5 volt 1 amp ( 1000 mah ) exact hetzelfde als alle andere laders.Appeltjeeitje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:52:
Dank voor je snelle reaktie!![]()
Bestelling gaat vandaag weg, hoewel de dollar deze week nog wel eens wat in waarde kan gaan dalen.....
Ik heb hier wel een USB adapter liggen maar die geeft iets van 400 mA af ofzo. Ergens op de vele bladzijden hier zag ik dat de ori Kindle adapter iets van 800 milliamp afgeeft. Van de week maar even naar de Hema om te kijken wat er opstaat
Overigens is met die laders het wel zo dat een hogere capaciteit lader je apparatuur niet opblaast.
Als een lader 5 ampere afgeven kan en het apparaat vraagt maar 800 milli ampere dan krijgt ie ook maar 800 milliampere.
Andersom moet je wel oppassen, als er geen stabilisator in het apparaat zit en je lader is maar 400 milli ampere terwijl je apparaat 800 vraagt dan wordt je lader erg heet,gaat wat minder fijn ruiken en zal uiteindelijk doorbranden.
Brandt de spoel door,niets aan de hand,dan is alleen de lader stuk, smelt de isolatie van de koperdraadspoel dan kan er 230 volt op de uitgang komen.
Zit er wel een stabilisator in dan laadt ie maar op de helft van de capaciteit.
Mijn ervaring,kijk op de originele lader,en koop een vervangende die in elk geval dezelfde of een hogere capaciteit heeft.
Die van de Hema is dus 1000 milli ampere en kan dus de vraag van de Kindle ( 800 milliampere) prima aan.
Het lekkere van de lader vind ik dat de usb ingang aan de onderkant zit, dus in een hoek.
Met mijn HTC stekkerlader,die dus rechtuit steekt heb ik het al eens gehad dat als je er per ongeluk tegen aan loopt je de usb aansluiting kan afbreken omdat die plug er uit steekt,bij de Hema lader hangt ie er onder.
[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 07-08-2011 13:10 ]