Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Bol heeft inmiddels weer iets laten horen. Uiteraard niet het nieuws waar ik op zit te wachten:
Titel: iRiver Story HD - IRiver
Aantal: 1

Wij hebben geen nieuwe leverdatum van de leverancier ontvangen, het blijkt een moeilijk leverbaar artikel te zijn. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Lijkt me in ieder geval dat de 2-4 werkdagen ook niet gehaald gaat worden voor mensen die hem begin deze week hebben besteld...

[ Voor 17% gewijzigd door .Gertjan. op 08-06-2011 10:04 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook bijna de iriver besteld. Gisteren deed mijn bebook one het opeens niet meer. Maar hij is weer aan de praat. Paar keer accu eruit en erin en mijn sd slotje was ook niet helemaal lekker meer, zal wel stof ofzo ingezeten hebben.

Mijn vrouw zei al dat ik die iriver moest bestellen, maar gelukkig doet hij het weer, wil hem eigenlijk nog niet kwijt die goede ouwe rakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:07:
[...]

Dit is niet helemaal correct.
Zoals al eerder vermeld, het is mijn eigen mening en geen uitnodiging tot discussie.
Of ik 2 sony's die duurder zijn wil kopen, is mijn eigen zaak.
Als mensen de Kindle 3 zien,zijn ze helemaal om zeg je, ah je hebt ook een sony 650 liggen zodat ze kunnen kiezen en kunnen vergelijken?
Want anders kan ik ook zeggen, zodra ze mijn sony zien,zijn ze helemaal om.
Dit is poging nummer zoveel om mensen te overtuigen de Kindle te nemen,en ik wil niet mee in die discussie,blijf eens objectief.

Aan GERUCHTEN heb je niet zoveel,als ik elk gerucht over readers hier ga plaatsen is het hek van de dam,de geruchten over epub ondersteuning worden aan andere kanten weer net zo hard ontkracht.
Waar mensen iets aan hebben zijn feiten, en feit is dat de Kindle 3 momenteel geen epub ondersteunt.
Of e.e.a. door Calibre omgezet kan worden,is een geheel andere zaak.

@J.Veer.
Ik heb 2 Sony's, ten eerste omdat ik weinig zin heb om heen en weer te slepen met die dingen.
Ten tweede,omdat ik nogal veel ebooks maak, is een aparte reader naast de PC wel fijn, ebooks zien er soms op het scherm toch heel anders uit dan op het desbetreffende apparaat.
Ten derde, ik reis best veel, daarom gaat een van de sony's ( de beneden versie) mee op reis.
Mocht ie sneuvelen ondanks hoes en sleeve, of gestolen worden,dan zit ik bij thuiskomst niet gelijk zonder.

@Dikkiedikdik.
Ben blij dat je dochter weer aan de beterende hand is.
In het begin pikte mijn vriendin inderdaad steeds mijn reader, ik heb haar voor haar verjaardag een Bebook One 2010 gegeven waar ze zielsgelukkig mee is.
We hebben dus nu 3 echte readers in huis, plus een ipad2 en een Android tablet met Aldiko en Wordplayer er op, plus de Sony reader Applicatie.

@Gertjan
De gekocht vinkjes zijn heel wat minder dan de zelf gedane en verbeterde versies ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 08-06-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:06:
We hebben dus nu 3 echte readers in huis, plus een ipad2 en een Android tablet met Aldiko en Wordplayer er op, plus de Sony reader Applicatie.
Weet jij misschien of je epubs op je ipad kan lezen via die boekenkast? Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:07:
[...]
Verder is de ervaring dat de support van Amazon van wereldklasse is, nog veel beter dan de Nederlandse wet. Zelfs als je je Kindle met eigen schuld per ongeluk op de grond kaduuk laat flikkeren, krijg je gratis een omruil. Google voorbeelden genoeg. Dat heb ik met merken als Sony of iRiver nog nooit meegemaakt.
Dat kan ik in ieder geval beamen, Amazon heeft wereldklasse support, zelfs als je zelf iets verklooid hebt doen ze niet moeilijk. Met Sony heb ik alleen ervaring met audiospul, en over het algemeen is de service niet slecht. Of dat voor goedkope spullen als ereaders ook zo is? Geen idee!
[...]

Zoals al eerder vermeld, het is mijn eigen mening en geen uitnodiging tot discussie.
Als mensen de Kindle 3 zien,zijn ze helemaal om zeg je, ah je hebt ook een sony 650 liggen zodat ze kunnen kiezen en kunnen vergelijken?
Dit is poging nummer zoveel om mensen te overtuigen de Kindle te nemen,en ik wil niet mee in die discussie,blijf eens objectief.
Jij verdenkt wel een hoop mensen ervan dat ze Kindle pushen is het niet? :P
Zoals eerder geroepen mag je van mij kopen wat je wilt, het is per slot van rekening niet mijn geld, en ik kan alleen ervaringen met Amazon en de beide Kindle modellen (de 3 en de DX) hier verstrekken, en heb wel met de Sony gespeeld van de buurtjes, ook niks mis mee.

Verder is nieuwe firmware inderdaad niet meer dan een gerucht, zoals er inderdaad zoveel rondgonzen omtrent ereaders. Denk eens aan de kleuren Kindle die volgens insiders door Amazon zou worden geintroduceerd?

Als er nieuwe firmware met epub support op de Kindle zou komen is hiermee inderdaad een valide argument weg om hem niet te kopen, maar het is voor mij persoonlijk geen halszaak als het niet komt (ik zou het wel dom vinden van Amazon marketingtechnisch gezien). ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43

Goner

What can I do you for ?

.Gertjan. schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:41:
Overigens wel gefeliciteerd met je eigen aanwinst :)
Bedankt, hopelijk laat Bol je/jullie niet te lang wachten ;)

Heb m'n Icarus gisteren opgeladen en begon me al gelijk zorgen te maken toen de rode oplaad-led niet blauw werd na een uurtje of 4 uur aan de USB/PC, zoals in de handleiding staat. Gelijk maar de support getest door een form in te vullen op de site en had binnen 2 uur antwoord ! Antwoord : de led kleurt alleen blauw blauw als je via een AC adapter oplaadt, wordt in volgende firmware gefixed.

Nog niet veel mee gedaan, alleen vanochtend in de trein even zitten lezen in Dracula (een van de vele meegeleverde boeken in div. talen) en dat beviel best. Had er een leren cover bijgekregen en dan houdt comfortabel vast.
Straks even een micro-SD halen om wat muziek op te gooien voor de ingebouwde MP-3 speler (was medebepalend voor aanschaf, geen 2 apparaten tegelijk aan), kan ik lekker lezen/luisteren zonder het mobiele gewauwel van mijn mede-reizigers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:33:
[...]

Weet jij misschien of je epubs op je ipad kan lezen via die boekenkast? Ik krijg het niet voor elkaar.
Ja, via het I-Tunes programma.
Gewoon ebook naartoe slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:40:
Ja, via het I-Tunes programma.
Gewoon ebook naartoe slepen.
Ik bedoel: hoe krijg ik het eboek op de ipad? Kan ik hem in mijn itunes op de pc zetten en dan komt hij op de ipad in intunes te staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:49:
Jij verdenkt wel een hoop mensen ervan dat ze Kindle pushen is het niet? :P
Zoals eerder geroepen mag je van mij kopen wat je wilt, het is per slot van rekening niet mijn geld, en ik kan alleen ervaringen met Amazon en de beide Kindle modellen (de 3 en de DX) hier verstrekken, en heb wel met de Sony gespeeld van de buurtjes, ook niks mis mee.
Ik verdenk niet alleen een hoop mensen ervan,het is ook gewoon zo, alleen begrijp ik ook wel dat het merendeel van de mensen het uit enthousiasme doet.
Ik zou veel liever negatieve ervaringen met andere merken hier zien,zeker aan de onderkant van het prijs segment is veel troep te vinden en daar lees je zo goed als nergens iets over.
Maar sommige mensen doen het zelfs af als een "persoonlijke overwinning" als ze letterlijk zoals in diverse posts staat "iemand om hebben" voor een Kindle.
Mijn vriendin vind mijn Sony maar niets,nou prima,als zij gelukkig is met haar Bebook zat ik goed met mijn kado. Ons gedeelde gemak is dat onze beide readers dezelfde smaak lusten (epub) en dat ik niets hoef om te zetten.
Als er nieuwe firmware met epub support op de Kindle zou komen is hiermee inderdaad een valide argument weg om hem niet te kopen, maar het is voor mij persoonlijk geen halszaak als het niet komt (ik zou het wel dom vinden van Amazon marketingtechnisch gezien). ;)
Als Amazon ook overgaat op epub boeken dan zou ik de logica er wel van in zien.
Ik heb beslist geen hekel aan de Kindle,sterker,van bepaalde functies zou ik graag willen dat Sony ze ook in haar readers stopte,zoals het wireless en dat Whisper dinges van Kindle.
Ik snap ook niet waarom de marketing afdeling van Sony bepaalde dingen gewoon niet oppakt.
De 505, de 300/350, de 600 en 650, wireless zit er gewoon niet op,het lijkt wel of ze het boycotten.
Wat ik ook erg graag zou zien is gewoon een normaal Nederlands woordenboek.
Dus niet een vertaal woordenboek,maar er zijn in het Nederlands ook genoeg termen waarvan ik even achter mijn oren moet krabbelen.
Dan mail ik dat naar Sony en krijg ik als antwoord dat er maar liefst zoveel woordenboeken in het ding zitten en waar ik ze kan vinden. Prachtig,maar het is geen antwoord op mijn vraag of er niet een gewoon nederlands-nederlands woordenboek in kan. De klantenservice van Bebook is grandioos,omdat mijn vriendin haar eerste bebook one had gesloopt door er een flesje Angel parfum (flesje is in de vorm van een ster met vlijmscherpe punten) op te laten vallen heb ik gevraagd of vervanging van het scherm mogelijk was, ik kreeg dezelfde dag nog een mailtje dat het kon,wat de kosten waren, een RM nummer,en het advies even te wachten omdat er wat refurbished modellen aan kwamen,waar ze me netjes ook een mailtje over stuurden dat ze er een paar hadden en ik er een kon reserveren (heb uiteindelijk een nieuwe gekocht) duidelijk een klantenservice dus die het wel snapt,en een min punt voor Sony's klantenservice.
Alleen een bericht van,waarom koop je niet een Kindle in plaats van een Sony,die zijn veel goedkoper vind ik zo'n non argument...
Maar zelfs als de Kindle wel ebook support zou krijgen,zou ik hem niet kopen.
Ik zou pas tot aanschaf over gaan als de Kindle een touchscreen kreeg EN epub ondersteuning.
Tesamen met wireless en dat Whisper systeem zou ik er dan zelfs mijn 2 sony's voor opgeven.
En dan mag ie van mijn part 300 euro kosten,dan koop ik er nog 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:46:
[...]

Ik bedoel: hoe krijg ik het eboek op de ipad? Kan ik hem in mijn itunes op de pc zetten en dan komt hij op de ipad in intunes te staan ofzo?
Je koppelt de Ipad aan itunes op je pc en itunes herkent dan de Ipad.
Daarna sleep je het ebook naar het itunes programma op je pc,en die gooit het automatisch op je Ipad waar het "boekenplank" programma het gelijk vindt.
Itunes op je PC weet waar het neergegooid moet worden op je Ipad zodat het in dat boekenplank programma komt.
Je moet alleen wel de nieuwste versie van Itunes op je pc hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:46:
[...]

Of je gebruikt dropbox, dat werkt ook. Zonder iTunes

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nick39 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:14:
Ik zou veel liever negatieve ervaringen met andere merken hier zien,zeker aan de onderkant van het prijs segment is veel troep te vinden en daar lees je zo goed als nergens iets over.
Dat verbaast me niet echt ; mensen die aan de onderkant v/h prijssegment kopen, zijn niet zo kritisch als mensen die makkelijk 300 euro uitgeven voor een reader met allerlei extra's.
Je legt je wat makkelijker neer bij de minpunten/ongemakken etc als je maar 99 euro betaald heb (IMHO). Als je maar kunt lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:29:
[...]
lukaon schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:07:

Binnenkort komt er een nieuwe firmware update uit met epub support.
[...]

Dat is niet meer dan een gerucht. En ook in de e-boekenwereld blijken de meeste geruchten uiteindelijk onwaar.
Klinkt serieus genoeg, maar is inderdaad nog niet 100%. Gevalletje het glas is half vol, of het is half leeg..

Four publishers in the last week have confirmed that Amazon has indeed told them they now have an option to submit eBooks to be listed in the Amazon store in ePub format. Two of the companies we spoke with are very big in the publishing world and spoke to us regarding this new development during an interview in the last few days on a totally different subject. With many companies all telling us the same thing off the record it is confirmed that the Amazon is moving in this direction.

bron: http://goodereader.com/bl...s-on-the-kindle-e-reader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Chill man, je hoeft je eigen keuze niet zo te verdedigen hoor. Jij happy met je Sony's, ik met de Kindle 3 - prima toch? Aantal van je eerdere punten klopten gewoon niet voor wat betreft de Kindle 3, zie dat als aanvullingen en geen gepush. 8) Waarom zou ik, al koop je je arm aan nog meer Sony's. Erbij zetten dat het geen uitnodiging is voor discussie is wel een beetje raar, dit is immers een discussieforum!

En een ervaringen topic. Eerdere vraag was waarom er zo weinig Kindle te zien is. Mijn ervaring is dat na het zien in het echt van de Kindle 3 er hier inmiddels behoorlijk veel mensen gelijk ook eentje hebben besteld. Zo enthousiast dat zij ook weer een aantal mensen hebben weten te overtuigen, etc. Echt een sneeuwbaleffect aan hands-on ervaring wat ik wel verrassend vind. Maar ja, vooral onbekend bij de massa hier, de Kindle ligt hier in NL ook niet in de winkels dus is dat de enige manier als je niet van een plaatje wilt kopen. In Engeland liggen ze inmiddels gewoon bij John Lewis in de winkel (soort van V&D) en was het gelijk zwaar uitverkocht. Helaas hier nog niet bij de Dixons of de V&D...

De Sony 650 ken ik ook maar was voor mij gewoon een klap te duur. Helemaal als je ook nog eens de volle mep mag betalen voor een Sony USB-lader omdat alleen Sony USB-laders kunnen werken door een technische truuk, de boefjes. Maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat die wil kopen, we leven in een vrij land.

En geruchten zijn ook leuk, hier de Kindle 4? ;)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/9a9sug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
Nou ik mag dan hopen dat ze de afstand tussen de pijltjestoetsen en de back knop wat groter hebben gemaakt.
Maar kleurtjes zijn natuurlijk altijd wenselijk :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:50
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:12:
Jveer, ik stuur je zo wel een pm.

Ik ben even met die stripboeken bezig geweest. Ik ben wat moe, dus niet heel denderende filmpjes, maar het is te doen denk ik.
etc.....
Bedankt voor de filmpjes. Het verversen van de pagina's gaat veel sneller dan ik dacht. Alleen jammer dat het niet te zien was of de tekst op de Sony te lezen was of niet. Kun je aangeven hoe het lezen van een strip jou bevalt op een ereader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 21:25
check de startpost eens, daar staan wat afbeeldingen van een strip op een kindle (dat zou dus hetzelfde moeten zijn voor welke andere e-reader dan ook (van 6 inch natuurlijk). Hou er wel rekening mee dat dit met een vizplex scherm gedaan is, en dus niet representatief voor een nieuw scherm zoals in de kindle 3 of een sony 650.

[ Voor 30% gewijzigd door t-town op 08-06-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:58:
[...]

Chill man, je hoeft je eigen keuze niet zo te verdedigen hoor. Jij happy met je Sony's, ik met de Kindle 3 - prima toch? Aantal van je eerdere punten klopten gewoon niet voor wat betreft de Kindle 3, zie dat als aanvullingen en geen gepush. 8) Waarom zou ik, al koop je je arm aan nog meer Sony's. Erbij zetten dat het geen uitnodiging is voor discussie is wel een beetje raar, dit is immers een discussieforum!
Sorry misschien wat te fel maar je hebt duidelijk het forum niet gevolgd,er werden mensen bijna voor gek verklaard als ze wat anders kochten dan een Kindle 3.
Op een gegeven moment gingen de discussies nergens anders over.
En een ervaringen topic. Eerdere vraag was waarom er zo weinig Kindle te zien is. Mijn ervaring is dat na het zien in het echt van de Kindle 3 er hier inmiddels behoorlijk veel mensen gelijk ook eentje hebben besteld.
Dat kwam mede door het feit dat o.a. de Sony om de een of ander raadselachtige reden niet leverbaar was en er op dat moment eigenlijk niets nieuws onder de e-reader markt was.
De enige andere die ook een pearl screen had, was de Kindle.
De Sony 650 ken ik ook maar was voor mij gewoon een klap te duur. Helemaal als je ook nog eens de volle mep mag betalen voor een Sony USB-lader omdat alleen Sony USB-laders kunnen werken door een technische truuk, de boefjes. Maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat die wil kopen, we leven in een vrij land.
Ik denk dat je ook hier niet goed het forum hebt gelezen.
Ik heb zelfs plaatjes gepost van Hema laders van 5,95 die het gewoon goed met de Sony doen.
Alle laders van HTC telefoons doen het ook en zo is er een hele berg,er zijn wel een tiental alternatieven genoemd hier.
Het zijn niet zozeer boefjes,maar meer het feit dat de lader goed bedraad moet zijn,het is geen technische truuk.
Het merendeel van de USB laders zijn niet goed bedraad waardoor de sony "denkt" een dataconnectie te hebben,en bij een dataconnectie (zoals bij een aansluiting op de pc) kun je niet lezen omdat de Sony een datasignaal verwacht.
Los daarvan vind ik de Sony wel duur,maar niet te duur, ijzeren body en zo,touchscreen.
[afbeelding]
Ziet er leuk uit,maar heb nooit ontkend dat er geen kleuren aan zou komen,hoewel het met photoshop natuurlijk altijd kan.
Maar als de Sony ook met een kleuren scherm kwam zou ik hem niet kopen,op de plaatjes na is een gewoon boek ook zwart wit.
Maar zolang dat toetsenboard er onder hangt is ie ook met kleur,niet interessant voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Sony 650 ook een bebook club waar ik eigenlijk liever oplees batterij gaat langer mee,
kan de tekst ergens aangepast worden zodat deze zwarter overkomt ? op de club lukt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:58:
[afbeelding]
Waar moet ik verschil met de Kindle 3 zien? Kleur! Damn 8)7, ik was zo gefocust op de hardware...

[ Voor 10% gewijzigd door R_W op 08-06-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring/ervaringen gehoord met/over de Asus EEE Note EA800. Dat lijkt me nou een onwijs handig dingetje voor colleges. Ultieme combinatie reader en tablet als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

.Gertjan. schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:56:
Bol heeft inmiddels weer iets laten horen. Uiteraard niet het nieuws waar ik op zit te wachten:

[...]

Lijkt me in ieder geval dat de 2-4 werkdagen ook niet gehaald gaat worden voor mensen die hem begin deze week hebben besteld...
Vandaag mail gehad van Bol dat de iRiver pas in week 26 komt :X
Dus nou lukt het niet eens om het op tijd binnen te hebben voor de verjaardag van vrouwlief, balen, maar het is niet anders.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:12:
[...]
Sorry misschien wat te fel maar je hebt duidelijk het forum niet gevolgd,er werden mensen bijna voor gek verklaard als ze wat anders kochten dan een Kindle 3.
Op een gegeven moment gingen de discussies nergens anders over.
OK. ik heb dit draadje de laatste tijd inderdaad niet meer zo gevolgd. Was te druk met vooral lezen op de Kindle, net boek 10 uit van de waanzinnig mooie vampierenserie True Blood van Charlaine Harris. Dat is toch het belangrijkste waar het hier om draait, het leesplezier. Daar lees je eigenlijk hier weinig over.

Iedereen moet zelf zijn eigen afweging kunnen maken voor de beste reader. De plussen en minnen hier beschrijven helpt alleen maar voor een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Beste mede Tweakers,

Binnenkort begin ik aan een 2-jarige studie. Hierbij wil ik een e-reader kopen omdat ik veel in de bus zit naar mijn werk. Wat ik vooral wil is aantekeningen maken bij deze boeken. Dus ik heb de topicstart goed doorgelezen, goed werk! De Sony PRS-650 lijkt een goeie keuze maar ik heb niet zo'n beste ervaring met de PRS-300 (hij is van mijn vader, niet van mij).

Is een 6" scherm groot genoeg voor studieboeken? En werkt het maken van aantekeningen goed of is het toch behelpen?

Of ben ik beter af met een tablet? Als ik de pricewatch doorneem lijken tablet rond de PRS-650 prijs een groter scherm te hebben en kleur. Maar ik heb eigenlijk geen ervaring hoe lezen op zo'n tablet is.

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik dan maar inkoppen dat ik sinds vandaag via de Kindle app zit te lezen op mijn kakelverse Asus eee pad transformer 32 Gb. Leest ongeveer gelijk aan de ipad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:33
Niemand heeft hier dus al een story hd in handen. Dan ben ik iig niet de enige :P
Ik heb hem zelf ook maar op de gok gekocht. specs zagen er goed uit.
Maar nu moet bol even opschieten, Ik wil er mijn boeksens op lezen. :9
Nick39 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:57:
[...]

Voor bestandjes van 300 K... grapje neem ik aan ??
Ja dat was wat sarcasme ja :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Torched op 09-06-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pinda powerrr schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:55:
[...]

Vandaag mail gehad van Bol dat de iRiver pas in week 26 komt :X
Dus nou lukt het niet eens om het op tijd binnen te hebben voor de verjaardag van vrouwlief, balen, maar het is niet anders.
Vreemd dat iedereen andere mailtjes krijgt. Ik kreeg er een dat er door de leverancier geen datum is afgegeven. Iemand op een ereader site had al een paar weken geleden een mail gekregen dat de leverdatum onbekend was. Als er meer bekend is vind ik wel dat ze even naar alle bestellers een mailtje kunnen sturen. Voor de een is wachten tot week 26 acceptabel, een ander zal zijn bestelling wel willen annuleren. Nu weten veel mensen in principe nog niets. Wel lekker slordig overigens dat men dan op de site 2-4 werkdagen laat staan.

Week 26 is eind juni, klopt wel weer met de datum die Centralpoint afgeeft voor de levering.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
maniak schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:37:
Beste mede Tweakers,

Binnenkort begin ik aan een 2-jarige studie. Hierbij wil ik een e-reader kopen omdat ik veel in de bus zit naar mijn werk. Wat ik vooral wil is aantekeningen maken bij deze boeken. Dus ik heb de topicstart goed doorgelezen, goed werk! De Sony PRS-650 lijkt een goeie keuze maar ik heb niet zo'n beste ervaring met de PRS-300 (hij is van mijn vader, niet van mij).

Is een 6" scherm groot genoeg voor studieboeken? En werkt het maken van aantekeningen goed of is het toch behelpen?

Of ben ik beter af met een tablet? Als ik de pricewatch doorneem lijken tablet rond de PRS-650 prijs een groter scherm te hebben en kleur. Maar ik heb eigenlijk geen ervaring hoe lezen op zo'n tablet is.

BvD
Dat ligt eraan hoe je studieboeken zijn opgeslagen. Ik gebruik het zelf ook gedeeltelijk voor studieboeken. Als ze in pdf zijn knip ik ze in stukken met calibre of cutepdf en dan werkt het wel. Maar pdf's lezen is eigenlijk veel fijner op een tablet. Op de e-reader kan je namelijk niet zo makkelijk zoomen en je pdf verschuiven. Als dit niet nodig is (je studieboek is op dat formaat of bestaat voor een groot gedeelte alleen uit tekst) dan is een e-reader veel fijner lezen dan een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
En notities maken in bladzijden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniak schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:57:
En notities maken in bladzijden enzo?
het kan met de sony, maar ik vind het niet heel fijn. Je kan alleen aantekeningen op een pagina maken, maar niet aan het einde van het boek ofzo. En het werkt niet zo fijn. Het schrijven gaat niet heel lekker en het typen van tekst te traag.

Nu weet ik niet hoe jij aantekeningen maakt, maar ik wil gewoon een paar lege pagina's waarop ik kan schrijven en ik gebruik daar nu gewoon een los klein boekje (zeg maar een klein schriftje) voor waarin ik schrijf naast het lezen. Dat werkt veel fijner.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:38:
[...]

het kan met de sony, maar ik vind het niet heel fijn. Je kan alleen aantekeningen op een pagina maken, maar niet aan het einde van het boek ofzo. En het werkt niet zo fijn. Het schrijven gaat niet heel lekker en het typen van tekst te traag.

Nu weet ik niet hoe jij aantekeningen maakt, maar ik wil gewoon een paar lege pagina's waarop ik kan schrijven en ik gebruik daar nu gewoon een los klein boekje (zeg maar een klein schriftje) voor waarin ik schrijf naast het lezen. Dat werkt veel fijner.
De Asus Eee Note EA800 lijkt mij de perfecte uitkomst bieden. Ik zit er zelf ook al naar te kijken en overweeg ernstig deze aan te schaffen.

Dit product leeft niet zo, omdat het in Europa slecht verkrijgbaar is, maar het lijkt ene absoluut topproduct te zijn.

http://www.ereaders.nl/25...l_pen_en_papier_vervangen

Eee Note heet ie dus.

http://www.pocket-lint.co...sus-eee-note-ea800-review

nieuws: Asus brengt e-reader met zwart-wit-lcd als Eee Note uit

YouTube: ‪Eee Note EA-800 : Beyond Reader -- The Perfect blend of Reading and Writing‬‏

YouTube: ‪ASUS Eee Note EA800 Hands-On Part I‬‏

YouTube: ‪ASUS Eee Note EA800 Hands-On Part II‬‏

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh wat een vet ding. Die moet ik hebben :9

Ik zie heel graag een review als iemand die koopt. Echt mooi. Had ik zoiets maar gehad in mijn studietijd... Ik zou er bijna een studie voor gaan uitzoeken om een reden te hebben deze te kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:58:
oh wat een vet ding. Die moet ik hebben :9
Ik kan je nu al iets vertellen over dat ding en wel naar aanleiding van deze quote uit het oorspronkeleijke artikel:
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Sony Readers of de Kindle is de Eee Note uitgerust met een monochroom LCD-scherm
Dat gaat niet zo fijn lezen als een echte eReader

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:08:
[...]

Ik kan je nu al iets vertellen over dat ding en wel naar aanleiding van deze quote uit het oorspronkeleijke artikel:

[...]

Dat gaat niet zo fijn lezen als een echte eReader
Waarbij backlight probleem er niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Als lezen vanaf een laptop scherm met een beroerde resolutie. Als je het voor boeken wil aanschaffen, leg een paar euro bij en koop een echte e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dacht ik al liever gewoon een Iriver / Sony dan dit goedkope prulding

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:16:
Heb een Sony 650 ook een bebook club waar ik eigenlijk liever oplees batterij gaat langer mee,
kan de tekst ergens aangepast worden zodat deze zwarter overkomt ? op de club lukt dit niet.
Dat kan alleen als je met Sigil het boek edit.
Op een gegeven moment zie je de tag body staan, als je daarna <b> zet en helemaal aan het eind van het boek </b> dan wordt de gehele tekst in Bold weergegeven.
Als je hulp hierbij nodig hebt kun je altijd een PB sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 09-06-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:38:
[...]

Er zit een gewone kladblok functie in waar je aantekeningen kan maken.
Aan het einde van het boek kan ook.
Je tikt eerst rechts boven in de hoek zodat je een "ezelsoor" krijgt.
Tik je daarna nogmaals met de stylus op dat ezelsoor dan kun je elke gewenste aantekening toevoegen.
Het ezelsoor symbooltje verandert dan,zodat je ziet dat er een aantekening bij gemaakt is.
De aantekening zelf verschijnt ook tussen de notities.
Ook kan je met Sigil en via Calibre heel simpel een lege bladzijde aan het boek toevoegen voor eventuele notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:25:
[...]

Tik je daarna nogmaals met de stylus op dat ezelsoor dan kun je elke gewenste aantekening toevoegen.
Het ezelsoor symbooltje verandert dan,zodat je ziet dat er een aantekening bij gemaakt is.
Ook kan je met Sigil en via Calibre heel simpel een lege bladzijde aan het boek toevoegen voor eventuele notities.
Minder geschikt vanwege de lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Minder geschikt vanwege de lag.
Komt misschien omdat ik blindelings kan tikken maar ik heb absoluut geen last van "lag" , de 600 reageerde echt heel traag maar de 650 valt reuze mee,en hij onthoudt wel wat je intikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle Kindle Fans: erg handige link van Amazon.com, was deze zelf nog niet tegengekomen, staat bij mij vanaf nu als bookmark!

De Kindle Bestseller Top 100 Gratis en Betaald.
http://www.amazon.com/gp/...al-text/ref=zg_bsnr_tab#1

In de Top 100 Gratis zitten heel wat juweeltjes aan gratis boeken, ook recente boeken en de verzending is voor ons Nederlanders ook helemaal gratis via Whispersync! Sommige boeken kosten gewoon $22,- als paperback en de Kindle versie is helemaal gratis. En niet alleen ouwe meuk, veel recent werk met hoge reviews is gratis.

Begrijp niet hoe het kan, maar profiteer ervan ;) Echt supergaaf, thnx Amazon!
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ff97a8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Tijdens mijn zoektocht kwam ik de Asus EEE Note EA800 tegen, deze lijkt wel een erg goed ding!

http://www.asus.com/Eee/Eee_Note/Eee_Note_EA800/

Kan hem alleen nog nergens vinden in de Nederlandse winkels :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nick39 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:25:
[...]

En dat is iets wat ik wel veel gebruik bij studieboeken, net zoals het eenvoudig markeren van tekst. Het fijne is dat je je notities kan aan en uitzetten. Ik zou nooit in een echt studieboek schrijven (daarna kan ik het nl. niet meer lezen, vind ik bijzonder storend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:31:
[...]

Waarbij backlight probleem er niet is...
Welk backlight probleem? Dat je in het donker geen lichtje achter je scherm hebt?
Jij bedoelt dat je 99% van de tijd een slecht beeld wilt hebben om gedurende de 10 minuten die je onder de dekens wat wilt lezen je letters wel kan onderscheiden? Of heb jij geen licht in huis? Een gewoon boek heeft ook geen backlight.

Klein bijkomend nadeel is natuurlijk dat het ook buiten bijna onleesbaar is...dat zou je het frontlight probleem kunnen noemen. Dat komt iets vaker voor dan in het absolute duister lezen

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 09-06-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniak schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:34:
Tijdens mijn zoektocht kwam ik de Asus EEE Note EA800 tegen, deze lijkt wel een erg goed ding!

Hou er rekening mee dat niet alle modellen van Asus in Europa worden uitgebracht.
Voorbeeld is bijv de EP121 slide.
Check even met Asus Benelux op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:29:
[...]

Hou er rekening mee dat niet alle modellen van Asus in Europa worden uitgebracht.
Voorbeeld is bijv de EP121 slide.
Check even met Asus Benelux op facebook.
Ik las ergens dat Asus deze wel in Europa gaat verkopen tussen nu en 2 maanden. De prijs alleen was ineens 50 euro meer dat wat die nu kost in de landen waar die wel verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniak schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:34:

Bekijk de discussie hier boven eens 8)7 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:16:
[...]

Welk backlight probleem? Dat je in het donker geen lichtje achter je scherm hebt?
Jij bedoelt dat je 99% van de tijd een slecht beeld wilt hebben om gedurende de 10 minuten die je onder de dekens wat wilt lezen je letters wel kan onderscheiden? Of heb jij geen licht in huis? Een gewoon boek heeft ook geen backlight.

Klein bijkomend nadeel is natuurlijk dat het ook buiten bijna onleesbaar is...dat zou je het frontlight probleem kunnen noemen. Dat komt iets vaker voor dan in het absolute duister lezen
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat het een stuk minder vermoeiend voor je ogen is dan in de situatie waarbij er wel blacklight is, zoals bij elk willekeurig ander tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:00:
Voor alle Kindle Fans: erg handige link van Amazon.com, was deze zelf nog niet tegengekomen, staat bij mij vanaf nu als bookmark!

In de Top 100 Gratis zitten heel wat juweeltjes aan gratis boeken, ook recente boeken en de verzending is voor ons Nederlanders ook helemaal gratis via Whispersync! Sommige boeken kosten gewoon $22,- als paperback en de Kindle versie is helemaal gratis. En niet alleen ouwe meuk, veel recent werk met hoge reviews is gratis.

Begrijp niet hoe het kan, maar profiteer ervan ;) Echt supergaaf, thnx Amazon!
[afbeelding]
Ohh ik heb het boek even opgezocht, lijkt me heel heel leuk boek om te lezen, dus bedankt voor de tip :*) Ik wist wel dat Amazon een beperkt aantal boeken gratis laat downloaden, maar ik dacht dat het alleen public domain boeken waren. Dus de echte classics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57

[afbeelding]
Gave link. Bedankt voor de tip _/-\o_ Ik dacht eigenlijk ook altijd dat de hele oude boeken gratis waren, maar er zitten hier best een paar goede recente tussen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tweety1 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:40:
[...]

Gave link. Bedankt voor de tip _/-\o_ Ik dacht eigenlijk ook altijd dat de hele oude boeken gratis waren, maar er zitten hier best een paar goede recente tussen. :P
Kun je deze ook zonder Kindle bemachtigen? Ik las dat Whispersync het op je Kindle plaatst, maar aangezien ik geen Kindle heb (of beter: ooit toegestuurd krijg), maar een iRiver.

Vast wel iemand die dat uit heeft uitgepluist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:57
.Gertjan. schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:15:
[...]

Kun je deze ook zonder Kindle bemachtigen? Ik las dat Whispersync het op je Kindle plaatst, maar aangezien ik geen Kindle heb (of beter: ooit toegestuurd krijg), maar een iRiver.

Vast wel iemand die dat uit heeft uitgepluist :P
Je kunt de Kindle client voor PC downloaden, een Amazon account aanmaken, en de boeken downloaden. Vervolgens staan ze in de map My Kindle Content. Vandaar zou je de DRM moeten verwijderen (is mij nog niet gelukt) en vervolgens converteren naar epub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Laudor schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:31:
[...]

Je kunt de Kindle client voor PC downloaden, een Amazon account aanmaken, en de boeken downloaden. Vervolgens staan ze in de map My Kindle Content. Vandaar zou je de DRM moeten verwijderen (is mij nog niet gelukt) en vervolgens converteren naar epub.
Ah natuurlijk, die clients :F Nog niet eens aan gedacht.

DRM schijnt volgens Google wel te verwijderen te zijn. Eens kijken als ik mijn reader heb. Mocht dat nog lang duren gaat de order eruit en komt er alsnog een Kindle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:34

Pierre

Van nature lui!

.Gertjan. schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:36:
[...]

Ah natuurlijk, die clients :F Nog niet eens aan gedacht.

DRM schijnt volgens Google wel te verwijderen te zijn.
Het is niet schijnt, maar je kan DRM er af halen :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:31:
Vandaar zou je de DRM moeten verwijderen (is mij nog niet gelukt) en vervolgens converteren naar epub.
Dat is mij gelukt, kost wel een uur of 2 tijd als je het allemaal moet uitzoeken en proberen (niet alle methodes werkten met mijn boek).

Wel bizar, koop je een boek en kost het je best veel tijd om het te kunnen lezen. Het boek wat ik kocht kon je niet in epub formaat kopen als Nederlander (iets waar ik het helemaal niet mee eens ben, maar ik wilde de auteur ondersteunen met de koop van het boek).

Ik denk soms wel: je kan het beter downloaden vanuit torrent / usenet, daar stond het boek namelijk al in epub formaat op toen ik het kocht en het zelf probeerde om te zetten. Dat had mij 2 seconden gekost, nu was ik bijna 2 uur bezig (maar een volgende keer gaat dat natuurlijk wel sneller).

Ik zou dus zeker eerst zoeken of iemand er al een epub van gemaakt heeft, scheelt je wat werk als je het zelf moet uitzoeken (of je moet het geluk hebben gelijk de goede methode te vinden).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:56:
Dat is mij gelukt, kost wel een uur of 2 tijd als je het allemaal moet uitzoeken en proberen (niet alle methodes werkten met mijn boek).
Er is toch een plugin van Calibre die het bijna automatisch voor je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik denk soms wel: je kan het beter downloaden vanuit torrent / usenet, daar stond het boek namelijk al in epub formaat op toen ik het kocht en het zelf probeerde om te zetten
Het lijkt me dat als je een .mobi versie hebt gekocht, je het volste recht hebt om dat boek als .epub te downloaden ... toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
Goner schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:37:
[...]

Het lijkt me dat als je een .mobi versie hebt gekocht, je het volste recht hebt om dat boek als .epub te downloaden ... toch ??
Het downloaden is in elk geval (nu nog) legaal, zolang je niet upload. Zelfs als je het niet eerst hebt gekocht.
Maar volgens dezelfde redenering zou je dus ook niet voor de hard-cover hoeven te betalen als je de pocket al hebt.
Moreel gezien zou content los moeten staan van medium (en eventueel een kleine toeslag voor het medium), maar in de praktijk is dat niet helemaal waar.

Wat mij betreft stappen alle uitgevers over op een systeem waarbij je bij de koop kunt kiezen welk formaat je wilt en die keuze later ook kunt aanpassen wanneer je bijvoorbeeld een andere reader hebt gekocht.
Maar de uitgevers denken niet vanuit de ogen wat de klant wil/verwacht.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:40:
[...]

Graag gedaan. Ik dacht namelijk hetzelfde, dat alleen oudere boeken gratis waren waar het copyright van is verlopen. Dat is dus bij Amazon dus niet het geval, er zijn daar heel veel meer gratis boeken te vinden die ook recent zijn. Of, heel slim dat boek 1 van een serie gratis is. De Slegte is er niets bij. :P

Die Amazon Top 100 Gratis veranderd ook regelmatig, dus het is een lijst om goed in de gaten te houden. De Top 100 Betaald is ook erg interessant, veel ebooks kosten daar maar een paar dollar en er zit zoveel leuks tussen dat je er gewoon heel hebberig van wordt!

En laten we de DRM slopen discussie hier ajb niet voeren, daarvoor is google your friend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op electronische boeken rust geen bescherming zoals vastgestelde boekenprijzen.
Bol geeft ook talloze gratis boeken weg,alleen moet je die wel opzoeken,er is zover ik weet,geen link.
Maar vaak stellen ze het eerste deel van een serie geheel gratis ter beschikking ( in de hoop dat je natuurlijk meerdere delen koopt)
Bij bol is het wel redelijk simpel, je selecteert Nederlandse of engelse boeken,verfijnt op digitale boeken en dan op prijsklasse.
In de laagste prijsklasse vind je dan tussen de gewone pay boeken,de gratis boeken terug.

@Cyleo je kan bij de handyman meer puntige stylusjes kopen,dat schrijft net iets lekkerder dan het bolletje op de bijgeleverde stylus.

DRM verwijderen duurt bij mij nog geen 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:38

pinda powerrr

Slow down...

Nick39 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:44:

Bol geeft ook talloze gratis boeken weg,alleen moet je die wel opzoeken,er is zover ik weet,geen link.
Link ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39

Sorteren op prijs kan natuurlijk overal en daar zullen natuurlijk ook gratis boeken tussen zitten.
Punt is dat Amazon nu een overzichtelijke top 100 site heeft met een gratis boeken bestsellerlijst waaronder veel recent werk en niet alleen ouwe meuk of public domain. En het is een lijst die steeds wordt ververst.

De link staat nu ook als icoontje in mijn iPad beginscherm 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, niet echt overzichtelijk en met veel info.
En precies wat ik bedoelde, zo te zien alleen veel ouwe meuk daar. :9. Lijkt wel of ze Gutenberg.com hebben overgenomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Sjonge, daar mag iemand wel eens wat aandacht besteden. Dat is toch geen overzichtelijke lijst. Om te huilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Sjonge, daar mag iemand wel eens wat aandacht besteden. Dat is toch geen overzichtelijke lijst. Om te huilen :'(
Tja dit levert ze niks op.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost344
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:15
De leverancier heeft het volgende bericht geplaatst op ereaders.nl:
Waylon:
Hoi,

Wees niet bezorgd allen, hij is vandaag ex factory op weg naar de douane, we verwachten derhalve de 17e te gaan leveren. Is niet moeilijk leverbaar of wat dan ook, release is gewoon iets uitgesteld door stroombeperkende maatregelen van de chinese regering.
Vanaf volgende week meer dan genoeg!

Groet,

Waylon van Son - Stebis
Op de site van de leverancier is trouwens ook een pagina te vinden over de Iriver Story HD en een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Joost344 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:57:
De leverancier heeft het volgende bericht geplaatst op ereaders.nl:

[...]

Op de site van de leverancier is trouwens ook een pagina te vinden over de Iriver Story HD en een case.
Is het normaal dat er ook BTW geheven wordt over de verzendkosten?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Wel bizar, koop je een boek en kost het je best veel tijd om het te kunnen lezen.
Ach, ik kop hem gewoon in... Bij echte boeken moet je bij Bol wachten tot hij de volgende dag per post komt, en heen/terug naar de winkel kost je ook wel een uurtje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
+@lukaon nee dat is niet wat ik bedoel,die lijst is inderdaad heel erg oud...
Er staan wel degelijk gloednieuwe boeken gratis tussen de gewone in.
Die moet je op prijsklasse zoeken.
http://www.bol.com/nl/l/n...5260+7373+7143/index.html
Boeken van een kwartje, 1 euro... vanwege de actie 3 voor de prijs van 2 zijn de prijzen van de laagste volgens mij iets opgetrokken, ik had complot265 en de onthoofde stad bv gratis...

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 10-06-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:57:
[...]

+@lukaon nee dat is niet wat ik bedoel,die lijst is inderdaad heel erg oud...
Er staan wel degelijk gloednieuwe boeken gratis tussen de gewone in.
Die moet je op prijsklasse zoeken.
http://www.bol.com/nl/l/n...5260+7373+7143/index.html
Boeken van een kwartje, 1 euro... vanwege de actie 3 voor de prijs van 2 zijn de prijzen van de laagste volgens mij iets opgetrokken, ik had complot265 en de onthoofde stad bv gratis...
Echt gratis kom ik niet tegen bij Bol als ik sorteer op prijs, het is meer de ramsj zoals bij de Slegte. Nog steeds goedkoop natuurlijk, maar gratis is toch anders.

Inmiddels 22 ebooks gekocht bij Amazon uit die Top 100 voor de totale som van 0 euro. Ik zag dat de lijst ook wat was veranderd ten opzichte van gisteren. Shoppen is nog nooit zo leuk geweest als op deze manier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Wel bizar, koop je een boek en kost het je best veel tijd om het te kunnen lezen. Het boek wat ik kocht kon je niet in epub formaat kopen als Nederlander (iets waar ik het helemaal niet mee eens ben, maar ik wilde de auteur ondersteunen met de koop van het boek).

Ik denk soms wel: je kan het beter downloaden vanuit torrent / usenet, daar stond het boek namelijk al in epub formaat op toen ik het kocht en het zelf probeerde om te zetten. Dat had mij 2 seconden gekost, nu was ik bijna 2 uur bezig (maar een volgende keer gaat dat natuurlijk wel sneller).

Ik zou dus zeker eerst zoeken of iemand er al een epub van gemaakt heeft, scheelt je wat werk als je het zelf moet uitzoeken (of je moet het geluk hebben gelijk de goede methode te vinden).
Dat is vooral een kwestie van een keer doorhebben, de instap is wat hoger. In het begin ging downloaden vast ook niet automatisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:14:
[...]

Echt gratis kom ik niet tegen bij Bol als ik sorteer op prijs, het is meer de ramsj zoals bij de Slegte. Nog steeds goedkoop natuurlijk, maar gratis is toch anders.
Ja dat klopt,om de een of andere reden hebben ze weer met de prijs zitten knoeien,blijkbaar heb ik op het goede moment mijn gratis boeken aangeschaft.
Kan wel 100 redenen verzinnen waarom dat gebeurd is maar Bol zal me dat niet gaan vertellen.
Daarentegen zitten er nu in het onder de 10 euro aanbod weer een flink aantal boeken die vorige week nog boven de 10 euro zaten.
En misschien zijn er volgende week wel weer boeken gratis.
Op dit moment is Amazon daar duidelijk in het voordeel,hoewel het natuurlijk lokkertjes blijven.
Maar was je toch van plan de serie aan te schaffen dan is een eerste gratis deel natuurlijk wel gewoon kassa.
Het is net als met winkelen in de "echte" wereld, je moet alert blijven als je koopjes wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zag twee lijsten voorbij komen over ebooks (gratis en betaald). Volgens mij is eReaderIQ nog niet genoemd in deze thread. Hier wordt steeds bijgehouden welke ebooks gratis zijn en welke in prijs zijn gezakt. Leek mij wel handig om te hebben als je af en toe een ebook wilt kopen/downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:20:
[...]

Dat kan alleen als je met Sigil het boek edit.
Op een gegeven moment zie je de tag body staan, als je daarna <b> zet en helemaal aan het eind van het boek </b> dan wordt de gehele tekst in Bold weergegeven.
Als je hulp hierbij nodig hebt kun je altijd een PB sturen.
Bedankt :*)
Ga het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

455451n schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:30:
Ik zag twee lijsten voorbij komen over ebooks (gratis en betaald). Volgens mij is eReaderIQ nog niet genoemd in deze thread. Hier wordt steeds bijgehouden welke ebooks gratis zijn en welke in prijs zijn gezakt. Leek mij wel handig om te hebben als je af en toe een ebook wilt kopen/downloaden.
Mmm, ziet er interessant uit. Misschien een idee om de startpost aan te passen met links naar dit soort sites, of is dat compleet ongepast in een ebookreader topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.Gertjan. schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:26:
[...]

Mmm, ziet er interessant uit. Misschien een idee om de startpost aan te passen met links naar dit soort sites, of is dat compleet ongepast in een ebookreader topic?
Mijns inziens is dat een goed voorstel. Dan kan je indien je zonder ebooks aan je "ebookreader avontuur" begint een bron waar je de boeken gratis en legaal kan downloaden (niet dat ik dit van tweakers verwacht, maar het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Spikecity, heeft nu niemand gereageerd op je enthousiaste post over de transformer ;)?

Ik ga dit weekend de Kobo Touch bestellen, hopelijk wordt hij op tijd geleverd voor ik op vakantie ga. Iemand ervaringen met de levertijd bij Borders wat betreft E-readers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 09:29
Zanthr schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:09:
Ik ga dit weekend de Kobo Touch bestellen, hopelijk wordt hij op tijd geleverd voor ik op vakantie ga. Iemand ervaringen met de levertijd bij Borders wat betreft E-readers?
Ik heb al verschillende keren geprobeerd de kobo touch te bestellen by borders... krijg dan telkens dit bericht:

"We're sorry, but we're unable to process your order with the billing and payment information you've provided. The contents of your shopping cart will be saved so that you may place your order at a later time. (CS481)"

Een beetje jammer dat er dan niet bijstaat wat er dan fout is volgens dat formulier. Heb een mailtje gestuurd naar customer care, antwoord even afwachten.

Overigens staat alleen bij de zwarte versie dat het binnen 24 uur verscheept wordt.

Als het iemand lukt er één te bestellen, bestel dan gelijk even een zilveren versie mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik krijg de Library software voor de Sony PRS-650 niet geïnstalleerd.
Het installatie programmaatje geeft aan dat er te weinig ruimte is op de harde schijf. Vervolgens blijkt hij bestanden weg te willen schrijven op 3 schijven (partities), waaronder de DVD-rom drive. Dat laatste kan natuurlijk niet. De installatiesoftware biedt echter geen mogelijkheden een andere drive te selecteren. Ik kan het evenmin oplossen door de DVD-rom drive tijdelijk in de hardware configuratie uit te schakelen.

Op de sony site kan ik er niets over vinden. Heeft iemand een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhh.... http://www.profnews.nl/96...keten-borders-is-failliet
Politoer schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:51:
Op de sony site kan ik er niets over vinden. Heeft iemand een tip voor mij?
Calibre gebruiken, die software van sony is echt heel heel slecht. Ik meen trouwens dat ik jouw probleem had opgelost door hem in de root van de D schrijf te installeren. Maar ik kon wel kiezen waar hij geinstalleerd kon worden, maar als ik hem in D:\Documents\Users\Dikkiedikdik\etc ging installeren kreeg ik ook die melding.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:33
Nee, Borders is niet failliet. Ze hadden een vorm van uitstel van betaling aangevraagd, en die juridische bescherming gebruikt om flink te reorganiseren. Ze bestaan dus nog (maar voor hoelang?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:51:

Calibre gebruiken, die software van sony is echt heel heel slecht. Ik meen trouwens dat ik jouw probleem had opgelost door hem in de root van de D schrijf te installeren. Maar ik kon wel kiezen waar hij geinstalleerd kon worden, maar als ik hem in D:\Documents\Users\Dikkiedikdik\etc ging installeren kreeg ik ook die melding.
Ik heb zowel de root van de C-drive als de E-drive geprobeerd, maar steeds wil hij 512 bytes op de D-drive wegschrijven (de DVD-drive).

De e-reader is voor mijn vrouw en het is haar PC waar ik dat probleem op heb. Op mijn eigen PC (ook windows 7), installeert hij zonder problemen.

Tja, de enige reden om de sony software te installeren is om de drm-identificatie te verkrijgen. Noodzakelijk om uit bij de bibliotheek e-boeken te lenen.
De rest doen we wel met calibre, zoals de meesten hier.

Het gekke is dat ik nergens op het web dit probleem tegenkom.

[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 11-06-2011 18:19 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:13:
[...]

Nee, Borders is niet failliet. Ze hadden een vorm van uitstel van betaling aangevraagd, en die juridische bescherming gebruikt om flink te reorganiseren. Ze bestaan dus nog (maar voor hoelang?).
Precies, ze hebben van de rechter de tijd tot oktober gekregen, maar zijn al veel winkels aan het sluiten/ verkopen. Als je geen risico wilt lopen met garantie en support zou ik nu even geen Kobo nemen. Of toch puur de gok wagen, maar dan later ook niet gaan klagen! Ik zou wachten als je perse de Kobo wilt.

http://www.detnews.com/ar...01/BIZ/106010326/1001/biz

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Borders != Kobo
Als Borders verdwijnt gaat Kobo gewoon door. Kobo is zelfs aan het uitbreiden naar Europa. Binnenkort ook een webshop in Nederland. Je kunt dus best een Kobo nemen, alleen, als je 'm bij Borders koopt kun je later een probleem krijgen.
Garantie claimen op een apparaat dat je in het buitenland koopt is trouwens sowieso niet altijd even makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gok. Eerst maar zien dan pas geloven dat Kobo zelfstandig door kan gaan. Ronkende PR-verhalen + crisistijd vooral in de US geven geen enkele garantie.

Iedereen moet vooral zelf uitmaken of die de gok wil wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Politoer schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:18:
[...]

Ik heb zowel de root van de C-drive als de E-drive geprobeerd, maar steeds wil hij 512 bytes op de D-drive wegschrijven (de DVD-drive).

De e-reader is voor mijn vrouw en het is haar PC waar ik dat probleem op heb. Op mijn eigen PC (ook windows 7), installeert hij zonder problemen.

Tja, de enige reden om de sony software te installeren is om de drm-identificatie te verkrijgen. Noodzakelijk om uit bij de bibliotheek e-boeken te lenen.
De rest doen we wel met calibre, zoals de meesten hier.

Het gekke is dat ik nergens op het web dit probleem tegenkom.
In het geval van de 650 staat de installatiesofrware ook op de "hard disk" van de reader.
Heb je geprobeerd het vanaf daar te installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikecity, heeft nu niemand gereageerd op je enthousiaste post over de transformer ;)?

Had ik ook niet verwacht hoor, je kunt er op ereaden, maar net als de ipad is het uiteraard een tablet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Nick39 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:36:
[...]

In het geval van de 650 staat de installatiesoftware ook op de "hard disk" van de reader.
Heb je geprobeerd het vanaf daar te installeren ?
Ja, ik heb de software apart gedownload en vanaf de harde schijf gestart. Zelfde resultaat. Het is heel merkwaardig en ik weet er geen verklaring voor te geven. Op mijn eigen PC gaat alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Politoer schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:14:
[...]

Ja, ik heb de software apart gedownload en vanaf de harde schijf gestart. Zelfde resultaat. Het is heel merkwaardig en ik weet er geen verklaring voor te geven. Op mijn eigen PC gaat alles zoals het hoort.
Je begrijpt me verkeerd, als je een 650 hebt en je sluit die aan dan verschijnen er 2 "verwisselbare" schijven.
Op een ervan staat de installatie software al,dus niet op de harde schijf van je pc maar op die van de reader zelf, en die moet je gebruiken om te installeren,niet een gedownload exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Misschien voor de meesten hier oud nieuws, maar ik heb mbv Calibre het nieuws van het Algemeen dagblad eens opgehaald en op m'n reader gezet.
Ziet er heel overzichtelijk uit en ik heb nu dus de portable versie van Calibre op een USB stick gezet om straks op vakantie af en toe eens het nieuws te kunnen lezen.
Voor Tweakers.net zit er ook een entry in. Nog mensen die zelf nieuws-kanalen hebben gemaakt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:21:
Misschien voor de meesten hier oud nieuws, maar ik heb mbv Calibre het nieuws van het Algemeen dagblad eens opgehaald en op m'n reader gezet.
Ziet er heel overzichtelijk uit en ik heb nu dus de portable versie van Calibre op een USB stick gezet om straks op vakantie af en toe eens het nieuws te kunnen lezen.
Voor Tweakers.net zit er ook een entry in. Nog mensen die zelf nieuws-kanalen hebben gemaakt ??
Veel content zit achter slot en grendel van kranten.. wel lees ik het oudste deel van internet de telegraaf,hoewel downloaden niet illegaal is neem ik aan dat ik niet duidelijker mag zijn,maar dat ziet er ook enorm gelikt uit.
Het is jammer dat spits en metro wel legaal downloadbaar zijn maar alleen in pdf vorm.
Dat portable calibre gebeuren.. eens kijken want daar zijn 2 versies van, voor het programma portable apps en van calibre zelf..

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 12-06-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

zo te zie halen ze het nieuws via een RSS feed of door de HTML en content van de gratis toegankelijke site te "rippen".
voor mensen die een betaald abonnement hebben zal er wel een aparte site zijn ??

Ik had eerst 0.8.4 portable gemaakt mbv deze instructie :
http://manual.calibre-ebook.com/portable.html

en ontdekte gisteren dat er van 0.8.5 een echte portable versie is :
http://calibre-ebook.com/download_portable

de versie van portable apps kan ik niet vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ik heb sinds een paar dagen een e-reader en heb daarbij gekozen voor een Bebook Club. Nu valt me op dat bijna heel deel 3 in het teken staat van Sony 650 v.s. Kindle 3 en dat je over andere readers (bijna) niets leest. Ik begrijp dat eigenlijk niet.

Wat ik begrijp is de Kindle 3 een uitermate gesloten product die 1 gesloten formaat ondersteund. Enkel omdat calibre bestaat (over andere toepassingen heb ik niets kunnen lezen) zijn ook andere formaten bruikbaar. Eigenlijk snap ik niet goed dat een tweaker blij kan zijn met zo'n gesloten product.

Sony 650 kan al wat meer, maar een touch screen vind ik geen goed idee, ik hou niet van vette vingers op het scherm en telkens met een pennetje tobben is nu ook niet echt gebruiksgemak.

Ik heb voor de Bebook Club gekozen omdat het heel veel formaten ondersteund (ook ePub, zowel met als zonder DRM) en erg eenvoudig werkt. Geen touch screen was voor mij een pré. Daarnaast is de prijs goed.

Ik heb de boeken nu in een bestandsstructuur er op gezet, een map Engels en een map Nederlands met daar onder de schrijvers en daar weer onder de boeken. Ik ben nog aan het kijken naar calibre maar ben er nog niet uit of dat toegevoegde waarde heeft. Ik snap dat het voor Kindle gebruikers een must is en eigenlijk voor Sony gebruikers ook omdat de meegeleverde software (zo lees ik hier) te wensen overlaat. De Bebook Club presenteert zich gewoon als een USB device (of twee als er ook een SD kaart in zit) en de folderstructuur zie je onder de bibliotheek terug.

Grootste reden voor de euforie over zowel Sony 650 als Kindle 3 lijkt het E-Ink Perl scherm te zijn. De Bebook Club heeft een E-Ink Vizplex scherm. Maar is dat nu wel zo'n groot voordeel of is dat marketing. Ja, het contrast is groter, wit is witter. Maar is dat in de felle zon eigenlijk wel fijn? Het lijkt me eerder dat je dan sneller een zonnebril op moet en dat is toch eerder een nadeel?

Vanmiddag scheen de zon en heb even in de tuin gezeten en het is uitmuntend leesbaar. Bebook Club heeft een FreeScale processor @532 MHz en bladeren bij het lezen gaat snel genoeg zonder irritatie. Lezen van PDF's blijft lastig maar er zitten allerlei instellingen in om je te helpen zoals wit randen weglaten en landscape mode waardoor je meer breedte hebt. Daarnaast zijn er standaard 14 verschillende fonts aanwezig.

Het interne geheugen van 512 MB is niet erg groot, maar er passen toch nog behoorlijk wat boeken op, meer dan je in een vakantie kan lezen. Daarnaast kun je met een SD kaart tot 32 GB gaan (anders dan de Kindle 3 waar je gebonden bent aan het interne geheugen). Bebook Culb heeft geen WiFi maar ik heb het nog niet gemist, het is een e-reader en geen tablet PC.

Opladen kan met een gewone USB lader, er zit geen lader bij de e-reader maar een 5 volt USB lader is voor een paar euro te koop. Dat is dan weer anders dan Sony die probeert zijn eigen veel te dure lader te slijten voor de hoofdprijs.

Al met al nog zeer tevreden. Ik zou graag wat andere ervaringen willen lezen in dit ervaringen topic, en die dan een keer niet over het aanschaffen van een Kindle 3 of het wachten op een nauwelijks verkrijgbare Sony 650 gaan. Voor mijn idee gaan ervaringen toch meer over gebruik en niet over aanschaf. Is E-Ink Perl nu echt zo belangrijk in de praktijk dat alle E-Ink Vizplex readers hebben afgedaan? Het lijkt me voor iemand die begint net een e-reader een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

pe1dnn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:20:
Ik zou graag wat andere ervaringen willen lezen in dit ervaringen topic, en die dan een keer niet over het aanschaffen van een Kindle 3 of het wachten op een nauwelijks verkrijgbare Sony 650 gaan.
Ik voel me hier ook nogal een buitenstaander met m'n Icarus.
Wilde gewoon een e-reader, wi-fi en touchscreen was ook onbelangrijk voor mij. Heb sinds kort een Icarus Go en ben daar zeer tevreden over. Heel gemakkelijk te gebruiken en scherm is, ook buiten in de zon, zeer goed leesbaar. Bladeren gaat erg snel.
Handig is verder de ingebouwde MP3 speler, scheelt weer een apparaat in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

pe1dnn schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:20:
Wat ik begrijp is de Kindle 3 een uitermate gesloten product die 1 gesloten formaat ondersteund. Enkel omdat calibre bestaat (over andere toepassingen heb ik niets kunnen lezen) zijn ook andere formaten bruikbaar. Eigenlijk snap ik niet goed dat een tweaker blij kan zijn met zo'n gesloten product.
Dat is niet helemaal waar, Mobi is geen gesloten product. Het is vrij te maken en vrij te genereren. Er zijn meerdere producten die het kunnen maken. Er zijn pugins voor Word, Open Office, software van ABC, Mobigen en Mobi Creator. Er zullen er vast nog een heel stel zijn. Calibre wordt zo vaak genoemd omdat het zo universeel is...je kan van alles naar alles.

Het probleem ontstaat omdat de DRM van ePub (Adobe) net zo gesloten is als de DRM van Mobi (MobiPocket). Ze mogen niet samen aanwezig zijn op een reader. het is dus een DRM probleem en geen format probleem.

Het is een ouder eBook formaat dan ePub maar zeker niet alleen voor de Kindle. Het is ook leesbaar op een Bebook, een Cybook en natuurlijk op Android en Windows en vast nog wel op andere readers. Het is wat eenvoudiger wat mogelijkheden betreft. dat zou een nadeel kunnen zijn. Een voordeel is dan weer dat er ook veel minder mee fout gaat. Je kan prachtige ePubs maken, veel mooier dan Mobi's. Maar je kan er ook een enorme puinhoop van maken. En dat is helaas iets wat nog al vaak gebeurt.

Je ziet dan ook met regelmaat het advies: Gebruik Calibre om een 'standaard' ePub te converteren speciaal naar jouw reader. Helaas ziet hij er dan op een andere reader soms weer niet uit. Dat is de reden dat we hier in huis alles op Mobi hebben. Dan ziet het er op de PC, de laptop, mijn telefoon, de Kindle en de Bebook tenminste het zelfde uit. Anders moet ik voor iedere reader een aparte versie gaan bijhouden. Ik heb de conversie van Calibre harder nodig voor ePubs dan voor Mobi.

Je kan op een Kindle veel meer lezen dan alleen Mobi
Content Formats Supported Kindle:

(AZW), TXT, PDF, Audible (Audible Enhanced (AA, AAX)), MP3, unprotected MOBI, PRC natively;

HTML, DOC, JPEG, GIF, PNG, BMP through conversion.
.

En die conversie kan je met Calibre doen. Dat heb je hoe dan ook nodig bij ongeveer iedere reader. Je merkt niets van de conversie, dat gaat vanzelf.
Maar als je het niet wilt gebuiken stuur je het gewoon via Amazon naar je Kindle en dan converteren die het automatisch voor je voor ze het via whispersync automagisch op je Kindle laten landen.

Je hangt of jezelf op aan Adobe als je ePub gebruikt, of je hangt jezelf op aan Mobipocket als je de PRC/Mobi route gaat.

En waarom ik als tweaker blij ben met het product? Heel simpel, als een product voldoet aan mijn eisen voor een prijs die ik er voor over heb is het voor mij een goed product. Anderen maken mogelijk een andere keuze. Maar het is geen godsdienst om speciaal open formaten te gebruiken. Dat doe je in de rest van je leven ook niet. Er is bv wat voor de zeggen om af te stappen van 230 V AC en over te gaan op 400 V DC Dat heeft vele voordelen, helaas kan jij die keuze niet maken. En je kan ook geen Opel kleppen in een Toyota motor zetten.
Grootste reden voor de euforie over zowel Sony 650 als Kindle 3 lijkt het E-Ink Perl scherm te zijn. De Bebook Club heeft een E-Ink Vizplex scherm. Maar is dat nu wel zo'n groot voordeel of is dat marketing. Ja, het contrast is groter, wit is witter. Maar is dat in de felle zon eigenlijk wel fijn? Het lijkt me eerder dat je dan sneller een zonnebril op moet en dat is toch eerder een nadeel?
Het is geen marketing. We hebben hier een Bebook (mijn vrouw) en een Kindle (ik), mijn vrouw is knap jaloers. Ik verwacht dat ze binnenkort helemaal per ongeluk de Bebook in de vaatwasser zet of zo zodat ze ook een Kindle kan kopen Pearl ziet er echt veel beter uit. Het is niet hagelwit zoals printerpapier. Daar heb je in de zon echt geen last van. Maar het maakt enorm uit uit als je 's avonds binnen wat wil lezen door het verbeterde contrast.
Ik heb de boeken nu in een bestandsstructuur er op gezet, een map Engels en een map Nederlands met daar onder de schrijvers en daar weer onder de boeken. Ik ben nog aan het kijken naar calibre maar ben er nog niet uit of dat toegevoegde waarde heeft. Ik snap dat het voor Kindle gebruikers een must is en eigenlijk voor Sony gebruikers ook omdat de meegeleverde software (zo lees ik hier) te wensen overlaat. De Bebook Club presenteert zich gewoon als een USB device (of twee als er ook een SD kaart in zit) en de folderstructuur zie je onder de bibliotheek terug.
De Kindle is ook gewoon zichtbaar als externe schijf. Je kan prima zonder Calibre daar is geen verschil. Maar Calibre is beheer software de toevallig ook kan converteren.

Een mappen structuur is de meest onhandige structuur om boeken op te slaan. Het ligt volkomen vast.

Jij kan een boek alleen terug vinden als je weet dat een boek Engels is, van Vance en dan de Title weet.
In Calibre kan ik zo'n boek ook terug vinden als ik alleen op Vance zoek. Dan vind ik al zijn boeken, Nederlands en Engels, Fantasy en SciFi.
En als ik de Titel weet, maar niet de schrijver vind ik het ook terug. Of als ik zin het in een Fantasy boek, dan vind ik alle Fantasy boeken terug van iedere schrijver in iedere taal. Ook boeken die door meerdere schrijvers zijn geschreven vind je onder iedere naam terug. Of wat denk je van series, die door meerdere autheurs zijn geschreven, waar ga jij die opslaan? In Calibre vind je ze terug onder de naam van de de serie.

Calibre is een grote database waarin je heel flexibel kan zoeken. Niet alleen op schrijver/titel maar op van alles en nog wat zoals (meerdere) genres tot aan ISBN nummer toe. Maar ook dingen als: Al gelezen, alleen voor mijn vrouw, alleen voor mij.
Zo van: Ik heb vandaag zin in Nederlands, Literaire Thriller, laat me zien wat je hebt. Of ik wil een Fantasy book van Jack Vance. Of mijn vrouw wil graag een 'vrouwen thriller' Welke zijn er.

Er zijn ook boeken die vallen in meerdere genres, geen punt, ik vind ze op iedere manier. Het Veelkleurig Land is er zo een. Een serie, meerdere schrijvers, en niet echt duidelijk of het SciFi of Fantasy is. Waar ga je die opslaan in een mappen structuur?

[ Voor 77% gewijzigd door Ortep op 13-06-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Een Pearl-scherm is beter dan een traditioneel Vizplex-scherm, dat betwijfel ik niet, maar je kunt op een Bebook met traditioneel Vizplex-scherm met hetzelfde contrast lezen als op een Sony 650. Je moet alleen de goede fonts installeren. Standaard Georgia is al een behoorlijk goed font voor E Ink, maar een Russische tweaker heeft dat nog verbeterd door er wat 'weight' aan toe te voegen. Zie hier, en hier voor de downloadlink. De weight 15 en 20 varianten doen het 't beste. Aanrader voor iedereen die een reader heeft waarop je zelf fonts kunt installeren!

@pe1dnn: groot voordeel van Calibre is dat je dat programma je mappenstructuur kunt laten maken. Bij de Preferences een template maken voor Saving books to disk of Sending books to devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

zetmolm schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:46:
Een Pearl-scherm is beter dan een traditioneel Vizplex-scherm, dat betwijfel ik niet, maar je kunt op een Bebook met traditioneel Vizplex-scherm met hetzelfde contrast lezen als op een Sony 650. Je moet alleen de goede fonts installeren.
Dat zal ongetwijfelt de zaak verbeteren, dat deed ik op mijn oude Cybook ook, maar dat kan je op een Kindle/Sony natuurlijk ook doen, diezelfde fonts installeren. Dan wordt het resultaat nog beter...Ze zijn mooi trouwens Jammer dat ik niet van Georgia hou :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 13-06-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
@Ortep bedankt voor je uitgebreide en vooral ook verhelderende reactie. Zo'n uitleg over ePub v.s. Mobi, daar heb je als beginner wat aan want eerlijk gezegd verzuip je als beginner in de formaten. Ik had via een collega een paar boeken in .lit formaat gekregen en maar dat lijkt helemaal een uitgestorven formaat te zijn (van een Microsoft reader voor Windows Mobile/Windows CE).

Ik zal nog eens serieus naar calibre kijken. In eerste instantie schrok het me af. Eerder in dit topic zat iemand met een serie Baantjer boeken die in volgorde van de serie moesten worden gezet. Ik vond het nogal omslachtig, gewoon een nummer voor de boektitel zetten is eenvoudiger. Maar is misschien gewoon een kwestie van het programma goed leren kennen.

Ik snap het kunnen rubriceren en doorzoeken maar dat gaat alleen goed werken als de boeken de juiste meta informatie bevat, die toevoegen is echt een heidens karwei. Ik ging er al even van uit dat je al weet welk boek je wil lezen of dat je met een bepaalde schrijver bezig bent. Want ook met zoeken op steekwoorden kon je denk ik niet ver. Als je zoekt op Fantasy en je krijgt dan 100 boeken terug dan weet je nog niet wat je moet lezen. Wel heb ik gezien dat via download een korte beschrijving kan worden opgehaald. Da's wel weer gemakkelijk maar ik weet niet of dat op de e-reader ook zichtbaar wordt.

Genoeg om uit te zoeken, in elk geval bedankt voor het delen van je ervaring.
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.