Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:08
ja, je kunt het natuurlijk ook als zip bestand laten.
Ik dacht er niet aan omdat ik alles liever in cbz of cbr wil hebben zodat ik het ook op mijn laptop kan bekijken met de mangareader die met dat soort bestanden omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Joolee schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:33:
[...]

Als je snel bent kun je morgen gelijk beginnen met het langverwachte (+-6 jaar te laat) 5e deel van de reeks. De TV versie is leuk maar haalt het niet bij de boeken.
Ik zag het ja, maar dat gaat nog niet lukken vrees ik. Wel erg mooie boeken :).

Overigens zijn google en Amazon flink met elkaar aan het concurreren, Amazon's app store en music service t.o.v. die van Google, en nu dus Google die zich op typisch Amazon gebied gaat begeven. Kan prijstechnisch nog erg interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 19:19
Vandaag ook zo'n lampje(zie berichten van paar dagen terug) gehaald bij de Action.

Vraag niet hoe het kan maar het lampje kostte slechts 1,59 euro.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
joop.hinke schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:15:
Vandaag ook zo'n lampje(zie berichten van paar dagen terug) gehaald bij de Action.

Joop
ben je er ook tevreden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 17:09
Ik heb de CBR uitgepakt en terug naar ZIP formaat gedaan maar toch is bij mijn EPUB formaat iets duidelijker. Bij het ZIP lijkt het wat minder scherp.

Misschien komt omdat het origineel kleuren strips zijn maar dan weer wel raar dat EPBU duidelijker is als ZIP (JPEG)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Wat als je de dithering functie op ON zet op je reader?
(Dus eerst de strip openen en dan deze optie selecteren via menu)

En hoe heb je via Calibre gekregen dat je de strip op juiste formaat krijgt? (dus schermvullend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
avec_style schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:43:
Wat als je de dithering functie op ON zet op je reader?
(Dus eerst de strip openen en dan deze optie selecteren via menu)
Maakt geen verschil...
En hoe heb je via Calibre gekregen dat je de strip op juiste formaat krijgt? (dus schermvullend)
Bij uitvoerprofiel heb ik de iPad gekozen. Het is wachten nu op calibre om de iRiver Story HD toe te voegen voor de juiste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop.hinke schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:15:

Joop
Dat is mogelijk, ik had mijn leesbril niet op.
Mij bevalt het lampje prima in elk geval,,gebruik hem eigenlijk overal voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:51:
Belachelijk dat soort webshops, daar ga ik nou echt van koken, dus waarschuwing!
Misschien wil je even tijd maken om het in de shopwatch te zetten hier:
http://tweakers.net/shopreview/8370/e-readerweb-punt-nl.html

Dan kan iedereen het zien die daar ooit wil gaan bestellen en bereik je denk ik meer potentiële slachtoffers dan hier. En dat zullen veel mensen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:37:
[...]

Dan kan iedereen het zien die daar ooit wil gaan bestellen en bereik je denk ik meer potentiële slachtoffers dan hier. En dat zullen veel mensen waarderen.
+1 (sorry kon het niet laten)
Een review op kieskeurig zou ook niet misstaan overigens. Met Tweakers bereik je een hoop technische mensen (of in ieder geval mensen met een technische interesse), met kieskeurig bereik je de doelgroep van "normale" consumenten. Sowieso worden beide volgens mij goed geïndexeerd in google dus een negatieve review komt vanzelf naar boven. Vanwege de grote hoeveelheid "graaiende webshops" google ik tegenwoordig ook even de naam van de shop. Bij klachten komen vanzelf pagina's van tweakers, kieskeurig, kassa of radar naar boven. Daar kun je vaak ook lezen hoe het is opgelost. Is het een recent "probleem" wat niet is opgelost denk ik wel 2 keer na voordat ik mijn centjes overmaak.

Hoewel je ook wel in je achterhoofd moet houden dat mensen sneller een negatieve review schrijven dan een positieve. Een negatieve ervaring blijft beter bij en willen we sneller delen dan een positieve.
Moet zelf ook nog eens wat reviews schrijven (over het algemeen positief), maar heb gewoon geen tijd.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Even een nutteloze opmerking (nu nog even dan :P )

Heb ook maar een Kindle 3 besteld, kon hem voor heel goedkoop krijgen van een vriend dus die is onderweg uit de UK.

Ben al langzaam mijn boekencollectie aan het toevoegen in calibre. Nu wilde ik vragen, is het nog nodig dat ik een review schrijf uit het oogpunt van iemand die nog nooit een e-reader heeft gehad (eigenlijk alleen me boeken op de pc of telefoon gelezen) of zeggen jullie van; nee dat ding kennen we nu wel. :p

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik zou het altijd wel interessant vinden hoe de Kindle 3 PDF weergeeft, al helemaal in vergelijking met de iRex Story HD.

Waar ik ook nog benieuwd naar ben is hoe makkelijk het woordenboek te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35
sloth schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:24:
Ik zou het altijd wel interessant vinden hoe de Kindle 3 PDF weergeeft, al helemaal in vergelijking met de iRex Story HD.

Waar ik ook nog benieuwd naar ben is hoe makkelijk het woordenboek te gebruiken is?
Engelstalige woordenboek is echt super makkelijk op de Kindle.
Je gaat met de cursor naar een woord toe en het verschijnt onderaan op het scherm.
Als je meer wilt weten druk je op de enter en dan met back weer terug.

Enige nadeel is dat wanneer je het laatste woord op de pagina wilt bereiken dat je zo'n ~20x op de pijl naar beneden zit te drukken.
En je moet niet beginnen met een andere richting dan naar beneden, want dan ga je een chapter verder of terug.
En de back-toets zit wel akelig dicht bij de pijltjes toetsen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Bij de iRiver Story HD moet je het woord zelf in typen.
Dit komt onderaan de pagina dus je kan makkelijk het woord over typen en opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:56

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:37:
[...]

Done ;)
.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 07:23:
[...]

+1 (sorry kon het niet laten)
...en een hoop wijze woorden...

Hoewel je ook wel in je achterhoofd moet houden dat mensen sneller een negatieve review schrijven dan een positieve. Een negatieve ervaring blijft beter bij en willen we sneller delen dan een positieve.
Moet zelf ook nog eens wat reviews schrijven (over het algemeen positief), maar heb gewoon geen tijd.
Klopt helemaal.
Nu is mijn aankoopgedrag via internet in de laatste jaren fors toegenomen, dus dan weet je ondertussen wat een degelijke shop doet. Nu was in dit geval mijn frustratie dusdanig groot, dat inderdaad een shop review heb gemaakt.
Eigenlijk zou ik die voor Bol ook moeten maken, het bestellen van de iRiver ging ook niet geheel zonder slag of stoot en communicatie was ook niet om over naar huis te schrijven ;)

Overigens vindt vrouwlief allebei de hoesjes mooi, dus blijven ze allebei...zucht...

Zal binnenkort ff pics maken.

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 13-07-2011 13:51 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Nu was in dit geval mijn frustratie dusdanig groot, dat inderdaad een shop review heb gemaakt.
Eigenlijk zou ik die voor Bol ook moeten maken, het bestellen van de iRiver ging ook niet geheel zonder slag of stoot en communicatie was ook niet om over naar huis te schrijven ;)
Ik heb zelf voor de kijkshop een positieve review geschreven, konden ze wel gebruiken, want er stonden er pas 2.

Over een review voor Bol heb ik ook zitten denken. Ik vind dat zij de bestelling echt schofterig hebben afgehandeld (terwijl ik normaal weinig problemen heb). Daarnaast was de communicatie om te janken. En als klap op de vuurpijl vervulde ze eerst orders die later zijn binnengekomen dan mijn order, waarbij ik nog steeds vermoed dat het ze te doen is om de hogere verkoopprijs. Dit is bij mij zo ontzettend verkeerd geschoten dat bol.com bij mij echt dikke min-punten heeft verdiend.

Overigens ontkent, zoals verwacht, bol dat ze het op deze manier hebben gedaan. Mja dan niet, breng ik mijn geld ergens anders naartoe. En bij de volgende bestelling zal ik waarschijnlijk ook 2 keer nadenken.

Qua boeken maakt het niet uit waar je bestelt aangezien we in Nederland vastgestelde prijzen hebben en er ook leveranciers zijn waar je gratis kunt afhalen. Ik heb inmiddels al vele euro's verzendkosten betaald en dat raak je beu. Als ik een boek wil bestel ik het, kom ik een dag later nog een boek tegen wil ik het ook bestellen. Bij bol is dat dan 2x 1,95. Voor buitenlandse boeken (ik lees ook graag engels) kun je ook beter direct in Engeland je bestelling plaatsen, zeker met de gratis verzending van Amazon.co.uk en Play is het zeer aantrekkelijk daar te bestellen. Voor mij persoonlijk is het nut van Bol toch wel afgenomen.

Daarnaast hoef ik nu met mijn e-reader sowieso minder boeken fysiek te kopen :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelse boeken bestellen bij http://bookdepository.co.uk , bevalt me persoonlijk beter dan amazon.com en de website is erg leuk (je kan zien waar ter wereld op dat moment iets gekocht wordt bijvoorbeeld en dat bekijk ik graag). Ook krijg je leuke reclame mails (als je je daarvoor opgeeft, zitten veel leuke tips altijd in en goede aanbiedingen zoals gesigneerde versies kunnen kopen).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TD-er schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:48:
[...]

Engelstalige woordenboek is echt super makkelijk op de Kindle.
Je gaat met de cursor naar een woord toe en het verschijnt onderaan op het scherm.
Als je meer wilt weten druk je op de enter en dan met back weer terug.

Enige nadeel is dat wanneer je het laatste woord op de pagina wilt bereiken dat je zo'n ~20x op de pijl naar beneden zit te drukken.
En je moet niet beginnen met een andere richting dan naar beneden, want dan ga je een chapter verder of terug.
En de back-toets zit wel akelig dicht bij de pijltjes toetsen.
Dat doet de Sony dan makkelijker, dan is het een kwestie van twee keer tikken op het woord.

PDF weergave is volgens mij niet iets waar e-readers voor in de wieg zijn gelegd. Het wil wel op de Sony, maar dan moet het wel al op formaat zijn, als je moet gaan lopen pannen is het niet fijn. Hier is natuurlijk wel goed onderuit te komen door het "opnieuw af te drukken" als pdf, maar het haalt het niet bij een epub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cyleo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:30:
[...]

Dat doet de Sony dan makkelijker, dan is het een kwestie van twee keer tikken op het woord.

PDF weergave is volgens mij niet iets waar e-readers voor in de wieg zijn gelegd. Het wil wel op de Sony, maar dan moet het wel al op formaat zijn, als je moet gaan lopen pannen is het niet fijn. Hier is natuurlijk wel goed onderuit te komen door het "opnieuw af te drukken" als pdf, maar het haalt het niet bij een epub.
In landscape doet de iRiver het wel redelijk. Nadeel is dat hij de laatste regels van de bovenste helft van het document ook op de 2de helft laat zien, maar afgezien van dat is het in landscape redelijk te doen. Zeker als je Bold aanzet is het goed te lezen.

Een aantal PDF's zijn in portrait ook goed te lezen (en wederom met bold wat beter).

Trouwens, ik baal er bij de iRiver wel van dat hij settings als Bold, Font-size en orientation niet vasthoudt. Dan moet je dus opnieuw ze font size aanpassen waardoor de pagina verpringt (hier gaat het overigens over epubs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:40:
[...]

In landscape doet de iRiver het wel redelijk. Nadeel is dat hij de laatste regels van de bovenste helft van het document ook op de 2de helft laat zien, maar afgezien van dat is het in landscape redelijk te doen. Zeker als je Bold aanzet is het goed te lezen.

Een aantal PDF's zijn in portrait ook goed te lezen (en wederom met bold wat beter).

Trouwens, ik baal er bij de iRiver wel van dat hij settings als Bold, Font-size en orientation niet vasthoudt. Dan moet je dus opnieuw ze font size aanpassen waardoor de pagina verpringt (hier gaat het overigens over epubs).
Ja, zolang het enkel tekst is wil het meestal nog wel, dan is in de sony het zelfs mogelijk de tekstgrootte aan te passen, maar met echte pdf's met plaatjes enzo word het rommelig. En als die dan te klein zijn zodat je moet pannen is het nog weer iets vervelender.

Met andere woorden: voor pdf's met enkel tekst => E-Reader, voor pdf's met plaatjes en/of met veel gescroll => tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cyleo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Ja, zolang het enkel tekst is wil het meestal nog wel, dan is in de sony het zelfs mogelijk de tekstgrootte aan te passen, maar met echte pdf's met plaatjes enzo word het rommelig. En als die dan te klein zijn zodat je moet pannen is het nog weer iets vervelender.

Met andere woorden: voor pdf's met enkel tekst => E-Reader, voor pdf's met plaatjes en/of met veel gescroll => tablet.
Mwa, ik hoef niet echt te scrollen. De meeste pdf's die ik lees zijn echt prima te doen op landscape zonder de tekst te vergroten :) Maar goed, ik moet dan wel goed licht hebben en een redelijk zicht (dus niet vermoeid). Als je wat minder goede ogen hebt gaat het misschien wat minder goed werken :)

Edit:
De extra pixels op de iriver zorgen er voor dat de wat kleinere letters ook prettig lezen. Verschil was me al opgevallen op een mobiele telefoon, mijn collega heeft een HTC met redelijke resolutie en ik een met een budget resolutie (+/- de helft van zijn resolutie). Om de letters leesbaar te maken moet ik een stapje verder inzoomen. De letters zijn op zijn scherm, door de hoge resolutie, sneller leesbaar. Of het prettig leest is een 2de, maar je kunt de letters wel onderscheiden :)

[ Voor 23% gewijzigd door .Gertjan. op 13-07-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Cyleo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:30:
[...]

De Kindle heeft geen touchscreen, hetgeen ik dan weer een voordeel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:20:
engelse boeken bestellen bij http://bookdepository.co.uk , bevalt me persoonlijk beter dan amazon.com en de website is erg leuk (je kan zien waar ter wereld op dat moment iets gekocht wordt bijvoorbeeld en dat bekijk ik graag). Ook krijg je leuke reclame mails (als je je daarvoor opgeeft, zitten veel leuke tips altijd in en goede aanbiedingen zoals gesigneerde versies kunnen kopen).
Heb daar ook een tijdje boeken gekocht, totdat een aantal van mijn favoriete schrijvers 'uitverkocht' waren en het nog steeds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Gister m'n Sony PRS650 geupdate naar firmware 1.0.00.14080. Daarvoor kon ik m'n reader gewoon opladen via m'n HTC Desire oplader (gewoon via het stopcontact dus). Maar sinds de update werkt dat niet meer. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de 350 kan ik nog steeds de oplader van de ladyphone van samsung gebruiken om op te laden met die update, probeer anders als alternatief die oplader van de hema van een paar euro (zie tip van Nick39 ergens hier in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar eens 10 dollar gedoneerd aan de maker(s) van Calibre, nu met de bol.com NL plugin is het echt een fantastisch pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

stimpyrulez schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:01:
Weet iemand misschien waar je een kapotte kindle 3 kan laten reparen?

Helaas is het scherm stuk gegaan en wil dus niet meer refreshen.
Het lampje brand nog wel dus blijkbaar werkt de rest nog wel (neem in aan).

Heeft iemand een link naar een shop of iets bij amazon (kon daar namelijk niks van op de site vinden).
Mijn kindle 3 was ook gesneuveld tijdens de vakantie (ook scherm). Al op de derde dag van een twee weken durende vakantie. Ik baalde er flink van, maar ondertussen heb ik garantie via amazon gekregen. Hier was ik erg over te spreken.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:04:
Gisteren maar eens 10 dollar gedoneerd aan de maker(s) van Calibre, nu met de bol.com NL plugin is het echt een fantastisch pakket.
Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan deze plugin?
Haalt het niet min of meer dezelfde metadata op van boeken als dat Calibre al standaard doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik heb inmiddels ook de iRiver Story HD binnen, erg tevreden er mee tot dusver.
Het zal misschien nog wel even een werkje worden alle boeken er geordend op te zetten, maar gelukkig helpt Calibre daarbij.
Heeft iemand hier trouwens al de iRiver Story HD case en zo ja, hoe bevalt deze?
http://dixons.nl/artikel/7128430c1559/iRiver_Story_HD_case

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoniac schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:57:
Gister m'n Sony PRS650 geupdate naar firmware 1.0.00.14080. Daarvoor kon ik m'n reader gewoon opladen via m'n HTC Desire oplader (gewoon via het stopcontact dus). Maar sinds de update werkt dat niet meer. Hebben meer mensen dit probleem?
Werkt prima op beide sony's hier,Desire s lader, htc hero lader,Hema lader van 5 euro,niets veranderd.
avec_style schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan deze plugin?
Haalt het niet min of meer dezelfde metadata op van boeken als dat Calibre al standaard doet?
Standaard haalt Calibre het maar op 2 plekken weg en die zijn niet gespecialiseert in Nederlandse boeken.
De Bol plugin haalt de info, de beschrijving,de covers etc in een keer binnen en doet het dus voor met name nederlandse boeken een stuk beter en vollediger.

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Net voordat ik de Onyx Boox M90 wilde aanschaffen, lees ik het nieuws dat Sony volgende maand z'n langverwachte opvolger lanceerd. Misschien toch nog even wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:
Standaard haalt Calibre het maar op 2 plekken weg en die zijn niet gespecialiseert in Nederlandse boeken.
De Bol plugin haalt de info, de beschrijving,de covers etc in een keer binnen en doet het dus voor met name nederlandse boeken een stuk beter en vollediger.
Het enige wat nog mist is het isbn nummer meenemen en van het type boek een label te maken (bijv. literaire thrillers in het kopje labels plaatsen). Ga binnenkort zelf eens kijken of ik zo'n plugin kan maken, lastig zal het wel niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Laatst online: 08-06-2021
Phoniac schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:57:
Nick39 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:
Werkt prima op beide sony's hier,Desire s lader, htc hero lader,Hema lader van 5 euro,niets veranderd.
Net nog even rustig getest. Oplader van HTC Desire werkt inderdaad nog wel (ongeacht welke usb-kabel).
Nog even drie andere (rondslingerende) usb-adapters geprobeerd. Zowel de originele iPod, en Logitech adapter werken niet. Ook met de adapter van Trust wil m'n Sony PRS650 niet opladen. Hij geeft aan 'usb-kabel aangesloten'. Voor de update kon ik m'n e-reader wel gewoon opladen met de adapter van m'n iPod (de andere twee heb ik niet eerder getest).
Gelukkig werkt één van de vier adapters dus wel, maar ik blijf het vreemd vinden dat de andere drie adapters niet (meer) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoniac schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:55:
[...]

[...]

Net nog even rustig getest. Oplader van HTC Desire werkt inderdaad nog wel (ongeacht welke usb-kabel).
Nog even drie andere (rondslingerende) usb-adapters geprobeerd. Zowel de originele iPod, en Logitech adapter werken niet. Ook met de adapter van Trust wil m'n Sony PRS650 niet opladen. Hij geeft aan 'usb-kabel aangesloten'. Voor de update kon ik m'n e-reader wel gewoon opladen met de adapter van m'n iPod (de andere twee heb ik niet eerder getest).
Gelukkig werkt één van de vier adapters dus wel, maar ik blijf het vreemd vinden dat de andere drie adapters niet (meer) werken.
Dan zou ik eens een reset doen van het apparaat,want ik heb de update al meer dan een maand geleden op alletwee de 650 readers gedaan en elke adapter die het er op deed,doet het nu nog.
Probeer even een ander kabeltje, sommigen zijn niet helemaal bedraad.
Het moet toeval zijn,want met de update is niets veranderd aan het laaddeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Phoniac schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:55:
[...]

[...]

Ik gebruik trouwens voor mijn 300 een oplader voor de PSP. Gekocht voor 5 euro bij de lokale Gamewinkel, werkt ook perfect (gaat via de gele plug, niet de usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het verschil kan 'm ook in zitten dat je officieel eerst alleen maar 100 mA uit de USB kunt trekken en pas na requests kun je meer trekken en ook alleen maar tot 500 mA wanneer je van de 'host' toestemming hebt gekregen.

De meeste goedkope laders hebben echter geen communicatie, maar leveren gewoon tot wel 1 A zonder mekkeren.
Kan maar zo zijn dat de update verwacht enige communicatie te kunnen uitvoeren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hoe krijgen we die Kindle van Google in Europa? Leuke prijs 139 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

maartend schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:13:
Hoe krijgen we die Kindle van Google in Europa? Leuke prijs 139 dollar.
Wat? De kindle van Google? Je bedoelt vast de iRiver met Google koppeling.
Misschien dat je hem kunt importeren via de winkel die ze gaat aanbieden (er is geloof ik maar 1 winkel die gaat leveren). Maar voor zover ik weet is de reader nog niet op de markt daar (en als de levering daar net zo soepel gaat als hier kan dat nog even duren :X).

Bedenk je wel dat je het risico loopt bij import dat de douane wat toeslagen en belastingen komt heffen, dan wordt het apparaat ietsjes duurder.

Andere optie is wachten tot september (of later), want dan wordt deze in europa verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 08:57
dommerick schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:24:
[...]

Mijn kindle 3 was ook gesneuveld tijdens de vakantie (ook scherm). Al op de derde dag van een twee weken durende vakantie. Ik baalde er flink van, maar ondertussen heb ik garantie via amazon gekregen. Hier was ik erg over te spreken.
Had amazon een mail gestuurd en binnen 12 uur een mail gekregen dat ik ze moest bellen.
Dit heb ik gister avond gedaan en daaruit is het volgende gekomen:

Aangezien hij door eigen toedoen stuk was gegaan hadden we dus geen garantie.
Wat wel kon was een nieuwe kindle opgestuurd krijgen voor 65 dollar.
Hier komen dan natuurlijk nog verzend kosten bij en voor $ 77,53 heb ik hem thuis.
Als ik dit omreken met de huidige koers kost me dit 55 euro.

Tevens een mail gehad met een (prepaid) barcode voor UPS zodat je hem kosteloos kan terug sturen.
Als het goed is wordt hij vandaag opgehaald aangezien er bij ons in de buurt geen UPS center zit.
Ik ga er vanuit dat het allemaal goed gaat en dan hebben we volgende week een nieuwe in huis.

Ik kan wel zeggen dat ik tevreden ben over de afhandeling.
Helaas kost het me wel geld, maar dat zou een reparatie waarschijnlijk ook kosten (wat trouwens geen optie is bij amazon).

Dus afwachten tot volgende week en dan hebben we weer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46
Zou Sony het prijsniveau van (bijvoorbeeld) de 650 nog lang vast kunnen houden met de komst van de iRiver HD? Bij de Kindle moest je nog 'moeite' doen om hem uit de states te krijgen, maar voor een euro of 20 extra ga ik nu naar de Dixons om de hoek.
Bij de PS3 kon Sony nog 'prima uitleggen' dat er zoveel hoogwaardige hardware in zit dat de koper dat er zeker voor over heeft (inmiddels achterhaald natuurlijk na een paar jaar), maar bij de 650 houdt het wel een beetje op bij de stevige alu behuizing en de touch.. en dan is een verschil van bijna 50% in prijs toch wel erg groot.

Of zou de opvolger (die blijkbaar al in de maak is) dan toch eindelijk onder de 200 euro gaan duiken? Bij de upgrade van de 600 naar het 650 model zakte de prijs ook flink.. Wellicht laten ze de 650 niet zakken maar komt de "660" er snel aan.. (PRS-700 is al eerder als nummer gebruikt)

Dus als iemand zijn glazen bol in de buurt heeft.. :)

Edit: Handig, eerst posten en dan zoeken..
Bericht van gisteren over oa Sony van een Amerikaanse site rethink-wireless:
It plans to introduce a new family of Sony Readers in the US next month, priced between $180 and $300 depending on spec.

[ Voor 23% gewijzigd door WaterFire op 15-07-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Och sony hoeft nog geen haast te maken. De iRiver wordt mondjesmaat geleverd en aangezien deze overal out-of-stock raakt binnen no-time zullen veel ongeduldige mensen alsnog de sony kopen :)

@stimpyrulez: Best netjes, dan heb je voor ongeveer de helft van de prijs een nieuwe Kindle. Ze hadden ook kunnen zeggen eigen schuld dikke bult, koop maar een nieuwe :P Overigens wel logisch dat die dingen niet gerepareerd kunnen worden, dat is vaak kostbaarder dan vervangen. Als je senseo van een paar tientjes stuk gaat wordt deze ook gewoon vervangen :) Volgens mij is een e-reader zo kwetsbaar dat repareren vaak meer stuk maakt. Ik heb op de iRiver bijvoorbeeld ook geen schroefjes ontdekt waarmee je hem zou kunnen openmaken. Daarnaast is het waarschijnlijk zo klein van binnen dat je daar niets in kunt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 11:52
Hoeft Sony geen haast te maken? Alsof iRiver de enige concurrent van Sony is...
Over een paar maanden ligt de Kobo Touch in Nederlandse winkels (in Duitsland is het volgende maand al zo ver). Gaat hier waarschijnlijk EUR 149 kosten.
Het kan ook niet lang meer duren voordat andere merken, zoals BeBook, overgaan op Pearl-schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 10:14
Gisteren een Iriver Story HD opgehaald bij de Kijkshop. Laatste model en dus nog 5% korting gekregen op de prijs, helemaal goed!

Eerste ervaringen vallen zeker niet tegen. Leest prima zolang er maar goede lichtbron in de buurt is. Ben nu aan het stoeien met Calibre maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de Metadata zoals ik deze in Calibre typ, ook op mn Iriver te krijgen. Dus als ik bij auteur in Calibre John Grisham typ, dan wil ik vanuit het hoofdmenu op de Iriver ook bij Authors John Grisham te zien krijgen...

Ik doe vast en zeker iets verkeerd, maar iemand die mij een schop in de goede richting kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Delirius schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:27:
Leest prima zolang er maar goede lichtbron in de buurt is.
Dat is het idee achter e-inkt :P
Ben nu aan het stoeien met Calibre maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de Metadata zoals ik deze in Calibre typ, ook op mn Iriver te krijgen. Dus als ik bij auteur in Calibre John Grisham typ, dan wil ik vanuit het hoofdmenu op de Iriver ook bij Authors John Grisham te zien krijgen...

Ik doe vast en zeker iets verkeerd, maar iemand die mij een schop in de goede richting kan geven?
Heb je de boeken die calibre heeft aangepast ook weer terug gezet op de reader? Calibre houdt namelijk een eigen folder bij. Daarnaast kun je het apparaat misschien opnieuw opstarten, dan leest hij de DB weer opnieuw in (dus echt een off doen door een paar seconden het schuifje opzij te houden). Normaliter doet hij dat als je USB afkoppelt, maar misschien moet je hem een handje helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:31:
Heb je de boeken die calibre heeft aangepast ook weer terug gezet op de reader? Calibre houdt namelijk een eigen folder bij. Daarnaast kun je het apparaat misschien opnieuw opstarten, dan leest hij de DB weer opnieuw in (dus echt een off doen door een paar seconden het schuifje opzij te houden). Normaliter doet hij dat als je USB afkoppelt, maar misschien moet je hem een handje helpen.
Yep, heb al alles wat op Iriver stond er vanaf gekiept en opnieuw vanuit library van Calibre over laten zetten, maar ding blijft hardnekkig alles vasthouden zoals t niet moet....

Grrr, even doorbijten en maar ns proberen om Iriver helemaal leeg te maken, ontkoppelen, opnieuw opstarten, aansluiten op PC, Calibre starten en vanuit Calibre bibliotheek opnieuw inlezen. Kijken of dat soelaas biedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
heeft de Iriver niet het probleem dat ie de tags niet goed laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 19:35
@Gertjan.
Ik zoek een handjevol boeken uit die ik wil lezen en die plaats ik op mijn ereader. Het zoeken en selecteren doe ik in Calibre. Zelf heb ik een BeBook One en mijn vrouw heeft sinds kort een iRiver Story HD. Ik wist nog niet eens dat de iRiver ook een functie had om te kunnen zoeken. Straks in de vakantie ga ik dat eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
avec_style schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:08:
heeft de Iriver niet het probleem dat ie de tags niet goed laat zien?
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik zeg uiteraard niet dat het niet waar is want dat blijkt bij mijn Iriver wel, maar als dat ergens vermeld staat, dan kan ik stoppen met ruzie maken tussen mn Iriver en Calibre... Werkt voor geen nondeju en als dit echt n probleem met tags lezen is, dan gaat t ding terug naar de shop.

Merk nu ineens trouwens ook dat hij niet meer onthoudt waar ik in een boek gebleven ben. Op de Home-pagina laat ie wel de goede pagina zien, maar zodra ik boek open, dan begint hij weer gewoon bij het begin.

Delirius twijfelt of hij toch niet voor de Nook Touch moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Volgens mij is al eerder in dit topic dat de Iriver van de tags een zooitje maakt. Als ik in Calibre kijk naar de tags zie ik dat de tags van de auteurs en titels goed staan. Kijk ik vervolgens op de Iriver, dan is het een zooitje. (daarom gebruik ik altijd de search functie.)

En het is ook al meerdere keren vermeld dat bij het opnieuw opstarten van een boek hij 1 pagina overslaat.
(Ik heb het probleem van jouw niet meegemaakt dat hij helemaal opnieuw begint)

Ik ga ervan uit dat deze bugs er na een firmware update opgelost zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
avec_style schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:59:

En het is ook al meerdere keren vermeld dat bij het opnieuw opstarten van een boek hij 1 pagina overslaat.
Waarom roep je dit als dit mijn probleem niet is? Dank voor de overige input maar er is ook al meerdere keren vermeld dat de Iriver slecht leverbaar is. Staat ook los van het door mij vermelde probleem...
Ik ga ervan uit dat deze bugs er na een firmware update opgelost zullen zijn.
Dat mogen we inderdaad hopen. Zal eens een mailtje richting Iriver sturen, voor zover dit uiteraard nog niet bekend is. Ding is nu compleet van de leg en geeft helemaal geen tags meer weer. Kan alleen nog boeken kijken door via instellingen te kiezen voor MAP ipv DB. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Delirius schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:11:
[...]

Waarom roep je dit als dit mijn probleem niet is? Dank voor de overige input maar er is ook al meerdere keren vermeld dat de Iriver slecht leverbaar is. Staat ook los van het door mij vermelde probleem...
Wat kan het kwaad om dit ter sprake te brengen? Ik weet niet wat voor problemen jij hebt meegemaakt of zul meemaken en helemaal niet of je hier al eerder in de thread over gelezen hebt.

Want als je zo goed kunt lezen als je over wilt laten doen komen dan had je ook wel gelezen dat anderen al de issue met de tags hadden vermeld.

En vergeet niet dat jij niet de enige bent die deze thread leest. Een opsomming van problemen kan altijd handig zijn voor nieuwe mensen die in dit topic komen.
Ik snap je reactie dan ook niet. Een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad namelijk. We zijn hier om te delen en niet om mensen af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Delirius schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:27:
Gisteren een Iriver Story HD opgehaald bij de Kijkshop. Laatste model en dus nog 5% korting gekregen op de prijs, helemaal goed!
Ik heb de mijne net teruggebracht naar de Kijkshop. Het scherm van de iRiver is super. Vooral comics lezen stukken beter dan op de Sony / Bebook. Maar de v1.0 software op de iRiver is maar zo zo en binnenkort brengt Google hem uit met WiFi en hopelijk een nieuwere versie van de software. Dan koop ik hem graag alsnog.
Tags gebruik ik nooit. Ik mik gewoon een serie boeken op het SD-kaartje en gaan.
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:43:
Volgens mij is een e-reader zo kwetsbaar dat repareren vaak meer stuk maakt. Ik heb op de iRiver bijvoorbeeld ook geen schroefjes ontdekt waarmee je hem zou kunnen openmaken. Daarnaast is het waarschijnlijk zo klein van binnen dat je daar niets in kunt doen :)
De iRiver heeft aan de achterkant onderaan twee kleine bruine ovaaltjes. Daaronder zitten de schroeven. Tenminste, dat neem ik aan want ik heb de mijne niet open gemaakt. De FCC heeft bij de keuring foto's gemaakt. Zie https://fjallfoss.fcc.gov...=391497&fcc_id=%27QDMEB07 en dan onder Internal Photo's. Eigenlijk zijn dingen als display, accu, moederbord alleen in hun geheel te vervangen. Een defect op het moederbord zelf wordt niet gerepareerd want dat kost in verhouding te veel arbeidsloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EcoR schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:03:
[...]

Ik gebruik trouwens voor mijn 300 een oplader voor de PSP. Gekocht voor 5 euro bij de lokale Gamewinkel, werkt ook perfect (gaat via de gele plug, niet de usb)
Gaat niet werken,want de 350 en de 650 hebben niet zo'n oplaad aansluiting.
TD-er schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:18:
Het verschil kan 'm ook in zitten dat je officieel eerst alleen maar 100 mA uit de USB kunt trekken en pas na requests kun je meer trekken en ook alleen maar tot 500 mA wanneer je van de 'host' toestemming hebt gekregen.

De meeste goedkope laders hebben echter geen communicatie, maar leveren gewoon tot wel 1 A zonder mekkeren.
Kan maar zo zijn dat de update verwacht enige communicatie te kunnen uitvoeren.
Dat kan zo maar zijn maar het is niet zo,zelfs als je hem maar 50 mah geeft laadt ie nog.
Ik heb 5 opladers,van 5,95 tot de officiele van 39 euro,maar ze doen het ook na de update nog allemaal.
Probleem zit ergens anders, niet in de update.

[ Voor 52% gewijzigd door Nick39 op 15-07-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, gisteravond mijn kindle 3 binnengekregen. Eerst calibre geinstalleerd, geweldig management programma. Gelijk mijn PDFjes en ebooks erop gezet

eerste indruk:

- epaper is geweldig, heel kalm voor de ogen, refresh rate is behoorlijk snel (sneller dan een pagina omslaan)
- helderheid is ook HEEL goed, net een papieren boek.
- hij is heel licht.

als nadelen.

- pdfjes native zijn niet geweldig.

Ik zal na een week of 3 wel een volledige review schrijven.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 17:20
Afgelopen week de iRiver Story HD aangeschaft.

Mijn vriendin is al een tijdje bezitter van de Bebook Club, naar alle tevredenheid, echter wilde ik graag de mogelijkheid om pdfjes (studie) fatsoenlijk te kunnen lezen. De resolutie van 800*600 schiet hierbij te kort en vandaar de aanschaf van de HD.

De hogere resolutie is hiervoor zeer geschikt. Indien mogelijk crop ik de pdfjes van te voren om zoveel mogelijk marges weg te halen en meestal lees ik in landscape modus wat erg fijn leest i.c.m. de scroll functie.

Verder ben ik op zoek gegaan naar een case maar er is niet erg veel aanbod. Daarom heb ik er zelf 1 gemaakt :).

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XZF6GXVV-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOO64RMA-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OST3DLAW-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Erg mooie hoes geworden! Ziet er erg strak en luxe uit.

Waar ik mij overigens erg over verbaas was de volgende quote:
Hoewel Sony van plan is om in de herfst zijn eerste tablets uit te brengen, blijft het e-readersegment voor Sony van belang vanwege de lagere prijzen en daarmee de potentieel grotere markt.
Deze stond op de frontpage van tweakers, en heb berichten met dezelfde boodschap gezien op andere sites. Ik snap dat mensen denken dat een e-reader dubbelop is, maar had van tweakers meer verwacht, en had ook bij de andere sites een verduidelijking verwacht dat het niet hetzelfde is in plaats van reacties dat Sony nu in zijn eigen vaarwater gaat zitten.

Ik heb zelf zowel een tablet als een e-reader en beide gebruik ik voor heel andere dingen, ik zou de tablet niet willen gebruiken voor het lezen van boeken zoals ik mijn e-reader daarvoor gebruik, en ik vind dat het twee losstaande producten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
avec_style schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Wat kan het kwaad om dit ter sprake te brengen? Ik weet niet wat voor problemen jij hebt meegemaakt of zul meemaken en helemaal niet of je hier al eerder in de thread over gelezen hebt.

Want als je zo goed kunt lezen als je over wilt laten doen komen dan had je ook wel gelezen dat anderen al de issue met de tags hadden vermeld.

En vergeet niet dat jij niet de enige bent die deze thread leest. Een opsomming van problemen kan altijd handig zijn voor nieuwe mensen die in dit topic komen.
Ik snap je reactie dan ook niet. Een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad namelijk. We zijn hier om te delen en niet om mensen af te zeiken.
Je hebt gelijk AVEC_STYLE, was niet bedoeld om te "dissen", mijn excuses... Waarschijnlijk wordt het tijd voor een apart topic ofzo voor de Iriver (en wellicht ook voor andere readers, voor zover nog niet aanwezig) zodat in topicstart de reeds bekende bugjes/problemen vermeld kunnen worden...

Zaterdag nieuw exemplaar opgehaald bij kijkshop en deze heeft ook probleem met vasthouden van instellingen. Lettergrootte, vet lettertype en klok heeft ie wat moeite mee na een reset. Niks wereldschokkends en waarschijnlijk te verhelpen met firmware update. Vraag is echter wanneer deze gaat komen. Ben bang dat ook dit exemplaar retour gaat en dan maar rustig afwachten... Zeer jammer, want het leest wel echt heel prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Denissen schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:50:

Verder ben ik op zoek gegaan naar een case maar er is niet erg veel aanbod. Daarom heb ik er zelf 1 gemaakt :).
Ziet er netjes uit Denissen! Ben persoonlijk niet zo'n fan van die kartonnen (?) ombouw waar de Iriver in ligt, maar als case ziet t er luxe en afgewerkt uit! Heb je ook een opening in de achterkant gemaakt zodat de powerknop goed bereikbaar is?

Zelf heb ik de case vrijdag bij Wehkamp besteld. Voelt van buiten beetje goedkoop aan maar van binnen soort van suede-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delirius schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:28:
Waarschijnlijk wordt het tijd voor een apart topic ofzo voor de Iriver (en wellicht ook voor andere readers, voor zover nog niet aanwezig) zodat in topicstart de reeds bekende bugjes/problemen vermeld kunnen worden...
Nee, liever niet. Het ging hier eerst een tijd over de bebook, daarna over de sony en nu over de iriver. Ik vind het allemaal prima. Het liefst komt er hier ook wat meer over calibre in, dat zou helemaal ideaal zijn, maar ik vind het (ondanks dat ik hem niet heb) wel interessant over de iriver te lezen.

Zelf ben ik gisteren nog bezig geweest met strips op de bebook one, maar dat krijg ik niet helemaal lekker met de open inkpot firmware die ik erop heb staan. Moet waarschijnlijk voor bruikbaarheid de bebook one firmware erop zetten en daar heb ik geen zin in omdat die weer minder goed is voor boeken lezen.

Het lezen van strips op mijn bebook heb ik maar even op een laag pitje gezet, de ipad vind ik eigenlijk wat te zwaar ervoor (ligt niet lekker in bed). Toch maar weer eens de Sony van mijn vrouw kapen om strips te lezen >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online

dwa

de kwaliteit van de software op de iriver story hd houdt mij op dit moment ook tegen om er een te kopen, hoe moeilijk kan het zijn voor zo'n bedrijf om in ieder geval de kleine ergernissen te verhelpen in een firmware upgrade? Heeft iemand een idee of de wifi variant ook in Nederland beschikbaar komt? Ik ben bang van niet aangezien Google Books hier nog niet beschikbaar is.

wat me vooral aanspreekt in deze reader is het hoge resolutie scherm, lijkt me prima geschikt voor het lezen van strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:52

Pocketware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
dwa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:11:
de kwaliteit van de software op de iriver story hd houdt mij op dit moment ook tegen om er een te kopen, hoe moeilijk kan het zijn voor zo'n bedrijf om in ieder geval de kleine ergernissen te verhelpen in een firmware upgrade? Heeft iemand een idee of de wifi variant ook in Nederland beschikbaar komt? Ik ben bang van niet aangezien Google Books hier nog niet beschikbaar is.

wat me vooral aanspreekt in deze reader is het hoge resolutie scherm, lijkt me prima geschikt voor het lezen van strips.
Ik negeer al die mankementjes nu gewoon even. Ik ga ervan uit dat deze met een nieuwe firmware worden opgelost. En intussen ga ik lekker door met het lezen van boeken comics.
En inderdaad, het lezen van comics gaat goed. Ik verbaas mij soms hoe gedetailleerd deze plaatjes en soms hele kleine letters laat zien. (letters die bijna te klein zijn om met het blote oog te lezen.)Wat dat betreft ben ik dus blij met deze reader aangezien ik het lezen van comics toch ook een belangrijk functionaliteit was.

[ Voor 8% gewijzigd door avec_style op 18-07-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online

dwa

haha, goede timing zeg. Ze zijn wel erg onduidelijk over wat er precies aangepast is in de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dwa schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:22:
haha, goede timing zeg. Ze zijn wel erg onduidelijk over wat er precies aangepast is in de firmware
81 MB :? Das wel behoorlijk groot.
Zou hij overigens al je boeken wissen of zou hij ze laten staan? Ben ook wel benieuwd of de plek waar je was gebleven in je boek ook bewaard blijft.

Iemand die het gaat proberen voordat ik mijn device om zeep help? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 17:20
Delirius schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:31:
[...]

Ziet er netjes uit Denissen! Ben persoonlijk niet zo'n fan van die kartonnen (?) ombouw waar de Iriver in ligt, maar als case ziet t er luxe en afgewerkt uit! Heb je ook een opening in de achterkant gemaakt zodat de powerknop goed bereikbaar is?

Zelf heb ik de case vrijdag bij Wehkamp besteld. Voelt van buiten beetje goedkoop aan maar van binnen soort van suede-achtig.
Afbeeldingslocatie: http://notebooks.com/wp-content/uploads/2010/12/DODOcase-for-Kindle.png

Bedankt voor de reactie Delirius. Ben geïnspireerd door het ontwerp van de DODO case voor de Kindle 3. Vandaar is de ombouw gemaakt van (onbewerkt) vurenhout hoeklijntjes, waarin de iRiver redelijk vastklemt. Heb aan de achterkant geen opening o.i.d. in de praktijk haal ik de reader uit de case voor gebruik en dient de case voor transport en opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
De update voor de Story HD geeft bij mijn een foutmelding bij het uitpakken: The archive is either in unknown format or damaged.

Gaat om de update: storyHD(1.10).zip

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Ik heb niet op mijn netvlies welke problemen mensen precies ondervinden met de iRiver HD, maar de firmware naar 1.10 spreekt alleen over stabiliteit. Dus mensen die last hebben van menustructuren of schalingsproblemen moeten niet blij worden voordat ze de download er in hebben zitten ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

WaterFire schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:22:
Ik heb niet op mijn netvlies welke problemen mensen precies ondervinden met de iRiver HD, maar de firmware naar 1.10 spreekt alleen over stabiliteit. Dus mensen die last hebben van menustructuren of schalingsproblemen moeten niet blij worden voordat ze de download er in hebben zitten ben ik bang..
Veel leveranciers schuiven hun updates onder het kopje stabiliteit of beveiliging. Meestal laten ze niet het achterste van hun tong zien. Ze lopen alleen te koop met de wijzigingen als er in hun ogen revolutionaire zaken zijn opgelost.

Sowieso is stabiliteit behoorlijk ruim, het niet goed onthouden van settings bij een boek (lettergrootte, of positie waar je was gebleven) vind ik ook een stukje stabiliteit.

@Renzzs: Ik had ook een corrupt archief te pakken, ik had hem gedownload om te kijken of er een readme in zat, maar dat was niet het geval. Winrar klaagde bij mij ook over het feit dat het archief incompleet was, het stopte wel behoorlijk snel na de 50mb. Maar het ligt dus waarschijnlijk niet aan mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Zit net even op de site van iRiver, en kom onderstaand voorbeeld tegen van hoe scherp de HD moet zijn. Heeft iemand voldoende verstand van resoluties om te bepalen of hier onzit staat of dattie echt zo scherp is?

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/j.drie5/get.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat zal idd zo scherp moeten zijn, mits ze ook inderdaad in die resolutie kunnen weergeven.

Ik ben eerder geinteresseerd in het feit dat het wit witter lijkt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:06
Cyleo schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:10:
[..]
Ik heb zelf zowel een tablet als een e-reader en beide gebruik ik voor heel andere dingen, ik zou de tablet niet willen gebruiken voor het lezen van boeken zoals ik mijn e-reader daarvoor gebruik, en ik vind dat het twee losstaande producten zijn.
Waar men op doelt is denk ik dat het voor de gemiddelde consument slecht te verantwoorden is om een e-reader te kopen, waarmee je eigenlijk enkel boeken goed kunt lezen, wanneer er tablets op de markt zijn waarmee dat ook enigszins kan maar bovendien ook Angry Birds gespeeld kan worden. Zodra tablets dus dezelfde prijsrange induiken heb je best kans dat het lastig wordt om e-readers nog te slijten aan de consument omdat de voordelen niet meteen heel duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

Renzzs schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:17:
De update voor de Story HD geeft bij mijn een foutmelding bij het uitpakken: The archive is either in unknown format or damaged.

Gaat om de update: storyHD(1.10).zip

Meer mensen hier last van?
Heb je de file wel volledig gedownload? Bij mij breekt de download regelmatig af.....
Max wat ik heb kunnen downloaden is 39Mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@WaterFire: Dit soort plaatjes kan technisch wel correct zijn, maar zegt heel weinig over de leeservaring.

Ander onderwerp, voor wie nog overweegt om bij Borders een Kobo Touch te (laten) bestellen: het lijkt er nu toch wel echt op dat de doorstart van Borders mislukt is en er niets anders rest dan een faillissement. Alle winkels dicht en 11000 man op straat. Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Leftblank schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:47:
[...]
Zodra tablets dus dezelfde prijsrange induiken heb je best kans dat het lastig wordt om e-readers nog te slijten aan de consument omdat de voordelen niet meteen heel duidelijk zijn.
En daarna heeft spontaan iedereen last van eye-strain of andere vervelende irritaties aan de ogen vanwege het gebruikte schermtype. Daarnaast is een tablet niet echt handig in de volle zon. Ik denk dat een e-reader uiteindelijk een markt wordt voor de kenners en de mensen die zo'n apparaat ervaren hebben.

Nadeel aan een tablet is ook dat er aanvullende software op draait. Deze software kan ontwricht worden of gaan buggen. Hoe meer functionaliteiten hoe groter de kans dat iets stuk gaat, ben zelf ook een gadgetliefhebber, maar ben blij dat mijn reader recht-toe-recht-aan is. Ben eigenlijk wel blij dat er geen wifi en browser op zitten, dan zou ik daar veel te veel mee aan het klooien zijn. Het is puur ter ontspanning en om te kunnen lezen. Vind het wel goed zo. Maar goed, ieder zijn ding he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 19:41
zetmolm schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:50:
@WaterFire: Dit soort plaatjes kan technisch wel correct zijn, maar zegt heel weinig over de leeservaring.

Ander onderwerp, voor wie nog overweegt om bij Borders een Kobo Touch te (laten) bestellen: het lijkt er nu toch wel echt op dat de doorstart van Borders mislukt is en er niets anders rest dan een faillissement. Alle winkels dicht en 11000 man op straat. Triest.
Lekker dan, net een creditcard aangevraagd via US unlocked en genoeg poen erop gezet om bij Borders twee kobo touch e-readers te bestellen, gaat die winkel over de kop. :( . Bestbuy verscheept niet naar Nederland arme ik.

@ hierbeneden:

Op wikipedia staat dat borders een overnamebod heeft geweigerd op 17 juli. Ik kan er alleen niet echt uithalen of het over de core business in Amerika gaat, of over alle andere onderdelen buiten Amerika. De site is in ieder geval nog springlevend.

[ Voor 18% gewijzigd door Lt-Crash op 18-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
zetmolm schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:50:
Waar heb je die info vandaan? Kan er niets van terug vinden via Google. Geen nieuwsberichten die recenter zijn dan Feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Tweety1 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:26:
[...]

Waar heb je die info vandaan? Kan er niets van terug vinden via Google. Geen nieuwsberichten die recenter zijn dan Feb.
Hier (laatste berichten in de thread) en hier.

[ Voor 3% gewijzigd door zetmolm op 18-07-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_180
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
Sony moet ik voor dit moment maar vergeten denk ik met nieuw model(en) op komst en nu niets leverbaar.

Hoe stevig zit dit apparaat in elkaar. Ik heb nu een Bebook club, maar die van mij is denk ik op maandag ochtend als eerste in elkaar gezet. Stevig apparaat, maar menu is maar zo zo, accu is niet super, snelheid met veel boeken kan volgens mij beter. Crasht nog wel eens Kortom, ideaal voor mijn vrouw die hem toch niet zoveel zal gebruiken.

Hoe stevig is de i river, is het menu enigszins bruikbaar, hoe verhoud het scherm zich tot de nieuwe (350-650) Sony readers. (Wat ik met het toetsenbord moet?) De wifi versie hoef ik niet.

Ik kan natuurlijk weer de aankoop uitstellen, maar dan koop je nooit iets.

Alvast bedankt voor het meedenken
Harry

edit, hmmpf, had in sub van reader ervaringen gemoeten, sorry daarvoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry_180 op 18-07-2011 16:01 ]

[GoT]Gasoline#2396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
WaterFire schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:30:
Zit net even op de site van iRiver, en kom onderstaand voorbeeld tegen van hoe scherp de HD moet zijn. Heeft iemand voldoende verstand van resoluties om te bepalen of hier onzit staat of dattie echt zo scherp is?

[afbeelding]
De resolutie van de Kindle is ongeveer 160 dpi.
Als voorbeeld een high-res foto van een (bold) letter A in het menu van de Kindle:
E-ink display Letter a
Je kunt de pixels tellen, dus uitrekenen hoe groot 'ie moet zijn.

Wat ze in jouw plaatje lieten zien was waarschijnlijk een stukje van een plaatje waarin een letter vrij klein getoond is.
Bij het normaal lezen zien de Kindle-letters er niet zo slecht uit, omdat ze niet zo klein getoond worden.

Trouwens als je klikt op het plaatje kun je de e-ink korrels zien (focus ligt net iets onder het oppervlak) met de e-ink korrels.
Edit:
Resolutie foto is 1.6 um per pixel, oftewel 15875 dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

en voor de mensen die de update ook niet kunnen downloaden:

https://www.wetransfer.co...fa532c53eb2018380abe81069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:40:
Je kunt de pixels tellen, dus uitrekenen hoe groot 'ie moet zijn.
Mooie camera waar dat mee gemaakt is zeg, ik heb wel een macro functie, maar dit is wel erg mooi als je camera dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Dan is hij ineens 112MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Dat zijn de twee updates samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Renzzs schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:13:
[...]

Dat zijn de twee updates samen.
Ah ik zie het inderdaad nu hij binnen is. Eens even kijken of ik het kan installeren op mijn reader.
Tot zover: Dank u sinterklaasje :P

Edit:
Hij is binnen, en nu? :S
Heb de storyed07.hex op de reader gezet maar er gebeurt niets :S

[ Voor 14% gewijzigd door .Gertjan. op 18-07-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:04:
[...]

Mooie camera waar dat mee gemaakt is zeg, ik heb wel een macro functie, maar dit is wel erg mooi als je camera dit kan.
Is ook niet een gewone camera.
Ik heb deze gemaakt met onze meetmachine die we maken, met de camera die we ook zelf maken :)
3 Mpixel sensor met 3.2um grote pixels en een 2x lens met scherptediepte van +/- 0.01 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
iriver-story-hd-firmware-update-v1-10

Lees net op een Duitse site ( http://cme.at/firmware-so...ware-update-v1-10-update/ ) dat ze de update hebben geinstalleerd en totaal geen veranderingen hebben kunnen ontdekken.
Alle bugs ( geen letter groote onthouden etc.) zitten er nog steeds in.
Dus wat deze update voor zin heeft is mij een raadsel, misschien uitgegeven om ons rustig te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Paul Roos op 18-07-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ah, de iRiver is nu aan het updaten. Vind dat ze wel wat instructies op de site mochten plaatsen. Ik plaats braaf de file in de system folder en de reader negeert hem volledig. Plemp hem in de root van de reader en hij ziet hem wel. Unpluggen en het systeem gaat automatisch in upgrade mode.

Vind dat altijd maar eng zo'n upgrade, als het mis gaat ben je best wel de pineut :-(

Edit:
Gaaf mijn boekencollectie is verdubbeld, alles staat er minimaal 2x in :-( Daarnaast (zoals eigenlijk al verwacht) al mijn bookmarks en leesposities verdwenen.

[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 18-07-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:30:

Edit:
Gaaf mijn boekencollectie is verdubbeld, alles staat er minimaal 2x in :-( Daarnaast (zoals eigenlijk al verwacht) al mijn bookmarks en leesposities verdwenen.
Hier is de update ook goed verlopen, maar ook alle favo's e.d. kwijt. Tevens is het probleem dus niet opgelost van een correcte weergave in de lijst van auteur-titel boek.
Boekencollectie is niet verdubbeld.

Als iemand kan vertellen wat deze update gedaan heeft? (behalve dan de instellingen wissen..)

ps: @Pocketware, bedankt voor de link _/-\o_ De iriver site liep vast op een gegeven ogenblik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote].Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:26:
[...]

Zou hij overigens al je boeken wissen of zou hij ze laten staan? Ben ook wel benieuwd of de plek waar je was gebleven in je boek ook bewaard blijft.

Vraagje : onthoud jou hd wel de pagina van t boek waar je gebleven bent dan ?
Dus als je gelezen hebt tot pagina 128 en dan de reader uitzet en daarna weer aan en dan continue aanklikt kom je dan op pagina 128 uit of zoals bij mij altijd weer bij t begin van t boek dus de kaft!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heet geen GertJan, maar antwoord toch :+

Boeken zijn niet gewist. Wel zijn alle favorieten, bookmarks e.d. gewist.

Wij hadden geen problemen met de pagina's, nadat de reader uit was geweest, altijd netjes weer op de juiste pagina beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus de iriver story hd basic gekocht en loop nu al tegen enorme iritaties aan !
Bijvoorbeeld: mijn book list is leeg en blijft leeg terwijl er wel 1000 boeken op staan ! hoe kan ik dit verhelpen ?
ten tweede hij onthoud niet op welke pagina ik gebleven ben van een boek , je ziet bij t homescherm wel t boek en de pagina staan maar zodra ik dan op continue reading druk begint hij weer van voor af aan !
heeft iedereen dat probleem?
verder elke keer als je even een boek wilt bekijken en daarna weer een ander dan gaat hij eerst weer terug naar t homescherm en dan elke keer een db update en dat is dus helemaal vervelend !
is deze iriver story hd basic van mij kapot of heeft iedereen deze problemen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:31:
Ik heet geen GertJan, maar antwoord toch :+

Boeken zijn niet gewist. Wel zijn alle favorieten, bookmarks e.d. gewist.

Wij hadden geen problemen met de pagina's, nadat de reader uit was geweest, altijd netjes weer op de juiste pagina beginnen.
is dit dan een fout in mijn device ?

want als ik dus gestopt ben met lezen op pagina 200 ofzo en ga terug naar homescherm dan staat er bij
continue reading wel t laatste boek waar ik in bezig was en daarnaast ook een stukje van die pagina , maar als ik dan op continue druk dan start hij steeds bij t begin van dat boek dus moet je zelf onthouden waar je gebleven bent en daar weer helemaal naartoe gaan klikken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb je al een hard reset geprobeerd? (13 seconden de schuifknop naar links houden)

Evt de nieuwe firmware flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik heb het ook bij een paar boeken gehad, maar dat lag aan het boek. Een van de gutenberg boeken (Peter Rabbit) vertoonde dat gedrag ook. Dat was het eerste boek wat ik testte (vanwege de plaatjes) en meteen was ik teleurgesteld dat hij de locatie niet onthield. Maar moet zeggen dat dat een van de weinige boeken is waar ik dat probleem bij had. Verder werkt het redelijk. Soms vergist hij zich een pagina, maar dat gebeurt vooral bij het zoomen. En ik heb hem werkelijk al van alles gevoerd :P

Ik ben er overigens ook achter waarom mijn library verdubbeld lijkt, ineens ziet hij de kaften (PNG) als losse boeken. Dat is wel wat minder. Daarnaast had ik zelf wat boeken gedownload die de reader zelf ook al mee had geleverd. Dus ik denk dat het dubbele boeken probleem bij mij lag :+

Edit: en inderdaad wat Pinda Powerrr zegt, de boeken zijn bewaard gebleven.
Edit2: Nu even de PNGtjes aan het weggooien, dat scheelt denk ik wel wat pagina's in het overzicht. Had er ineens 72 :+ Vermoedelijk is de opslag van de covers aangepast. Er stonden namelijk een aantal extra directories met de naam .thumbnail op de reader. Overigens lijkt er nu ook een ander bugje te zijn opgelost, namelijk een bugje waardoor er soms de verkeerde cover getoond werd. Ik had een boek wat consequent de cover van een ander boek bleef tonen :S

[ Voor 25% gewijzigd door .Gertjan. op 18-07-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:43:
Heb je al een hard reset geprobeerd? (13 seconden de schuifknop naar links houden)

Evt de nieuwe firmware flashen?
de nieuwe firmware is niet compleet ofzo ik krijg steeds een foutmelding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:50:
[...]

de nieuwe firmware is niet compleet ofzo ik krijg steeds een foutmelding !
Moet je even het linkje gebruiken wat hier gepost werd, deze werkt voor mij wel. De hex file uit het zipje halen en in de root van je iRiver schijf plaatsen (niet de SD-card). Als je dan unplugt begint de reader met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:52:
[...]

Moet je even het linkje gebruiken wat hier gepost werd, deze werkt voor mij wel. De hex file uit het zipje halen en in de root van je iRiver schijf plaatsen (niet de SD-card). Als je dan unplugt begint de reader met de update.
even linkje zoeken en dan maar ff proberen thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
WaterFire schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:30:

[afbeelding]
Zegt niet heel veel, op small vind ik mijn sony nog steeds erg scherp, maar medium leest veel comfortabeler. De resolutie die je erbij hebt is dus mooi, maar de bruikbaarheid op een e-reader is beperkt (tenzij je het nodig hebt voor strips, maar zelfs dan moet ik zeggen dat ik de sony meer dan voldoende vind). Mooie marketing is het natuurlijk wel. Op een computer daarintegen is het natuurlijk wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Ik heb de iRiver HD en de Sony PRS-650 naast elkaar vergeleken. De iRiver geeft technische PDF's veel scherper weer. Het lukt de Sony niet om een PDF pagina in één keer zodanig te tonen dat ik alles ook echt kan lezen en zien.

Toch is de iRiver terug gegaan. Als de software een paar updates heeft gehad zie ik wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:52:
[...]

misschien dat ik iets niet goed doe , maar die update hoelang duurt die 2 seconde?
Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.