[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:34
Comp_Lex schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:18:
ik heb problemen met het bekijken van nieuws op nu.nl. Als ik op een nieuwslink klik dan zie ik alleen een wit vlak. Hebben jullie daar ook last van?
Had ik ook. In IE9 werkte het wel en stonden er totaal andere (recentere) nieuwsberichten :?

Nu werkt het wel weer, zeer apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:14

DyStiC

'Atta way, baby!

ChiMan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:47:
[...]

DyStiC: ik probeer dezelfde posities te krijgen als jouw scherm voor FF.
Helaas lukt het niet. Kan je misschien uitleggen hoe jij het hebt gedaan?
Ja zeker (ook @Bitbron trouwens):
Plaats het volgende in je userChrome.css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#appmenu-button-container{
position: fixed !important;
}

#toolbar-menubar{
padding-left: 110px !important;
margin-right: 110px !important;
padding-top: 8px !important;
margin-top: -30px !important;
}

#navigator-toolbox[tabsontop="false"] #nav-bar{
margin-left: 100px !important;
margin-right: 120px !important;
padding-top: 13px !important;
}

Wel 'tabs on top' uitzetten anders gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:19:
[...]

Kijk, dat is al een stuk beter. Dank voor de tip!

De link uit de OP voor Disable targets for Download lijkt overigens dood?

En dan nog als oplossing voor mijn klacht uit het vorige FF-topic: deze plugin maakt dat F6 gewoon weer de adresbalk selecteert.
Is daar niet een mooie config variabele voor te vinden? Het liefst installeer ik zo min mogelijk addons.

Wie heeft een tip om de standaard witte achtergrond van nieuwe tabs in donkergrijs te veranderen in de userchrome?

Op http://lifehacker.com/#!1...irefox-with-userchromecss staan nog wat leuke tweaks.

@TS: http://www.extensionsmirror.nl/ doet het niet...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Kan iemand mij vertellen hoe ik die firefox knop hetzelfde krijg als op review pagina 3 plaatje 1? Bij mij zit de firefox knop op een zelfde regel met mijn tabs en dat neemt onnodig veel ruimte in..

Had niet verwacht dat er nu al een oplossing stond in de TS, maar hij was natuurlijk ook al een tijd beta 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Bananenspin op 23-03-2011 11:40 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sinds vandaag van ie9 overgestapt naar ff4 en het bevalt me goed maar,

Ik zou graag van de mouse-over afkomen.
Ik bedoel dus dat als ik me muis op een link zet zonder te klikken, dat balkje wat dan in beeld komt.
Ook zou ik graag me statusbalk terug hebben onderin me beeld.

Iemand die weet hoe ik dit instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Hij is al dik 5 miljoen keer gedownload, gaat best rap!

Ernemmer schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:29:
Sinds vandaag van ie9 overgestapt naar ff4 en het bevalt me goed maar,

Ik zou graag van de mouse-over afkomen.
Ik bedoel dus dat als ik me muis op een link zet zonder te klikken, dat balkje wat dan in beeld komt.
Ook zou ik graag me statusbalk terug hebben onderin me beeld.

Iemand die weet hoe ik dit instel?
Even googlen naar de "statusbar 4 ever" (of zoiets) addon.

Bananenspin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:29:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die firefox knop hetzelfde krijg als op review pagina 3 plaatje 1? Bij mij zit de firefox knop op een zelfde regel met mijn tabs en dat neemt onnodig veel ruimte in..
Niet fullscreen browsen.

[ Voor 27% gewijzigd door mcDavid op 23-03-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die mouse-over weet ik zo niet, maar de statusbalk breng je terug in beeld met CTRL+/.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mooi die CTRL+/ werkt bijna helemaal goed, als ik nu ergens op zweef dat geeft hij links onderin een link, maar deze staat dan niet in de status-bar, maar net er boven.

De add-on statusbar 4 evar werkt wel goed

[ Voor 77% gewijzigd door Ernemmer op 23-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57
DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:12:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
}

#toolbar-menubar{
}

}

Thanks! Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:39:
Die mouse-over weet ik zo niet, maar de statusbalk breng je terug in beeld met CTRL+/.
Die toggelt alleen de addon-bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
De add-on 'statusbar 4 evar' werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 12:50
DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:12:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
}

#toolbar-menubar{
}

}

Is er ook zo'n CSS manier om de titelbalk te verwijderen? Ik heb mijn URL-bar namelijk zo geplaatst, dat die onder de titelbalk komt. Als ik klik op die navigator-toolbox, klik ik eigenlijk op de titel 8)7.

(Edit: Mac OSX interface)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

mcDavid schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:44:
[...]

Die toggelt alleen de addon-bar.
Ah stom! Nu zie ik het inderdaad. Vandaar dat die mouse over ook blijft bestaan. Thanks :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb nogal wat geklooid de afgelopen twee uur (ik dacht: ik stap over van Chrome naar FFX4, ook op m'n Android, dus dan moet ik het goed doen!), en heb mijn Userchrome.css als volgt getuned:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
}

#navigator-toolbox[tabsontop="true"] #TabsToolbar{
padding-left: 80px !important;
padding-right: 102px !important;
padding-top: 2px !important;
min-height: 25px !important;
}

#navigator-toolbox[tabsontop="true"] #toolbar-menubar{
margin: -22px 0px 3px 112px !important;
}

#appmenu-button{
padding: 3px 5px 3px 5px !important;
height: 20px !important;
}

#titlebar-spacer {
display: none !important;
}

Het was echt een rotklus om als "nieuweling" het zo te krijgen als ik wou.

De enige features die ik nu nog mis zijn:
* Google Instant vanuit de URL balk
* Een "new tab" á la Chrome en IE9 wat NIET bloatware is zoals new tab king.

Ik ben voornamelijk vanwege de hardware accelleratie en de naar mijn mening heerlijke font rendering naar FFX gegaan. Ik zat echt te twijfelen tussen de flexibiliteit van Chrome10 (qua addons) en de snelheid en renderperformance van IE9 (ik ben een van die mensen die subpixel rendering dus wel goed vind werken, of ik heb gewoon een goed scherm, weet niet welke) qua uiterlijk en snelheid. FFX is een goede balans van beiden, en dan neem ik de trage opstarttijd voor lief. Ook onder Android werkt Firefox heerlijk (vroeger wel eens met Fennec gespeeld wat niet naar SD-kaart kon en een onstabiel stuk bloatware was), en de sync en snelheid zijn meerwaarde boven de native Android browser, waar de renderkwaliteit van de fonts onder ffx mobile wel lager is, vooral bij pinch zoom duurt het even voordat alles weer van bitmap naar "native" is gerendert en plaatjes zijn sowieso lelijk als je zoomed.

Onder FFX Mobile/Android mis ik:
* Notificatiebalk uit kunnen zetten
* Nogal wat plugins (zoals adblock en de google analytics opt out), hoewel dat waarschijnlijk een kwestie van tijd is
* Flash 10.2

Edit:
Tri-browser vergeleiking.
Tri-Browser vergelijking
Font rendering van Chrome vind ik echt stukken minder, vooral bij zwart-op-wit.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 23-03-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:45:
[...]

Is er ook zo'n CSS manier om de titelbalk te verwijderen? Ik heb mijn URL-bar namelijk zo geplaatst, dat die onder de titelbalk komt. Als ik klik op die navigator-toolbox, klik ik eigenlijk op de titel 8)7.

(Edit: Mac OSX interface)
Dit?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/polEviz9eTT4rw7FoEgeHHcC/full.png

Zie Verwijderd in "Firefox, wat vinden we ervan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Die font rendering is echt verschrikkelijk :/ Had gehoopt dat dit in de final beter zou zijn. Ik ben helemaal vóór Cleartype, maar je hoeft een rechte lijn niet te anti-aliassen 8)7 Ik draai Windows 7 en heb verder nooit last gehad van Cleartype rendering. Het lijkt wel alsof het nu dubbelop gebeurt, één keer door het OS en één keer door Fx. Bij kleine text is het overigens hinderlijker dan bij grote text. Cleartype tunen in Windows helpt wel iets overigens, maar doet niet wat ik wil.

Ik bedoel, verglijk Chrome en Firefox:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2928fx0.png

[ Voor 20% gewijzigd door Cocytus op 23-03-2011 12:16 . Reden: pic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Umbrah schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:53:

De enige features die ik nu nog mis zijn:
* Google Instant vanuit de URL balk
Zit er al in sinds 3.5 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
Met bovenstaand script (van DyStiC) krijg ik dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6610/schermafbeelding2011032.png

Met Darkstone:
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/1982/schermafbeelding2011032h.png

Met DyStiC's stukje code kom ik dus al heel wat verder (heb ook wat gespeeld met pixels).
Misschien dat het niet te zien is op de screenshot's, maar die URL-balk staat nu onder mijn titelbalk. Heb eigenlijk die titelbalk toch niet nodig, en dat levert me nogmaals meer plaats op, op mijn 13" scherm :). Zou dus graag de titelbalk gewoon wegkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

SaN

Rudyyy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:03:
Heeft iemand een idee waarom ik mijn bladwijzers niet zie in de bladwijzerwerkbalk? In de bibliotheek staan ze wel keurig.

En nog een vraag, kan dat Firefox icoon linksboven ook weg? Stont irritant :)
Had ik ook. (zie mijn verwijderde post hierboven ergens :) )

Je moet even rechterklik, aanpassen doen. Dan bladwijzerbalk/menu naar je bladwijzerbalk slepen. Ik heb er ook even over gedaan om er achter te komen, het is niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ik vind de default interface opties ook niet logisch in elkaar steken. Als je 'tabs on top' uitschakelt, neemt de hele interface meer ruimte in. De adresbalk en knoppen kunnen blijkbaar niet naast die oranje knop, terwijl tabs dat wel kunnen. Over die oranje knop gesproken, zwaar gejat van Opera en zwaar irritant: voor alles wat daar achter zit moet je nu een extra muisklik doen. Schakel je de oude menu bar in, dan kan die blijkbaar ook niet aan de bovenkant van het venster (waar standaard dus de tabs zitten) en wordt de interface - wederom - een stuk groter. Zo te zien is de menu bar inschakelen echter de enige manier om de titel bovenin te laten verschijnen (behoudens een hoop geklooi met css). Je zou denken dat als je 'tabs on top' uitschakelt, de loze ruimte bovenin die dan ontstaat gebruikt zou worden voor de titel. Maar neeee...
En dat de statusbar weg is, is echt nog steeds een groot gemis. De review op de FP had me op het verkeerde been gezet, aangezien daar stond dat het met CTRL + / kon, maar dat is (zoals gezegd) de add-on bar :(

Dus nee, sorry, jammer. Lelijke fontrendering, onlogische interface. Ik gebruik al Fx sinds het Firebird heette maar nu overweeg ik toch Opera te gaan gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Cocytus op 23-03-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

IStealYourGun schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:40:
Iemand die weet hoe je onder Windows 7 de titelbar weer terug krijgt (zonder de tabs naar onderen te brengen).
Vind het zo een beetje irritant.
Hier.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zo ver was ik nu ook al -_-
Het is niet de bedoeling dat het oude menu terugkomt.
Ondertussen is het me al gelukt met browser.tabs.drawInTitlebar in about:config.
Is nog niet wat ik 100% wou (de titels komen nog steeds niet terug), maar close enough.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:34:
De adresbalk en knoppen kunnen blijkbaar niet naast die oranje knop
Dat kan wel, ik heb alleen geen idee welke addon dat nu precies voor mij doet, maar hier werkt het prima. Ik heb alles op 1 balk (app-tabs, tabs, browserknoppen). Daaronder de adres- en searchbalk. Neemt aanzienlijk minder ruimte in dat voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:50:
[...]

De vraag is of dat een probleem van Firefox 4 is of niet ;) Ik zag het zonet ook een paar keer voorbijkomen.

Zijn er ook mensen die, net als ik, het gebruik F6 missen? Normaal sprong je dan ideaal meteen naar de adresbalk en kon je gaan typen. Nu spring je naar je tabs (als je die bovenaan hebt staan). Andere sneltoetsen CTRL+L en ALT+D zijn veel lastiger vind ik.
Yups, mis ik ook. Even F6 - tab was zoeken met googlen. F6 plus eerste karakter is naar website. Wat doen ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 07:52

Nox

Noxiuz

Mijn 'vorige' knop werkt niet meer. Heel irritant, iemand ervaring hiermee?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tarabass schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:04:
[...]

Yups, mis ik ook. Even F6 - tab was zoeken met googlen. F6 plus eerste karakter is naar website. Wat doen ze :P
Dat probeer ik me ook een beetje eigen te maken. Het probleem is alleen dat F6 in _alle_ browsers, gelijk staat aan het selecteren van de adresbalk. Waarom Firefox daar nu vanaf moet wijken is me echt een raadsel. Ze kunnen het niet over het hoofd gezien hebben, want het probleem is er al vanaf halverwege de bèta's (bug reports ten overvloede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 06:57
Bananenspin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:29:

Had niet verwacht dat er nu al een oplossing stond in de TS, maar hij was natuurlijk ook al een tijd beta 8)7
erm... :o
ik wil dit ook wel even weten, of heb je hiervoor movable firefox button nodig en dan kan je de tabbalk "loskoppelen"van de button...
Kan iemand hier misschien wat duidelijkheid in scheppen,m ik heb blijkbaar even het overzicht verloren...

excuses voor t ongemak..

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Cocytus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:34:
Ik vind de default interface opties ook niet logisch in elkaar steken. Als je 'tabs on top' uitschakelt, neemt de hele interface meer ruimte in. De adresbalk en knoppen kunnen blijkbaar niet naast die oranje knop, terwijl tabs dat wel kunnen.
Kan wel, alleen een aanpassing nodig in je userChrome.css.
mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:10:
[...]
Met DyStiC's stukje code kom ik dus al heel wat verder (heb ook wat gespeeld met pixels).
Misschien dat het niet te zien is op de screenshot's, maar die URL-balk staat nu onder mijn titelbalk. Heb eigenlijk die titelbalk toch niet nodig, en dat levert me nogmaals meer plaats op, op mijn 13" scherm :). Zou dus graag de titelbalk gewoon wegkrijgen.
Heb je wel de Menu Bar uitgeschakeld? Want als ik die bij mij inschakel krijg ik het zelfde als bij jou (de menu bar zelf wordt niet zichtbaar maar de titlebar wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]

Dat probeer ik me ook een beetje eigen te maken. Het probleem is alleen dat F6 in _alle_ browsers, gelijk staat aan het selecteren van de adresbalk. Waarom Firefox daar nu vanaf moet wijken is me echt een raadsel. Ze kunnen het niet over het hoofd gezien hebben, want het probleem is er al vanaf halverwege de bèta's (bug reports ten overvloede).
Maar daar was dus een add-on voor, he. Kijk even in dit topic.

Oh ja, hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 23-03-2011 13:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 16:45
In de beschrijving van app tabs staat dat links zouden moeten openen in nieuwe tabs. Bij mij gebeurt dat niet wat de app tab eigenlijk een tab maakt die wat minder ruimte inneemt. Een totaal nutteloze feature dan. Iemand weet hoe ik dit aan kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Cocytus schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:01:
Die font rendering is echt verschrikkelijk :/ Had gehoopt dat dit in de final beter zou zijn. Ik ben helemaal vóór Cleartype, maar je hoeft een rechte lijn niet te anti-aliassen 8)7 Ik draai Windows 7 en heb verder nooit last gehad van Cleartype rendering. Het lijkt wel alsof het nu dubbelop gebeurt, één keer door het OS en één keer door Fx. Bij kleine text is het overigens hinderlijker dan bij grote text. Cleartype tunen in Windows helpt wel iets overigens, maar doet niet wat ik wil.

Ik bedoel, verglijk Chrome en Firefox:

[afbeelding]
Op eerste pagina van dit topic staat dit:
• Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken.

Misschien dat dat helpt voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Room42 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:49:
[...]

Maar daar was dus een add-on voor, he. Kijk even in dit topic.

Oh ja, hier.
Straal overheen gelezen toen ik hier zocht. Bedankt :) Nu ben ik weer helemaal in m'n nopjes met Ffx. Nu het geheugengebruik nog fors omlaag en dan ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Room42 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:20:
[...]

Die was ik ook even kwijt maar het blijkt dat je in de Options, in het stukje Startup "When Firefox starts" op "Show my windows and tabs from last time" moet zetten :)
Dat werkt bij mij alleen voor het eerste scherm dat ik open. Zo wil ik namelijk gmail en hotmail als apps gaan gebruiken, omdat ik die vaak open. Echter, als ik ze vastpin en ik heb 5 tabladen open bijv. en ik open een nieuw window en ik sluit dan die andere af met die 5 tabbladen en dan later dat nieuwe window en even later open ik weer firefox dan ben ik ze weer kwijt.

Het zou beter zijn als ze weergegeven werden in alle vensters van firefox en dat niet uitmaakt in welke volgorde je het afsluit. Nu heb je er vrij weinig aan.

Ook zou ik panorama graag zien dat je je bladwijzers via die manier kan doen. Dan zet ik namelijk nieuwspagina's bij elkaar en dergelijke, maar als ik nu zo'n site afsluit (of firefox) dan ben ik ze weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb nu even gespeeld met Firefox 4.0 en mijn eerste indruk is positief. :)

Wat ik echter wilde proberen is mijn bladwijzer balk (bookmark toolbar) naast de adresbalk te zetten, zodat ik meer horizontale ruimte heb. Dit kan ook alleen neemt het dan zo'n 90% van de horizontale ruimte in beslag. Ik kan inderdaad wat inkorten in het aantal bladwijzers, of de trefwoorden korter / weg halen, maar zou toch willen weten of je dit niet gewoon kan aanpassen. Iemand die toevallig weet of en hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb nu ook FireFox 4 (final) geinstalleerd.. maar, zelfs met een nieuw profiel zonder extensies, wordt na ong. 10 - 15 minuten het scrollen en wisselen tussen tabs en/of andere applicaties heel traag. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

filipy23 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:53:
In de beschrijving van app tabs staat dat links zouden moeten openen in nieuwe tabs. Bij mij gebeurt dat niet wat de app tab eigenlijk een tab maakt die wat minder ruimte inneemt. Een totaal nutteloze feature dan. Iemand weet hoe ik dit aan kan passen?
App tabs openen links die met hetzelfde domein beginnen in dezelfde pagina, maar sites met een ander (sub)domein worden in nieuwe (normale) tabs geopend. Zo zal, in het geval dat je tweakers' frontpage pint, een link naar een nieuwsartikel in de app tab openen, maar een link naar het forum in een nieuwe. (http://www.teakers.net vs. http://gathering.tweakers.net <- ander subdomein).

Zelf ook nog een vraagje: klopt het dat de app tab van de frontpage niet oplicht bij een vers nieuwsbericht? Bij Google Reader, Facebook, Twitter en andere gebeurt dat namelijk wel. Is dat niet geïmplementeerd of is het een bug?

[ Voor 13% gewijzigd door Anthirian op 23-03-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Cloud schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:05:
[...]

Straal overheen gelezen toen ik hier zocht. Bedankt :) Nu ben ik weer helemaal in m'n nopjes met Ffx. Nu het geheugengebruik nog fors omlaag en dan ben ik helemaal tevreden.
Of control-L en control-K, maar dat is even aanwennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sudden schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:41:
[...]

Zelf ook nog een vraagje: klopt het dat de app tab van de frontpage niet oplicht bij een vers nieuwsbericht? Bij Google Reader, Facebook, Twitter en andere gebeurt dat namelijk wel. Is dat niet geïmplementeerd of is het een bug?
Licht het tabje niet alleen op bij een wijziging van de title van een pagina? Dat is mijn vermoeden in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ja inderdaad Cloud, dat lijkt het geval te zijn. De meeste van die sites voegen een nummer toe tussen haakjes aan de titel van de pagina in het geval van een update. De frontpage lijkt het niet te doen inderdaad.
Misschien een ideetje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20

}

#toolbar-menubar{
}

}

Daarmee komen de navigatieknoppen bij mij precies onder de oranje FF knop te zitten...

Edit: gelukt:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2nvb49c.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Veertien14 op 23-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kyhfin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:08:
[...]

Dat werkt bij mij alleen voor het eerste scherm dat ik open. Zo wil ik namelijk gmail en hotmail als apps gaan gebruiken, omdat ik die vaak open. Echter, als ik ze vastpin en ik heb 5 tabladen open bijv. en ik open een nieuw window en ik sluit dan die andere af met die 5 tabbladen en dan later dat nieuwe window en even later open ik weer firefox dan ben ik ze weer kwijt.

Het zou beter zijn als ze weergegeven werden in alle vensters van firefox en dat niet uitmaakt in welke volgorde je het afsluit. Nu heb je er vrij weinig aan.

[...]
Als je meerdere vensters tegelijk af wil sluiten, moet je via Bestand -> Afsluiten gebruiken. Zo worden alle vensters bewaard.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 23-03-2011 15:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Room42 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:33:
[...]

Als je meerdere vensters tegelijk af wil sluiten, moet je via Bestand -> Afsluiten gebruiken. Zo worden alle vensters bewaard.
Ja, maar dat is meer een methode om dit te voorkomen. Soms ben ik met twee onderwerpen bezig: bijv. vakantie boeken en kijken welke films ik nog wil downloaden (ik noem maar wat). En dan denk ik nou hiermee ben ik wel klaar. Dan klik ik dat venster met tabbladen weg en als dat nou net de verkeerde is dan ben ik die apps ook kwijt. Misschien is het niet bedoeld voor die manier, maar ik zou het op die manier wel het fijnste vinden (ik heb nu gewoon gmail en hotmail watcher gedownload), maar ik zou het fijn vinden als ik bijv. tweakers als app kon toevoegen en dat hij dan ook gelinkt blijft aan 'tweakers.net'. Als je namelijk dan op een link klikt veranderd die app ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Damn, firefox 3.6.x vrat geheugen, maar 4 zit nu met 36 tabs open na zo'n 16 uur (1 uur CPU tijd) >1.2GB geheugengebruik :|

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al bekend:
Memory leak in firefox 3.6+

huidige work-around: adblock uitschakelen. Ik ben er nog niet achter waar deze bug precies optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:38:
Dat is al bekend:
Memory leak in firefox 3.6+

huidige work-around: adblock uitschakelen. Ik ben er nog niet achter waar deze bug precies optreed.
Ja, was bekend, maar in 3.6.x kwam ie in ieder geval niet voorbij de 800-900MB :+ het lijkt dus erger te zijn sinds 4

[ Voor 4% gewijzigd door woest85 op 23-03-2011 15:39 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
http://glow.mozilla.org/

Nou we zijn een etmaal verder, en netaan de 7 miljoen is gehaald, volgens mij net geen record, maar supernetjes mag ik toch wel zeggen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Adblock is bij mij juist een belangrijke reden dat ik voor Firefox kies. Chrome heeft ook een adblock, maar die blokkeert reclame filmpjes niet (zoals op dumpert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik zie nu onderin het topic een balk staan met "er zijn 3 nieuwe berichten geplaatst"
is dit een GoT optie of een FF optie? Zou het graag niet willen hebben..

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Is een GoT functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woest85 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:36:
Damn, firefox 3.6.x vrat geheugen, maar 4 zit nu met 36 tabs open na zo'n 16 uur (1 uur CPU tijd) >1.2GB geheugengebruik :|
ik zat net op 1,4 GB na 5 uur gebruik met 16 tabs open , dat werkte niet meer zo fijn op mijn pc op het werk met 2 GB geheugen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu net Firefox 4, maar ik vind de fonts zo lelijk. Het alternatief is de hardware-acceleratie uitzetten. maar is er ook een echt alternatief? Andere browsers hebben dit niet zo lelijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Laatst online: 16:10
Ben nu 1 dagje met FF4 aan het werk en moet zeggen dat het heerlijk werkt :)
Ik heb alleen 1 vraagje:
Bij heel veel screenshots van FF4 zie ik links boven naast "Firefox v" ook iets van twitter staan waardoor je direct tweets enzo kan plaatsen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat dat precies is?

~Zuaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wow! Dít had ik nog niet gezien:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/20hwot1.png
Bron: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tab-badge/

Dat is heerlijk! _/-\o_ Zal vast niet voor alle add-ons werken, maar alle beetjes helpen :)

Trouwens een leuke add-on, die Tab Badge.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 23-03-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Kyhfin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Op eerste pagina van dit topic staat dit:
• Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken.

Misschien dat dat helpt voor jou?
Ik had het niet gezegd, maar dit heb ik inderdaad gedaan. Maar het is natuurlijk geen oplossing maar een nogal botte bijl workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Ik ben ook geupgrade naar Fx4, eerste feel is dat het een stukje sneller is.
Waarschijnlijk door de hardware acceleratie, helaas verkracht die ook je fonts, maar ik wacht geduldig op een nette oplossing zonder het uitvinken van de hardwareversnelling.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:34
Hoite schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:06:
Waarschijnlijk door de hardware acceleratie, helaas verkracht die ook je fonts, maar ik wacht geduldig op een nette oplossing zonder het uitvinken van de hardwareversnelling.
Ik wacht daar zeker niet op en zet hem voorlopig op disabled. Tekst lezen is voor mij veruit de belangrijkste bezigheid op het internet, 100 fps in de FishIE tank kan me weinig boeien :)

Naar mijn bescheiden mening had dat ook de default moeten zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 23-03-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je die tabs weer aan de onderkant krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Wildfire

Joy to the world!

Paquito schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:38:
Weet iemand hoe je die tabs weer aan de onderkant krijgt?
Beeld -> Werkbalken -> Bovenliggende tabbladen uitschakelen

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Dat probleem wat ik heb dat hij niet vast pint in elk scherm en dus weer verdwijnt, dat heeft een studie genoot van mij niet. Hij is echter al bij Beta 8 begonnen en die gewoon geupdate tot aan 4.0, terwijl ik mijne echt apart heb geïnstalleerd en ik heb dat probleem dus wel dat hij enkel het hoofdscherm als vastgepint ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kyhfin schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:36:
[...]

Ja, maar dat is meer een methode om dit te voorkomen. Soms ben ik met twee onderwerpen bezig: bijv. vakantie boeken en kijken welke films ik nog wil downloaden (ik noem maar wat). En dan denk ik nou hiermee ben ik wel klaar. Dan klik ik dat venster met tabbladen weg en als dat nou net de verkeerde is dan ben ik die apps ook kwijt. Misschien is het niet bedoeld voor die manier, maar ik zou het op die manier wel het fijnste vinden (ik heb nu gewoon gmail en hotmail watcher gedownload), maar ik zou het fijn vinden als ik bijv. tweakers als app kon toevoegen en dat hij dan ook gelinkt blijft aan 'tweakers.net'. Als je namelijk dan op een link klikt veranderd die app ook.
Daar heb je nu dan júist Panorama/Tab Groups voor :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Mad Marty schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:00:
[...]

Daar heb je nu dan júist Panorama/Tab Groups voor :)
Dat snap ik, maar bij mij blijft hij dus niet staan. Ik ben nu op visite bij iemand en bij hem werkt het wel. Ik heb gewoon 4.0 gedownload van de firefox site en ik heb hem net weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Bij hem maakt het niet uit hoeveel vensters hij opent bij alle staat die vastgepinde tabladen. Bij mij komt hij niet in de nieuwe vensters en als ik die andere dus eerder afsluit dan is die bij mij kwijt. Dat werkt uiteraard niet zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Wildfire schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:45:
[...]

Beeld -> Werkbalken -> Bovenliggende tabbladen uitschakelen
Thanks, volgende keer iets beter zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tip: Voor de mensen die per ongeluk een venster met al hun App Tabs wegklikt: De toetscombinatie Ctrl-Shift-N (Undo close window) maakt dat ongedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 23-03-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heel vaag, maar op verschillende sites (tweakers en NRC) krijg ik soms tijdens het scrollen dit:

bug in ff4

bug ff4

Iemand anders die dit heeft?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:40:
[...]

Heb je wel de Menu Bar uitgeschakeld? Want als ik die bij mij inschakel krijg ik het zelfde als bij jou (de menu bar zelf wordt niet zichtbaar maar de titlebar wel).
Die optie om de Menu Bar uit te schakelen vind ik hier op mijn mac toch niet. Volgens deze website zou ik dat kunnen vinden onder een menu, maar dat menu heb ik niet + vind het niet terug in de andere menu's. (Rechtermuisklik op de werkbalk geeft die optie ook niet).
Kijk ik er dan zo over? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
link0007 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:38:
Heel vaag, maar op verschillende sites (tweakers en NRC) krijg ik soms tijdens het scrollen dit:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik denk dat er iets niet goed gaat met de hardwareacceleratie. Misschien videodrivers updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longshot: grafische kaart overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nee ik heb een onboard kaart van nVidia.. Hardwareacceleratie maakt geen verschil, vloeiend scrollen ook niet, drivers zijn up to date. Tevens is het enkel binnen het scherm van FF, en het scrollt mee. Dus mij lijkt het een renderglitch in FF?
Als ik ver genoeg doorscroll dat het helemaal buiten beeld gaat, kan ik gewoon weer naar beneden scrollen en is het meestal weg.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:39:
[...]
Die optie om de Menu Bar uit te schakelen vind ik hier op mijn mac toch niet. Volgens deze website zou ik dat kunnen vinden onder een menu, maar dat menu heb ik niet + vind het niet terug in de andere menu's. (Rechtermuisklik op de werkbalk geeft die optie ook niet).
Kijk ik er dan zo over? :/
Hmm ik zie in jouw screenshot ook de hele firefox knop niet. Normaliter kun je daaronder via Options de Menu Bar uit vinken. En anders inderdaad bijv. rechtsklikken op een stukje werkbalk en daar Menu Bar uit vinken.

Misschien moet je even je userChrome.css leegmaken om opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
desalniettemin schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:28:
Die vage letters komt door directwrite. Op false zetten, maar helpt niet. Letters blijven vaag. Heb het ook geprobeerd met truetype, maar helpt ook niet. En de oranjeknop wordt ook iets groter met hardware versnelling.

Heb het uit gezet. Ik kan er niet aan wennen en zie ook het nut ervan nog steeds niet :)
Mee eens. Ik vind het contraproductief, hardwareversnelde tekst-blur. Gelukkig kan het uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
DyStiC schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:15:
[...]

Hmm ik zie in jouw screenshot ook de hele firefox knop niet. Normaliter kun je daaronder via Options de Menu Bar uit vinken. En anders inderdaad bijv. rechtsklikken op een stukje werkbalk en daar Menu Bar uit vinken.

Misschien moet je even je userChrome.css leegmaken om opnieuw te beginnen.
Bij de Mac-versie hebben ze die knop idd niet gestoken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mastadizzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:11:
[...]

Bij de Mac-versie hebben ze die knop idd niet gestoken. :X
Is ook niet nodig omdat Mac OSX altijd een menu heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk het zo:

mac:
menubalk
titelbalk
adresbalk
tab balk

windows:
verplaatsbare taskbar
tab balk + menu balk in een
adresbalk

Kortom, op de mac heb je een stuk meer balken. Iedereen die waarde hecht aan verticale resolutie heeft de taskbar in windows ook nog eens aan de zijkant staan waardoor je nog maar 2 balken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
link0007 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had precies hetzelfde, kwam bij mij omdat ik de FF 4 RC had, en niet de final. Ik was iets te vroeg met downloaden. Misschien bij jou ook 'per ongeluk' gebeurd. Bij de final versie heb ik het nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Ik deel mijn pc en zo ook Firefox. Ik heb daarvoor meerdere profielen aangelegd en gepind op de Windows 7 taakbalk. Dit werkte perfect... tot Firefox 4. :/

Nu worden beide profielen door dezelfde "pin" getoont, en kun je geen onderscheid meer maken tussen de profielen. Lekker handig, en wat mij betreft gewoon een showstopper.

Het zou te maken hebben met de AppID... https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=577867

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 15:44

The Inquisitor

Greetings weaklings

Joostje123 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:39:
Om je tabs op te slaan moet je deze stappen volgen:

One change in Firefox 4 is to by default stop Firefox displaying the warning message, but it can be turned back on by changing some preferences.

Type about:config into the location bar and press enter
Accept the warning message that appears, you will be taken to a list of preferences
Locate the preference browser.tabs.warnOnClose, if its value is set to false, double-click on it to change its value to true
Repeat this for these 2 preferences browser.warnOnQuit, browser.warnOnRestart
Starting with beta 12 there will be an additional preference that needs to be set to true - browser.showQuitWarning
Dit zocht ik dus! Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 07:52

Nox

Noxiuz

Wie heeft er nog meer last van met FF4 dat de popup op www.bierdopje.com niet tevoorschijn komt? Dit is een voorbeeld van een site waar registreren/inloggen niet werkt. Ik ken nog meer sites die als link 'javascript:(void)0' oid hebben en dat dergelijke code domweg niet werkt. Hoe vaak ik ook klik, niks gebeurt. Zeer frustrerend.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de laatste nightly (4.2nogwat pre) werkt het hier wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 12:52
Ikzelf heb op de MAC versie een probleem.
Als ik op school op het netwerk wil inloggen krijg ik een inlogpagina.
Sinds FF4 crasht de browser zogauw deze pagina geladen wordt en word er een error-report gestuurd.
Als ik via Safari eerst inlog kan ik wel gewoon surfen met FF en thuis werkt FF ook naar behoren.
Dit is de betreffende pagina https://1.1.1.1/login.html?redirect=
Iemand een idee? (in FF3.6 en Safari werkt het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lucky0wn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:59:
[...]
Dit is de betreffende pagina https://1.1.1.1/login.html?redirect=
Iemand een idee? (in FF3.6 en Safari werkt het wel)
Dat IP-adres lijkt me fictief?

Controleer of de site plugins gebruikt als Java of Flash en check of die up-to-date zijn. Probeer het ook eens met een schoon profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmax91
  • Laatst online: 11-08-2020

mmax91

alles is moeilijk

Voor wie ook last heeft van de slechte font rendering, kwam ik dit artikel net tegen.
http://www.ghacks.net/201...-try-anti-aliasing-tuner/

Misschien dat het voor sommige helpt.

Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 12:52
Room42 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:07:
[...]

Dat IP-adres lijkt me fictief?

Controleer of de site plugins gebruikt als Java of Flash en check of die up-to-date zijn. Probeer het ook eens met een schoon profiel.
Die pagina is inderdaad een interne doorverwijspagina, bij als je google intikt komt er te staan https://1.1.1.1/login.html?redirect=www.google.nl/ en wordt je doorverwezen naar de loginpagina, zogauw je geauthoriseerd bent wordt je dan doorgestuurd naar google.
Kan het nu allemaal niet controleren maar op die pagina word wel een beveiligingscertificaat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
NoxiuZ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:
Wie heeft er nog meer last van met FF4 dat de popup op www.bierdopje.com niet tevoorschijn komt? Dit is een voorbeeld van een site waar registreren/inloggen niet werkt. Ik ken nog meer sites die als link 'javascript:(void)0' oid hebben en dat dergelijke code domweg niet werkt. Hoe vaak ik ook klik, niks gebeurt. Zeer frustrerend.
Check even via "Firefox-knop" -> Web developer (of menu Tools) -> Error console (Ctrl-Shift-J) of er geen JavaScript error ontstaat op het moment dat je op de Inloggen-knop drukt. Is dat wel het geval, kijk even of je hem kunt begrijpen en doe sowieso een Ctrl-F5 voor een totale refresh. Overigens, als je aangeeft dat dit soort 'pop-ups' op meer pagina's niet werkt, zal je daar ook twitter.com mee bedoelen?

En, sowieso ook hier weer: Probeer eens een schoon profiel of denk aan de add-ons die je geïnstalleerd hebt staan.

Misschien wat ver gezocht maar ik gok ook maar een beetje raak met de weinige info die je geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
FF4 crasht hier op https://1.1.1.1/login.html ? Met voorgaande versies nooit last van gehad. Nu heb ik er niet zoveel verstand van dus mijn vraag, waar word dit door veroorzaakt en hoe kan het opgelost? Vind het een beetje lame om met iNet Explorer in moeten loggen op school en dan pas te kunnen browsen met FF.

Oh ben niet de enige blijkbaar :F

[ Voor 6% gewijzigd door warhamstr op 24-03-2011 09:11 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:52
ik ben aan het proberen over te stappen van seamonkey 2 naar ff4. bijna alles werkt zoals ik het wil (en zoals het in seamonkey was) op 1 klein dingetje na : zoeken vanuit de url-bar.

als ik in seamonkey iets begin te typen in de url-bar krijg ik, naast de matches op history en dergelijke, als onderste optie altijd 'Search Google for "<wat ik typ>"'. 1 keer pijlte omhoog is dan dus genoeg om te zoeken. iemand enig idee hoe ik dat terug kan krijgen ? ik heb al met allerlei opties in about:config gespeeld, maar het is me nog niet gelukt.

overigens weet ik dat ik met een keyword kan werken (g voor google en alike), maar dan werkt het zoeken in de history niet goed meer. ik weet ook dat ik gewoon return kan drukken en dan zoekt-ie in google, maar dat gaat bijvoorbeeld mis als ik op "str:tokenize" wil zoeken omdat ff denkt dat ik met "str:" een protocol bedoel. all in all gewoon niet zo fijn als de altijd aanwezige "Searcgh google for" optie die ik in seamonkey had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
Wauw, heb hem even op Linux geinstalleerd maar wat is die lelijk daar. Die Firefox knop is gewoon niet geskinned.

Gelukkig is daar ook een oplossing voor: Strata RELOADED. Fixt meteen wat andere issues met lelijke icons enzo, zodat hij tenminste (meer) op de Windows variant gaat lijken.

Heb deze ook op Windows gezet, aangezien die hem ietsje bijschaaft (kleinere tabs = meer viewspace)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoxiuZ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:
Hier werkt het prima, met adblock en alles aan. Het inlogscherm krijg ik gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik gebuik sinds kort de x86_64 build van minefield.
Alleen ziet m'n toolbar + afbeeldingen er zo raar uit:
Minefield
Is dit een bekend probleem? Ikk kan er niks over vinden.
Hardware accelaratie (gfx.direct2d.disabled;true) uitschakelen helpt niet.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die bookmark knop rechts werkt eigenlijk wel lekker als je er even aan gewend bent. Althans als je rechtshandig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Waar gebruiken jullie de bookmark-knop eigenlijk voor? Ik begin gewoon te typen in de Awesome Bar en heb meestal na drie letters wel wat ik nodig heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Ik vind de functie om tabbladen te pinnen (rechtermuisknop op tabblad) wel geniaal. Opent ff direct je meest bezochte websites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tarabass schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:22:
Ik vind de functie om tabbladen te pinnen (rechtermuisknop op tabblad) wel geniaal. Opent ff direct je meest bezochte websites :)
Dat werkt inderdaad wel handig, maar heeft wel even geduurd voor dat er in zat (ik gebruik zelf chrome thuis), maar op mijn werk gebruik ik FF en moet zeggen dat 4 welgoed werkt. Deze functie is zekers handig voor pagina's die ik veel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Tarabass schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:22:
Ik vind het alleen erg irritant dat FF vervolgens onthoud waar je op de website bent gebleven. Ik startte altijd nrc.nl op in app-tablad, maar die stond dan nog op het artikel dat ik het laatst had bekeken. Daarom heb ik de app-tabbladen maar weggehaald, ik open het nu gewoon vanaf de favorietenbalk, nog sneller ook.
Of weet iemand hoe je dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris7 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:02:
[...]

Ik vind het alleen erg irritant dat FF vervolgens onthoud waar je op de website bent gebleven. Ik startte altijd nrc.nl op in app-tablad, maar die stond dan nog op het artikel dat ik het laatst had bekeken. Daarom heb ik de app-tabbladen maar weggehaald, ik open het nu gewoon vanaf de favorietenbalk, nog sneller ook.
Of weet iemand hoe je dat kan oplossen?
volgens mij is daar nog geen oplossing voor. Ik heb ze thuis nog wel actief, maar op het werk niet meer. Het geheugengebruik gaat na een halve dag naar 1,5 GB toe hier bij mij, dat heb ik thuis niet.

Wat ik ook erg irritant vind is dat je niet met de middelste muisknop erop moet klikken. Dat gebruik ik vaak om een link in een nieuwe tab te openen en als je met de middelste muisknop op zo'n tab klikt is hij verdwenen (zal dan wel delete functie hebben) en dat overkwam me 5 keer per dag :X
Smultie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:17:
Waar gebruiken jullie de bookmark-knop eigenlijk voor? Ik begin gewoon te typen in de Awesome Bar en heb meestal na drie letters wel wat ik nodig heb!
Ik heb meer dan 1500 links. Dat gaat niet werken. Veel zijn voor het werk en die beginnen met een ip nummer en dan krijg ik ze niet terug als ik ze niet bookmark. Verder denk ik vrij gestructureerd , althans in mijn bookmark gebruik. Alles zit in mapjes en die mapjes weer in andere mapjes.

Moet eigenlijk weer een tool hebben die mijn bookmarks beter kan beheren, maar dat moet ik denk ik buiten firefox zoeken omdat ik al jaren hierin niet kan slagen met de opties van de browsers (of het nu firefox of IE is).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Wat ik ook erg irritant vind is dat je niet met de middelste muisknop erop moet klikken. Dat gebruik ik vaak om een link in een nieuwe tab te openen en als je met de middelste muisknop op zo'n tab klikt is hij verdwenen (zal dan wel delete functie hebben) en dat overkwam me 5 keer per dag :X
Ja, dat gebruik ik ook vaak. Als je op een link ín de tab klikt werkt het wel, maar op de tab zelf inderdaad niet (bij gewone tabs werkt 't ook niet).
Dat is dus blijkbaar een nieuwe delete-functie. Overigens vind ik app-tabbladen nog niet werken zoals het moet (zie ook mijn vorige post). Er is weinig in te stellen, eigenlijk niets meer dan een tabblad zonder tekst.
Moet eigenlijk weer een tool hebben die mijn bookmarks beter kan beheren, maar dat moet ik denk ik buiten firefox zoeken omdat ik al jaren hierin niet kan slagen met de opties van de browsers (of het nu firefox of IE is).
Ja, ik had gedacht dat ze in FF4 wel de bladwijzers zouden vernieuwen, maar dat is helaas niet zo :-(
ik vind de huidige interface erg rommelig, en gebruik m bijna niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Chris7 op 24-03-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik moet nog even wennen aan het feit dat ze in het menu dat verschijnt als je een rechtermuisklik doet op een link, de "open link in new tab" en "open link in new window" omgedraaid hebben in V4 t.o.v. voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:32:
Ik moet nog even wennen aan het feit dat ze in het menu dat verschijnt als je een rechtermuisklik doet op een link, de "open link in new tab" en "open link in new window" omgedraaid hebben in V4 t.o.v. voorgaande versies.
kan je wel omdraaien, in het vorige deel staat hoe (ergens aan het einde).
Pagina: 1 ... 3 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.