🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
De firmware van de Story HD zal best stabieler worden, maar mist voorlopig een aantal features die voor mij belangrijk zijn, zoals eigen fonts installeren, in een epub van font kunnen switchen, een woord in het woordenboek opzoeken door het te selecteren, eigen woordenboeken installeren. iRiver heeft met de vorige Story naar mijn idee geen 'track record' opgebouwd dat de verwachting zou rechtvaardigen dat er nog veel aan de firmware zal worden toegevoegd. Er zullen nog wel een paar versies komen, er zullen ongetwijfeld bugs worden opgelost en hier en daar wat mogelijkheden worden verbeterd. Maar daar moet je het waarschijnlijk mee doen. Het ligt niet in de lijn der verwachtingen dat er uitgebreide functionaliteit wordt toegevoegd. Misschien zit ik ernaast, maar 'behaalde resultaten uit het verleden' doen dit vermoeden.
De ambitie van Onyx is de beste readers van de wereld te maken. Dat proberen ze niet alleen door degelijke apparaten te ontwikkelen, maar ook door er uitstekende firmware met uitgebreide mogelijkheden op te zetten. Op het gebied van firmware is Pocketbook lang de nummer 1 geweest, maar dat bedrijf heeft dit jaar de nodige steken laten vallen, terwijl Onyx voortdurend blijft doorontwikkelen. Naar mijn onbescheiden mening is Onyx nu nummer 1 op dat gebied.
Ach, als BeBook er nu eindelijk eens toe overging om de Onyx-readers met Pearl-scherm in te kopen die allang worden gemaakt... (Onyx was na Amazon en Sony het derde bedrijf dat Pearl-schermen in z'n readers monteerde.)
Ik zal jullie op de hoogte houden van m'n ervaringen zodra die binnen is.
[img]error.jpg[/img]
Dat lijkt mee te vallen eigenlijk. Ik heb mijn PRS-650 vrijdag besteld en zaterdag werd hij al bezorgd.niekje87 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:13:
Ik heb net vandaag bij bol.com een Sony PRS-650 besteld. Ik ben namelijk eind volgende week jarig, al denk ik dat tie dat niet gaat halen. Wat een gruwelijke levertijd zit er op die dingen zeg! De levertijd is volgens bol.com 3-4 weken, maar het zal me niet verbazen als het meer word. Gelukkig ga ik pas eind Augustus met vakantie.
Ik zal jullie op de hoogte houden van m'n ervaringen zodra die binnen is.
Helaas nog niet kunnen proberen aangezien ik zaterdag niet thuis was om het pakje aan te nemen
Na wat spelen bleek dat andere books (zowel epub als PDF) wel netjes onthielden waar ze waren (ik had zelfs geen last van de bug dat hij een pagina verder sprong), maar die ene epub bleef vervelend doen. Zelfs als ik hem opende en daarna sloot op een bepaalde pagina en direct daarna opnieuw opende sprong de reader naar pagina 1.
Iemand misschien zin om te kijken hoe het boek zich op zijn ereader gedraagt? Het betreft "Story of Peter Rabbit" van Beatrice Potter, dit boek staat op Gutenberg. Ben blij dat de rest van de boeken wel de positie onthoudt, want in eerste instantie werd ik niet heel erg vrolijk. Misschien komt het omdat dit boek vooral uit plaatjes bestaat.
Verder sta ik ervan te kijken hoe scherp het apparaat de boel weergeeft. Zelfs als je een A4 PDF opent is de tekst leesbaar, het is klein, maar wel scherp.
Het is me zelfs gelukt om een pagina van de Donald Duck te lezen
Vraag van andere orde: hoe houd/maak je dit scherm schoon? Het is nu nog niet nodig, maar later misschien wel
Edit: Over het niet kunnen gebruiken van andere fonts: zou daar het trucje dat ze voor de normale story op de site hebben staan niet werken? Daar zeggen ze dat je in het mapje fonts gewoon wat fonts kunt gooien, bestaat natuurlijk een kans dat de HD dat dan ook begrijpt. Ga er namelijk vanuit dat de firmware voor de HD is doorgebouwd op die van de normale story.
[ Voor 11% gewijzigd door .Gertjan. op 29-06-2011 07:31 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik snap het verschil niet zo goed tussen slaapstand en uit. (zie settings menu)
Bovendien staat in de handleiding beschreven hoe je hem aan zet. (via de schuifknop aan de achterkant) en hoe je hem uitzet (de schuifknop de andere kant op duwen)
Maar het is niet mogelijk om deze de andere kant op te duwen, want nadat je hem aangezet hebt dan verschuift het knopje automatisch weer terug. En als ik dan weer dezelfde beweging maak met die knop als bij het aanzetten, dan zet hij hem automatisch op slaapstand (of is dit toch uit?)
Edit
Ik heb "Story of Peter Rabbit" van Beatrice Potter er even op gezet, maar ik ten eerste al het volgende probleem. Als ik de tekstgrootte verander dan zie ik niet alle tekst. Want het lijkt er op dat je per plaatje tekst te zien krijgt. Ik heb nog niet geprobeerd jou problemen te bekijken, zal ik later is doen..Gertjan. schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 05:45:
Iemand misschien zin om te kijken hoe het boek zich op zijn ereader gedraagt? Het betreft "Story of Peter Rabbit" van Beatrice Potter, dit boek staat op Gutenberg.

Als er een mapje fonts is dan kan je dit proberen, maar ik heb die nog niet gezien..Gertjan. schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 05:45:[/b]
Over het niet kunnen gebruiken van andere fonts: zou daar het trucje dat ze voor de normale story op de site hebben staan niet werken? Daar zeggen ze dat je in het mapje fonts gewoon wat fonts kunt gooien, bestaat natuurlijk een kans dat de HD dat dan ook begrijpt. Ga er namelijk vanuit dat de firmware voor de HD is doorgebouwd op die van de normale story.
[ Voor 62% gewijzigd door Joost344 op 29-06-2011 10:20 ]
Bij mij was de grootste reden de resolutie. Je hebt bij de story scherper beeld. Dit zie je voornamelijk heel goed bij het lezen van manga/comics/pdfebborazor schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:28:
Ik twijfel nu dus tussen de Story eriver HD en de Kindle 3(g). Zijn er esthetische redenen en mogelijk ebook formaat support nog andere redenen dat mensen voor de story gaan en niet de kindle?
[ Voor 87% gewijzigd door GekkePrutser op 29-06-2011 15:56 ]
Hopelijk volgen meer readers, keuze is nu eigenlijk wel heel beperkt.
Hop,hop,hop!
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar ik vind het juist handig dat je op verschillende manieren kunt bladeren op de Iriver.basset schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:05:
Het gemis van bladerknoppen vind ik toch wel groot. Alleen die onderop op de Story HD en zo houd ik hem net niet vast.
Hopelijk volgen meer readers, keuze is nu eigenlijk wel heel beperkt.
je kan op 2 manieren bladeren met de grote zilveren knop. (boven-beneden en links-rechts)
En rechtsonder in de hoek heb je ook pijltjestoetsen waarmee je zo kunt scrollen (boven-beneden en links-rechts)
Dat zijn voor mij genoeg manieren. Ik heb in ieder geval nooit het gevoel dat ze die bladerknoppen op nog meer plekken hoeven te zetten.
Hiteker bij Bart Smit
En dan een slechte ervaring met e-readers opdoen.
Verwijderd
Net als mijn schoonzus, komt met een digitale videocamera thuis... goed ding zegt ze... is het een chinese prul van intertoys... dat mensen daarin trappen zeg.maartend schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:38:
Hier gaan weer veel mensen intuinen ;
Hiteker bij Bart Smit
En dan een slechte ervaring met e-readers opdoen.
Review hier te vinden: http://www.ereaders.nl/re...met_low_tech-leeservaring
Verder lijkt het beeld ook licht te trillen, wat zou kunnen storen als je er lang van leest.
Opvallend is dat in veel ePub-bestanden om de paar bladzijdes de tekst willekeurig afgebroken wordt, waardoor je soms halve pagina’s op je scherm hebt, waarbij zinnen half afgebroken worden en op de volgende pagina weer verder gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 09:52 ]
allright nice ^^ ben echt onverbeterlijk, firmware gevonden vr de prs 650 en direct geinstalleerd..Cyleo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:49:
[...]
http://code.google.com/p/prs-plus/
http://ebookapplications.com/downloads/
Is niet helemaal waar
I'm a flashaholic

Mijn ervaring is dat het scherm zichzelf redelijk goed schoon houd (bij de Sony, ga er vanuit dat dat niet heel anders is). Als ik hem moet schoonmaken doe ik dat als het even kan met een microfiber doek, mocht het dan nog niet weg gaan met lcd reiniger.Gertjan. schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 05:45:
Vraag van andere orde: hoe houd/maak je dit scherm schoon? Het is nu nog niet nodig, maar later misschien wel
Verwijderd
vertel er eens over? Ik ben benieuwd. De sony is van mijn vrouw, kan er dus niet zomaar mee rommelen zonder een echtelijke ruzie te krijgen, maar ben wel heel nieuwsgierig.dwelfusius schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:51:
[...]
allright nice ^^ ben echt onverbeterlijk, firmware gevonden vr de prs 650 en direct geinstalleerd..
I'm a flashaholic
De belangrijkste reden dat ik dit vraag: volgens dat youtube filmpje lijkt de sony nu met een mappenstructuur te werken? Kan je daar meer over vertellen (kan je bijv. via de windows verkenner en nu boeken opzetten gewoon door er mapjes heen te slepen? Dat is een grote wens van mij/ons.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 10:02 ]
Soms zie ik 2 paginanummers op een scherm (boven en onder)
Is dit een bug, of gaat de Iriver soms anders om met paginanummers?
Gisteren besteld, zelfde dag nog verzonden vanuit de USA, en morgen geplande aflevering
-
Dat zijn volgens mij de pagina nummers die toegewezen zijn in de file zelf, als je dus een andere font-size gebruikt wijkt dat af.avec_style schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:38:
Hebben jullie met de Iriver ook gemerkt dat halverwege het scherm soms een nieuwe paginanummer begint?
Soms zie ik 2 paginanummers op een scherm (boven en onder)
Is dit een bug, of gaat de Iriver soms anders om met paginanummers?
Overigens vind ik het wel naar dat hij niet onthoudt als je reflow aan hebt gezet of je fontsize hebt aangepast. Je moet dat dus steeds opnieuw doen. Daarbij klopt tot het moment dat je reflow weer aanzet de pagina waar je bent beland niet met waar je gestopt bent.
Gisteren heb ik met reflow zitten spelen bij een PDF en dat werkt redelijk goed, had een PDF over PowerShell geprobeerd en dat ging vrij goed. Op fullscreen (zonder reflow) was het te lezen, maar behoorlijk klein, reflow is dan een uitkomst, ook plaatjes komen redelijk goed terecht. Net als BOLD, dat maakt het soms net iets beter leesbaar.
Wel vind ik de menu opties "verwarrend", als het uit staat staat er juist "Bold AAN", de menu optie beschrijft wat hij gaat doen, terwijl je vaak ziet dat het menu de huidige status weergeeft.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
helloooVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:53:
[...]
vertel er eens over? Ik ben benieuwd. De sony is van mijn vrouw, kan er dus niet zomaar mee rommelen zonder een echtelijke ruzie te krijgen, maar ben wel heel nieuwsgierig.
De belangrijkste reden dat ik dit vraag: volgens dat youtube filmpje lijkt de sony nu met een mappenstructuur te werken? Kan je daar meer over vertellen (kan je bijv. via de windows verkenner en nu boeken opzetten gewoon door er mapjes heen te slepen? Dat is een grote wens van mij/ons.
ok nieuwe firmware
1st en vooral -> spelletjes..geen extreme toegevoegde waarde, maar kan leuk zijn voor sommigen (ik vind mahjong altijd wel leuk en met de touchscreen v d sony gaat dat als een speer)

2e functionele verbeteringen -> folder view, sd kaart kunnen uitzetten of scan/mount wijzigen, keybindings aanpassen/toevoegen,custom menu,custom fonts, status bar info edit[bij mij staat die op bereken hoe snel ik pagina's omsla om een schatting te maken wanneer ik het boek uit heb(momenteel was ik wel niet aan het lezen ^^],verschillende alfabetten, bezig aan custom dictionaries denk ik,enz.. ^^screenshots nemen

stabiliteit tot nu toe gn problemen, fonts werken nog niet -> denk dat dat eerder user issue is atm
installatie= easy peasy , boeken verdwijnen niet eens van device
Verwijderd
Nog 1 vraagje: als je nu de sony aan je pc koppelt, kan je dan gewoon via de windows verkenner er mapjes met boeken opzetten?dwelfusius schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:07:
installatie= easy peasy , boeken verdwijnen niet eens van device
Hey, net eens getest (met total commander weliswaar ^^ maar als het daarmee kan is w verkenner ook in orde normaal gezien) en schijnt perfect te werken, heb hier enkel niet veel epubs in mapjes enzo dus maar met eentje getest, ik ga thuis nog eens testen met een beetje ingewikkeldere folderstructuren om te zien hoe hij daarmee omgaatVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:38:
[...]
Nog 1 vraagje: als je nu de sony aan je pc koppelt, kan je dan gewoon via de windows verkenner er mapjes met boeken opzetten?
erm welke reader heb je? is niet helemaal hetzelfde voor alle readersZanthr schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:31:
Het is mij nu niet helemaal duidelijk waarom mijn e-reader lettertypen e.d. soms niet kan aanpassen. Ik heb het standaard ingesteld op Gill Sans, op één na kleinste grootte. Toch pakt hij nu een Roman achtig font. Welk programma kan ik gebruiken om de opmaakprofielen uit het oorspronkelijke epub te halen? Was dat nu iets met css?
Verwijderd
ik ga het vanavond ook even proberen, alleen is mijn vrouw het er niet echt mee eens dat ik eraan zit. Ik mag ook al geen beheer meer over haar laptop voeren. Iets te vaak alternatieve firmwares e.d. gebruikt op diverse apparaten zoals de ereader, mediaplayer, computer etc. en daar kan ze niet zo goed tegen.dwelfusius schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Hey, net eens getest (met total commander weliswaar ^^ maar als het daarmee kan is w verkenner ook in orde normaal gezien) en schijnt perfect te werken, heb hier enkel niet veel epubs in mapjes enzo dus maar met eentje getest, ik ga thuis nog eens testen met een beetje ingewikkeldere folderstructuren om te zien hoe hij daarmee omgaat
Maar ze is anderhalf uur sporten vanavond
bedoel je de originele sony FW of echt lib SW?in alle geval, zoals al gezegd ga ik het thuis is testen..nu op werk, thuis een gig of 4 aan boeken in mapjes in alle geuren en kleuren, ik laat het u wetenVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:18:
Nog klein vraagje: als je voor de sony een sd kaartje gebruikt, kan je dan met de originele sony software door mapjes bladeren of moet je via de sony software of calibre de boeken daarop zetten in die (in mijn ogen) onlogische sony structuur?
Een Nook Touchdwelfusius schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:53:
[...]
erm welke reader heb je? is niet helemaal hetzelfde voor alle readers
Verwijderd
de originele, maar ik ben nu ook thuis, ga het even testen nu. Ik hoor graag hoe het met jouw alternatieve firmware gaat (met diepere mapstructuren, bijvoorbeeld thrillers-->nederlands-->vrouwelijke auteurs-->naam auteur-->serietitel-->titels van de boeken)dwelfusius schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:34:
[...]
bedoel je de originele sony FW of echt lib SW?in alle geval, zoals al gezegd ga ik het thuis is testen..nu op werk, thuis een gig of 4 aan boeken in mapjes in alle geuren en kleuren, ik laat het u weten
Nu even mijn sd kaartje zoeken
edit: volgens mij kan er een sd kaartje in de sony 350? Ik zie althans geen plek waar hij past

edit2: de wederhelft wil niet over als de firmware niet nederlands is, nu zie ik in dat youtube filmpje dat die plus versie nederlands is, maar op de site zelf zit kennelijk een nieuwere versie en daarzin zit de nederlandse taal niet meer?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 19:16 ]
- Alleen sommige USB kabels en poorten werken om met de PC te verbinden. De meegeleverde kabel werkt niet... Na het verbinden vraagt hij om opladen of USB connect. Na het kiezen voor USB connect staat hij een tijdje op "connected" en daarna krijg ik weer het hoofdscherm en gaat hij een korte DB update doen.
- Enkele 100en pagina's Manga, verdeeld in mapjes als losse JPG afbeeldingen zijn zo goed als niet te lezen. Ze staan als losse afbeeldingen tussen de boeken en hij onthoud dus ook niet waar je gebleven bent. Ook niet in folder mode.
Iemand er al achter hoe je de optie custom screensaver moet gebruiken? Ik zou zelf nog wat dingen willen proberen maar ik krijg hem nu niet verbonden met m'n laptop -_-'
Heb ik ook een paar keer gehad. Maar over het algemeen pakt hij hem bij mij wel op zonder problemen. Ik liep vooral tegen issue aan als ik inplugde voordat windows klaar was met doorstarten.Joolee schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:33:
2 problemen met de iRiver Story HD:
- Alleen sommige USB kabels en poorten werken om met de PC te verbinden. De meegeleverde kabel werkt niet... Na het verbinden vraagt hij om opladen of USB connect. Na het kiezen voor USB connect staat hij een tijdje op "connected" en daarna krijg ik weer het hoofdscherm en gaat hij een korte DB update doen.
Wel vraag ik me af of hij tijdens de pc verbindingsmode wel oplaadt. Ik heb wel die vakjes bovenin maar kan niet echt bepalen of hij vol of leeg raakt. Er komen steeds meer donkere vakjes bij, betekent dat dan dat hij aan het opladen is?
Vermoed overigens dat het niet aan je reader/kabel ligt maar aan je pc/laptop, ik heb het met andere apparaten gehad dat ze niet pakken in bepaalde poorten.
Voor dit soort dingen moet je hem op file mode zetten (in de settings), ik heb 11 jaar aan dagelijkse Sinfest comics erop staan en die komen vrolijk terug tussen de boeken. De database mode is voor mij dus niet bruikbaar voor dat soort bibliotheken, ik heb dus zelf maar wat in de folder structuur zitten pielen. Zo kan ik ze ook in categorieën delen, zoals NL of Engels, maar ook technisch, wetenschappelijk, etc.- Enkele 100en pagina's Manga, verdeeld in mapjes als losse JPG afbeeldingen zijn zo goed als niet te lezen. Ze staan als losse afbeeldingen tussen de boeken en hij onthoud dus ook niet waar je gebleven bent. Ook niet in folder mode.
Ik ben sowieso aan het klooien met die comics overigens. Heb nu een aantal jaartallen in zipje gezet, maar dat navigeert ook niet handig. Daarnaast wil hij plaatjes altijd volledig oprekken, en dat is bij wat kleinere comics behoorlijk irritant
Als je een plaatje opent kun je die via options als screensaver setten.Iemand er al achter hoe je de optie custom screensaver moet gebruiken? Ik zou zelf nog wat dingen willen proberen maar ik krijg hem nu niet verbonden met m'n laptop -_-'
Overigens merk ik nu ik er veel boeken in heb staan dat ik snel afgeleid ben. Ik heb nog wel eens de neiging meerdere boeken "tegelijk" te lezen, maar met tig boeken op dat ding gaat dat niet goed komen
[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 30-06-2011 21:47 ]
Eind van de week gebeld, zeggen ze dat het niet op voorraad is, maffe gasten! Komt wel een keer binnen ofzo.
Twee dagen geleden gemaild, geen antwoord... hier hou ik dus echt niet van. Voorraad op groen zetten als het er niet is en geen reactie op mail
U bent gewaarschuwd, ik ga proberen het geld terug te krijgen.
EDIT: Na een hele boze mail, kreeg ik binnen vijf minuten reactie (het kan dus wel). De importeur heeft aangegeven dat de covers er snel zijn en dat uitlevering volgende week verwacht wordt.
Ik heb dus €22,50 betaald bij e-readerweb, bij Dixons staan ze ook al op de site voor €19,99 en bij Azerty is ie voor €15,59 te koop.

[ Voor 31% gewijzigd door pinda powerrr op 30-06-2011 22:27 ]
Waiting on the world to change
Omdat ik als allereerste actie de iRiver op folder view had gezet werkt bij mij Comic prima mits je plaatjes van 1024 x 768 hebt. Die had ik toevallig en daarom ging het ook goed. Een willekeurig ander jpg-je van 800 pixels breed werd gesplitst in twee delen en kon ik d.m.v. de <- en -> toetsen beurtelings half bekijken. Scalen doet hij bij mij niet.
Een keertje hing het apparaat wat met een reset zonder verdere gevolgen opgelost was. Er zijn nog wat bugjes en rariteiten maar voor een 1.0 versie is het niet slecht. Nu maar hopen dat iRiver nog wat updates uitbrengt.
Bol.com mailt mij dat de iRiver Story HD niet op voorraad is en dat mijn bestelling geannuleerd gaat worden. Op hun site staat hij nog steeds als bestelbaar. Op de Duitse Bol.com idem maar daar is hij 10 Euro goedkoper. Uitverkocht bij de Kijkshop.
[ Voor 10% gewijzigd door rud op 30-06-2011 22:08 ]
Gewoon terug laten boeken door je bankpinda powerrr schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:05:
Woensdag 22 juni een hoesje besteld bij e-readerweb Gelijk betaald via iDeal, voorraad stond op groen en toen was het stil...
Eind van de week gebeld, zeggen ze dat het niet op voorraad is, maffe gasten! Komt wel een keer binnen ofzo.
Twee dagen geleden gemaild, geen antwoord... hier hou ik dus echt niet van. Voorraad op groen zetten als het er niet is en geen reactie op mail![]()
U bent gewaarschuwd, ik ga proberen het geld terug te krijgen.
EDIT: Na een hele boze mail, kreeg ik binnen vijf minuten reactie (het kan dus wel). De importeur heeft aangegeven dat de covers er snel zijn en dat uitlevering volgende week verwacht wordt.
Ik heb dus €22,50 betaald bij e-readerweb, bij Dixons staan ze ook al op de site voor €19,99 en bij Azerty is ie voor €15,59 te koop.
[afbeelding] [afbeelding]
//Edit: Na een paar keer proberen weer verbinding gekregen. .cbz en .zip bestanden worden door de E-book reader wel als boek herkent (in folder mode in ieder geval, db mode nog niet geprobeerd) en je gaat dan ook verder waar je bent gebleven.
//Edit2: Werkt ook in DB modus. Je krijgt de eerste afbeelding van het archief te zien als cover.
[ Voor 11% gewijzigd door Joolee op 01-07-2011 00:23 ]
Je bank zal op een machtiging of automatische incasso na niets doen, daarvoor moet je toch echt gewoon de webshop mailen.
Ik kijk regelmatig in de pricewatch en bij bol.com of de PRS-650 op voorraad is zodat ik deze gelijk kan bestellen (vakantie)
Deze week zag ik bij een onbekende webshop dat de PRS-650 niet meer geleverd ging worden.
Vanavond kijk ik bij Bol en zie alleen de zwarte nog in de collectie met een levertijd van 4-6 weken.
De rode en zilvere zijn compleet verdwenen alsmede de PRS-350.
Indien er een nieuw type gaat komen zal dit voorlopig nog niet leverbaar zijn
Dat wordt nog snel papieren boeken aanschaffen voor de vakantie.
Maar Azerty rekent verzendkosten. Hoe zit dat bij de andere leveranciers?pinda powerrr schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:05:
Als je hem binnen hebt laat je dan wel weten hoe die bevalt? Hoe stevig hij is en of het beeldscherm goed beschermd wordt en hoe zwaar het hoesje is?
Edit: Azerty rekent geen verzendkosten.
[ Voor 4% gewijzigd door rud op 01-07-2011 23:02 ]
Inmiddels staat de zwarte weer bij BOL.com op niet leverbaar. Lijkt erop dat deze absoluut niet meer leverbaar zal zijn (of dat her en der nog kleine aantallen op de kop getikt kunnen worden, maar die kans is zeer klein).W.Wonderland schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:47:
Is de Sony PRS-650 helemaal niet meer leverbaar? End of Life?
Ik kijk regelmatig in de pricewatch en bij bol.com of de PRS-650 op voorraad is zodat ik deze gelijk kan bestellen (vakantie)
Deze week zag ik bij een onbekende webshop dat de PRS-650 niet meer geleverd ging worden.
Vanavond kijk ik bij Bol en zie alleen de zwarte nog in de collectie met een levertijd van 4-6 weken.
Way to go Sony, na de Playstation fail de beste ereader voor Europa op deze manier van de markt afhalen zodat je voor een beetje goede ereader wel gedwongen bent om zoiets als een Kindle te kopen
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Wat ik leuk vind is dat deze reader ook rekening houdt met manga waar je van rechts naar links leest. (Dit kun je instellen) Dus bij 2 pagina's waarbij de plaatjes van 1 pagina overlopen in de andere laat hij eerst de rechter zien en dan pas de linker. (Ik heb alleen geen idee hoe de reader weet wanneer hij het moet doen, maar het werkt!)
Het enige wat ik jammer vind is dat je niet kunt inzoomen op de pagina's zoals je dat kunt met pdf's. Alles is wel leesbaar maar als je kon inzoomen zou je ook wat meer kunnen genieten van de artwork. (wat ik altijd doe als ik op de laptop lees)
Vanwege het niet kunnen inzoomen (of uitzoomen) kom je dus alsnog in de knel bij sommige comics. Ik heb een collectie met plaatjes die kleiner zijn dan 1024x768, hij wil deze fullscreen weergeven en rekt ze behoorlijk verrot op. Dat is wel balen. Daarnaast kun je niet kantelen, dat is wel een vrij groot gemis wat mij betreft. De comics die ik heb zijn landscape en hij wil ze dus forceren in portrait mode en gaat dus stretchen.avec_style schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:50:
Als je van je manga/comics zip bestanden maakt, dan laat de Iriver het altijd goed zien.
Wat ik leuk vind is dat deze reader ook rekening houdt met manga waar je van rechts naar links leest. (Dit kun je instellen) Dus bij 2 pagina's waarbij de plaatjes van 1 pagina overlopen in de andere laat hij eerst de rechter zien en dan pas de linker. (Ik heb alleen geen idee hoe de reader weet wanneer hij het moet doen, maar het werkt!)
Het enige wat ik jammer vind is dat je niet kunt inzoomen op de pagina's zoals je dat kunt met pdf's. Alles is wel leesbaar maar als je kon inzoomen zou je ook wat meer kunnen genieten van de artwork. (wat ik altijd doe als ik op de laptop lees)
Misschien dat het mogelijk is de boel in een PDF te kieperen, maar dan vraag ik me ook af of hij alsnog niet zo irritant gaat stretchen...
Ik hoop dat een firmware update dit aanpast, want dan wordt het echt een fijne reader om te gebruiken met comics.
Ik zou dan in de PDF die ik maak de pagina size aanpassen naar de afmeting van de plaatjes, de PDF wordt dus kleiner dan A4, ben wel benieuwd of hij dan stretch (dat bedoelde ik dus eigenlijk).avec_style schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:22:
Daar zou ik me bij pdf's geen zorgen over maken. Ik heb een paar pdf bestanden bekeken en die laat hij heel goed zien. Check bijvoorbeeld de handleiding die standaard wordt meegeleverd op de Iriver. Hier kun je wel inzoomen en dergelijke.
Ik hoop dat een firmware update dit aanpast, want dan wordt het echt een fijne reader om te gebruiken met comics.
Ik kan dit nu even niet testen omdat ik op werk ben. Maar als je een pdf maakt van een bestand (in dit geval comic), dan kun je er toch voor kiezen dat het pdf-formaat A4. Dan hoef je alleen te zorgen dat de comic niet uitgestrekt op dat A4'tje komt te staan. Volgens mij kan dat via de instellingen van je pdf-software..Gertjan. schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:25:
[...]
Ik zou dan in de PDF die ik maak de pagina size aanpassen naar de afmeting van de plaatjes, de PDF wordt dus kleiner dan A4, ben wel benieuwd of hij dan stretch (dat bedoelde ik dus eigenlijk).
Voor mij persoonlijk is dit te veel werk, dan lees ik het liever op mijn laptop (dat ziet er ook mooier uit)
EDIT: Blijkbaar kan Calibre ook comics aanpassen zodat deze beter leesbaar worden op een ereader. Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 8% gewijzigd door avec_style op 01-07-2011 10:43 ]
Scherm is echt mooi scherp en rustig, kijk er naar uit om hier lekker op te gaan lezen.
July 1, 2011 07:37:00 AM ROTTERDAM NL Arrived at destination country
July 1, 2011 06:33:00 AM ROTTERDAM NL Out for delivery
July 1, 2011 06:30:00 AM ROTTERDAM NL Arrival Scan
July 1, 2011 04:34:00 AM ROTTERDAM NL Completed customs clearance process
July 1, 2011 02:46:00 AM KOELN (COLOGNE) DE Departure Scan
June 30, 2011 09:23:00 PM KOELN (COLOGNE) DE Arrival Scan
June 30, 2011 08:44:00 AM Philadelphia PA US Departure Scan
June 30, 2011 02:37:00 AM Philadelphia PA US Departure Scan
June 29, 2011 10:48:00 PM Philadelphia PA US Arrival Scan
June 29, 2011 09:30:00 PM Newark DE US Departure Scan
June 29, 2011 07:10:00 PM Newark DE US Shipment received by carrier
June 29, 2011 06:39:23 PM US Shipment has left seller facility and is in transit
[ Voor 68% gewijzigd door Centurion op 01-07-2011 12:05 ]
-
Verwijderd
Mmm, dat probleem heb ik soms ook. Begin ik met 1 boek en 2 weken later ben ik 6 boeken tegelijk aan het lezen en besluit ik weer alleen boek 1 te gaan lezen.Gertjan. schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:46:
Ik heb nog wel eens de neiging meerdere boeken "tegelijk" te lezen, maar met tig boeken op dat ding gaat dat niet goed komen
Ik heb wat lopen kloten met mijn sony. Zolang ik niet zoom gaat het goed:avec_style schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:37:
EDIT: Blijkbaar kan Calibre ook comics aanpassen zodat deze beter leesbaar worden op een ereader. Heeft iemand hier ervaring mee?
YouTube: Stripboek op sony 350 (wel heel ruw filmpje, even snel gemaakt).
Maar ik moet er nog even verder naar kijken met mijn eigen reader (bebook one). Maar dat omzetten met calibre (.cbr bestand) ging echt heel heel goed. Je kon gewoon .cbr inlezen en dan sturen naar ereader en alles kwam goed. Ik heb alleen wel het idee dat de sony veel beter voor strips is ingesteld dan jouw ereader momenteel (met de huidige firmware).
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 12:41 ]
eens gekeken thuis maar heb niets in die structuren, heb een hele zooi boeken gedownload maar momenteel vollenbak fanfictionVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:15:
[...]
de originele, maar ik ben nu ook thuis, ga het even testen nu. Ik hoor graag hoe het met jouw alternatieve firmware gaat (met diepere mapstructuren, bijvoorbeeld thrillers-->nederlands-->vrouwelijke auteurs-->naam auteur-->serietitel-->titels van de boeken)
Nu even mijn sd kaartje zoeken
edit: volgens mij kan er een sd kaartje in de sony 350? Ik zie althans geen plek waar hij past
edit2: de wederhelft wil niet over als de firmware niet nederlands is, nu zie ik in dat youtube filmpje dat die plus versie nederlands is, maar op de site zelf zit kennelijk een nieuwere versie en daarzin zit de nederlandse taal niet meer?
en ahja, kan er in de 350 een kaartje?dat weet ik niet, 650 zeker
[ Voor 3% gewijzigd door dwelfusius op 01-07-2011 12:53 ]
Verwijderd
Mijn vrouw wil hem toch in het Nederlands hebben. Dat ze ook boeken in het Engels leest maakt niet uit, maar haar reader moet Nederlands ingesteld zijn, dus die alternatieve firmware gaat het hem niet worden. Ik had al zo'n vermoeden, sinds ik een keer Ubuntu op haar pc had geinstalleerd toen ze er niet was en ik per ongeluk wat bestanden had verwijderd is ze niet meer happig op mijn probeerselsdwelfusius schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:52:
eens gekeken thuis maar heb niets in die structuren, heb een hele zooi boeken gedownload maar momenteel vollenbak fanfiction
Maakt niet zoveel uit waar je die files neerzet. Het ding vind ze wel is mijn ervaringdwelfusius schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Hey, net eens getest (met total commander weliswaar ^^ maar als het daarmee kan is w verkenner ook in orde normaal gezien) en schijnt perfect te werken, heb hier enkel niet veel epubs in mapjes enzo dus maar met eentje getest, ik ga thuis nog eens testen met een beetje ingewikkeldere folderstructuren om te zien hoe hij daarmee omgaat
Verwijderd
Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Kan je de letters niet heel groot daarop maken? Zo klein is die namelijk niet. Als dat te klein is, dan is een grotere ereader waarschijnlijk ook niet de oplossing. De letters zelf kunnen namelijk niet heel veel groter dan de hoogste stand bij een 6 inch reader, er passen alleen meer grote letters op een groter scherm.jaspov schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:28:
Ik heb zelf de Nook Touch met 6" scherm en die is te klein
Heb dit trucje gister ook ff geprobeerd, maar dan in epub gelaten, de LRF indeling wil de iRiver niet slikken.WaterFire schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:42:
[...]
Heb nu geen kans om plaatjes te uploaden dus even door op te schrijven wat ik doe in Calibre:
Het lijken hieronder veel punten maar is 30 seconde werk:
Een voorbeeld voor conversie van 1 boek. Je kan ook meerdere boeken kiezen met CTRL of Shift en Bulk convert doen.
1. Start Calibre
2. Importeer je boek (dat staat bij mij nog gewoon op Epub)
3. Klik met rechts op het geselecteerde boek en kies "Convert", daarna "Convert Individually"
4. Rechtsboven staat waarschijnlijk Epub. Maak daar LRF van.
5. Na kiezen LRF verschijnt er in de linker kolom 'LRF Output'. Klik daarop.
6. Je ziet nu 3 regels onder 'Embed fonts'. Kies bij de bovenste het font dat je wilt gebruiken.
7. Klik OK en wacht tot de conversiejob klaar is.
8. Klik met rechts op je boek, kies 'Send to Device' en daarna 'Send specific Format to Device'
9. Je ziet nu alle 'versies'van je boek, waarschijnlijk 1 Epub, 1 LRF en de rest 0. Kies LRF en Ok.
That should do it...
Ik had een boek waarvan het lettertype dusdanig klein was, dat zelfs het grootste font op de reader niet groot genoeg was, maar ik wist nog niet hoe ik dat moest oplossen. Dankzij deze beschrijving is het echt 30 seconden werk!
Dus top!
Of dat zo is, en hoe groot die grootste letters dan zijn, hangt natuurlijk af van de firmware en dat wisselt dus per reader. En anders kun je zelf bijv. PDFs op het formaat van het readerscherm maken met hele grote letters. En dan is een groot scherm toch een voordeel.De letters zelf kunnen namelijk niet heel veel groter dan de hoogste stand bij een 6 inch reader, er passen alleen meer grote letters op een groter scherm.
Convert books -> Create CatalogVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:10:
calibre vraagje: ik wil een stuk boekencollectie uitprinten en daarbij auteur, cover, titel en beschrijving hebben per boek. Maar ik krijg dat niet voor elkaar, kan geen plugin hiervoor vinden.
Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:55:
[...]
Kan je de letters niet heel groot daarop maken? Zo klein is die namelijk niet. Als dat te klein is, dan is een grotere ereader waarschijnlijk ook niet de oplossing. De letters zelf kunnen namelijk niet heel veel groter dan de hoogste stand bij een 6 inch reader, er passen alleen meer grote letters op een groter scherm.
Vrouwlief krigt een nieuwsbrief binnen met zlefs in de header al iriver Story HD, 155 euro. KLik je erop ; levertijd 3 weken, oftewel, gewoon niet op voorraad en we zien wel hoe lang het duurt.
Verwijderd
Ah, ga er straks naar kijken.
Eerst ben ik met een ander klusje bezig...
Gelijk een waarschuwing voor iedereen: onze sony 350 hadden we niet ontkoppeld in windows 7, maar gewoon usb stekker eruit getrokken en vervolgens liep de software vast en heeft de software alle label, collectie en reeksinformatie gewist van alle 800 boeken die erop stonden

Maak dus geregeld een backup met calibre (knopje op schrijf opslaan). Had ons heel wat werk gescheeld

Verwijderd
hier wordt hij 5 juli weer verwacht (geen idee of dat wat zegt bij dixons, maar het is hoopvoller dan 3 weken): http://dixons.nl/artikel/.../iRiver_Story_HD_e-readermaartend schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:44:
Leuk.
Vrouwlief krigt een nieuwsbrief binnen met zlefs in de header al iriver Story HD, 155 euro. KLik je erop ; levertijd 3 weken, oftewel, gewoon niet op voorraad en we zien wel hoe lang het duurt.
maartend schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:44:
Leuk.

Overigens iemand een suggestie voor een hoesje/sleeve. De hoesjes die bij de reader horen zijn nog beroerder leverbaar dan de reader zelf en ik vind ze niet zo heel erg mooi en ze lijken me ook niet praktisch. Ik zit meer te denken aan iets van een tasjes/hoesje waar ik hem in kan schuiven. Iemand een goede suggestie?
Morgenmiddag of dinsdag staat er 6 juli waarschijnlijk. Dixons verwacht hem "zo spoedig mogelijk" dus zetten ze de verwachte tijd op de volgende werkdag (of een dagje later). Lees maar een paar pagina's terug, daar zie je dat Dixons hun levertijd steeds een dag naar voren duwt.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:22:
[...]
hier wordt hij 5 juli weer verwacht (geen idee of dat wat zegt bij dixons, maar het is hoopvoller dan 3 weken): http://dixons.nl/artikel/.../iRiver_Story_HD_e-reader
[ Voor 22% gewijzigd door .Gertjan. op 03-07-2011 13:25 ]
http://www.hive.co.uk/book/iriver-story-hd-eb07/10867547/
[ Voor 6% gewijzigd door Joost344 op 03-07-2011 14:51 ]
Verwijderd
In calibre op titel boek gaan staan, op de E drukken, bol.com gevens binnenhalen en OK klikken, daarna op de C drukken en weer op OK en boek naar de reader en voila, mooie cover en alles erin
Verwijderd
Ik heb sinds kort de iRiver story hd, en ben erg tevreden. Zonder poespas, scherp beeld, snel omslaan, aantrekkelijke schermgrootte. De Cybook Opus is naar mijn zoon (10) gegaan, die er erg blij mee is (en ik ook, scheelt een heleboel boekenkasten).
Ik heb 'm besteld via www.e-readerweb.nl en ben daar in tegenstelling tot bovenstaande reactie wel tevreden over. Had 'm op zaterdag in huis.
Voor wat betreft hoesjes: ik heb de gok genomen en via ebay een tweetal hoesjes besteld die eigenlijk voor de Kindle 3 bedoeld zijn. Afmetingen zijn namelijk praktisch gelijk. Ik heb er wel op gelet dat er geen leren stukje zit tussen beeldscherm en toetsenbord, want dat gaat niet passen bij de iRiver. Ik heb daarom deze uitgezocht: http://cgi.ebay.nl/NEW-BR...ain_3&hash=item2c5bb9dc71
En daarnaast een waterdichte hoes, want ik wil 'm graag mee kunnen nemen naar het strand.
Even nog een min of meer technisch vraagje: in het menu kun je (naast titel, schrijver etc) ook kiezen voor "image", maar die is bij mij leeg. Ik zet alleen maar epub bestanden op de ereader. Moet dat anders?
Welke waterdichte hoes heb je gekocht en hoe goed werkt die met de iRiver Story HD?Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:53:
En daarnaast een waterdichte hoes, want ik wil 'm graag mee kunnen nemen naar het strand.
Image wordt gebruikt om de losse jpg/gif/png plaatjes te weergeven. Deze hebben namelijk geen titel en auteur. De lijst image is dus eigenlijk een vergaarbak van alles wat geen epub isVerwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:53:
Even nog een min of meer technisch vraagje: in het menu kun je (naast titel, schrijver etc) ook kiezen voor "image", maar die is bij mij leeg. Ik zet alleen maar epub bestanden op de ereader. Moet dat anders?
My life is in 2D, How about yours?
Verwijderd
de vorige keer kwam het omdat amazon al die schermen had opgekocht meen ik, zou best weer gebeurd kunnen zijn. Misschien een paar dixons filialen bij jou in de buurt afbellen? Wellicht ligt hij ergens op voorraad.BroederM schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:23:
weet iemand wat de rede is dat de Sony 650 nergens op voorraad is?
Opzoek naar alternatief?
Story HD, ow wacht die is ook niet goed leverbaarBroederM schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:49:
Opzoek naar alternatief?

Verwijderd
ik denk het wel, heb zelf ook gezocht, maar bij bol.com is hij zelfs uit het assortiment???BroederM schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:49:
Dixon aan de lijn gehad: 650 is niet leverbaar en bericht van Sony is dat hij ook niet geleverd zal gaan worden aangezien door de problemen in Japan productie stil heeft gelegen en alle energie in de opvolger van de 650 word gestoken.
Opzoek naar alternatief?
Maar na die actie van de reader van mijn vrouw (sony 350) om van meer dan 700 boeken alle info te wissen en er inmiddels door mij 9 uren in is gestoken om het weer goed te krijgen mogen alle Sony's weg
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 15:37 ]
Verwijderd
Dit hoesje heb ik vandaag binnengekregen, en het zit als gegoten. Je kunt de iRiver Story hd er ook gemakkelijk uithalen, en dat is nodig om de aan/uit knop aan de achterkant te bedienen.
En de kleur past ook precies bij de e-reader. Werd ook heel snel geleverd (vanuit Engeland, ergens eind vorige week besteld).
De waterdichte hoes heb ik nog niet binnen, en dus ook niet kunnen testen. Het is deze: http://cgi.ebay.nl/Kindle...ain_3&hash=item35b317a681
Niet mooi, maar vooral "better to be safe than sorry".
Om de 50 meter is zowel op de daken van de hotelgebouwen als rond de zwembaden en het strand een wifi netwerk geplaatst met buitenantennes.
Wifi :
De Sony deed niets op wifi,en dat verbaast me niet,want het zit er niet op
De Kindle 3 moest je echt "mikken" richting de antennes om een streepje te krijgen, de Ipad gaf overal Full aan, de Advent Vega ook en mijn HTC Desire S ook.
Opvallend was dat als je de Kindle los legde het bereik naar vol liep,blijkbaar scherm je het ding af voor wireless als je hem vasthoudt.
Schaduw: Alle apparaten goed leesbaar en lekker vlot.
Volle zon: Zeg maar dag tegen mijn dure Ipad en Advent Vega en mijn HTC, onbruikbaar.
De 650 maakt als je hem niet goed positioneert door het wat dieper liggende scherm een schaduwrand waardoor je de eerste regel wat moeizaam kon lezen.
Bij zowel de Sony als de Kindle was er duidelijk een lag merkbaar bij het bladeren,die je in de schaduw niet hebt,zeker 1 seconde trager voor beide apparaten.
Hoewel ze beiden hetzelfde scherm hebben vond ik als Sony fan,de Kindle toch duidelijker leesbaar.
De achtergrond iets lichter en de letters iets donkerder.
Na een uur in de volle zon was de Sony bijna niet meer om beet te pakken,het aluminium was echt heet.
De Kindle vertoonde duidelijk vetplekken (niet door zonnebrand) die zich wel makkelijk met een doekje lieten verwijderen.
Ik verbaasde me wel over het feit hoe dun de Kindle 3 was.
Minpunten:
Kindle 3: "Lag" in volle zon,vet/zweet vingerafdrukken,beduidend minder wifi bereik.
Sony: "Lag" in volle zon, schaduwrandje,behoorlijk warme behuizing.
Apple Ipad en Advent Vega: volkomen onbruikbaar.
Pluspunten:
Apple Ipad en Advent Vega,weinig batterijgebruik omdat ze de hele vakantie in de tas bleven,daarom geen punten.
Kindle 3: naar mijn mening een iets duidelijker scherm dan de Sony,lekker dun.
Sony:Touchscreen.
Cijfers voor vakantiegebruik.
Kindle 3: 9 (naar mijn mening duidelijker scherm,wifi niet meegeteld,heeft de Sony ook niet)
Sony 650: 8 (schaduwrandje en erg hete behuizing)
Ipad en Vega: 3 (onbruikbaar)
Interessant, ben benieuwd naar die opvolger en het scherm typeBroederM schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:49:
Dixon aan de lijn gehad: 650 is niet leverbaar en bericht van Sony is dat hij ook niet geleverd zal gaan worden aangezien door de problemen in Japan productie stil heeft gelegen en alle energie in de opvolger van de 650 word gestoken.
Opzoek naar alternatief?
Grappig om te lezen dat Nick39 de iPad links liet liggen op zijn vakantie, ik moet eerlijk bekennen dat de iPad bij mij tijd wegvreet van het lezen van boeken. Maar in de zon gaat er inderdaad niks boven een paar uur vermaak met een goed boek. 's Avonds/binnen is de Apple weer leuk speelgoed.
Daarbij: Ook al zou de iPad goed leesbaar zijn in de zon, hij schakelt zichzelf uit zodra hij lauwwarm wordt in de zon. Als je dan de Sony nog kan lezen met een kokende body dan zit het intern wel goed blijkbaar.
[ Voor 19% gewijzigd door WaterFire op 05-07-2011 15:19 ]
<natte vingerwerk>@WaterFire: maar zou de aluminium behuizing juist warmte afvoeren? Maar hoe zit het met de plastic behuizing van de Kindle? Die zou juist als isolator moeten werken? (sorry voor de speculatie's) Ik zit even hardop te denken.</natte vingerwerk>
[ Voor 17% gewijzigd door 455451n op 05-07-2011 15:43 ]
Heb zaterdag en zondag een paar uur in de volle zon zitten lezen. Mijn iPhone lag op tafel en was na een half uurtje zo heet geworden dat hij een temperatuurwaarschuwing gaf, en niets meer wilde doen. Dus die heb ik toen in mijn broekzak gestopt zodat hij wat af kon koelen.
De zwarte behuizing van de Kindle bleef gekgenoeg verbazend koel. Mijn iPhone voelde heet aan, maar de Kindle was prima vast te houden, en werkte nog prima waar m'n iPhone de geest gaf. (misschien dat het door het witte scherm kwam, of omdat je handen er omheen zitten, ik had eigenlijk ook verwacht dat hij erg heet zou worden)

Ik denk dat ik nog maar even wacht.
Euh... heel warm en dan in je broekzak steken? wat klopt hier niet?Martijn02 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:53:
Mijn iPhone lag op tafel en was na een half uurtje zo heet geworden dat hij een temperatuurwaarschuwing gaf, en niets meer wilde doen. Dus die heb ik toen in mijn broekzak gestopt zodat hij wat af kon koelen.
Verwijderd
Ik dacht: die krijg je nooit meer aan de praat, maar andere accu erin, weer updaten en was ook die accu leeg tijdens het updaten

Volle accu erin en weer updaten, gaat dat ding gewoon verder met updaten waar hij was en hij doet het weer. Heel bizar, meestal zijn electronische apparaten helemaal defect als je de stroom eraf haalt tijdens het updaten (zelf zo een dvd / divx speler om zeep geholpen...)
En mijn vrouw krijgt weer een ipad van het werk. Wat moeten we ermee? Hij ligt eigenlijk alleen maar in de kast. De ipad2 die binnkort komt ga ik wel ongeopend hier op tweakers neerzetten om te ruilen voor iets anders (bijv. een nas of iets voor mijn spotify zodat ik zonder pc het op de versterker kan beluisteren).
Luxe problemen ook
Flashgeheugen... bij het booten wordt gezocht naar het opstartsysteem,wordt dat niet gevonden dan gaat het toestel in de recovery mode waar een rom bootloader wordt gestart die dan vervolgens doorgaat vanuit het flashgeheugen waar de update in staat.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:34:
Volle accu erin en weer updaten, gaat dat ding gewoon verder met updaten waar hij was en hij doet het weer. Heel bizar, meestal zijn electronische apparaten helemaal defect als je de stroom eraf haalt tijdens het updaten (zelf zo een dvd / divx speler om zeep geholpen...)
En bij de Kijkshop is hij ook op voorraad voor 159,-Xeo schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:25:
Hmm de iRiver HD Story is nu op voorraad bij ereaderstore.nl, helaas wel 20 euro duurder als bij de Dixons.
Ik denk dat ik nog maar even wacht.
Saphire schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:37:
jaspov, heb je de nook touch in nederland gehaald of geimporteerd? Hoe bevalt deze reader? Kan je hier ook android applicaties op installeren?
http://www.mequedouno.com/
De iRiver Story HD kan hier goed mee omgaan als je de PNG bestanden in ZIP of CBZ archief plaatst. Voordeel van de iRiver is dat het scherm meer detail kan weergeven. Ik heb zelf ook manga op m'n Kindle staan maar daarop is het toch vaak moeilijk te lezen.Barret schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:52:
Ik ben op zoek naar een goeie e-reader voor het lezen van gescande manga (voornamelijk PNG files). Iemand hier goede gebruikerservaringen hiermee en die dus een goede tip voor e-reader kan geven? Ben bereid max 200 euro uit te geven voor de reader.
Alternatief voor de resolutie van de iRiver is alleen maar de Kindle DX maar die is gelijk een stuk duurder.
Bij PNG (of andere image formaten) verlies je de mogelijkheid in- en uit te zoomen. Hij zal daarnaast proberen het plaatje beeldvullend te maken, hierdoor krijg je soms rare "oprekkingen", ik porbeerde een webcomic op de Story HD te zetten, maar helaas was het resultaat niet echt om over naar huis te schrijven...Joolee schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:17:
[...]
De iRiver Story HD kan hier goed mee omgaan als je de PNG bestanden in ZIP of CBZ archief plaatst. Voordeel van de iRiver is dat het scherm meer detail kan weergeven. Ik heb zelf ook manga op m'n Kindle staan maar daarop is het toch vaak moeilijk te lezen.
Verwijderd
Als ik ze met calibre naar de reader stuur gaat het prima.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 21:40 ]
CBR is volgens mij een archiefje met plaatjes. Daar kunnen verschillende soorten plaatjes inzitten.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:40:
waarom zijn mijn strips altijd in cbr en hebben jullie opeens png strips? Is dat nieuw of was dat altijd zo voor manga (dat lees ik niet, ik lees meer westerse strips)?
Ik heb een hele serie van de webcomic Sinfest gedownload die ik graag op de reader wil bekijken, dat zijn allemaal gif-jes.
Hmm als ik dat had gewetenrud schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:28:
[...]
En bij de Kijkshop is hij ook op voorraad voor 159,-

Famous last words....
cbr is gewoon rar en cbz is een zip bestand met images erin. Die kan je dus uit pakken door ipv .cbr er .rar van te maken of .cbz .zip van maken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:40:
waarom zijn mijn strips altijd in cbr en hebben jullie opeens png strips? Is dat nieuw of was dat altijd zo voor manga (dat lees ik niet, ik lees meer westerse strips)?
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Verwijderd
Leuke review Nick... vooral het batterij gebruik van de iPad en de Advent Vega.... zo kan ik ook een topscore hiervoor halen, gewoon helemaal uitzetten en thuislaten.Nick39 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:24:
Pluspunten:
Apple Ipad en Advent Vega,weinig batterijgebruik omdat ze de hele vakantie in de tas bleven,daarom geen punten.
Voor de rest verrassend dat temperatuur invloed heeft op het wifibereik van de Kindle?
Sowieso is een 7" met een 10" scherm vergelijk niet echt objectief, want het is niet alleen resolutie wat iets leesbaar maakt, maar ook fontgrootte.Joolee schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:17:
[...]
Alternatief voor de resolutie van de iRiver is alleen maar de Kindle DX maar die is gelijk een stuk duurder.
Ik kan op mijn Galaxy S2 ook een PDF bekijken, alleen is de pitch dan op het scherm ongeveer 0,7 pixel, maar wel retescherp, alleen trekken mijn ogen dat toch niet ondanks de scherpte.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 23:38 ]
1. nadat ik de 'meegeleverde' boeken (auteurs als 'Anthony Trollope') in de Finder van m'n iMac had gedelete, bleven ze gewoon staan onder Title en Author! En zijn ze nog te benaderen/lezen ook! Terwijl ik ze juist kwijt wil. Nog mysterieuzer: als ik kies voor Settings-Modus-Files dan staan die boeken nergens meer (niet in de root, niet in books, niet in comics...). Wie kan dit ophelderen?
2. Wil apparaat veilig verwijderen, maar direct daarna verschijnt Story HD vrolijk opnieuw in Finder/bureaublad. Zit niks anders op dan USB eruit jassen (dus mededeling: 'onveilig opgeborgen') of Mac uitzetten (bizar als dit iedere keer moet natuurlijk!). Zijn er meer Maccers met deze ervaring?
write through aanzetten... hoef je niet meer "safely remove" te doen en kun je elk usb apparaat er uit halen zonder de melding te krijgen. (ik snap ook werkelijk niet waarom mensen deze optie niet aanlaten/aanzetten).persie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:50:
Ook ik erg tevreden met kwaliteiten van Story HD! Gisteren 2 stuks bemachtigd in Kijkshops in respectievelijk Tilburg en Den Bosch! Er zijn echter twee irritante puntjes:
1. nadat ik de 'meegeleverde' boeken (auteurs als 'Anthony Trollope') in de Finder van m'n iMac had gedelete, bleven ze gewoon staan onder Title en Author! En zijn ze nog te benaderen/lezen ook! Terwijl ik ze juist kwijt wil. Nog mysterieuzer: als ik kies voor Settings-Modus-Files dan staan die boeken nergens meer (niet in de root, niet in books, niet in comics...). Wie kan dit ophelderen?
2. Wil apparaat veilig verwijderen, maar direct daarna verschijnt Story HD vrolijk opnieuw in Finder/bureaublad. Zit niks anders op dan USB eruit jassen (dus mededeling: 'onveilig opgeborgen') of Mac uitzetten (bizar als dit iedere keer moet natuurlijk!). Zijn er meer Maccers met deze ervaring?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Vanwege de snelheid.justice strike schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 04:44:
[...]
(ik snap ook werkelijk niet waarom mensen deze optie niet aanlaten/aanzetten).
Met Write-back kun je zo'n 42 MB/s halen in de praktijk over USB2 (device is meestal beperkende factor), maar met Write-Through is de snelheid heel erg afhankelijk van de packet-grootte en zal het in de praktijk op zo'n 1 MB/s blijven steken (512 bytes/packet, 0.5ms per packet)
Uiteraard kun je het een en ander nog wel iets sneller krijgen in write-through, door in de driver van het apparaat te ondersteunen dat je iets meer packets per transfer stuurt.
[ Voor 18% gewijzigd door TD-er op 06-07-2011 07:15 ]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De kokende body kwam uiteraard door de zon,aluminium neemt veel meer warmte op dan plastic,de warmte zit eigenlijk "rondom" want in het midden zit het scherm,dat was nauwelijks warmer en daar zullen de onderdelen ook wel geplaatst zijn.WaterFire schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:16:
Grappig om te lezen dat Nick39 de iPad links liet liggen op zijn vakantie, ik moet eerlijk bekennen dat de iPad bij mij tijd wegvreet van het lezen van boeken. Maar in de zon gaat er inderdaad niks boven een paar uur vermaak met een goed boek. 's Avonds/binnen is de Apple weer leuk speelgoed.
Daarbij: Ook al zou de iPad goed leesbaar zijn in de zon, hij schakelt zichzelf uit zodra hij lauwwarm wordt in de zon. Als je dan de Sony nog kan lezen met een kokende body dan zit het intern wel goed blijkbaar.
Waarom liet ik de ipad en Advent liggen.. simpel,je koopt wifi door middel van een kraskaart die je een toegangscode geeft voor wireless, je betaalt 2 euro per kwartier en eigenlijk was de ipad per ongeluk in mijn bagage gekomen.
Ik had de advent meegenomen om wat foto's te kunnen laten zien aan mensen,we komen al jaren in dat dorp en ze zijn altijd benieuwd naar foto's van huis en daar is de advent erg goed voor.
Mijn vriendin dacht echter dat ik de foto's op de ipad had gezet (ik was helemaal niet van plan die mee te nemen) en had die op het laatste moment in mijn bagage gestopt.
Mijn ideale vakantie: geen computer mee,overdag heerlijk lezen aan het strand,afgewisseld met een glas ouzo en in de volle zon zijn de advent en de ipad niet leesbaar dus gebruik ik de sony.
's Avonds heb ik 1 keer de advent gebruikt voor de foto's en daarna heb ik de overige 14 dagen gebruikt om uit te gaan want dan is het toch koel,met Griekse vrienden uit eten,de hotel bar en dan tuimel ik om half 2 's nachts mijn bed in.
De krant is gratis voor hotel bewoners en ligt bij de eettafel (all inclusive) en bij ons is het eigenlijk een heilige traditie geworden, 2 tot 3 weken vakantie en in die vakantie doe ik niets met pc's,ik haal mijn mail niet op,ik ben gewoon weg.
De ipad zat dus per ongeluk in de bagage maar was wel handig voor het testen, de advent zat er alleen in voor de foto's,en de sony 650 om lekker te lezen.
Al moet ik zeggen dat na een glas of 4 ouzo het lettertype hard achteruit gaat maar dat heb ik maar buiten de test gelaten vanwege de externe factoren.
Dit topic is gesloten.