Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastiaan schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:25:
[...]

https://market.android.co...eep&feature=search_result

[...]

Je zult altijd een toestel terugkrijgen. Of 'ie nou gerepareerd of gerefurbished is, is een tweede. Het kan in ieder geval altijd; ze hebben het toestel in de fabriek toch ook ooit in elkaar gekregen ;)
thanx voor de info. Met tap tap ben ik nu gelukkig weer op weg.. Twijfel eigenlijk hem wel binnen te doen, ben student dus weinig zin in de kost van reparatie :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Ik kan me niet herinneren dat mijn oude Hero over een Gorilla Glass beschikt... Ik betwijfel de juistheid van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Nog niemand over de S-OFF exploit gehoord van Alpharevx? Het is nu mogelijk om je Desire S (HBoot 0.9800) te "S-OFF'en" http://alpharev.nl/x/beta/

Op dit moment alleen een linux versie beschikbaar maar als je ubuntu van bijv een USB stick draait werkt het ook perfect! Met Ginger Break kan je vervolgens je Desire S rooten.

Nu eens verdiepen welke custom rom ik wil gaan draaien.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
The Otherside schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:57:
Nog niemand over de S-OFF exploit gehoord van Alpharevx? Het is nu mogelijk om je Desire S (HBoot 0.9800) te "S-OFF'en" http://alpharev.nl/x/beta/

Op dit moment alleen een linux versie beschikbaar maar als je ubuntu van bijv een USB stick draait werkt het ook perfect! Met Ginger Break kan je vervolgens je Desire S rooten.

Jep gisterenavond geinstalleed (windows versie).

Deze rom draai ik nu:

http://www.virtuousrom.com/p/unity.html

Sense 3.0 en een aantal dingen unlocked (zoals oc etc). Alleen moet ik nog eens uitzoeken hoe ik een custom kernel flash want vanuit clockwork recovery heb ik maar weinig succes.

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Yes, die heb ik ook draaien, gaat soepeler dan de stockrom en HTC Sense 3.0 ziet er net ff wat gelikter uit dan 2.2.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Vanmiddag ga ik het contractueel vastleggen, van dumbphone naar smartphone :)

Die custom Sense 3.0 ROM, beetje aardig voor de accu?

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noxist
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-11-2023
Dat rooten is dat haalbaar voor iemand die geen expert is in smartphones?
Zijn er dingen waar ik op moet letten? (Foto's, muziek enz?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
Even een korte vraag weet iemand wanneer je de wekker instelt
dat de beltoon dan oploopt ? schrik me soms kapot als ik wakker wordt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

ralphie85 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:
Even een korte vraag weet iemand wanneer je de wekker instelt
dat de beltoon dan oploopt ? schrik me soms kapot als ik wakker wordt )
...en in het verlengde daarvan: de trilfunctie uitgeschakeld kan worden? Ondanks dat deze nergens ingeschakeld is, trilt dat ding harder op mijn nachtkastje dan het geluid dat de wekker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Bastiaan schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:17:
[...]

...en in het verlengde daarvan: de trilfunctie uitgeschakeld kan worden? Ondanks dat deze nergens ingeschakeld is, trilt dat ding harder op mijn nachtkastje dan het geluid dat de wekker maakt.
Trilfunctie kan je gewoon bij instellen alarm uitschakelen.

Hé, mijn Desire S hangt, eerste keer. Scherm gaat aan en hangt gewoon. Volgens mij voelt 'ie aan dat ik 'm wil rooten en Virtuous Unity installeren :+

Edit:
Hm. Desire S wil niet meer aan, vreemd. Ik doe 'm aan, htc logo verschijnt. Dan even later htc logo weg, scherm zwart met achtergrondverlichting aan. Verder komt 'ie niet. Accu eruit gehaald, zal 'm eerst maar wat rust laten nemen.

Kwartiertje later weer geprobeerd, htc logo verschijnt ~8 seconden en dan gaat het scherm op zwart (met achtergrondverlichting). Hard-reset lijkt me enige optie, tenzij iemand suggesties heeft (red mijn Angry Birds highscores!).

Zwarte scherm is trouwens na 20 minuten nog steeds zwart.

Update:
Schijnt vaker voorkomend probleem te zijn. Hard-reset bleek enige optie, nu werkt het weer. Straks maar rooten en Virtuous Unity flashen :)

Update:
Zo, Desire S is S-Off.

[ Voor 39% gewijzigd door jacobras op 12-07-2011 18:39 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik heb een branded toestal van Vodafone.
Werkt s-off ook met hboot 0.98.0002?
Wil liever niet met een dood stuk plastic komen te zitten 8)

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:37
The Otherside schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:57:

Ik wist dit niet en ben dus heel blij met je tip.

Op zich ging de hele procedure erg soepel en hij installeerde ook Clockworkmod recovery enzo. En daar kan ik in opstarten als ik de volume down ingedrukt houd bij het opstarten.

Maaarr... ik heb geen root. Titanium blijft maar steken op "asking for root rights" en als ik gingerbreak gebruik krijg ik een melding "Not sure what happened here. The exploit failed.....Please reboot manually."

Doe ik nu iets fout of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

IEF

Why so serious?

Inge801 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:38:
Ik heb een branded toestal van Vodafone.
Werkt s-off ook met hboot 0.98.0002?
Wil liever niet met een dood stuk plastic komen te zitten 8)
Nee, alleen als je eerst je toestel 'unbrand' middels een goldcard.
Wellicht wil ik wel support toevoegen voor de Vodafone versie, maar dan moet ik eerst de RUU hebben ervoor ;)
arene schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:22:
[...]

Ik wist dit niet en ben dus heel blij met je tip.

Op zich ging de hele procedure erg soepel en hij installeerde ook Clockworkmod recovery enzo. En daar kan ik in opstarten als ik de volume down ingedrukt houd bij het opstarten.

Maaarr... ik heb geen root. Titanium blijft maar steken op "asking for root rights" en als ik gingerbreak gebruik krijg ik een melding "Not sure what happened here. The exploit failed.....Please reboot manually."

Flash su.zip via CWM recovery. Dat installeert de root setuid binary / SuperUser op je huidige ROM.

[ Voor 48% gewijzigd door IEF op 13-07-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:08

WhySoSerious

Be the change.

Hallo,

mijn vriendin heeft nu twee maanden naar tevredenheid een Desire S in gebruik. Echter lijkt er nu een probleem mee te zijn. Vanochtend leek het scherm aan te staan, maar er stond niets op. Battery pull zorgde ervoor dat we net bij het Vodafone logo kwamen, maar ook daarna deed ie niets meer. Lijkt op problemen die kort hierboven ook beschreven zijn.

Ben inmiddels bij de factory reset aangekomen dmv het opvolgen van de instructies op de HTC site. Echter, nadat ik met de volume omlaagtoets factory reset heb geselecteerd en op de aan/uit-knop om te bevestigen, gebeurt er helemaal niets meer. Als ik nu op de volumetoets duw kan ik de selectie ook niet meer aanpassen.

Afwachten?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

ik heb sinds een aantal weken ook een Desire S. Vodafone Branded. Echter is er een functie die ik niet kan vinden. Ik wil snel kunnen wisselen tussen geluidsprofielen. Op mijn Legend kon ik die gewoon via de powerknop doen, echter op de Desire S heb ik dan alleen de opties uitschakelen/vliegmodus/Opnieuw starten. En als ik kijk bij mijn pulldown menu en dan het tab snel instellen dan kan ik alleen Wifi/Bluetooth/Wifi hotspot/GPS/Mobiel netwerk aan en uit zetten.

Iemand enig idee hoe ik toch makkelijk van profiel kan wisselen. Nu moet ik iedere keer naar instellingen -> geluid -> geluidsprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

arene schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:22:
[...]

Ik gebruikte ook Gingerbreak, kreeg inderdaad die melding (wat normaal schijnt te zijn bij de Desire S). Na herstart was het toestel geroot (Superuser verscheen in startmenu).

Overigens mooi dat Alpharev bij jou automatisch CWM installeerde. Ik koos voor 'y', maar toen sloot het programmatje gewoon. Als ik 'm weer startte om alleen CWM te installeren kreeg ik alleen een melding "What do you think you're doing? You already gained root access!" of iets in die richting :P.
-ET- schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:26:
Iemand enig idee hoe ik toch makkelijk van profiel kan wisselen. Nu moet ik iedere keer naar instellingen -> geluid -> geluidsprofiel.
Hou eens de volume+ knop ingedrukt: geluidsprofiel 'normaal'. Hou nu de volume- knop ingedruk: geluidsprofiel 'trillen'. Druk je nu één keertje op volume+: geluidsprofiel 'stil' :). Dus om op stil te zetten gewoon volume- vasthouden en dan 'n keertje +'en.

[ Voor 22% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001

-ET-

Phone Home

jacobras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:50:

[...]

Hou eens de volume+ knop ingedrukt: geluidsprofiel 'normaal'. Hou nu de volume- knop ingedruk: geluidsprofiel 'trillen'. Druk je nu één keertje op volume+: geluidsprofiel 'stil' :). Dus om op stil te zetten gewoon volume- vasthouden en dan 'n keertje +'en.
Ik wist dat het ergens een simpel truukje zou moeten zijn. |:(

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Fjeze

AllesPerfect!

Ik heb net eens gekeken in het hboot menu, daar staat bij mij:
S-OFF RL
hboot 0.98.000

Heb hier niks voor gedaan, het toestel zo gekocht.

Ik zie weinig mensen waar de tel al standaard S-OFF heeft, heb ik geluk?

Desire S Black trouwens

Kan ik nu zonder problemen een custom rom zoals Virtuous Unity draaien?
Dit lijkt me op moment de meest stabiele custom rom (3.0), klopt dit?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Om een custom rom als bijvoorbeeld Virtuous Unity te installeren moet je eerst je toestel S-OFF'en zodat je 'm kan rooten. Aangezien jouw toestel al S-OFF is (hoe lang heb je 'm al, en is 'ie nieuw gekocht?) hoef je nu alleen nog GingerBreak te draaien. Die geeft de melding "Not sure what happened here. Either the exploit failed or the reboot failed. Please reboot manually and see if you have SuperUser", maar na een herstart zal Superuser geïnstalleerd zijn en ben je dus geroot.

Nadat je root hebt installeer je eerst CWM (ClockWorkMod recovery), maak je een nand-backup (volledige backup van je toestel) en dan installeer je de custom rom.

Ik heb CWM geïnstalleerd middels ROM Manager uit de Market. Daarmee kan je ook eenvoudig een ROM van je sd-kaart selecteren en eenvoudig een backup maken (je toestel reboot dan direct in recovery mode en doet wat je hebt aangegeven in ROM Manager).

Alles uiteraard op eigen risico ;)

Ik draai trouwens ook Virtuous Unity sinds gisteren, bevalt prima. Kreeg alleen standaard Force Closes met YouTube, Facebook en Twitter. Die heb ik verwijderd en handmatig van de Market gedownload, nu werkt 't perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Fjeze

AllesPerfect!

jacobras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:32:
Om een custom rom als bijvoorbeeld Virtuous Unity te installeren moet je eerst je toestel S-OFF'en zodat je 'm kan rooten. Aangezien jouw toestel al S-OFF is (hoe lang heb je 'm al, en is 'ie nieuw gekocht?) hoef je nu alleen nog GingerBreak te draaien. Die geeft de melding "Not sure what happened here. Either the exploit failed or the reboot failed. Please reboot manually and see if you have SuperUser", maar na een herstart zal Superuser geïnstalleerd zijn en ben je dus geroot.

Nadat je root hebt installeer je eerst CWM (ClockWorkMod recovery), maak je een nand-backup (volledige backup van je toestel) en dan installeer je de custom rom.

Ik heb CWM geïnstalleerd middels ROM Manager uit de Market. Daarmee kan je ook eenvoudig een ROM van je sd-kaart selecteren en eenvoudig een backup maken (je toestel reboot dan direct in recovery mode en doet wat je hebt aangegeven in ROM Manager).

Alles uiteraard op eigen risico ;)

Ik draai trouwens ook Virtuous Unity sinds gisteren, bevalt prima. Kreeg alleen standaard Force Closes met YouTube, Facebook en Twitter. Die heb ik verwijderd en handmatig van de Market gedownload, nu werkt 't perfect.
Thnx, CWM ken ik nog wel van de "gewone" Desire.
Heb mijn toestel nieuwe gekocht en had standaard al S-OFF (denk import uit hongkong ofzo i.v.m. Desire S Black)

Ik ga het eens proberen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:37
Bedankt voor de hulp. Ik heb de batterij eruit gehaald vanochtend en na een herstart had ik inderdaad root. En nadat ik Titanium had verwijderd en opnieuw geinstalleerd, kreeg hij ook roottoegang. Het werkt!

Eindelijk custom roms!
(wat een week, Ipad2 gejailbreakt en mijn Desire S geroot, hier wordt een tweaker blij van :) )
jacobras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:50:
[...]

Ik gebruikte ook Gingerbreak, kreeg inderdaad die melding (wat normaal schijnt te zijn bij de Desire S). Na herstart was het toestel geroot (Superuser verscheen in startmenu).

Overigens mooi dat Alpharev bij jou automatisch CWM installeerde. Ik koos voor 'y', maar toen sloot het programmatje gewoon. Als ik 'm weer startte om alleen CWM te installeren kreeg ik alleen een melding "What do you think you're doing? You already gained root access!" of iets in die richting :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:51

Eboman

Ondertitel

Nog even voor de non-roots, ik heb vandaag een OTA-update gehad, als changelog stond er speed improvement..

versie is nu 1.47.161.2

nog geen nieuwe market trouwens

[ Voor 22% gewijzigd door Eboman op 13-07-2011 19:46 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:06
Vreemd, ik zie bij mij geen OTA update staan. (software nummer: 1.28.401.1)

[ Voor 25% gewijzigd door X_lawl_X op 13-07-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

X_lawl_X schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:47:
Vreemd, ik zie bij mij geen OTA update staan.
ook niet via software updates ? Dus handmatig laten zoeken? Betreft een branded Vodafone.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 18:06
Nee. Ik heb geen branded Vodafone, dat is misschien het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Laatst online: 04-09 20:30
Aflevering zoveel in de soap dat de reparatie en vervanging van mijn Desire S heet:
Zojuist onderstaande mail gekregen van HTC:

Beste ....,

Hartelijk dank voor uw voortgezet geduld.
Er is zojuist een melding van het escalatie afdeling:

Op dit moment is er geen voorraad van de Desire S en het is niet bekend wanneer voorraad komt bij het ​​reparatiecentrum.

Wij beiden onze excuses aan dit ongemak.
Wilt u toch wachten op de Desire S, of wilt u graag een ander model.

De Opties zijn:
Desire HD
Desire Z
Incredible S

Ik zie uw reactie tegemoet.

Mijn toestel is dus al vanaf begin mei (aanschaf begin april) defect en telkens niet goed gerepareerd terug gestuurd. Eindelijk afgesproken met HTC dat ik een nieuw toestel krijg, word ik hiermee geconfronteerd. Wilt u, of nog langer wachten of wilt u kiezen uit 3 andere modellen.
Wat dacht je gewoon van je aan de gemaakte afspraken houden!

Ben dan ook voor het eerst in mijn leven 'beheerst boos' geworden met de klantenservice en ze bellen morgenochtend terug.

To be continued helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Eboman schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:42:
nog geen nieuwe market trouwens
Nieuwe Market kan je gewoon installeren, werkt perfect. Link in artikel nieuws: Google vernieuwt interface Android Market . Indien de nieuwe niet bevalt kan je teruggaan naar de oude door simpelweg 'Updates verwijderen' te kiezen bij Instellingen - Apps - Market.

@jhvanburk: vervelend zeg! Hoop voor je dat 't snel wordt opgelost. :/

[ Voor 8% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorcee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:27
Na het installeren van de Virtuous Unity ROM viel het me op dat deze standaard geen ondersteuning biedt voor meerdere agenda's (of het moet zeer goed verstopt zijn). Na lang zoeken is het me toch gelukt om meerdere agenda's te gebruiken, dit deed ik door een alternatief kalenderprogramma (in mijn geval Jorte) te installeren en hier de overige agenda's te selecteren.

Ikzelf heb ongeveer 3 uur lang gegoogled naar een oplossing maar vond het niet, misschien heeft iemand dus iets aan deze post.

Nu staan de kalenders dus ook allemaal in de widget op m'n homescreen en ben ik dus heel blij met deze custom rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Laatst online: 10-08 08:18
jhvanburk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:29:
Aflevering zoveel in de soap dat de reparatie en vervanging van mijn Desire S heet:

Beste ....,

Op dit moment is er geen voorraad van de Desire S en het is niet bekend wanneer voorraad komt bij het ​​reparatiecentrum.

De Opties zijn:
Desire HD
Desire Z
Incredible S

Mijn toestel is dus al vanaf begin mei (aanschaf begin april) defect en telkens niet goed gerepareerd terug gestuurd. Eindelijk afgesproken met HTC dat ik een nieuw toestel krijg, word ik hiermee geconfronteerd. Wilt u, of nog langer wachten of wilt u kiezen uit 3 andere modellen.

Ben dan ook voor het eerst in mijn leven 'beheerst boos' geworden met de klantenservice en ze bellen morgenochtend terug.

To be continued helaas
Daar heb ik dus ook last van... :/ Ben benieuwd wat ze morgen tegen je zeggen.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 25-6-2011 10:54:11
Order - Bevestigd 25-6-2011 10:54:19
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 28-6-2011 11:40:55
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 29-6-2011 4:54:51
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 29-6-2011 4:54:52
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 30-6-2011 14:21:55
Reparatie repair center - In behandeling 30-6-2011 14:22:52
Reparatie - Wacht op omruil 30-6-2011 14:24:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
Sinds maandag is mijn nieuwe abonnement bij Vodafone ingegaan, sindsdien maakt mijn telefoon ook verbinding via het mobiele netwerk als WiFi is ingeschakeld. Voorheen had ik T-Mobile en gebeurde dit niet, ik zag wel dat een aantal instellingen anders waren dan voorheen. Ik weet echter niet welke instelling dit probleem kan verhelpen, herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Damn hee wat een verhalen over falende en kapot gaande telefoons hier, dat zeg mij toch wel enorm aan het denken of ik wel voor deze moet gaan... :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, zoals al vele malen hiervoor aangegeven; het is een populair apparaat. Gecombineerd met het feit dat mensen met problemen meer geneigd zijn om te reageren laat altijd een negatieve indruk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Tja, de mijne werkt quasi perfect. Wat moet ik hier dan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
Mijne werkt ook perfect, inmiddels bijna 3 maanden in gebruik en nog geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Die van mij werkt ook super, maar dat mag je niet te vaak van de modjes zeggen (off-topic)....

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Mijne werkt ook prima. Misschien trouwens een ideetje om een firmwareoverzichtje ergens te maken? Mijne is bijvoorbeeld weer 1.30.114.2 (geen update beschikbaar, T-mobile branded (denk ik?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MikeyMan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:49:
Tsjah, zoals al vele malen hiervoor aangegeven; het is een populair apparaat. Gecombineerd met het feit dat mensen met problemen meer geneigd zijn om te reageren laat altijd een negatieve indruk achter.
Mm ja dat is wel waar idd. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 08:03
Enige probleem dat ik nu heb gehad is dat whatsapp het niet meer goed deed. Een reboot deed wonderen. Maar ik ben van mening dat dit probleem ook eerder ligt bij whatsapp (na een update kreeg ik het probleem) dan bij HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Whatsapp heeft problemen sinds een uur of 6 dus dat kan kloppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 08:03
@masterbunny dit probleem had ik 4 dagen geleden en het probleem was dat berichten niet binnen kwamen zonder dat ik handmatig whatsapp opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Hmm, m'n Virtuous Unity ROM geeft op alle Google apps (gmail, calendar en Market) "force closes".....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Grr. Mijn Desire S heeft net als mijn vorige Legend af en toe ruzie met de auto. Bereik van Bluetooth is te groot. Ligt mijn telefoon in huis en ik start de auto (op zo'n 10-15 meter afstand van toestel) krijg ik de muziek te horen. Rij ik dan buiten bereik van de telefoon wordt de verbinding hard afgesloten (in plaats van normaal netjes afgesloten?).

Probleem is: rij ik de auto buiten bereik dan blijft mijn telefoon aangeven dat 'ie verbonden is. Neem ik m'n telefoon de volgende keer mee de auto in krijg ik geen verbinding tenzij ik de telefoon herstart.

Misschien eens kijken of ik in de auto Wifi-ontvangst heb, anders zou ik Bluetooth alleen kunnen laten inschakelen als ik buiten bereik van het netwerk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
Zijn er meerdere mensen die een Deathgrip probleem hebben met WiFI? Zo gauw ik de telefoon bij de speaker vastpak, valt mn WiFi verbinding van vol bereik ineens weg. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 22:15
Dat is hier ook het geval en 3G valt meestal weg als ik het onderste plastic insluit met m'n handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
Beste tweakers,

Ik wil ook mijn desire s rooten! maar ik heb hem ook van vodafone!
Wat is nu de methode omdat te doen?

1. Goldcard maken http://goo.gl/yZAsg
2. S-OFF exploit van Alpharevx http://alpharev.nl/x/beta/
3. http://www.virtuousrom.com/p/unity.html

Is dit de manier?? Moet ik voor die goldcard een extra sdkaartje hebben? Zijn er al mensen voor mij geweest met een vodafone branded toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

chocodeluxe schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:13:
Beste tweakers,

Ik wil ook mijn desire s rooten! maar ik heb hem ook van vodafone!
Wat is nu de methode omdat te doen?

1. Goldcard maken http://goo.gl/yZAsg
2. S-OFF exploit van Alpharevx http://alpharev.nl/x/beta/
3. http://www.virtuousrom.com/p/unity.html

Is dit de manier?? Moet ik voor die goldcard een extra sdkaartje hebben? Zijn er al mensen voor mij geweest met een vodafone branded toestel?
Ik weet niet welke hboot je hebt? Met mijn vodafone desire s heb ik hboot 0.98.0002, en dan werkt stap 2 nog niet.
IEF schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:25:

Nee, alleen als je eerst je toestel 'unbrand' middels een goldcard.
Wellicht wil ik wel support toevoegen voor de Vodafone versie, maar dan moet ik eerst de RUU hebben ervoor ;)
Ik heb een goldcard gemaakt. Kan ik daarmee mijn toestal al unbranden? Of kan ik daarmee de RUU van mijn telefoon kopiëren voor je, heb geen idee hoe dat werkt eigenlijk. :?

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Inge801 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:23:
[...]

Ik weet niet welke hboot je hebt? Met mijn vodafone desire s heb ik hboot 0.98.0002, en dan werkt stap 2 nog niet.

[...]

Ik heb een goldcard gemaakt. Kan ik daarmee mijn toestal al unbranden? Of kan ik daarmee de RUU van mijn telefoon kopiëren voor je, heb geen idee hoe dat werkt eigenlijk. :?
Ik zou een kleine unbrand tut ook wel fijn vinden. Huisgenoot heeft helaas een Vodafone branded device. Meestal is dat wel een probleem omdat de ROM's gekoppeld zijn aan de IMEI van de telefoons. Kortom... je krijgt dan geen updates als je je telefoon gedebrand hebt. Klopt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door pathfinder2k op 17-07-2011 19:35 . Reden: uitgebreider ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
Inge801 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 19:23:

Bootloader = H-boot? = ook bij mij 0.98.0002

Vodafone_uk

[ Voor 12% gewijzigd door chocodeluxe op 17-07-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPhoenix schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:39:
Ik heb iets vreemds ontdekt wanneer mijn Desire S op standby staat (scherm dus uit). Om de zoveel seconden/minuten flitst het scherm terwijl deze uitstaat. De telefoon zelf staat wel aan. Ik ben hier achter gekomen terwijl deze op mijn nachtkastje lag. Hebben jullie dit ook?
Hier precies hetzelfde aan de hand weet iemand een oplossing? Mijn telefoon is nu bijna een maandje oud en ik had de oude weg gedaan wegens kuren en dan krijg ik nu dit met deze gloednieuwe telefoon. Ik heb voor mijn gevoel alles na gekeken en kan niks vinden totdat ik hier terecht kwam en eindelijk iemand hier trof met hetzelfde probleem.
Graag de oplossing.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bastiaan schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:10:
Zojuist per mail contact opgenomen met HTC rondom het meldingsgeluid-issue, dus wachten we de reactie maar even af. Heb nog enkele dagen rondgezocht, maar het lijkt alleen maar opgelost te kunnen worden met hulp van een 3rd party app, wat voor mij hetzelfde is als geen oplossing...

[...]

Ik laat weten wat er voor reactie terug is gekomen!
Na wat communicatie heen en weer tussen HTC en mij met betrekking tot dit mijn probleem (Bastiaan in "HTC Desire S") kon het nog steeds niet opgelost worden. Harde resets, dubbelchecken, eigen geluiden, standaard HTC-geluiden, het maakte allemaal niet uit. Vorige week spotte ik ook een permanente rode pixel midden in mijn scherm.
Ik heb - ondanks dat het toestel 4 weken oud was - het toestel zonder blikken, blozen of moeilijk doen bij KPN om mogen ruilen. Met het nieuwe toestel was tevens het geluidsprobleem opgelost. Uiteindelijk mag ik mij dus ook rekenen tot de groep 'tevreden gebruikers' :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
jhvanburk schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:29:

Beste ....,

De Opties zijn:
Desire HD
Desire Z
Incredible S

To be continued helaas
Mijn toestel is vanochtend eindelijk omgeruild bij Dynafix en verwacht ik morgen terug, hoe is dat bij jou afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Laatst online: 04-09 20:30
masterBunny schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:35:
[...]
Mijn toestel is vanochtend eindelijk omgeruild bij Dynafix en verwacht ik morgen terug, hoe is dat bij jou afgelopen?
Nog niet afgelopen: ik heb ze laten weten niet akkoord te gaan en asap een nieuw toestel te willen. Hierop zouden ze terug komen (inmiddels alweer 3 dagen verder)......
Hoop dat het voor jou beter uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
vandaag de Desire S ontvangen na reparatie van de proximity sensor (nu gaat het display WEL aan als je het toestel van je wang/oor haalt om bv een nummer te toetsen).
Volgens mij is wel een recentere/andere kernel er op gezet (stond 'software update' uitgevoerd). nu staat kernel 2.6.35.10 er op (datum 8 juni 19:20). (toestel is in mei nieuw gekocht, en nog nooit een OTA update uitgevoerd).
iemand ervaring met deze kernel?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Heb ik 2.6.35.10 staan, ik ken m niet anders :P

Edit: mijne is dus:
2.6.35.10-gdceea98
htc-kernel@and18-2 #1
Wed Mar 16 03:31:25 CST 2011

Misschien gewoon de tijd waarop ie erop gezet is...? nee dat zou te lang terug zijn alweer.

[ Voor 67% gewijzigd door ovigo op 19-07-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:34
mhmmmm ik vond de kernel datum al erg nieuw.... en dat ivm ook de opmerking van software update van dynafix, deed al wat prikkelen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
Vandaag heel mooi dan eindelijk mijn toestel terug. Het toestel heeft een boardswap gekregen, fijn zit ik dus nog steeds met stof achter het display.. Maar goed toch blij, dit werkt toch net wat sneller dan een HTC Hero :P Lees ik het het bericht van NielsTn over zijn proximity sensor, gelijk maar even testen. Doet ie het bij mij niet... Na mijn vakantie maar weer eens opsturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Heeft er iemand ervaring met silent boot op de desire? Op de legend werkt hij perfect, maar op de desire wil het niet.
Iemand misschien een vervanger het is om het opstart geluid uit te krijgen

.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 00:21
Bij mij doet silent boot het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik kreeg net een OTA update naar rom versie 1.47.401.4. Zowel de kernel als de radio rom hebben een update gekregen, ook is er een nieuwe app genaamd 'Dock Mode'. Voor de rest heb ik nog geen schokkende zaken kunnen ontdekken. Wel heb ik gemerkt dat voorheen sommige apps een default icoon hadden na het rebooten die na verloop van tijd pas het juiste icoon toegewezen kreeg, dit lijkt verholpen.

Android version
2.3.3

HTC Sense version
2.1

Baseband version
20.28I.30.085AU_3805.06.02.03_M

Kernel version
2.6.35.10-g2ee27f5
htc-kernel@and18-2 #1
Wed Jun 8 19:20:03 CST 2011

Build number
1.47.401.4 CL78999 release-keys

Browser version
WebKit/533.1

Voor de RUU liefhebbers of mensen die liever niet OTA updaten:

RUU_Saga_HTC_Europe_1.47.401.4_Radio_20.28I.30.085 AU_3805.06.02.03_M_release_199410_signed

(LET OP! ALS JE DE BOVENSTAANDE ROM GAAT FLASHEN VERLIES JE ALLE DATA OP JE TELEFOON!)

[ Voor 118% gewijzigd door Dubbeldrank op 20-07-2011 16:02 ]

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
In ieder geval een andere kernel dan wat ik hier heb staan. Bij mij zegt de OTA-check "geen update beschikbaar". Zal er wel aan liggen dat ik half een T-mobile-gebrande heb. Met dank aan belsimpel.nl. Ach, we zien m in de lopende tijd wel komen, en anders hoop ik m binnenkort te kunnen flashen naar een standaardRom. Weet iemand of dat mogelijk is zonder root/s-off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

ovigo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:00:
In ieder geval een andere kernel dan wat ik hier heb staan. Bij mij zegt de OTA-check "geen update beschikbaar". Zal er wel aan liggen dat ik half een T-mobile-gebrande heb. Met dank aan belsimpel.nl. Ach, we zien m in de lopende tijd wel komen, en anders hoop ik m binnenkort te kunnen flashen naar een standaardRom. Weet iemand of dat mogelijk is zonder root/s-off?
Dan zal je hem eerst moeten 'unbranden' via een goldcard, branded toestellen krijgen deze update niet via HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Dubbeldrank schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:30:
Ik kreeg net een OTA update naar rom versie 1.47.401.4. Zowel de kernel als de radio rom hebben een update gekregen, ook is er een nieuwe app genaamd 'Dock Mode'. Voor de rest heb ik nog geen schokkende zaken kunnen ontdekken. Wel heb ik gemerkt dat voorheen sommige apps een default icoon hadden na het rebooten die na verloop van tijd pas het juiste icoon toegewezen kreeg, dit lijkt verholpen.
Wat moet ik me bij 'Dock Mode' voorstellen?
Ben wel benieuwd naar de overige updates zoals welke problemen er opgelost zijn, welke tweaks doorgevoerd etc.

Wordt de HBoot overigens ook geupdate of is deze nog gewoon te S-OFFen met AlphaRev

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Robinski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:19:
[...]

De klok komt rechtsboven verkleind te staan en verder scrollen allerlei updates qua social media en andere zaken voorbij die je synct. Tevens zag ik wisselende achtergronden waar je denk ik je eigen foto's ook voorbij kan laten komen. Eigenlijk alleen handig als je hem op je bureau in een dock hebt hangen.
Ben wel benieuwd naar de overige updates zoals welke problemen er opgelost zijn, welke tweaks doorgevoerd etc.
Ik ben nog aan het zoeken, ik heb nog geen release notes of een changelog kunnen vinden. Volgens mij geeft HTC deze nooit vrij.
Wordt de HBoot overigens ook geupdate of is deze nog gewoon te S-OFFen met AlphaRev
Niet naar gekeken, ik draai tot nu toe nog mer stock roms en heb niets aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Dubbeldrank schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:33:
De klok komt rechtsboven verkleind te staan en verder scrollen allerlei updates qua social media en andere zaken voorbij die je synct. Tevens zag ik wisselende achtergronden waar je denk ik je eigen foto's ook voorbij kan laten komen. Eigenlijk alleen handig als je hem op je bureau in een dock hebt hangen.
Had al wel een vermoeden dat het zoiets zou zijn, ik moet eens op zoek naar een mooie Dock voor op m'n bureau oid.
Ik ben nog aan het zoeken, ik heb nog geen release notes of een changelog kunnen vinden. Volgens mij geeft HTC deze nooit vrij.
Kon zelf ook zo snel niets vinden, jammer dat HTC dat niet vrijgeeft wellicht daar eens even naar vragen op Facebook.
Niet naar gekeken, ik draai tot nu toe nog mer stock roms en heb niets aangepast. :)
De grote vraag (voor mij als Android newbie) worden met OTA's ook HBoots geupdate?
Zo niet is er geen enkel probleem, anders ben ik erg benieuwd of de HBoot dus geupdate is/wordt.

Kun je overigens zomaar een OTA doen zonder dat je data verloren gaat, of wordt alles gewist bij een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Robinski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:43:

Kun je overigens zomaar een OTA doen zonder dat je data verloren gaat, of wordt alles gewist bij een update?
Data blijven behouden. Is de goldcard methode eigenlijk werkend voor de desire S? If so dan ga ik binnenkort toch maar eens de default ROM van HTC erop gooien. Met een T-mobile-branded rondlopen terwijl ik van Hi naar Vodafone ben overgestapt is toch wel een beetje van den gekke, en als het me dan ook nog eens updates gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ovigo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:07:
[...]

Data blijven behouden. Is de goldcard methode eigenlijk werkend voor de desire S? If so dan ga ik binnenkort toch maar eens de default ROM van HTC erop gooien. Met een T-mobile-branded rondlopen terwijl ik van Hi naar Vodafone ben overgestapt is toch wel een beetje van den gekke, en als het me dan ook nog eens updates gaat kosten...
Als je HBoot versie 0.98.0000 heeft zou je ook de AlphRevX methode kunnen proberen (http://alpharev.nl/x/beta/)
Heb je iig geen goldcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:25
Heb die OTA-update ook binnengekregen, maar kan buiten de Dock Mode niet veel nieuws ontdekken. Overigens reset die Dock Mode telkens mijn instellingen met betrekking tot mijn wallpaper en skin. Lijkt me verder volstrekt nutteloos :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dubbeldrank schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:30:

<snip>

Voor de RUU liefhebbers of mensen die liever niet OTA updaten:

RUU_Saga_HTC_Europe_1.47.401.4_Radio_20.28I.30.085 AU_3805.06.02.03_M_release_199410_signed

(LET OP! ALS JE DE BOVENSTAANDE ROM GAAT FLASHEN VERLIES JE ALLE DATA OP JE TELEFOON!)
Voor de mensen die net als ik niet met FOTA gewerkt hebben - als je dit via OTA doet gaat het zonder deze problemen..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ponzi schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:26:
Heb die OTA-update ook binnengekregen, maar kan buiten de Dock Mode niet veel nieuws ontdekken. Overigens reset die Dock Mode telkens mijn instellingen met betrekking tot mijn wallpaper en skin. Lijkt me verder volstrekt nutteloos :) .
Idem! En ik kan ook al verklappen dat een reboot en reset niets oplossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Komt er dan geen update naar 2.3.4/5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

pjottum schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:03:
[...]

Voor de mensen die net als ik niet met FOTA gewerkt hebben - als je dit via OTA doet gaat het zonder deze problemen..
Uiteraard gaat dat zonder problemen, voordeel is ook dat alles bewaard blijft. Via de RUU is je telefoon weer terug naar fabrieksinstellingen. Als ik me goed herinner is de OTA update ook maar 35MB tegen 256MB van de complete rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Voor mij ook een update inderdaad, heb hem nog niet binnengetrokken omdat ik hier geen Wifi heb.

Maar waar ik vooral op wou reageren. Ik lees veel slechte verhalen op het forum van reparaties van telefoons bij dynafix. Zelf ging mijn telefoon ruim een maand geleden kapot. Steeds kreeg random reboots, dus heb ik contact opgenomen met HTC. Vrijdagavond gebeld en zaterdagochtend werd deze opgehaald. Na iets meer dan 2 weken heb ik de telefoon terug ontvangen (boardswap) en sindsdien werkt het weer als een zonnetje.

Op de meeste fora lees je alleen de slechte verhalen en vandaar ook maar een positieve. Hopelijk is het maar een klein percentage die problemen heeft met de reparatie en daarom meerdere keren door het proces moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Smartphone
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ook hier de update uitgevoerd maar geen "Dock Mode". Wellicht omdat het een UK uitvoering is? Ik las op xda dat er daar ook iemand geen "Dock Mode" heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

AquaSheep schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:36:
Bij mij doet silent boot het gewoon.
heb je hem nog in compatibility mode moeten zetten ? Ander zal ik hem eens opnieuw installeren.
Heb wel een VF-branded telefoon.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 00:21
Nee alleen 'Enable silent boot' en een stock Desire s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:05
Ik probeer mijn Desire S te connecten met een ad-hoc netwerk, alleen ondersteunt android geen ad-hoc netwerken. Ik heb wel gevonden via google hoe je dat kan fixen maar dan moet je de HTC rooten, en ik heb geen idee hoe dat moet en ook geen zin om te doen.

Weet iemand een oplossing om mijn Desire S kan connecten met een ad-hoc netwerk zonder dat er geroot hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danbo055
  • Laatst online: 18-02 20:49
Robinski schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:19:
[...]

HBoot wordt geüpdatet naar 0.98.0002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
japie06 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:52:
Ik probeer mijn Desire S te connecten met een ad-hoc netwerk, alleen ondersteunt android geen ad-hoc netwerken. Ik heb wel gevonden via google hoe je dat kan fixen maar dan moet je de HTC rooten, en ik heb geen idee hoe dat moet en ook geen zin om te doen.

Weet iemand een oplossing om mijn Desire S kan connecten met een ad-hoc netwerk zonder dat er geroot hoeft te worden?
Heb je echt ad-hoc nodig? Als je ad hoc (in de zin van de term) met een computer wil verbinden die windows 7 draait kan connectify een oplossing voor je zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:08
Ben na een maand Desire s gebruik (kom van een Desire) toch maar weer eens naar de custom roms gaan kijken. Ben voor de virtuous unity gegaan. Na 2 dagen gebruik las ik dat htc europe zelf een nieuwe update had uitgebracht, heb die nu geinstalleerd. Ik knap af op de custom roms door het gebruik van Sense 3.0, ons toestel trekt dat niet helemaal lekker, en vindt Sense 2.1 ook fijner werken. Bijna alle custom roms maken ook gebruik van het nieuwe lockscreen, een onding met die ring, maar dat is mijn oordeel.

Mijn complimenten voor de laatste HTC rom, het ding loopt erg smooth!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:05
ovigo schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:09:
[...]

Heb je echt ad-hoc nodig? Als je ad hoc (in de zin van de term) met een computer wil verbinden die windows 7 draait kan connectify een oplossing voor je zijn;)
Ik heb het geprobeerd, alleen mijn oude wifi dongle ondersteunt alleen ad-hoc. Ik heb een nieuwe besteld op dealextreme.com. Dus nog ff afwachten of het daarop wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Dubbeldrank schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:50:
Uiteraard gaat dat zonder problemen, voordeel is ook dat alles bewaard blijft. Via de RUU is je telefoon weer terug naar fabrieksinstellingen. Als ik me goed herinner is de OTA update ook maar 35MB tegen 256MB van de complete rom.
Ik heb vanmiddag ook de update-melding gekregen. Ik wil wel graag updaten, maar NIET mijn gegevens verliezen.
Jij hebt het over OTA, maar via de telefoon kan ik alleen maar voor FOTA kiezen (klopt dat?). Hoe kan ik er voor zorgen dat ik op de OTA-manier kan updaten?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
Mijn Desire S zei ook FOTA, maar dat is fout: het was een gewoen OTA. En mijn gegevens zijn bewaard gebleven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

vanWalsum schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:55:
Ben na een maand Desire s gebruik (kom van een Desire) toch maar weer eens naar de custom roms gaan kijken. Ben voor de virtuous unity gegaan. Na 2 dagen gebruik las ik dat htc europe zelf een nieuwe update had uitgebracht, heb die nu geinstalleerd. Ik knap af op de custom roms door het gebruik van Sense 3.0, ons toestel trekt dat niet helemaal lekker, en vindt Sense 2.1 ook fijner werken. Bijna alle custom roms maken ook gebruik van het nieuwe lockscreen, een onding met die ring, maar dat is mijn oordeel.
Ik heb juist speciaal een 3.0-rom geflashed voor dat nieuwe lockscreen, vind het handig om direct applicaties te kunnen starten (denk aan camera, telefoon) :).

@Matis en Ponzi: OTA = Over The Air. FOTA = Firmware Over The Air. Bij smartphones wordt met een OTA-update een FOTA bedoelt. HTC kiest hier dus voor de wat specifiekere benaming, maar het is precies hetzelfde (is dus niet 'fout' ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

jacobras schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:01:
@Matis en Ponzi: OTA = Over The Air. FOTA = Firmware Over The Air. Bij smartphones wordt met een OTA-update een FOTA bedoelt. HTC kiest hier dus voor de wat specifiekere benaming, maar het is precies hetzelfde (is dus niet 'fout' ;)).
De afkortingen kende ik wel, alleen het verschil niet echt. Bedankt.
Ponzi schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:55:
Mijn Desire S zei ook FOTA, maar dat is fout: het was een gewoen OTA. En mijn gegevens zijn bewaard gebleven !
Thnx, werkt idd prima :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:08
jacobras schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:01:
[...]

Ik heb juist speciaal een 3.0-rom geflashed voor dat nieuwe lockscreen, vind het handig om direct applicaties te kunnen starten (denk aan camera, telefoon) :).

Ieder z'n ding, het werkt inderdaad handig, maar vindt het er niet mooi uit zien. Verder wel heel veel lof over de rom zelf! De virtuous unity is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ook OTA upgrade gekregen naar android 1.47.401.4.
Enige probleem: GPS werkt niet meer.
Niks.. 0 satellieten in GPS test.

Nogal vervelend aangezien ik net in Peru aan het rondtrekken ben... Grr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruntjes76
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-07 19:03
Ik heb gisteren ook de update geïnstalleerd en dat ging zonder problemen. Nu kreeg ik ook de melding dat er twee nieuwe applicaties voor HTC sense beschikbaar waren, te weten Linkedin en Picasa. Ik heb Linkedin kunnen downloaden en installeren, maar Picasa is me niet gelukt. Ik kan echter de applicatie nergens meer terug vinden om te installeren (er staan geen applicaties bij de HTC Hub). Iemand die dit wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
jacobras schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:01:@Matis en Ponzi: OTA = Over The Air. FOTA = Firmware Over The Air. Bij smartphones wordt met een OTA-update een FOTA bedoelt. HTC kiest hier dus voor de wat specifiekere benaming, maar het is precies hetzelfde (is dus niet 'fout' ;)).
I stand corrected, dear sir ! Het werkte alleszins perfect zonder dat er gegevens verloren gingen...

@ Bruntjes: ik heb geen melding gekregen dat er nieuwe apps zijn. Ik vind ook niks terug in de Hub?
Edit: gevonden ! Ze installeren gewoon !

[ Voor 3% gewijzigd door Ponzi op 22-07-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruntjes76
@Ponzi: waar heb je ze nu gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Bruntjes76 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:05:
@Ponzi: waar heb je ze nu gevonden?
Het zijn geen apps maar widgets, zoek ze daar eens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Oke mensen. Het volgende is mijn geval: (zoals ook al eerder in dit topic bleek waarschijnlijk)
Ik heb een Desire S gekocht bij belsimpel.nl met een Vodafone abbo.
Het toestel was lekker goedkoop snel geleverd enzo, netjes een nieuw toestel, niets mee mis.
Ik draai alleen een T-mobile-ROM. Dit vanwege het goedkoop inkopen van overschotten van providers door belsimpel. Nu valt de hoeveelheid crapware wel mee, al is het wel merkbaar in mn startmenu.
Wat voor mij alleen een dealbreaker is is de traagheid van de updates, wat ik nu al merk.
Voor er nu tweakers gaan roepen: "CUSTOM Rom erop gooien, problemen voorbij", ja ik weet dat dat kan, heb het gister nog met mn oude wildfire gedaan, maar vanwege garantie en Sense enzo hou ik op dit toestel liever een officiële HTC rom.
Mijn vraag is nu: hoe ga ik te werk als ik mijn Desire S wil voorzien van de standaard HTC-rom, dus zonder root, maar met OTA updates? Het liefst dus ook zonder Clockworkmod.
Ik neem aan dat ik (evt tijdelijk) S-off nodig heb.
Kan ik gewoon de HTC-rom opzoeken, die op mn SD-kaart dumpen en flashen vanuit de standaard recovery?
Heb ik een goldcard nodig? (het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat die doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruntjes76
@Ponzi: ik zie bij de widgets geen linkedin en/of picasa staan. Volgens mij waren het echt applicaties binnen HTC sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
Dubbeldrank schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:11:
[...]

Het zijn geen apps maar widgets, zoek ze daar eens! ;)
Vreemd ! Nu vind ik ze ook niet meer terug... Het zijn inderdaad apps, maar ik zie geen "apps" linkje in het lijstje staan in de HTC Hub. Bizar :| !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ponzi schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:49:
[...]

Vreemd ! Nu vind ik ze ook niet meer terug... Het zijn inderdaad apps, maar ik zie geen "apps" linkje in het lijstje staan in de HTC Hub. Bizar :| !
Nogmaals, het zijn GEEN apps maar widgets! En ze staan als je ze niet gelijk heb geinstalleerd ook niet in de HTC Hub, zal later wel komen gok ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Dubbeldrank op 22-07-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik ben sinds gisteren ook een (tot nu toe) tevreden gebruiker van een Desire S.
Overigens ook mijn eerste smartphone.
Vanmorgen echter mijn eerste onverwachte system-reset gehad, hopelijk blijft het ook bij die ene keer :)

Ik volg de verschillende Google Android-topics al vrij lang, maar wat is nu de beste manier om een backup te nemen van mijn gsm? Titanium Backup?

[ Voor 24% gewijzigd door Den Deze op 23-07-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Den Deze schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 08:41:
Ik volg de verschillende Google Android-topics al vrij lang, maar wat is nu de beste manier om een backup te nemen van mijn gsm? Titanium Backup?
Ik gebruik zelf Titanium Backup (root nodig) om backup van apps + data te maken en verder maak ik regelmatig 'n complete nand-backup (= backup van volledige OS + apps + data + instellingen) met clockworkmodrecovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liabasch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-02 08:06
Merk dat sinds de update naar 1.47.401.4 de mogelijkheid om 'gsm only' te kiezen bij netwerkmodus verdwenen is. Gebruikte deze optie vaak om de batterij te sparen. Kan nu enkel nog kiezen voor 'WCMDA only' of 'GSM/WCDMA auto'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Weet iemand of het ook mogelijk is het geluid van het toetsenbord zachter te zetten?
Ik zie alleen de mogelijkheid om het geluid aan of uit te zetten, maar niet zachter

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuoRocks
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:42
Hoe zet je die Dock-Mode uit? Bij instellingen staat wel leuk zo'n vinkje van automatisch starten, maar dat heeft geen effect.
Als ik nu even aan het stekkertje van de lader zit zet hij zomaar de dock modus aan. Bijzonder irritant.

Een reboot heeft nog niet geholpen en op google heeft iedereen het nog over de car dock modus (die er al op zat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik merk dat na de update een acculading aanzienlijk korter mee gaat, ik weet dat ik een hoop apps heb draaien die de hele dag door syncen. Het gebruik is niet veranderd, maar in plaats van 1,5 dag doe ik nu net een dag met een acculading. Zijn er meer mensen die dit opgevallen is?

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste