BroederM schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:48:
Vandaag mijn Sony PRS-650 binnen gekregen, besteld bij computerwebstore.nl dankzij een DM van een mede tweaker.
(en niet onbelangrijk 40,- goedkoper dan laagste prijs van pricewatch!)
Eerste reactie:
- Wat een heerlijk formaat (6")
Inderdaad hé, echt perfect, 5" net iets te klein vind ik, en 10" veel te groot
- Gewicht valt wat tegen (had lichter verwacht) maar weegt minder dan de gemiddeld 300/400 pagina tellende
pil.
zelfde initiële reactie, ik kwam van de cybook gen 3 -> 174 gram , maar het went snel (zelf met cover zoals bij mij) . liever zo dan dat ie te fragiel aanvoelt
- Leeservaring is gewoon top, dit had ik echt eerder moeten doen, wat een verschil met glossy schermen
zoals een Ipad.

inderdaad, maar jammer genoeg (weet niet of dit bij jou het geval was) worden veel mensen een beetje in het zak gezet door van die goedkope ereaders in kleur (lees slechte lcd's met de batterijduur van een tablet) en hebben veel mensen drdoor een beetje een misvormd beeld van wat een ereader (een goeie dan toch in mijn ogen) moet zijn en snappen ze ook niet dat er mensen zijn zoals ik die 230€ voor een prs 650

neertellen
- Boeken erop zetten was even lastig, maar gewoon als device via USB windows verkenner zonder Map op de
kaart gooien.
Weet niet hoe groot je collectie is, maar ik en met mij ik denk 99% v d mensen met een ereader gebruiken calibre ^^ misschien is proberen als je het op een ietsie pietsie ordelijkere manier wil doen, ma ge moet zelf weten wa ge het liefste doet natuurlijk
- Leuk detail is dat als je hem uitzet er een "plaatje" contant achterblijft als "voorkant"
Weet iemand of je de image die op de voorkant komt te staan bij standby automatische te wijzingen is in het boek dat je aan het lezen bent?
tuurlijk gewoon plaatjes opzetten en dan naar de plaatjes browsen, en die daar selecteren, ik denk zelf dat je er verschillende kan selecteren die hij dan beurtelings gebruikt (maar ik weet eigenlijk nietmeer of dat in de sony firmware zit of mijn

iets exotischere "prs+" firmware
Nu nog 2 dingen doen: Lezen! en een bijpassend hoesje zoeken (dacht dat er 1 in de doos zou zitten)
wederom puur eigen ervaring maar check is amazon.co.uk daar heb ik mijn hoesje voor 13£ gekocht, en er is echt ZO veel keus..in duitse amazon hoes 5€ duurder dus altijd goed van dat is na te kijken..
voila, hopelijk zijt ge er iets mee, en geniet nog van uw sony ^^ i know i will