Twonky streamt in principe alles. Het ligt aan de PS3 die niet heel veel formaten aan kan zoals bijvoorbeeld .mkvHopjesvla79 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:58:
[...]
en ik mis bepaalde formats..of is het mogelijk om codecs toe te voegen oid?
och, idd.. erge is dat ik dat ook weet...mmmm maandag zeker..... *shame shame*
Hi Ha Hopjesvla
Theoretisch heb je gelijk, maar ik moet nog zien dat ik een link snelheid van 300Mbit/s ergens ga zien. En dan heb je nog te maken met verlies door overhead. Wireless heeft meer overhead dan wired.
Theoretisch ja, praktisch zal je wireless (netto) niet sneller zijn dan wired (verwacht ik).
Maar koop een leuke WNDR3700 en je kunt weer vooruit :-)
Theoretisch ja, praktisch zal je wireless (netto) niet sneller zijn dan wired (verwacht ik).
Maar koop een leuke WNDR3700 en je kunt weer vooruit :-)
menne schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:00:
Ik ben lekker aan het pielen om m'n netwerk zo snel mogelijk te maken voor de TS-112 NAS.
Nou zat ik dus naar mijn Netgear router specificaties te kijken (WNR-2000v2), en zie ik daar dat de ethernet snelheid 100Mbit/s is en de wireless snelheid maximaal 300Mbit/s.
Begrijp ik het nou goed dat ik mijn NAS, die via ethernet op de router is aangesloten, via Wifi nooit sneller zal kunnen benaderen dan de 100Mbit/s van de ethernet aansluiting die van router -> NAS loopt? Dus stel dat je de theoretische Wifi snelheid van 300Mbit/s behaald bottlenecked in dit geval de ethernet poort van de router?
Die 300Mbps is 150Mbps heen en 150Mbps terug. Marketingtrucje. En wat Raainman zegt, die 150Mbps is dus ook maar theoretisch. Grote kans dat je niet eens de helft haalt.
Maar goed, je zult met 100Mbps dus nooit sneller dan ~12MBps halen.
Maar goed, je zult met 100Mbps dus nooit sneller dan ~12MBps halen.
[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 16-05-2011 16:44 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Lijkt me sterk, want ik heb het ooit werkend op een VM'tje gehad...
Of ik ben aan het ijlen...
Vandaag een QNAP TS-859 Pro+ besteld met 8x 3TB Hitachi HDS723030ALA640 welke in Raid 5 zal worden ingesteld. Daarnaast voor de backup van cruciale data (scripts/designs/foto's) een ICY BOX IB-RD4320StUS2 eSATA met 2x 3TB Hitachi HDS5C3030ALA630
Deze 24TB (effectief 21TB) RAID5 set gaat m'n 9TB JBOD homeserver pc vervangen die inmiddels meer dan 2 jaar trouwe dienst heeft vervuld en vervangen moet worden voordat een van de schijven het begeeft.
Na veel wikken en wegen toch voor QNAP gekozen vanwege vele reviews e.d.
Qua mediaspeler zit ik nog aan dVico TVIX m6500's en HD-N1's (elke kamer heeft een mediaspeler), maar die wil ik allemaal gaan vervangen door de HDI Dune HD Max, dus daarvan meteen één meebesteld voor de woonkamer.
Aansluiting met 2x CAT6 op een gigabit switch.
Deze 24TB (effectief 21TB) RAID5 set gaat m'n 9TB JBOD homeserver pc vervangen die inmiddels meer dan 2 jaar trouwe dienst heeft vervuld en vervangen moet worden voordat een van de schijven het begeeft.
Na veel wikken en wegen toch voor QNAP gekozen vanwege vele reviews e.d.

Qua mediaspeler zit ik nog aan dVico TVIX m6500's en HD-N1's (elke kamer heeft een mediaspeler), maar die wil ik allemaal gaan vervangen door de HDI Dune HD Max, dus daarvan meteen één meebesteld voor de woonkamer.
Aansluiting met 2x CAT6 op een gigabit switch.
[ Voor 3% gewijzigd door Danny op 16-05-2011 20:01 ]
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
Klinkt tof. Krijg je hem geconfigureerd thuis? Let er anders op dat je de juiste firmware gebruikt, voor de 16tb+ support.
Heeft je switch wel 802.3ad support?
Hij komt wel met de schijven ingebouwd, maar volgens mij zonder configuratie. nieuwste firmware heb ik al op een usb stick staan iig, dus zover was ik al.sl1000 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:30:
Klinkt tof. Krijg je hem geconfigureerd thuis? Let er anders op dat je de juiste firmware gebruikt, voor de 16tb+ support.
Switch heeft idd 802.3ad ( http://www.routershop.nl/...sco_srw2048_datasheet.pdf - deze)
Tip: begin simpel in failover mode zonder channelling. Ga pas als alles lekker draait verder met het configgen van de channel.
Enneh, vraag gerust als iets je niet helemaal duidelijk is.
ga ik doen, en tnx!sl1000 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:42:
Tip: begin simpel in failover mode zonder channelling. Ga pas als alles lekker draait verder met het configgen van de channel.
edit:
Bij mobile-harddisk.nl - waar ik 'm besteld heb - staat dit:
Volgens mij is dus iig de RAID5 gebuild? Zie ik morgen wel hoor, want hij staat op verzonden, maar toch.Bij een QNAP die incl. schijven besteld wordt plaatsen we de schijven, updaten we de firmware van de QNAP en plaatsen we de schijven in RAID. We kiezen altijd de RAID variant waarbij 1 schijf reduntant is (RAID 1 en RAID5). Mocht u een andere configuratie wensen dan kunt u dat aangeven bij de opmerkingen bij uw bestelling.
[ Voor 44% gewijzigd door Danny op 16-05-2011 21:57 . Reden: update mbt installatie ]
Ik wil graag openVPN gebruiken (zodat ik me shares ook lokaal beschikbaar heb), heeft iemand enige ervaring met het configureren van de openVPN voor een QNAP, ik heb wel de package al geinstaleerd, maar er komt nog veel meer bij kijken zoals key's genereren. Iemand met enige ervaring die hulp kan bieden?
Nieuwste firmware staat er inmiddels op, RAID 5 ingesteld en het ding staat nu te formatteren. Opstarten duurt overigens vrij lang, maar wellicht dat dat sneller gaat nadat hij klaar is met formatteren. Verder werkt alles soepel.Danny schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:45:
ga ik doen, en tnx!
edit:
Bij mobile-harddisk.nl - waar ik 'm besteld heb - staat dit:
Volgens mij is dus iig de RAID5 gebuild? Zie ik morgen wel hoor, want hij staat op verzonden, maar toch.
Opvallend stil ding trouwens voor een bak met 8 hdd's.
edit: formatting gereed. Status: rebuilding (2%). Dat gaat wel ff duren vrees ik.
Overigens zag ik in de logs dat ze bij mobile-harddisk ook al hadden geprobeerd de nieuwste firmware te installeren, maar dat was mislukt. Hier geen probleem mee gehad.
[ Voor 17% gewijzigd door Danny op 17-05-2011 14:30 ]
Rebuilding kan eventueel worden versneld door een commandline commando uit te voeren waarmee meer processorprioriteit aan het rebuilden wordt gegeven. Algemene performance van het systeem kan hier echter wel onder lijden...
tnx, maar is niet echt noodzakelijk. Ik kan de NAS al gewoon volledig gebruiken dus ik ben de inhoud van m'n oude homeserver al aan het overzetten. Verder kan ik de boel al gewoon inrichten qua sabnzbd e.d. Geen haastsl1000 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:56:
Rebuilding kan eventueel worden versneld door een commandline commando uit te voeren waarmee meer processorprioriteit aan het rebuilden wordt gegeven. Algemene performance van het systeem kan hier echter wel onder lijden...

Jij liever dan ik, ik gooi m'n data bijlange nog niet op een RAID-array die nog niet gesync'ed is...Danny schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:13:
[...]
tnx, maar is niet echt noodzakelijk. Ik kan de NAS al gewoon volledig gebruiken dus ik ben de inhoud van m'n oude homeserver al aan het overzetten. Verder kan ik de boel al gewoon inrichten qua sabnzbd e.d. Geen haast
[afbeelding]
Ik KOPIEER he. Dat houdt in dat 't gewoon nog op m'n oude home server blijft staan. Als 't dus fout gaat kan 't gewoon opnieuwHyperBart schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:19:
Jij liever dan ik, ik gooi m'n data bijlange nog niet op een RAID-array die nog niet gesync'ed is...
Hoe kan je dan via een CMDLine naar je QNAP gaan?sl1000 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:56:
Thanks!
[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 17-05-2011 17:09 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
telnet/ssh inschakelen onder network servicesc70070540 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:57:
[...]
Hoe kan je dan via een CMDLine naar je QNAP gaan?
Welke nasbox heb je?Senaxx schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:50:
Ik wil graag openVPN gebruiken (zodat ik me shares ook lokaal beschikbaar heb), heeft iemand enige ervaring met het configureren van de openVPN voor een QNAP, ik heb wel de package al geinstaleerd, maar er komt nog veel meer bij kijken zoals key's genereren. Iemand met enige ervaring die hulp kan bieden?
De QNAP TS-559 Pro II Turbo NAS
Ik heb nog steeds een spotweb issue maar voor de oplossing heb bik even advies nodig omdat de command qnap specifiek is:
Retrieving new Spots from server reader2.newsxs.nl...
Spots in database: 388485
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 1627894
First message number: 1474068
Last message number: 3101962
Current message: 3101891
Retrieving 3101891 till 3101963 (parsed 71 headers, 71 full, verified 71, moderated 0, skipped 0 of 72 total messages)
Processed a total of 72 spots
Finished retrieving spots.
Retrieving new comments from server reader2.newsxs.nl...
Fatal error occured retrieving comments:
Error executing query: Error writing file '/tmp/MY7z9x3H' (Errcode: 28)
#0 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(83): dbeng_mysql->rawExec('SELECT messagei...')
#1 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(141): dbeng_abs->exec('SELECT messagei...', Array)
#2 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotDb.php(409): dbeng_mysql->arrayQuery('SELECT messagei...')
#3 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/retrieve.php(118): SpotDb->getMaxMessageId('comments')
#4 {main}
Op de spotweb forums staat dat je dan:
alter table spots add key (reversestamp);
moet runnen. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat nou kan op de QNAP.
Kan iemand aub de commandline voor de QNAP geven? En als dat niet helpt...database opnieuw aanmaken etc..maar daar heb ik geen zin in eerlijk gezegd.En waarom upgrade-db.php dat nooit heeft gefixed snap ik niet.
Alvast dank!
Retrieving 3101891 till 3101963 (parsed 71 headers, 71 full, verified 71, moderated 0, skipped 0 of 72 total messages)
#0 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_abs.php(83): dbeng_mysql->rawExec('SELECT messagei...')
#1 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_mysql.php(141): dbeng_abs->exec('SELECT messagei...', Array)
#2 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/lib/SpotDb.php(409): dbeng_mysql->arrayQuery('SELECT messagei...')
#3 /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/retrieve.php(118): SpotDb->getMaxMessageId('comments')
#4 {main}
Kan iemand aub de commandline voor de QNAP geven? En als dat niet helpt...database opnieuw aanmaken etc..maar daar heb ik geen zin in eerlijk gezegd.En waarom upgrade-db.php dat nooit heeft gefixed snap ik niet.
Alvast dank!
Vraagje....
Ik heb hier 2qnaps staan en 1 WD mybook world II nu wil ik graag de schijven van de Mybook benaderen vanaf de web file manger van de Qnap is dit mogelijk of kan dit niet omdat je geen iSCSI punt kan aanmaken op de WD ??
Zelf al wel wat gevonden op de Qnap website echter eet deze dit niet.
Made a WD directory under Public share folder in the QNAP NAS
mkdir /share/Public/WD/
Mounted the WD's share (//WDSTORAGE/PUBLIC) thru samba
mount.cifs //WDSTORAGE/PUBLIC /share/Public/WD -o username=admin,password=password
Ik heb hier 2qnaps staan en 1 WD mybook world II nu wil ik graag de schijven van de Mybook benaderen vanaf de web file manger van de Qnap is dit mogelijk of kan dit niet omdat je geen iSCSI punt kan aanmaken op de WD ??
mkdir /share/Public/WD/
mount.cifs //WDSTORAGE/PUBLIC /share/Public/WD -o username=admin,password=password
Meest eenvoudig lijkt me om de phpmyadmin QPKG even te installeren. In phpMyAdmin kun je eenvoudig commando's doorgeven aan mySQL of databases en tables aanmaken/wijzigen.Solstice schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:14:
Ik heb nog steeds een spotweb issue maar voor de oplossing heb bik even advies nodig omdat de command qnap specifiek is:
#4 {main}
Alvast dank!
Ik heb een redelijk trage qnap (TS 209 II), waarop Squeezeserver en NZBget draaien. Als nzbget bezig is met downloaden, parcheck en uitpakken, draait Sqeezeserver voor geen meter meer: geluid hapert en de interface is heel traag.
Kan ik (evt via SSH) prioriteit geven aan Squeezeserver, of NZBget beperken in het gebruik van CPU of RAM?
Kan ik (evt via SSH) prioriteit geven aan Squeezeserver, of NZBget beperken in het gebruik van CPU of RAM?
Al geprobeerd om een "gewoon" mount commando via CLI te geven ipv mount.cifs aan te passen?LightStar schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:20:
Vraagje....
mkdir /share/Public/WD/
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Oke zojuist geprobeerd nu krijg ik het volgende:
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //WD/DATASTORE3,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //WD/DATASTORE3,
missing codepage or other error
In some cases useful info is found in syslog - try
dmesg | tail or so
Vraag;
Ik heb een QNAP TS-859 pro+ en wat ik wil is in mijn windows 7 bak één driveletter voor heel de NAS ipv een voor elke shared folder. Een netwerkverbinding maken naar de nas met \\QNAP-NAS\ wil niet. Ik heb nu een netwerkverbinding Q: naar \\QNAP-NAS\public en heb daarin een shortcut naar \\QNAP-NAS\ dus als ik nu naar Q: ga krijg ik qnap.lnk en als ik die vervolgens aanklik kom ik waar ik wil zijn (namelijk in de lijst met shared folders), maar ik wil die tussenstap er eigenlijk uit hebben zodat ik vanuit Q: direct uitkom bij de lijst met shared folders (public / multimedia / download / recordings etc). Is dat mogelijk?
edit:
al gelukt. op de NAS een share aangemaakt, zelf de map opgegeven als '/' en die share vervolgens gekoppeld aan Q:
Ik heb een QNAP TS-859 pro+ en wat ik wil is in mijn windows 7 bak één driveletter voor heel de NAS ipv een voor elke shared folder. Een netwerkverbinding maken naar de nas met \\QNAP-NAS\ wil niet. Ik heb nu een netwerkverbinding Q: naar \\QNAP-NAS\public en heb daarin een shortcut naar \\QNAP-NAS\ dus als ik nu naar Q: ga krijg ik qnap.lnk en als ik die vervolgens aanklik kom ik waar ik wil zijn (namelijk in de lijst met shared folders), maar ik wil die tussenstap er eigenlijk uit hebben zodat ik vanuit Q: direct uitkom bij de lijst met shared folders (public / multimedia / download / recordings etc). Is dat mogelijk?
edit:
al gelukt. op de NAS een share aangemaakt, zelf de map opgegeven als '/' en die share vervolgens gekoppeld aan Q:
[ Voor 8% gewijzigd door Danny op 18-05-2011 12:33 . Reden: fixed :) ]
Ik heb het alsvolgt
Op de nas heb ik 1 share gemaakt genaamd DataStore 1 2 of 3 deze map heb ik vervolgens als netwerkmount gedaan in windows als drive letter x y of z vanuit hier plaats ik mijn data in submappen.
Dit is de makkelijkste manier na mijn inzien enige nadeel is dat je zo niet bij de default shares zoals Qweb.
Op de nas heb ik 1 share gemaakt genaamd DataStore 1 2 of 3 deze map heb ik vervolgens als netwerkmount gedaan in windows als drive letter x y of z vanuit hier plaats ik mijn data in submappen.
Dit is de makkelijkste manier na mijn inzien enige nadeel is dat je zo niet bij de default shares zoals Qweb.
Zo had ik het inderdaad op m'n oude homeserver ook ingesteld, maar ik wilde eigenlijk de default shares behouden en dus heb ik het opgelost door een share aan te maken met als folder /LightStar schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:37:
Ik heb het alsvolgt
Die share heb ik nu als netwerkmount q: en nu kan ik dus gewoon bij heel de nas (ook de hidden folders/mysql etc) via q:
Dat klinkt intressant ook maar is na kijke hoe ik dat voor mekaar krijg.
Nieuw 'probleem'.
Ik wil m'n films onder 'multimedia/movies' en heb mijn user 'danny' toegang gegeven tot de share 'multimedia'.
Ik wil echter dat user 'kids' geen toegang heeft tot 'multimedia/movies', maar wél tot 'multimedia/kids'. Hoe los ik dat op? Kun je subfolders uberhaupt rechten toekennen?
Ik wil m'n films onder 'multimedia/movies' en heb mijn user 'danny' toegang gegeven tot de share 'multimedia'.
Ik wil echter dat user 'kids' geen toegang heeft tot 'multimedia/movies', maar wél tot 'multimedia/kids'. Hoe los ik dat op? Kun je subfolders uberhaupt rechten toekennen?
Als ik je verhaal goed begrijp kan je het wel voor elkaar krijgen. Bij Access Right Management, moet je op het laatste tabbladDanny schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:43:
Nieuw 'probleem'.
"Enable Advanced Folder Permissions
When this option is enabled, you can edit the folder and subfolder permissions in "Access Right Management" > "Share Folders" > "Share Folders" by clicking the "Folder Permissions" icon"
aanvinken. Dan kan je op het eerste tablad, via je share bij het icoontje folder permissions per user, per folder de rechten toekennen.
[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 18-05-2011 13:52 ]
Ga ik proberen!Senaxx schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:51:
[...]
Als ik je verhaal goed begrijp kan je het wel voor elkaar krijgen. Bij Access Right Management, moet je op het laatste tabblad
"Enable Advanced Folder Permissions
When this option is enabled, you can edit the folder and subfolder permissions in "Access Right Management" > "Share Folders" > "Share Folders" by clicking the "Folder Permissions" icon"
aanvinken. Dan kan je op het eerste tablad, via je share bij het icoontje folder permissions per user, per folder de rechten toekennen.
Kan het kloppen dat dit niet kan bij een TS209 II met firmware versie: 3.3.0 Build 0924T?"Enable Advanced Folder Permissions
Weet er nog iemand een manier om Squeezeserver prioriteit (qua CPU en RAM) te geven boven andere packages (NZBget)?
Jup advanced rights zit pas sinds versie 3.4 er in. En die is niet beschikbaar voor de 109 en 209 seriePurn0 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:33:
[...]
Kan het kloppen dat dit niet kan bij een TS209 II met firmware versie: 3.3.0 Build 0924T?
Weet er nog iemand een manier om Squeezeserver prioriteit (qua CPU en RAM) te geven boven andere packages (NZBget)?
Voor het zetten van een hoge prio voor sbs, browse naar poort 9099 van je nas, ga naar settings, en klik op toggle priority. Klaar
[ Voor 4% gewijzigd door sl1000 op 18-05-2011 17:23 ]
Heel leuk die RSYNC feature. Bij mijn vader een 410 Turbo, ik een 439 Pro, en syncen maar
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Klopt afgelopen week ook deels mijn TS-419 na de TS-410 gekopieerd duurt ff maar dan heb je ook watc70070540 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:09:
Heel leuk die RSYNC feature. Bij mijn vader een 410 Turbo, ik een 439 Pro, en syncen maar
Ik heb nu een 119P+ en 112 via LAN verbonden en ben met zo'n 15000 bestanden is ie al een uur bezig. De 112 gaat nog naar mijn zusje, maar ik vrees dat dat qua tijd uit de klauwen gaat lopen. Hoe is jou ervaring daarmee?c70070540 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:09:
1.12TB koste 30 uur dit via GigaBit lanIJsbeer schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:23:
[...]
Ik heb nu een 119P+ en 112 via LAN verbonden en ben met zo'n 15000 bestanden is ie al een uur bezig. De 112 gaat nog naar mijn zusje, maar ik vrees dat dat qua tijd uit de klauwen gaat lopen. Hoe is jou ervaring daarmee?
[ Voor 2% gewijzigd door LightStar op 19-05-2011 08:47 . Reden: Verbinding ]
Nou, langzaam... Hij is al 19 uur bezig en heeft intussen 5,68GB verstuurd... Mijn vader heeft een 6/1Mbit verbinding en ik een 50/4Mbit. De kopieerslag gaat van mijn vader (1Mbit upload) naar mij (50Mbit download) toe.
De kopieerslag van mij naar mijn vader gaat sneller, zoals verwacht, 4,34GB in ongeveer 4 uur.
Dus dat gaat niet zo snel nee, maar ik heb ook geen haast. Als het maar gebeurt.
De kopieerslag van mij naar mijn vader gaat sneller, zoals verwacht, 4,34GB in ongeveer 4 uur.
Dus dat gaat niet zo snel nee, maar ik heb ook geen haast. Als het maar gebeurt.
De initiele opzet heb ik via LAN gedaan, dat maakt me idd niet zoveel uit. Ik ben benieuwd hoelang het duurt nu ik hem dus op locatie zet, als ik nu weer de rsync taak start is ie een uur bezig, terwijl er (vrijwel) niets is aangepast.
Met 100 Mbit LAN gaat het 'iets' sneller dan via 2 ADSL lijntjes.. Dus ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren, maar daar komen we dan wel vanzefl achter. Jullie zijn nog met de initiele sync bezig.
Met 100 Mbit LAN gaat het 'iets' sneller dan via 2 ADSL lijntjes.. Dus ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren, maar daar komen we dan wel vanzefl achter. Jullie zijn nog met de initiele sync bezig.
Ik zit erover te denken een TS239Pro op de kop te tikken, maar ondanks dat deze FW3,4 zou kunnen hebben, staat deze niet in de lijst van applied models bij advanced folders sharing. Zou het dan wel of niet werken op de TS239Pro?sl1000 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:21:
Jup advanced rights zit pas sinds versie 3.4 er in. En die is niet beschikbaar voor de 109 en 209 serie
Ga ik vanavond even proberen. Bedankt SL!Voor het zetten van een hoge prio voor sbs, browse naar poort 9099 van je nas, ga naar settings, en klik op toggle priority. Klaar
firmware van de ts-239 is identiek aan die van de ts-239 pro II of ts-259, dus dat zal zeker gaan werken.
hou wel rekening dat een TS-239 inmiddels alweer een oud model is, en dat er uiteindelijk (over een paar jaar) wel weer differentatie in support zal plaats gaan vinden.
hou wel rekening dat een TS-239 inmiddels alweer een oud model is, en dat er uiteindelijk (over een paar jaar) wel weer differentatie in support zal plaats gaan vinden.
Nou nee.. ik heb phpmyadmin geinstalleerd en probeer in te loggen met root/admin en krijg #2013 Cannot log in to the MySQL serverDanny schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:37:
[...]
Meest eenvoudig lijkt me om de phpmyadmin QPKG even te installeren. In phpMyAdmin kun je eenvoudig commando's doorgeven aan mySQL of databases en tables aanmaken/wijzigen.
En ja heb tcp/ip ook aangezet zoals geadviseerd in de forums.
Dus ik kom hier niet verder.
Help graag en alvast dank!
Ik zit extern mijn NAS te vullen door via m'n pc een kopieeropdracht te geven, maar vnc is gecrashed. Is het ook mogelijk om vanuit de NAS naar netwerkshares van pc's in hetzelfde netwerk te bladeren of die op een of andere wijze te koppelen zonder dat ik hiervoor directe toegang tot m'n pc nodig heb?
heb zitten kutten en met mijn warrige hoofd per ongeluk hetzelfde portnummer ingegeven voor de admin als sabnzbd. Nu kom ik de admin page niet meer op... weet iemand waar ik dat anders kan wijzigen?
Ik heb ook een leuke computer..
kun je niet :8081 gebruiken over https:?Tranzy schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:49:
heb zitten kutten en met mijn warrige hoofd per ongeluk hetzelfde portnummer ingegeven voor de admin als sabnzbd. Nu kom ik de admin page niet meer op... weet iemand waar ik dat anders kan wijzigen?
heb SSL uitstaan
Bij mij vind heel Qnap Finder niks. Zegt doodleuk dat er geen server gevonden kan worden, terwijl dat ding verder prima draait en van overal bereikbaar isLightStar schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:25:
Qnap finder en daar instellingen aanpassen ?
[ Voor 0% gewijzigd door Danny op 19-05-2011 18:09 . Reden: dt fout |:( ]
ssh toegang?Danny schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:05:
[...]
Bij mij vind heel Qnap Finder niks. Zegt doodleuk dat er geen server gevonden kan worden, terwijl dat ding verder prima draait en van overal bereikbaar is
Of probeer je bakje eens te rebooten?
[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 19-05-2011 19:41 ]
Hmm.. heb er zelf ook mee gekloot, want vind het toch wel handig.Senaxx schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:44:
[...]
De QNAP TS-559 Pro II Turbo NASDus kwa performance moet het genoeg zijn
Heb het nog wel voor elkaar gekregen om de certificaten te genereren maar met de rest loop ik een beetje vast.
Maar ook ik krijg het niet voor elkaar.
Wow wat is dat nou voor adviesLightStar schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:15:
Sabnzb draait op je hdd haal die er eens uit.

Nee, je moet de config handmatig editen. De sabnzbd.ini staat in:
/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbd+/root/.sabnzbd/sabnzbd.ini
Daarin de port aanpassen en daarna SABnzbd herstarten:
/etc/init.d/sabnzbd.sh restart
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Wat is verkeerd aangepast, de poort van de admin interface of die van sabnzd?
Admin interface poort is opgeslagen in /etc/config/uLinux.conf en evt ook te resetten door de resetknop aan de achterzijde van het apparaat 3 sec in te drukken tot je een beep hoort. Poort, admin password, en ipadres worden dan gereset naar default. Het systeem krijgt daarna een dhcp adres.
In het geval dat sabnzbd verkeerd is aangepast, dan moet je via ssh of winscp de config van sabnzbd aanpassen. Versie <0.6 bewaard deze op de locatie hierboven beschreven. Versie 0.6 en nieuwer bewaard dit bestand in /share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/Config
Admin interface poort is opgeslagen in /etc/config/uLinux.conf en evt ook te resetten door de resetknop aan de achterzijde van het apparaat 3 sec in te drukken tot je een beep hoort. Poort, admin password, en ipadres worden dan gereset naar default. Het systeem krijgt daarna een dhcp adres.
In het geval dat sabnzbd verkeerd is aangepast, dan moet je via ssh of winscp de config van sabnzbd aanpassen. Versie <0.6 bewaard deze op de locatie hierboven beschreven. Versie 0.6 en nieuwer bewaard dit bestand in /share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbdplus/Config
Je kan hem toch eerst uitschakelen en de schijfen eruit halen... Lijkt me logisch.Room42 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:05:
[...]
Wow wat is dat nou voor advies![]()
Als je je volumes wilt verkloten moet je dat doen!
Nee, je moet de config handmatig editen. De sabnzbd.ini staat in:
/share/MD0_DATA/.qpkg/SABnzbd+/root/.sabnzbd/sabnzbd.ini
Daarin de port aanpassen en daarna SABnzbd herstarten:
/etc/init.d/sabnzbd.sh restart
Maar wat jij zegt kan idd ook.
Dan word sabnzb niet gestart dus zal je in de nas de poort kunnen wijzigen
Is SSH by default enabled? Stel nu dat SSH niet aanstaat, en je past de poort van sab aan zodat ie gelijk is aan de poort van de admininterface...sl1000 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:36:
Vind ik nog steeds een beetje rigoureus en potentieel gevaarlijk. Nog beter kun je dan gewoon SABnzbd even stoppen met:LightStar schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:41:
[...]
Je kan hem toch eerst uitschakelen en de schijfen eruit halen... Lijkt me logisch.
Maar wat jij zegt kan idd ook.
/etc/init.d/sabnzbd.sh stop
Te rigoureus, want alle configfiles staan op de hardisk. Het is bijna hetzelfde alsof je een normale pc zonder harddisk start. Zonder hardisk kun je dus niets configuren. Hooguit zou je de disk aan een andere pc kunnen hangen, de partitie mounten en de betreffende configfiles aanpassen. Maar of dat de eenvoudigste manier is?
uhm bij mij staan deze niet op de hdd..(althans niet de webinterface). gezien die ook netjes start zonder hdd's dus zal je in de webinterface van de nas kunnen aanpassen
[ Voor 9% gewijzigd door LightStar op 20-05-2011 07:13 ]
De firmware staat apart van de hdd, dus je krijgt inderdaad een webinterface, Dat is echter niet de normale interface maar een initiële setup wizard die je o.a. ook vraagt om een nieuwe firmware bestand te uploaden, etc.
Hier kun je dit soort settings niet aanpassen. en al helemaal niet opslaan omdat hiervoor de interne hdd nodig is.
bij stap 2 van de wizard zul je al de vraag krijgen om de HDD's te plaatsen...
Hier kun je dit soort settings niet aanpassen. en al helemaal niet opslaan omdat hiervoor de interne hdd nodig is.
bij stap 2 van de wizard zul je al de vraag krijgen om de HDD's te plaatsen...
Ik zie dat niemand reageerd op mijn phpmyadmin issue dat ik met root en password admin er NIET in kan loggen.
Is de user/password combo veranderd?
Ik krijg na reboot etc nog steeds #1045 Cannot log in to the MySQL server
Is er door spotweb install van sl1000 een andere user/password voor phpmyadmin?
Is de user/password combo veranderd?
Ik krijg na reboot etc nog steeds #1045 Cannot log in to the MySQL server
Is er door spotweb install van sl1000 een andere user/password voor phpmyadmin?
[ Voor 34% gewijzigd door Solstice op 20-05-2011 11:44 ]
Nope, mijn installatie weet het wachtwoord niet eens.
je kunt in de admin gui het wachtwoord van de root user terugzetten naar default. is een knopje voor.
je kunt in de admin gui het wachtwoord van de root user terugzetten naar default. is een knopje voor.
Heren,
Iemand ervaring met WebDav? Ik probeer het aan de praat te krijgen maar het lukt niet. Ik heb de volgende tutorials geprobeerd:
http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=229
http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=233
Helaas krijgt mijn iPhone app geen verbinding, soms krijg ik time out bij het laden en soms geeft ie gelijk een error (afhankelijk van welk adres ik probeer). Het meest logische adres om in te vullen is naar mijn mening de volgende:
http://192.168.1.15/multimedia (vast IP adres en de map multimedia heeft WebDav rechten voor admin gebruiker)
Bij deze melding krijg ik de volgende fout: 405 (Method not allowed) The requested method PROPFIND is not allowed for the URL /multimedia
Mijn onzekerheden:
1. Is het pad goed? moet daar niet nog iets van poortnummer bij of iets dergelijks? Mis ik misschien nog wat anders?
2. Even voor de zekerheid; WebDav kan je toch ook gewoon intern gebruiken? Het is toch niet zo dat het alleen werkt voor externe benadering?
Hoop dat iemand een goede suggestie heeft!
Iemand ervaring met WebDav? Ik probeer het aan de praat te krijgen maar het lukt niet. Ik heb de volgende tutorials geprobeerd:
http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=229
http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=233
Helaas krijgt mijn iPhone app geen verbinding, soms krijg ik time out bij het laden en soms geeft ie gelijk een error (afhankelijk van welk adres ik probeer). Het meest logische adres om in te vullen is naar mijn mening de volgende:
http://192.168.1.15/multimedia (vast IP adres en de map multimedia heeft WebDav rechten voor admin gebruiker)
Bij deze melding krijg ik de volgende fout: 405 (Method not allowed) The requested method PROPFIND is not allowed for the URL /multimedia
Mijn onzekerheden:
1. Is het pad goed? moet daar niet nog iets van poortnummer bij of iets dergelijks? Mis ik misschien nog wat anders?
2. Even voor de zekerheid; WebDav kan je toch ook gewoon intern gebruiken? Het is toch niet zo dat het alleen werkt voor externe benadering?
Hoop dat iemand een goede suggestie heeft!
Kan ik mijn TS209-II eigen ook 7Z files laten uitpakken? unrar (via SSH) pakt geen 7Z files.
Misschien dat je via ipkg 7zip kunt installeren. Ik liep er voor mijn qpkg's iig tegen aan dat de 209 standaard geen 7zip support heeft. de andere QNAP's hebben dit wel. daarom zijn de qpkg's voor de x09's ook groter, ze zijn gewoon gepackaged ipv met 7zip.
Excuses voor de late reactie.. omstandigheden. Maar heb via de conf file de poort aangepast.sl1000 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:36:
Ik had het poortnummer van de webadmin hetzelfde gegeven als sabnzbd. Dacht het makkelijk op te lossen door Sabnzbd een andere poort geven en te rebooten dit werkte vreemd genoeg niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 20-05-2011 13:49 ]
Oei... Optware is geinstalleerd, maar hoe krijg ik dan 7zip geinstalleerd? Ben n00bsl1000 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:43:
Misschien dat je via ipkg 7zip kunt installeren. Ik liep er voor mijn qpkg's iig tegen aan dat de 209 standaard geen 7zip support heeft. de andere QNAP's hebben dit wel. daarom zijn de qpkg's voor de x09's ook groter, ze zijn gewoon gepackaged ipv met 7zip.
... Ben al wat verder
Weet er iemand wat ik achter ipkg list moet typen zodat de lijst niet ineens uitrolt, maar telkens een beetje laat zien als ik op een toets druk?
[ Voor 32% gewijzigd door Purn0 op 20-05-2011 16:26 ]
Ipkg list | grep 7z
als het goed is heet het pakket p7zip
Dit installeer je met:
Ipkg install p7zip
als het goed is heet het pakket p7zip
Dit installeer je met:
Ipkg install p7zip
[ Voor 69% gewijzigd door sl1000 op 20-05-2011 17:26 ]
Webdav hebben we op het werk op de qnap staan. Is onder windows vaak erg lastig goed werkende te krijgen. Vooral onder windows 7. Wij gebruiken het puur voor externe verbindingen, met interne heb ik geen ervaring.
Onder windows 7 werkt het met Netdrive erg goed.
Voorbeeld van een url: 92.6x.xx1.1x2/huismeester/#
(in het ip enkele getallen veranderd in een x)
Onder windows 7 werkt het met Netdrive erg goed.
Voorbeeld van een url: 92.6x.xx1.1x2/huismeester/#
(in het ip enkele getallen veranderd in een x)
Aha..ik dacht dat die bedoeld was om de password van de database te veranderen.sl1000 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:49:
Nope, mijn installatie weet het wachtwoord niet eens.
Thnx!
Installeren van 7z is gelukt. Bedankt SL!
Alleen geeft ie nu aan (ook bij het uitpakken van RAR bestanden): No space left on device
En dat terwijl ik nog iets van 300Gb van de 1,5 TB vrije ruimte zou moeten hebben.
Alleen geeft ie nu aan (ook bij het uitpakken van RAR bestanden): No space left on device
En dat terwijl ik nog iets van 300Gb van de 1,5 TB vrije ruimte zou moeten hebben.

Waar probeert ie te schrijven dan? Doe op die locatie eens:Dan krijg je de vrije ruimte op die locatie te zien. Je kunt de punt ook vervangen door een absoluut pad (/share/MD0_DATA/) of weglaten om een overzicht te krijgen van alle mount points en de vrije en gebruikte ruimte aldaar.
df . -h
Wat is eigenlijk des systemtemperatuur die maximaal aangeraden wordt?
Mijn QNAP 119-TS staat nu op 52 graden, en ik vroeg me af of dit niet kritiek is?
Mijn QNAP 119-TS staat nu op 52 graden, en ik vroeg me af of dit niet kritiek is?
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 23-05-2011 14:48 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Heb afgelopen weekend mijn TS-509Pro van een kleine upgrade voorzien. Heb de standaard 1,6GHz Celeron cpu vervangen door een E7600 aan 3,06GHz. Heb de standaard passieve heatsink toch maar vervangen door de meegeleverde boxed cooler
De 1 GB RAM heb ik ook maar direct vervangen door 4 GB (wel enkel 3,5 GB te gebruiken door de qnap).
Grote probleem was oorspronkelijk dat ik beschik over een oudere TS-509Pro met slechts 5 SATA poorten (de laatste versies hebben er 7) en de BIOS was ook een verouderde versie waarmee cpu upgrades niet mogelijk waren. Gelukkig had iemand op het qnap forum een manier gevonden om de BIOS te upgraden waarna dit probleem niet meer bestond.
One happy camper over here
Grote probleem was oorspronkelijk dat ik beschik over een oudere TS-509Pro met slechts 5 SATA poorten (de laatste versies hebben er 7) en de BIOS was ook een verouderde versie waarmee cpu upgrades niet mogelijk waren. Gelukkig had iemand op het qnap forum een manier gevonden om de BIOS te upgraden waarna dit probleem niet meer bestond.
One happy camper over here
Pics or it didn't happen
http://www.deyterra.com
Ok then 
Screen van de BIOS update:

Screen van de BIOS na de update en na cpu/ram upgrade:

Kan ook nog foto's erop zetten van het moederbord zelf met alles erop of van de TS-509pro zelf maar dan moet ik tot straks wachten, die heb ik nog niet online gezet
Screen van de BIOS update:

Screen van de BIOS na de update en na cpu/ram upgrade:

Kan ook nog foto's erop zetten van het moederbord zelf met alles erop of van de TS-509pro zelf maar dan moet ik tot straks wachten, die heb ik nog niet online gezet
Ja graag! Daar ben ik ook nieuwschierig naar. Had werkelijk geen idee dat die QNAP's ook te modden waren
Dat zijn ze ook niet allemaal. De vroegere 509 en 809 in ieder geval wel (core2duo's tot maximum de E7600). Er is een heel topic over op het QNAP forum.
Hier is iig een voor en na foto van het moederbord:

De koeler paste wel heel erg krap, slechts een paar mm (je ziet hem maar net helemaal achteraan op deze foto).
Hier is iig een voor en na foto van het moederbord:

De koeler paste wel heel erg krap, slechts een paar mm (je ziet hem maar net helemaal achteraan op deze foto).

Heel cool!
Bedankt voor de foto's. Mooi maatwerk
Bedankt voor de foto's. Mooi maatwerk
Excuses dat ik alleen maar vragen stel. Ik zou graag ook anderen helpen, maar iedereen weet meer dan ik
Ik ben een Blu-ray van 24 Gb aan het uitpakken met unrar via SSH. Dat duurt heel lang: 11 uur en 40 minuten om precies te zijn. CPU load zit op 101%.
Ik dacht dat uitpakken lekker 's nachts te laten doen, maar dat lijkt te stoppen zodra ik de SSH terminal sluit... Klopt dat? Kan ik het uitpakken ook laten doorgaan zonder dat er een terminal open hoeft te blijven staan?
Ik ben een Blu-ray van 24 Gb aan het uitpakken met unrar via SSH. Dat duurt heel lang: 11 uur en 40 minuten om precies te zijn. CPU load zit op 101%.
Ik dacht dat uitpakken lekker 's nachts te laten doen, maar dat lijkt te stoppen zodra ik de SSH terminal sluit... Klopt dat? Kan ik het uitpakken ook laten doorgaan zonder dat er een terminal open hoeft te blijven staan?
Ik zou heel gelukkig worden als dat kon, maar mijn TS209-II biedt me die optie niet (of ben ik blind?
[*frustratie*]
Wat een waardeloze review van tweakers zeg. Kwalitatief echt uitermate teleurstellend.
[/*frustratie*]
Wat een waardeloze review van tweakers zeg. Kwalitatief echt uitermate teleurstellend.
[/*frustratie*]
Cool...
Ik probeer dit aan de gang te krijgen met het "screen" ipkg. Op zich lukt dit wel maar ik weet niet hoe je vanuit een script de volgende regel kan uitvoeren.Purn0 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:05:
Excuses dat ik alleen maar vragen stel. Ik zou graag ook anderen helpen, maar iedereen weet meer dan ik![]()
Ik ben een Blu-ray van 24 Gb aan het uitpakken met unrar via SSH. Dat duurt heel lang: 11 uur en 40 minuten om precies te zijn. CPU load zit op 101%.![]()
export TERMINFO=/mnt/ext/usr/share/terminfo
Nu moet dit iedere reboot opnieuw gedaan worden.
Ik ben het helemaal met ze eens, begrijpen ze het nou nooitsl1000 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:55:
[*frustratie*]
[/*frustratie*]
Had inderdaad wat uitgebreider (maar in ieder geval kloppend) gekund.sl1000 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:55:
[*frustratie*]
[/*frustratie*]
QNAP heeft nieuwe apparaten aangekondigd:
- x79
- x59
- MS2000 (media player, lijkt een 219P+ behuizing met media functionaliteit?)
En firmware versie 3.5:
http://qnap.com/PressRelease_detail.asp?pr_id=241
- x79
- x59
En firmware versie 3.5:
Helaas geen Realtime sync voor ARM based app's.New in V3.5 comes advanced support for business customers, including LDAP support, iSCSI LUN backups, anti-virus application, and military-grade AES encryption for NAS volumes and externally attached storage. The new firmware will be installed in new Turbo NAS models and is available for free download for legacy users.
[ Voor 22% gewijzigd door IJsbeer op 24-05-2011 15:47 ]
Klopt, zit inderdaad een vga aansluiting op.c70070540 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:19:
Zit er ook een VGA aansluiting op zo een apparaat dan?
Hoop dat ze bij die nieuwe 3.5 firmware hun core components not eens een flinke upgrade geven. Sommige dateren van 2005 las ik onlangs op het qnap forum (bijv. Busybox). Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de nieuwere generatie enkel nog atoms gebruiken, ze zijn wel zuiniger maar ook wel een stuk minder krachtig. Nu ja, alles heeft zijn voor- en nadelen uiteraar.
MS2000 is een beetje een combinatie van een nmp1000p en een 219p+ nas, maar dan nog iets sneller. Zal ff loeren of al wat specs mag posten.IJsbeer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:38:
- x79
- x59
En firmware versie 3.5:
[...]
Helaas geen Realtime sync voor ARM based app's.
Busybox zit iets gecompliceerder in elkaar. Deze is door qnap zelf in sourcecode behoorlijk aangepast, en word bij elke firmware ook wel licht gewijzigd. Het is dus geen oude versie, maar een hele speciale. Vervangen van deze versie door een nieuwe standaard busybox sloopt dan ook gelijk de gui van de qnap (aanmaken users, wijzigen wachtwoorden, etc). Mensen worden op het verkeerde been gezet doordat het versienummer niet wordt aangepast.bollewolle schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:53:
[...]
Klopt, zit inderdaad een vga aansluiting op.
Hoop dat ze bij die nieuwe 3.5 firmware hun core components not eens een flinke upgrade geven. Sommige dateren van 2005 las ik onlangs op het qnap forum (bijv. Busybox). Ik vind het persoonlijk wel jammer dat de nieuwere generatie enkel nog atoms gebruiken, ze zijn wel zuiniger maar ook wel een stuk minder krachtig. Nu ja, alles heeft zijn voor- en nadelen uiteraar.
En een beschrijving van hun testopstellingDanny schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:38:
[...]
Had inderdaad wat uitgebreider (maar in ieder geval kloppend) gekund.
Welke drives, in welke raidset? Systeem uit laten syncen, of was hij misschien nog wel aan het builden? Bitmap aan? Getest via samba of nfs? En met welke firmware versie dan? etc etc etc.
En dan dat idiote lijstje bij de conclusie met punten die niet onderbouwd zijn, etc. Echt tweakers.net onwaardige kwaliteit..
De x59 reeks? Mis ik hier iets? Ik heb al een tijdje de TS-559 Pro II Turbo NAS hier lekker aan het draaien?IJsbeer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:38:
- x79
- x59
En firmware versie 3.5:
@sl1000 had jij nog gekeken naar die package van Plex Media Server?
[ Voor 80% gewijzigd door Senaxx op 24-05-2011 17:33 ]
Ja, plex is niet mogelijk totdat ze er een build van maken, welke geschikt is voor de qnap.
Ik zie meer heil in xbmc momenteel...
Ik zie meer heil in xbmc momenteel...
Even een kickjeAW_Bos schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:48:
Wat is eigenlijk des systemtemperatuur die maximaal aangeraden wordt?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
119 gewoon of +? Gewone versie is passief gekoeld. Volgens mij mogen die gerust 70+ graden worden