaar de vraag, de bottleneck is niet de switch (mijns inziens)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Spoelly schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:12:
[...]

- een download folder in CouchPotato gedefinieerd /share/HDA_DATA/Download/sabnzbd/Movies/

Vervolgens werkt het niet en staat het resultaat in de map /share/HDA_DATA/Download/sabnzbd/Movies/

Wat doe ik verkeerd?
je hangt geen postprocessing script aan de category movies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DRuw schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:49:
BVD!
lezen zou vanuit de nas gezien met 110mb+ moeten kunnen, afhankelijk van wat de client aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Sabnzbd 0.6 final gereleased, zie het start topic voor de downloadfiles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Spoelly schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:12:
[...]

Wat doe ik verkeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/06/1304648261-870.png

Heb jij die films ook bij downloaded staan? Zo nee, zou ik eens je CouchPotato herstarten, dit was bij mij wel nodig voordat hij het deed. Kijk anders eens in je log misschien dat daar iets staat.

(en klaag niet over me film smaak ik ben niet degene die deze ingevuld heeft)

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 06-05-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

sl1000 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:24:
[...]

lezen zou vanuit de nas gezien met 110mb+ moeten kunnen, afhankelijk van wat de client aan kan.
via filezilla een grote file vanaf mijn nas binnenhalen naar mijn desktop gaat met gemiddeld 20mbps (als ik 1 file tegelijk binnenhaal, bij 3 tegelijk gaan ze allen rond de 5 a 6 staan hobbelen)

Doe ik een CDM op mijn netwerkschijf met1000mb dan krijg ik een seq read van 44mb/s (en een write van 64)...

Enig idee wat de bottleneck(ken) is(zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
sl1000 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:23:
[...]

je hangt geen postprocessing script aan de category movies...
en hoe doe ik dat? ik zie alleen sickbeard gerelateerde scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Senaxx schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:02:
[...]

[afbeelding]

Heb jij die films ook bij downloaded staan? Zo nee, zou ik eens je CouchPotato herstarten, dit was bij mij wel nodig voordat hij het deed. Kijk anders eens in je log misschien dat daar iets staat.

Nee die zie ik niet, ik heb CouchPotato even een herstart gegeven zal kijken wat hij er nu van bakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04 18:15
Jer0entjeh88 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:38:
[...]

0.5.3

Ik heb de TS239PRO II+
Ik haal hier met mijn Qnap TS-239 PRO II+ & Ziggo 120Mbit
+-80mbit met 5 verbindingen (als ik meer doe kakt de snelheid in).
Ter vergelijking, via de pc haal ik keurig de 120mbit vol! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
DRuw schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:10:
[...]

via filezilla een grote file vanaf mijn nas binnenhalen naar mijn desktop gaat met gemiddeld 20mbps (als ik 1 file tegelijk binnenhaal, bij 3 tegelijk gaan ze allen rond de 5 a 6 staan hobbelen)

Doe ik een CDM op mijn netwerkschijf met1000mb dan krijg ik een seq read van 44mb/s (en een write van 64)...

Enig idee wat de bottleneck(ken) is(zijn)?
dus de verbinding tussen je nas en je desktop is dus al niet ok?
als je twee netwerkaansluitingen gebruikt, zet bonding dan eens op failover ipv iets anders,
verder jumbo frames gewoon op 1500 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Heren,

ik ben nog steeds blij met mijn eerste NAS, de TS-110, vrijwel alles werkt perfect, afspelen van de Dune die in verbinding staat met de TS-110 werkt ook perfect.
1 ding kan ik nog steeds geen vinger op leggen, en dat is het downloaden, een bestand van 10Gb is met mijn snelheid een peulenschilletje, via de pc binnen een uurtje alles klaar, via de QNAP TS-110, gaat dat nog steeds niet lekker en daar heb ik hem toch voor aangeschaft, nu is hij met een bestand van 9GB al 6 uur bezig en moet hij nog liefst 3Gb binnen halen...........hier ben ik dus niet tevreden over, ik snap niet waar het inzit.
Ik heb slechts 5 lijntje open staan, dat zou meer dan voldoende moeten zijn begreep ik van SL1000, ik gebruik een payserver en het maakt hierbij niet uit of het een film van slechts 1 dag oud is of een bestand van 150 dagen oud, snelheid blijft maar steeds rond de 400KB/s hangen......

Hebben jullie enig idee wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Golf,

Allereerst is jouw Nas is geen krachtpatster, je moet er geen wonderen van verwachten. Wat heb je al geprobeerd om het te verbeteren?

Kijk bijvoorbeeld eens naar je processor performance in de webgui. Als die continu op 100% staat dan heb je daar je bottleneck.

Dingen om te proberen;
Probeer een 3 of 4 lijntjes in plaats van 5, wordt het dan sneller ? (mijn Qnap doet met 3 lijntjes al 800k).
Heb je SSL verbinding aan staan ? Dit is voor een nas behoorlijk zwaar, probeer eens zonder.
golfgti5 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:56:

Hebben jullie enig idee wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt.

[ Voor 48% gewijzigd door Raainman op 06-05-2011 13:39 . Reden: rephrase ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Raaiman,

waar vind ik de webgui? (sorry...)
heb SSL niet aanstaan, en heb hem nu op 3 lijntjes gezet.

Gekke is dat ik toen ik de TS-110 net had, zo'n 3 maanden terug, wel regelmatig 2 tot 3Mb/s snelheid had, maar met drops naar beneden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@raaiman,

gevonden, denk ik, bij CPU gebruik zie ik dat het totaal groen is dus 100%.
bij geheugen gebruik noteerd de TS-110 ongeveer 30-35%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

sl1000 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:04:
[...]
dus de verbinding tussen je nas en je desktop is dus al niet ok?
als je twee netwerkaansluitingen gebruikt, zet bonding dan eens op failover ipv iets anders,
verder jumbo frames gewoon op 1500 zetten.
Blijkbaar, de load van mn nas is onder de 10% normaal gesproken...
Ik heb een enkele netwerk aansluiting in gebruik, kan dit door een mindere kabel of aansluitingen komen?
jumbo frames staat op 1500 maar in mijn desktop staat het uit.
ik heb ook alleen de instelling 2kb MTU oplopend tot 9kb MTU (en ik heb geen indee wat het inhoud :? )
is het een idee om een nieuwe kabel te trekken anders?
grtn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
golfgti5 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:59:
@raaiman,

gevonden, denk ik, bij CPU gebruik zie ik dat het totaal groen is dus 100%.
bij geheugen gebruik noteerd de TS-110 ongeveer 30-35%
100% dan zit ie aan de max. Ben je toevallig ook aan het uitpakken terwijl hij download ? Dat kan ook nog helpen om dat om en om te doen (instelling in sab). En wat is nu de snelheid met 3 lijntjes ? is het nu sneller ?

Is de Nas nog druk met andere zaken dan download ? Wat voor packages heb je draaien ?

[ Voor 14% gewijzigd door Raainman op 06-05-2011 16:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
sl1000 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:00:
Sabnzbd 0.6 final gereleased, zie het start topic voor de downloadfiles :)
Super ! Installatie ging soepel, zonder problemen over de oude heen. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Raainman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:58:
[...]

100% dan zit ie aan de max. Ben je toevallig ook aan het uitpakken terwijl hij download ? Dat kan ook nog helpen om dat om en om te doen (instelling in sab). En wat is nu de snelheid met 3 lijntjes ? is het nu sneller ?

Is de Nas nog druk met andere zaken dan download ? Wat voor packages heb je draaien ?
Met 3 lijntjes blijft het prut met de snelheid.......
Ik heb maar 1 package draaien, SABNZBD.
Over het uitpakken tijdens downloaden, ik heb deze optie aangevinkt op voorspraak van SL1000;

Onderbreek downloaden tijdens nabewerken

In feite zou alles goed staan toch?

in mijn log zie ik het volgende staan;

[single disk volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you run "check disk".

wat betekend dat en is dat van invloed op de download snelheid?

[ Voor 13% gewijzigd door golfgti5 op 06-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Senaxx schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:02:
[...]

[afbeelding]

hmm een herstart is het ook nie...
Mag ik misschien eens een screenshot zien van jouw categorieën configuratie in SABNZBD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Zo lijkt me alles goed. Als je eerst een betere performance had dan heb ik even geen idee meer.

Ik denk niet dat de not clean disk er iets mee te maken heeft maar je moet dit wel even oplossen.

In de web gui ga naar Disk management, Volume management en dan check now bij de logical volumes.
golfgti5 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:53:
[...]

In feite zou alles goed staan toch?

in mijn log zie ik het volgende staan;

[single disk volume: Drive 1] The file system is not clean. It is suggested that you run "check disk".

wat betekend dat en is dat van invloed op de download snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
eerst upgraden naar 3.4.2 dan 2x rebooten en het check disk probleem zou voorbij moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@raaiman en SL1000,

Zo juist een nieuwe download aangezet (7Gb) en deze loopt nu tussen de 300-450kb/s, gaat weer een dagje duren.
Als deze klaar is zal ik even de QNAP resetten, 3.4.2 stond er reeds op, hoe reset je hem 2 x, is dat die knop die voorop zit ingedrukt houden of gewoon 2 x de stekker eruit halen?

Edit: even 2 x de QNAP uit/aan gedaan, nieuwste SAB geinstalleerd en nu zie ik wel snelheden van rond de 1.5MB/s seconden met uitschieters naar de 2.5MB/s, lijkt nu dus weer aardig te lopen.

[ Voor 79% gewijzigd door golfgti5 op 07-05-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Mooi, enne nooit zomaar de stekker eruit trekken aub. Ofwel 1,5 seconden de power knop vasthouden of via de webgui (power management oid) uitzetten.
golfgti5 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:53:
@raaiman en SL1000,

Zo juist een nieuwe download aangezet (7Gb) en deze loopt nu tussen de 300-450kb/s, gaat weer een dagje duren.
Als deze klaar is zal ik even de QNAP resetten, 3.4.2 stond er reeds op, hoe reset je hem 2 x, is dat die knop die voorop zit ingedrukt houden of gewoon 2 x de stekker eruit halen?

Edit: even 2 x de QNAP uit/aan gedaan, nieuwste SAB geinstalleerd en nu zie ik wel snelheden van rond de 1.5MB/s seconden met uitschieters naar de 2.5MB/s, lijkt nu dus weer aardig te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Aangezien ik nog geen reactie heb gezien, misschien weet SL1000 het, even in de herhaling:
Maar nu wil ik iets, en dat zal denk ik wel onmogelijk zijn, maar misschien dat iemand het weet. Ik wil graag 2 instances van Sickbeard draaien, dit i.v.m. dat ik van sommige series HD en SD wil hebben. Momenteel is dat met 1 instance nog niet op te lossen, aangezien de categorie die je laat meesturen altijd maar 1 categorie kan zijn, en niet per serie. Dus stel ik 1 versie helemaal in voor SD en 1 versie helemaal in voor HD, zo had ik het op me server ingeregeld.

Kan iemand mij vertellen hoe dit eventueel mogelijk is op een NAS? Kan je hier een 2e aparte package van maken die naar een andere directory installeerd? (en dan starten op een andere poort?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18
hoe werkt de qnap network recycle bin precies?

ik kom er prima in, en ik heb ook een bestand terug gevonden, maar als ik het wil downloaden of kopieeren krijg ik een leeg bestand terug van 0 bytes??

heb wel rechten op de file!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Senaxx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:08:
Aangezien ik nog geen reactie heb gezien, misschien weet SL1000 het, even in de herhaling:

[...]
technisch kun je er meerdere naast elkaar draaien, op meerdere poorten, in meerdere aparte mapjes, met aparte start en stop-scripts. het is alleen wel even werk, en vereist wat commandline inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
Heeft er iemand misschien de TS-809U-RP bij de hand ???

in de specs staat dat de maat : H 88,9 x B 482,6 x D 531,5

Alleen als ik van de breedte uit ga past ie niet in mijn server rack.
Hebben ze misschien de buitenmaat opgegeven ipv de binnen maat ?

Zou iemand dit misschien op kunnen meten ?

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sl1000 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:52:
[...]

technisch kun je er meerdere naast elkaar draaien, op meerdere poorten, in meerdere aparte mapjes, met aparte start en stop-scripts. het is alleen wel even werk, en vereist wat commandline inspanning.
En hoe kan je dit het beste doen? Is dit een simpele map aanpassing genoeg? (en dan nog ergens de aanroeping dat hij start bij het opstarten).

Dus 1e x package installeren, renamen
2e x zelfde package installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
probeer deze eens naast je gewone sickbeard te installeren:
http://dl.dropbox.com/u/8...eard-S_A_Mstr_arm-x19.zip
http://dl.dropbox.com/u/8...ickBeard-S_A_Mstr_x86.zip

ik heb de ruwe aanpassingen gedaan, maar niet getest. Package heet nu SickBeard-S, en luistert op poort 7072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

bladebla

<Piéééép>

Jer0entjeh88 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:58:
Bij mij is SSL greyed out in SABnzbd (0.6.0). Staat overigens geen 'not installed' melding bij.
Iemand een idee welke richting ik op moet om SSL mogelijkheid te activeren?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sl1000 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:45:
probeer deze eens naast je gewone sickbeard te installeren:
http://dl.dropbox.com/u/8...eard-S_A_Mstr_arm-x19.zip
http://dl.dropbox.com/u/8...ickBeard-S_A_Mstr_x86.zip

ik heb de ruwe aanpassingen gedaan, maar niet getest. Package heet nu SickBeard-S, en luistert op poort 7072
Bedankt voor de genomen moeite, ik heb je intel versie gepakt, en hij installeerd ook goed, alleen komt de webserver niet up. (althans niet te bereiken op 7072)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
wil best eens meekijken via teamviewer? moet iets simpels zijn volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:19
Nosfera7u schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:01:
Heeft er iemand misschien de TS-809U-RP bij de hand ???
...lapje tekst...
Zou iemand dit misschien op kunnen meten ?
Als ik morgen weer op mijn werk ben, dan zal ik de afmetingen posten. Bij mij hangt hij
gewoon in een 19" rack, dus zou gewoon moeten passen.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sl1000 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:35:
wil best eens meekijken via teamviewer? moet iets simpels zijn volgens mij
Ik merk net dat door de installatie van de nieuwe 2e sickbeard package ook me originele sickbeard niet meer up komt. Ook geen herinstallatie helpt.. hmmz

Maar meekijken zou geen overbodige luxe zijn. Ik heb nu helaas geen teamviewer, maar mijn QNAP je is vanaf buiten te bereiken (inclusief ssh) Misschien dat we via DM even wat kunnen regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 10-05-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:19
Nosfera7u schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:01:
...bla bla...
in de specs staat dat de maat : H 88,9 x B 482,6 x D 531,5
...bla bla...
de breedte van de QNAP zelf is 430mm
de breedte van een beugel waar een handgreep aan vast zit is 26,3mm
de breedte van de rails zijn iets minder als 10mm waardoor het geheel exact in een 19" rack gaat

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Senaxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:33:
[...]

Ik merk net dat door de installatie van de nieuwe 2e sickbeard package ook me originele sickbeard niet meer up komt. Ook geen herinstallatie helpt.. hmmz

Maar meekijken zou geen overbodige luxe zijn. Ik heb nu helaas geen teamviewer, maar mijn QNAP je is vanaf buiten te bereiken (inclusief ssh) Misschien dat we via DM even wat kunnen regelen.
sure, vanavond even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
DM in uw inbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
m2dekker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:40:
[...]

de breedte van de QNAP zelf is 430mm
de breedte van een beugel waar een handgreep aan vast zit is 26,3mm
de breedte van de rails zijn iets minder als 10mm waardoor het geheel exact in een 19" rack gaat
Thx voor de informatie :-)

Mvg
Misha

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48

FeaR

In GoT we trust

Dacht vandaag even PS3 Media Server op mijn QNAP 219P+ te installeren maar dat blijkt niet te kunnen? Kan namelijk alleen maar de Intel X86 QKPG vinden en niet de QKPG voor de Marvel CPU's. Google verteld mij ook dat de QNAP 219P+ niet goed genoeg is voor dat soort functies en dat ik dan beter de 239 had kunnen kopen.

Is het wel mogelijk om PS3 Media Server op mijn QNAP 219P+ te draaien? Want wilde eerst even testen of dat een beetje lekker werkt voordat ik een echte mediaspeler wilde gaan kopen. Al twijfel ik of dat überhaupt wel gaat werken. Anders toch maar op de "goede gok" iets van een HDI Dune kopen, want die zien er gewoon niet verkeerd uit. En media sharing zal altijd wel gaan met een NAS :)

Overigens krijg ik wel gewoon Twonky aan de praat door gewoon de QNAP te zeggen dat hij ook een UPnP Media Server is. Maar Twonky is toch niet helemaal je van het vergeleken met de PS3 Media Server.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 10-05-2011 16:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:57
Inmiddels heb ik twee mogelijke NAS apparaten gevonden van Qnap waarvan ik er 1 deze week wil aanschaffen. Ik ga de NAS gebruiken voor backup (vanaf verschillende pc's), het downloaden van dingen via BT en streamen via Twonky naar de PS3.

Keuze is tussen de:

TS-110 (euro 137,-) en TS-112 (euro 157,-)

In de comparison chart van Qnap staat als enige verschil de processor, namelijk 800 Mhz voor de 110 of 1,2 Ghz voor de 112.

Is het aan te raden om voor 1,2Ghz te gaan voor die 20 euro extra? Op zich ben ik niet te beroerd om wat extra uit te geven, maar ik vraag me af of het verschil in snelheid echt cruciaal is voor hetgeen waar ik hem voor ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf de 199P+ (1,6 Ghz, 512 MB) en als ik torrents download en met twonky bezig ben zie ik de processor echt boven de 50% uitkomen. Pieken naar 90%, maar in het algemeen 60/70. Dus ja, ik zou ervoor kiezen om de twee tientjes uit te geven, of zelfs de 119P+ te overwegen.
Bij twonky kun je overigens op deze app. niet transcoden, dat trekken deze beestjes niet.

Qua geheugen maakt het niet zoveel uit, met Transmission en Twonky blijft het geheugen gebruik rond de 110 MB, dus de 256 is ruim voldoende.

Tevens heb i het idee dat de 112 op een 'nieuwer' platform zit, maar dat weet ik niet zeker. Het aantal gelijktijdige gebruikers ligt ook iets hoger, maar daar kom je in thuisgebruik toch niet aan :+

[ Voor 16% gewijzigd door IJsbeer op 11-05-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Dank je. Ik neig zelf ook erg naar die 2 tientjes extra betalen, dus dat ga ik ook maar gewoon doen. De 119 komt meteen weer een stuk duurder uit, en dan schiet ik een beetje m'n doel / budget voorbij. Hoofddoel is echt backup. BT downloaden is best handig en streamen is gewoon een leuke extra maar geen vereiste.

Op dit moment stream en transcode ik via laptop met PS3 media server. Mocht het streamen niet naar wens gaan met de 112 (transcoden kan inderdaad sowieso niet) dan houdt ik gewoon m'n laptop als PS3 media server. Sowieso omdat met transcoden enz. het aantal soorten bestanden en gebruik van ondertiteling erg aangenaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord nog nergens heb kunnen vinden.
Is het mogelijk later nog uit te breiden met extra schijven, welke dan tóch als één volume kunnen worden gebruikt?

Ik zit te twijfelen tussen een Qnap TS-859 Pro+ en een Qnap TS-809 Pro (of evt de rackmount varianten ervan), maar wil later eventeel nog een stel extra schijven kunnen toevoegen als de boel vol raakt. Is dat mogelijk of moet ik dan toch voor bv de Synology RS2211 gaan (9 schijven, uitbreidbaar tot max 22)

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Ja dat kan er zijn verschillende (uitbreidbare) raid opties.
Danny schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:20:
Ik heb een vraag waarop ik het antwoord nog nergens heb kunnen vinden.
Is het mogelijk later nog uit te breiden met extra schijven, welke dan tóch als één volume kunnen worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
Raainman schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:46:
Ja dat kan er zijn verschillende (uitbreidbare) raid opties.
via welke aansluiting zou dat gebeuren? lees: hoe sluit ik bv een tweede set van acht schijven aan (of een tweede volledige NAS)? En begrijp ik goed dat dat ook kan in raid in plaats van alleen JBOD? Heb niet veel zin al m'n data te verliezen als er één schijf mee nokt nml :)

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Ah bedoelde je dat, ik had je verkeerd begrepen. Hierop moet ik het antwoord schuldig blijven.
Danny schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:05:
[...]

via welke aansluiting zou dat gebeuren? lees: hoe sluit ik bv een tweede set van acht schijven aan (of een tweede volledige NAS)? En begrijp ik goed dat dat ook kan in raid in plaats van alleen JBOD? Heb niet veel zin al m'n data te verliezen als er één schijf mee nokt nml :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaaaaalllriiiiiiiiiiight :)

Sinds ik mijn SSD heb steken, vandaag eens een test gedaan, met mijn Latitude E6510 met een Crucial m4 128GB

Gigabit over een 2 TP-Link'en en een 1810G-8 van HP, snelheid is 110 à 113 MB van de NAS naar mijn laptop
Hmmm, tweede test: 85 MB/s

Leuk ding, die QNAP TS 439 Pro II :)

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 12-05-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Spoelly schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:52:
sl1000 ik moest bij toeval mijn systeem even weer herinstalleren door twee nieuwe schijven die ik wou plaatsen..
bij de installatie van de 0.97 versie van spot web krijg ik dit als hij completed is in de browser

Unable to connect to database: Unable to connect to MySQL server: Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)

Ben ik iets vergeten?
Weet jij of sl1000 toevallig nog de oplossing van dit probleem? Heb namelijk hetzelfde probleem, maar in de beantwoording van de vraag van Spoelly eindigt het met de 'teamview sessie' 8)7

Hmm zie nu dat er helemaal geen database en geen gebruiker in phpmyadmin is aangemaakt.

Update: nu heb ik (zoals in deze post: http://gathering.tweakers...message/35612987#35612987 onder het kopje MySQL Database aanmaken) een database en gebruiker aangemaakt, maar nu werkt het nog niet. Blijf dezelfde fout krijgen (zoals die in de quote hierboven)

Update 2: Had spotweb even verwijderd en vervolgens weer erop gezet in de hoop dat hij dan wel een database ging opbouwen, maar helaas... |:(
Database en User zijn wel aangemaakt doordat ik zelf handmatig de database en gebruiker heb aangemaakt, maar de database is geheel leeg (ook geen tabellen of iets dergelijks).

Update 3: Aangemaakte database verwijderd en Spotweb er opnieuw opgezet. Bij de installatie wordt geen database aangemaakt :F

[ Voor 38% gewijzigd door psvjw op 12-05-2011 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Hmm, volgens mij had hij wel een database aan moeten maken (die vervolgens geupgrade wordt). Zie je iets in de log files ?

De database wordt aangemaakt door upgrade-db.php te draaien, maar dan moet hij wel toegang hebben.
Kun jij in je ownsettings eens kijken welk wachtwoord er voor de db gebruikt wordt, en deze op de user spotweb zetten in de database. Kun je dan met dat wachtwoord inloggen ? Maak desnoods zelf een nieuwe (lege) database aan, geef de spotweb user rechten, en probeer upgrade-db.php te draaien (let op via volledige pad naar php (/opt/ext/apache/bin/php meen ik)
psvjw schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:59:
[...]

Update 3: Aangemaakte database verwijderd en Spotweb er opnieuw opgezet. Bij de installatie wordt geen database aangemaakt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb mijn Qnap-je nog niet zo lang, dus ben nog een leek in alle instellingen.

Moet ik eerst naar /opt/ext/apache/bin/php gaan via ExtraPutty? en dan via dat programma (?) upgrade-db.php te draaien?

De database aanmaken en de user rechten geven, heb ik al gedaan via die SQL-query waarvan ik de link hierboven heb gepost.

En welke logfile doel je op? Van Qnap of een bepaalde log van spotweb?
Raainman schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:19:
Hmm, volgens mij had hij wel een database aan moeten maken (die vervolgens geupgrade wordt). Zie je iets in de log files ?

De database wordt aangemaakt door upgrade-db.php te draaien, maar dan moet hij wel toegang hebben.
Kun jij in je ownsettings eens kijken welk wachtwoord er voor de db gebruikt wordt, en deze op de user spotweb zetten in de database. Kun je dan met dat wachtwoord inloggen ? Maak desnoods zelf een nieuwe (lege) database aan, geef de spotweb user rechten, en probeer upgrade-db.php te draaien (let op via volledige pad naar php (/opt/ext/apache/bin/php meen ik)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Ik heb dus helaas een probleem met mijn nieuwe ts-410, heb er nu 3x 2tb wdgreen in in Raid 5, bij schrijfacties loopt de snelheid binnen een paar seconden terug van 3mb naar een paar kb per seconde en zo gaat dat uren door op echt snelheid slak (wat het precies is zie je niet want hij gaat van 0,0001 tot 150gb/s ofwel hij bakt er niets van)

Schijven zijn allemaal smart oke
Cable's zijn ook prima
snelheid staat op 1gbit aan bijde kanten met jumbo uit...
in TOP zie je niets bijzonders max load is 60%

Leessnelheid is wel prima rond de 68MB per sec..

Wie ow wie weet iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Centropy op 12-05-2011 21:47 ]

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Wdgreen werkt niet in raid 5. Zie de duizenden posts op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Maar dit is toch software raid sl1000?
Please vertel er iets meer over aub? ik dacht in een geval van SW Raid het geen probleem zou zijn?

[ Voor 56% gewijzigd door Centropy op 12-05-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Tsja, vertel dat de honderden gebruikers van synology, thecus, netgear enz. Alle softwareraid, allemaal klachten. Ik heb de discussie opgegeven, en ben gestopt met proberen te begrijpen. Ik zie alleen de problemen...

Maar enfin, ik lees nu dat je wel fatsoenlijke leessnelheid hebt, dus het zal iets anders zijn.
Hoe is je netwerk configuratie? Heb je al eens een dd getest van /dev/zero naar een testfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Dat zegt me niets sl1000, ben net nieuw met me nasje dus nog geen idee wat een dd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik begreep dat er voor WDgreens een firmwarefix zou zijn, dat lost dit raid-5 gebeuren niet op?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Die is alleen voor de 4k disk layout, te controleren door in ssh fdisk -lu te draaien. @centropy, als je geen verstand hebt van linux, wil ik wel even remote via ssh of teamviewer meekijken, en nalopen of alle instellingen goed zijn. Misschien valt het allemaal mee, en staat er ergens een vinkje fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
psvjw schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:32:
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb mijn Qnap-je nog niet zo lang, dus ben nog een leek in alle instellingen.

Moet ik eerst naar /opt/ext/apache/bin/php gaan via ExtraPutty? en dan via dat programma (?) upgrade-db.php te draaien?

De database aanmaken en de user rechten geven, heb ik al gedaan via die SQL-query waarvan ik de link hierboven heb gepost.

En welke logfile doel je op? Van Qnap of een bepaalde log van spotweb?

[...]
Ik wil best even via teamviewer meekijken? Via de teamviewer sessie met spoelly heb ik toen nog een aantal verbeteringen in het qpkg aangebracht waardoor de problemen tijdens installatie voorkomen moeten worden. Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig wat er mis gaat tijdens de installatie.

[ Voor 16% gewijzigd door sl1000 op 12-05-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
sl1000 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:32:
[...]

Ik wil best even via teamviewer meekijken? Via de teamviewer sessie met spoelly heb ik toen nog een aantal verbeteringen in het qpkg aangebracht waardoor de problemen tijdens installatie voorkomen moeten worden. Ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig wat er mis gaat tijdens de installatie.
Dat zou fantastich zijn. Ik stuur je ff een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Jeej, de TS-112 is binnen. Vanavond in elkaar zetten.

Weet iemand of het mogelijk is om de NAS bestanden te laten uploaden naar Youtube? Ik heb al zitten zoeken op internet, maar kwam zo 123 niets tegen. Ik bedacht me namelijk opeens, met mijn treurige upload snelheid, dat het heel mooi zou zijn om soms de NAS s'nachts grote videos te laten uploaden. Maar ik vermoed dat er geen browser in zit, kon het niet vinden op de QNAP website in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Heren,

in de laatste SABNZBD 0.6 zie ik deze optie bij mij aanstaan;

Verbreek verbindingen wanneer er niets te doen is - Verbreek verbindingen wanneer de wachtrij leeg is of er gepauzeerd wordt.

Lekker aan laten staan of staat deze optie bij jullie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er trouwens een commando binnen Linux waarmee je de lees of write performance van een volume/disk whatever kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
HyperBart schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:10:
Is er trouwens een commando binnen Linux waarmee je de lees of write performance van een volume/disk whatever kan testen?
Volgens mij kan dat met dd (link) of met een 3rd party programmaatje bonnie++ (link).

Geen idee echter hoe makkelijk bonnie++ te compilen is op de QNAP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Plex Media Server voor Linux is beschikbaar - support voor oa ReadyNas systemen: http://elan.plexapp.com/2...in-friendly-media-server/
Opent dit mogelijkheden voor een Plex Media Server op een QNAP systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik zal eens even neuzen. het avahi bonjour gedeelte is me nog wat onduidelijk. de rest moet wel simpel werkend te krijgen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
wie kan mij helpen? Ik ervaar relatief langzame netwerksnelheden met NFS op mijn ACRYAN PLAYON MINI 2. Samba is domweg sneller. Nu zit ik te roeren in deze site: mpcclub.com waarbij ik denk dat unfs het probleem zou kunnen tackelen. Ik krijg de mini2 niet geconnect op ip met /share/MD0_DATA/Multimedia.Ik heb het stap voor stap gevolgt maar showmount heb al niet. Kan het dus ook niet checken. Ik heb het verder stap voor stap gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
sl1000 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:17:
ik zal eens even neuzen. het avahi bonjour gedeelte is me nog wat onduidelijk. de rest moet wel simpel werkend te krijgen zijn lijkt me.
hmm alle drie de beschikbare versie zijn gecompiled met afhankelijkheden van glibc 2.7.
dat betekend dat ik alle modules moet recompilen met glibc 2.6 support. Erg twijfelachtig dat dat gaat werken. toch nog maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
scorelord schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:11:
wie kan mij helpen? Ik ervaar relatief langzame netwerksnelheden met NFS op mijn ACRYAN PLAYON MINI 2. Samba is domweg sneller. Nu zit ik te roeren in deze site: mpcclub.com waarbij ik denk dat unfs het probleem zou kunnen tackelen. Ik krijg de mini2 niet geconnect op ip met /share/MD0_DATA/Multimedia.Ik heb het stap voor stap gevolgt maar showmount heb al niet. Kan het dus ook niet checken. Ik heb het verder stap voor stap gevolgd.
volgens mij kun je beter bij ACRYAN om raad vragen. 'k heb geen idee wat dat ding kan, of hoe je het moet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
sl1000 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:27:
[...]

volgens mij kun je beter bij ACRYAN om raad vragen. 'k heb geen idee wat dat ding kan, of hoe je het moet instellen
Done.. maar het gaat mij ook even om te checken of ik überhaubt die unfs shares heb op mijn qnap. Ik krijg met nfs-utils ipkg helegaar geen showmount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 09:37
Ik heb mijn TS219P met 2 x 2TB WD20EARS Caviar Green (07MVWB0 - feb 2011) schijven gisteren ontvangen en geïnstalleerd - ik heb de optie RAID1 gekozen ivm back-up/spiegelen belangrijke data - nu zie ik dat de WD schijven mogelijk niet geschikt zijn voor RAID1 en staat de TS219 powerknop al bijna 24 uur rood/groen te knipperen...

Wat kan ik nu doen... nog wachten? Of toch resetten en kiezen voor JBOD? Maar is er dan mogelijk een tool/package voor de TS219 waarmee ik bijvoorbeeld 's nachts de belangrijke data van de ene schijf naar de andere schrijf wordt gekopieerd?

Wie weet raad?

Alvast bedankt,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Pandabeer35 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:03:
Ik heb mijn TS219P met 2 x 2TB WD20EARS Caviar Green (07MVWB0 - feb 2011) schijven gisteren ontvangen en geïnstalleerd - ik heb de optie RAID1 gekozen ivm back-up/spiegelen belangrijke data - nu zie ik dat de WD schijven mogelijk niet geschikt zijn voor RAID1 en staat de TS219 powerknop al bijna 24 uur rood/groen te knipperen...

Wat kan ik nu doen... nog wachten? Of toch resetten en kiezen voor JBOD? Maar is er dan mogelijk een tool/package voor de TS219 waarmee ik bijvoorbeeld 's nachts de belangrijke data van de ene schijf naar de andere schrijf wordt gekopieerd?

Wie weet raad?

Alvast bedankt,
Peter
Ik heb mijn WD20EARS terug gebracht naar MyCom en omgeruild voor 2 andere schijven, sindsdien geen problemen meer met peformance, schrijven, lezen of wat dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
ZiSE schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:54:
Plex Media Server voor Linux is beschikbaar - support voor oa ReadyNas systemen: http://elan.plexapp.com/2...in-friendly-media-server/
Opent dit mogelijkheden voor een Plex Media Server op een QNAP systeem?
Zou zeer fijn zijn als er een Media server zou zijn die films met ondertiteling kan streamen met mijn TS-210, naar mijn PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twonky doet dat toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Maar niet met ondertitels erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
De website van QNAP zegt genoeg;

WD WD20EARS 2000 Note5

Note5 (WD Caviar Green)
These hard disk drives have passed QNAP lab's initial verification of compatibility. However, because many users have reported unstable experience with these hard disk drives, we do not recommend using these had disk drives with QNAP products. WD10EADS-00P8B0 and WD15EADS-00P8B0 are not suggested because of slow performance and stability issues.

Ik zou ze zeker proberen te ruilen. Via de wet koop-op-afstand mag je de koop overeenkomst binnen 7 werkdagen ontbinden.
Pandabeer35 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:03:

Wie weet raad?

Alvast bedankt,
Peter

[ Voor 3% gewijzigd door Raainman op 16-05-2011 14:22 . Reden: koop-of-afstand ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:02
Zonekill schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:08:
[...]

Maar niet met ondertitels erbij.
en ik mis bepaalde formats..of is het mogelijk om codecs toe te voegen oid?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
Ik ben lekker aan het pielen om m'n netwerk zo snel mogelijk te maken voor de TS-112 NAS.

Nou zat ik dus naar mijn Netgear router specificaties te kijken (WNR-2000v2), en zie ik daar dat de ethernet snelheid 100Mbit/s is en de wireless snelheid maximaal 300Mbit/s.

Begrijp ik het nou goed dat ik mijn NAS, die via ethernet op de router is aangesloten, via Wifi nooit sneller zal kunnen benaderen dan de 100Mbit/s van de ethernet aansluiting die van router -> NAS loopt? Dus stel dat je de theoretische Wifi snelheid van 300Mbit/s behaald bottlenecked in dit geval de ethernet poort van de router?
Pagina: 1 ... 4 ... 67 Laatste