Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 15:15

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

jeroenzelle schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:54:
*Meldt zich als eigenaar van een Synology DS-410 met 4 x 2TB in Raid 5 _/-\o_

Hij is nu bezig met builden van Raid5, ben benieuwd.

Ga hem voornamelijk gebruiken om foto's te kunnen openen vanaf de server (bewerken in Lightroom), muziek op te slaan en uiteraard als backup voor data.
En hier meldt zich een trotse eigenaar van een nieuwe 411+II met 8TB ruimte, effectief 5,8 TB })
Gaat dienst doen als dedicated backup en server storage. *;
Kheb namelijk een DS409 die voor de helft vol staat met media en de andere helft nu nog met backups en server data. Dat wil ik dus splitsen, plus de 411 staat fysiek ook bij de servers en is verbonden met 1Gb ne één switch er tussen en de 409 staat veel verder daarvandaan en is verbonden nog met een lange 100Mbit lijn.

[ Voor 22% gewijzigd door ElCondor op 01-06-2011 22:44 . Reden: meer info ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:06
Binnetie schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:56:
Ik heb jumboframes aanstaan op 9000 (dat had mijn DS107+ ook altijd). Maar het maakt amper verschil als ik een andere waarde hanteer. De swich ondersteund ook jumboframes. DS107+ is eenvoudig volume (1 schijf). De DS211 heeft 2 schijven en deze hebben elk hun eigen volume.

Dit is een screenshot van de DS107+ ik denk dat het processortje het er een beetje moeilijk mee heeft.
Ik merk nu trouwens ook dat ik met mijn gigabit niet verder kom dan rond de 20mb/s...

Ik heb toch nog iets dat me erg dwarszit wat ik nog niet heb kunnen verhelpen. Door een aantal keer te kloten met Sab heb ik nu een een 'shared volume' die ik gewoon niet meer kan verwijderen. Ik had een keer OneRepublic gedownload, maar de opslaginstellingen van SabNZBd+ stonden toen nog niet goed. Hoe verwijder ik dit?
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3G0i2E2t1z3B2h0P411e/Schermafbeelding_2011-06-01_om_22.48.22.png

Kun je in DSM 3.1 nog wel je inlogscherm aanpassen? Kan het niet meer vinden...

[ Voor 29% gewijzigd door CarpeVentum op 02-06-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:00

Amiet01

Master_A

Ik heb al enige tijd een DS110J met voorheen een Samsung Spinpoint 1 TB HDD, en nu een Western Digital WD20EARS. Al bij de Spinpoint had ik nadat ik SABnzbd (opnieuw) had geïnstalleerd samen met Couchpotato en Sickbeard, dat mijn NAS niet meer de HDDs in slaapstand zet. Deze staat in de instellingen op 10 min. Ik heb voorheen in het begin alleen een eerdere versie van SABnzbd gehad waarbij de NAS wel in slaapstand ging, maar random aansprong zonder dat daar aanleiding voor was.

Ik heb geprobeerd de hibernation log uit lezen via Telnet, maar werd daar ook niet veel wijzer van. Heeft er iemand tips voor mij?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Hibernation werkt niet door de active searching van sickbeard. Je kunt bij de search options proberen de frequency te verhogen. Bij mij staat hij nu op een dag, 1440 minuten. Weet niet of het werkt. Ben zelf ook bezig hibernation weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb wel een tip:

Laat Sick Beard zijn logfiles wegschrijven op een USB-stick.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

DrakeNL schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:11:
[...]
kan iemand mij vertellen waar ik meer informatie kan vinden over de notificaties, of mij kan vertellen welke notificaties hij stuurt ?
Wat voor notificaties bedoel je precies, die je per e-mail kan krijgen? Dat zijn in ieder geval dat de back-up succesvol of niet succesvol is gedaan en als er iets mis is met de NAS (bijvoorbeeld een schijf is vastgelopen) Dan gaat het apparaat overigens ook piepen (deze piep is wel via het control panel uit te schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn Diskstation is op dit moment bezig met re-synchronisatie (Ik heb RAID1 draaien) .Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Hij is nu al een dag bezig en zit nog maar aan 17% voor een 2TB schijf.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Mogelijk door een korte stroomuitval. Zit de stekker achterin wel goed geplaatst? Heeft je energiemaatschappij een hickup gehad? Kun je de S.M.A.R.T.-status van je schijven uitlezen? Lees de diverse logfiles van je diskstation eens na.

[ Voor 12% gewijzigd door Klojum op 02-06-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:48

Maverick2001

Never look back

De map staat op de nas al op 777 dat is juist het gekke

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Nieuwe map aanmaken, bestanden overzetten en het met de nieuwe map proberen??
Misschien dat je apple wat raars met de map doet, ik weet het niet.

Anders kies je toch gewoon voor een andere oplossing?
smb/nfs/itunes-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

JanHenk schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:20:
Ik heb wel een tip:

Laat Sick Beard zijn logfiles wegschrijven op een USB-stick.
Ik heb nu dus in zowel Sickbeard als SABnzbd ingesteld dat de logfiles weggeschreven moeten worden naar /usbshare1/Logs. De logfiles komen er echter niet en HDD gaat niet in slaapstand, ook niet na het herstarten van de NAS. Bewaakte map met NZBs pakt hij ook niet van de USB-stick. Wat doe ik fout?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Amiet01 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 01:27:
[...]

Ik heb nu dus in zowel Sickbeard als SABnzbd ingesteld dat de logfiles weggeschreven moeten worden naar /usbshare1/Logs. De logfiles komen er echter niet en HDD gaat niet in slaapstand, ook niet na het herstarten van de NAS. Bewaakte map met NZBs pakt hij ook niet van de USB-stick. Wat doe ik fout?
Omdat je voor /usbshare1 ook nog /volumeUSB1 moet toevoegen (het kan wel zijn dat het cijfertje op het einde verschilt naargelang de gebruikte USB-poort). Zonder die toevoeging geef je een locatie op die relatief is aan de huidige directory (de installatiedirectory van Sickbeard dan wel SABnzbd, geloof ik), met die toevoeging geef je een absolute locatie op ongeacht de huidige directory.

[ Voor 17% gewijzigd door fanatic_david op 03-06-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 16-09 13:48

Maverick2001

Never look back

job schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:23:
Nieuwe map aanmaken, bestanden overzetten en het met de nieuwe map proberen??
Misschien dat je apple wat raars met de map doet, ik weet het niet.

Anders kies je toch gewoon voor een andere oplossing?
smb/nfs/itunes-server.
Volgens mij heb je de vorige posts van me niet gelezen. Het aanmaken van een nieuwe map, het plaatsen op een nieuwe locatie heb ik allemaal wel gedaan. Apple doet toch niks met die map? Het is toch een map die op de NAS staat? SMB werkt ook niet en het itunes server is helemaal geen gelijkwaardig alternatief.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37
Ik heb een Synology DS210j gekocht 2x WD 1TB in gebouwd die ik nog had liggen van mijn vorige NAS.
Deze worden ondersteund en lampjes branden groen.

Verder ben ik in het bezit van:
iMac: OSX 10.6.7
Router: Cisco Linksys E4200

Ik probeer nu mijn Synology te installeren via Synology Assistent vind ik de DiskStation in mijn netwerk.

In de router heb ik het desbetreffende IP-adres (192.168.1.120) gereserveerd voor de Synology.
Vervolgens heb ik in de router bij: Toepassingen & Games > Doorsturen een poort
Diskstation Externe Poort nr: 23 en Interne Poort nr: 23 Protocol TCP/UDP Doorgestuurd naar IP-adres van de Synology (192.168.1.120)

Ik selecteer de Diskstation in Synology assistent en klik op installeren.
Daarna voer ik het pad in naar de gedownloade DSM 3.1 (Versie nr: DSM_DS210J_1613.pat)
Loop de volgende stappen door.

Bij netwerk set-up staat het volgende:
IP-adres 192.168.1.120
Subnet mask: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1

Ga naar volgende, t/m voltooien, De Synology begint het 4 stappenplan af te werken.
1 Netwerkinstellingen toepassen
2 Schijven formatteren
3 DSM op harde schijf installeren
4 Configuraties schrijven.

Na stap 1 krijg ik de volgende foutmelding:
Kan de schijf niet indelen in partities.
Er is een fout opgetreden tijdens de installatie. Het Telnetprotocol van DiskStation is ingeschakeld voor het vaststellen van fouten. Configureer uw router op poort 23 door te sturen naar DiskStation en neem contact op met de onlineondersteuning van Synology.

Ook via een Windows machine zelfde foutmelding.
Inmiddels om ondersteuningsverzoek gevraagd maar als iemand een oplossing heeft voor die tijd, zal dat erg fijn zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22
Volgens mij is het niet nodig om in je router porten te forwarden voor het installeren van je synology.
Ik heb dat i.i.g. voor mijn installatie niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb inderdaad ook niks hoeven forwarden om mijn Synology te installeren.
pascald schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:07:
Ik heb een Synology DS210j gekocht 2x WD 1TB in gebouwd die ik nog had liggen van mijn vorige NAS.
Blijkbaar is er op de schijf al iets aanwezig waar de NAS software niet goed tegen kan. Je zou kunnen proberen de schijf volledig te wissen.

Ik zie hier iets vergelijkbaars met een oplossing: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=46&t=2595

[ Voor 75% gewijzigd door hars73 op 03-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort de Amazon S3 backup via DSM, en dat werkt prima voor documenten en mailbestanden etc. Nu wil ik ook mijn foto's backuppen, alleen niet alle bestanden in de foto-map. Vanwege beperkte bandbreedte en het betalen per Gb bij Amazon S3 wil ik alleen de JPG's uploaden, en de RAW-bestanden niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit filter kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:03:
Ik gebruik sinds kort de Amazon S3 backup via DSM, en dat werkt prima voor documenten en mailbestanden etc. Nu wil ik ook mijn foto's backuppen, alleen niet alle bestanden in de foto-map. Vanwege beperkte bandbreedte en het betalen per Gb bij Amazon S3 wil ik alleen de JPG's uploaden, en de RAW-bestanden niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit filter kan toepassen?
Je kan geen filter op bestanden plaatsen, je kunt wel mappen aan/uitvinken. Je raw bestanden in eigen mappen plaatsen zou dus een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Dat zou kunnen, maar heeft niet mijn voorkeur. Ik vind het prettig om beide versies (JPG/RAW) naast elkaar te hebben staan, en niet in losse mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

fanatic_david schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 01:38:
[...]

Omdat je voor /usbshare1 ook nog /volumeUSB1 moet toevoegen (het kan wel zijn dat het cijfertje op het einde verschilt naargelang de gebruikte USB-poort). Zonder die toevoeging geef je een locatie op die relatief is aan de huidige directory (de installatiedirectory van Sickbeard dan wel SABnzbd, geloof ik), met die toevoeging geef je een absolute locatie op ongeacht de huidige directory.
Het is me voor SABnzbd nu wel gelukt, maar Sickbeard slaat de instelling niet op. Wanneer ik de NAS opnieuw opstart, staat hij weer standaard op "Logs". Hoe kan ik dit permanent veranderen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Mensen,

ik werd gisteren wakker en merkte ineens dat mijn Synology liep te piepen. Blijkbaar was opeens 1 van mijn harde schijven gecrashed en daar ook het volume dat ik op een van die schijven had. Het rare is dat alhoewel Synology zegt dat 1 van mijn harde schijven en het enige volume gecrashed is ik er nog prima bij kan en alles nog draait. Series en films kan ik gewoon afspelen. Kan dit kloppen? Of heeft mijn Synology het gewoon fout? En kan ik nog via de commandline verder analysen uitvoeren?

Mijn Synology is DS211J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Klopt. Schijf is nu in read only modus. Probeer alles te backuppen, van beide schijven zelfs als je basic volumes hebt want als je volume1 eruit haalt ziet hij schijf 2 niet meer. Als je geluk hebt kan je het volume herstellen bij volume manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 11:55
Ik zit er aan te denken om een Synology 2 of 4 disk te kopen voor streaming naar een mediacenter en backups van fotoarchieven etc. Het enige wat me nog een beetje tegenstaat is de eventuele geluidsproductie.. Op dit moment gebruik ik een Iomega netwerk HDD die nogal hoorbaar is qua swapping/spinning wat erg irritant is als je op de bank zit. Wat zijn jullie ervaringen qua geluidsproductie van de 2/4 disk versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:13
Ik heb een DS211 en deze produceert echt weinig geluid (ik heb er dan wel 5400 toeren ecogreen WD's ingestopt). Hij staat een meter van me vandaan en alleen als hij uit sleep-mode komt (schijven doen hun upspin) dan hoor ik em.

Persoonlijk heb ik er totaal geen last van omdat ik em vrijwel niet hoor. Ik woon dan wel aan een drukke straat die voor background-noise zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01
ik heb een 4-bay (DS411+II) en hoor nauwelijks iets in de woonkamer waar hij staat.
wvdveer schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:08:
IkWat zijn jullie ervaringen qua geluidsproductie van de 2/4 disk versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 11:55
Ah, ok.. Dan zou dat op zich wel te doen zijn. De netwerk hdd maakt echt een hard 'tikkend' geluid bij swappen en een constant up/downspin geluid. Ik was iig wel van plan om ook die 5400RPM ecogreen's erin te zetten.

Is het trouwens, qua warmte productie van een DS211+, verstandig om hem in een kastje (tvmeubel van +/- 50x40x40) te zetten of wordt het dan te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Striker2k2 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:35:
Klopt. Schijf is nu in read only modus. Probeer alles te backuppen, van beide schijven zelfs als je basic volumes hebt want als je volume1 eruit haalt ziet hij schijf 2 niet meer. Als je geluk hebt kan je het volume herstellen bij volume manager.
Maar wtf? Dat zegt dus gewoon dat die kapot(disk crashed) terwijl dat niet zo is? Fijne foutmelding weer. Enfin, ik zal via de volume manager proberen.

Wat kan hier de aanleiding van zijn? En kan ik dit vaker verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:20
@Haijo,

Je kunt een SMART test doen. Dan zie je wat er met de schijf aan de hand is. De melding van een vastgelopen volume verzint hij niet zomaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Rieverst op 06-06-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:13
@wvdveer:

Er komt een heel klein beetje warmte vanaf, maar je voelt het bijna niet. Ook de behuizing blijft eigenlijk gewoon op kamertemperatuur. Bijna een halve kuub ruimte lijkt mij meer dan genoeg voor koeling, mocht het nou toch te warm worden, dan kun je em altijd verplaatsen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Ik heb sinds 2 weken een ds211, werkte allemaal zeer goed tot ik de nas vandaag aanzette.
Als ik het goed heb is het zo dat als die bezig is met opstarten de power led knippert, je hoort dan een piep als die klaar is en zou de power led moeten stoppen met knipperen.

Nu blijft die een paar seconden constant blauw en gaat daarna weer knipperen. Ik kan de nas dus ook niet meer benaderen. Misschien ligt het aan de HD's, want zonder HD's blijft die wel blauw na circa een minuut (indicatie dat het moederbord wel goed is las ik). Alleen hoe kan ik testen of de HD's goed zijn als ik de nas niet kan benaderen en hoe kan ik dan ik een reinstall uitvoeren?

Ik heb er 2 nieuwe TB WD20EARS in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Kijk eens in het systeemlogbestand, misschien staat daar iets in vermeld. Controleer ook de SMART-status van beide disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Door die HD's in je pc te hangen? Want ik kan niks benaderen.
Ben nu met een programma van WD een scan , extended test, aan het draaien op bad sectors.
SMART status staat op pass. Duurt alleen bijna 5 uur per schijf.

Dat log bestandje moet ik zeker via een Ext2 programma op me pc (windows 7) gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Inmiddels vpn werkend lokaal, nog niet vanaf buitenaf. Nieuwe DSM werkt mooi en stabiel hier, erg tevreden dat ik een synology heb gekocht de features zijn eindeloos :)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik ben aan het testen met de S3-dienst van Amazon, maar het bevalt me niks. Ik krijg na een 'backup' netjes een mailtje dat de backup geslaagd is, maar als ik in mijn bucket op S3 kijk, mis ik gewoon bestanden. Met name grote bestanden (>1GB), waar bijvoorbeeld mijn mail inzit. Erg irritant, en onbetrouwbaar!

De logfiles op de Synology geven geen info, behalve dat de backup geslaagd is. Heeft iemand een idee of ik nog dieper kan zoeken naar de oorzaak?

Of anders een andere cloud-backupdienst, bijvoorbeeld via rsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die ook één of meerdere Squeezeboxen hebben:
Squeezebox Server 7.5.4 staat sind 4 dagen klaar om te downloaden. In ieder geval voor mijn DS209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Naast de aanschaf van een iMac wil ik ook gelijk een Synology NAS aanschaffen; ik overweeg de DS111.
Eenmaal uitgepakt en aan het netwerk gehangen, dien ik deze "in te richten" zoals partitioneren?

Wil de NAS met name gaan gebruiken als opslag van muziekbestanden en Time Machine backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
Mini Poeper schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:49:ik overweeg de DS111.
Eenmaal uitgepakt en aan het netwerk gehangen, dien ik deze "in te richten" zoals partitioneren?
Kijk in de snelle installatie gids en ook al in de gebruikersgids.
Hier te downloaden: http://www.synology.com/s...ng=nld&b=1%20bays&m=DS111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik zag in de folder van de Saturn (utrecht the wall) dat de 211j momenteel 166 euro is inclusief een 2 tb schijf. Misschien interessant voor iemand?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
Dat is een heel mooi bedrag. Zag in de pricewatch dat hij los €173 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Dat is zo'n 60 euro voor de schijf en 100 euro voor de 211j.. da's wel een heel erg strakke aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:01
Ik kan geen package vinden van SABNZB voor de DS411+II op de website van Merty of moet ik daarvoor de DS411+ package gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
hars73 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:06:
Dat is zo'n 60 euro voor de schijf en 100 euro voor de 211j.. da's wel een heel erg strakke aanbieding!
Dat moet wel een ontzettende fout zijn in de folder.
Expert heeft een zelfde aanbieding voor 299 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Slaapje schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:43:
Ik zag in de folder van de Saturn (utrecht the wall) dat de 211j momenteel 166 euro is inclusief een 2 tb schijf. Misschien interessant voor iemand?
Schiet mij maar lek, maar ik kan hem niet in de online-folder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

maartend schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:14:
[...]

Schiet mij maar lek, maar ik kan hem niet in de online-folder vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/07/1307424585-360.png

Tja het staat er toch echt..

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 07-06-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
hars73 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:22:
[...]

[afbeelding]

Tja het staat er toch echt..
Ik heb dus een volledig andere pagina 6-7 aan deze kant.
Oke, iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat ze een fout hebben gemaakt. Een mediaplayer is het niet (in ieder geval niet zoals vaak bedoeld), en raid5 met 2 schijven is ook erg knap.
mtv1 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:36:
Ik kan geen package vinden van SABNZB voor de DS411+II op de website van Merty of moet ik daarvoor de DS411+ package gebruiken?
Ik gebruik de laatste tijd op mijn DS209 alle packages van http://synoblog.superzebulon.org/ en dat werkt erg goed. Die kun je ook op je DS411+II gebruiken. Die voor de DS411+ zou overigens ook moeten werken, het gaat om de processorarchitectuur, en die is niet veranderd tussen die 2.

[ Voor 67% gewijzigd door Magic op 07-06-2011 12:38 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Magic schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:35:
Ik denk dat ze een fout hebben gemaakt. Een mediaplayer is het niet (in ieder geval niet zoals vaak bedoeld), en raid5 met 2 schijven is ook erg knap.
Net even opgebeld, de ds211j is al helemaal uitverkocht/niet meer aanwezig (zo zei de telefoniste). Dus of het heeft heel erg storm gelopen (en met zo'n aanbieding kan dat maar goed), of ze zijn er achter gekomen dat ze een foutje hebben gemaakt.

Jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn shares die ik thuis benader ook van afstand kunnen benaderen. Echter krijg ik het niet voor elkaar, na een hele tijd liggen proberen heb ik toch hulp nodig van derden :)

Ik heb thuis de volgende situatie:

- Modem met ip: 192.168.1.1
- Router (bedraad) met ip: 192.168.1.2
- Router (wifi) met ip: 192.168.1.3
- Nas: met ip: 192.168.1.4

Nu moet ik volgens synology filestation inschakelen en natuurlijk wil ik dat secure doen dus heb https aangevinkt:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13130229/NAS%20Remote/Screen%20shot%202011-06-07%20at%2018.11.13.png

Nu snap ik dat ik dus poort 7001 moet forwarden. Op de wifi router is mij dit gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13130229/NAS%20Remote/Screen%20shot%202011-06-07%20at%2018.13.00.png

Nu moet ik nog de poort forwarden op de bedrade router maar ik kom er echt niet meer uit wat ik daar moet invoeren (lekker onduidelijk die configuratie):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13130229/NAS%20Remote/Screen%20shot%202011-06-07%20at%2018.15.04.png

Ik test het door mijn externe ip adres in te voeren als volgt: [url]https://externip: 7001[/url]

Iemand tips hoe ik het werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je kan 3 dingen doen...
- De bedrade router uit je netwerk halen (2 routers achterelkaar is gewoon onnodig).
- Je 2e router instellen als accesspoint (ook een prima oplossing)
- In je 1e router een poortmap maken naar je 2e router.

Maar dit heeft verder helemaal niets met je synology te maken, met welke poortmap dan ook heb je dit "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:35:
Ik wil mijn shares die ik thuis benader ook van afstand kunnen benaderen. Echter krijg ik het niet voor elkaar, na een hele tijd liggen proberen heb ik toch hulp nodig van derden :)

...

Nu snap ik dat ik dus poort 7001 moet forwarden. Op de wifi router is mij dit gelukt:

Nu moet ik nog de poort forwarden op de bedrade router maar ik kom er echt niet meer uit wat ik daar moet invoeren (lekker onduidelijk die configuratie):

Ik test het door mijn externe ip adres in te voeren als volgt: [url]https://externip: 7001[/url]

Iemand tips hoe ik het werkend kan krijgen?
Is het niet verstandiger om te zeggen
- Modem met op WAN poort je Externe ip en heeft LAN poort ip: 192.168.1.1 -> geeft DHCP uit in deze reeks)
- Router (wifi) krijgt WAN poort ip 192.168.1.x en geeft op LAN poort DHCP ip 192.168.2.x uit. Heeft dan zelf 192.168.2.1
- Router (bedraad) geheel weg te laten of als er poorten nodig zijn te vervangen voor een switch
- Nas met ip: 192.168.2.2 of ander (eventueel vast) ip adres in de reeks 192.168.2.x
- PC / Laptops in de rest van 192.168.2.x netwerk

Op het modem doe je een poortmap naar je Router (Wifi) en op de router (Wifi) doe je een poortmap naar je NAS

Heeft zo te horen aan je verhaal inderdaad niets te maken met de NAS

Please correct me if I'm wrong :S maar zo is er wel wat meer duidelijkheid in je netwerk

[ Voor 4% gewijzigd door DrakeNL op 08-06-2011 00:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Is er iemand die het al voor elkaar heeft om via FileStation (DSM 3.1) bestanden over te zetten van een andere (Syno) server in het lokale netwerk naar de DiskStation, direct dus en niet via je pc/mac. Met Google vind ik vooral posts van mensen die hetzelfde willen bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik weet dat het mogelijk is om bestanden op afstand te beheren via WebDAV. Zo kun je bijvoorbeeld via Netdrive je bestanden benaderen en beheren.

Is het echter ook mogelijk om bestanden op je Synology via een browser te benaderen en te beheren ? Een soort van Google Docs principe ?

Dus stel; ik zit op een computer bij mijn ouders, schoonouders, werk, internetcafe of waar dan ook, kan ik dan toch bestanden beheren/bewerken die bij mij thuis op de NAS staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22
Met de DSM3.1 filebrowser kan je files downloaden/uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
eggda schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:23:
Is er iemand die het al voor elkaar heeft om via FileStation (DSM 3.1) bestanden over te zetten van een andere (Syno) server in het lokale netwerk naar de DiskStation, direct dus en niet via je pc/mac. Met Google vind ik vooral posts van mensen die hetzelfde willen bereiken
Kun je een beetje overweg in de CLI? Je zou (via SSH) het volume van de ene DS kunnen mounten in de andere. Vervolgens kun je gewoon via DSM File Station bestanden over en weer kopiëren. Ik heb het zelf ooit op die manier gedaan en dat ging prima.

Misschien zijn er meer oplossingen, maar de schoonheidsprijs verdienen ze in ieder geval niet. Want voor zover ik weet is dit niet standaard in DSM mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
jelly schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:41:
Inmiddels vpn werkend lokaal, nog niet vanaf buitenaf. Nieuwe DSM werkt mooi en stabiel hier, erg tevreden dat ik een synology heb gekocht de features zijn eindeloos :)
Domme vraag misschien, maar wat is het nut van vpn lokaal te draaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
JanHenk schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:44:
Kun je een beetje overweg in de CLI?
Ben geen held in CLI - begrijp wat je zegt, als ik de andere NAS probeer te mounten in de volgende syntax

mount -t cifs //netbiosname/sharename /mnt/sharename -o username=user,password=pass,iocharset=utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777

loop ik aan tegen melding "No such device"... Ik kan de netbios naam niet achterhalen in smb.conf van de te mounten server (draai ook geen windows meer hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan doe je het toch op IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
moeten de eerste 2 slashes geen backslashes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
eggda schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:18:
loop ik aan tegen melding "No such device"... Ik kan de netbios naam niet achterhalen in smb.conf van de te mounten server (draai ook geen windows meer hier)
Volgens mij is de server string in smb.conf de netbios name die nmbd gebruikt.
Uiteraard moet nmbd wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
kan het IP gewoon pingen, maar zowel smb:\\192.168.1.250/share, smb://192.168.1.250/share als 192.168.1.250/share geven dezelfde fout
job schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:38:
Uiteraard moet nmbd wel draaien.
Ik geloof niet dat ie draait in de busybox distributie... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eggda:

Via de CLI:

Hieronder volgen de commandos om te syncen van de NAS met naam diskstation naar de NAS met IP address 192.168.1.33.

putty diskstation
Login met user root en gebruik als password het admin password wat je gebruikt bij de Synology webinterface (root/admin):

cd /volume1
cd MediaCenter

rsync -av Music root@192.168.1.33:/volume1/MediaCenter

Het wachtwoord waarom gevraagd wordt is hetzelfde als het wachtvoord van de admin account van de Synology web interface.

Het ipadres kun je vanuit putty achterhalen door het commando: ifconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als aanvulling:

Het rsync commando moet naar een ip-adres

rsync -av Music root@192.168.1.33:/volume1/MediaCenter

Je kan niet rsyncen naar een hostname aangezien de hostnames niet beschikbaar zijn op de NAS.
Dus

rsync -av Music root@diskstation2:/volume1/MediaCenter

zal niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:48:
Je kan niet rsyncen naar een hostname aangezien de hostnames niet beschikbaar zijn op de NAS.
:?

PING d-cube (192.168.2.2): 56 data bytes

PING nightspirit (fe80::f0fb:43df:bcd1:e732): 56 data bytes

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,

Ik zal je laten zien welke foutmelding ik krijg bij gebruik van een (valide) hostname:

rsync -av Music root@backupds:/volume1/MediaCenter

could not resolve hostname backupds

Ik vermoed dat dit komt omdat het rsync commando zijn eigen hostname file gebruikt.

Het is simpeler om dan het ip-adres gewoon te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cube> rsync -av Music root@d-cube:/volume1/music
The authenticity of host 'd-cube (192.168.2.2)' can't be established.
RSA key fingerprint is 93:61:f7:9a:43:58:9a:cf:1b:06:d8:01:ce:f9:1c:fa.
Are you sure you want to continue connecting (yes/no)?
:+

Hostname werkt dus wel bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nighspirit: hmmm, interessant. Zou het dan aan mijn router liggen? Of heb je een hele shitload aan packages geinstalleerd op de DSM? Mijn DSM is maagdelijk origineel.

En is de machine cube een Synology?
En is de machine d-cube een Synology?

Ik rsync namelijk van de ene Synology naar de andere Synology.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
@mark: probeer eens nslookup localhost, misschien krijgt ie de dns settings niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:04:
@Nighspirit: hmmm, interessant. Zou het dan aan mijn router liggen? Of heb je een hele shitload aan packages geinstalleerd op de DSM? Mijn DSM is maagdelijk origineel.

En is de machine cube een Synology?
En is de machine d-cube een Synology?

Ik rsync namelijk van de ene Synology naar de andere Synology.
Er staat wel wat optware op, maar geen netwerkzaken.

Cube is een Synology. d-cube is dat niet, maar dat maakt niet uit natuurlijk. Het ging erom dat rsync niet zou resolven en dat doet het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nslookup localhost werkt hier wel. Maar ik moet erbij zeggen dat ik de router inmiddels vervangen heb (is nu een Fritz adsl modem, was een Zyxxel ).
Ik kan het ook nu niet meer verder testen omdat ik geen twee NASsen meer heb. Het bovenstaande commando heb ik gebruikt om alle data van mijn oude NAS over te pompen naar mijn nieuwe NAS. Ik liep daarbij tegen wat problemen op, die ik heb vastgelegd in een Word document. Vandaar dat ik nog wist van het hostname issue. Wat de oorzaak is geweest weet ik dus niet, maar ik zal het niet meer kunnen reproduceren.

Wat ik verder nog weet te herinneren was dat rsync behoorlijk traag was. Dit komt waarschijnlijk omdat het CPU intensief is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
rsync doet de truk, maar dan is het idd met CLI... Idealiter zou ik de andere server (geen syno, wel ux) willen mounten en vervolgens met een symlink ergens in volume1 mappen en deze in de fstab bij een re-start willen herstellen... Dan kan je gewoon in FileStation grafisch moven en kopieren.

Maar goed het mounten wil dus nog niet lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
pff, het updaten van de diskstation lukt aan geen kanten. Waarom gebruiken ze eigenlijk geen torrent om hun DSM te verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
eggda schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Ben geen held in CLI - begrijp wat je zegt, als ik de andere NAS probeer te mounten in de volgende syntax

mount -t cifs //netbiosname/sharename /mnt/sharename -o username=user,password=pass,iocharset=utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777

Heb je de cifs module wel geladen?

code:
1
insmod /system/lib/modules/cifs.ko

Als ik mij niet vergis...

Overigens moet bij een reboot deze module weer opnieuw worden ingeladen.

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 09-06-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Volgens mij is de nieuwe DSM uit. Build 1742 met VPN, dus niet meer de beta versie

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

ZaZ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 01:03:
Volgens mij is de nieuwe DSM uit. Build 1742 met VPN, dus niet meer de beta versie
Yep:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=1&t=37993

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Oh die stond er nog niet gisteren toen ik keek. Ik zag alleen dat de filename geupdate was bij de download, maar kon er nog niets over vinden op het forum.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is de VPN package nog steeds beta?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

Werkt goed inderdaad, nog geen problemen gevonden. (Automatisch upgrade trouwens).

Wel even een andere vraag, router instellen gebruik ik nog wel eens vaak zodat me router tenminste alles goed heeft. DD-WRT wordt ondersteund, enkel zoek ik het bestand waar de config wordt weggeschreven.

Zodat ik dit via nano kan aanpassen, wil namelijk ook me RDP van me PC erin zetten.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 17:39
Magic schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:10:
Is de VPN package nog steeds beta?
Met de release van DM 3.1 1742 is VPN uit de beta fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

VPN werkte al goed, vanavond maar eens updaten naar de final

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Laatst online: 21:14

TMV

Ik zit er momenteel ook aan te denken om een synology aan te schaffen. Welke is alleen nog wel een probleem. Ik heb een budget van rond de €300 voor het device excl. schijven. Ik zit momenteel te twijfelen tussen de DS411j (veel storage, lage performance) of de DS211+ (minder storage, betere performance).

In het geval van de DS411j zou ik er 2x 2TB's bij doen, plus 2x 1TB's die ik al heb en dit hele zaakje in een SHR raid hangen. In het geval van de DS211+ zou het een JBOD worden van 2x 2TB...

Het zaakje is puur voor thuisgebruik en zal niet enorm worden belast, maar de optie van enige vorm van redundantie vind ik wel prettig...

Wat moet ik nu kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

de DS211+ ondersteunt ook eSata. Je zou er eventueel 1 of meerdere schijven aan kunnen hangen en zo je backups kunnen schedulen en dan heb je zeg maar nog steeds 4TB om 'netto' te gebruiken.
Ook is de 211+ nog eventueel uit te breiden met een expansion unit. Met bijv de DX510 kan je van je 211+ een soort van '711+' maken :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:09
Ik ben momenteel de volgende schijven aan het vergelijken om er 1 of 2 aan te gaan schaffen. Ik ben benieuwd naar ervaringen wat betreft compatibility & durability:
pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
pricewatch: Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB
pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB
pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB

Allen staan in de compatibilitysheet van Synology

Is het trouwens mogelijk dat ik later een tweede aanschaf en alsnog RAID ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

flipjevandejam schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:30:
Is het trouwens mogelijk dat ik later een tweede aanschaf en alsnog RAID ga gebruiken?
Natuurlijk, maar dat kan niet aangemaakt worden zonder verlies van data AFAIK.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 11:32
Zo eindelijk is mijn gigabit netwerk operationeel en kan ik echt de snelheid van mijn DS411Slim eens meemaken. Ik moest het eerst doen met wireless-N, waarbij ik met up en downloaden niet veel verder kwam dan 5-6 MBps. Nu met draad en jumbo-frames (9k) aan doe ik ongeveer 40-45 MBps uploaden naar mijn NAS en tussen de 75-85 MBps downloaden. Dit met de standaard explorer in Windows 7. Al met al niet slecht al zeg ik het zelf.

Nog steeds een blije bezitter van een Synology NAS :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Sinds gisteren ook een Synology DS211j in mijn bezit. Ik ben nog een leek op het gebied van een NAS dus heb er eerst even een 1 TB schijf van Samsung in gezet.

Wat schets mijn verbazing, voordat de schijf gereed is voor gebruik heb ik maar liefst 5 uur moeten wachten. Afijn, dat vind ik dan nog niet eens het grootste probleem, is maar eenmalig. Wel ben ik bang voor de configuratie met 2, nog nieuw aan te schaffen 2 TB schijven.. Hoelang zal dat wel niet gaan duren..

Nu naar het echt "probleem". Op diverse sites, en ook op die van Synology, lees ik dat er snelheden gehaald dienen te worden van ongeveer 30MB per seconden. Nadat de schijf gereed was voor gebruik heb ik eens een testje gedaan met het uploaden van documenten en foto's, maar ik kom helaas niet verder dan 3 en soms 4 MB.

Mijn pc heeft een verbinding die naar de router loopt via een CAT 5 kabel welke toch echt snelheden kan halen van minimaal 50 MB per seconden. Daarnaast heb ik inmiddels met een switch tussen de pc en de NAS gewerkt en beide een IP gegeven, helaas, de snelheid wordt er niet echt beter op.

De firmware die ik heb geïnstalleerd op de NAS is afkomstig van de Synology site en lijkt me daarmee de meest recente.

Hebben jullie een idee waar het snelheidsprobleem vandaan zou kunnen komen en het belangrijkste, hoe los ik het op. Of doe ik iets verkeerds en moet ik de NAS geheel anders configureren? Ik zou al zeer tevreden zijn met 3 keer de snelheid die ik nu behaal, maar helaas zit dat er nu niet in...

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Steeefie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:34:
Sinds gisteren ook een Synology DS211j in mijn bezit. Ik ben nog een leek op het gebied van een NAS dus heb er eerst even een 1 TB schijf van Samsung in gezet.

Wat schets mijn verbazing, voordat de schijf gereed is voor gebruik heb ik maar liefst 5 uur moeten wachten. Afijn, dat vind ik dan nog niet eens het grootste probleem, is maar eenmalig. Wel ben ik bang voor de configuratie met 2, nog nieuw aan te schaffen 2 TB schijven.. Hoelang zal dat wel niet gaan duren..

Nu naar het echt "probleem". Op diverse sites, en ook op die van Synology, lees ik dat er snelheden gehaald dienen te worden van ongeveer 30MB per seconden. Nadat de schijf gereed was voor gebruik heb ik eens een testje gedaan met het uploaden van documenten en foto's, maar ik kom helaas niet verder dan 3 en soms 4 MB.

Mijn pc heeft een verbinding die naar de router loopt via een CAT 5 kabel welke toch echt snelheden kan halen van minimaal 50 MB per seconden. Daarnaast heb ik inmiddels met een switch tussen de pc en de NAS gewerkt en beide een IP gegeven, helaas, de snelheid wordt er niet echt beter op.

De firmware die ik heb geïnstalleerd op de NAS is afkomstig van de Synology site en lijkt me daarmee de meest recente.

Hebben jullie een idee waar het snelheidsprobleem vandaan zou kunnen komen en het belangrijkste, hoe los ik het op. Of doe ik iets verkeerds en moet ik de NAS geheel anders configureren? Ik zou al zeer tevreden zijn met 3 keer de snelheid die ik nu behaal, maar helaas zit dat er nu niet in...
Lijkt erop dat je op 100 mbit draait. Is je switch wel gigabit? Is de router gigabit? Cat 5 kabels zijn volgens mij niet geschikt, cat 5E is minimum voor gigabit... correct me if I'm wrong.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

JanPedaal schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:38:
[...]

Lijkt erop dat je op 100 mbit draait. Is je switch wel gigabit? Is de router gigabit? Cat 5 kabels zijn volgens mij niet geschikt, cat 5E is minimum voor gigabit... correct me if I'm wrong.
Dat verhaal van Cat5E dat wist ik niet. De switch is wel Gigabit en de router geeft aan dit ook te zijn. Ik ga de kabels eens controleren die de hele hap met elkaar verbinden, iets zegt mij dat de kabel die door de muur loopt van het type Cat5 is.

Bedankt voor deze tip!

Edit: Wat is de reden dat de snelheid zo laag is met Cat5 kabels dan? Je zou toch zeggen dat die dan als nog meer dan 3/4 MB zou kunnen trekken? Of zeg ik nu iets wat niet mogelijk is?

[ Voor 13% gewijzigd door Steeefie op 09-06-2011 16:56 ]

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jelly schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:37:
VPN werkte al goed, vanavond maar eens updaten naar de final
En hoe krijg je het aan de praat dan?

Ik heb het pakket er opgezet, het loopt, ik heb ingesteld dat poort 1723 open is op de firewall van de Synology en dat die open staat op mijn router en doorverwijst naar de Syno en vervolgens krijg ik van mijn Samsung Galaxy geen enkele verbinding als ik er naar toe probeer te gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Steeefie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:50:
[...]
Edit: Wat is de reden dat de snelheid zo laag is met Cat5 kabels dan? Je zou toch zeggen dat die dan als nog meer dan 3/4 MB zou kunnen trekken? Of zeg ik nu iets wat niet mogelijk is?
Cat 5 zou 100Mbit dus (theoretisch) rond de 12 MByte moeten kunnen trekken. Ik heb het thuis nog net andersom, cat5e kabel, maar slechts een 10/100 netwerkkaart (in afwachting van een nieuw systeem). Daarmee haal ik vanaf mijn Synology DS211 zo rond de 11 MByte/s bij grotere bestanden (en dat met een oude P4 2,8 Ghz!).

Draadloos is het heel afhankelijk hoe sterk het signaal is. Max tot nu toe op Wifi N is rond de 6-8 Mbyte/s
flipjevandejam schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:30:
Ik ben momenteel de volgende schijven aan het vergelijken om er 1 of 2 aan te gaan schaffen. Ik ben benieuwd naar ervaringen wat betreft compatibility & durability:
pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
Deze schijf heb ik in mijn DS211 zitten en die bevalt meer dan prima. Nog geen rare dingen meegemaakt in de paar maanden dat ik hem nu heb. Let wel op dat je een model uit 2011 heb. Ook dat staat goed beschreven op de site van Synology.

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 09-06-2011 17:56 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Ortep schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:39:
[...]

En hoe krijg je het aan de praat dan?

Ik heb het pakket er opgezet, het loopt, ik heb ingesteld dat poort 1723 open is op de firewall van de Synology en dat die open staat op mijn router en doorverwijst naar de Syno en vervolgens krijg ik van mijn Samsung Galaxy geen enkele verbinding als ik er naar toe probeer te gaan.
Hmm, ik gebruik openvpn, werkt handig onder linux met networkmanager, geen ervaring met pptp

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Steeefie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:50:
[...]

Dat verhaal van Cat5E dat wist ik niet. De switch is wel Gigabit en de router geeft aan dit ook te zijn. Ik ga de kabels eens controleren die de hele hap met elkaar verbinden, iets zegt mij dat de kabel die door de muur loopt van het type Cat5 is.

Bedankt voor deze tip!

Hoe meet je die 3 á 4 MB/s? Kan je ook eens testen met het overzetten van een groter bestand (700 MB CD image of iets dergelijks)? Ik kan me voorstellen dat het kopieren van kleine documenten en dergelijke de snelheid wat drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jelly schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:57:
Hmm, ik gebruik openvpn, werkt handig onder linux met networkmanager, geen ervaring met pptp
Dat heb ik ook net geprobeerd en ook een no-go. Het zal ooit eens een keer in een keer werken als er Linux bij betrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Ortep schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:02:
[...]

Dat heb ik ook net geprobeerd en ook een no-go. Het zal ooit eens een keer in een keer werken als er Linux bij betrokken is.
Hmm, bij mij werkte het niet door een netwerkprobleem, niks mis aan de software.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

jelly schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:05:
[...]

Hmm, bij mij werkte het niet door een netwerkprobleem, niks mis aan de software.
Tjsa, de rest van het netwerk werkt wel...En ik kan prima via een webbrouwser bv mijn SabNZB en Sickbeard benaderen. Dus blijkbaar zitten alle kabeltjes er in en zijn ook de IP adressen goed en weet ik ook hoe ik poorten moet forwarden.

Het aardig is dat pptp een standaard setting heeft in mijn router zodat je dat aleen maar hoeft aan te zetten. Als je gaat voor OpanVPN moet je alles zelf instellen, het is een 'onbekend protocol' Nu is dat niet zo heel moeilijk, maar het geeft het belang er van aan :)
Ook op mijn SGS client wordt het leven plotseling veel ingewikkelder met meerdere instellingen en keuzes die je moet maken.

Maar het maakt niet echt meer uit. Ik heb het VPN pakket al weer verwijderd als zijnde te onhandig. Het zit er blijkbaar niet voor niets niet standaard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een aantal maanden de Synology 211+, maar hij verdwijnt om de bepaalde tijd op mijn Macbook Air vanuit de finder/gedeeld. En wanneer hij hem dus niet automatisch vind kan mijn Mac geen back-up's maken.

Specs:
MacBook Air rev b.
Time Machine back-up's.
Snow Leopard 10.6.7.
WiFi Thomson TG712 (Provider online NL).
Probleem is draadloos en bedraad.
211+ Nas is up to date de hardeschijven gaan op standby na 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:40:
verdwijnt uit mijn Macbook Air finder
De share in de start-up items erbij zetten bij de gebruikersinstellingen loste het voor mij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik de HD in de Synology kan defragmenteren ?
En ook hoe ik de via een hubje aangesloten USB HD's kan defragmenteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Is niet nodig, maar als je het wilt weten moet je even googlelen naar defrag onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eggda schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:13:
[...]

De share in de start-up items erbij zetten bij de gebruikersinstellingen loste het voor mij op
Thanks, wat gebeurt er als ik dan niet thuis ben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 15-09 19:46
Ortep schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:18:
[...]

Tjsa, de rest van het netwerk werkt wel...En ik kan prima via een webbrouwser bv mijn SabNZB en Sickbeard benaderen. Dus blijkbaar zitten alle kabeltjes er in en zijn ook de IP adressen goed en weet ik ook hoe ik poorten moet forwarden.

Het aardig is dat pptp een standaard setting heeft in mijn router zodat je dat aleen maar hoeft aan te zetten. Als je gaat voor OpanVPN moet je alles zelf instellen, het is een 'onbekend protocol' Nu is dat niet zo heel moeilijk, maar het geeft het belang er van aan :)
Ook op mijn SGS client wordt het leven plotseling veel ingewikkelder met meerdere instellingen en keuzes die je moet maken.

Maar het maakt niet echt meer uit. Ik heb het VPN pakket al weer verwijderd als zijnde te onhandig. Het zit er blijkbaar niet voor niets niet standaard in.
Op mijn iPhone en iPad werkt de VPN prima!
Wel is opvallend dat ik met de admin user verbinding moet maken, mijn eigen user pakt ie niet.
Nog geen zin gehad om uit te zoeken waar het aan ligt.

Wel heb ik de vereficatie op chap2 moeten zetten, pap vond ie niet fijn.
Nu kan ik films streamen met airplayer via wifi (buiten mijn LAN) en 3G!
Pagina: 1 ... 11 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.