Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.965 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

barrymel schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:15:
Ik heb ook de WD20EARS 2 TB schijven, hier zitten er 5 van in DS1511 voor ongeveer 4 maanden nu en de LCC staat bij alle 5 de schijven rond de 500

ik heb op mijn werk ook een DS1511 met 5 van deze schijven en daar staat de LCC bij alle 5 de schijven rond de 200.000 ? dit systeem is een maand ouder, zo rond de 5 maanden oud....

ik heb bij geen van beiden zo'n tooltje gedraaid want ik wist niet dat dit nodig was.....

blijkbaar heeft mijn systeem van 4 maanden met de 500 op de teller er geen last van ? of is 500 na 4 maanden ook al te veel ?

ik heb op beiden systemen power save uit staan
kan het zijn dat het systeem met 500 LCC in 4 maanden er geen last van heeft omdat de survilance station continu opname doet ? dus die schijven zijn altijd bezig ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Dat zou goed kunnen. Het parkeren van de koppen treedt alleen op als de HD niets te doen heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 15-06-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00
Nu ik dit zo lees over de EARS schijven van WD twijfel ik hoe het bij mij zit.

Zijn onderstaande waardes voor de 2 schijven die nu een kleine 2 weken draaien acceptabel?

schijf 1
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/schijf1.jpg

schijf 2
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/schijf2.jpg

Ik gebruik geen survilance station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 11:55
Lijkt er op dat jouw schijven (bijna) nooit in idle stand zijn gekomen gedurende die 2 weken? Heb je constant de audiostreamer oid draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Uhm, ik heb vrijwel niks aanstaan. Alleen de ftpserver, die gebruik ik niet veel. Heb wel SABnzbd draaien, maar ik geloof zodner dir_scan. De Photostation etc moet ik nog activeren.

Ik gebruik hem meestal alleen in het weekende voor downloads en streamen van films. Het gebruik gaat nog wel veel meer worden als ik alle data van mijn oude nas heb overgezet heb. Dit had ik in de eerste 2 dagen gedaan toen is hij 2 dagen lang aan het kopieren geweest en daarna nog wat kopieer bewegingen naar een externe usbschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Zelfde reactie als wvdveer: jouw "Load cycle count" (het cijfertje met ID 193) is veel lager dan we zelfs bij een normale schijf zouden verwachten (en het probleem met de EARS schijven is normaal net dat die véél sneller oploopt). Bij een normale schijf verwacht je zo 2-3 LCC per "power on hour" (het cijfertje onder ID 9), bij de "probleemschijven" gaat dat naar 100+ per uur.

Dus, ofwél zijn je EARS schijven al "behandeld" (waren het nieuwe schijven? Heb je ze zelf geinstalleerd of heeft een winkel/handige harry dat gedaan?), ofwel is het zo dat je schijven (bijna) nooit meer dan 8 seconden niets te doen hebben gehad in die twee weken. Heb je bepaalde logging aanstaan die constant schrijft of iets dergelijke?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor je uitgebreide info. Ik heb verder niet meer logging aanstaan dan standaard out of the box gebeurd. De schijven zijn 30 mei nieuw gekocht bij Mobile-Harddisk Solutions en door hun ingebouwd.

In de DS211 heb ik ingesteld dat de schijven na 20 minuten in slaapstand gaan en de usb schijf naar 30 min.

[ Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 15-06-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:09:
Bedankt voor je uitgebreide info. Ik heb verder niet meer logging aanstaan dan standaard out of the box gebeurd. De schijven zijn 30 mei nieuw gekocht bij Mobile-Harddisk Solutions en door hun ingebouwd.

In de DS211 heb ik ingesteld dat de schijven na 20 minuten in slaapstand gaan en de usb schijf naar 30 min.
Wel, dan lijkt het mij dat die mannen van Mobile-Harddisk Solutions op de hoogte waren van het probleem met de combinatie van die bepaalde schijven en die behuizing, én zo slim zijn geweest het meteen aan te pakken!

Nu, langs één kant zou je hopen dat een professionele verkoper die die combinatie verkoopt, dat inderdaad zou weten en daar minstens op zou wijzen, maar langs de andere kant valt me het enorm mee dat dat ook echt gebeurt. Dikke kudos voor die winkel, imho. _/-\o_

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb even en chat gehad met de winkel en deze staan ingesteld op 300 sec. Dat is neem ik aan een goede waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Yeps, perfect. Je hebt ze toch even bedankt voor de uitmuntende service? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Natuurlijk! Mijn bestelling was destijd ook een last minute en deze hebben ze nog perfect dezelfde dag geleverd. Ze zijn niet de goedkoopste maar de service die ze leveren maakt het meer dan goed!

Even weer on-topic. Ik heb bij de SABnzb instellingen gekeken en daar staat het leestempo op de dir_scan map op 3600, dat betekend dus elk uur scant hij even. Maar ik heb geen map ingesteld die hij moet scannen. Ik neem aan dat deze functie dan niet aan staat? En mijn schijven gewoon in rust gaan?

Dus over de LLC waardes hoef ik me geen zorgen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 14:42
Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:33:
Natuurlijk! Mijn bestelling was destijd ook een last minute en deze hebben ze nog perfect dezelfde dag geleverd. Ze zijn niet de goedkoopste maar de service die ze leveren maakt het meer dan goed!

Even weer on-topic. Ik heb bij de SABnzb instellingen gekeken en daar staat het leestempo op de dir_scan map op 3600, dat betekend dus elk uur scant hij even. Maar ik heb geen map ingesteld die hij moet scannen. Ik neem aan dat deze functie dan niet aan staat? En mijn schijven gewoon in rust gaan?

Dus over de LLC waardes hoef ik me geen zorgen te maken?
Wat ik je aan kan raden is een (oud) usb stickie erin te knallen en daar een map op maken. Vervolgens sabnzb zo instellen dat hij de map van de usb scant. Op deze manier gaan je harde schijven gewoon in slaapstand en is je probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Zijn er hier toevallig meer mensen die bij SABnzb er last van hebben dan grote downloads compleet vastlopen?

Gisteren een nzb laten inlezen van bijna 50mb, welke een download was van 80GB (3 1080p films). Hij begint dan keurig te downloaden, maar na een aantal uren gekeken, was het voor mij helemaal niet meer mogelijk om via de browser bij SABnzb te komen. Hij lijkt erop of het helemaal out of memory loopt ofzo, zo druk heeft ie het.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Welke versie van SABnzbd gebruik je en met welk model Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Tweakers, even een vraagje:

Binnenkort wil ik een Synology Disk Station DS211J aanschaffen. Welke schijven kan ik hier het beste in doen? (1, 1,5TB) Want ik zie door de bomen het bos niet meer zoveel schijven zijn er.
Ze moeten goedkoop, stil, en energiezuinig zijn.
Ik wil ze in raid 1 laten draaien en hij gaat vooral voor backups gebruikt worden dus snel hoeven de schijven niet persee te zijn.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

TOYS schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:54:

Binnenkort wil ik een Synology Disk Station DS211J aanschaffen. Welke schijven kan ik hier het beste in doen? (1, 1,5TB) Want ik zie door de bomen het bos niet meer zoveel schijven zijn er.
Ik wil ze in raid 1 laten draaien en hij gaat vooral voor backups gebruikt worden dus snel hoeven de schijven niet persee te zijn.
Ik zie niet in hoe de grootte van de schrijven uitmaakt. Kijk naar hoeveel de prijs per Gb is en of je stille ( groene ) schijven wil of niet.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

lier

MikroTik nerd

TOYS schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:54:

Pak als uitgangspunt de supported lijst van Synology, dat beperkt je keuze al enorm.
Daarna kan je op basis van jouw eisen en wensen (grootte, snelheid, platters, stroomverbruik, geluidsproductie, enz.) de keuze maken (of hier informeren).

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 15-06-2011 13:16 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

jelly schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:07:
[...]

Ik zie niet in hoe de grootte van de schrijven uitmaakt. Kijk naar hoeveel de prijs per Gb is en of je stille ( groene ) schijven wil of niet.
Ik bedoelde schijven van die 1 a 1,5 groot zijn. maakt mij niet heel veel uit maar ging me meer om naar welk type/merk ik het beste kan kijken.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JanHenk schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:13:
Vanochtend werd ik om 5 uur gewekt door mijn DS-211+ (staat in mijn kamer), omdat ie aan het piepen was. Snel uitgezet en me omgedraaid.

Vanmiddag toen ik thuis kwam weer aangezet, en niks aan de hand. DSM geeft wel aan dat "Internal fan 1 has stopped".

Ik moet hier wel bij zeggen dat mijn DS al een tijdje een vreemd onregelmatig getik maakt, wat eigenlijk heel hinderlijk is. Toen ie aan het piepen was vanochtend was hoorde ik diezelfde tik heel snel achter elkaar. Zou het kunnen dat de fan gewoon kapot is? Ik heb hier wel eens iets over gelezen, maar nooit ging het om een 211+, wat toch een vrij nieuw model is.

Ik denk dat ik gewoon een ticket aanmaak op de site van Synology.
In de periode hierna is bovenstaande nog een aantal keer voorgekomen.

Na een korte mailwisseling met de support van Synology kreeg ik een nieuwe fan opgestuurd. Zojuist heb ik deze mogen ontvangen. De nieuwe fan is van precies hetzelfde merk en type als die erin zat.

Meteen ingebouwd (een 211+ openmaken is nog niet zo makkelijk trouwens, een 211j is makkelijker), en tot nu toe geen vreemde geluiden meer gehoord! Top service dus van Synology, en ik ben weer een tevreden gebruiker. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mensen, kort vraagje. Ik ben van plan een DS211 aan te schaffen met 2x 2tb schijven in RAID 1. Als echter nu 1 schijf vol zit over een jaar of zo, kan ik dan zo deze volle schijf eruit halen en een nieuwe 2tb schijf erin zetten en deze in combinatie met de oude schijf weer in RAID 1 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

niek87 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:55:
Mensen, kort vraagje. Ik ben van plan een DS211 aan te schaffen met 2x 2tb schijven in RAID 1. Als echter nu 1 schijf vol zit over een jaar of zo, kan ik dan zo deze volle schijf eruit halen en een nieuwe 2tb schijf erin zetten en deze in combinatie met de oude schijf weer in RAID 1 zetten?
Waarschijnlijk niet, omdat je RAID 1 vaak alleen met 2 schijven kan gebruiken, aangezien het een mirror is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:58:
[...]

Waarschijnlijk niet, omdat je RAID 1 vaak alleen met 2 schijven kan gebruiken, aangezien het een mirror is.
Dus in dat geval zal ik weer 2 nieuwe schijven moeten kopen als ik het goed begrijp? Hmm, misschien toch voor een 4bays gaan dan..

[ Voor 6% gewijzigd door nii3k op 15-06-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of RAID 5 gebruiken. Is efficiënter dan RAID 1 en volgens mij ook beter uitbreidbaar maar dat zal je ff bij Synology moeten uitzoeken of dat bij hun ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:02:
Of RAID 5 gebruiken. Is efficiënter dan RAID 1 en volgens mij ook beter uitbreidbaar maar dat zal je ff bij Synology moeten uitzoeken of dat bij hun ook zo is.
Ja als ik een 4bays koop kan ik RAID 1 later uitbreiden met RAID 5 als ik het goed gelezen heb op synology site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet niet of je zonder dataverlies zo RAID 1 kan omzetten naar RAID 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:05:

Als het goed is wel. In 2009 er al ingezet door Synology. Het duurt echter wel lang (meer dan 24 uur kan het zeker duren)

EDIT: volgens hieronder dus niet. Dacht dat het wel kon.

[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 15-06-2011 15:10 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:05:
Je hebt gelijk. Punt 7 op de pagina bij uitbreiden: Controleer of er geen belangrijke gegevens op de geselecteerde harde schijven staan. Alle gegevens op de harde schijven worden tijdens het proces verwijderd. Klik op Ja om door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
niek87 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:55:
Als je 2 TB vol zit in raid1 zijn beide schijven gevuld met 2 TB, namelijk twee keer dezelfde data. als je er dus een schijf uithaald en daarna je raid1 hersteld zijn nog steeds beide schijven vol.

Je zult de schijven als losse volumes moeten gebruiken (4 TB).

Misschien dat je voor SHR (hybrid raid) kan kiezen en later overzetten naar een grotere nas (4 bays) maar ik weet niet of dit kan.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Nu online
Ook gevonden op diezelfde pagina:

Alvorens een volume-uitbreiding uit te voeren
Voordat u een RAID-uitbreiding uitvoert, van welk type dan ook, raden wij u aan om een back-up te maken van de bestaande gegevens. Alhoewel DiskStation zodanig ontwikkeld is dat het uitbreiden van het volume geen invloed heeft op gegevens, raden wij u sterk aan om een back-up te maken van uw gegevens alvorens een volume-uitbreiding uit te voeren. Zo worden eventuele risico’s uitgesloten. Wij raden u ook aan om IPKG tijdelijk uit te schakelen.

Zijn de gegevens tijdens een volume-uitbreiding nog toegankelijk?
Door de DiskStation Manager van Synology blijven de systeemgegevens online tijdens de uitbreidingsprocedure van het volume. Het systeem kan bij het starten van het proces de verbinding kortstondig uitschakelen, maar binnen enkele seconden zal Synology DiskStation de netwerktoegang hervatten en hebben gebruikers toegang tot hun gegevens tijdens het uitbreiden of het wijzigen van het volume.

Het is dus wel mogelijk als ik dit zo lees. Mogelijkheid tot uitbreiden dan he voor 4bays nas:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:35:
Welke versie van SABnzbd gebruik je en met welk model Synology?
Sabnzb = 0.6.1 en het gaat om een DS211J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het zou goed kunnen dat hij het te druk heeft. De DS211j heeft 128 mb aan boord? Mijn oudere DS107+ had ook 128 mb en liep daar ook stuk op.

Je kan meerdere dingen proberen:

- films los downloaden, dus niet 1 nzb met 3 films
- proberen of 0.5.6. beter werkt (deze schijnt minder zwaar te zijn)
- NZBget proberen, doet vrijwel hetzelfde als SANnzbd maar verbruikt minder geheugen dan SABnzbd

Voor de laatste optie zie dit bericht: BastiaanN in "Het grote Synology topic deel 3" gebruiker heeft dezelfde nas als jou.
Hier staan een installatiehandleidng voor NZBget: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 15-06-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het hier over WD20EARS schijven ging: ik zit nog altijd met deze Windows 7 fout:
"error: 64 Specified Network Name is no longer available; Cann't copy 'X.avi'".
Ik heb in mijn 3maand oude DS411+ namelijk 4xWD20EARS in RAID5 (LCC=30 sec).
Omdat ik die fout 64 enkel krijg wanneer ik naar de NAS wil schrijven en enkel nadat er geruime tijd geen activiteit meer geweest is op de NAS (hibernation=30'), denk ik dat de fout aan de schijven kan liggen, namelijk dat ze 'niet vlug genoeg wakker gemaakt worden" om het zo te zeggen.
Kan iemand dit beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:55:
gebruiker heeft dezelfde nas als jou.
Ik heb een DS211, geen DS211j. Klein maar belangrijk verschil! :)
Neemt overigens niet weg dat nzbget een stuk lichter is dan sabnzbd.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:05:
Nu het hier over WD20EARS schijven ging: ik zit nog altijd met deze Windows 7 fout:
Omdat ik die fout 64 enkel krijg wanneer ik naar de NAS wil schrijven en enkel nadat er geruime tijd geen activiteit meer geweest is op de NAS (hibernation=30'), denk ik dat de fout aan de schijven kan liggen, namelijk dat ze 'niet vlug genoeg wakker gemaakt worden" om het zo te zeggen.
Alles wat ik terugvind over die error lijkt eerder op een netwerkerror te wijzen dan een "schijferror". http://social.technet.mic...f-410a-ae48-db1a87af741e/ bijvoorbeeld. Mss dat je daar al iets mee bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:05:
Yup dat heb ik ook met mn Sonos. Die wacht wel even, maar net niet lang genoeg om de disks te laten starten. Mijn media streamer heeft een langere time out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39
Wellicht een domme vraag, maar kan het antwoord nergens vinden: kan ik ergens checken óf/hoelang mijn schijf overschakelt naar IDLE?

Heb een DS111..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
smoken schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:54:
Wellicht een domme vraag, maar kan het antwoord nergens vinden: kan ik ergens checken óf/hoelang mijn schijf overschakelt naar IDLE?

Heb een DS111..
Op de DS411+ gaat het statuslampje uit als de HDs in slaapstand gaan. DS111 zal wel hetzelfde zijn vermoed ik.

Je kan ook in /var/log/messages zoeken op 'wake up from hibernation' om te zien wanneer hij weer _uit_ hibernation is gekomen. Er wordt uiteraard niet gelogd wanneer hij _in_ hibernation gaat, want dan zou de disk weer uit hibernation moeten (kunnen) komen om de logfile te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2021
Nu het toch gaat over de slaapstand....
Mijn 211+ gaat niet meer automatisch in de slaapstand, ondanks dat de HDD-slaapstand onveranderd is ingesteld op 20 min. Ook niet als de pc uit staat. Eerder was dit geen probleem.

Heb dsm 3.1-1742 geinstalleerd, met daarop niet een nzb-programma.. Afsluiten op de ingestelde tijd gebeurt wel.

Enig idee hoe ik de hdd's weer automatisch in de slaapstand krijg?

[ Voor 15% gewijzigd door Frank7 op 15-06-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterBelgium schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:43:
[...]

Alles wat ik terugvind over die error lijkt eerder op een netwerkerror te wijzen dan een "schijferror". http://social.technet.mic...f-410a-ae48-db1a87af741e/ bijvoorbeeld. Mss dat je daar al iets mee bent?
Ik begrijp je reactie. Toch kan ik met mijn vaststellingen geen andere oorzaak bedenken.
Als oplossing denk aan de extra parameters die het copy command vroeger had:
/z (copies network files in restartable mode)
/v (verify files are correctly written)
Maar hoe kan ik dit standaard maken bij een copy opdracht in Explorer of Speedcommander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 10:15
Ik heb net idle3-tools gedraaid voor mijn 2x WD20EARS-00MVWB0 die in mijn NAS DS211 (RAID1) zitten, volgens deze handleiding: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=37967

Voordat ik hiermee begon, stond schijf 1 op 8551 LCC en 671 uur en schijf 2 op 45659 LCC en 671 uur. Daarmee had ik het idee dat alleen schijf 1 al voorzien was van deze update en schijf 2 niet. Mijn DS211 heb ik pas 10 mei in bezit.

Nu ga ik toch maar om de paar dagen een blik werpen, om te kijken of dit zijn vruchten heeft afgeworpen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SparTi op 15-06-2011 22:23 . Reden: Toevoeging: Ds211 heb ik pas sinds 10 mei in bezit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik wil een DS111 aanschaffen met een Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ erin. Tegelijkertijd zal ik een nieuwe modem/router aanschaffen, waarbij ik twijfel tussen DGN3500 en DGND3300 -klik-

NAS zal gebruikt worden voor opslag muziek, afbeeldingen en Time Machine backup. Twee vragen:
- doe ik er verstandig aan NAS in twee of drie partities te delen? Bijv. (bereikbare) bestanden privé, zakelijk en backup.
- NAS verbinden via LAN of USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puntje 1 heb ik geen direct antwoord op voor je, maar puntje 2 is duidelijk: LAN. Je kan een DS111 niet eens via USB aansluiten op de manier die je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mini Poeper schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:34:
- doe ik er verstandig aan NAS in twee of drie partities te delen? Bijv. (bereikbare) bestanden privé, zakelijk en
Volledig onnodig (als het al mogelijk is).
Je maakt op de nas 3 shares aan. Dat die 3 shares op 1 partitie staan merk je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:25

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:50:
Ik begrijp je reactie. Toch kan ik met mijn vaststellingen geen andere oorzaak bedenken.
Als oplossing denk aan de extra parameters die het copy command vroeger had:
/z (copies network files in restartable mode)
/v (verify files are correctly written)
Maar hoe kan ik dit standaard maken bij een copy opdracht in Explorer of Speedcommander?
Het zou mij nogal verbazen als een disk hierop invloed kan hebben. Uitsluitsel kan je natuurlijk zelf geven: controleer of je NAS in sleepmode staat als je gaat kopiëren en kijk wie sneller is...je pc of de NAS.

In mijn ervaring wordt de NAS uit sleepmode gehaald op het moment dat ik mijn laptop aan zet. Dit is misschien een gevolg van het feit dat ik netwerkverbindingen naar de NAS gedefinieerd heb in W7.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Binnetie schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:55:
Het zou goed kunnen dat hij het te druk heeft. De DS211j heeft 128 mb aan boord? Mijn oudere DS107+ had ook 128 mb en liep daar ook stuk op.

Je kan meerdere dingen proberen:

- films los downloaden, dus niet 1 nzb met 3 films
- proberen of 0.5.6. beter werkt (deze schijnt minder zwaar te zijn)
- NZBget proberen, doet vrijwel hetzelfde als SANnzbd maar verbruikt minder geheugen dan SABnzbd

Voor de laatste optie zie dit bericht: BastiaanN in "Het grote Synology topic deel 3" gebruiker heeft dezelfde nas als jou.
Hier staan een installatiehandleidng voor NZBget: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:33:
[...]

Het zou mij nogal verbazen als een disk hierop invloed kan hebben. Uitsluitsel kan je natuurlijk zelf geven: controleer of je NAS in sleepmode staat als je gaat kopiëren en kijk wie sneller is...je pc of de NAS.
Met welke opdracht kan ik controleren of de NAS in sleepmode staat?
lier schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:33:
[...]
In mijn ervaring wordt de NAS uit sleepmode gehaald op het moment dat ik mijn laptop aan zet. Dit is misschien een gevolg van het feit dat ik netwerkverbindingen naar de NAS gedefinieerd heb in W7.
Ik volg je dat de NAS uit sleepmode gehaald wordt als je je PC opstart met netwerkverbindingen.
De fout 64 gebeurt echter maar als er daarna geruime tijd geen enkele activiteit is van de PC naar de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
BastiaanN schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:25:
[...]

Ik heb een DS211, geen DS211j. Klein maar belangrijk verschil! :)
Neemt overigens niet weg dat nzbget een stuk lichter is dan sabnzbd.
Mijn nederige excuses :)
Ik ga ook eens NZBget testen maar het liefst doe ik dat via een spk, iemand die weet waar die te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

Goed, zoals ik op pagina 48 zei had ik problemen met de WD20EARS schijven, dit was niet zo gek want ik had 1 DOA en de ander zou het moeten doen maar werd niet eens gevonden door de BIOS van mijn PC. ik heb de schijven terug gestuurd en gezegd dat ik mijn geld terug wil, nu is dit allemaal netjes geregeld en ik krijg binnenkort mijn geld terug.

Nu is mijn vraag welke van de HDDs die compatible zijn met de DS211j volgens Synology zijn het makkelijkst te gebruiken voor de NAS? zal ik voor een 2TB Hitachi gaan? of juist voor een 2TB Samsung? en welk type denken jullie dat het beste hiervoor geschikt is? En om eerlijk te zijn ben ik een beetje klaar met WD.

Gr,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
tim.scheffer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:30:
Goed, zoals ik op pagina 48 zei had ik problemen met de WD20EARS schijven, dit was niet zo gek want ik had 1 DOA en de ander zou het moeten doen maar werd niet eens gevonden door de BIOS van mijn PC. ik heb de schijven terug gestuurd en gezegd dat ik mijn geld terug wil, nu is dit allemaal netjes geregeld en ik krijg binnenkort mijn geld terug.

Nu is mijn vraag welke van de HDDs die compatible zijn met de DS211j volgens Synology zijn het makkelijkst te gebruiken voor de NAS? zal ik voor een 2TB Hitachi gaan? of juist voor een 2TB Samsung? en welk type denken jullie dat het beste hiervoor geschikt is? En om eerlijk te zijn ben ik een beetje klaar met WD.

Gr,

Tim
http://www.synology.com/s...d&bays_id=2&product_id=63 Ik zou hier een uitkiezen en bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

Zover kwam ik ook nog :) als je goed had gelezen staat er dat ik me afvraag voor welk merk en type ik zou moeten gaan uit de lijst die Synology biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Harmen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:11:
Iemand een idee hoe ik een externe drive kan mappen en zo binnen sabnzbd beschikbaar kan maken?
Ik probeerde laatst iets dergelijks... Met mount -t op de CLI, maar dat is uiteindelijk niet gelukt, ik vermoed door de uitgeklede linux distributie op Syno.

Met rsync op de CLI is het me wel gelukt om bestanden over te krijgen van een andere servertje in mijn lokale netwerk. Met een cronjob moet eea dan te schedulen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

tim.scheffer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Zover kwam ik ook nog :) als je goed had gelezen staat er dat ik me afvraag voor welk merk en type ik zou moeten gaan uit de lijst die Synology biedt.
de beste :+

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
eggda schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:08:
[...]

Ik probeerde laatst iets dergelijks... Met mount -t op de CLI, maar dat is uiteindelijk niet gelukt, ik vermoed door de uitgeklede linux distributie op Syno.

Met rsync op de CLI is het me wel gelukt om bestanden over te krijgen van een andere servertje in mijn lokale netwerk. Met een cronjob moet eea dan te schedulen zijn...
Heb je mijn post wel gelezen over de cifs module? Dit moet eerst ingeladen zijn voordat je kunt mounten... Vind ik zelf wat makkelijker dan rsync, maar als het daar mee gelukt is, kan dat uiteraard ook.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Mensen die van plan zijn nieuwe WD20EARS te kopen even opletten.
Er is een nieuw subtype van die niet compatible is met de laatste DSM.
De NAS herkent de hele schijf niet. Op het forum van Synology is meer info te vinden. Wilde alleen even waarschuwen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
tim.scheffer schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Dat heb ik ook, maar alle schijven die er staan zijn getest. Wil je een zuinige schijf dan zoek je de specificaties op van die schijf en kijk je naar de rpm en het verbruik. Wil je een snelle schijf (wat niet zo heel veel uitmaakt omdat het netwerk de bepalende factor is) kan je voor een andere gaan. Ik heb er zelf de 2TB WD EARS inzitten en die bevallen tot nu toe prima. Beter dan de Samsung 2TB schijven die ik er eerst in had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Ik heb hier nog een oude DS-106j staan naast m'n nieuwere DS-209. Nu wil ik die eigenlijk afkoppelen en misschien verkopen of ergens anders gebruiken, maar ik ben bang dat de schijf vastloopt als ik hem na meer dan 4 jaar 24/7 zomaar uitzet. De schijf is een WD3200JB.

Iemand een idee of er inderdaad een gevaar is dat de schijf het niet meer doet als hij nu afkoelt, of is dat intussen achterhaald?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
JanHenk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 01:03:
Heb je mijn post wel gelezen over de cifs module?
Ja die had ik gelezen en ook geprobeerd, maar kwam er ook na het laden helaas niet verder mee. :-( Zou dat wel lukken, dan kan je netwerkadressen ook laten mounten bij start-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
fdkuyper schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:37:
Ik heb hier nog een oude DS-106j staan naast m'n nieuwere DS-209. Nu wil ik die eigenlijk afkoppelen en misschien verkopen of ergens anders gebruiken, maar ik ben bang dat de schijf vastloopt als ik hem na meer dan 4 jaar 24/7 zomaar uitzet. De schijf is een WD3200JB.

Iemand een idee of er inderdaad een gevaar is dat de schijf het niet meer doet als hij nu afkoelt, of is dat intussen achterhaald?
Ik acht die kans niet zo heel groot dat de boel vastloopt. Ik vind het wel een hele prestatie dat de schijven 4 jaar 24/7 hebben gedraait! _/-\o_ Anders zou je nooit de apparatuur uit kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:24:
Zijn er hier toevallig meer mensen die bij SABnzb er last van hebben dan grote downloads compleet vastlopen?

Gisteren een nzb laten inlezen van bijna 50mb, welke een download was van 80GB (3 1080p films). Hij begint dan keurig te downloaden, maar na een aantal uren gekeken, was het voor mij helemaal niet meer mogelijk om via de browser bij SABnzb te komen. Hij lijkt erop of het helemaal out of memory loopt ofzo, zo druk heeft ie het.
mezelf maar even quoten.

Net op een forum gevonden dat het idd een memory probleem is (DS211J met 128mb ram). Als je 1 NZB file heb met daarin een download van b.v. 30gb of meer dan loopt het geheugen vol en gaat de NAS swappen en dan is het bijna niet meer bruikbaar.

1 grote NZB opdelen naar meerdere NZB gaat wel goed.

Weet er iemand of er ook een NZB splitter programmatje is die dit kan? Kan zelf niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:33:
[...]

mezelf maar even quoten.

Net op een forum gevonden dat het idd een memory probleem is (DS211J met 128mb ram). Als je 1 NZB file heb met daarin een download van b.v. 30gb of meer dan loopt het geheugen vol en gaat de NAS swappen en dan is het bijna niet meer bruikbaar.

1 grote NZB opdelen naar meerdere NZB gaat wel goed.

Weet er iemand of er ook een NZB splitter programmatje is die dit kan? Kan zelf niks vinden.
Misschien NZBedit (free)
o.a. hier te downloaden: http://nzbedit.software.informer.com/
Toch even melden dat toen ik dit vroeger occasioneel eens gebruikte een virusscan meldde dat er iets niet in orde was... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:40

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik krijg m'n DS211j maar niet aan de praat, het apparaat wordt niet gevonden door de Synology Assistant. Deze hangt aan dezelfde router als mijn PC en krijgt ook netjes een IP toegewezen en is te pingen.

Hierin ben ik niet de enige, er zijn veel meer mensen waar het apparaat niet gevonden wordt en daar staan ook wat mogelijke oplossingen bij. Helaas, het helpt niet. Met slechts 1 schijf er in, niet gevonden. Zonder schijven, niet gevonden.

Firewall staat uit, virusscanner loopt niet, er is niets wat 'm in de weg staat.
De laatste software gedownload van de site, het mag allemaal niet baten. Wie helpt?

De status van het apparaat nu zonder schijven:
Status knippert oranje
LAN is constant groen
Copy led (groen) knippert, wat ik vreemd vind zonder schijven
update:...nu blijft 'ie constant groen
Power is constant blauw

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Heb ik ook wel eens gehad. Probeer het eens op een andere PC/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:40

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

sanderdw schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:10:
Heb ik ook wel eens gehad. Probeer het eens op een andere PC/laptop?
En ja hoor, vanaf de laptop is het geen probleem. Erg vreemd, maar voor nu ben ik weer blij :) thx!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 12:56

Sharad R

lurking is an art

Heb een DS409 op het oog. Nu ben ik echter een NAS novice...

Is het mogelijk om in een opstelling met 4 schijven, twee verschillende arrays te creëren?
Het gaat dan om een privé array met 2 tot 3 schijven en een zakelijke array met resp. 2 of 1 schijf.

Ben me ervan bewust dat ik met één schijf kwetsbaar ben mbt backup.

Wat is in dit geval dan de beste oplossing, Voor mij is het belangrijk, dat er veel opslag is, bestandsbenadering van buiten het netwerk, snelheid is niet zo belangrijk, als ik maar goed films kan streamen naar m'n mediaplayer (privé).

The more I learn, the less I know, I just realised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen de ds211J aangeschaft en de hele middag er mee in de weer geweest.
Nu heb ik echter één probleem. Ik probeer mijn PPPoE in te stellen en ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat, mijn gegevens die ik van UPC heb geven ook een foutmelding. Doe ik iets fout of zijn dit gegevens die ik op een andere manier moet bemachtigen?

Ik had in de avond wel nog UPC gebeld maar die persoon vertelde me dat UPC deze gegevens niet zomaar mag vrijgeven en dat ze me hier dus morgen over terug bellen (ze gaan hier namelijk over beslissen met de monteurs of iets dergelijks).

Voor mij klinkt het vreemd in de oren aangezien ik diverse malen heb gelezen dat andere personen het wel via hun provider hebben gekregen....iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom moet je de ppoe instellingen hebben dan?
Je hangt je diskstation aan je router en het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 17-06-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:30:
Waarom moet je de ppoe instellingen hebben dan?
Je hangt je diskstation aan je router en het werkt.
wat ik begreep uit de handleiding is dat je alleen op die manier je NAS kan raadplegen buiten je netwerk om, of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:37:
[...]

wat ik begreep uit de handleiding is dat je alleen op die manier je NAS kan raadplegen buiten je netwerk om, of heb ik dat verkeerd?
Zover ik weet zeg je dat goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:37:
Dat heb je verkeerd.
Het ppoe gebeuren doet (als dat nodig is) je router of modem.
Buiten je netwerk raadplegen doe je gewoon via het forwarden van de juiste poorten. Dat regel je in je router, of je gebruikt de tool in je diskstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15:24
Hallo allemaal,

sinds een grote week ben ik in het bezit van een 211+ met 2x 2TB schijven. Op zich leuk speelgoed maar ik zit op dit moment met 2 problemen waar ik niet uit geraak.

1)
Op mijn netwerk speel ik mijn mediabestanden af via een Playon HD mini 2, wanneer ik avi files afspeel krijg ik telkens een foutmelding "onbekend startcode" en dit voor alle avi files de ik via mijn nas wens af te spelen. Via usb spelen ze allemaal wel goed. Na enig zoekwerk zou dit te wijten zijn aan de manier waarop de harde schijven zijn ingedeeld. Volgens bepaalde bronnen zou ik "Compress drive to save disk space" moeten uitvinken bij de harde schijven in mijn NAS. Iemad een idee of dit mogelijk is en hoe ik dit moet doen?

2)
Een 2de vreemd iets is bij de aanmaak van mijn volume, ik heb 2 harde schijven opgenomen in dit volume van 2TB maar als ik de volume grootte bekijk dan zie ik slechts 2TB bschikbaar. Ik heb ook nergens de mogelijkheid om dit volume uit te breiden of te beheren. Enkel verwijderen is een mogelijkheid. Is dit normaal of is er ergens iets fout gelopen bij installatie?

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 18-06-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

ik probeer een kopie van de 1e DS naar een andere DS te maken, maar dat gaat maar met 8 tot 10 mb per seconden....

normaal als ik naar de 1 of de ander van af een pc kopier gaat het met 30 tot 50 mb per seconden....

maar nu gaat het dus via die pc dat kopieren.....

is het ook mogelijk om direct van de 1e ds naar de andere ds te kopieren ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Ekfad schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:04:
1)
Op mijn netwerk speel ik mijn mediabestanden af via een Playon HD mini 2, wanneer ik avi files afspeel krijg ik telkens een foutmelding "onbekend startcode" en dit voor alle avi files de ik via mijn nas wens af te spelen. Via usb spelen ze allemaal wel goed. Na enig zoekwerk zou dit te wijten zijn aan de manier waarop de harde schijven zijn ingedeeld. Volgens bepaalde bronnen zou ik "Compress drive to save disk space" moeten uitvinken bij de harde schijven in mijn NAS. Iemad een idee of dit mogelijk is en hoe ik dit moet doen?
Ik vind het een beetje onzinnig om compressie toe te passen op een drive waar video's op staan. Videobestanden zijn 99 v/d 100 keer al gecompressed, dus veel meer reductie zal er echt niet van komen. Bovendien komt het de snelheid niet ten goede.

Of je Mini daardoor last heeft? Kennelijk wel, als de video's rechtstreeks via USB wel afspelen. Met welk protocol lees je de videobestanden op de Mini: SMB (Windows), uPNP, NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15:24
Klojum schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:07:
[...]

Ik vind het een beetje onzinnig om compressie toe te passen op een drive waar video's op staan. Videobestanden zijn 99 v/d 100 keer al gecompressed, dus veel meer reductie zal er echt niet van komen. Bovendien komt het de snelheid niet ten goede.

Of je Mini daardoor last heeft? Kennelijk wel, als de video's rechtstreeks via USB wel afspelen. Met welk protocol lees je de videobestanden op de Mini: SMB (Windows), uPNP, NFS?
Dat is inderdaad zo, maar mijn vraag was eigenlijk hoe ik kan achterhalen of het aanstaat en of ik het kan uitzetten en hoe dit dan moet (Via DRM lukt mij het niet), daar er online nog melding wordt gemaakt van dit probleem en die persoon het had kunnen oplossen door de compressie uit te zetten :).

Ik heb ondertussen verder zitten zoeken en denk dat het probleem eerder bij mijn PlayOn HD mini 2 ligt. Via UPnP kan ik dezelfde avi files immers wel perfect afspelen (weliswaar zonder ondertitels), neem ik echter NFS dan krijg ik dus de foutmelding en speelt hij de avis niet corret af (ruis en artefacten over het volledige beeld en versneld). Het rare is dat ik het enkel met avi bestanden heb, al de rest werkt wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Ik zou de Mini zelf ook niet helemaal uitsluiten van dit soort brainfarts. Geen enkele van de firmwares die AC Ryan voor de POHD's heeft uitgebracht blinkt uit in stabiliteit over het hele spectrum van de firmware-werking. Ook de nieuwste versie heeft zo z'n issues.

Ikzelf stream alles via NFS en dat lukt prima (maar wel met firmware van AC Ryan's konkullega), al moet ik ook zeggen dat ik zo goed als geen AVI's afspeel. Sommige FLV's die van internet geplukt zijn worden daarentegen dan weer niet herkend. Waarom, geen idee tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

job schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:40:
[...]

Dat heb je verkeerd.
Het ppoe gebeuren doet (als dat nodig is) je router of modem.
Buiten je netwerk raadplegen doe je gewoon via het forwarden van de juiste poorten. Dat regel je in je router, of je gebruikt de tool in je diskstation.
Als ik het goed begrepen heb, is de PPPoE instelling in DSM om je Synology via Internet te kunnen benaderen zonder dat de router/modem daar tussen zit. KPN wilde mij de PPPoE gegevens eerder ook niet geven overigens.

Ik dacht als nu het forwarden van de poorten echt niet lukt (en dat werkte niet goed op de nieuwste Experia Box) doen we het via PPPoE. Of dat echt gewerkt zou hebben weet ik trouwens niet, heb maar een fatsoenlijke router gekocht O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 18-06-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfunzer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 19:38
Hallo,

Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van een Synology nas, om mijn server te vervangen. Ik heb al op verschillende plekken gezocht, maar het antwoord op de volgende vraag nog niet gevonden:

Is het met een Synology mogelijk om een gedeeltelijke mirror aan te maken?

Voorbeeld: Ik heb een dual bay Synology. Hier zitten twee schijven van 1 tb. Ik wil dat 400gb standaard wordt ge-mirrored. De overige 2x 600gb wil ik in zijn totaal (dus 1200 gb) gebruiken.

Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die vlc werkend hebben op hun diskstation?

ik kan het installeren via ipkg, maar krijg een hoop errors.

Ik kan met de foon verbinden met de vlc server, maar afspelen lukt niet door te veel errors

[/quote]
NAS-DS209> vlc -I http --extraintf rc
VLC media player 0.9.9a Grishenko
[00000001] main libvlc debug: VLC media player - version 0.9.9a Grishenko - (c) 1996-2009 the VideoLAN team
[00000001] main libvlc debug: libvlc was configured with ./configure '--build=i386-pc-linux-gnu' '--host=arm-none-linux-gnueabi' '--target=arm-none-linux-gnueabi' '--prefix=/opt' '--enable-v4l' '--disable-v4l2' '--enable-bonjour' '--enable-x264' '--enable-dvbpsi' '--enable-a52' '--enable-dvdnav' '--with-dvdnav-config-path=/home/slug/optware/cs08q1armel/staging/opt/bin' '--enable-faad' '--enable-flac' '--disable-gnutls' '--enable-mpc' '--enable-ncurses' '--enable-ogg' '--enable-png' '--disable-remoteosd' '--enable-shout' '--enable-speex' '--enable-vorbis' '--disable-alsa' '--disable-dca' '--disable-glx' '--disable-gnomevfs' '--disable-libcdio' '--disable-libcddb' '--disable-screen' '--disable-sdl' '--disable-wxwidgets' '--disable-skins2' '--disable-x11' '--disable-nls' '--disable-static' 'build_alias=i386-pc-linux-gnu' 'host_alias=arm-none-linux-gnueabi' 'target_alias=arm-none-linux-gnueabi' 'CC=/home/slug/optware/cs08q1armel/toolchain/arm-2008q1/bin/arm-none-linux-gnueabi-gcc' 'LDFLAGS= -L/home/slug/optware/cs08q1armel/staging/opt/lib -Wl,-rpath,/opt/lib -Wl,-rpath-link,/home/slug/optware/cs08q1armel/staging/opt/lib ' 'CPPFLAGS=-O2 -pipe -I/home/slug/optware/cs08q1armel/staging/opt/include -I/home/slug/optware/cs08q1armel/staging/opt/include/ncurses' 'CPP=/home/slug/optware/cs08q1armel/toolchain/arm-2008q1/bin/arm-none-linux-gnueabi-gcc -E' 'CXX=/home/slug/optware/cs08q1armel/toolchain/arm-2008q1/bin/arm-none-linux-gnueabi-g++' 'PKG_CONFIG_PATH=/home/slug/optware/cs08q1armel/staging/opt/lib/pkgconfig'
[00000001] main libvlc debug: translation test: code is "C"
Remote control interface initialized. Type `help' for help.
[00000317] inhibit interface error: Failed to connect to the D-Bus session daemon: /opt/bin/dbus-launch terminated abnormally with the following error: Autolaunch requested, but X11 support not compiled in.
Cannot continue.

[00000317] main interface error: no suitable interface module
[00000001] main libvlc error: interface "inhibit,none" initialization failed
[00000319] main interface: creating httpd

[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:07
Is er een mogelijkheid om een HandBrake-achtig programma op 'n DS211j te zetten die wat mij betreft op z'n dooie akkertje alle net gedownloade .avi's/.mkv's omzet naar iPhone/iPad compatible .m4v's (edit: waarbij ik ondertitels in het bestand kan embedden zoals met HandBrake waardoor ie het gewoon op de iPod app van de iPhone en de Video's app op de iPad doet)? Ik wil niet de ingebouwde streaming-converter gebruiken omdat ie daar gewoonweg te traag voor is. Weet iemand zo'n converter? Op Google heb ik niets kunnen vinden.
Het maakt mij verder niet uit als ie een dag bezig is met converteren, het gaat om het eindresultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Emacee op 19-06-2011 10:47 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Sinds een of andere recente update kan ik geen FLACs meer afspelen op de DS Audio app op mijn HTC Desire (icm met een DS110j), terwijl het voorheen gewoon prima werkte. Is er een mogelijkheid om dit toch weer op de een of andere manier aan te zetten?

[ Voor 23% gewijzigd door Artcore op 19-06-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Laatst online: 17-03 21:28
ieperlingetje schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:44:
Weet er iemand of er een goedkopere manier is om aan een camera license te komen? 25 euro voor 1 camera vind ik nogal prijzig, koop je bijna de camera zelf mee.
Euhm.... 25 euro?? Doe mij er maar 2 dan. Ik vind ze niet voor dit bedrag. Zit rond de 45. Waar heb je die van 25 gezien?

edit: ik heb het hier over de licentie voor alle duidelijkheid. :-)

[ Voor 8% gewijzigd door rudyhattem op 19-06-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

mocht je al gespeeld hebben met Mac os lion,

en krijg je de volgende melding:
The version of the server you are trying to connect to is not supported. Please contact your system administrator to resolve the problem.

als je je AFP shares wilt benaderen.

installeer dan wel ff de nieuwe dsm 3.1-1742
anders krijg je probs met de AFP op je mac.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
rudyhattem schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:21:
[...]

Euhm.... 25 euro?? Doe mij er maar 2 dan. Ik vind ze niet voor dit bedrag. Zit rond de 45. Waar heb je die van 25 gezien?

Ik zou ook wel interesse hbben in een goedkope licentie. Tips zijn wat mij betreft zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik heb mij een DS411+II gekocht en ben heel tevreden. Heb er nu Sickbeard samen met SABnzbd opgezet en dat werkt op het eerste zicht vlekkeloos. Ik heb nu wel 1 probleem, bij het installeren was ik niet echt thuis in de folderstructuur en nu staan er een paar nzb bestanden op plaatsen waar ze niet moeten staan. Het probleem is dat ik er met de bestandbrowser niet naartoe kan gaan, enkel via telnet. Maar is er een gemakkelijkere manier om die bestanden te verwijderen? Is er geen browser die mij de volledige nas laat zien ipv te moeten werken via telnet?

1ste dag met die nas, dus mogelijks is dit een enorme noobvraag :) Maar searches leverden niet zoveel op (deels omdat ik niet goed weet hoe ik het moet verwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Weet trouwens iemand wat een goeie ip camera is voor de synology? Heb nu de eminent em6564 en 1 uit china, beiden ben ik niet echt te spreken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

rudyhattem schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:23:
Weet trouwens iemand wat een goeie ip camera is voor de synology? Heb nu de eminent em6564 en 1 uit china, beiden ben ik niet echt te spreken over.
Foscam FI8918W, goed betaalbaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Microkid schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:33:
[...]

Ik was niet helemaal compleet denk ik. Zoek een camera voor buiten, volgens mij is deze voor binnen. Of heb ik het mis? Anyway tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De Foscam is alleen voor binnen. Wat een goede buiten IP camera is weet ik zo 1-2-3 niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:51
Microkid schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:33:
[...]
Werkt deze camera inmiddels wel goed in combinatie met Synology ? (lees: werken audio en motion detection inmiddels?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Microkid schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:33:
De Foscam is alleen voor binnen. Wat een goede buiten IP camera is weet ik zo 1-2-3 niet.
Foscam heeft ook varianten voor buiten. Helaas hebben ip camera's dan deze geen optie voor pan of tilt.
Tip ze worden ook verkocht op dealextreme en ebay. Pas wel op met clones icm firmwareupdates. Je kunt ze er schijnbaar mee bricken.

Ik heb er 2 en die werken prima, al gebruik ik ze niet icm mijn synology. Ik vind de licenties te prijzig voor wat het me opleverd. Ook staat mijn synology vaak niet aan ivm met onnodig stroomverbruik.
Op het moment laat ik ze gewoon bij gedetecteerde beweging foto's wegschrijven naar een ftp server (usb-stick op mijn fritzbox router). Werkt prima en veel energie zuiniger. Binnen een week de eerste diefstal geregistreerd, alleen jammer dat de politie er niks mee doet.

[ Voor 9% gewijzigd door lithoijen op 20-06-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPana
  • Laatst online: 21-02-2022
Graag had ik een advies van iemand gekregen in de aanschaf van een synology.
Ik ga deze gebruiken als muziek server in combinatie van een sonos systeem. Ik heb de volgende vragen:

1. Is een DS110j of DS211j voldoende als deze voorlopig alleen gebruikt wordt om muziek te streamen? Of is het raadzaam om voor een DS111 of DS211 te kiezen?
2. Kan ik een DS211j aanschaffen met een enkele HDD, aangezien ik voorlopig voldoende heb aan 2TB? Of kan ik dan beter gewoon de DS110j aanschaffen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als je in de toekomst wilt uitbreiden kan je beter direct voor de 2-bay versie gaan. Voor het streamen van muziek hoef je geen snelle Synology te hebben. Daarmee voldoet de j versie wel. Ik ben begonnen met een 1-bay versie (4 jaar geleden en deze werkt nu nog steeds). Omdat ik meer data ben gaan gebruiken heb ik besloten een 2-bay te kopen zodat ik voorlopig goed zit.

Als je voorlopig voldoende hebt aan een schijf van 2 TB zou ik een 1 bay kopen, tegen die tijd dat je iets anders wilt koop je een 2-bay. Er zijn dan nieuwere modellen beschikbaar. Voor nood kan je altijd nog een externe usbschijf aansluiten zodat je wat extra ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Daarbij kan je ook in overweging nemen of je je data reduntant op wilt slaan door middel van mirroring. Dus 2 x 2TB met allebei dezelfde data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPana
Binnetie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:36:
Als je in de toekomst wilt uitbreiden kan je beter direct voor de 2-bay versie gaan. Voor het streamen van muziek hoef je geen snelle Synology te hebben. Daarmee voldoet de j versie wel. Ik ben begonnen met een 1-bay versie (4 jaar geleden en deze werkt nu nog steeds). Omdat ik meer data ben gaan gebruiken heb ik besloten een 2-bay te kopen zodat ik voorlopig goed zit.

Als je voorlopig voldoende hebt aan een schijf van 2 TB zou ik een 1 bay kopen, tegen die tijd dat je iets anders wilt koop je een 2-bay. Er zijn dan nieuwere modellen beschikbaar. Voor nood kan je altijd nog een externe usbschijf aansluiten zodat je wat extra ruimte hebt.
Bedankt voor de informatie. Ik zal waarschijnlijk de itunes server op de synology gaan draaien, en vervolgens muziek afspelen via sonos ZP-90. Ik kies denk ik dan gewoon voor het instapmodel 110j in combinatie met een WD 2TB Green. Kan ik voorlopig vooruit.
Tarabass schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:40:
Daarbij kan je ook in overweging nemen of je je data reduntant op wilt slaan door middel van mirroring. Dus 2 x 2TB met allebei dezelfde data :)
Dit is voor mij niet nodig, maar toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee tenzij je kostbare muziek hebt dan zouje die willen mirroren. Of je sluit een usbschijfje aan voor een backup af en toe. Dat doe ik nu ook mocht er een schijf uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPana
Nee, kostbare muziek heb ik op cd. Het gaat meer om het gemak en uitbreiding naar meerdere ruimtes in de toekomst. Het gaat mij erom dat het instapmodel van Synology de itunes server vlekkeloos kan laten draaien om optimaal gebruik te kunnen maken van de muziek die aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Binnetie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:28:
Nee tenzij je kostbare muziek hebt dan zou je die willen mirroren. Of je sluit een usbschijfje aan voor een backup af en toe. Dat doe ik nu ook mocht er een schijf uitvallen.
Datzelfde gebeurt hier ook. Een 500GB notebookschijf in een sharkoonhouder gekoppeld aan een USB-uitgang neemt elke nacht de backup voor z'n rekening. Een NAS op zich is geen backup, RAID1 heeft ook niet zoveel zin als de gehele NAS de geest geeft.

To whom it may concern:
Zojuist toch maar eens geprobeerd om een 1GB SODIMMetje van Kingston (DDR2-667) in m'n DS209+ te plaatsen (dat dimm-etje slingerde toch hier rond), ter vervanging van de factory default 512MB, en hij werd zowaar zonder morren geaccepteerd. :D

Hier en daar lees je verhalen dat de Synologys nogal kieskeurig zijn qua geheugenmodules (als ze uberhaupt SO-DIMM slots hebben, meestal alleen de +-modellen), maar dit ging in 1x goed. Afijn, ikwas nog niet klaar met opruimen of de DS209+ piepte al dattie klaar was. Dat is dan toch in minder dan de helft van de tijd dan dattie met 512MB nodig had. :*)

Hoe dan ook, het biedt weer extra mogelijkheden om m'n pruttelkastje van meer packages/taken te voorzien. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klojum schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:56:
[...]

Datzelfde gebeurt hier ook. Een 500GB notebookschijf in een sharkoonhouder gekoppeld aan een USB-uitgang neemt elke nacht de backup voor z'n rekening. Een NAS op zich is geen backup, RAID1 heeft ook niet zoveel zin als de gehele NAS de geest geeft.

To whom it may concern:
Zojuist toch maar eens geprobeerd om een 1GB SODIMMetje van Kingston (DDR2-667) in m'n DS209+ te plaatsen (dat dimm-etje slingerde toch hier rond), ter vervanging van de factory default 512MB, en hij werd zowaar zonder morren geaccepteerd. :D

Hier en daar lees je verhalen dat de Synologys nogal kieskeurig zijn qua geheugenmodules (als ze uberhaupt SO-DIMM slots hebben, meestal alleen de +-modellen), maar dit ging in 1x goed. Afijn, ikwas nog niet klaar met opruimen of de DS209+ piepte al dattie klaar was. Dat is dan toch in minder dan de helft van de tijd dan dattie met 512MB nodig had. :*)

Hoe dan ook, het biedt weer extra mogelijkheden om m'n pruttelkastje van meer packages/taken te voorzien. O+
Netjes. Mijn 1Gb (standaard 411+) komt nooit boven de 80% geheugengebruik uit. En dat is met zo'n beetje alle Python daemons die tegenwoordig de multimediafans draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik heb een paar dagen terug dsm 3 op mijn DS209 gezet. Nu werkt Nzbd alleen niet meer. Hij wil niet starten. Nu wilde ik een nieuwe versie erop zetten omdat de mijne al wat ouder is. Dit doe ik dan via de SABnzbd+ helper. Alleen komt er dan te staan dat hij aan het uploaden en updaten is maar hier blijft hij meer op staan, inmiddels al meer dan 6 uur. Heeft iemand enig idee hoe ik dit nu het beste kan aanpakken ? Ik heb het trouwens voor die 6 uur wachten al een aantal keer korter gedaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47

Rhapsody

In Metal We Trust

clonedonkey schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:27:
Ik heb een paar dagen terug dsm 3 op mijn DS209 gezet. Nu werkt Nzbd alleen niet meer. Hij wil niet starten. Nu wilde ik een nieuwe versie erop zetten omdat de mijne al wat ouder is. Dit doe ik dan via de SABnzbd+ helper. Alleen komt er dan te staan dat hij aan het uploaden en updaten is maar hier blijft hij meer op staan, inmiddels al meer dan 6 uur. Heeft iemand enig idee hoe ik dit nu het beste kan aanpakken ? Ik heb het trouwens voor die 6 uur wachten al een aantal keer korter gedaan !
Ik heb hetzelfde gehad. In de Meuk Tracker kwam ik de oplossing tegen: meuk: SABnzbd 0.6.5

en dan vooral de reactie van Lt-Crash en Shameete.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rudyhattem schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:21:
[...]

Op eBay vind je soms verkopers uit Hongkong die redelijk lage prijzen hebben (goedkoopste op dit moment is overigens 29 euro)

Tijdmachine | Nieuws trends

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.