Het grote QNAP topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Weet iemand hoe ik de QPKG-Python kan verwijderen, als dit niet meer mogelijk is op de gebruikelijke manier. Ik ben een leek op dit gebied, maar ik krijg Python en sabnzb niet meer geïnstalleerd. De installatie loopt na 20% al vast. In het log staat dat ik eerst Python moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Spotweb enige tijd draait op mijn TS-212 kan ik het opeens niet meer benaderen. Ik krijg dan de foutmelding: "Error executing query: Unknown column 's.reversestamp' in 'order clause'". Als ik Spotweb even afsluit en weer aanzet dan blijft het probleem. Ook het herstarten van de Qnap is niet de oplossing. Als ik Spotweb verwijder en weer installeer dan werkt het weer even.

Iemand suggesties voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:53:
Als Spotweb enige tijd draait op mijn TS-212 kan ik het opeens niet meer benaderen. Ik krijg dan de foutmelding: "Error executing query: Unknown column 's.reversestamp' in 'order clause'". Als ik Spotweb even afsluit en weer aanzet dan blijft het probleem. Ook het herstarten van de Qnap is niet de oplossing. Als ik Spotweb verwijder en weer installeer dan werkt het weer even.

Iemand suggesties voor een oplossing?
Niet gezocht zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000, jij bent nogal goed met het maken van dergelijke packages voor QNAP, toch?

Is het ook mogelijk dat er bijvoorbeeld een package wordt gemaakt van "Plex", dat is een soort van mediaserver. Hiermee kan je dan je media afspelen op je tv.

De nieuwe LG tv's hebben standaard al een soort van Plex client aan boord, stel dat we het server gedeelte op een QNAP zou kunnen draaien, dan is het plaatje helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Zou het mogelijk zijn de CPU van een TS209II te overclocken? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor het me op weg helpen. Het is niet zo dat ik lui ben, maar ik houd niet dagelijks deze topic bij. Ik begrijp dus nu dat het probleem bekend is en dat ik een database update moet uitvoeren via een Linux commando. Ik ben hier niet zo handig in en weet dus nog niet hoe dit te doen, maar ongetwijfeld staat dat op 1 van de andere honderd pagina's wel ergens uitgelegd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:01:
[...]

Dank voor het me op weg helpen. Het is niet zo dat ik lui ben, maar ik houd niet dagelijks deze topic bij. Ik begrijp dus nu dat het probleem bekend is en dat ik een database update moet uitvoeren via een Linux commando. Ik ben hier niet zo handig in en weet dus nog niet hoe dit te doen, maar ongetwijfeld staat dat op 1 van de andere honderd pagina's wel ergens uitgelegd.....
Geen probleem. Je moet inloggen via ssh/putty. Dan naar de directory waar spotweb geinstalleerd is en dan het commando uitvoeren.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:07:
sl1000, jij bent nogal goed met het maken van dergelijke packages voor QNAP, toch?

Is het ook mogelijk dat er bijvoorbeeld een package wordt gemaakt van "Plex", dat is een soort van mediaserver. Hiermee kan je dan je media afspelen op je tv.

De nieuwe LG tv's hebben standaard al een soort van Plex client aan boord, stel dat we het server gedeelte op een QNAP zou kunnen draaien, dan is het plaatje helemaal compleet.
als er inmiddels een linux versie voor te downloaden is, wil ik best een poging wagen.
vorig jaar hadden ze alleen support voor macOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:01:
[...]

tsja, Spotweb komt dagelijks met verrassende updates... de ene voegen functionaliteit toe, de andere slopen alleen. ik kan hier helaas niet echt op anticiperen met mijn qpkg's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik loop even met de Qnap geavanceerde mapmachtigingen even tegen een probleem aan. Als ik de geavanceerde mapmachtigingen inschakel dan kan de squeezebox server geen toegang meer krijgen tot de map Multimedia/Music. Wat ik ook doe met de rechten ik krijg het niet voor elkaar de toegangsrechten goed te zetten. Test ik het via de webbased Qnap filemanager dan precies de zelfde problemen en krijg ik een failure melding te zien.. Uiteindelijk loopt de gehele Qnap 219+ vast en is een reboot de enige oplossing.

De Qnap heeft de laatste firmware firmware versie: 3.4.1 Build 0315T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben waarschijnlijk echt een nitwit, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan inloggen via putty, voer dan het commando in en krijg dan:

8)7 [~] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php
Could not open input file: upgrade-db.php
ceekee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:39:
[...]

Geen probleem. Je moet inloggen via ssh/putty. Dan naar de directory waar spotweb geinstalleerd is en dan het commando uitvoeren.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om python opnieuw te kunnen installeren moet ik het eerst verwijderen.Als ik in putty het commando:
[~] # rm -rf/share/HDA_DATA/.qpkg/Python/ ingeef krijg ik de volgende melding:
rm: invalid option -- /
BusyBox v1.01 (2011.03.02-18:14+0000) multi-call binary
Usage: rm [OPTION]... FILE...
Remove (unlink) the FILE(s). You may use '--' to
indicate that all following arguments are non-options.
Options:
-i always prompt before removing each destination
-f remove existing destinations, never prompt
-r or -R remove the contents of directories recursively

Weet iemand wat het goede commando is?
Alvast heel hartelijk bedankt!!! Zou fijn zijn als ik m'n plugins weer aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Spatie tussen -rf en de / en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:56:
Ik ben waarschijnlijk echt een nitwit, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan inloggen via putty, voer dan het commando in en krijg dan:

8)7 [~] # /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php
Could not open input file: upgrade-db.php

[...]
Je moet eerst naar de qpkg dir, dus eerst cd /share/Web/spotweb. Waarbij afhankelijk van je firmware Web ook Qweb kan heten. Dan dat commando herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook dat probleem en heb de upgrade-db.php uitgevoerd.
Dit ging prima, echter als ik nu naar mijn spotweb website ga, dan zegt hij dat er ergens een fout zit in een tabel.

Dit ondanks dat de upgrade prima is verlopen.

Moet ik ergens een cache weggooien?
Of een temp dir of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:30
sl1000 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:52:
[...]

als er inmiddels een linux versie voor te downloaden is, wil ik best een poging wagen.
vorig jaar hadden ze alleen support voor macOS
Die is er nog niet maar zit er wel aan te komen. Release date nog onbekend maar ze hebben het werkend iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:06:
Spatie tussen -rf en de / en het werkt
Zo simpel kan het soms zijn! Heel erg bedankt, het werkt allemaal weer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
sl1000 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:09:
[...]

Je moet eerst naar de qpkg dir, dus eerst cd /share/Web/spotweb. Waarbij afhankelijk van je firmware Web ook Qweb kan heten. Dan dat commando herhalen.
Dank u sl1000 om ons linux-noob volk opweg te helpen!
(nu maar hopen dat het ook werkt...)

[edit]: Balen! ik kan niet meer downloaden met de download knop. (NZBget)..
nouja maar even afwachten en downloaden met de PC!

[ Voor 15% gewijzigd door DJ-Jumbo op 06-04-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1000 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:09:
[...]

En dat heeft gewerkt! Dank je wel. Nu de database maar vol laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
Wie gebruikt er hier de WOL functie en met welke programma?
Ik ben nog steeds op zoek naar iets wat een wol pakketje verstuurd bij het opstarten van Windows.
Heb er al een paar gebruikt (oa WOLCD, McWOL) maar bij deze heb ik nog steeds de problemen dat als ik n pakketjes verstuur (van verschillende systemen) het systeem ook n-keer moet afsluiten...

Wat ik tot nu toe getest heb:

- shutdown schedule uit en gewoon handmatig uitzetten: geen verschil
- alle aangesloten apparatuur uit, LAN kabel eruit: geen verschil (systeem start meteen weer op)
- ander wol programma: geen verschil

het enige wat ik nog niet getest heb is om hem op te starten met het WOL programma van de QNAP finder, maar ik hoop toch niet dat het systeem dermate kieskeurig is dat het alleen fatsoenlijk met deze functie werkt....

Let wel: dit herstarten gebeurd dus alleen als de NAS meerdere wol pakketjes heeft ontvangen (maakt ook niet uit of dit van 1 of meerdere systemen afkomstig is) In mijn netwerk stuurt gewoon elk systeem tijdens opstarten een pakketje om de NAS aan te zetten, wie als eerst komt die als eerst maalt dus...

*edit* vanochtend van QNAP support het advies gekregen om mijn disc nogmaals te patchen....Kan dat invloed hebben op WOL of ben ik de enige die dat vergezocht vind?

[ Voor 16% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-04-2011 09:23 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hallo,

ik heb een probleempje met de TS-110.
De Qnap Finder vind de TS-110, film's kijken via de Dune D1 gaat ook prima, echter via de pc naar de QNAP gaan (d.m.v. SABNZBD icoon te dubbel klikken, of via de Welcome to Qnap Turbo NAS button op het bureaublad) werkt helaas niet.......ik snap er niks van, iemand een idee/oplossing?
De link naar de QNAP is juist ingesteld (heb er trouwens niks aan veranderd)

[ Voor 10% gewijzigd door golfgti5 op 08-04-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 16:38
Ja maar db updates komen nu veel voor, en dat is voor de niet zo handige gebruikers wellicht een gedoe om elke keer in de shell de upgrade uit te voeren.

Ik heb nu dit in mijn crontab staan;
code:
1
cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb && /opt/bin/git reset --hard HEAD && /opt/bin/git pull && /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php > /share/MD0_DATA/Web/spotweb/db_status.txt && cd -
sl1000 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:54:
[...]

tsja, Spotweb komt dagelijks met verrassende updates... de ene voegen functionaliteit toe, de andere slopen alleen. ik kan hier helaas niet echt op anticiperen met mijn qpkg's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

HELP!!!
ik krijg ineens de volgende meldingen op al mijn hds:
2011-04-08
375
17:21:29 System 127.0.0.1 localhost [HDD SMART] HDD 4 temperature is 255 ºC, HDD 4 warning temperature is 50 ºC.

via windows is alles bereikbaar maar in de config "bestaan" mijn hds niet meer
ik krijg gelijk een update melding dis ik nu ga uitvoeren maar heeft iemand een idee????

EDIT: ik zie ook dat al mijn instellingen "eruit" zijn: smtp, veiligheidsinstellingen enz...
ik ben hem nu aan het updaten en ik denk dat dit allemaal schijn is maar weet iemand hier meer van?!?!?!?

[ Voor 21% gewijzigd door DRuw op 08-04-2011 18:14 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@sl1000

Misschien kan jij me met het volgende probleem helpen?

Maak gebruik van de recente Spotweb versie maar mijn Qnap heeft de laatste dagen erg veel ruzie met de MySQL database plus de ruimte op de tmp directory en na vele opties te hebben uitgeprobeerd loop ik even vast om het probleem op te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 09-04-2011 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat spotweb weer erg op de schop is gegaan. De queries zijn nu te groot waardoor de tmp dir telkens vol zit.Ik denk (hoop) dat het binnenkort door Spotweb weer opgelost wordt.

edit: volgens mij heeft dit issue er ook mee te maken;

https://github.com/spotweb/spotweb/issues/471
Mabili schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 02:00:
@sl1000

Misschien kan jij me met het volgende probleem helpen?

Maak gebruik van de recente Spotweb versie maar mijn Qnap heeft de laatste dagen erg veel ruzie met de MySQL database plus de ruimte op de tmp directory en na vele opties te hebben uitgeprobeerd loop ik even vast om het probleem op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raainman op 11-04-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:56:
HELP!!!
ik krijg ineens de volgende meldingen op al mijn hds:
2011-04-08
375
17:21:29 System 127.0.0.1 localhost [HDD SMART] HDD 4 temperature is 255 ºC, HDD 4 warning temperature is 50 ºC.

via windows is alles bereikbaar maar in de config "bestaan" mijn hds niet meer
ik krijg gelijk een update melding dis ik nu ga uitvoeren maar heeft iemand een idee????

EDIT: ik zie ook dat al mijn instellingen "eruit" zijn: smtp, veiligheidsinstellingen enz...
ik ben hem nu aan het updaten en ik denk dat dit allemaal schijn is maar weet iemand hier meer van?!?!?!?
Zooooo, die draait wel heet 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Ik heb een probleem met mijn Qnap 109TS. Ik kan poort 8080 niet meer bereiken, en dus ook niets meer configureren. Iemand een idee hoe ik dit weer werkend kan krijgen?

Edit: Even wat meer achtergrond info over het probleem; Ik heb een jaar geleden ongeveer de nieuwe beta firmware geïnstalleerd voor de QNAP interface. Sindsdien heb ik het probleem al alleen heb er verder nooit meer naar gekeken omdat alles verder naar behoren werkte. Nu wil ik echter wel weer dingen kunnen wijzigen in het control panel.

[ Voor 50% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 11-04-2011 19:46 ]

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
De laatste tijd merk ik dat met Spotweb vaak de melding Incorrect key file for table '/tmp/#sql_***_0.MYI'; try to repair it voorkomt. Nu heb ik diverse keren de database opnieuw op laten bouwen en of via phpmyadmin de tabellen laten repareren. Echter komt die melding nog regelmatig terug.

Nu lijkt het erop dat de TMP dir erg krap is en nu is mijn vraag of onderstaande een oplossing kan zijn?

Ging even verder met google en kwam misschien de volgende oplossing tegen.

Citaat uit het Qnap forum "I'm still think it has something to do with memory settings. On my old nas (synology 107+ with only 128mb memory) it works without troubles."

Update
Solved by increasing the tmp dir size
code:
1
2
3
mount tmpfs  /tmp -t tmpfs -o size=128m
/etc/init.d/Qthttpd.sh restart
/etc/init.d/mysqld.sh restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jer0entjeh88 schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:45:
Ik heb een probleem met mijn Qnap 109TS. Ik kan poort 8080 niet meer bereiken, en dus ook niets meer configureren. Iemand een idee hoe ik dit weer werkend kan krijgen?

Edit: Even wat meer achtergrond info over het probleem; Ik heb een jaar geleden ongeveer de nieuwe beta firmware geïnstalleerd voor de QNAP interface. Sindsdien heb ik het probleem al alleen heb er verder nooit meer naar gekeken omdat alles verder naar behoren werkte. Nu wil ik echter wel weer dingen kunnen wijzigen in het control panel.
Dat kan toch via de QNAP Finder?
http://qnap.com/download_...p?pl=1&p_mn=78&d_id=67244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 08:27
zijn er (gratis/betaalbare) mogelijkheden om enkele TB offsite te syncen? Liefst iets wat meteen op NAS draait en elke nacht changes synced.
Toch wel wat belangrijke foto's en documents etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
Die firmware updates voor m'n qnap ts-412 volgen elkaar wel snel op zeg.... http://www.qnap.com/download.asp?pl=1&p_mn=193

Weet iemand trouwens hoe ik ervoor kan zorgen dat m'n harddisks in de qnap niet continu up- en downspinnen? Ik had hdd standby modus al op een uur gezet, maar hoor de disks zeker 6/7 keer per dag upspinnen. Veel upspinnen is dacht ik niet goed voor harddisks (slijtage). Misschien komt het ook gewoon door de shares op de windows pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:20:
zijn er (gratis/betaalbare) mogelijkheden om enkele TB offsite te syncen? Liefst iets wat meteen op NAS draait en elke nacht changes synced.
Toch wel wat belangrijke foto's en documents etc
Zoek ik ook al een tijdje naar... Enige wat ik gevonden heb is http://www.backblaze.com/ , maar die ondersteunen nog geen protocols voor zover ik weet voor onze QNAP's, tenzij rsync, zou ik eens moeten onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik gebruik hiervoor "SuperFlexible File Synchronizer" en deze kan ook overweg met rsync.

In mijn ogen is deze tool ook betaalbaar.

Gratis heb ik eigenlijk niets gevonden wat eenvoudig te configureren was...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:47:
[...]

Zoek ik ook al een tijdje naar... Enige wat ik gevonden heb is http://www.backblaze.com/ , maar die ondersteunen nog geen protocols voor zover ik weet voor onze QNAP's, tenzij rsync, zou ik eens moeten onderzoeken...
Standaard zit er onderstuening voor sync naar Amazon S3 en ElephantDrive. Dat kun je dus al prima gebruiken.

Via onofficiele weg zijn er mensen die DropBox ondersteuning hebben (zie forum), dus dat is ook ngo een optie.

Wil je de data niet bij 'onbeknden hebben': je kan ook een tweede NASje bij een bekende neerzetten en via RSYNC aan de slag gaan (zelfs 'realtime' als je en intel based QNAP hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
rally schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:50:
Ik gebruik hiervoor "SuperFlexible File Synchronizer" en deze kan ook overweg met rsync.

In mijn ogen is deze tool ook betaalbaar.

Gratis heb ik eigenlijk niets gevonden wat eenvoudig te configureren was...
Klinkt ook interessant. 60 dollar is te overzien, maar geen RSYNC: https://www.backupcreations.com/forum/post722.html#p722

Een alternatief kan GFI Backup (free for home) of AllWays sync zijn, als backup naar je NAS.

RSYNC tools (onder windows) heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat kan je ook doen, als je ergens een servertje hebt draaien: de share van je nas mappen op je windows-bakje en daarop die backblaze client installeren. Niet ideaal maar het doet wat het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
IJsbeer schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:53:
[...]

Standaard zit er onderstuening voor sync naar Amazon S3 en ElephantDrive. Dat kun je dus al prima gebruiken.

Via onofficiele weg zijn er mensen die DropBox ondersteuning hebben (zie forum), dus dat is ook ngo een optie.

Wil je de data niet bij 'onbeknden hebben': je kan ook een tweede NASje bij een bekende neerzetten en via RSYNC aan de slag gaan (zelfs 'realtime' als je en intel based QNAP hebt).
ik wil het wel best bij een external party zetten.

dropbox vraagt 10$ per maand voor 50GB, dat is groot genoeg heb ik gezien. Zijn er betere voor die prijs die rechtstreeks met QNAP werken? (en dan bedoel ik dat er via het NAS gaat, niet een Windows pc die ook 24 uur aan moet staan!)

[ Voor 6% gewijzigd door trekker22 op 12-04-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ook ff aan de slag gegaan met sabnzb+spotweb

installatie was eitje, alleen nu heb ik een eweka news server. Op een normale windows bak moest ik in de settings.php van SpotWeb een aparte headers server instellen.

Hoe doe ik dit op de qnap, of is dat niet nodig?

Is die settings.php alleen via putty bereikbaar neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:32:
[...]

ik wil het wel best bij een external party zetten.

dropbox vraagt 10$ per maand voor 50GB, dat is groot genoeg heb ik gezien. Zijn er betere voor die prijs die rechtstreeks met QNAP werken? (en dan bedoel ik dat er via het NAS gaat, niet een Windows pc die ook 24 uur aan moet staan!)
Bijzondere keuze. Dropbox wordt niet out of the box gesupport. Als je dit op je NAS wilt draaien dan ius de package gemaakt door een forum lid en je bent dus afhankelijk van diegene voor support en toekomstige updates. Draai je het via je laptop of pc dan geldt dat niet, maar dan moet je laptop of pc aanstaan als je backups wilt maken, iets wat juist niet handig is voor zoiets cruciaals.

Elephantdrive wordt out of the box gesupport (vanaf versie 3.1), en kost hetzelfde voor 100 gig. https://www.elephantdrive.com/welcome/qnap/

Als je bij Amazon Reduced Storage neemt ben je de helft kwijt voor 50 gig. Je betaald ook alleen voor wat je gebruikt, dus 25 gig is 2,5 dollar per maand. Dan hooguit nog eens 1 dollar per maand voor requests en dataverkeer en je bent een stuk beter uit (mijn inziens).
Zie http://aws.amazon.com/s3/#pricing
En ook Amazon S3 is een door QNAP ondersteunde oplossing.

En dropbox is lek.. ;)
nieuws: Software Dropbox bevat kwetsbaarheid
Maar dat is flauw.

[ Voor 7% gewijzigd door IJsbeer op 12-04-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
IJsbeer schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:35:
[...]

Bijzondere keuze. Dropbox wordt niet out of the box gesupport. Als je dit op je NAS wilt draaien dan ius de package gemaakt door een forum lid en je bent dus afhankelijk van diegene voor support en toekomstige updates. Draai je het via je laptop of pc dan geldt dat niet, maar dan moet je laptop of pc aanstaan als je backups wilt maken, iets wat juist niet handig is voor zoiets cruciaals.

Elephantdrive wordt out of the box gesupport (vanaf versie 3.1), en kost hetzelfde voor 100 gig. https://www.elephantdrive.com/welcome/qnap/

Als je bij Amazon Reduced Storage neemt ben je de helft kwijt voor 50 gig. Je betaald ook alleen voor wat je gebruikt, dus 25 gig is 2,5 dollar per maand. Dan hooguit nog eens 1 dollar per maand voor requests en dataverkeer en je bent een stuk beter uit (mijn inziens).
Zie http://aws.amazon.com/s3/#pricing
En ook Amazon S3 is een door QNAP ondersteunde oplossing.

En dropbox is lek.. ;)
nieuws: Software Dropbox bevat kwetsbaarheid
Maar dat is flauw.
dit is precies wat ik zocht! wist niet dat amazon het dus ineens ondersteunde! meteen accountje aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
van het een op andere moment krijg ik ineens dit op spotweb van sl1000:

Verander de setting 'pass_salt' in je ownsettings.php naar iets unieks!

is dit vaker zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:16:
van het een op andere moment krijg ik ineens dit op spotweb van sl1000:

Verander de setting 'pass_salt' in je ownsettings.php naar iets unieks!

is dit vaker zo?
ik krijg hem ook, jammer dat er zoveel mis gaat met Spotweb.
je bent elke week wel bezig met de reparatie ervan!

even uit een ander topic:
LeechGuy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:16:
ownsettings.php even openen en

PHP:
1
$settings['pass_salt'] = '<jouw salt hier>';

toevoegen.
hier een willekeurige waarde invoegen liefst zo lang mogelijk (8+ kar)

[ Voor 28% gewijzigd door DJ-Jumbo op 12-04-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
DJ-Jumbo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:49:
[...]

ik krijg hem ook, jammer dat er zoveel mis gaat met Spotweb.
je bent elke week wel bezig met de reparatie ervan!

even uit een ander topic:

[...]

hier een willekeurige waarde invoegen liefst zo lang mogelijk (8+ kar)
met putty of kun je die bestanden ook via de webfile manager bereiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier regelmatig de melding dat Verander de setting 'pass_salt' in je ownsettings.php naar iets unieks! aangepast moet worden. In de ownersettings.php (ge-edit met notepad++) zie ik nergens "pass_salt".

Heb een TS439Pro II en spotweb is installed in de hoofdmap web. Hierin vind ik dus wel de file ownsettings.php maar hierin geen aantekening zoals boven beschreven.

Vreemde is dat als ik de installatie van Spotweb opnieuw doe (eerst verwijderen) dan werkt het weer voor een tijdje. Ook de update functie werkt. Heb Spotweb voorlopig geinstalleerd met alle standaard instellingen.

SABNZB, en alle andere benodige QPKG's zijn geinstalleerd en geactiveerd..Ik ben niet zo thuis in dat PHP maar kan wel lezen dus de aanpassingen kan ik wel doorvoeren.

Ander iets is als ik het benader via mijn Ipad kom ik altijd in de mobile versie, iemand als een mogelijkheid gevonden in in de normale interface te komen met een Ipad. (deze is veel overzichtelijker en je kan makkelijker naar de gewenste index toe. In de mobile versie zie je alle spots in regels en moet je eigenlijk altijd de zoek functie gebruiken.

Voor de onwikkelaar: zou mooi zijn als er in de toekomst een mogelijkheid is om idem als SABnzb de config in het programma aan te passen. Zie de QPKG trouwens nog niet via Qnap QPKG's komen.

Verder chapoo _/-\o_ voor de ontwikkelaar Sl1000 vind het een meesterlijk stukje werk wat je gemaakt hebt. *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Nee wanneer ik dit doe via Qnap Finder geeft hij ook de melding dat de pagina onbereikbaar / onvindbaar is. Iemand een tip om het control panel terug te krijgen?

Wanneer ik mijn ip intyp: hiermijnip:8080 krijg ik de melding: can't connect to server.

Verder werkt alles aan de QNAP, alleen ik kan nu niet bij mijn instellingen. Wel zo handig natuurlijk!

[ Voor 20% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 13-04-2011 14:59 ]

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet weer is Spotweb eruit gevallen, weer opnieuw met de melding verander in iets unieks.
Ik heb nu in ownsettings.php de bovengenoemde regel toegevoegd, resultaat is dat spotweb nu nog werkt. maar dat gebeurt wel vakerna een paar uur.

Zou iemand waar het dus op de Qnap wel goed werkt in jip en janneke taal zijn of haar installatie proces kunnen neerschrijven. Dus kaal de installatie zonder alle opties etc etc.

Kan het iets te maken hebben met de onderstaande warning die ik zo nu en dan krijg.

Server Name: NASBFA8FE
IP Address: 192.168.1.4
Date/Time: 2011/04/09 04:30:06
Level: Warning
Re-launch process [apache].

Het ook hiervoor al gezocht maar kan niet vinden wat ik moet doen om de oorzaak ervan te voorkomen, NAS heeft de laatste FW en is dus ook al een keer herstart.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik heb net Spotweb 0.95 geinstalleerd op een Qnap TS-209 pro. ( QPKG van sl1000) . Gewoon een standaard installatie , verder geen settings aangepast. Alles lijkt prima te werken, alleen lijkt het erop dat er geen spots worden binnen gehaald. Na op de update spots knop geklikt te hebben verschijnt netjes het draaiende rondje maar daar blijft het bij.

Als ik in de sql database kijk met phpMyadmin blijft het aantal records ook op 0 staan. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
sl1000,

Zie net dat RC2 van Sabnzbd uit is, zit je nog steeds in druk vaarwater of zie je binnenkort weer tijd om er een QPKG van te bakken?

Groet,

Spoelly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:13:
[...]

met putty of kun je die bestanden ook via de webfile manager bereiken??
maak niet uit.
je moet de *.php openen met een texteditor (of html editor).
De regels toevoegen kan zonder de:
code:
1
 <?php  ?> tags

tags.

Geen idee hoe lang hij het weer gaat doen, maarja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die setting ook gezet in mijn ownsettings.php, maar daarna krijg ik dit:

Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Ik heb inmiddels maar via de commandline een git pull gedaan. Na een F5 werd er gemeld dat ik een +$settings['pass_salt'] = 'unieke string'; moest toevoegen aan de Ownsetting.php file,...dus dat heb ik Maar nu krijg ik na een F5-je de melding :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
netvista schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:50:
Ik heb inmiddels maar via de commandline een git pull gedaan. Na een F5 werd er gemeld dat ik een +$settings['pass_salt'] = 'unieke string'; moest toevoegen aan de Ownsetting.php file,...dus dat heb ik Maar nu krijg ik na een F5-je de melding :

Je moet ff een update-db.php draaien.
Dit is te vinden het spotweb topic, dit soort zaken kan je ook het beste daar posten omdat het niet specifiek voor QNAP is.

Ik zal je ff op weg helpen.
- Log met putty aan op de nas
- Ga naar de map waar je ook het git pull commando hebt gedaan
- type het volgende in /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php
- Dit kan ff duren, wacht tot ie zegt dat hij klaar is.
- ververs je browser

[ Voor 16% gewijzigd door Spoelly op 13-04-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Spoelly schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:41:
[...]

Je moet ff een update-db.php draaien.
Dit is te vinden het spotweb topic, dit soort zaken kan je ook het beste daar posten omdat het niet specifiek voor QNAP is.

Ik zal je ff op weg helpen.
- Log met putty aan op de nas
- Ga naar de map waar je ook het git pull commando hebt gedaan
- type het volgende in /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php
- Dit kan ff duren, wacht tot ie zegt dat hij klaar is.
- ververs je browser
Thanks Spoelly,

Ik had het inmiddels gevonden, maar loop toch tegen problemen aan. Ik heb namelijk geen /mnt/ext/opt/apache/bin/php directory... Er staat wel een upgrade-db in de spotweb directory, dus ik heb hem vanuit daar gestart : [/share/Qweb/spotweb] # php upgrade-db.php. Ik kreeg al vrij snel de prompt terug , maar ga er van uit dat de upgrade wel gedaan is..verder geen foutmeldingen dus.

Ik heb echter nog steeds diezelfde foutmelding als ik de browser ververs...

Cache van de browser heb ik al leeg gegooid uiteraard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
netvista schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:08:
[...]

Thanks Spoelly,

Ik had het inmiddels gevonden, maar loop toch tegen problemen aan. Ik heb namelijk geen /mnt/ext/opt/apache/bin/php directory... Er staat wel een upgrade-db in de spotweb directory, dus ik heb hem vanuit daar gestart : [/share/Qweb/spotweb] # php upgrade-db.php. Ik kreeg al vrij snel de prompt terug , maar ga er van uit dat de upgrade wel gedaan is..verder geen foutmeldingen dus.

Ik heb echter nog steeds diezelfde foutmelding als ik de browser ververs...

Cache van de browser heb ik al leeg gegooid uiteraard....
Hij heeft niet gedraait als hij meteen in de prompt terecht komt.
Download ff WinSCP en log aan op je nas.
Dan zie je de mappen structuur beter en kan je apache ff zoeken. Welk type nas heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Ik heb een QNAP TS-209 pro II.

Ok , dit ziet er trouwens al beter uit :-):

/share/Qweb/spotweb$ /mnt/HDA_ROOT/apache/bin/php upgrade-db.php
Updating schema..

Huge upgrade of database, this might take up to 60 minutes or more!
Converting default charset to UTF8 (1/10)
Converting comments full fields to UTF8 (2/10)
Converting commentsxover fields to UTF8 (3/10)
Converting spots fields to UTF8 (3/10)
Converting spotsfull fields to UTF8 (4/10)
Dropping indexes (5/10)
Creating index on spots (6/10)
Creating index on spots (7/10)
Creating index on spots (8/10)
Creating index on spots (9/10)
Creating index on spotsfull (10/10)
Upgrade done.
Schema update done

Webinterface werkt nu ook inderdaad weer....maar nog steeds geen spots...ondanks de git pull :?

[ Voor 24% gewijzigd door netvista op 13-04-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
netvista schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:45:
Ik heb een QNAP TS-209 pro II.

Ok , dit ziet er trouwens al beter uit :-):

/share/Qweb/spotweb$ /mnt/HDA_ROOT/apache/bin/php upgrade-db.php
Updating schema..

Huge upgrade of database, this might take up to 60 minutes or more!
Converting default charset to UTF8 (1/10)
Converting comments full fields to UTF8 (2/10)
Converting commentsxover fields to UTF8 (3/10)
Converting spots fields to UTF8 (3/10)
Converting spotsfull fields to UTF8 (4/10)
Dropping indexes (5/10)
Creating index on spots (6/10)
Creating index on spots (7/10)
Creating index on spots (8/10)
Creating index on spots (9/10)
Creating index on spotsfull (10/10)
Upgrade done.
Schema update done

Webinterface werkt nu ook inderdaad weer....maar nog steeds geen spots...ondanks de git pull :?
Wat dachten jullie er eens van iets meer zelf onderzoek te doen door bijvoorbeeld
even de Spotweb topic door te nemen?

Veel vragen die hier over Spotweb gesteld worden zijn daar al lang aanbod gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Zit voor mijn werk in het buitenland. Ben idd ff snoeidruk met centjes verdienen (moet ook eten). Heb via ssh op mijn ipad even een snelle build van sabnzb rc2 gemaakt. Als je de dropbox download link van rc1 even opzoekt en de 1 van rc1 aanpast in 2, zou je de nieuwe build moeten kunnen downloaden. Heb het nog niet kunnen testen via ipad. (ip van hotel staat niet toegestaan in mijn firewall thuis, en een ssh tunnel via ipad? zal vast niet kunnen...) testen op eigen verantwoording dus.

Ik ga me nog even beraden over spotweb, ownsetttings.php updaten nar de laatste stand is niet zo lastig, maar ik weet niet goed hoe ik het qpkg nu klantvriendelijk houd met al die snelle changes. Stoppen met het uitvoeren van automatische git pulls? Dan maar achterlopen op de ontwikkelingen? Feitelijk gebruikt spotweb git verkeerd, en zou men alleen stable releases moeten releasen. Wie het gouden idee heeft mag het zeggen,

[ Voor 10% gewijzigd door sl1000 op 14-04-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Sl1000, ik zal ff RC 2 checken en testen.

Wat betreft spoweb, werkt jouw 0.95 release toch prima?

Met upgrade-db.php kan je het prima redden. De maker moet het gewoon automatiseren of met een knop of zoiets.

Succes daar nog in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Nah salt dingetje moet er ff in nog, en ik moet ff loeren of ik standaard extra tables moet toevoegen. Idee van een qpkg is nu juist dat je niets via ssh hoeft te doen, al is dat met spotweb momenteel zo goed als onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Ok test gedaan met RC2, werkt als een zonnetje!

Getest met:

- Spotweb Download
- Sickbeard Download

Klasse! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
sl1000 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:34:
Nah salt dingetje moet er ff in nog, en ik moet ff loeren of ik standaard extra tables moet toevoegen. Idee van een qpkg is nu juist dat je niets via ssh hoeft te doen, al is dat met spotweb momenteel zo goed als onmogelijk.
Ja je hebt wel een punt idd, bij sickbeard is het beter geregeld. Maar ik heb het idee dat spot web ook naar een betere git release management gaat. Er zijn lang niet zo veel commits meer dan eerst. Niet 10 per dag zeg maar, 1 per dag ongeveer nu. Blijft wel lastig natuurlijk, misschien kan je inbouwen dat als je de QPKG start een update-db doet? als het dan niet werkt kan je gewoon de QPKG even herstarten en dan werkt ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel op de Qnap blijft het een probleem, heb nu zowat elke topic wel door genomen maar nog steeds het resultaat dat na onbepaalde tijd Spotweb niet mer werk en die Uniek regel komt.

Wel tegengekomen http://spotwebserver.com/ hier staat een porable voor windows. Vreemde is dat deze dus wel goed werkt, een paar gegevens in vullen en klaar. Blijft wel zo dat je dus je PC aan moet hebben.

Misschien dat Sl1000 met dit iets kan om hem om te zetten naar een QPKG dat zou mooi zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Hallo,

ik heb sinds een week een Qnap TS-219P+

Beetje door dit en het vorige topic (deel 1) gebladerd. Nu wordt je doodgegooid hier met de afkortingen en termen (op deze pagina bv: git pull, putty, apache, ssh, QPKG, salt). Door de context kun je wel wat afleiden, maar bestaat er een soort verklarende lijst met afkortingen en termen? Zou handig zijn.

Dit weekend maar eens 'even' de hele configuratie goed proberen te krijgen.

Groeten,
Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik bezit momenteel een Netgear ReadyNas NV+ met 4 Bays (en 3 schijven), maar ik begin een beetje spijt van mijn aankoop te krijgen (niet goed georiënteerd). De ReadyNas NV+ is ook met 1GB Ram upgrade simpelweg te langzaam voor mijn mijn eisen.

Nu wil ik mijn ReadyNAS verkopen en er een mooie QNAP voor halen. Maar er zijn zoveel types heb ik inmiddels gezien in verschillende price ranges dat ik door de bomen het bos haast niet meer zie, misschien dat iemand van jullie mij kan adviseren:

Wat moet hij kunnen of wat zijn mijn eisen?

Ik heb momenteel 3 HD's (2x 2TB en 1x 1,5 TB) die is momenteel in Raid (1 x 4,5TB en 1x 1TB) niet ideaal, maar die 1,5 TB was me beginschijf. Schijven zijn wel 2x WD20EARS-00MVWB0 + 1x WD15EARS -00Z5B1 WD Greens (ondanks problemen die ik hier gelezen heb zelf nog geen hinder van)

Prijs: max 500
Sabnzbd (een nas die wel een snelheid van +- 50 mbit aankan)
Sickbeard
Spotweb
Torrentclient
MySQL
Apache

Voornamelijk wordt hij gebruikt om Media vanaf te streamen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Senaxx

Ook ik heb een Netgear NV+ staan, had ook spijt dat ik niet naar een Qnap gestapt was, maar destijds 5 jaar geleden waren de NASjes nog niet zo dik gezaaid.

Heb sedert een jaartje een TS439 Pro II staan, 4x 2GB in Raid 6 met 1,6ghz aanboard. Streamen is een fluitje, werkt perfect. Downen met SABnZB ook en daar gebruik ik hem voor.

De Netgear wordt alleen nog als data opslag gebruikt en voor SqueezeServer, geluid streamen is geen probleem maar het streamen van beeld daar is deze zelf met 4gb aanboard te langzaam (procesor).

Mijn raad is bezoek eens WifiMedia in Arnhem, deze jongen zijn specialisten op streaming van beeld en gebluid en hebben alle grote merken. De Service is perfect ook ev op afstand en de leveringen zijn volledig geconfigureerd zo als jij het wenst dus niet alleen een FW nieuw erop.

500 euro is in de reeks van qnap aan de lage kant maar het hangt ervan af wat je wilt, hoe snel de procesor moet zijn en het aantal bays incl HD. Destijds was ik voor mijn 439 incl schijven een bedrag van ca 850 kwijt maar de schijven zijn veel goedkoper geworden. Ook kan je kiezen om je schijven zelf ergens te kopen (wifi is hier niet de geodkoopste mee) en de NAS bij hun. Er word dan voor confoguratie mogelijk wel een bedrag gerekend ((10 euro)).

Op hun site kun je de actuele prijzen zien, check ook zeker de weekaanbiedingen, deze zijn altijd individueel aanpasbaar.

Check eerst eens het volgende:
Hoeveel opslag wil ik,
Hoeveel schijven wil ik
Hoe veilig wil ik werken (raid configuraties)
Hoe snel moet hij zijn in verwerking van processen

Dat allemaal op een rijtje dan valt er veel af, ga zeker niet in zee met die gooi en smijt NASjes van bv Lancie of zo. Blijf bij de schoenmaker die zijn leest goed ontwerpt.

Overigens is WD prima te gebruiken, zelf heb ik deze ook in de Netgear en de Caviar 24/7 in de Qnap (webserver functie vandaar 24/7)). Afgelopen december had ik een defect aan 1 schijf die inmiddels 4 jaar oud was en na opsturen naar Wifi gewoon gratis een nieuwe versie ontvangen via WD)

Denk dat 2e hand je Netgear niet veel opleverd, ICT producten blijven de slechtste investering die je kan doen, waarde vermindering is enorm na bepaalde tijd. Houdt hem als centrale opslag server voor dokumenten, FTP server en muziek, voor al het overige kies dan voor een versie met min 4gb intern en 1,8 ghz processor. Verwerkingen geschiedne dan snel genoeg als je met LAN streamd. Mijn ervaring met Wifi streaming is dat HD files blokkerig worden en met schokken terwijl met een LAN dit niet is.

Nog een voordeel van Qnap, de community is erg groot, zowel van Qnap zelf als bv hier op TNET zo als je ziet. Bij troubles is er altijd wel iemand die je kan helpen dat vindt je vaak niet terug bij de "Kruitvat" modellen.

Succes met je keuze en koop.
Senaxx schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:06:
Ik bezit momenteel een Netgear ReadyNas NV+ met 4 Bays (en 3 schijven), maar ik begin een beetje spijt van mijn aankoop te krijgen (niet goed georiënteerd). De ReadyNas NV+ is ook met 1GB Ram upgrade simpelweg te langzaam voor mijn mijn eisen.

Nu wil ik mijn ReadyNAS verkopen en er een mooie QNAP voor halen. Maar er zijn zoveel types heb ik inmiddels gezien in verschillende price ranges dat ik door de bomen het bos haast niet meer zie, misschien dat iemand van jullie mij kan adviseren:

Wat moet hij kunnen of wat zijn mijn eisen?

Ik heb momenteel 3 HD's (2x 2TB en 1x 1,5 TB) die is momenteel in Raid (1 x 4,5TB en 1x 1TB) niet ideaal, maar die 1,5 TB was me beginschijf. Schijven zijn wel 2x WD20EARS-00MVWB0 + 1x WD15EARS -00Z5B1 WD Greens (ondanks problemen die ik hier gelezen heb zelf nog geen hinder van)

Prijs: max 500
Sabnzbd (een nas die wel een snelheid van +- 50 mbit aankan)
Sickbeard
Spotweb
Torrentclient
MySQL
Apache

Voornamelijk wordt hij gebruikt om Media vanaf te streamen. Iemand een suggestie?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verdorie, opeens wil mijn Qnap 119 geen USB-schijven meer herkennen.

Enkele dagen geleden nog eentje van 1 TB even geformatteerd als NTFS. En nu herkent hij alle USB schijven niet meer. De log zegt ook niks spannend.......
Heb al een reboot gedaan, USB eruit en erin, maar mag niet baten.

Iemand nog tips?

Oplossing: USB-devices kregen geen stroom omdat het stroomgroep waarop ze stonden uit stonden.
Normaal staat die stroomgroep altijd aan als de bewuste PC die erop zit ook aan staat, maar dit keer niet. 8)7
Pff....

[ Voor 26% gewijzigd door AW_Bos op 15-04-2011 11:52 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
#ofjestoptdestekkererin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:49:
@ Senaxx

Succes met je keuze en koop

[...]
Bedankt voor je advies civelizedman!

Ik kom dan eigenlijk uit bij 2 QNAP Nas apparaten die interessant zijn:

QNAP Turbostation TS-439 Pro II+ (1.8GHz, 1GB) a € 649.00 of pricewatch €609.00
of
QNAP Turbostation TS-419P+ (1.6GHz, 512MB) a € 489.00 of pricewatch € 463.99

Hier zit wel een verschil van ongeveer 160 euro in, maar volgensmij ook een verschil in performance, en met het oog op de toekomst lijk tme die extra 160 euro wel waard. Je krijg er toch iets meer geheugen en snellere processor ATOM processor voor. Zeker met de eisen die ik heb, lijkt me meer snelheid geen overbodige luxe.

En met het oog dat die ReadyNas NV+ dan wel weggaat, en de schijven overgezet gaan worden lijkt het me wel een aankoop om te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Senaxx schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:16:
[...]

Bedankt voor je advies civelizedman!

Ik kom dan eigenlijk uit bij 2 QNAP Nas apparaten die interessant zijn:

QNAP Turbostation TS-439 Pro II+ (1.8GHz, 1GB) a € 649.00 of pricewatch €609.00
of
QNAP Turbostation TS-419P+ (1.6GHz, 512MB) a € 489.00 of pricewatch € 463.99

Hier zit wel een verschil van ongeveer 160 euro in, maar volgensmij ook een verschil in performance, en met het oog op de toekomst lijk tme die extra 160 euro wel waard. Je krijg er toch iets meer geheugen en snellere processor ATOM processor voor. Zeker met de eisen die ik heb, lijkt me meer snelheid geen overbodige luxe.

En met het oog dat die ReadyNas NV+ dan wel weggaat, en de schijven overgezet gaan worden lijkt het me wel een aankoop om te overwegen.
Ik zou de TS-439 Pro II doen, gezien het geheugen wat je wel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
@sl1000

Ik denk dat je beter een werkende (zonder al te veel fouten) versie kunt nemen van Git en daar een package van maken. Deze loopt dan niet meer mee met nieuwste wijzigingen, dus zonder git pull. Ik heb een tijdje met jouw versie gewerkt maar dit zorgt ervoor dat je continu toch naar de shell moet, en dat lijkt me voor de 'doorsnee' gebruiker niet handig. Als men zelf toch will git pulllen dan kan dat toch nog, maar op deze manier heb je tenmiste iets wat niet meteen omvalt na de eerste de beste database wijziging (oid).

Ik heb nu de 2 installaties; 1x spotweb met retrieves die ik niet meer git-pull deze 'hangt' aan jouw qpkg. Ik heb dus de automatische git pull uit de cronjob gehaald, en ook de git pull verwijderd uit het enable/disablen van het package. (Anders ben je na een reboot nog nat).

Ik heb daarnaast een test installatie van spotweb, deze houd ik zelf bij bij de laatste stand middels git en is bedoeld als speeltuin. Misschien kun je hier een los package van maken, alhowel het met enige handigheid niet moeilijk is om op te zetten, mits je eenmaal jouw package geinstalleerd hebt.

Zo werkt het voor mij goed, als de test installatie kapot is kan ik toch nog bij mijn spotweb.

Even voor de duidelijkheid; Ik ben nog steeds heel blij met het package, scheelt een boel gedoe met installeren.
sl1000 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:34:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Spoelly schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:38:
[...]

Ik zou de TS-439 Pro II doen, gezien het geheugen wat je wel nodig hebt.
Ikkuh hebben en draaien inmiddels als een zonnetje;)
(met gekke hdtemp error maargoed, dat mag de pret niet drukken;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Hehe, eindelijk weer in Nederland :)
Gekke hdtemp gebeurd als je ramdrive vol zit. 3.41 heeft een serieuze bug die de ramdrive kan laten vollopen als je php websites heb draaien op de nas. 3.4.2 lost dit probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Waar lees je dit ?
sl1000 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 00:21:
Hehe, eindelijk weer in Nederland :)
Gekke hdtemp gebeurd als je ramdrive vol zit. 3.41 heeft een serieuze bug die de ramdrive kan laten vollopen als je php websites heb draaien op de nas. 3.4.2 lost dit probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
wat bedoel je met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Ik denk dat hij jouw bron bedoeld, waar je over die versies hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Inderdaad, waar heb jij gezien dat er een probleem is met php en tmp ?

Ik heb vanochtend meteen even geupgrade, voor de zekerheid.

Had je ook mijn bericht hierboven nog gelezen over je spotweb package ? Ben benieuwd naar je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 11:35
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:29:
[...]

En als ik dan krijg: Could not open input file: upgrade-db.php ?
Doe ik dan iets verkeerd?

thx

DeNnuZz

EDIT: ik wist niet dat het vanuit des potweb folder uitgevoerd moest worden :(
Nu kreeg ik de melding Schema update done :)
thx anyway
Ik probeer dit (php upgrade-db.php) vanuit de /share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb folder en krijg dan de melding : Could not open input file: upgrade-db.php ?
Ook heb ik het geprobeerd vanuit /share/HDA_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb en krijg dan dezelfde foutmelding. Wat doe ik fout? Btw op een 219P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Raainman schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:23:
[...]

Inderdaad, waar heb jij gezien dat er een probleem is met php en tmp ?

Ik heb vanochtend meteen even geupgrade, voor de zekerheid.

Had je ook mijn bericht hierboven nog gelezen over je spotweb package ? Ben benieuwd naar je reactie.
interne bugtracking systeem, naar aanleiding van een aantal meldingen op het qnap forum.
kijk maar eens naar meldingen over disk full en eaccelerator, ze waren vergeten hiervoor een dedicated tempfs aan te maken. in de nieuwe firmware zit deze nu wel
3.4.2 firmware
code:
1
2
3
[~] # df -h | grep tmpfs
tmpfs                    32.0M     80.0k     31.9M   0% /tmp
tmpfs                    32.0M         0     32.0M   0% /.eaccelerator.tmp

firmware ervoor:
code:
1
2
[~] # df -h | grep tmpfs
tmpfs                    32.0M      1.3M     30.7M   4% /tmp

dit is een hele vuile fout, die corruptie van de configuratiefiles kan veroorzaken. Beetje lullig als je dan je nas reboot en bv je raid-config is verdwenen. (let wel, kàn, niet zàl, het is afhankelijk van het feit of de disk volloopt en welke wijzigingen je dan daarna uitvoert)

Spotweb:
Ik heb het gelezen, en ben er nog even over aan het nadenken. Ik zat me bv af te vragen of ik een optie zou toevoegen dat als je een bepaalde file in de public share zet, hij een git-pull en/of db-upgrade uitvoert. Maar vriendelijker zou zijn om een service webpagina te hebben die dit soort dingen doet, helaas is mijn verstand van php zo ongeveer 0. Momenteel even druk met een nieuw qpkg voor sbs, dus ben er nog niet aan toe gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door sl1000 op 16-04-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
sl1000 heeft een nieuwe QPKG uitgebracht voor SBS

Squeezebox Server 7.5.4

Werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Wordt gek van die updates van Spotweb.. Elke dag moet er wel weer wat aangepast worden. Nu heb ik weer onderstaande melding.

Notice: Undefined index: SERVER_PROTOCOL in /share/MD0_DATA/.qpkg/SpotWeb/spotweb/ownsettings.php on line 14

code:
1
$settings['spotweburl'] =(strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

zo ook HOST en PORT

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
spammer ;)
Eigenlijk moet ik al die qpkg's eens in de startpost gaan moffelen. Na een update van spotweb, en dropbox ga ik daar wel eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

sl1000 schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:28:
spammer ;)
Eigenlijk moet ik al die qpkg's eens in de startpost gaan moffelen. Na een update van spotweb, en dropbox ga ik daar wel eens naar kijken.
Jij blijft aan de gang :P _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
In mijn zoektocht naar een NAS is het nu duidelijk dat QNAP de place to be is ;-) Alleen nu zoek ik een QNAP die tegelijk 2 HD films kan streamen (wired) en tegelijkertijd nieuwsgroepen (downen, rarren, parren etc) aan kan zonder dat 1 van de streams er last van heeft.

Is deze dan zwaar genoeg? pricewatch: QNAP Turbo Station TS-439 Pro II

En dan met 4x pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB in RAID 5?

De QNAP wordt ook gebruikt als opslag/backup voor documenten en muziek. Dus dan is RAID 5 wel prettig heb ik mij laten vertellen? Maakt 7200 toeren schijven nog veel uit?

Heb uiteraard een gigabit netwerk :-)

[ Voor 20% gewijzigd door sMb.Blade op 17-04-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Lees dit maar eens;

http://www.smallnetbuilde...nas-do-two-things-at-once
sMb.Blade schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:36:
In mijn zoektocht naar een NAS is het nu duidelijk dat QNAP de place to be is ;-) Alleen nu zoek ik een QNAP die tegelijk 2 HD films kan streamen (wired) en tegelijkertijd nieuwsgroepen (downen, rarren, parren etc) aan kan zonder dat 1 van de streams er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
Bedankt voor de link!
Conclusion

While I can't say that these tests represent the worst beating that can be inflicted on a NAS, they certainly represent a combination of tasks that buyers want to be sure their prospective NAS purchases can handle. And from what I can see, even inexpensive single-drive NASes can handle HD streaming mixed with significant file read / write activity without fear of video glitches.
Moet dus geen probleem zijn aangezien ik voor een 4 disk unit ga. Zou RAID 5 nog roet in het eten kunnen gooien?

Sowieso 1 extra spare HD er naast leggen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

De QNAP wordt ook gebruikt als opslag/backup voor documenten en muziek. Dus dan is RAID 5 wel prettig heb ik mij laten vertellen? Maakt 7200 toeren schijven nog veel uit?

ik neem aan deze pricewatch: QNAP TS-439 Pro II+ Turbo NAS ipv pricewatch: QNAP Turbo Station TS-439 Pro II ...
is de nieuwere versie;)

succes (ik heb hem ook en draait als een zonnetje, ook in combi met die schijven die ik ook heb)
DRuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik hier thuis draaien, gaat goed, wel een disk gehad die teveel reallocated bad sectors had..., vervangen en alles ok, performed goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotweb 0.95 draait nu 24 uur goed. Weet niet wat er nu anders is dan wat ik voorheen deed. 8)7
Gisteren weer een nieuwe foutmelding MySQL error. Ik heb via de frontview Spotweb disabled, niet gedeinstallerd meer de OPKG weer opnieuw geinstalleerd. Duurde wel langer dan nogmaals.

Voorheen na ca 5 uur stopte het nu draait het al 24 uur en update ook. Geen idee wat er nu anders is, al het gebeuren met PHP etc gaat mij boven me pet maar dacht jullie het toch even te laten weten.

Misschien ook andere users die als ze bovenstaande manier gebruiken die dan geen problemen meer hebben zodat SL1000 hier iets mee kan. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Nu dat ik me ReadyNas NV+ voor een redelijk bedrag heb kunnen verkopen, zit ik toch te twijfelen. de 439 of de 459. Nu is het wel 200 euro extra, maar ik vraag me af of het voor mijn doeleinden (zoals eerder aangegeven) ik die power wel nodig heb.

pricewatch: QNAP Turbo Station TS-459 Pro II
pricewatch: QNAP TS-439 Pro II+ Turbo NAS

[ Voor 68% gewijzigd door Senaxx op 19-04-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
Ja goede vraag!

Wat is voornaamste verschil tussen de 459 en 439? Is er echt veel meerwaarde? Zie wel SATA 300 en 600? Misschien voor heftig gebruik (meerdere HD streams, rarren/parren, backups, muziek streamen etc) wel prettig?

Bijvoorbeeld 1 van deze soort schijven? http://tweakers.net/pricewatch/compare/333/279580;276911

[ Voor 17% gewijzigd door sMb.Blade op 19-04-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een QNAP in combinatie met eSata enclosures? De Lian Li EX-50 wordt ondersteund, zie http://www.qnap.com/pro_compatibility_usb.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
Bij RAID5, is 7200 toeren nou echt zoveel beter als 5900? Is het een vereiste bij intensief gebruik van de NAS?

Schijven zijn namelijk wel bijna 2x zo duur..

Zit namelijk te denken om deze schijven erin te doen? pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB

[ Voor 37% gewijzigd door sMb.Blade op 19-04-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dezelfde schijfgrootte nodig? (Staat niet in de FIPO en kan het zo 1-2-3 niet vinden.)

Of is er een soort Hybrid Raid zoals Synology heeft, of ReadyNas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:03:
Is dezelfde schijfgrootte nodig? (Staat niet in de FIPO en kan het zo 1-2-3 niet vinden.)

Of is er een soort Hybrid Raid zoals Synology heeft, of ReadyNas?
Bij mij draait raid 5 met 2x1GB 7200 toeren en 1 2TB 5400 toeren. Natuurlijk maar 2 TB ruimte, maar ik wilde schijven uit mijn oude nas nog gebruiken en dan in de toekomst vervangen door 2TB modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar NAS en nu viel mijn oog op de TS-412. Nu vroeg ik me echter af of deze voldoende krachtig is voor de volgende doeleinden:

- downloaden via SABnzbd
- streamen 1080p
- backup.

Over het laatste twijfel ik niet. Ik lees echter dat de 256mb ram niet voldoende zal zijn om sabnzbd te draaien (unpar en unrar) en daarnaast bijv. 1080p te streamen.

Alle data zal ik de NAS komen te staan en benaderd worden door de computers uit het netwerk. De computers hebben slechts een os en overige software geïnstalleerd/lokaal aanwezig.

Graag hoor ik of dit zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Zelf gebruik ik de TS-412 met nzbget wat een stuk lichter is. Ik heb alleen nog niet gedownload en een film gekeken tegelijkertijd.
CPU gebruik downloaden 1200KB/s encrypted: ~48%
CPU gebruik tijdens bovenstaande download en bird scene 50-75% met spykes tot 80%
Cpu gebruik tijdens parren rarren en bid scene spykes richting de 100%.

NZBGET is ingesteld voor lage belasting (direct write, pause download during par rar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
hhmmm.. de zoveelste keer dat spotnet het begeeft! :)

De Qnap draait overigens lekker, icm met de nieuwe gigabit router geeft het een hoop rust op mijn vollopende laptop.

Overigens hebben we er een op het werk staan met een uptime van een jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMb.Blade
Hij is besteld! :D

4 x 2000GB Seagate Barracuda LP ST2000DL003
1 x QNAP Turbostation TS-459 Pro II (1.8GHz, 1GB)

RAID 5 vlammen straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:19
Heb ondertussen ook mijn bestelling binnen na een flinke tijd wachten op
de schijven, maar helaas nu weer te weinig tijd om ermee te gaan spelen... |:(
Eerst wat spoed migraties uitvoeren :(
  • 1 x TS-809U-RP
  • 8 x WD RE4-GP (WD2002FYPS) in RAID-5 + Hot-Spare
Ga er binnenkort dus eerst een tijdje mee spelen en vervolgens na een
factory reset + herconfiguratie mag hij een hoop statische data gaan
serveren (waarbij ik overigens er nog niet over uit ben of dat over iSCSI
of NFS zal zijn :?)

Aanmaken van het volume koste ongeveer 11 uur (waarbij 99,9% de
resynchronization was en 0,1% het formatteren)

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
tip: Gebruik NFS, performance wise nauwelijks trager (misschien wel sneller), en je bent qua back-up, synchronisatie, disaster recovery, etc een heel stuk flexibeler. verder merk ik dat NFS bijna nooit problemen heeft terwijl er in ISCSI nog wel eens een bugje opduikt.

[ Voor 4% gewijzigd door sl1000 op 20-04-2011 00:01 ]

Pagina: 1 2 ... 67 Laatste