Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:56

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Voor het gebruiken van media- en audioservers worden nu standaard mappen aangemaakt. Ik heb geen mogelijkheden gevonden om die aan te passen... terwijl ik zo netjes alle media bij elkaar heb staan om naar te verwijzen.

Is het mogelijk om deze, aldanniet met een beetje sleutelen, te wijzigen? Vind het best apart voor zo'n uitgebreid en flexibel apparaat om dit soort dingen gewoon op te leggen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Kaastosti schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:40:
Voor het gebruiken van media- en audioservers worden nu standaard mappen aangemaakt. Ik heb geen mogelijkheden gevonden om die aan te passen... terwijl ik zo netjes alle media bij elkaar heb staan om naar te verwijzen.

Is het mogelijk om deze, aldanniet met een beetje sleutelen, te wijzigen? Vind het best apart voor zo'n uitgebreid en flexibel apparaat om dit soort dingen gewoon op te leggen.
Je kunt gebruik maken van een symlink om zo een verwijzing te maken vanuit deze speciale mappen naar je eigen mappen. Als je hier op googled vind je volgens mij genoeg aanwijzingen hoe dit te doen.

Hier staan goeie instructies die ik ook heb gevolgd:
http://forum.synology.com...php?f=114&t=31882#p128677

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 21-06-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ah op die manier! Ben alles nog aan het ontdekken, echt een gaaf apparaat :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24
clonedonkey schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:27:
Slleen komt er dan te staan dat hij aan het uploaden en updaten is maar hier blijft hij meer op staan, inmiddels al meer dan 6 uur. Heeft iemand enig idee hoe ik dit nu het beste kan aanpakken ? Ik heb het trouwens voor die 6 uur wachten al een aantal keer korter gedaan !
De helper werkt niet meer onder dsm 3.
Je kan dan extjs installeren (zie site merty) en nogmaals proberen of gewoon de nieuwste nieuwste versie over de oude heen kopieren.
De eerste wijze is "netter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:05:
Nu het hier over WD20EARS schijven ging: ik zit ......
SparTi schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:19:
Ik heb net idle3-tools gedraaid voor mijn 2x WD20EARS-00MVWB0 die in mijn NAS DS211 ......
Waarom hebben jullie desktopschijven terwijl synologie aangeeft dat je voor een nas beter enterpriseschijven kunt gebruiken. Of is dat een verkooppraatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:37
miles schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:18:
[...]

[...]

Waarom hebben jullie desktopschijven terwijl synologie aangeeft dat je voor een nas beter enterpriseschijven kunt gebruiken. Of is dat een verkooppraatje?
Ik heb zelf ook een DS410 met Desktop schijven, aangezien ik 4 schijven in raid5 heb staan en wekelijks een backup draai ga ik niet de duurdere enterprise schijven kopen.

Blijft ook een beetje een persoonlijke keuze denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als je op een 211J SabNzbd hebt staan krijgt hij het erg moeilijk als je dingen probeert te downloaden die groter zijn dan pakweg 15Gig. Dat loopt exponentieel uit de hand. Het schijnt te komen omdat SabNzbd koste wat het kost allerlei gegevens in het geheugen probeert te houden. Dat wordt dan zoveel dat het niet meer past en er moet worden geswapt. Dan krijg je veel disk actie en dat vertraagt enorm.

Geheugen uitbreiding is niet mogelijk, maar waar ik dus aan zit te denken is om de swap space op een USB stick te ztten, of als dat niet betrouwbaar genoeg is op een heel kleine SSD, een gig of 4 moet voldoende zijn. Die dingen kosten iets van 25-30 Euro.

Is het niet mogelijk om die hele swapzooi naar een andere plaats te laten wijzen net zoals je dat in Windows kan doen? Daar is het doodsimpel om bv een andere schijf/partitie er voor te kiezen.

Zelfs al doe je dat via een USB aansluiting, dan is dat nog veel sneller dan swappen op een schijf waar je ook op aan het unparren/rarren bent.

[ Voor 28% gewijzigd door Ortep op 21-06-2011 15:50 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ortep schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:47:
Als je op een 211J SabNzbd hebt staan krijgt hij het erg moeilijk als je dingen probeert te downloaden die groter zijn dan pakweg 15Gig. Dat loopt exponentieel uit de hand. Het schijnt te komen omdat SabNzbd koste wat het kost allerlei gegevens in het geheugen probeert te houden. Dat wordt dan zoveel dat het niet meer past en er moet worden geswapt. Dan krijg je veel disk actie en dat vertraagt enorm.

Geheugen uitbreiding is niet mogelijk, maar waar ik dus aan zit te denken is om de swap space op een USB stick te ztten, of als dat niet betrouwbaar genoeg is op een heel kleine SSD, een gig of 4 moet voldoende zijn. Die dingen kosten iets van 25-30 Euro.

Is het niet mogelijk om die hele swapzooi naar een andere plaats te laten wijzen net zoals je dat in Windows kan doen? Daar is het doodsimpel om bv een andere schijf/partitie er voor te kiezen.

Zelfs al doe je dat via een USB aansluiting, dan is dat nog veel sneller dan swappen op een schijf waar je ook op aan het unparren/rarren bent.
Klopt, maar na de laatste updates (0.6.2 oid) is het cache systeem over de schutting gegooid en werkt het een stuk sneller.
Maar het klopt, de "J" zijn wat trager bij het downloaden, maar de vraag is hoeveel download je en is het je de extra kosten waard? Ik laat mijne gewoon wat langer downloaden (DS411J), immers het is toch een kastje wat dag en nacht aanstaat :)

Daarnaast laat ik sabnzb ook pauzeren bij het parren/unrarren, want zeker op dat moment is de downloaden snelheid om te huilen. Dus dan liever iets sneller uitpakken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ikke_Niels op 21-06-2011 16:19 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ikke_Niels schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:18:
Klopt, maar na de laatste updates (0.6.2 oid) is het cache systeem over de schutting gegooid en werkt het een stuk sneller.
Van die verbetering merk ik helemaal niets, ik werk met 0.6.4. Het is misschien 10% beter geworden, maar dat betekent alleen dat het nu bij 15 Gig uit de hand gaat lopen ipv 13 Gig ofzo. Ik heb gisteren een 26 Gig gedaan. Daar begon hij aan met een ETA van 16:00 gistermiddag. Vanmorgen stond hij nog te stampen. Hij was tegen 12:30 uur vanmiddag klaar. Ipv 4 uur downloaden deed hij er ruim 24 uur over. Nog iets groter en hij gaat er een maand over doen ofzo. Het gaat exponentieel.
Daarnaast laat ik sabnzb ook pauzeren bij het parren/unrarren, want zeker op dat moment is de downloaden snelheid om te huilen. Dus dan liever iets sneller uitpakken :)
Dat heb ik ook ingesteld, maar hij is niet eens aan het uitpakken. Het heeft ook niets met het aantal files in je queue te maken maar met de grootte er van. Hij kan makkelijk 80 stuks van 1 Gig aan. En een van 80 Gig is waarschijnlijk in december 2012 nog niet klaar.
Het downloaden gaat ook net zo snel als anders. Tenminste ALS hij aan het downloaden is. Hij haalt in het begin iedere part binnen en direct daarna begint hij aan de volgende. Na 10 Gig zit daar ongeveer 10 seconden tussen...daarna 20, 40 tot er meer dan 10 minuten tussen de parts zit. Met uitschieters van 30 minuten.

Voor die 2-3 tientjes wil ik die snelheid wel hebben en de mindere slijtage aan de schijven...ze stonden dus 24 uur constant te ratelen

[ Voor 27% gewijzigd door Ortep op 21-06-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:54
Ortep schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:58:
[...]

[...]

Dat heb ik ook ingesteld, maar hij is niet eens aan het uitpakken. Het heeft ook niets met het aantal files in je queue te maken maar met de grootte er van. Hij kan makkelijk 80 stuks van 1 Gig aan. En een van 80 Gig is waarschijnlijk in december 2012 nog niet klaar.
Deze week aan den lijve ondervonden. 24 x 1,2 GB was na een uurtje of 15 klaar (211J). 1x 24GB heb ik onderbroken na 2 dagen een slome Synology te hebben gehad.

Ik download ook niets groters dan 10 GB per stuk... Als ik dat wel zou moeten, zou ik gaan splitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
De DS211J heeft slechts 128MB intern geheugen, da's dus niet zoveel speelruimte voor het operating systeem, het uitpakken van RAR/ZIPs, en een stukje diskcache. Een gewone DS209 van een paar jaar oud heeft al 2x zoveel geheugen, 256MB. Kiezen voor een J-variant heeft bij Synology dan zo z'n nadelen.

De "J-versie" is zeker niet trager bij het downloaden. Als dat ding 40-50MB per seconde kan wegschrijven, dan moet downloaden net zo hard kunnen gaan. Tenzij de persoon in kwestie een glasvezelverbinding heeft, moet downloaden geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Klojum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:46:
De DS211J heeft slechts 128MB intern geheugen, da's dus niet zoveel speelruimte voor het operating systeem, het uitpakken van RAR/ZIPs, en een stukje diskcache.
Dat is dus reden dat hij gaat swappen. Maar ik kan me niet voorstellen dat het in Linux niet mogelijk zou zijn die swapfile ergens anders neer te zetten zoals zo heel eenvoudig in Windows kan. Als je dat naar een kleine SSD van 25 Euro doet, of naar een USB stick dan heb je effectief het geheugen een enorm stuk vergroot. Niet zo snel als regulier geheugen, maar enorm veel snelelr dan mechanica van je gewone schijven.

In Windows heb je al sinds Vista Readyboost wat het geheel automatisch doet, maar je kan het ook met de hand doen door je swapfile te verplaatsen naar een kleine snelle schijf of naar een schijf die verder niets anders te doen heeft

Wikipedia: ReadyBoost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Ik zou zeggen: stel het eens aan Synology zelf voor. Extra fysiek geheugen installeren maakt de verkoopprijs hoger, het herindelen van de partities t.b.v. van een grote swap-area zou wat makkelijker gerealiseerd moeten kunnen worden.

Zelf ik heb toevallig eergisteren het geheugen van mijn 209+ uitgebreid naar 1GB, wat het ding alleen al 2x zo snel laat opstarten. Ik heb het idee dat NASsen met 128/256MB behoorlijk afgeknepen worden qua prestaties. Jammer genoeg zijn ze meestal niet te upgraden met grotere geheugendimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
ik heb sinds een paar dagen een 211j.heel mooi ding, time machine werkt perfect. ik heb wat testen gedaan met nzb download met de standaard download station. ik heb een 120mbit verbinding, maar kom niet boven de 3MB/s uit. dat schiet dus niet echt op. Ik verwacht dat dit ding toch minstens wel met 10MB/s kan downloaden.

wat kan ik hier aan doen? hoe snel is het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Klojum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:07:
Ik zou zeggen: stel het eens aan Synology zelf voor. Extra fysiek geheugen installeren maakt de verkoopprijs hoger, het herindelen van de partities t.b.v. van een grote swap-area zou wat makkelijker gerealiseerd moeten kunnen worden.
Maar dat heeft toch weinig met Synology te maken? Het heeft te maken met de (on)mogelijkheid van Linux om eenvoudig met parties en swapfiles om te gaan.

Ik ga ook niet naar Asus toe, de maker van mijn PC moederbord als ik iets anders wil in Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Ortep schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:39:
[...]
Maar dat heeft toch weinig met Synology te maken? Het heeft te maken met de (on)mogelijkheid van Linux om eenvoudig met parties en swapfiles om te gaan. Ik ga ook niet naar Asus toe, de maker van mijn PC moederbord als ik iets anders wil in Win7
Ik vind dat het alles met Synology te maken heeft. Linux kun je helemaal naar je eigen hand zetten. Synology maakt het hele NAS-apparaat, en bouwt ook de fimware/OS c.q. Linuxvariant. Zij kunnen dus bepalen via de installatie hoe groot een swap-partitie wordt, en waar die terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
TimtheToolman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:24:
ik heb sinds een paar dagen een 211j.heel mooi ding, time machine werkt perfect. ik heb wat testen gedaan met nzb download met de standaard download station. ik heb een 120mbit verbinding, maar kom niet boven de 3MB/s uit. dat schiet dus niet echt op. Ik verwacht dat dit ding toch minstens wel met 10MB/s kan downloaden.

wat kan ik hier aan doen? hoe snel is het bij jullie?
Ik heb zelf geen supersnelle verbinding ( :( ), dus ik kan er niet over oordelen. Maar hoe snel is de 211J als het 'gewone' downloads via de DownloadManager krijgt? Dus geen torrents oid? Dan moet je gewoon de volle snelheid voorgeschoteld krijgen. Als dat gebeurt, dan kan de 211J de downloadsnelheid wel aan, maar zijn er voor NZB andere factoren aan de gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Klojum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:44:
Ik vind dat het alles met Synology te maken heeft. Linux kun je helemaal naar je eigen hand zetten. Synology maakt het hele NAS-apparaat, en bouwt ook de fimware/OS c.q. Linuxvariant. Zij kunnen dus bepalen via de installatie hoe groot een swap-partitie wordt, en waar die terechtkomt.
Wat jij hier dus zegt is dat het in Linux onmogelijk is om dat later aan te passen? AUCHHH ik kan dat haast niet geloven. Dat nivo hebben we toch in 1995 wel achter ons gelaten. Zelfs toen al kon je in Windows achteraf de grootte en de plaats van de swap ruimte aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Voor zover mijn Linux-kennis reikt, maakt Linux een aparte swap-partitie aan, terwijl Windows een swap-bestand in een bestaande partitie aanmaakt. Daar zit dus wel een verschil in. Partities kun je niet zo makkelijk verschuiven. Op PC's misschien wel, maar op een (NAS)server lijkt me zoiets als achteraf-actie geen goed (=veilig) plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ortep schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:58:
[...]

Van die verbetering merk ik helemaal niets, ik werk met 0.6.4. Het is misschien 10% beter geworden, maar dat betekent alleen dat het nu bij 15 Gig uit de hand gaat lopen ipv 13 Gig ofzo. Ik heb gisteren een 26 Gig gedaan. Daar begon hij aan met een ETA van 16:00 gistermiddag. Vanmorgen stond hij nog te stampen. Hij was tegen 12:30 uur vanmiddag klaar. Ipv 4 uur downloaden deed hij er ruim 24 uur over. Nog iets groter en hij gaat er een maand over doen ofzo. Het gaat exponentieel.
Ik heb net even mijn history gecontroleerd voor wat voorbeelden:

Starship Troopers 2 1080p (26,2gb)
Downloaded in 2 hours 29 minutes 31 seconds at an average of 2.6 MB/s
Unpack [Starship Troopers 2 1080p Blu-ray TrueHD 5.1 AVC-TrollHD] Unpacked 565 files/folders in 29 minutes 46 seconds
(Hoefde niet te parren)

Moonraker (42gb)
Downloaded in 4 hours 48 minutes 14 seconds at an average of 2.5 MB/s
Unpacked 1 files/folders in 2 hours 11 minutes 25 seconds

Niet de kleinste voorbeeldjes... en ik draai 0.6.0 beta 2 ( te lui om te updaten).
En de DS411J en de DS211J zijn naar mijn weten even rap qwa processor en geheugen...

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Klojum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:49:
[...]

Ik heb zelf geen supersnelle verbinding ( :( ), dus ik kan er niet over oordelen. Maar hoe snel is de 211J als het 'gewone' downloads via de DownloadManager krijgt? Dus geen torrents oid? Dan moet je gewoon de volle snelheid voorgeschoteld krijgen. Als dat gebeurt, dan kan de 211J de downloadsnelheid wel aan, maar zijn er voor NZB andere factoren aan de gaan.
dank voor de tip! ik heb het met een bin testbestand gedaan en zie daar...snelheid schoot omhoog naar 7/8 MB/s. Hij kan dus wel sneller, maar dan ligt het bij usenet provider of ziggo.....ik merk dat ik met speedtest, direct bekabeld op router, wisselende resultaten krijgt. tja.....Ziggo blijft Ziggo. meetal ok, maar wellicht test ik nu op het verkeerde moment.

update: het is ruk met ziggo. snelheden wisselen per sec tussen 500KB/s en 100Mbit/s.....ook met 1000mb.bin testfile van zojuist. tja....morgenochtend maar eens opnieuw testen.ik heb iig gezien dat hij richting de 8MB/s kan gaan:) hopelijk krijg ik em naar de 10MB/s.

[ Voor 13% gewijzigd door TimtheToolman op 21-06-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als ik een symlink aan wil leggen, krijg ik een 'permission denied'. Ik mag ook de default video map niet verwijderen, zelfde melding. Toch ben ik ingelogd als admin... is dit weer een nieuwe beveiliging van Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
Kaastosti schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:20:
Als ik een symlink aan wil leggen, krijg ik een 'permission denied'. Ik mag ook de default video map niet verwijderen, zelfde melding. Toch ben ik ingelogd als admin... is dit weer een nieuwe beveiliging van Synology?
Je moet inloggen als root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

sverzijl schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:40:
[...]

Je moet inloggen als root
D'Oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sickbeard 2.0 SPK geïnstalleerd van Synoblog (op mijn DS211) Werkt prima, alleen de al aanwezige mappen met series met afleveringen worden niet herkend. Eerst gaf hij bij errors dat hij geen rechten had om de map te scannen. Daarna de user read/write rechten gegeven voor de series map. Aangevinkt bij alle betreffende series dat er seizoenmappen zijn. Nu als ik re-scan file of force full update doe bij een serie gaat ie bezig maar vind die geen afleveringen (ook geen foutmeldingen). Op de site staat het volgende:

(2.0) Don’t rely on the SABnzbd spk to provide the Python environment, use the Python spk instead.
(2.0) As a consequence of the above point, SickBeard now runs with its own user on the NAS. It was previously using the sabnzbd user. This may produce some error when changing the access permission (Failed to set permission for … to 666) but this is harmless, as the permission bits ar already ok. I will try to submit a patch to SickBeard to fix this.

Betekend dit dat Sickbeard bestaande episodes niet kan vinden? Iemand hier ervaring mee? Puur een luxe probleem, maar ik wil wel graag dat het programma vind welke afleveringen ik al heb (zonder dit per episode aan te vinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Nieker schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:15:
Ik heb mij een DS411+II gekocht en ben heel tevreden. Heb er nu Sickbeard samen met SABnzbd opgezet en dat werkt op het eerste zicht vlekkeloos. Ik heb nu wel 1 probleem, bij het installeren was ik niet echt thuis in de folderstructuur en nu staan er een paar nzb bestanden op plaatsen waar ze niet moeten staan. Het probleem is dat ik er met de bestandbrowser niet naartoe kan gaan, enkel via telnet. Maar is er een gemakkelijkere manier om die bestanden te verwijderen? Is er geen browser die mij de volledige nas laat zien ipv te moeten werken via telnet?

1ste dag met die nas, dus mogelijks is dit een enorme noobvraag :) Maar searches leverden niet zoveel op (deels omdat ik niet goed weet hoe ik het moet verwoorden)
Ik gebruik gewoon Putty hiervoor, easy as dell.

Wel heb ik een probleem met bovenstaande config op mijn eigen DS211j. Ik heb momenteel zowel een pakket van Sickbeard als van SABnzbd draaien. Beide hebben op hun eigen account lees en schrijf rechten in mijn gedeelde map "Downloads" en "Media". Ook heb ik de permissie voor de voltooide downloads op "777" gezet.

Sickbeard zoekt voor mij de aflevering van een bepaalde TV serie en deze .nzb wordt richting SAB gestuurd. SAB download vervolgens in, wat normaliter gewoon goed gaat:

code:
1
/volume1/Downloads/Complete

Nu heb ik in Sickbeard ingesteld dat het hier om een TV serie gaat dus krijgt de .nzb de categorie "tv: mee. Vervolgens heb ik in SAB ingesteld dat een afgeronde tv .nzb geplaatst moet worden in de volgende map:

code:
1
/volume1/Downloads/TV

In Sickbeard heb ik ingegeven dat hij zijn gegevens haalt uit deze zelfde map.

Nu krijg ik in SAB steeds de volgende foutmelding:

code:
1
2
2011-06-21 18:11:20,482 ERROR:  Post Processing Failed for *** (Cannot create final folder /volume1/Downloads/TV/***)
2011-06-21 18:11:20,479 ERROR:  Failed making (/volume1/Downloads/TV/***)

Wat doe ik hier verkeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Klojum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:07:

Zelf ik heb toevallig eergisteren het geheugen van mijn 209+ uitgebreid naar 1GB, wat het ding alleen al 2x zo snel laat opstarten. Ik heb het idee dat NASsen met 128/256MB behoorlijk afgeknepen worden qua prestaties. Jammer genoeg zijn ze meestal niet te upgraden met grotere geheugendimms.
Heb je een 209+II? Wat voor geheugen heb je er in gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Nee, ik heb de 1e generatie 209+, niet de tweede serie... En als ik 't me goed herinner (want het was al laat) is het een Kingston ValueRam 200-pins, DDR2, 667 MHz / PC2-5300 so-dimm 1GB geheugenreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
zojuist weer getest.ziggo is nu stabiel op 120mbit met speedtest. als ik een http download erin gooi haal ik 8MB/s, met uitschieters naar 10/13 MB/s. Dat is netjes dus.

Met NZB haal ik nog steeds maar 3/4 MB/s. Ik heb al met 3 verschillende usenet servers geprobeerd, maakt niks uit.

Waar lig het nou? Toch in het DS programma, dat met nzb misschien gewoon niet lekker werkt? moet ik nzbget proberen?

wat me opvalt is dat de snelheid sterk wisselt, ook met http download, hij schiet van 4 naar 13 naar 2 naar 8 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Na het gisteravond aanleggen van de symlinks en opdracht geven tot het re-indexen van de media, werd ik vanmorgen begroet door een piepende NAS die me wist te vertellen dat de RAID-0 group was gecrashed. Na een reboot exact hetzelfde. En fijn zonder backup.

Vanavond alle bijzonderheden weer even uitzetten, symlinks weg, services uit... en hopen dat het geheel weer wil draaien. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Joster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:00:
[...]

Ik gebruik gewoon Putty hiervoor, easy as dell.

Wel heb ik een probleem met bovenstaande config op mijn eigen DS211j. Ik heb momenteel zowel een pakket van Sickbeard als van SABnzbd draaien. Beide hebben op hun eigen account lees en schrijf rechten in mijn gedeelde map "Downloads" en "Media". Ook heb ik de permissie voor de voltooide downloads op "777" gezet.

Sickbeard zoekt voor mij de aflevering van een bepaalde TV serie en deze .nzb wordt richting SAB gestuurd. SAB download vervolgens in, wat normaliter gewoon goed gaat:

code:
1
/volume1/Downloads/Complete

Nu heb ik in Sickbeard ingesteld dat het hier om een TV serie gaat dus krijgt de .nzb de categorie "tv: mee. Vervolgens heb ik in SAB ingesteld dat een afgeronde tv .nzb geplaatst moet worden in de volgende map:

code:
1
/volume1/Downloads/TV

In Sickbeard heb ik ingegeven dat hij zijn gegevens haalt uit deze zelfde map.

Nu krijg ik in SAB steeds de volgende foutmelding:

code:
1
2
2011-06-21 18:11:20,482 ERROR:  Post Processing Failed for *** (Cannot create final folder /volume1/Downloads/TV/***)
2011-06-21 18:11:20,479 ERROR:  Failed making (/volume1/Downloads/TV/***)

Wat doe ik hier verkeerd?!
Ik heb dezelfde pakketten draaien. Bij mij zet SAB de uitgepakte TV afleveringen in /volume1/Downloads/Complete/TV

Vervolgens deze map in Sickbeard gezet met als doelmap /volume1/video/series

Dit werkt feilloos, wellicht dat het bij jou niet gaat doordat het allemaal in dezelfde map downloads gebeurd? De TV series van SAB staan uiteindelijk wel in de map /volume1/Downloads/TV ? en niet in /volume1/Downloads/Complete/TV ? Dit probleem had ik eerst. Verkeerde verwijzing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Zo deed ik het eerst en toen kreeg ik ongeveer zo'n zelfde foutmelding maar dan in Sickbeard. Die kon toentertijd niet overweg met het "/Complete/TV" verhaal. Nu, nadat ik gisteren alles opnieuw heb geïnstalleerd en nogsteeds bovenstaande foutmeldingen in SAB kreeg, heb ik het opnieuw ingesteld zoals jij nu schrijft en dan krijg ik nog altijd deze foutmelding:

code:
1
2
2011-06-22 11:41:33,010 ERROR:  Post Processing Failed for *** (Cannot create final folder /volume1/Downloads/Complete/TV/***)
2011-06-22 11:41:33,008 ERROR:  Failed making (/volume1/Downloads/Complete/TV/***)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Joster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:43:
Zo deed ik het eerst en toen kreeg ik ongeveer zo'n zelfde foutmelding maar dan in Sickbeard. Die kon toentertijd niet overweg met het "/Complete/TV" verhaal. Nu, nadat ik gisteren alles opnieuw heb geïnstalleerd en nogsteeds bovenstaande foutmeldingen in SAB kreeg, heb ik het opnieuw ingesteld zoals jij nu schrijft en dan krijg ik nog altijd deze foutmelding:

code:
1
2
2011-06-22 11:41:33,010 ERROR:  Post Processing Failed for *** (Cannot create final folder /volume1/Downloads/Complete/TV/***)
2011-06-22 11:41:33,008 ERROR:  Failed making (/volume1/Downloads/Complete/TV/***)
SAB geeft de foutmeldingen van het aanmaken van de mappen, niet Sickbeard? Ik heb hier ook een hele tijd mee geworsteld, destijds maar een oud pakket van merty geinstalleerd waarmee je dmv de helper de hele 'sabzooi' naar /volume1 kon verplaatsen ipv de systeempartitie. Dit heeft voor mij het euvel opgelost. Bij mij kon sab toen niet eens de map /downloads/complete aanmaken. Ik draai nu dus nog 0.64 (uit mijn hoofd, ben nu niet thuis)

Misschien dat je in DSM kan kijken naar de gebruikers en de rechten die zij volgens DSM hebben. Wellicht dat de user SAB of Sickbeard bepaalde rechten mist in een map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
m4yall schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:55:
[...]

SAB geeft de foutmeldingen van het aanmaken van de mappen, niet Sickbeard? Ik heb hier ook een hele tijd mee geworsteld, destijds maar een oud pakket van merty geinstalleerd waarmee je dmv de helper de hele 'sabzooi' naar /volume1 kon verplaatsen ipv de systeempartitie. Dit heeft voor mij het euvel opgelost. Bij mij kon sab toen niet eens de map /downloads/complete aanmaken. Ik draai nu dus nog 0.64 (uit mijn hoofd, ben nu niet thuis)

Misschien dat je in DSM kan kijken naar de gebruikers en de rechten die zij volgens DSM hebben. Wellicht dat de user SAB of Sickbeard bepaalde rechten mist in een map?
Beide hebben alle rechten volgens DSM, ook heeft SAB bij post processing 777. Als test zelfs nog iedere gebruiker (dus ook quest en admin) alle rechten gegeven en gekeken of het wat uit maakt.

Nu ga ik maar middels telnet / putty een chmod 777 uitvoeren op de tv map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54
Is het mogelijk om in audio station je eigen muziek als internet station te streamen? Dus dat ik https://[server]:5001/audio/ als bron gebruik? Of moet ik hier iets extra voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Als je upnp aan hebt staan, kun je gewoon naar Windows Media player streamen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik kan heel misschien een 208 overkopen van een vriend. Deze zal alleen worden gebruikt voor series en films, geen kritische backups dus.

Ik heb al gevonden dat er 3TB schijven in kunnen, en 6TB is voorlopig ruim voldoende.

Mijn vraag is al vaker in het topic gesteld, maar daar ging het altijd over de 211. Is het mogelijk om met de 208 te downloaden/parren/rarren en tegelijk netjes te streamen naar mijn Boxee Box? Het maakt verder niet uit dat de snelheid van het downloaden/parren/rarren dan in stort, maar ik wil hem niet onderbreken elke keer als ik iets kijk. De 211 kan het wel, maar de 208 is alweer wat ouder.

Edit: en weet iemand misschien of de 208 volledig gebruik kan maken van een 40mbit verbinding met NZBget. Sabnzb zal ik niet aan beginnen aangezien die iets zwaarder is qua resources.

[ Voor 12% gewijzigd door Moby op 22-06-2011 13:37 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
nou heb met veel gedoe nzbget(+web) werkend gekregen. ondanks wat errors in de log "could not create file ...." lijkt het te werken, inclusief repair en unpack. snelheid ligt nu rond de 6MB/s, ~50Mbit dus.

dat mag wel hoger vind ik, maar dit kan ook liggen aan ziggo/astraweb.

weet iemand een manier om een speedtest uit te voeren vanaf de NAS? dan kan ik heel snel zien of de verbinding zelf OK is, los van Astraweb.----> zelf al gevonden, kan met wget commanda via telnet.

-inloggen via telnet
-wget URL

bijv. wget http://test.euroaccess.nl/1000mb.bin

hij download dan dat bestand en laat real-time de snelheid zien. in mijn geval lag dat rond de 6MB/s. Het lijkt dan te kloppen dat op dit moment mijn ziggo snelheid minder dan 50% van normaal is. Tja....dan gaat usenet ook niet harder natuurlijk :) of de synology kan niet harder? dat ga ik nu even proberen met laptop direct aan de router.

ik zal later wat meer testen en resultaten posten.

[ Voor 59% gewijzigd door TimtheToolman op 22-06-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
update: ik heb nog wat getest, maar hij lijkt met nzbget toch te blijven hangen rond de 6MB/s, terwijl ik via laptop makkelijk 10MB/s haal.

ik heb al instructies gevolgd van hier: http://kevin.vanzonneveld...synology_for_downloading/

zoveel mogelijk services staan uit, incl. telnet/ssh/downloadstation e.d. alleen webserver staat aan, voor nzbgetweb en appletalk voor backups.

- wat kan ik hier aan doen?
- welke snelheden halen jullie met nzbget?

[ Voor 10% gewijzigd door TimtheToolman op 22-06-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:16
Sinds 2 dagen heb ik een eigenaardig probleem met m'n DS110j:

Als ik de download station benader, zie ik een niets bij actieve down- en uploads.

Ik weet dat er wel activiteit is, want:
  • Ik kan bij de trackers zien dat ik actief aan het uploaden ben met de files die op m'n DSM staan.
  • Kan alles (filestation, etc) gewoon benaderen.
  • Lampjes op m'n Syno duiden ook op normale activiteit.
Wat ik heb geprobeerd:
  • In Vista netwerkschijf benaderen, geen probleem
  • DSM benaderen via andere computers (geeft zelfde probleem), iPhone - SynoDS (geeft een timeout)
  • DSM restarten
  • Java updaten
  • File toevoegen aan de download station, geeft de melding: The operation failed, please log in to DSM again and retry
  • Router resetten
Bovenstaande heeft helaas niets geholpen, ik blijf een geen bestanden wanneer ik de download station benader. Wellicht dat iemand me kan helpen

Oja: DS110j, Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB, DSM 3.1

[ Voor 4% gewijzigd door emiel74 op 22-06-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:45:
[...]

Beide hebben alle rechten volgens DSM, ook heeft SAB bij post processing 777. Als test zelfs nog iedere gebruiker (dus ook quest en admin) alle rechten gegeven en gekeken of het wat uit maakt.

Nu ga ik maar middels telnet / putty een chmod 777 uitvoeren op de tv map.
Nice, dit heeft gewerkt.

De users sickbeard én sabnzbd waren eigenaar van de TV map. Van de user sabnzbd mocht alles, van de user sickbeard mocht alleen de user sickbeard lezen / schrijven / uitvoeren. Dit veranderd zodat anderen van de user sickbeard er ook in mogen en nu werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ikke_Niels schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:55:
[...]

Ik heb net even mijn history gecontroleerd voor wat voorbeelden:

Niet de kleinste voorbeeldjes... en ik draai 0.6.0 beta 2 ( te lui om te updaten).
En de DS411J en de DS211J zijn naar mijn weten even rap qwa processor en geheugen...
Blijkbaar is er toch een wezenlijk verschil. Bij mij loopt het boven de 15 Gig echt volkomen uit de hand.

Onder de 10 loopt alles volkomen normaal, bij 12 ga je het opmerken, bij 15 is het hinderlijk en 25? Dat duurt dus 24 uur. En dat dus met versie 0.6.5.

En ik ben blijkbaar niet de enige
m4yall schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:28:
[...]

Deze week aan den lijve ondervonden. 24 x 1,2 GB was na een uurtje of 15 klaar (211J). 1x 24GB heb ik onderbroken na 2 dagen een slome Synology te hebben gehad.

Ik download ook niets groters dan 10 GB per stuk... Als ik dat wel zou moeten, zou ik gaan splitten..

[ Voor 39% gewijzigd door Ortep op 23-06-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Heb voor mezelf besloten een DS211 aan te schaffen en niet voor de J versie te gaan.
Echter zit ik nu te dubben over welke HDD's ik het beste er in kan doen.

Het viel me op dat zo'n beetje elke aanbieding de Samsung's F4 HDD's als pakket aanbied echter zag ik voor niet veel meer de WD's welke een 2x zo grote buffer/cache size hadden (64 t.o.v. de 32Mb bij de Samsung's)

Nu vroeg ik me af of dit verschil uberhaubt wel merkbaar is in een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ortep schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:01:
[...]

Blijkbaar is er toch een wezenlijk verschil. Bij mij loopt het boven de 15 Gig echt volkomen uit de hand.

Onder de 10 loopt alles volkomen normaal, bij 12 ga je het opmerken, bij 15 is het hinderlijk en 25? Dat duurt dus 24 uur. En dat dus met versie 0.6.5.

En ik ben blijkbaar niet de enige

[...]
Agreed, heb exact hetzelfde (411j met een oudere versie SABNZBD). Op de graph van de download snelheid van mijn NAS zie ik om te beginnen een constante hoge snelheid, daarna drops in snelheid, die steeds langer worden (en de snelle periodes steeds korter).

Maar wat me vooral opviel is dat het niet alleen NAS-bezitters zijn die dit voorhebben (ik kwam bijvoorbeeld iemand tegen die het op zijn PC ook had (met een dikke dual core), en die geen problemen had met Grabit bijvoorbeeld).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DexterBelgium schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:30:
Agreed, heb exact hetzelfde (411j met een oudere versie SABNZBD). Op de graph van de download snelheid van mijn NAS zie ik om te beginnen een constante hoge snelheid, daarna drops in snelheid, die steeds langer worden (en de snelle periodes steeds korter).
Ja, de download snelheid wordt niet aangetast, die gaat voluit door. Hij is er alleen steeds minder vaak mee bezig. Dus eerst alles achter elkaar door laten lopen. Dan eens in de 5 parts even haperen met heftige disk activiteit...steeds langer haperen en dat dan eens in de 4 parts veel naar de disk harkenen zo steeds erger.
Maar wat me vooral opviel is dat het niet alleen NAS-bezitters zijn die dit voorhebben (ik kwam bijvoorbeeld iemand tegen die het op zijn PC ook had (met een dikke dual core), en die geen problemen had met Grabit bijvoorbeeld).
En Grabbit is al niet eens de meest efficiente :) Maar het wijst er wel op dat SabNzb niet echt geoptimaliseerd is als zelfs een dualcore het effect merkt.
Het is een handig programma voor 'standaard geneuzel' op de achtergrond. Zo van pik de series maar op. Maar voor het echte werk kan je niet zonder iets robuusters/efficienters.

Eerst dacht ik dat ik het door mij gekochte Newsbin Pro kon dumpen toen ik SabNzb ging gebruiken. Dat het langzamer zou zijn maakte immers niet uit, hij heeft 24 uur per dag de tijd. Dat bleek helemaal niet zo te zijn, ik gebruik het nog steeds voor het echte werk.

Ik heb wel aanwijzingen gevonden dat er mensen zijn die de swap ruimte op een USB stick hebben gezet. Dat zou moeten helpen. Maar in de echte Unix/Linux traditie is er niemand die vertelt hoe ze dat precies gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Klojum schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:46:
De DS211J heeft slechts 128MB intern geheugen, da's dus niet zoveel speelruimte voor het operating systeem, het uitpakken van RAR/ZIPs, en een stukje diskcache. Een gewone DS209 van een paar jaar oud heeft al 2x zoveel geheugen, 256MB. Kiezen voor een J-variant heeft bij Synology dan zo z'n nadelen.

De "J-versie" is zeker niet trager bij het downloaden. Als dat ding 40-50MB per seconde kan wegschrijven, dan moet downloaden net zo hard kunnen gaan. Tenzij de persoon in kwestie een glasvezelverbinding heeft, moet downloaden geen probleem zijn.
ik heb nog de 109 staan, die is ook voorzien van 128mb, voor grote uitpakacties inderdaad veel te weinig.
ik laat dat soort bestanden dan ook alleen downloaden, uitpakken e.d. doe ik dan wel even op m'n pc.

toch maar eens kijken voor een 211 of 411, de 109 had ik destijds gekocht om te kijken of zo een NAS uberhaupt wat voor mij was.(de linksys nas200 had mij een beetje teleurgesteld)
inmiddels is het zo'n beetje het centrum van al m'n bestanden geworden, zeker met de komst van een XBMC doosje naast de tv is een Syno NAS echt goud waard.
Rhapsody schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:00:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad. In de Meuk Tracker kwam ik de oplossing tegen: meuk: SABnzbd 0.6.5

en dan vooral de reactie van Lt-Crash en Shameete.
you're welcome ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 23-06-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29

Rhapsody

In Metal We Trust

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Voor de mensen die last hebben van 'fan-aging' zoals Synology het noemt (verouderen => slijtage van de ventilator) waardoor het ding meer kabaal maakt, die moeten toch maar eens een berichtje naar de Synology helpdesk sturen. Heb ik dus ook gedaan een paar dagen terug, want een 70x70 Papst lage-toeren fan wilde niet correct werken. Kennelijk moet de fan minstens 2.000 tpm halen wil het Syno-alarm niet afgaan... :F

Zojuist hebben ze mij via email m'n NAW-gegevens opgevraagd voor het (kosteloos?) opsturen van een vervangend exemplaar. Ben benieuwd, zeker omdat m'n DS209+ al zo'n 2½ jaar oud is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
emiel74 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:52:
ik blijf een geen bestanden wanneer
Begrijp niet helemaal wat het probleem nu is.... Maar ik heb in het verleden ook de nodige problemen met downloadstation gehad. Uiteindelijk maar transmission geïnstalleerd, neemt ook minder systeem resources - bevalt prima

Overigens zijn er waarschijnlijk 'halve' downloads blijven steken in de temporary directory (dat is /volume1/@download). Die kan je er handmatig uit verwijderen op de CLI

[ Voor 8% gewijzigd door eggda op 24-06-2011 08:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

shameete schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:22:
ik heb nog de 109 staan, die is ook voorzien van 128mb, voor grote uitpakacties inderdaad veel te weinig.
ik laat dat soort bestanden dan ook alleen downloaden, uitpakken e.d. doe ik dan wel even op m'n pc.
Het gaat niet eens om uitpakken. daar is hij nog niet eens aan toe.
Het gaat al mis bij het downloaden. Blijkbaar loopt het geheugen helemaal vol als hij alleen al aan het downloaden is. Als hij dus een 20 Gig grote file aan het downloaden is die uit 200 parts bestaat doet hij wat anders dan als hij 200 losse files van 0.1 Gig download. Blijkbaar sluit hij niet netjes af na het downloaden van een part. Het is nergens voor nodig om wat voor info van wat dan ook in het geheugen te bewaren tijdens het downloaden. Hij moet gewoon alle parts die in de NZB staan ophalen en daarna kijken wat hij er mee moet doen volgens de par set.. Dan zou er nooit een probleem moeten zijn. Het lijkt wel een memory leak dat pas opgelost wordt nadat het laatste deel binen is.

Uitpakken van die 20 Gig is zo gedaan, daar zijn geen problemen mee. Het is natuurlijk niet zo snel als op mijn PC, maar eerst op de Synology zetten, dan naar mijn PC copieeren, daar uitpakken en dan weer terug zetten zodat mijn Popcorn er bij kan kost beslist meer tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Klopt het dat mijn DS 211j niet om kan gaan met mp3's waar een é in de bestandsnaam staat? SAB download een cd, de cd staat netjes op mijn NAS, het bewuste mp3'tje is ook te zien maar wanneer ik hem wil afspelen weigert hij. Renamen of verwijderen lukt ook niet want dat krijg ik de melding dat het bestand niet bestaat. Wanneer ik de mp3 los download en de map naam na het downloaden de bewuste naam heeft heb ik hetzelfde probleem, maar dan met de totale map..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Joster schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:18:
Klopt het dat mijn DS 211j niet om kan gaan met mp3's waar een é in de bestandsnaam staat? SAB download een cd, de cd staat netjes op mijn NAS, het bewuste mp3'tje is ook te zien maar wanneer ik hem wil afspelen weigert hij. Renamen of verwijderen lukt ook niet want dat krijg ik de melding dat het bestand niet bestaat. Wanneer ik de mp3 los download en de map naam na het downloaden de bewuste naam heeft heb ik hetzelfde probleem, maar dan met de totale map..
Ik heb ditzelfde gehad met films (gedownload met SAB). Mijn oplossing was toen om met SSH in te loggen en daar de bestandsnaam te wijzigen, dat werkt wel (met het commando "mv oudénaam nieuwenaam" als root).
Zowel via RDP/NFS als met de webinterface kon ik de bestandsnaam niet wijzigen.
Misschien dat er mooiere oplossingen zijn, maar ik kon deze zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
reneoosterveen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:22:
[...]

Ik heb ditzelfde gehad met films (gedownload met SAB). Mijn oplossing was toen om met SSH in te loggen en daar de bestandsnaam te wijzigen, dat werkt wel (met het commando "mv oudénaam nieuwenaam" als root).
Zowel via RDP/NFS als met de webinterface kon ik de bestandsnaam niet wijzigen.
Misschien dat er mooiere oplossingen zijn, maar ik kon deze zo snel niet vinden.
Hmmm zelfs in Putty = SSH weigerde hij het bestand zelf te hernoemen. Verwijderen van het bestand ging ook niet want dan kreeg ik eveneens de melding dat het bestand niet bestond.

De hele mappen verwijderen ging wel dus dat heb ik maar gedaan. Vervolgens het mp3tje lokaal gedownload en daar hernoemt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Is dat niet één van de dingen waar SABHelper een fix voor heeft (fix strange characters in downloaded filenames?)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Joster schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:25:
[...]
Hmmm zelfs in Putty = SSH weigerde hij het bestand zelf te hernoemen. Verwijderen van het bestand ging ook niet want dan kreeg ik eveneens de melding dat het bestand niet bestond.
Als je nog eens zo iets hebt werkt het wel als je ipv die 'vreemde karakters' een wildcard gebruikt.
Dus ipv 'mv abcdê abcde' gebruik je 'mv abcd? abcde'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Joster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:41:
[...]

Nice, dit heeft gewerkt.

De users sickbeard én sabnzbd waren eigenaar van de TV map. Van de user sabnzbd mocht alles, van de user sickbeard mocht alleen de user sickbeard lezen / schrijven / uitvoeren. Dit veranderd zodat anderen van de user sickbeard er ook in mogen en nu werkt het :)
Niets zo fijn als volautomatische post processing :)

Sickbeard zorgt voor de nzb, sab voor de download, sickbeard weer voor het verplaatsen naar de goede map waarna xmbc het feilloos toevoegt aan de bibliotheek. Alleen zelf even aanklikken in xbmc als je het wil kijken.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

m4yall schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:13:

Sickbeard zorgt voor de nzb, sab voor de download, sickbeard weer voor het verplaatsen naar de goede map waarna xmbc het feilloos toevoegt aan de bibliotheek. Alleen zelf even aanklikken in xbmc als je het wil kijken.. :z
Automatisch is heerlijk :)

Maar wat ik nooit begrepen heb is waarom iemand eigenlijk wil verplaatsen. Waarom niet direct naar de juiste map downloaden?

Het enige voordeel wat ik tot nu toe zie is dat de status van snatched naar downloaded gaat. Maar dat boeit me eigenlijk totaal niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 24-06-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb een DS210 met een systeem temperatuur van rond de 60 graden, kan dit kwaad ? hij geeft aan dat het nog in het groen is onder de systeem informatie beiden schijven die er in zitten hebben een temperatuur van ongeveer 40 graden

dit omdat ik ook een DS1511 heb die maar rond de 35 graden zit, het is natuurlijk wel een heel andere behuizing, dus vandaar mijn vraag wat geeft jullie DS210 ? DS209 ? DS211 aan ? aangezien deze modellen er wel op lijken

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ortep schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:26:
[...]

Automatisch is heerlijk :)

Maar wat ik nooit begrepen heb is waarom iemand eigenlijk wil verplaatsen. Waarom niet direct naar de juiste map downloaden?

Het enige voordeel wat ik tot nu toe zie is dat de status van snatched naar downloaded gaat. Maar dat boeit me eigenlijk totaal niet.
Ik kijk mijn tv series via xmbc en die sorteert op serie en vervolgens op seizoen. Er is dus per serie een aparte map en per seizoen. Als je zo wil kijken moet je volgens mij wel verplaatsen (of is xmbc slimmer dan ik denk?).

Als ik jou goed begrijp download jij bijvoorbeeld afleveringen van 24 seizoen 8 automatisch in een map "24 seizoen 8"? Zelf scripts geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Mijn DS211 werd volgens mij net zo warm als mijn huidige DS411 (die nu op 32 graden zit/ disks op 29-30), maar zeker geen 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
m4yall schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:43:
[...]

Ik kijk mijn tv series via xmbc en die sorteert op serie en vervolgens op seizoen. Er is dus per serie een aparte map en per seizoen. Als je zo wil kijken moet je volgens mij wel verplaatsen (of is xmbc slimmer dan ik denk?).

Als ik jou goed begrijp download jij bijvoorbeeld afleveringen van 24 seizoen 8 automatisch in een map "24 seizoen 8"? Zelf scripts geschreven?
Dergelijke functionaliteit zit al in Sickbeard, Couchpotato of SABnzbd, voornamelijk SABnzbd om precies te zijn.

Als je alles dermate goed instelt hoef je nergens naar om te kijken (ik neem aan dat de desktop versie dezelfde features heeft als de Synology versie.)

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 24-06-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
schumi2004 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:51:
[...]

Dergelijke functionaliteit zit al in Sickbeard, Couchpotato of SABnzbd, voornamelijk SABnzbd om precies te zijn.

Als je alles dermate goed instelt hoef je nergens naar om te kijken (ik neem aan dat de desktop versie dezelfde features heeft als de Synology versie.)
Ik gebruik ook de functie van Sickbeard, maar dan download sab wel in de map complete/tv waarna sab het naar de juiste serie folder verplaatst; topfunctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

m4yall schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:43:
Ik kijk via een Popcorn, daar mag je in principe ales door elkaar gooien. Die zoekt het zelf uit, maar dat doe ik niet. Ik heb het zelf graag gescheiden.
Daar hoef ik geen scripts voor te schrijven, dat doet SabNZB helemaal automatisch. Vandaar mijn verwondering omdat daarna nog een keer te laten doen door SB

Ik heb een map TV en daaronder komt alles in Serie Naam

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 24-06-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42
ik heb VPN center geconfigureerd met OpenVPN.

Alleen als ik verbinding maak kan ik geen netwerk locaties bereiken.
Kheb de handleiding ook al doorzocht en gegoogled maar vind niet echt iets wat mij kan helpen.

ik krijg gewoon netjes een ip op mijn windows 7 pc. via openvpn ( een ip in de 10.8.0.0 reeks)
Mijn interne netwerk thuis zit in de 192.168 reeks. Zoals ik begreep uit de docu moet VPN center gewoon als een router werken.

zie ik wat over het hoofd?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
nog een keertje: ik heb een ds211j + 120Mbit abbo. Ik krijg echter de downloadsnelheid maar niet hoger dan 6MB/s, bij zowel http als usenet downloads. Terwijl ik op mijn laptop makkelijk +10MB/s haal.

ik heb het geprobeerd met DS, nzbget en wget via telnet. uiteraard heb ik zoveel mogelijk services e.d. uitgezet om RAM te sparen.

- wat halen jullie met je DS211J?
- wat kan er ik aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

TimtheToolman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:22:
nog een keertje: ik heb een ds211j + 120Mbit abbo. Ik krijg echter de downloadsnelheid maar niet hoger dan 6MB/s, bij zowel http als usenet downloads. Terwijl ik op mijn laptop makkelijk +10MB/s haal.

ik heb het geprobeerd met DS, nzbget en wget via telnet. uiteraard heb ik zoveel mogelijk services e.d. uitgezet om RAM te sparen.

- wat halen jullie met je DS211J?
- wat kan er ik aan doen?
Dat klinkt vrij redelijk 6 MB/s met een DS211J. Ik heb zelf een DS211 en haal met hetzelfde 120Mbit abbo ~10MB/s met een handmatige nzbget install. Op mn PC haal ik bijna altijd 14-15MB/s. Denk niet dat je er veel aan kunt doen, als je sneller wilt downloaden is het of je PC gebruiken of een snellere Synology nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
XXlerator schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Dat klinkt vrij redelijk 6 MB/s met een DS211J. Ik heb zelf een DS211 en haal met hetzelfde 120Mbit abbo ~10MB/s met een handmatige nzbget install. Op mn PC haal ik bijna altijd 14-15MB/s. Denk niet dat je er veel aan kunt doen, als je sneller wilt downloaden is het of je PC gebruiken of een snellere Synology nemen.
toch vrij mager voor een NAS die als een vd hoofdfuncties download station heeft :) maar goed....je hebt een sterkere CPU en meer RAM = hogere downloadsnelheid dus.

het rare is dat ik net weer een test heb gedaan met DS, een http downloadtest en zie enorm veel variatie. hij start met 4MB/s, schiet dan door naar 11MB/s, dan weer terug naar 6, dan weer opeens 12 etc. etc. hij lijkt niet constant hoge snelheid te kunnen vasthouden, waardoor je average dus veel lager uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

TimtheToolman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:55:
[...]

toch vrij mager voor een NAS die als een vd hoofdfuncties download station heeft :) maar goed....je hebt een sterkere CPU en meer RAM = hogere downloadsnelheid dus.

het rare is dat ik net weer een test heb gedaan met DS, een http downloadtest en zie enorm veel variatie. hij start met 4MB/s, schiet dan door naar 11MB/s, dan weer terug naar 6, dan weer opeens 12 etc. etc. hij lijkt niet constant hoge snelheid te kunnen vasthouden, waardoor je average dus veel lager uitkomt.
Nu is het natuurlijk wel zo dat wij in Nederland vrij gezegend zijn met zulke downloadsnelheden :) Daar zijn die apparaten echt nog niet allemaal op afgestemd. Ik vond het ook jammer dat ik geen 14-15MB/s met mn DS211 kon halen, maar in alle eerlijkheid.. 10MB/s is ook genoeg om even wat te downloaden. En 6 MB/s is ook niet verkeerd eigenlijk.

Wel vreemd dat je geen constante download hebt, maar zou ook zo niet weten waar dat aan kan liggen. Bij mij is ie met nzbget wel vrij constant. 9-10MB/s. Maar het scheelt uiteraard wel of je zelf nog op je hdd's aan het zoeken bent (of bv muziek aan het streamen) of andere activiteit hebt op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 16:13
Heb nu sinds een week het probleem dat de in download station gegooide torrents op 0 up en down blijven staan. Er komt niks binnen :(
Melding in download station: tracker did not respond.

Heb geen veranderingen aan m'n systeem doorgevoerd (behalve firmware-update NAS)...
Heb nu het volgende geprobeerd:
- poorten nagelopen (niks vreemds) toch gewijzigd voor het geval dat en weer terug gezet op forwarding 6881-6899
- NAS zit op een vast IP adres
- torrents opnieuw gedownload en in download station gezet
- andere torrents gedownload, ook van publieke sites
- DNS van NAS veranderd naar Google's DNS 8.8.8.8
- Als ik in de Sitecom bij DHCP status kijk, zie ik in de tabel voor lease clients het IP van de NAS niet terug, wel in de tabel eronder, current static IP table.

Iemand nog een oplossing?
(provider is overigens UPC en de NAS hangt achter een Sitecom WL-351, firmware laatste update 1.5)

[ Voor 26% gewijzigd door Niek_ op 24-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Probeer de torrentbestanden eens via een andere website te downloaden. BTJunkie bijvoorbeeld is wellicht wat trager in het verzamelen van de torrents, maar de trackers zijn wat betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
[...]

Precies! :)

Ik heb nu ook periscope draaien tussen SAB en SB in die automatisch de ondertitel bij de betreffende download zoekt. Daarnaast zoekt hij 1 x per dag naar ontbrekende ondertitels van bestaande series op de NAS. Het kan namelijk zo zijn dat er direct na het downloaden nog geen zijn...

Verder werkt CP ook super nu, dus dat is ook mooi :)

NZB matrix toegevoegd en die heeft toch wel erg veel, heerlijk!

Als nu ook alles vanaf Andoird nog goed te bedienen is, is het plaatje helemaal compleet! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:39
Waar zouden jullie voor gaan?
- Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB, of de
- Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

voor in mijn ds211.. ik heb er zelf niet echt de kennis voor om een goede beslissing te nemen, en de prijzen liggen bij elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
De Seagates draaien ietwat sneller, 5900 om 5400 tpm, de kans is dus dat de Samsungs iets minder warm worden. In m'n DS209 zijn de 2 F4EG's nu zo'n 25/28 graden in slaapstand, werkend is dat zo'n 30/36 graden. De DS211 heeft dacht ik wel weer een grotere (=92x92) fan, ipv een 70x70 in mijn DS209+. Dus een betere koeling met minder kabaal. Voor de rest zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Ikzelf vind de Samsungs prima stil, ook al draaien ze naast me op een meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Royz

Kleurenblind!!

[...]

Waarom zuo je SB gebruiken voor verplaatsen naar juiste map ipv categories in SABnzbd? :) misschien dat ik het dan ook doe ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
heeft er iemand hier wel eens een configuratiebestand teruggelezen op een andere synology dan waarop ie is gemaakt? (*.dss)

nu is m'n DS109 namelijk helemaal ingericht zoals ik dat graag wil, qua gebruikersgroepen, policies enz.
als ik straks de 211(+) heb, zou het natuurlijk super zijn om in 1 handeling al die settings erin te zetten.

ik twijfel nog tussen de 211 en de 211+
ik weet dat bij de 211 het RAM geheugen gesoldeerd zit, weet iemand of dit bij de 211+ ook het geval is?
als daar namelijk los SO-Dimm inzit dan kan ik in de toekomst eens besluiten om 'm uit te breiden.

het fangeluid is bij mij geen issue, ding staat in de meterkast en al maakt ie het geluid van een straaljager.. ik hoor 'm toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
shameete schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:47:
heeft er iemand hier wel eens een configuratiebestand teruggelezen op een andere synology dan waarop ie is gemaakt? (*.dss)
Ik denk dat het de snelste manier is om je werkende (basis)configuratie van je nieuwe NAS naar de gallemiezen te helpen. Synology zou gewoon een tooltje moeten ontwikkelen waarbij je een en ander kunt exporteren/importeren van en naar een andere DS, wel met inachtneming van de beperkingen van oudere NAS'sen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:49
Sinds donderdag heb ik een 211j in bezit.

Ben er tevreden mee, maar heb echter 1 probleem:
Van op mijn Pc krijg ik de ingebouwde file browser van de DM 3.1 niet opstart, die blijft in zijn animatie hangen.

Dit met geen enkele internet browser, IE9, Crome, Firefox, Safari.

edit:
Waar het probleem zich voordoet:
Win7 64 bit.
Java jre 6 update 26
Zowel in IE 32 en 64 bit een probleem
Safari en Firefox zijn 32 Bit

Van op mijn Macbook lukt het wel met Safari en Firefox.
Ik heb mij al gek ge-googeld en vind wel mensen met dezelfde problemen, maar geen oplossing.
Volgens sommigen kan het liggen aan Kaspersky, Java of de explorer instellingen.

Ik heb Karpersky al uitgeschakeld, maar geen positief resultaat.
Java opnieuw ge-instaleerd, ook geen oplossing.
Mijn Safari instellingen op mijn pc en mijn Mac zijn volgens mij hetzelfde.

Iemand hier al ervaring mee en een oplossing gevonden?

[ Voor 9% gewijzigd door Overgeef Dave op 25-06-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geef even wat duidelijker aan wat je allemaal gebruikt. 32-bit of 64-bit IE, heb je Java geinstalleerd J/N etc ect

Dit is een zoekplaatje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

TimtheToolman schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:55:
[...]

Jouw model is niet echt een snelheidswonder, wil je echt goede snelheid dan zul je iets meer in de buidel moeten tasten. Overigens is DS geen "hoofdfunctionaliteit". De naam Network Attached Storage zegt in dat opzicht al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24
Overgeef Dave schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:11:
Ik heb Karpersky al uitgeschakeld, maar geen positief resultaat.
Grote kans dat dat niet genoeg is.
Gooi het pakket er eens af, of voeg het ip/url van je synology toe als een uitzonderings ip. (ja sorry beetje vage omschrijving, maar lang geleden dat ik met kaspersky hebt gewerkt en zo'n soort gelijk probleem heb opgelost).

[ Voor 19% gewijzigd door job op 25-06-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:49
job schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:43:
[...]

Grote kans dat dat niet genoeg is.
Gooi het pakket er eens af, of voeg het ip van je synology toe als uitzondering.
Thx!
Oplossing: in Karspersky settings -> Block banner -> ip of naam van de nas ingeven in 'Allow'.

Ik had het ip adres al toegevoegd in de Kaspersky firewall als veilig, maar dat was duidelijk niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:46
Kan iemand mij iets vertellen over het geheugen gebruik van de 1511+?

Na mijn vakantie ga ik één aanschaffen. Om gelijk klaar te zijn wilde ik het geheugen uitbreiden. Op het internet kan ik echter niks terug vinden of dit uberhaupt nodig is voor de 1511. Dus als iemand daar iets over weet hoor ik het graag. Het gebruik zal gericht zijn op: HD video via shares aanbieden & SABnzb. Dit is het enige wat tegelijkertijd zal draaien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik kan geen bestanden naar mijn android telefoon downloaden met DSfile van Synology. Op de Synology server heb ik WebDAV ingeschakeld. Ik log met DSFile in met mijn admin account en kan door alle mappen bladeren op de server. Zij het dat mappen waarin zeer veel submappen staan tot een time out leiden.

Met DSAudio kan ik muziek streamen (maar niet downloaden) en met DSPhoto kan ik foto's bekijken (guest account) en tevens downloaden naar mijn android phone.

Deze verschijnselen doen zich voor als ik via wifi verbinding leg met mijn thuisnetwerk.

Foutmelding is: "De toepassing DS file (proces com.synology.DSfile) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw"

Iemand een idee van de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Oesie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:50:

Na mijn vakantie ga ik één aanschaffen. Om gelijk klaar te zijn wilde ik het geheugen uitbreiden. Op het internet kan ik echter niks terug vinden of dit uberhaupt nodig is voor de 1511. Dus als iemand daar iets over weet hoor ik het graag. Het gebruik zal gericht zijn op: HD video via shares aanbieden & SABnzb. Dit is het enige wat tegelijkertijd zal draaien denk ik.
Standaard zit er 1GB DDR2 geheugen, dus daar moet je zeker voldoende aan hebben om SABnzbd en samba shares voor te draaien. Dit lukt iedereen al met een DS met 128MB ram.

1GB is zeker prima.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl

De standaard 1GB is ruim voldoende. Ik draai SABnzbd, SickBeard, CouchPotato, mysql, spotweb, wordpress en photostation en nog steeds is er zo'n 650-700Mb over (wat dan normaal gesproken in gebruik is voor file-caching).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-12-2024

Ik heb zelf een DS 1511+ waarvan ik het geheugen heb uitgebreid met een Kingston reep van 2 Gb.
Ik draai SABnzb en Transmission. Het geheugengebruik is slechts 20% en alles loopt als een zonnetje!

Dus 1Gb is meer dan voldoende voor wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmm nu we het hier toch over geheugen/ram hebben. Ik ben voornemens van plan dus de DS211 (256Mb) aan te schaffen echter twijfel ik nu of ik niet beter de 211+ (512Mb) kan/moet nemen.

Is de DS211 geschikt om SABnzbd, Couchpotato, Sickbeard en de daarnaast nog zijn eigen apps te draaien of is dat teveel van het goeie ?

Anders misschien maar opzoek naar 1 waar geheugen wel uitgebreid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
De Plus(+)-varianten van Synology zijn meestal de uitvoeringen met een SO-DIMM geheugenslot. Geen idee hoe dat bij de allernieuwste versies is, maar ik zou de specs goed in de gaten houden en desnoods het Synology zelf vragen.

Aan de andere kant, 512MB is al relatief veel als je het tegenover de 128MB van de 211j zet. Desalniettemin, je kunt nooit geheugen genoeg hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Klojum schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:49:
Desalniettemin, je kunt nooit geheugen genoeg hebben. ;)
Genoeg wel, te veel niet :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Klojum schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:49:
De Plus(+)-varianten van Synology zijn meestal de uitvoeringen met een SO-DIMM geheugenslot. Geen idee hoe dat bij de allernieuwste versies is, maar ik zou de specs goed in de gaten houden en desnoods het Synology zelf vragen.

Aan de andere kant, 512MB is al relatief veel als je het tegenover de 128MB van de 211j zet. Desalniettemin, je kunt nooit geheugen genoeg hebben. ;)
Ik had zelf op het forum van Synology gelezen dat op alle 211 versies een gesoldeerd geheugen zit dus uitbreiden zal niet gaan.

Mocht echter 256 genoeg zijn dan wordt het de gewone 211 ipv de plus, was benieuwd naar ervaringen van andere 211 gebruikers of deze geen spijt hebben dat ze zelf niet de plus gekocht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
De plus-variant heeft ook nog een eSATA-aansluiting, dat scheelt ook weer tijd bij het maken van backups, of uitbreidingen naar extra disks t.o.v. de USB2.0-aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:12
Ik wil een DS211 hebben, maar twijfel tussen de DS211 of de DS211j.
De DS211j is wat goedkoper, dat is natuurlijk prettig.
Ik wil via het apparaat voornamelijk Bittorrents binnenhalen, films/muziek afspelen via m'n mediaplayer en een website aanbieden. Daarnaast wil ik via www bestanden kunnen benaderen, maar dat is redelijk basic voor dit apparaat denk ik.
Ik wil een DS2.. ivm de mogelijkheid tot 6 GB aan totale schijfruimte te kunnen gebruiken, lijkt me handig met het oog op de toekomst.
Maar ik twijfel (net als de posters hierboven) of de 128mb die in de DS211j voldoende is, of dat ik beter 50 euro extra kan investeren in een DS211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
miles schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:08:
Ik wil een DS211 hebben, maar twijfel tussen de DS211 of de DS211j.
De DS211j is wat goedkoper, dat is natuurlijk prettig.
Ik wil via het apparaat voornamelijk Bittorrents binnenhalen, films/muziek afspelen via m'n mediaplayer en een website aanbieden. Daarnaast wil ik via www bestanden kunnen benaderen, maar dat is redelijk basic voor dit apparaat denk ik.
Ik wil een DS2.. ivm de mogelijkheid tot 6 GB aan totale schijfruimte te kunnen gebruiken, lijkt me handig met het oog op de toekomst.
Maar ik twijfel (net als de posters hierboven) of de 128mb die in de DS211j voldoende is, of dat ik beter 50 euro extra kan investeren in een DS211.
Mij werd geadviseerd op de Synology site om voor de DS211 te gaan daar er veel J gebruikers waren die achteraf spijt hadden en liever de DS211 gewild hadden ipv de DS211J.

Ik zit nu met een soort gelijk issue alleen een stapje hoger, de normale of de plus. Persoonlijk ben ik er al wel uit dat de J variant niks voor mij zal zijn, en hier later, zoals ook mij vertelt was, spijt van zal gaan krijgen. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Vooral qua download snelheid zal de DS211 een stuk sneller zijn.

Ik zit zelf tussen 29% en 60% van mijn 512MB ram (SABnzbd, transmission, CouchPotato, Sickbeard, Headphones, Spotweb) DS410.

[ Voor 1% gewijzigd door Brickman op 26-06-2011 15:39 . Reden: Vergeten type te vermelden ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Klojum schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:31:
Probeer de torrentbestanden eens via een andere website te downloaden. BTJunkie bijvoorbeeld is wellicht wat trager in het verzamelen van de torrents, maar de trackers zijn wat betrouwbaarder.
Niek_ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:23:
- andere torrents gedownload, ook van publieke sites
Bedankt voor je tip, die optie had ik echter al mee genomen. Voor de zekerheid nog een aantal andere publieke sites geprobeerd, maar ook daar geen resultaat. Download blijft op 0 kb staan met bij de tracker de melding: tracker did not respond. (Bijvoorbeeld een MP3 van BTJunkie, ongeveer 20 trackers, echter bij elke tracker de 'not respond' melding..)

Ergens vond ik dit klinken als een port-forwarding probleem. Heb zojuist de router gereset en alle instellingen er opnieuw ingezet. Helaas wederom zonder resultaat. Wordt er nu wel een beetje flauw van, iemand nog goede ideeen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 26-06-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brickman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:31:
Vooral qua download snelheid zal de DS211 een stuk sneller zijn.

Ik zit zelf tussen 29% en 60% van mijn 512MB ram (SABnzbd, transmission, CouchPotato, Sickbeard, Headphones, Spotweb).
Ik neem aan dat je het over de 211+ versie hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
schumi2004 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:32:
[...]

Ik neem aan dat je het over de 211+ versie hebt ?
DS410 nog ietsjes ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brickman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:40:
[...]

DS410 nog ietsjes ouder.
Ja , sorry je heb gelijk.
Had laatste woord niet gezien ;)

Dan wordt het denk toch de plus, als jij met de DS410 en 512Mb al tussen de 29 en 60% zit dan zal dat voor de DS211 met maar 256Mb hoger liggen ben ik bang.
Als ik dan even een simpele vergelijking maak dan wordt het de DS211+ met ook 512Mb en ga ik ervan uit dat ik ongeveer gelijk zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Niek_ schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:09:
[...]

[...]

Bedankt voor je tip, die optie had ik echter al mee genomen. Voor de zekerheid nog een aantal andere publieke sites geprobeerd, maar ook daar geen resultaat. Download blijft op 0 kb staan met bij de tracker de melding: tracker did not respond. (Bijvoorbeeld een MP3 van BTJunkie, ongeveer 20 trackers, echter bij elke tracker de 'not respond' melding..)

Ergens vond ik dit klinken als een port-forwarding probleem. Heb zojuist de router gereset en alle instellingen er opnieuw ingezet. Helaas wederom zonder resultaat. Wordt er nu wel een beetje flauw van, iemand nog goede ideeen? :)
Net uTorrent geinstalleerd op m'n pc. Hierop starten alle torrents wel. |:(
Iemand een idee wat er fout zit in m'n Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Soms heeft het downloadstation wel eens kuren, verschillende mensen hebben hierover geklaagd (zie synology-forums). Een (koude) herstart v/d NAS wil wel eens helpen. Zelf heb ik het ook wel eens gehad, maar toen stonden alle torrents in de wachtstand. De ene DS werkte wel, maar de andere weer niet.

Waar het probleem in zit, geen idee. Maar misschien dat er toch iets met de uPnP-acties scheefgaat bij het open-/dichtzetten van de poorten in de router.
Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.