Ik heb nogal wat geklooid de afgelopen twee uur (ik dacht: ik stap over van Chrome naar FFX4, ook op m'n Android, dus dan moet ik het goed doen!), en heb mijn Userchrome.css als volgt getuned:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #appmenu-button-container{
position: fixed !important;
}
#navigator-toolbox[tabsontop="true"] #TabsToolbar{
padding-left: 80px !important;
padding-right: 102px !important;
padding-top: 2px !important;
min-height: 25px !important;
}
#navigator-toolbox[tabsontop="true"] #toolbar-menubar{
margin: -22px 0px 3px 112px !important;
}
#appmenu-button{
padding: 3px 5px 3px 5px !important;
height: 20px !important;
}
#titlebar-spacer {
display: none !important;
} |
Het was echt een rotklus om als "nieuweling" het zo te krijgen als ik wou.
De enige features die ik nu nog mis zijn:
* Google Instant vanuit de URL balk
* Een "new tab" á la Chrome en IE9 wat NIET bloatware is zoals new tab king.
Ik ben voornamelijk vanwege de hardware accelleratie en de naar mijn mening heerlijke font rendering naar FFX gegaan. Ik zat echt te twijfelen tussen de flexibiliteit van Chrome10 (qua addons) en de snelheid en renderperformance van IE9 (ik ben een van die mensen die subpixel rendering dus wel goed vind werken, of ik heb gewoon een goed scherm, weet niet welke) qua uiterlijk en snelheid. FFX is een goede balans van beiden, en dan neem ik de trage opstarttijd voor lief. Ook onder Android werkt Firefox heerlijk (vroeger wel eens met Fennec gespeeld wat niet naar SD-kaart kon en een onstabiel stuk bloatware was), en de sync en snelheid zijn meerwaarde boven de native Android browser, waar de renderkwaliteit van de fonts onder ffx mobile wel lager is, vooral bij pinch zoom duurt het even voordat alles weer van bitmap naar "native" is gerendert en plaatjes zijn sowieso lelijk als je zoomed.
Onder FFX Mobile/Android mis ik:
* Notificatiebalk uit kunnen zetten
* Nogal wat plugins (zoals adblock en de google analytics opt out), hoewel dat waarschijnlijk een kwestie van tijd is
* Flash 10.2
Edit:
Tri-browser vergeleiking.

Font rendering van Chrome vind ik echt stukken minder, vooral bij zwart-op-wit.
[
Voor 5% gewijzigd door
Umbrah op 23-03-2011 12:10
]