Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Joolee schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:17:
[...]

De iRiver Story HD kan hier goed mee omgaan als je de PNG bestanden in ZIP of CBZ archief plaatst. Voordeel van de iRiver is dat het scherm meer detail kan weergeven. Ik heb zelf ook manga op m'n Kindle staan maar daarop is het toch vaak moeilijk te lezen.

Alternatief voor de resolutie van de iRiver is alleen maar de Kindle DX maar die is gelijk een stuk duurder.
Super bedankt voor de informatie. Dan ga ik de Kindle DX en de genoemde iRiver eens opzoeken via google en kijken wat de voor en nadelen van beide zijn.

edit: mijn voorkeur lijkt toch te gaan naar het grotere scherm van de DX. Is het verstandig om deze nu aan te schaffen of kan ik beter wachten op een nieuwe generatie ereaders? Ik las hier namelijk ook dat er een nieuwe Sony aan zit te komen bijvoorbeeld....

[ Voor 17% gewijzigd door Barret op 06-07-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 11:52
@Barret
Er zijn inmiddels meer readers met grote schermen. De Onyx Boox M90 en M91S hebben net zo'n Pearl-scherm als de Kindle DX. De Pocketbook Pro 902 en 903 hebben geen Pearl, maar zijn ook goed. Ik zou ook even naar deze readers kijken.

Een reden om te wachten zou kunnen zijn dat je zeker wilt weten dat de kinderziektes in de firmware van de Onyx-readers zijn opgelost. Deze zijn nl. in potentie beter dan de Kindle DX (in de zin van: meer mogelijkheden), maar ze zijn nog maar net op de markt en de firmware is nog niet 'af'.

Anderzijds kan je wel blijven wachten, want er gloort altijd iets beters achter de horizon. Als je met een 'nieuwe generatie' doelt op readers met nog betere schermen, dan gaat dat wachten zeker nog een jaar duren. E Ink heeft al gezegd dat ze niet eerder met een opvolger van Pearl komen, en andere bedrijven hebben voorlopig geen concurrerend product op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:39:
[...]

Bij PNG (of andere image formaten) verlies je de mogelijkheid in- en uit te zoomen. Hij zal daarnaast proberen het plaatje beeldvullend te maken, hierdoor krijg je soms rare "oprekkingen", ik porbeerde een webcomic op de Story HD te zetten, maar helaas was het resultaat niet echt om over naar huis te schrijven...
Goed punt. Met Manga is dat gelukkig geen probleem omdat dat een standaard formaat van (volgens mij) 10cm bij 15cm heeft en dat perfect op het scherm past.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:36:
Sowieso is een 7" met een 10" scherm vergelijk niet echt objectief, want het is niet alleen resolutie wat iets leesbaar maakt, maar ook fontgrootte.
Ik kan op mijn Galaxy S2 ook een PDF bekijken, alleen is de pitch dan op het scherm ongeveer 0,7 pixel, maar wel retescherp, alleen trekken mijn ogen dat toch niet ondanks de scherpte.
Als je over normale ogen beschikt is de iRiver gewoon voldoende om te kunnen lezen. De meeste tekst van een manga is ook gewoon op de kindle leesbaar maar voor de kleinere text die er zo nu en dan tussen staat is de scherpte van de iRiver net wat prettiger.
De 6" is ongeveer net zo groot als een Manga zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

zetmolm schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:48:
@Barret
Er zijn inmiddels meer readers met grote schermen. De Onyx Boox M90 en M91S hebben net zo'n Pearl-scherm als de Kindle DX. De Pocketbook Pro 902 en 903 hebben geen Pearl, maar zijn ook goed. Ik zou ook even naar deze readers kijken.

Een reden om te wachten zou kunnen zijn dat je zeker wilt weten dat de kinderziektes in de firmware van de Onyx-readers zijn opgelost. Deze zijn nl. in potentie beter dan de Kindle DX (in de zin van: meer mogelijkheden), maar ze zijn nog maar net op de markt en de firmware is nog niet 'af'.

Anderzijds kan je wel blijven wachten, want er gloort altijd iets beters achter de horizon. Als je met een 'nieuwe generatie' doelt op readers met nog betere schermen, dan gaat dat wachten zeker nog een jaar duren. E Ink heeft al gezegd dat ze niet eerder met een opvolger van Pearl komen, en andere bedrijven hebben voorlopig geen concurrerend product op de markt.
Dat laatste ben ik het wel met je eens, er komt altijd beter dus dan kan je blijven wachten. Die Onyx M90 ziet er zeer slick uit maar dat prijskaartje zet mij aan het twijfelen. 380 euro is wel ver boven wat ik gebudgetteerd heb. Maar dan heb ik wel alles wat ik zocht....moeilijk.
zo groot zijn de TPB's inderdaad maar origineel word de meeste manga op A4 gemaakt hoor (zie weekbladen als Shonen Jump etc)

[ Voor 7% gewijzigd door Barret op 06-07-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 04:44:
write through aanzetten... hoef je niet meer "safely remove" te doen en kun je elk usb apparaat er uit halen zonder de melding te krijgen. (ik snap ook werkelijk niet waarom mensen deze optie niet aanlaten/aanzetten).
bestaat zoiets ook voor windows 7? Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:02
Omdat ze op chear.nl weer een Iriver HD story mét WiFi aanboden, heb ik maar es gebeld met Iriver zelf. En die zeggen dat de versie met WiFi dit jaar niet in Europa op de markt komt... dan ga ik maar één zonder wifi kopen, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:59:
[...]

bestaat zoiets ook voor windows 7? Iemand die dat weet?
Ja, dat zat al in XP, ik heb het altijd aan staan

Verbind je USB device met je PC

Klik op windows button onderaan links

Right Click 'Computer'

Select 'Manage'

Select 'Decice Manager'

Open 'Disk Drives'

Als je dan je USB device kiest ga je naar 'Policies' en daar kies je 'quick' removal

Je kan ook 'Device' ingeven in het invoerverld als je op de Windows knop hebt geklikt. Dan staat de device manager in de picklist

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 06-07-2011 11:42 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joolee schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:12:
Als je over normale ogen beschikt is de iRiver gewoon voldoende om te kunnen lezen. De meeste tekst van een manga is ook gewoon op de kindle leesbaar maar voor de kleinere text die er zo nu en dan tussen staat is de scherpte van de iRiver net wat prettiger.
Dat geloof ik direct... echter je vergelijkt een DX van bijna 10" met een 6", en dan is resolutie ineens niet zo spannend meer omdat op het grotere scherm in een lagere resolutie als op de iRiver leesbaarheid waarschijnlijk net zo goed is en wellicht beter ;)

Sowieso nog geen enkele andere e-ink reader gevonden die op de DX lijkt qua formaat.

I stand corrected door zetmolm lijkt het!
De Onyx Boox M90 en M91S hebben net zo'n Pearl-scherm als de Kindle DX. De Pocketbook Pro 902 en 903 hebben geen Pearl, maar zijn ook goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:40:
Je kan ook 'Device' ingeven in het invoerverld als je op de Windows knop hebt geklikt. Dan staat de device manager in de picklist
Top zeg, zal het gelijk even aanpassen in de pc en laptop thuis.

Kan je dan ook uitschakelen dat windows 7 bekijkt of er problemen zijn met je reader? Ik heb de sony en die geeft steeds aan dat er misschien iets beschadigd is en wil dan een controle uitvoeren. Nu heb ik een dos boxje aangemaakt die dit doet, maar het moet elke keer. Het komt denk ik omdat ik weleens boeken van de sony afhaal via de reader zelf. Als ik hem nu aansluit op de pc krijg ik die melding en ik kan controleren of doorgaan met behoud van de fout. Dat is deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/mhuadd.png

Dat controleren duurt echt een paar minuten en is gewoon irritant. Maar ik kan werkelijk nergens vinden hoe dit eruit te halen, onder xp zat het er niet in in iedergeval.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen die wat meer in de boekenwereld geinteresseerd zijn, Eppo (directeurvan het CPLB) heeft een leuk interview gegeven op BNR vanochtend, vanaf een uur of 09:00 tot 10:15, je kan het terugluisteren via de site (naar radio luisteren gaan en dan even de tijden opgeven (tabje eerder op BNR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:50:
[...]

Top zeg, zal het gelijk even aanpassen in de pc en laptop thuis.

Kan je dan ook uitschakelen dat windows 7 bekijkt of er problemen zijn met je reader? Ik heb de sony en die geeft steeds aan dat er misschien iets beschadigd is en wil dan een controle uitvoeren. Nu heb ik een dos boxje aangemaakt die dit doet, maar het moet elke keer. Het komt denk ik omdat ik weleens boeken van de sony afhaal via de reader zelf. Als ik hem nu aansluit op de pc krijg ik die melding en ik kan controleren of doorgaan met behoud van de fout. Dat is deze melding:

[afbeelding]

Dat controleren duurt echt een paar minuten en is gewoon irritant. Maar ik kan werkelijk nergens vinden hoe dit eruit te halen, onder xp zat het er niet in in iedergeval.
Doorgaan zonder herstellen kiezen.
Dit "probleem" komt omdat de main rom ruimte read only is (waar de software op staat en zo).
Bij drivebeheer kun je gewoon drive M uitschakelen,dan krijg je deze melding nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Nick39 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:13:
[...]

Doorgaan zonder herstellen kiezen.
Dit "probleem" komt omdat de main rom ruimte read only is (waar de software op staat en zo).
Bij drivebeheer kun je gewoon drive M uitschakelen,dan krijg je deze melding nooit meer.
Dit probleem treedt bij meerdere apparaten op. Mijn AC Ryan media player geeft ook iedere keer de melding dat de schijf gecontroleerd moet worden. Gewoon lekker negeren is inderdaad de beste optie :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:50:
1. nadat ik de 'meegeleverde' boeken (auteurs als 'Anthony Trollope') in de Finder van m'n iMac had gedelete, bleven ze gewoon staan onder Title en Author! En zijn ze nog te benaderen/lezen ook! Terwijl ik ze juist kwijt wil. Nog mysterieuzer: als ik kies voor Settings-Modus-Files dan staan die boeken nergens meer (niet in de root, niet in books, niet in comics...). Wie kan dit ophelderen?
Iemand die ik ken heeft dat ook!
Weet iemand raad? Dan geef ik het weer door!

Om ze nou alle driehonderd handmatig te gaan verwijderen met de e-reader is ook nogal een klus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:58:
Om ze nou alle driehonderd handmatig te gaan verwijderen met de e-reader is ook nogal een klus. 8)7
Ach, de en maakt puzzels en de ander zit een avondje boeken te verwijderen :o

Werkt het ook niet met calibre? Bij de sony kan je de hele harde schrijf in 1 keer wissen, ideaal hiervoor. Misschien kan jullie apparaat dat ook?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:58:
[...]

Iemand die ik ken heeft dat ook!
Weet iemand raad? Dan geef ik het weer door!

Heb je al gekeken of het helpt als je een keer switched tussen file system weergave en DB weergave? Ik heb mijn books naar een aparte folder verhuisd en eigenlijk nergens last van (draai op filesystem weergave).

Overigens, hoe delete je een boek op de e-reader zelf? Heb die optie nog niet gezien.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:41:
[...]

Ach, de en maakt puzzels en de ander zit een avondje boeken te verwijderen :o

Werkt het ook niet met calibre? Bij de sony kan je de hele harde schrijf in 1 keer wissen, ideaal hiervoor. Misschien kan jullie apparaat dat ook?
Bij de kindle ook, via calibre of gewoon via usb het desbetreffende mapje verwijderen.
De Kindle doet dan een rescan en het boek is uit de catalogus verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45
Bij de Kindle moet je bijvoorbeeld bij het toevoegen van categorieen vanuit Calibre vaak wel de Kindle even helemaal rebooten wil je het goed krijgen.
Mogelijk is dat bij andere ereaders ook zo.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de sony merk ik wel dat als je zaken aanpast (dus niet een boek erbij of eraf, maar labels aanpast via calibre) het niet altijd goed gaat Je moet eerst het boek verwijderen van de reader, afkoppelen en reader starten, daarna weer boek met nieuwe labels erop zetten.

Doe je dit niet in deze volgorde, dan krijg je vaak de oude labels + de nieuwe labels (niet altijd vreemd genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:20:
bij de sony merk ik wel dat als je zaken aanpast (dus niet een boek erbij of eraf, maar labels aanpast via calibre) het niet altijd goed gaat Je moet eerst het boek verwijderen van de reader, afkoppelen en reader starten, daarna weer boek met nieuwe labels erop zetten.

Doe je dit niet in deze volgorde, dan krijg je vaak de oude labels + de nieuwe labels (niet altijd vreemd genoeg).
Dat komt door de cache waarin diverse boeken en gegevens geladen worden zoals,laatst gelezen pagina enz.
Sony raadpleegt altijd eerst de cache omdat dan niet het hele boek hoeft te worden gelezen en om die laatste info te laden zodat je gelijk goed zit..
Doe je het met de sony software dan verwijdert die eerst de boeken of de info uit de cache en dan uit de library in het boek zelf.
Calibre verandert wel de wijzigingen op de plek waar de boeken staan maar leegt of verandert de cache niet.
Dan krijg je dus een conflict met de cache en de eigenlijke inhoud.
Dit ligt meer aan calibre dan aan sony.
Bij het opstarten of opnieuw met de pc verbinden kijkt de Sony wel of de cache nog klopt met de daadwerkelijke inhoud.
De verafschuwde sony reader software verandert zowel de gegevens in de cache als in de boekbeschrijvingen dus hierbij hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:29

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Nick39 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:51:
[...]

Dat komt door de cache waarin diverse boeken en gegevens geladen worden zoals,laatst gelezen pagina enz.
Sony raadpleegt altijd eerst de cache omdat dan niet het hele boek hoeft te worden gelezen en om die laatste info te laden zodat je gelijk goed zit..
Doe je het met de sony software dan verwijdert die eerst de boeken of de info uit de cache en dan uit de library in het boek zelf.
Calibre verandert wel de wijzigingen op de plek waar de boeken staan maar leegt of verandert de cache niet.
Dan krijg je dus een conflict met de cache en de eigenlijke inhoud.
Dit ligt meer aan calibre dan aan sony.
Bij het opstarten of opnieuw met de pc verbinden kijkt de Sony wel of de cache nog klopt met de daadwerkelijke inhoud.
De verafschuwde sony reader software verandert zowel de gegevens in de cache als in de boekbeschrijvingen dus hierbij hoeft dat niet.
Dit is simpel op te lossen door de instelling in Calibre voor metadata management te veranderen (preferences -> sending books to devices). Standaard staat deze op manual, en dan worden lege collecties niet verwijderd. Zet je hem op 'only on send', of (mijn voorkeur) automatic, dan houdt ie netjes alles op orde. Er is dus geen probleem met de cache op de reader oid.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 19:35
Ik heb een iRiver Story HD gekocht. Weet iemand of er al een nieuwere firmware versie beschikbaar is? op www.iriver.com kan ik in ieder geval niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 23:56

pinda powerrr

Slow down...

ruudo schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:06:
Ik heb een iRiver Story HD gekocht. Weet iemand of er al een nieuwere firmware versie beschikbaar is? op www.iriver.com kan ik in ieder geval niets vinden.
De meeste mensen zijn blij dat ze er überhaupt een hebben kunnen bemachtigen en jij vraagt al om firmware? Het ding is net twee weken oud... 8)7

Ja, er zitten nog wat bugs in, maar geef het ff tijd ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:27:
De meeste mensen zijn blij dat ze er überhaupt een hebben kunnen bemachtigen en jij vraagt al om firmware? Het ding is net twee weken oud... 8)7

Ja, er zitten nog wat bugs in, maar geef het ff tijd ;)
Hoewel je inderdaad blij mag zijn dat je er uberhaubt een hebt weten te bemachtigen is het niet zo gek om te vragen of er al updates zijn. Sommige producten hebben al een patch/firmware liggen terwijl ze nog niet eens vrij zijn gegeven. :P Dan koop je iets in de winkel, en je kunt meteen de eerste updates al gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
Inderdaad: gisteren langs de kijkshop en dixons gegaan: geen voorraad.
Gisteravond thuisgekomen, toen maar besteld op de website van dixons, vanmorgen al bezorgd :)

Net op tijd voor de vakantie!
pinda powerrr schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik heb de afgelopen weken echt overal gezocht naar een Sony PRS650 maar natuurlijk nergens te vinden.
Dus ik dcht, dan ga ik voor de iRiver HD. Net even snel naar de Dixons gereden terwijl ik er dinsdag was geweest en al wist dat ze de iRiver niet hadden. Maar voor de zekerheid...

Zie ik daar ineens een Sony PRS650 staan! Er was er gisteren nog één binnen gekomen.
Dus inpakken en meenemen! Ik ben blij!!

Nu nog een hoesje. Wat is aan te raden, degene met of zonder lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aidacra schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:53:
Ik heb de afgelopen weken echt overal gezocht naar een Sony PRS650 maar natuurlijk nergens te vinden.
Dus ik dcht, dan ga ik voor de iRiver HD. Net even snel naar de Dixons gereden terwijl ik er dinsdag was geweest en al wist dat ze de iRiver niet hadden. Maar voor de zekerheid...

Zie ik daar ineens een Sony PRS650 staan! Er was er gisteren nog één binnen gekomen.
Dus inpakken en meenemen! Ik ben blij!!

Nu nog een hoesje. Wat is aan te raden, degene met of zonder lampje?
Op dit moment zijn de fameuze "blokkerlampje's" te koop voor 2,95 bij de action.
Deze kan je met een schuifclip en met een knijper aan de cover van het hoesje bevestigen, zijn usb oplaadbaar.
Ik heb de hoes met het lampje wel gehad maar de lichtopbrengst vind ik maar matig, je moet hem behoorlijk draaien voor het hele scherm goed verlicht is.
De cover is ook breder.
Het cliplampje kun je gewoon van de cover afschuiven als je het niet nodig hebt en geeft veel meer licht.
Afbeeldingslocatie: https://www.giftlandofficemax.com/images/je%20usb%20utility%20light.jpg
Dit is de ware grootte.
2,95 bij de action en 5 euro of zo bij Blokker en schuift perfect op een gewoon hoesje.
Is ook bruikbaar als gewoon zaklampje en de kop is draaibaar,leeg.. dan gewoon opladen in de usb lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:08
Nick39 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:30:
[...]

Op dit moment zijn de fameuze "blokkerlampje's" te koop voor 2,95 bij de action.
Deze kan je met een schuifclip en met een knijper aan de cover van het hoesje bevestigen, zijn usb oplaadbaar.
Ik heb de hoes met het lampje wel gehad maar de lichtopbrengst vind ik maar matig, je moet hem behoorlijk draaien voor het hele scherm goed verlicht is.
De cover is ook breder.
Het cliplampje kun je gewoon van de cover afschuiven als je het niet nodig hebt en geeft veel meer licht.
[afbeelding]
Dit is de ware grootte.
2,95 bij de action en 5 euro of zo bij Blokker en schuift perfect op een gewoon hoesje.
Is ook bruikbaar als gewoon zaklampje en de kop is draaibaar,leeg.. dan gewoon opladen in de usb lader.
Zo'n lampje lijkt mij wel heel handig voor op de Iriver. Maar even voor de duidelijkheid voor mij. Kun je kan dit lampje alleen vastmaken aan een hoesje die bij een reader hoort, of ook aan de reader zelf?
En werkt dit met alle hoezen/ereaders?

(Nadeel van de Iriver is dat er nog weinig hoezen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avec_style schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Zo'n lampje lijkt mij wel heel handig voor op de Iriver. Maar even voor de duidelijkheid voor mij. Kun je kan dit lampje alleen vastmaken aan een hoesje die bij een reader hoort, of ook aan de reader zelf?
En werkt dit met alle hoezen/ereaders?

Er worden 2 clips bijgeleverd, een knijper en een schuifclip.
De knijper is aan de binnenkant van rubber voorzien,deels om te voorkomen dat ie er af schiet maar ook om schade te voorkomen.
Je kan met de knijper het lampje direct op de 650 of elke willekeurige reader bevestigen zonder dat je het hoesje nodig hebt.
Het lampje schuif je dan weer in het knijpertje.
Je kan natuurlijk ook het knijpertje bv op de rand van je nachtkastje klemmen.
Mijn vriendin gebruikt hem dus met het knijpertje op de bebook,zonder cover.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqZ,!hIE1fr)qKyVBNiQN7LyVw~~_35.JPG
Je kan hem ook als "usb utility light" overal bestellen maar zo goedkoop als bij de action heb ik hem nog nergens gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 07-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
klinkt interessant, misschien haal ik hem wel.
Hoe bevalt dit lampje? Krijg je geen last van reflectie op je scherm? en wordt je hele scherm evenveel belicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

avec_style schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:40:
Ik heb voor mijn iRiver de Belkin Sleeve voor de kindle besteld bij Amazon besteld. Vandaag geleverd gekregen en hij past perfect :)

Het is natuurlijk maar net wat je verwacht van een hoesje, mijn doel is in ieder geval dat ik hem veilig kan opbergen. Het hoesje van Belkin voldoet daar prima aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avec_style schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:21:
klinkt interessant, misschien haal ik hem wel.
Hoe bevalt dit lampje? Krijg je geen last van reflectie op je scherm? en wordt je hele scherm evenveel belicht?
Geen reflectie, je kan de kop richten en het hele scherm wordt duidelijk verlicht.
Ik heb er een stuk of 3 gekocht en na 14 uur laden heeft ie 8 uur continue liggen branden op mijn buro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:51:
Ah, dat zou calibre dan ook moeten gaan doen, maar zal wel lastig te programmeren zijn. De sony software krijg ik niet eens geinstalleerd op de laptop van mijn vrouw (gewoon nieuwe laptop met windows 7), krijgen een foutmelding...

maar calibre blijft er wel in bij mij, vind het heerlijk nu die bol.com plugin er is. Mooie covers bij het boek, goede informatie, alle auteurs, jaartal en isbn nummer goed. Scheelt me heel veel werk en ik wil het eigenlijk perfect hebben. Dat moest ik eerst handmatig doen en dat was lastig.
Nick39 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:58:
Mijn vriendin gebruikt hem dus met het knijpertje op de bebook,zonder cover.
Ik vind het niet zo fijn om zonder cover te lezen, die cover is lekker zacht. Maar die lampjes passen er nooit omheen omdat het nogal dik materiaal is. Kan je dit lampje ook gebruiken met de cover op de bebook Nick39?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb gisteravond even kunnen spelen met mijn nieuwe iriver story HD. Eerste indruk: scherm is erg goed, PDF's gaan ook goed. De bruikbaarheid van de menu's is niet geweldig.

Misschien moet ik nog maar een keer de manual lezen, maar volgens mij staat het er niet in:
*Hoe kun je door een volledige lijst van je boeken heenscrollen? Nu zie ik alleen de eerste paar boeken.
*Kun je ook vanuit een menu-optie een boek verwijderen, of kan dat alleen via een kabel vanaf de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

djiedjee schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:36:
Ik heb gisteravond even kunnen spelen met mijn nieuwe iriver story HD. Eerste indruk: scherm is erg goed, PDF's gaan ook goed. De bruikbaarheid van de menu's is niet geweldig.

Misschien moet ik nog maar een keer de manual lezen, maar volgens mij staat het er niet in:
*Hoe kun je door een volledige lijst van je boeken heenscrollen? Nu zie ik alleen de eerste paar boeken.
*Kun je ook vanuit een menu-optie een boek verwijderen, of kan dat alleen via een kabel vanaf de PC?
Je moet om door het hele lijstje te lopen op het kopje "klikken". Je gaat dus op het kopje auteur/author of titel/title staan en dan klik je op enter. Vervolgens wordt de lijst gemaximaliseerd en kun je er doorheen lopen.

Ik heb dat min of meer per toeval ontdekt :+ Verbaasde me er ook al over dat je maar 4 items zag.

Wat ik overigens bloedirritant vind is dat je bij file view geen favorieten kunt gebruiken :( Ik heb over het algemeen een paar boeken "onderhanden" (technisch en ontspanning) en die wil ik niet steeds in de file structuur willen zoeken. De DB structuur is ook niet altijd handig door de grote hoeveelheid ongesorteerde "rommel" die ik erop heb gezet en het feit dat niet al mijn PDF's goed getagged zijn en dus willekeurig naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:34:
De DB structuur is ook niet altijd handig door de grote hoeveelheid ongesorteerde "rommel" die ik erop heb gezet en het feit dat niet al mijn PDF's goed getagged zijn en dus willekeurig naar voren komen.
Goed ordenen is ook echt een vereiste als je veel erop gaat zetten.

Alles wat op usenet aangeboden wordt is ook nooit goed geordend / voorzien van de juiste medadata. Nu ben ik natuurlijk als informatiespecialist heel erg met deze materie dagelijks bezig en heb hiervoor een 4 jarige hbo opleiding gevolgd, maar het kan me wel lekker irriteren soms.

Je kan het wel eenvoudig oplossen door alles eraf te halen en een stukje te gaan ordenen en dan erop te zetten. Als je dan elke dat wat doet ben je na de vakantie al een heel eind. Het is best veel werk (ik doe ongeveer 9 uur over 800 boeken en dan heb ik veel geautomatiseerd), maar met die 800 boeken kan je zeg maar 3 jaar lezen en dan heb je 3 jaar geen ellende meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:38:
[...]

Goed ordenen is ook echt een vereiste als je veel erop gaat zetten.

Alles wat op usenet aangeboden wordt is ook nooit goed geordend / voorzien van de juiste medadata. Nu ben ik natuurlijk als informatiespecialist heel erg met deze materie dagelijks bezig en heb hiervoor een 4 jarige hbo opleiding gevolgd, maar het kan me wel lekker irriteren soms.

Je kan het wel eenvoudig oplossen door alles eraf te halen en een stukje te gaan ordenen en dan erop te zetten. Als je dan elke dat wat doet ben je na de vakantie al een heel eind. Het is best veel werk (ik doe ongeveer 9 uur over 800 boeken en dan heb ik veel geautomatiseerd), maar met die 800 boeken kan je zeg maar 3 jaar lezen en dan heb je 3 jaar geen ellende meer.
Nadeel is dat ik 9 jaargangen van een webcomic had als losse plaatjes, dat zorgde sowieso voor een hoop rommel (inmiddels maar in 9 zips gezet). Verder heb je inderdaad gelijk dat verschillende bronnen ook verschillende naamgevingen gebruiken. Maar goed dat probleem krijg je ook bij filesystem, want iedereen hanteert ook een andere filename template voor zijn bestanden.

Er is wel overheen te komen gelukkig :) Toch mis ik wel de categorieën op de iRiver. Ik heb namelijk ook wat technische en wetenschappelijke boeken, daar weet ik niet altijd de exacte titel of auteur van en dat maakt het zoeken wel wat lastiger. Sorteren op categorie is dan prettiger.

Kun je overigens met Calibre ook direct op je device werken? Nu maakt hij van alles wat ik importeer een kopie in mijn documenten, ik wil eigenlijk direct op de iriver zelf aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:08:
[...]

Ah, dat zou calibre dan ook moeten gaan doen, maar zal wel lastig te programmeren zijn. De sony software krijg ik niet eens geinstalleerd op de laptop van mijn vrouw (gewoon nieuwe laptop met windows 7), krijgen een foutmelding...
Ik vind het niet zo fijn om zonder cover te lezen, die cover is lekker zacht. Maar die lampjes passen er nooit omheen omdat het nogal dik materiaal is. Kan je dit lampje ook gebruiken met de cover op de bebook Nick39?
Ik heb de Sony software nooit gebruikt van de 650 omdat ik die van de 600 al geinstalleerd had en die deed het prima ook op de 650.
Ik denk dat je een oudere versie moet installeren,maar goed,wie gebruikt dat nog met Calibre.

Mijn vriendin heeft een bebook one 2010 edition en de cliphouder (dus niet de knijphouder) past prima op het door Bebook bijgeleverd hoesje.
De knijper past ook prima.

Wat ik gewoon doe is de 650 aansluiten en wachten tot calibre hem herkent.
Dan selecteer ik de meerdere boeken,rechtermuisklik, en zeg verwijderen van apparaat.
Daarna zet ik ze weer terug.
Boeken die nog nooit gelezen zijn,staan ook niet in de cache en die kan je gewoon zo veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Korte vraag nog tussendoor: mijn oog is stiekem wel redelijk gevallen op die Onyx Boox M90 ondanks dat ie wel gruwelijk duur is, maar is er geen reader ondertussen met dezelfde doorsnee die ook kleur kan weergeven? Of laat dat nog wel even op zich wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:43:
Kun je overigens met Calibre ook direct op je device werken? Nu maakt hij van alles wat ik importeer een kopie in mijn documenten, ik wil eigenlijk direct op de iriver zelf aan de slag.
Het werkt veel trager en onhandiger. Je kan beter calibre starten, je reader aan je computer koppelen, backup van je reader maken en dan in die backup werken en dan reader leegmaken en dan de bewerkte zaken terugzetten. Scheelt je heel veel tijd. En je hebt meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:49:
Boeken die nog nooit gelezen zijn,staan ook niet in de cache en die kan je gewoon zo veranderen.
Weet je ook een truuk om met calibre aan te geven of een boek gelezen is zodat de sony dat aangeeft? Dus dat ze in gelezen boeken komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Positief nieuws om de week af te sluiten:

http://www.ereaders.nl/article.php?article_id=99887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nu op aan het kijken naar een E-Reader en ben aan het twijfelen tussen de Bebook club en de Iriver HD story.
Welke zouden jullie kopen? Of hebben jullie nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:20:
Hallo,

Ik ben nu op aan het kijken naar een E-Reader en ben aan het twijfelen tussen de Bebook club en de Iriver HD story.
Welke zouden jullie kopen? Of hebben jullie nog andere suggesties?
Je bent een appel met een peer aan het vergelijken en je vertelt niet waar je van houdt.

Je kunt het beste voor jezelf op een rijtje zetten welke eigenschappen van een reader jij zelf het belangrijkste vindt, en dan kijken welke het beste aan jouw wensen voldoet. Als je er niet uitkomt, vraag gerust, maar vertel er dan wel bij wat een reader voor jou moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval moet het goed te lezen zijn in de zon en het bladeren moet lekker snel werken.
Wifi is niet zo heel erg belangrijk. Prijs moet niet hoger dan 160€ zijn.
Zit er zoveel verschil dan tussen de Bebook club en de Iriver HD story?
Hij moet trouwens wel epub bestanden aankunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
Je bent een appel met een peer aan het vergelijken en je vertelt niet waar je van houdt.
Dat snap ik ook niet, het zijn toch beide vrij basale, recente, 6" ereaders met e-ink schermen? De toepassingen zullen dus hetzelfde zijn. Of heb ik in m'n zoektocht ook iets over het hoofd gezien?

Vanwege het (naar verluidt) betere scherm neig ikzelf naar de Iriver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 12:28
jelmervb schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:23:
[...]

Dat snap ik ook niet, het zijn toch beide vrij basale, recente, 6" ereaders met e-ink schermen? De toepassingen zullen dus hetzelfde zijn. Of heb ik in m'n zoektocht ook iets over het hoofd gezien?

Vanwege het (naar verluidt) betere scherm neig ikzelf naar de Iriver...
Eens. Appels met peren vergelijken is soms prima als je trek in fruit hebt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door WaterFire op 08-07-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Werkt inderdaad! Top!
Ik denk niet dat ik daar snel achter was gekomen. Bedankt!
.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:34:
[...]

Je moet om door het hele lijstje te lopen op het kopje "klikken". Je gaat dus op het kopje auteur/author of titel/title staan en dan klik je op enter. Vervolgens wordt de lijst gemaximaliseerd en kun je er doorheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:05:
ga voor de bebook als hij 100 euro is (is soms voor die prijs in de aanbieding), anders voor de iriver hd story. De bebook is toch al wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:30:
[...]

Weet je ook een truuk om met calibre aan te geven of een boek gelezen is zodat de sony dat aangeeft? Dus dat ze in gelezen boeken komen?
Je kan een eigen kolom toevoegen in calibre met de waarde ja of nee.
Op die kolom kan je ook sorteren.
Ik heb een kolom "gelezen" aangemaakt en die zet ik op ja als ik het boek gelezen heb.
In de sony kun je het zelf zien, er staat een sterretje met new voor een ongelezen boek dat verdwijnt als je het geopend hebt.
Het is dus vrij gemakkelijk bij te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:05:
In ieder geval moet het goed te lezen zijn in de zon en het bladeren moet lekker snel werken.
Wifi is niet zo heel erg belangrijk. Prijs moet niet hoger dan 160€ zijn.
Hij moet trouwens wel epub bestanden aankunnen.
De iRiver HD Story heeft een beter scherm.
De BeBook Club heeft betere firmware, met meer mogelijkheden.
Ze zijn allebei goed te lezen in de zon en bladersnelheid is behoorlijk bij allebei. Epub kunnen ze allebei aan, zowel met als zonder Adobe DRM.

Omdat de Club al wat langer op de markt is, is de firmware al meer gestabiliseerd. De firmware van de Story HD zal nog wel wat opknappen, maar gezien de track records van beide bedrijven zal BeBook een voorsprong houden qua functionaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door zetmolm op 08-07-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:24
Vandaag mijn Sony PRS-650 binnen gekregen, besteld bij computerwebstore.nl dankzij een DM van een mede tweaker.
(en niet onbelangrijk 40,- goedkoper dan laagste prijs van pricewatch!)

Eerste reactie:
- Wat een heerlijk formaat (6")
- Gewicht valt wat tegen (had lichter verwacht) maar weegt minder dan de gemiddeld 300/400 pagina tellende
pil.
- Leeservaring is gewoon top, dit had ik echt eerder moeten doen, wat een verschil met glossy schermen
zoals een Ipad.
- Boeken erop zetten was even lastig, maar gewoon als device via USB windows verkenner zonder Map op de
kaart gooien.
- Leuk detail is dat als je hem uitzet er een "plaatje" contant achterblijft als "voorkant"

Weet iemand of je de image die op de voorkant komt te staan bij standby automatische te wijzingen is in het boek dat je aan het lezen bent?

Nu nog 2 dingen doen: Lezen! en een bijpassend hoesje zoeken (dacht dat er 1 in de doos zou zitten)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BroederM schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:48:
Eerste reactie:
6" is inderdaad een mooi formaatje. Is net iets meer dan een klein boekje. Zelfs met het toetsenbord vind ik de Story HD ook nog redelijk van formaat.
- Leeservaring is gewoon top, dit had ik echt eerder moeten doen, wat een verschil met glossy schermen
zoals een Ipad.
Vergeet ook niet de manier van verlichting in het scherm. Bij felle zon zijn ook de meeste telefoons en laptops niet af te lezen. Met een ebook moet je juist de zon opzoeken (en dat is voor sommige tweakers geen overbodige luxe :D )
- Leuk detail is dat als je hem uitzet er een "plaatje" contant achterblijft als "voorkant"
Dat schijnt als schermbeveiliging te dienen. Beetje raar vind ik maar het ziet er wel leuk uit :) De iRiver gaat na een paar uur standby volledig uit (en moet dan weer opstarten als je hem wilt gebruiken). Hoe dit nu helemaal in zijn werk gaat qua energie verbruik is mij nog een raadsel.
Weet iemand of je de image die op de voorkant komt te staan bij standby automatische te wijzingen is in het boek dat je aan het lezen bent?

Nu nog 2 dingen doen: Lezen! en een bijpassend hoesje zoeken (dacht dat er 1 in de doos zou zitten)
Vooral het eerste is belangrijk :) Daar heb je hem tenslotte voor gekocht!

Veel lees plezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 17:09
Na veel goede reacties hier op het forum gelezen te hebben over ereaders, ben ik sinds kort in het bezit van de iRiver Story HD en ben er helemaal weg van!

Alleen wil ik er strips op gaan lezen, deze zijn in het formaat CBR en deze worden niet gelezen door de iRiver.
Nu heb ik geprobeerd via calibre om te zetten naar PDF en EPUB.
Bij PDF wordt wel de juiste resolutie maar is niet heel scherp, nog wel te lezen maar wordt storend na tijdje lezen.
Bij EPUB wordt het scherm maar voor 2/3 gevuld maar is wel heel scherp.

Hoe zorg ik er voor dat bij EPUB formaat wel het volledige scherm gebruikt wordt of moet ik het naar een andere formaat omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Renzzs schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:46:
Na veel goede reacties hier op het forum gelezen te hebben over ereaders, ben ik sinds kort in het bezit van de iRiver Story HD en ben er helemaal weg van!

Alleen wil ik er strips op gaan lezen, deze zijn in het formaat CBR en deze worden niet gelezen door de iRiver.
Nu heb ik geprobeerd via calibre om te zetten naar PDF en EPUB.
Bij PDF wordt wel de juiste resolutie maar is niet heel scherp, nog wel te lezen maar wordt storend na tijdje lezen.
Bij EPUB wordt het scherm maar voor 2/3 gevuld maar is wel heel scherp.

Hoe zorg ik er voor dat bij EPUB formaat wel het volledige scherm gebruikt wordt of moet ik het naar een andere formaat omzetten?
Klinkt alsof de plaatjes van de strips een resolutie hebben die overeen komt met 2/3e van het aantal pixels van je scherm zelf.
Zoek even de pixel-count op van je scherm (800x600 of iets dergelijks) en vergelijk dat met de pixel-count van je plaatjes.
Als je dat niet 1-op-1 kunt weergeven zul je altijd scherpte verliezen.
Bij het downscalen is dat niet zo heel erg (van 1024x768 naar 800x600 bijvoorbeeld) maar andersom is het wel heel irritant omdat je dan de hele tijd het idee hebt dat het niet in focus is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
De iRiver heeft een resolutie van 1024x768 (XGA) en de strips hebben resolutie van rond de 700x1050.

Maar na het omzetten heeft de strip een pagina nummer en aan de zijkanten extra wit ruimte, terwijl dit niet te zien is op de plaatjes van het orgineel. Als die er niet zou zijn na het omzetten kan het scherm meer gevuld worden. Weet niet of dit altijd gebeurt bij het omzetten van CBR naar EPUB?

[ Voor 8% gewijzigd door Renzzs op 09-07-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het lijkt mij dat die paginanummering er door je conversieprogramma ingezet worden.
Waarschijnlijk is de locatie van dat nummer wel in te stellen of mogelijk zelfs uit te zetten.
De meeste ereaders laten zelf namelijk ook een locatie zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

CBR is een soort zip. Google is your friend: Wikipedia: Comic Book Archive file

Pak de CBR uit met 7-zip of een ander programma. Zet de plaatjes in een directory. Maak een copy van die directory op je iRiver en klaar.

Ik weet niet precies hoe de iRiver omgaat met plaatjes die 1024 hoog en 768 breed zijn. Mijn ervaring is dat de iRiver ze oprekt of in tweeen deelt. Je moet dan met pijltjestoetsen wisselen tussen de linker en de rechter helft.

Mijn strips zijn precies 1024 x 768 en dat leest prima. Omzetten van het aantal pixels kan o.a. met IrfanView. Die heeft een batch processing optie ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Als ik ze uit pak en op de reader zet, lijkt er ook een soort lichte waas over de strip zit waardoor het niet duidelijker is als de EPUB. Maar het scherm is wel helemaal gevuld en het ziet er niet uit alsof het uitgerekt is zoals bij de PDF...

Denk toch dat ik meer moet gaan proberen met het EPUB formaat...

[ Voor 12% gewijzigd door Renzzs op 09-07-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Het kan zijn dat Calibre optimaliseert voor de 16 grijstinten die de iRiver kan weergeven. En dat de oorspronkelijk strips gewoon in kleur zijn.

Probeer eens een plaatje via bv Paint om te zetten naar z/w of 16 color bit map?
Dit soort acties zijn goed te automatiseren met bv IrfanView.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
calibre gaat bij het omzetten uit van de ereader die je moet selecteren als je de opstart wizard volgt. Deze stond nog op de Kindle ereader. Daar door maakt ie er een EPUB met een kleinere resolutie van.

In de pricewatch zijn er 3 ereaders te vinden met 1024x768 (XGA) formaat, alleen zijn deze drie niet te vinden in de calibre ereader lijst. Heb nu gekozen voor iPad in calibre en nu worden de strips goed getoond, alleen de resolutie is niet helemaal goed maar het is nu stuk beter te lezen.

Wachten totdat calibre de iRiver Story HD toevoegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
Ja hij wordt wel herkend door calibre maar ik kan hem niet selecteren bij uitvoerprofiel bij het omzetten naar EPUB formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb mijn cbr bestanden hernoemd naar cbz. Dat kan de Iriver wel lezen.
Indien hij er toch problemen mee heeft, dan kan je de bestanden uitpakken. Zippen en dan .zip vervangen door .cbz.

als je je strips naar epub omzet, kun je dan eigenlijk inzoomen op de Iriver?
Of moet ik dan liever toch mijn strips converteren naar pdf? (alles past namelijk wel mooi op het scherm maar is zo klein waardoor ik wat minder van de artwork geniet)

[ Voor 39% gewijzigd door avec_style op 09-07-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Na het gesjouw met alle boeken zat te zijn, wil ik nu ook een ereader aanschaffen.
Ik had eerst de Sony PRS 650 op het oog, maar de nieuwe IRiver Story HD ziet er ook erg mooi uit.
De Sony heeft als grote voordeel het touch screen, terwijl de Story weer een hogere resolutie heeft en 70 euro goedkoper is dan de Sony.
Ik zal hem voornamelijk gebruiken om boeken zoals Code Complete te lezen welke meestal in pdf formaat zijn, iets waar beide readers goed mee om kunnen gaan zo te zien.
Zijn er verder nog verschillen qua gebruikersgemak wat betreft navigeren naar een bepaalde pagina of bijv het algemene overzicht van de boeken op de ereaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Vandaag mijn Sony PRS-650 binnen gekregen, besteld bij computerwebstore.nl dankzij een DM van een mede tweaker.

Eerste reactie:
- Gewicht valt wat tegen (had lichter verwacht) maar weegt minder dan de gemiddeld 300/400 pagina tellende
pil.
zoals een Ipad.
- Boeken erop zetten was even lastig, maar gewoon als device via USB windows verkenner zonder Map op de
kaart gooien.

Ja, je kan de image veranderen bij de instellingen. Ik vind het gewicht juist wel fijn/degelijk aanvoelen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak (ik vind een galaxy s2 ook niet fijn omdat die zo licht is, ik heb graag wat vast ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Freak schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:12:
[...]Ik zal hem voornamelijk gebruiken om boeken zoals Code Complete te lezen welke meestal in pdf formaat zijn, iets waar beide readers goed mee om kunnen gaan zo te zien.
Zijn er verder nog verschillen qua gebruikersgemak wat betreft navigeren naar een bepaalde pagina of bijv het algemene overzicht van de boeken op de ereaders?
Kijk allereerst naar de layout van die PDF-documenten.
- voor welke pagina grootte zijn ze gemaakt?
- zitten er witte randen omheen? (en is dat gelijk voor even en oneven pagina's?)

Druk op een printer als test eens af op een printer met als papier-grootte 4.8" x 3.6" (in te stellen als custom-paper-size in de printerdriver)
Of als percentage tov de document-grootte.
Dan kun je namelijk zien of de lettergrootte nog een beetje te pruimen is.

Wanneer je een wit kader rondom de tekst hebt kun je vanuit adobe reader printen naar bijvoorbeeld PDFcreator (gratis) en dan je reader zo schalen op je scherm dat de tekst er precies in het venster past en dan 'current view' afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
avec_style schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:38:
Ik heb mijn cbr bestanden hernoemd naar cbz. Dat kan de Iriver wel lezen.
Indien hij er toch problemen mee heeft, dan kan je de bestanden uitpakken. Zippen en dan .zip vervangen door .cbz.

als je je strips naar epub omzet, kun je dan eigenlijk inzoomen op de Iriver?
Of moet ik dan liever toch mijn strips converteren naar pdf? (alles past namelijk wel mooi op het scherm maar is zo klein waardoor ik wat minder van de artwork geniet)
Omzetten naar cbz heb ik nog niet getest, zal het eens een keer proberen.

Ik krijg het niet voor elkaar om te zoomen bij EPUB strips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gelukkig op tijd de Story HD binnen voor mijn vakantie van aanstaande vrijdag. Bij het bladeren flitst het schermpje van letters-zwart-letters, hoort dat altijd zo bij bladeren?

offtopic:
Als het goed is ligt vandaag mijn 2e originele hoes voor de Story HD bij mij in de bus. Als je interesse hebt, DM.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
FirePuma142 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:08:
Bij het bladeren flitst het schermpje van letters-zwart-letters, hoort dat altijd zo bij bladeren?
Bij mijn is dit ook het geval. Dan lijkt het of alles wat zwart is wit wordt en andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Renzzs schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:01:
[...]

Bij mijn is dit ook het geval. Dan lijkt het of alles wat zwart is wit wordt en andersom...
Volgens mij heb ik dat al op meer readers gezien. Is makkelijker dan het "verschil" te moeten verwerken. Eerst alles zwart maken en dan het nieuwe "beeld" doorgeven.

De Kindle heeft het ook. Check het filmpje bij de features maar eens (http://www.amazon.co.uk/K...=234205187&pf_rd_i=468294). Niets om je zorgen om te maken :)

[ Voor 30% gewijzigd door .Gertjan. op 11-07-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Barret schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:02:
Korte vraag nog tussendoor: mijn oog is stiekem wel redelijk gevallen op die Onyx Boox M90 ondanks dat ie wel gruwelijk duur is, maar is er geen reader ondertussen met dezelfde doorsnee die ook kleur kan weergeven? Of laat dat nog wel even op zich wachten?
erm.neen :D er zijn wel "ereaders" beschikbaar die kleur weergeven (ik vind het eigenlijk niet eens ereaders want het is niet met e-ink, gewoon tft (of in hele goedkope brolmodellen lcd),battery life 8u en backlighting..ubercr*p dus) maar dat wil je niet.. er is wel al een prototype voorgesteld van een hanlin met color e-ink maar de device zelf is vrij groot, meer neigend naar grootte van kindle dx denk ik, en de refresh rate is erg traag..en het ding heeft een resistief!!! touchscreen (superdom, en niet enkel omdat het cr*p is om mee te werken maar ook glare-gewijs) en zal eenmaal uit rond de 500$ kosten (geschat momenteel)..sowiso wel goed dat er hard aan de technologie gewerkt word, maar ik denk dat zo'n apparaten pas vanaf de 2e generatie een beetje aangenaam gaan zijn.. dus reken er maar niet op voor het eerstkomende jaar..tenzij e-ink geen vereiste is, dan zou je ook kunnen kijken naar tablets met Pixel Qi (scherm kan in normale,power safe (minder backlight) of e-ink modus (géén backlight) worden gezet).Momenteel zijn er nog geen dedicated reader devices beschikbaar (buiten japan, maar is ander tech) maar daar zal met die schermen mss geen nood toe zijn (tenzij je zoals ik HEEL veel leest want dan trekt zo'n ding het niet, zelf al is de batterij 4 a 5 x minder rap leeg, haalt het niet bij de 4 weken met mijn sony)..ma voila, hopelijk heb je iets aan de info

nog een paar links voor de mensen die zich daarvoor interesseren

http://www.wired.com/gadgetlab/2009/06/blackandwhite_ebooks/
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2375466,00.asp

[ Voor 6% gewijzigd door dwelfusius op 11-07-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius

Eerste reactie:
Inderdaad hé, echt perfect, 5" net iets te klein vind ik, en 10" veel te groot
pil.
zelfde initiële reactie, ik kwam van de cybook gen 3 -> 174 gram , maar het went snel (zelf met cover zoals bij mij) . liever zo dan dat ie te fragiel aanvoelt
zoals een Ipad.
8)7 inderdaad, maar jammer genoeg (weet niet of dit bij jou het geval was) worden veel mensen een beetje in het zak gezet door van die goedkope ereaders in kleur (lees slechte lcd's met de batterijduur van een tablet) en hebben veel mensen drdoor een beetje een misvormd beeld van wat een ereader (een goeie dan toch in mijn ogen) moet zijn en snappen ze ook niet dat er mensen zijn zoals ik die 230€ voor een prs 650 O+ neertellen
kaart gooien.
Weet niet hoe groot je collectie is, maar ik en met mij ik denk 99% v d mensen met een ereader gebruiken calibre ^^ misschien is proberen als je het op een ietsie pietsie ordelijkere manier wil doen, ma ge moet zelf weten wa ge het liefste doet natuurlijk
tuurlijk gewoon plaatjes opzetten en dan naar de plaatjes browsen, en die daar selecteren, ik denk zelf dat je er verschillende kan selecteren die hij dan beurtelings gebruikt (maar ik weet eigenlijk nietmeer of dat in de sony firmware zit of mijn :+ iets exotischere "prs+" firmware
wederom puur eigen ervaring maar check is amazon.co.uk daar heb ik mijn hoesje voor 13£ gekocht, en er is echt ZO veel keus..in duitse amazon hoes 5€ duurder dus altijd goed van dat is na te kijken..

voila, hopelijk zijt ge er iets mee, en geniet nog van uw sony ^^ i know i will 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
.Gertjan. schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:16:
[...]

Volgens mij heb ik dat al op meer readers gezien. Is makkelijker dan het "verschil" te moeten verwerken. Eerst alles zwart maken en dan het nieuwe "beeld" doorgeven.

De Kindle heeft het ook. Check het filmpje bij de features maar eens (http://www.amazon.co.uk/K...=234205187&pf_rd_i=468294). Niets om je zorgen om te maken :)
is normaal, bij sommige kan je het afzetten (mijn oude gen3 bv) maar als je dan wat paginas hebt doorlopen beginnen de letters (by lack of a better term) in elkaar te lopen, dat flitsen is inderdaad wat gertjan zegt, om van een clean slate te beginnen..nuja dat wen heel snel, en met de nieuwe generatie zou dat ook maar een miliseconde mogen duren (bij mijn 650 in alle geval, geen hands on met iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

dwelfusius schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:37:
[...]

erm.neen :D er zijn wel "ereaders" beschikbaar die kleur weergeven (ik vind het eigenlijk niet eens ereaders want het is niet met e-ink, gewoon tft (of in hele goedkope brolmodellen lcd),battery life 8u en backlighting..ubercr*p dus) maar dat wil je niet.. er is wel al een prototype voorgesteld van een hanlin met color e-ink maar ik de device zelf is vrij groot, meer neigend naar grootte van kindle dx denk ik, en de refresh rate is erg traat..en het ding heeft een resistief!!! touchscreen (superdom, en niet enkel omdat het cr*p is om mee te werken maar ook glare-gewijs) en zal eenmaal uit rond de 500$ kosten (geschat momenteel)..sowiso wel goed dat er hard aan de technologie gewerkt word, maar ik denk dat zo'n apparaten pas vanaf de 2e generatie een beetje aangenaam gaan zijn.. dus reken er maar niet op voor het eerstkomende jaar..tenzij e-ink geen vereiste is, dan zou je ook kunnen kijken naar tablets met Pixel Qi (scherm kan in normale,power safe (minder backlight) of e-ink modus (géén backlight) worden gezet).Momenteel zijn er nog geen dedicated reader devices beschikbaar maar daar zal met die schermen mss geen nood toe zijn (tenzij je zoals ik HEEL veel leest want dan trekt zo'n ding het niet, zelf al is de batterij 4 a 5 x minder rap leeg, haalt het niet bij de 4 weken met mijn sony)..ma voila, hopelijk heb je iets aan de info
Helemaal duidelijk maestro, erg bedankt voor de informatie. Dan ga ik voor de Onyx Boox M90 aangezien me dat een hele goede keuze lijkt voor m'n manga's (en m'n vriendin zo nu en dan eens een boekje). Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Het gemak van zo'n ereader blijft toch geweldig. Nadat ik verslaafd ben geraakt aan de Game of Thrones serie kan ik nu gewoon direct de boeken lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
http://googleblog.blogspo...-integrated-e-reader.html

Jammer dat hier alleen nog niet de versie met Wifi te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
dwelfusius schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:53:
[...]

is normaal, bij sommige kan je het afzetten (mijn oude gen3 bv) maar als je dan wat paginas hebt doorlopen beginnen de letters (by lack of a better term) in elkaar te lopen, dat flitsen is inderdaad wat gertjan zegt, om van een clean slate te beginnen..nuja dat wen heel snel, en met de nieuwe generatie zou dat ook maar een miliseconde mogen duren (bij mijn 650 in alle geval, geen hands on met iets anders)
Het probleem zit 'm in dat wanneer je een pixel op een e-ink scherm aanpast, dat je de omliggende pixels ook een beetje aanpast.
Dus je hebt een gratis anti-aliased beeld.
Nadeel is wel dat wanneer je een letter (of een lijn of iets anders met scherpe overgang) van wit zwart maakt en weer omgekeerd, dat je een hele dunne outline van die lijn ziet die blijft staan.
Om dat te voorkomen wordt de nieuwe pagina eerst geinverteerd weergegeven en dan meteen weer geinverteerd. Hierdoor worden alle pixels 180 graden gedraaid (letterlijk) en krijg je dus geen residu meer van wat er eerst op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TD-er schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:00:
[...]

Het probleem zit 'm in dat wanneer je een pixel op een e-ink scherm aanpast, dat je de omliggende pixels ook een beetje aanpast.
Dus je hebt een gratis anti-aliased beeld.
Nadeel is wel dat wanneer je een letter (of een lijn of iets anders met scherpe overgang) van wit zwart maakt en weer omgekeerd, dat je een hele dunne outline van die lijn ziet die blijft staan.
Om dat te voorkomen wordt de nieuwe pagina eerst geinverteerd weergegeven en dan meteen weer geinverteerd. Hierdoor worden alle pixels 180 graden gedraaid (letterlijk) en krijg je dus geen residu meer van wat er eerst op stond.
Nice, duidelijk verhaal :) Het viel me inderdaad op dat als je vanuit het menu naar je boek ging er niet even een invert wordt gedaan en je soms heel lichtjes nog de lijntjes van het menu kon zien. Je moet dan heel erg goed kijken hoor, het is niet hinderlijk, maar het viel me al een paar keer op. Dacht eerst dat de boel aan het buggen was, maar met jouw verhaal is het dus wel te verklaren :) Soms zie je ook als je door het menu loopt nog een hele lichte waas van bijvoorbeeld het blokje (welke aangeeft welke optie "actief" is) bij het vorige item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:34:
Het gemak van zo'n ereader blijft toch geweldig. Nadat ik verslaafd ben geraakt aan de Game of Thrones serie kan ik nu gewoon direct de boeken lezen :+
Als je snel bent kun je morgen gelijk beginnen met het langverwachte (+-6 jaar te laat) 5e deel van de reeks. De TV versie is leuk maar haalt het niet bij de boeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 11-07-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:36
Haha, hoe toevallig, eerste serie waar ik aan gewonnen ben op mijn e-reader is ook game of thrones.

Wel veel namen om te leren kennen in het begin, maar zeer de moeite waard.

/edit: En een serie op TV, bedankt voor de tip! Topcast zo te zien, eerste boek in een weekje uitgelezen, dus nu de serie maar eens kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Centurion op 11-07-2011 19:33 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een iRiver Story HD eigenaar die zou willen nakijken hoe enkele PDF's in mijn e-book collectie weergegeven worden.
Zit hier toevallig zo iemand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000

Pocketware

iRiver & Google...

hmm..... ik voel me nu qua prijs gen@@id....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

sloth schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:02:
Ik ben op zoek naar een iRiver Story HD eigenaar die zou willen nakijken hoe enkele PDF's in mijn e-book collectie weergegeven worden.
Zit hier toevallig zo iemand? :P
Yep.

Als je me de pdf's stuurt (of een download link geeft) kan ik wel een foto voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het beste kun je de ereader even onder de scanner leggen, dan voorkom je spiegeling enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Bedankt :)

Kan je even bij voorkeuren onder het kopje "Privacy" DM aanzetten? Dan stuur ik je daar een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware

Pocketware

sloth schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:16:
Bedankt :)

Kan je even bij voorkeuren onder het kopje "Privacy" DM aanzetten? Dan stuur ik je daar een link.
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Pocketware schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:09:
iRiver & Google...

hmm..... ik voel me nu qua prijs gen@@id....
En wij allemaal maar denken dat we ook een versie met Wifi en MP3 speler zouden krijgen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 08:57
Weet iemand misschien waar je een kapotte kindle 3 kan laten reparen?

Helaas is het scherm stuk gegaan en wil dus niet meer refreshen.
Het lampje brand nog wel dus blijkbaar werkt de rest nog wel (neem in aan).

Heeft iemand een link naar een shop of iets bij amazon (kon daar namelijk niks van op de site vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
De iRiver Story HD staat nu ook op de officiële site van iRiver.

Hopelijk volgt er snel na US release een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop vandaag mijn IRiver Story HD binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Renzzs schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:12:
[...]

Omzetten naar cbz heb ik nog niet getest, zal het eens een keer proberen.

Ik krijg het niet voor elkaar om te zoomen bij EPUB strips...
Ik heb gisteren een bepaalde manga getest op de Iriver.
Ik had deze al als cbz, en heb deze via calibre ook vertaald naar pdf en epub.

Conclusie: cbz had voor mij de beste kwaliteit. De jpg bestanden worden dan goed en scherp weergegeven en het hele scherm wordt gevuld.Voordeel hierbij voor mij is dat ik de bestanden dan ook niet hoef te converteren naar epub of pdf.
Bij pdf heb je het voordeel dat je het scherm kunt kantelen en kunt inzoomen, maar ik vond de kwaliteit minder goed.
Bij epub was de kwaliteit ook goed, maar het hele scherm werd niet gevuld. (ik las in een eerdere post dat dit opgelost kan worden door instellingen van calibre aan te passen, maar het is het gewoon niet waard omdat de kwaliteit min of meer gelijk is aan dat van de cbz)

ik heb trouwens ook het lezen van de manga op de Iriver vergeleken met het lezen op de laptop.
Ik heb hierbij voornamelijk gekeken naar de kleur (manga was zwart-wit) en moet bekennen dat de kleur op de Iriver en de laptop nauwelijks afwijkt. Blijkbaar zijn 16 grijstinten genoeg om manga goed weer te geven.
De laptop wint op gebied van leesbaarheid, want zo een scherm is toch groter. De Iriver wint het op het gebied van gemak en portabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BlackMage schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:20:
De iRiver Story HD staat nu ook op de officiële site van iRiver.

Hopelijk volgt er snel na US release een firmware update.
Ben erg benieuwd of die firmware dan voor de US en de Europese wordt uitgebracht. Er bestaat namelijk een kans dat het 2 verschillende devices zijn en dat er dus andere firmware komt. Aangezien er vermoedens zijn dat de WiFi versie hier in europa in september de basic gaat vervangen lopen we een kans dat we straks met de basic buitenspel staan. Ik mag hopen van niet, maar het zou niet voor het eerst zijn dat vroege kopers met een apparaat komen te zitten wat niet fatsoenlijk ondersteund wordt.

Wel grapig dat op de officiele pagina van de story HD ook niets over WiFi gezegd wordt. Terwijl er in de persberichten wel over gesproken werd en daar de verwarring door is ontstaan. Was in het begin wel een beetje pissed dat de levering slecht ging (en over de communicatie maar te zwijgen) en dat je daarnaast een ander apparaat kreeg dan wat er op de meeste sites stond vermeld (qua features).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Waarom denk je dat de wifi versie de basic gaat vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

avec_style schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:30:
Waarom denk je dat de wifi versie de basic gaat vervangen?
Dat staat bij een aantal berichten over de google versie. Daar wordt aangegeven dat de WiFi versie in september in Europa wordt uitgegeven en de non-Wifi moet gaan vervangen.

Wat ik overigens wel weer bizar vind, waarom krijgen wij een basic model terwijl dat in de US de Wifi meteen op de markt komt. Dacht dat wij in Europa misschien eens een primeur kregen, maar schijnbaar toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stimpyrulez schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:01:
Weet iemand misschien waar je een kapotte kindle 3 kan laten reparen?

Helaas is het scherm stuk gegaan en wil dus niet meer refreshen.
Het lampje brand nog wel dus blijkbaar werkt de rest nog wel (neem in aan).

Heeft iemand een link naar een shop of iets bij amazon (kon daar namelijk niks van op de site vinden).
Probeer de klantenservice te bellen. Ik heb in dit topic meerdere keren gehoord dat ze goeie service verlenen. Een keer is het kosteloos geruild en een andere keer heeft iemand een nieuwe/refurb kindle met korting kunnen kopen. De kindle is eerst opgestuurd naar de klant en vervolgens stuurde de klant de kapotte kindle terug. Verzendkosten en dergelijke was voor amazon. Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar dit is wat ik heb gelezen. Maar ik zou zeggen bel ze en plaats hier een review van hoe goed/slecht de service bij jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
avec_style schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:50:
Conclusie: cbz had voor mij de beste kwaliteit. De jpg bestanden worden dan goed en scherp weergegeven en het hele scherm wordt gevuld.Voordeel hierbij voor mij is dat ik de bestanden dan ook niet hoef te converteren naar epub of pdf.
Heb jij ze dan als cbz formaat op de iRiver gezet of als plaatjes? Want het cbz formaat wordt bij mijn niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
.Gertjan. schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:36:
[...]

Dat staat bij een aantal berichten over de google versie. Daar wordt aangegeven dat de WiFi versie in september in Europa wordt uitgegeven en de non-Wifi moet gaan vervangen.

Wat ik overigens wel weer bizar vind, waarom krijgen wij een basic model terwijl dat in de US de Wifi meteen op de markt komt. Dacht dat wij in Europa misschien eens een primeur kregen, maar schijnbaar toch niet.
Ik denk dat google de gehele voorraad wifi heeft opgekocht voor rebranding.

Dat zij deze niet direct releasen in een gebied waar ze (nog) geen content verkopen is ook niet vreemd.

Daarbij verwacht ik dat beide apparaten de zelfde firmware slikken, op hun website maken ze er ook geen onderscheid in (wifi wordt niet eens genoemd, zelfs niet in de specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Renzzs schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:39:
[...]

Heb jij ze dan als cbz formaat op de iRiver gezet of als plaatjes? Want het cbz formaat wordt bij mijn niet herkend.
Toen ik mijn manga downloade, werd deze als zip bestand aangeboden.
Ik heb simpelweg de extensie zip veranderd naar cbz. Vervolgens heb ik dit op de reader gezet in het mapje comics. Als het goed is zie je dan het bestand verschijnen onder images in je menu.

Voor zover ik weet, bestaat het zip bestand uit plaatjes met oplopende nummers. Misschien dat dit niet het geval is met jouw cbz bestanden?

Mocht je werken met cbr, dan moet je dit of hernomen naar cbz. Of eerst uitpakken met winrar, en dan zippen en de extensie veranderen van zip naar cbr.
Dan moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wat een kansloze gasten bij e-readerweb.nl zeg!

Eerst het hoesje van de iRiver op voorrad zetten op de site, vervolgens blijkt het ding niet eens leverbaar. Niet reageren op mails, tenzij je een zeer boze toon aanslaat. En omdat het echt veel te lang duurde, vorige week de bestelling geannuleerd en gevraagd om het geld terug te storten, geen reactie natuurlijk.. en vandaag komt het hoesje binnen.
Overigens samen met het hoesje welke ik op ebay heb gekocht, na een mooie tip hier (past perfect! Hoesje voor een Kindle 3)

Belachelijk dat soort webshops, daar ga ik nou echt van koken, dus waarschuwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

avec_style schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Toen ik mijn manga downloade, werd deze als zip bestand aangeboden.
Ik heb simpelweg de extensie zip veranderd naar cbz. Vervolgens heb ik dit op de reader gezet in het mapje comics. Als het goed is zie je dan het bestand verschijnen onder images in je menu.

Voor zover ik weet, bestaat het zip bestand uit plaatjes met oplopende nummers. Misschien dat dit niet het geval is met jouw cbz bestanden?

Mocht je werken met cbr, dan moet je dit of hernomen naar cbz. Of eerst uitpakken met winrar, en dan zippen en de extensie veranderen van zip naar cbr.
Dan moet het wel lukken.
Zip herkent hij ook. Ik heb mijn comic archief in zipjes gezet en die komen netjes terug in de lijst en zijn te openen.

Een CBR renamen naar CBZ zal denk ik niet vaak werken, ik vermoed dat het probleem is dat de reader geen RAR ondersteunt (CBR is een RAR) en enkel ZIP. Het renamen van je file veranderd niet de compressie.

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.