☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Daarom neig ik naar de QNAP TS-410. Dit is inmiddels niet meer de nieuwste en ook niet de snelste, maar biedt alle functies die ik nodig heb en is inmiddels nog maar rond de 300 Euro. Ook is mij het verschil met de 412 niet helemaal duidelijk, buiten de iets snellere CPU (die ik niet nodig heb) zie ik geen verbeteringen.
Heeft iemand nog redenen om toch voor een duurdere te gaan zoals de 439?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Als ik je zo hoor, ga dan rustig voor de 410. Prima apparaat!Beaves schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:52:
Ik wil een NAS kopen om mijn groeide fotoverzameling kwijt te kunnen en mijn oog is gevallen op een QNAP systeem waar 4 disken in kunnen. Maar dan, welke is voor mij de juiste? Ik heb geen hoge eisen, ik hoef geen supersnel download en unrar systeem (ik download nooit iets) en ook I/O hoeft niet met de hoogste snelheid plaats te vinden. Wat ik verder wel belangrijk vind is dat RAID expansion mogelijk is.
Daarom neig ik naar de QNAP TS-410. Dit is inmiddels niet meer de nieuwste en ook niet de snelste, maar biedt alle functies die ik nodig heb en is inmiddels nog maar rond de 300 Euro. Ook is mij het verschil met de 412 niet helemaal duidelijk, buiten de iets snellere CPU (die ik niet nodig heb) zie ik geen verbeteringen.
Heeft iemand nog redenen om toch voor een duurdere te gaan zoals de 439?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ook is het model net op de markt, waardoor je langer verzekerd bent van goede support.
als je verder niet download, en niet van plan bent om verdere qpkg's te installeren zie ik weinig reden om een duurdere intel versie te nemen.
de intel versie is vooral sneller, en heeft meer support voor qpkg's omdat er nueenmaal qpkg's bestaan die alleen op de intel werken.
neem wel goede, gesupporte, disken. dus liever geen WD, maar bv Hitachi's.
ik heb de laatste update voor SABNZBD gedownload, is een .exe bestand, kan iemand mij even opweg helpen hoe ik die over de bestaande versie van SAB op de QNAP TS-110 heen kan zetten?
Of kan dit alleen middels een QPKG?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
een .exe gaat nooit werken, die is voor het windows platform bedoelt. Als je om een qpkg heen wil werken moet je de tar.gz versie downloaden en op commandline een hele boel gaan prutsen.
Kan ookBeaves schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:21:
Dank voor de reacties, WD's was ik niet van plan te kopen, ik dacht aan de 2TB Seagate's, ST2000DL003. Deze is volgens de comp. list volledig compatible met o.a. de 410 en de 412.
Gelukt!!!sl1000 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:23:
@golfgti: Kort door de bocht: kan alleen middels een QPKG. zie de startpost voor de laatste versie (Het grote QNAP topic - Deel 2). je kunt deze gewoon over de huidige versie heen installeren als je al een versie van 0.6 hebt draaien. zit je nog op 0.5.6 of lager, dan is het beter sabnzbd even te deinstalleren, dan het optware qpkg te installeren en in te schakelen, en daarna pas het 0.6.1 qpkg te installeren.
een .exe gaat nooit werken, die is voor het windows platform bedoelt. Als je om een qpkg heen wil werken moet je de tar.gz versie downloaden en op commandline een hele boel gaan prutsen.
En bedankt voor de tijd/info.
rsync error: error starting client-server protocol (code 5) at main.c(1803) [sender=3.0.6]
Via de commandline loopt het als een trein, maar graag het geconfigureerd hebben in de app zelf.
Wie heeft een idee ?
Edit: waar ik zelf aan zit te denken is een vpn tunnel, is dat een idee ?
En wat als ik browser toegang (en download) voldoende vindt ?
[ Voor 21% gewijzigd door Raainman op 25-05-2011 10:50 . Reden: Aanvulling + typo ]
Geen idee wat je precies wilt met je script, maar het unrarren op de achtergrond (wat doorgaat als je je terminal sluit) is met screen gelukt! Kan idd gewoon geinstalleerd worden mbv van ipkg install screenwortelsoft schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:33:
Ik probeer dit aan de gang te krijgen met het "screen" ipkg. Op zich lukt dit wel maar ik weet niet hoe je vanuit een script de volgende regel kan uitvoeren.
export TERMINFO=/mnt/ext/usr/share/terminfo
Nu moet dit iedere reboot opnieuw gedaan worden.
Nieuw screen geopend voor elke unrar actie en uiteindelijk een nieuw screen geopend en putty afgesloten. Nasje bleef lekker doorbrommen en heeft de rest van de dag (en nacht) zo'n 50Gb uitgepakt
Geen idee of dit DE manier is, maar het werkt!
Er is net een nieuwe 3.4.x versie verschenen, maar ik wacht nog maar even.
Maar ben op zoek naar een NAS en had mijn oog laten vallen op een QNAP Turbostation TS-119P+ (1,6Ghz, 512MB).
Maar ik kan nergens vinden of deze het aankan om een download uit te pakken (sabnzbd, dus par) en tegelijkertijd vlekkeloos een HD film te streamen.
Ik heb het vinkje 'Incremental' gevonden.. .zucht... Het is nu een kwestie van een paar minuten voor een sync van 35 gig/15.000 bestanden. Komend weekend ga ik hem uit het lan halen en via internet syncen, ben benieuwdIJsbeer schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:23:
[...]
Ik heb nu een 119P+ en 112 via LAN verbonden en ben met zo'n 15000 bestanden is ie al een uur bezig. De 112 gaat nog naar mijn zusje, maar ik vrees dat dat qua tijd uit de klauwen gaat lopen. Hoe is jou ervaring daarmee?
Verwijderd
Waarvoor ga ik het gebruiken?
- Als home-file-server, vooral media
- Media-streaming naar verschillende merken PC/TV (720/1080p)
- Seedbox (torrenting)
- (Eventueel bij LAN games, als dedicated server)
Wat moet het ding liefst kunnen?
- 24/7 draaien, wel sleep-mode wanneer er geen activity is
- Liefst interne voeding, haat al die adapters (dus geen 4-bay model..)
- Toch wel 5TB usable space in RAID5 (dus minstens 4-bay model denk ik..)
- Features: seedbox (met Transmission Qpkg), semi-DLNA media streaming naar Samsung LED-TV met Twonky, Remote Management via internet
Nu zit ik nog wel met enige vragen
Mijn keuze ging uit naar de TS-410 of TS-412, omdat deze 4 bays hebben en nog redelijk betaalbaar zijn. Wat is het verschil tussen zo'n SoC en Marvell CPU?
Kan ik 3 disks instellen als RAID5 en 1 disk als JBOD?
Heeft er iemand nog bemerkingen voor mij? Ik kom altijd zaken te weten eens ik het ding thuis draaiende heb
Had je deze gelezen ? (een paar berichten terug)Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:57:
Hey iedereen, na twee dagen opzoekwerk heb ook ik besloten om over te gaan tot de aankoop van een NAS, en meer bepaald van een QNAP.
...
Mijn keuze ging uit naar de TS-410 of TS-412, omdat deze 4 bays hebben en nog redelijk betaalbaar zijn. Wat is het verschil tussen zo'n SoC en Marvell CPU?
Kan ik 3 disks instellen als RAID5 en 1 disk als JBOD?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36097544
En Raid5 icm Jbod moet wel kunnen.
Verwijderd
Dank voor de tip!
die 410 is inmiddels echt een oud beestje, en zal niet heel lang meer gesupport worden, en de 412 is pas nieuw.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:47:
Had ik niet gelezen, maar zelf al wel op uit gekomen. Ben alleen nog niet overtuigd van het prijsverschil tussen de twee: TS-410 (315€) en TS-412 (396€). Vind het wel een groot verschil.
Dank voor de tip!
Enne bij Mycom (bijvoorbeeld) is die 412 slechts 368 euro. dus dat valt dan ook weer mee.
pricewatch: QNAP TS-412 Turbo NAS
Verwijderd
Hoi sl1000,sl1000 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:15:
Ook is het model net op de markt, waardoor je langer verzekerd bent van goede support.
Heb nu al twee jaar een qnap en de upgrades gaan maar door.
Zat al te denken aan vervanging toen je berichtje verscheen, met een 1.2GHz en 512MB DDRII RAM is er naar mij inziens niet echt iets nieuws voor vervanging.
Hoe lang is de support met updates normaal gesproken?
Geen ervaring mee, maar wel tussen twee QNAPjes. Het heeft voor mij even geduurd voordat ik op de eerste pagina niet Sync NAS maar RSYNC in het dropdowntje had geselecteerd en het toen 'ineens' wel werkte....Freezerator schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:05:
Heeft iemand hier een rsync tussen een qnap en synology aan de praat gekregen? Ik kan vanaf de qnap wel via de commandline rsycen, maar niet via de remote replication optie. Ik krijg de foutmelding rsync: server sent "SSH-2.0-OpenSSH_5.2" rather than greeting
rsync error: error starting client-server protocol (code 5) at main.c(1803) [sender=3.0.6]
Via de commandline loopt het als een trein, maar graag het geconfigureerd hebben in de app zelf.
Na een geheugen upgrade van mijn TS559Pro+ krijg ik de QNAP niet meer aan de praat onder het statische IP 192.168.1.100. Elk ander statisch ip en DHCP adres werkt wel, behalve 192.168.1.100.
Onder beide LAN porten geprobeerd, met alle QPKG's en functies uitgeschakeld, inclusief reboot, maar er lijkt geen leven in te krijgen met dat IP adres

Heeft iemand ervaring met dit probleem? De QNAP heeft een half jaar probleemloos gewerkt met dit IP

edit: Het was mijn eigen pc die problemen had, na een reboot werkt alles weer. QNAP
[ Voor 18% gewijzigd door RambOo op 27-05-2011 14:10 ]
Waar staan de spindown instellingen? (of zijn die er niet? ik kan ze namelijk niet vinden)
Zijn er meer mensen die met films afspelen naar de PS3 mbv de PS3 Media Server dat filmbestanden haperen? Het gebeurd altijd na ongeveer 20 sec, alsof er een buffer vol loopt.
maar nu krijg ik die hardeschijven niet aan de gang
Weet iemand wat de oorzaak is misschien zijn de hd's niet compatible ?
Groet
Pater
Systeembeheer/HardwareMattie84 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:31
Waar staan de spindown instellingen? (of zijn die er niet? ik kan ze namelijk niet vinden)
Zou moeten werken...heb er 2 in een 219P+ draaien zonder problemen. Wat bedoel je met "krijg ik niet aan de gang"?Pater19 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:35
Ik heb een paar dagen geleden een Qnap ts 212 gekocht met 2 SAMSUNG HD204UI 1AQ1 2TB
[ Voor 52% gewijzigd door KL643 op 27-05-2011 21:12 ]
Heb je de firmware update ook voor de schijven gedaan?Pater19 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:35:
Ik heb een paar dagen geleden een Qnap ts 212 gekocht met 2 SAMSUNG HD204UI 1AQ1 2TB
Groet
Pater
Note10 (Samsung HD204UI 2TB)
To use this hard disk model with QNAP products, please back up the disk data (if any) and follow the guide below to apply the patch for improved data integrity.
http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386
Let op dit moet je op je pc uitvoeren, alle schijven in je pc de satakabel los halen en de samsung schijf als enige aan de pc hangen. Usb bootdisk maken, exe van samsung der op. Daarna booten vanaf de usb en exe uitvoeren.
Bij mijn TS-259 Pro deden de disken het al zonder de update uit te voeren, maar ik heb het toch maar gedaan.
dan is dat het probleem denk ik/hoop ik
[ Voor 6% gewijzigd door Pater19 op 28-05-2011 01:53 ]
Let op, dit is niet nodig wanneer de productiedatum (staat op de schijven) gelijk of later is dan januari 2011Pater19 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:01:
ik heb geen firmware updste over de schijven gedaan.
dat is dat het probleem denk ik
Bron
+ de bug in de firmware van de HD204UI schijven zou niks te maken moeten hebben met het niet aan de praat krijgen. Deze zorgt er alleen voor dat in bepaalde gevallen (wanneer S.M.A.R.T. data wordt uitgelezen en tegelijkertijd naar de schijven wordt geschreven) er bad sectors ontstaan. Ik heb ze zelf ook draaien.
[ Voor 39% gewijzigd door RambOo op 27-05-2011 23:15 ]
RambOo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:12:
[...]
Let op, dit is niet nodig wanneer de productiedatum (staat op de schijven) gelijk of later is dan januari 2011
Bron
+ de bug in de firmware van de HD204UI schijven zou niks te maken moeten hebben met het niet aan de praat krijgen. Deze zorgt er alleen voor dat in bepaalde gevallen (wanneer S.M.A.R.T. data wordt uitgelezen en tegelijkertijd naar de schijven wordt geschreven) er bad sectors ontstaan. Ik heb ze zelf ook draaien.
Verwijderd
Installaties van Optware (0.99.163) en SABNZBD (0.6.1) verlopen zonder foutmeldingen en zijn beiden geactiveerd. Poort 8800 geFFWD naar lokaal IP adres van de QNAP voor zowel TCP als UDP. Maar helaas: Oops! Google Chrome could not connect to XX.XX.XXX.XX:8800 (XX= extern ip adres).
Wat zie ik over het hoofd?

Mijn preinstalled mysql server is gecrasht en er valt niet meer op in te loggen.
Iemand enig idee hoe ik de preinstalled mysql server opnieuw kan installeren ?
Werkt het via je interne ip adres wel ?Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 08:46:
QNAP TS-112 draait prima op nieuwste firmware 3.4.3 Build 0520T, maar helaas krijg ik geen toegang tot SABNZBD.
Installaties van Optware (0.99.163) en SABNZBD (0.6.1) verlopen zonder foutmeldingen en zijn beiden geactiveerd. Poort 8800 geFFWD naar lokaal IP adres van de QNAP voor zowel TCP als UDP. Maar helaas: Oops! Google Chrome could not connect to XX.XX.XXX.XX:8800 (XX= extern ip adres).
Wat zie ik over het hoofd?
Verwijderd
Vergeten te vermelden, helaas ook niet via het interne adres. De installatie van de twee QPKG's ook 2x opnieuw uitgevoerd en een soft reset. Firewall van de router uitgezet. Helaas zonder resultaat. Overige functionaliteiten werken prima, ook via het web (mycloudnas en via forwarding via mijn eigen domein).
Tussen de router en het internet zit nog een Ziggo modem, maar volgens mij zonder router functionaliteiten. Er zit maar 1 ethernet aansluiting op namelijk.
Weet dus niet of ik het in de installatie moet zoeken of dat de port forwarding wellicht niet werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 10:13 ]
Heb je een schijf al eens aan de pc gekoppeld om te kijken of ze het wel doen? of een andere schijf in de qnap gedaan om te kijken of het aan de qnap ligt?Pater19 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:49:
Als de firmware er niks mee te maken zou moeten hebben wat kan dan wel een oorzaak zijn??
[...]
Waar/wat gaat het dan bij de installatie fout?Pater19 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:49:
Als de firmware er niks mee te maken zou moeten hebben wat kan dan wel een oorzaak zijn??
[...]
Als het intern al fout gaat dan zou ik het externe even achterwege laten.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:12:
[...]
Vergeten te vermelden, helaas ook niet via het interne adres. De installatie van de twee QPKG's ook 2x opnieuw uitgevoerd en een soft reset. Firewall van de router uitgezet. Helaas zonder resultaat. Overige functionaliteiten werken prima, ook via het web (mycloudnas en via forwarding via mijn eigen domein).
Tussen de router en het internet zit nog een Ziggo modem, maar volgens mij zonder router functionaliteiten. Er zit maar 1 ethernet aansluiting op namelijk.
Weet dus niet of ik het in de installatie moet zoeken of dat de port forwarding wellicht niet werkt.
Heb je de python QPKG wel geinstalleerd?
Zie http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=217&t=33567
Oeps, dit is vanaf 0.6 niet meer nodig
Spoelly schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 10:45:
[...]
Heb je een schijf al eens aan de pc gekoppeld om te kijken of ze het wel doen? of een andere schijf in de qnap gedaan om te kijken of het aan de qnap ligt?
Als de NAS zegt dat ze goed werken wat is dan het probleem??Pater19 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:08:
Die lijken het wel te doen want volgens de nas werken ze perfect
[...]
Je zult de schijven niet kunnen zien vanuit windows, enkel shares.
Ik zal ff wat plaatjes uploaden dan weten jullie wat ik bedoel
Spoelly schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:12:
[...]
Als de NAS zegt dat ze goed werken wat is dan het probleem??
Je zult de schijven niet kunnen zien vanuit windows, enkel shares.
Behalve het volume (de verzameling schijven) in een modus zetten (in dit geval linear) moet je ze ook nog formatteren en daarbij kiezen voor een filesystem (bv EXT4) voordat je ze kunt gebruiken. Dit vind je onderaan "Volume Management".Pater19 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:42:
[afbeelding]
Dit is wat ik bedoel onderaan bij Diskvolume
Weet je overigens zeker dat je de schijven linear wilt gebruiken en niet in RAID1 (Mirroring).
Zie ook http://docs.qnap.com/nas/en/volume_management.htm
RambOo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:53:
[...]
Behalve de schijven in een modus zetten (in dit geval linear) moet je ze ook nog formatteren en daarbij kiezen voor een filesystem (bv EXT4) voordat je ze kunt gebruiken. Dit vind je onderaan "Volume Management".
Weet je overigens zeker dat je de schijven linear wilt gebruiken en niet in RAID1 (Mirroring).
Zie ook http://docs.qnap.com/nas/en/volume_management.htm
Lees de QNAP documentatie maar is door, die is redelijk uitgebreidPater19 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:57:
Op het gebied van Nas systemen ben ik echt een leek dus ik weet niet wat het beste is
[...]
Of deze wiki pagina in het Nederlands.
RambOo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:59:
[...]
Lees de QNAP documentatie maar is door, die is redelijk uitgebreid
RambOo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:59:
[...]
Lees de QNAP documentatie maar is door, die is redelijk uitgebreid

Ik heb op mijn Qnap TS209-II meerdere shares, waaronder "a documenten". Op de nas heb ik naast de admin account ook een andere gebruiker ingesteld, "a". Die geef ik dan RW rechten to de share "a documenten". Toch kan ik met die account in windows (smb) geen bestanden aanpassen en dan oplsaan, omdat ze read-only zijn.
De web file manager verklapt ook wel waarom: De map heeft als owner namelijk admin (waarschijnlijk omdat ik vroeger vaak de admin account gebruikte) en 755 rechten. Als ik de rechten van de map verander in 777, kan ik wel opslaan.
Kennelijk overrulen de eigenschappen van de individuele bestanden en mappen dus het acces right van de Qnap. Hoe zorg ik er nou voor dat als ik gebruiker a RW toegang geef (in acces right managment), het ook werkt naar verwachting (dus dat je alles in die map kunt lezen en beschrijven)?
Bestanden met owner a worden immers ook wel eens gebruikt door gebruiker b.
En hoe worden bijvoorbeeld de rechten van "nieuwe" (gedownloade of gekopieerde) bestanden bepaald? Ik heb niet het idee dat er een standaard instelling voor is, wel?...
Ik kan me niet voorstellen dat ik continue de rechten van mijn bestanden moet gaan aanpassen. Daar is in verhouding de rest van Qnap veel te gebruiksvriendelijk voor. Alle hulp en uitleg wordt zeer gewaardeerd!
Iemand enig idee hoe dat komt?
Alvast bedankt..
Misschien is dit meer een vraag voor het spotweb topic, maar misschien kan ik je op weg helpen.Travelan schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:29:
Hi ik krijg steeds de fout melding "API Sleutel is fout Vul de API Sleutel van "Algememe instellingen" in bij je hulp programma:" in sabnzbd (0.6.1) als ik met spotweb)0.973) een nzb wil toevoegen aan de queu.
Iemand enig idee hoe dat komt?
Alvast bedankt..
Heb je gekeken welke API sleutel er in je ownsettings.php van spotweb staat? Dit moet je API sleutel zijn van sabnzbd.
Thanks, dat was het !!!!Senaxx schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:18:
[...]
Misschien is dit meer een vraag voor het spotweb topic, maar misschien kan ik je op weg helpen.
Heb je gekeken welke API sleutel er in je ownsettings.php van spotweb staat? Dit moet je API sleutel zijn van sabnzbd.
Groet,
Pater
je hulpvraag is wat te kort om goed te kunnen helpen. Krijg je foutmeldingen?
Wat staat er bij disk managment? Een smart test van beide schijven gaat ok? Zet anders eens wat screenshots hier neer waarin je laat zien wat het probleem is.
De smarttest kan ik niet uitvoeren en formateren ook niet krijg dan een foutmelding(Staat in het systeem log)sl1000 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:52:
Pater19,
je hulpvraag is wat te kort om goed te kunnen helpen. Krijg je foutmeldingen?
Wat staat er bij disk managment? Een smart test van beide schijven gaat ok? Zet anders eens wat screenshots hier neer waarin je laat zien wat het probleem is.
foto lukt niet want krijg een foutmelding daarbij erg raar
Dit staat er in het systeem log:
Number,"Type","Date","Time","Users","Source IP","Computer name","Content"
317,"Warning","2011-05-30","06:55:45","System","127.0.0.1","localhost","Default share Multimedia is not found. TwonkyMedia start failed."
316,"Information","2011-05-30","06:54:00","System","127.0.0.1","localhost","System started."
315,"Information","2011-05-29","23:15:49","System","127.0.0.1","localhost","System was shut down on Sun May 29 23:15:49 CEST 2011."
314,"Warning","2011-05-29","23:06:06","System","127.0.0.1","localhost","Default share Multimedia is not found. TwonkyMedia start failed."
313,"Information","2011-05-29","23:04:22","System","127.0.0.1","localhost","System started."
312,"Information","2011-05-29","23:02:43","System","127.0.0.1","localhost","System was shut down on Sun May 29 23:02:43 CEST 2011."
311,"Information","2011-05-29","23:02:38","System","127.0.0.1","localhost","System was shut down on Sun May 29 23:02:38 CEST 2011."
310,"Information","2011-05-29","23:01:48","admin","192.168.0.103","---","[Power Management] System will be restart now."
309,"Information","2011-05-29","23:01:37","admin","192.168.0.103","---","[Power Management] System will be shutdown now."
308,"Information","2011-05-29","22:52:17","System","127.0.0.1","localhost","Network connection resume."
307,"Error","2011-05-29","22:52:10","System","127.0.0.1","localhost","Network connection lost."
306,"Information","2011-05-29","22:52:04","admin","192.168.0.103","---","[TCP/IP] Changed network speed from [Auto negotiation] to [1000Mbps Full Deplex]"
305,"Error","2011-05-29","22:37:23","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Examination failed."
304,"Error","2011-05-29","22:37:23","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Examination failed."
303,"Information","2011-05-29","22:37:22","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Start examination."
302,"Warning","2011-05-29","22:37:01","System","127.0.0.1","localhost","Default share Multimedia is not found. TwonkyMedia start failed."
301,"Warning","2011-05-29","22:34:55","System","127.0.0.1","localhost","Default share Multimedia is not found. TwonkyMedia start failed."
300,"Error","2011-05-29","22:34:51","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Formatting failed(Cannot unmount disk)."
299,"Error","2011-05-29","22:34:51","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Formatting failed."
298,"Information","2011-05-29","22:34:51","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Start formatting."
297,"Warning","2011-05-29","22:18:49","System","127.0.0.1","localhost","Default share Multimedia is not found. TwonkyMedia start failed."
296,"Error","2011-05-29","22:18:45","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Formatting failed(Cannot unmount disk)."
295,"Error","2011-05-29","22:18:44","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Formatting failed."
294,"Information","2011-05-29","22:18:44","System","127.0.0.1","localhost","[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Start formatting."
293,"Information","2011-05-29","20:01:58","System","127.0.0.1","localhost","[HDD SMART] HDD 2 Rapid Test result: Completed without error."
292,"Information","2011-05-29","20:01:37","System","127.0.0.1","localhost","[HDD SMART] HDD 1 Rapid Test result: Completed without error."
291,"Information","2011-05-29","19:59:59","System","192.168.0.100","localhost","[HDD SMART] HDD 2 Rapid Test started."
290,"Information","2011-05-29","19:59:34","System","192.168.0.100","localhost","[HDD SMART] HDD 1 Rapid Test started."
289,"Warning","2011-05-29","19:50:49","System","127.0.0.1","localhost","Default share Multimedia is not found. TwonkyMedia start failed."
288,"Information","2011-05-29","19:49:04","System","127.0.0.1","localhost","System started."
[ Voor 78% gewijzigd door Pater19 op 30-05-2011 07:17 ]
Ik krijg 3 stappen van ze terug:
1. Haal de schijven eruit, en test ze met de samsung tool in een pc of ze hardwarematig goed zijn.
2. Zijn ze ok, boot dan de nas zonder schijven. Na het booten begin dan aan de setupprocedure, deze zal vragen je de schijven te plaatsen. Hotplug beide schijven en maak de wizard af. Geef de nas ruim de tijd om de schijven te syncen als je een raidset hebt geconfigureerd. Na het syncen schakel de nas uit via de webinterface, en start hem weer op. Herhaal het uitzetten en booten een keer of 5.
3. Als je disken niet goed online komen, en je weer configerrors krijgt, neem dan contact op met qnapsupport. Op de qnap website kun je een supportformulier invullen. Geef daarbij duidelijk aan dat je problemen hebt met de cold boot van de samsung disken. Heb je na 48 uur nog geen reactie gehad, stuur mij dan even een dm, dan ga ik achter de schermen schoppen.
Het lijkt er op dat er sommige batches samsung hd204ui's Een erg lange spinup tijd hebben, waar de arm based qnap zich in verslikt, maar we moeten eerst 100% zeker zijn dat dat het geval is en niet toevallig een rotte disk, of foute setup. Vandaar stap 1 en 2
@hopjesvla: heb jij nog steeds problemen met jouw samsung hd204ui drive?
[ Voor 92% gewijzigd door sl1000 op 30-05-2011 09:00 ]
Zit te twijfelen tussen de TS-239 Pro II+ en TS-219P+
Waarvoor ik hem wil gebruiken?
Media streamen, Time machine backup (2x macbook pro), backup windows laptop, AC Ryan media center, downloaden.
Omdat we thuis toch 4 pc's hebben staan, waarvan 3 overdag meestal aan, dacht ik aan de extra kracht van de 239, maar weet niet of ik dit wel nodig heb?
Waar ik uit niet uit kan komen is welke HDD's ik erin zal zetten. Wil wel de maximale capaciteit van 4TB benutten, dus dat wordt dan 2x 2TB.
Onderstaande staan allemaal op de compatibility lijst van QNAP zonder notes, maar heb geen idee welke nou de beste prestaties levert.
TS-239 Pro II+ | Hitatchi HDS723020BLA642 | WD WD2001FASS | Seagate ST32000542AS |
TS-219P+ | Hitatchi HUA722020ALA330 | WD WD2003FYYS | Seagate ST32000644NS |
Tnx voor het advies!
Ik vermoed dat de 219p+ wel snel genoeg is, maar een 239 zal misschien prettiger zijn qua performance bij het uitpakken van grote bestanden, als je hem ook als downloadcenter gaat gebruiken.
Voordeel van de 239 is dat je ook meer memory hebt voor eventuele qpkgs, etc.
Ben je niet van plan om qpkgs te installeren, of er mee te downloaden, dan zou een 219p+ prima moeten voldoen...
(zie http://forum.qnap.com/vie...4d6b4badc279744b905ff0e5c)
[ Voor 9% gewijzigd door Raainman op 30-05-2011 11:39 . Reden: link toegevoegd ]
Had bedacht dat ik bij de 219p+ de WD schijven zou nemen en bij de 239 die hitachi of seagate.sl1000 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:40:
Beide systemen ondersteunen ook 3tb drives en zodra ze uitkomen zullen ze ook 4tb drives gaan ondersteunen
Ik vermoed dat de 219p+ wel snel genoeg is, maar een 239 zal misschien prettiger zijn qua performance bij het uitpakken van grote bestanden, als je hem ook als downloadcenter gaat gebruiken.
Voordeel van de 239 is dat je ook meer memory hebt voor eventuele qpkgs, etc.
Ben je niet van plan om qpkgs te installeren, of er mee te downloaden, dan zou een 219p+ prima moeten voldoen...
Kan alleen geen goede benchmark vinden waar deze 3 vergeleken worden.
Dit omdat ik het ook niet al te duur wil maken en de 239 + WD schijven komt toch al richting de 750 euro.
Hou het liever rond de 550.
Heb eigenlijk altijd WD's en altijd goede ervaring mee gehad. En had wel een benchmark gevonden waar deze wel redelijk goed uit de bus kwamen. Het verschil tussen die WD's en die andere is toch 60 euro, dus als die hitachi's ook goed zijn denk ik dat ik voor die ga. Dat zijn die ik op had gegeven neem ik aan?sl1000 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:08:
De nieuwe 2 en 3 tb hitachi's schijnen erg goed te werken. Wat is de achterliggende reden om die wd's te kopen?
Martijn85 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:21:
[...]
Heb eigenlijk altijd WD's en altijd goede ervaring mee gehad. En had wel een benchmark gevonden waar deze wel redelijk goed uit de bus kwamen. Het verschil tussen die WD's en die andere is toch 60 euro, dus als die hitachi's ook goed zijn denk ik dat ik voor die ga. Dat zijn die ik op had gegeven neem ik aan?
Ik denk dat ik dan voor de TS-239 Pro II+ ga met 2x 2TB Hitachi HDS722020ALA330Raainman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:16:
Wat sl1000 probeert te zeggen is dat Nas & WD niet zo'n lekker combi is.
[...]
Kom wel iets boven m'n budget, maar dat kan nog net
Bedankt voor het advies!
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn85 op 30-05-2011 14:39 ]
Bij mijn nieuwe 419 wilde 1 van de 4 disks niet opstarten. Het bleek dat die disk er niet lekker in zat. Dus de disks er eens uit halen en weer goed in steken. Dat moet 'live' kunnen, dan beginnen ze als het goed is meteen te spinnen en de ledjes te knipperen. Ik ga er wel van uit dat je nog geen configuratie en data op de disks hebt staan...Pater19 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:35:
Komen 4 van deze jongens in: pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
Denk dat ik voor een raid5 config ga.
Of hebben jullie betere ideeën wat dat betreft?
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Nou nee, alleen de wd greens. Ik vroeg me meer af waarom hij dure enterprise disken wilde. Maar goed hij heeft nu hitachi's gekozen, dus de vraag is niet meer relevantRaainman schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:16:
Wat sl1000 probeert te zeggen is dat Nas & WD niet zo'n lekker combi is.
[...]
Maar zit even te twijfelen tussen 2 apparaten
Namelijk de TS-212 en de TS-219P+
Gebruik hem uitsluitend als Nas voor mijn mediaplayer welke kan ik dan het beste pakken ?
Tevens ook het downloaden via newsgroupen ( nzb )
Welke kan ik dan het beste pakken ?
Alvast bedankt!
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
De ts-212 is een lichter model, die 256 mb geheugen heeft met een 1,2 ghz processor.Terrestra schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:03:
Vraagje , ben van plan een qnap aanteschaffen.
Maar zit even te twijfelen tussen 2 apparaten
Namelijk de TS-212 en de TS-219P+
Gebruik hem uitsluitend als Nas voor mijn mediaplayer welke kan ik dan het beste pakken ?
Tevens ook het downloaden via newsgroupen ( nzb )
Welke kan ik dan het beste pakken ?
Alvast bedankt!
De ts-219P+ is het nieuwste model in de serie met 512 mb geheugen en een 1.6 ghz processor.
Als je het hebt over media streamen kunnen ze het beide wel aan. Downloaden komt meer bij kijken en is meer memory wel een must.
Als je meer dan alleen downloaden wil zoals verschillende qpkg's naast elkaar raden zou ik je eerder een TS-239 Pro II of een TS-259 Pro + aanraden. Deze hebbem 1 gb geheugen en een intel atom processor. Het laatst genoemde model heeft een dualcore zelfs.
Ik kopieerde een file van 8GB (mkv bestand) naar mijn SSD over 3 switchen heen: 96 MB/s via SAMBA, me is happy
Gelukkig! veel plezier van je QNAP nasPater19 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:12:
Super bedankt voor jullie hulp
Ik heb alles werkt gekregen![]()
Verwijderd
Helaas kom ik niet verder. Installatie Optware en Sabnzbd+ meerdere keren uitgevoerd, zonder foutmeldingen. Enablen vd packages geeft ook geen foutmelding, echter benaderen via http://192.168.1.102:8800/sabnzbd/ is niet mogelijk.RambOo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:12:
[...]
Als het intern al fout gaat dan zou ik het externe even achterwege laten.
Heb je de python QPKG wel geinstalleerd?
Zie http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=217&t=33567
Oeps, dit is vanaf 0.6 niet meer nodig
Ben op ander forum tegengekomen dat ik met putty in SABNZBD.ini het ip adres van de NAS moet wijzigen en het portnummer, maar eerlijk gezegd kom ik daar niet uit. Iemand wellicht instructies voor mij of andere tips?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 22:20 . Reden: verkeerd gequote ]
Probeer het volgende eens, installeer optware, installeer python, installeer sabnzbd. Sl1000 vertelde me ooit dat je bij de eerste installatie toch nog python nodig hebt. Daarna kan je em verwijderen.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:17:
[...]
Helaas kom ik niet verder. Installatie Optware en Sabnzbd+ meerdere keren uitgevoerd, zonder foutmeldingen. Enablen vd packages geeft ook geen foutmelding, echter benaderen via http://192.168.1.102:8800/sabnzbd/ is niet mogelijk.
Ben op ander forum tegengekomen dat ik met putty in SABNZBD.ini het ip adres van de NAS moet wijzigen en het portnummer, maar eerlijk gezegd kom ik daar niet uit. Iemand wellicht instructies voor mij of andere tips?
Daarnaast is de 212 geen ouder model, maar een lichter, instap model. Het kleine broertje dus. Zie qnap.com voor de complete line-up.
@r-yo
Misschien loop je tegen een stom bugje aan die in 0.6.1 heb ontdekt. Sorry daarvoor. Kun je de dropbox downloadlink pakken en 0.6.1 in 0.6.2 veranderen, je download dan een nieuwere versie waar ik deze bug heb uitgehaald. Deze heeft echter soms een probleem bij het upgraden van een oudere versie, dat de oude config niet bewaard blijft. Daarom heb ik deze nog niet algemeen gereleased, dat wil ik eerst aanpakken. Voor een verse installatie is 0.6.2 prima.
Ahh duidelijk, heb de tekst bij de 212 even aangepast. Ik werd een beetje getriggerd door het uiterlijk van de 212sl1000 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 01:35:
@spoelly, dat heb je dan verkeerd begrepen, voor 0.6 en nieuwer heb je geen python qpkg meer nodig.
Daarnaast is de 212 geen ouder model, maar een lichter, instap model. Het kleine broertje dus. Zie qnap.com voor de complete line-up.
Ik twijfel wat ik zal doen met mijn data. Is dit een goed idee?
- 2 schijven uit oude nas halen
- aan (windows7) PC hangen
- eentje (ntfs) formatteren
- data van ext3 naar ntfs schijf kopieren
- ext3 schijf in nieuwe nas plaatsen en formatteren
- data via netwerk van ntfs schijf naar nas kopieren
- laat ik de ntfs schijf in mijn PC zitten en syncen (welk prog?) met de NAS (data staat dan op 2 fysiek andere plekken en is sneller toegankelijk)
- of plaats ik de ntfs schijf in de nas en maak er een RAID1 van? (zou moeten kunnen met online raid, toch?). Of is dan het risico alles kwijt te raken als het migreren misgaat te groot?
Waarom plug je de schijven niet gewoon in je nieuwe NAS ? (dus zonder verdere actie)Purn0 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:51:
Zojuist ter vervanging van mijn TS209-II (met 2x 1,5Tb) een TS239-pro gekocht
Ik twijfel wat ik zal doen met mijn data. Is dit een goed idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Raainman op 31-05-2011 12:45 ]

Edit: Zelf zou ik de data eerst overzetten naar een externe bron (pc/externe HD), dan je 239 configureren en de data terug zetten.
[ Voor 86% gewijzigd door KL643 op 31-05-2011 13:30 ]
Hoezo dat, je kunt juist die schijven overzetten naar je nieuwe nas met behoud van data (inclusief raid).KL643 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:11:
Euhh.....omdat dat niet kanTenzij je je data graag kwijt wil raken!!
Edit: Zelf zou ik de data eerst overzetten naar een externe bron (pc/externe HD), dan je 239 configureren en de data terug zetten.
Ik zou altijd wel even een backupje maken. Maar ik zelf daarna de schijven gewoon overzetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Raainman op 31-05-2011 13:47 ]
Ik zie niet waarom niet;KL643 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:50:
Volgens mij gaat dat niet werken vanaf een TS-209
http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?system_migration.htm
Edit: Hmmm ik zie die van jou er niet bij staan. My bad,
[ Voor 12% gewijzigd door Raainman op 31-05-2011 13:55 . Reden: Foutje ]
Ik meen ook dat dat niet kan. Op de schijven staan nml ook programma bestanden van de TS209II, welke dan blijven staan. Ik wil graag schoon beginnenKL643 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:50:
Volgens mij gaat dat niet werken vanaf een TS-209
Volgens mij gebruikt de TS209-II ext3 en de TS239pro ext4. Weet niet of dat ook nog uitmaakt. Hoe dan ook zou ik dat een te grote gok vinden. Daarnaast heb ik nergens 1,5Tb beschikbaar om even mijn spul te dumpen

Overpompen kan wel, maar ik las hier en daar dat dat enorm traag gaat. Zeker met een TS209-II.
- Een TS239 met één schijf configureren en later een 2e schijf t.b.v. RAID 1 erbij zetten kan dus wel?
- Bestanden van de TS209-II naar de PC zetten (ntfs) en daarna weer naar EXT4 geeft onverwachte wijzigingen m.b.t. owners en rights van de bestanden?
- En mijn andere optie, om één schijf in de PC te laten zitten en deze te laten syncen, is dat aan of af te raden?
[ Voor 31% gewijzigd door Purn0 op 31-05-2011 14:26 ]
En dat in het jaar 2011....Purn0 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:59 Daarnaast heb ik nergens 1,5Tb beschikbaar om even mijn spul te dumpen
Ik zie op de QNAP site bij de uitleg van online raid de TS239pro niet genoemd wordt tussen "applied models". Echter wordt het wel vermeld in zijn product sheet...
Iemand goede of slechte ervaringen met rsync (van PC naar nas?)
Alle intels ondersteunen online raid migration
Ik heb de pro, dus met Atom 1,6 Ghz. Mooi dat ie het ondersteuntsl1000 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:35:
Heb je de 239pro, of de pro-II?
Alle intels ondersteunen online raid migration
Verwijderd
sl1000 you have saved the day once again!!! RESPECT & DANK@r-yo
Misschien loop je tegen een stom bugje aan die in 0.6.1 heb ontdekt. Sorry daarvoor. Kun je de dropbox downloadlink pakken en 0.6.1 in 0.6.2 veranderen, je download dan een nieuwere versie waar ik deze bug heb uitgehaald. Deze heeft echter soms een probleem bij het upgraden van een oudere versie, dat de oude config niet bewaard blijft. Daarom heb ik deze nog niet algemeen gereleased, dat wil ik eerst aanpakken. Voor een verse installatie is 0.6.2 prima.
[ Voor 6% gewijzigd door sl1000 op 01-06-2011 02:27 ]

[ Voor 10% gewijzigd door KL643 op 02-06-2011 00:26 ]
Verwijderd
mijn 439 is morgen precies al 4 weken weg (via informatique) ..