Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 22:42

4play

-Nintendo- fan

Na de boot een jaar af te hebben gehouden heb ik voor mijn leesgrage vrouw een Ereader gekocht. Het is de Iriver Story HD (basic) geworden. Mede omdat het hier wordt geprezen voor zijn simpelheid en eenvoud.
Dat is ook zo, alleen het updaten is erg lastig maar het is gelukt we draaien ook op 1.10 (wat een gedoe).

Ik vindt het scherm echt geweldig, voordeel van eInkt is dat je het ook kan lezen met een polariserende zonnebril op. Dit in tegenstelling tot haar telefoon (galaxy S) en onze chinese Epad, die zijn in de zon gewoon niet te lezen.

Alleen snap ik niet hoe ik er strips en comics op kan lezen hij opent niet de standaard .CBR formaten volgens mij. Ookal zet ik het in de comics folder.

Iemand hier een idee, wat ik fout doe...

Nu nog zo en we kunnen op vakantie met een stapel boeken, ze zit alweer helemaal in de classics :)...

Jammer dat er zoveel classics alleen in het engels te vinden zijn, is er nog een plaats waar ik klassiekers kan krijgen in het nederlands.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

4play schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:23:
Alleen snap ik niet hoe ik er strips en comics op kan lezen hij opent niet de standaard .CBR formaten volgens mij. Ookal zet ik het in de comics folder.

Iemand hier een idee, wat ik fout doe...
Een CBR is gewoon een rar-etje. Uitpakken met winrar en opnieuw inpakken naar een ZIP (dit mag met .zip). Een .zip begrijpt de reader wel (afhankelijk van wat er in zit). Zelf heb ik een aantal zip-jes van 365 plaatjes en die pakt de iRiver perfect op.
Jammer dat er zoveel classics alleen in het engels te vinden zijn, is er nog een plaats waar ik klassiekers kan krijgen in het nederlands.
Hoewel je het hier niet mag promoten zijn veel boeken te vinden via de bekende P2P netwerken of nieuwsgroepen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4play schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:23:
[..]
De Story HD kan niet omgaan met .rar of met .cbr. Doe wat hierboven staat en het zou wel moeten werken; daarnaast pakt ie ook .cbz bestanden.
Kijk eens op Project Gutenberg, bij Book Search kun je een taal instellen zodat je alleen maar Nederlandse boeken vindt. Let wel: Project Gutenberg bevat alleen maar boeken die in het publieke domein zitten, dus bepaalde klassiekers staan er niet in. Deze zul je gewoon aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb vrijdag mijn Icarus GO(E600BK) ontvangen! Voor het lezen vind ik het een pracht ding! Echter ik ben zwaar gefrusteerd over mijn batterij.

Nadat de reader was binnen gekomen heb ik hem netjes, zoals in de handleiding, 4 uur aan mijn pc gehangen. In tussen tijd heb ik dit al 3 keer moeten doen, na een dag is het apparaat leeg.

Ik was in de veronderstelling dat de e-paper technologie geen stroom verbruikt als de pagina op het scherm staat, alleen wanneer er omgeslagen wordt. Ik laat de Icarus nu één dag op één pagina staan en 's avonds is hij leeg.

Dit maakt het gelijk een waardeloos apparaat, de bedoeling is dat ik op vakantie kan gaan zonder lader(ik bedoel 6k 8k pagina's is genoeg).

Kunnen anderen wat vertellen over het stroomgebruik van de Icarus? (Zonder muziek gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan Calibre iets met CBR files en daar een epub van maken, of blijft het unzippen en dan zo maar bekijken ? (sony 650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
MorDrakka schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:24:
Ik heb vrijdag mijn Icarus GO(E600BK) ontvangen! Voor het lezen vind ik het een pracht ding! Echter ik ben zwaar gefrusteerd over mijn batterij.

Nadat de reader was binnen gekomen heb ik hem netjes, zoals in de handleiding, 4 uur aan mijn pc gehangen. In tussen tijd heb ik dit al 3 keer moeten doen, na een dag is het apparaat leeg.

Ik was in de veronderstelling dat de e-paper technologie geen stroom verbruikt als de pagina op het scherm staat, alleen wanneer er omgeslagen wordt. Ik laat de Icarus nu één dag op één pagina staan en 's avonds is hij leeg.

Dit maakt het gelijk een waardeloos apparaat, de bedoeling is dat ik op vakantie kan gaan zonder lader(ik bedoel 6k 8k pagina's is genoeg).

Kunnen anderen wat vertellen over het stroomgebruik van de Icarus? (Zonder muziek gebruik)
Wat googlen leert dat er wel wat updates van dat systeem zijn, misschien die even installeren. Hij zou het langer moeten volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:38:
Kan Calibre iets met CBR files en daar een epub van maken, of blijft het unzippen en dan zo maar bekijken ? (sony 650)
Zal wel kunnen, hij kan in ieder geval CBR naar Mobi omzetten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35

Als het goed is, verbruikt een e-ink scherm ook alleen maar energie tijdens het aanpassen van het scherm.
Maar weet je zeker dat 'ie wel helemaal opgeladen was (en uit was)?

Als je 'm via de USB op de PC oplaad kan je maximaal 500 mA leveren en als dat via een unpowered hub gaat is dat al 100 mA of minder.
En als 'ie dan ook nog eens actief benaderd werd door de PC zal 'ie waarschijnlijk meer gebruiken dan wanneer je leest en dus mogelijk niet tot nauwlijks laden.

Probeer 'm eens op een GSM-lader met USB aansluiting op te laden, waarmee je bijvoorbeeld ook de GSM oplaad en laat 'm zeker de eerste keer even een nachtje opladen.

Er zit zeer waarschijnlijk een Li-ion accu in en die heeft pas na een paar keer opladen (en ontladen) zijn max capaciteit. Al was het alleen al omdat het processortje in de accu moet leren hoe de ontlaadcurve is van die accu, maar het heeft ook zeker een chemische reden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Laatst online: 10-10 22:42

4play

-Nintendo- fan

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:07:
Kijk eens op Project Gutenberg, bij Book Search kun je een taal instellen zodat je alleen maar Nederlandse boeken vindt. Let wel: Project Gutenberg bevat alleen maar boeken die in het publieke domein zitten, dus bepaalde klassiekers staan er niet in. Deze zul je gewoon aan moeten schaffen.
Ja die ja, geweldig een grote lijst met gratis "toppers" die ik nog moet lezen. Kijk bedankt daar kan ik mijn reader goed mee testen. Voor ik tot aanschaf overga van nieuw werk.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMazzter schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Ik heb al verschillende keren geprobeerd de kobo touch te bestellen by borders... krijg dan telkens dit bericht:

"We're sorry, but we're unable to process your order with the billing and payment information you've provided. The contents of your shopping cart will be saved so that you may place your order at a later time. (CS481)"

Een beetje jammer dat er dan niet bijstaat wat er dan fout is volgens dat formulier. Heb een mailtje gestuurd naar customer care, antwoord even afwachten.

Overigens staat alleen bij de zwarte versie dat het binnen 24 uur verscheept wordt.

Als het iemand lukt er één te bestellen, bestel dan gelijk even een zilveren versie mee :)
Ik heb eerder geprobeerd een kobo wireless the bestellen bij borders. na dezelfde foutmeldingen heb ik met ze gebeld. Na een aantal dure belminuten bleek dat ze alleen verschepen naar US adressen en alleen US creditcards accepteren. Beetje jammer dat ze dat niet in de uitleg hebben staan, het lijkt alsof ze zonder problemen naar NL verzenden. Uiteindelijk heb ik m'n kobo via eBay gekocht voor ongeveer €75,- incl. Verzendkosten.

Even over het gebruikersgemak van de kobo wireless:

Prima ereader, helder scherm en goede responstijd. Het is wat lastig navigeren zonder touchscreen, maar dat went. Daar komt bij dat ik de boeken, nadat ze via calibre zijn geladen, alleen maar hoef aan te klikkken en de bladzijden om moet slaan. Dus wat wil je nog meer, voor multimedia heb ik mn iphone. Je moet met deze reader verwachten waar je voor betaald. Het is een niet dure reader, met alle functionaliteiten die je kan wensen en zonder poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Over de Icarus kan ik niets zeggen maar die 6k-8k bladzijden ga je nooit halen. Dat is het theoretische gebruik van alleen het scherm als je iedere seconde een bladzijde omslaat. Je mag blij zijn als je een derde er van haalt. Lees hier voor de uitleg:

Ortep in "Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:10:
Ik heb zelf deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

Gebruik ik om mijn telefoon en e-reader onderweg op te laden, werkt super.
Had niet eerder tijd om hierop te reageren maar naar aanleiding van dit bericht via de link het ding besteld.
Omdat ik op vakantie was toen het ding geleverd werd heb ik hem tijdens de vakantie niet kunnen testen.
Nu wel en de sony 650 zegt na een minuut of 10 dat er geen voeding gevonden kon worden.
Ik heb alle mogelijke kabeltjes geprobeerd,ook die bij adapters zaten die de 650 wel laden maar dit gebeurt niet.
Jammer want ik had hem meegenomen om de sony onderweg te laden omdat ik ergens heen moest.
Heb het dus zonder e-reader moeten stellen ( en ja dat ding was vol, een volledig verlichte balk)
De solar lader bij megagadgets geeft ook te weinig spanning af, dus ga je op reis met de reader,neem een fatsoenlijke adapter mee, al vanaf 5 euro te verkrijgen bij de Hema (en die laadt de 650 wel op terwijl je kan lezen)
De in de link genoemde APC doet het dus niet i.c.m. de 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
Ortep schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:34:
[...]

Over de Icarus kan ik niets zeggen maar die 6k-8k bladzijden ga je nooit halen. Dat is het theoretische gebruik van alleen het scherm als je iedere seconde een bladzijde omslaat. Je mag blij zijn als je een derde er van haalt. Lees hier voor de uitleg:

Ortep in "Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2"
Ok maar het klopt niet als je hem de hele dag op één pagina laat staan dat hij op gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De onderste werkt niet met de nieuwste firmware van sony maar de prs plus is grappig.
(had um al op de 505)
Ben er ff mee aan het spelen en eigenlijk heb ik alleen het klokje op de statusbalk gezet en de manier van bladeren aangepast (dat je niet meer die halve bladzijdes krijgt op de statusbalk).
Het PRS+ menu is dan wel in het engels,maar de rest van je functies blijven gewoon normaal.
Eigen css toepassen is wel lekker.. leuke toepassing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
MorDrakka schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:12:
[...]

Ok maar het klopt niet als je hem de hele dag op één pagina laat staan dat hij op gaat ?
Ligt er maar net aan wat de elektronica erachter doet.
Mijn Kindle gaat na X minuten in een stand-by mode. Dan is 'ie feitelijk uit en reageert alleen maar op de aan/uit knop. Op die manier doe je makkelijk meer dan een maand op een accu (dus af en toe lezen en niet uitzetten, maar gewoon dichtklappen).
Als jouw reader zelf nog steeds de CPU actief heeft om zo snel mogelijk op een toets (of touch op het scherm als 'ie een touchscreen heeft) te kunnen reageren, dan kan 'ie maar zo na een paar dagen leeg zijn gok ik zo.

Maar nogmaals, de accu moet je zeker de eerste keer echt goed opgeladen hebben en mogelijk ook nog eerst een keer leegtrekken voordat 'ie de uiteindelijke capaciteit heeft.
Dat was bij mijn telefoon en mijn (Cowon) MP3 speler ook zo.

Ik gebruik tegenwoordig de adapter van mijn Kindle (los te koop voor 9,95 $ bij Amazon) om al mijn USB-apparaten op te laden en ben er erg tevreden mee. Hij is net zo groot als een platte eurostekker.
Alleen 1 nadeel, als 'ie onbelast is hoor je een 20 kHz piep(je). Alleen irritant als je dat kunt horen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Hoeveel mA komt er uit die Amazon Kindle adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:03
Nick39 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:37:
[...]

Kun je in de css veranderen.
Als daar regels als line hight en dergelijke in voorkomen dan kun je die niet vergroten, dat zal je dan uit de css moeten slopen.
Wat een gegriebus. Hoe moeilijk kan het zijn om de uitgevers gewoon een normaal bestand te laten produceren, zonder CSS die tegen de layout van de ereader ingaat... Ik ga maar eens wat pogingen wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zanthr schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:43:
[...]

Wat een gegriebus. Hoe moeilijk kan het zijn om de uitgevers gewoon een normaal bestand te laten produceren, zonder CSS die tegen de layout van de ereader ingaat... Ik ga maar eens wat pogingen wagen!
Als je hulp nodig hebt... soms kun je die hele css gewoon weghalen,je bent de lay-out dan wel kwijt maar toch.
Je kan het ook zelf proberen.
Maak een kopie van het boek.
Rename epub naar ZIP.
Unzip boek.
Zoek in de OEBPS directory naar een directory styles
Haal daar de css uit weg.
Zip de boel weer en rename het naar epub.

Nog simpeler: Download Sigil, open de boek browser, zoek de css op en haal hem weg.
Het probleem komt vaak uit niet goed gemaakte ebooks of gewoon compleet gemaakte manuscripten van een boek waar ze een epub tool overheen gooien,kan in een boek heel mooi zijn maar in een epub heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zanthr schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:43:
Grijns...ik ben gelukkig niet de enige die hysterisch word van ePub. Alles kan er mee en alles wordt er dan ook mee gedaan. Soms helpt het om hem naar Mobi om te ztten en daarna de ePub weg te gooien. Daarna kan je hem als Mobi lezen (Op een Kindle, Cybook of Bebbok) Of je zet hem weer terug naar ePub als je dat graag wilt. Maar vaak is de originele ePub zo slecht gemaakt dat je er zelfs met Mobi niets meer van kan bakken en dan volgt plan B:

Trek hem Calibre in en daarin heb je de optie 'Tweak Epub' Dan kan je hem 'exploden' je kan hem dan bewerrken. Dan moet je even uitzoeken waar de CSS staat, want hoe fraai ePub ook is gedefinieerd, er is geen pijl op te trekkenw aar die CSS zit. Soms in de root van de ePub, maar hij kan voor hetzelfde geld ergens in een of andere vage subdirectory zitten.
Als je niet na wilt denken gooi je gewoon die hele CSS zooi er uit. Maar als je wat wilt proberen kan je ook de aller ergste dingen er met bv Notepad++ uit slopen. Ik heb een macro die alle bezopen left, right, bottom en top margins er uit sloopt en op 0 zet. Dat knapt 95% van je problemen op.

Saven en 'rebuilden'

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 28-07-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik heb uiteraard van die macro's maar dan is sigil toch wat handiger, rechts klikken, openen met sigil en voila, zit gelijk een checker in.
Er is echt nog geen enkele epub die ik niet heb hoeven te bewerken, ook al omdat ik gewoon wil dat de tekst links uitlijnt ( Text-ident op 0 zetten) en ik wil niet dat ie hele regels gaat vullen, dus Justify ook op 0.
Margins en linehights, weg er mee,bepaal ik zelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:33:
Ook ik heb uiteraard van die macro's maar dan is sigil toch wat handiger, rechts klikken, openen met sigil en voila, zit gelijk een checker in.
Er is echt nog geen enkele epub die ik niet heb hoeven te bewerken, ook al omdat ik gewoon wil dat de tekst links uitlijnt ( Text-ident op 0 zetten) en ik wil niet dat ie hele regels gaat vullen, dus Justify ook op 0.
Margins en linehights, weg er mee,bepaal ik zelf wel ;)
Bij mij zit alles in Calibre, dus 'Tweak epub' is aanzienlijk eenvoudiger dan: Zoek de plek op waar de ePub staat, Rename naar zip, trek uit elkaar, bewerk, pak de zip weer in en rename weer naar ePub.

Tweak epub is een rechter klik, of als je via het toetsenbord wilt gewoon een T van Tweak

Botweg even een CSS aanpassen gaat door er dubbel op te klikken, hij opent met Notepad++

Sigil heb ik wel eens bekeken maar vond ik zo gecompliceerd dat ik het weg gegooid heb. Als ik echt wil bewerken maak ik een HTMLZ dan heb ik tenminste één file om te bewerken met een echte editor en niet zoals soms in Sigil 50 losse files waarin je niet eens echte search/replace kan doen. Het kan wel, maar alleen in de een of andere bizarre mode en dan kan je nog steeds niet dingen doen als Vervang alle 3 voudige non breaking spaces aan het einde van een alinea door....Je zal er gewoon doorheen moeten stappen en kijken wat er aan de hand is, file voor file

Er ging een gejuich op bij MobileRead toen HTMLZ eenmaal mogelijk was. Eindelijk een methode om een ePub te bewerken die niet op Unix uit de jaren 80 leek. We leven in de 21ste eeuw en er zijn prima edittors verkrijgbaar waarbij we niet hoeven na te denken over of we wel of niet over een arbitraire grens heen gaan en waarbij we dan de file moeten opknippen. je moet gewoon niet eens willn nadenken over zulke dingen als: Een file per hoofdstuk. Waarom zou ik me daar mee bezig willen houden? Daar heb je nu juist goede software voor.
Ook zijn er prima spellings checkers te verkrijgen waarbij we de OCR fouten wat eenvoudiger kunnen herstellen

[ Voor 24% gewijzigd door Ortep op 28-07-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Sigil heb ik wel eens bekeken maar vond ik zo gecompliceerd dat ik het weg gegooid heb. Als ik echt wil bewerken maak ik een HTMLZ dan heb ik tenminste één file om te bewerken met een echte editor en niet zoals soms in Sigil 50 losse files waarin je niet eens echte search/replace kan doen. Het kan wel, maar alleen in de een of andere bizarre mode en dan kan je nog steeds niet dingen doen als Vervang alle 3 voudige non breaking spaces aan het einde van een alinea door....Je zal er gewoon doorheen moeten stappen en kijken wat er aan de hand is, file voor file
Je hebt al een tijdje Sigil niet gebruikt merk ik ;) wildcards, alles kan,of juist alleen maar een woord als Ja maar niet als ja en ook niet deel uitmakend van jazeker of Jazeker en als je je search en replace op "all html files" zet dan hoef je er niet stap voor stap doorheen te gaan, chapterbreaks kun je ook in een css zetten en dan hou je netjes een HTML file en als die te groot dreigt te worden voor een reader knipt ie um op een vastgestelde grens door,maar niet binnen een woord of regel.
Tegelijk zit er dan ook nog een check in die alle onnodige HTML verwijdert en die kijkt of er errors binnen de epub zitten en een spell check.. ik kan niet meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Je hebt al een tijdje Sigil niet gebruikt merk ik ;)
De laatste keer was ruim een half jaar geleden, ik vond het erg primitief en vooral vreselijk NIET intuitief.
wildcards, alles kan,of juist alleen maar een woord als Ja maar niet als ja en ook niet deel uitmakend van jazeker of Jazeker en als je je search en replace op "all html files" zet dan hoef je er niet stap voor stap doorheen te gaan,
Ik vind het knap wat hij doet, maar het is wel het niveau van het begin van deze eeuw. We zijn inmiddels al een stuk verder. En ik heb het dus niet nodig, er zijn vele standaard oplossingen.

Open Office, Word, Libre Office enz enz...En als ik 'moeilijk' wil doen Notepad of Notepad++
chapterbreaks kun je ook in een css zetten en dan hou je netjes een HTML file en als die te groot dreigt te worden voor een reader knipt ie um op een vastgestelde grens door,maar niet binnen een woord of regel.
Daar geef je het al aan, waarom zou ik me in hemelsnaam met een CSS willen bezig houden? Die zooi geeft meer ellende dan dat het oplost. 9 van de 10 probleem ePubs knappen op als het het hele ding er uit haalt.

Ik pak gewoon een 'normale' file met text en zet daarin hoofdstukken. Precies zoals ik werkelijk ieder ander stuk tekst bewerk dat ik onder handen krijg. En dan hoef ik niet aan het einde van een opgeknipt stukje naar een volgend tabje toe. Dat is dus echt zoals we met een Wordplex in 1980 werkten.

De editor zorgt er maar voor dat hij het oplost, via invisible characters in de tekst zelf, via een CSS of via Jomanda die het instraalt. En als ik plotseling bedenk dat ik geen chapter marks meer wil dan ruk ik ze uit de tekst, of ik zet er botweg een tussen als ik er een extra wil. Maar het hoort niet mijn probleem te zijn om er over na te denken hoe dat wordt opgelost. Ik hou me alleen bezig met tekst en opmaak.
Ik hou me ook niet bezig met de vraag op welke sector van mijn schijf het wordt geschreven en met hoe sterk de magnetische velden op de magneetlaag zijn.

Het is bizar dat je voor een ePub een andere manier van werken zou moeten hebben dan voor een email of voor een scriptie over cardio vasculaire problemen bij ouderen. Of bij een verslag over een optreden van Rowwen Hèze. Tekts is tekst en opmaak is opmaak. Hoe je het later verpakt zou niet moeten uitmaken.

En in de vorm van HTMLZ hebben we nu een soort tussenformaat waardoor we geen extra tools meer nodig hebben voor het bewerken van eBoeken. Maar gewoon de editor die je altijd al gebruikte.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 28-07-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
rud schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:20:
Hoeveel mA komt er uit die Amazon Kindle adapter?
850 mA @5V staat erop. (eigenlijk staat er 5V 0.85A ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
TD-er schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:50:
[...]

Ligt er maar net aan wat de elektronica erachter doet.
Mijn Kindle gaat na X minuten in een stand-by mode. Dan is 'ie feitelijk uit en reageert alleen maar op de aan/uit knop. Op die manier doe je makkelijk meer dan een maand op een accu (dus af en toe lezen en niet uitzetten, maar gewoon dichtklappen).
Als jouw reader zelf nog steeds de CPU actief heeft om zo snel mogelijk op een toets (of touch op het scherm als 'ie een touchscreen heeft) te kunnen reageren, dan kan 'ie maar zo na een paar dagen leeg zijn gok ik zo.

Maar nogmaals, de accu moet je zeker de eerste keer echt goed opgeladen hebben en mogelijk ook nog eerst een keer leegtrekken voordat 'ie de uiteindelijke capaciteit heeft.
Dat was bij mijn telefoon en mijn (Cowon) MP3 speler ook zo.

Ik gebruik tegenwoordig de adapter van mijn Kindle (los te koop voor 9,95 $ bij Amazon) om al mijn USB-apparaten op te laden en ben er erg tevreden mee. Hij is net zo groot als een platte eurostekker.
Alleen 1 nadeel, als 'ie onbelast is hoor je een 20 kHz piep(je). Alleen irritant als je dat kunt horen.
Dit snap ik, de reden dat ik hier post is voor de ervaringen van anderen, om erachter te komen wat de technologie die erachter zit doet.

De accu had ik dus eerst alleen opgeladen met USB(3 keer nu) ik ga de volgende keer opladen dmv mijn HTC laden ism de kabel die bij de Icarus zit. Ik moet de Icarus eerst weer even leeg krijgen.

Dank voor de antwoorden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 14:57
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:00:
[...]

In passender kleurstelling: http://cgi.ebay.nl/NEW-BR...ain_3&hash=item2c5bb9dc71

Deze heb ik, en past echt precies. Ik geloof alleen niet dat het echt leer is, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Voor nog geen 8 euro, inclusief verzendkosten. Ik had 'm ook snel in huis.

- genoeg reclame gemaakt - en nee, ik heb geen aandelen :)
In hoeverre matched de bruine kleur met de bruine kleur vd HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:45:
[...]

De laatste keer was ruim een half jaar geleden, ik vond het erg primitief en vooral vreselijk NIET intuitief.

[...]

Ik vind het knap wat hij doet, maar het is wel het niveau van het begin van deze eeuw. We zijn inmiddels al een stuk verder. En ik heb het dus niet nodig, er zijn vele standaard oplossingen.

....

En in de vorm van HTMLZ hebben we nu een soort tussenformaat waardoor we geen extra tools meer nodig hebben voor het bewerken van eBoeken. Maar gewoon de editor die je altijd al gebruikte.
Ik heb het zelf ook niet nodig want ik heb een standaard css geladen in mijn sony,maar je wil nog wel eens een boekje uitlenen.
Dus heb ik ook een standaard css die ik in het boek zet.
Bovendien heeft de Sony de optie om volledige pagina's weer te geven zonder marges dus voor mezelf heb ik die hele css niet nodig.
Dat in stukjes knippen is wel nodig want oudere readers met minder werkgeheugen kunnen het hele html file niet laden en als die niet geknipt is houdt het boek op waar de buffer stopt.
(als je een werkgeheugen hebt van 250 k en een boek in 1 html file van 300 k, stopt het boek bij 250 k en kan je met geen mogelijkheid meer doorlezen)
Het probleem zit hem niet in een css of andere files, het probleem zit hem in de mensen die de epubs opbouwen die zich niet aan een standaard houden.
Als je in de Sony eenmalig een "overrule" css plaatst met je eigen settings dan wordt elk boek weergegeven zoals jij het wil, in de fonts die jij wil.
Alleen wil ik ze zelf ombouwen zodat ze er ook bij anderen fatsoenlijk uitzien.
Persoonlijk,hoe verknipt een boek ook is,in MIJN readers heb ik er geen last van.
In staaltjes huisvlijt rommelt men maar wat aan (heb ik ook geen last van) en voor een hoop uitgevers is een ebook nog lang geen hoofdzaak,men kijkt ff in adobe en klaar.
Nu is ondersteuning van een css file soms nog de redding voor bepaalde readers.
Maar zolang je huisvlijters blijft houden die een boek inscannen,door de spellchecker van word gooien en met een plugin van 2 jaar geleden in datzelfde word naar epub gooien zal je wel moeten editen, en de manier waarop een ieder dat liever doet dat is natuurlijk aan degene die de correctie zelf doet.
Ik heb gewoon een standaard css in de software van de sony zelf gestopt,maar zolang de huisvlijtertjes woorden als eikaar, ipv elkaar, en wc in plaats van we door de standaard spelchecker laat,moeten we toch editen,de manier waarop en de voorkeur voor een bepaald programma waarmee,maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
Nick39 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:38:
Een alternatief is om de CBR files te converteren naar PDF. Dit is bv mogelijk met ComicRack. Met ComicRack kun je ook aangeven hoeveel pixels de PDF pagina breed of hoog moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin gaf aan dat ze bij haar Kindle de optie miste om de beschrijving van het boek te lezen.
Voor mij is dit geen probleem ik lees het wel in Calibre voor ik hem erop zet.

Maar zij werkt niet met de pc en ik zet de boeken voor haar op haar reader.

Nou ben ik gaan zoeken en ik kan zelf via een editor (in dit geval Sigil) een pagina aanmaken voorin het boek en daar de beschrijving in plakken. Maar dit is een erg intensief klusje aangezien ik over de 6000 boeken heb. 8)7

Heeft iemand hier een optie om dit geautomatiseerd te doen bij voorkeur via Calibe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:55:
Mijn vriendin gaf aan dat ze bij haar Kindle de optie miste om de beschrijving van het boek te lezen.

Nou ben ik gaan zoeken en ik kan zelf via een editor (in dit geval Sigil) een pagina aanmaken voorin het boek en daar de beschrijving in plakken. Maar dit is een erg intensief klusje aangezien ik over de 6000 boeken heb. 8)7

Heeft iemand hier een optie om dit geautomatiseerd te doen bij voorkeur via Calibe?
Is de Bol plugin niet goed genoeg? En dan bij de selectie van het boek naar rechts drukken?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:55:

Ja je kan een catalogus maken van alle beschrijvingen in Calibre en dit desnoods via sigil weer als e-book saven..
Bij CSV/XML opties kan je dan de beschrijvingen bv selecteren.
Als je de output weer als ebook opslaat kan je met de search zoeken voor alle boeken. of per boek.
Op een boek gaan staan, rechtermuisknop klikken op converteren, dan staat daar de optie bij om een catalogus te creeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 29-07-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 10:14
Na eerst een paar dagen in bezit te zijn geweest van een Iriver Story HD nu sinds 2 dagen de Nook Touch in huis. Ik moet zeggen dat, toen ik de eerste keer het doosje opende en de Nook zag, ik even moest slikken. Lijkt erg klein ten opzichte van de Iriver maar dat komt uiteraard door ontbreken van toetsenbord. Maar wat een genot om te lezen. Software die wel werkt, onthoudt waar ik gebleven ben, Library waar je "boekenplanken" in aan kunt maken om dingen bij elkaar te zetten. En bovenal: snel, erg snel. Vond t bij de Iriver al vrij vlotjes gaan maar de Nook doet er nog een schepje op. Zal vast en zeker ook komen door touchscreen dat goed reageert. Bladeren gaat snel, zeker die pagina's die niet meteen "zwart" refreshed worden (ben ff de term kwijt).

Wel zie je soms ghosting van letters, maar verre van irritant. Navigeren door t apparaat gaat snel, intuitief, zeker in combinatie met het touchscreen dat goed fuctioneert. Zelfs maken van notities met het toetsenbordje valt reuze mee.

Nu nog op zoek naar een hoesje met een redelijke prijs. Een sleeve is meer dan genoeg aangezien het apparaat zelf al erg prettig in de hand ligt. Alleen voor t transport is een hoesje wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:09

Pierre

Van nature lui!

Delirius schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:55:
Na eerst een paar dagen in bezit te zijn geweest van een Iriver Story HD nu sinds 2 dagen de Nook Touch in huis. Ik moet zeggen dat, toen ik de eerste keer het doosje opende en de Nook zag, ik even moest slikken. Lijkt erg klein ten opzichte van de Iriver maar dat komt uiteraard door ontbreken van toetsenbord. Maar wat een genot om te lezen. Software die wel werkt, onthoudt waar ik gebleven ben, Library waar je "boekenplanken" in aan kunt maken om dingen bij elkaar te zetten. En bovenal: snel, erg snel. Vond t bij de Iriver al vrij vlotjes gaan maar de Nook doet er nog een schepje op. Zal vast en zeker ook komen door touchscreen dat goed reageert. Bladeren gaat snel, zeker die pagina's die niet meteen "zwart" refreshed worden (ben ff de term kwijt).

Wel zie je soms ghosting van letters, maar verre van irritant. Navigeren door t apparaat gaat snel, intuitief, zeker in combinatie met het touchscreen dat goed fuctioneert. Zelfs maken van notities met het toetsenbordje valt reuze mee.

Nu nog op zoek naar een hoesje met een redelijke prijs. Een sleeve is meer dan genoeg aangezien het apparaat zelf al erg prettig in de hand ligt. Alleen voor t transport is een hoesje wel wenselijk.
Zo eindelijk eens iemand die de Nook ook weet te waarderen, ik heb zelf ook een Nook 1e generatie dat ding leest als een speer _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b][message=36486669,noline]Nu nog op zoek naar een hoesje met een redelijke prijs. Een sleeve is meer dan genoeg aangezien het apparaat zelf al erg prettig in de hand ligt. Alleen voor t transport is een hoesje wel wenselijk.
Hema heeft hele mooie samsonite achtige tasjes en hoesjes voor e-readers... zal vast wel ergens anders voor gemaakt zijn...maar ligt bij de pc accessoires..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Pierre61 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Zo eindelijk eens iemand die de Nook ook weet te waarderen, ik heb zelf ook een Nook 1e generatie dat ding leest als een speer _/-\o_
Ik lees inderdaad weinig hier (of ergens anders) over de Nook. Zeer verbazingwekkend als je t mij vraagt. Wellicht door beperkte verkrijgbaarheid? Is tenslotte, zonder zelf aan de import te gaan, alleen via Easereader te krijgen....

Trouwens ook mn complimenten voor Easereader, mooie service..
Nick39 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:37:
[...]

Hema heeft hele mooie samsonite achtige tasjes en hoesjes voor e-readers... zal vast wel ergens anders voor gemaakt zijn...maar ligt bij de pc accessoires..
Thanx voor de tip, zal er eens een kijkje gaan nemen. Zolang de Nook erin past vind ik t eigenlijk wel prima...

[ Voor 26% gewijzigd door Delirius op 29-07-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Delirius schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Ik lees inderdaad weinig hier (of ergens anders) over de Nook. Zeer verbazingwekkend als je t mij vraagt. Wellicht door beperkte verkrijgbaarheid? Is tenslotte, zonder zelf aan de import te gaan, alleen via Easereader te krijgen....

[...]

Thanx voor de tip, zal er eens een kijkje gaan nemen. Zolang de Nook erin past vind ik t eigenlijk wel prima...
Snap ook niet idd waarom de nook zo weinig wordt besproken, het is best een leuk ding. En zoals vele zeggen, beter dan de kindle 3, al blijf ik het irritant vinden dat het hele epub/mobi verhaal er is en dat je niet gewoon allebei op allebei de readers kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Delirius schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:58:
[...]

[...]

Bij Easereader verkopen ze toch ook hoesjes, ik heb hem vorig jaar er direct bij gekocht.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Pierre61 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:10:
[...]

Bij Easereader verkopen ze toch ook hoesjes, ik heb hem vorig jaar er direct bij gekocht.
Helemaal gelijk, alleen vind ik persoonlijk 30 euro voor een simpel sleefje best prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Delirius schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:14:
[...]

Helemaal gelijk, alleen vind ik persoonlijk 30 euro voor een simpel sleefje best prijzig...
Heb je ook weer gelijk in, veel plezier met je Nook binnenkort ga ik 3 weken op vakantie, neem 800 boeken mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Pierre61 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:18:
[...]

Heb je ook weer gelijk in, veel plezier met je Nook binnenkort ga ik 3 weken op vakantie, neem 800 boeken mee _/-\o_
Dankjewel, gaat zeker lukken! Oei, 800 boeken? Als die maar in je koffer passen. Oh nee....... 8)7 Lees ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 21:54
Hoesje voor de Nook? Ik heb bij de Hema een etui gekocht waar de Nook exact inpast (blauw met bloemmotief). Ongeveer 2,50 euro in het rek met de reistasjes. Op die manier is de Nook goed beschermt tegen krassen en vuil. Het lezen met de Nook vind ik soweiso het prettigst zonder dat er een hoes omheen blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Laatst online: 12-10 21:54
Voor de Hema-hoes: zie onderstaande link maar dan de kleinere uitvoering...

http://www.hema.nl/winkel...cessoires/etui-(18601104)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:50:
[...]

Ja je kan een catalogus maken van alle beschrijvingen in Calibre en dit desnoods via sigil weer als e-book saven..
Bij CSV/XML opties kan je dan de beschrijvingen bv selecteren.
Als je de output weer als ebook opslaat kan je met de search zoeken voor alle boeken. of per boek.
Op een boek gaan staan, rechtermuisknop klikken op converteren, dan staat daar de optie bij om een catalogus te creeren.
Handigte tip, ga dat ook even doen. Ik gebruik nu ook veel rss feeds in calibre om websites (bijv. boekenblogs) bij te houden, wat is dat een uitvinding. Het is vrij eenvoudig als je je er even in verdiept.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_180
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
Snap ik nu goed dat de Nook Touch net zo iets is als de Sony 650, maar dan wel leverbaar en ook nog voor een iets lagere prijs?

Dus gewoon een reader, 6 inch, pearl e-ink, zonder al te buggy software, snel in het bladeren en hoge batterij capaciteit? Wifi heeftie wel, maar hoeft niet voor mij.

Dus gewoon een no-nonsense reader? Klinkt haast te mooi om waar te zijn.

Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon de reader die ik moet kopen? Dat hij epub's kan lezen is denk ik voor mij voldoende, comics en pdf's lees ik er toch niet mee.

Harry

edit:Werkt dit apparaat goed samen met Calibre?

[ Voor 4% gewijzigd door Harry_180 op 30-07-2011 11:18 ]

[GoT]Gasoline#2396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Harry_180 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:13:
Snap ik nu goed dat de Nook Touch net zo iets is als de Sony 650, maar dan wel leverbaar en ook nog voor een iets lagere prijs?

Dus gewoon een reader, 6 inch, pearl e-ink, zonder al te buggy software, snel in het bladeren en hoge batterij capaciteit? Wifi heeftie wel, maar hoeft niet voor mij.

Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon de reader die ik moet kopen? Dat hij epub's kan lezen is denk ik voor mij voldoende, comics en pdf's lees ik er toch niet mee.

Harry

Tja wat zal ik zeggen 4 x ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Ik sta op het punt voor mij en mijn vriendin een Kindle te bestellen bij Amazon VS. Is het met het oog op invoerrechten handiger om ze per stuk te bestellen? Want dan zijn de verzendkosten natuurlijk weer hoger :)

Edit: Amazon regelt dat blijkbaar allemaal. Netjes. Zojuist 2 besteld. Heb maar bij DX 2 hoesjes besteld, dat is echt geen doen op de US site - geen enkele leverancier verzendt naar NL blijkbaar...

[ Voor 32% gewijzigd door SeatRider op 30-07-2011 18:10 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:59
SeatRider schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:43:
Ik sta op het punt voor mij en mijn vriendin een Kindle te bestellen bij Amazon VS. Is het met het oog op invoerrechten handiger om ze per stuk te bestellen? Want dan zijn de verzendkosten natuurlijk weer hoger :)

Edit: Amazon regelt dat blijkbaar allemaal. Netjes. Zojuist 2 besteld. Heb maar bij DX 2 hoesjes besteld, dat is echt geen doen op de US site - geen enkele leverancier verzendt naar NL blijkbaar...
Wat is nu precies de totale prijs van een Kindle per stuk als je ze koop op amazon.com? Rond de 140 dollar (incl alles)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calibre tipje om witregels te verwijderen, kwam het tegen en meen dat er hier weleens over gesproken is:

Als je (net als ik) liever geen overbodige witregels wilt in je epub, kan je die makkelijk weghalen met bv Calibre:
Zet via Preferences > Common options > Look & Feel een vinkje bij Remove spacing between paragraphs en klik op Apply.
Converteer je in Calibre ingeladen epub(s) opnieuw naar epub en klaar ben je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W_Walker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:18
VeeGee schreef op zondag 31 juli 2011 @ 10:13:
[...]

Wat is nu precies de totale prijs van een Kindle per stuk als je ze koop op amazon.com? Rond de 140 dollar (incl alles)?
Ik heb twee weken geleden €141,44 betaald:

Subtotal of Items: EUR 103,27 (prijs in dollars was $139,00)
Shipping & Handling: EUR 15,59
Import Fees Deposit: EUR 22,58
------
Total for this Order: EUR 141,44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

Pierre61 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:18:
binnenkort ga ik 3 weken op vakantie, neem 800 boeken mee
Pff ... voor 3 weken ?! hoe snel lees jij ?
Ben net terug van 4 weken en heb 5 boeken gelezen, bezig in 6e ... maar inderdaad, ideaal zo'n e-reader (ik heb een Icarus GO). Alleen jammer dat de rest van gezin er nog niet aan toe is ; kilo's aan boeken meegezeuld en ook nog nieuwe gekocht op vakantie. Nou ja, heb een jaar om ze om te krijgen ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Goner schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Pff ... voor 3 weken ?! hoe snel lees jij ?
Ben net terug van 4 weken en heb 5 boeken gelezen, bezig in 6e ... maar inderdaad, ideaal zo'n e-reader (ik heb een Icarus GO). Alleen jammer dat de rest van gezin er nog niet aan toe is ; kilo's aan boeken meegezeuld en ook nog nieuwe gekocht op vakantie. Nou ja, heb een jaar om ze om te krijgen ... :+
Die 800 is een geintje, voorheen nam ik 10 pockets mee, nu mijn Nook :*) . Maar dat had je zelf ook kunnen verzinnen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Harry_180 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:13:

Harry

Alle bovenstaande vragen kan ik met een volmondig JA beantwoorden. Heb de Sony nooit in mijn handen gehad dus kan niets zeggen over software en dergelijke. Maar als ik naar mijn Nook kijk, hoef ik die Sony ook niet te zien!! ;)

Heb hem nu een vijftal dagen en heb per dag ongeveer een uur gelezen. Batterij staat nu op 95% dus ik ben eens benieuwd hoe lang hij dit vol gaat houden (Wifi is wel uit overigens).

Hij geeft Epubs prima weer en op zich werkt het prima met Calibre. Alleen lukt het me nog niet om bij elk boek een cover weer te laten geven. Moet me er nog eens in verdiepen of dit aan mij ligt of toch aan de Nook. Binnen Calibre geeft ie alles netjes weer dus mij lijkt dat t daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:02:
Alleen jammer dat de rest van gezin er nog niet aan toe is ; kilo's aan boeken meegezeuld en ook nog nieuwe gekocht op vakantie. Nou ja, heb een jaar om ze om te krijgen ... :+
Hier lezen alleen de kinderen nog in papieren boeken (maar die zijn ook 2 en 4).

Wij lezen beiden op een ereader en willen beiden nooit meer zonder. Ik lees er nu 100 pagina's per dag op (zeg maar 200 pagina's op de ereader) en ga eens zien of ik dat kan blijven volhouden als ik weer thuis ben. Zit hier toch veel minder achter de tv en lees veel meer op de vakantie en eigenlijk bevalt dat beter dan tv kijken.

Mijn vrouw wilde eerst niet aan de ereader, maar ik heb haar een Sony cadeau gegeven en ze heeft er nu meer dan 800 boeken op en na een paar weken verkondigde ze al aan haar moeder dat de ereader veel fijner is dan een normaal boek (en ze is bibliothecaresse en eigenlijk vond ze papieren boeken veel fijner totdat ze er wat ervaring mee had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:49:
[...]

Hier lezen alleen de kinderen nog in papieren boeken (maar die zijn ook 2 en 4).

Wij lezen beiden op een ereader en willen beiden nooit meer zonder. Ik lees er nu 100 pagina's per dag op (zeg maar 200 pagina's op de ereader) en ga eens zien of ik dat kan blijven volhouden als ik weer thuis ben. Zit hier toch veel minder achter de tv en lees veel meer op de vakantie en eigenlijk bevalt dat beter dan tv kijken.

Mijn vrouw wilde eerst niet aan de ereader, maar ik heb haar een Sony cadeau gegeven en ze heeft er nu meer dan 800 boeken op en na een paar weken verkondigde ze al aan haar moeder dat de ereader veel fijner is dan een normaal boek (en ze is bibliothecaresse en eigenlijk vond ze papieren boeken veel fijner totdat ze er wat ervaring mee had).
Boel ff getweakt met prs+, voegde net nog toe wat ik wilde, maar hier is ook alles aan de reader behalve mijn oudste zoon (26) die mijn e-books voor transsexueel uit maakt,het ziet er uit als een boek,gedraagt zich als een boek maar is het niet zegt ie dan..
Ach het blijft toch je kind he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Laatst online: 11:35
Heb na 2 Kindles (allebei gestolen) wel behoefte aan iets anders en heb m'n zinnen gezet op een Nook touch.

Zijn er (goedkopere) alternatieven voor Eas-E-reader?

189€ is 2 keer zo duur als139$ !

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 16:29
Sensai schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:15:
Heb na 2 Kindles (allebei gestolen) wel behoefte aan iets anders en heb m'n zinnen gezet op een Nook touch.

Zijn er (goedkopere) alternatieven voor Eas-E-reader?

189€ is 2 keer zo duur als139$ !
Los van het feit dat B&N niet naar NL verscheept, zou je in dat geval nog verzending en belasting/invoerrechten betalen, kom je uit op 140 euro. Meerprijs van 50 euro is dan welliswaar nog best fors voor een verloopstekkertje/lampje en het gemak van een NL bedrijf dat de garantie & support voor je regelt, maar 2x zo duur is het zeker niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:49:
Die van mij zijn 16 en lezen veel fantasy-achtig spul (zowel Nederlands als Engels) dus dat zijn wel flinke pillen om mee te zeulen.
Zal ze er nog eens fijntjes op wijzen dat de helft van onze 4e koffer dus vol zat met boeken en die wegen best wat ... (en ze doen bij de KLM opeens heel gevoelig over die 23 kilo max per bagage-stuk).
lees veel meer op de vakantie
ja, ik ben ook een typische vakantie-lezer, maar ik neem m'n Icarus nu ook mee op de trein en dat leest ook prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:26:
Boel ff getweakt met prs+, voegde net nog toe wat ik wilde
Een oudere versie van de prs+ was nederlands, maar dat zit niet meer in de huidige (volgens mij beta) versie? Ik zou hem hier ook graag op de sony zetten, maar mijn vrouw wil absoluut een Nederlands menu hebben (ze kan wel Engels, maar als ze wat moe is vind ze dat vervelend).

Kan je jouw versie in het Nederlands krijgen?

Ik heb zelf wat gedonder met mijn bebook one. Heb er open inkpot firmware op (ideaal), maar nu kan ik hem niet met een usb kabel aan de laptop koppelen omdat het een linux apparaat is en de laptop windows 7 bevat. Wilde eerst een readertje kopen voor de sd kaart, maar heb me net bedacht dat ik wel even de originele bebook one software erop kan zetten, dan nieuwe boeken naar de sd kaart kopieeren via een usb kabel en dan weer de open inkpot firmware erop kan zetten.

Beetje omslachtig, maar dan bespaar ik weer 10 euro voor een cardreadertje en ik heb wat nieuwe boeken hier gedownload, maar dan moet ik ze ook op de reader krijgen.

Maar even ontopic: als ik in de felle zon zit merk ik dat mijn scherm vager wordt bij het omslaan van een pagina. Als ik in de schaduw hetzelfde doe blijft het scherm gewoon strak met goede letters en is die vaagheid er niet. Ik meen dat er meerdere readers waren die hier last van hebben. Dat ligt toch aan een fout van het scherm? Was daar een oplossing voor of heb ik gewoon pech? (heb mijn ereader laten vallen en toen een nieuwe gekregen van het werk, maar deze heeft dit opeens).

Nu lees ik amper buiten, maar het viel me op. Heel erg is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

Maar even ontopic: als ik in de felle zon zit merk ik dat mijn scherm vager wordt bij het omslaan van een pagina. Als ik in de schaduw hetzelfde doe blijft het scherm gewoon strak met goede letters en is die vaagheid er niet. Ik meen dat er meerdere readers waren die hier last van hebben. Dat ligt toch aan een fout van het scherm? Was daar een oplossing voor of heb ik gewoon pech? (heb mijn ereader laten vallen en toen een nieuwe gekregen van het werk, maar deze heeft dit opeens).

Nu lees ik amper buiten, maar het viel me op. Heel erg is het dus niet.
Het is niet een fout van het scherm, maar een eigenschap van het scherm.
E-ink schermen hebben bolletjes met daarin een vloeistof met korreltjes die aan de ene kant zwart zijn en aan de andere kant wit.
Die korreltjes moeten dus letterlijk omdraaien.

Echter heb je iets meer energie nodig om ze om te draaien als het scherm iets warmer is en dus krijg je dat het ghosting-effect wat minder goed te elimineren is door het te tonen beeld eerst te inverteren.
Waar je normaal gesproken de pixel 180 graden kunt draaien, lukt dat niet voor de volle 180 graden als het warm is. Dan lijkt het beeld dus iets uit focus. Je krijgt dit verschil in uiteindelijke rotatie ook nog eens verschillend per grijstint.
Volledig wit of zwart zal wel lukken, omdat er dan alleen maar aan 1 kant van de pixel een lading hoeft te staan, maar bij grijstinten moet je een verhouding hebben tussen de lading aan de voorkant en achterkant.
Dan is de rotatie dus minder dan 180 graden en ook het uitgangspunt kan al een offset hebben, zodat het versterkt wordt (doordat het te tonen beeld eerst geinverteerd getoond wordt).

Verder worden zwarte pixels ook nog eens warmer van zonlicht dan witte pixels, dus zul je de laatste tekst ook nog deels als ghost-image terug zien. Dit omdat de effecten per pixel ook nog eens anders zullen zijn.
Ervoor compenseren is dus ook lastig tot onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed dat het niet zoveel dagen heel warm weer is :P

Ik heb nog wat zitten knutselen met mijn bebook one, heb er nu de Tirwal firmware uit Spanje opgezet en die in het Nederlands gekregen en die bevalt goed. Ik had al meer over de Tirwal firmware gelezen, het is een mix van alle andere firmwares voor zover ik het begrijp, maar het werkt prima en ik heb meer fonts en ik kan hem zonder linux drivers op windows 7 benaderen.

Helaas gaat het kopieeren van boeken van de laptop naar de SD kaart wel heel heel traag (50 mb duurt 20 minuten) en ik moet 800 mb kopieeren, maar verder is het prima).

Ik was ook tevreden over de open inkpot 2.2 firmware, maar een windows indeling is toch handiger, kan ik in iedergeval de ereader aan elke pc koppelen die ik tegenkom zonder allerlei gehannes.

Het opstartscherm van mijn reader is nu wel wat dubieus: het schip van piratebay zit standaard in de firmware :+

Het grappige aan deze tirwal firmware is dat je 3 firmwares in 1 hebt, met een config file kan je switchen. Heel apart. Wel handig, de ene firmware kan beter met een bepaald formaat omgaan dan de andere.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

Een oudere versie van de prs+ was nederlands, maar dat zit niet meer in de huidige (volgens mij beta) versie? Ik zou hem hier ook graag op de sony zetten, maar mijn vrouw wil absoluut een Nederlands menu hebben (ze kan wel Engels, maar als ze wat moe is vind ze dat vervelend).
Alleen het PRS deel is Engels, de overige menu opties blijven gewoon Nederlands, er komt dus gewoon in de menu opties een menu onderdeel PRS plus bij, dat deel is engels, alle overige menu delen blijven gewoon Nederlands.
Je scherm is niet defect,in de warme zon werkt het gewoon langzamer,doet de bebook one zelfs zoals TD-ER zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:35:
[...]
Helaas gaat het kopieeren van boeken van de laptop naar de SD kaart wel heel heel traag (50 mb duurt 20 minuten) en ik moet 800 mb kopieeren, maar verder is het prima).
[...]
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop Windows je removable storage benadert.
Ik weet zo even niet waar (uit het hoofd), maar je kunt instellen hoe de caching-strategie moet zijn voor removable storage.
Voordeel van de default benadering is dat je vrijwel geen schade kunt aanrichten aan het filesysteem wanneer je het device niet netjes unmount voor je het lostrekt.
Nadeel is wel dat elke aanpassing van de metadata van een file (en de file zelf) meteen weggeschreven moet worden en dus niet gecached mag worden om meerdere aanpassingen ineens weg te schrijven.
Probeer het maar moet een gewone USB-stick. 1 grote file wegschrijven gaat redelijk rap, maar een dir plaatsen met 1000+ kleine files kan maar zo een dag duren als je pech hebt. (zeker wanneer elke file kleiner is dan de sector-grootte van het flash-device)

Wanneer Windows externe storage mag beschouwen op dezelfde manier als je non-removable storage, dan mogen veranderingen aan hetzelfde stukje data gebufferd worden.
Dan haal je ettelijke MB's per sec.
Nadeel is wel dat je je device _moet_ unmounten in je OS voordat je 'm lostrekt, want anders ben je zeker weten data kwijt en kan je filesysteem corrupt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dictionary voor de bebook one (engels - engels):

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=86563

Je moet wel even die firmware gebruiken die ik hierboven heb gepost en net op mijn reader heb neergezet.

Je kan meer dictionary's gebruiken, maar ik kon geen andere vinden (ze moeten in .dict formaat zijn met een .index file).

Als je het wilt gebruiken, moet er een sd kaart in je bebook one zitten en daarop moet je een mapje maken dat dict heet en daarin deze files stoppen:

en.wiktionary.org-en.dict.dz
en.wiktionary.org-en.index

Als je een boek aan het lezen bent kan je het woordenboek laden en dan heb je op een soort sms achtige invoermanier de mogelijkheid woorden te selecteren. Je moet bijv. 3 letters uit het woord als getal invoeren (de 1 is bijv. abcdefg) en dan kan je bladeren door de woorden met de vooruit/achteruitknop aan de linkerkant van de bebook. Door op OK te klikken krijg je de uitleg (het woordenboek is wel wat uitgebreider dan normale woordenboeken, soms krijg je wel 7 pagina's uitleg wat ook weer wat overdreven is, maar het is gratis en er zit veel sf / fantasy taal in , dus mij bevalt dat wel). Het enige wat niet kan is los zoeken met een toetsenbord in het woordenboek (althans, dat heb ik nog niet ontdekt).

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rincewind schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:14:
Net een Bebook Mini gekocht bij de Dixons voor maar €99,96 ! http://tweakers.net/price...ok-mini-(wit-5-inch).html Ook voor dezelfde prijs te krijgen bij Dynabyte. Misschien een tip voor andere lezers in dit topic :)
Zijn (m.i.) refurbished..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:22
Denk ik niet. Het waren gewoon de laatste exemplaren die gedumpt werden. Maar maakt niet uit, inmiddels zijn de nieuwe nergens meer te krijgen, en kun je alleen nog maar refurbished exemplaren bestellen bij Bebook (maar waarom zou je?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
zetmolm schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:53:
[...]

Denk ik niet. Het waren gewoon de laatste exemplaren die gedumpt werden. Maar maakt niet uit, inmiddels zijn de nieuwe nergens meer te krijgen, en kun je alleen nog maar refurbished exemplaren bestellen bij Bebook (maar waarom zou je?).
Ik kwam (bij toeval) de (zwarte) mini gisteren tegen (V&D / Dixons). Wellicht zijn deze wel refurbished ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 12-10 11:29

Rincewind

Take me in your arms tonight

Nope. Het was een nieuwe en hij bevalt goed. Maar ik moet ermee terug want er zijn een paar 'beeldlijnen' die niet meedoen. Ik heb dus witte strepen tegen een zwarte achtergrond. En dat lijkt me niet goed..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rincewind schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:35:
[...]
Nope. Het was een nieuwe en hij bevalt goed. Maar ik moet ermee terug want er zijn een paar 'beeldlijnen' die niet meedoen. Ik heb dus witte strepen tegen een zwarte achtergrond. En dat lijkt me niet goed..
zou er inderdaad gelijk mee teruggaan, helaas doet dixons wel verdomd irritant bij dit soort zaken is mijn ervaring en beginnen ze te miepen over een verzekering die je had moeten afsluiten.

Ik heb dit toen opgelost door een telefoontje naar mijn rechtsbijstandsverzekering, toen waren ze opeens heel meewerkend.

Refurbished is trouwens niet erg, wat maakt dat uit? Maar dit lijkt me net als een tijd terug een actie. Ze zijn een paar maand geleden ook een week of 2 voor 100 euro te koop geweest. Sla je slag dus, mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:53
Nadeel van refurbished is normaal gewoon de garantie die een heel stuk minder is ineens. Maarja, de prijs is wel weer een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:51
Ik deed gisteren mijn Kindle 2 aan en ik zag direct dat mijn scherm kapot was. Het heeft twee kleine sterretjes ontwikkelt (2mm doorsneede) waar de E Ink kapot is. Ik heb gebeld met Amazon en ze kunnen hem niet gratis vervangen omdat hij al anderhalf jaar oud is. Ze hebben aangeboden om mij een refurbished exemplaar van mijn Kindle 2 op te sturen voor 40 dollar (+shipping + charges). Ik heb daar vriendelijk voor bedankt, aangezien mijn apparaat nog wel bruikbaar is. Maar ik vind dit op zich wel zeer correcte service van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t-town schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:45:
Ik deed gisteren mijn Kindle 2 aan en ik zag direct dat mijn scherm kapot was. Het heeft twee kleine sterretjes ontwikkelt (2mm doorsneede) waar de E Ink kapot is. Ik heb gebeld met Amazon en ze kunnen hem niet gratis vervangen omdat hij al anderhalf jaar oud is. Ze hebben aangeboden om mij een refurbished exemplaar van mijn Kindle 2 op te sturen voor 40 dollar (+shipping + charges). Ik heb daar vriendelijk voor bedankt, aangezien mijn apparaat nog wel bruikbaar is. Maar ik vind dit op zich wel zeer correcte service van Amazon.
Zou dit Kindle related zijn ? je bent de 4e al die een kapot scherm meldt terwijl er niets bijzonders mee gedaan is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Rincewind schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:35:
[...]
Het blijkt toch (het laatste) exemplaar (BeBook Mini) te zijn die V&D/Dixons nog had (€99 :-). (Niet refurbished dus). Mijn vrouw heeft via de bibliotheek 2 eReaders (Sony 5" en Bebook 6") geleend om te proberen en vond de 5" het prettigst in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Oke, mijn Kindle 3 G versie binnen.

Eerste indrukken en gebruik

Natuurlijk Calibre op de puter gezet en een paar boeken die ik in het echt heb erin gekieperd.
Oke, Calibre vraagt een kleine aantal werkzaamheden en je moet dus je bibliotheek op orde gaan zetten.
Maar dan is het een kwestie van Kindle aansluiten, wachten tot de puter hem herkent en dan kun je een boek overzetten.
Dat laatse gaat vrij snel. met Calibre kun je ook kijken wat er op de Kindle staat allemaal en desnoods verwijderen.

Het lezen ;
in 1 woord geweldig. Duidelijk lettertype, snelle wisseling van paginas, Start snel op en is dan bij de pagina waar je was toen hij afsloot. Paginas lezen perfect in volle zon, thuis heb je net zoveel licht nodig als een gewoon boek. In de volle zon vind ik hem lekkerder lezen dan een witte pagina in een echt boek, deze kunnen nogal scherp zien.

Eigenlijk gewoon wat ik hoopte

Wat ik nog wil ontdekken ; hoe ik de foto vervang die je ziet als je hem afsluit. Wil er wel eens foto's van mijn kids opzetten of andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
maartend schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:19:
Oke, mijn Kindle 3 G versie binnen.

Wat ik nog wil ontdekken ; hoe ik de foto vervang die je ziet als je hem afsluit. Wil er wel eens foto's van mijn kids opzetten of andere dingen
Daarvoor moet je hem jailbreaken. Ik kan de post niet zo snel vinden (wel in dit deel overigens), maar iemand heeft het al wel gedaan. Volgens mij om dezelfde reden als jij het wil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat kan je allemaal meer na een jailbreak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
sloth schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:46:
Wat kan je allemaal meer na een jailbreak dan?
ik zou het je niet precies kunnen vertellen, maar in ieder geval je screensaver kan je aanpassen en volgens mij kan je je wat andere lettertypen erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Laatst online: 09:51
Nick39 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:45:
[...]

Zou dit Kindle related zijn ? je bent de 4e al die een kapot scherm meldt terwijl er niets bijzonders mee gedaan is ?
De Kindle 2 behuizing is zeer stevig, en al die pearl schermen zijn hetzelfde. Ik denk dat er evenveel kans is dat dit gebeurd met een Sony, een Kindle of een Bebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

Daarvoor moet je hem jailbreaken. Ik kan de post niet zo snel vinden (wel in dit deel overigens), maar iemand heeft het al wel gedaan. Volgens mij om dezelfde reden als jij het wil >:)
Kindle jailbreaken?
Het moet niet gekker worden, ik ga eens op onderzoek uit.

Hartstikke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t-town schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:31:
[...]

De Kindle 2 behuizing is zeer stevig, en al die pearl schermen zijn hetzelfde. Ik denk dat er evenveel kans is dat dit gebeurd met een Sony, een Kindle of een Bebook.
Alleen hoor je het van die andere merken niet, als er spanning op de behuizing staat en het plastic vervormt bv door warmte iets dan breekt het scherm, dat was bij een bepaald type Nokia telefoon ook terwijl dat scherm in verschillende modellen werd gebruikt.
Ik zeg niet dat het zo is,maar het is wel al een paar keer gemeld dat Kindle schermen kapot gaan,zelfs in dit topic.
En ja,mijn bebook ging ook kapot,maar dat kwam door een vlijmscherpe punt van een parfum fles die van 1,5 meter hoogte op de bebook viel,maar dat is wat anders dan hier gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:22
Ik heb ook wel van bezitters van andere merken klachten gelezen dat het scherm van hun reader 'spontaan' gebroken was. Of dit een valide klacht is, is niet te achterhalen. De fabrikanten zeggen natuurlijk dat het niet kan, en dat de gebruiker dan toch iets raars moet hebben uitgehaald met z'n reader. Maar sommige slachtoffers klinken toch wel heel oprecht.

Van de Kindle zul je het vaker horen omdat er veel meer Kindles op de wereld zijn dan readers van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:29:
[...]

gaat niet meer lukken met de nieuwste firmware. bij die van mijn vriendin werkt de screensaver hack ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Is er hier al een tweaker die zijn Nook Touch geroot heeft en dus ervaring heeft met gebruik van Android op z'n E-reader? Dus launcher installeren, andere readers gebruiken en dergelijke? Ervaringen met Angry Birds op de Nook zit ik niet op te wachten, daar heb ik mn HTC voor :)

Ben namelijk aan t twijfelen of ik er aan moet beginnen en wat wellicht de meerwaarde gaat zijn. Eigenlijk heel tevreden met hoe de Nook Touch nu is, maar ja, soms kriebelt t toch als je weet dat dat ding geroot kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delirius schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:39:
Is er hier al een tweaker die zijn Nook Touch geroot heeft en dus ervaring heeft met gebruik van Android op z'n E-reader? Dus launcher installeren, andere readers gebruiken en dergelijke? Ervaringen met Angry Birds op de Nook zit ik niet op te wachten, daar heb ik mn HTC voor :)

Ben namelijk aan t twijfelen of ik er aan moet beginnen en wat wellicht de meerwaarde gaat zijn. Eigenlijk heel tevreden met hoe de Nook Touch nu is, maar ja, soms kriebelt t toch als je weet dat dat ding geroot kan worden...
Tja, ik heb andersom al mijn telefoons en tablets geroot (niet nodig) en overal staat Aldiko op,maar ik moet het eerste e-book er nog op lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
zetmolm schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:46:
Ik heb ook wel van bezitters van andere merken klachten gelezen dat het scherm van hun reader 'spontaan' gebroken was. Of dit een valide klacht is, is niet te achterhalen. De fabrikanten zeggen natuurlijk dat het niet kan, en dat de gebruiker dan toch iets raars moet hebben uitgehaald met z'n reader. Maar sommige slachtoffers klinken toch wel heel oprecht.

Van de Kindle zul je het vaker horen omdat er veel meer Kindles op de wereld zijn dan readers van andere merken.
Toevallig gisteren met het mooie weer lekker buiten zitten lezen met mijn PRS-300. Hij was al een keer meegeweest naar Tunesië (40 graden), maar de overgang van binnen naar vol in de zon vond hij toch niet heel leuk. Na een paar minuten hoorde ik iets 'knappen' in de reader, waarschijnlijk iets dat zich anders ging zetten door de warmte. Schrok me kapot, maar gelukkig doet alles het nog normaal en verder geen problemen gevonden. Maar ik kan me voorstellen dat door dit soort dingen het soms ook echt fout gaat en je dan een kapotte reader hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, mijn kindle 3 gejailbreaked. Eigenlijk alleen om van die saaie screensavers af te zijn.
Voor een "unstable" install werkt het allemaal eigenlijk perfect (de jailbreak zelf dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Denko schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:54:
Zo, mijn kindle 3 gejailbreaked. Eigenlijk alleen om van die saaie screensavers af te zijn.
Voor een "unstable" install werkt het allemaal eigenlijk perfect (de jailbreak zelf dus)
Dan heb jij duidelijk iets anders gedaan dan Freaky_Revolt want die gaf in een eerdere post aan dat het niet meer kon. Of heb jij nooit de laatste firmware erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Delirius schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:39:

Misschien kan je hier eens kijken of het werkt en de moeite waard is klik.

Weet trouwens ook niet of het op de Nook Touch ook al mogelijk is, ik heb het op de mijne gehad, maar kon de meerwaarde er niet van in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die calibre zo heeft ingerericht dat hij met een folder structuur exporteerd naar je reader? Ik begrijp nu wel hoe dat werkt, het exporteren lukt ook wel in een folderstructuur met wat aanpassingen, maar ik wil dat calibre mijn boeken inleest en de folderstructuur dan overneemt van mijn windowns schrijf en dat in een tabel zet en de slashes vervangt door punten.

Nu vermoed ik dat dat een te technische calilbre vraag voor hier is en ik beter op het mobile read forum contact kan opnemen met de ontwikkelaar, maar wellicht heb ik hier geluk? Ik heb een mappen structuur met meer dan 9000 mappen en submappen en meer dan 50.000 boeken en alles is zeer goed en logisch geordend volgens een vaste structuur.

Het probleem ligt hem ook deels in het aantal boeken. Kan Calibre overweg met 50.000 boeken? Ik wil eigenlijk een importprofiel maken en dat inlezen in Calibre om het wat soepeler te laten verlopen. Met een bibliotheeksysteem op het werk kan ik wel importprofielen maken, iemand hier ervaring mee met Calibre?

Het exporteren naar mappen op mijn reader wil ik als volgt gaan doen (ben nu nog op vakantie, heb mijn collectie thuis en niet op de laptop, dus kan er nog niet mee experimenteren):
If you make the column 'hierarchical' (preferences -> look & feel -> tag browser) then you can also open/close the hierarchy in the tag browser. In this case you would use the 're' template function to convert the period into a slash when using the item as a path in the send template ({#foocolumn:re(.,/)}).
Bovenstaande is van een vraag van iemand met de PRS+ software op zijn Sony.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tweety1 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:11:
[...]

Dan heb jij duidelijk iets anders gedaan dan Freaky_Revolt want die gaf in een eerdere post aan dat het niet meer kon. Of heb jij nooit de laatste firmware erop gezet?
3.2.1 heb ik, geen idee of dat de nieuwste was, maar het was iig een makkie, was binnen 3 min klaar (de jailbreak en de background hack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Denko schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:12:
[...]

3.2.1 heb ik, geen idee of dat de nieuwste was, maar het was iig een makkie, was binnen 3 min klaar (de jailbreak en de background hack)
Dat is zover ik kan vinden de nieuwste versie. Er zijn geen bekende veranderingen (waarschijnlijk zitten in de update alleen een paar kleine wijzigingen voor de add supported versie) maar de originele jailbreak zou niet meer mogelijk zijn.
Ene yifanlu heeft wel een jailbreak methode gevonden maar deze schijnt niet eenvoudig toe te passen te zijn omdat je timing precies goed moet zijn.

Welke jailbreak heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mijn vriendin heeft ook de 3.2.1 firmware erop zitten maar bij mij werkt de jailbreak niet meer.

Op het net kwam ik ook alleen maar informatie tegen van andere mensen die hetzelfde ervaren hadden.
Misschien gebruik jij een andere versie van de jailbreak.

Kun je hem linken of als dit niet mag DMen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:32
Net bij de Walmart een kindle 3 gekocht voor $116. Even uitproberen hoe het werkt. Het ziet er eenvoudig uit. En dat voor een mooi prijsje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Kijk hier even anders, met dit pakketje heb ik het gedaan:
http://dl.dropbox.com/u/10740915/Kindle%203.2.1%20JB.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Je bent wel dapper geweest ;
This is a VERY UNSTABLE jailbreak for 3.2.1 devices.

The reason it is unstable is because it involves a bit of
brute forcing, so it may take a few tries before it will work.

The following is your BEST CHANCE at getting it to work:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

maartend schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:46:
[...]

Je bent wel dapper geweest ;
This is a VERY UNSTABLE jailbreak for 3.2.1 devices.

The reason it is unstable is because it involves a bit of
brute forcing, so it may take a few tries before it will work.

The following is your BEST CHANCE at getting it to work:
Dapper? :p kom op hoor. Het is maar een firmware flash.
En het is niet echt unstable dat het je kindle kan bricken, het is unstable op de manier dat het af en toe niet werkt als je wifi aanstaat enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

Dapper? :p kom op hoor. Het is maar een firmware flash.
Kan niks mis mee gaan schat ik in. Ik installeerde ook net een verkeerde firmware tot 3 keer toe voor mijn bebook readertje, daarna eentje met een te nieuwe sdk die minder stabiel is, toen weer een oudere en nu eindelijk de juiste die mijn ereader nu aan het omzetten is in het linux formaat.

Zelfs een ereader van een collega (zelfde bebook als ik heb) doet het nog terwijl bij het updaten de accu leeg ging :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:03
Na het lezen van 100 pagina's hier ben ik van plan een Kindle3 wifi te bestellen bij Amazon. Als ik het allemaal goed begrepen heb kan ik dus gewoon bij Bol (ofzo) een epub kopen met DRM, deze via een calibre plugin modificeren, en via calibre on the fly geconverteerd op de Kindle zetten (?)

Wat me ook niet duidelijk is betreft Amazon. Ik moet m'n creditcardgegevens koppelen aan mijn (nog te maken) account (?). Kan ik deze na ontvangst van de Kindle direct schrappen zodat m'n creditcardgegevens bij Amazon worden gewist of verliest de Kindle dan functionaliteit (behalve de aankoopmogelijkheid van boeken) ?

Laatste puntje, voldoet de hier in het topic besproken Hema USB netadapter om de Kindle binnen normale tijd te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Laatst online: 09:47
Je kunt inderdaad bij Bol.com een boek kopen en deze dan converteren met Calibre tot een voor de Kindle leesbare MOBI. DRM moet er nog wel afgehaald worden, hier heb ik echter geen ervaring mee, maar dit schijnt eenvoudig te zijn.

Je koppelt inderdaad je Creditcard gegevens aan je Amazon account waarna je de Kindle besteld. Je Kindle is dan gekoppeld aan je Amazon account en dus aan je Creditcard.
Je kunt je Creditcard verwijderen uit je Amazon account, dit is geen probleem. Ik zou je adviseren te wachten totdat je je Kindle in huis hebt. Amazon houdt een vast bedrag aan douane-rechten in en ik heb hier bijvoorbeeld een deel van teruggekregen omdat de Douane niets aangeslagen had.
De Kindle verliest geen functionaliteiten, je verliest enkel de mogelijkheid om boeken via Amazon aan te schaffen.
Zeker weten doe ik het niet, maar als je je Kindle gewoon aan je Amazon account gekoppeld laat zitten en alleen de Creditcard uit de account haalt (dus een Creditcardloze account hebt), kun je volgensmij ook gewoon gebruik maken van je Kindle e-mail om bijvoorbeeld documenten naar je Kindle te mailen (Handig icm www.klip.me)

Ik maak geen gebruik van een HEMA-adapter, maar inprinciepe moet alles voldoen. Je kunt een 220V-USB-adapter uit China halen, een reisstekker kopen om je Amerikaanse stekker op het EU net aan te sluiten. Moet je alleen wel de US-version kopen, bij de EU krijg je geen stekker meegeleverd.
Je Kindle opladen doe je afhankelijk van het gebruik zo tussen de 2 en 4 weken en duurt bij mij zo'n 5 uur met mijn HTC-USB-adapter.

Succes met je aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:03
Dank voor je snelle reaktie! _/-\o_
Bestelling gaat vandaag weg, hoewel de dollar deze week nog wel eens wat in waarde kan gaan dalen.....

Ik heb hier wel een USB adapter liggen maar die geeft iets van 400 mA af ofzo. Ergens op de vele bladzijden hier zag ik dat de ori Kindle adapter iets van 800 milliamp afgeeft. Van de week maar even naar de Hema om te kijken wat er opstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Kijk trouwens wel uit met 220V gevoede adapters uit China. Vooral de low-budget spullen zijn nogal brak en hebben vaak geen enkele beveiliging.
De adapter van Amazon.com (de EU-versie) is prima en ook goed te gebruiken voor het opladen van GSM/MP3 etc.
Is net zo groot als een euro-stekker. (of eigenlijk net zo klein)

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.