Je hoeft het touchscreen niet te gebruiken,het is persoonlijk maar mijn laptop werkt met touchscrren,de tablets,de telefoon dus waarom niet de e-pub reader.pe1dnn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:20:
Sony 650 kan al wat meer, maar een touch screen vind ik geen goed idee, ik hou niet van vette vingers op het scherm en telkens met een pennetje tobben is nu ook niet echt gebruiksgemak.
Je neemt wat teveel uitingen aan voor waar,er blijven door het speciale scherm geen vette vingers achter en je hebt ook gewoon bladerknopjes.
Het "tobben met het pennetje" doe je alleen als je notities wil toevoegen.
Ook hier heb je je niet erg in het topic ingelezen, er zijn al laders voor 5,95 te koop bij de Hema,ik heb er zelfs plaatjes van gepost,die doen het prima met de Sony.Opladen kan met een gewone USB lader, er zit geen lader bij de e-reader maar een 5 volt USB lader is voor een paar euro te koop. Dat is dan weer anders dan Sony die probeert zijn eigen veel te dure lader te slijten voor de hoofdprijs.
Weer lees je niet goed, in de laatste berichten is al aangegeven dat de Sony 650 weer volop verkrijgbaar is. (met wat meer moeite online,maar de Dixons winkel had ze,de BCC en zelfs bij de mediamarkt lagen er nog een zooi.Al met al nog zeer tevreden. Ik zou graag wat andere ervaringen willen lezen in dit ervaringen topic, en die dan een keer niet over het aanschaffen van een Kindle 3 of het wachten op een nauwelijks verkrijgbare Sony 650 gaan. Voor mijn idee gaan ervaringen toch meer over gebruik en niet over aanschaf. Is E-Ink Perl nu echt zo belangrijk in de praktijk dat alle E-Ink Vizplex readers hebben afgedaan? Het lijkt me voor iemand die begint net een e-reader een prima keuze.
Perl/Pearl is een Vizplex variant.
Iedere reader die je kiest en je bevalt is voor jou goed, dat is simpel.
Alleen "verdedig" je aankoop niet door het naroepen van dingen over andere merken zonder je echt ingelezen te hebben en te zien dat een aantal dingen niet waar zijn.
De Sony software heb je niet nodig (hoewel installatie bij mij gewoon tot 3 keer toe normaal verliep)
De software is alleen niet mooi vandaar dat ik daar calibre voor gebruik maar je kan met elke filemanager je boeken op de sony zetten.
Ook DRM boeken,via ADE dat je toch al nodig hebt omdat je anders gewoon geen beveiligde boeken kan binnenhaken.
Over de Kindle 3 kan ik je weinig vertellen want die heb ik niet maar over de touch readers van Sony wordt een hoop onzin voor waar aangenomen en klakkeloos neergeplant en overgenomen.
De prijs is een nadeel,dat wel,maar die keuze maak je zelf.
[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 13-06-2011 11:32 ]