brandluchtsl1000 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:43:
Waarom had je hem aangeboden? Ik weet dat er een nederlands reparatiecentrum is, meer niet eigenlijk...
(voeding had het begeven)
Verwijderd
brandluchtsl1000 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:43:
Waarom had je hem aangeboden? Ik weet dat er een nederlands reparatiecentrum is, meer niet eigenlijk...
Verwijderd
heb alleen berichtje gehad dat het onder garantie valt .. nu nog wat vlotter retour en ze verdienen die internetprijs echtsl1000 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:49:
Hmm. Vind 4 weken wel erg lang duren.. Wat zegt informatique?
sl1000 wat is dat voor lego blokje?sl1000 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:59:
Oh ja, ik had nog plaatjes beloofd.
Zie http://qnap-news.de/ (sorry ben lui vandaag)
[ Voor 0% gewijzigd door martinzweep op 05-06-2011 14:57 . Reden: Tijpfaut ]
Wees blij: alles lijkt het op het moment te blijven doensl1000 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:42:
dooie boel hier. iedereen op vakantie?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Ik heb ze wel goed vastgedraaid ja... ik ga ze gelijk ff losser schroeven maar is het zo simpel????
[ Voor 7% gewijzigd door Purn0 op 05-06-2011 21:24 . Reden: solved ]
Ik heb dit ook wel min of meer als ik geen disk activity heb.sl1000 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:22:
moet ook zeker. kijk even of de bays zelf niet rammelen of trillen in de slides.
wat voor merk disken gebruik je nu? ik hoor de mijne eigenlijk helemaal nooit
hoor zelf zou ik zeggen: http://dl.dropbox.com/u/8298909/Qnap/Geluid.3gp
[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 05-06-2011 19:58 ]
[ Voor 0% gewijzigd door KL643 op 05-06-2011 20:35 . Reden: Typo ]
KL643 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:10:
Bij mij waren het de bays die rammelden in mijn 439. Dit heb ik opgelost door stukjes muismat tusssen de bays te drukken. Sinds dien is hij muisstil
[ Voor 20% gewijzigd door sl1000 op 06-06-2011 21:05 ]
Ik heb mijn Qnap wel aan een UPS hangen. Een Smart-UPS 1000. Een beetje overkill want die Qnaps gebruiken niet echt veel stroom. Verder heb ik ook nog een Backup-UPS Pro 900 recentelijk gekocht (voor een ander projectje). Dat is ook een heel fijn apparaatje omdat je daar het stroomverbruik ook direct op kunt aflezen. De UPS maakt zelf ook geen geluid. Wel zo fijn in je werkkamer!martinzweep schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:57:
Ik heb de Qnap TS412 besteld met 4 x 1,5 TB schijfjes. ( RAID 5 )
Nu moet hij nog binnen komen van Azerty. Alleen was ik benieuwd hoe jullie de NAS beschermen tegen bijvoorbeeld blikseminslag of stroomuitval.
Ik weet welke mogelijkheden er zijn: Smart-UPS, Backup-UPS... Ben ik wel benieuwd naar
Kopen met Bitcoin
Mijn QNAP en 2,5 inch schijfjes zijn heerlijk stil. Ook als ze aan het schrijven zijn.DRuw schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:56:
[...]
Ik heb dit ook wel min of meer als ik geen disk activity heb.
Zodra ik aan het downloaden ben trillen de schijven door de activiteit door de gehele behuizing en die geeft het 100% door volgens mij.
Ik ga eens kijken of ik ook ff een filmpje kan maken..... iemand enig idee waar ik die ff kan posten zonder me te hoeven registreren ergens?
EDIT: er hangen 4 Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB schijven in in RAID5
Kopen met Bitcoin
Het nadeel van deze opgewaardeerde stekkerdoos is dat je verder weinig diagnostics hebt. Het prijs verschil tussen de Back-UPS 400 (70,- ) en de Backup-UPS Pro 550 (120,-) is dat de eerst genoemde iets minder vermogen heeft, geen status display (kan je het stroom verbruik bij de Pro 550 op aflezen) en geen USB poort voor uitlezen via de PC.HyperBart schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:09:
Ik ben van plan om deze te gebruiken als powersurge en UPS voor mijn QNAP TS 439 Pro II en zuinige ESXi servertje:
http://www.apc.com/produc...ku=BE700G-FR&tab=features
Iemand opmerkingen hierover? Is dit genoeg of toch niet?
[ Voor 6% gewijzigd door KopenMetBitcoin op 07-06-2011 07:33 ]
Kopen met Bitcoin
Hoi ik wil wel ff een test doen, waar is de QPKG te vinden?sl1000 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:02:
Iemand hier geinteresseerd in het testen van een QPKG van Subsonic (http://www.subsonic.org/pages/index.jsp)?
ik heb er eentje gemaakt. lijkt goed te werken, maar ik moet nog even een handige handleiding schrijven met de installatie stappen enz. vooral voor arm-based nasjes is een irritante tussenstap nodig doordat oracle het verbied zijn JRE engine rechtstreeks te gebruiken...
ook zit ik nog te denken of ik een standaard url rewrite functie zal toevoegen zodat subsonic gelijk via poort 80 bereikbaar is.
sl1000 ik zou wel geïnteresseerd zijn in een QPKG voor SVN, heb je daar tijd en zin om eens een blik te wagen. Als je het niks lijkt, geen probleem.sl1000 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:55:
mjah, ze werken totaal niet gebruiksvriendelijk. kwam er dit weekend ook achter toen ik terug thuis kwam
ik heb mijn sab instellingen en nog wat dingen eruit moeten slopen, die zitten nu ineens niet meer in ownsettings maar in de database, per user opgeslagen. gewoon de foutmeldingen volgen en slopen wat er uit moet. Door donottouch op true te zetten kun je ownsettings aanpassen tot hij het weer slikt. daarna nog ff een database upgrade draaien, je webbroweser cache wegflikkeren en dan de pagina schoon opnieuw inladen. je kunt dan een user aanmaken en in de settings van de user de sabnzbd instellingen weer toevoegen.
ik zal tzt wel weer een nieuw geupdate qpkg uitbrengen.
volgorde van qpkg's waar ik nu nog druk mee ben:
1. subsonic -> url rewrite toevoegen, handleiding maken tbv installatie
2. sabnzbd -> 0.6.3 toevoegen en upgrade bug netjes fixen
3. dropbox -> homefolder issue fatsoenlijk fixen
4. spotweb -> kijken wat er nu weer verpest is en dat gebruikersvriendelijk zien te fixen
Kende de tool niet, en even leek het op een prima vervanger van Twonky... Helaas geen DLNAsl1000 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:02:
Iemand hier geinteresseerd in het testen van een QPKG van Subsonic (http://www.subsonic.org/pages/index.jsp)?
ik heb er eentje gemaakt. lijkt goed te werken, maar ik moet nog even een handige handleiding schrijven met de installatie stappen enz. vooral voor arm-based nasjes is een irritante tussenstap nodig doordat oracle het verbied zijn JRE engine rechtstreeks te gebruiken...
ook zit ik nog te denken of ik een standaard url rewrite functie zal toevoegen zodat subsonic gelijk via poort 80 bereikbaar is.
Kijk even op het Qnap forum en zoek op Tvmobili. Er is een Qpkg voor de ArmX19 en X86Kende de tool niet, en even leek het op een prima vervanger van Twonky... Helaas geen DLNA
Dan heeft deze tool niet veel meerwaarde voor mij
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Verwijderd
QNAP richt zich momenteel voornamelijk op business, zie ook hun net gereleasde x79 series. Ergens eind dit jaar verwacht ik persoonlijk nog wel een arm-based update, met een 2ghz versie van arm chip. Verder heb ik nog geen idee. vermoedelijk een versie met de nieuwe cedartrail atoms? lijkt me logisch iig.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:03:
Weet iemand of Qnap allemaal nieuwe modellen zal lanceren , bijvoorbeeld voor 2-bay NAS?
Zeker omdat nu de Computex net is geweest, vroeg ik me af of er misschien nog nieuwe ontwikkelingen zijn voor Qnap?
Ach, zo moeilijk is het ook weer nietSpoelly schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:42:
[...]
sl1000 ik zou wel geïnteresseerd zijn in een QPKG voor SVN, heb je daar tijd en zin om eens een blik te wagen. Als je het niks lijkt, geen probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2011 11:28 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
[ Voor 4% gewijzigd door injectx op 07-06-2011 12:15 ]
Ok wat ik al zei no problemsl1000 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:35:
Sorry, ik ga ook geen qpkg's maken die ik zelf niet gebruik. ik wil namelijk wel de qpkgs kunnen onderhouden.
ook probeer ik het aantal
qpkgs onder mijn hoede te beperken, anders heb ik niet voldoende tijd voor onderhoud. voorlopig ga ik geen nieuwe qpkgs maken.
als je dat wilt als kant en klaar product, zul je echt naar een intel atom gebaseerde NAS moeten. De QNAPs zullen dan buiten je pricerange vallen ben ik bang. De goedkoopste 2-bay atom is de TS239-II.injectx schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:13:
...
Om alles op te sommen in een vraag: "Is er een QNAP nas van rond de 300 euro welke mijn huidige NAS kan vervangen en nagenoeg evenaart in performance?"
Ik ben ook aan het kijken naar een NAS, en mede door de recente frontpage-review zeer geïnteresseerd in een QNAP: ik ben aan het twijfelen tussen een TS-212 of TS-219P+. Hogere modellen (239 / 259) worden me echt te duur.Spoelly schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:53:
[...]
De ts-212 is een lichter model, die 256 mb geheugen heeft met een 1,2 ghz processor.
De ts-219P+ is het nieuwste model in de serie met 512 mb geheugen en een 1.6 ghz processor.
Als je het hebt over media streamen kunnen ze het beide wel aan. Downloaden komt meer bij kijken en is meer memory wel een must.
Als je meer dan alleen downloaden wil zoals verschillende qpkg's naast elkaar raden zou ik je eerder een TS-239 Pro II of een TS-259 Pro + aanraden. Deze hebbem 1 gb geheugen en een intel atom processor. Het laatst genoemde model heeft een dualcore zelfs.
[ Voor 1% gewijzigd door DerManiak op 07-06-2011 15:57 . Reden: verduidelijking verschillen in verbruik ]
Life's a Game, and I like to play...
En bedankt, daar gaat were een avond prutsenKL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:40:
[...]
Kijk even op het Qnap forum en zoek op Tvmobili. Er is een Qpkg voor de ArmX19 en X86
[ Voor 107% gewijzigd door IJsbeer op 07-06-2011 14:48 ]
[ Voor 23% gewijzigd door sl1000 op 07-06-2011 15:04 ]
Waar vind je de prijzen hiervan? Pricewatch vind ik niets...2ehands schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:29:
[...]
Het nadeel van deze opgewaardeerde stekkerdoos is dat je verder weinig diagnostics hebt. Het prijs verschil tussen de Back-UPS 400 (70,- ) en de Backup-UPS Pro 550 (120,-) is dat de eerst genoemde iets minder vermogen heeft, geen status display (kan je het stroom verbruik bij de Pro 550 op aflezen) en geen USB poort voor uitlezen via de PC.
Ook kan je de QNAP automatisch laten afsluiten als de UPS op de accu's overgaat. Daarvoor heb je dan wel weer die USB poort op de UPS nodig.
Je betaald dus iets meer voor de Pro 550 maar je hebt echt veel meer UPS voor je geld
De Hitachi 5K3000 schijven zitten nog in test fase bij Qnap. Zat er zelf namelijk ook aan te denken en contact met Qnap gehad over deze schijven. Er loopt een draadje over deze schijven op het Qnap forum en zo te lezen ziet dat er erg goed uitVerder wil ik er nog stille, zuinige schijven inzetten. Ik heb in de pricewatch al de Hitachi 5K3000 schijven gevonden, mooie prijs en met goede reviews/reacties. Echter, ze staan niet vermeld op de officiële "Compatibility List" van QNAP (wel op de onofficiële, getest in een 419P+).
Ik begreep van Ruitech (ook actief in dit topic volgens mij) dat hij ze gewoon heeft draaien in een 239 PRO-II.
Zijn hier nog verdere ervaringen met niet-officieel compatible schijven? Ik zie regelmatig problemen voorbij komen met allerlei merken en soorten eco/green/coolspin schijven?
Heeft dat te maken met conflicten tussen het powermanagement van de NAS en dat van de schijf zelf?
WOL gaat met behulp van een pakketje dat verzonden wordt (met o.a. Qnap Finder) Het is niet zo dat de nas vanzelf aangaat als die benaderd via ftp of of smb. De schijven gaan wel in slaapstand (zelf tijd instellen), en die komen daar weer uit na benadering via ftp/smb etc.Purn0 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:56:
Wat heeft de TS239pro nodig om the WOL'en?
Gaat ie bijvoorbeeld vanzelf aan als ik hem via FTP, HTTP(s), SMB benader? Of als ik mijn squeezebox aanzet, waarvan de serversoftware op de NAS draait?
[ Voor 20% gewijzigd door KL643 op 07-06-2011 18:17 ]
Thanks, informatief en mooi om te weten dat die Hitachi schijven getest worden!KL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:47:
[...]
De Hitachi 5K3000 schijven zitten nog in test fase bij Qnap. Zat er zelf namelijk ook aan te denken en contact met Qnap gehad over deze schijven. Er loopt een draadje over deze schijven op het Qnap forum en zo te lezen ziet dat er erg goed uitZelf ga ik ze binnenkort wel proberen...
In mijn 219P+ zitten 2 Samsungs EcoGreen F4 HD204UI 1AQ1 schijven (Raid 0) en tot nu toe geen problemen. In mijn 439Pro zitten 4X Samsung EcoGreen F3 HD154UI 1AG0 schijven (Raid 5) en ook die lopen al 2 jaar probleemloos.
WD Green is een absolute no go in een nas (met uitzondering van sommige Raid versies), niet in een Raid maar ook als single disk niet aan te raden. Dit heeft inderdaad te maken met de power saving functie van deze schijven.
Huh? Maar WOL werkt toch zeker wel als je via een pc of mediaplayer over je thuisnetwerk de NAS benadert? Dus zonder een speciaal pakketje te versturen?KL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:47:
[...]
WOL gaat met behulp van een pakketje dat verzonden wordt (met o.a. Qnap Finder) Het is niet zo dat de nas vanzelf aangaat als die benaderd via ftp of of smb. De schijven gaan wel in slaapstand (zelf tijd instellen), en die komen daar weer uit na benadering via ftp/smb etc.
Ja, dat snap ik. Is ook precies de reden dat ik graag een NAS met WOL wil: ik denk dat mijn NAS het grootste deel van de dag namelijk niet gebruikt wordt. WOL of slaapstand scheelt dan (relatief) flink in verbruik. 1x een minuutje wachten vind ik dan geen probleem.KL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:09:
Er zit verschil in slaapstand en WOL. In slaapstand is hij in no time operationeel en bij WOL start de nas op vanuit de uitstand en dan duurt het wel even voordat hij benaderbaar is (minimaal een minuut)
[ Voor 21% gewijzigd door sl1000 op 07-06-2011 19:59 ]
WOL heeft wel degelijk een 'speciaal' pakketje nodig. En idd, het duurt ruim 1 of 2 minuten voor dat de QNAP up and running is.DerManiak schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:04:
Huh? Maar WOL werkt toch zeker wel als je via een pc of mediaplayer over je thuisnetwerk de NAS benadert? Dus zonder een speciaal pakketje te versturen?
Tenminste, dat heb ik altijd onder Wake-On-Lan verstaan...
En hoe snel is ie dan echt "aan", dus lang duurt het voordat je kan browsen/afspelen?
Er is al wel een handleiding hoe je een plex server op je Qnap kan krijgen -> http://forums.plexapp.com...40__p__172972#entry172972Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:10:
btw sl1000, zou je eens willen kijken of je een package kan maken van Plex (Linux).
Ze hebben Plex nu namelijk naar linux geport en een package zou vet zijn:
http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php
Ze hebben het erover dat je eigenlijk een dual-core moet hebben (intel based) , dat zou wel jammer zijn, want ik heb nu een ARM processor in mijn Qnap?
Squeezebox stuurt kennelijk automatisch een magic package als de server uitstaat.IJsbeer schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:43:
[...]
WOL heeft wel degelijk een 'speciaal' pakketje nodig. En idd, het duurt ruim 1 of 2 minuten voor dat de QNAP up and running is.
[ Voor 6% gewijzigd door Spoelly op 09-06-2011 09:02 ]
Ik vrees dat sl1000 weinig kan doen met zo'n INSTABIELE source als Spotweb. Ik maak al een tijdje gebruik van het laatste package, kreeg de eerdergenoemde meldingen over settings in ownsettings.php (dus verwijderd) en alles werkte weer. Een dag later kreeg ik een melding dat het databaseschema verouderd was en ik upgrade-db.php moest draaien maar helaas liep die niet goedSpoelly schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:55:
Misschien handig om deze versie mee te nemen in de nieuwe package?
De huidige QPKG is te oud om een installatie te doen kennelijk.
Net terug van vakantie,dus een late reply....sl1000 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:26:
@hopjesvla: heb jij nog steeds problemen met jouw samsung hd204ui drive?
Hi Ha Hopjesvla
Ja snap ik, maar nu kan je geen initiële installatie meer doen met de huidige QPKG, lijkt me verstandig dat sl1000 zijn nieuwe package waar hij mee bezig is minimaal baseert op de genoemde versie of hoger.Robocom schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:16:
[...]
Ik vrees dat sl1000 weinig kan doen met zo'n INSTABIELE source als Spotweb. Ik maak al een tijdje gebruik van het laatste package, kreeg de eerdergenoemde meldingen over settings in ownsettings.php (dus verwijderd) en alles werkte weer. Een dag later kreeg ik een melding dat het databaseschema verouderd was en ik upgrade-db.php moest draaien maar helaas liep die niet goedSpotweb voorlopig maar gelaten voor wat het was ...Nu (een paar dagen later) weer geprobeerd en wie schets mijn verbazing: alles werkt weer
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen:sl1000 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:13:
@Beaves: ik kan je aanraden even een support formulier van QNAP in te vullen met je vragen/problemen. zo komt het probleem beter onder de aandacht bij QNAP en krijgt het ook meer prioriteit bij het bugfixen.
stuur me even een DM met je contactgegeven Als je na 2 dagen nog geen antwoordt hebt gehad. ik neem dan even intern contact op met QNAP om te zorgen dat ze je niet vergeten. (ze zijn momenteel een nieuw en verbetered ticketing systeem aan het invoeren voor support, maar dat gaat nog even duren, tot die tijd is het nog even behelpen met support)
Ik zal dit nogmaals testen als de volgende firmware release uitgekomen is.Dear customer,
Thanks for choosing QNAP.
Apple made midification on their AFP protocal which leds to these issue and QNAP will fix these issue in future firmware.
Best regards,
QNAP Systems, Inc.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
>>>>klik<<<<Purn0 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:15:
Waar kan ik eigenlijk de nieuwste QPKG voor spotweb vinden? Hetgeen enige dat ik kan vinden is dit, maar dat is geen qpkg, wel?
[ Voor 14% gewijzigd door Spoelly op 09-06-2011 14:33 ]
[ Voor 59% gewijzigd door HyperBart op 09-06-2011 15:24 ]
Komt wel goedcode:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Disk Management Single Disk, JBOD, RAID 0 / 1 / 5 / 5+Hot Spare / 6 Online RAID Capacity Expansion Online RAID Level Migration HDD S.M.A.R.T Bad Block Scan RAID Recovery Bitmap Support Supports ISO Mount
[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 09-06-2011 15:58 ]
Ik heb zelf de meest recentie spotweb versie draaiend. Zelf ook aardig actief in het Spotweb topic vandaar denk ik dat hij ook draaitsl1000 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:40:
eigenlijk moet ik even de sql code hebben om de Spotweb database op de juiste wijze te initialiseren. vroeger deed upgradedb dat voor je, maar blijkbaar hebben ze nu niet meer die functionaliteit ingebouwd.
Ik zal de spotwebmensen er eens om vragen.
[ Voor 73% gewijzigd door sl1000 op 09-06-2011 16:16 ]
Voor iets als Squeezebox kan ik mij wel voorstellen dat ze een WOL pakketje stuurt. Maar gewone pc-s en dergelijk in de regel niet. Ik moet er niet aan denken dat als ik 's morgens op de zaak kom en mijn pc aan zet dat meteen de pc's van mijn collega's opstarten...Purn0 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:31:
[...]
Squeezebox stuurt kennelijk automatisch een magic package als de server uitstaat.![]()
Weet iemand of er ook een magic package gestuurd kan worden door je PC tijdens het opstarten (BIOS)?
Het opstarten van de NAS duurt immers wel een minuut of 2, en dat is natuurlijk veel te lang....
Je bedoelt toch niet 1 van de logs onder 'System Administration' -> 'System Logs'??DRuw schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:00:
Ff een algemene Qnap vraag:
Is er een of andere functie waardoor je naderhand kunt zien wat de activiteit is geweest van je NAS?
Ik doel bijvoorbeeld op het downspinnen van je HDs (in grote lijnen dus je verbruik).
Dus niet op activity log niveau maar net als een CPU grafiekje bijvoorbeeld?
De tabellen binnen de db worden nog steeds gewoon met upgrade-db.php aangemaakt. Handmatig de db maken, en de sql config in ownsettings.php en upgrade-db.php draaien.sl1000 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:13:
Hoe heb je de tabellen binnen de db aangemaakt?
Enigszins advies hoe het nieuwe spotweb qpkg eruit moet zien, en hoe dit zo gebruikersvriendelijk mogelijk te houden is welkom. Het liefst maak ik een qpkg waarbij de gebruiker niets verder hoeft te doen, anders kan ik niet zo goed helemaal geen qpkg maken...
[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 10-06-2011 09:21 ]
Ik dacht dat een WOL package gericht was op een macadres en niet "universeel". Ik heb nog genoeg te lerenbeerse schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:19:
Ik moet er niet aan denken dat als ik 's morgens op de zaak kom en mijn pc aan zet dat meteen de pc's van mijn collega's opstarten...
Lijkt me inderdaad een goed idee. Was leuk geweest als de nas altijd aan zou gaan als ik de PC aanzet, maar ik kan natuurlijk ook gewoon op 2 powerknoppen duwenMijn idee: De qnap in bepaalde tijd automatisch aan gaan en bij het opstarten van de pc zelf het pakketje versturen. Als de pc dan buiten de aan tijd opstart, komt de qnap automatisch mee.
Verwijderd
en vandaag is het 5 weken .. waarvan akteVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:57:
heeft iemand ervaring met het ter reparatie aanbieden van een QNAP ?
mijn 439 is morgen precies al 4 weken weg (via informatique) ..
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on |
/dev/ram 32.9M 14.7M 18.2M 45% / |
tmpfs 32.0M 112.0k 31.9M 0% /tmp |
/dev/sda4 310.0M 235.1M 74.8M 76% /mnt/ext |
/dev/md9 509.5M 69.2M 440.2M 14% /mnt/HDA_ROOT |
/dev/md0 3.6T 2.0T 1.6T 55% /share/MD0_DATA |
[ Voor 134% gewijzigd door Trishul op 10-06-2011 18:47 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Pater19 op 10-06-2011 18:55 ]
ramdrive zit ook niet vol, dus snap ff niet waar je probleem vandaan komt.Trishul schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:23:
Dank jullie wel! Ga het meteen proberen!
edit:
Filesystem Size Used Available Use% Mounted on /dev/ram 32.9M 14.7M 18.2M 45% / tmpfs 32.0M 112.0k 31.9M 0% /tmp /dev/sda4 310.0M 235.1M 74.8M 76% /mnt/ext /dev/md9 509.5M 69.2M 440.2M 14% /mnt/HDA_ROOT /dev/md0 3.6T 2.0T 1.6T 55% /share/MD0_DATA
Dat zijn allemaal hoge percentages?
Anyways, dat wordt dan inloggen via ssh en dan een simpele command: reboot. KL643 & sl1000: bedankt voor jullie hulp! Het is idd interessant om te weten hoe dit probleem tot stand is gekomen, echter heb ik daar nu geen tijd meer voor, moet naar een bruiloft. Overigens is het enige dat ik vandaag gedaan heb op de nas, een word documentje back-uppen en de downloadtijdstippen aanpassen in download center. Volgens mij begon hij raar te doen vanaf het moment dat ik het downloadtijdstip veranderde. Dit doe ik trouwens vaker in de week, maar dit keer ging dat blijkbaar niet goed
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq