Het grote Synology topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 54 Laatste
Acties:
  • 499.969 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Niek_ schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:26:
Iemand een idee wat er fout zit in m'n Synology?
Ik ben overgestapt op Transmission na veel geouwehoer met downloadstation, nooit meer problemen en ook minder systeem resources, dus werkt ook op een J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Net een weekendje verprutst aan NZBGet werkend krijgen op mijn 411j... hallo zeg. Heb nu wsl heel de beveiliging van web station naar de kl... geholpen (en ik denk dat iemand die ook maar enige kaas gegeten heeft van Linux en beveiliging me wel kan schieten), maar anders wou NZBGet écht niet meewerken. Zal mss nog wel eens een update van de bestaande tutorials in dat verband posten, als jullie dat nuttig achten.

Maar ik blijf ervan overtuigd dat er iets mis is in SABNZBd eens de queue boven de 10 gig gaat... Het ligt hem niet aan de beperktere resources op mijn j model, ben ik vrij zeker van (noch CPU noch Mem waren gecapped op "probleemmomenten"). Nu vrolijkjes 100 gig queue (met twee nzbs van +20gig) aan het binnensleuren met NZBGet, en dat werkt ongelooflijk lekker. Alleen spijtig dat de webinterface er zo ghetto uitziet (maarja, ik ben hem gewoon van op mijn Popcornhour).

Ook sickbeard draaiend. Op naar periscope en couchpotato, en dan ben ik "set".

Alleen spijtig dat mijn Popcornhour HD én mijn USB schijf de geest gegeven hebben voordat ik mijn bestaande mediacollectie heb kunnen overzetten. Nuja, dan maar opnieuw opbouwen hé.

EDIT: en alle mensen die snel zijn om te zeggen dat je met een j model niet mag verwachten van te downloaden: mijn Popcornhour (mediaprocessortje van mijn voeten en minimale hoeveelheden geheugen) kon dat al perfect. Als de 1.2 Ghz van een 411j en de 128MB RAM dan "ontoereikend" zijn, is er volgens mij maar één ding ontoereikend: de programmeerefficientie van het programma in kwestie... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DexterBelgium op 27-06-2011 08:26 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
DexterBelgium schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:21:
Net een weekendje verprutst aan NZBGet werkend krijgen op mijn 411j... hallo zeg. Heb nu wsl heel de beveiliging van web station naar de kl... geholpen (en ik denk dat iemand die ook maar enige kaas gegeten heeft van Linux en beveiliging me wel kan schieten), maar anders wou NZBGet écht niet meewerken. Zal mss nog wel eens een update van de bestaande tutorials in dat verband posten, als jullie dat nuttig achten.

Maar ik blijf ervan overtuigd dat er iets mis is in SABNZBd eens de queue boven de 10 gig gaat... Het ligt hem niet aan de beperktere resources op mijn j model, ben ik vrij zeker van (noch CPU noch Mem waren gecapped op "probleemmomenten"). Nu vrolijkjes 100 gig queue (met twee nzbs van +20gig) aan het binnensleuren met NZBGet, en dat werkt ongelooflijk lekker. Alleen spijtig dat de webinterface er zo ghetto uitziet (maarja, ik ben hem gewoon van op mijn Popcornhour).

Ook sickbeard draaiend. Op naar periscope en couchpotato, en dan ben ik "set".

Alleen spijtig dat mijn Popcornhour HD én mijn USB schijf de geest gegeven hebben voordat ik mijn bestaande mediacollectie heb kunnen overzetten. Nuja, dan maar opnieuw opbouwen hé.

EDIT: en alle mensen die snel zijn om te zeggen dat je met een j model niet mag verwachten van te downloaden: mijn Popcornhour (mediaprocessortje van mijn voeten en minimale hoeveelheden geheugen) kon dat al perfect. Als de 1.2 Ghz van een 411j en de 128MB RAM dan "ontoereikend" zijn, is er volgens mij maar één ding ontoereikend: de programmeerefficientie van het programma in kwestie... ;)
Ben toch benieuwd hoe die presteert als je periscope en couchpotato ernaast heb draaien.

Iemand die zijn ervaring wil delen met een Synology met 256Mb geheugen en de prestaties hiervan icm bovengenoemde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
Ik draai SAB (geen enkel probleem met query's van + 100 Gb..) SB, CP, Periscope en ook SabtoPeriscopetoSickbeard.py bijvoorbeeld maar ik heb geen snelheidsprobleem met een van deze (of een combinatie van) applicaties. Ik word vooral beperkt door downloads die flinke repairing / verifying nodig hebben en daar is mijn 211j gewoon niet zo snel mee. Verder heb ik daar geen problemen mee want dat wist ik van tevoren en is voor mij ook geen vereiste, het gaat snel zat voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Joster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:22:
Ik draai SAB (geen enkel probleem met query's van + 100 Gb..) SB, CP, Periscope en ook SabtoPeriscopetoSickbeard.py bijvoorbeeld maar ik heb geen snelheidsprobleem met een van deze (of een combinatie van) applicaties. Ik word vooral beperkt door downloads die flinke repairing / verifying nodig hebben en daar is mijn 211j gewoon niet zo snel mee. Verder heb ik daar geen problemen mee want dat wist ik van tevoren en is voor mij ook geen vereiste, het gaat snel zat voor mijn gebruik.
Queries van tientallen of 100+ GB geven bij mij ook geen probleem. Enkel grote NZB's van ongeveer 15+ GB die reparatie nodig hebben. Daarnaast draai ik op dit moment alleen Sickbeard en (nog) geen CP. Mis die laatste niet zo... Ik heb dan ook maar een bescheiden 25MB verbinding :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Joster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:22:
Ik draai SAB (geen enkel probleem met query's van + 100 Gb..)
Het gaat ook niet om de totale queue 100 dingen van 1 Gig zijn geen enkel probleem. Maar 1 van 20 wel en dat is zo raar. Wat het is nooit een stuk van 20 Gig wat je in een keer binnen haalt. Het zijn honderden en hondernd stukjes van een paar meg. En of die nu bij elkaar horen of niet, dat hoor je pas aan het einde te testen. Er is voor het downloaden op zich geen verschil tussen 20 files van 1 Gig en 1 file van 20 Gig.
Ik word vooral beperkt door downloads die flinke repairing / verifying nodig hebben en daar is mijn 211j gewoon niet zo snel mee. Verder heb ik daar geen problemen mee want dat wist ik van tevoren en is voor mij ook geen vereiste, het gaat snel zat voor mijn gebruik.
Ja dat heb ik ook en is volkomen verklaarbaar zoals je al zegt. Dat vind ik ook niet raar. Dan is hij ook druk bezig wat te doen.

Maar bij het 'Grote Files Probleem' staat hij tussen het gewone werk door soms minuten lang naar de schijf te harken terwijl er niets wordt gedownload en ook niets wordt uitgepakt of gerepareerd. En het geheugen zit dan niet vol.

ik zit net een test te draaien met een BR schijfje. Ik zie bij de eerste 3 gig al een spike, het netwerk gebruik valt weg, de processor krijgt het rustiger !!!! en het geheugen gebruik loop op van 62% naar 65%. Het duurde maar een seconde of 10, dus dat merk je niet echt. Bij 4.5 Gig gebeurde hetzelfde maar dan een seconde of 20. Zo te zien gebeurt het dus gewoon altijd alleen merk je het niet echt bij kleinere files. De spikes zijn kort en komen om de 10 minuten of zo. Maar zoidra de spikes minuten gaan duren en om de 5 minuten komen heb je een probleem. En dat is ergens vanaf een Gig of 13-15

Aanvulling:

Ik zie het net bij 5.2 Gig ook gebeuren. Bijna 30 seconden. Geen netwerk verkeer, het processor gebruik duikt van 85% naar 61% en het geheugen ging van 56% naar 61%. Wat staat hij dan te doen?

Bij 5.7 45 seconden. Processor terug naar 30%.

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 27-06-2011 11:33 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
m4yall schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:41:
[...]

Queries van tientallen of 100+ GB geven bij mij ook geen probleem. Enkel grote NZB's van ongeveer 15+ GB die reparatie nodig hebben. Daarnaast draai ik op dit moment alleen Sickbeard en (nog) geen CP. Mis die laatste niet zo... Ik heb dan ook maar een bescheiden 25MB verbinding :z
Ik reageerde dan ook meer op:
DexterBelgium schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:21:
Maar ik blijf ervan overtuigd dat er iets mis is in SABNZBd eens de queue boven de 10 gig gaat...
Wat je zegt kan ik beamen, één NZB met die ordegrootte zorgt inderdaad voor lange verwerkingstijd. Maar zoals gezegd is dat voor mij niet echt een probleem, dat is in één nacht toch wel af. Wanneer ik vanavond per se een bepaalde film zou willen kijken kan ik hem nu aanzetten (nzbmatrix, binsearch, etc en straks hopelijk spotweb) en dan red ik het ook wel in een uur of 5 hoor. Wil ik iets per se 2 uur later zien dan zal ik het moeten doen met SD content maar hoe vaak komt dat nu voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Joster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:09:
[...]

Ik reageerde dan ook meer op:

[...]

Wat je zegt kan ik beamen, één NZB met die ordegrootte zorgt inderdaad voor lange verwerkingstijd. Maar zoals gezegd is dat voor mij niet echt een probleem, dat is in één nacht toch wel af. Wanneer ik vanavond per se een bepaalde film zou willen kijken kan ik hem nu aanzetten (nzbmatrix, binsearch, etc en straks hopelijk spotweb) en dan red ik het ook wel in een uur of 5 hoor. Wil ik iets per se 2 uur later zien dan zal ik het moeten doen met SD content maar hoe vaak komt dat nu voor...
True, maar ik vind het zo raar dat dat verschil er is (en mijn originele post was inexact verwoord, we hebben het over hetzelfde). En mensen die roepen "met je 411j mag je niet meer verwachten dan samba sharen en als je geluk hebt een liedje streamen" die helpen er niet aan. Bij mij werd het hoe langer hoe irritanter, aangezien de tussenpozen van downloaden groter en groter werden, en ik niet de dikste pijp in België liggen heb (haal zo ong 16 Mbps). Het mag van mij wat duren, maar als de management website niet op te roepen is wegens "busy doing nothing", dan irriteert dat mijn tweakersvingers wel :Y)

EDIT: nog eventjes fyi: 70 Gig gedowned sinds gisteren, waarvan 40 in één NZB (heel seizoen van één serie in HD, waarom moeilijk doen met verschillende NZBtjes bij een NZB search machine?). Noooo problem.

[ Voor 7% gewijzigd door DexterBelgium op 27-06-2011 11:42 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42
Speedfightserv schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:19:
ik heb VPN center geconfigureerd met OpenVPN.

Alleen als ik verbinding maak kan ik geen netwerk locaties bereiken.
Kheb de handleiding ook al doorzocht en gegoogled maar vind niet echt iets wat mij kan helpen.

ik krijg gewoon netjes een ip op mijn windows 7 pc. via openvpn ( een ip in de 10.8.0.0 reeks)
Mijn interne netwerk thuis zit in de 192.168 reeks. Zoals ik begreep uit de docu moet VPN center gewoon als een router werken.

zie ik wat over het hoofd?
heb mezelf rot gezocht maar uiteindelijk gevonden. je moet in windows 7 de client met administrator rechten starten

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
DexterBelgium schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:36:
[...]
EDIT: nog eventjes fyi: 70 Gig gedowned sinds gisteren, waarvan 40 in één NZB (heel seizoen van één serie in HD, waarom moeilijk doen met verschillende NZBtjes bij een NZB search machine?). Noooo problem.
Ik werk ook liever met één NZB. Echter zijn deze er soms niet (of niet de juiste) of moet ik wel gebruik maken van een NZB search machine wanneer ik op het werk ben bijvoorbeeld. Vandaar dat ik met Spotweb bezig ben nu.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:46
Brickman schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:29:
[...]

Dit lukt iedereen al met een DS met 128MB ram.
Dank
sverzijl schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:59:
[...]

De standaard 1GB is ruim voldoende. Ik draai SABnzbd, SickBeard, CouchPotato, mysql, spotweb, wordpress en photostation en nog steeds is er zo'n 650-700Mb over (wat dan normaal gesproken in gebruik is voor file-caching).
Dank, lijkt erop dat ik nog geen twee extra tientjes hoef uit te geven :-)
Wanneer heeft het zin om het geheugen uit te breiden. Als ik het lijstje van hierboven zie dan lijkt het dat je nooit 3GB nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Klein schopje voor mijn vragen.
Moby schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:33:
Ik kan heel misschien een 208 overkopen van een vriend. Deze zal alleen worden gebruikt voor series en films, geen kritische backups dus.

Ik heb al gevonden dat er 3TB schijven in kunnen, en 6TB is voorlopig ruim voldoende.

Mijn vraag is al vaker in het topic gesteld, maar daar ging het altijd over de 211. Is het mogelijk om met de 208 te downloaden/parren/rarren en tegelijk netjes te streamen naar mijn Boxee Box? Het maakt verder niet uit dat de snelheid van het downloaden/parren/rarren dan in stort, maar ik wil hem niet onderbreken elke keer als ik iets kijk. De 211 kan het wel, maar de 208 is alweer wat ouder.

Edit: en weet iemand misschien of de 208 volledig gebruik kan maken van een 40mbit verbinding met NZBget. Sabnzb zal ik niet aan beginnen aangezien die iets zwaarder is qua resources.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Moby schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:05:

[...]
Een DS208 lijkt niet te bestaan bij Synology.

Maar wel de:
- DS 207: 266MHz, 64 MB RAM
- DS 209: 1.2 GHz, 256 MB RAM
Product ondersteuning

Verder weet ik niet of renicing van samba of nfsd wat uitmaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Brickman op 27-06-2011 15:17 . Reden: Renicing info toegevoegd ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13
Klojum schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:03:
Soms heeft het downloadstation wel eens kuren, verschillende mensen hebben hierover geklaagd (zie synology-forums). Een (koude) herstart v/d NAS wil wel eens helpen. Zelf heb ik het ook wel eens gehad, maar toen stonden alle torrents in de wachtstand. De ene DS werkte wel, maar de andere weer niet.

Waar het probleem in zit, geen idee. Maar misschien dat er toch iets met de uPnP-acties scheefgaat bij het open-/dichtzetten van de poorten in de router.
Helaas zag ik je reactie wat later. Net de NAS een herstart cadeau gedaan (voor m'n gevoel de zoveelste), echter nu echt even een tijdje uit gelaten. Na 5 minuten weer aangezet en je raad het nooit...de torrents doen het weer. 8)7
Moby schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:05:

[...]
Heb zelf de 209 en die kan het prima aan. Download staat altijd (indien hij werkt..) volledig open, rond de 1,6MB. Verder stream ik dan via het bedrade netwerk HD-films (1080) naar m'n HTPC, dit werkt zonder horten of stoten.

[ Voor 19% gewijzigd door Niek_ op 27-06-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een zelf quote als aanvulling op mijn aanvulling
Ortep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:07:
Aanvulling:

Ik zie het net bij 5.2 Gig ook gebeuren. Bijna 30 seconden. Geen netwerk verkeer, het processor gebruik duikt van 85% naar 61% en het geheugen ging van 56% naar 61%. Wat staat hij dan te doen?

Bij 5.7 45 seconden. Processor terug naar 30%.
Ruim 16 Gig gedownload...de spikes zijn geen spikes meer maar volkomen stilstand, 2-3 minuten lang om de 4-5 miuten. Geen netwerk activiteit, processorbelasting zakt naar 5-10% geheugen gaat van 53% naar 60%.

Effectief is de snelheid gehalveerd en uit ervaring weet ik dat het dadelijk pauzes van meer dan 10-30 minuten gaan worden om de 2 minuten.

Dus als je goed kijkt staat hij in die tijd eigenlijk helemaal niets te doen behalve de schijf door te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ortep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:36:
Een zelf quote als aanvulling op mijn aanvulling

[...]

Ruim 16 Gig gedownload...de spikes zijn geen spikes meer maar volkomen stilstand, 2-3 minuten lang om de 4-5 miuten. Geen netwerk activiteit, processorbelasting zakt naar 5-10% geheugen gaat van 53% naar 60%.

Effectief is de snelheid gehalveerd en uit ervaring weet ik dat het dadelijk pauzes van meer dan 10-30 minuten gaan worden om de 2 minuten.

Dus als je goed kijkt staat hij in die tijd eigenlijk helemaal niets te doen behalve de schijf door te zagen.
Exact mijn ervaring. En ik snap dus NIET wat dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn 109 flikt datzelfde inderdaad, de schijf maakt overuren maar er gebeurd feitelijk niks (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DexterBelgium schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:48:
[...]

Exact mijn ervaring. En ik snap dus NIET wat dit veroorzaakt.
Heel frustrerend ja.
Het argument dat een 211j een langzame processor heeft en dat dat de oorzaak is klopt niet, Hij is maar voor een paar % belast. Het argument dat het geheugen te klein is in een 211j is onzin, het is nog voor ruim 35% leeg. Het is ook niet dat de nic overuren staat te maken, wan die staat op 0%

Ik heb de download afgebroken bij 17.5 Gig, De laatste pauze was al 7 minuten en hij werd steeds onhandelbaarder.

Het is ook niet zo dat heel sabnzbd zo geprogrammeerd is dat het te traag is om mijn 1 Mbit netwerk bij te houden want dan zou je het met een download van 5 Gig ook moeten hebben. Het is iets dat opbouwt en steeds erger wordt. Maar het wordt blijkbaar weer geflushed als hij klaar is met een NZB. Het is ook geen memory leak, want een restart van de hele server tijdens een download lost niets op. Dan zou je verwachten dat het wel weer een Gig of 8-9 goed zou gaan. Maar het gaat onmiddelijk mis als je al bij 15 was.
De oorzaak ligt in ieder geval in SABnzbd

[ Voor 31% gewijzigd door Ortep op 27-06-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Ik kan met mijn DS411+ prima nzb's van 40+gb binnenhalen met sab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Brickman schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:13:
[...]

Een DS208 lijkt niet te bestaan bij Synology.

Maar wel de:
- DS 207: 266MHz, 64 MB RAM
- DS 209: 1.2 GHz, 256 MB RAM
Product ondersteuning

Verder weet ik niet of renicing van samba of nfsd wat uitmaakt.
Je hebt gelijk, het is de 209, was even in de war. Dank je

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Striker2k2 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:12:
Ik kan met mijn DS411+ prima nzb's van 40+gb binnenhalen met sab
Wat is dan het verschil? De bottleneck lijkt hem te zitten in het storage systeem (want CPU, mem en netwerkgebruik gaan niet de pan uit op dat ogenblik), maar er is toch niets fundamenteel verschillend aan het IOsysteem van de 411+ tov de 411j?

Ik snap hem écht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
DexterBelgium schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:07:
[...]

Wat is dan het verschil? De bottleneck lijkt hem te zitten in het storage systeem (want CPU, mem en netwerkgebruik gaan niet de pan uit op dat ogenblik), maar er is toch niets fundamenteel verschillend aan het IOsysteem van de 411+ tov de 411j?

Ik snap hem écht niet.
DS411+IIDS411j
CPU:Intel Atom D525 1.8GHz x86 ProcessorMarvell Kirkwood mv6281 1.2Ghz ARM Processor
RAM:1 GB128 MB

Lijkt me toch een zeer groot verschil waarom de performance van de DS411+ II stukken beter presteert dan een budget DS411j.

Waarschijnlijk zal de DS411+II ook een beter I/O chip gebruiken. Echter is deze informatie nergens terug te vinden.

[edit]
Info van smallnetbuilder.com
DS411j:
The DSx11j hardware platform is a 1.2 GHz Marvell Kirkwood SoC (88F6281) with 128 MB RAM and 1 MB of flash. The single 10/100/1000 Ethernet port that supports jumbo frames up to 9KB is from a Marvell 88E1116R Gigabit Ethernet Controller.

DS411+II
I would have had to do some serious disassembly to remove the drive bay cage to get a clear photo of the board. But since the Atom D510 and companion NM10 (ICH6) device are covered by heatsinks, there wasn't much point. So I shot the photo below by just removing the bottom two drives.
I was able to ID most all of the key devices, including an Intel WG82574L Gigabit Ethernet Controller, Microchip PIC16F883 8 bit Microcontroller, and 128 MB USB flash module.

[ Voor 35% gewijzigd door Brickman op 27-06-2011 20:04 . Reden: Typo ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Brickman schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:49:
[...]

DS411+IIDS411j
CPU:Intel Atom D525 1.8GHz x86 ProcessorMarvell Kirkwood mv6281 1.2Ghz ARM Processor
RAM:1 GB128 MB

Lijkt me toch een zeer groot verschil waarom de performance van de DS411+ II stukken beter presteert dan een budget DS411j.
Het is een fors verschil ja, maar de performance wordt NIET gehinderd door de CPU, die staat nl met ongeveer 10% activiteit ongeveer met 2 vingers in zijn neus een beetje te nixen. Ook het veel kleinere geheugen is niet de bottleneck, want dat is bij lange na niet vol. Dat is maar voor 60% in gebruik en soms zelfs minder
.
Ik zou het volkomen begrijpen als het geheugen constant (of tijdens de spikes) voor 99% vol zat. Of als de CPU doorlopend 100% belast werd. maar dat is nu juist niet zo.

Ik ga nu denken aan dingen als: Andere processor->Andere compiler / libraries? Zitten daar soms forse verschillen/fouten in? Of is het weer een van die typische Linux dingen? Zo van alles kan, maar alles wordt ook op iedere machine anders gedaan zodat je vooral nooit een echte vergelijking kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:08

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Is het mogelijk om bepaalde mappen op de DS211j te synchroniseren met een aangesloten USB schijf? Dat was een beetje het idee toen ik 'm aanschafte, het idee komt van een mede tweaker, maar ik kan alleen opties vinden voor netwerk backup.

Of kan ik dat wellicht alleen doen door zelf een cronjob aan te maken? Weet nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg (vergelijken, alleen nieuwe bestanden kopieren etc.), maar dan heb ik in ieder geval weer een projectje om uit te zoeken :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Kaastosti schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:16:
Is het mogelijk om bepaalde mappen op de DS211j te synchroniseren met een aangesloten USB schijf? Dat was een beetje het idee toen ik 'm aanschafte, het idee komt van een mede tweaker, maar ik kan alleen opties vinden voor netwerk backup.

Of kan ik dat wellicht alleen doen door zelf een cronjob aan te maken? Weet nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg (vergelijken, alleen nieuwe bestanden kopieren etc.), maar dan heb ik in ieder geval weer een projectje om uit te zoeken :)
Ohja, dat was ook nog een doel van mij (vooral voor foto's en dergelijke..). Externe hdd leg ik dan mooi onder mijn bed na maandelijkse back-up en bij een eventuele brand is dat het 2e wat ik pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Ortep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:02:
[...]

Het is een fors verschil ja, maar de performance wordt NIET gehinderd door de CPU, die staat nl met ongeveer 10% activiteit ongeveer met 2 vingers in zijn neus een beetje te nixen. Ook het veel kleinere geheugen is niet de bottleneck, want dat is bij lange na niet vol. Dat is maar voor 60% in gebruik en soms zelfs minder
.
Ik zou het volkomen begrijpen als het geheugen constant (of tijdens de spikes) voor 99% vol zat. Of als de CPU doorlopend 100% belast werd. maar dat is nu juist niet zo.

Ik ga nu denken aan dingen als: Andere processor->Andere compiler / libraries? Zitten daar soms forse verschillen/fouten in? Of is het weer een van die typische Linux dingen? Zo van alles kan, maar alles wordt ook op iedere machine anders gedaan zodat je vooral nooit een echte vergelijking kan maken.
Aanvulling: heb nu sickbeard, couchpotato en NZBGet (met NZBGetWeb(+) ) lopen op mijn 411j, en het loopt als een speer. Maxt mijn (magere) internetconnectie, rarren/parren geen probleem, grote jobs geen probleem, loopt allemaal geweldig.

@brickman: Het is zo dat de processor minder is dan de niet-j versies, maar srsly, dat zou geen enkel verschil mogen maken voor het gebruik, je maakt me niet wijs dat je een dualcore 1.6ghz processor nodig hebt voor een NZB prog. Zeker niet als een ander NZBprog net hetzelfde zonder enige bottleneck doet. Ik hou het erop dat SABNZB de download files vooraf aanmaakt, en NZBGet maar terwijl hij ze aan het schrijven is, een optie die bij sommige file systems héél veel snelheid kan winnen, maar hier mss de boel om zeep helpt. In NZBGet kan je die optie aan of uit zetten, en staat die standaard uit.

Komaan jongens, zijn jullie vergeten dat we tien-vijftien jaar geleden ook al gewoon usenetten en zelfs p2pden met 300Mhz bakjes? Dat ging ook. Mijn Popcornhour (processor van niks) had OOK geen processor bottleneck. Dan afkomen met "jamaar, als je er een octocore Core27 tegenaangooit met 8TB RAM dan gaat SABNZB wel" betekent hoegenaamd niks. SABNZBD zou op de j versies gewoon moeten lopen, en het feit dat het dat niet doet wijst op een fout in de standaardinstellingen (bug), een programmeerfout (bug) of een raar effect van dat prog in combinatie met deze hardware (bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
wat mij opvalt is dat bij reviews voornamelijk read en write performances wordt gestrooid, maar dat het stukje SABNZBD wordt overgeslagen. (of in elk geval als de NAS zwaar belast wordt met PAR / RAR taken.)
natuurlijk is het geen standaard programma, maar feit is wel dat het veel gebruikt wordt en dus zou het niet misstaan tussen alle andere grafiekjes.

ik ben namelijk erg benieuwd wat de performanceverschillen zijn tussen mijn huidige 109 en z'n mogelijke opvolger, de 211+
of weet iemand een mooie site waar juist dit soort dingen worden vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
DexterBelgium schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:49:
[...]

Aanvulling: heb nu sickbeard, couchpotato en NZBGet (met NZBGetWeb(+) ) lopen op mijn 411j, en het loopt als een speer. Maxt mijn (magere) internetconnectie, rarren/parren geen probleem, grote jobs geen probleem, loopt allemaal geweldig.
Ik wil ook de 411j aanschaffen. Daarom ben ik benieuwd of je grote BluRay iso's (tot 40GB) zonder haperen kunt streamen als NZBGet draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dus voor een aantal van jullie zijn de bugs in SAB dusdanig groot dat NZBget de uitkomst is. Ik heb er zoals gezegd nu weinig last van maar het kan een optie zijn / worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Nerdwebber schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:43:
[...]

Ik wil ook de 411j aanschaffen. Daarom ben ik benieuwd of je grote BluRay iso's (tot 40GB) zonder haperen kunt streamen als NZBGet draait?
Nog niet geprobeerd want ik ben mijn media-library nog aan het opbouwen. Heb trouwens niet echt dergelijke Iso's in de planning staan, want als je er zo mee gaat morsen is zelfs de 5.2 TB die ik nu heb zo op. Zal mss is kijken of ik iets 1080p's kan teststreamen één van deze dagen. Hoe wil je het gestreamed zien btw? Upnp achtig of gewoon samba share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Joster schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:49:
Dus voor een aantal van jullie zijn de bugs in SAB dusdanig groot dat NZBget de uitkomst is. Ik heb er zoals gezegd nu weinig last van maar het kan een optie zijn / worden natuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat de SAB problemen me zelden storen. Ze verbazen me wel, het is gewoon iets waarvan ik het waarom graag wil weten. Ik heb geen behoefte aan blu-rays en dergelijke. En tot aan 12-15 Gig is het draagbaar. Tussen 15-20 is het lastig maar te doen, zeker als je zegt: ik zit er niet op te wachten en morgen is het wel klaar. Vanaf 25 Gig duurt het 24 uur en dan gaat het andere dingen storen. Dus dat doe maar zelden. Maar je kan hem op low priority zetten en dan gaat de rest er gewoon 'langs'
De ene keer per maand dat ik bv een 40 Gig grote verzameling binnen moet halen gebruik ik gewoon een desktop met Newsbin Pro dat ik ooit gekocht heb. Dat kan alles zonder problemen aan.

SAB gebruik ik voor het standaard geneuzel op de achtergrond. Ik zie het graag opgelost, maar het is geen reden om te gaan knoeien met Linux ellende.

Vergelijk het maar met een auto om boodschappen te doen. Daar kom je met de kleinste al uit. Voor 15 kuub zand laat ik wel een vrachtwagen komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 28-06-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Kaastosti schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:16:
kijk eens bij links boven op de pijl te klikken ( ken zo even niet de benaming) en dan te kiezen voor Backup maken of terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

DrakeNL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:40:
[...]
kijk eens bij links boven op de pijl te klikken ( ken zo even niet de benaming) en dan te kiezen voor Backup maken of terugzetten.
Daar vind ik dus wel mogelijkheden voor het backuppen naar een netwerklocatie, of het kopieren van data van een extern apparaat naar de NAS, maar niet het periodiek backuppen _naar_ een extern apparaat.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
DexterBelgium schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:10:
[...]

Nog niet geprobeerd want ik ben mijn media-library nog aan het opbouwen. Heb trouwens niet echt dergelijke Iso's in de planning staan, want als je er zo mee gaat morsen is zelfs de 5.2 TB die ik nu heb zo op. Zal mss is kijken of ik iets 1080p's kan teststreamen één van deze dagen. Hoe wil je het gestreamed zien btw? Upnp achtig of gewoon samba share?
De 410 met 4x2TB die ik hier al heb staan is inderdaad bijna vol. Dus vandaar dat ik overweeg een 411j erbij te nemen.
Ik stream met mijn mijn Dune Prime via nfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Kaastosti schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:24:
[...]

Daar vind ik dus wel mogelijkheden voor het backuppen naar een netwerklocatie, of het kopieren van data van een extern apparaat naar de NAS, maar niet het periodiek backuppen _naar_ een extern apparaat.
Gewoon een rsync commando instellen in een cronjob, dan ben je er ook.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

ZaZ schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:44:
[...]

Gewoon een rsync commando instellen in een cronjob, dan ben je er ook.
Dat lijkt inderdaad precies wat ik nodig heb! Behalve dan wellicht dat ik lees dat dit gaat over een client/server setup, terwijl ik het hier heb over een losse USB schijf zonder eigen systeem. In ieder geval de moeite om de specificaties door te lezen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Kaastosti op 28-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Bij Saturn in Utrecht is de DS211J met 4TB opslag in de aanbieding, maar weet iemand toevallig welke HDD's er dan in zitten?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Kaastosti schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:54:
[...]

Dat lijkt inderdaad precies wat ik nodig heb! Behalve dan wellicht dat ik lees dat dit gaat over een client/server setup, terwijl ik het hier heb over een losse USB schijf zonder eigen systeem. In ieder geval de moeite om de specificaties door te lezen :)
Rsync kan ook gewoon lokale backups/syncing verzorgen, dus die specificaties moet je idd eens doorlezen, je zal wsl zien dat het perfect is wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
SanderF1 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:57:
Bij Saturn in Utrecht is de DS211J met 4TB opslag in de aanbieding, maar weet iemand toevallig welke HDD's er dan in zitten?
2 bay daarom staat er een 2 in de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Dat snapte ik al ;) De aanbieding is een NAS inclusief (reeds ingebouwde?) hdd's - maar welke hdd's zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SanderF1 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:02:
Dat snapte ik al ;) De aanbieding is een NAS inclusief (reeds ingebouwde?) hdd's - maar welke hdd's zijn dat dan?
Dat zullen ze waarschijnlijk zelf niet eens weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Mhm...iemand toevallig in de buurt daar? Maar zie nu dat de aanbieding eigenlijk helemaal niet zo geweldig is, via diverse sites krijg je een 4TB combi voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
wat vragen ze voor die combi-set dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

rsync is geniaal!

Voor de mensen die ook nog een backup naar bijv. usb schijf willen maken:
code:
1
rsync -azvr /folder/source/ /usb/target >> /home/root/rsync.log

Maakt een kopie van alle bestanden en mappen onder /folder/source/ naar /usb/target en schrijft de resultaten in een logfile /home/root/rsync.log.

Als je dit in de crontab zet, wordt deze zo vaak uitgevoerd als je zelf wilt. Ben er nu mee aan het spelen in een virtuele linux omgeving, maar het werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 15-09 20:32
eggda schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:08:
[...]

Ik ben overgestapt op Transmission na veel geouwehoer met downloadstation, nooit meer problemen en ook minder systeem resources, dus werkt ook op een J
Sinds DSM 3.1 gebruikt downloadstation intern ook Transmission, werkt inderdaad een stuk sneller en fijner. Bovendien werken de rss-feeds nu ook fatsoenlijk. Ik haal volgens meestal tussen de 1 en 3 MB/s op mijn 210j. Het enige nadeel dat ik nu nog heb is dat showrss/eztv niet alle series die ik volg als 720p heeft en de rss-feed van de piratenbaai er al 2 weken uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
shameete schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:32:
wat vragen ze voor die combi-set dan?
Bij redcoon:

Synology DS211J & 2x Samsung 2TB €297,00
Synology DS211 & 2x Samsung 2TB €361,00

:update:
Saturn Utrecht:
Synology DS211J & 2x Samsung 2TB €349,00
Toch een negatief verschil van €52 euro ;)

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Een optie die ik nog niet in downloadstation heb gevonden is het veranderen van de download volgorde. Als ik vijf bestanden heb staan, is m'n enige mogelijkheid overstappen op handmatig starten. Ik kan niet makkelijk (zoals bijv. in Spotnet) een bestand eerder in de rij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je sabnzbd gebruikt kan je ook met spotnet direct downloaden op je syno.
Gewoon je API key uit je sab settings naar de config.xml van spotnet kopieeren en je poort goedzetten.
Dan is de downloadknop in spotnet meteen downloaden op je syno.
Je kan dan gewoon daarna spotnet weer uitgooien of je laptop/computer uitgooien en je downloads gaan verder.
Ook kan je als je wil achteraf de volgorde wijzigen van je downloads dacht ik.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ZaZ schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:17:
Als je sabnzbd gebruikt kan je ook met spotnet direct downloaden op je syno.
Gewoon je API key uit je sab settings naar de config.xml van spotnet kopieeren en je poort goedzetten.
Dan is de downloadknop in spotnet meteen downloaden op je syno.
Je kan dan gewoon daarna spotnet weer uitgooien of je laptop/computer uitgooien en je downloads gaan verder.
Ook kan je als je wil achteraf de volgorde wijzigen van je downloads dacht ik.
En als je daartussen nog HandleNZB zet kan je ook nog de gewenste categorie (voor in SAB) en nzb naam ingeven ;)

Ik ga het op spotweb proberen te gooien, dan hoeft mijn laptop niet eens meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Kaastosti schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:35:
rsync is geniaal!

Voor de mensen die ook nog een backup naar bijv. usb schijf willen maken:
code:
1
rsync -azvr /folder/source/ /usb/target >> /home/root/rsync.log

Maakt een kopie van alle bestanden en mappen onder /folder/source/ naar /usb/target en schrijft de resultaten in een logfile /home/root/rsync.log.

Als je dit in de crontab zet, wordt deze zo vaak uitgevoerd als je zelf wilt. Ben er nu mee aan het spelen in een virtuele linux omgeving, maar het werkt als een zonnetje :)
Ik zal vanavond toch eens kijken of het niet via de "normale" manier kan. Ik had er al wel even naar gekeken maar niet echt in verdiept. Kan het liggen aan de verschillende DSen die we hebben? Zelf ik heb een DS1511+ en als ik het goed gelezen had heb jij een DS211j?

edit
Net gekeken en mij lukt het om via de wizzard in de webinterface een backup te maken van bestanden die op mijn DS1511+ naar een USB hard disk

[ Voor 14% gewijzigd door DrakeNL op 10-07-2011 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@drakeNL: Precies!, via de Local Backup User Interface is het veel makkelijker om naar USB een backup te maken. Dan moet je niet met rsync gaan lopen kloten. Dat is ook veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:47:
@drakeNL: Precies!, via de Local Backup User Interface is het veel makkelijker om naar USB een backup te maken. Dan moet je niet met rsync gaan lopen kloten. Dat is ook veel langzamer.
Maar kun je daar ook een planning/schema voor aangeven. Dat heb ik namelijk nog niet kunnen vinden, je moet altijd handmatig de backup triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Welke als ik zo vrij mag zijn ?

Ben nog beetje huiverig voor redcoon, slechte dingen gehoord van collega's maar recensies vallen best mee.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 28-06-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Arggggghhh.

Ben sinds gister weer eens aan de slag gegaan met mijn diskstation (ds110j), enige waar ik hem af en toe voor gebruikte waren nzbtjes downloaden die ik niet meteen nodig had; aangezien ik de parity checks niet uit kon zetten in sabnzbd duurde het veel te lang voordat het eindelijk eens klaar was.

Omdat studie nu weer even over is ben ik me meer aan het verdiepen in de mogelijkheden van me DS, maar wilde eerst de update van 3.1 eens doen. Lukte eerder ook al niet.

Nu heb ik de update via DownloadStation rechtstreeks op de nas gedownload (zit momenteel nog op 3.0), en toen kwam ergernis nummer 1: als je bij DSM updaten een bestand moet selecteren dan gaat dit via de windows bestandsselectie interface (weet geen betere benaming). Wat een logica! Waarom is er geen optie om een bestand van de nas te selecteren? :F Kan uiteindelijk wel via netwerkshare in Deze Computer, maar toch..

Enfin, bestand geselecteerd, vervolgens gaat de Gnome interface op "Bezig met overdragen van gegevens naar de server. Even geduld.." Als ik ergens een hekel aan heb is het wachten zonder enige indicatie van wat er gebeurt, en hij is nu al anderhalf uur 'bezig' zonder dat dit bericht verdwijnt. Bovendien is de status LED van de DS sinds een halfuur uitgegaan ten teken dat er geen moer meer gebeurt (?), ook de hdd led is uit, alleen de Lan led is nog aan en knippert heel af en toe.

Que pasa? }:O

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
DyStiC schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:26:
[...]

Maar kun je daar ook een planning/schema voor aangeven. Dat heb ik namelijk nog niet kunnen vinden, je moet altijd handmatig de backup triggeren.
zover ik weet kun je dat instellen in de wizzard die je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Nou, heb het maar afgebroken de sessie van net. Nu proberen 3.1 te uploaden vanaf pc, en NetMet aangezet om te kijken wanneer hij klaar was met het uploaden van het bestand. Ondanks dat ik momenteel met 5mB/s vanaf me laptop naar de nas kan transferen via het netwerk ging dit met 150kB/s. En precies wanneer hij klaar was kwam er in het Gnome scherm de melding "de verbinding is vervallen" :'( en krijg nu ook al deze melding http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=111&t=21859, dus kennelijk is er iets aan de hand met de IP toewijzing..

edit: right, opeens viel de verbinding in gnome weg, en piepte de DS tegelijkertijd eenmalig. Ik opnieuw inloggen, staat er rechtsonder in beeld "Synology DSM 3.1" :X Het is dus gelukt, maar vraag niet hoe :D

[ Voor 16% gewijzigd door Murk op 28-06-2011 22:44 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
DyStiC schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:26:
[...]

Heb hier gewoon een planning draaien voor backup naar een usb schijf.
Is gewoon te vinden in diezelfde wizard, supermakkelijk.
1x per week een incremental backup van de volledige nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Hebben jullie voor het in gebruik nemen van de NAS nog speciale tests uitgevoerde met de HDD's die erin gaan? Ik ben benieuwd of de interne SMART tests van Synology voldoen (heb van de week een 1511+ gehaald) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
schumi2004 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Ben nog beetje huiverig voor redcoon, slechte dingen gehoord van collega's maar recensies vallen best mee.
De DS211J :) Ik ben afgegaan op de recensies en die zijn zoals je al aanhaalt niet zo slecht :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

DrakeNL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:58:
[...]

Ik zal vanavond toch eens kijken of het niet via de "normale" manier kan. Ik had er al wel even naar gekeken maar niet echt in verdiept. Kan het liggen aan de verschillende DSen die we hebben? Zelf ik heb een DS1511+ en als ik het goed gelezen had heb jij een DS211j?

edit
Net gekeken en mij lukt het om via de wizzard in de webinterface een backup te maken van bestanden die op mijn DS1511+ naar een USB hard disk
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, hij staat bij mij nu ook te kopieren! Die backup optie heb je inderdaad wel direct in het menu, maar niet via Control Panel. Daar was ik me een beetje blind op aan het staren. Thx! Ik word met de dag blijer met het apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Oesie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:01:
Hebben jullie voor het in gebruik nemen van de NAS nog speciale tests uitgevoerde met de HDD's die erin gaan? Ik ben benieuwd of de interne SMART tests van Synology voldoen (heb van de week een 1511+ gehaald) :)
mja, defecte schijven krijg je toch tijdens gebruik, zelden van te voren...
de SMART functie is leuk, maar voldoet lang niet altijd, uitval voorspellen lukt gewoon niet.(zeker niet in geval van bad sectors)

ik heb een map op m'n NAS die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen, zodra ik iets met die map wil doen schiet de NAS in de stress en krijg ik de melding dat het volume1 is gecrasht.
en vervolgens is het volume onbereikbaar geworden, de NAS is dan nog wel te benaderen, maar de schijf niet.
vervolgens start ik de NAS opnieuw op en dan is alles weer goed, tot ik weer wat met die map wil doen.

in de map zit 1 rar bestand waar ik ook niks mee mag doen, geen vreemde bestandstekens zoals é erin ofzo.

iemand hier ervaring mee? m'n laatste optie is schijf uit de nas en die even in een linux doos aansluiten, maar ik ben bang dat na die actie de schijf niet meer door de NAS word geaccepteerd en opnieuw wil gaan formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kun je dat bestand ook niet via SSH verwijderen? Dus zonder de hele interface er omheen? Moet toch mogelijk zijn om heel basic iets te verwijderen zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
shameete schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:58:
[...]

mja, defecte schijven krijg je toch tijdens gebruik, zelden van te voren...
de SMART functie is leuk, maar voldoet lang niet altijd, uitval voorspellen lukt gewoon niet.(zeker niet in geval van bad sectors)
Dat is waar... vaak begeven 'rotte' schijven zich vrij snel toch? Ga er maar vanuit dat ze goed zijn. Uiteraard wel nog een backup van de bestanden die nooit verloren mogen gaan mochten er twee schijven tegelijkertijd of iets anders met de NAS gebeuren.

Dan nu tijd om het ding in te richten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat hoeft niet, ze kunnen altijd omvallen natuurlijk.. maar vaak is bad sectors de oorzaak van een defecte schijf.
zelden de electronica (ik heb ze wel gehad, de IBM deskstar schijven bijv.)
Kaastosti schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:25:
Kun je dat bestand ook niet via SSH verwijderen? Dus zonder de hele interface er omheen? Moet toch mogelijk zijn om heel basic iets te verwijderen zou je zeggen.
nope, niet via SSH, niet via de webinterface, niet via een mapped drive.
zodra ik iets probeer begint de NAS te piepen en krijg ik de melding dat volume1 is gecrasht.
SABhelper (map staat in de 'download' folder) kan er ook niets mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 29-06-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Murk schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:26:
Nu heb ik de update via DownloadStation rechtstreeks op de nas gedownload (zit momenteel nog op 3.0), en toen kwam ergernis nummer 1: als je bij DSM updaten een bestand moet selecteren dan gaat dit via de windows bestandsselectie interface (weet geen betere benaming). Wat een logica! Waarom is er geen optie om een bestand van de nas te selecteren? :F Kan uiteindelijk wel via netwerkshare in Deze Computer, maar toch..
Vanaf 3.1 zit er een optie in dat DiskStation zichzelf (via internet) kan updaten. Kennelijk kan het dus wel, maar zelf heb ik dat nog niet geprobeerd.

Ik had het zelf onlangs ook aan de hand: via Ubuntu de update-file geselecteerd die dan weer op de te upgraden NAS zelf stond. De NAS stond na een kort tijdje vast, en na een hardhandige reboot bleek de update nog niet te zijn doorgevoerd. Bij het updaten via een externe update-file ging alles wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

shameete schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:48:
zodra ik iets probeer begint de NAS te piepen en krijg ik de melding dat volume1 is gecrasht.
Als het niet linksom kan dan misschien rechtsom... Misschien een idee om je download map te backuppen (behalve die rotte map natuurlijk) en dan je hele downloadmap wegmikken?
Zal waarschijnlijk ook niet werken, maar is wellicht het proberen waard.

[ Voor 14% gewijzigd door ZaZ op 29-06-2011 12:42 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

shameete schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:48:

Dit zul je vast wel gelezen hebben, maar voor de zekerheid: http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=118

Ik heb gister geprobeerd om een SSL certificaat aan te maken (met deze tutorial), maar toen ik erachter kwam dat je een echt domein moet hebben om te valideren bij StartSSL besloot ik om dan maar geen beveiligde verbinding te hebben. Is dat echt een vereiste om je certificaat geldig te kunnen maken? Of is er een omweg waar ik niet van af weet.

Voordat ik die tut probeerde had ik deze how-to ook al gevolgd, maar op het eind bleek het certificaat niet te importeren in firefox omdat er nergens iets van een PCKS12 bestand was aangemaakt tijdens het proces.

[ Voor 6% gewijzigd door Murk op 29-06-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ZaZ schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:42:
[...]

Als het niet linksom kan dan misschien rechtsom... Misschien een idee om je download map te backuppen (behalve die rotte map natuurlijk) en dan je hele downloadmap wegmikken?
Zal waarschijnlijk ook niet werken, maar is wellicht het proberen waard.
heb ik ook geprobeerd, heb de gehele downloads map proberen weg te gooien, zelfde gezeik.
hernoemen lukte wel, dus de oude downloadmap heet nu 'magwegkannietweg' en heb een nieuwe downloadmap aangemaakt.. dit ging niet in 1x goed want zelf aanmaken betekend een stuiterende sabnzbd.
oftewel in sabnzbd een nieuwe map aangeven en hij maakt dan zelf de map daadwerkelijk aan.
zal ongetwijfeld een rechtenkwestie zijn.
Murk schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:33:
[...]

Dit zul je vast wel gelezen hebben, maar voor de zekerheid: http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=118
had ik inderdaad gelezen, maar dat is het beide ook niet.

ik vrees dat de enige oplossing is dat ik 'm even aan een linux bak hang, of in elk geval iets wat ext aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon eerst een image van je schijf trekken.
Dan kan je iig altijd weer terug als je iets verkloot.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
De DS211J plus 2x 2TB Samsung Eco Green is vanochtend keurig op kantoor geleverd. Eergister om 16:00 oid besteld bij Redcoon :)

* ephymerous gaat er vanavond eens thuis mee spelen

/edit
Ik kan zo niet terug vinden of er een UPS is aangesloten. Iemand hier met een goedkope oplossing?

[ Voor 46% gewijzigd door ephymerous op 30-06-2011 12:26 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Begrijp ik dat goed? Verwacht je dat een nas een ingebouwde UPS heeft?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
schumi2004 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Redcoon = Mediamarkt
Media-Saturn, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, heeft aangekondigd dat het Redcoon overneemt. Met de acquisitie krijgt Media-Saturn een van Europa's grootste online-retailer voor consumentenelektronica in handen.

Redcoon logoWelk bedrag Media-Saturn voor Redcoon heeft betaald, is door de Duitse retailer niet bekend gemaakt. Voor de overname moet nog wel goedkeuring van de mededingingsautoriteiten worden verkregen. Over mogelijke plannen van Media-Saturn om Redcoon over te nemen, gingen al langer geruchten de ronde.

Media-Saturn stelt dat het met de inlijving van de online webwinkel een 'duale strategie' kan volgen. Redcoon zou zijn eigen commerciële koers binnen het concern kunnen blijven volgen en tevens de online activiteiten van Media Markt en Saturn voor zijn rekening moeten nemen. Ook zou Redcoon kunnen blijven concurreren met de winkels van Media Markt en Saturn.

Redcoon, dat in 2003 in de Duitse plaats Aschaffenburg werd opgericht door een voormalig Media Markt-werknemer, is in de loop der jaren uitgegroeid tot een grote speler in de online verkoop van consumentenelektronica. De webwinkel is actief in tien Europese landen, waaronder Nederland en België, en telt 485 werknemers. Redcoon zegt meer dan 24.000 verschillende producten in zijn portfolio te hebben, waaronder consumentenelektronica, computers en mobieltjes.

[ Voor 70% gewijzigd door Mektheb op 30-06-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 19:03
ephymerous schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:25:
De DS211J plus 2x 2TB Samsung Eco Green is vanochtend keurig op kantoor geleverd. Eergister om 16:00 oid besteld bij Redcoon :)

/edit
Ik kan zo niet terug vinden of er een UPS is aangesloten. Iemand hier met een goedkope oplossing?
viola:
http://shop.conrad.nl/com...-power-supply/974847.html

Ik heb deze UPS op mijn 1511+, werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Mech-Warrior op 30-06-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

/edit
En werken je harde schijven? :P

Ik moet nog even geduld hebben helaas vanwege PP betaling, status is in behandeling verzendafdeling.

Betalen via PP ging wel vlot maar kost je tevens ook iets extra's en je wordt benadeeld in levertijd.

@Mektheb
Misschien had ik mijn opmerking anders moeten formuleren, ik bedoelde de leverende partij GLS. Hoor daar geen fantastische verhalen over.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 30-06-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium

/edit
Ik heb er bijvoorbeeld een heel simpele UPS (MGE Protection Center 675) die via USB kan worden aangesloten ophangen; de Synology rapporteert correct de status en kan worden ingesteld om af te sluiten/safe mode te gaan onder bepaalde drempels

[ Voor 8% gewijzigd door DexterBelgium op 30-06-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hoe krijg ik simpelweg een plaatje getoond op een webpagina op mijn nas? Moet ik daarvoor speciaal photo station ook nog eens enablen of moet dit via webstation kunnen? Plaatje wordt niet weergegeven, alleen zo'n icoontje dat afbeelding niet geladen kon worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hij is dan welliswaar nog niet binnen (NAS) maar was benieuwd of iemand YAMJ draaiend heeft op zijn NAS en of dit een beetje fatsoenlijk te installeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

Royz

Kleurenblind!!

schumi2004 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:03:
Hij is dan welliswaar nog niet binnen (NAS) maar was benieuwd of iemand YAMJ draaiend heeft op zijn NAS en of dit een beetje fatsoenlijk te installeren is?
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... doe het nog nu handmatig eigenlijk

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Mooi om wat suggesties voor UPSen te zien. Ik ga daar binnenkort ook maar een van bestellen. Die dingen beschermen ook tegen blikseminslag?
schumi2004 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:47:
[...]

En werken je harde schijven? :P

Ik moet nog even geduld hebben helaas vanwege PP betaling, status is in behandeling verzendafdeling.

Betalen via PP ging wel vlot maar kost je tevens ook iets extra's en je wordt benadeeld in levertijd.

@Mektheb
Misschien had ik mijn opmerking anders moeten formuleren, ik bedoelde de leverende partij GLS. Hoor daar geen fantastische verhalen over.
Hehe geen idee... ik heb ze er in de pauze even ingezet. Vanavond ga ik dat thuis bekijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 30-06-2011 16:26 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Niet om nu de Grote Boze Wolf te spelen, want het dringt nu ook pas een beetje bij mij door. Het gaat om de steeds tragere lees- en schrijfsnelheden van mijn DS209+.

Ik heb nu een jaar een DS209+ draaien met daarin een tweetal Samsung F4 HD204UI schijven, in RAID-0. Aanvankelijk leek alles prima te draaien met goede doorvoersnelheden.

Maar ondertussen is de snelheid stukje bij beetje flink ingekakt naar zo'n 15-20MB/s, waar dat eerst 40-60MB/s was (het RAIDvolume is nu voor 86% gevuld, zijnde 3.1TB v/d 3.57TB).

Inmiddels ben ik op dit helpdeskartikeltje van Western Digital gestuit waarin HET verschil uit de doeken gedaan wordt tussen consumentenschijven en enterprise RAID-schijven. Ik heb een vermoeden dat dit euvel ook voor de Samsung hardeschijven geldt. En dat de meeste populaire consumentenschijven dus eigenlijk ongeschikt zijn voor RAID-omgevingen als in een Synology NAS. En dus ook voor een QNap en alle andere NAS-merken.

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1397

Wie kan mij bevestigen dat de steeds tragere doorvoersnelheid van m'n HD204UI's aan dit fenomeen te wijten is? S.M.A.R.T. toont geen fouten, en de DS209+ blijft vooralsnog gewoon doorsukkelen.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook 5 Samsung F4 HD204UI schijven in een DS1511+ in JBOD opstelling. Ik ervaar ook tragere doorvoersnelheden. Ik denk echter niet dat dit ligt aan het TLER issue wat beschreven is op de site van Western Digital. Ik denk dat het ergens anders aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een DS209 met ook een HD204U schijf er in.
Maar ook een WD10EAVS. Aparte volumes. dus geen Raid.
Ik merk ook dat de lees/schrijfsnelheid niet optimaal is. Bij bestanden overzetten van mijn Win7 PC naar de NAS en vice versa kom ik uit op ongeveer 20-30MB/s. Het maakt dan niet uit of ik naar de Samsung of de WD lees/schrijf.
Alles bedraad aangesloten met een gigabyte switch. Spelen met jumboframes geeft weinig tot geen verbetering.
De schijven moeten toch sneller kunnen?

Verder staat mijn 209 grootste gedeelte van de dag uit tijdens slaap en werk.

Ik zelf vermoed dat sinds DSM 3.0 de hdd prestaties zwaar tegenvallen. Het CPU en geheugengebruik zijn de bottleneck niet hier.
Maar wat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nu er hier toch over RAID0 en JBOD gesproken wordt het volgende.

Wat zou jullie advies zijn bij het maken van volume? RAID0 of JBOD?

Hier staat het best leuk uitgelegd en als ik dan ga kijken naar wat mijn inziens het meeste oplevert bij uitval van 1 dan is JBOD denk het beste echter ben ik benieuwd naar jullie mening/onderbouwing.

source: http://www.synology-forum...ic.php?f=25&t=6174#p27645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Je moet toch ook 2 aparte volumes kunnen aanmaken (1tje per schijf), i.p.v. via JBOD 1 virtuele schijf/volume te maken? Dan is het gewoon iedere schijf voor zichzelf als er iets misgaat. Want via JBOD zijn de twee schijven toch nog ergens aan elkaar gekoppeld, lijkt me. Ik ga eens proberen om 2 volumes te bouwen, wie weet hoe de snelheid dan is en blijft.

Of komen de tragere snelheden dan toch door de Synology firmware, die in de loop der tijd kennelijk niet meer optimaal is? Terugschakelen naar een oudere firmware is niet onmogelijk, maar er is dan weer een kans op geen ondersteuning voor schijven van 1,5GB of hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:44:
Ik heb zelf een DS209 met ook een HD204U schijf er in.
Maar ook een WD10EAVS. Aparte volumes. dus geen Raid.
Ik merk ook dat de lees/schrijfsnelheid niet optimaal is. Bij bestanden overzetten van mijn Win7 PC naar de NAS en vice versa kom ik uit op ongeveer 20-30MB/s. Het maakt dan niet uit of ik naar de Samsung of de WD lees/schrijf.
Alles bedraad aangesloten met een gigabyte switch. Spelen met jumboframes geeft weinig tot geen verbetering.
De schijven moeten toch sneller kunnen?
Het meeste gekopieer doe ik met Ubuntu m.b.v. NFS. Dat heeft minder overhead en is normaliter sneller dan SMB (Windows) kopieeracties. Jumboframes hebben op mijn netwerk ook geen enkel positief effect.

Af en toe schiet de DS209+ wel weer eens door naar de 40MB/s, maar soms hikt-ie een 1 of meer seconden om daarna weer verder te gaan met kopieren. Het vreemde is dat het ook lijkt alsof het soort (video)bestand uitmaakt qua kopieersnelheid: FullHD mkv's gaan sneller dan simpele avi's.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
De Samsung schijven werken perfect. De boel opzetten is tot dusverre eenvoudig :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:48
Heeft iemand Spotweb draaiend op zijn DS211 gekregen via een tutorial? Ik gebruik nu de handleiding in de TS van deel 2. Maar daar loop ik al vast bij stap 1. Telnetten naar de DS211 lukt nog wel maar die bootstrap.......

Ben ook een enorme beginner qua Linux maar ik kan me niet voorstellen dat er ergens geen handleiding is die dit stap voor stap uitlegd. (Kan hem helaas alleen niet vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15:24
Frank7 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:44:
Nu het toch gaat over de slaapstand....
Mijn 211+ gaat niet meer automatisch in de slaapstand, ondanks dat de HDD-slaapstand onveranderd is ingesteld op 20 min. Ook niet als de pc uit staat. Eerder was dit geen probleem.

Heb dsm 3.1-1742 geinstalleerd, met daarop niet een nzb-programma.. Afsluiten op de ingestelde tijd gebeurt wel.

Enig idee hoe ik de hdd's weer automatisch in de slaapstand krijg?
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem ( eigenlijk sinds ik de Nas via DSM op een andere pc binnen mijn netwerk heb benaderd). Ofwel lees ik er over maar volgens mij heeft niemand op deze post gereageerd, iemand ondertussen enig idee. Dsm is up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 09:08
Setup:

Synology 411+
DSM 3.1-1742
Plugins: SABnzbd, Sickbeard, VPN

Sinds de update naar DSM 3.1-1742 zit ik met volgend probleem.

Een aantal uur na opstart loopt het geheugen van de synology 411+ bijna vol. De synology blijft wel werken, maar vertraagt toch duidelijk (50% lagere downloadsnelheden en tragere respons).

De service s2s_monitor is de boosdoener met 750 000 kB aan geheugengebruik. Google leert me dat de service te maken heeft met de gedeelde mapsynchronisatie, maar die optie is bij mij uitgeschakeld.

Heeft iemand anders ervaring met deze s2s_monitor en zijn vele geheugengebruik? Wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

__R__ schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:31:
Heeft iemand Spotweb draaiend op zijn DS211 gekregen via een tutorial? Ik gebruik nu de handleiding in de TS van deel 2. Maar daar loop ik al vast bij stap 1. Telnetten naar de DS211 lukt nog wel maar die bootstrap.......

Ben ook een enorme beginner qua Linux maar ik kan me niet voorstellen dat er ergens geen handleiding is die dit stap voor stap uitlegd. (Kan hem helaas alleen niet vinden.)
ik ben ook een noob op dit gebied, maar er staat toch een tutorial van bootstrap naar de officiele synology website? Zo is het bij mij gelukt iig.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:48
Zit ook te zoeken naar een UPS voor mijn DS1511+, en jou genoemde lijkt me wel wat.
2 vraagjes:
Sluit de DS1511+ aangeloten op de UPS ook automatisch af bij langere stroomuitval?
en gaat de NAS ook automatisch waar opstarten als de stroom terug is?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 22:55
Een UPS is ideaal soms. We zijn thuis aan het verbouwen en regelmatig valt het strroom even uit voor overbelasting. Ik ga ook maar een UPS bestellen. Zag hem hier nog iets goedkoper: http://www.redcoon.nl/ind...066/cid/9010/refId/tweak/
Had ergens gelezen dat een 1 bay synology uit de x11 serie er ongeveer 37 minuten op kan teren. Weet niet zeker meer of het nu 37 min was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
Binnetie schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:26:
Een UPS is ideaal soms. We zijn thuis aan het verbouwen en regelmatig valt het strroom even uit voor overbelasting. Ik ga ook maar een UPS bestellen. Zag hem hier nog iets goedkoper: http://www.redcoon.nl/ind...066/cid/9010/refId/tweak/
Had ergens gelezen dat een 1 bay synology uit de x11 serie er ongeveer 37 minuten op kan teren. Weet niet zeker meer of het nu 37 min was.
Ik mag hopen dat een 1 bay NAS het wel wat langer redt op die UPS. Volgens de link haalt dat ding 18 minuten bij 105W. Een 1 bay NAS in idle (geen netwerk door stroomuitval neem ik aan) verbruikt echt geen 50W. Eerder iets van 15-20W.

[ Voor 0% gewijzigd door Crahsystor op 01-07-2011 12:54 . Reden: Typo's ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
BazerK schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:15:
[...]

Zit ook te zoeken naar een UPS voor mijn DS1511+, en jou genoemde lijkt me wel wat.
2 vraagjes:
Sluit de DS1511+ aangeloten op de UPS ook automatisch af bij langere stroomuitval?
en gaat de NAS ook automatisch waar opstarten als de stroom terug is?
Ja en ja, als je het maar inregeld! Mijn nas (DS410) blijft +/- 25 min draaien (APC 650VA) en gaat dan gracefull shutdown, en met stroom er op start ie weer (en krijg je mail dat ie het weer is gaan doen)

Afgelopen week met de bliksem, korte storing en nas bleef netjes goed werken :D

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:48
N3oC schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:14:
[...]
Ja en ja, als je het maar inregeld! Mijn nas (DS410) blijft +/- 25 min draaien (APC 650VA) en gaat dan gracefull shutdown, en met stroom er op start ie weer (en krijg je mail dat ie het weer is gaan doen)

Afgelopen week met de bliksem, korte storing en nas bleef netjes goed werken :D
Kijk, dat is een duidelijk antwoord :)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 22:55
Had iemand zojuist de laatste UPS besteld bij Conrad? :P Hij is nu ineens pas weer vanaf 6 juli leverbaar :)
Het was iets van 40 minuten op een 1 bay. Ik zal kijken of ik het stukje nog kan weervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:09
Royz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:21:
[...]

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar... doe het nog nu handmatig eigenlijk
niet op mijn nas, wel op mijn pc waarbij de data allemaal op de NAS staat. kijk eens op networkedmediatank.com. daar zul je veel info vinden en wat je allemaal nodig hebt om het draaiende te krijgen. als ik nu mijn popcornhour start kom ik terecht op een mooie webpagina ipv filestructuur.

wel is niet altijd alle info goed binnen te halen en zul je zelf wat moeten toevoegen in de directory, maar ook daar staat veel over beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:48
Royz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:40:
[...]

ik ben ook een noob op dit gebied, maar er staat toch een tutorial van bootstrap naar de officiele synology website? Zo is het bij mij gelukt iig.
Ik heb deze http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg Gebruikt en ik loop dus vast. Na de reboot van de DS211 geef ik het commando Ipkg update. Maar dan krijg ik de foutmelding dat ipkg niet aanwezig is. Maar die heb ik toch geinstalleerd met die bootstrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

__R__ schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:58:
[...]

Ik heb deze http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg Gebruikt en ik loop dus vast. Na de reboot van de DS211 geef ik het commando Ipkg update. Maar dan krijg ik de foutmelding dat ipkg niet aanwezig is. Maar die heb ik toch geinstalleerd met die bootstrap?
heb je niet per ongeluk alleen het bestand gedownload, maar ook gerund? "sh syno-x07-bootstrap_1.2-7_arm.xsh"
mtv1 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:58:
[...]

niet op mijn nas, wel op mijn pc waarbij de data allemaal op de NAS staat. kijk eens op networkedmediatank.com. daar zul je veel info vinden en wat je allemaal nodig hebt om het draaiende te krijgen. als ik nu mijn popcornhour start kom ik terecht op een mooie webpagina ipv filestructuur.

wel is niet altijd alle info goed binnen te halen en zul je zelf wat moeten toevoegen in de directory, maar ook daar staat veel over beschreven.
ik heb dat nu ook, maar moet handmatig steeds de job draaien :( zou graag alles automatiseren als dat zou kunnen

[ Voor 36% gewijzigd door Royz op 01-07-2011 14:03 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.