Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:43:
Waarom had je hem aangeboden? Ik weet dat er een nederlands reparatiecentrum is, meer niet eigenlijk...
brandlucht 8)

(voeding had het begeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm. Vind 4 weken wel erg lang duren.. Wat zegt informatique?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:49:
Hmm. Vind 4 weken wel erg lang duren.. Wat zegt informatique?
heb alleen berichtje gehad dat het onder garantie valt .. nu nog wat vlotter retour en ze verdienen die internetprijs echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja, ik had nog plaatjes beloofd.

Zie http://qnap-news.de/ (sorry ben lui vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf :D

Afbeeldingslocatie: http://qnap-news.de/wp-content/uploads/2011/06/Image-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
sl1000 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:59:
Oh ja, ik had nog plaatjes beloofd.

Zie http://qnap-news.de/ (sorry ben lui vandaag)
sl1000 wat is dat voor lego blokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:31

KL643

beeldaandemuur

Als je op de link klikt, kan je lezen dat het een router is....

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dus geen nas ;)

Idd een wifi router, waarop je ook 3g/4g usb dongles kun aansluiten. Handig als je een hotel zonder wifi hebt, maar met bedraad internet, of je wil je 3g connectie delen met meerdere apparaten. Nadeel is dat je dan nog wel even een usb dongle moet scoren.

Geen idee overigens of qnap dit ook in europa gaat uitbrengen. Het is meer een gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dooie boel hier. iedereen op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nee hoor, gewoon aan het werk :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
nee weinig nieuws ;)
Zeg hebben de qnappers nog los gelaten wanneer de 3.5 firmware wordt gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pfoe.. Ik heb geen harde datum gehoord, maar als het goed is ergens loop volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
ok klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:31
Ik heb de Qnap TS412 besteld met 4 x 1,5 TB schijfjes. ( RAID 5 )

Nu moet hij nog binnen komen van Azerty. Alleen was ik benieuwd hoe jullie de NAS beschermen tegen bijvoorbeeld blikseminslag of stroomuitval.

Ik weet welke mogelijkheden er zijn: Smart-UPS, Backup-UPS... Ben ik wel benieuwd naar :)

[ Voor 0% gewijzigd door martinzweep op 05-06-2011 14:57 . Reden: Tijpfaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

sl1000 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:42:
dooie boel hier. iedereen op vakantie?
Wees blij: alles lijkt het op het moment te blijven doen :O
Of iedereen is zo stom geweest na de laatste review een synology te kopen..... :F
Mijn kastje werkt ook nog prima, de enige melding die ik de afgelopen weken heb gehad is 3 IP adressen gebanned door poort21 inlog pogingen vanuit korea......

Ik blijf me alleen afvragen hoe het zit met het geluid (als we toch geen nieuwe problemen hebben zal ik nog maar een oude oprakelen;))
Ik heb mijn 439 proII+ nu een verdieping hoger staan (owkee het is een zolder waarvan de vloer niet is geisoleerd) en op een laag schuim zetten werkte niet.
Ik heb hem nu OP een een antec behuizing staan (oude server) en dan gaat het goed.
Als hij nu aan het downloaden is hoor ik hem nog ratelen snachts....
Ik ga als het goed is binnenkort een ander huis kopen waarbij ik het ding in de meterkast ofzo ga proppen maar ik vraag me toch nog steeds af of dit klopt (alle hardware doet het prima...).

Iemand enig idee?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:45

BrammT

The one and only!

Schijven helemaal strak in de bays geschroefd? :>

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

BrammT schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:40:
Schijven helemaal strak in de bays geschroefd? :>
Ik heb ze wel goed vastgedraaid ja... ik ga ze gelijk ff losser schroeven maar is het zo simpel????
Lijkt me toch dat je de dingen goed moet vastschroeven :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moet ook zeker. kijk even of de bays zelf niet rammelen of trillen in de slides.

wat voor merk disken gebruik je nu? ik hoor de mijne eigenlijk helemaal nooit
hoor zelf zou ik zeggen: http://dl.dropbox.com/u/8298909/Qnap/Geluid.3gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Op mijn windows 7 PC moet ik bij elke login mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor de smb shares opnieuw ingeven, ondanks dat ik op "referenties onthouden" klik. Eerst alle instellingen in de NAS (TS239) nagelopen, maar nu blijkt dat mijn oude (win7) laptop wel vanzelf aanmeldt...

Iemand een idee waar ik deze instelling moet zoeken?

edit: configuratiescherm > referentiebeheer :)

[ Voor 7% gewijzigd door Purn0 op 05-06-2011 21:24 . Reden: solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

sl1000 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:22:
moet ook zeker. kijk even of de bays zelf niet rammelen of trillen in de slides.

wat voor merk disken gebruik je nu? ik hoor de mijne eigenlijk helemaal nooit
hoor zelf zou ik zeggen: http://dl.dropbox.com/u/8298909/Qnap/Geluid.3gp
Ik heb dit ook wel min of meer als ik geen disk activity heb.
Zodra ik aan het downloaden ben trillen de schijven door de activiteit door de gehele behuizing en die geeft het 100% door volgens mij.
Ik ga eens kijken of ik ook ff een filmpje kan maken..... iemand enig idee waar ik die ff kan posten zonder me te hoeven registreren ergens?

EDIT: er hangen 4 Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB schijven in in RAID5

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 05-06-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Bij mij waren het de bays die rammelden in mijn 439. Dit heb ik opgelost door stukjes muismat tusssen de bays te drukken. Sindsdien is hij muisstil ;)

[ Voor 0% gewijzigd door KL643 op 05-06-2011 20:35 . Reden: Typo ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

KL643 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:10:
Bij mij waren het de bays die rammelden in mijn 439. Dit heb ik opgelost door stukjes muismat tusssen de bays te drukken. Sinds dien is hij muisstil ;)
_/-\o_ wat een oplossing! jammer dat het nodig is maar ik heb het idee dat dit bij mij ook weleens zou kunnen werken.
Vannacht testen! (wel ff een muismat oid zoeken;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:58
Ik twijfel heel erg tussen de TS-219P+ en de TS-239 Pro II.
Heb VMware certified zijn en het hebben van encryptie mogelijkheden van de 239 spreken mij wel erg aan.
Ben van plan er 2 maal een 2TB Seagate in te zetten in RAID 1.
Ben niet van plan 24/7 VMware te laten draaien, maar denk wel dat ik het zo nu en dan wil gebruiken.
Ook gezien het feit dat er 2 NIC's op de 239 zitten is een voordeel, zo kan je denk ik het iSCSI deel apart houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hou er rekening mee dat encryptie rete traag is. je houd misschien 12 tot 15mb/sec over.

Binden van services aan interfaces wordt als het goed is een nieuwe feature van 3.5.0 ;)

Verder kan ik je aanraden om de intel te kopen, als het budget het toe laat. iets meer power is gewoon heel erg prettig werken, ook het extra geheugen is handig voor het installeren van qpkg's, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
In eerste instantie twijfelde ik ook nog of ik een 2 of 4 disks NAS wilde, maar ik denk dat als ik een RAID 1 van 2 maal 2TB maak ik wel voldoende capaciteit heb. In de toekomst kan ik altijd nog de disks wisselen voor groter.
En 4 disks NAS is ook meteen weer minder energie zuinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je kunt ook gelijk voor 2x 3tb gaan. de hitachi's schijnen het wel goed te doen momenteel.

maar een 4disk is idd iets minder zuinig, doordat ze een zwaardere voeding moeten monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier geinteresseerd in het testen van een QPKG van Subsonic (http://www.subsonic.org/pages/index.jsp)?
ik heb er eentje gemaakt. lijkt goed te werken, maar ik moet nog even een handige handleiding schrijven met de installatie stappen enz. vooral voor arm-based nasjes is een irritante tussenstap nodig doordat oracle het verbied zijn JRE engine rechtstreeks te gebruiken...
ook zit ik nog te denken of ik een standaard url rewrite functie zal toevoegen zodat subsonic gelijk via poort 80 bereikbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door sl1000 op 06-06-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 09:55
martinzweep schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:57:
Ik heb de Qnap TS412 besteld met 4 x 1,5 TB schijfjes. ( RAID 5 )

Nu moet hij nog binnen komen van Azerty. Alleen was ik benieuwd hoe jullie de NAS beschermen tegen bijvoorbeeld blikseminslag of stroomuitval.

Ik weet welke mogelijkheden er zijn: Smart-UPS, Backup-UPS... Ben ik wel benieuwd naar :)
Ik heb mijn Qnap wel aan een UPS hangen. Een Smart-UPS 1000. Een beetje overkill want die Qnaps gebruiken niet echt veel stroom. Verder heb ik ook nog een Backup-UPS Pro 900 recentelijk gekocht (voor een ander projectje). Dat is ook een heel fijn apparaatje omdat je daar het stroomverbruik ook direct op kunt aflezen. De UPS maakt zelf ook geen geluid. Wel zo fijn in je werkkamer!

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
DRuw schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Ik heb dit ook wel min of meer als ik geen disk activity heb.
Zodra ik aan het downloaden ben trillen de schijven door de activiteit door de gehele behuizing en die geeft het 100% door volgens mij.
Ik ga eens kijken of ik ook ff een filmpje kan maken..... iemand enig idee waar ik die ff kan posten zonder me te hoeven registreren ergens?

EDIT: er hangen 4 Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB schijven in in RAID5
Mijn QNAP en 2,5 inch schijfjes zijn heerlijk stil. Ook als ze aan het schrijven zijn.
Jouw QNAP maakt geen herrie. 't zijn je harddisks. Ik heb al redelijk wat verschillende schijfjes gehad. Maxtor, Seagte, WD en IBM. Het verschilt per serie of je de schijven echt kan horen schrijven.

De beste test is gewoon om die harddisk eens in een desktop PC te stoppen. Laat je PC er eens lekker op los schrijven en check het bekende geluid. Ik weet zeker dat je schijven gewoon niet de meest stille schijfjes zijn.

Zelf gebruik ik dus nu in mijn QNAP van die "Western Digital Notebook Harde Schijf 1TB 2.5 inch. HDD's
- 2.5" SATA 12.5mm 5400 rpm 16MB
- Opslagcapaciteit harde schijf: 1000 GB
- Rotatiesnelheid: 5200 RPM

Zijn relatief wat duurder. Maar gebruiken minder stroom en zijn fluister stil. Lezen vanaf 1 disk (zonder RAID) haal ik ongeveer 40 MB/sec read.

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben van plan om deze te gebruiken als powersurge en UPS voor mijn QNAP TS 439 Pro II en zuinige ESXi servertje:

http://www.apc.com/produc...ku=BE700G-FR&tab=features

Iemand opmerkingen hierover? Is dit genoeg of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Sl1000, weet jij wat ze nu weer met spotweb gevogeld hebben? krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat met sabnzb+. Heb het spotweb topic al min of meer doorgelezen maar er zijn meer mensen met dat probleem.

Is er een mogelijkheid dat gepruts van de makers tegen te gaan en een huidige versie te blijven draaien? dit schiet namelijk niet op. Ik gebruik het maar 1x per week ongeveer. En elke keer als ik het start, kan ik eerst weer wat gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjah, ze werken totaal niet gebruiksvriendelijk. kwam er dit weekend ook achter toen ik terug thuis kwam

ik heb mijn sab instellingen en nog wat dingen eruit moeten slopen, die zitten nu ineens niet meer in ownsettings maar in de database, per user opgeslagen. gewoon de foutmeldingen volgen en slopen wat er uit moet. Door donottouch op true te zetten kun je ownsettings aanpassen tot hij het weer slikt. daarna nog ff een database upgrade draaien, je webbroweser cache wegflikkeren en dan de pagina schoon opnieuw inladen. je kunt dan een user aanmaken en in de settings van de user de sabnzbd instellingen weer toevoegen.

ik zal tzt wel weer een nieuw geupdate qpkg uitbrengen.

volgorde van qpkg's waar ik nu nog druk mee ben:
1. subsonic -> url rewrite toevoegen, handleiding maken tbv installatie
2. sabnzbd -> 0.6.3 toevoegen en upgrade bug netjes fixen
3. dropbox -> homefolder issue fatsoenlijk fixen
4. spotweb -> kijken wat er nu weer verpest is en dat gebruikersvriendelijk zien te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Ja, daar ben ik ook achter al kwam ik er niet in met "admin" ww: "admin"

ik heb daarvoor een andere user aangemaakt en in phpMyadmin de phasphrase handmatig gekopieerd in de database naar de gebruiker "admin". (als iemand hier niet uitkomt DM me dan maak ik er een wat uitgebreider verhaal van).

Waar het nu mis gaat is onder gebruikersinstellingen > NZB afhandeling en daarna de instellingen inclusief de API key invullen, hij communiceerd niet mer de sabNZB+ en kan ook nergens een foutmelding ontdekken waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt zeker een user/pass op sabnzbd zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
HyperBart schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:09:
Ik ben van plan om deze te gebruiken als powersurge en UPS voor mijn QNAP TS 439 Pro II en zuinige ESXi servertje:

http://www.apc.com/produc...ku=BE700G-FR&tab=features

Iemand opmerkingen hierover? Is dit genoeg of toch niet?
Het nadeel van deze opgewaardeerde stekkerdoos is dat je verder weinig diagnostics hebt. Het prijs verschil tussen de Back-UPS 400 (70,- ) en de Backup-UPS Pro 550 (120,-) is dat de eerst genoemde iets minder vermogen heeft, geen status display (kan je het stroom verbruik bij de Pro 550 op aflezen) en geen USB poort voor uitlezen via de PC.

Ook kan je de QNAP automatisch laten afsluiten als de UPS op de accu's overgaat. Daarvoor heb je dan wel weer die USB poort op de UPS nodig.

Je betaald dus iets meer voor de Pro 550 maar je hebt echt veel meer UPS voor je geld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door KopenMetBitcoin op 07-06-2011 07:33 ]

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
sl1000 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:02:
Iemand hier geinteresseerd in het testen van een QPKG van Subsonic (http://www.subsonic.org/pages/index.jsp)?
ik heb er eentje gemaakt. lijkt goed te werken, maar ik moet nog even een handige handleiding schrijven met de installatie stappen enz. vooral voor arm-based nasjes is een irritante tussenstap nodig doordat oracle het verbied zijn JRE engine rechtstreeks te gebruiken...
ook zit ik nog te denken of ik een standaard url rewrite functie zal toevoegen zodat subsonic gelijk via poort 80 bereikbaar is.
Hoi ik wil wel ff een test doen, waar is de QPKG te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
sl1000 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:55:
mjah, ze werken totaal niet gebruiksvriendelijk. kwam er dit weekend ook achter toen ik terug thuis kwam

ik heb mijn sab instellingen en nog wat dingen eruit moeten slopen, die zitten nu ineens niet meer in ownsettings maar in de database, per user opgeslagen. gewoon de foutmeldingen volgen en slopen wat er uit moet. Door donottouch op true te zetten kun je ownsettings aanpassen tot hij het weer slikt. daarna nog ff een database upgrade draaien, je webbroweser cache wegflikkeren en dan de pagina schoon opnieuw inladen. je kunt dan een user aanmaken en in de settings van de user de sabnzbd instellingen weer toevoegen.

ik zal tzt wel weer een nieuw geupdate qpkg uitbrengen.

volgorde van qpkg's waar ik nu nog druk mee ben:
1. subsonic -> url rewrite toevoegen, handleiding maken tbv installatie
2. sabnzbd -> 0.6.3 toevoegen en upgrade bug netjes fixen
3. dropbox -> homefolder issue fatsoenlijk fixen
4. spotweb -> kijken wat er nu weer verpest is en dat gebruikersvriendelijk zien te fixen
sl1000 ik zou wel geïnteresseerd zijn in een QPKG voor SVN, heb je daar tijd en zin om eens een blik te wagen. Als je het niks lijkt, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sl1000 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:02:
Kende de tool niet, en even leek het op een prima vervanger van Twonky... Helaas geen DLNA :(
Dan heeft deze tool niet veel meerwaarde voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@all, zal vanavond even een post maken met het installatiestappenplan van subsonic + het qpkg. Alleen de package hier posten is voor de arm nas based gebruikers minder handig. Niet dat installatie erg ingewikkeld is hoor.

kort door de bocht:
1. optware qpkg installeren
2. jre qpkg installeren
3. subsonic qpkg installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Kende de tool niet, en even leek het op een prima vervanger van Twonky... Helaas geen DLNA :(
Dan heeft deze tool niet veel meerwaarde voor mij :(
Kijk even op het Qnap forum en zoek op Tvmobili. Er is een Qpkg voor de ArmX19 en X86

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb sinds kort de 412 met 4 x 2TB in een RIAD5 setup wat naar tevredenheid werkt, behalve Apple Time Machine. Ten eerste is de schrijfsnelheid rampzalig, wat ook terug te vinden is op het QNAP forum. Dit zou liggen aan AFS, via SMB zou dit beter moeten gaan, echter, dat zie ik niet zitten. Dit omdat er in AFS enkele features zitten die niet in SMB zitten, zoals een betere bescherming tegen data corruptie.

Verder, en dat is irritanter, moet ik elke keer op de QNAP Apple Time Machine of een keer uit- en weer aanzetten of een keer op 'save' klikken. Als ik dit niet doe dan is de backup disk niet te zien op de Apple. Ik kan dit probleem nergens terug vinden op internet, kent iemand dit gedrag hier? Zowel de QNAP als de Apple draaien de laatste updates.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Qnap allemaal nieuwe modellen zal lanceren , bijvoorbeeld voor 2-bay NAS?

Zeker omdat nu de Computex net is geweest, vroeg ik me af of er misschien nog nieuwe ontwikkelingen zijn voor Qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw sl1000, zou je eens willen kijken of je een package kan maken van Plex (Linux).

Ze hebben Plex nu namelijk naar linux geport en een package zou vet zijn:
http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php

Ze hebben het erover dat je eigenlijk een dual-core moet hebben (intel based) , dat zou wel jammer zijn, want ik heb nu een ARM processor in mijn Qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Beaves: ik kan je aanraden even een support formulier van QNAP in te vullen met je vragen/problemen. zo komt het probleem beter onder de aandacht bij QNAP en krijgt het ook meer prioriteit bij het bugfixen.

stuur me even een DM met je contactgegeven Als je na 2 dagen nog geen antwoordt hebt gehad. ik neem dan even intern contact op met QNAP om te zorgen dat ze je niet vergeten. (ze zijn momenteel een nieuw en verbetered ticketing systeem aan het invoeren voor support, maar dat gaat nog even duren, tot die tijd is het nog even behelpen met support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:03:
Weet iemand of Qnap allemaal nieuwe modellen zal lanceren , bijvoorbeeld voor 2-bay NAS?

Zeker omdat nu de Computex net is geweest, vroeg ik me af of er misschien nog nieuwe ontwikkelingen zijn voor Qnap?
QNAP richt zich momenteel voornamelijk op business, zie ook hun net gereleasde x79 series. Ergens eind dit jaar verwacht ik persoonlijk nog wel een arm-based update, met een 2ghz versie van arm chip. Verder heb ik nog geen idee. vermoedelijk een versie met de nieuwe cedartrail atoms? lijkt me logisch iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Spoelly schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:42:
[...]

sl1000 ik zou wel geïnteresseerd zijn in een QPKG voor SVN, heb je daar tijd en zin om eens een blik te wagen. Als je het niks lijkt, geen probleem.
Ach, zo moeilijk is het ook weer niet :P

http://wiki.qnap.com/wiki/Subversion
Lees wel even goed de note door voordat je jouw repository kwijt bent :P

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2011 11:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, ik ga ook geen qpkg's maken die ik zelf niet gebruik. ik wil namelijk wel de qpkgs kunnen onderhouden.
ook probeer ik het aantal
qpkgs onder mijn hoede te beperken, anders heb ik niet voldoende tijd voor onderhoud. voorlopig ga ik geen nieuwe qpkgs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
Hallo QNAP enthousiasts!

Had ff een vraagje. Ben namelijk aan het denken om toch over te stappen van mijn zelfbouw FreeNAS server(met 3 HD's, 2 in RAID1) naar een QNAP NAS. Reden is:
- fan in mijn zelfbouw nas is nogal luidruchtig (komt van de voeding af, fan is niet te vervangen, raar model)
- ik van buiten niet kan zien wat de status van de harde schijven is (OK/FAULTY)
- packages installeren via de terminal(ssh) wel leuk is maar naar verloop van tijd toch wel vermoeiend wordt
- ik zag dat er bij QNAP nu ook een iPhone app beschikbaar is, welke muziek streamen mogelijk maakt
- SpotWeb, DropBox en andere leuke packages welke voor FreeNAS (nog) niet beschikbaar zijn

Nou, genoeg keus zou je zeggen, kies maar eentje uit.

Maar het probleem is eigenlijk dat ik bang ben dat een nas als de QNAP TS-412 Turbo NAS het niet redt om soepel tegelijk iets uit SABNZBD te downloaden met 4,8 MB/sec., tegelijk iets uit te pakken via SABNZBD en ook nog een HD film te streamen.
Nu zul je zeggen ja maar dat is ook nogal wat maar dat is iets waar mijn huidige 1.6Ghz DualCore Atom nas dan wel in uitblinkt; performance.

Om alles op te sommen in een vraag: "Is er een QNAP nas van rond de 300 euro welke mijn huidige NAS kan vervangen en nagenoeg evenaart in performance?"

[ Voor 4% gewijzigd door injectx op 07-06-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
sl1000 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:35:
Sorry, ik ga ook geen qpkg's maken die ik zelf niet gebruik. ik wil namelijk wel de qpkgs kunnen onderhouden.
ook probeer ik het aantal
qpkgs onder mijn hoede te beperken, anders heb ik niet voldoende tijd voor onderhoud. voorlopig ga ik geen nieuwe qpkgs maken.
Ok wat ik al zei no problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
injectx schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:13:
...

Om alles op te sommen in een vraag: "Is er een QNAP nas van rond de 300 euro welke mijn huidige NAS kan vervangen en nagenoeg evenaart in performance?"
als je dat wilt als kant en klaar product, zul je echt naar een intel atom gebaseerde NAS moeten. De QNAPs zullen dan buiten je pricerange vallen ben ik bang. De goedkoopste 2-bay atom is de TS239-II.

Netgear schijnt zijn hardware veel goedkoper te verkopen, maar de software hiervan is veel minder uitgebreid. ook vraagt men geld voor de extra software packages die je er op kunt installeren...

Let er wel op dat Dropbox alleen op een intel based nas werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Hey medetweakers, ik zit nu al een tijdje te kijken voor een goede thuisnetwerkopslag (aka NAS).

Ik zit nog in dubio of ik een home made storage ga maken, of dat ik een NAS ga kopen. Ik stel mijn vraag toch hier, omdat als het een NAS wordt, het in ieder geval een 4-bay qnap wordt.

Ik heb naar dit overzicht gekeken: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_4BayNAS.html

Wat wil ik met mijn NAS doen?
• Apple TimeMachine backup
• Muziek en films streamen naar mijn HDX1080
• Storage van data
• SABnzb (maar zou ook op mijn router kunnen: Dual-core Intel® Atom™ (1.80 GHz))
• Virtuele machines op zetten van VMware (maar zou ook op mijn router kunnen: Dual-core Intel® Atom™ (1.80 GHz))

Ik heb momenteel een SuperMicro mini-ITX met 4GB RAM, Intel® Atom™ D525, 32GB SSD, Dual Intel GBlan)

Omdat ik momenteel al in bezit ben van een pittige router (qua hardware), zit ik er over na te denken om een Chenbro ES34169 te kopen en daarin 4x hotswap schijven te plaatsen. In principe ben ik dan klaar.

Maar toch twijfel ik of ik er niet verstandiger aan doe om gewoon een NAS hier voor te nemen.

Als ik een QNAP neem (om toch ontopic te blijven ;) vallen de goedkoopste 3 af, de 3 met de Marvell chipset.
Sowieso is de lees- / schrijfsnelheid te laag. Ook zijn deze niet VMware gecertificeerd. De overige specificaties als een LCD, lockable hdd tray zijn niet van belang.

Wat adviseren jullie mij?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:35
Spoelly schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:53:
[...]

De ts-212 is een lichter model, die 256 mb geheugen heeft met een 1,2 ghz processor.
De ts-219P+ is het nieuwste model in de serie met 512 mb geheugen en een 1.6 ghz processor.

Als je het hebt over media streamen kunnen ze het beide wel aan. Downloaden komt meer bij kijken en is meer memory wel een must.

Als je meer dan alleen downloaden wil zoals verschillende qpkg's naast elkaar raden zou ik je eerder een TS-239 Pro II of een TS-259 Pro + aanraden. Deze hebbem 1 gb geheugen en een intel atom processor. Het laatst genoemde model heeft een dualcore zelfs.
Ik ben ook aan het kijken naar een NAS, en mede door de recente frontpage-review zeer geïnteresseerd in een QNAP: ik ben aan het twijfelen tussen een TS-212 of TS-219P+. Hogere modellen (239 / 259) worden me echt te duur.

Wat ga ik er mee doen: 2x 1.5-2 TB schijven in RAID1, als central storage / backup voor 2 laptops en een (nog aan te schaffen) mediaplayer.
Vooral muziek/films (HD) afspelen dus, en waarschijnlijk ook wel wat downloaden middels een torrentclient. Ik verwacht echter dat m'n NAS het grootste deel van de dag uit of standby staat, dus stroomverbruik vind ik wel een belangrijk punt.

De verschillen van de 219P+ t.o.v. de 212 (gevonden op de QNAP-site):
  • snellere processor
  • 512 MB RAM t.o.v. 256
  • mogelijkheid voor 2.5" schijven
  • hoger verbruik bij gebruik (19W voor de 219P+ vs. 13W voor de 212)
  • Wake-on-Lan (daarmee 1W verbruik in WOL-modus voor de 219P+ vs. 6W voor de 212 in standby, al kan je de 212 natuurlijk ook een schedule opgeven)
  • functies als Hot-swappable en RAID-recovery
  • en niet te vergeten: het prijsverschil van €100 (€210 vs. €310)...
De 219P+ is voor mijn gebruik misschien wat te krachtig, maar zou misschien wel zuiniger uit kunnen vallen door de Wake-On-Lan functie. Dit heeft voor mij bijna de doorslag gegeven, maar ik zoek nog bevestiging ;)
Dus, gegeven jullie ervaringen, zijn deze verschillen het prijsverschil van €100 wel waard?

En als ik dan toch in dit topic bezig ben: ik zie op de QNAP site dat beiden compatible zijn met SATA III (6Gb/s) (of eigenlijk andersom: SATA III is backwards compatible met SATA II), maar hoeveel nut heeft dit dan nog? Merk je verschil of je er bijv. 2TB (Hitachi) SATA II (3Gb/s) of SATA III schijven inhangt?
Ik ben hier niet heel erg in thuis, maar het lijkt me dat je geen verschil in snelheid zult zien, de bottleneck zal de QNAP zelf zijn?

[ Voor 1% gewijzigd door DerManiak op 07-06-2011 15:57 . Reden: verduidelijking verschillen in verbruik ]

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Zie mijn ervaringen eerder: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36012906

Ik merk overigens dat de 112 weer 1W zuiniger is dan de 119p+, zowel uit als aan (WOL uit). Als je dan toch gaat mierenneuken :)
KL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:40:
[...]
Kijk even op het Qnap forum en zoek op Tvmobili. Er is een Qpkg voor de ArmX19 en X86
En bedankt, daar gaat were een avond prutsen :)
Tnx, ik ga er eens naar kijken!

[ Voor 107% gewijzigd door IJsbeer op 07-06-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dermaniak: de 212 is door zijn kleine hoeveelheid ram toch wel erg beperkt. ik merk het zelf met mijn testbakkie bij het installeren van verschillende qpkg's. Als het budget het toelaat zou ik daarom altijd voor de 219p+ gaan. op de langere termijn heb je meer plezier van een iets zwaardere nas. Je bent gewoon flexibeler, en als je eisen gaan toenemen, kan de nas nog met je mee groeien.

verschil tussen sata-II en sata-III zul je in de praktijk idd absoluut niet merken. de cpu zal veel eerder een bottleneck zijn, netzoals dat de (green) schijven niet snel genoeg zijn om sata 3 te benutten. daarvoor heb je echt ssd's nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door sl1000 op 07-06-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
@IJsbeer en sl1000: bedankt voor jullie reacties.
Met het oog op de toekomst lijkt de 219P+ inderdaad een betere keuze.
Wat betreft het energieverbruik: de 219P+ is volgens QNAP inderdaad zowel aan als standby niet zuiniger dan de 212, maar de WOL functie van de 219P+ zou hem over de hele dag gezien weleens zuiniger kunnen maken dan de 212:

20 uur op 1W (WOL) en 4 uur aan op 19W < 20 uur op 6W (standby) en 4 uur aan op 13W
(zal ik ook even verduidelijken in mijn vorige post)

Met dit gebruik (en als de opgegeven waarden kloppen) is de 219P+ zelfs ruim 40% zuiniger! Of hecht ik zo teveel waarde aan de Wake-On-Lan functie O-)

Verder wil ik er nog stille, zuinige schijven inzetten. Ik heb in de pricewatch al de Hitachi 5K3000 schijven gevonden, mooie prijs en met goede reviews/reacties. Echter, ze staan niet vermeld op de officiële "Compatibility List" van QNAP (wel op de onofficiële :P, getest in een 419P+).
Ik begreep van Ruitech (ook actief in dit topic volgens mij) dat hij ze gewoon heeft draaien in een 239 PRO-II.

Zijn hier nog verdere ervaringen met niet-officieel compatible schijven? Ik zie regelmatig problemen voorbij komen met allerlei merken en soorten eco/green/coolspin schijven?
Heeft dat te maken met conflicten tussen het powermanagement van de NAS en dat van de schijf zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Vraagje met betrekking tot Download Station (& Qget remote)

Het blijkt dat alleen de admin account kan inloggen bij download station. Wil ik echter van Qget remote gebruik maken, moet ik dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen, wat dan onbeveiligd het internet over gaat (toch?)
Als ik SSL aanvink, kan Qget remote geen verbinding meer maken. Welke poort wordt er dan gebruikt?
En staat dat los van de poort die wordt gebruikt voor het torrent verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2ehands schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:29:
[...]

Het nadeel van deze opgewaardeerde stekkerdoos is dat je verder weinig diagnostics hebt. Het prijs verschil tussen de Back-UPS 400 (70,- ) en de Backup-UPS Pro 550 (120,-) is dat de eerst genoemde iets minder vermogen heeft, geen status display (kan je het stroom verbruik bij de Pro 550 op aflezen) en geen USB poort voor uitlezen via de PC.

Ook kan je de QNAP automatisch laten afsluiten als de UPS op de accu's overgaat. Daarvoor heb je dan wel weer die USB poort op de UPS nodig.

Je betaald dus iets meer voor de Pro 550 maar je hebt echt veel meer UPS voor je geld ;)
Waar vind je de prijzen hiervan? Pricewatch vind ik niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Wat heeft de TS239pro nodig om the WOL'en?
Gaat ie bijvoorbeeld vanzelf aan als ik hem via FTP, HTTP(s), SMB benader? Of als ik mijn squeezebox aanzet, waarvan de serversoftware op de NAS draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Verder wil ik er nog stille, zuinige schijven inzetten. Ik heb in de pricewatch al de Hitachi 5K3000 schijven gevonden, mooie prijs en met goede reviews/reacties. Echter, ze staan niet vermeld op de officiële "Compatibility List" van QNAP (wel op de onofficiële :P, getest in een 419P+).
Ik begreep van Ruitech (ook actief in dit topic volgens mij) dat hij ze gewoon heeft draaien in een 239 PRO-II.

Zijn hier nog verdere ervaringen met niet-officieel compatible schijven? Ik zie regelmatig problemen voorbij komen met allerlei merken en soorten eco/green/coolspin schijven?
Heeft dat te maken met conflicten tussen het powermanagement van de NAS en dat van de schijf zelf?
De Hitachi 5K3000 schijven zitten nog in test fase bij Qnap. Zat er zelf namelijk ook aan te denken en contact met Qnap gehad over deze schijven. Er loopt een draadje over deze schijven op het Qnap forum en zo te lezen ziet dat er erg goed uit :) Zelf ga ik ze binnenkort wel proberen...

In mijn 219P+ zitten 2 Samsungs EcoGreen F4 HD204UI 1AQ1 schijven (Raid 0) en tot nu toe geen problemen. In mijn 439Pro zitten 4X Samsung EcoGreen F3 HD154UI 1AG0 schijven (Raid 5) en ook die lopen al 2 jaar probleemloos.

WD Green is een absolute no go in een nas (met uitzondering van sommige Raid versies), niet in een Raid maar ook als single disk niet aan te raden. Dit heeft inderdaad te maken met de power saving functie van deze schijven.
Purn0 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:56:
Wat heeft de TS239pro nodig om the WOL'en?
Gaat ie bijvoorbeeld vanzelf aan als ik hem via FTP, HTTP(s), SMB benader? Of als ik mijn squeezebox aanzet, waarvan de serversoftware op de NAS draait?
WOL gaat met behulp van een pakketje dat verzonden wordt (met o.a. Qnap Finder) Het is niet zo dat de nas vanzelf aangaat als die benaderd via ftp of of smb. De schijven gaan wel in slaapstand (zelf tijd instellen), en die komen daar weer uit na benadering via ftp/smb etc.

[ Voor 20% gewijzigd door KL643 op 07-06-2011 18:17 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
KL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:47:
[...]

De Hitachi 5K3000 schijven zitten nog in test fase bij Qnap. Zat er zelf namelijk ook aan te denken en contact met Qnap gehad over deze schijven. Er loopt een draadje over deze schijven op het Qnap forum en zo te lezen ziet dat er erg goed uit :) Zelf ga ik ze binnenkort wel proberen...

In mijn 219P+ zitten 2 Samsungs EcoGreen F4 HD204UI 1AQ1 schijven (Raid 0) en tot nu toe geen problemen. In mijn 439Pro zitten 4X Samsung EcoGreen F3 HD154UI 1AG0 schijven (Raid 5) en ook die lopen al 2 jaar probleemloos.

WD Green is een absolute no go in een nas (met uitzondering van sommige Raid versies), niet in een Raid maar ook als single disk niet aan te raden. Dit heeft inderdaad te maken met de power saving functie van deze schijven.
Thanks, informatief en mooi om te weten dat die Hitachi schijven getest worden!
KL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:47:
[...]

WOL gaat met behulp van een pakketje dat verzonden wordt (met o.a. Qnap Finder) Het is niet zo dat de nas vanzelf aangaat als die benaderd via ftp of of smb. De schijven gaan wel in slaapstand (zelf tijd instellen), en die komen daar weer uit na benadering via ftp/smb etc.
Huh? Maar WOL werkt toch zeker wel als je via een pc of mediaplayer over je thuisnetwerk de NAS benadert? Dus zonder een speciaal pakketje te versturen?
Tenminste, dat heb ik altijd onder Wake-On-Lan verstaan...

En hoe snel is ie dan echt "aan", dus lang duurt het voordat je kan browsen/afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Er zit verschil in slaapstand en WOL. In slaapstand is hij in no time operationeel en bij WOL start de nas op vanuit de uitstand en dan duurt het wel even voordat hij benaderbaar is (minimaal een minuut)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
KL643 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:09:
Er zit verschil in slaapstand en WOL. In slaapstand is hij in no time operationeel en bij WOL start de nas op vanuit de uitstand en dan duurt het wel even voordat hij benaderbaar is (minimaal een minuut)
Ja, dat snap ik. Is ook precies de reden dat ik graag een NAS met WOL wil: ik denk dat mijn NAS het grootste deel van de dag namelijk niet gebruikt wordt. WOL of slaapstand scheelt dan (relatief) flink in verbruik. 1x een minuutje wachten vind ik dan geen probleem.
Maarrrr... dat minuutje wachten moet wel beginnen, zodra ik mijn losse mediaplayer of pc/verkenner aanzet. Is dat ook zo, of moet je dan steeds die speciale handeling (pakketje via Qnap finder versturen) dan uitvoeren?

Als ie dan eenmaal aanstaat (meestal 's avonds dus), kan ik 'm natuurlijk gewoon gebruiken. Een alternatief is via een schedule de NAS automatisch laten opstarten. Maar dat werkt natuurlijk niet lekker als je buiten de normale uren je NAS nodig hebt (en te veel/vaak, als je 'm eigenlijk niet nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Op een of andere manier blijf ik toch twijfelen tussen de 219 en de 239.
Ik vraag me af of ik de iSCSI met VMware vaak ga gebruiken en of ik de extra performance wel nodig heb.
Aan de andere kant, als ik toch geld uitgeef (en dan al rond de €450 zit) zal ik daar dan niet beter nog 100 bij moet doen om echt klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Subsonic QPKG gereleased: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=128&t=45581

op- en aanmerkingen meer dan welkom :)

[ Voor 21% gewijzigd door sl1000 op 07-06-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
DerManiak schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:04:

Huh? Maar WOL werkt toch zeker wel als je via een pc of mediaplayer over je thuisnetwerk de NAS benadert? Dus zonder een speciaal pakketje te versturen?
Tenminste, dat heb ik altijd onder Wake-On-Lan verstaan...

En hoe snel is ie dan echt "aan", dus lang duurt het voordat je kan browsen/afspelen?
WOL heeft wel degelijk een 'speciaal' pakketje nodig. En idd, het duurt ruim 1 of 2 minuten voor dat de QNAP up and running is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Zelf gebruik ik WOL nooit....hij staat dag en nacht aan. Heb niet het id dat het mij nou bakken met geld kost....na 20 min gaan mijn disk in slaapstand en dat volstaat voor mij. Ik heb een nas omdat ik 24/7 bij mijn data wil kunnen. Daarbij heeft een nas een laag energie verbruik....

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

jammer dat als je transmission gebruikt hij je schijven actief houd.....
mijne zijn nog niet 1 keer in de slaapstand gegaan sinds ik mijn server heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ja, raar he als je aan het seeden of downloaden bent?
Als je niets in je lijst hebt staan, gaat de schijf hier wel netjes uit. Bij je instellingen kan je ook iets instellen over auto scan folders (of er .torrent) bestanden staan, staat die optie niet toevallig aan?
Of lager dan je spin down tijd die je ingesteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Het was maar een opmerking hoor, is gewoon logisch dat je schijven aan staan als je ze aanzet....duh
Ik moet trouwens zeggen dat hij wel stiller is nu ik de HDs iets-minder-dan-jezus-vast heb gedraaid;)
ik moet hem nog ff stresstesten maar de voorlopige resultaten zijn aanmoedigend;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:10:
btw sl1000, zou je eens willen kijken of je een package kan maken van Plex (Linux).

Ze hebben Plex nu namelijk naar linux geport en een package zou vet zijn:
http://www.plexapp.com/linux/linux-pms-download.php

Ze hebben het erover dat je eigenlijk een dual-core moet hebben (intel based) , dat zou wel jammer zijn, want ik heb nu een ARM processor in mijn Qnap?
Er is al wel een handleiding hoe je een plex server op je Qnap kan krijgen -> http://forums.plexapp.com...40__p__172972#entry172972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
IJsbeer schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:43:
[...]

WOL heeft wel degelijk een 'speciaal' pakketje nodig. En idd, het duurt ruim 1 of 2 minuten voor dat de QNAP up and running is.
Squeezebox stuurt kennelijk automatisch een magic package als de server uitstaat. :*)

Weet iemand of er ook een magic package gestuurd kan worden door je PC tijdens het opstarten (BIOS)?
Het opstarten van de NAS duurt immers wel een minuut of 2, en dat is natuurlijk veel te lang.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
sl1000, bij een verse installatie van spotweb. Krijg ik de onderstaande melding bij het draaien van de upgrade-db.php

Je hudige Spotweb database installatie is te oud om in een keer te upgraden naar deze versie.
Download een eerdere versie van spotweb (https://download.github.com/spotweb-spotweb-da6ba29.zip),
draai daarmee upgrade-db.php en als die succesvol is, start dan nogmaals de upgrade via deze versie

Misschien handig om deze versie mee te nemen in de nieuwe package?
De huidige QPKG is te oud om een installatie te doen kennelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Spoelly op 09-06-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00
Spoelly schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:55:
Misschien handig om deze versie mee te nemen in de nieuwe package?
De huidige QPKG is te oud om een installatie te doen kennelijk.
Ik vrees dat sl1000 weinig kan doen met zo'n INSTABIELE source als Spotweb. Ik maak al een tijdje gebruik van het laatste package, kreeg de eerdergenoemde meldingen over settings in ownsettings.php (dus verwijderd) en alles werkte weer. Een dag later kreeg ik een melding dat het databaseschema verouderd was en ik upgrade-db.php moest draaien maar helaas liep die niet goed :( Spotweb voorlopig maar gelaten voor wat het was ...Nu (een paar dagen later) weer geprobeerd en wie schets mijn verbazing: alles werkt weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:25
sl1000 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:26:
@hopjesvla: heb jij nog steeds problemen met jouw samsung hd204ui drive?
Net terug van vakantie,dus een late reply....

Heb idd nog steeds problemen.Laatste keer op de dag voordat ik zou vertrekken...nog even de nieuwste fw erop zetten omdat de wol problemen opgelost zouden zijn.Update gaat helemaal goed ,ook de restart.Systeem uitgezet om tot de conclusie te komen dat ik toch nog wat nodig had..en ja hoor weer helemaal dood.Disc wordt niet herkend...Heb ben niet meer aan de praat gekregen,ben bang dat ik de boel weer opnieuw mag installeren...damn...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Robocom schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:16:
[...]

Ik vrees dat sl1000 weinig kan doen met zo'n INSTABIELE source als Spotweb. Ik maak al een tijdje gebruik van het laatste package, kreeg de eerdergenoemde meldingen over settings in ownsettings.php (dus verwijderd) en alles werkte weer. Een dag later kreeg ik een melding dat het databaseschema verouderd was en ik upgrade-db.php moest draaien maar helaas liep die niet goed :( Spotweb voorlopig maar gelaten voor wat het was ...Nu (een paar dagen later) weer geprobeerd en wie schets mijn verbazing: alles werkt weer :?
Ja snap ik, maar nu kan je geen initiële installatie meer doen met de huidige QPKG, lijkt me verstandig dat sl1000 zijn nieuwe package waar hij mee bezig is minimaal baseert op de genoemde versie of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Waar kan ik eigenlijk de nieuwste QPKG voor spotweb vinden? Hetgeen enige dat ik kan vinden is dit, maar dat is geen qpkg, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

Beaves

Usque ad Finem

sl1000 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:13:
@Beaves: ik kan je aanraden even een support formulier van QNAP in te vullen met je vragen/problemen. zo komt het probleem beter onder de aandacht bij QNAP en krijgt het ook meer prioriteit bij het bugfixen.

stuur me even een DM met je contactgegeven Als je na 2 dagen nog geen antwoordt hebt gehad. ik neem dan even intern contact op met QNAP om te zorgen dat ze je niet vergeten. (ze zijn momenteel een nieuw en verbetered ticketing systeem aan het invoeren voor support, maar dat gaat nog even duren, tot die tijd is het nog even behelpen met support)
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen:
Dear customer,

Thanks for choosing QNAP.

Apple made midification on their AFP protocal which leds to these issue and QNAP will fix these issue in future firmware.

Best regards,
QNAP Systems, Inc.
Ik zal dit nogmaals testen als de volgende firmware release uitgekomen is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Purn0 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:15:
Waar kan ik eigenlijk de nieuwste QPKG voor spotweb vinden? Hetgeen enige dat ik kan vinden is dit, maar dat is geen qpkg, wel?
>>>>klik<<<< :P

maar wat ik al zei deze versie is niet meer te updaten naar de huidige git versie. sl1000 heeft een nieuwe package in de planning staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Spoelly op 09-06-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eigenlijk moet ik even de sql code hebben om de Spotweb database op de juiste wijze te initialiseren. vroeger deed upgradedb dat voor je, maar blijkbaar hebben ze nu niet meer die functionaliteit ingebouwd.

Ik zal de spotwebmensen er eens om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het zo hoor is die spotweb geweldig op papier maar omdat het zo vaak geupdated wordt een horror om draaiende te houden...

Vraagje trouwens, ik heb als backup NAS een 410 op het oog... Heb op dit moment nog 2 disken liggen (zelfde als in mijn 439... Kan ik er nu 2 van 2TB insteken en later er een of 2 bijprikken en online migreren naar RAID5 zonder dataverlies of is dat iets te utopisch denken bij QNAP?

|:( :+

http://www.qnap.com/pro_features_RLM.asp#ap01

[ Voor 59% gewijzigd door HyperBart op 09-06-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijna alle systemen hebben online raid capacity expansion, maar enkele simpelere modellen niet. ik geloof dat dat de 210/212 series betreft, maar zeker ben ik niet. Altijd even nalopen dus of het voor jouw model gesupport is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.qnap.com/pro_detail_software.asp?p_id=134
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Disk Management

Single Disk, JBOD, RAID 0 / 1 / 5 / 5+Hot Spare / 6
    Online RAID Capacity Expansion
    Online RAID Level Migration
    HDD S.M.A.R.T
    Bad Block Scan
    RAID Recovery
    Bitmap Support
    Supports ISO Mount
Komt wel goed :) . Die 410 half vol steken met die 2x 2TB en dan de toekomst afwachten hoe het zit met mijn data om dan ooit over te stappen met mijn 439 naar 4x 3TB en de 410 kan ik dan weer volsteken met de overblijvende 2TB disken enz...

Vraagje: heeft iemand voor een schappelijke prijs nog een aantal trays liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 09-06-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sl1000 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:40:
eigenlijk moet ik even de sql code hebben om de Spotweb database op de juiste wijze te initialiseren. vroeger deed upgradedb dat voor je, maar blijkbaar hebben ze nu niet meer die functionaliteit ingebouwd.

Ik zal de spotwebmensen er eens om vragen.
Ik heb zelf de meest recentie spotweb versie draaiend. Zelf ook aardig actief in het Spotweb topic vandaar denk ik dat hij ook draait :)

1. De QPKG van SL1000 gepakt en geinstaleerd, en hier eerst een git pull op gedaan
2. In PHPMyAdmin vervolgens de spotweb db aangemaakt
3. Alles uit de ownsettings.php gegooid (behalve de "ini_set("include_path", ".:/opt/share/pear");"
regel), en een compleet nieuwe gemaakt.
4. Vervolgens upgrade-db.php gedraaid (deze maakt nog steeds alles netjes aan)
5. Daarna een retrieve.php gedaan
6. Handmatige aanpassingen aan spotwebdb, zodat de anonymous user alle rechten heeft (geen behoefte aan verschillende users en inloggen)
7. Klaar.

Als iemand hulp nodig heeft, laat maar even een berichtje achter of DM

@sl1000 misschien is het makkelijk om in crontab niet de automatisch update toe te voegen. Ik meende ergens gezien te hebben dat bij jou package ook automatische git pull's gedaan worden om de zoveel tijd. Ik heb die zelf er uit gehaald zodat ik er zeker van ben dat mijn installatie langer dan een paar dagen mee gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb je de tabellen binnen de db aangemaakt?

Enigszins advies hoe het nieuwe spotweb qpkg eruit moet zien, en hoe dit zo gebruikersvriendelijk mogelijk te houden is welkom. Het liefst maak ik een qpkg waarbij de gebruiker niets verder hoeft te doen, anders kan ik niet zo goed helemaal geen qpkg maken...

[ Voor 73% gewijzigd door sl1000 op 09-06-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ff een algemene Qnap vraag:
Is er een of andere functie waardoor je naderhand kunt zien wat de activiteit is geweest van je NAS?
Ik doel bijvoorbeeld op het downspinnen van je HDs (in grote lijnen dus je verbruik).
Dus niet op activity log niveau maar net als een CPU grafiekje bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Purn0 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:31:
[...]
Squeezebox stuurt kennelijk automatisch een magic package als de server uitstaat. :*)

Weet iemand of er ook een magic package gestuurd kan worden door je PC tijdens het opstarten (BIOS)?
Het opstarten van de NAS duurt immers wel een minuut of 2, en dat is natuurlijk veel te lang.... O-)
Voor iets als Squeezebox kan ik mij wel voorstellen dat ze een WOL pakketje stuurt. Maar gewone pc-s en dergelijk in de regel niet. Ik moet er niet aan denken dat als ik 's morgens op de zaak kom en mijn pc aan zet dat meteen de pc's van mijn collega's opstarten...

Onder unix/linux (mac?) is er het commando 'etherwake' waarmee je het pakketje kan versturen. Ik weet niet of er een msWindows variant is. Zoek eens in wikipedia bij wol of wake on lan. overigens, mijn FritzBox kan ook zo'n pakketje versturen, gewoon de qnap opzoeken in de lijst met bekende systemen en op de kop drukken.

Mijn idee: De qnap in bepaalde tijd automatisch aan gaan en bij het opstarten van de pc zelf het pakketje versturen. Als de pc dan buiten de aan tijd opstart, komt de qnap automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
DRuw schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:00:
Ff een algemene Qnap vraag:
Is er een of andere functie waardoor je naderhand kunt zien wat de activiteit is geweest van je NAS?
Ik doel bijvoorbeeld op het downspinnen van je HDs (in grote lijnen dus je verbruik).
Dus niet op activity log niveau maar net als een CPU grafiekje bijvoorbeeld?
Je bedoelt toch niet 1 van de logs onder 'System Administration' -> 'System Logs'??
Meer kan ik er niet van maken, maar mogelijk is er op linux niveau iets in de logs te zien (/var/log/....?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sl1000 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:13:
Hoe heb je de tabellen binnen de db aangemaakt?

Enigszins advies hoe het nieuwe spotweb qpkg eruit moet zien, en hoe dit zo gebruikersvriendelijk mogelijk te houden is welkom. Het liefst maak ik een qpkg waarbij de gebruiker niets verder hoeft te doen, anders kan ik niet zo goed helemaal geen qpkg maken...
De tabellen binnen de db worden nog steeds gewoon met upgrade-db.php aangemaakt. Handmatig de db maken, en de sql config in ownsettings.php en upgrade-db.php draaien.

Dit is momenteel mijn ownsettings.php -> http://www.pastie.org/2045313 misschien dat je daar iets aan hebt.
Zitten twee extra dingen in, eigen categorieen (die hoeven niet in jou qpkg) en ik heb nog download sabnzbd categorieen toegevoegd, zodat bij het toevoegen van de nzb automagisch de goede categorie mee krijgt (en naar de juiste map uitpakt in sabnzbd)

Ik zou niet weten hoe ik je zou kunnen adviseren in "hoe een spotweb qpkg eruit moet zien", omdat ik zelf helemaal geen ervaring heb met qpkg's maken :)

Ik zou proberen een laatste stabiele release te nemen. SQL en newsgroep info vanuit sabnzbd overnemen (zoals je eerder ook deed) en een cron job voor elke 8 uur lijkt me ook goed voor het updaten van de newsposts, maar geen cron job voor de git pull en upgrade-db.php (gewoon lekker handmatig via putty houden)

Config voor push-to-sabnzbd gebeurd tegenwoordig via de spotweb gui zelf. Na installatie zal de gebruiker dus een user moeten aanmaken, en via gebruikers settings dit moeten aanpassen. Ik heb nog een MySQL aanpassing waardoor de anonymous gebruik wel alle rechten heeft, en gewoon een nzb kan pushen, of de posts handmatig vanuit de gui kan bijwerken.

[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 10-06-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
beerse schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:19:
Ik moet er niet aan denken dat als ik 's morgens op de zaak kom en mijn pc aan zet dat meteen de pc's van mijn collega's opstarten...
Ik dacht dat een WOL package gericht was op een macadres en niet "universeel". Ik heb nog genoeg te leren ;)
Mijn idee: De qnap in bepaalde tijd automatisch aan gaan en bij het opstarten van de pc zelf het pakketje versturen. Als de pc dan buiten de aan tijd opstart, komt de qnap automatisch mee.
Lijkt me inderdaad een goed idee. Was leuk geweest als de nas altijd aan zou gaan als ik de PC aanzet, maar ik kan natuurlijk ook gewoon op 2 powerknoppen duwen :+

Wat nog het moeilijkst is, is uitleggen aan het waif waarom een nas geniaal is.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:57:
heeft iemand ervaring met het ter reparatie aanbieden van een QNAP ?
mijn 439 is morgen precies al 4 weken weg (via informatique) .. :X
en vandaag is het 5 weken .. waarvan akte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zult echt informatique aan moeten kijken. QNAP heeft een reparatiecentrum in Nederland, en is naar wat ik hoor vlot met reparaties. als Informatique echter de boel in Duitsland heeft gekocht, kan het zijn dat de duitse tak geen afspraken heeft met QNAP. Sommige duitse computer bedrijven sturen de hardware dan naar QNAP Taiwan ter reparatie.

wat geeft Informatique als reden terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week een mail gestuurd maar (nog) geen antwoord ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:03
Wel wtf, de fan van m'n qnap blijft op 100% draaien, en ik kan niet in de webinterface komen om te kijken wat er aan de hand is.... Via putty met ssh inloggen, vervolgens top geeft niks vreemds weer, cpu gebruik zit op zo goed als 0.... Hoe moet ik dit nu weer verhelpen....? Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Restart?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doe eens een df -h
waarschijnlijk zit je ramdrive vol. het is alleen wel interessant om te weten waarom. een reboot cleared de ramdrive, maar zorgt er ook voor dat je niet meer weet waardoor het komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:03
Dank jullie wel! Ga het meteen proberen!

edit:

Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/ram 32.9M 14.7M 18.2M 45% /
tmpfs 32.0M 112.0k 31.9M 0% /tmp
/dev/sda4 310.0M 235.1M 74.8M 76% /mnt/ext
/dev/md9 509.5M 69.2M 440.2M 14% /mnt/HDA_ROOT
/dev/md0 3.6T 2.0T 1.6T 55% /share/MD0_DATA

Dat zijn allemaal hoge percentages?

Anyways, dat wordt dan inloggen via ssh en dan een simpele command: reboot. KL643 & sl1000: bedankt voor jullie hulp! Het is idd interessant om te weten hoe dit probleem tot stand is gekomen, echter heb ik daar nu geen tijd meer voor, moet naar een bruiloft. Overigens is het enige dat ik vandaag gedaan heb op de nas, een word documentje back-uppen en de downloadtijdstippen aanpassen in download center. Volgens mij begon hij raar te doen vanaf het moment dat ik het downloadtijdstip veranderde. Dit doe ik trouwens vaker in de week, maar dit keer ging dat blijkbaar niet goed :?

[ Voor 134% gewijzigd door Trishul op 10-06-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:42
Ik wil nzbget gebruiken maar nu geeft de server aan dat hij slaapt hoe krijg ik hem weer draaiende??
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nzb laden en dan zal hij wel gaan..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:42
heb ik gedaan maar hij gaat niet dowloaden

[ Voor 13% gewijzigd door Pater19 op 10-06-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:23:
Dank jullie wel! Ga het meteen proberen!

edit:

Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
/dev/ram 32.9M 14.7M 18.2M 45% /
tmpfs 32.0M 112.0k 31.9M 0% /tmp
/dev/sda4 310.0M 235.1M 74.8M 76% /mnt/ext
/dev/md9 509.5M 69.2M 440.2M 14% /mnt/HDA_ROOT
/dev/md0 3.6T 2.0T 1.6T 55% /share/MD0_DATA

Dat zijn allemaal hoge percentages?

Anyways, dat wordt dan inloggen via ssh en dan een simpele command: reboot. KL643 & sl1000: bedankt voor jullie hulp! Het is idd interessant om te weten hoe dit probleem tot stand is gekomen, echter heb ik daar nu geen tijd meer voor, moet naar een bruiloft. Overigens is het enige dat ik vandaag gedaan heb op de nas, een word documentje back-uppen en de downloadtijdstippen aanpassen in download center. Volgens mij begon hij raar te doen vanaf het moment dat ik het downloadtijdstip veranderde. Dit doe ik trouwens vaker in de week, maar dit keer ging dat blijkbaar niet goed :?
ramdrive zit ook niet vol, dus snap ff niet waar je probleem vandaan komt.
Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste