Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.963 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:05:
[...]

Thanks, wat gebeurt er als ik dan niet thuis ben ?
Dan krijg je bij het opstarten de melding dat je synology niet gevonden is. Probeer dan ook geen programma's te starten die gegevens vanaf je NAS moeten halen, foutafhandeling van niet gevonden schijven in bijv. iPhoto en iTunes is een drama. (ik heb hier al tientallen 'Previous Libraries' doordat iTunes geen verbinding kon maken, en iTunes maakt ze in subfolders aan, dus ik heb nu /Volume/syn/iTunes/Previous Libraries/Previous Libraries/Previous Libraries/Previous Libraries/Previous Libraries/Previous Libraries/ |:( )

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken dat, ik heb daarom ook alleen maar mijn Time Machine back-up op mijn nas.

Het beste is dus eigenlijk een opstart script maken die controleerd of ik "thuis" ben en daarna pas gaat verbinden. Lekker handig "Zero-conf". haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

smoken schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Op mijn iPhone en iPad werkt de VPN prima!
Wel is opvallend dat ik met de admin user verbinding moet maken, mijn eigen user pakt ie niet.
Nog geen zin gehad om uit te zoeken waar het aan ligt.

Wel heb ik de vereficatie op chap2 moeten zetten, pap vond ie niet fijn.
Nu kan ik films streamen met airplayer via wifi (buiten mijn LAN) en 3G!
Ik had het admin account ook al geprobeerd. Daar ben ik zelfs mee begonnen. Ik knutsel al lang genoeg met unix/linux om te weten dat je vooral nooit moet denken dat iets op een normale manier werkt. Het is altijd 'anders'

Je geeft feilloos de problemen aan..het werkt prima..nu ja, je moet dit aanpassen, en dat aanpassen en oh ja...ok nog even iets anders veranderen en vooral niet out of the box werken. En op sommige hardware werkt het en op sommige niet.

Je kan er ook nauwelijks een Howto voor maken want zodra je systeem ook maar minimaal anders is klopt er weer helemaal niets van. Dan staat iets plotseling in een hele andere directory, of zijn er sym links niet aanwezig of totaal anders Alleen bruikbaar voor een hobyist dus die bereid is er veel tijd en moeite in te steken.

Ik zag precies hetzelfde bij de install van SABNZB en Sickbeard. Na een week met putty op de cli en in vi prutsen heb ik met Marty nog niets kunnen bereiken terwijl er vele roepen dat het zo mooi werkt. Ik pak de pakketten van SuperZebulon en een kwartier later komt de eerste download binnen. Geen enkel probleem dus. Maar als je rond gaat kijken zijn er weer bergen mensen die klagen dat het niet goed werkt en die zijn dan weer met VI in de weer om ini's aan te passen.

Er is gewoon botweg geen enkele structuur in linux. Ja, het is er wel, maar per installatie is het anders. En als je je er in verdiept krijg je het heus wel aan de praat. Wil je het out of the box gebruiken ...OUCH

Al die extra software zoals VPN staat er niet voor niets default niet op. ze zouden het niet kunnen ondersteunen als ze het leverden, want dan werden zij als eerste aangeschreven

[ Voor 38% gewijzigd door Ortep op 10-06-2011 00:29 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 09:31
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een DS211 in combinatie met 2 x 2TB Samsung HD204UI. Ik las dat deze schijven firmware problemen hebben als ze voor 12/2010 geproduceerd zijn. Op mijn beide hdd's staat 2011.2, het serienummer matched ook niet met de probleemschijven die Synology meldt op hun website.

Het lukt mij niet om met deze schijven een volume op te bouwen. Vooral de 2de schijf geeft foutmeldingen zoals "systeempartitie mislukt". Beide schijven melden ook vaak "volume 1, 2, hardisk 2 has crashed"
Zie screenshots

Ik heb de DS211 op volgende manier geïnstalleerd:
Eerst heb ik beide schijven gemonteerd en geïnstalleerd vanop de meegeleverde cd, dit was blijkbaar nog DSM 3.0. Daarna kreeg ik allerlei fouten en heb ik op de harddisks van plaats veranderd. Synology assistant zei dat er nog niets was geïnstalleerd en dan heb ik de laatste versie DSM 3.1_1742 geïnstalleerd.
Ik heb de schijven meermaals van plaats veranderd en bij beiden via Synology config scherm de fabrieksinstellingen (format + settings wissen) teruggezet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??
Zou het dan toch nodig zijn om de nieuwe firmware update te installeren? Heb ik iets verkeerd gedaan door eerst DSM 3.0 te installeren van de cd? Ik heb enkel een notebook en kan geen 3.5" schijven aansluiten :| maar kan eventueel wel op zoek gaan naar iemand met een sata aansluiting

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door cybe op 10-06-2011 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Zou het dan toch nodig zijn om de nieuwe firmware update te installeren?
Ik zou om te beginnen sowieso de nieuwste firmware (3.1-1742) van Synology voor je DS211 gebruiken. Een aantal foutjes zouden uit de backup/rsync-modules gehaald moeten zijn.

Het zou zomaar kunnen dat 2TB-schijven pas vanaf de 3.1 fw-serie ondersteund worden, geen idee welke firmware bij je DS211 op cd meegeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01-2024
Sinds een paar dagen een DS211J aangeschaft. Alles werkt naar behoren op het downloaden met SABNZBD na. Als ik n.l een aantal downloads aanzet dan word alles bagger traag, Het kan wel twee minuten duren voordat het SABNZBD scherm is ververst in mijn explorer window.

Hebben andere DS211J gebruikers hier ook last van? Ik vraag me n.l af of er iets mis is met mijn NAS of dat gewoon zo hoort???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53

lier

MikroTik nerd

@don_care1000:
De J serie is (natuurlijk) de lichtste versie, controleer eens of je resources (ik verwacht je CPU) volledig belast wordt.

Alternatief is nzbget, zie hier de installatie tutorial. Deze heeft een veel kleinere footprint (en zal dus minder resources pakken).

[ Voor 41% gewijzigd door lier op 10-06-2011 08:58 . Reden: Even gezocht ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybe
Klojum schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 06:02:
[...]

Ik zou om te beginnen sowieso de nieuwste firmware (3.1-1742) van Synology voor je DS211 gebruiken. Een aantal foutjes zouden uit de backup/rsync-modules gehaald moeten zijn.

Het zou zomaar kunnen dat 2TB-schijven pas vanaf de 3.1 fw-serie ondersteund worden, geen idee welke firmware bij je DS211 op cd meegeleverd zijn.
Op de meegeleverde synology cs stond 3.0 maar zoals ik al zei heb eerst hiermee mijn schijven geïnstalleerd en pas daarna naar 3.1-1742 geupdate.Maar ook onder 3.0 zag hy netjes de 2TB (1.8TB). Zolang de 2de disk op geïnitialiseerd blijft is er geen probleem, zodra ik een volume aanmaak krijg ik de errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
lier schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:51:
@don_care1000:
De J serie is (natuurlijk) de lichtste versie, controleer eens of je resources (ik verwacht je CPU) volledig belast wordt.

Alternatief is nzbget, zie hier de installatie tutorial. Deze heeft een veel kleinere footprint (en zal dus minder resources pakken).
Ik weet dat de J serie niet de snelste is, ook dat de NAS niet echte gebouwd is voor zoiest als SABNZBD maar ben benieuwd of andere DS211J bezitters hetzelfde ervaren. Heeft NZBGET zo'n dezelfde mogelijkheden als SABNZBD? het is wel heel handig dat je niets meer hoeft te doen na het downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
Baal als een stekker, m'n DS 209 die ik nog geen 3 maanden geleden eindelijk in gebruik had genomen en geinstalleerd heeft opeens 2 gecrashte volumes :( De bekende oranje knipperende lampjes nu....
Had 2 Basic volumes geconfigureerd met 2x 1TB Samsung HD103SJ disks (Spinpoint F serie)
Gebruik firmware versie 3.1 - 1605.

Heb er nog niet veel mee gedaan, alleen wat dagelijks kopieerwerk en beetje muziek afspelen. Verder niks geinstalleerd erop en nog weinig geconfigureerd verder....

Out of the blue crashte eerst opeens volume 1 vorige week. na wat onderzoek hier en op internet schijnt dit dus wel vaker voor te komen. De disks waren nog gewoon benaderbaar, hetzij met geregeld wegvallen van de connectie wanneer ik ze gemount had op m'n Mac. Via webinterface werkt 't nog wel verder (alhoewel soms wat onbenaderbare mappen). Nadat ik echt letterlijk de laatste kopieer opdracht had gedaan naar de 2e NAS disk waar bijna alles nu op stond als backup begon volume 2 opeens te piepen en crashte! NEEEEE, dit kan niet waar zijn dacht ik. Dacht eerst dat de Samsung disk wellicht een slechte was maar nu begin ik echt sterk te verdenken dat de Synology NAS zelf de boosdoener is. Maar na 2 maanden...?

Beide volumes zijn nu niet meer benaderbaar via mounting op de Mac, nog wel via de webinterface. Heb nu met veel gedoe alle data op- andere backup discs e.d. staan. 3 dagen geleden een support ticket geopend op de Synology site maar blijkbaar hebben ze geen haast daar in Taiwan..... :/

Iemand suggestie wat ik 't beste als eerste kan proberen? Ik krijg meldingen met Repareer partitie maar dat doet niks als ik daar op klik. Beide status zijn Abnormaal (al waren ze eerst wel een aantal dagen Normaal) Heb de NAS ook een paar keer gereboot om te kijken of dat hielp maar helaas niet. SMART test gedaan op beide en die zegt Fouten gevonden, het is aan te raden de volumes te vervangen.....
Viel me wel op dat de temperatuur van de disks aardig hoog lag toen het allemaal gebeurde.... volgens mij iets van 99 graden Fahrenheit/39 graden Celsius. Das te hoog volgens mij toch?

Ben niet zo goed met de NAS nog dus weet ff niet wat handig is om als eerste te doen..
Volume verwijderen met de button via de webinterface en meteen proberen te formatteren? Een firmware update doen? Of disks eerst uit de NAS halen en kijken of ze het wel doen als external disc in een casing? Wilde eerst die support reactie maar afwachten maar volgens mij zullen zij hetzelfde gaan zeggen..

Any help is welcome. Dank!!

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38
Ik heb ook veel problemen gehad met mijn synology en Samsung schijven, echter lag het helaas steeds aan de Samsung schijven. Er zijn er in mijn geval al drie overleden. Wat je zou kunnen proberen is de schijven in een gewone computer te hangen en de tool van Samsung om de harde schijf te controleren gebruiken of het inderdaad aan de schijven ligt.

Synology doet er even over om te reageren, maar als ze de ticket in behandeling nemen, gaat het wel vlot is mijn ervaring. Mijn schijven zijn rond de 33 graden, dus niet echt abnormaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
thanx voor je reactie Cardinal. Hmm oke.... Samsung dus. Ik had juist deze genomen omdat die veel gebruikt werden las ik hier en op de support lijst voorkwamen van Synology.

Maar goed, hopelijk weet ik snel of dit dan echt de verkeerde schijven zijn. Moet ik dan bij het verwijderen uit de NAS nog iets doen voordat dat kan? Bijv. op volume verwijderen klikken in de webinterface of dat juist zo laten... en gewoon schijven eruit trekken?

[ Voor 27% gewijzigd door Rolando Frio op 10-06-2011 10:03 ]

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Mijn DS209 heeft ook 2 samsung schijven (750GB, HD753J) en komen ook tot de 35 en 39 graden. Dat NAS-ding draait in principe 24/7, vanwege de downloads. Tip voor de toekomst: sluit een usb-disk aan als externe schijf voor de backups. Zoals je merkt is een NAS an sich geen backupmethode.

Wat jouw schijven aangaat: probeer ze inderdaad in een desktop PC eens uit (desnoods mbv een PartedMagic Live CD vanwege het Linux EXT3/4-format), en lees de S.M.A.R.T.-waarden uit. Wellicht is daar iets uit te lezen. Een schijf onthoudt meestal de laatste 5 meldingen.

Desnoods kun je ook meteen een backup van bestanden op de NAS-schijven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

don_care1000 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:20:
Sinds een paar dagen een DS211J aangeschaft. Alles werkt naar behoren op het downloaden met SABNZBD na. Als ik n.l een aantal downloads aanzet dan word alles bagger traag, Het kan wel twee minuten duren voordat het SABNZBD scherm is ververst in mijn explorer window.

Hebben andere DS211J gebruikers hier ook last van? Ik vraag me n.l af of er iets mis is met mijn NAS of dat gewoon zo hoort???
Ik heb ook een 211j met daar op Sabnzbd en Sickbeard. Echt snel is hij niet, maar zo traag? Nee dat is niet het geval. De enige die echt traag is, is Sickbeard. Maar dat druk je nog steeds in een aantal seconden uit.
De hele 211 blijft goed benaderbaar.

Je ziet alleen zodra je dingen gaat downloaden die (veel) groter zijn dan 10Gig dat het steeds trager gaat omdat hij te veel in het geheugen wil houden en dan gaat swappen. maar als je losse downloads onder een DVD9 blijven dan kan je queue zonder problemen wel 200 Gig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 12:40

Melkaz

Melkazar

Om mijn ervaringen te delen, Ik heb nu ongeveer 2 jaar een Synology met Samsung schrijven gehad, resultaat twee crashes, waarvan één onaangekondigd ineens niet meer werkte, herstel via een Linux pc was ook niet meer mogelijk(R.I.P.). Resultaat van al deze crashes: Homeserver gebouwd voor backup and restore purposes. De NAS draait alleen om media te sharen(download machine sickbeard).

Leuk detail, mijn workstation heeft twee samsung schijven, nooit problemen mee gehad
De backupserver(windows 2008R2) heeft drie samsung schijven, geen problemen mee gehad(pas half jaar oud). Om een of andere reden vreten de oudere Synology NAS'jes Samsung schijven als ontbijt...

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:55
Wat een verhalen over Samsung schijven hier. Dan ook maar eens een goed berichtje. Ik heb hier nog geen problemen gehad met 4x Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB in mijn DS411Slim. Ze kunnen in hibernation gezet worden en ze zijn lekker stil en behouden een acceptabele temperatuur van 38 - 41 graden, waarbij de warmste bij de CPU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_care1000
Ortep schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:30:
[...]

Ik heb ook een 211j met daar op Sabnzbd en Sickbeard. Echt snel is hij niet, maar zo traag? Nee dat is niet het geval. De enige die echt traag is, is Sickbeard. Maar dat druk je nog steeds in een aantal seconden uit.
De hele 211 blijft goed benaderbaar.

Je ziet alleen zodra je dingen gaat downloaden die (veel) groter zijn dan 10Gig dat het steeds trager gaat omdat hij te veel in het geheugen wil houden en dan gaat swappen. maar als je losse downloads onder een DVD9 blijven dan kan je queue zonder problemen wel 200 Gig zijn
Ik zal hem vanavond dan maar eens resetten en de externe usb schijven loskoppelen. Als hij zo traag is gebruikt hij meer dan 60% van het geheugen. Dat van die grote files zou ik ook eens in de gaten houden, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje een DS211 in huis staan. Erg fijn apparaat, tot dusver mijn beste koop van 2011 :) Ik heb er inmiddels PXE Boot en SVN bij opgezet. Over de performance ben ik ook erg tevreden. Write gaat met 55MB/s, read met ongeveer 105MB/s.

Enigste euvel was dat de fan die in de behuizing zit een heel irritant resonerend geluid maakte maar na een korte mailsessie met Synology is mij direct kosteloos een nieuwe fan opgestuurd.

* BastiaanN is erg tevreden :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybe
BastiaanN schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:51:
Ik heb nu een tijdje een DS211 in huis staan. Erg fijn apparaat, tot dusver mijn beste koop van 2011 :) Ik heb er inmiddels PXE Boot en SVN bij opgezet. Over de performance ben ik ook erg tevreden. Write gaat met 55MB/s, read met ongeveer 105MB/s.

Enigste euvel was dat de fan die in de behuizing zit een heel irritant resonerend geluid maakte maar na een korte mailsessie met Synology is mij direct kosteloos een nieuwe fan opgestuurd.

* BastiaanN is erg tevreden :)
BastiaanN, welke harde schijven gebruik je in je DS211 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
cybe schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:37:
[...]

BastiaanN, welke harde schijven gebruik je in je DS211 ?
2x een WD10EARS 1TB. Waarbij ik wel de powersaving feature die elke 8 (!) seconden de head parkeert uit heb geschakeld via het tooltje WDIDLE3 van WD. Anders staat na ongeveer een dag je LLC op 30,000 ofzo, dat is onnodige slijtage aan de disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik zit met issue waar ik niet uit kom;

Als ik inlog naar m'n Synology via m'n LAN ip adres (192.168.x.xxx) werkt alles naar behoren
Als ik inlog naar m'n Snology via een extern ip adres (95.96.x.xxx) kan ik niet inloggen. Dan kom ik wel op de pagina om in te loggen, maar geeft ie aan dat gebruikersnaam en wachtwoord foutief zijn.

Waar zou dat aan kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 09:49
Ortep schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:39:
[...]

En hoe krijg je het aan de praat dan?

Ik heb het pakket er opgezet, het loopt, ik heb ingesteld dat poort 1723 open is op de firewall van de Synology en dat die open staat op mijn router en doorverwijst naar de Syno en vervolgens krijg ik van mijn Samsung Galaxy geen enkele verbinding als ik er naar toe probeer te gaan.
Connectie tussen mijn DS211J en Samsung Galaxy S werkt als een zonnetje. Ik gebruik PTPP en verder geen gekke dingen. Poort 1723 geforward naar de DS.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26

TMV

ZaZ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:18:
de DS211+ ondersteunt ook eSata. Je zou er eventueel 1 of meerdere schijven aan kunnen hangen en zo je backups kunnen schedulen en dan heb je zeg maar nog steeds 4TB om 'netto' te gebruiken.
Ook is de 211+ nog eventueel uit te breiden met een expansion unit. Met bijv de DX510 kan je van je 211+ een soort van '711+' maken :P
Dat is inderdaad een goed argument, de keuze wordt makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
kattapult schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:50:
Als ik inlog naar m'n Synology via m'n LAN ip adres (192.168.x.xxx) werkt alles naar behoren
Als ik inlog naar m'n Snology via een extern ip adres (95.96.x.xxx) kan ik niet inloggen. Dan kom ik wel op de pagina om in te loggen, maar geeft ie aan dat gebruikersnaam en wachtwoord foutief zijn.

Waar zou dat aan kunnen liggen ?
Staat je firewall aan? Zoja, heb je ook je externe ip-adres in je firewall opgenomen als zijnde 'toegestaan'?
(Bij mijn firewallsettings is niks geoorloofd tenzij er toestemming is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik heb een klein probleempje. Ik kan met de bestandenbrowser van mijn DS geen bestanden meer verplaatsen of verwijderen. Ik krijg netjes alle waarschuwingen te zien, maar als de daadwerkelijke actie uitgevoerd moet worden doet de DS niets meer. Ik heb de NAS al een keertje opnieuw opgestart en ingelogd als admin, maar dit mocht allemaal niet baten.

Wat wel werkt is via de Windows verkenner inloggen en dan de bestanden verplaatsen, maar dan worden te daadwerkelijke op een andere plek neergezet, ipv dat de pointer naar het bestand vervangen wordt. Op deze manier duurt het verplaatsen van bestanden een eeuwigheid, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Heeft iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn. Het betreft een DS411Slim met de laatste firmware erop. Het Volume is volgens de NAS nog in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Heb je voldoende rechten met je gebruikersaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb zojuist een poging gedaan om een SSL certificaat te installeren. Nu kan ik al mijn bestanden nog wel benaderen via het netwerk, maar niet de webmanager. Zowel met als zonder https.
Interne adressen: http://*.*.*.*:5000/ en https://*.*.*.*:5001/
Extern is het ook niet bereikbaar.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
ieperlingetje schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:25:
Heb je voldoende rechten met je gebruikersaccount?
Ik ben ingelogd als admin, kan ik nog meer rechten hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timovd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:42:
Ik heb zojuist een poging gedaan om een SSL certificaat te installeren. Nu kan ik al mijn bestanden nog wel benaderen via het netwerk, maar niet de webmanager. Zowel met als zonder https.
Interne adressen: http://*.*.*.*:5000/ en https://*.*.*.*:5001/
Extern is het ook niet bereikbaar.
Probeer apache even handmatig te (her)starten.
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-sys.sh restart

Misschien start het dan gewoon op en was er een vage reden dat het even niet wilde, of je krijgt een errormelding te zien waarmee je verder kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik krijg nu:
Start System Apache Server .....  -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-sys.sh: system httpd could not be started

Mijn webserver (eenvoudige HTML-pagina) is wel gewoon te bereiken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Klojum schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 04:58:
[...]

Staat je firewall aan? Zoja, heb je ook je externe ip-adres in je firewall opgenomen als zijnde 'toegestaan'?
(Bij mijn firewallsettings is niks geoorloofd tenzij er toestemming is)
Hmm zat net eerst bij mn ouders en daarna bij de buurman...ontdekte dat ik vanuit daar wel gewoon toegang krijg via 95.96.xxx.xx en in kan loggen..

Alleen als ik thuis ben in m'n eigen netwerk lukt het niet. Ik krijg het inlogscherm wel te zien, alleen username en WW geeft ie aan dat fout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Heb je geen IP block opgelopen op je eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
kattapult schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:16:
[...]
Hmm zat net eerst bij mn ouders en daarna bij de buurman...ontdekte dat ik vanuit daar wel gewoon toegang krijg via 95.96.xxx.xx en in kan loggen..

Alleen als ik thuis ben in m'n eigen netwerk lukt het niet. Ik krijg het inlogscherm wel te zien, alleen username en WW geeft ie aan dat fout is
Zit je toevallig bij Telfort met hun eigen witgekleurde modemrouter te werken? Want iets soortgelijks is mij ook wel eens overkomen. Via m'n eigen 'voordeur' kom ik niet binnen, en als ik via de encryptieloze wifi-verbinding van de buurman (bedankt, buurman! d:)b ) zoiets probeerde, lukte het wel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Potjandriedubbeltjes. Ik kan wel vanaf een andere PC met mijn admin account alles gewoon verplaatsen, maar mijn laptop blijft mij weigeren iets te verplaatsen/verwijderen/aanmaken.
ieperlingetje schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:18:
Heb je geen IP block opgelopen op je eigen netwerk?
Als ik een IP block heb zou ik verwachten dat ik niet meer in de NAS zou kunnen komen. Maar mocht dit toch het geval zijn, waar kan ik vinden of er eentje is uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Hey,
Ik heb sinds de upgrade van mijn DS211J naar de laatste DSM 3.1-1742 een vervelend probleem.

Na een bepaalde tijd (een dag?) kan ik mijn DS niet meer bereiken, noch de netwerkfolders (\\Diskstation\...), noch de HTTP-interface. Ik kan er wel naar pingen en dan krijg ik netjes antwoord.

Ook de Synology Assistant vindt op dat moment de DS niet terug.

De enige (mij bekende) manier om hier omheen te gaan is de stroom onderbreken en opnieuw opstarten. Maar dit lijkt me alles behalve een geschikte oplossing. :-) Buiten een mededeling "The system has shut down unexpectedly", geeft het systeem niets aan.

Hoe kan ik dit best troubleshooten? Zijn er bepaalde logs die ik kan bekijken of bepaalde testen die ik kan uitvoeren?

[ Voor 4% gewijzigd door DriesA op 11-06-2011 17:36 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:23
ik probeer m'n sabnzbd te updaten op mijn DS111.

dit lukt niet. zodra ik op "upload and update" klik in de sabnzbd helper blijft het balkje "uploading and updating" eindeloos door gaan zonder resultaat.

heeft iemand een idee wat dit probleem kan wezen?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Lt-Crash schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:58:
Potjandriedubbeltjes. Ik kan wel vanaf een andere PC met mijn admin account alles gewoon verplaatsen, maar mijn laptop blijft mij weigeren iets te verplaatsen/verwijderen/aanmaken.
Tja, als ik een laptop zou zijn en mijn baasje noemde zich 'Lt-Crash' (=LapTop Crash) zou ik ook de kont in de krib gooien :(

Verder heb ik geen (on)zinnig advies :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn DS211 is aangesloten op een Popcorn Hour A200. Als ik films kijken via een aangesloten usb schijf dan werkt alles perfekt. Het streamen vanaf de DS211 naar de Popcorn Hour heeft 1 avond gewerkt. Nu krijg ik stotterende films direct bij het afspelen.
Ik heb alle lopen programmas (SABnzbd) afgesloten via pakketbeheer. De DS211 heeft niks te doen en toch stottert alles.

Nu heb ik de utpkabel tussen beide apparaten getest. Waar normaal de Popcorn Hour aangesloten zit heb ik nu een laptop aangesloten. Kopieren tussen de DS211 en de laptop gaat met 45 a 50 MB/s. Dus de kabel is goed.

Zijn er mensen die tips hebben wat ik nog kan nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Binnetie schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:46:

Ik heb alle lopen programmas (SABnzbd) afgesloten via pakketbeheer. De DS211 heeft niks te doen en toch stottert alles.

Zijn er mensen die tips hebben wat ik nog kan nakijken?
Tips heb ik niet echt voor je, maar ik heb dezelfde setup maar dan met een 211J. Die is langzamer dan jouw 211. Dat loopt zonder enig probleem, zelfs op dit moment waarop hij al dagen bezig is een paar gig aan foto's te indexeren op het photostation en waarbij Sickbeard en SABNZBD volop aan het werk zijn. De processor staat constant op 100% maar dat geeft geen enkel probleem bij het bekijken van films. En er zijn ook geen problemen al SABNZBD tegelijkertijd bezig is een download uit te pakken.

Het gestotter bij jou zit dus niet echt in de overbelasting van je 211

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 12-06-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 10:38

jOzh

Sweet dude!

TMV schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:10:
[...]

Dat is inderdaad een goed argument, de keuze wordt makkelijker :)
Zijn de ds211+ en dx510 wel compatible? Volgens deze faq niet nl: http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=408

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De 211+ kan je idd niet uitbreiden met zo'n unit.

Als dat kan zit dat al in hett typenummer verwerkt, zoals bij de 710+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
hoi,

Ik heb besloten, na heel lang lezen en vergelijken, om te gaan voor de DS-211J.
Dit word mijn eerste NAS. Dit was in eerste instantie mijn eerste keus, maar toen sloegen de twijfels over prestaties toe en ging het vergelijken al snel tussen de DS-211+ en de 219P+ van QNAP.
De prijs werd mij echter te hoog voor een eerste NAS. Nu weer uitgekomen op de 211J.

Echter vraag ik mij nu af welke schijven ik het beste kan gebruiken. Ik wil er meteen 2x 2Tb schijven instoppen, maar welke te kiezen?

Samsung F3
Samsung F4

Het scheelt namelijk niks in prijs. Welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Na veel lees- en speurwerk besloten dat ik een 4-bay NAS van Synology wil. Ik twijfel of de DS411j aan mijn eisen qua performance voldoet, dus zou graag een stapje hoger willen. De DS411+2 is weer overkill (ook qua prijs...) dus zou de gulden middenweg de DS411 zijn. Die bestaat echter niet! Uiteraard is er wel de DS410, mooi apparaat maar al weer ruim een jaar op de markt waardoor ik vermoed dat hier binnenkort een update voor komt. Is hier al iets over bekend?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
Freakster86 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:25:
hoi,

Ik heb besloten, na heel lang lezen en vergelijken, om te gaan voor de DS-211J.
Dit word mijn eerste NAS. Dit was in eerste instantie mijn eerste keus, maar toen sloegen de twijfels over prestaties toe en ging het vergelijken al snel tussen de DS-211+ en de 219P+ van QNAP.
De prijs werd mij echter te hoog voor een eerste NAS. Nu weer uitgekomen op de 211J.

Echter vraag ik mij nu af welke schijven ik het beste kan gebruiken. Ik wil er meteen 2x 2Tb schijven instoppen, maar welke te kiezen?

Samsung F3
Samsung F4

Het scheelt namelijk niks in prijs. Welke raden jullie mij aan?
Het helpt als we weten waar je de NAS voor wilt gaan gebruiken. En in welke omgeving. Ga je bijvoorbeeld over een gigabit netwerk dingen sturen, of via wifi? Het scheelt nogal in wat de NAS moet kunnen halen qua snelheid.
Overigens kun je misschien beter nog ff doorsparen en toch voor een 4-bay gaan. Er bestaat niet zoiets als teveel opslagruimte op een NAS :P. Wat er wel is is te weinig opslag, waar ik helaas zelf tegenaan loop i.c.m. een beperkt budget :(

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Speedfightserv schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:38:

dit lukt niet. zodra ik op "upload and update" klik in de sabnzbd helper blijft het balkje "uploading and updating" eindeloos door gaan zonder resultaat.

heeft iemand een idee wat dit probleem kan wezen?
Nog even een extra spk installeren die nodig is om de update functie onder de nieuwste firmware te gebruiken: extJS

Te vinden bij Merty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Crahsystor schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Het helpt als we weten waar je de NAS voor wilt gaan gebruiken. En in welke omgeving. Ga je bijvoorbeeld over een gigabit netwerk dingen sturen, of via wifi? Het scheelt nogal in wat de NAS moet kunnen halen qua snelheid.
Overigens kun je misschien beter nog ff doorsparen en toch voor een 4-bay gaan. Er bestaat niet zoiets als teveel opslagruimte op een NAS :P. Wat er wel is is te weinig opslag, waar ik helaas zelf tegenaan loop i.c.m. een beperkt budget :(
Nas wordt aangesloten op gigabit netwerk. Voornaamst doelen:
- opslag films/muziek/foto's
- streamen films/series naar tv
- backup belangrijke bestanden van pc & laptop
- 's nachts downloaden van nzb's
- misschien een ip camera voor 's nachts (gericht op de auto). Al meerdere keren de spiegel eraf getrapt :(

Er zullen vast nog wel dingen bijkomen, aangezien zo'n NAS veel functies kan vervullen, maar dit is wat ik nu in gedachten heb.

Doorsparen voor een 4bay nas? Tja... daar had ik ook al over gedacht.
Chronologische volgorde van keuzes:

211J > misschien te langzaam

211 vs 211+ vs 219p+ :> twijfelde meer tusen de laatste 2, maar met 300 euro...

krijg je de volgende ook in beeld:

411j vs TS-410 8)7

Ik kon zelf geen keuze maken, vandaar dat ik mezelf "dwing" om de 211j te nemen. Leuke instap nas met veel goede reviews. Mocht ik eruit groeien, dan koop ik een nieuwe. Ik weet dan echter wel meer wat ik specifiek van zo'n nas wil, wat de keuze dan zal vergemakkelijken imo.

Ik sta echter geheel open voor suggesties/argumenten etc. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Freakster86 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:01:
Nas wordt aangesloten op gigabit netwerk. Voornaamst doelen:
- opslag films/muziek/foto's
- streamen films/series naar tv
- backup belangrijke bestanden van pc & laptop
- 's nachts downloaden van nzb's
- misschien een ip camera voor 's nachts (gericht op de auto). Al meerdere keren de spiegel eraf getrapt :(
Dat doe ik ook allemaal op mijn 211J en ik laat die NZB's niet eens 's nachts lopen. Die gaan overdag gewoon door
211J > misschien te langzaam
Ik kon zelf geen keuze maken, vandaar dat ik mezelf "dwing" om de 211j te nemen. Leuke instap nas met veel goede reviews. Mocht ik eruit groeien, dan koop ik een nieuwe. Ik weet dan echter wel meer wat ik specifiek van zo'n nas wil, wat de keuze dan zal vergemakkelijken imo.

Ik sta echter geheel open voor suggesties/argumenten etc. :+
Geen klachten over de snelheid...zelfs als hij met 100% CPU foto's staat te indexeren en tegelijk RARs staat uit te pakken kan ik gewoon films kijken.

Het gaat alleen mis als je regelmatig dingen van 15 Gig per stuk of meer download. dat vind hij niet leuk. Dat duurt eindeloos. Maar voor de rest? Ik heb mu een queue van 90 Gig en dat loopt soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Films van ~ 10GB vind ik meer dan genoeg. Die volledige BR's laat ik echt links liggen. Duurt dan echt veel te lang om zo'n film binnen te halen.

Zo te horen is de 211J (of 411J) dus genoeg voor mij persoonlijk... De vraag is of 2Tb (1,8 in real life) genoeg is en welke schijven beter zijn om te gebruiken. De F3 of de F4...

Stel dat ik een 411J neem met 2 schijven in raid 1. Kan ik dit dan uitbreiden met 1 schijf telkens wanneer ik ruimte te kort kom? Kom je dan in de knoei met raid 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Speedfightserv schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:38:

Handmatig de nieuwe versie over de oude heen kopieren werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik heb een tijdje met SABnzbd gewerkt op mijn DS211 maar de transferrate viel me toch erg tegen. Maximaal haalde ik 2MB/s, ook wat oudere versies geprobeerd maar dat bood ook geen soelaas.

Inmiddels een paar dagen met nzbget aan het stoeien en dat bevalt erg goed. Na het aanzetten van "DirectWrite" en het uitzetten van "ContinuePartial" in de nzbget config zit ik nu op zo'n 9,12MB/s continu :) Dit is overigens het maximum van mijn internet verbinding en dit kost zo'n 20~40% aan CPU.

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 12-06-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik haal op mijn DS209 zo'n 4MB/sec wat ook meteen het maximum is van mijn lijn. Hij doet daarmee zo'n 80 tot 90% CPU, veel meer zit er dus ook niet in.

je DS211 zou toch een stukje sneller moeten kunnen.

@hieronder: dat is met SABnzbd

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 12-06-2011 16:12 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Magic schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:10:
Ik haal op mijn DS209 zo'n 4MB/sec wat ook meteen het maximum is van mijn lijn. Hij doet daarmee zo'n 80 tot 90% CPU, veel meer zit er dus ook niet in.

je DS211 zou toch een stukje sneller moeten kunnen.
Is dat met SABnzbd of nzbget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Edgarz schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:49:
[...]

Nog even een extra spk installeren die nodig is om de update functie onder de nieuwste firmware te gebruiken: extJS

Te vinden bij Merty
gelukt!

Thnx

jammer (van sabnzbd) dat die nieuwe update van sabnzbd mij hele download lijst heeft weggegooid incl. stats :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfightserv schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:12:
[...]

gelukt!

Thnx

jammer (van sabnzbd) dat die nieuwe update van sabnzbd mij hele download lijst heeft weggegooid incl. stats :(
Dat ligt niet aan sab, dat zal de update-methode zijn die ook je andere data heeft weggemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Dat ligt niet aan sab, dat zal de update-methode zijn die ook je andere data heeft weggemikt.
account gegevens etc. zijn wel bewaard gebleven. dat is het vreemde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Na even een ruime schatting te hebben gemaakt van de benodigde hoeveelheid opslag ben ik tot de conclusie gekomen dat een 2 bay nas veels te krap is. Ik zat al tegen de 1,5TB aan, dus het gaat een 4 bay nas worden.

DS411J
TS-410 (verouderd?)
TS-412 (50 euro duurder)

3x 2TB Samsung F4 schijven. (of de F3... die presteert volgens de hwi tabellen beter???)

Welke combo raden jullie mij aan?

- En dan nog 1 kleine vraag. Ik ga een printer kopen (Samsung CLP-325). Kan ik deze zonder problemen aansluiten op de NAS en zo printen? Bedoel, ik verlies geen functionaliteit? Lees namelijk dat het driver afhankelijk kan zijn... iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

timovd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:12:
Ik krijg nu:
Start System Apache Server .....  -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-sys.sh: system httpd could not be started

Mijn webserver (eenvoudige HTML-pagina) is wel gewoon te bereiken.
Please, someone?
Ik kan mn webman niet meer benaderen nadat ik een poging heb gedaan om SSL certificaten te installeren. Mn bestanden zijn nog wel benaderbaar, maar bv. mn android apps kan ik ook niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Ik heb een DS107 en nu wil ik graag gebruik maken van de airprint functionaliteit. Alleen is m`n Samsung CLP-315 printer niet te vinden tussen de drivers. Is hier een oplossing voor? Of zit dit er in de toekomst nog aan te komen? Heb al gegoogeld, maar kom er niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Speedfightserv schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:42:
[...]

account gegevens etc. zijn wel bewaard gebleven. dat is het vreemde 8)7
Heeft te maken met de nieuwe opzet van deze versie 0.6 . Wordt in de release notes ook ergens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Hey,

Ik ben de mogelijkheden van Mail Station 2 aan het verkennen. Echter, ik vind geen autoresponder / out of office functionaliteit terug. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
CM5 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:36:
Ik heb een DS107 en nu wil ik graag gebruik maken van de airprint functionaliteit. Alleen is m`n Samsung CLP-315 printer niet te vinden tussen de drivers. Is hier een oplossing voor? Of zit dit er in de toekomst nog aan te komen? Heb al gegoogeld, maar kom er niet verder mee.
Drivers voor de CLP315 zitten gewoon standaard in Ubuntu, dus die zouden ook voor Apple geen probleem moeten zijn (simpele denkwijze: want iOS is ook een unix-variant). Ik print ook via een Synology naar die printer, maar dan wel met Ubuntu.

[ Voor 1% gewijzigd door Klojum op 13-06-2011 01:53 . Reden: Aanvullinkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
CLP-325 moet dus ook gewoon werken... Scheelt weer een kabel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik begin langzaam aan gillend gek te worden. Ik kan vanaf alle computers in huis inloggen in de NAS en data "manipuleren" (verwijderen, verplaatsen, renamen, etc. etc) behalve vanaf mijn eigen laptop. Ik heb het geprobeerd met zowel Firefox 4.0.1 als met IE 9. Heb alle plugins en add-ons uitgeschakeld en nog steeds geen response van mijn DS411Slim. Heb ook nog mijn IP adres veranderd, want iemand hintte naar een mogelijke IP-ban, maar dat is het blijkbaar ook niet. Heeft iemand enige idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, want mijn trukendoos is leeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben al een tijd aan het zoeken geweest, kan er nog niet helemaal uitkomen.
Wil graag het volgende:

Heb een accesspoint met een usb share \\192.168.1.1\share username + wachtwoord
Hier wil ik graag nzb's op zetten zodat ik ze om de zoveel tijd met mn NAS kan downloaden.

Sabnzbd+ ondersteunt enkel drives welke aan de NAS hangen, is er een manier om een externe host te mounten?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 21:40
BastiaanN schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:04:
Ik heb een tijdje met SABnzbd gewerkt op mijn DS211 maar de transferrate viel me toch erg tegen. Maximaal haalde ik 2MB/s, ook wat oudere versies geprobeerd maar dat bood ook geen soelaas.

Inmiddels een paar dagen met nzbget aan het stoeien en dat bevalt erg goed. Na het aanzetten van "DirectWrite" en het uitzetten van "ContinuePartial" in de nzbget config zit ik nu op zo'n 9,12MB/s continu :) Dit is overigens het maximum van mijn internet verbinding en dit kost zo'n 20~40% aan CPU.
ik trok thuis de 4,2 MB met sabnzbd op de 211. Verder niks geks voor aangepast eigenlijk.

Maar ik ben toch aan het kijken om NZBget ook te draaien aangezien die veel minder resources gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001

TMV

jOzh schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:17:
[...]

Zijn de ds211+ en dx510 wel compatible? Volgens deze faq niet nl: http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=408
Dat had ik inderdaad ook al gezien, maar vooral het feit dat de DS211+ eSATA heeft (naast het grote verschil in prestatie) vond ik handig.
Maar nu maar eerst wachten tot ik weer een overschot in de begroting heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Lt-Crash schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:03:
Ik begin langzaam aan gillend gek te worden. Ik kan vanaf alle computers in huis inloggen in de NAS en data "manipuleren" (verwijderen, verplaatsen, renamen, etc. etc) behalve vanaf mijn eigen laptop. Ik heb het geprobeerd met zowel Firefox 4.0.1 als met IE 9. Heb alle plugins en add-ons uitgeschakeld en nog steeds geen response van mijn DS411Slim. Heb ook nog mijn IP adres veranderd, want iemand hintte naar een mogelijke IP-ban, maar dat is het blijkbaar ook niet. Heeft iemand enige idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, want mijn trukendoos is leeg :'(
Hoe connect de laptop en de pc's met de NAS? Als de laptop via wifi verbindt en de pc's bedraad zou je kunnen proberen om het eens op je laptop bedraad te testen, misschien dat er in je wifi verbinding iets niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 11:55
Ik heb sinds begin deze week een DS211 en ben er zoals verwacht zeer tevreden mee. :) SABnzbd werkt prima en ook streamen met dsaudio is echt superhandig. Ik ben alleen tegen iets aangelopen wat nogal onhandig is;

Vanwege de snelheid richting mijn mediaplayer gebruik ik NFS op een aantal shares. Dit werkt op zich prima qua snelheid. Alleen zodra er een nieuwe map met inhoud aangemaakt wordt moet ik handmatig met chmod de rechten wijzigen. Als ik dit niet doe is de map niet benaderbaar via windows en wordt op de mediaplayer de inhoud niet weergegeven.. Zodra ik 'chmod 777' toeken aan de map werkt het prima.. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om dit automatisch te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
JdM schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:06:
[...]

Hoe connect de laptop en de pc's met de NAS? Als de laptop via wifi verbindt en de pc's bedraad zou je kunnen proberen om het eens op je laptop bedraad te testen, misschien dat er in je wifi verbinding iets niet goed zit.
Alles is bedraad thuis, via een Netgear GS108E gigabit switch. Ik snap er echt helemaal niets van, Firmware update hielp niet, browser maakt niet uit, met of zonder plug-ins. Het enige wat ik nog kan proberen is in safe mode opstarten en kijken of ik kan inloggen, om te kijken of het iets met Windows te maken heeft, ondanks dat ik geen gekke processen heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:52
Lt-Crash schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:03:
Kan je je NAS pingen vanaf je laptop? Als dat werkt, kan je telnetten naar je NAS? Kan je daarna controleren of je een reactie krijgt als je telnet naar de http NAS port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik kan alles doen op mijn NAS, behalve de data die er op staat manipuleren. Dus als ik bijvoorbeeld iets wil verwijderen krijg ik netjes de waarschuwing "blabla ... Weet u zeker ...blabla" maar het verwijderen zelf gebeurd dan niet. Het zelfde met bijvoorbeeld een nieuwe map aanmaken. Ik kan de naam invullen en als ik dan op "ok" druk komt de map er gewoon niet. Met het verplaatsen van bestanden gebeurd precies hetzelfde, ik kan de nieuwe map aanwijzen, maar zodra ik op "ok" druk gebeurd er gewoon helemaal niets. Het downloaden van bestanden lukt dat wel weer, maar dat is niet het enige wat ik wil doen met mijn NAS.

Misschien ook een belangrijk weetje, ik kan wel gebruik maken van het Download station, dus het ingeven van torrents en het starten en stoppen van downloads. En via de Windows explorer kan ik ook bij mijn bestanden en dan kan ik er alles mee doen, maar dat gaat mij te traag, want het verplaatsen van bestanden is niet alleen de pointer naar het bestand vervangen, maar het daadwerkelijk verplaatsen van de bestanden tussen de verschillende mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
wvdveer schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:49:
Ik heb sinds begin deze week een DS211 en ben er zoals verwacht zeer tevreden mee. :) SABnzbd werkt prima en ook streamen met dsaudio is echt superhandig. Ik ben alleen tegen iets aangelopen wat nogal onhandig is;

Vanwege de snelheid richting mijn mediaplayer gebruik ik NFS op een aantal shares. Dit werkt op zich prima qua snelheid. Alleen zodra er een nieuwe map met inhoud aangemaakt wordt moet ik handmatig met chmod de rechten wijzigen. Als ik dit niet doe is de map niet benaderbaar via windows en wordt op de mediaplayer de inhoud niet weergegeven.. Zodra ik 'chmod 777' toeken aan de map werkt het prima.. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om dit automatisch te laten lopen?
Na een speurtocht over verschillende fora blijkt het volgende te helpen:
Je vind dit in SABnzb onder "instellen" daarna "mappen" en dan onder het kopje
"Toegangsrechten voor verwerkte downloads".

of in het Engels:
1. tab "Config".
2. tab "Folders".
3. kopje "Permissions for completed downloads".

Bij mij staat daar overigens 0777. En het werkt foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:52
@Lt-Crash
Misschien werk je, zonder je het te realiseren, onder een andere beperkte account. Moet je bij het inloggen je userid en password invullen, of is dat in je browser opgeslagen? Je kan ook uitsluitsel over de account krijgen door te controleren welke account de owner is van bestanden die je met het download station hebt gedownload. Dat is dezelfde account las,waarmee je de download hebt gestart.

Ik zit ook nog te denken aan een java probleem. Misschien moet je eens alle java van je laptop verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Wellicht een heel 'basic' vraag, maar ik kom er helaas niet uit met behulp van de informatie op synology.com. Stel ik heb een 4bay NAS met daarin vooralsnog 1 schijf (als 'basic') Is het mogelijk om hier schijven aan toe te voegen en deze ook als 'basic' te configureren? Ik zou vermoeden van wel, maar volgens deze tabel (http://forum.synology.com..._Synology_Disk_Station.3F) is het aantal ondersteunde harde schijven voor 'basic' slechts 1. Lees/snap ik dit nu verkeerd?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

jOzh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:38:
Wellicht een heel 'basic' vraag, maar ik kom er helaas niet uit met behulp van de informatie op synology.com. Stel ik heb een 4bay NAS met daarin vooralsnog 1 schijf (als 'basic') Is het mogelijk om hier schijven aan toe te voegen en deze ook als 'basic' te configureren? Ik zou vermoeden van wel, maar volgens deze tabel (http://forum.synology.com..._Synology_Disk_Station.3F) is het aantal ondersteunde harde schijven voor 'basic' slechts 1. Lees/snap ik dit nu verkeerd?
Vreemd. Ik heb in mijn 209 wel 2 disks als basic, dus meer dan 1 is gewoon mogelijk.
Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat basic 1 disk betekent, dus dat je niet 1 basic volume over 2 of meer disks kan hebben.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
jOzh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:38:
Ja hoor, dat kan.
Ik ben zelf ook begonnen met 2 schijven in een non-raid opzet. Daarna heb ik er 2x een losse schijf bijgezet en steeds als los volume geconfigureerd.
Ik heb dus nu 3 aparte volumes op 4 schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

ZaZ schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:42:
[...]

Vreemd. Ik heb in mijn 209 wel 2 disks als basic, dus meer dan 1 is gewoon mogelijk.
Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat basic 1 disk betekent, dus dat je niet 1 basic volume over 2 of meer disks kan hebben.
Dat hoopte ik al ;-)
Kon me al niet voorstellen dat dit niet mogelijk zou zijn. Op de QNAP website werd deze mogelijkheid in ieder geval iets duidelijker beschreven dan bij Synology. Thanks in ieder geval voor de heads up!

Enige twijfel die nu nog overblijft is de vraag of er snel een update van de ds410 zal komen...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
* DexterBelgium meldt zich bij de club.

Ben sinds dit weekend trotse eigenaar van een 411j, met 4x WD20 EARX in SHR met 1 disk tolerance (dus ong. 5.44 TB beschikbaar, yey).

Dit is een WD Green disk, maar niet de EARS versie (het is er een update van). Ik ben dus LLC in de gaten aan het houden (want ik vind er weinig tot geen info over) met de ingebouwde storage manager (SMART waarden uitlezen). So far waarden tussen 3 en 8 LLC per uur (zonder WDIDLE3 te hebben gebruikt). Not too shabby, lijkt me.

Daarnaast ben ik alles aan het opzetten. Eerste inschatting;
- Wauw, wat een diepte zit er in alle mogelijkheden.
- Damn, over dat DSM had men echt niet gelogen, verreweg de meest intuitieve UI die ik ooit gehad heb voor een stom "apparaat". Ik ga natuurlijk nog wel met mijn hoofd tegen Linux beperkingen en quirks lopen, maar at the surface is het echt enorm wat je allemaal geregeld krijgt zonder veel ervan te kennen (had op een half uur mijn NAS extern bereikbaar via een dyndns account, zonder veel te moeten prutsen).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
BastiaanN schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:04:

Ik trek met mijn DS211 het maximale van de internetverbinding (4,5 MB/s), wa soms fluctueert. Ik wil NZBget ook gaan proberen, maar is hier ergens een spk file voor die je via pakketbeheer kan installeren? Ik heb al wel iets gevonden om het te installeren via IPKG maar daar be ik helemaal niet bekend mee. En er komen best nog wel wat linux commando's bij kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

Sinds vorige week ben ik eigenaar van de 211j en dit is mijn eerste NAS. Bij de 211j heb ik 2x 2TB (WD20EARS-00MVWB0) aangeschaft maar ik krijg het niet voor elkaar om DSM te installeren, ondanks de juiste (en laatste versie van DSM) .pat file die je van de synology site kan afhalen.

Tijdens de installatie krijg ik de melding dat de 211j de schijven gaat formatteren maar ergens halverwege de eerste schrijf stopt de formatatie en geeft de melding dat de schijf niet kan worden geformatteerd. Hierdoor wordt dus ook geen DSM geinstalleerd op de hardeschijf en stopt de installatie.

Nu staat op de synology site het volgende over deze hdd:
Om deze vaste schijf te gebruiken raden we aan het systeem eerst opnieuw te installeren met DSM 2.2-0965 of hoger, en daarna de HDD opnieuw te formatteren om de WD Advanced Format Technology aan te nemen.

Nu ben ik gaan zoeken hoe je dan het WD Advanced Format Technology aan de praat kan krijgen maar hier wordt ik niet veel wijzer uit. En kan ik wel de WD Advanced Format Tech. formatteren? of doet hij dit uit zichzelf?

Edit: En moet ik dan de schijven voor ik ze in de NAS doe formatteren? en zo ja, wat voor formatatie dan?

Misschien weten jullie een oplossing want ik kom niet veel verder met dit mooie apparaat.

Groeten,

Tim

[ Voor 4% gewijzigd door tim.scheffer op 14-06-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Let op, die EARS schijven zijn (in principe) enkel goed te gebruiken na een behandeling met WDIDLE3. Meer informatie hier: http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=124 (specifiek topic over jouw schijftype)

Beetje uitgebreider: die EARS schijven hebben een enorm domme héél erg aggressieve powersaving, die de koppen al na acht seconden parkeert, hetgeen maximaal ongeveer 300.000 keer kan gebeuren voor de schijven poef (kunnen) gaan. Die instelling moet je veranderen met dat tooltje, of anders gaat je schijf héél snel slijten.

Voor de rest zijn die schijven denk ik wel geschikt. In elk geval is het tekstje op de website enigszins naast de kwestie.

[ Voor 65% gewijzigd door DexterBelgium op 14-06-2011 13:29 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

DexterBelgium schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:26:
Let op, die EARS schijven zijn (in principe) enkel goed te gebruiken na een behandeling met WDIDLE3. Meer informatie hier: http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=124 (specifiek topic over jouw schijftype)

Beetje uitgebreider: die EARS schijven hebben een enorm domme héél erg aggressieve powersaving, die de koppen al na acht seconden parkeert, hetgeen maximaal ongeveer 300.000 keer kan gebeuren voor de schijven poef (kunnen) gaan. Die instelling moet je veranderen met dat tooltje, of anders gaat je schijf héél snel slijten.

Voor de rest zijn die schijven denk ik wel geschikt. In elk geval is het tekstje op de website enigszins naast de kwestie.
Bedankt voor de tip! Wist ik nog niet maar ga ik zeker wat mee doen. Maar als ik het goed begrijp moet je dus eerst het boeltje hebben draaien voordat je het kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
tim.scheffer schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:44:
[...]

Bedankt voor de tip! Wist ik nog niet maar ga ik zeker wat mee doen. Maar als ik het goed begrijp moet je dus eerst het boeltje hebben draaien voordat je het kan toepassen?
Nee, het is een tooltje dat je moet draaien via een DOS omgeving, dus met een bootschijf op een PC waaraan je de EARS schijven hebt vastgehangen. Je KAN het doen nadat je het hele boeltje draaiend hebt (is niet destructief voor je schijven), je kan het ook voordien doen. Maar het is dus idd geen oplossing voor jouw probleem dat je zelfs niet voorbij de formatting komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb ook de WD20EARS 2 TB schijven, hier zitten er 5 van in DS1511 voor ongeveer 4 maanden nu en de LCC staat bij alle 5 de schijven rond de 500

ik heb op mijn werk ook een DS1511 met 5 van deze schijven en daar staat de LCC bij alle 5 de schijven rond de 200.000 ? dit systeem is een maand ouder, zo rond de 5 maanden oud....

ik heb bij geen van beiden zo'n tooltje gedraaid want ik wist niet dat dit nodig was.....

blijkbaar heeft mijn systeem van 4 maanden met de 500 op de teller er geen last van ? of is 500 na 4 maanden ook al te veel ?

ik heb op beiden systemen power save uit staan

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Voor zover ik heb kunnen zien is 500 na 4 maanden geen probleem. 200.000 na 5 maanden wel..

Ik moet het bij mij vanmiddag ook maar even controleren. Het gaat nog een hele klus worden om dat tooltje te draaien aangezien ik geen PC heb staan.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Er staat daar in dat forum ook nog iemand die instructies heeft voor het compileren van het tooltje om te runnen op de NAS zelf, maar dat hangt ervan af of je comfortabel bent met het zelf compileren van stuff onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Oh kijk eens aan, dat had ik nog niet gevonden. :) Met die omschrijving moet het zeker te doen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 22:15
Sinds 2 weken trotse bezitter van een 211J van Synology. Mooi en snel product met uitgebreide software voor dat geld. Had daarvoor een Netgear Ready NAS NV+ (4 bay) gekocht, maar binnen 48u weer retour gebracht. Wat een #@%#$& ding (traag en slechte software).

Ik heb de photo station 4 aangezet en daar foto's in gedeeld (Publiek) met de mogelijkheid om commentaar toe te voegen. Dit werkt prima, helaas krijg ik geen email/berichtje als er een bericht bij foto's geplaatst is. Weet iemand hier meer vanaf?

Cheers!

edit: Net de laatste firmware geinstalleerd (was er vorige week nog 1 uitgekomen) en probleem is opgelost. Ik krijg nu een email binnen zodra er een comment is geplaatst.

[ Voor 14% gewijzigd door Heineken01 op 14-06-2011 16:44 ]

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Vandaag hik ik tegen het probleem aan dat Download station geen enkele RSS-feed meer slikt terwijl degene die ik al had het nog wel doen en dezelfde opzet hebben.

Iedere keer geeft de DS aan bij het toevoegen dat hij de RSS file niet kan downloaden.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

Edit:

Al opgelost. Bleek een probleem te zijn met de bridge tussen de twee routers die ik gebruik. Na een reset doet alles het weer.

[ Voor 19% gewijzigd door L3TUC3 op 14-06-2011 17:14 . Reden: Opgelost ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:51

Ankh

|true

Zojuist eens gekeken bij de SMART info, maar mijn disken in me WD710+ staan net boven de 8000.
Disken zijn al wat ouder en hebben een half jaar in een andere NAS gezeten.

Net even gecompiled en gerund op me NAS (geen zin om ze eruit te halen).
code:
1
2
3
4
/volume1/temp/idle3-tools-0.9.1 # ./idle3ctl -g105 /dev/sda
Idle3 timer set to 8.0s (0x50)
/volume1/temp/idle3-tools-0.9.1 # ./idle3ctl -g105 /dev/sdb
Idle3 timer set to 8.0s (0x50)

Welke timer is dan het beste? Dat kan ik dus niet echt achterhalen uit de verschillende meldingen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ankh op 14-06-2011 16:54 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:42:

Welke timer is dan het beste? Dat kan ik dus niet echt achterhalen uit de verschillende meldingen :)
Ik heb ze gewoon compleet uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:51

Ankh

|true

Wordt dan de idle time door de Synology geregeld? Opzich maakt het voor deze schijven tuurlijk ook niet echt uit.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ankh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:42:
Zojuist eens gekeken bij de SMART info, maar mijn disken in me WD710+ staan net boven de 8000.
Disken zijn al wat ouder en hebben een half jaar in een andere NAS gezeten.
Moet je zelf eventjes berekenen. Guideline lijkt te zijn dat je ongeveer 300.000 moet halen om "aan het eind" te zitten. Dus als de stijging die je nu vaststelt (misschien morgen nog eens kijken) niet van dien aard is dat je voor een normale "end of life" aan die 300.000 komt, dan heb je niks aan te passen lijkt me.
Net even gecompiled en gerund op me NAS (geen zin om ze eruit te halen).
code:
1
2
3
4
/volume1/temp/idle3-tools-0.9.1 # ./idle3ctl /dev/sda
Idle3 timer set to 80 (0x50)
/volume1/temp/idle3-tools-0.9.1 # ./idle3ctl /dev/sdb
Idle3 timer set to 80 (0x50)

Is het dan nog nodig om ze aan te passen? Zo ja, naar welke waarden, want dat kan ik niet echt terug vinden in het topic (hier en Synology forum).
In het topic dat in het Synology forum werd gelinkt op het WD Forum (sorry voor de linkchains), vind ik het volgende:
Value 80 means 8 seconds.

11) Now take a look on table of bottom section of webpage http://idle3-tools.sourceforge.net/

As you can see , maximum value is 255 or you can completely disable head parking using this:

./idle3ctl -d /dev/sda

BUT I really don't know if it is good idea to disable it completely!!! It might screw up your stand-by mode setting (which you can change from 10mins to more time in WD Webinterface for Live drive) and add more heat to drive and more $ to power bill.

My drive uses 10minute stand-by time, so I think that head parking timer should be set in this case less than 10minutes, so I changed it like this:

./idle3ctl -s 145 /dev/sda

Which results in 510second (8.5min) timer.

12) To make new setting work, you need to power-cycle your NAS drive.
Er worden daar verschillende waardes over en weer gegooid, en sommigen disablen het inderdaad helemaal. Enige downside lijkt een beetje hogere temperaturen en wat hoger energieverbruik te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:56:
Wordt dan de idle time door de Synology geregeld? Opzich maakt het voor deze schijven tuurlijk ook niet echt uit.
Ik heb in DSM bij Power gewoon de HDD-slaapstand ingeschakeld en op 20 minuten gezet. Die idle-time werkt eigenlijk alleen goed met Windows zover ik heb begrepen.

Edit: Linkje: The S.M.A.R.T Attribute 193 Load/Unload counter keeps increasing on a SATA 2 hard drive

[ Voor 23% gewijzigd door BastiaanN op 14-06-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Ai, de LCC van mijn WD EARs staat al op 331K (7 mnd oud). 2 maanden terug was er al 1 vd 4 stuk (nu vervangen en LCC is inmiddels alweer 42K). Die disk die kapot ging had al een tijdje read-errors op verschillende sectoren, zou dit door de hoge LCC veroorzaakt kunnen zijn, of doet ie het dan helemaal niet meer ?

Nu via het idle3ctl tooltje maar op 510 seconds gezet, maar twijfel of ik ze misschien niet gewoon op 8s moet laten staan zodat ze nog in de garantieperiode kapot gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Voor degene die zich zorgen maken om de LCC van hun WD green schijven, hier wat referenties/links naar WDC zelf (en hun forum) omdat er veel tegenstrijdige informatie te vinden is.

Ik vond het wel goed om te zien dat die 300K LCC count niet als een harde grens gezien hoeft te worden. Western Digital zegt zelf dat de LCC prima tot 1 miljoen kan oplopen.
The increase in load/unload cycles for a typical desktop user are within design margins (drive has been validated to 1 million load/unload cycles without issue).
Bron, zie hier: http://wdc.custhelp.com/a...3NzM3Ny9zaWQvbWptaGhFcGs=

In het forum vraagt iemand ook naar wdidle3, en of het de garantie teniet doet (wat niet het geval is, garantie blijft gewoon gelden....). Zie deze post over LCC/wdidle3, en de post erna (van een western digital medewerker)

http://community.wdc.com/...tion-time/m-p/49528#M2450

Zelf heb ik mijn schijven eerst in een Windows/Linux PC met wdidle3 op max (/s300) gezet, en een burn-in gedaan om wat initiele media errors ge-reallocate te krijgen, en sindsdien draait het pefect. Na 2 maanden in een 411+ een LCC van onder de 500 op elke schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Mja, misschien zou het kunnen.. maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere. ;)

Ik probeer nu alleen de stappen door te lopen om wdidle3 aan de praat te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar om te compilen met 'make'. Volgende melding wordt gegeven zodra ik 'make' uitvoer in de directory waarin de wdidle3 bestanden staan. Iemand enig idee wat er mis gaat?

NAS> make
cc -g -O2 -W -Wall -Wbad-function-cast -Wcast-align -Wpointer-arith -Wcast-qual -Wshadow -Wstrict-prototypes -Wmissing-prototypes -Wmissing-declarations -fkeep-inline-functions -Wwrite-strings -Waggregate-return -Wnested-externs -Wtrigraphs -c -o idle3ctl.o idle3ctl.c
make: cc: Command not found
make: *** [idle3ctl.o] Error 127

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Je moet "cc" nog installeren. Dat is de compiler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Ugh, ja.. stond ook helemaal bovenaan de beschrijving waar ik niet meer had gekeken. :P

Ik heb het nu werkend gekregen en op 510 sec gezet.. In de tijd dat ik hiermee bezig ben geweest was de count met 110 toegenomen op 1 schijf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee hoe ik een externe drive kan mappen en zo binnen sabnzbd beschikbaar kan maken?
Harmen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:34:
Ben al een tijd aan het zoeken geweest, kan er nog niet helemaal uitkomen.
Wil graag het volgende:

Heb een accesspoint met een usb share \\192.168.1.1\share username + wachtwoord
Hier wil ik graag nzb's op zetten zodat ik ze om de zoveel tijd met mn NAS kan downloaden.

Sabnzbd+ ondersteunt enkel drives welke aan de NAS hangen, is er een manier om een externe host te mounten?

Whatever.

Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.