Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:20:
Leuk dat de vraag wat tongen losmaakt

Sony had ik al over gelezen, voor de prijs van 10 boeken niet zo gek, ik hoef niet het duurste van het duurste maar uitgeven is ook geen probleem.
Als eigenlijk alles in aanmerking komt dan is het een kwestie van een aantal winkels gaan bezoeken en vasthouden.
Thnx

Ik heb zelf diverse e-book readers gehad, diverse nog in het bezit, over de voor en nadelen ga ik het niet hebben.
De Sony heeft een touchscreen,die ik heerlijk vind,maar anderen kunnen er niet aan wennen.
Gs je voor goedkoop dan kun je uit de states het een en ander bestellen.
De bebook's zijn prima instappers en het verschil tussen 5 en 6 inch is 2 a 3 regels meer of minder tekst op je scherm,afhankelijk ook van je gekozen lettergroote/zoom.
Ik ga geen oorlog beginnen,Ik vind de sony's (uitgezonderd de 600) erg goed, zowel de 350 als de 650 en ga je voor geen gezeur gewoon straight lezen dan is de goedkoopste bebook ook een prima keuze.
Waar je absoluut vandaan moet blijven zijn de dingen met een LCD scherm,kies altijd een reader die e-ink gebruikt. (vizplex/pearl)
Merkjes als Marquant en dergelijke die LCD gebruiken, weglaten !
Schrijf voor jezelf een aantal mogelijke modellen op en google eens op gebruikers ervaringen en streep dan weg wat je niet bevalt.
Pas er goed op dat als je boeken gaat kopen bij bv BOL dat sommige amerikaanse import modellen geen epub aan kunnen (de hier gangbare standaard) en dan je die moet gaan omzetten.
Dat omzetten kan echter alleen,als ook de beveiliging er is uitgesloopt.
Voor de gemiddelde tweaker een fluitje van een cent,maar voor de beginner kan het flink aanklooien zijn.
Loop eens een winkel als Dixons binnen en laat je niet adviseren maar vraag ze de readers eens aan te zetten en een boek te starten,er staat altijd wel een demoboek op.
In diverse winkels adviseren ze gewoon naar wat ze op voorraad hebben of waar ze het meest op verdienen en daar zit je niet op te wachten.
De dingen in de vitrines heten niet voor niets show modellen,dus laat ze ze maar showen,het is jouw aankoop waar je nog jaren plezier van wil hebben.