Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Ik ga zoals vele voor mij de kindle 3 bestellen, ik wil er graag een hoesje bij halen (aangezien ik hem mee op reis neem naar zuid-amerika). Ik zit nog alleen met bedenkingen over het hoesje met led-lampje.
- Dit lijkt me toch niet echt fijn voor je ogen (led-licht)
- Ik hoor verhalen dat het je batterij leeg zuipt (of is dit nu al opgelost?)
- Hij wordt er veel zwaarder op (is dit ook bij het hoesje zonder led lampje??)

Ik ga hem bestellen bij amazon.com US.

Slim of niet slim om er een hoesje met led bij te nemen? Of toch maar gewoon het hoesje zonder? (of zelfs die van ebay, een paar posten terug in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01
Die zelfde hoes zonder LED is volgens mij niet eens meer te koop bij Amazon.
De Kindle wordt ongeveer 2x zo zwaar door die hoes, maar hij geeft wel veel stevigheid.

Maar 60 $ is wel achterlijk duur voor een hoes. Zeker als je nagaat dat de Kindle zelf 139 $ kost.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dumbledore schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:28:
Ik ga zoals vele voor mij de kindle 3 bestellen, ik wil er graag een hoesje bij halen (aangezien ik hem mee op reis neem naar zuid-amerika). Ik zit nog alleen met bedenkingen over het hoesje met led-lampje.
Ik heb zelf de verlichte hoes. Van het LED licht heb je niet zoveel last want het schijnt van je af, je kijkt niet tegen de lampjes in als je hem recht voor je houdt. Best slim gedaan. Het licht is alleen niet zo geweldig verspreid, de bovenkant is veel lichter dan de onderkant. Maar in het donker is het een verschil tussen wel lezen of niet.

Batterijzuipen: Ik heb hem nog niet lang gebruikt maar het valt me mee. Lang genoeg voor een avond lezen volgens mij. Daarna doe je hem gewoon weer aan de lader. Natuurlijk gaat hij veel langer mee als je het lampje niet gebruikt maar je hebt met de verlichte hoes in elk geval die optie.

Veel zwaarder: De verlichte hoes is iets meer dan 50 gram zwaarder dan de onverlichte, en je moet er toch een hoes omheen hebben als je hem in je tas doet.
TD-er schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:31:
Die zelfde hoes zonder LED is volgens mij niet eens meer te koop bij Amazon.
Hij is even uit de handel gehaald vanwege problemen maar nu is hij aangepast en nu verkopen ze hem gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:49:
[...]

We gaan het gewoon mooi vinden. Is overigens een psychologische term voor, ben hem even kwijt, maar er is een psychologische "afwijking" waardoor we onze eigen beslissingen en eigen aankopen goed vinden en goed praten. Dit geldt overigens ook voor kinderen, we vinden onze eigen kinderen altijd de mooiste. :P
OT: Zelfs met mokken, er is een keer een experiment geweest waarin mensen even een mok mochten vasthouden met een kleine beschadiging, vervolgens moesten ze kiezen tussen die mok en een nieuwe onbeschadigde. Het meerendeel van de mensen koos de mok die ze zelf al hadden aangeraakt.

On Topic: Een hoes is misschien duur, maar een niet goed zittende hoes vind ik dan ook een constante irritatiebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Nick39 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:58:
Weer lees je niet goed, in de laatste berichten is al aangegeven dat de Sony 650 weer volop verkrijgbaar is. (met wat meer moeite online,maar de Dixons winkel had ze,de BCC en zelfs bij de mediamarkt lagen er nog een zooi.
Weet je toevallig of dit nog steeds het geval is? Online is het ding nergens leverbaar, maar als ik 'm ergens gewoon even kan kopen dan doe ik dat dan wel :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wel grappig. In mijn omgeving zijn steeds meer mensen die ook een e-reader kopen nadat ze mij er over hebben gehoord. Als ik dan vraag welke ze hebben, is tot nu toe (steekproef van 4 mensen) steeds het antwoord: 'ja, zo een waar je mee kan internetten en angry birds op kan spelen, maar dat is dan wel heel traag'....

Hebben al die flippies zo'n Archos eReader gekocht zonder zich in te lezen in wat het nou precies is ('want die was zo goedkoop). Als ik ze dan laat vergelijken met de mijne schrikken ze toch wel dat die van hun het slechts een paar uur uithoudt en de mijne rustig een maand zonder opladen kan. Ook valt het ze dan ineens op wat een ander beeld een vizplex-scherm geeft ten opzichte van een standaard tft-scherm.

Altijd fijn als mensen 'even' iets aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50

Slim of niet slim om er een hoesje met led bij te nemen? Of toch maar gewoon het hoesje zonder? (of zelfs die van ebay, een paar posten terug in dit topic)
Ik heb hier in China voor een paar euro een nepleren hoes voor m'n Kindle gekocht. Eigenlijk kwalitatief behoorlijk goed! De Kindle wordt er wel een stukje zwaarder van (dat ding weegt uit zichzelf vrijwel niks), maar niet hinderlijk. Wat betreft die verlichting: ik gebruik bij een gewoon boek ook nooit een extra lampje.. Maar als je graag in bed leest als het donker is zonder andere mensen te irriteren met je licht is het misschien wel handig.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57

Ik heb de Kindle 3 plus de onverlichte hoes (uit de UK omdat die destijds niet in Amerika te krijgen was) gekocht. Het is ene hele mooie hoes die je Kindle erg goed beschermd. Hij is heel stevig aan de buitenkant en zacht aan de binnenkant. Het grootste nadeel is inderdaad wel dat de Kindle rustig 2x zo zwaar wordt. Ik moest er even aan wennen, maar het is verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27
EcoR schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:12:
Altijd fijn als mensen 'even' iets aanschaffen...
Heb ji de 650? Of de kindle/ Ik zoek er dus ook 1 voor een lange reis en mijn keuze ligt momenteel tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
maartend schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:10:
[...]

Heb ji de 650? Of de kindle/ Ik zoek er dus ook 1 voor een lange reis en mijn keuze ligt momenteel tussen die 2.
Lees dit topic eens door zou ik zeggen ;) Een stuk hierboven staat een heel lange vergelijking van iemand die zowel de Sony 650 als de Kindle 3 heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 10:30
Ik ga zoals vele voor mij de kindle 3 bestellen, ik wil er graag een hoesje bij halen
Tip: Bij de Hema heb je voor 6 euro een hoesje dat perfect past! Het is een soort etui met rits, binnenkant van zacht materiaal, waar je 'm uithaalt voor het lezen. Dat vind ik toch het fijnste omdat je zo de lichtste leeservaring hebt!

Is er in het Rood, Grijs, Wit, Groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 11:45
Ik twijfel nog tussen de iriver HD en de Kindle. 1 Ereader (PSR505) is te weinig in huis :)

Nu twijfel ik, omdat ik alles in Epub heb. Ik weet dat je met calibre kunt converteren naar Mobi, maar heb je dan ook de exacte layout, of zitten daar nog haken en ogen aan?

Hmm ik zie dat mensen zeggen dat dat altijd goed gaat.....Hoop ik dan maar....

[ Voor 13% gewijzigd door basset op 21-06-2011 12:24 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
wacht ff nog anders de reviews af van de nieuwe Iriver. Dat doe ik ook. Want ik twijfel ook tussen deze 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

basset schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:22:
Nu twijfel ik, omdat ik alles in Epub heb. Ik weet dat je met calibre kunt converteren naar Mobi, maar heb je dan ook de exacte layout, of zitten daar nog haken en ogen aan?

Het is soms anders, maar eerlijk gezegd vind ik het naar Mobi converteren meestal een vooruitgang. Let wel, niet altijd. Maar dat komt omdat sommige mensen van een ePub een enorme puinhoop maken. ze gebruiken nog net geen Comic Sans voor het lettertype en rode en groene knipperende hoofdletters. En dat werkt dus niet op iedere reader even goed. Dit ook omdat de implementaties van ePub niet op iedere reader identiek zijn. Wat de een vlot aan kan, kan de ander weer niet. Dus zie je verschillen in indentatie bij alinea's en verschillen in kantlijnen/marges

Je moet er ook rekening mee houden dat er geen exacte layout is in een eboek. Dat is immers afhankelijk van wat jij op een bepaalt moment kiest voor font grootte en font type. Dus met exact dezelfde file als boek en twee exact dezelfde readers kan het er bij jou toch anders uit zien dan bij mij omdat ik een kleinere letter van een vetter type heb gekozen. Dan passen er meer of minder woorden op een pagina en na 30 pagina's lopen we volkomen asynchroon met elkaar. Jij bent op bladzijde 30 en ik op 29 of zo. En jouw hoofdstuk 15 begint op 543 en de mijne op 456. Ook zal het 'uitlijnen' anders gaan vanwege het verscillende aantla letters op een regel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
avec_style schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:08:
wacht ff nog anders de reviews af van de nieuwe Iriver. Dat doe ik ook. Want ik twijfel ook tussen deze 2
Wil ik ook, maar dan moeten ze wel snel zijn..Over 3 weken ga ik op vakantie :) En dan heeft mijn vrouw de Sony en ik de flair........

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik zie dat de Kobo touch nu ook via borders te bestellen is. Nu wordt het helemaal moeilijk om een nieuwe ereader te kiezen....
Heeft iemand ervaring met het bestellen via Borders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
avec_style schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:46:
Ik zie dat de Kobo touch nu ook via borders te bestellen is. Nu wordt het helemaal moeilijk om een nieuwe ereader te kiezen....
Jammer dat er geen fysieke knoppen om te bladeren op zitten.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
klopt, maar een hele toetsenbord zoals de kindle of de Iriver bevalt mij ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:14
avec_style schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:46:
Ze zouden failliet zijn gegaan. Doorstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ja ik zie het.

http://www.upi.com/Busine...01308601904/?spt=hs&or=bn

jammer dat de kobo niet via andere wegen te bestellen valt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:52
Borders is niet failliet, maar heeft een soort uitstel van betaling aangevraagd in februari. Ze zijn driftig aan het saneren en reorganiseren, en zoeken nu dus een koper. Er blijken serieuze gegadigden te zijn. Dat er in juli een veiling komt betekent dat Borders in ieder geval de komende paar weken blijft draaien, en dat je nu dus redelijk veilig een Kobo Touch bij ze kunt bestellen. Nazorg kan een probleem worden, maar dat heb je sowieso met spullen die je rechtstreeks in Amerika koopt.

Je kunt ook even wachten tot de nieuwe Kobo bij easereader ligt (de oude hadden ze ook). Je betaalt wat meer, maar hebt dan wel Nederlandse garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 20:15
De iRiver Story HD is bij ereaderstore op voorraad!:
http://www.ereaderstore.n...7413/iriver-hd-story.html

[ Voor 8% gewijzigd door Joost344 op 21-06-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mmmm, interessant :)
Heb die site eigenlijk niet echt in de gaten gehouden voor voorraad meldingen, maar ik neem aan dat dit dus nieuw is?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:37:
[...]

Mmmm, interessant :)
Heb die site eigenlijk niet echt in de gaten gehouden voor voorraad meldingen, maar ik neem aan dat dit dus nieuw is?
Idd, vandaag stond hij eerst op 21-6-2011 toen op 1-7-2011 en nu dus op voorraad. De reden dat ik deze site heb zitten volgen was omdat het de enige was die nog een leverdatum had voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik twijfel nog tussen de iriver HD en de Kindle. 1 Ereader (PSR505) is te weinig in huis :)

Ik zit precies in hetzelfde bootje, ik wacht ook even de reviews af van de iRiver. Anders wordt het de Kindle.
Ik heb dan wel het meeste van mijn eBooks in ePub en Mobi.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Raad dat er bij de Dixons nu ineens staat "niet op voorraad" ??!

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon

Ik zou zeggen, probeer gewoon te converteren en gebruik Calibre's ereader om de layout te checken! Volgens mij gaat ePub<-->mobi prima! Pdf is een ander verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:18:
[...]

Raad dat er bij de Dixons nu ineens staat "niet op voorraad" ??!
Inderdaad, maar het kan goed dat ze het over een halfuur veranderen naar een nieuwe "verwacht" datum.
Bol en Wehkamp houden vol dat het enkele weken gaat duren. Zelfs Stebis heeft hem op zijn site nog steeds niet in voorraad staan.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Volgens mij werkt het bij Dixons zo dat als de verwachte leverdatum bereikt is dan geven ze automatisch aan of het op voorraad is. Bij Stebis gevens ze volgens mij nooit voorraad informatie op de site, het is altijd: "Bel voor beschikbaarheid" (kijk maar bij andere producten, zoals de iRiver Story).

Edit: Dixons heeft het idd geupdate.

[ Voor 6% gewijzigd door Joost344 op 22-06-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joost344 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:43:
Edit: Dixons heeft het idd geupdate.
Wordt inmiddels wel een beetje beroerd van de beloftes die gemaakt worden door de verschillende leveranciers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Het griezelige is dat buiten Nederland de Story HD nog vrijwel nergens zelfs maar gepreordered kan worden. Behalve een enkele site in Engeland heb ik tenminste geen enkele webshop gevonden waar ie op staat. Ook de site van iRiver zelf bevat niets dat wijst op beschikbaarheid van dit model. Dat doet vermoeden dat de Nederlandse importeur wellicht wat te optimistisch is geweest in z'n berichten aan leveranciers, en dat het nog wel even kan duren.

In april is de Story HD in Amerika door de FCC-keuring heen gegaan. Dat duidt er dan weer op dat iRiver wel serieus van plan is de reader spoedig op de markt te brengen. Maar misschien is massaproductie van dit nieuwe scherm nog niet zo eenvoudig.

Ach, het kan nog veel erger. Zo 'verkopen' enkele webshops hier in Nederland al meer dan een jaar de Onyx Boox Advanced, die helemaal nooit in de handel is gebracht. Hij staat zelfs in de pricewatch, maar leverbaar is-ie nooit geweest en zal ie ook nooit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
De iRiver staat op een aantal Duitse sites, zoek maar op de ean code: 8809055017498.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

Ik krijg bijna de neiging om em maar bij ereaderstore te gaan halen. Daar is ie immers op voorraad, alleen wel weer €20 duurder als elders.

Keuzes en geduld... O-)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solomon schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:27:
Volgens mij gaat ePub<-->mobi prima! Pdf is een ander verhaal..
Inderdaad. Kost trouwens wel tijd, nu vallen een paar boeken mee, maar als je besluit er een paar honderd over te zetten, dan is je pc wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

pinda powerrr schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:57:
Ik krijg bijna de neiging om em maar bij ereaderstore te gaan halen. Daar is ie immers op voorraad, alleen wel weer €20 duurder als elders.

Keuzes en geduld... O-)
Is hij daar ook echt leverbaar of ook phantomware?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
pinda powerrr schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:57:
Ik krijg bijna de neiging om em maar bij ereaderstore te gaan halen.
Ik wacht al een maand, dus ik kan nog wel een paar dagen langer wachten. Toch heb ik wel een beetje de neiging om het te proberen. Vervelend dat de duurste site hem als eerste heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Joost344 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:59:

Ik wacht al een maand, dus ik kan nog wel een paar dagen langer wachten. Toch heb ik wel een beetje de neiging om het te proberen. Vervelend dat de duurste site hem als eerste heeft.
Idd en omdat de Coolblue hier niet zo ver vandaan is, heb ik ook zoiets van "ff halen". Als het nou een paar euro gescheeld had, was het gisteren al besteld en vandaag gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Iemand eigenlijk al contact met ereaderstore gehad om te vragen of ze hem inderdaad wel op voorraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

.Gertjan. schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:05:
Iemand eigenlijk al contact met ereaderstore gehad om te vragen of ze hem inderdaad wel op voorraad hebben?
Ik heb ze nu een mailtje gestuurd.

edit: Besteld. Ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door x-man op 22-06-2011 12:08 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Joost344 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:59:
[...]

Vervelend dat de duurste site hem als eerste heeft.
Dat is volstrekt normaal in de ICT wereld. Je zag ook veel bedrijven stunten met SSD schijven voor pc's Sommige wel 20-30 euro goedkoper dan andere. Ze hadden hem helaas nooit op voorraad. Gewoon een methode om je naar hun website te lokken en misschien koop je dan wel wat anders.

Die dingen kosten nu eenmaal echt geld. En je kan echt 40% onder de prijs gaan zitten als je hem toch niet op voorraad hebt, je verliest immers niets, je hoeft niet te leveren. En dan moet je daarnaast ook nog eens goed op de verzendkosten letten. De een doet gratis verzenden en een ander vraagt voor een schroefje dat in een envelop op de post gaat 10 Euro verpakkings kosten en 5 Euro verzendkosten terwij er een pstzegel op zit met een waarde van 50 cent of zo.

Ik heb ooit eens een 'speciale' aanbieding van laptop schijven gezoen bij Salland Automatisering. echt 20% goedkoper dan de rest. Ik bestel er 3, krijg ik een week later een mailtje dat ze helaas uitverkocht waren, het was een uitlopend model. Ok, kan gebeuren, ze waren inmiddels ook van de website af. Tot een week later ze er weer stonden. Ik wilde dat testen maar niet onder mijn eigen naam. Een collega van mij bestelde er 3. Tja, 3 dagen later een mailtje: Ze waren helaas uitverkocht..jaja.

Vanaf dat moment ben ik erg wantrouwend tegenover vooral Nederlandse bedrijven die met stuntaanbiedingen komen. Dat hoef je bv in de VS niet te proberen, dan ben je in 3 dagen failliet omdat al je kalnten weglopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 22-06-2011 11:35 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

x-man schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:07:
[...]

Ik heb ze nu een mailtje gestuurd.
En ik heb ze even gebeld :)

Ze hebben ze gisteren binnen gekregen en voldoende op voorraad. Om een of andere reden kon de medewerker me geen aantallen opgeven (niet eens >5 of > 10 enz.)

Vandaag bestellen is morgen in huis. Ik twijfel zelf, maar mijn vrouw mag beslissen (haar geld = haar ereader)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ortep schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:33:
[...]

Dat is volstrekt normaal in de ICT wereld. Je zag ook veel bedrijven stunten met SSD schijven voor pc's Sommige wel 20-30 euro goedkoper dan andere. Ze hadden hem helaas nooit op voorraad. Gewoon een methode om je naar hun website te lokken en misschien koop je dan wel wat anders.
Niet alleen in de ICT. Een zaak als MediaMarkt hanteert het zelfde principe. Een goedkoop apparaat in de folder, deze hebben ze vaak maar beperkt (of niet) in het magazijn. Vervolgens proberen ze je alsnog om te lullen, veel bezoekers wonen niet in de buurt en moeten dus reizen, om te zorgen dat je niet met lege handen vertrekt. Lukt dat niet proberen ze het aangeboden apparaat de grond in te boren om je alsnog een duurder ding aan te smeren.

Ik geloof echter niet dat Bol.com dit (nu) doet. Bol heeft de prijs verhoogd (+/- een tientje duurder) en ligt daarbij op een redelijk niveau met de andere zaken. Overigens wijst Bol, in tegen stelling tot Wehkamp, je niet op alternatieve producten, dus ik vraag me af of het bij bol nu ook zo gaat als je beweert (het zou goed kunnen hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Of het zit zo Bol.com krijgt het direct geleverd van iRiver en eReaderStore krijgt het geleverd van Stebis. De levering voor Bol.com zit nog in een container richting Nederland en kan hem daarom nog niet verkopen. Daarom is het misschien duurder bij eReaderStore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joost344 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:47:
Of het zit zo Bol.com krijgt het direct geleverd van iRiver en eReaderStore krijgt het geleverd van Stebis. De levering voor Bol.com zit nog in een container richting Nederland en kan hem daarom nog niet verkopen. Daarom is het misschien duurder bij eReaderStore.
Mmm, stebis beweert de distributeur/importeur te zijn, maar het lijkt mij dat zij ook aan bol leveren. Veel bedrijven hanteren maar 1 distributeur per land. Maar ik vraag me af of de claim van stebis ook echt klopt.

Overigens is een container vol met die dingen toch wel erg veel hoor :P Overigens zie ik als ik zoek op het serienummer, andere shops (in bv Duitsland) levertijden voor Juli hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik kan maar weinig informatie over het ding vinden, om de vergelijking met de Kindle te maken. Wat voor soort web browser zit erin, is die net zo goed? Doet hij automatisch pdf reflow & cropping? Heeft hij een directory file struktuur? Het lijkt wel of hij in NL het eerst gelauncht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik ga hem in ieder geval niet bestellen bij ereaderstore.nl
Vrouw kan wachten heeft ze gezegd en zeker voor 20 euro.

Daar heb je dan toch weer ene hoesje voor.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Wortelstok schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:09:
Ik kan maar weinig informatie over het ding vinden, om de vergelijking met de Kindle te maken. Wat voor soort web browser zit erin, is die net zo goed? Doet hij automatisch pdf reflow & cropping? Heeft hij een directory file struktuur? Het lijkt wel of hij in NL het eerst gelauncht wordt.
Klopt. De informatie die er is gaat vooral over dat mooie scherm en maar heel weinig over de functionaliteit. Afwachten dus wat de eerste gebruikers gaan melden hierover. Ik ben heel benieuwd.

Als ereaderstore 'm echt nu kan leveren (maar zien is geloven), lijkt Nederland inderdaad de primeur te hebben. Dat is dan wel weer leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
zetmolm schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:09:
[...]

Klopt. De informatie die er is gaat vooral over dat mooie scherm en maar heel weinig over de functionaliteit. Afwachten dus wat de eerste gebruikers gaan melden hierover. Ik ben heel benieuwd.

Als ereaderstore 'm echt nu kan leveren (maar zien is geloven), lijkt Nederland inderdaad de primeur te hebben. Dat is dan wel weer leuk!
Kan het me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd, zij moeten toch ook ergens hun spullen vandaan halen? Ben overigens erg benieuwd naar gebruikerservaringen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 22-06-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Cyleo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:06:
[...]

Kan het me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd, zij moeten toch ook ergens hun spullen vandaan halen? Ben overigens erg benieuwd naar gebruikerservaringen ;)
Ze hebben gereageerd op mijn mailtje:
Beste Dhr. xman,

Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer:

Deze is inderdaad uit voorraad leverbaar: http://www.ereaderstore.n...7413/iriver-hd-story.html

Bestellen bij onze shop is eenvoudig en gaat zeer snel. Op werkdagen voor 22.00 uur besteld met iDeal of creditcard, morgen in huis mét gratis verzending. Vooruitbetalen is ook mogelijk. In dat geval verzenden we uw bestelling zodra de betaling bij ons binnen is. Houdt u hierbij dan rekening mee met 2 tot 3 dagen.

Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Lekker vaag, niets meer dan een "We hebben hem" dus.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:20:
Lekker vaag, niets meer dan een "We hebben hem" dus.
als ik dat soort mailtjes krijg dan weet ik genoeg: niet bestellen. Ik haat echt dat soort reacties. Hoe moeilijk is het nu om zelf een regel of twee te typen zonder al die onzin...

mail dan gewoon dat hij er is en vraag of ze hem moeten reserveren of weet ik veel wat, maar dit... maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:24:
[...]

als ik dat soort mailtjes krijg dan weet ik genoeg: niet bestellen. Ik haat echt dat soort reacties. Hoe moeilijk is het nu om zelf een regel of twee te typen zonder al die onzin...

mail dan gewoon dat hij er is en vraag of ze hem moeten reserveren of weet ik veel wat, maar dit... maar dat zal wel aan mij liggen.
Idd,

Wat ik al eerder aangaf hier is dat er zelfs ook telefonisch werd verteld van "hij is op voorraad. Dus ik vroeg naar de aantallen (1 / 2 / 5 / 10 ??) maar dat mochten ze niet geven (lekker vaag) :?
Waar je bij andere shops zo kunt zien wat de real time voorraad is deden ze hier lekker vaag.

Ja als ik 1 reader heb liggen kan ik ook zeggen dat je hem op voorraad hebt om vervolgens na tig bestellingen de rest -1 in backorder te zetten voor veel €€ ...
(Vooruit)betalen ammehoela eerst zien dan geloven.

Ik wacht wel de berichten hier af van mensen die hem via hun hebben gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 22-06-2011 16:33 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Idd,

Wat ik al eerder aangaf hier is dat er zelfs ook telefonisch werd verteld van "hij is op voorraad. Dus ik vroeg naar de aantallen (1 / 2 / 5 / 10 ??) maar dat mochten ze niet geven (lekker vaag) :?
Waar je bij andere shops zo kunt zien wat de real time voorraad is deden ze hier lekker vaag.

Ja als ik 1 reader heb liggen kan ik ook zeggen dat je hem op voorraad hebt om vervolgens na tig bestellingen de rest -1 in backorder te zetten voor veel €€ ...

Nouja we zullen wel zien dan. Ik laat het wel weten wanneer het apparaat morgen binnen is gekomen.

Edit: Ik heb hem via de ereaderstore besteld.

Edit2: Heb dit net binnen gehad via mail:

INPAKBEVESTIGING Order nr
----------------------------------------------------------------

Geachte heer xman

Uw bestelling is zojuist ingepakt. Vanavond rond 22:30 uur wordt uw bestelling verzonden en ontvangt u een verzendbevestiging.

Edit 3: En blijkbaar is ie nu ook verzonden:

VERZENDBEVESTIGING Order nr
----------------------------------------------------------------

Geachte heer xman,

Uw bestelling bij eReaderstore.nl met ordernummer .. is vandaag verzonden naar het volgende adres:

[ Voor 28% gewijzigd door x-man op 22-06-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
x-man schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:36:
[...]

Nouja we zullen wel zien dan. Ik laat het wel weten wanneer het apparaat morgen binnen is gekomen.
Heb jij hem via de ereaderstore besteld dan? (of uit een andere webshop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
In een moment van zwakte heb ik hem besloten te bestellen bij eReaderstore, we zullen morgen zien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sc0rPi0N schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Idd,

Het is altijd betrekkelijk eenvoudig om een orde te annuleren. Mocht die niet op voorraad zijn nadat je hem bestelt hebt kun je dat altijd doen. Consumenten staan zeker met internetbestellingen redelijk sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ik neig toch naar de kindle. Stuk goedkoper(125 euro bij Amazon.co.uk) en de resolutie boeit me eigenlijk niet.

Jammer dat die Nook en Kobo touch geen fysieke knoppen hebben voor omslaan.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:54
Even wachten tot xman hem heeft dan, Misschien verplaats ik mijn bestelling dan ook.
Op de site alweer tijdelijk uit voorraad. Mja, Wacht wel op bol. Prijsverschil staat mij ook meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
basset schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:49:
Ik neig toch naar de kindle. Stuk goedkoper(125 euro bij Amazon.co.uk) en de resolutie boeit me eigenlijk niet.

Jammer dat die Nook en Kobo touch geen fysieke knoppen hebben voor omslaan.
De Nook heeft deze wel! Vier knoppen in totaal aan weerszijden van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Zanthr schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:05:
[...]

De Nook heeft deze wel! Vier knoppen in totaal aan weerszijden van het scherm.
I stand corrected! Wordt nu wel interessant!

[ Voor 10% gewijzigd door basset op 22-06-2011 23:20 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Torched schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:01:
Even wachten tot xman hem heeft dan, Misschien verplaats ik mijn bestelling dan ook.
Op de site alweer tijdelijk uit voorraad. Mja, Wacht wel op bol. Prijsverschil staat mij ook meer aan :P
Ga je toch twijfelen hoor, al er hier twee hem bestellen en het apparaat is na een halve dag al uitverkocht ?!
Hoe groot had de voorraad dan wel niet geweest?

[edit @ 1:27]
HA !

Dixons heeft hem nu ook op voorraad voor 160 euro. Had al een preorder open staan dus mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 23-06-2011 01:27 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:36
Afgelopen week rondgekeken voor 'n leuke hoes voor m'n Kindle terwijl ik in de VS zat, ik moet zeggen dat het aanbod me vies tegenvalt. Ik hoopte eigenlijk 'n leuke silicone cover tegen te komen bij de Target, RadioShack of BestBuy maar die lijken volledig afwezig, ook op de site van Amazon.
Overigens waren de hoesjes bij de BestBuy op meerdere dagen vrijwel volledig uitverkocht, op de standaard (prijzige) met/zonder-licht hoezen van Amazon zelf en een aantal leren boek-achtige covers na. Wat dat betreft heeft Barnes & Noble een redelijk voordeel met hun eigen winkels en flinke rekken vol met hoesjes op zoveel plekken in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sc0rPi0N schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 00:54:
[...]

Ga je toch twijfelen hoor, al er hier twee hem bestellen en het apparaat is na een halve dag al uitverkocht ?!
Hoe groot had de voorraad dan wel niet geweest?

[edit @ 1:27]
HA !

Dixons heeft hem nu ook op voorraad voor 160 euro. Had al een preorder open staan dus mooi.
Ben benieuwd of zij gaan versturen. Als dat zo is gaat de order bij Bol eruit en wordt hij bij Dixons besteld.
Vraag me sowieso af of Bol gaat leveren, ik heb hem voor € 144,95 besteld terwijl ze hem nu voor € 159,95 hebben staan, zou zomaar kunnen dat bol de pre-orders gewoon laat stikken. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik wacht nog een paar uurtjes, heb em ook in pre-order staan bij Bol (maar dan voor de huidige prijs), als de levertijd niet verandert, dan hoop ik dat ik niet te laat ben en ga em dan bij Dixons bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:57:
Ik wacht nog een paar uurtjes, heb em ook in pre-order staan bij Bol (maar dan voor de huidige prijs), als de levertijd niet verandert, dan hoop ik dat ik niet te laat ben en ga em dan bij Dixons bestellen.
Heb bol maar eens een mailtje gestuurd. Ben benieuwd, heb ook gezegd dat hij elders al op voorraad is en dat ik wil weten waar ik aan toe ben, anders gaat de order gewoon naar een andere winkel. Die 13 euro verschil kunnen me inmiddels niet veel meer boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartpetat
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bol.com lijkt de Iriver story HD nu ook te leveren voor €159,00

[ Voor 17% gewijzigd door Bartpetat op 23-06-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

.Gertjan. schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:00:
[...]

Heb bol maar eens een mailtje gestuurd. Ben benieuwd, heb ook gezegd dat hij elders al op voorraad is en dat ik wil weten waar ik aan toe ben, anders gaat de order gewoon naar een andere winkel. Die 13 euro verschil kunnen me inmiddels niet veel meer boeien.
Mijn bestelstatus is nog steeds niet veranderd, terwijl het ding wel al op voorraad staat op de site.
Heb net ff gebeld met Bol, had een niet al te snuggere medewerkster aan de lijn en die wilde niet snappen dat ik wilde weten hoe het met de bestelling/status staat. Heb nog gezegd dat ik al lang wacht en dat andere webshops wel kunnen leveren en dat ik dus net zo makkelijk ergens anders bestel.
Kwartje wilde niet vallen, ze zou er melding van maken...zucht..

ondertussen zit pinda met een hyperende vrouw thuis die het ding wel erg graag wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

pinda powerrr schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:42:
[...]

Mijn bestelstatus is nog steeds niet veranderd, terwijl het ding wel al op voorraad staat op de site.
Heb net ff gebeld met Bol, had een niet al te snuggere medewerkster aan de lijn en die wilde niet snappen dat ik wilde weten hoe het met de bestelling/status staat. Heb nog gezegd dat ik al lang wacht en dat andere webshops wel kunnen leveren en dat ik dus net zo makkelijk ergens anders bestel.
Kwartje wilde niet vallen, ze zou er melding van maken...zucht..

ondertussen zit pinda met een hyperende vrouw thuis die het ding wel erg graag wil hebben
lol die van mij wilde gerust 2 weken wachten ... Hier ben ik diegene die hem snel wil hebben.
Printer voor mij , ereader voor haar. Ik heb hem vandaag bij Dixons besteld. Enige nadeel was dat je daar een ebook bijkreeg die een levertijd had van 3 - 6 dagen 8)7

Heb gebeld en gevraagd dat boek (lees: couponcode) maar eraf te halen. Hoef ik niet ... ik heb usenet :*)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Hij is binnen.. en ik ben best onder de indruk ervan.
Eerste indruk:
+Erg mooi design
+Menustructuur is erg overzichtelijk; gemakkelijk navigeerbaar
+Duidelijk te lezen; scherp
+PDF van 900 pagina's is snel geladen en goed te lezen
+Solide indruk

Zit op m'n werk, dus hoop vanavond/vanacht meer te kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Laatst online: 10-10 13:55
Als iemand twijfelt om een Sony ereader aan te schaffen, bij Bol hebben ze deze week een niet goed geld terug actie, kun je hem de hele zomer testen, en daarna nog steeds terugsturen...

http://www.bol.com/nl/m/s...itorial_zomerzot_digiweek

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x-man schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:59:
filmpje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
frumper schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:04:
Als iemand twijfelt om een Sony ereader aan te schaffen, bij Bol hebben ze deze week een niet goed geld terug actie, kun je hem de hele zomer testen, en daarna nog steeds terugsturen...

http://www.bol.com/nl/m/s...itorial_zomerzot_digiweek
Dat is helaas de PRS-350. Die zou wat minder zijn als ik de meningen daarover in deze thread lees. Daarom heb ik hem maar voorbij laten gaan aan mij.

Dat Bol de Iriver story HD al levert voor €159 is heel mooi. Wel vreemd dat de normale story ook evenveel kost.

Ik neig momenteel naar de Iriver, omdat deze een hoge resolutie scherm heeft. (komt goed van pas bij het lezen van manga) En de Kobo touch is qua functies net niet goed genoeg om mee te spelen met de grote jongens. Dus deze valt dan af voor mij.(ook al is het de mooiste van alle readers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Ja grote kans dat het een kort filmpje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Het wordt een iriver :( en :)

De kindle 3 wordt niet verstuurd door Amazon.co.uk en dus wordt ie duurder of net zo duur als de iriver vanuit Amerika (BTW en zo)

Daarnaast wil ik een beetje zicht op levertijden hebben en vanuit Amerika is dat altijd een verrassing.

Jammer dat er geen mooie hoezen voor de Iriver zijn. Ik vond deze van amazon voor de kindle erg mooi:
http://www.amazon.co.uk/g...?ie=UTF8&m=A3P5ROKL5A1OLE

Die iriver "hoes" die nergens op voorraad is, is lelijk en lijkt er slap in te zitten.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
De Kindle 3 WiFi kost ongeveer €140 inclusief alle bijkomende kosten, dus dat valt wel mee. Bovendien levert Amazon redelijk snel, ik heb vaak mijn bestellingen binnen een week binnen.

X-man, kan je misschien aangeven welke accessoires je erbij kreeg? Zit er een oplader bij? Dat is wel een gemis bij de Kindle...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

azt33 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:31:
De Kindle 3 WiFi kost ongeveer €140 inclusief alle bijkomende kosten, dus dat valt wel mee. Bovendien levert Amazon redelijk snel, ik heb vaak mijn bestellingen binnen een week binnen.

X-man, kan je misschien aangeven welke accessoires je erbij kreeg? Zit er een oplader bij? Dat is wel een gemis bij de Kindle...
Er zit geen lader bij. Alleen een usb kabel met mini-usb aansluiting. In het kleur wit.

Waarom is dat een gemis? Die dingen kun je voor een habbekras kopen in de winkel. Dat is juist het voordeel van usb. Ben juist blij dat ik niet voor elk apparaat zo'n adapter meekrijg. Je moet niet weten hoeveel oude adapters ik nu al in de kast heb liggen van al die oude mobieltjes.

[ Voor 25% gewijzigd door x-man op 23-06-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
x-man schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:59:
Hij is binnen.. en ik ben best onder de indruk ervan.
Eerste indruk:
+Erg mooi design
+Menustructuur is erg overzichtelijk; gemakkelijk navigeerbaar
+Duidelijk te lezen; scherp
+PDF van 900 pagina's is snel geladen en goed te lezen
+Solide indruk

Mooi, Bladersnelheid ?
Ik schuif ook maar door naar dixons. Veel sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Omdat ik het handig vind voor op reis :)

Op zich heb ik ook een iPhone oplader, dat werkt ook met een USB-kabel. Alleen moet je wel oppassen met de specificaties van de lader, heb ik me laten vertellen. Iets met 5V/6V en de Ampere? Ik heb er zelf weinig verstand van, als ik onzin uitkraam, mijn excuses!

Maar het bevalt voor de rest wel goed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:14
Mijn Kindle was dinsdagavond besteld en donderdag ochtend geleverd. Ik had toen het gevoel van Amazong! ;-) Invoerrechten wordt volledig door Amazon voor je afgehandeld, dus wat er in je winkelmandje onder de streep staat is ook het bedrag wat je betaalt zonder vervelende verrassingen. Ik zou zeggen laat je hierdoor niet weerhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd naar een side-by-side van de iRiver HD tegen de Kindle, heb net toevallig vorige week een Kindle 3 gekocht, en ik wist niet dat die iRiver er aan zat te komen met hoge resolutie :) Nou kan ik hem nog terug sturen (heb je een maand voor), maar ik ben er verder wel blij mee.

Ik ben vooral benieuwd of dat HD scherm van de iRiver een even goed contrast heeft als het Pearl scherm van de Kindle 3. En of de resolutie echt veel uitmaakt. Maar wellicht komen er ook wel vergelijkende reviews op internet, ik heb er alleen nog geen kunnen vinden.

Edit: Oeps, ik kijk met mijn neus. Maar het is wel maar een mini-review :) Met foto's die zo onscherp zijn dat je het verschil toch niet ziet. Maar het contrast ziet er wel ongeveer hetzelfde uit.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 23-06-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Torched schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:18:
[...]
Mooi, Bladersnelheid ?
En ik ben geinteresseerd in de browser, als die erop zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Torched schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:18:
Hier nog een. Heb twee keer gebeld met Bol, ze bleven maar vage antwoorden geven, dus helaas exit voor hun :w Bestelling geannuleerd.

Nu met "spanning" wachten op de TNT chauffeur morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Ik heb hier nu ook de iRiver story HD, heb even een slecht filmpje gemaakt waar jullie hem zien werken, de kwaliteit is van mijn telefoon (Desire S) dus is niet geweldig:

en foto's vooral van de verpakking enzo:
http://www.flickr.com/pho...5863372697/in/photostream

Letop!: Deze versie heeft GEEN WiFi!

[ Voor 5% gewijzigd door Joost344 op 23-06-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Zijn er twee verschillende versies van de iRiver Story HD? Met WiFi en zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
De FCC heeft een reader getest met WiFi, deze heeft dat alleen niet. Vanaf de verpakking lees ik het volgende:
"WEIGHT_APPROX. 207g[BASIC], 208g[Wi-Fi]"

Dus er zijn twee versies een basic versie zonder Wi-Fi en een Wi-Fi versie.

Hier even mijn eerste indruk:
Dit is mijn eerste reader, dus ik kan het niet vergelijken met andere readers. Het scherm ziet er goed uit en de refreshtijd lijkt me goed (zie anders mijn filmpje).Ik ben erg te spreken over het ontwerp, alles is mooi afgewerkt en ziet er stevig uit. Hij is niet zwaar, dat vind ik fijn omdat ik het altijd vervelend vind om die zware boeken omhoog te houden.

Ik mis zelf de Wi-Fi niet want ik heb dit ding om boeken te lezen, ik gebruik mijn smartphone/laptop/desktop wel voor internet. Meestal als ik ga lezen ga ik ook 2 meter van dat soort apparaten vandaan.

Als iemand nog een filmpje wil met een bepaalde file, kan ik dat wel even doen. Laat mij dat dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in de iRiver Story HD, maar het gebrek aan reviews vind ik een beetje jammer.

Ik maak me vooral zorgen over de kwaliteit van het plastic. Is het van dat goedkope harde plastic? Of voelt het toch wel degelijk aan? Ook heeft het apparaat een los klepje voor iets waarvan ik denk dat het voor de SD-kaart is, hoe stevig is dat? Valt dat er zo af als je hem neerlegt of hem daar beetpakt? Of zit het echt zo vast dat je het met een nagel of ander gereedschap moet lospulken?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Het plastic is redelijk hard maar ik weet niet of dat slecht is (heb daar geen verstand van), mij doet het solide overkomen. Het klepje moet ik op dit moment met een nagel er uit halen (dan gaat het wel makkelijk), het zit daarna nog vast met een koortje. Het lijkt me als je ervan af blijft, dat hij heel bijft, maar als je vaak afstandbediening klepjes molt en dat hier ook gaat proberen dan heb je misschien een probleem. Dat klepje lijkt me dus prima. Dit is trouwens idd het klepje voor het SD-kaart slot.

Ik kan op dit moment geen review schrijven, moet tentamens leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreeman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 20:10
Bol houdt het nu simpelweg op: niet leverbaar btw. Lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
Volgens mij is Dixons de enige waar je hem nu kan halen. eReaderstore heeft hem ook al niet meer. Jammer dat hij zo slecht leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Ah er zit dus geen WIFI in. Dat verklaart het.. was kort op zoek naar de browser. Wel zo gemakkelijk als je een pdf hebt met een link erbij.

Nouja een korte unboxing filmpje gemaakt met mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Dank je voor je antwoord, helaas ben ik wel iemand die gaat frunniken aan losse klepjes etc. Maar daar is wel wat op te vinden.

Andere vraag, ik zie in je filmpjes dat het volledige scherm wordt gebruikt voor het boek. Ik vind het prettig om in ieder geval het paginanummer en totaal aantal pagina's te zien en wellicht ook hoeveel pagina's het huidige hoofdstuk nog heeft. Is dit gewoon een instelling op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Volgens Bol.com heeft de fabrikant aangegeven door de grote vraag niet te kunnen leveren. Daarom staat er ook op Bol.com niet leverbaar. Bestellingen zouden geannuleerd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 05:46
rud schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:56:
Volgens Bol.com heeft de fabrikant aangegeven door de grote vraag niet te kunnen leveren. Daarom staat er ook op Bol.com niet leverbaar. Bestellingen zouden geannuleerd gaan worden.
vreemd dat ze dan eerst vanmiddag op de website zetten besteld voor 21:00 morgen in huis, beetje nep van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gewoon bestellen bij de Dixons die leveren gewoon nog.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Sc0rPi0N schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:01:
Jep net mailtje gehad dat hij op de post zat. :) Dus als je voor 10en besteld heb je hem morgen. Ik dan althans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Sc0rPi0N schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:01:
Alle drie niet op voorraad met onbekende levertijd. Denk dat je die gok beter niet kunt nemen.

Ik heb wel min of meer begrepen dat er rond eind juni weer een voorraadje PRS-650's richting Nederland verscheept gaat worden... ben benieuwd in hoeverre dit waargemaakt gaat worden (ik hoop toch echt voor eind september een zwarte in bezit te hebben, en anders gaan er maar geen Nederlandstalige e-Books mee op vakantie)

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 23-06-2011 20:09 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Bij mij geeft de dixonsite gewoon aan dat hij op voorraad is ?
http://dixons.nl/artikel/.../iRiver_Story_HD_e-reader

Of kijk je naar iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Torched schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:11:
Bij mij geeft de dixonsite gewoon aan dat hij op voorraad is ?
http://dixons.nl/artikel/.../iRiver_Story_HD_e-reader

Of kijk je naar iets anders ?
wilde net zeggen. Heb vandaag gebeld en er werd gezegd dat ze er ruim hadden ingekocht.
Dit keer geloofde ik hem wel itt de medeweker van ereaderstore,nl

mijne zit ook op de post.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 23-06-2011 20:13 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
mindcrash schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:08:
Alle drie niet op voorraad met onbekende levertijd. Denk dat je die gok beter niet kunt nemen.
De bovengaande discussie gaat over de iRiver Story HD, niet over de Sony.
BlackMage schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:54:
Andere vraag, ik zie in je filmpjes dat het volledige scherm wordt gebruikt voor het boek. Ik vind het prettig om in ieder geval het paginanummer en totaal aantal pagina's te zien en wellicht ook hoeveel pagina's het huidige hoofdstuk nog heeft. Is dit gewoon een instelling op het apparaat?
Door op "option" te drukken tijdens het lezen zie je het huidige pagina nummers, zonder dat er bij staat welk hoofdstuk. Je kan wel met de optie Table of Contents naar een bepaald hoofdstuk gaan. Met het zeer beperkte settings menu kan ik dit niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Medewerker Dixons om 20:10: we hebben nog 17 iRiver Story HD's

Edit 20:40: Niet op voorraad.

[ Voor 23% gewijzigd door rud op 23-06-2011 20:41 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.