Tijdens mijn vakantie op Griekenland wat vergelijkend waren onderzoek kunnen doen met de Sony 650,dankzij een meneer uit Tsjechie een Kindle 3,Mijn Apple Ipad en mijn Vega android pad.
Om de 50 meter is zowel op de daken van de hotelgebouwen als rond de zwembaden en het strand een wifi netwerk geplaatst met buitenantennes.
Wifi :
De Sony deed niets op wifi,en dat verbaast me niet,want het zit er niet op
De Kindle 3 moest je echt "mikken" richting de antennes om een streepje te krijgen, de Ipad gaf overal Full aan, de Advent Vega ook en mijn HTC Desire S ook.
Opvallend was dat als je de Kindle los legde het bereik naar vol liep,blijkbaar scherm je het ding af voor wireless als je hem vasthoudt.
Schaduw: Alle apparaten goed leesbaar en lekker vlot.
Volle zon: Zeg maar dag tegen mijn dure Ipad en Advent Vega en mijn HTC, onbruikbaar.
De 650 maakt als je hem niet goed positioneert door het wat dieper liggende scherm een schaduwrand waardoor je de eerste regel wat moeizaam kon lezen.
Bij zowel de Sony als de Kindle was er duidelijk een lag merkbaar bij het bladeren,die je in de schaduw niet hebt,zeker 1 seconde trager voor beide apparaten.
Hoewel ze beiden hetzelfde scherm hebben vond ik als Sony fan,de Kindle toch duidelijker leesbaar.
De achtergrond iets lichter en de letters iets donkerder.
Na een uur in de volle zon was de Sony bijna niet meer om beet te pakken,het aluminium was echt heet.
De Kindle vertoonde duidelijk vetplekken (niet door zonnebrand) die zich wel makkelijk met een doekje lieten verwijderen.
Ik verbaasde me wel over het feit hoe dun de Kindle 3 was.
Minpunten:
Kindle 3: "Lag" in volle zon,vet/zweet vingerafdrukken,beduidend minder wifi bereik.
Sony: "Lag" in volle zon, schaduwrandje,behoorlijk warme behuizing.
Apple Ipad en Advent Vega: volkomen onbruikbaar.
Pluspunten:
Apple Ipad en Advent Vega,weinig batterijgebruik omdat ze de hele vakantie in de tas bleven,daarom geen punten.
Kindle 3: naar mijn mening een iets duidelijker scherm dan de Sony,lekker dun.
Sony:Touchscreen.
Cijfers voor vakantiegebruik.
Kindle 3: 9 (naar mijn mening duidelijker scherm,wifi niet meegeteld,heeft de Sony ook niet)
Sony 650: 8 (schaduwrandje en erg hete behuizing)
Ipad en Vega: 3 (onbruikbaar)