Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:20:

Sony 650 kan al wat meer, maar een touch screen vind ik geen goed idee, ik hou niet van vette vingers op het scherm en telkens met een pennetje tobben is nu ook niet echt gebruiksgemak.
Je hoeft het touchscreen niet te gebruiken,het is persoonlijk maar mijn laptop werkt met touchscrren,de tablets,de telefoon dus waarom niet de e-pub reader.
Je neemt wat teveel uitingen aan voor waar,er blijven door het speciale scherm geen vette vingers achter en je hebt ook gewoon bladerknopjes.
Het "tobben met het pennetje" doe je alleen als je notities wil toevoegen.
Opladen kan met een gewone USB lader, er zit geen lader bij de e-reader maar een 5 volt USB lader is voor een paar euro te koop. Dat is dan weer anders dan Sony die probeert zijn eigen veel te dure lader te slijten voor de hoofdprijs.
Ook hier heb je je niet erg in het topic ingelezen, er zijn al laders voor 5,95 te koop bij de Hema,ik heb er zelfs plaatjes van gepost,die doen het prima met de Sony.
Al met al nog zeer tevreden. Ik zou graag wat andere ervaringen willen lezen in dit ervaringen topic, en die dan een keer niet over het aanschaffen van een Kindle 3 of het wachten op een nauwelijks verkrijgbare Sony 650 gaan. Voor mijn idee gaan ervaringen toch meer over gebruik en niet over aanschaf. Is E-Ink Perl nu echt zo belangrijk in de praktijk dat alle E-Ink Vizplex readers hebben afgedaan? Het lijkt me voor iemand die begint net een e-reader een prima keuze.
Weer lees je niet goed, in de laatste berichten is al aangegeven dat de Sony 650 weer volop verkrijgbaar is. (met wat meer moeite online,maar de Dixons winkel had ze,de BCC en zelfs bij de mediamarkt lagen er nog een zooi.
Perl/Pearl is een Vizplex variant.
Iedere reader die je kiest en je bevalt is voor jou goed, dat is simpel.
Alleen "verdedig" je aankoop niet door het naroepen van dingen over andere merken zonder je echt ingelezen te hebben en te zien dat een aantal dingen niet waar zijn.
De Sony software heb je niet nodig (hoewel installatie bij mij gewoon tot 3 keer toe normaal verliep)
De software is alleen niet mooi vandaar dat ik daar calibre voor gebruik maar je kan met elke filemanager je boeken op de sony zetten.
Ook DRM boeken,via ADE dat je toch al nodig hebt omdat je anders gewoon geen beveiligde boeken kan binnenhaken.
Over de Kindle 3 kan ik je weinig vertellen want die heb ik niet maar over de touch readers van Sony wordt een hoop onzin voor waar aangenomen en klakkeloos neergeplant en overgenomen.
De prijs is een nadeel,dat wel,maar die keuze maak je zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 13-06-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Ik heb ook het idee dat het aantal mensen met de Sony hier redelijk meevalt. Volgens mij is vooral Nick39 groot voorstander, al probeer ik ook mijn steentje bij te dragen. Ik ben dan ook oprecht zeer tevreden met het apparaat, en een touchscreen vind ik een geweldige manier om op dit soort apparaten te navigeren, het voelt gewoon natuurlijker.

Ik vroeg me nog wel af op welke grootte mensen hun boeken lezen? Ik probeerde gisteren op xs te lezen, maar dat werd wel erg krap (er zat toen ook meer dan één boekpagina op een e-reader pagina), en lees eigenlijk meestal op s. Als het wat later word schakel ik dan over op m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Bebook Club presenteert zich gewoon als een USB device (of twee als er ook een SD kaart in zit) en de folderstructuur zie je onder de bibliotheek terug.
Dat is ideaal, doet mijn bebook one ook. Mijn volgende ereader moet dit ook hebben, ik wil nooit meer anders. Ik heb ook altijd gedoe met itunes met de ipad/ipod , wis ik dingen per ongeluk omdat ik er maar niet aan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Nu valt me op dat bijna heel deel 3 in het teken staat van Sony 650 v.s. Kindle 3 en dat je over andere readers (bijna) niets leest. Ik begrijp dat eigenlijk niet.
Als straks de iRiver Story HD uitgeleverd wordt komt die hier denk ik ook wel met enige regelmaat terug. Zijn toch wel wat mensen die hem hier in de pre-order hebben staan. Daarnaast zijn de voorspellingen positief, dus kan het 2 kanten uit:
1. Het ding is bagger en dan gaan we allemaal klagen dat de verwachtingen niet gehaald zijn
2. Het ding is super en we blazen allemaal de loftrompet :P

Als early-adapter van dit apparaat hoop ik natuurlijk op het 2de :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:44:
Als early-adapter van dit apparaat hoop ik natuurlijk op het 2de :)
kan toch bijna niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:14:
[...]

kan toch bijna niet anders?
Dat ik er op hoop of dat hij super is?

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

pe1dnn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:56:
Ik snap het kunnen rubriceren en doorzoeken maar dat gaat alleen goed werken als de boeken de juiste meta informatie bevat, die toevoegen is echt een heidens karwei. Ik ging er al even van uit dat je al weet welk boek je wil lezen of dat je met een bepaalde schrijver bezig bent. Want ook met zoeken op steekwoorden kon je denk ik niet ver. Als je zoekt op Fantasy en je krijgt dan 100 boeken terug dan weet je nog niet wat je moet lezen. Wel heb ik gezien dat via download een korte beschrijving kan worden opgehaald. Da's wel weer gemakkelijk maar ik weet niet of dat op de e-reader ook zichtbaar wordt.
Het aantal eBook formaten valt mee. Er zijn er maar 3. LIT, Mobi=PRC=AZW en ePub. En Lit is welliswaar een goed formaat, maar echt gesloten en niet meer in de mode. Bijna uitgestorven. Effectief dus twee.

Voor het terugzoeken moet je hoe dan ook de gegevens op orde krijgen. Ik krijg wel eens boeken binnen die heten qw23gt.mobi. Daar kan ik dan de juiste naam aan geven zoals Achternaam Voornaam Titel van het Boek. Of iemand heeft de filnaam precies andersom als dat ik wit. Titel - Voornaam Achternaam.
Maar dat moet ik dan of in de filenaam aanpassen, of in de meta data. Dan kies ik voor de meta data. Het kost in het begin wat moeite, maar daarna heb je er enorme voordelen van.. Want daar kan je veel meer, je kan dus als zoek opdracht dingen geven als Fantasy, Niet gelezen, schrijvers met een A, uitgegeven voor 1990.
Dat is de kracht van Calibre, je kan zoekopdrachten combineren.
Ik kan bv ook een selectie maken als : Staat nog niet op mijn Kindle, is uit de serie Perry Rhodan en is ook nog niet gelezen. Als ik dan de delen 1-100 in Calibre heb en op mijn Kindle staan de delen 30-50 en ik heb 1-35 gelezen dan zal hij me alleen de delen 51-100 laten zien. Onafhankelijk van de naam van de schrijver van het deel.

Eigenlijk net zoals je een MP3 verzameling op orde houdt. Daar kom je ook niet weg met alleen een mappen structuur op artiest. Soms wil je gewoon R&B en het maakt niet uit van welke artiest. Dus ook dat ene nummer dat op een CD vol met balads staat. En soms wil je alleen Jan Smit, maakt niet uit welk genre (heeft hij er trouwens meer? ) en soms wil je alleen een CD met een bepaalde naam. En soms wil je alle ballads van de Stones.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:48:
Ik heb ook het idee dat het aantal mensen met de Sony hier redelijk meevalt. Volgens mij is vooral Nick39 groot voorstander, al probeer ik ook mijn steentje bij te dragen. Ik ben dan ook oprecht zeer tevreden met het apparaat, en een touchscreen vind ik een geweldige manier om op dit soort apparaten te navigeren, het voelt gewoon natuurlijker.

Ik vroeg me nog wel af op welke grootte mensen hun boeken lezen? Ik probeerde gisteren op xs te lezen, maar dat werd wel erg krap (er zat toen ook meer dan één boekpagina op een e-reader pagina), en lees eigenlijk meestal op s. Als het wat later word schakel ik dan over op m.
Ze mogen de Sony of welke andere Reader afkraken wat ze willen maar doe dat dan op feiten en niet op, "ik heb gehoord dat" en daar gelijk een feit van maken. Net als die "vette vingers" iemand heeft ooit gedacht mijn telefoon ziet er niet uit met die vegen,dus zal dat bij het touchscreen van de Sony ook wel zo zijn,en voila weer een fabel de wereld in. Net als het fabeltje van de speciale sony adapter waar men zelfs chips in vermoed zodat de reader het alleen met die lader doet,of een twisted cable met een extra draadje en weet ik veel welke onzin, het wordt hier neergegooid en voor waarheid aangenomen. Zonder ooit de Sony software op de pc te hebben gehad,of de Kindle, whatever,nee hier heeft gestaan dat de software niet deugt dus het is een feit.

Volgens mij zit er in de bebook Neo en de One een chip die stiekum aan de spionage satellieten van de FBI doorgeven of hij cocaine bespeurt,compleet met foto's uit een verborgen camera achter de display.
Als het maar genoeg gezegd wordt,wordt het gewoon moeiteloos bij de nadelen genoemd zonder dat men een apparaat ooit in de handen heeft gehad.

De enige manier om vette vingers op de Sony te krijgen is met je blote handen lekkere vette kip te eten,de jus over je handen te gieten en dan te gaan lezen. De vele onwaarheden,over verschillende apparaten,niet alleen de Sony, die gelijk als feit worden aangenomen ergeren me,oordeel over een apparaat als je die zelf hebt gebruikt en niet op flarden die je verzameld hebt.
En kraak je dan het apparaat af,ongeacht welk,dan heb je recht van spreken.
Het merendeel van de fabels ontstaat door grote onkunde.
Vragen over installatie van de software,ik adviseer deze niet te downloaden maar eerst te installeren vanaf de drive van de reader zelf,en als antwoord krijg je nee ik heb hem gedownload maar hij doet het niet.
Dan installeer je hem niet vanaf de reader.
Idem dito:
Ik leg uit hoe je het met serietags netjes in calibre kan doen, en als antwoord komt er, ik zet er een 1 of een 2 voor.
Dat heeft niets met de ingewikkeldheid van het apparaat te maken maar met een voorkeur.
Zet je een 1 en een 2 voor de titels bij de Sony dan krijg je ze ook netjes in die volgorde, en gooi je ze directory voor directory met een filemanager in de reader's directory dan werkt dat ook prima.

By the way, ik lees op M en 's avonds met een leesbrilletje.

@Dikkiedikdik de Sony installeert zich ook gewoon als externe schijf/usb schijf en als je er SD kaarten in doet dan zijn die ook zichtbaar als externe drives.
Met elke filemanager of desnoods windows explorer zie je de boeken en kan je ze toevoegen.
Calibre doet het alleen netter en de kans op per ongeluk wissen is gewoon kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het klopt trouwens over het scherm. Ik heb het apparaat nu bijna een jaar en waar ik met mijn Desire telkens aan het poetsen ben heb ik voor zover ik mij kan herinneren dat nog niet hoeven doen bij de Sony. Daarnaast als je er echt bang voor bent valt het apparaat ook gewoon voor de belangrijkste handelingen te besturen met de knoppen icm minimale aanraking (je hoeft hem niet eens aan te raken, iets erboven herkent die ook als aanraking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:36:
zo te zie halen ze het nieuws via een RSS feed of door de HTML en content van de gratis toegankelijke site te "rippen".
voor mensen die een betaald abonnement hebben zal er wel een aparte site zijn ??

Ik had eerst 0.8.4 portable gemaakt mbv deze instructie :
http://manual.calibre-ebook.com/portable.html

en ontdekte gisteren dat er van 0.8.5 een echte portable versie is :
http://calibre-ebook.com/download_portable

de versie van portable apps kan ik niet vinden ...
http://portableapps.com/node/20518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Ik ben natuurlijk gek om de hoofdprijs te betalen voor een Nook ($139,95 bij B&N) maar omdat hij anders écht niet te koop is en ik hem niet voor mijn vakantie heb, toch bij easereader.nl besteld voor 199,95.

Om deze prijs een beetje voor mijn vrouw goed te praten (krijg hem van haar cadeau):
- verzendkosten inbegrepen
- geen extra kosten bij douane
- leeslampje
- garantie via ease-reader
- extra 2gb geheugenkaartje (ook al heb ik nog een 4gb uit mijn telefoon, maar goed..)
én!
- stroomadapterding
- microvezeldoekje
Als ik hem binnen heb, als het goed is over een week, laat ik zeker horen hoe hij bevalt!!! Kan niet wachten...

[ Voor 3% gewijzigd door Zanthr op 14-06-2011 13:05 . Reden: toch geen microvezeldoekje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:16
ik vind de kobo touch zelf de meest sexy ereader. Voor zover ik weet is deze alleen nog in retail stores te krijgen in Canada.
Weet iemand of deze misschien wereldwijd te koop wordt aangeboden in de toekomst?
Kobo zou toch ook in Nederland ereaders verkopen? Weet iemand op welke termijn dat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 19:43

Goner

What can I do you for ?

Googelde net even om te kijken hoe sexy de Kobo dan wel is :

http://goodereader.com/bl...-having-lots-of-problems/

maar aan firmware word gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Goner, dit gaat over de Kobo Wireless. En avec-style heeft het natuurlijk over de supermooie Kobo Touch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Goner, je linkt naar een artikel van een jaar oud! Had je kunnen zien als je even de moeite had genomen naar de comments eronder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zanthr schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:07:
Goner, dit gaat over de Kobo Wireless. En avec-style heeft het natuurlijk over de supermooie Kobo Touch!!!
Oei... toen ik de voorkant zag had ik zoiets van, wow !! om vervolgens naar de achterkant te gaan waar een soort veredeld speldenkussen zit, de zwarte gaat nog en qua bescherming heb je natuurlijk een enorm pluspunt,maar zeg nou zelf,het lijkt wel een theemuts,daar wil ik niet mee gezien worden.
Spec's zijn mooi,maar op die achterkant zou ik gegarandeerd afknappen,of heel snel in een cover en nooit meer naar kijken,wat zonde zeg !!!
Terwijl ie er aan de voorkant zo mooi uit ziet !

http://kobobooks.com/touch_design

Nee mevrouw dat is niet om uw neus in te snuiten,dat is mijn e-reader 8)7
Misschien een leuke dames e-reader,dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

zetmolm schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:33:
Had je kunnen zien als je even de moeite had genomen naar de comments eronder te kijken.
Well, excuuuuuuuse me !
Ik zag staan May 11 en dacht dat het actueel was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vriendin zegt net: design bij Gordon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
Ik snap ook niet zo goed wat er mis is met een vlakke achterkant. Als ik hem op tijd kon hebben, had ik de zwarte besteld. Of eventueel de zilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zanthr schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:14:
Ik ben natuurlijk gek om de hoofdprijs te betalen voor een Nook ($139,95 bij B&N) maar omdat hij anders écht niet te koop is en ik hem niet voor mijn vakantie heb, toch bij easereader.nl besteld voor 199,95.

Om deze prijs een beetje voor mijn vrouw goed te praten (krijg hem van haar cadeau):
- verzendkosten inbegrepen
- geen extra kosten bij douane
- leeslampje
- garantie via ease-reader
- extra 2gb geheugenkaartje (ook al heb ik nog een 4gb uit mijn telefoon, maar goed..)
én!
- stroomadapterding
- microvezeldoekje
Als ik hem binnen heb, als het goed is over een week, laat ik zeker horen hoe hij bevalt!!! Kan niet wachten...
Ik heb zelf de 1e generatie Nook, bevalt prima leest heerlijk ook in de zon. Boeken zoek ik op via de gebruikelijke weg (maar daar spreken we hier niet over).

Verder heb ik er nog geen seconde spijt van :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 23:10
Cyleo schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:48:

Om met de tweede vraag te beginnen: Ik lees overdag S, 's avonds M met het standaard Sony font. Met mijn eigen font XS en XXS overdag, en 's avonds weer M. Het Futura font blijft nog net wat langer leesbaar als het héél klein is. Uit 5 fontgroottes kunnen kiezen is wellicht wat overkill.

Ach, een forum met fanboys heeft ook wel zijn charmes.. En Nick39, ik zeg dit echt met een glimlach: je hebt inhoudelijk 500% gelijk met je commentaren en ik ben het meer dan vaak met je eens, maar je reacties komen wat fel over. En dat is nu eenmaal fanboy-ish, of je het zo bedoelt of niet.

Ik heb de 650 en de Kindle3, en kan dus goed vergelijken en beoordelen vind ik (doe ik veel te vaak hier, ik weet het).

Touchscreen op de 650 is gewoon goed. Met je rechterduim een paar millimeter bewegen is handiger dan met je linkerduim op de tweede knop van links drukken. Die moet ik dan verplaatsen.
Je wilt niet weten hoe vaak ik op de Kindle denk dat ik mijn duim niet goed bewogen heb ;), oh nee, verkeerde reader!.
Ik heb nog nooit een vette vlek op het scherm zien zitten en ben 100% touch gebruiker.

Schermen zijn gewoon hetzelfde (duh). Standaard heeft de Kindle beter leesbare fonts maar met Calibre kan ik alles als LRF file naar de Sony sturen met ieder font dat ik wil, zonder te werken met CSS files die ik maar niet kan (wil?) snappen. Is niets Tweakers aan als je de optie weet te vinden.
Ander voordeel van LRF over Epub: Bij groter/kleiner font worden de paginanummers correct herberekend.

Ik heb hiervoor de 600 gehad met het niet-Pearl scherm, en dat die in de zon net goed zou zijn als een Pearl vindt ik flauwekul. De 650 is zonder zonnebril perfect te lezen, bij de 600 worden de letters te licht en moest ik met de contrast-optie spelen.

Kindle ziet er groter uit door de toetsen maar is lichter in het gebruik (plastic & dunner)

De Sony is een fractie sneller met paginawisselingen dan de Kindle. Met de nadruk op fractie.

De Sony is ongeveer de helft duurder dan de Kindle (225 tov 150 afgerond). Dat is een Ford Focus ook ten opzichte van de Fiesta. Take your pick.

En verder? Ach, geheugen hebben ze allebei zat voor een doorsnee gebruiker, de accu van de Kindle gaat veel langer mee maar die van de Sony gaat niet opeens te kort mee daardoor.

Bottom line: Ik zou met 2 kindles net zo blij zijn als met 2 Sony's. Waardoor ik het een hoop mensen niet makkelijker heb gemaakt te kiezen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:45:
Googelde net even om te kijken hoe sexy de Kobo dan wel is :

http://goodereader.com/bl...-having-lots-of-problems/

maar aan firmware word gewerkt.
Indien uw vliegtuig een noodlanding moet maken of neerstort,hou uw Kobo touch met het kussen naar beneden voor u dan heeft u meer kansen het te overleven.
Ook voor bejaarden de ideale reader,stel dat u moet blijven staan in de bus, leg de reader met het scherm naar beneden op de dichtsbijzijnde plek,dan kunt u op het kussentje zitten :+
En hoe zit het met slijtage...

Afbeeldingslocatie: http://blog.craftzine.com/patch4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:29:
Dat is vooral een kwestie van een keer doorhebben, de instap is wat hoger. In het begin ging downloaden vast ook niet automatisch ;)
Napster had ik nog wel snel door, maar dat nieuwsgroepen was 3 jaar af en toe proberen, maar dat was ook 15 jaar terug en toen had je nog geen nzb bestanden en dat soort dingen (of die heb ik toen gemist) :+
WaterFire schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:52:
Ik lees overdag S, 's avonds M met het standaard Sony font. Met mijn eigen font XS en XXS overdag, en 's avonds weer M.
Ik heb 's avonds ook een groter font :D

Vind dat wel handig, maar ik heb op mijn reader veel meer opties (15 keer zoomen in plaats van iets van 6 keer op de sony), denk dat ik ongeveer op de M zit bij de Sony in de avond.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:26:
[...]
Ik heb 's avonds ook een groter font :D

Vind dat wel handig, maar ik heb op mijn reader veel meer opties (15 keer zoomen in plaats van iets van 6 keer op de sony), denk dat ik ongeveer op de M zit bij de Sony in de avond.
Zoomen vind ik eigenlijk maar niets omdat je het aantal pageturns enorm verhoogt waardoor je je batterij meer belast omdat er minder op een page gaat.
s of m vind ik prima en 's avonds merk ik duidelijk dat het allemaal niet meer zó helder is,dus dan gebruik ik een leesbrilletje +1 wat prima werkt.
4 of 5 euro bij de Hema o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:29:
Zoomen vind ik eigenlijk maar niets omdat je het aantal pageturns enorm verhoogt waardoor je je batterij meer belast omdat er minder op een page gaat.
Vaak aan de oplader hangen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Nu online
Ik zou niet op leesgemak inleveren om de batterij maar te sparen. Daar heb je die batterij toch voor: om 'm te gebruiken. M'n Blackberry moet minstens 2x per week aan het infuus. Zal ik me dan druk maken of m'n ereader het een dag korter of langer dan een week uithoudt?

Er is heel veel discussie over de batterijduur van ereaders, maar eigenlijk is dat volgens mij een non-issue voor de meeste mensen. Tenzij je wekenlang de rimboe in gaat waar de stopcontacten niet aan de bomen groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:29:
Er is heel veel discussie over de batterijduur van ereaders, maar eigenlijk is dat volgens mij een non-issue voor de meeste mensen. Tenzij je wekenlang de rimboe in gaat waar de stopcontacten niet aan de bomen groeien.
Zoiets heb je al voor 50 euro:

Afbeeldingslocatie: http://img.dixons.nl/cache/i/4d18533cc2141.jpg/400x300/0/img.jpg?timestamp=1308133393536

Geen idee of dat werkt, maar volgens de dixons site wel.
Geschikt voor het opladen van mobiele apparaten zoals: mobiele telefoon (ook iPhone en Smartphone), digitale fotocamera's, digitale videocamera's, spelcomputer (Nintendo DS en Sony PSP), E-book reader, Navigatie/ GPS, PDA en portable DVD speler.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb zelf deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

Gebruik ik om mijn telefoon en e-reader onderweg op te laden, werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Voor de liefhebbers en wachtenden van de iRiver Story HD: Dixons gaat hem ook leveren, volgens hun site vanaf de 17de. Bij Dixons gaat hij 159 euro kosten.

Bol heeft de levertijd aangepast naar "vermoedelijk 2 tot 3 weken". Op ereaders.nl zet iemand overigens wel de vraagtekens bij het verhaal van die Waylon die aangeeft dat er de 17de geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:24:
[...]

Zoiets heb je al voor 50 euro:

[afbeelding]

Geen idee of dat werkt, maar volgens de dixons site wel.
[...]
Heb je die recentie gelezen op Dixons.nl, het is een waardeloos ding :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zojuist mijn nieuwe Kindle 3 in ontvangst genomen. Ik had al eerder een Kindle 2, maar ik was erg ontevreden over de leesbaarheid in het avondlicht (vooral omdat mijn vriendin 's avonds weinig licht aan wil in de huiskamer, vindt ze niet gezellig). Bovendien had ik een iPad gekocht en daar kon ik ook gewoon mijn Kindle boeken op lezen. Dus ik heb hem toen verkocht.

Maar die iPad leest toch niet zo lekker, hij is een flink stuk zwaarder en spiegelt erg. Voor de rest is dat een super apparaat maar als ik er een uur op moet lezen dan valt dat wel tegen. Lamme armen en vermoeide ogen. Bovendien is het vreemd genoeg erg afleidend om ook een webbrowser en chat client open te hebben, het is veel te makkelijk om steeds ff snel de email te checken en dat leest niet zo ontspannen :)

Maar het contrast was dus mijn belangrijkste bezwaar m.b.t. de Kindle 2. De Kindle 3 heeft natuurlijk het Pearl scherm dat het contrast verbetert, schijnt beter leesbare fonts te hebben en een mogelijkheid tot hoes met lichtje. Dus toen Amazon deze week een vaderdag aanbieding had met 20% korting op de verlichte hoes, ben ik toch maar weer overstag gegaan.

Nu in het daglicht ziet hij er mooi uit, ook de hoes is geweldig (burnt orange O+). Het schuiflampje ziet er degelijker uit dan ik dacht. Ik moet wel nog zien of het scherm in het avondlicht echt zo veel verbeterd is, want het ziet er nog steeds behoorlijk grijs uit. Het was dacht ik ook maar een verschil van 1:7 naar 1:10. Ik wou dat eink zich daar op ging richten in plaats van de schermen sneller te maken, beter contrast is voor mij toch behoorlijk belangrijk, op filmpjes in zwart-wit zit ik niet te wachten. Maar ik ga hem vanavond uitgebreid uitproberen.

Er zat zelfs een briefje bij dat ik hem binnen 30 dagen terug kan sturen voor een refund met de terugstuur kosten in mindering, dus dat is ook erg netjes (beter dan onze wet koop op afstand). Als hij echt tegen valt qua leesbaarheid bij slecht licht dan doe ik dat wel maar hopelijk hoeft het niet. Binnenkort meer ervaringen in elk geval, vooral op het gebied van leesbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
GekkePrutser schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:41:
Zojuist mijn nieuwe Kindle 3 in ontvangst genomen. Ik had al eerder een Kindle 2, maar ik was erg ontevreden over de leesbaarheid in het avondlicht (vooral omdat mijn vriendin 's avonds weinig licht aan wil in de huiskamer, vindt ze niet gezellig). Bovendien had ik een iPad gekocht en daar kon ik ook gewoon mijn Kindle boeken op lezen. Dus ik heb hem toen verkocht.

Maar die iPad leest toch niet zo lekker, hij is een flink stuk zwaarder en spiegelt erg. Voor de rest is dat een super apparaat maar als ik er een uur op moet lezen dan valt dat wel tegen. Lamme armen en vermoeide ogen. Bovendien is het vreemd genoeg erg afleidend om ook een webbrowser en chat client open te hebben, het is veel te makkelijk om steeds ff snel de email te checken en dat leest niet zo ontspannen :)

Maar het contrast was dus mijn belangrijkste bezwaar m.b.t. de Kindle 2. De Kindle 3 heeft natuurlijk het Pearl scherm dat het contrast verbetert, schijnt beter leesbare fonts te hebben en een mogelijkheid tot hoes met lichtje. Dus toen Amazon deze week een vaderdag aanbieding had met 20% korting op de verlichte hoes, ben ik toch maar weer overstag gegaan.

Nu in het daglicht ziet hij er mooi uit, ook de hoes is geweldig (burnt orange O+). Het schuiflampje ziet er degelijker uit dan ik dacht. Ik moet wel nog zien of het scherm in het avondlicht echt zo veel verbeterd is, want het ziet er nog steeds behoorlijk grijs uit. Het was dacht ik ook maar een verschil van 1:7 naar 1:10. Ik wou dat eink zich daar op ging richten in plaats van de schermen sneller te maken, beter contrast is voor mij toch behoorlijk belangrijk, op filmpjes in zwart-wit zit ik niet te wachten. Maar ik ga hem vanavond uitgebreid uitproberen.

Er zat zelfs een briefje bij dat ik hem binnen 30 dagen terug kan sturen voor een refund met de terugstuur kosten in mindering, dus dat is ook erg netjes (beter dan onze wet koop op afstand). Als hij echt tegen valt qua leesbaarheid bij slecht licht dan doe ik dat wel maar hopelijk hoeft het niet. Binnenkort meer ervaringen in elk geval, vooral op het gebied van leesbaarheid.
Ik merk dat ik hem prima s'avonds nog kan lezen met weinig licht. Het enige wat ik af en toe doe is de fontgrootte aanpassen, maar dat is niet eens altijd nodig. Ik gebruik momenteel mijn mighty bright leeslampje niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
dat is toch juist de luxe van een e-reader, de lettergrootte verhogen zodat je toch nog lekker kunt lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zanthr schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:10:
dat is toch juist de luxe van een e-reader, de lettergrootte verhogen zodat je toch nog lekker kunt lezen?
o.a. Het feit dat ik op vakantie geen 5 boeken meer hoef mee te slepen was voor mij nog veel belangrijker dan het lettertype :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zanthr schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:10:
Jazeker maar zoals ik al zei, als je gaat vergroten,of te ver gaat vergroten,gaat er steeds minder op een pagina.
Dat betekent meer bladeren,meer pageturns.
Ik weet niet hoe het met een 650 zit maar veel batterijen vinden continue opladen niet leuk en ik ben dan ook een beetje "bang" voor het zogenaamde geheugen effect bij sommige batterijen.
Ik persoonlijk vind het leesbrilletje lekkerder omdat dan de hoeveelheid tekst op een page lekker veel blijft.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Die onderweg opladers ga ik eens bekijken,weet wel dat de door dikkiedikdik getoonde ook bij Megagadgets wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:10:
Ik heb zelf deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

Gebruik ik om mijn telefoon en e-reader onderweg op te laden, werkt super.
Die ziet er ook super uit,ik heb alleen geen paypal maar een creditcard en dat accepteert de meneer niet,na mijn vakantie maar opnieuw uitproberen,paypal activatie zou 2 dagen duren dus.. zie zo snel geen webwinkel in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een waarschuwing voor downloaders:

Sinds enige dagen verschijnen er op de bekende plekken en in de nieuwsgroepen bestanden als:
(voorbeeld) 12_boeken_van_ Nicci_French.rar
Er in zit dan een bestand: 12_boeken_van_ Nicci_French.exe
F-secure en avast herkennen het niet maar het bestand is exact 1.048.576 bytes.
De doorsnee Tweaker zal er niets mee doen,maar de argeloze misschien wel.
Ik heb het bestand eens in een sandbox laten runnen om te zien wat het doet.
Het maakt een willekeurige service aan met in taakbeheer de naam van het exe file en als beschrijving DCUZZR.
Als je dat killed komt het proces terug met een andere naam,maar wel met dezelfde beschrijving.
Het maakt op een aantal willekeurige plaatsen een /install directory aan met wisselende, in het verleden liggende data's.
In die directory wordt dan een willekeurig file aangemaakt,die vanuit de registry wordt opgestart.
Ontbreekt die naam,dan worden een of 2 reserve kopietjes aangesproken.
Vervolgens wordt er op je harddisk gekeken naar epub bestanden.
Het virus neemt de naam aan van een willekeurig epub bestand op je disk en zet zichzelf in de upload que van spotnet,alt.binz en nog wat news programma's.
Zodra je iets download,zet je gelijk het besmette bestand in een van de duizenden nieuwsgroepen.
Zo zie je al nederlandse boeken staan in bv duitse nieuwsgroepen.
Uiteraard upload je niet je boek,maar een reserve kopie van het virus dat zich in allerlei lange directory namen vestigt,waar het ook niet zo opvalt.
Aangezien downloaden legaal is in Nederland,toch even een waarschuwing voor dit speciaal op epub gerichte virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:24:
De doorsnee Tweaker zal er niets mee doen,maar de argeloze misschien wel.
Ik heb dat geval een paar weken geleden op mijn pc gehad. Zat een stapel epubs te downloaden en was moe en had een huilend kind aan mijn been en klikte toen op de .exe per ongeluk :X

In 1 seconden mijn hele windows installatie naar zijn grootje. Gelijk image teruggezet, maar die was natuurlijk weer van een jaar geleden, vervolgens hele weekeinde updates geinstalleerd en de programma's die ik in de tussentijd had geinstalleerd er weer opgezet.

Gisterochtend toevallig net een nieuwe image gemaakt, al met al best wat werk omdat ik zo dom was op een .exe te klikken :F

Dat ding is vrij geniepig. Het .exe icoontje heeft dezelfde afbeelding als mijn .epub bestandjes namelijk (zijn gekoppeld aan de reader van calibre op de pc, dus zo'n klein boek icoontje). Vond dat wel vrij slim bedacht, meestal zijn die dingen dommer en eenvoudiger te herkennen.
Nick39 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:12:
[...]

Die ziet er ook super uit,ik heb alleen geen paypal maar een creditcard en dat accepteert de meneer niet,na mijn vakantie maar opnieuw uitproberen,paypal activatie zou 2 dagen duren dus.. zie zo snel geen webwinkel in Nederland..
Paypal kan je koppelen aan je bankrekening, werkt echt heel goed. Het kost een week voordat het geactiveerd is, maar je kan net als ideal dan betalen op veel sites met paypal (niet alle betalingen werken, sommigen vereisen wel een creditcard, maar de meesten niet). Zou ik je aanraden, desnoods koppel je hem aan een bankrekening waar verder geen geld op staat als je het niet zo vertrouwt. Dan zet je daar eerst geld op en betaal je dan met je paypal.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Nick39 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:57:
[...]Ik weet niet hoe het met een 650 zit maar veel batterijen vinden continue opladen niet leuk en ik ben dan ook een beetje "bang" voor het zogenaamde geheugen effect bij sommige batterijen.
Wat bedoel je met continue opladen? Continue aan de lader liggen of bedoel je vaak opladen?
De huidige batterijen vinden het juist geen probleem om vaak opgeladen te worden. Ze hebben veel meer moeite met leeggetrokken te worden en dan weer helemaal opgeladen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rud schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:14:
[...]

Wat bedoel je met continue opladen? Continue aan de lader liggen of bedoel je vaak opladen?
De huidige batterijen vinden het juist geen probleem om vaak opgeladen te worden. Ze hebben veel meer moeite met leeggetrokken te worden en dan weer helemaal opgeladen te worden.
Nee sorry ik bedoelde vaak opladen op momenten dat het nog niet hoeft,gisteren voor de grap geprobeerd,de battery low van de 650 kwam in beeld, ik kon daarna nog 160 pageturns doen voordat hij er echt mee nokte.
Het kan exemplarisch zijn maar de reader die ik het meest gebruik,haalt het nu maar een week..
Eerst maar eens een hard factory reset gedaan.
(reader uit, tijdens opstarten zowel de < als het zoomknopje ingedrukt houden,daarna verschijnt de waarschuwing dat er een totale reset komt die ook alle content wist van je reader,dit is dus wat anders als 5 seconden reset knopje indrukken en dan de power button aan en uit zetten,dat is een soft reset)

@Dikkiedikdik,jammer ik had je kunnen helpen zodat je in elk geval niet helemaal terug moest naar een vorig image, ik had paypal weg gedaan omdat een bedrijf me voor 2 xtreamers in rekening bracht terwijl ik er 1 had gekocht en iedere keer als mijn creditcard bedrijf het terug boekte ,brachten ze van dat bedrijf het de maand erop weer in rekening en paypal reageerde totaal niet op mijn klachten,waarna ik uiteindelijk mijn Paypal account maar had opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik had juist begrepen dat de nieuwe batterijen het juist 'fijn' vonden om veel willekeurig opgeladen te worden. Overigens heb ik de geadverteerde 10.000 pageturns op één lading ook nog nooit gehaald. Denk dat ik gemiddeld genomen de helft er van haal. Is een beetje lastig terug te halen. Zeker omdat ik zo nu en dan een pdf erin gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:45:
Ik had juist begrepen dat de nieuwe batterijen het juist 'fijn' vonden om veel willekeurig opgeladen te worden. Overigens heb ik de geadverteerde 10.000 pageturns op één lading ook nog nooit gehaald. Denk dat ik gemiddeld genomen de helft er van haal. Is een beetje lastig terug te halen. Zeker omdat ik zo nu en dan een pdf erin gooi.
Ik heb laatst zelfs gelezen dat zelfs de temperatuur meetelt, als het erg warm is lijkt de display van de 650 iets minder snel te refreshen hetgeen zou betekenen dat bij erg warm weer je meer stroom zou gebruiken.
Datzelfde onderzoek was gebaseerd op elke dag een half uur lezen en daarna de reader niet in standby te zetten maar uit.
Het is net als met je telefoon,mijn mobiels kunnen nooit zo lang standby staan als wordt opgegeven en je kan er ook nooit zo lang mee bellen.
Het is me trouwens gelijkt om die accu dinges te bestellen,bedankt nog voor de link !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01
Wat accu's 'fijn' vinden hangt nogal af van het soort accu.
NiCD (wat je nergens meer tegenkomt) heeft last van het geheugeneffect. Oftewel vaak niet volledig ontladen en je houdt een soort van drempel waardoor de spanning snel daalt als je die drempel over bent qua ontlading.
Voordeel is extreem makkelijk in gebruik en hoge ontlaadstroom en hoge tolerantie voor temperatuur en gaat niet echt stuk door diepe ontlading.
Nadelen zijn hoge zelfontlading en geheugeneffect (en gebruik van cadmium)

Li-ion heeft een hoge capaciteit per volume, maar de cellen zijn extreem gevoelig. Laad-electronica is dus nogal gecompliceerd. Temp mag niet oplopen, druk mag niet te veel veranderen, mag niet te ver ontladen worden, etc. Anders boem. En zaken met lithium zijn ook nogal slecht te blussen met water.
Bijkomend voordeel is dat ze nogal licht van gewicht zijn en in een hoop vormen te maken.
Voordelen zijn redelijk hoge laad- en ontlaadstroom (lage interne weerstand), hoge capaciteit, lage zelfontlading, geen geheugeneffect, goede performance in de kou en redelijk hoge spanning per cel.
Nadeel is dat Li-ion cellen een shelf-life hebben. Na bepaalde tijd na productie zijn de cellen gewoonweg versleten. Vooral de interne weerstand neemt toe, waardoor de klemspanning daalt bij hogere stromen.
Die hogere stromen zul je bij een ereader niet tegenkomen.
Let met Li-ion ook op dat ze niet te ver ontladen worden, want dan zijn ze stuk. Dus altijd minstens halfvol wegleggen.

NiMH is de verbeterde versie van NiCD
Voordelen: lichter in gewicht dan NiCD en veel hogere capaciteit.

Nadelen: Minder laadcycli dan NiCD, slechte performance in kou, spanning zakt op het eind veel verder in en hogere zelfontlading dan NiCD.
Uitzondering op dat laatste zijn de Eneloop-accu's.

NiMH en Li-ion accu's krijgen trouwens pas na 3 - 5x opladen de maximale capaciteit.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verkeerde topic

[ Voor 168% gewijzigd door Tukk op 16-06-2011 21:15 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:12:
Wat accu's 'fijn' vinden hangt nogal af van het soort accu.
NiCD (wat je nergens meer tegenkomt) heeft last van het geheugeneffect.
Hoeveel wilde je er hebben :) ze zitten o.a in van die solar lampen die je bij de Blokker kan kopen.
Ik heb er denk ik wel 40 liggen.. 1.2 volt, 700 MAh... :) ik heb zelfs een lader met een schakelaartje voor NiCad en Nimh...
Niet om je verhaal te ontkrachten hoor,maar zelfs Trust verkoopt de NiCad batterijen nog.. vorige week nog een paar gekocht bij de digros, 4 met lader voor 9,95, ook 700 MAh, voor muisjes e.d. zijn ze nog prima bruikbaar,je moet ze alleen niet in een foto toestel doen want die gaat niet eens aan :)

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 16-06-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nick39 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:30:
[...]

Hoeveel wilde je er hebben :) ze zitten o.a in van die solar lampen die je bij de Blokker kan kopen.
Ik heb er denk ik wel 40 liggen.. 1.2 volt, 700 MAh... :)
Laat ik het zo zeggen... in vrijwel alles wat een beetje kwaliteit is, kom je ze niet meer tegen en je wilt ze ook niet meer tegenkomen.
Ik zag ze een paar maand geleden ook nog verkocht worden in accuboormachines.
Interessant geprijsd, tot je ziet dat ze NiCD accu's hebben.

Niets is vervelender dan iets pakken wat je opgeladen weggelegd hebt om erachter te komen dat het leeg is, of vrijwel meteen leeg is. * TD-er gebruikt sinds een paar maanden een accuboor met Li-Ion (of Li-Po, weet niet zeker) accu's en dat werkt heerlijk.

Voor solar-lampjes is het nog wel te snappen dat ze NiCD's gebruiken, gelet op de elektrische eigenschappen van NiCD's, maar dan is het gelijk ook niet zo'n groen product meer.

In mobiele apparaten zul je geen NiCD meer tegenkomen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
TD-er schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:12:
NiCD (wat je nergens meer tegenkomt) heeft last van het geheugeneffect. Oftewel vaak niet volledig ontladen en je houdt een soort van drempel waardoor de spanning snel daalt als je die drempel over bent qua ontlading.
Voordeel is extreem makkelijk in gebruik en hoge ontlaadstroom en hoge tolerantie voor temperatuur en gaat niet echt stuk door diepe ontlading.
Gaat echter wel vrijwel zeker stuk door ompoling wat snel kan gebeuren bij volledig ontladen. Als je cellen in serie hebt en één van de cellen raakt leeg maar je gaat door met ontladen dan wordt die ene cel al het ware verkeerdom geladen. Daar gaat zo'n cel zeker kapot van. Door het advies van volledig ontladen zijn daardoor al meer accu's gesneuveld dan het hele geheugen effect. Waar zowel NiCd als NiMH ook niet goed tegen kunnen is overladen. Gasvorming verhoogt de interne weerstand waardoor ze snel leeg zijn. Met een refresh is dat soms te herstellen maar ze worden nooit meer als vanouds.

In eReaders vind je Lithium type accu's (varianten daarvan). Helemaal leeg laten lopen en opladen of elke keer bij 10 % laden maakt niet uit voor dit type. 10 x 10% laden is gelijk aan 1x 100% laden of 2 x 50%. Het is gewoon cumulatief. Lithium accus hebben het probleem van veroudering. Vanaf de productie worden ze langzaam slechter, de interne weerstand neemt toe. Na 3 of 4 jaar zijn ze op, of je ze nu gebruikt of niet, ze kunnen niet meer de gewenste stroom leveren zonder dat de spanning inzakt. Die veroudering is veel belangrijker dan het laden regime, ze gaan meestal niet stuk omdat het aantal laad cycli bereikt is. Ze kunnen ook niet tegen overladen of diep ontladen maar al deze batterijen worden geladen onder controle van een laad controller die zorgt dat dit niet kan. Dat moet want Lithium is een raar goedje dat zeer vel en heet kan branden.

Dus of je de eReader eerst leeg leest of telkens na het lezen aan de lader hangt doet er niet veel toe. Hou er gewoon rekening mee dat over tijd de capaciteit terugloopt en dat je over een jaar of 3 a 4 een nieuwe nodig hebt. Dat zal je het eerst merken op het moment dat de accu even vermogen moet leveren, dus bij een pagina omslag.

NiCD word nog volop gebruikt in de ruimtevaart. Vanwege veroudering is Lithium onbruikbaar en NiCD is robuust en gaat lang mee als je ze juist behandeld. Ongebruikt laten liggen vinden NiCD en NiMH trouwens ook niet fijn (behalve dan die echt fantastische Eneloop batterijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Een vraagje over Calibre.
Ik gebruik Calibre voor het beheer van m'n collectie ebooks, die inmiddels enorm groot is geworden. Zelf heb ik een Bebook. Nu mijn vrouw een Sony PRS-650 heeft gekocht heb ik de ebook collectie en de database van calibre op onze server gezet. Op de PC van mijn vrouw heb ik ook Calibre geinstalleerd, maar als ik aan die installatie van calibre de database op de server wil koppelen, krijg ik foutmeldingen, die er op neerkomen dat Calibre niet kan schrijven in de database. Mijn vrouw heeft echter wel lees en schrijf rechten in de directory op de Synology server.
Is het soms zo dat je maar een installatie van Calibre aan een database van calibre kunt koppelen?
Zijn er hier anderen die meerdere calibre installaties hebben verbonden aan een database op een server?
Op de website van Calibre kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Politoer schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:00:
Zijn er hier anderen die meerdere calibre installaties hebben verbonden aan een database op een server?
Op de website van Calibre kan ik er niets over vinden.
Ik heb het wel aan de praat, maar dan iets anders. Ik heb op mijn pc en op de laptop van mijn vrouw calibre staan en de hele boekencollectie (dus niet de database) op het netwerk en in beide calibre's aangegeven dat daar de boekencollectie staat.

Dat werkt ideaal. Je krijgt dan wel op de beide pc's de database te staan, maar dat is in ons geval geen probleem.

Maar voor jouw probleem, bekijk dit eens:
https://answers.launchpad.net/calibre2opds/+question/118850 (reactie van itimpi said on 2010-07-25)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 23:33
Ha, dixons heeft de iRiver story hd ook al verplaatst naar 20 juni.
Volgens mij is de leverancier steeds beloftes aan het maken die hij niet kan waarmaken. Iets anders kan het niet zijn. Want bol.com durft ook geen datum te geven. Ik wacht nog tot het einde van de maand. Dan ga ik wel een andere reader halen.
Kindle DX ziet er ook goed uit. Alleen geen wifi. En dat gprs netwerk hierzo is toch al langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:20
Heeft iemand al ervaring met de Asus Eee Reader DR900? Het apparaat is al een tijdje uit, maar nog niet zo lang leverbaar in Nederland. Veel oudere reviews spreken over lange laadtijden en buggy firmware, in nieuwere (voornamelijk videoreviews) lijkt dat weer mee te vallen.

Voor mij gaat de keuze tussen deze Asus of de Kindle DX, omdat ik voornamelijk pdf's lees. De Asus heeft als voordeel Wifi en een meegeleverde hoes voor nagenoeg hetzelfde geld als de Kindle DX, maar helaas kan ik nergens een praktisch vergelijk in gebruikservaring vinden...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Nu online
@Tom Paris
Heb ik geen ervaring mee, en wil ik ook niet, want de Asus heeft een Sipix-scherm. Dat geeft minder contrast dan een Vizplex E Ink-scherm, en een heel stuk minder dan een Pearl-scherm. De afbeeldingen die Asus verspreidt zijn flink gephotoshopt.

Heb je de Onyx Boox M90 of M91S, of de PocketBook Pro 902 of 903 overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tom Paris schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:58:
Heeft iemand al ervaring met de Asus Eee Reader DR900? Het apparaat is al een tijdje uit, maar nog niet zo lang leverbaar in Nederland. Veel oudere reviews spreken over lange laadtijden en buggy firmware, in nieuwere (voornamelijk videoreviews) lijkt dat weer mee te vallen.

Voor mij gaat de keuze tussen deze Asus of de Kindle DX, omdat ik voornamelijk pdf's lees. De Asus heeft als voordeel Wifi en een meegeleverde hoes voor nagenoeg hetzelfde geld als de Kindle DX, maar helaas kan ik nergens een praktisch vergelijk in gebruikservaring vinden...
Als je echt veel pdf's leest, overweeg dan een tablet. Ik heb nu beide en pdf's gaan zoveel vloeiender op een tablet. De snelheid waarmee je kan in en uitzoomen op de pdf en tussen pagina's wisselt is echt een voordeel. Ook plaatjes komen beter uit. Als je veel pdf's gaat lezen met ocr tekst geld dit natuurlijk niet. Wat voor pdf's zijn het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cyleo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:21:
[...]

Als je echt veel pdf's leest, overweeg dan een tablet. Ik heb nu beide en pdf's gaan zoveel vloeiender op een tablet. De snelheid waarmee je kan in en uitzoomen op de pdf en tussen pagina's wisselt is echt een voordeel. Ook plaatjes komen beter uit. Als je veel pdf's gaat lezen met ocr tekst geld dit natuurlijk niet. Wat voor pdf's zijn het?
Nadeel van een Tablet is het schermtype. Hoewel het sneller refresht en in kleur is, is het relatief onrustig voor je ogen. Het is wel handiger dan met een laptop op schoot zitten, of achter een monitor, maar voor veel mensen die een e-reader overwegen is dat vooral vanwege het scherm. Daarom moet je in het lagere segment ook heel erg oppassen dat je geen e-reader koopt met een lcd/tft scherm, want dan heb je dus de techniek van een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:47:
Nadeel van een Tablet is het schermtype.
die asus is echt top, daar zou ik mijn ereader zo voor omruilen, wat een mooi ding is dat. Helaas wel wat duur (bijna 300 euro). Dat scherm moet heel goed zijn, maar het is natuurlijk ook geen goedkoop ding. Ideaal als je studeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:17:
[...]

die asus is echt top, daar zou ik mijn ereader zo voor omruilen, wat een mooi ding is dat. Helaas wel wat duur (bijna 300 euro). Dat scherm moet heel goed zijn, maar het is natuurlijk ook geen goedkoop ding. Ideaal als je studeert.
doe er nog maar 100 euro bij ;)
maar inderdaad ideaal.
heb hem nu ook en ebooks pdf en comics lezen lekker weg met het scherm.

ppfffff lezen is ook een vak, |:(
ging over een andere asus, heb zelf de transformer.

[ Voor 8% gewijzigd door chucky666 op 19-06-2011 13:51 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Ik ben geïnteresseerd in een e-reader. Ik heb er nog nooit één in levende lijven gezien dus ik ben geheel nieuw met dit. Ik lees wel boeken vanaf mijn computerscherm, of tv (via computer). Maar na een tijdje beginnen de letters te dansen over het scherm. Als ik zo wat rond lees heb je dit probleem niet bij een ebook reader.

Maar ik heb een vraag, soms lees ik Engels-talige ebooks en dan samen met het audio-book. Ik kan het dan luisteren en lezen tegelijkertijd, dit is eigenlijk heel fijn. Ik vraag me af zijn er ook ebook-readers waar je tegelijkertijd ook het audio-book kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dumbledore schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:56:
Ik vraag me af zijn er ook ebook-readers waar je tegelijkertijd ook het audio-book kan afspelen?
Ja, die zijn er. Alleen is het bij de meesten wel wat lastig met wat je wilt. Je moet namelijk naar een ander menu (en dat gaat niet zo snel) om de mp3's te bedienen.

Ik doe het zelf ook weleens, maar zet het dan gewoon op een simpel mp3 spelertje. Is eenvoudiger en sneller op pauze etc. te zetten.

Het lezen zal je zeker bevallen, is gewoon gelijk aan een boek, maar met optie om in te zoomen zonder dat de letters kartelig ofzo worden. Je kan trouwens ook voor een kindle gaan, die kan boeken voorlezen (geen idee of elk model het kan, denk ook dat het alleen goed werkt voor Engels). Maar misschien kan iemand daarover wat zeggen (veel kindle bezitters hier).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zelfs met engelse tekst leest de Kindle het niet echt prettig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 13:17:
[...]

Ik zeg ook niet dat hij niet top kan zijn :) Alleen is de schermtechniek totaal anders en niet met elkaar te vergelijken. Het voordeel van e-ink/e-paper is dat er geen actieve lichtbron achter het scherm zit. Hierdoor leest het anders en voor sommige dus prettig. Ik zit al minimaal 8 uur per dag naar een actieve lichtbron te staren en op een gegeven moment ga je dat wel merken hoor. Daarnaast hebben sommige actieve schermen het probleem dat ze met vol daglicht lastig zijn af te lezen (zeker als je een glansscherm hebt).

Tablets kunnen veel meer dan de gemiddelde ebookreader en hebben ook een totaal andere doelgroep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

TD-er schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:42:
Zelfs met engelse tekst leest de Kindle het niet echt prettig voor.
Mja, dat komt dus doordat text-to-speech synth het ondanks de forse vooruitgang door de jaren heen toch niet haalt bij de menselijke stem qua intonatie en dergelijke.

Mijn advies: wil je serieus aan de slag met (engelstalige) audioboeken kijk dan vooral eens in de catalogus van audible.com (dochteronderneming van Amazon trouwens, je kunt daar dus gewoon inloggen met je Amazon account ;) )

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Die 'voorlees' functie in de kindle heb ik ook over gehoord, maar dat lijkt me toch niks. Ik weet niet of je ooit wel eens audio-boeken hebt gehoord, de voorlezers gebruiken vaak andere stemmetjes voor verschillende personages en zoals mindcrash zegt het niet in de buurt komt qua intonatie enzo (alhoewel ik het nog nooit gehoord heb, maar ik zit met Microsoft SAM in mijn hoofd)

Anyway, ik denk dat ik toch voor de kindle (3th generation?) ga. Aangezien ik daar toch de meest positieve dingen over hoor. En hij is ook goedkoop , jammer dat je um helemaal uit de US moet laten shippen anders zou die nog goedkoper zijn. Maar zelfs vervoerskosten lijkt dit nog steeds de aantrekkelijkste keuze. Ook hoor ik dat je met behulp van het programma calibre ook gemakkelijk Nederlandse boeken kan kopen, installeer je dit nu op de ebook zelf of op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dumbledore schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:08:
Die 'voorlees' functie in de kindle heb ik ook over gehoord, maar dat lijkt me toch niks. Ik weet niet of je ooit wel eens audio-boeken hebt gehoord, de voorlezers gebruiken vaak andere stemmetjes voor verschillende personages en zoals mindcrash zegt het niet in de buurt komt qua intonatie enzo (alhoewel ik het nog nooit gehoord heb, maar ik zit met Microsoft SAM in mijn hoofd)

Anyway, ik denk dat ik toch voor de kindle (3th generation?) ga. Aangezien ik daar toch de meest positieve dingen over hoor. En hij is ook goedkoop , jammer dat je um helemaal uit de US moet laten shippen anders zou die nog goedkoper zijn. Maar zelfs vervoerskosten lijkt dit nog steeds de aantrekkelijkste keuze. Ook hoor ik dat je met behulp van het programma calibre ook gemakkelijk Nederlandse boeken kan kopen, installeer je dit nu op de ebook zelf of op je computer?
Kun je inmiddels niet vanuit Duitsland bestellen? De Duitse amazon stuurt meer richting Nederland dan de Engelse versie (ook foto materiaal terwijl de Engelse dat niet doet). Ik krijg behoorlijk wat "spam" van Amazon.de betreffende de Kindle terwijl mijn shippingadres op Nederland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
thanks, zo te zien wel (hij staat op de voorpagina van amazon.de.. ). Ik had nog nooit gehoord van de Duitse amazon joh :) (overigens zie ik wel dat ze de dollars in euro's veranderen!)

139 euro in plaats van 139 dollar
59 euro voor hoesje in plaats van 59 dollar

daar kan ik het nog bijna net zo goed voor laten shippen

beetje vreemd

[ Voor 49% gewijzigd door dumbledore op 19-06-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
dumbledore schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:30:
thanks, zo te zien wel (hij staat op de voorpagina van amazon.de.. ). Ik had nog nooit gehoord van de Duitse amazon joh :) (overigens zie ik wel dat ze de dollars in euro's veranderen!)

beetje vreemd
Daar _kun_ je net zo goed voor laten verschepen vanuit de VS.
Kindle 3 + verzendkosten + BTW komt op zo'n 130 euro en voor het hoesje ben je dan ook al bijna 20 euro goedkoper uit. (kijk wel even uit of de verzendkosten niet heel veel toenemen als je de hoes erbij doet, anders gaat die vergelijking mank)
Trouwens de Amazon USB-220V adapter die ze verkopen voor 10 $ is ook niet verkeerd.
Lekker compact en ik gebruik 'm eigenlijk voornamelijk om ook mijn foon mee op te laden.
Enige nadeel is dat je 'm wel uit het stopcontact moet trekken als 'ie niet aan het laden is, want onbelast geeft 'ie een vrij irritante pieptoon van zo'n 20 kHz (alleen irritant als je dat kunt horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

dumbledore schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:30:

beetje vreemd
Dat komt omdat er op de Amerikaanse prijzen geen BTW zit en op de Duitse prijzen wel. Dus je mag er vlot 19% bij tellen en dan kom je al heel een heel stuk dichter in de buurt van dollar=Euro.

Shipment uit de VS is trouwens niet echt veel duurder en zeker net zo snel als uit Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:51:
Shipment uit de VS is trouwens niet echt veel duurder en zeker net zo snel als uit Duitsland
Vaak versturen ze gewoon uit Duitsland als je op de USA site besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Kan iemand mij misschien vertellen of de PRS-650BC gewoon bruikbaar is als een standaard mass-storage-device of dat je gewoon de data direct via op de SD kaart kan zetten?

Het lijkt me een geweldig apparaat, maar aangezien ik Linux draai heb ik niet echt de mogelijkheid de Sony software te draaien. En ik heb er uiteraard een stuk minder aan als ik er geen boeken op kan zetten :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wolfboy schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:46:
Kan iemand mij misschien vertellen of de PRS-650BC gewoon bruikbaar is als een standaard mass-storage-device of dat je gewoon de data direct via op de SD kaart kan zetten?

Het lijkt me een geweldig apparaat, maar aangezien ik Linux draai heb ik niet echt de mogelijkheid de Sony software te draaien. En ik heb er uiteraard een stuk minder aan als ik er geen boeken op kan zetten :P
Dat kan ;) Overigens draait Calibre ook gewoon op Linux http://calibre-ebook.com/download En dat is de meest ideale manier van je collectie bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Cyleo schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:35:
[...]

Dat kan ;) Overigens draait Calibre ook gewoon op Linux http://calibre-ebook.com/download En dat is de meest ideale manier van je collectie bijhouden.
Nice, thanks :)

Dan ga ik die denk ik maar eens bestellen. Het ontbreken van ePub support zorgt ervoor dat de Kindle niet echt een optie is voor me. En de andere alternatieven lijken me ook niet bijzonder goed eigenlijk (kwa pdf support schijnt de nook ook niet geweldig te zijn) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wolfboy schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:53:
[...]
Nice, thanks :)

Dan ga ik die denk ik maar eens bestellen. Het ontbreken van ePub support zorgt ervoor dat de Kindle niet echt een optie is voor me. En de andere alternatieven lijken me ook niet bijzonder goed eigenlijk (kwa pdf support schijnt de nook ook niet geweldig te zijn) :P
Niet om je bij de Sony weg te praten, want dat lijkt mij een prima apparaat. (ook aangeraden aan anderen) Maar IMHO is ontbreken van ePub nauwlijks meer een beperking als je toch Calibre wil gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
volgens mij kun je die epub gemakkelijk omzetten, je moet alleen eerst de drm beveiliging verwijderen ofzoiets. Zie deze site: http://www.epubee.com/

daarna kan je het omzetten naar mobi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

TD-er schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:07:
[...]

Niet om je bij de Sony weg te praten, want dat lijkt mij een prima apparaat. (ook aangeraden aan anderen) Maar IMHO is ontbreken van ePub nauwlijks meer een beperking als je toch Calibre wil gebruikten.
Ah, dat is wel goed om te weten.

Al ben ik voorlopig voornamelijk van plan gewoon de ebooks die ik nu heb staan (een aantal van Packt) op het apparaat te zetten. Calibre is misschien handig als ik meer boeken krijg maar voorlopig zal het prima te beheren zijn zonder beheertool denk ik :P

Kwa usability leek de Sony me eigenlijk prettiger als ik de video's zo zag. En een toetsenbordje kost imho te veel ruimte op zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Paris schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:58:

Alleen 3G is niet echt een beperking voor de DX omdat je dat alleen gebruikt als je boeken online koopt. want voor de rest is het Calibre die je prima kan gebruiken, en zelfs online via 3G een boek kopen is een fractie van een paar seconden, dus snelheid van het 3G netwerk is geen issue.
Voordeel van de DX is gewoon een Pearl scherm, dus lange accu tijd, en prima ondersteuning van PDF.
Niet dat ik tablet-achtige readers direct afschrijf (als tevreden gebruiker van een Asus Transformer), maar er blijft toch een groot verschil in leesbaarheid in vol licht en accuduur ten voordele van alles wat e-ink is, dus onder anderen de DX.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:16:
[...]

Vaak versturen ze gewoon uit Duitsland als je op de USA site besteld.
De mijne kwam uit de VS maar ging via Duitsland. Na 3 dagen stonden ze aan mijn deur, de dag van de bestelling meegenomen. Voor ik ik hem in mijn handen had was het iets van 5 dagen omdat ik niet thuis was.

Dat was een stuk sneller dan iets wat ik min of meer tegelijk bij Bol.com bestelde. Zij deden er 10 dagen over.

Ik liep trouwens gisteren tegen een probleem aan met de Kindle, plotseling deed hij niets meer tijdens het lezen. Ik van alles geprobeerd om hem weer aan de gang te krijgen. Niets hielp, tot ik een brainwave kreeg. Hoe lang geleden was het ook al weer dat ik hem aan de lader had...oh ja, bijna een maand. Ik was dus vergeten hem te laden. Hij doet zo lang met een lading dat ik er niet meer op let. Meestal is het zo nu en dan mijn collectie beheren of er boeken bij plaatsen via de USB kabel voldoende om hem geladen te houden. Dat had ik dus de laatste weken niet meer gedaan.

Voor accu problemen hoef je trouwens niet bang te zijn. Die accu's gaan iets van 500-1000 laad cycli mee. Laten we zeggen dat het een hele slechte accu is: 400 keer. Hij gaat blijkbaar op een lading een maand mee. Laten we zeggen dat ik extreem veel lees en er gekke dingen mee doe: Iedere week helemaal leeg en weer laden. Dan kom je aan een totaal van 400 weken. dat is bijna 8 jaar in een worst case scenario. Daar denk ik niet eens over na. Zelfs niet als het nog erger zou zijn en maar de helft daarvan.

De eigen veroudering (shelf life) van de accu telt harder aan dan het gebruik er van.

[ Voor 53% gewijzigd door Ortep op 20-06-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Torched schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:19:
Ha, dixons heeft de iRiver story hd ook al verplaatst naar 20 juni.
Volgens mij is de leverancier steeds beloftes aan het maken die hij niet kan waarmaken. Iets anders kan het niet zijn. Want bol.com durft ook geen datum te geven. Ik wacht nog tot het einde van de maand. Dan ga ik wel een andere reader halen.
Kindle DX ziet er ook goed uit. Alleen geen wifi. En dat gprs netwerk hierzo is toch al langzaam :P
Het is nu de 21e geworden volgens de site van Dixons. Ik hoor het die leverancier al zeggen: "Ja morgen is het er..echt waar!".. en uit China hoort die leverancier weer: "Yes it will arrive tomorrow...really!"

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:51:
dat is bijna 8 jaar in een worst case scenario.
Was de levensduur van het scherm niet maar 4 jaar? Dat heb ik ooit ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ortep schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:51:
[...]
Ik liep trouwens gisteren tegen een probleem aan met de Kindle, plotseling deed hij niets meer tijdens het lezen. Ik van alles geprobeerd om hem weer aan de gang te krijgen. Niets hielp, tot ik een brainwave kreeg. Hoe lang geleden was het ook al weer dat ik hem aan de lader had...oh ja, bijna een maand. Ik was dus vergeten hem te laden. Hij doet zo lang met een lading dat ik er niet meer op let. Meestal is het zo nu en dan mijn collectie beheren of er boeken bij plaatsen via de USB kabel voldoende om hem geladen te houden. Dat had ik dus de laatste weken niet meer gedaan.
Het kan ook iets anders zijn als je de oude onverlichte hoes hebt. Die heeft clipjes die in de Kindle gaan, waar de verlichte hoes zijn stroom van krijgt. Maar de oude onverlichte versie heeft vrij slechte isolatie op de clipjes die na een paar maanden doorgekrast is, en ze zijn electrisch verbonden, waardoor er stroom weglekt en de Kindle onstabiel wordt, blijft hangen, accu opeens leeg raakt enz. Opladen helpt dan wel maar het blijft gebeuren.

Als je die hebt moet je Amazon even bellen, ze hebben inmiddels een nieuwe versie van die hoes die dat probleem niet meer heeft. Dit is alleen de oude onverlichte hoes voor de Kindle 3 dus. De nieuwe 'Updated' versie heeft het probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
GekkePrutser schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:01:
[...]

Het kan ook iets anders zijn als je de oude onverlichte hoes hebt. Die heeft clipjes die in de Kindle gaan, waar de verlichte hoes zijn stroom van krijgt. Maar de oude onverlichte versie heeft vrij slechte isolatie op de clipjes die na een paar maanden doorgekrast is, en ze zijn electrisch verbonden, waardoor er stroom weglekt en de Kindle onstabiel wordt, blijft hangen, accu opeens leeg raakt enz. Opladen helpt dan wel maar het blijft gebeuren.

Als je die hebt moet je Amazon even bellen, ze hebben inmiddels een nieuwe versie van die hoes die dat probleem niet meer heeft. Dit is alleen de oude onverlichte hoes voor de Kindle 3 dus. De nieuwe 'Updated' versie heeft het probleem niet meer.
Ik heb de 'nieuwe' versie van die hoes uit de UK laten komen. Als ik het me goed herinnert, verkoopt .com deze niet. Alleen de verlichte versie. Ik heb destijds contact opgenomen met de klantenservice en zijn bevestigde dat de huidige onverlichte hoezen de oude problemen niet meer hebben. Ik heb de Kindle nu reeds een maand en heb nog geen problemen met vastgelopen ereaders etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tweety1 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:07:
[...]
Ik heb de 'nieuwe' versie van die hoes uit de UK laten komen. Als ik het me goed herinnert, verkoopt .com deze niet. Alleen de verlichte versie. Ik heb destijds contact opgenomen met de klantenservice en zijn bevestigde dat de huidige onverlichte hoezen de oude problemen niet meer hebben. Ik heb de Kindle nu reeds een maand en heb nog geen problemen met vastgelopen ereaders etc.
Ja inmiddels verkopen ze die weer op .com, ik denk dat ze hem tijdelijk uit de handel hadden gehaald vanwege de problemen er mee. Heb er zelf nog even over nagedacht om die te bestellen maar heb toch voor de verlichte gekozen. Achteraf valt de leesbaarheid mee, vooral dankzij het nieuwe sans-serif font dat de Kindle 2 nog niet had. Ik heb er nog niet veel mee getest maar ik kan een stuk vaker zonder lichtje dan bij de Kindle 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:36

Tijntje

Hello?!

dumbledore schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:08:

Ik heb zelf de Kindle en het klinkt niet als Microsoft SAM :) maar desondanks is het nog niet geweldig.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
Nicht Kunde aus Deutschland? Zum internationalen Kindle-Shop auf Amazon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GekkePrutser schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:01:
[...]
Opladen helpt dan wel maar het blijft gebeuren.
Zou kunnen, maar ik heb hem dus echt een maand niet geladen, dus dat was het probleem. Puur vergeten te laden omdat het zo zelden nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vanmorgen de Iriver gepreorderd. Laat maar komen :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

Sc0rPi0N schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:09:
Vanmorgen de Iriver gepreorderd. Laat maar komen :)
Dat heb ik al een maand geleden gedaan zo ongeveer :X

Levertijden zijn bij Wehkamp weer gewijzigd.

Bol.com: 2-3 weken
Dixons: verwacht op 21 juni (wordt elke dag één dag opgeschoven)
Wehkamp: 3 weken
Coolblue (ereaderstore.nl): 21 juni

Wie zal het zeggen? Ik wacht het rustig af.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:08:
[...]

Dat heb ik al een maand geleden gedaan zo ongeveer :X

Levertijden zijn bij Wehkamp weer gewijzigd.

Bol.com: 2-3 weken
Dixons: verwacht op 21 juni (wordt elke dag één dag opgeschoven)
Wehkamp: 3 weken
Coolblue (ereaderstore.nl): 21 juni

Wie zal het zeggen? Ik wacht het rustig af.
Dan hebben we ook nog Stebis, die toko die op ereaders.nl beweerde hem de 17de binnen te krijgen.

Inmiddels staat er het volgende op ereaders.nl:
Damurel (gast) 20-06-11 15:20
21 juni worden de eieren verzonden. Ontving een reactie van Stebis
Ben erg benieuwd wanneer Bol hem dan heeft en gaat posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 20:15
Iemand die vandaag toevallig in een Dixons komt? Volgens de site van de Dixons zijn ze overal op voorraad (hoewel ik denk dat het hier een bug betreft).

Ik heb toch een beetje het idee dat Stebis ons aan een lijntje houd wat betreft de datum, maar als ze nu echt in Nederland zijn kan er toch niet veel mis gaan.

iRiver heeft trouwens verder nog niks laten weten over de releasedatum, je zou toch denken dat er een press release komt daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Joost344 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:34:
Iemand die vandaag toevallig in een Dixons komt? Volgens de site van de Dixons zijn ze overal op voorraad (hoewel ik denk dat het hier een bug betreft).

Ik heb toch een beetje het idee dat Stebis ons aan een lijntje houd wat betreft de datum, maar als ze nu echt in Nederland zijn kan er toch niet veel mis gaan.

iRiver heeft trouwens verder nog niks laten weten over de releasedatum, je zou toch denken dat er een press release komt daarover.
Bij mij staat er "verwacht 22 juni", wat raar is want vanochtend stond er nog 21 juni. Kijk je niet naar de normale iRiver Story?

[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 20-06-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:25:

Ben erg benieuwd wanneer Bol hem dan heeft en gaat posten :)
+1

Ff in de gaten houden wie er het eerst is. Ik had Dixons al gebeld, twee winkels vertelden me, dat als hij op de site "op voorraad" staat, dat het dan de volgende dag in je brievenbus kan liggen. De winkels zelf worden later bevoorraad.

Als Dixons eerder is, dan annuleer ik Bol, simpel zat. Lijkt me in een eventueel garantie gevalletje nog makkelijker ook. Een fysieke winkel heeft op dat punt wel weer zijn voordelen, al gaan we niet uit van garantie gevalletjes ;)

Anyway, zou blij zijn als het ding deze week eindelijk geleverd kan worden, ben nou toch wel érg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:39:
[...]

Als Dixons eerder is, dan annuleer ik Bol, simpel zat. Lijkt me in een eventueel garantie gevalletje nog makkelijker ook. Een fysieke winkel heeft op dat punt wel weer zijn voordelen, al gaan we niet uit van garantie gevalletjes ;)
Dachten al die mensen die bij it's gekocht hadden ook :X Er is altijd wel iemand die de ondersteuning overneemt, maar het voordeel van een fysieke winkel is tegenwoordig niet zo heel zeker meer :)
Anyway, zou blij zijn als het ding deze week eindelijk geleverd kan worden, ben nou toch wel érg benieuwd!
Ik ook, heb er nu lang genoeg op gewacht. Ben blij dat ik "per ongeluk" tegen deze aanliep, anders was het een Kindle geworden, maar als ik voor de Kindle was gegaan had ik hem in ieder geval wel al binnen gehad :)

Hopelijk is het het wachten waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:35:
[...]

Bij mij staat er "verwacht 22 juni", wat raar is want vanochtend stond er nog 21 juni. Kijk je niet naar de normale iRiver Story?
Hahaha.. ja 20 -> 21 en nu -> 22 juni. :D

Ik ben echt benieuwd naar de reviews van dit ding.

[ Voor 8% gewijzigd door x-man op 20-06-2011 15:44 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:42:

Hopelijk is het het wachten waard :P
En als het een bagger ding is, dan krijgen we iedereen uit dit topic over ons heen. Had je maar een Kindle of Sony moeten kopen :+ _O-

Ach, je bent een early-adopter of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:45:
[...]

En als het een bagger ding is, dan krijgen we iedereen uit dit topic over ons heen. Had je maar een Kindle of Sony moeten kopen :+ _O-

Ach, je bent een early-adopter of niet :P
We gaan het gewoon mooi vinden. Is overigens een psychologische term voor, ben hem even kwijt, maar er is een psychologische "afwijking" waardoor we onze eigen beslissingen en eigen aankopen goed vinden en goed praten. Dit geldt overigens ook voor kinderen, we vinden onze eigen kinderen altijd de mooiste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 20:15
Ga hierheen:
http://dixons.nl/artikel/7128377/iRiver_Story_HD_e-reader
Klik op Winkelvoorraad en je ziet 155 winkels met "op voorraad", maar zoals ik al zei zal dit wel een bug zijn.

Edit:
Of ze bedoelen dat je het daar kan preorderen, maar het is niet echt duidelijk wat ze daar bedoelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Joost344 op 20-06-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Joost344 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:52:
Ga hierheen:
http://dixons.nl/artikel/7128377/iRiver_Story_HD_e-reader
Klik op Winkelvoorraad en je ziet 155 winkels met "op voorraad", maar zoals ik al zei zal dit wel een bug zijn.

Edit:
Of ze bedoelen dat je het daar kan preorderen, maar het is niet echt duidelijk wat ze daar bedoelen.
PRE-ORDER dus dat klopt niet. Ik lees het als 'Je kunt hem in dit filiaal laten afleveren/ ophalen'

Heb van de week nog gebeld met het centrale nummer van de website én het lokale filiaal. Beide konden me niet veel vertellen wanneer het product binnenkomt.
Volgens de website medewerker was de status op de website altijd actueel (<- lekker makkelijk :F )

Maar goed vanmorgen dus 21 juni , nu net 22 juni. Maar een update per mail krijgen ho maar.

_O_ -UPDATE- _O_
Morgen krijgt de distributeur een partij Iriver Story HD binnen. Daarvandaan zullen ze naar de leveranciers gaan. Hij wist me nog een lokale verkoper aan te raden, dus wie weet is hij daar gunstiger geprijsd dan de € 160 bij Dixons.
Als ik die (verkopers)site open dan zijn de prijzen toch behoorlijk hoog (Sony PRS650 = 264 euro daar :/ )

[ Voor 21% gewijzigd door Frostbite op 20-06-2011 16:46 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

.Gertjan. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:49:
Is overigens een psychologische term voor, ben hem even kwijt, maar er is een psychologische "afwijking" waardoor we onze eigen beslissingen en eigen aankopen goed vinden en goed praten.
Yep ; 'Wishful Thinking' .... :+
Of misschien 'Selective perception' ?

Mmm, voer voor psychologen ...
EDIT: heb 's zitten zoeken : 'Post-purchase rationalization' misschien ??

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 20-06-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Sc0rPi0N schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:58:

_O_ -UPDATE- _O_
Morgen krijgt de distributeur een partij Iriver Story HD binnen. Daarvandaan zullen ze naar de leveranciers gaan. Hij wist me nog een lokale verkoper aan te raden, dus wie weet is hij daar gunstiger geprijsd dan de € 160 bij Dixons.
Als ik die (verkopers)site open dan zijn de prijzen toch behoorlijk hoog (Sony PRS650 = 264 euro daar :/ )
Distributeur bedoel je Stebis mee, neem ik aan?

Wehkamp biedt em ook goedkoper aan als Dixons, daar kost ie €147 ;)

En het staat vrij om andere adressen te delen die ook gunstig geprijsd zijn O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
* YopY deelt ervaring

Vorige week woensdag een Kindle besteld, die vrijdag was hij al binnen, vanochtend afgehaald, en tot nu toe zeer tevreden. Ik had eerder een Icarus Go, de goedkoopste reader die je in NL kunt krijgen (volgens mij), maar die was binnen een dag stukgevallen (kwam heel ongelukkig op de aan / uitknop neer).

De Kindle (wifi) kan qua prijs (zelfs met verzendkosten en importheffing) goed meekomen, maar qua kwaliteit en features is hij vele malen beter. Het enige wat de Icarus wel had tegenover de Kindle is een accellerometer voor automagische rotatie en PDF reflow, maar daar kan ik wel mee leven - PDFs kun je converteren, en een beetje hippe ebookfabrikant kan ook wel een epub of .mobi leveren. Met Calibre heb ik tot nu toe alles goed (genoeg) kunnen converteren.

Het beeldscherm is ook beter; beter contrast (dit is niet objectief overigens) en snellere paginawisselingen, zodat je sneller door een ebook kunt bladeren.

En d'r zit natuurlijk wifi op, kun je T.net bezoeken :p. Die schakelt overigens automatisch over naar tweakers.mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Goner schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:43:
[...]

Yep ; 'Wishful Thinking' .... :+
Of misschien 'Selective perception' ?

Mmm, voer voor psychologen ...
EDIT: heb 's zitten zoeken : 'Post-purchase rationalization' misschien ??
Die eerste 2 zijn zeker van toepassing bij sommige kopers, maar volgens mij is het inderdaad Post-purchase rationalization. De mens is te trots om een fout toe te geven en zal proberen alles wat negatief is aan zijn nieuwe aankoop te weerleggen. Best schattig eigenlijk :+ Al pleurt de nieuwe auto uit elkaar, ze weten altijd iets positiefs te vinden :D
pinda powerrr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:05:
[...]

Stebis verkoopt ze tevens zelf (ook aan particulieren), heb me de hele tijd al af zitten vragen of ze inderdaad de importeur en distributeur zijn zoals ze beweren of dat we het mogen scharen onder "cool story bro". (flauwe referentie naar de iRiver Story :P )

Maar goed als ze in Nederland arriveren zullen de grote jongens als Bol en Wehkamp toch ook wel vooraan staan, niet? En als ze ze krijgen hoop ik dat de mensen met vroege bestellingen voorrang krijgen, maar commercieel gezien zullen ze misschien mensen die recentelijk hebben besteld (met een hogere prijs) voorrang geven, brengt meer geld op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

pinda powerrr schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:05:
[...]

Wehkamp biedt em ook goedkoper aan als Dixons, daar kost ie €147 ;)

En het staat vrij om andere adressen te delen die ook gunstig geprijsd zijn O-) ;)
Klopt Stebis ja. En hij is daar 164 euro (afhalen)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.