Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42

pinda powerrr

Slow down...

Ongeveer vijf minuten.

Heb je onderstaande link gebruikt?
Het zip bestand van ong 80mb uitpakken, dan krijg je het volgende bestand: storyeb07.hex
Deze plaats je in de root, unpluggen en de update start vanzelf, nergens op drukken, gewoon ff wachten.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:27:
Ongeveer vijf minuten.

Heb je onderstaande link gebruikt?

[...]

Het zip bestand van ong 80mb uitpakken, dan krijg je het volgende bestand: storyeb07.hex
Deze plaats je in de root, unpluggen en de update start vanzelf, nergens op drukken, gewoon ff wachten.
ja ik heb dat bestand , maar plaats em misschien niet goed !
ik plug de iriver in en dan 2 keuzes dan kies ik voor die onderste uiteraard dus verwisselbare schijf aansluiten
dan open ik de map dan zie ik mapjes staan zoals book, comic, digital edition , system en er staat een file : xdrminfo.sys !
Dus al ik em in dit beginscherm gooi en dan de usb eruit trekt dan gebeurt er weinig hij geeft dan even een db update van een paar seconde en daarna niks gebeurt dus weet jij wat ik fout doet?
Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:45:
Ik ben er overigens ook achter waarom mijn library verdubbeld lijkt, ineens ziet hij de kaften (PNG) als losse boeken. Dat is wel wat minder. Daarnaast had ik zelf wat boeken gedownload die de reader zelf ook al mee had geleverd. Dus ik denk dat het dubbele boeken probleem bij mij lag :+
Kaften moeten ook in de epub zitten ;)

In Calibre boeken importeren, titel aanklikken zodat je hem selecteerd, op de E drukken en cover toevoegen, daarna op OK en dan op de C klikken en dan op OK en dan boek naar je reader sturen en dan zit de cover erin.
.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:30:
Vind dat altijd maar eng zo'n upgrade, als het mis gaat ben je best wel de pineut :-(
Dat valt mee, zie het bebook update verhaal wat ik voor een paar mensen heb gedaan, daar had iemand zelfs een update gedaan met een lege accu en dat kreeg ik nog goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Harry_180 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:00:
edit, hmmpf, had in sub van reader ervaringen gemoeten, sorry daarvoor.
Fixed :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nou die iriver update ging lekker ... not

Eerst had ik in de root van de SD kaart gezet -> niets
toen in de root van de iriver -> niets ?!?

Toen SD kaart eruit gehaald en -> upgrade !

Lekker geprogrammeerd ! Weer een bug die ze mogen fixen!
Dat je de firmware kan updaten zonder dat je de sd kaart eruit hoeft te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 18-07-2011 22:17 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:16:

bij die van mij gebeurt er helemaal niets maar dan ook niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:52

Pocketware

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:49:
[...]

bij die van mij gebeurt er helemaal niets maar dan ook niks
Heb je de bestanden wel uitgepakt?
Je moet dus het bestand "storyeb07.hex" van 80Mb in de root zetten, daarna heb ik de taalupdate EU ook nog gedaan (zonder problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pocketware schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:59:
[...]

Heb je de bestanden wel uitgepakt?
Je moet dus het bestand "storyeb07.hex" van 80Mb in de root zetten, daarna heb ik de taalupdate EU ook nog gedaan (zonder problemen).
heb natuurlijk de besrt niets
tanden uitgepakt en alleen de storyeb07.hex erop gezet maar gebeu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:38:
[...]

heb natuurlijk de besrt niets
tanden uitgepakt en alleen de storyeb07.hex erop gezet maar gebeu
Als je ze net zo uitpakt als je typt .. ;)
Fixed: (moest er namelijk zelf ook 3x over lezen voor ik zag waar je tijdens het typen de mist in was gegaan)
heb natuurlijk de bestanden uitgepakt en alleen de storyeb07.hex erop gezet maar gebeurt niets

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:44:
[...]

Als je ze net zo uitpakt als je typt .. ;)
Fixed: (moest er namelijk zelf ook 3x over lezen voor ik zag waar je tijdens het typen de mist in was gegaan)

[...]
jajajaja was met een aantal dingen bezig dus er ging ff iets mis met schrijven , maar heb het goed uitgepakt maar t wil niets doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Sc0rPi0N schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:16:

Mijn SD kaart is gewoon blijven zitten. Heb je het apparaat wel netjes "uitgeworpen" in Windows? Ik weet niet of ik hem nog aan en uit moest zetten voor de upgraden, maar ik hoefde in ieder geval de kaart niet te verwijderen.
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:59:
[...]

Kaften moeten ook in de epub zitten ;)

In Calibre boeken importeren, titel aanklikken zodat je hem selecteerd, op de E drukken en cover toevoegen, daarna op OK en dan op de C klikken en dan op OK en dan boek naar je reader sturen en dan zit de cover erin.
Ik heb die kaften ook niet neergezet :? Ze staan in een map beginnende met een punt (en die kun je in windows niet makkelijk maken), daarnaast was deze map verborgen. Ook had ik png's van PDF bestanden staan (en die heb ik zeker zonder png gedownload). Mogelijk dat Calibre of het tooltje van Adobe het heeft gedaan, maar toch verdenk ik de iRiver zelf. Voorheen waren de mappen me ook opgevallen, maar toen werden deze niet geïndexeerd en ging ik er vanuit dat het systeem mappen waren.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 10:14
Update van Story HD ging prima. Firmware bestand en language bestand in root plaatsen, unpluggen van USB en hij update vanzelf. Alleen de grote hamvraag is nu wat er daadwerkelijk geüpdate is want alle bugs die ik eerst had zijn er nu nog steeds. Problemen met stabiliteit had ik niet en nu ook niet.

Rara, releasenotes van Iriver zijn ook zeer summier. En dat is dan het understatement van het jaar...

Afgelopen zaterdag een mail gestuurd en ben eens benieuwd of ik een reactie krijg en zo ja, wat deze gaat worden....

Zit hier trouwens iemand die ervaringen heeft met de Barnes & Nobles Nook Touch? Twijfel heel erg maar userreviews zeggen me meer dan een filmpje op youtube....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
rud schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:10:
Ik heb de iRiver HD en de Sony PRS-650 naast elkaar vergeleken. De iRiver geeft technische PDF's veel scherper weer. Het lukt de Sony niet om een PDF pagina in één keer zodanig te tonen dat ik alles ook echt kan lezen en zien.

Toch is de iRiver terug gegaan. Als de software een paar updates heeft gehad zie ik wel weer.
PDF's had ik even niet aan gedacht, daar zou het inderdaad een voordeel in kunnen zijn afhankelijk van hoe de e-reader de opmaak slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 20:15
Ik heb de firmware geupdate en kan nu geen gekochte boeken meer kopen. Iemand een idee hoe je dat kan oplossen? Ik krijg de foutmelding "Can't open doc" De boeken die op de e-reader stonden kan ik wel lezen. Ik heb een factory reset geprobeerd en dat werkt ook niet. Heb meerdere keren alles er af gegooid en er weer op gezet.

[ Voor 22% gewijzigd door Joost344 op 19-07-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Cyleo schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:31:
[...]PDF's had ik even niet aan gedacht, daar zou het inderdaad een voordeel in kunnen zijn afhankelijk van hoe de e-reader de opmaak slikt.
De iRiver en de Sony geven de PDF's perfect weer. Omdat de iRiver een hogere resolutie heeft zijn daarop de PDF's beter leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Delirius schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:14:
Update van Story HD ging prima. Firmware bestand en language bestand in root plaatsen, unpluggen van USB en hij update vanzelf. Alleen de grote hamvraag is nu wat er daadwerkelijk geüpdate is want alle bugs die ik eerst had zijn er nu nog steeds. Problemen met stabiliteit had ik niet en nu ook niet.

Rara, releasenotes van Iriver zijn ook zeer summier. En dat is dan het understatement van het jaar...

Afgelopen zaterdag een mail gestuurd en ben eens benieuwd of ik een reactie krijg en zo ja, wat deze gaat worden....

Zit hier trouwens iemand die ervaringen heeft met de Barnes & Nobles Nook Touch? Twijfel heel erg maar userreviews zeggen me meer dan een filmpje op youtube....
Volgens mij is het bij Iriver als volgt gegaan,
De ene Iriver bobo zegt tegen de andere bobo,
We moeten iets doen want de mensen beginnen te klagen over de Iriver software.
Ja maar wat moeten we dan doen?
We moeten een update uitbrengen.
Maar we hebben geen update.
Jawel we hebben versie 1.00 en die noemen we gewoon versie 1.10 en we zeggen gewoon niets over de veranderingen dan zijn ze weer even rustig.
En aldus geschiedde.
Dit moet wel zo gegaan zijn want ik kan ook echt niets nieuw ontdekken in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gedoe zeg, waarom flikken die bedrijven dat zo steeds?

Ik heb dit gedonder gehad met de mediaspeler van AC Ryan (na 2 jaar eindelijk opgelost), met Spotify krijg ik ook steeds updates die niks nieuws toevoegen behalve muziek uit mijn collectie onafspeelbaar maken).

Het wordt snel tijd voor alternatieve firmware voor deze reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, kom net dit tegen, zou dat met die update te maken hebben?

http://googleblog.blogspo...-integrated-e-reader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:22
Borders gaat definitief dicht. Zie hier. Eind september is het voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Engadget's review van iRiver Story HD

Spoiler: Niet heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

veel reviews geven nogal af op de looks van de story hd. Ben ik dan de enige die het ontwerp wel mooi vindt? Grootste minpunt is natuurlijk nog steeds de software van het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:08
dwa schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:29:
veel reviews geven nogal af op de looks van de story hd. Ben ik dan de enige die het ontwerp wel mooi vindt? Grootste minpunt is natuurlijk nog steeds de software van het ding
Ik ben het met je eens. Ik vind het ook een mooi apparaat, en nog steeds blij mee.

Ik vind de review van engadget trouwens ook niet heel goed. Het lijkt wel of er voornamelijk is gelet op looks, en minder op functionaliteit.

De hoge resolutie van het apparaat wordt afgedaan als iets wat niet echt een grote rol speelt. Maar voor mij was dit juist DE reden om voor de Iriver te gaan. Comics zien er namelijk veel beter uit dankzij de resolutie van de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
avec_style schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:36:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik vind het ook een mooi apparaat, en nog steeds blij mee.

Ik vind de review van engadget trouwens ook niet heel goed. Het lijkt wel of er voornamelijk is gelet op looks, en minder op functionaliteit.

De hoge resolutie van het apparaat wordt afgedaan als iets wat niet echt een grote rol speelt. Maar voor mij was dit juist DE reden om voor de Iriver te gaan. Comics zien er namelijk veel beter uit dankzij de resolutie van de reader.
Ja, afhankelijk van je gebruik kan dat een groot voordeel zijn, waar ze in de review niet vanuit zijn gegaan. Ook is de integratie met google mooi meegenomen. Engadget review's vind ik sowieso altijd een beetje natte vingerwerk, de meeste userreviews op tweakers kunnen er wel tegenop, maar het is de eerste review die ik erover heb gevonden.

Maar ik ga mijn Sony er niet voor inruilen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 19:35
Ik ben heel tevreden met de iRiver Story HD. Het scherm is zo scherp dat ik bijna een hele pagina van een pdf kan lezen. Ik kan zo door een tijdschift bladeren en als ik iets wil lezen zet ik het scherm op landscape en kan ik het artikel lezen. Verder heb ik het apparaat om boeken te lezen. Daar gebruik ik het ding voor en verder niet.
Ik heb er vertrouwen in dat de bugs tzt door iRiver worden verholpen, maar tot nu toe heb ik daar nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ruudo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:31:
Ik ben heel tevreden met de iRiver Story HD. Het scherm is zo scherp dat ik bijna een hele pagina van een pdf kan lezen. Ik kan zo door een tijdschift bladeren en als ik iets wil lezen zet ik het scherm op landscape en kan ik het artikel lezen. Verder heb ik het apparaat om boeken te lezen. Daar gebruik ik het ding voor en verder niet.
Ik heb er vertrouwen in dat de bugs tzt door iRiver worden verholpen, maar tot nu toe heb ik daar nog geen last van gehad.
Die van mij toont sinds kort niet de pagina waar ik was gebleven, maar de volgende. Heeft hij voor de update nooit gedaan, maar ook na de update ging het een paar dagen goed. Daarnaast is hij ineens de cover van dat boek kwijt terwijl deze wel heeft gewerkt na de update.

Mja iRiver lost het vast wel op. Early adaptor is nu eenmaal een risico, dat geldt zowel voor hardware als software. De eerste releases van Vista en Windows 7 hadden ook wat kleine narigheden

Waar ik me overigens wel zorgen over maak is het stukje in de engadget review over het scherm. Zij geven aan dat het na verloop van tijd stuk is gegaan. :?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Tussen al het iRiver geweld, wilde ik me hier even melden: ik heb eindelijk mijn (roze!) Sony 350 binnen! Wat een genot is het toch! En ook nog eens zo klein, dat maakt het meenemen wel heel makkelijk nu :)

Weet iemand of er een firmware update of iets dergelijks beschikbaar is voor de PRS-350?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:25

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

azt33 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:59:
Tussen al het iRiver geweld, wilde ik me hier even melden: ik heb eindelijk mijn (roze!) Sony 350 binnen! Wat een genot is het toch! En ook nog eens zo klein, dat maakt het meenemen wel heel makkelijk nu :)

Weet iemand of er een firmware update of iets dergelijks beschikbaar is voor de PRS-350?
http://support.sony-europe.com/computing/prs/prs.aspx?site=odw_nl_NL&m=PRS-350

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Bedankt! Mijn 350 is al up to date, dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken :) Nu komt het gebruik ervan!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een uurtje in het topic te lezen en kan het antwoord op mijn vraag niet vinden dus ik stel de vraag maar direct:
Welke e-reader het beste te kopen? ALLEEN om boeken te lezen, voor de rest is er niets nodig!

We hebben een ipad en boeken lezen op vakantie in de zon is niet handig om de bekende reden, mijn vrouw wil dus graag een e-reader. Niet de kleinste maar wel lekker licht.

Tips welkom! Merk - importeren enz maakt allemaal niets uit. Als het maar goed is en je er een boek op kunt lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:29:
Ik zit al een uurtje in het topic te lezen en kan het antwoord op mijn vraag niet vinden dus ik stel de vraag maar direct:
Welke e-reader het beste te kopen? ALLEEN om boeken te lezen, voor de rest is er niets nodig!

We hebben een ipad en boeken lezen op vakantie in de zon is niet handig om de bekende reden, mijn vrouw wil dus graag een e-reader. Niet de kleinste maar wel lekker licht.

Tips welkom! Merk - importeren enz maakt allemaal niets uit. Als het maar goed is en je er een boek op kunt lezen :)
Dan moet je dit topic lezen ;
Klik

p.s. antwoord is niet uit te belabberd zijn om echt antwoord te geven, maar gewoon omdat ik het niet weet.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 21-07-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Die had ik nog niet gezien..

Edit: begon al wel een jaar gelden dat topique, zal mijn vraag daar eens neerplanten en hopen dat er nog eens iemand komt daar :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick, ik zou de Sony PSR-650 kopen. Niet de goedkoopste, wel veel waar en kwaliteit voor je geld. Ik heb 5 weken geleden zo'n beetje alle ereader forums bezocht en gelezen in binnen- en buitenland en met ieder merk ereader is wel wat aan de hand. De Sony is belachelijk eenvoudig te bedienen, inpluggen, computer herkend hem en slepen maar die boeken. De bijgeleverde Sony software is bagger maar die heb je niet nodig als je geen boeken wilt kopen. O-) Beeld is retestrak en zeer goed leesbaar, bij zon- en kunstlicht. Wel een Sony hoesje kopen, die zonder ingebouwd lampje, want die leest niet makkelijk in bed. Ik heb in de vakantie 4 boeken uitgelezen, de Sony is verslavend. Er komt een opvolger voor de 650 maar soms (meestal) is het beter niet het nieuwste van het nieuwste te kopen, de kinderziektes zijn er dan nog niet uitgehaald en die luitjes zie je dan weer janken als verwende kinderen over hun 'slechte HD pearl wifi 3g Turbo charged ereader speelgoed' op diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Wel een Sony hoesje kopen, die zonder ingebouwd lampje, want die leest niet makkelijk in bed.
Talk about personal opinion...de versie met lampje vind ik héérlijk lezen!
Probleempje: 100% van de e-readers die er zijn voldoet aan je eis. Gelukkig de eisen er bij
geen iPad, niet de kleinste, lekker licht
. Sony valt af (niet lekker licht, behuizing). Alle 5"valt af (de kleinste).
Blijven alle plastic versies van 6"en groter over...Ben bang dat iedereen nu zijn eigen reader gaat noemen die lekker leest... ;)

[ Voor 61% gewijzigd door WaterFire op 21-07-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:27:
[...]

Patrick, ik zou de Sony PSR-650 kopen.
Enige probleem, waar is het kreng nog te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:44:
[...]

Enige probleem, waar is het kreng nog te koop?
In Duitsland struikel je erover bij de Saturn, MediaMarkt en Mayerische boekhandel, althans, 1 week geleden nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Voor de iriver Story HD gebruikers hier. Dixons heeft de case (beschermhoes) voor 20 euro op voorraad
(dixons.nl)

Heb hem zojuist maar gelijk besteld.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat de vraag wat tongen losmaakt :)
Sony had ik al over gelezen, voor de prijs van 10 boeken niet zo gek, ik hoef niet het duurste van het duurste maar uitgeven is ook geen probleem.
Als eigenlijk alles in aanmerking komt dan is het een kwestie van een aantal winkels gaan bezoeken en vasthouden.

Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 20:59
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:27:
[...]

Er komt een opvolger voor de 650 maar soms (meestal) is het beter niet het nieuwste van het nieuwste te kopen, de kinderziektes zijn er dan nog niet uitgehaald en die luitjes zie je dan weer janken als verwende kinderen over hun 'slechte HD pearl wifi 3g Turbo charged ereader speelgoed' op diverse fora.
Voor wanneer is de opvolger voor de SonyPRS650 gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
lucdec schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:38:
[...]

Voor wanneer is de opvolger voor de SonyPRS650 gepland?
Rond augustus volgens de geruchten.
nieuws: 'Sony introduceert in augustus nieuwe e-readers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IWelke e-reader het beste te kopen? ALLEEN om boeken te lezen, voor de rest is er niets nodig!
Ik denk dat de diverse readerbezitters hier al uit ten treure de voor en nadelen van hun readers hebben geventileerd, en voor de rest is het een kwestie van smaak, voorkeur en de dikte van je bankpasje.

Er zijn zeker al readers (met het oudere VizPlex scherm) in 5" voor onder de 100 euri, waarbij je je af moet vragen of dit alles doet wat je wilt. In de prijsklasse rond de 150 euri blijft ik de Kindle 3, de Nook (als je hem Europa in kan krijgen) en nu ook de iRiver HD allemaal erg aardig vinden qua maat, scherm (Pearl), gewicht en software (alhoewel de iRiver nog wat bugjes lijkt te hebben), en als je richting 200-300 euro wil dan zijn de Sony's uiteraard met alles hierboven plus hun touchscreen en stevigere metalen behuizing beschikbaar (alleen klaarblijkelijk nog steeds slecht leverbaar).

Lees, huiver en kies..., want niemand hier kan een onbevooroordeeld advies geven zonder zijn eigen reader voor te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

WaterFire schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:40:
[...]Sony valt af (niet lekker licht, behuizing). Alle 5"valt af (de kleinste).
Ik heb een Bebook Mini, een Sony PRS-650 en de iRiver Story HD heb ik terug gebracht.

De Bebook Mini heeft een 5" scherm en heb ik expres daarvoor gekozen. Als rugzak toerist wil je zo weinig en zo licht mogelijk bagage. Het 5" scherm heeft exact dezelfde resolutie als het 6" scherm namelijk 600x800. Ik gebruik het kleinste lettertype en het ding leest heerlijk.

De iRiver heb ik terug gebracht omdat de software nog wat te wensen over laat. Omdat Google de iRiver nu gekoppeld heeft aan haar boekenwinkel verwacht ik dat er binnenkort updates uitkomen. Tegen die tijd koop ik misschien alsnog een iRiver omdat deze met de resolutie van 1024 x 768 perfect is voor comics en technische documentatie. Hier kan geen enkele andere ereader behalve de DX op dit moment aan tippen.

De PRS-650 is met 220 gram net iets zwaarder dan mijn Bebook Mini van 160 gram en die laatste is volgens mij de lichtste die nu in de winkels ligt. Bij het lezen maakt het geen snars uit. Het formaat van het scherm boeit me ook niet bij deze resolutie. De enige reden waarom de Sony momenteel meer gebruikt wordt is vanwege zijn zeer volledige twaalf woordenboeken waaronder Engels-Nederlands, Nederlands-Engels en een Engelse plus een Amerikaanse Thesaurus. De Mini heeft geen woordenboek. De iRiver heeft een beperkte Thesaurus je moet het woord zelf intypen. Op de Sony hoef je het woord alleen aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:20:
Leuk dat de vraag wat tongen losmaakt :)
Sony had ik al over gelezen, voor de prijs van 10 boeken niet zo gek, ik hoef niet het duurste van het duurste maar uitgeven is ook geen probleem.
Als eigenlijk alles in aanmerking komt dan is het een kwestie van een aantal winkels gaan bezoeken en vasthouden.

Thnx :)
Ik heb zelf diverse e-book readers gehad, diverse nog in het bezit, over de voor en nadelen ga ik het niet hebben.
De Sony heeft een touchscreen,die ik heerlijk vind,maar anderen kunnen er niet aan wennen.
Gs je voor goedkoop dan kun je uit de states het een en ander bestellen.
De bebook's zijn prima instappers en het verschil tussen 5 en 6 inch is 2 a 3 regels meer of minder tekst op je scherm,afhankelijk ook van je gekozen lettergroote/zoom.
Ik ga geen oorlog beginnen,Ik vind de sony's (uitgezonderd de 600) erg goed, zowel de 350 als de 650 en ga je voor geen gezeur gewoon straight lezen dan is de goedkoopste bebook ook een prima keuze.

Waar je absoluut vandaan moet blijven zijn de dingen met een LCD scherm,kies altijd een reader die e-ink gebruikt. (vizplex/pearl)
Merkjes als Marquant en dergelijke die LCD gebruiken, weglaten !
Schrijf voor jezelf een aantal mogelijke modellen op en google eens op gebruikers ervaringen en streep dan weg wat je niet bevalt.
Pas er goed op dat als je boeken gaat kopen bij bv BOL dat sommige amerikaanse import modellen geen epub aan kunnen (de hier gangbare standaard) en dan je die moet gaan omzetten.
Dat omzetten kan echter alleen,als ook de beveiliging er is uitgesloopt.
Voor de gemiddelde tweaker een fluitje van een cent,maar voor de beginner kan het flink aanklooien zijn.
Loop eens een winkel als Dixons binnen en laat je niet adviseren maar vraag ze de readers eens aan te zetten en een boek te starten,er staat altijd wel een demoboek op.
In diverse winkels adviseren ze gewoon naar wat ze op voorraad hebben of waar ze het meest op verdienen en daar zit je niet op te wachten.
De dingen in de vitrines heten niet voor niets show modellen,dus laat ze ze maar showen,het is jouw aankoop waar je nog jaren plezier van wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Nieuwe I-River HD software versie 1.10 is beschikbaar!
Voor degene die last van bugs heeft, wellicht even proberen. Zelf heb ik er geen last van.

Zelf ben ik sinds mijn verjaardag in het bezit van deze e-reader, besteld via Bol.com. Hele fijne ereader waar je naast de welbekende boeken ook goed plaatjes kan bekijken. Op dit moment heb ik alleen een aantal landkaarten van bijhorende boeken bekeken, maar die zijn zeer gedetailleerd weergegeven. Wellicht dat er nog wat strips of iets dergelijks bijkomen.
Wel heb ik direct Calibre op mijn PC gezet om de database van de E-reader op te schonen. Vanaf de fabriek staat er al een hele mik boeken in (Charles Dickens, Jane Austen, Shakespeare en Alice in Wonderland), maar die heb ik gebackupd op mijn pc en eraf gehaald.
Calibre werkt overigens zeer prettig bij het omzetten van boeken naar een ander bestandsformaat.
Zelf heb ik een aantal HTML boeken omgezet naar Epub formaat en de boeken zijn zeer goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke.

Me een Kindle 3 met WiFi en 3G gekocht.
Met wat extras voor net geen 170 euro.

ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:59:
Oke.

Me een Kindle 3 met WiFi en 3G gekocht.
Met wat extras voor net geen 170 euro.

ben benieuwd.
Ik 3 paardenworsten voor 16 euro,smaakt eigenlijk best wel.
Ja sorry maar wat voegt het toe als iedereen alleen maar gaat melden wat ie gekocht heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nick39 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:40:
[...]

Ik 3 paardenworsten voor 16 euro,smaakt eigenlijk best wel.
Ja sorry maar wat voegt het toe als iedereen alleen maar gaat melden wat ie gekocht heeft ?
Gelijk in, had er bij moeten zetten dat mijn gebruikerservaring snel volgt. Was uit enthousiasme. Gelukkig trap je me weer mijn hok in, thnx.

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 22-07-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer bedankt Nick, ik was vanwege aanwezigheid ipad1+2 al niet van plan om lcd te nemen.. dat was juist het probleem op vakantie in de zon :)
Dat witte bebookje ziet er wel goed uit en ook die iriver is het bekijken nog wel waard. De sony is niet te krijgen op dit moment dus wellicht nog even wachten om te kijken naar welke het gaat worden, moet wel goed kunnen vergelijken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ben sinds vandaag een trotse bezitter van een Sony PRS-650, via ebay gekocht en helaas door de douane onderschept.. Maar toch, nu ik het apparaatje in handen heb ben ik er erg blij mee. Boeken downloaden gaat supermakkelijk, zijn goed leesbaar; apparaat ligt prima in de hand en ziet er (vind ik) mooi uit.

Alleen jammer dat het zo lastig is om aan buitenlandse e-books te komen. Ik zou dolgraag lord of the rings in het engels en ook de boeken van Tom Clancy in het engels hebben, maar die mogen officieel niet aan Nederland geleverd worden. Gelukkig hebben we daar niet nader te noemen programmatjes voor, dat dan wel weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Niekleair op 22-07-2011 22:12 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
niekje87 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:36:
Ik ben sinds vandaag een trotse bezitter van een Sony PRS-650, via ebay gekocht en helaas door de douane onderschept.. Maar toch, nu ik het apparaatje in handen heb ben ik er erg blij mee. Boeken downloaden gaat supermakkelijk, zijn goed leesbaar; apparaat ligt prima in de hand en ziet er (vind ik) mooi uit.

Alleen jammer dat het zo lastig is om aan buitenlandse e-books te komen. Ik zou dolgraag lord of the rings in het engels en ook de boeken van Tom Clancy in het engels hebben, maar die mogen officieel niet aan Nederland geleverd worden. Gelukkig hebben we daar niet nader te noemen programmatjes voor, dat dan wel weer.
Ja, ik wordt een beetje moe van al die rechtenverhalen. Met muziek hetzelfde, ik ben best bereid om voor spotify te gaan betalen, maar als artiesten dan hun muziek er van gaan verwijderen is mijn volgende stap niet om ervoor te gaan betalen. Ze snijden zichzelf in de vingers maar dat hebben ze nog niet door.

Wat deed de douane trouwens? Moest je belasting afdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Cyleo schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:31:

Wat deed de douane trouwens? Moest je belasting afdragen?
Jups, ik betaalde al meer doordat ik 'm van e-bay haalde (verzendkosten van electronika vanuit US zijn niet misselijk), en toen kwamen er nog eens 19% invoerrechten overheen. Maar goed, zolang ik er voor meer dan €500 aan plezier aan ga beleven is het een goede aankoop toch? Jammer dat het zo loopt, maar dat is het risico met "grijze" import.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Laatst online: 12-10 14:57
Ik lees hier over het feit dat het voordeel van het hoge resolutie scherm vd iriver hd m.n. tot z'n recht komt bij comics en pdf's. Hoe zit het met een gewoon boek? Mijn boerenverstand zegt me dat een hogere resolutie zorgt voor meer tekst op hetzelfde scherm wat mij handig lijkt (me heeft goede ogen..).

Op de foto's zie ik dat de toetsen vd iriver bruin zijn. Een bruine achterkant vind ik nog wel chique maar bruine toetsen bij een witte voorkant?? Beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf gisteren de iriver HD gekocht (een echte review volgt later wel), en het scherm leest prima (wat te verwachten is van een e-ink-scherm). Je hebt iets van acht verschillende lettergroottes (die overigens niet wordt onthouden als je de ereader uitschakelt, een van de vele bugs helaas). Het uiterlijk vind ik persoonlijk wel vintage, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de iriver story hd binnen. Maar ik krijg de boeken die ik er op zet niet te zien.
als ik de usb aansluit op de computer opent hij zich als H schijf story hd. Ik zet de boeken er in. en als ik dan op de ereader kijk zijn de boeken nergens te vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
iRiver heeft firmware versie 1.17 uitgebracht voor de Story HD maar alleen voor de wifi-versies die in USA te koop zijn. Niet dat ik denk dat het boeiende veranderingen zijn ("System stabilisation") maar ik vind het jammer dat ze firmware voor beide versies apart uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de boeken gevonden..ze stonden er wel gewoon op.

Nu zie ik dat bij het bladeren het scherm een beetje zwart wordt..is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:50:

Nu zie ik dat bij het bladeren het scherm een beetje zwart wordt..is dat normaal?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:50:

Ja het beeld wordt geinverteerd weergegeven.
Voor uitleg, zie mijn eerdere uitleg: TD-er in "Het Ebookreader - ervaringentopic - Deel 3"

Misschien handig dat ook in de startpost op te nemen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
niekje87 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:36:
Je kan hier zonder problemen boeken bestellen:
http://www.kobobooks.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:51
TD-er schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:56:
[...]

Ja het beeld wordt geinverteerd weergegeven.
Voor uitleg, zie mijn eerdere uitleg: TD-er in "Het Ebookreader - ervaringentopic - Deel 3"

Misschien handig dat ook in de startpost op te nemen?
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thnx weet ik dat ook weer.
Wat voor hoesjes gebruiken jullie voor de iriver story hd? Ik zag het orignele hoesje maar is 20 euro..zijn er geen enkele andere hoezen ( van de hema ofzo) die er op passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De kindle is in prijs gezakt bij Amazon, naar 139 dollar (hoe doen ze het er voor?)

Heeft iemand een hoes gevonden voor de laatste kindle in NL (dus niet UKof USA via ebay) voor een beetje normale prijs (tot 20 euro?) Die van Amazon zijn IMHO duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 23-07-2011 14:13 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:59:
ok thnx weet ik dat ook weer.
Wat voor hoesjes gebruiken jullie voor de iriver story hd? Ik zag het orignele hoesje maar is 20 euro..zijn er geen enkele andere hoezen ( van de hema ofzo) die er op passen?
Ik heb hier het originele hoesje liggen en een hoesje voor de Kindle 3

Het originele hoesje is gewoon netjes en dun, dus licht van gewicht, daarnaast is het makkelijk om te vouwen, wat handig is als je bv op bed ligt te lezen.

Het hoesje voor de Kindle 3 is dikker en geeft meer "bescherming". Deze heb ik gekocht na een tip van hier. Via Ebay voor een euro of zeven, was het proberen waard, maar is echt een goede hoes!

Dus hier kunnen we afwisselen :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke ebay? engeland of amerika? duurt dat lang voordat ie dan aankomt?
dat is dus wel een hoesje waar hij in kan blijven zitten als je aan het lezen bent? of alleen een soort etuitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tukk schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:08:
De kindle is in prijs gezakt bij Amazon, naar 139 dollar (hoe doen ze het er voor?)
Dat is simpel..printer-inkt verhaal..telefoon gratis verhaal, gratis bij 10 e-books bij Bol verhaal, ze gaan onder de kostprijs weg en halen de winst uit de gekochte boeken.
Natuurlijk, bij sommigen zien ze dat nooit terug vandaar dat ook via de uk moeilijk aan nederland geleverd wordt omdat ze wel snappen dat het merendeel toch nederlandse boeken koopt.
En natuurlijk weet een doorsnee tweaker best hoe ie aan reader en boeken moet komen,maar als ik het bij kennissen over usenet heb roept men al vaak,je bedoelt internet toch ?
Als je het dan ook nog gaat hebben over servers,dat men daar apart op moet inloggen via een al dan niet betaalde account,ook al doen de meeste news programma's dat zelf,en over parren en rarren dan houdt 90% het volgens mij al voor gezien.
Natuurlijk lopen ze hierdoor enige schade op maar hele volks stammen hebben nog nooit van usenet gehoord.
Die schade die men oploopt,ach kom,als ik zie in welke villa's de doorsnee artiest woont en in welke auto hij rijdt... alsof de helft van de artiesten en auteurs naar de voedselbank moeten als het Kuikentje er met zijn stichting niet was...

Maar goed.. zo doen ze het dus.
Ik denk dat als Sony ook via een webwinkel boeken zou gaan verkopen,dat hun readers ook knap in prijs zouden zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.ebay.com/Pink-...ories&hash=item1c1cd0f1b3

deze moet dus gewoon passen voor de iriver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[..]
Hoezo gezakt?
Dat kostte 'ie ook in oktober/november vorig jaar toen ik 'm kocht.
En de UK-prijs was toen 109 pond. (is inmiddels 111 zie ik)

En bedankt voor het snel toevoegen van de informatie over het verversen van de e-ink pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Neutron schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 02:57:
Ik lees hier over het feit dat het voordeel van het hoge resolutie scherm vd iriver hd m.n. tot z'n recht komt bij comics en pdf's. Hoe zit het met een gewoon boek? Mijn boerenverstand zegt me dat een hogere resolutie zorgt voor meer tekst op hetzelfde scherm wat mij handig lijkt (me heeft goede ogen..).

Op de foto's zie ik dat de toetsen vd iriver bruin zijn. Een bruine achterkant vind ik nog wel chique maar bruine toetsen bij een witte voorkant?? Beetje jammer..
Dat scheelt niets/weinig. De huidige resolutie is scherp genoeg op bijvoorbeeld de Sony, op xs is alles nog steeds bizar scherp, maar is gewoon te klein om te lezen. Op s is het goed te doen. Voor gewone boeken vind ik het een marketingverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
TD-er schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:10:
[...]

Hoezo gezakt?
Dat kostte 'ie ook in oktober/november vorig jaar toen ik 'm kocht.
En de UK-prijs was toen 109 pond. (is inmiddels 111 zie ik)

En bedankt voor het snel toevoegen van de informatie over het verversen van de e-ink pagina
Inmiddels is de ad-supported Kindle 3g ook voor 139$ te koop, evenveel dus als de reclamevrije normale Kindle 3, welke mét reclame 114$ kost. Met name voor de 3g-variant een behoorlijk scherpe prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neutron schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 02:57:

De bebook mini is een 5 inch maar heeft ook een resolutie van 600x800 maar toch past daar minder tekst op als de gewone 600x800, het heeft uitsluitend met de plaatjes te maken.
Wel is tekst van 300 dpi beter te lezen dan bv 200 dpi maar ook alleen bij vergroten.
Als resolutie leidend zou zijn past er op een 350 van Sony ( 5 inch) net zoveel tekst als op een 650 ( 6 inch )
Waarom zou je dan een 6 inch nemen als er op een 5 inch net zoveel tekst zou passen.
Een pdf is een soort van plaatje en daar is een grotere resolutie wel handiger in combinatie met een groter beeldscherm.
Zelfs in dit topic (een deel eerder denk ik) is een voorbeeld te zien van een zelfde bladzijde tekst op een bebook mini van 5 inch en een bebook van 6 inch.
Beiden met de resolutie van 600x800 en toch zie je dat op de mini minder tekst past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In passender kleurstelling: http://cgi.ebay.nl/NEW-BR...ain_3&hash=item2c5bb9dc71

Deze heb ik, en past echt precies. Ik geloof alleen niet dat het echt leer is, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Voor nog geen 8 euro, inclusief verzendkosten. Ik had 'm ook snel in huis.

- genoeg reclame gemaakt - en nee, ik heb geen aandelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:43:
[...]

Gelijk in, had er bij moeten zetten dat mijn gebruikerservaring snel volgt. Was uit enthousiasme. Gelukkig trap je me weer mijn hok in, thnx.
Het was niet de bedoeling om je ergens te trappen,excuses als je het zo ervaarde.
Maar dit is een ervaringen topic.
De laatste tijd is het meer een pricewatch topic.
Natuurlijk snap ik het enthousiasme van een aankoop.
Soms staan er ook nuttige accesoires in vermeldt waar iedereen wat aan heeft zoals laatst de APC accu.
Maar een ik heb dit en dat hoesje heeft weinig meer te maken met een ervaringen topic.
Hoewel het ontzettend leuk is om te zien hoe iemand met wat huisvlijt een meer dan behoorlijk hoesje weet te maken,het voegt aan de ervaringen niets toe.
En komt daar commentaar op dan zie je snel iemand zijn bericht veranderen zodat het toch nog een beetje lijkt op een vraag maar dat beslist niet is.
Maar maak dan een gezellig chatten over je ebook of hoesjes topic aan.
Stel, ik kom na een search op google in dit topic aan omdat ik verwacht de plussen en minnen aan te treffen van e-readers,hetgeen je mag verwachten gezien de titel,en je moet je door een eindeloze brei van geknoopte boeren zakdoeken om een reader heen worstelen dan heb je eigenlijk alleen aan de starttopic wat en aan incidentele tips over calibre.
Want een hoesje heeft weinig te maken met de werking van een bepaalde reader en de voor en nadelen ervan.
En af en toe een melding van een update die al 3 keer eerder gemeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nick39 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:39:
[...]

Het was niet de bedoeling om je ergens te trappen,excuses als je het zo ervaarde.
Maar dit is een ervaringen topic.
Weet ik ook wel, ik was gewoon wat aan het geiten. Maar je punt was absoluut duidelijk en terecht. Maar zoals gezegd, mijn gebruikerservaringen komen nog, heb nl. op een ander forum aardig zitten discusieren waarom niet alle ereaders ereaders zijn (tablet vs. e-ink). Eigenlijk verwacht ik wel iets van die Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Nick39 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 08:44:
[...]De bebook mini is een 5 inch maar heeft ook een resolutie van 600x800 maar toch past daar minder tekst op als de gewone 600x800, het heeft uitsluitend met de plaatjes te maken.
Wel is tekst van 300 dpi beter te lezen dan bv 200 dpi maar ook alleen bij vergroten.
Als resolutie leidend zou zijn past er op een 350 van Sony ( 5 inch) net zoveel tekst als op een 650 ( 6 inch )
Waarom zou je dan een 6 inch nemen als er op een 5 inch net zoveel tekst zou passen.
Een pdf is een soort van plaatje en daar is een grotere resolutie wel handiger in combinatie met een groter beeldscherm.
Zelfs in dit topic (een deel eerder denk ik) is een voorbeeld te zien van een zelfde bladzijde tekst op een bebook mini van 5 inch en een bebook van 6 inch.
Beiden met de resolutie van 600x800 en toch zie je dat op de mini minder tekst past.
Ik heb een 15" monitor met een resolutie van 1024 x 768 en een 17" monitor met dezelfde resolutie. Nu moet jij mij toch eens duidelijk maken waarom er op de 15" monitor minder tekst past dan op de 17" monitor.

Het enige verschil is dat de letters kleiner worden. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

rud schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Ik heb een 15" monitor met een resolutie van 1024 x 768 en een 17" monitor met dezelfde resolutie. Nu moet jij mij toch eens duidelijk maken waarom er op de 15" monitor minder tekst past dan op de 17" monitor.

De letters op zo'n ding zijn meestal al niet te groot, het verschil in omvang kan net te veel zijn, waardoor je de letters niet meer prettig kan lezen. Ondanks dezelfde resolutie. Ik denk dat hij dat bedoelt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dat komt omdat ze de letters even groot willen houden. Een voorbeeld tussen de Sony 350 en 650
plaatje 1

En voor pdf's
plaatje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39, ik heb 2 van die action lampjes gekocht, maar hoe las je vriendin/vrouw er ook alweer mee (met haar bebook one)? Ik meen dat ze het lampje op haar buik had liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Cyleo schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:57:
Dat komt omdat ze de letters even groot willen houden. Een voorbeeld tussen de Sony 350 en 650
plaatje 1

En voor pdf's
plaatje 2
Logisch. Als je hetzelfde formaat letters wilt en je scherm is groter dan passen er meer op. Maar er zijn ook mensen die kleinere lettertjes helemaal niet erg vinden. En dan past er evenveel op een 5" als een 6". Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.

Ik vond de letters op de iRiver Story HD veel scherper door de hogere resolutie dan op de PRS-650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dan moet je e-book dat wel ondersteunen, of je moet je e-book aanpassen als je je letters niet kleiner kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Op plaatje 1 wordt letter formaat M gebruikt. Zo uit mijn hoofd zijn er nog twee kleinere formaten standaard in de Sony. En uiteraard kan je eigen fonts in de Sony zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 23:33

Heeft iemand een hoes gevonden voor de laatste kindle in NL (dus niet UKof USA via ebay) voor een beetje normale prijs (tot 20 euro?) Die van Amazon zijn IMHO duur.
http://www.geckocovers.com/kindle-3-p-39.html

Zelf nog geen ervaring met deze hoezen, aangezien ik nog aan het orienteren ben op een reader. Had deze site echter alvast in de bookmarks gezet ivm positieve reacties op ereaders.nl en de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:03:
Nick39, ik heb 2 van die action lampjes gekocht, maar hoe las je vriendin/vrouw er ook alweer mee (met haar bebook one)? Ik meen dat ze het lampje op haar buik had liggen?
Nee, met de clip op het hoesje geschoven, aan de linker klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:10:
Nee, met de clip op het hoesje geschoven, aan de linker klep.
Ik lees altijd met die klep zo naar achteren gevouwen, dat doet zij dus niet?
Ik ga er vanavond nog eens mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed het hoesje voor de irivers (origineel) is in gebruik genomen door vrouwlief. Wat mij direct opviel is de amateuristische manier waarop een stukje aan de achterkant is uitgesneden voor de powerknop.

Ik vroeg ook al als eerst aan mijn vrouw of ze dit zelf had gedaan :+ :P

Zal vanavond eens een foto plaatsen. Maar voor de rest is het gewoon een net hoesje.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
-Nevermind-

[ Voor 136% gewijzigd door WaterFire op 25-07-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:28:
[...]

Ik lees altijd met die klep zo naar achteren gevouwen, dat doet zij dus niet?
Ik ga er vanavond nog eens mee stoeien.
Wat maakt dat uit... lampje uit de clip, andersom er in schuiven, en hij schijnt van bovenaf op je boek ... je kan de lichtkop naar beneden draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Nick39 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:27:
[...]

Wat maakt dat uit... lampje uit de clip, andersom er in schuiven, en hij schijnt van bovenaf op je boek ... je kan de lichtkop naar beneden draaien ;)
het probleem dan is dat niet het hele scherm evenveel belicht wordt.(in ieder geval niet op de Iriver story HD) Daarom heb ik mijn lampje maar teruggebracht naar de Action. Ben nu op zoek naar een andere lamp wat mijn hele scherm evenveel belicht. In verband met comics (waarbij je soms hele kleine letters hebt) is een goede verlichting noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
avec_style schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:09:
[...]

het probleem dan is dat niet het hele scherm evenveel belicht wordt.(in ieder geval niet op de Iriver story HD) Daarom heb ik mijn lampje maar teruggebracht naar de Action. Ben nu op zoek naar een andere lamp wat mijn hele scherm evenveel belicht. In verband met comics (waarbij je soms hele kleine letters hebt) is een goede verlichting noodzakelijk.
Ik heb zelf geinvesteerd in een Mighty Bright lampje. Daar zit een lange hals aan waardoor je hem makkelijk op de juiste wijze kan positioneren. Zie deze link

Ik klem hem vast aan de achterste hoes (ik vouw de hoes achter de kindle). Past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben mij nu al een aantal dagen aan het oriënteren op een ereader. Gezien ik de ereader voornamelijk koop voor de vakantie, omdat dat het moment is dat ik veel boeken verslijt, heb ik niet een superdeluxe nodig. Ik ben met onderstaande bevindingen/eisen toch op de Kindle 3 uitgekomen. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven of ik de goede keuze maak door de Kindle 3 te nemen of dat ik toch beter een andere kan kiezen.

- Alleen voor gebruik van het lezen van boeken (dus geen strips/pdfs/oid).
- Liefst zo goedkoop mogelijk.
- Beste kwaliteit qua scherm.
- Beter geen touchscreen, omdat ik heb gelezen dat de reflectie dan erger is en ik veel in de zon zal lezen, klopt dit?.
- 4 gb geheugen lijkt mij niet bezwaarlijk, ik kan altijd mijn oude boeken er af halen.

Nou kom ik bij het volgende, de boeken die ik ga lezen zijn vooral Nederlandse boeken en zal ik voornamelijk gaan downloaden via Spotnet. Ik heb gezien dat dit voornamelijk ePub bestanden zijn en dat de Kindle deze niet ondersteunt. Wel heb ik begrepen dat ik via Calibre de ePub bestanden kan omzetten in MOBI bestanden en ze zo dan wel op de Kindle 3 kan zetten. Dus dat ik uiteindelijk wel gewoon gedownloade NL boeken er op kan zetten? Klopt dit? Heeft iemand hier ervaringen mee of klopt het totaal niet wat ik heb uitgezocht?

Nog een laatste vraag, ik zie dat je bij Amazon de Kindle 3 voor 139 dollar kan kopen zonder advertenties en met advertenties voor nog goedkoper. Is het hinderlijk die advertenties? Heeft iemand hiervoor gekozen of zouden jullie zeggen je kan beter wat meer betalen want die advertenties zijn echt heel irritant?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:27:
- Beter geen touchscreen, omdat ik heb gelezen dat de reflectie dan erger is en ik veel in de zon zal lezen, klopt dit?.
- 4 gb geheugen lijkt mij niet bezwaarlijk, ik kan altijd mijn oude boeken er af halen.
Op het moment heeft de Iriver Story HD het beste scherm, maar het scherm van de Kindle is natuurlijk wel goed. Touchscreen hoeft geen probleem te zijn, dat is alleen als ze een glasplaat nodig hebben om touch te detecteren, dat is bij de Sony reader niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[...]
Nog een laatste vraag, ik zie dat je bij Amazon de Kindle 3 voor 139 dollar kan kopen zonder advertenties en met advertenties voor nog goedkoper. Is het hinderlijk die advertenties? Heeft iemand hiervoor gekozen of zouden jullie zeggen je kan beter wat meer betalen want die advertenties zijn echt heel irritant?

Volgens mij kon je die ad-versie van de Kindle alleen maar kopen in de VS.
En de advertenties zouden vziw alleen in het menu komen, maar de vraag is of het daarbij blijft na een firmware-upgrade.
Als het alleen in het menu is, lijkt het mij totaal niet hinderlijk.

Oh en 4 GB klinkt niet zo veel in deze tijd van 32 GB micro-SD-kaartjes en hdd's van ettelijke TB's, maar op 4 GB kun je ongeveer net zoveel boeken kwijt als wat je in een leven leest, als je 2 - 3 boeken per week leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Net terug uit Indonesië, waar ik behalve reizen ook nog veel tijd had om te lezen (bijvoorbeeld 15 uur in het vliegtuig en alle onzin-uren van het wachten ervoor).
Gelukkig had ik mijn Nook bij me en heb dus uitgebreid kunnen genieten van deze fantastische lezer. Ik houd erg van lezen maar met de Nook was het nog wat makkelijker. Veel keuze natuurlijk, mooi leesbaar, slechts een keer opgeladen (voor de zekerheid), en aan veel medereizigers laten zien (veel enthousiaste reacties).

Ik loop wel tegen wat problemen aan wat betreft de lettertypes en groottes. Soms weigert hij om lettertypes aan te passen of de grootte écht te veranderen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
TD-er schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:59:
[...]
Volgens mij kon je die ad-versie van de Kindle alleen maar kopen in de VS.
En de advertenties zouden vziw alleen in het menu komen, maar de vraag is of het daarbij blijft na een firmware-upgrade.
Als het alleen in het menu is, lijkt het mij totaal niet hinderlijk.
Klopt, je kan hem alleen in de VS kopen. Advertenties komen in een banner op het homescreen (waar je je lijst met boeken hebt) en op de 'screensaver' (als hij uit staat), waar normaal gezien toch alleen maar saaie plaatjes staan van oude Amerikaanse schrijvers die je niet kan veranderen. Dus op zich lijkt het me niet zo irritant.

Ik was er denk ik wel voor gegaan als het had gekund maar in Europa kan je hem niet krijgen, ook niet op amazon.com, die weigert te versturen naar Europa. Of je moet moeilijk doen met borderlinx ofzo maar dan is je prijsvoordeel ook gelijk weg.

Oh een pluspunt voor de Kindle voor mij was wel de uitgekiende hoes met lampje, dat door de Kindle zelf gevoed wordt. Maakt hem wel een stuk zwaarder (de case weegt bijna zo veel als de Kindle!) en hij is duur maar het is wel handig. Alleen de verlichting is erg ongelijkmatig, onderin is het een stuk donkerder en dat leest niet zo prettig. Verder ben ik er wel tevreden mee, ik had hem net een week voordat de iRiver HD uit was maar ik heb niet het gevoel dat ik de resolutie mis, ik lees ook alleen boeken, geen comics of PDF's.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 25-07-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zanthr schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:04:
Net terug uit Indonesië, waar ik behalve reizen ook nog veel tijd had om te lezen (bijvoorbeeld 15 uur in het vliegtuig en alle onzin-uren van het wachten ervoor).
Gelukkig had ik mijn Nook bij me en heb dus uitgebreid kunnen genieten van deze fantastische lezer. Ik houd erg van lezen maar met de Nook was het nog wat makkelijker. Veel keuze natuurlijk, mooi leesbaar, slechts een keer opgeladen (voor de zekerheid), en aan veel medereizigers laten zien (veel enthousiaste reacties).

Ik loop wel tegen wat problemen aan wat betreft de lettertypes en groottes. Soms weigert hij om lettertypes aan te passen of de grootte écht te veranderen. Iemand hier ervaring mee?
Kun je in de css veranderen.
Als daar regels als line hight en dergelijke in voorkomen dan kun je die niet vergroten, dat zal je dan uit de css moeten slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
rud schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:45:
Op plaatje 1 wordt letter formaat M gebruikt. Zo uit mijn hoofd zijn er nog twee kleinere formaten standaard in de Sony. En uiteraard kan je eigen fonts in de Sony zetten.
Klopt, ik lees meestal op S, op XS is het al oncomfortabel lezen. M is de stand die het meest lijkt op een echt boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben mij nu al een aantal dagen aan het oriënteren op een ereader. Gezien ik de ereader voornamelijk koop voor de vakantie, omdat dat het moment is dat ik veel boeken verslijt, heb ik niet een superdeluxe nodig. Ik ben met onderstaande bevindingen/eisen toch op de Kindle 3 uitgekomen. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven of ik de goede keuze maak door de Kindle 3 te nemen of dat ik toch beter een andere kan kiezen.

Nou kom ik bij het volgende, de boeken die ik ga lezen zijn vooral Nederlandse boeken en zal ik voornamelijk gaan downloaden via Spotnet. Ik heb gezien dat dit voornamelijk ePub bestanden zijn en dat de Kindle deze niet ondersteunt. Wel heb ik begrepen dat ik via Calibre de ePub bestanden kan omzetten in MOBI bestanden en ze zo dan wel op de Kindle 3 kan zetten. Dus dat ik uiteindelijk wel gewoon gedownloade NL boeken er op kan zetten? Klopt dit? Heeft iemand hier ervaringen mee of klopt het totaal niet wat ik heb uitgezocht?

Ik had een beetje dezelfde eisen als jouw en ik ben uitgekomen bij de Nook 1ste editie. Wat mij betreft heb je dan alle voordelen zonder de nadelen en je kunt gewoon epub bestanden lezen (niet getest met DRM)

Via Ebay heb ik hem kunnen kopen voor 85 euro (dus 101 euro als ik btw moet betalen, waar ik wel voor vrees maar hij wordt als kadootje verzonden met een waarde van 60 dollar :+).

Op deze manier ben je goedkoper uit maar je hebt geen garantie, ik weet niet of je die wel zou hebben bij de Kindle maar volgens mij is een Nook ook wel een optie voor jouw.

Edit :

Ohhh zon soort spotnet, ja die bestanden kun je zonder problemen op de Nook lezen, voor de Kindle zou je ze dan eerst moeten omzetten met calibre. Volgens mij is de Kindle op dit moment 1 van de weinig zonder ePub ondersteuning.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 23:44
We verwachten op GoT eigen inzet, en tevens is dit topic bedoeld voor ervaringen. Het is dus geen helpdesk.

[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 26-07-2011 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avec_style schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:09:
[...]

Dat heb je met die covers met ingebouwde lampjes ook niet, het licht komt van bovenaf.
Hang je het action/blokker lampje aan de zijkant dan wordt weer het hele scherm verlicht maar eigenlijk is het net als bij een gewoon boek, zorg voor een leeslampje.
Ik heb hier ook van die slangenhals dingen liggen maar als ik van alles aan mijn e-reader moet gaan hangen... ik heb gewoon nu een goed nachtlampje van de Gamma, led, je kan het elke kant op draaien,hangt boven mijn bed aan de muur en als ik ga maffen buig ik hem weg.
rud schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:53:
[...]

Er zijn hier in dit topic (use the search Dude... vrij naar Darth Vader) diverse plaatjes getoond van een 5 inch bebook op zoom level M en een Bebook one zoom level M.
Beiden 600x800 Van een zelfde bladzijde tekst.
Op de 5 inch past dan minder tekst als op de 6.
En daarbij zijn de letters op de 6 inch niet zoveel groter dat je een ander zoom level kan kiezen.
Er spelen namelijk nog wat meer dingen mee, zoals afbrekingen bij grote woorden, bij een 6 inch kan een woord als parterretrap nog net aan het eind van de regel, bij de 5 inch is dat te lang en wordt het woord op een nieuwe regel geplaatst.
En daarom past er ook bij een 600x800 toch minder tekst op een 5 inch dan op een 6 inch.
Ook bij het laagste level.
Uiteraard maakt het niet uit als je het toch niet kan vergelijken maar er speelt meer dan het gekozen font en de gekozen grootte.
Ook bij Justify heb je een probleem, daarbij is er veel neer ruimte tussen woorden bij een 6 inch dan bij een 5 inch.
Staan er 10 lange woorden in een regel dan kost dat bij een 5 inch gewoon meer ruimte dan een 6 inch en past er minder op het scherm ook al is de resolutie en zoomlevel gelijk.
Zelfs als je bij diezelfde bebook de 5 inch op lettertype small zet en de 6 inch op lettertype medium zijn er bij boeken met lange woorden situaties waarbij op de 5 inch met klein lettertype toch minder tekst kan dan een 6 inch met een groter lettertype.

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 26-07-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:50:
[...]
Ohhh zon soort spotnet, ja die bestanden kun je zonder problemen op de Nook lezen, voor de Kindle zou je ze dan eerst moeten omzetten met calibre. Volgens mij is de Kindle op dit moment 1 van de weinig zonder ePub ondersteuning.
En dat is volmaakt onbelangrijk. Dat omzetten gaat nl helemaal automatisch. Je merkt het niet eens als je vanuit je beheerprogramma (Calibre) de zaak naar een Kindle stuurt. Of als je ze naar de Kindle mailt.

Het enige waar iemadn last van kan hebben is DRM en dat is voor iedere reader even erg

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
was het niet zo dat Calibre elke ebook automatisch van zijn DRM ontdoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
avec_style schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:56:
was het niet zo dat Calibre elke ebook automatisch van zijn DRM ontdoet?
Niet helemaal automatisch. Daarvoor moet je eenmalig een plugin installeren in Calibre.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.