Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ik zie het net ja. Hmm toch veel meer vraag denk ik dan dat ze dachten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
rud schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:26:
Medewerker Dixons om 20:10: we hebben nog 17 iRiver Story HD's

Edit 20:40: Niet op voorraad.
dan heb ik echt net op tijd besteld. Misschien had ik wel de laatste....
Ik had zo iets van, als ze nu al op beginnen te raken dan moet ik snel bestellen. Wie weet wanneer ze weer geleverd kunnen worden door de fabrikant.

Nu nog even wachten tot dinsdag, want dan wordt het geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x-man schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:17:
[...]

Ja grote kans dat het een kort filmpje wordt.
top! Dat geeft mij (en ik denk iedereen) wel de beste indruk. Ik ben nu wat moe, ga ze morgen even rustig bekijken. De eerste blik erop geeft me het vermoeden dat het een topding is.

Nu krijg ik opeens spijt dat ik dit een paar maanden terug niet wist toen ik de sony gekocht had voor mijn vrouw, dit is nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Iriver HD story is verzonden! besteld bij dixons rond 3 uur vanmiddag voor de mensen die het willen weten.
Ik was net teleurgesteld aan het worden dat ik er niet tussen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:54:
[...]

Nu krijg ik opeens spijt dat ik dit een paar maanden terug niet wist toen ik de sony gekocht had voor mijn vrouw, dit is nog mooier.
Straks met de Kindle 4 krijg je dat gevoel ook weer, alles wordt dan weer mooier en beter. Typisch technische vooruitgang.

Wil je dat perse niet dan kun je het beste toch papieren boeken blijven kopen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik heb een elonex nieuw :)
Nog niet gelezen eruit, eerst mijn papieren boeken maar eens lezen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Enige vreemde is dat ik twee producten heb gekocht die op voorraad zijn (iriver en een printer) en dat één pakket is aangemeld en dat het andere pakket al in het distributiekanaal zit ?

Vreemd als het vanaf één adres en naar één adres moet gaan ?

Hopelijk krijg ik ze morgen allebei (en anders zaterdag)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even tussen de berichten over de Iriver HD Story door, voor de mensen die wel licht willen maar niet zoveel willen uitgeven kunnen zoeken naar een wedgelight of op DX kijken naar een cheapass led nachtleeslamp. Als je toch al bezig bent op DX dan kan je daar eventueel ook nog een kindle 3 case mee bestellen.
Even voor de duidelijkheid de nachtlamp kan je zowel voor boeken als ereaders gebruiken. Vanwege de prijs en omdat ik zelf nog wat papieren boeken (+ nog twijfels over welke ereader) heb die ik wil lezen vond ik het proberen wel waard. Ik kan nog geen mening/review geven over de led nachtlamp van $5.70, die ik zelf gister heb besteld. Ik verwacht geen superkwaliteit, zolang hij maar werkt en niet te storend is. Minpunt van het apparaat is dat het op batterijen werkt en niet geintegreerd is met je kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 05:46
Heerlijk communicatie is alles.

Gisteren mijn ereader geannuleerd bij bol.com en er 1 besteld bij dixons.
net 2 emails gehad die van bol en dixons zijn onderweg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

455451n schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:29:
Ik kan nog geen mening/review geven over de led nachtlamp van $5.70, die ik zelf gister heb besteld.
kan je die maken als je hem hebt? Ben wel benieuwd. Het kan echt perfect zijn of echt niks, dat is meestal mijn ervaring met die chinese sites, maar als het nu een topding is bestel ik er natuurlijk ook gelijk eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

.Gertjan. schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:00:
[...]

Heb bol maar eens een mailtje gestuurd. Ben benieuwd, heb ook gezegd dat hij elders al op voorraad is en dat ik wil weten waar ik aan toe ben, anders gaat de order gewoon naar een andere winkel. Die 13 euro verschil kunnen me inmiddels niet veel meer boeien.
Natuurlijk niets meer van bol vernomen gisteren :( Inmiddels zegt de Dixons ook dat hij weer uit de voorraad is. Dus door, wederom, schitterende communicatie van Bol grijp ik mis.

Ik lees overigens boven dat mensen zeggen dat er geen Wifi op zit. Ik heb op zowel de persberichten als de site van bol gezien dat het ding met Wifi wordt geleverd. Zou dat misschien de reden zijn waarom die nog niet geleverd wordt? Overigens geeft Stebis zelf ook aan dat er Wifi op zit.

Is het gewoon misleiding en krijg je iets anders dan wat je denkt besteld te hebben? Dat kan er natuurlijk ook nog wel bij. Nu boeit die Wifi me niet erg veel, maar het hele iriver verhaal begint me momenteel toch wel op mijn zenuwen te werken, wordt een beetje kriebelig van het gedoe. :-(

Ben overigens ook benieuwd hoelang bol 2-3 weken op de site laat staan. Dat staat er inmiddels ook al bijna 2 weken op namelijk :(

Edit:
harryvos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 05:45:
Heerlijk communicatie is alles.

Gisteren mijn ereader geannuleerd bij bol.com en er 1 besteld bij dixons.
net 2 emails gehad die van bol en dixons zijn onderweg. 8)7
WTF! Die van mij staat nog steeds op wordt verwerkt bij Bol. Mag ik vragen wanneer je die bij bol besteld hebt en voor hoeveel. Er begint mij een negatief gevoel te bekruipen dat bol de eerste pre-orders niet gaat leveren vanwege de lagere prijs.

Edit2:
rud schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:56:
Volgens Bol.com heeft de fabrikant aangegeven door de grote vraag niet te kunnen leveren. Daarom staat er ook op Bol.com niet leverbaar. Bestellingen zouden geannuleerd gaan worden.
Deze zag ik net pas, zit nu met grote verbazing de laatste pagina's door te lezen. Wat is het nu? Word er wel geleverd, niet geleverd? Bol zegt dus eerst dat ze hem hebben, een aantal mensen hebben zelfs een verzend bevestiging gehad (wat raar is aangezien ik al pre-order het niet gehad heb). Vervolgens gaat de status naar niet leverbaar, om daarna weer naar 2 a 3 weken te gaan. Wat zijn onze vriendjes van Bol en iRiver toch in vredesnaam aan het doen.

Ik wil hem hebben voor augustus, maar begin er steeds meer mijn bedenkingen bij te krijgen of dat zelfs gaat lukken...

Edit3:
Wehkamp zeg nu: Iriver HD Story EB07 e-reader LEVERTIJD
3 à 5 dagen (overigens met Wifi) en Centralpoint houdt het op 15 juli (maar die zijn volgens mij al enkele weken bezig met alleen maar de datum op te schuiven).

[ Voor 44% gewijzigd door .Gertjan. op 24-06-2011 08:09 . Reden: :) 3de edit ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
@gertjan ik heb hem op 7 juni besteld voor 159 euro.
Ik vind het ook allemaal vreemd gisteren stond hij op verwerken dus heb ik hem geannuleerd en ineens krijg ik een verzend ontvangst. nu heb ik er ineens 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 20:15
Heeft iemand al een hoesje gekocht voor de iRiver Story HD? Ik zou graag willen weten wat de kwaliteit daarvan is.

Op deze (een beetje vage) site heebben ze hem trouwens nog (de reader):
http://www.e-readerweb.nl...=page&group_id=45&lang=NL

[ Voor 3% gewijzigd door Joost344 op 24-06-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
.Gertjan. schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 07:42:
[...]
Edit3:
Wehkamp zeg nu: Iriver HD Story EB07 e-reader LEVERTIJD
3 à 5 dagen (overigens met Wifi) en Centralpoint houdt het op 15 juli (maar die zijn volgens mij al enkele weken bezig met alleen maar de datum op te schuiven).
Nou volgens mij is dat (Wehkamp) de versie zonder Wifi. Die met WiFi heet "EBO7 Wi-Fi". Op de site http://www.hive.co.uk zie ik beide types staan (in pre-order) voor 124 resp. 142 pond. En ik wil die met Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wortelstok schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:29:
[...]

Nou volgens mij is dat (Wehkamp) de versie zonder Wifi. Die met WiFi heet "EBO7 Wi-Fi". Op de site http://www.hive.co.uk zie ik beide types staan (in pre-order) voor 124 resp. 142 pond. En ik wil die met Wifi.
Nou dat is lekker dan :( Krijgen we naast vaag gedoe over levertijden ook nog te maken met afwijkende specs. Gaat lekker.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29

pinda powerrr

Slow down...

En ik krijg er nu ook twee... Bol wist van niks, kon niet leveren dus heb ik geannuleerd en besteld bij Dixons (op tijd, want die is ook onderweg). Vannacht een mailtje gekregen dat het pakketje onderweg is. Kansloos van Bol!

Edit:
Specs van Bol geven aan dat er Wifi op zit
Straks dus twee versies binnen?

Kleur(en) : Wit
Wifi : Ja, 802.11g
Levensduur batterij : 9000 blz.
Extern geheugen : SD
Schermgrootte : 6 inch
Schermresolutie : 1024 x 768 pixels
Kleurendisplay : Nee
Aantal kleuren/grijstinten : 16
Type scherm : E-Inkt
Touchscreen : Nee

[ Voor 43% gewijzigd door pinda powerrr op 24-06-2011 10:02 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:49:
En ik krijg er nu ook twee... Bol wist van niks, kon niet leveren dus heb ik geannuleerd en besteld bij Dixons (op tijd, want die is ook onderweg). Vannacht een mailtje gekregen dat het pakketje onderweg is. Kansloos van Bol!

Edit:
Specs van Bol geven aan dat er Wifi op zit
Straks dus twee versies binnen?

Kleur(en) : Wit
Wifi : Ja, 802.11g
Levensduur batterij : 9000 blz.
Extern geheugen : SD
Schermgrootte : 6 inch
Schermresolutie : 1024 x 768 pixels
Kleurendisplay : Nee
Aantal kleuren/grijstinten : 16
Type scherm : E-Inkt
Touchscreen : Nee
Misschien is de truc bij bol je order annuleren :P
Bol heeft niet gereageerd op de mail van gisteren, en de mail van vandaag blijft denk ik ook liggen. Ga de order er denk ik maar uitgooien, bol kan wat mij betreft hun reader houden. Mijn eerste negatieve ervaring met bol, maar meteen een flinke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Ik zou er niet vanuit gaan dat het klopt, ik heb bol namelijk een mail gestuurd over de specificaties toen ze hem net op hun site hadden staan. Volgens mij hebben ze mijn verbeteringen gewoon volledig overgenomen.

Bol stelt mij hierin ook erg teleur, vooral omdat ze de (misschien te) goedkope preorders laten zitten waar ik eerst ook een van was. Verder wisten ze nooit goed wat de levertijden waren en ze wisten de specificaties eigenlijk maar half. Mijn ervaring zijn ze heel traag met de mail, het heeft ongeveer een halve maand geduurd voordat ze het na mijn mail hadden verbeterd. Na een hele trouwe klant te zijn geweest, ga ik voortaan toch mijn aankopen maar ergens anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:52
Sc0rPi0N schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:44:
ik zie het net ja. Hmm toch veel meer vraag denk ik dan dat ze dachten.
Het probleem is niet zozeer de grote vraag, maar het geringe aanbod, denk ik. In plaats van een container vol is er een koffertje vol uit China gekomen. Bij de aankondiging in januari heeft iRiver gezegd dat de Story HD in het tweede kwartaal beschikbaar zou zijn. Die belofte hebben ze kennelijk willen nakomen, en dat is dus net gelukt, al lijkt het met hangen en wurgen te zijn gegaan. Ik blijf bij mijn vermoeden dat het nog niet meevalt om die brandnieuwe schermen in massa te produceren. Hopen dat dat snel beter wordt.

Mocht trouwens een van de gelukkige eigenaren nog een review gaan doen, dan ben ik zeer geinteresseerd in de opties voor leesgemak. Welke fonts zitten erop? Kun je eigen fonts erop zetten? Kun je tijdens het lezen het font wijzigen waarmee een epub wordt weergegeven? Hoe zijn de instellingen voor lettergrootte (uit een van de filmpjes lijk ik te kunnen afleiden dat er een stuk of 8 groottes beschikbaar zijn, en dat ze zo realistisch zijn geweest om onmogelijk klein en onmogelijk groot weg te laten; dat lijkt er dus goed uit te zien)? Kun je bij epubs regelafstanden instellen? Kun je bij epubs marges instellen? Worden TOCs met meerdere niveaus ondersteund?
En qua bibliotheekbeheer is voor mij de belangrijkste vraag: werkt-ie met folders of met collecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Ik kan zo een aantal van je vragen kort beantwoorden.
-Je kan geen fonts instellen. Kan je op geen enkele manier ergens instellen.
-Ik ben tot nu toe amper instellingen tegengekomen waar ik iets kan veranderen aan het document. Regelafstand en marges veranderen is dus ook niet mogelijk. Je kan wel de tekst op bold zetten (maar ik zie eigenlijk zo geen verschil in bold en niet bold).
-De instellingen voor lettergrootte zijn zeer goed: De grootste instelling is zeer realistisch en de kleinste ook.
-Je kan via de settings van standaard book list mode naar folder mode gaan. Dan kan doormiddel van een file explorer je boeken selecteren. Dat werkt goed, maar dan moet je dus wel zelf je folder structuur bijhouden. De makkelijkste manier om een boek te vinden vind ik zelf de zoekoptie. Er staan standaard 200 boeken op dus het is dan relatief handig om dan gewoon even te zoeken en de eerste twee/drie letters van een bestand uit te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joost344 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:40:
Er staan standaard 200 boeken op dus het is dan relatief handig om dan gewoon even te zoeken en de eerste twee/drie letters van een bestand uit te typen.
200? Wat voor boekjes leveren ze mee, zit er wat leuks tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
@Joost344
Bedankt voor je antwoorden. Dat ie een file explorer heeft en dat je zelf voor je folderstructuur moet zorgen vind ik een pre (presoonlijke voorkeur; hoeven we verder niet over te gaan discussieren). Die lettergroottes, daar mag Sony wat van leren (dat vind ik zelf het grootste minpunt van de Sony: zo'n mooi scherm, en dan geen behoorlijke opties om een fatsoenlijke lettergrootte in te stellen). Het ontbreken van de andere opties vind ik wel jammer. Je bent dus overgeleverd aan de opmaker van de epub (die er helaas maar al te vaak een potje van maakt) of je moet zelf in Sigil aan de slag terwijl je eigenlijk gewoon wilt lezen.

@.Gertjan.: Ik durf erop te gokken dat het Gutenberg-klassieken zijn. Zit vast wel wat leuks tussen, maar dan moet je er wel van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En nu hebben we er twee! :+

Op de doos staat dat dit de [Basic] versie is, achterop is te lezen dat er ook een [Wifi] versie is. Zowel van Bol. als van Dixons de [Basic] versie gekregen.

Het apparaat ziet er schitterend uit, mooi scherm. De boeken die er op staan, zijn allemaal in het Engels. Boeken van William Shakespeare en Charles Dickens o.a.

Nu ff spelen er mee :)
en volgende week die van Bol weer retour sturen, zal er een briefje bij doen dat ie naar Gert Jan moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

zetmolm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:19:
@Joost344
Bedankt voor je antwoorden. Dat ie een file explorer heeft en dat je zelf voor je folderstructuur moet zorgen vind ik een pre (presoonlijke voorkeur; hoeven we verder niet over te gaan discussieren). Die lettergroottes, daar mag Sony wat van leren (dat vind ik zelf het grootste minpunt van de Sony: zo'n mooi scherm, en dan geen behoorlijke opties om een fatsoenlijke lettergrootte in te stellen). Het ontbreken van de andere opties vind ik wel jammer. Je bent dus overgeleverd aan de opmaker van de epub (die er helaas maar al te vaak een potje van maakt) of je moet zelf in Sigil aan de slag terwijl je eigenlijk gewoon wilt lezen.

@.Gertjan.: Ik durf erop te gokken dat het Gutenberg-klassieken zijn. Zit vast wel wat leuks tussen, maar dan moet je er wel van houden.
Zit wel wat leuk spul tussen volgens mij. Vind het wel leuk om wat klassiekers te lezen, zo wil ik ook nog bijvoorbeeld "War of the worlds" lezen. Eigenlijk gewoon "omdat het kan" :P

Inmiddels heeft bol gereageerd op mijn eerste mail, 24 uur bij bol is in werkelijkheid 27 uur. Om verder te helpen moesten ze een bestelnummer en account hebben (terwijl ik eigenlijk alleen vroeg wanneer men wilde gaan leveren). Nu maar weer afwachten hoe lang het duurt voor ze reageren op mijn aanvulling...

Op de 2de mail (over het feit dat sommige wel al geleverd kregen) heb ik nog niets vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Goner schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:38:
[...]

Bedankt, hopelijk laat Bol je/jullie niet te lang wachten ;)

Heb m'n Icarus gisteren opgeladen en begon me al gelijk zorgen te maken toen de rode oplaad-led niet blauw werd na een uurtje of 4 uur aan de USB/PC, zoals in de handleiding staat. Gelijk maar de support getest door een form in te vullen op de site en had binnen 2 uur antwoord ! Antwoord : de led kleurt alleen blauw blauw als je via een AC adapter oplaadt, wordt in volgende firmware gefixed.

Nog niet veel mee gedaan, alleen vanochtend in de trein even zitten lezen in Dracula (een van de vele meegeleverde boeken in div. talen) en dat beviel best. Had er een leren cover bijgekregen en dan houdt comfortabel vast.
oh jij hebt de icarus..ik wou die ook heel graag maar heb hem om 1 simpele reden niet genomen..de toetsen stonden erg onpraktisch geplaatst voor mij..jammer want hij is niet duur en doet alles wat een ereader moet doen vr mij (mijn cybook had gewoon op de linkerkant een 5waypad,perfect vr navigatie)..dus nu heb ik een sony 650 omdat ik die gwn met 1 hand goed kan bedienen (vegen om om te slaan)..bevalt de icarus u een beetje, want ik vind het nog steeds een goed instapmodel voor mensen die niet te veel willen uitgeven..en heb je de go of de andere?

over de 650 het volgende -> super ding, infrarood touch is mijn nieuwe favoriete technologie ^^ lekker robuust en compact (wat veel mensen blijkbaar vervelend vinden?!? omdat ze hun handen niet kunnen plaatsen),SNEL!,epub met drm mogelijk (en ja ik weet wel dat ik die kan strippen, mr eerlijk gezegd gn zin in dat geklooi werk al hele dag met computers, en vind het niet erg v te zoeken op een pc issue, mr lezen is PURE ontspanning vr mij dus dat moet vlekkeloos gn), woordenboeken -> enige wat ik mis is een nl-nl maar daar zal wel iets op gevonden worden ^^,goede batterij, heerlijk scherm (in zonlicht net gewoon papier) en ohja voor ik het vergeet, SNEL! ;)

sommige mensen tegen mij waarom ik de kindle niet heb genomen, ondanks goedkoper en zelfde scherm enz
2vnl redenen
gn epub -> sucky
stom toetsenbord dat ik NOOIT nodig heb -> ubersucky

wat ik mis in de 650 -> verwisselbare lettertypes (jaja weet het kan je ook "hacken" maar zoals al gezegd, gn zin, zelf op mijn oldschool gen 3 stonden er 3 lettertypes, dit mis ik toch wel wat, en mss grote sprong tussen textsize S en M.. maar enkel bij gekochte boeken , rest maak ik gewoon in een kleiner lettergrootte aan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kunnen de mensen die te laat waren met bestellen hem niet overnemen 1 op 1 van iemand die er 2 heeft?

Mijn bestelling is ook net binnen (vrouw belde net). Benieuwd hoe ze hem vindt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb gisterenavond besteld bij Dixons. Net de helpdesk aan de telefoon gehad, en die vertelde mij dat ik de ereader dinsdag pas ontvang. En het zou niet mogelijk zijn om de ereader eerder te ontvangen.

Vreemd, aangezien ik hem gisteren bestelde toen ze nog op voorraad waren. Tijdens het bestellen kon ik aangeven op welke dag ik hem geleverd wilde hebben, en dinsdag was de vroegste keuze.

Hoe hebben de andere die bij Dixons hebben besteld geregeld dat ze vandaag al hun reader binnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
WaterFire schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:52:
[...]
Standaard heeft de Kindle beter leesbare fonts maar met Calibre kan ik alles als LRF file naar de Sony sturen met ieder font dat ik wil, zonder te werken met CSS files die ik maar niet kan (wil?) snappen. Is niets Tweakers aan als je de optie weet te vinden.
Ander voordeel van LRF over Epub: Bij groter/kleiner font worden de paginanummers correct herberekend.
hey net wat a h zoeken geweest over die LRF want zou graag (niet noodzakelijk mr zou fijn zijn) een ander font op mn 650 willen..ik denk dat ik teveel koffie heb gedronken en niet meer goed kan lezen want ik vind/snap het niet.. mss een tip of tric voor me?

een vermoeide tweaker xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 11:45
Mijn vrouw gaf an dat ze nog een stapel papier heeft wat ze door moet. Dus toch pas na de vakantie.

Ik ben stiekem wel gecharmeerd van die kobo en nook touch kwa formaat, dus hopelijk dat er meer van die modellen komen over een paar maanden.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hehe, Bol ontkent natuurlijk dat anderen wel al een Story HD hebben toegezonden gekregen en weten nog geen nieuwe leverdatum. Ze gaven aan dat normaliter pre-orders wel netjes in volgorde van binnenkomst worden verwerkt. Kun je dus ook niet veel mee.

Inmiddels heb ik de bestelling bij bol eruit gegooid en mijn zinnen gezet op een andere leverancier (die zouden vandaag kunnen uitleveren (zelfs per mail bevestigd), als mijn bestelling de deur uit is zal ik de leverancier delen ;) , maar voor nu gaat eerst mijn eigen bestelling voor :P ). Die 15 euro verschil zal mij nu ook niet meer boeien. Inmiddels wil ik het ding gewoon geleverd krijgen, dan maar iets meer lappen.

@joost344, bedankt voor de tip trouwens :) Zelf was ik nog niet op die winkel gekomen en hij wordt ook niet gevonden op google als je er op zoekt op de iRiver story hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 07:28:
[...]

kan je die maken als je hem hebt? Ben wel benieuwd. Het kan echt perfect zijn of echt niks, dat is meestal mijn ervaring met die chinese sites, maar als het nu een topding is bestel ik er natuurlijk ook gelijk eentje.
Sure als ie binnen is wil ik best een review plaatsen. Ik verwacht er niet veel van gezien de prijs en het schijnt dat het soms met krassen geleverd wordt. Eerst afwachten hoe het aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Heeft iemand al geprobeerd te kijken hoe de Iriver omgaat met manga/comics?
Zou iemand het willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Joost344 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:44:
Heeft iemand al een hoesje gekocht voor de iRiver Story HD? Ik zou graag willen weten wat de kwaliteit daarvan is.

Op deze (een beetje vage) site heebben ze hem trouwens nog (de reader):
http://www.e-readerweb.nl...=page&group_id=45&lang=NL
Ik heb daar afgelopen woensdag (alvast) een hoesje besteld, voorraad stond op groen. Heb er net ff naar gebeld, blijkt dat ze helemaal niks op voorraad hebben! -O-

De iRiver zelf wordt daar dinsdag verwacht en het hoesje "in de loop van volgende week". Voel me dus lichtelijk "genaaid", hou daar niet zo van.

Dus eerst bellen voordat je besteld!
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:18:
Kunnen de mensen die te laat waren met bestellen hem niet overnemen 1 op 1 van iemand die er 2 heeft?
@GertJan: Je kan em vandaag nog hebben, ff stukje rijden :9

[ Voor 15% gewijzigd door pinda powerrr op 24-06-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
Zou graag van 1 van de story HD gebruikers willen weten of dat het scherm net zo kristal helder is als van de sony prs-650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:14
Ik heb hem nu ook binnen. Van het poosje spelen ermee is mijn ervaring.

Het gaat hoofdzakelijk om het scherm, Daar betaal je dus voor. De rest is aanwezig. Omslaan gaat snel Library vind ik ietwat onoverzichtelijk worden. Dat is als je tags gebruikt.
Hij blijft gewoon de Auteursnaam vooraan zetten als je zegt dat hij op titel moet selecteren. Das jammer want dan kun je al je boeken niet op een hoop gooien ;(
Folders werkt wel aardig.
Browsen gaat wel vrij snel dat is een pluspunt.
Paginanummers laat hij wel zien.Heel klein aan de rechterkant. :)

Dat is in het kort wat mij allemaal opviel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 21:36

scorpionv

This space for rent

Heeft iemand al een vergelijking van de iRiver Story HD ten opzichte van de Kindle 3? Ik zie hier een verhaal van Joost344 dat er minder met de lettertypes / regelafstand / documentopmaak enzovoorts kan. Op internet zie ik een filmpje waar het contrast van de iRiver duidelijk beter lijkt dan de Kindle3.

Maar hoe zit het met:

- Bladersnelheid?
- Leesbaarheid van PDFs?
- Bedieningsgemak van het toetsenbord? Ik zie vrij kleine knopjes. Zitten daar ook de blader knoppen?
- Beschikbaarheid van een goede boeken shop? Kindle heeft natuurlijk heel veel uitzoek op Amazon.com.
- Stevigheid. Is de iRiver een beetje stevig? De Kindle is vrij stevig, zeker met een goede cover.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Op de eerder genoemde site hive.co.uk staat de iRiver "in stock" voor 124 pond (€138). Volgens mij shippen ze ook naar nederland voor £0.99 per item. Weet niet zeker of het werkt - wie probeert het?
Tevens staat de WiFi versie nog op "niet aanwezig", dus ik bestel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:28
dwelfusius schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:45:
[...]

hey net wat a h zoeken geweest over die LRF want zou graag (niet noodzakelijk mr zou fijn zijn) een ander font op mn 650 willen..ik denk dat ik teveel koffie heb gedronken en niet meer goed kan lezen want ik vind/snap het niet.. mss een tip of tric voor me?

een vermoeide tweaker xD
Heb nu geen kans om plaatjes te uploaden dus even door op te schrijven wat ik doe in Calibre:

Het lijken hieronder veel punten maar is 30 seconde werk:
Een voorbeeld voor conversie van 1 boek. Je kan ook meerdere boeken kiezen met CTRL of Shift en Bulk convert doen.

1. Start Calibre
2. Importeer je boek (dat staat bij mij nog gewoon op Epub)
3. Klik met rechts op het geselecteerde boek en kies "Convert", daarna "Convert Individually"
4. Rechtsboven staat waarschijnlijk Epub. Maak daar LRF van.
5. Na kiezen LRF verschijnt er in de linker kolom 'LRF Output'. Klik daarop.
6. Je ziet nu 3 regels onder 'Embed fonts'. Kies bij de bovenste het font dat je wilt gebruiken.
7. Klik OK en wacht tot de conversiejob klaar is.
8. Klik met rechts op je boek, kies 'Send to Device' en daarna 'Send specific Format to Device'
9. Je ziet nu alle 'versies'van je boek, waarschijnlijk 1 Epub, 1 LRF en de rest 0. Kies LRF en Ok.

That should do it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:18:

Mijn bestelling is ook net binnen (vrouw belde net). Benieuwd hoe ze hem vindt.
Idd, als iemand in Adam woont en er 2 heeft, of tegen de gunstige prijs van Bol heeft besteld ben ik wel geinteresseerd!

:)

Ps. Ik quote je nu, omdat ik precies hetzelfde wilde gaan voorstellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
ik vind het nu niet echt een super apparaat, komt denk ik omdat je niet krijgt volgens de specs zou je wifi hebben en mp3's kunnen beluisteren
Echter helaas: Geen wifi, mp3's luisteren gaat ook helemaal niet. ook vind ik het menu niet echt lekker werken.

Ook hou hij als je het lettertype vergoot deze instelling niet vast.

[ Voor 12% gewijzigd door harryvos op 24-06-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Torched schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:40:
Hij blijft gewoon de Auteursnaam vooraan zetten als je zegt dat hij op titel moet selecteren. Das jammer want dan kun je al je boeken niet op een hoop gooien ;(
Als je het boek een keer hebt geopend doet hij dit wel goed, om een of andere reden. Misschien dat ze dit kunnen fixen in een firmware update
scorpionv schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:25:
- Bladersnelheid?
- Leesbaarheid van PDFs?
- Bedieningsgemak van het toetsenbord? Ik zie vrij kleine knopjes. Zitten daar ook de blader knoppen?
- Beschikbaarheid van een goede boeken shop? Kindle heeft natuurlijk heel veel uitzoek op Amazon.com.
- Stevigheid. Is de iRiver een beetje stevig? De Kindle is vrij stevig, zeker met een goede cover.
Bladersnelheid kan je zelf beoordelen in de geposte videos.

Het lezen van pdfs gaat naar mijn menig niet heel soepel als het lettertype van de pdf files standaard te laag is voor de reader. Met de zoom optie kan je de tekst beter bekijken, maar er is geen manier om met de page up en down knoppen dan naar beneden te gaan naar het deel wat je nog niet hebt bekeken van die pagina. De page up en down knoppen gaan gewoon naar de volgende pagina. Ik weet niet hoe het zit bij andere readers, maar ik vind dat iriver daar verbetering in kan brengen.

Het toetsenbord is goed te bedienen, vooral voor de hoeveelheid input die je moet doen. Het is naar mijn mening makkelijker te gebruiken dan een touchscreen toetsenbord op een android telefoon. Het bladeren kan op de volgende manieren:
-Met de flip knop direct onder het scherm, met naar beneden voor volgende pagina en omhoog voor vorige. Je kan ook aan de rechter en linkerkant drukken voor de respectievelijke volgende en vorige pagina.
-De omhoog, omlaag, links, rechts knoppen aan de linker onderkant van het scherm op de zelfde manier als bij de flip knop.

Natuurlijk zijn er genoeg boeken beschikbaar, kijk maar bij een willekeurige online ebook winkel. :P Moet ik ze echt gaan noemen? Het is niet alsof dit iriver specifiek is.

Verder vind ik hem stevig, maar volgens mij moet je er sowieso voorzichtig mee zijn vanwege het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joost344 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:34:
[...]

Als je het boek een keer hebt geopend doet hij dit wel goed, om een of andere reden. Misschien dat ze dit kunnen fixen in een firmware update

[...]

Bladersnelheid kan je zelf beoordelen in de geposte videos.

Het lezen van pdfs gaat naar mijn menig niet heel soepel als het lettertype van de pdf files standaard te laag is voor de reader. Met de zoom optie kan je de tekst beter bekijken, maar er is geen manier om met de page up en down knoppen dan naar beneden te gaan naar het deel wat je nog niet hebt bekeken van die pagina. De page up en down knoppen gaan gewoon naar de volgende pagina. Ik weet niet hoe het zit bij andere readers, maar ik vind dat iriver daar verbetering in kan brengen.

Het toetsenbord is goed te bedienen, vooral voor de hoeveelheid input die je moet doen. Het is naar mijn mening makkelijker te gebruiken dan een touchscreen toetsenbord op een android telefoon. Het bladeren kan op de volgende manieren:
-Met de flip knop direct onder het scherm, met naar beneden voor volgende pagina en omhoog voor vorige. Je kan ook aan de rechter en linkerkant drukken voor de respectievelijke volgende en vorige pagina.
-De omhoog, omlaag, links, rechts knoppen aan de linker onderkant van het scherm op de zelfde manier als bij de flip knop.

Natuurlijk zijn er genoeg boeken beschikbaar, kijk maar bij een willekeurige online ebook winkel. :P Moet ik ze echt gaan noemen? Het is niet alsof dit iriver specifiek is.

Verder vind ik hem stevig, maar volgens mij moet je er sowieso voorzichtig mee zijn vanwege het scherm.
Schermen kunnen best wel wat hebben volgens mij. Nieuwsgierig als ik was heb ik dit eens getest op een demo model dat ergens lag (andere reader). Deze had een touchscreen dus daar mag/moet je op drukken. De e-inkt vervormt niet als je er op drukt en had ook niet het idee dat je het stuk kon drukken.

Uiteraard moet je je niet gedragen als lompe boer, maar het oogde vrij stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
WaterFire schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:42:
[...]

Heb nu geen kans om plaatjes te uploaden dus even door op te schrijven wat ik doe in Calibre:

Het lijken hieronder veel punten maar is 30 seconde werk:
Een voorbeeld voor conversie van 1 boek. Je kan ook meerdere boeken kiezen met CTRL of Shift en Bulk convert doen.

1. Start Calibre
2. Importeer je boek (dat staat bij mij nog gewoon op Epub)
3. Klik met rechts op het geselecteerde boek en kies "Convert", daarna "Convert Individually"
4. Rechtsboven staat waarschijnlijk Epub. Maak daar LRF van.
5. Na kiezen LRF verschijnt er in de linker kolom 'LRF Output'. Klik daarop.
6. Je ziet nu 3 regels onder 'Embed fonts'. Kies bij de bovenste het font dat je wilt gebruiken.
7. Klik OK en wacht tot de conversiejob klaar is.
8. Klik met rechts op je boek, kies 'Send to Device' en daarna 'Send specific Format to Device'
9. Je ziet nu alle 'versies'van je boek, waarschijnlijk 1 Epub, 1 LRF en de rest 0. Kies LRF en Ok.

That should do it...
ALRIGHT :D you rock, ik zag dat met die css echt niet zitten maar dit is echt easy peasy =)
you made my day, waarvoor heel veel dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Voor de mensen die hem nog steeds niet hebben kunnen krijgen is hier nog een linkje:
http://www.kijkshop.nl/pr...eader-eb07-storyhd-basic/
.Gertjan. schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:22:
[...]

Schermen kunnen best wel wat hebben volgens mij. Nieuwsgierig als ik was heb ik dit eens getest op een demo model dat ergens lag (andere reader). Deze had een touchscreen dus daar mag/moet je op drukken. De e-inkt vervormt niet als je er op drukt en had ook niet het idee dat je het stuk kon drukken.

Uiteraard moet je je niet gedragen als lompe boer, maar het oogde vrij stevig.
Ik dacht dat de e-ink schermen gevoelig waren voor druk, maar misschien zijn ze zoals gewoonlijk overdreven bezig met waarschuwingen (ik weet niet waar ik deze waarschuwing heb gelezen, sorry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harryvos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:13:
ik vind het nu niet echt een super apparaat, komt denk ik omdat je niet krijgt volgens de specs zou je wifi hebben en mp3's kunnen beluisteren
Echter helaas: Geen wifi, mp3's luisteren gaat ook helemaal niet. ook vind ik het menu niet echt lekker werken.

Ook hou hij als je het lettertype vergoot deze instelling niet vast.
Niet echt hele positieve geluiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joost344 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:57:
Voor de mensen die hem nog steeds niet hebben kunnen krijgen is hier nog een linkje:
http://www.kijkshop.nl/pr...eader-eb07-storyhd-basic/
:)

Kijkshop.nl zegt inderdaad (nog) dat ze hem op voorraad heeft (voor 15:00 besteld morgen in huis). Naar aanleiding van jouw tip vanochtend heb ik hem daar gekocht. De site van kijkshop is erg lastig via google te vinden zelfs als je zoekt op "kijkshop iriver" en was die nog niet eerder tegen gekomen. Ik heb hem daar besteld en meteen gemaild (ook met het verhaal dat al meerdere shops me teleur hadden gesteld) of ze inderdaad konden leveren, kreeg netjes een mailtje terug dat ze genoeg op voorraad hadden (maar dat beweerde meerdere winkels) en dat ze hem vanavond op de post zouden doen. Klinkt hoopgevend, heb nog geen bevestiging dat hij daadwerkelijk is verzonden (maar goed sowieso geen ervaring met bestellen bij kijkshop dus ken de procedure niet).

Ben benieuwd. Als ik hem morgen binnen heb zal ik het wel posten.

Ik vermoed omdat de kijshop niet echt lekker geindexeerd is in google er maar weinig mensen daar hebben besteld en er dus nog voorraad is. Misschien kregen zij hem zelfs "doorgeleverd" via Stebis, zij hadden er een aantal beschikbaar deze week, en zullen allicht een deel alweer doorgezet hebben naar ander shops (waaronder kijkshop).

edit:
Heb zojuist een bevestiging gekregen van kijkshop dat de order op de post is gedaan en hij waarschijnlijk morgen bezorgd wordt *O* Eindelijk een webshop die wel netjes zijn afspraken nakomt en met "wij hebben voorraad" ook echt bedoelen dat ze voorraad hebben. *O* Kijkshop is dus nu, tot hun voorraad op is, de "place-to-be".

Nu hopen dat hij me gaat bevallen :P Maar dat zal vast wel :P

[ Voor 11% gewijzigd door .Gertjan. op 24-06-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Torched schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:40:
Joost344 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:34:
En toen dacht ik, ik ga wel ff 300 boeken af, ff een keer aanklikken en weer terug naar het menu, dan staan ze idd veel netter (zoals het wss bedoeld is) op naam, dan wel auteur.
En toen kreeg ik em over de zeik... Scherm begon raar te doen en heb em maar uitgezet, daarna niks meer aan de hand. Zal wss gewoon aan mij liggen. De menustructuur heeft een klein beetje weg van Android (met het "back" knopje) en daardoor ging ik als een razende door de menu's heen, alleen heeft deze niet een 1Ghz processor aan boord :+ Vond ie niet leuk.
Dus de eerste bug is een feit.

Van mijzelf ben ik niet echt een lezer, maar heb veel gedownload voor mijn vrouw, waaronder veel bekende titels. Nu is zij aan het werk vanavond en heb ik al een half boek uit :P

Dus na een paar uur spelen en verkennen nog steeds uitermate positief over de iRiver. Binnenkort even vergelijken met de Sony van de buurvrouw en een vriendin, ben wel benieuwd of de schermen echt anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

avec_style schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:23:
Ik heb gisterenavond besteld bij Dixons. Net de helpdesk aan de telefoon gehad, en die vertelde mij dat ik de ereader dinsdag pas ontvang. En het zou niet mogelijk zijn om de ereader eerder te ontvangen.

Vreemd, aangezien ik hem gisteren bestelde toen ze nog op voorraad waren. Tijdens het bestellen kon ik aangeven op welke dag ik hem geleverd wilde hebben, en dinsdag was de vroegste keuze.

Hoe hebben de andere die bij Dixons hebben besteld geregeld dat ze vandaag al hun reader binnen hebben?
Ja ik :)
Toen ik hem ging bestellen zag ik een of ander gratis ebook erbij staan waar een levertijd op zat van 3-6 dagen (!) Daarna heb ik gebeld en gevraagd of ze die (ik vermoed coupon) ebook eraf konden halen dat ik die niet hoefde.
Vandaag alles binnen gekregen.

Medewerker zei ook al "ja maar als je er al voor hebt betaald (...)insert wazige uitleg (...) ...
Waarop ik zei van dat het boek gratis was en dat ik dat er niet bij hoefde. Ik wil niet 3 tot 6 dagen wachten op een digitaal boek als de ereader gewoon op voorraad is.

Zojuist 4000> epubs erop gezet (via SD kaart) en moet zeggen dat hij de DB vrij snel had bijgewerkt.
De Sony PRS650 is in mijn ogen wat lomper hoewel er wel meer functies opzitten maar he mijn vrouw heeft al een mp3 speler en wifi vind ik overbodig op een ereader als je een laptop hebt.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:13:
Ik wil niet 3 tot 6 dagen wachten op een digitaal boek als de ereader gewoon op voorraad is.
Een digitaal boek niet voorradig ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:14
Goner schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Een digitaal boek niet voorradig ... :?
Ze zullen de coupons nog van de uitgever moeten krijgen, ofzoiets waarschijnlijk. Je kunt niet iets weggeven wat je niet hebt he :P

Tot nu toe ben ik ook zeker tevreden met mijn apparaat. Wifi mis ik niet, (met een laptop pc en smartphone binnen 3 meter dat is :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Torched op 25-06-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
hmm vreemd nog een kleine bug denk ik, tenminste als ik het apparaat weer aanzet komt hij niet op de bladzijde terug waar ik was gebleven telkens gaat hij 1 bladzijde verder dan waar ik was. Dacht eerst dat het aan het lettertype lag, maar ook bij de standaard instelling gebeurt dit. heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:28
dwelfusius schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:48:
[...]

ALRIGHT :D you rock, ik zag dat met die css echt niet zitten maar dit is echt easy peasy =)
you made my day, waarvoor heel veel dank _/-\o_
Thanx! d:)b

En dan te bedenken dat ik zelf ook een t-hekel heb aan css, en de reden dat ik dit vond was omdat ik nog eens wilde controleren of de paginatelling van een lrf echt beter gaat dan een epub. Bij epub krijg je steeds "33-34 van 200" en zo, irritant. Bij lrf gaat het aantal pagina's netjes omlaag en omhoog bij een groter en kleiner font. En toen kwam ik het tegen... Mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Is er hier iemand die succesvol een Kobo Touch of Nook heeft kunnen bestellen via Borders.com (of een andere US shop) ? Ze noemen Nederland als een optie qua landen waar ze naar verzenden, maar het lijkt erop alsof ze geen NL creditcards accepteren?

Ik heb zelfs nog een half uur met hun customer service aan de lijn gezeten, maar uiteindelijk geven ze aan dat ze mijn CC niet kunnen valideren o.i.d.

Ik kan verder geen webshops vinden die één van deze e-readers naar NL kan verzenden, maar wellicht dat iemand hier succes heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

Martijn02

/* No Comment */

Even over de garantieafhandeling bij Amazon: Halverwege mijn vakantie is het scherm van mijn Kindle gekrakt. (Had hem even neergelegd op bed, vriendin rolde er overheen, en die hoorde hem kraken)

Donderdag met het servicenummer in Amerika gebeld, met de vraag "Now what?". Omdat ik het scherm zelf gebroken heb viel het niet onder de fabrieksgarantie, dus moet ik betalen voor "reparatie". Ze doen het best ingewikkeld, je koopt een nieuwe Kindle voor een gereduceerde prijs ($160.63) en als je je oude Kindle terugstuurt dan krijg je $95.63 + de verzendkosten voor het versturen van de kapotte Kindle teruggestort.

Alles bij elkaar kost de vervanging dus $65,- (nog geen 40,- euro) inclusief het heen en weer sturen naar de USA, douane, etc.

Ik heb afgelopen donderdagavond gebeld, en ben akkoord gegaan met de bovenstaande deal. Ze stuurden meteen een nieuwe Kindle op, en die is vanmorgen (maandag) al aangekomen. Die oude moet ik nu binnen 30 dagen retour sturen.

Al met al superblij met deze service. Ik had hem zelf kapot gemaakt, en dus geen enkel recht op garantie. Het feit dat ze eerst binnen 2 werkdagen een nieuwe bezorgen, en dat je daarna je oude kan terugsturen is ook perfect. (heb geen gelukkig ervaring met de service van andere ebookverkopers binnen Nederland, maar ik denk niet dat er een is die hieraan kan tippen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb net in de Kijkshop de Iriver Story HD gekocht voor mijn vriendin, nu kan ze Harry Potter lezen zonder mij telkens van mijn Kindle te beroven.

Apparaat ziet er veelbelovend uit, mooi ontwerp en de bediening is erg snel aan te wennen. Het hoofdmenu ziet er een beetje rommelig uit maar ik denk dat dat snel went. Sowieso is het beter dan het hoofdmenu van de Kindle, die stelt niet zo veel voor.

Nu nog een keer een boek erop lezen :P Ik weet nog niet eens hoe je de volgende pagina opent...

Volgens de bugtracker van Calibre wordt de Story HD vanaf de release van a.s. vrijdag ondersteund. Als je alvast ondersteuning wil moet je de source draaien.

(Voor geïnteresseerde: €159,- laatste model uit de vitrine :> bij de Kijkshop op de Grote Markt in Den Haag.)

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 27-06-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb zojuist een simpele review gemaakt voor de iriver. Moet zeggen dat mijn vrouw er erg tevreden mee is.
Ze is er weer zoet mee.

Enige nadeel is dat ik nu ook bijna geen aandacht meer krijg ;(

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pho-real
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 08:48
Sinds een weekje de Kindle binnen en wilde even 2 handige linkjes met jullie delen:

www.klip.me -- Browser plugin om internet/blog artikelen met een enkele klik naar je kindle te sturen.

www.sendtoreader.com -- Soortgelijke dienst met daarnaast de mogelijkheid om plain text direct naar je kindle te sturen, en een google reader plugin om rss artikelen direct naar je kindle te sturen.

Enjoy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sc0rPi0N schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:46:
Ik heb zojuist een simpele review gemaakt voor de iriver. Moet zeggen dat mijn vrouw er erg tevreden mee is.
Ze is er weer zoet mee.

Enige nadeel is dat ik nu ook bijna geen aandacht meer krijg ;(
Care to share? Ik zie wel dat je sterretjes hebt uitgedeeld in de pricewatch, maar geen tekst.

Mijn vriendin ziet niets in een e-reader en vind het een hebbeding voor geeks. :P Maar ik denk dat ik op vakantie het hardste lach als zij met een koffer incheckt vol boeken :P

Volgens mij is de doelgroep nu juist niet de geeks, maar mensen die veel lezen. Vandaar dat de e-readers in boekhandels en zaken als bol en kijkshop worden verkocht, dat is toch wat meer mainstraim publiek lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

.Gertjan. schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:05:
Mijn vriendin ziet niets in een e-reader en vind het een hebbeding voor geeks. :P Maar ik denk dat ik op vakantie het hardste lach als zij met een koffer incheckt vol boeken :P
Dat dacht mijn vrouw eerst ook toen ik mijn cybook in 2007 kocht. Hij weer met zijn gadgets. Tot ze op een vakantie zag hoe handig het was. En ze huilde haast toen ze een Bebook van me kreeg voor haar verjaardag. Maar nu aast ze op mijn Kindle, want die heeft een veel mooier scherm >:)

En haar collega's willen er nu ook een. Nu ze hem eenmaal gezien hebben dus
Volgens mij is de doelgroep nu juist niet de geeks, maar mensen die veel lezen. Vandaar dat de e-readers in boekhandels en zaken als bol en kijkshop worden verkocht, dat is toch wat meer mainstraim publiek lijkt me.
Yep de doelgroep is lezers. Wat hier aan discussies wordt gevoerd is voor de normale gebruiker volmaakt onbelangrijk. Wij zijn tweakers en denken aan de techniek

De gewone lezers denken meer van:

Wat het beste ebook formaat is? Who cares, als ik ik het maar goed leesbaar op mijn scherm krijg in de vorm die min of meer op een boek lijkt. Een papieren boek heeft ook geen 33 fonts in 12 groottes en 500 plaatjes mert reflowable tekst er omheen. En daar maak ik me ook niet druk over het merk van de drukpers of de soort inkt.

Batterij levensduur? Alles wat langer is dan die 1-2 dagen van een smartphone is prima. Het gewicht van het hoesje? Onzin...een reader met hoesje is nog steeds lichter dan een gemiddeld boek. Laat staan van een hele boekenkast.

Of er een sd kaart in past? Waarom, je kon al een paar honderd boeken kwijt op een van de eerste Cybooks met 64 MB geheugen. Genoeg voor een jaar lang om de dag een heel boek lezen. Een moderne reader kan met gemak 3000 boeken aan. Dat is meer dan dat de meeste mensen in hun hele leven lezen. Waarom wil je er 6000 in kwijt.

Lichtjes om in bed te lezen? Tja leuk hoor, maar een papieren boek kan ik ook met het nachtlampje lezen.

Let wel, ik kijk wel allemaal naar die dingen, maar ik ben ook reeel genoeg om de onzin er van in te zien in het dagelijkse leven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin ziet niets in een e-reader en vind het een hebbeding voor geeks. :P
Dat dacht mijn vrouw ook, heb haar een sony 350 cadeau gegeven en op ons netwerk zet ik elke week nieuwe boeken zodat ze zelf met calibre kan uitzoeken en ze heeft hem nu een paar maand en is nooit meer naar de boekwinkel of bibliotheek geweest en heeft ze al verkondigd dat het een prachtding is, ze leest er minimaal 2 uur per dag op en zegt dat het de beste uitvinding ooit is.

Ze raakt er met de dag enthousiaster over en we verkopen nu zelfs haar boeken als ze digitaal voorhanden zijn. Dat was een paar maand geleden echt onbespreekbaar. En als er iemand niet van nieuwe technieken houdt, dan is het mijn vrouw wel. Dus er is hoop voor je vriendin ;) :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ortep schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:30:
[...]

Yep de doelgroep is lezers. Wat hier aan discussies wordt gevoerd is voor de normale gebruiker volmaakt onbelangrijk. Wij zijn tweakers en denken aan de techniek

De gewone lezers denken meer van:

Wat het beste ebook formaat is? Who cares, als ik ik het maar goed leesbaar op mijn scherm krijg in de vorm die min of meer op een boek lijkt. Een papieren boek heeft ook geen 33 fonts in 12 groottes en 500 plaatjes mert reflowable tekst er omheen. En daar maak ik me ook niet druk over het merk van de drukpers of de soort inkt.

Batterij levensduur? Alles wat langer is dan die 1-2 dagen van een smartphone is prima. Het gewicht van het hoesje? Onzin...een reader met hoesje is nog steeds lichter dan een gemiddeld boek. Laat staan van een hele boekenkast.

Of er een sd kaart in past? Waarom, je kon al een paar honderd boeken kwijt op een van de eerste Cybooks met 64 MB geheugen. Genoeg voor een jaar lang om de dag een heel boek lezen. Een moderne reader kan met gemak 3000 boeken aan. Dat is meer dan dat de meeste mensen in hun hele leven lezen. Waarom wil je er 6000 in kwijt.

Lichtjes om in bed te lezen? Tja leuk hoor, maar een papieren boek kan ik ook met het nachtlampje lezen.

Let wel, ik kijk wel allemaal naar die dingen, maar ik ben ook reeel genoeg om de onzin er van in te zien in het dagelijkse leven.
Daar sla je de spijker op zijn kop. De vragen die wij hier onszelf en andere stellen zijn veel meer gericht op de achterliggende technieken en de mogelijkheid om te tweaken waar de gemiddelde gebruiker om mij heen gewoon wil lezen. Een vriendin heeft mijn BBM overgenomen en is dol enthousiast. Ze is veel meer aan het lezen omdat het zo makkelijk is om een ereader ff in je tas te gooien voor de dooie momenten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

Care to share? Ik zie wel dat je sterretjes hebt uitgedeeld in de pricewatch, maar geen tekst.

Klopt aangezien ik hem niet zelf gebruik. Maar ik zal eens vragen wat ze ervan vindt.
En zij is ook niet van de nieuwe dingen, maar toen ze de reader zag van der moeder (PRS650) wilde ze er zelf ook een. Toen heb ik aangedrongen op de betere iRiver Story HD. En nogmaals ze is er erg tevreden over. Zeker aangezien manlief O-) er meer dan 4000 boeken op heeft gezet. Hoor nu vaak van "Oh staat die er ook op ??? !!! :> O+ "

Punt is dat ze nu gewoon een hele boekenkast / bibliotheek meeneemt op één simpel apparaat. Ik zal anders eens vragen of mijn vrouw wat voordelen wil opsommen voor de andere vrouwen :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 11:45
Sc0rPi0N schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:49:
[...]

Klopt aangezien ik hem niet zelf gebruik. Maar ik zal eens vragen wat ze ervan vindt.
En zij is ook niet van de nieuwe dingen, maar toen ze de reader zag van der moeder (PRS650) wilde ze er zelf ook een. Toen heb ik aangedrongen op de betere iRiver Story HD. En nogmaals ze is er erg tevreden over. Zeker aangezien manlief O-) er meer dan 4000 boeken op heeft gezet. Hoor nu vaak van "Oh staat die er ook op ??? !!! :> O+ "

Punt is dat ze nu gewoon een hele boekenkast / bibliotheek meeneemt op één simpel apparaat. Ik zal anders eens vragen of mijn vrouw wat voordelen wil opsommen voor de andere vrouwen :)
Waarom is de iriver "beter"?

Het kan niet de resolutie zijn, want dat maakt volgens mij voor lezen geen bal uit. Ik heb mijn Sony 505 naast die iriver gezien en ik vond hem nu niet per definitie beter.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:08
Dag allemaal,

ik wil overgaan tot de aanschaf van een kindle. Ik kan nog niet direct een goede afweging maken tussen de kindle dx en de kindle 3.
ik weet dat de dx een groter scherm heeft, maar: is dit een voordeel m.b.t. "gewone boeken"lezen?
Is het mogelijk om ingescande strips te lezen op de kindle 3 ivm scherm grootte of wordt je helemaal gek van het scrollen?
heeft iemand hier ervaring met de kindle dx? Hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:41:
[...]

Daar sla je de spijker op zijn kop. De vragen die wij hier onszelf en andere stellen zijn veel meer gericht op de achterliggende technieken en de mogelijkheid om te tweaken waar de gemiddelde gebruiker om mij heen gewoon wil lezen. Een vriendin heeft mijn BBM overgenomen en is dol enthousiast. Ze is veel meer aan het lezen omdat het zo makkelijk is om een ereader ff in je tas te gooien voor de dooie momenten etc.
Ik ben als man toch wel heel heel blij met mijn hanlin v3 die ik kan voorzien van vage russische firmwares. Heerlijk om ermee te prullen :P

Veel leuker dan die sony van mijn vrouw waar je niks mee kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:20
Is er hier iemand die succesvol een Kobo Touch of Nook heeft kunnen bestellen via Borders.com
Ik heb dit ook geprobeerd: geen succes. Ook nog op zoek gegaan naar alternatieve internetshops maar die heb ik niet gevonden. De Nook kan natuurlijk wel via www.easereader.nl worden besteld.

Als iemand een manier weet om aan de Kobo Touch te komen, zou ik dat ook graag willen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

basset schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:53:
[...]

Waarom is de iriver "beter"?

Het kan niet de resolutie zijn, want dat maakt volgens mij voor lezen geen bal uit. Ik heb mijn Sony 505 naast die iriver gezien en ik vond hem nu niet per definitie beter.
Tja die is lichter en heeft wel degelijk een betere resolutie. En qua kostenplaatje is het verschil ook 70 euro tov de Sony. Goed je hebt dan geen Mp3 speler maar daar koop je hem ook niet voor.
En volgens de specificaties gaat de iriver ook langer mee op zijn accu dan de Sony.
Daarom vind ik hem beter maar goed dat is mijn mening.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 09-10 22:21
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:49:
[...]

Ik ben als man toch wel heel heel blij met mijn hanlin v3 die ik kan voorzien van vage russische firmwares. Heerlijk om ermee te prullen :P

Veel leuker dan die sony van mijn vrouw waar je niks mee kan doen.
http://code.google.com/p/prs-plus/
http://ebookapplications.com/downloads/

Is niet helemaal waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Hoe zijn de ervaringen met de iRiver HD? Zijn de letters echt scherper? Is het schermpje net zo wit als een Kindle/Sony? Kan je een PDF A4-tje op het scherm zetten en is het dan nog leesbaar? Met of zonder loep ;) ?

Als ik op een 5" 800x600 ereader een PDF A4 pagina bekijk vallen de details weg door die 800x600. Is dat bij de iRiver beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
carlob schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:40:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd: geen succes. Ook nog op zoek gegaan naar alternatieve internetshops maar die heb ik niet gevonden. De Nook kan natuurlijk wel via www.easereader.nl worden besteld.

Als iemand een manier weet om aan de Kobo Touch te komen, zou ik dat ook graag willen weten!
Bij borders.com kun je alleen bestellen met een US creditcard, vertelden ze mij bij de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:15
Boomster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:10:
ik wil overgaan tot de aanschaf van een kindle. Ik kan nog niet direct een goede afweging maken tussen de kindle dx en de kindle 3.
ik weet dat de dx een groter scherm heeft, maar: is dit een voordeel m.b.t. "gewone boeken"lezen?
Is het mogelijk om ingescande strips te lezen op de kindle 3 ivm scherm grootte of wordt je helemaal gek van het scrollen?
heeft iemand hier ervaring met de kindle dx? Hoe bevalt hij?
Enkel 'echte' ervaring met 'n Kindle 3 hier, al heb ik een tijd geleden wel bij de BestBuy met een DX staan spelen. Met 'gewone' boeken (dwz. in tekstformaat) denk ik niet dat de extra schermgrootte heel veel toevoegt, hooguit een aantal pageturns, ten koste van 'n kleinere form factor.

Voor ingescande strips, waarvan ik aanneem dat ze groter zijn dan de 800x600 resolutie van de Kindle, zou ik wel zeker een reader met groter scherm overwegen; Ik bekijk zelf zo nu en dan wat pdfjes met studieboeken (in A4formaat dus) en ik moet zeggen dat ik niet onwijs gecharmeerd ben van het scrollen. Je kunt de Kindle wel in 'landscape' gebruiken waardoor je met wat mazzel enkel in de hoogte van de bladzijde 1x hoeft te scrollen, op die manier is het redelijk te doen maar is bijvoorbeeld geen optie met sommige paginas waarop het lettertype dan gewoon te klein is. Hiervoor lijkt de DX mij dan ook een stuk beter geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mensen die nog een iRiver Story HD willen bemachtigen, de kijkshop heeft volgens mij nog een vrij redelijke voorraad. Kreeg gisteren reactie op een mailtje welke ik vorige week had verstuurd (met een ander account dan waarmee ik al besteld had) met de mededeling dat er nog genoeg voorraad was.

Dus de mensen die bij e-readerweb en bol tevergeefs zitten te wachten op hun pakketje hebben een goede kans dat bij een bestelling bij kijkshop ze wel snel hun apparaat binnen hebben.

Ik mag mijn pakketje vanmiddag bij het postkantoor halen :P Vrijdag stond de postbode al aan de deur (maar was niet thuis), maar kon helaas de volgende bezorging niet aanpassen (overdag is er vaak niemand thuis) dus stond gisteren de postbode wederom voor een gesloten deur. Nou ja dan maar naar het postkantoor :P

Overigens was ik afgelopen weekend aan het kijken hoe groot 6" was, maar dat viel me tegen. De meeste boeken/boekjes die in mijn kast staan zijn groter. Had overigens zelf het gevoel dat hij groter was (had al wat readers gezien), maar met een liniaal erbij schrok ik toch wel hoe klein 6" is. Heeft niemand er last van dat hij het gevoel heeft vaak de pagina om te moeten slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:46:
[...]
Overigens was ik afgelopen weekend aan het kijken hoe groot 6" was, maar dat viel me tegen. De meeste boeken/boekjes die in mijn kast staan zijn groter. Had overigens zelf het gevoel dat hij groter was (had al wat readers gezien), maar met een liniaal erbij schrok ik toch wel hoe klein 6" is. Heeft niemand er last van dat hij het gevoel heeft vaak de pagina om te moeten slaan?
Als je in een gewoon boek zit te lezen, valt dat wel mee hoor. Dan zit je toch in het verhaal en merk je niets van omslaan.
Maar als je vrij veel informatie op een pagina moet proppen (PDF bijvoorbeeld, of een technische tekening), dan is 6" wel heel klein.
Zolang de tekst gewoon lekker doorloopt en je geen opvallend korte regels krijgt valt het reuze mee. Dan zou je waarschijnlijk ook nog wel met een kleiner scherm toe kunnen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TD-er schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:53:
[...]

Als je in een gewoon boek zit te lezen, valt dat wel mee hoor. Dan zit je toch in het verhaal en merk je niets van omslaan.
Maar als je vrij veel informatie op een pagina moet proppen (PDF bijvoorbeeld, of een technische tekening), dan is 6" wel heel klein.
Zolang de tekst gewoon lekker doorloopt en je geen opvallend korte regels krijgt valt het reuze mee. Dan zou je waarschijnlijk ook nog wel met een kleiner scherm toe kunnen.
Mmm, ben erg benieuwd, heb de iRiver nog niet in mijn handen gehad, maar wel bij diverse boekhandels een aantal andere readers. Staat me niet echt bij dat het zo klein is, maar goed kan ook vertekenen natuurlijk. Ook foto's/filmpjes die ik gezien heb lijkt hij groter (t.o.v. de hand van de persoon die hem vasthoudt), geldt ook voor de Kindle.

De hoop op PDF's heb ik al enigszins opgegeven (misschien landscape), als het bevalt koop ik wel de opvolger van de Kindle DX :D (vind nu alleen 350$ een beetje duur).

Overigens viel me afgelopen week op dat een aantal voorbeeld epubs die ik gedownload had niet echt mooi opgemaakt zijn, dat was gewoon een lange brij met tekst zonder al te veel opmaak (had een epub gepakt van Lost Symbol waar ik het originele boek van heb) in Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 21:36

scorpionv

This space for rent

Ik heb de knoop door gehakt en een Kindle 3 met 3G en Wifi besteld bij Amazon.com. Verzending is tot nu toe extreem snel, gistermiddag rond 5 uur besteld, en volgens de UPS ligt hij nu al bij de douane in Rotterdam 8)7

Waarom de Kindle 3? Ik heb al met een Kindle 3 van een kennis gespeeld, en de ervaring was goed. Verder is het technisch nog steeds een koploper (okay, alleen geen 'HD'), en de gratis 3G voegt voor mij ook wel wat toe. Op vakantie in the middle of nowhere even een boek downloaden, of het weerbericht checken :P

O ja, EPUB ondersteuning boeit me niet, ik kan ook gewoon Kindle formaat kopen, of converteren met Calibre :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Heeft niemand er last van dat hij het gevoel heeft vaak de pagina om te moeten slaan?
Nee, niet echt ... (heb ook een 6 inch, Icarus GO). Hangt ook af van welke letter-grootte je gebruikt, als het donker wordt en ik zet de letters wat groter dan krijg ik dat gevoel wel.
Maar je zult gegarandeerd meer omslaan dan met een boek, je hebt namelijk maar 1 pagina tegelijk voor je ipv 2.
Moet nog steeds wennen aan de lees 'beleving' ; zit regelmatig met m'n vinger rechtsboven om om te slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:25:
Is er hier iemand die succesvol een Kobo Touch of Nook heeft kunnen bestellen via Borders.com (of een andere US shop) ?
Wij hadden het ook al geprobeerd met zowel een Nederlandse als een Britse creditcard. Geen success. Dat ze blijkbaar alleen Amerikaanse kaarten accepteren vind ik wel een beetje jammer..

Ik had een mailtje naar easereader gestuurd, binnen anderhalf uur reactie (netjes!). Ze zeggen dat Kobo heeft aangegeven nog ongeveer een maand nodig te hebben, en dan wordt 'ie bij easereader ook beschikbaar.

We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Laatst online: 22-09 19:03
kellhus schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:25:
Is er hier iemand die succesvol een Kobo Touch of Nook heeft kunnen bestellen via Borders.com (of een andere US shop) ? Ze noemen Nederland als een optie qua landen waar ze naar verzenden, maar het lijkt erop alsof ze geen NL creditcards accepteren?

Ik heb zelfs nog een half uur met hun customer service aan de lijn gezeten, maar uiteindelijk geven ze aan dat ze mijn CC niet kunnen valideren o.i.d.

Ik kan verder geen webshops vinden die één van deze e-readers naar NL kan verzenden, maar wellicht dat iemand hier succes heeft gehad?
De Nook wordt niet in Nederland geleverd vanwege auteursrechten, beweert B&N. De Kobo wordt nog steeds niet geleverd ondanks dat ze er wel een aantal voor vaderdag zouden kunnen leveren met spoed.

Uiteindelijk heb ik mijn Nook bij easereader.nl bestelt, 199,- met lampje, 2gb kaart, en verloopstukje, en vooral: garantie in NL erbij! Hij is net een paar dagen binnen, wat een supermooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:46:
Mensen die nog een iRiver Story HD willen bemachtigen, de kijkshop heeft volgens mij nog een vrij redelijke voorraad. Kreeg gisteren reactie op een mailtje welke ik vorige week had verstuurd (met een ander account dan waarmee ik al besteld had) met de mededeling dat er nog genoeg voorraad was.

Dus de mensen die bij e-readerweb en bol tevergeefs zitten te wachten op hun pakketje hebben een goede kans dat bij een bestelling bij kijkshop ze wel snel hun apparaat binnen hebben.

Ik mag mijn pakketje vanmiddag bij het postkantoor halen :P Vrijdag stond de postbode al aan de deur (maar was niet thuis), maar kon helaas de volgende bezorging niet aanpassen (overdag is er vaak niemand thuis) dus stond gisteren de postbode wederom voor een gesloten deur. Nou ja dan maar naar het postkantoor :P

Kijkshop is idd een aanrader! Ik had vorige week bij Dixons de Iriver besteld. Toen hadden ze hem nog op voorraad. Ik kreeg de melding dat ik hem vandaag binnen zou krijgen (waarschijnlijk omdat ik er gratis een paar e-books bij kreeg) Ik belde ze vandaag op, en kreeg te horen dat ze niet weten wanneer er weer een voorraad binnenkomt. Dat is voor mij een dealbreaker, zeker omdat er op de site stond dat ze nog voorradig waren op het moment dat ik bestelde. Toen maar gelijk mijn bestelling geannuleerd.
Daarna ben ik meteen naar de kijkshop gegaan en daar hadden ze nog gelukkig een ereader!

TL;DR Na bijna een week wachten bij Dixons nog steeds niets ontvangen en vervolgens maar bestelling geannuleerd, daarna meteen naar de kijkshop en binnen een half uur had ik deze mooie e-reader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

avec_style schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:30:
[...]
TL;DR Na bijna een week wachten bij Dixons nog steeds niets ontvangen en vervolgens maar bestelling geannuleerd, daarna meteen naar de kijkshop en binnen een half uur had ik deze mooie e-reader!
Ze hebben hem ook al in de winkels? Dat zou wel mooi zijn :) Stel dat de internet voorraad opraakt kun je altijd nog een "echte" winkel bezoeken :P

Kijkshop is volgens mij de enige leverancier die de boel niet loopt te belazeren qua levertijd of voortrekken van duurdere pre-orders. Toen ik las dat bol uitleverde aan mensen die na mij besteld hadden heb ik ook direct mijn order eruit gegooid, normaal best tevreden over bol, maar de gebrekkige communicatie en dit geintje zorgde direct voor een zeer negatieve ervaring met bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Laatst online: 15:36
Ik zit te twijfelen tussen de Kindle 3, Sweex MM300 en de iRiver.

De Kindle was een no brainer als hij epub ondersteunde. De sweex is erg gunstig geprijsd, maar weinig materiaal over te vinden online, en de iRiver nog niet zo lang op de markt, dus ook weinig reviews.

Argh.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
avec_style schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:30:
[...]

Kijkshop is idd een aanrader! Ik had vorige week bij Dixons de Iriver besteld. Toen hadden ze hem nog op voorraad. Ik kreeg de melding dat ik hem vandaag binnen zou krijgen (waarschijnlijk omdat ik er gratis een paar e-books bij kreeg) Ik belde ze vandaag op, en kreeg te horen dat ze niet weten wanneer er weer een voorraad binnenkomt. Dat is voor mij een dealbreaker, zeker omdat er op de site stond dat ze nog voorradig waren op het moment dat ik bestelde. Toen maar gelijk mijn bestelling geannuleerd.
Daarna ben ik meteen naar de kijkshop gegaan en daar hadden ze nog gelukkig een ereader!

Ik ben net ook bij kijkshop geweest en heb de story HD meegenomen :)

Iemand interesse in foto's van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RinuX schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:16:
[...]

Ik ben net ook bij kijkshop geweest en heb de story HD meegenomen :)

Hoe het eruitziet weet men inmiddels wel :) Ervaringen is denk ik iets waar meer behoefte aan is :)
Hoewel extra foto's altijd welkom zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
XBOXCenturion schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:56:
Ik zit te twijfelen tussen de Kindle 3, Sweex MM300 en de iRiver.

De Kindle was een no brainer als hij epub ondersteunde. De sweex is erg gunstig geprijsd, maar weinig materiaal over te vinden online, en de iRiver nog niet zo lang op de markt, dus ook weinig reviews.

Argh.
Waarom zou je in vredesnaam een Sweex kopen? Toen ie op de markt kwam, als zoveelste Netronix-kloon, was ie al verouderd. Scherm is duidelijk minder dan van de iRiver en Kindle. Die paar reviews die er wel zijn doen vrezen voor lage betrouwbaarheid.
Ik zou zeggen: schrap de Sweex van je shortlist en zet de Bebook Club en Icarus GO ervoor in de plaats. Allebei weliswaar ook geen pearl-scherm, maar wel veel meer mogelijkheden dan de Sweex, en in hetzelfde prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:36:
[...]

Hoe het eruitziet weet men inmiddels wel :) Ervaringen is denk ik iets waar meer behoefte aan is :)
Hoewel extra foto's altijd welkom zijn hoor.
Echte ervaringen moet ik nog opdoen, de eerste dingen die mij opvallen:

Hij is lekker licht maar plastic en vooral het toetsenbord voelt goedkoop aan, zoals van die goedkopere mobieltjes. Verder gaat het pagina wisselen best snel. In de firmware 1.00 zitten weinig overbodige features, het apparaat is volgens mij echt puur gemaakt om boeken op te lezen.

Het contrast en scherpte van het scherm zijn erg goed.

[ Voor 4% gewijzigd door RinuX op 28-06-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de story hd is 60 euro meer dan de sweex en dan heb je echt een wereld van verschil. Ik zou niet eens meer voor een bebook club gaan vandaag de dag. Bebook club was trouwens 100 euro, maar is opeens weer duurder bij dixons?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
RinuX schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:16:
[...]
Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
De postbode heeft mijn iRiver Story HD geleverd en ik ben er direct mee aan de slag gegaan. Ik zal kort mijn eerste indrukken beschrijven. De enige andere eReader die ik ken is een Sony PRS-350, die mijn ouders hebben.

Het apparaat van buiten
Ik vind het apparaat echt mooi. Het ziet er degelijk uit, de kleurstelling is origineel en rustig. Ook het toetsenbord oogt en voelt goed aan, het is alleen wat minder praktisch om veel tekst mee in te voeren. Gelukkig is een e-reader daar ook niet voor. Ik vind het in ieder geval wel beter werken dan het touchscreen van de Sony PRS350 met dat pennetje. De navigatieknop is groot en voelt wat losjes aan, maar reageert pas nadat je echt bewust wat ermee doet. Ik weet niet hoe dit na een jaar gebruik zal zijn, maar nu hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken over per ongeluk naar een volgende pagina te bladeren. Iets wat ik met het touchscreen van de PRS350 wel heb meegemaakt.

Ik kan geen oordeel geven over het gewicht, hij zal wel ietsje zwaarder zijn dan de PRS350 omdat hij natuurlijk groter is. Maar alsnog het apparaat is licht genoeg, mijn boterham weegt meer.

Het scherm
Het scherm is, zoals anderen ook al zeiden, heerlijk. Het contrast is goed, de letters zijn scherp en verversingen gaan zo snel dat je ze bijna niet merkt. Ik vind persoonlijk het lezen een stuk prettiger op de iRiver dan op de Sony. Het scherm is groter, dat zal zeker helpen maar ook de lichte rand doet wonderen tov de donkere van de Sony.

De software
Kan ik kort over zijn. Geen software nodig. Sluit USB aan, benader de iRiver als iedere usb-stick en plaats de boeken er op zoals je zelf wilt. Heerlijk.

De firmware
Dit is het enige waar ik toch minder positief over ben. Er zitten bugs in, met name als je na standby/uitschakelen weer verder wilt lezen. De pagina lijkt altijd één vooruit te springen. Voor mij niet zo'n probleem want lees toch een hoofdstuk uit voordat ik stop, maar toch wel vervelend. Ook merkte ik al één keer dat de volgorde van pagina's door de war begon te lopen. Als pagina 10 de eerste pagina van het nieuwe hoofdstuk was (waar ik dus was gebleven) ging het zo: 11 -> 9 -> 10 -> 11 -> 12 -> etc. Ook krijg ik de klok niet op 24-uurs formaat. Het is versie 1.00 en ik hoop dat ze snel dit oplossen en hopelijk wat meer mogelijkheden voor aanpassen van het leesscherm toevoegen.

Dit is alles wat ik nu kan zeggen erover. Ik ben, zelfs met de bugjes, tevreden over het apparaat. Ik heb er vertrouwen in dat er een update voor komt. Het apparaat is nu echter nog niet eens te vinden op de iRiver website dus zal nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
zetmolm schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:53:
[...]

Waarom zou je in vredesnaam een Sweex kopen? Toen ie op de markt kwam, als zoveelste Netronix-kloon, was ie al verouderd. Scherm is duidelijk minder dan van de iRiver en Kindle. Die paar reviews die er wel zijn doen vrezen voor lage betrouwbaarheid.
Ik zou zeggen: schrap de Sweex van je shortlist en zet de Bebook Club en Icarus GO ervoor in de plaats. Allebei weliswaar ook geen pearl-scherm, maar wel veel meer mogelijkheden dan de Sweex, en in hetzelfde prijssegment.
Ik denk dat ik voor de kindle ga, converten is weinig gedoe met calibre.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:09:
De software
Kan ik kort over zijn. Geen software nodig. Sluit USB aan, benader de iRiver als iedere usb-stick en plaats de boeken er op zoals je zelf wilt. Heerlijk.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
XBOXCenturion schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:49:
Ik denk dat ik voor de kindle ga, converten is weinig gedoe met calibre.
Dan zou ik toch graag je overweging horen tussen de kindle en de iriver, aangezien je eerder aangaf hiertussen te willen kiezen. Het is niet zo heel nuttig om alleen maar te zeggen dat je voor de kindle gaat. (waar je natuurlijk geheel vrij in bent)
Het scherm
Het scherm is, zoals anderen ook al zeiden, heerlijk. Het contrast is goed, de letters zijn scherp en verversingen gaan zo snel dat je ze bijna niet merkt.
Ik ben zelf ook zeer tevreden over het scherm, kwaliteit waarin hij pdfs kan weergeven is zeer goed. Het probleem is eerder dat ik de letters te klein vindt dan dat ik het niet kan lezen. :)
Ook merkte ik al één keer dat de volgorde van pagina's door de war begon te lopen. Als pagina 10 de eerste pagina van het nieuwe hoofdstuk was (waar ik dus was gebleven) ging het zo: 11 -> 9 -> 10 -> 11 -> 12 -> etc.
Heb het probleem nog niet gehad dat de volgorde van de paginas verkeerd is. Misschien dat je dit ergens bij iriver kan melden? http://www.iriver.com/company/contact.asp

Ik heb zelf een keer een pdf gehad waar ik niet meer naar de eerste pagina kon, ik kon dit oplossen door de move page optie te gebruiken en dan gewoon naar pagina 1 te gaan. Moet dit zelf ook nog melden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 17:15
Is dat niet gewoon standaard voor ereaders? Ik heb nog geen reviews gezien van 'n apparaat waarbij je wel per se drivers nodig had namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Joost344 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:04:
[...]

Dan zou ik toch graag je overweging horen tussen de kindle en de iriver, aangezien je eerder aangaf hiertussen te willen kiezen. Het is niet zo heel nuttig om alleen maar te zeggen dat je voor de kindle gaat. (waar je natuurlijk geheel vrij in bent)

[...]

Ik ben zelf ook zeer tevreden over het scherm, kwaliteit waarin hij pdfs kan weergeven is zeer goed. Het probleem is eerder dat ik de letters te klein vindt dan dat ik het niet kan lezen. :)

[...]

Heb het probleem nog niet gehad dat de volgorde van de paginas verkeerd is. Misschien dat je dit ergens bij iriver kan melden? http://www.iriver.com/company/contact.asp

Ik heb zelf een keer een pdf gehad waar ik niet meer naar de eerste pagina kon, ik kon dit oplossen door de move page optie te gebruiken en dan gewoon naar pagina 1 te gaan. Moet dit zelf ook nog melden. :+
Prijs, en de langere verkrijgbaarheid waardoor er al meer tijd is geweest om gebreken aan het licht te brengen, wat niet gebeurd is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Laatst online: 03-10 07:03
Zanthr schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:13:
[...]

De Nook wordt niet in Nederland geleverd vanwege auteursrechten, beweert B&N. De Kobo wordt nog steeds niet geleverd ondanks dat ze er wel een aantal voor vaderdag zouden kunnen leveren met spoed.

Uiteindelijk heb ik mijn Nook bij easereader.nl bestelt, 199,- met lampje, 2gb kaart, en verloopstukje, en vooral: garantie in NL erbij! Hij is net een paar dagen binnen, wat een supermooi ding!
Het is me inmiddels duidelijk ja, bedankt.

Wellicht gaat het dan toch de Nook worden via Easereader, heb je nog wat uitgebreidere ervaringen wat betreft het gebruik?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:21:
[...]

de story hd is 60 euro meer dan de sweex en dan heb je echt een wereld van verschil. Ik zou niet eens meer voor een bebook club gaan vandaag de dag. Bebook club was trouwens 100 euro, maar is opeens weer duurder bij dixons?
Tussen de Story HD en de BeBook Club zijn er zelfs twee werelden van verschil.
1: De schermkwaliteit, in het voordeel van der Story.
2: De firmware-kwaliteit, in het voordeel van de BeBook.

't is maar wat je het belangrijkst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

rud schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:30:
Hoe zijn de ervaringen met de iRiver HD? Zijn de letters echt scherper? Is het schermpje net zo wit als een Kindle/Sony? Kan je een PDF A4-tje op het scherm zetten en is het dan nog leesbaar? Met of zonder loep ;) ?

Als ik op een 5" 800x600 ereader een PDF A4 pagina bekijk vallen de details weg door die 800x600. Is dat bij de iRiver beter?
Kan iemand met een iRiver mijn PDF vragen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Omdat ik zelf ook wel plaatjes kan waarderen in een (mogelijke) keuze heb ik maar wat plaatjes gemaakt.
Tevens is het dan wat beter vergelijken tussen de vele merken. Ik wil absoluut geen discussie van "welles/nietes" en "de mijne is beter dan de jouwe" ontlokken, dus niet doen graag ;)
Mijn vrouw heb ik in ieder geval bijna niet meer gezien of gehoord, sinds de iRiver binnen is ;w :+

Zitten idd nog een paar kleine bugjes in de software, hopelijk is dat snel verdwenen middels een update.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/4904/img3016ew.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/1854/img3017z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/4098/img3019k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/9582/img3020mj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Laatst online: 22-09 19:03
kellhus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:52:
[...]

Het is me inmiddels duidelijk ja, bedankt.

Wellicht gaat het dan toch de Nook worden via Easereader, heb je nog wat uitgebreidere ervaringen wat betreft het gebruik?

Dank.
Ga ik spoedig doen kellhus, het vervelende is dat mijn vrouw hem pas met mijn verjaardag wil geven... Dus ze heeft hem weer ingepakt. Ik hoop hem voor zondag nog te kunnen reviewen! Mijn korte ervaringen: Het touchscreen werkt helemaal top, heel intuïtief. Het scherm is erg mooi. Het omslaan van bladzijden gaat vlot. Het onscreen toetsenbord werkt ook prima. En hij houdt erg lekker vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Net een beetje zitten spelen met mijn Story HD, vallen me al direct 2 vrij irritante dingen op:
1. Ik heb een aantal webcomics (Sinfest) die ik als gif heb opgeslagen. Het apparaat geeft aan dit format niet te begrijpen, maar kan ze toch tonen. Echter toont hij ze opgerekt in 2 delen (plaatjes zijn niet zo heel groot, maar hij stretcht ze behoorlijk en verdeelt ze over 2 pagina's. Daarnaast kun je niet kantelen als je een plaatje bekijkt.
2. Als ik terugkom vanuit een epub hangt hij enkele minuten, dat kan misschien ook omdat hij voor die webcomic 2000+ images in een folder heeft staan (en hij de DB moet laden)
3. Als ik hem uitzet en daarna aanzet gaat hij de DB updaten, door de 2000+ plaatjes kan dat soms even duren.

Hebben jullie hem op DB of filesystem staan? Mijn library is nu een zooi, dus moet ik even ordenen in submapjes ofzo.

Verder werkt het wel lekker, beetje zitten spelen met wat A4 PDF's en dat ziet er goed uit, pas als er 2 of meer kolommen zijn wordt het lastig lezen. Nog even wat verder spelen. Die bug met de gif plaatje ga ik misschien nog submitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

A small review of the iRiver Story HD
http://www.techbrief.co.i...w-of-the-iriver-story-hd/

YouTube iRiver Story HD ( unter Anderem Manga/Comic Darstellung)
YouTube: ‪iRiver Story HD ( unter Anderem Manga/Comic Darstellung)‬‏

[ Voor 22% gewijzigd door rud op 29-06-2011 10:50 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.