Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appeltjeeitje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:52:
Dank voor je snelle reaktie! _/-\o_
Bestelling gaat vandaag weg, hoewel de dollar deze week nog wel eens wat in waarde kan gaan dalen.....

Ik heb hier wel een USB adapter liggen maar die geeft iets van 400 mA af ofzo. Ergens op de vele bladzijden hier zag ik dat de ori Kindle adapter iets van 800 milliamp afgeeft. Van de week maar even naar de Hema om te kijken wat er opstaat
5 volt 1 amp ( 1000 mah ) exact hetzelfde als alle andere laders.
Overigens is met die laders het wel zo dat een hogere capaciteit lader je apparatuur niet opblaast.
Als een lader 5 ampere afgeven kan en het apparaat vraagt maar 800 milli ampere dan krijgt ie ook maar 800 milliampere.
Andersom moet je wel oppassen, als er geen stabilisator in het apparaat zit en je lader is maar 400 milli ampere terwijl je apparaat 800 vraagt dan wordt je lader erg heet,gaat wat minder fijn ruiken en zal uiteindelijk doorbranden.
Brandt de spoel door,niets aan de hand,dan is alleen de lader stuk, smelt de isolatie van de koperdraadspoel dan kan er 230 volt op de uitgang komen.
Zit er wel een stabilisator in dan laadt ie maar op de helft van de capaciteit.

Mijn ervaring,kijk op de originele lader,en koop een vervangende die in elk geval dezelfde of een hogere capaciteit heeft.
Die van de Hema is dus 1000 milli ampere en kan dus de vraag van de Kindle ( 800 milliampere) prima aan.
Het lekkere van de lader vind ik dat de usb ingang aan de onderkant zit, dus in een hoek.
Met mijn HTC stekkerlader,die dus rechtuit steekt heb ik het al eens gehad dat als je er per ongeluk tegen aan loopt je de usb aansluiting kan afbreken omdat die plug er uit steekt,bij de Hema lader hangt ie er onder.

[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 07-08-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appeltjeeitje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:18:
Na het lezen van 100 pagina's hier ben ik van plan een Kindle3 wifi te bestellen bij Amazon. Als ik het allemaal goed begrepen heb kan ik dus gewoon bij Bol (ofzo) een epub kopen met DRM, deze via een calibre plugin modificeren, en via calibre on the fly geconverteerd op de Kindle zetten (?)
In oktober komt de kindle 4 uit, ook de nieuwe sony (data natuurlijk even onder voorbehoud).

Er gaan veel geruchten dat de kindle 3 in de uitverkoop gaat na de zomer, dus als je nog even kan wachten zou ik je dat aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:33
@ Nick
Wat je schrijft over de voedingen wist ik, vandaar dat ik blij ben met je opmerking over de Hema voeding. (had op het net al een Konig gevonden van 1000 mA)

@Dikkiedikdik
Van de Sony had ik gelezen (september zelfs....) maar kan me niet voorstellen dat die prijstechnisch interessant worden tov de Kindle. Maar .... er is hier behoefte aan twee readers, als de 1e tenminste bevalt, dus mogelijk dat er later een K4 of een T1 van Sony, of hoe die ook mag gaan heten, bijkomt.

edit:
138 euro afgerekend

[ Voor 3% gewijzigd door Appeltjeeitje op 07-08-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van de Sony Prs-600 (Touch edition). Op vakantie heb ik mijn oplader laten liggen, in dit topic had ik het een en ander gelezen over de USB charging adapter van Hema, en de lader van HTC. Deze heb ik beide in mijn bezit en gebruikt alleen laat de Reader niet op. Als ik deze in het stopcontact stop verschijnt de melding in beeld "usb verbonden" verder gaat het lampje niet branden. Iemand misschien enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:51
De Sony PRS 600 accepteert alleen de officiële Sony lader / PSP lader. Je kan volgens mij geen andere lader gebruiken. Je zult hem aan de pc moeten hangen om hem op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35
Heel misschien zou je 'm nog aan een powered USB hub kunnen opladen. Dan hoef je geen PC of laptop aan te laten staan.
Een hub kan namelijk ook onderhandelen over de te leveren stroom en ik gok dat die Sony dat wil weten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:54:
Heel misschien zou je 'm nog aan een powered USB hub kunnen opladen. Dan hoef je geen PC of laptop aan te laten staan.
Een hub kan namelijk ook onderhandelen over de te leveren stroom en ik gok dat die Sony dat wil weten.
Bedankt voor de reacties!! Maar weer even mijn Psp lader ergens onder uit een doos vissen :P

Het blijft trouwens wel apart dat die via usb op de pc wel oplaadt maar niet via usb charging in het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:22:
[...]

Bedankt voor de reacties!! Maar weer even mijn Psp lader ergens onder uit een doos vissen :P

Het blijft trouwens wel apart dat die via usb op de pc wel oplaadt maar niet via usb charging in het stopcontact
Zo heel onlogisch is het niet hoor, dat apparaten niet willen laden wanneer ze geen zekerheid hebben dat ze meer dan 100mA kunnen krijgen.
Zeg maar wanneer apparaten zich aan de USB-standaard houden ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:51:
[...]

In oktober komt de kindle 4 uit, ook de nieuwe sony (data natuurlijk even onder voorbehoud).
Ik heb enkele geruchten gelezen over de Kindle 4:
- kleuren e-ink scherm
- hogere resolutie
- touch screen (en dus kleinere e-reader)

Weet iemand al écht wat (of andere geruchten ;)), of houdt Amazon het goed geheim?

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 09-08-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:22
Het feit dat ze kleuren noemen maakt de geruchten al meteen volstrekt onbetrouwbaar. Ik heb trouwens ook geruchten gehoord dat het morgen 35 graden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:50:
[...]

Zo heel onlogisch is het niet hoor, dat apparaten niet willen laden wanneer ze geen zekerheid hebben dat ze meer dan 100mA kunnen krijgen.
Zeg maar wanneer apparaten zich aan de USB-standaard houden ;)
Dat is niet de reden, dit steekt erachter :
It's not really stupid, it's standards compliant. USB interfaces don't all provide an infinite amount of 5V power. Sure, the USB port in your desktop computer has a 500W power supply, but don't think that connector could take 100A.

The real reason is that small, battery powered computers, like the laptops Sony also makes, don't want to run their battery down recharging your reader. Thus the standards for USB only allow low current operation until the computer has recognized the device. Folks like the engineers at Sony put this in the rule book, so of course they are going to follow the standard.

Sure, lots of USB gizmos ignore this. Sure, I wish the Sony eReader was one of them. But, it's been that way since the 500. That was the reason they put in the round charger port, and we all bought round connector to USB cables. I don't have a new snazzy touch-screen reader, maybe it was fixed when they took out the round port. Whatever, it's not stupid, you just don't agree with the reason.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

- J.W. - schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:50:
[...]

Ik heb enkele geruchten gelezen over de Kindle 4:
- kleuren e-ink scherm
- hogere resolutie
- touch screen (en dus kleinere e-reader)

Weet iemand al écht wat (of andere geruchten ;)), of houdt Amazon het goed geheim?
Ik denk dat dit een beetje onzin is, er zal vast wel een tablet achtich iets komen, maar ik vermoed dat ze de resolutie van de dx in de kindle 4 hebben weten te proppen, wellicht touchscreen.

Kleuren zal het waarschijnlijk niet zijn, zover dat mogelijk is dat niet in een e-ink formaat te leveren.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:29:
Kleuren zal het waarschijnlijk niet zijn, zover dat mogelijk is dat niet in een e-ink formaat te leveren.
Beetje dromen mag natuurlijk, het komt er ook wel aan. Zou ook fantastisch zijn natuurlijk, strips/tijdschriften/rss feeds van websites in kleur bekijken.

Zou in iedergeval leuk zijn als je hem in meerdere kleuren (covers) kan kopen ipv allemaal hetzelfde apparaat, en een lage prijs net zoals de huidige is ook wel een must lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:29:
[...]

Dat is niet de reden, dit steekt erachter :

[...]
Dat is toch _precies_ wat ik zeg?
Default mag een USB apparaat 100mA trekken en pas na onderhandeling met de host (of hub) mag 'ie meer trekken tot een max van 500mA bij USB 1.1/2.0
(Bij USB3.0 is dat verhoogd tot 900 mA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:18
zetmolm schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:24:
Het feit dat ze kleuren noemen maakt de geruchten al meteen volstrekt onbetrouwbaar.
Hoezo?
De maker van de huidige Pearl E-Ink schermen heeft sinds kort kleuren E-ink schermen in het assortiment, dus zo onwaarschijnlijk is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
- J.W. - schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Hoezo?
De maker van de huidige Pearl E-Ink schermen heeft sinds kort kleuren E-ink schermen in het assortiment, dus zo onwaarschijnlijk is het niet..
Het is nogal kort om tussen zeg juli en november een product te ontwerpen en in voldoende massa te produceren.
Dan neem ik nog niet eens mee dat de fabrikant van die schermen ook maar een dergelijke productie moet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:01
ik heb op meerdere websites gelezen dat Amazon waarschijnlijk bezig is met een tabletachtig iets wat draait op Android. (vandaar ook dat ze een eigen Android app store hebben geopend)

Maar ik denk dat het nog te vroeg is voor een kleuren e-ink scherm. Zal wel gewoon een soort van Ipad concurrent worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hier op Tweakers heeft het een tijdje geleden ook al gestaan:
nieuws: 'Amazon komt in tweede helft 2011 met eigen tablet'
En daar zit een LCD-scherm in gebaseerd op FFS-techniek (beter dan IPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Laatst online: 09:47
Er moeten een aantal zaken los worden gezien:

1. De Kindle 4: de opvolger van de Kindle 3. Nog weinig over gelezen, Amazon brengt er weinig tot niets over naar buiten. Persoonlijk verwacht ik niet dat het een kleuren eInk gaat krijgen om een paar redenen:
  • eInk kleurenschermen zijn nog niet wijdverspreid gebruikt en staat eigenlijk net op eigen schoenen met hogere kosten tot gevolg. De Kindle is goedkoop en dat heeft een reden. Amazon wil graag een lage instap faciliteren waarna ze hopen dat jij gaat shoppen in hun 250.000 (!) boeken. Veel kosten heeft Amazon hier niet aan. Het lijkt mij niet logisch om hier vanaf te stappen (dwz: een Kindle tegen een hogere prijs aan te gaan bieden).
  • Afgezien van de kranten & tijdschriften die Amazon verkoopt (wat er naar mijn mening nog steeds niet erg veel zijn) heeft Amazon niet echt een assortiment die een kleuren Kindle onontbeerlijk zou maken.
2. Een nieuwe Amazon tablet. Er gaan geruchten over een nieuwe Amazon tablet. Deze staat los van de Kindle en moet naar wat ik erover gelezen hebben een eenzelfde model als de Kindle krijgen: lage instap, hoge volumes en inderdaad shoppen in de Amazon app store.

Naar wat ik er van begrepen heb (en zoals ik het interpreteer) maakt Amazon dus een onderscheid tussen eReader enerzijds en de Tablet aan de andere zijde.
Natuurlijk blijft het spannend. De Kindle was en is nogsteeds wel een fenomenale eReader voor de huidige prijs en natuurlijk hoop ik dat de Tablet zo'n zelfde idee zal zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:04:
[...]

Dat is toch _precies_ wat ik zeg?
Default mag een USB apparaat 100mA trekken en pas na onderhandeling met de host (of hub) mag 'ie meer trekken tot een max van 500mA bij USB 1.1/2.0
(Bij USB3.0 is dat verhoogd tot 900 mA)
Dat is het ook niet.
Bij de 600/300 wordt de USB poort alleen voor USB verkeer gebruikt, er kan wel over geladen worden maar op het moment dat je dat doet wordt de toevoer naar de data doorverbonden naar de aparte powerplug die ook op de psp zit.
Bij de 350/650 ontbreekt de powerplug en wordt de usb poort gebruikt.
De reden dat de hema adapter of de htc adapter het niet doet bij de 300/600 is om overbelading te voorkomen omdat gelijk usb verkeer kan plaatsvinden.
Dataverkeer gaat naar de processor, power gaat naar de female lader plug, zit daar geen stekker in,dan gaat er een deel door naar de accu,er zit een schakelaartje (metalen strip die omhoog wordt geduwd door de laderplug waardoor de stroom niet terug kan naar het usb/datadeel.)
De usb schakeling van de 600/300 is dus anders dan die van de 350/650.
Bij de 350/650 zitten 2 smd dioden om te zorgen dat er geen stroom op het datadeel komt te staan, bij de 300/600 zit er een verbinding naar de female plug waar die schakelaar in zit met een enkele smd zekering die er voor zorgt dat die doorbrandt als je EN de lader EN de USB plug tegelijk gebruikt met als gevolg dat als hij wegbrandt je de PSP laderstekker er half uit trekt en het schakelaartje al om is waardoor de adapterspanning direct op het usb deel kan komen te staan.
Een hub werkt dus net zo min bij de 600 omdat er geen sprake is van communicatie,het wordt gewoon fisiek uitgeschakeld,er is geen usb host communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 20:59
Kan iemand zijn ervaringen neerpennen over de icarus sense ?
Ik zie dat de icarus sense g2 nu beschikbaar is, maar geen enkele review over te vinden.
Daar om had ik graag geweten op de icarus sense 1 goed is?(voordelen, nadelen)
dank.
Vooral een groot lettertype vind ik ook belangrijk

[ Voor 10% gewijzigd door lucdec op 09-08-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DustSpinner schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:08:
• Afgezien van de kranten & tijdschriften die Amazon verkoopt (wat er naar mijn mening nog steeds niet erg veel zijn) heeft Amazon niet echt een assortiment die een kleuren Kindle onontbeerlijk zou maken.
[/list]
Zouden ze in Amerika niet zoiets voor ereaders hebben?

http://www.magworld.nl/

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:22
- J.W. - schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Hoezo?
E Ink kan die kleurenschermen nog niet met miljoenen tegelijk produceren. Bovendien is de kwaliteit nog onvoldoende voor een massaproduct als de Kindle. De kleuren zijn erg flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
lucdec schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:31:
Ik zie dat de icarus sense g2 nu beschikbaar is, maar geen enkele review over te vinden.
Daar om had ik graag geweten op de icarus sense 1 goed is?(voordelen, nadelen)
dank.
Vooral een groot lettertype vind ik ook belangrijk
volgens mij ben je hier na opzoek http://www.ereaders.nl/article.php?article_id=99970. Ze hebben vandaag een review geplaatst. Het glimmende scherm wordt als grootse minpunt aangeduidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:10:
[...]

Zouden ze in Amerika niet zoiets voor ereaders hebben?

http://www.magworld.nl/
Leuke link, ze hebben het ook voor android... zou er DRM op zitten... anders kun je het altijd in ADE lezen..

• wotkemaniac
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-02 15:51
Twijfelde zelf ook over de Icarus Sense G2. Vond de review op ereaders.nl niet echt positief betreffende het scherm. Dit vind ik toch het belangrijkste onderdeel van een ereader. Eergisteren uiteindelijk Sony PRS-650 aangeschafd. Was weer bij Bol.com op voorraad. Gisteren al binnen. (-:

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

Goner

What can I do you for ?

lucdec schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:31:
Icarus is blijkbaar niet zo populair hier .. maar ik heb het kleine broertje van de Sense, de Go. Was een aanbieding ; Go + leren cover voor €129.
Bevalt uitstekend ... mee gehad op vakantie en binnen en buiten goed te lezen. Lettertype van klein tot super groot in te stellen.
Is vrij eenvoudig apparaat, weinig toeters en bellen. Boek kiezen en lezen ...

http://www.ereaders.nl/review_icarus_reader_go?page=2

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 11-08-2011 12:23 ]

Appeltjeeitje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:32:
@ Nick
Wat je schrijft over de voedingen wist ik, vandaar dat ik blij ben met je opmerking over de Hema voeding. (had op het net al een Konig gevonden van 1000 mA)
De originele adapter die sony levert is 1500 mah.

Leuk hoesje/case waar de sony 650 net in past voor vervoer (zelfs met cover) is de :
Targus.
Afbeeldingslocatie: http://www.computerland.nl/a/site/itemimages/large/20071542.jpg
Verkrijgbaar bij Computerland voor: 9,95
Neopreen, zwart, ritsje.
140 grammetjes, heel net tasje voor weinig geld.
En het belangrijkste: Waterbestendig.
http://www.computerland.n..._hoes_tot_7_/details.aspx

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
wotkemaniac schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:58:
Twijfelde zelf ook over de Icarus Sense G2. Vond de review op ereaders.nl niet echt positief betreffende het scherm. Dit vind ik toch het belangrijkste onderdeel van een ereader. Eergisteren uiteindelijk Sony PRS-650 aangeschafd. Was weer bij Bol.com op voorraad. Gisteren al binnen. (-:
Hmm, dan is de post bij jou sneller dan bij ons.
Heb ook een 650 besteld via bol.com, maar die komt volgens de track-n-trace vandaag pas binnen.

Nu maar hopen dat mijn HTC usb-lader 'em van voldoende prik kan voorzien, want een lader heb ik er niet bij besteld.

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:47:
[...]

Leuke link, ze hebben het ook voor android... zou er DRM op zitten... anders kun je het altijd in ADE lezen..
Ik heb er geen ervaring mee. Ik wilde het tijdschrift OOR kopen, maar kwam via de website van oor op deze site terecht.

Alleen bedacht ik me toen dat ik het ook wel gratis via de bibliotheek kon lenen en dat heb ik dus gedaan.

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
Eindelijk zijn mijn Kobo ereaders onderweg. Ze hebben me €129,70 per stuk inclusief invoerbelasting en BTW gekost. Al met al niet duur voor zo'n prachtige machientjes (hoop ik :9 ). Als ik ze binnen heb zal ik kijken of ik tijd heb om een review over de ereader te schrijven.
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:20:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee. Ik wilde het tijdschrift OOR kopen, maar kwam via de website van oor op deze site terecht.

Alleen bedacht ik me toen dat ik het ook wel gratis via de bibliotheek kon lenen en dat heb ik dus gedaan.
Digitaal ?? doet de bieb dat... loop ik achter ?? ( ja schot voor open doel maak me maar af)

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nick39 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

Digitaal ?? doet de bieb dat... loop ik achter ?? ( ja schot voor open doel maak me maar af)
Hm, volgens mij ook niet hoor :p

PSN & XBL: Denkoyugo

Denko schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Hm, volgens mij ook niet hoor :p
2 slachtoffers voor een open doel dan ?? Als het niet zo is en ik bega een blunder ben ik in elk geval dus in goed gezelschap ;)

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:37:
Ik ben mediathecaris en onze bieb doet het wel, maar dat is voor een specifieke doelgroep en niet een openbare bibliohteek.

Bij de openbare bibliotheken is het er niet, ik bedoelde dat ik een papieren versie geleend heb ;)

Voor de nieuwsgierigen: wij hebben een tijdschriftenattendering met meer dan 350 tijdschriften. Via onderwerp / vakken waarin je lesgeeft / titels van tijdschriften kan je je interesses kenbaar maken. Vervolgens krijg je op geregelde basis (bijv. elke week) een mail met daarin alle attenderingen (zeg maar korte inhoudsopgave of bijv. scans van de inhoudsopgaves van de tijdschriften) en kan je reageren wat je in full text wilt zien en dat krijg je dan toegezonden binnen een werkdag (in pdf formaat) of je kan rechtstreeks het uit databanken halen.

Dat werkt ideaal, maar een tijdschrift als Oor hebben we er niet in. En aangezien ik al jaren lid ben van de bieb (ook nog eens een groot gezinsabonnement), maar er nooit meer leen dacht ik: daar hebben ze ook tijdschriften.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:27:
[...]

Ik ben mediathecaris en onze bieb doet het wel, maar dat is voor een specifieke doelgroep en niet een openbare bibliohteek.
Via je link had ik ook even gekeken naar dingen als Grasduinen en de Kijk, maar die hebben ze helaas niet digitaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:25:
Via je link had ik ook even gekeken naar dingen als Grasduinen en de Kijk, maar die hebben ze helaas niet digitaal :(
Dat zou wel mooi zijn, een paar jaargangen kijk op je ereader...

In Engeland loopt men hier wat op vooruit. Een vriend van mij heeft een abonnement op Empire op zijn ipad en dat is de helft van de prijs als hij het hier in de winkel koopt en veel veel mooier dan een tijdschrift.

Hier is de link:

http://www.empireonline.com/ipad/

Het is zo mooi, lees je een review van een film en kan je gelijk trailers enzo bekijken en achter de scherm interviews en al wat meer. Het is net alsof je een soort interactief tijdschrift leest. Maar dit gaat misschien wat offtopic omdat dit het ereadertopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:16:
[...]
Het is zo mooi, lees je een review van een film en kan je gelijk trailers enzo bekijken en achter de scherm interviews en al wat meer. Het is net alsof je een soort interactief tijdschrift leest. Maar dit gaat misschien wat offtopic omdat dit het ereadertopic is.
Ik geloof niet dat het echt off topic is,het geeft een kijk op hoe het ook kan.
Blijkbaar heeft de e-reader toch nog een hoog nerd gehalte,of een papieren boek heeft de meest mooie digitale beveiliging,het is zoveel werk om hem te scannen en er een foutloze en goede epub /whatever welk formaat van te maken.
Hele jaargangen van magazines bewaren op een schijfje,er wordt nog veel te weinig gebruik gemaakt van het medium, en dan hebben we het ook nog even niet over wachten op een postbode die bij regen een zeiknat exemplaar half in je bus steekt waar iedereen het er ook nog eens uit kan halen.
Alleen de postbodes,die zijn er natuurlijk wel de dupe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las iets over je screensaver veranderen bij de kindle...kan dat ook bij de iriver story hd??

Ik heb de iriver story hd nu een paar weekjes..en ik ben er eigenlijk wel tevreden mee..vind hem echt prachtig..heb nog niet heel veel gelezen want ben bij familie op bezoek maar tot nu toe is me wel iets opgevallen..namelijk dat als je hem net aan hebt gezet het best even duurt voor hij goed oplaad en als je dan terug gaat naar het boek waar je in bezig was hij eerst op een hele andere pagina staat en als je even wacht wel weer naar de goede gaat..en dat het soms bij het gewoon naar de volgende pagina gaan ook even wat langer kan duren..je moet ook niet dubbel gaan klikken anders ben je opeens een paar pagina's verder na even gewacht te hebben..

herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Die bug is al vaak in dit topic besproken. Ik blijf het raar vinden dat er nog altijd geen firmware update is dit dit oplost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh okey sorry wist niet dat dat al vaker besproken was...vergeef me dat ik geen 74 paginas heb terug gelezen :P

Gek inderdaad dat daar dus nog steeds niets voor is om dat te verbeteren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:29:
Alleen de postbodes,die zijn er natuurlijk wel de dupe van.
Volgens mij hebben de postbodes het druk genoeg als ik zie hoeveel Kindles er besteld zijn de afgelopen weken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:51:
[...]

Volgens mij hebben de postbodes het druk genoeg als ik zie hoeveel Kindles er besteld zijn de afgelopen weken 8)
Die komen met de pakketdienst.. die is al uitbesteed aan derden,hier brengt JSP de post pakketjes..
Ik zie dat aldiko ( android ) ook een pro (premium) versie heeft nu.
Hiermee kun je ook boeken van Bol, etc op downloaden met DRM (die je er later af kan halen) dus zit je onderweg wat te browsen,koop een boekje, en op je telefoon lezen,en later op je favoriete reader.

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 13-08-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Is er al nieuws m.b.t. de nieuwe e-readers van Sony? Deze zouden deze maand die alweer half voorbij is aangekondigd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan mensen die bestellen bij Amazon, ik zou graag dit boek kopen:

The omen machine van Terry Goodkind in de Kindle store.
Nu komt op amazon.com dit boek pas in 2012 in de collectie, maar op amazon.co.uk is hij er al over een paar dagen.

Ik kan toch gewoon op amazon.co.uk hem kopen? Of moet ik dan mijn woonplaats even veranderen naar iets in Engeland? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:51:
[...]

Heb hem woensdag gekregen, zondagavond besteld.
Eerste ervaringen zijn goed, ik zoek alleen nog wel naar een "makkelijke" manier om hem beet te houden. Met cover gaat dat al wat makkelijker merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
sloth schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:33:
Is er al nieuws m.b.t. de nieuwe e-readers van Sony? Deze zouden deze maand die alweer half voorbij is aangekondigd worden
Update: A Sony rep says the Bloomberg story is inaccurate. “We have not released any pricing, timing or features of a new Sony Reader,” the Sony rep says.

bron: mashable.com (14 juli jl)

[ Voor 1% gewijzigd door Appeltjeeitje op 13-08-2011 20:35 . Reden: datun toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Appeltjeeitje schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:30:
Eerste ervaringen zijn goed, ik zoek alleen nog wel naar een "makkelijke" manier om hem beet te houden. Met cover gaat dat al wat makkelijker merk ik.
Gewoon zoals je ieder boek vast houdt eigenlijk. Een cover is een noodzaak, dus effectief zit je een boek te lezen met alleen 'rechter' bladzijdes.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:32:
Aan mensen die bestellen bij Amazon, ik zou graag dit boek kopen:

The omen machine van Terry Goodkind in de Kindle store.
Nu komt op amazon.com dit boek pas in 2012 in de collectie, maar op amazon.co.uk is hij er al over een paar dagen.

Ik kan toch gewoon op amazon.co.uk hem kopen? Of moet ik dan mijn woonplaats even veranderen naar iets in Engeland? Iemand hier ervaring mee?
Als je Kindle gewoon zichtbaar is in het 'My Kindle' gedeelte van Amazon.co.uk en dus gekoppeld is aan die account zou het geen probleem moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DustSpinner schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:35:
Als je Kindle gewoon zichtbaar is in het 'My Kindle' gedeelte van Amazon.co.uk en dus gekoppeld is aan die account zou het geen probleem moeten zijn :)
De site zegt dat mijn kindle bij amazon.com hoort?

Dat kon je toch aanpassen? Of moet ik even op naam van bijv. mijn vrouw op amazon.co.uk een nieuwe account aanmaken? Ik heb zelf geen Kindle, ga het bestand ook omzetten naar epub voor mijn reader, dus het gaat me echt alleen om het kopen.

Als ik nu na het inloggen naar het boek ga krijg ik dit te zien:

Kindle titles for your country are not available at Amazon.co.uk.
Please shop for Kindle titles at Amazon.com.

Wat een systeem ook, ze denken zeker dat ik 8 maanden ga wachten totdat hij in Amerika uitkomt :F
Wie heeft een snelle oplossing?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:42:
[...]

usenet en dan later kopen?

Weet ik, is kantje boord dit antwoord, maar ik kan me er iets bij voorstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 14-08-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
Raar. Maar het lijkt mij toch sterk dat er een verschil van acht maanden in de UK en US site zit. Weet je het zeker? Wellicht dat je Amazon even kan mailen om het na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
DustSpinner schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:50:
Raar. Maar het lijkt mij toch sterk dat er een verschil van acht maanden in de UK en US site zit. Weet je het zeker? Wellicht dat je Amazon even kan mailen om het na te vragen.
Boek moet eerst vertaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
maartend schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:54:
[...]

Boek moet eerst vertaald worden.
Van het UK-Engels naar het US-Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
[...]

Wat een systeem ook, ze denken zeker dat ik 8 maanden ga wachten totdat hij in Amerika uitkomt :F
Je zou een mailtje kunnen sturen naar de uitgever. Die bepaalt namelijk wanneer en waar zijn boeken te koop zijn. Ik heb hier zelf een keer succes mee gehad. De betreffende Engelse uitgever had niet eens in de gaten dat zijn boeken voor Europeanen niet te koop waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:58

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

[...]

Een account op de UK site aanmaken, boek kopen met Kindle for PC, importeren naar Calibre (met de-drm plugin)? That should do the trick :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
TD-er schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Van Engels naar Engelz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Het is een Amerikaan die het schrijft 8)7

Het papieren boek is wel overal tegelijk verkrijgbaar. Complete onzin natuurlijk. Maar ik vind wel een oplossing. Ik maak wel een amazon.co.uk account aan en probeer het zo en anders komt hij wel op usenet/torrent te staan (al koop ik hem liever om de auteur te steunen).

Maar door dit soort gezeik krijg je wel een levendige illegale handel. Ik moet #$#$@ steeds truken uithalen om boeken te kopen. Bij een vorig boek ook al gezeik, kon ik hem amper ergens kopen omdat ik een NL creditcard gebruikte en er nog geen uitgever voor Nederland was. Zucht.

Hier de Engelse UK versie voor de Kindle die 18 augustus 2011 te downloaden is

Hier de Amerikaanse USA Versie voor de Kindle die 14/02/2012 te downloaden is

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Op amazon.co.uk kun je alleen boeken kopen als je in de UK woont vziw.

Nederlanders met een Kindle zijn dus min of meer verplicht om boeken te kopen via amazon.com

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:55:

Nederlanders met een Kindle zijn dus min of meer verplicht om boeken te kopen via amazon.com
Ik vul wel een adres uit de UK in, neem aan dat dat werkt?

Of zouden ze weer net als Barnes/Nobels de creditcard controleren? Nou, als dit niet lukt is het echt de laatse keer dat ik een boek probeer te kopen voor mijn ereader.

Ik heb zelf geen Kindle trouwens, moet er ook nog DRM afslopen. Maar zal over een paar dagen eerst even zoeken of ik een epub versie kan vinden, dat is wat handiger en scheelt wat werk. Alleen is het kopen van epubs verrekte lastig aangezien die sites op allerlei manieren controleren in welk land je woont.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:52:
[...]
Ik maak wel een amazon.co.uk account aan en probeer het zo en anders komt hij wel op usenet/torrent te staan (al koop ik hem liever om de auteur te steunen).
Daarom gaf ik ook aan, nu usenet, strax kopen. Doe ik ook wel eens met somige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

Dat zou wel mooi zijn, een paar jaargangen kijk op je ereader...

In Engeland loopt men hier wat op vooruit. Een vriend van mij heeft een abonnement op Empire op zijn ipad en dat is de helft van de prijs als hij het hier in de winkel koopt en veel veel mooier dan een tijdschrift.

Hier is de link:

http://www.empireonline.com/ipad/

Dan moet je zinio eens proberen, hier kan je allerlei tijdschriften in downloaden, geweldige app (voor Android en iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 20:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:58:
Of zouden ze weer net als Barnes/Nobels de creditcard controleren?
Barnes & Noble controleren de kaart niet, ik koop er gewoon ebooks. Met Amerikaans adres ingevuld en via VPN, dat wel. Maar dus met NL card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er

Beetje achterlijk, want aan gewone op papier gedrukte boeken heb ik heel veel bij Amazon.co.uk vandaan.
Voor mijn Kindle heb ik nog nooit iets bij .co.uk gekocht, nu ik erover nadenk, maar het is echt te achterlijk voor woorden dat er nog steeds van die regio-beperkingen zijn. Zeker voor een digitaal product zoals een ebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ook wij hebben sinds april een Icarus Reader Go 1e versie 8 grijswaardes. In de eerste weken viel de accuduur best tegen, maar hij moest dan ook nog "geconditioneerd" worden.

In juni 2 weken mee op vakantie, en na 5 dagen moest hij weer opgeladen worden. Dus aan de netstroom gehangen, maar hij wilde niet laden. Na een half uur weer geprobeerd, en toen laadde hij ineens weer wel.
Eenmaal thuis op de site van Icarus gesnuffeld, bleek er een firmware-update te zijn van maart 2011 die enkele problemen op zou lossen. Die dus naar de Icarus geflasht.

Maar vorige week weer problemen met de accu die zomaar ineens leeg was, terwijl er 5 minuten daarvoor nog 2 streepjes reserve stonden. Ook halen we niet meer dan 700 bladzijden op 1 lading (= 2100 ebookpagina's) wat dus nog lang geen 6000 is.

Dus maar ter reparatie ingestuurd, helaas.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Hier in Ierland (waar je ook niet bij .co.uk mag kopen ondanks dat het aanbod daar veel beter aansluit bij de Ierse markt), kopen sommige mensen hun boeken met een vals Engels adres en dan via de PC versie van de Kindle, en dan zetten ze hun boeken daarna over op de echte Kindle. Dat schijnt wel te werken.

Edit: Ah, ik heb de thread gevonden, hier staat hoe ze dat doen. Blijkt dat ze ook een proxy gebruiken, daveproxy ofzo. Ik heb er nog over nagedacht maar ik heb al boeken gekocht op .com en als je van beide wilt kunnen kopen dan werd het helemaal lastig. Omdat je maar 1 Kindle account kan gebruiken op je Kindle.

Ik doe zelf die moeite niet, eerlijk gezegd. Als ze mijn geld niet willen hebben dan is mijn begrip erg snel op.

Als ik boeken wel kan krijgen op .com dan koop ik ze trouwens wel gewoon legaal, dat wel. Ze bieden dan ook een mooi stukje meerwaarde: Geen typfouten (al kom je in oude boeken zelfs in officieel materiaal nog wel scanfouten tegen, 'n' in plaats van 'ri' bijvoorbeeld), en synchronisatie tussen de verschillende kindle apparaten. Dat is erg handig.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 15-08-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
maartend schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:11:
[...]

Daarom gaf ik ook aan, nu usenet, strax kopen.
Zullen we weer gewoon on topic gaan ipv maar 'usenet' te blijven roepen? Dank namens de feestcommissie. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:27
Heb sinds januari de Kindle en al vele boeken gelezen! :)
Wat ik wel merk is dat ik nu op 1,5 boek zit sinds de vorige lading en nu zegt hij ineens abrupt de melding 'battery is empty'. Normaal kreeg ik nog van die irritante popups dat ik mijn batterij moet opladen maar deze keer kreeg ik die niet en viel ie dus gewoon uit met die melding... Moet eerlijk toegeven dat het boek dat ik erop gelezen heb 500 pagina's was (en dus vele turnpages, want het te lezen % liep niet snel op :() En dat ik daarna meteen een volgend boek gelezen heb waar bij ie op 70% uitviel. :) Best netjes opzich.

En ohja, daarvoor heeft ie wel weken op het 'standby' scherm gestaan maar dat zou toch geen batterijen moeten slurpen?

Hebben trouwens meer mensen 'last' van de percentagebalk in beeld? Ik let er toch elke pagina weer op, en dat lijdt me soms af van het boek omdat ik elke keer denk van: ''Hé nog niet een procent verder in het boek, na vele turnpages....' ;) Een boek kan soms lang duren, haha. Percentages willen mij dan nog wel eens helpen om door te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Dennis Lammers schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:55:

Hebben trouwens meer mensen 'last' van de percentagebalk in beeld? Ik let er toch elke pagina weer op, en dat lijdt me soms af van het boek omdat ik elke keer denk van: ''Hé nog niet een procent verder in het boek, na vele turnpages....' ;) Een boek kan soms lang duren, haha. Percentages willen mij dan nog wel eens helpen om door te lezen :)
Nooit last van gehad, maar ik ga dan ook snel door mn boeken heen. (Toch wel 600-800 pagina's per week)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen kindle, maar wel een ereader met software waar ik die balk kan instellen en ik vind hem handig. Vooral als je ook kan zien hoelang de hoofdstukken zijn, maar dat werkt alleen als het een goede epub is en dat is niet elk boek dat ik lees (helaas).

Ben nu met een boek van 2083 pagina's bezig, op die balk letten hoeveel procent ik gelezen heb heeft niet veel effect :+
Cyleo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Dan moet je zinio eens proberen, hier kan je allerlei tijdschriften in downloaden, geweldige app (voor Android en iOS)
Ik ga ernaar kijken, ken het niet. Dank je.
beschuit schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:13:
[...]

Barnes & Noble controleren de kaart niet, ik koop er gewoon ebooks. Met Amerikaans adres ingevuld en via VPN, dat wel. Maar dus met NL card.
Mij lukt dat niet? Ik had het adres van het Hilton hotel in New York (meen ik) genomen, zou dat teveel opvallen? Ik kon het boek trouwens wel kopen, maar het werd niet van mijn creditcard afgeschreven en na koop kreeg ik een mail dat ik het toch niet mocht kopen en dat ik de klantenservice moest bellen.

Ik heb toen gemaild en kreeg terug dat ik het boek niet mag kopen omdat mijn creditcard uit Nederland komt en ze dat gebruiken ter controle?

Vreemd dat jij dan wel daar mag kopen. Maar ik heb inmiddels al even met de familie van een vriendin gesproken, die wonen allemaal in Engeland en gaan het boek voor mij kopen en naar mij mailen. Heb ik er geen gedonder van en kan ik hem mooi lezen. Helaas kost het kopen van sommige eboeken nog wel evenveel tijd als je jas aantrekken, met de auto of fiets de stad ingaan , de winkel inlopen en in de rij staan en boek kopen en weer naar huis gaan... Het zou toch makkelijker moeten worden, maarja...

En ohja, daarvoor heeft ie wel weken op het 'standby' scherm gestaan maar dat zou toch geen batterijen moeten slurpen?
Standby kost ook energie, althans bij mijn ereaders (bebook en sony). Bij mijn bebook werkt de batterij indicatie soms ook niet lekker, is hij soms ook opeens leeg. Maar dat kan eraan liggen dat ik een nieuwe accu ervoor moet kopen (kost iets van 7 euro op ebay).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat ik wel merk is dat ik nu op 1,5 boek zit sinds de vorige lading en nu zegt hij ineens abrupt de melding 'battery is empty'. Normaal kreeg ik nog van die irritante popups dat ik mijn batterij moet opladen maar deze keer kreeg ik die niet en viel ie dus gewoon uit met die melding... Moet eerlijk toegeven dat het boek dat ik erop gelezen heb 500 pagina's was (en dus vele turnpages, want het te lezen % liep niet snel op :() En dat ik daarna meteen een volgend boek gelezen heb waar bij ie op 70% uitviel. :) Best netjes opzich.

Jawel, ik heb dit ook wel eens gehad als ik de Kindle een tijd in standby had gehad (enkele weken), vooral terwijl de wireless aan stond. Op de een of andere manier meet hij het stroomverbruik niet in standby mode en als hij dan gedurende langere tijd een relatief groot percentage stroom heeft opgemaakt dan verbaast hij zichzelf opeens.

Maar bij regelmatig gebruik en opladen heb ik dit nooit gehad, alleen na lange standby periodes. Je kan hem als je hem een paar weken niet gaat gebruiken (vakantie enz), het beste even helemaal uit zetten door de aan/uit knop ingedrukt te houden totdat het scherm helemaal wit wordt. Dan is hij echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik heb de TM700 reader van BCC, voor 60 euro gehaald, is nu afgeprijsd naar 50 euro.

De ereader kun je flashen met http://www.southernteleco...ort_er700firmware138.html

Je hebt wel geen nederlands meer, maar wel wat verbeteringen (bij een bepaalde epub crashte mij Tm700 telkens) en een mooiere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
zx9r_mario schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:40:
Ik heb de TM700 reader van BCC, voor 60 euro gehaald, is nu afgeprijsd naar 50 euro.

De ereader kun je flashen met http://www.southernteleco...ort_er700firmware138.html

Je hebt wel geen nederlands meer, maar wel wat verbeteringen (bij een bepaalde epub crashte mij Tm700 telkens) en een mooiere interface.
Hmm als ik zoek op TM700, krijg ik alleen een Android 7" tablet te zien (en wat van Panasonic maar dat zal het wel niet zijn) voor 80 euro bij de BCC.

Als zoiets te krijgen is voor 5 tientjes, dan is dat geen geld voor een Android tablet. (welliswaar niet multitouch)
Toch bijna jammer dat we hier in de buurt geen BCC hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het hele boekenverkoop verhaal is volgens mij een rechtenkwestie. Auteurswetten zijn in de huidige mondiale samenleving eigenlijk compleet achterhaald. Bij Spotify speelt dit probleem ook heel erg: Tracks die in de UK wel mogen worden afgespeeld mogen hier niet worden afgespeeld omdat een andere platenbaas deze in NL bezit. Dit is ook een reden dat sommige DVD's die je uit de UK haalt (bij bijvoorbeeld Amazon of Play) wel NL subs hebben, en andere niet. Het systeem is domweg achterhaald, en heeft vernieuwing nodig, nu werkt het alleen maar het illegale circuit in de hand. Het zou niet nodig moeten zijn dat het makkelijker is iets illegaal te downloaden ipv legaal, maar toch is het de situatie waar we inmiddels in zitten.

(Evenzo werkt video on demand in europa nergens echt lekker, en zeker in NL niet, het is voor bedrijven een hele heisa om alles uit te zoeken wie waarop de rechten heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:08:
[...]

Hmm als ik zoek op TM700, krijg ik alleen een Android 7" tablet te zien (en wat van Panasonic maar dat zal het wel niet zijn) voor 80 euro bij de BCC.

Als zoiets te krijgen is voor 5 tientjes, dan is dat geen geld voor een Android tablet. (welliswaar niet multitouch)
Het gaat om de ER700 E-reader van "it's work" en die is nu 5 tientjes.
Tft readertje.
Afbeeldingslocatie: http://www.prijsvechter.nl/uploads/tx_multishop/images/products/200/it/it-works-er-700.png
Hij is uit het assortiment gehaald bij de BCC en daarom bieden ze de laatste winkel voorraad plaatselijk aan voor stuntprijzen,maar dat is geen landelijke actieprijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 17-08-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:14:
Het hele boekenverkoop verhaal is volgens mij een rechtenkwestie. Auteurswetten zijn in de huidige mondiale samenleving eigenlijk compleet achterhaald. Bij Spotify speelt dit probleem ook heel erg
Ik heb ook een account op spotify, weet er alles van (maar desondanks is spotify wel een aanrader om voor te betalen).

Heb inmiddels ook mijn amazon.com account op uk gekregen, nu woon ik in het Hilton hotel in Leeds :+
Scheelt weer wat gedoe voor een volgende keer.

Het nut ontgaat mij ook wat als het zo makkelijk te omzeilen is. Gewoon aangeven dat je verhuisd bent naar een ander land en klaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39, heb je al op de bebook one van je vriendin die Spaanse firmware gezet met woordenboek engels-engels?

Dat is een supergoede firmware, ongelofelijk hoeveel je daarmee kan instellen. Mooie lettertypes, hele opmaak is zelfs bij slechte epubs met slechte css sheets echt perfect.

Ik kan wel een handleiding maken wat je moet doen als je daaraan behoefte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:49:
Nick39, heb je al op de bebook one van je vriendin die Spaanse firmware gezet met woordenboek engels-engels?

Dat is een supergoede firmware, ongelofelijk hoeveel je daarmee kan instellen. Mooie lettertypes, hele opmaak is zelfs bij slechte epubs met slechte css sheets echt perfect.

Ik kan wel een handleiding maken wat je moet doen als je daaraan behoefte hebt.
Als ik er naar wijs,heb ik een kamer bij je nodig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:54
Gisteren mijn eerste freeze meegemaakt op de Sony 650..Ze zullen wel een timer ingebouwd hebben nu de nieuwe er b-i-j-n-a aan zit te komen... :)
Simpel opgelost door de resetknop onderaan, maar vreemd dat dit nu na een jaar voor het eerst optreedt. Zal wellicht met de plugin in Calibre te maken hebben die de drie meest recente boeken vastzet, die had kort geleden een update. Als het nog eens gebeurt gaat die er weer af.
Meer mensen met een (recente) freeze? Altijd beter om een oorzaak te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het grote verschil tussen een ereader en een PC is dat je op een PC vaak dezelfde handeling uitvoert en op een ereader telkens een ander stukje leest van een ebook. Het zal dus niet meevallen om op een ereader het probleem te reproduceren.
Aangezien er nogal wat rommel zit tussen de beschikbare ebooks, zou het maar zo kunnen zijn dat een of ander vreemd iets in je ebook net een of andere bug triggerde in je ereader.

Op mijn Kindle heb ik ook wel eens een freeze gehad.

De grote overeenkomst tussen een ereader en een PC is dat het gewoon computers zijn met software en software bevat bugs.
Bij de OS-en van PC's heeft het eigenlijk ook best wel lang geduurd voordat het allemaal zo stabiel loopt als dat het nu doet, terwijl e-readers er nog niet zo lang zijn. Best wel kans dus dat er nogal wat vervelende bugs zullen zitten in zowel het OS van de ereader als ook de software op de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan mensen die weleens bij de Kindle store bestellen.

Ik heb opeens bij aanschaf van een boek dit in mijn kindle bestellijst gekregen:

The New Oxford American Dictionary

Dat is een woordenboek van 57 dollar? Was er een actie laatst dat je die gratis kreeg? Hij staat in het overzicht bij een ander boek dat ik 27 april 2011 gekocht heb. Heb nog even de creditcard afschriften bekeken, maar daar staat alleen een afschrijving van iets van 12 euro op voor dat andere boek dat ik toen gekocht heb? Ik heb hem nog maar niet gedownload omdat ik a) nog geen kindle heb en er niks aan heb (vermoed ik) en b) ik bang ben dat ze dan alsnog het bedrag afschrijven en ik heb al een digitaal woordenboek (freeware) en ook een papieren engels-engels woordenboek.

En weet iemand hoe het zit met pre-orders. Als een boek bijv. de 20e augustus uitkomt, kan je dan om middernacht hem downloaden? Of pas de volgende ochtend? En die datum is vast de datum in het land waar je hem koopt? Dus even tijdsverschil omrekenen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:42:
Gisteren mijn eerste freeze meegemaakt op de Sony 650..Ze zullen wel een timer ingebouwd hebben nu de nieuwe er b-i-j-n-a aan zit te komen... :)
Ik heb wel vaker vastlopers gehad met de sony en bebook. Bij de bebook is het irritant, moet je de accu eruit halen en dan heb je een schroevendraaier nodig en dan lig je al in bed en dat is gewoon echt vervelend. Nu ligt er in de slaapkamer een schroevendraaier.

Bij de sony is resetten prima. Heb ook een keer gehad dat de helft van de boeken van de sony verdwenen was, dat was wel irritant (nu maak ik backups).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:06:
Vraagje aan mensen die weleens bij de Kindle store bestellen.

Ik heb opeens bij aanschaf van een boek dit in mijn kindle bestellijst gekregen:

The New Oxford American Dictionary

Dat is een woordenboek van 57 dollar? Was er een actie laatst dat je die gratis kreeg? Hij staat in het overzicht bij een ander boek dat ik 27 april 2011 gekocht heb. Heb nog even de creditcard afschriften bekeken, maar daar staat alleen een afschrijving van iets van 12 euro op voor dat andere boek dat ik toen gekocht heb? Ik heb hem nog maar niet gedownload omdat ik a) nog geen kindle heb en er niks aan heb (vermoed ik) en b) ik bang ben dat ze dan alsnog het bedrag afschrijven en ik heb al een digitaal woordenboek (freeware) en ook een papieren engels-engels woordenboek.

En weet iemand hoe het zit met pre-orders. Als een boek bijv. de 20e augustus uitkomt, kan je dan om middernacht hem downloaden? Of pas de volgende ochtend? En die datum is vast de datum in het land waar je hem koopt? Dus even tijdsverschil omrekenen?
Dat is het standaard Kindle woordenboek welke gratis te downloaden is (ga maar eens met je Kindle pijltjestoetsen in een Engels boek voor een woord staan welke je niet kent, dan zie je de betekenis van het woord er langs). En bij pre-orders geldt inderdaad meteen midden in de nacht. Dus om 0:01, maar aangezien je bij .com besteld (Amerika) zal dit voor ons wel 8 uur 's morgens zijn. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 17-08-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:42:
Simpel opgelost door de resetknop onderaan, maar vreemd dat dit nu na een jaar voor het eerst optreedt. Zal wellicht met de plugin in Calibre te maken hebben die de drie meest recente boeken vastzet, die had kort geleden een update. Als het nog eens gebeurt gaat die er weer af.
Meer mensen met een (recente) freeze? Altijd beter om een oorzaak te vinden..
Nee, wat ik wel eens gehad heb is dat de "wipe" niet meer werkte,het even zwart worden van de pagina om alle pixels weer schoon te krijgen,waardoor je een "blurry" page kreeg, even resetten loste dat op.
Ik heb nog nooit een boek er mee verloren.

De maker van Sigil stopt er mee en gaat zijn werk aan anderen overdragen.
Hij heeft een baan gekregen bij Google.
Ik hoop dat het open source blijft,want het blijft een van de beste editors.
Daarmee denk ik dat een editor voor epub onder android voor goed vaporware is geworden :(
http://sigildev.blogspot....ew-maintainer-needed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:55:
Dat is het standaard Kindle woordenboek welke gratis te downloaden is (ga maar eens met je Kindle pijltjestoetsen in een Engels boek voor een woord staan welke je niet kent, dan zie je de betekenis van het woord er langs).
Ok, gelukkig. Ik zocht het boek op en toen zag ik een prijs van iets van 57 dollar en bij de Action (of witte boekwinkel) heb je voor een paar euro ook wel een woordenboek. Ik bewaar hem wel, wil toch de nieuwe Kindle kopen (als die binnenkort bekend gemaakt wordt) en dan heb ik hem alvast op mijn account staan.

Ik heb nu geen Kindle, wel een versie van Kindle voor de pc, maar die gebruik ik alleen om het boek op mijn pc te krijgen.
En bij pre-orders geldt inderdaad meteen midden in de nacht. Dus om 0:01, maar aangezien je bij .com besteld (Amerika) zal dit voor ons wel 8 uur 's morgens zijn. :)
Deze komt uit Engeland (.co.uk site), ik kan hem nu zelf bestellen na wat aanpassingen. Hiervoor bestelde ik op de .com site, maar daar komt de kindle versie pas 14 februari 2012 uit |:(
Moest nog even akkoord gaan dat ik nu in pound sterlings betaal, dat had ik nog niet helemaal door waardoor het niet lukte, maar ik heb hem nu gekocht en hij komt dus Engelse tijd middernacht aan, om 01:01.

Nu ben ik wel zo gek om een nacht over te slaan om dat boek te gaan lezen ,maar ik ben net van de week na een paar weken vakantie begonnen en ben nogal moe en sta morgen de hele dag les te geven. Ik heb dus wijselijk besloten morgen om 06:00 op te staan zodat ik hem kan kopen, nog wat tijd heb om die Kindle versie naar epub te zetten en dan heb ik hopelijk nog een half uur om te lezen. En morgenavond kan ik van 19:00 tot de volgende ochtend lezen (al moet ik vrijdag wel werken)...

Lezen kan soms wel verslavend zijn, althans die uitwerking heeft het op mij, maar dit zijn ook boeken uit een serie waar ik helemaal gek van ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:34:
De maker van Sigil stopt er mee en gaat zijn werk aan anderen overdragen.
Hij heeft een baan gekregen bij Google.
Is dit niet wat voor je?

http://www.aspose.com/com...-express/entry291450.aspx

Is een plugin voor Microsoft Office zodat je in Word opslaan als epub kan doen. Ik hoor veel positieve dingen erover (zelf nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50
TD-er schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:08:
[...]

Foutje, Moet ER700 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien jullie vast niet weten wat voor kerst / sinterklaas te vragen, bij deze het ultieme cadeau (150 dollar gaat hij kosten is het vermoeden):

YouTube: Book Scanner BOOK SAVER by ION AUDIO - YouTube

Hier binnenkort te koop

http://www.ionaudio.com/products/details/book-saver

_/-\o_ :9~ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ziet er zeker leuk uit, maar het staat of valt met de resolutie/scherpte en de bijbehorende software.
Ook vraag ik me af hoe makkelijk het werkt met andere boek-afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:02:
Ziet er zeker leuk uit, maar het staat of valt met de resolutie/scherpte en de bijbehorende software.
Ook vraag ik me af hoe makkelijk het werkt met andere boek-afmetingen.
Wat ik begrepen heb is de camera niet een dslr type, maar doet het best goed. Sommige reviews geven wel aan dat het beeld wat flimsy is. Nu is volgens mij de betekenis van flimsy (zegt mij persoonlijk niet zoveel).

Je schijnt er 800 pagina's per uur mee te kunnen scannen. En hij komt in augustus op de markt (maar is al een paar keer verschoven).

Nu nog iemand vinden die mijn boekenkasten wil gaan inscannen :+

Voor 150 dollar ben ik wel snel tevreden, het gaat mij dan ook meer dat ik het digitaal kan lezen en niet om te bewaren. Als hij nu eens op de markt komt kunnen we meer testen lezen en voor 150 dollar wil ik hem wel kopen en proberen. Dat is mij de gok wel waard, kan hem altijd weer op ebay zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Een slr systeem heeft ook totaal geen toegevoegde waarde in dit geval.
Het enige wat je nodig hebt is een sensor met redelijke signaal/ruis verhouding en redelijk dynamisch bereik.
5 Mpixel in een 4:3 verhouding met het oppervlak van een A4 (ongeveer 100 vierkante inch) is 50kpixel per vierkante inch, oftewel zo'n 225 dpi. Dat is voor veel dingen (behalve drukwerk met gerasterde afbeeldingen) genoeg.

Dat is tegenwoordig een heel gangbare sensor.

Blijft over hoe egaal de belichting is en hoeveel de glasplaat reflect.

Ik vermoed dat er 2 van deze sensoren in het apparaat zitten, anders krijg je wel heel veel trapezium-achtige vervorming en dan houd je weinig meer over.

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:54
Ach.. 800 pagina's scannen per uur is hetzelfde als de claim dat je 8000 page turns hebt op een volle batterij..
Dan heb je 800 jpg's of wat het ook wordt en geen epub. Software draaien, spelvouten er uit..

Ik ben er blij mee, maar begrijp niet waarom mensen eigen boeken inscannen puur voor de lol. Voelt voor mij een beetje als alle stokoude VHS tapes op DVD branden om die vervolgens netjes nooit meer te bekijken. Even los van de mensen die het voor dagelijkse naslag gebruiken of dingen doen als recepten op de ipad bekijken.

Verwijderd

WaterFire schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:26:
Ik ben er blij mee, maar begrijp niet waarom mensen eigen boeken inscannen puur voor de lol. Voelt voor mij een beetje als alle stokoude VHS tapes op DVD branden om die vervolgens netjes nooit meer te bekijken.
Ik snap de lol er ook niet van, maar er zijn ook mensen die als hobby graag tv series vertalen en er een ondertiteling van maken.

Ik ga het apparaat denk ik wel aanschaffen, net als dat ik een dvd recorder heb aangeschaft om de vhs tapes over te zetten, alleen kijk ik er wel naar ;)

Ik wil het vooral voor tijdschriften gaan gebruiken, al moet ik even zien wat de software van dit product ermee doet. Op het werk heb ik namelijk een Ricoh mp c4500 en als ik het tijdschrift loshaal kan ik via de papersheet invoer gelijk een pdf maken. Alleen heb ik dan een pdf of een stel jpg afbeeldingen en geen epub. Als je dan met ocr een epub moet gaan maken ben je erg lang bezig. Het staat of valt dus wat met de software, maar voor bijv. mijn kookboeken zou dit ideaal zijn. Als ik die digitaal heb is het wel fijn.

En ik kan boeken verkopen omdat ik ze digitaal heb.

• Lt-Crash
Ik heb eindelijk mijn Kobo Touch binnen. Mensen wat een pracht apparaat. Hier wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/bdrtpy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/oqhtap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/20k32d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/9tn33k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2r2rbk1.jpg

De Kobo voelt echt goed aan. Het is een beetje rubberachtig. Hij zit nu veilig in zijn hoesje opgeborgen, dus ik ga er vanuit dat hij niet snel zal beschadigen. De foto's zijn in de zon genomen en zoals te zien is, is het scherm van de kobo gewoon geweldig. Ik ben erg blij *O*

Ik heb mijn eerste boeken erop staan en ik moet zeggen, wat is dit apparaat snel. Pagina's veranderen vliegensvlug, het touchscreen werkt fantastisch. Nog geen beweging is verkeerd geïnterpreteerd en alles wordt snel en goed gedetecteerd. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe ik de boeken naar mijn wens kan sorteren, want al heb ik in Calibre alles netjes ingevuld. De boeken staan als ik voor sort by author kies niet gegroepeerd qua serie.

[ Voor 25% gewijzigd door Lt-Crash op 18-08-2011 10:15 ]

Verwijderd

voor series moet je waarschijnlijk het labeltabje invullen bij calibre of het serietabje.
Mooi ding, vooral die hoes is echt fijn. Dat ziet er zeer praktisch uit. Ik houd hem in gedachten voor de opvolger van mijn reader.

Zelf kreeg ik net een mail van Amazon:
Dear Dikkiedikdik, I see that you attempted to purchase "***" while in a different country than United Kingdom listed on your Amazon account.

Certain Kindle titles are not available everywhere. We are reaching out to you to ensure the best possible service for your account.

If you have moved to a different country, you can easily update your country for your Amazon account at www.amazon.co.uk/manageyourkindle

If this is not the case, and you would like to share information that you live in United Kingdom, we can be reached by fax at +44 (0) 20 8636 9326 from outside the UK, or 020 8636 9326 from within the UK.

Helpful information includes: – Passport– Military ID– Driving Licence We want to assure you that we handle this information in a secure manner: these are dedicated fax lines, staffed in an area with limited employee access. The fax is never printed, just converted to an electronic image that is used to check the country, then the image is deleted.

Best regards,
Account SpecialistAmazon.co.uk
Netjes hoor, ik had inmiddels wel het boek kunnen kopen door te verklaren dat ik in het Hilton Hotel in Leeds ben gaan wonen (was dat maar zo :9 )

Dat kopen bij Amazon is, even afgezien van die onzin dat je in een ander land zogenaamd moet gaan wonen, wel echt relaxed. Aanschaffen met echt 1 druk op de knop en 2 seconden later heb je het boek.

Ben benieuwd hoe het 8 november weer gaat, dan wil ik weer een boek aanschaffen uit de Kindle collectie (en dan drm erafhalen en converteren naar .mobi en dan met calibre naar .epub zodat ik hem kan lezen op mijn reader). Wat werk, maar dan heb je wel goedkoop en gelijk bij uitkomst de boeken.

Nu dacht ik dat mijn volgende reader zeker een Kindle zou worden om het wat makkelijker te maken, maar die Kobo hierboven is ook :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 14:51 ]

• Lt-Crash
De Kobo store werkt net zo gemakkelijk als de Kindle store. Via WiFi kan je gewoon boeken kopen en ze zijn gelijk gereed om te lezen. Of er een prijsverschil met de Kindle store is weet ik niet. Een voordeel in ieder geval, je kan alles kopen, behalve kranten en tijdschriften, want die zijn nog niet beschikbaar in Nederland.

Ik heb ook mijn eerste 50 pagina's erop zitten. Het was in het begin wel een beetje wennen, maar dat zal met iedere eReader zijn als je vanaf een echt boek komt. Pagina omslaan gaat erg snel en eens in de x pagina's wordt het hele scherm gereset, dus het wordt helemaal zwart en dan komt de nieuwe pagina pas. Wat vooral erg mooi is, is wanneer de Kobo in sleep modus wordt gezet. De ingestelde cover van het boek komt dan op het scherm staan met informatie hoe van je al bent. Instellingen qua lettergroottes en type zijn ook meer dan voldoende. Er zijn 7 lettertypes, 20+ lettergroottes, 10 linespacings en 5 margin settings. Meer dan ik ooit zal gebruiken.

• TD-er
Ik moet er ook nog steeds aan wennen dat je pas op de next-page knop moet drukken als je echt aan het eind van de pagina bent. Bij een gewoon boek begon je 2 regels van te voren alvast met de pagina-omsla-handeling.
Nu moet je dan nog weer even terug om toch die laatste regel in je op te nemen. :)

Verwijderd

Lt-Crash schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:24:
Of er een prijsverschil met de Kindle store is weet ik niet.
Ik heb net even gekeken naar een boek dat ik vandaag gekocht heb, dat is 4 euro duurder dan de Kindle versie. Dat vind ik wel een groot prijsverschil (30% meer).

Wel een leuke shop, je kan het 1e hoofdstuk van boeken gratis lezen.

Het zal wel net als met alles (dvd's, games) zijn, het loont zeker om gewoon te zoeken waar een bepaald boek het goedkoopst is.

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:51:
Aangezien jullie vast niet weten wat voor kerst / sinterklaas te vragen, bij deze het ultieme cadeau (150 dollar gaat hij kosten is het vermoeden):

YouTube: Book Scanner BOOK SAVER by ION AUDIO - YouTube

Hier binnenkort te koop

http://www.ionaudio.com/products/details/book-saver

_/-\o_ :9~ _/-\o_
Dat is redelijk briljant, ik vraag me alleen af hoe die het gaat doen met mijn studieboeken :P (en sowieso de ocr conversie moet redelijk goed zijn). Nog maar even een goed aantal reviews afwachten.
Lt-Crash schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:04:
Ik heb eindelijk mijn Kobo Touch binnen. Mensen wat een pracht apparaat. Hier wat foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De Kobo voelt echt goed aan. Het is een beetje rubberachtig. Hij zit nu veilig in zijn hoesje opgeborgen, dus ik ga er vanuit dat hij niet snel zal beschadigen. De foto's zijn in de zon genomen en zoals te zien is, is het scherm van de kobo gewoon geweldig. Ik ben erg blij *O*

Ik heb mijn eerste boeken erop staan en ik moet zeggen, wat is dit apparaat snel. Pagina's veranderen vliegensvlug, het touchscreen werkt fantastisch. Nog geen beweging is verkeerd geïnterpreteerd en alles wordt snel en goed gedetecteerd. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe ik de boeken naar mijn wens kan sorteren, want al heb ik in Calibre alles netjes ingevuld. De boeken staan als ik voor sort by author kies niet gegroepeerd qua serie.
Ziet er goed uit, heel veel plezier ermee en houd ons up-to-date met je ervaringen ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.