Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
stevens20 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:36:
[...]

Maar dan zou je dus gaan voor een minder mobiel voor een mindere prijs terwijl deze ook volledig in het abonnement zit ;) Dan zou je toch gek zijn om dat te doen of begrijp ik je nu verkeerd?
Wat bedoeld wordt is dat je dan natuurlijk ook een goedkoper (wellicht sim-only) abonnement neemt. Het zou natuurlijk nergens op slaan om een goedkope telefoon te nemen voor hetzelfde geld. Telecomaanbieders willen winst op je maken, dus als je een telefoon neemt die 200 euro goedkoper is zou je ook een abonnement kunnen nemen waarbij je gedurende de verlooptijd zo'n 200 euro minder kwijt bent. Lijkt me vrij logisch toch?

Verder snap ik niet dat je je zo druk maakt over de toekomst-proofheid van de Desire S. Helemaal omdat je al die jaren rond hebt gelopen met een pre-paid telefoon van 25 euro (ik ken serieus alleen maar bejaarden die tegenwoordig nog pre-paid bellen). De Desire S is niet een topmodel als de Iphone 4S of Galaxy II, maar wel een uitstekende telefoon waar je nog lang wat aan gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:29
Heeft er nog iemand hier last van het volgende probleem?

Zodra ik gebeld word schakeld de telefoon direct over op de luidspreker.
Carcit modus is uit, ik had het met de oude firmware en nu ook met de nieuwe.

Best een vervelend probleem, en htc zegt er niet bekend mee te zijn terwijl via google je een aantal mensen met het zelfde probleem ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
ozziestroker1 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:33:

Best een vervelend probleem, en htc zegt er niet bekend mee te zijn terwijl via google je een aantal mensen met het zelfde probleem ziet.
Had het net inderdaad ook. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
gisterenavond na proberen de Facebook app te updaten liep mijn Desire S vast...
moest de accu er uit halen
en nu nag een flink aantal keer proberen te factory resetten en recoveren geen oplossing...

helaas foon waarschijnlijk ongeveer 10 dagen kwijt, morgen komen ze hem ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ozziestroker1 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:33:

Ligt de telefoon toevallig op z'n scherm op tafel als dat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Sindskort heb ik ook een Desire S, uit Duitsland (Amazon.de), maar hier stond Android 2.3.3 met Sense 2.1 op. Ik had gehoopt dat ik toch wel de update naar Android 2.3.5 en Sense 3.0 zou gaan krijgen, maar tot nu toe heb ik nog steeds niks mogen ontvangen.

Nog meer mensen met een Desire S die (nog) niet voorzien is van updates naar Android 2.3.5? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
@Hahn, ja hier ook nog geen 2.3.5, maar wel een T-mobile branded versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
ovigo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:36:
@Hahn, ja hier ook nog geen 2.3.5, maar wel een T-mobile branded versie.
same here T-mobile branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik heb 2.3.5 vorige week gehad met een Vodafone branded toestel. Dus het zal niet al te lang meer duren vermoed ik. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mijne is niet branded voor zover ik weet, ik heb zelf Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact op genomen met HTC, blijkbaar moet je ook nog even wachten op de update als je Telfort hebt.

Geweldige service trouwens, ze reageren erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Ligt de telefoon toevallig op z'n scherm op tafel als dat gebeurt?
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij ligt die met scherm op tafel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
dan kan je ergens bij de instellingen de optie "zet op speakers als ik de telefoon omdraai" uitzetten

[ Voor 3% gewijzigd door masterBunny op 31-10-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Pfff.... vandaag mijn desire gekocht bij een abbo. Dat is me een potje wennen zeg! Ik ben alleen maar van die 25,- prepay dingen gewend en dan ineens dit... mijn god! Moet wel zeggen: Ik ben er nu een klein uurtje mee aan het klooien geweest en samen met de handleiding begin ik er al aardig uit te komen.

Nadeel vind ik wel de contacten. Ik heb de contacten van mijn oude mobiel geïmporteerd maar daar zitten wat oude contacten bij die eigenlijk wel weg kunnen. Dus ik een hoop contacten verwijderd, en zit je weer bij je contacten wat te klooien en verander je de contacten van ''alles'' naar ''whats-app'' dan staan ineens al die verwijderde contacten er weer... Niet handig! Misschien dat ik wat fout doe maar ik zou niet weten wat!

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Zijn hier meer mensen die toevallig last hebben van het spontaan herstarten van de telefoon nadat ze de update hebben gedaan?
Voorheen gebeurde dit nooit.. maar sinds de update is dit nu al 3x gebeurd.. heb dit ook totaal niet in de gate.. haal em uit m'n broekzak en moet vervolgens m'n pin weer intoetsen. Verder krijg ik ook geen aanvullende melding of wat dan ook..

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35
Hoewel ik bij de instellingen ''Mobiele gegevens altijd aan'' heb aangevinkt, valt toch steeds mijn internet weg als de telefoon op standby staat. Soms pas na een uur maar soms al na enkele minuten.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want ik maak veel gebruik van whatsapp en zo mis ik vaak berichten.
Ik gebruik overigens het zelfde simkaartje met bijhorende abo uit mijn vorige toestel (nokia n96) en daar had ik er nooit last van.
Mijn WiFi verbinding valt overigens niet weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Artwido op 01-11-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Sven_Vdb schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij ligt die met scherm op tafel ofzo.
Ik had de telefoon in mijn broekzak toen het gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
Artwido schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:27:
Hoewel ik bij de instellingen ''Mobiele gegevens altijd aan'' heb aangevinkt, valt toch steeds mijn internet weg als de telefoon op standby staat. Soms pas na een uur maar soms al na enkele minuten.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want ik maak veel gebruik van whatsapp en zo mis ik vaak berichten.
Ik gebruik overigens het zelfde simkaartje met bijhorende abo uit mijn vorige toestel (nokia n96) en daar had ik er nooit last van.
Mijn WiFi verbinding valt overigens niet weg.
Daar heb ik ook last van, ik had het echter voor de update ook al eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:29
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:37:
[...]

Ik had de telefoon in mijn broekzak toen het gebeurde.
Het maakt niet uit hoe mn telefoon ligt ,zit of staat.
Zelfs als ik hem gewoon vasthoud rechtop, en ik word gebeld gebeurd het.
Voor de update en dus nu erna heb ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 11:29
enpe schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:43:
[...]

Daar heb ik ook last van, ik had het echter voor de update ook al eens.
Zelfde probleem hier. Voor de update een enkele keer last van. Nu alleen maar... rebooten bied geen soelaas.

Batterij eruit voor een half uur, daarna alles weer inelkaar. Nu heb ik weer internet. Voor hoelang... :?

[ Voor 15% gewijzigd door skaars op 01-11-2011 16:27 ]

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
skaars schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:07:
[...]

Zelfde probleem hier. Voor de update een enkele keer last van. Nu alleen maar... rebooten bied geen soelaas.

Batterij eruit voor een half uur, daarna alles weer inelkaar. Nu heb ik weer internet. Voor hoelang... :?
Ik heb zowaar de hele dag Internet gehad zonder uitval. Dus waar het nu aan ligt? Geen idee maar Hopelijk blijft het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
skaars schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:07:
[...]

Bij mij werkt internet weer als ik bij de instellingen even switch tussen de netwerkmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
stevens20 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:53:

Nadeel vind ik wel de contacten. Ik heb de contacten van mijn oude mobiel geïmporteerd maar daar zitten wat oude contacten bij die eigenlijk wel weg kunnen. Dus ik een hoop contacten verwijderd, en zit je weer bij je contacten wat te klooien en verander je de contacten van ''alles'' naar ''whats-app'' dan staan ineens al die verwijderde contacten er weer... Niet handig! Misschien dat ik wat fout doe maar ik zou niet weten wat!
Moet je whatsapp gegevens wissen of opnieuw verwijderen/installeren..dat probleem had ik ook en dit was de enige manier om de contacten ook uit whatsapp lijst te krijgen (alhoewel ze in whatsapp zelf natuurlijk wel weg waren)

Maak wel een backup in je whatsapp voor berichten (reserve kopie heet dat bij instellingen, of bij de 'meer' optie) als je dat wilt trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 02-11-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 09:44
Ik heb ook problemen met mijn internet dat aan en uit gaat maar alleen als de GPS aanstaat. Is dat bij jullie ook zo? Zodra ik de GPS aanzet stop internet ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
The One Pizza schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:27:
Ik heb ook problemen met mijn internet dat aan en uit gaat maar alleen als de GPS aanstaat. Is dat bij jullie ook zo? Zodra ik de GPS aanzet stop internet ermee.
ik zal er eens op letten.

Andere vraag:
Ik wilde een app downloaden en installeren vanaf een site alleen kreeg direct een foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden. Alleen nu blijft hier linksboven in het scherm een melding van die ik niet weg krijg.
normaal kun je bij Meldingen dit wissen maar er staat nu geen ''Wissen''
Hoe krijg ik die melding weg?

Heb de oplossing al gevonden.... app cache cleaner. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Artwido op 02-11-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Er schijnt al een update te zijn van de update :S
op een website gevonden:
link:http://mysoftmedia.com/ga...d-android-2-3-5-in-russia
Back in early October came update 2.10.401.4, which brought the European HTC Desire S Android 2.3 .5 and proprietary shell HTC Sense 3.0. Unfortunately, the devices are sold officially in Russia, have not received any updates, it is clearly delayed. HTC is correct this oversight and updates, both European and Russian HTC Desire S.

new update for HTC Desire S was the number 2.10.401.5. Owners of smart phones that do not have installed an update 2.10.401.4, will Android 2.3.5, HTC Sense 3.0, performance improvements and bug fixes. Owners of European Desire S with 2.10.401.4 can also update their smartphone to the new version. They will receive a “patch” on HTCLoggers, which has caused so many problems, fix time zones, small changes in widgets, and other minor adjustments.

update for owners of Russian equipment is about 220-280 MB, depending on the current version. Owners of “Europeans” with pre-installed 2.10.401.4 say 28 MB upgrade. The new version is distributed via FOTA, that is “on air”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen 6 maanden GSM in bezit... geweldig toestel is dit, maar ik heb her en der wel een paar "probleempjes"

Na een tijdje op de stock rom gewerkt te hebben, vond ik dat het tijd was om eens gaan te kijken hoe het ROOTEN" in mekaar zit. Dus via google en ander eomwzegen GSM geroot (superoneclick en revolutionary S-OFF).

Ge-root (welk is eigelijk het voltooid deelwoord van ROOTEN?) van de Cyanogen mod, toestel werkte sneller, maar was niet mijn ding. dus via xda developers een andere ROM gezocht en maar naar sense 3.0 gegaan. hoewle ik nu merk da er (wanneer ik een SMSje typ) de telefoon wat trager begint te werken (letters komen niet op het scherm, woordenboek springt automatisch op.

ook werkt de telefoon regelmatig merkbaar een stuk trager, is dit door SENSE 3.0?

waar kan ik ergens een "barebone" ROM vinden? dus enkel de android interface (stock ROM?) telefoon, camera, bluethooth etc...) maar er moet dan echt niets anders opstaan (aandelen gebruik ik niet, en zo zijn der nog wel zaken...)

iemand die me hierbij kan helpen?

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via youtube filmpje mijn desire s s-off en geroot. Daarna runnymede custom rom met sense 3.5 en gingerbread 2.3.5. Echt geweldig mooi _/-\o_ _/-\o_ !!

Domme vraag misschien; mijn 8 gb kaartje loopt vol. Kan je makkelijk wisselen voor een grotere? Of moet alles opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:33:
Via youtube filmpje mijn desire s s-off en geroot. Daarna runnymede custom rom met sense 3.5 en gingerbread 2.3.5. Echt geweldig mooi _/-\o_ _/-\o_ !!

Domme vraag misschien; mijn 8 gb kaartje loopt vol. Kan je makkelijk wisselen voor een grotere? Of moet alles opnieuw geïnstalleerd?
geen probleem. koop een grotere kaart, en kopieer alle bestanden van oude sd naar nieuwe sd.

meer hoef je niet te doen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
Mikemkm schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:49:
Er schijnt al een update te zijn van de update :S
op een website gevonden:
link:http://mysoftmedia.com/ga...d-android-2-3-5-in-russia
Back in early October came update 2.10.401.4, which brought the European HTC Desire S Android 2.3 .5 and proprietary shell HTC Sense 3.0. Unfortunately, the devices are sold officially in Russia, have not received any updates, it is clearly delayed. HTC is correct this oversight and updates, both European and Russian HTC Desire S.

new update for HTC Desire S was the number 2.10.401.5. Owners of smart phones that do not have installed an update 2.10.401.4, will Android 2.3.5, HTC Sense 3.0, performance improvements and bug fixes. Owners of European Desire S with 2.10.401.4 can also update their smartphone to the new version. They will receive a “patch” on HTCLoggers, which has caused so many problems, fix time zones, small changes in widgets, and other minor adjustments.

update for owners of Russian equipment is about 220-280 MB, depending on the current version. Owners of “Europeans” with pre-installed 2.10.401.4 say 28 MB upgrade. The new version is distributed via FOTA, that is “on air”.
Laten we hopen dat er een bug fix aan komt voor de nieuwste update, het zou namelijk fijn zijn als ik mijn telefoon, zonder rare fratsen uit te halen, weer normaal kan uitzetten/opnieuw opstarten.

En sinds de update heb ik ook, dat de telefoon uitvalt uit het niets.. dus geen overmatig gebruik op dat moment en ook niet te warm. Misschien dat een kleine update dit kan fixen.

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Zie
http://www.talkandroid.co...lling-out-with-sense-3-0/
voor een workaround van het power button probleem. Moet toch inderdaad snel worden gefixt, een telefoon die je niet meer uit kan zetten of herstarten is vrij ernstig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Nog een vraag:
Mocht een factory reset nodig zijn, is er een programma die alle beginschermen en hun indeling (apps en widgets) kan backuppen/restoren? Je apps downloaden gaat wel ok automatisch, maar het is een hels werk om alles weer te ordenen op de manier zoals het was omdat je het 1 voor 1 allemaal moet toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pete10 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:50:
Je apps downloaden gaat wel ok automatisch,
Was het maar zo... Ook dit werkt in mijn ervaring voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gisteren werd ik aangenaam verrast door het feit dat je standaard screenshots kunt maken door de aan- en uitschakelaar in te drukken, en binnen een seconde op de home-button drukt. Ik kwam er per ongeluk achter door het toestel wat ongelukkig vast te houden, te willen locken en alleen maar klikjes te horen in plaats van dat het scherm zwart werd. Later vond ik in mijn galerij de volgende afbeelding (met allesverklarende melding) terug:

Afbeeldingslocatie: http://got.theclick.nl/htc_screenshot_surprise.jpg

Zijn er niet meer van dat soort handige 'hidden' features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goeie feature als die melding ook wordt meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Laatst online: 14-07 08:35
MikeyMan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:31:
Goeie feature als die melding ook wordt meegenomen ;)
Leuke feature inderdaad. Even geprobeerd maar bij mij komt die melding er niet bij. Zal wel zijn als je gelijk nog een screenshot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

-aad- schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:35:
[...]

Leuke feature inderdaad. Even geprobeerd maar bij mij komt die melding er niet bij. Zal wel zijn als je gelijk nog een screenshot maakt.
Dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Ik begin inmiddels benieuwd te worden wat er eerder komt: de update voor T-mobile telefoons of de eerste nightlies van CM9

Als die laatste eerder is ga ik deze update maar skippen denk ik. Dat is dan jammer van de extra 3 GB dropbox die ik misloop, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 7 juni dit jaar de HTC Desire S in mijn bezit.
Tot 1,5 maand geleden toe heb ik totaal nergens last van gehad. Tot dan dus.
Hij bleef opeens (nadat ik een nieuw spelletje had geinstalleerd en begon te spelen) hangen, de touchtoetsen noch de aan/uit knop noch de volumeknopjes deden het meer. Heb toen de batterij eruit gehaald, opnieuw opgestart, mara toen bleef hij opnieuw hangen, dit keer al in het beginscherm waarbij je alleen een wit scherm zag met het HTC logo. Heb toen meerdere malen recovery en factory reset gedaan, maar niks hielp. De broer van mijn vriend werkt bij de phonehouse (heb hem via gigavolt.nl gekocht) en heeft hem toen kunnen opsturen, aangezien ik geen doos ter beschikking had.
Kreeg hem (wonderbaarlijk) al na 1,5 week terug, zelfs met een nieuwe displayfolie omdat ze die eraf hadden gehaald blijkbaar. Dingetje deed het weer helemaal perfect en ze vertelden dat ze de hele binnenkant vernieuwd hadden omdat het een bordswap was geweest (fatal error).
Helemaal blij was ik, aangezien ik die 1,5 week lang met een telefoontje moest vertoeven dat van mijn vader was, dat zogezegd nog maar net kleurenscherm had, verschrikkelijk irritant als je smartphones gewend bent dus!

Nu vandaag bleef hij opeens wéér hangen en ik zat me al kwaad te maken.. Net terwijl ik m'n apps aan het updaten was. Batterij eruit gehaald want de toetsen deden het weer totaal niet, dit keer startte hij wel opnieuw op. Mooi mijn pincode in kunnen toetsen en alles opgestart gekregen. Maargoed, te mooi om waar te zijn natuurlijk.. Nog geen 5 seconden later deed ie het weer, bleef compleet vasthangen, dit keer al gewoon in het scherm zelf (niks opgestart of open staan). Weer batterij eruit gehaald, pincode kunnen intoetsen en weer bleef hij na 5 seconden hangen. Hierna heb ik weer de batterij eruit gehaald en een recovery proberen te doen door middel van de volumeknop naar beneden en de powerknop. Kreeg zwart scherm met een telefoontje met een sync-logo'tje in het groen, dat gevolgd werd door een zwart scherm met een afbeelding van een telefoon met een rood driehoekje en een rood uitroepteken. Nogmaals batterij eruit gehaald, weer recovery geprobeerd. Eerste schermpje kreeg ik weer, 2e schermpje ook, tot 3 keer toe. De 4e keer leek hij het wel te doen, waarna hij 7 keer trilde en uit ging. Maar opstarten deed ie weer niet, dit keer preccies hetzelfde probleem als 1,5 maand geleden.. Bleef hangen in het opstartscherm. SD-kaart en simkaart eruit gehaald (ofja, dat had ik al gedaan voor de recovery) en factory reset gedaan. Hierna bleef hij toch weer hangen in het opstartscherm. Weer batterij eruit gehaald, en nu start ie het opstartscherm niet eens meer op.
Heb het meerdere malen geprobeerd in combinatie met de oplader erin steken (ondanks dat ik gewoon nog ongeveer 25% batterij had), maar dit alles mocht niet baten...

Zal ik nu een mailtje sturen naar gigavolt.nl of meteen weer laten opsturen? Ben bang dat het weer gaat gebeuren aangezien de vorige keer al zo genaamd de hele binnenkant vernieuwd was en ik 'm dan weer 1,5 week kwijt ben.. :(

Alvast bedankt, sorry voor het lange bericht!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:39:
...Net terwijl ik m'n apps aan het updaten was...
Toen ik dit las moest ik als eerst denken aan diezelfde app die geïnstalleerd werd. Heb je je apps handmatig geüpdate (heb/had je er controle over) of werden deze automatisch geupdate bij het aanmelden met je account?

Sowieso denk ik dat het toestel weer terug moet als je nu dezelfde symptomen ervaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastiaan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:55:
[...]

Toen ik dit las moest ik als eerst denken aan diezelfde app die geïnstalleerd werd. Heb je je apps handmatig geüpdate (heb/had je er controle over) of werden deze automatisch geupdate bij het aanmelden met je account?

Sowieso denk ik dat het toestel weer terug moet als je nu dezelfde symptomen ervaart...
Het was niet dezelfde app. De app die ik toen installeerde heb ik echter wel op mijn telefoon staan. Ik heb ze handmatig bijgewerkt, ik merk namelijk dat wanneer ik op de knop 'alles bijwerken' druk dit 10 keer langer duurt dan wanneer ik het handmatig doe. En sowieso maakt hij dan niet eens altijd alle updates af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Laatst online: 10-08 08:18
Hi, I found a workaround for fixing this without a complete factory reset.

Setting -> Security -> Enable the Use Safe Information (hop it is translated correctly from Danish menu language). Afterwards you can disable it again, and it still works.

For some reason someone on Google found out that this fixed the issue, even though there seems no relation to the powermenu.
Yeah dit heeft voor mij geholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

ovigo schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:44:
[..] Dat is dan jammer van de extra 3 GB dropbox die ik misloop, maar ach.
Wat? Ik dacht dat de 3GB extra opslagruimte in Dropbox enkel was bij nieuwe toestellen als de Sensation XL?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 14-09 18:06
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:39:
Ik heb sinds 7 juni dit jaar de HTC Desire S in mijn bezit.
Tot 1,5 maand geleden toe heb ik totaal nergens last van gehad. Tot dan dus.
Hij bleef opeens (nadat ik een nieuw spelletje had geinstalleerd en begon te spelen) hangen, de touchtoetsen noch de aan/uit knop noch de volumeknopjes deden het meer. Heb toen de batterij eruit gehaald, opnieuw opgestart, mara toen bleef hij opnieuw hangen, dit keer al in het beginscherm waarbij je alleen een wit scherm zag met het HTC logo. Heb toen meerdere malen recovery en factory reset gedaan, maar niks hielp. De broer van mijn vriend werkt bij de phonehouse (heb hem via gigavolt.nl gekocht) en heeft hem toen kunnen opsturen, aangezien ik geen doos ter beschikking had.
Kreeg hem (wonderbaarlijk) al na 1,5 week terug, zelfs met een nieuwe displayfolie omdat ze die eraf hadden gehaald blijkbaar. Dingetje deed het weer helemaal perfect en ze vertelden dat ze de hele binnenkant vernieuwd hadden omdat het een bordswap was geweest (fatal error).
Helemaal blij was ik, aangezien ik die 1,5 week lang met een telefoontje moest vertoeven dat van mijn vader was, dat zogezegd nog maar net kleurenscherm had, verschrikkelijk irritant als je smartphones gewend bent dus!

Nu vandaag bleef hij opeens wéér hangen en ik zat me al kwaad te maken.. Net terwijl ik m'n apps aan het updaten was. Batterij eruit gehaald want de toetsen deden het weer totaal niet, dit keer startte hij wel opnieuw op. Mooi mijn pincode in kunnen toetsen en alles opgestart gekregen. Maargoed, te mooi om waar te zijn natuurlijk.. Nog geen 5 seconden later deed ie het weer, bleef compleet vasthangen, dit keer al gewoon in het scherm zelf (niks opgestart of open staan). Weer batterij eruit gehaald, pincode kunnen intoetsen en weer bleef hij na 5 seconden hangen. Hierna heb ik weer de batterij eruit gehaald en een recovery proberen te doen door middel van de volumeknop naar beneden en de powerknop. Kreeg zwart scherm met een telefoontje met een sync-logo'tje in het groen, dat gevolgd werd door een zwart scherm met een afbeelding van een telefoon met een rood driehoekje en een rood uitroepteken. Nogmaals batterij eruit gehaald, weer recovery geprobeerd. Eerste schermpje kreeg ik weer, 2e schermpje ook, tot 3 keer toe. De 4e keer leek hij het wel te doen, waarna hij 7 keer trilde en uit ging. Maar opstarten deed ie weer niet, dit keer preccies hetzelfde probleem als 1,5 maand geleden.. Bleef hangen in het opstartscherm. SD-kaart en simkaart eruit gehaald (ofja, dat had ik al gedaan voor de recovery) en factory reset gedaan. Hierna bleef hij toch weer hangen in het opstartscherm. Weer batterij eruit gehaald, en nu start ie het opstartscherm niet eens meer op.
Heb het meerdere malen geprobeerd in combinatie met de oplader erin steken (ondanks dat ik gewoon nog ongeveer 25% batterij had), maar dit alles mocht niet baten...

Zal ik nu een mailtje sturen naar gigavolt.nl of meteen weer laten opsturen? Ben bang dat het weer gaat gebeuren aangezien de vorige keer al zo genaamd de hele binnenkant vernieuwd was en ik 'm dan weer 1,5 week kwijt ben.. :(

Alvast bedankt, sorry voor het lange bericht!

Groetjes
Klinkt als dode eMMC. Ik ben bang dat je hem moet gaan opsturen.

edit: In ieder geval geen batterij uit de Desire halen. De kans is groot dat de chip daar kapot aan gegaan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 00:21
jacobras schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:51:
[...]

Wat? Ik dacht dat de 3GB extra opslagruimte in Dropbox enkel was bij nieuwe toestellen als de Sensation XL?
Ik draai sinds afgelopen week een custom rom met sense 3.5 en ik krijg ook gewoon 3GB extra bij dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Sense 3.5, is dat al uit? Of bedoel je Android 2.3.5 met Sense 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:16:
Sense 3.5, is dat al uit? Of bedoel je Android 2.3.5 met Sense 3.0?
bij custom roms wel mogelijk. op desire s draait standaard (met update) 3.0

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Laatst online: 14:04
X_lawl_X schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:56:
[...]

Klinkt als dode eMMC. Ik ben bang dat je hem moet gaan opsturen.
Idem hier, gekocht eind juli en onlangs ineens uitgevallen en niet meer aan te krijgen. Ligt nu al 2 weken bij Dynafix waarvan 1 week op "Internal repair - wait for swap". Ben benieuwd of een nieuw binnenwerk dan wel de oplossing gaat zijn op lange termijn, vooral hopen dat hij nu snel gefixt wordt en terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maandag heb ik de Desire S. Ben er erg tevreden over! Heb alleen de volgende vraag: Een familielid heeft ook de Desire S (Vodafone branded) en heeft een update naar Sense 3.0 ontvangen.

Mijn toestel is unbranded en ik heb geen update ontvangen. Als ik via instellingen--> Over de Telefoon en dan handmatig op update zoek krijg ik de melding dat het toestel up to date is.

Wel jammer want Sense 3.0 ziet er wel gelikt uit. Iemand een idee hoe het kan dat de update niet binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

AquaSheep schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:09:
[...]

Ik draai sinds afgelopen week een custom rom met sense 3.5 en ik krijg ook gewoon 3GB extra bij dropbox.
Welke rom draai je? Ik draai Virtuous Unity met Sense 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:56:
Sinds maandag heb ik de Desire S. Ben er erg tevreden over! Heb alleen de volgende vraag: Een familielid heeft ook de Desire S (Vodafone branded) en heeft een update naar Sense 3.0 ontvangen.

Mijn toestel is unbranded en ik heb geen update ontvangen. Als ik via instellingen--> Over de Telefoon en dan handmatig op update zoek krijg ik de melding dat het toestel up to date is.

Wel jammer want Sense 3.0 ziet er wel gelikt uit. Iemand een idee hoe het kan dat de update niet binnen komt?
afwachten of handmatig de nieuwste RUU deroverheen gooien...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1002506 onderaan...

edit: Ik ben niet verantwoordelijk voor het bricken van je toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door pathfinder2k op 04-11-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 00:21
jacobras schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:21:
[...]

Welke rom draai je? Ik draai Virtuous Unity met Sense 3.0.
Endymion V2.1 ROM
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310845

Die rom is gebaseerd op de Sensation XL rom. Misschien dat ik daardoor die 3GB extra krijg bij dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hoe kan ik zien welke versie ik draai.zowel firmware en sence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:08
Settings > about phone > software information !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ponzi schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:42:
Settings > about phone > software information !
tnx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danbo055
  • Laatst online: 18-02 20:49
jacobras schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:51:
[...]

Ook voor Desire S, bij openen Dropbox App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
danbo055 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:29:
[...]

Ook voor Desire S, bij openen Dropbox App.
De Desire S heeft die extra ruimte niet, dacht ik. Ik heb alleszins nog gewoon mijn 2GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
Ponzi schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:43:
[...]

De Desire S heeft die extra ruimte niet, dacht ik. Ik heb alleszins nog gewoon mijn 2GB!
Na de update naar sense 3.0 heb ik er 3GB bijgekregen van dropbox. Moet je maar eens proberen overnieuw in te loggen op dropbox op je mobiel (als je tenminste de laatste update hebt geïnstalleerd).

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Ik heb last van een bug, wellicht dat iemand hetzelfde heeft.

Ik gebruik de app volume toggle free om verschillende geluidsprofielen te beheren, waarbij "systemvolume" op zacht staat. (zie plaatje)
http://imageshack.us/photo/my-images/213/20111105131754.jpg

Na het het voeren van een telefoongesprek, staat "systemvolume" op maximaal, waardoor het toetsenvolume zeer hard klinkt. (zie plaatje)
http://imageshack.us/photo/my-images/833/20111105131748.jpg

Dit kan ik alleen corrigeren door weer een geluidsprofiel te selecteren waardoor het "systemvolume" weer teruggezet wordt. Iemand anders soortgelijke ervaringen en evt. een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzi
staringgg schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:20:
[...]

Na de update naar sense 3.0 heb ik er 3GB bijgekregen van dropbox. Moet je maar eens proberen overnieuw in te loggen op dropbox op je mobiel (als je tenminste de laatste update hebt geïnstalleerd).
Bizar... Heb het net geprobeerd, maar ik blijf op 2GB zitten. Maakt niet veel uit, heb toch nog plaats genoeg en de 3GB is slechts voor één jaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Ik heb een klein probleempje met synchroniseren. Ik merk het met name bij de Gmail-app. In het verleden werd alles "instant" gesynchroniseerd en kreeg ik een melding van e-mail zodra die binnen was (hooguit na een minuut). Nu merk ik dat het veel langer duurt, vandaag bijvoorbeeld 4 uur na ontvangst...

Het lijkt wel alsof ik nu elke keer zelf moet syncen. Ik heb zowel bij de algemene instellingen als bij de instellingen van Gmail-app gekeken, maar kan hier niks over de regelmaat van syncen vinden. Weet iemand waar dit door zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik geen geluid meer bij de HTC Weer Widget.
De afbeelding zelf zie ik nog wel, en updaten werkt ook prima, maar normaal hoor je geluid bijvoorbeeld als het onweert of regent, maar nu blijft het stil.
Ik heb niets aan de instellingen veranderd, dus dit is best vreemd.
HTC Desire S met Android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Een collega van mij heeft ook een Desire S, heeft verder niks gedaan qua instellingen, gebruikt het gewoon voor mail/bellen en dergelijke. Dit weekend heeft ze de update naar 2.3.5 gekregen en sindsdien werkt het activesync exchange account niet meer, die hebben we verwijderd en weer toegevoegd, maar het blijft maar niet werken... Iemand vergelijkbare klachten? Op mijn Desire S werkt de betreffende exchange server prima.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
vandermark schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:17:
Een collega van mij heeft ook een Desire S, heeft verder niks gedaan qua instellingen, gebruikt het gewoon voor mail/bellen en dergelijke. Dit weekend heeft ze de update naar 2.3.5 gekregen en sindsdien werkt het activesync exchange account niet meer, die hebben we verwijderd en weer toegevoegd, maar het blijft maar niet werken... Iemand vergelijkbare klachten? Op mijn Desire S werkt de betreffende exchange server prima.
Hier ook problemen. Via wifi van het werk lukt dit (geen/minder security denk ik?).
Via 3G kan ik niet synchroniseren (certificaat problemen). Kan ook gewoon zijn dat het certificaat niet ok is hoor hier lokaal, zou ff moeten checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 14-08 21:46
En ja hoor, mijn Desire S heeft een doorgebrande eMMC chip. Dat terwijl ik niks extreems heb gedaan, het is gebeurd toen ik van een custon rom terug ben gegaan naar mijn nandroid backup. Heb spijt van dat ik dit toestel heb gekocht, vind het niet kunnen zo'n slechte chip in een redelijk duur toestel.

Een waarschuwing voor toekomstige kopers: heb je 75 meer te besteden ga dan voor een ander HTC toestel zonder brakke emmc chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

n0elite schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 01:50:
En ja hoor, mijn Desire S heeft een doorgebrande eMMC chip. Dat terwijl ik niks extreems heb gedaan, het is gebeurd toen ik van een custon rom terug ben gegaan naar mijn nandroid backup. Heb spijt van dat ik dit toestel heb gekocht, vind het niet kunnen zo'n slechte chip in een redelijk duur toestel.

Een waarschuwing voor toekomstige kopers: heb je 75 meer te besteden ga dan voor een ander HTC toestel zonder brakke emmc chip.
Ik denk dat 99% van de kopers niet eens weet wat een EMMC chip is, en waaraan je een goede van een slechte kunt onderscheiden...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 31-08 18:45
n0elite schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 01:50:

Dus op basis van een negatieve ervaring van jou moet niemand meer deze telefoon kopen? Beetje kort door de bocht. Veel mensen (zoals ik) hebben niets te klagen en posten daarom eigenlijk niet dat het heel goed gaat met hun telefoon. Mensen zijn veel eerder geneigd te posten bij een negatieve ervaring.

leuke crosspost doe je trouwens

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb mn telefoon terug van reparatie (rma).
instellingen gereset ,(2.3.5+sense3) staat er een berichtje van t-mobile dat de mms instellingen kloppen.
dat faalt. hij was simlock vrij, en heeft vandaag bij ontvangst ook geen simkaart of sd kaart gezien.
(en heeft nooit iets van tmobile gedraaid.)

maargoed. had er rekening mee gehouden.
nu eerst custom rom erop knallen
edit: s-on +hboot 2.00.002? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 08-11-2011 16:50 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

edit: dubbel, moet in andere topic

[ Voor 89% gewijzigd door mrc4nl op 08-11-2011 20:55 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Ik heb gisteren een tweedehands Desire S gekocht, nadat mijn Legend bij een inbraak gestolen is. De telefoon is door de vorige eigenaar teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Schitterende telefoon overigens.
Wat me nu opvalt, is dat de Android versie 2.3.3 en de HTC Sense-versie 2.1 is terwijl ik hier op het forum lees dat er OTA een update naar 2.3.5 en 3.0 mogelijk is. Nou heb ik al een paar keer een software update gezocht, maar niet gevonden. De telefoon is, voor zover ik weet, niet gebrand. Ik zie geen logo's van providers of iets dergelijks. Ook gebruik ik als internet verbinding voorlopig alleen Wi-Fi en geen 3G.
Weet een van jullie een methode om alsnog te updaten?

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

-TNT- schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:27:
Ik heb gisteren een tweedehands Desire S gekocht, nadat mijn Legend bij een inbraak gestolen is. De telefoon is door de vorige eigenaar teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Schitterende telefoon overigens.
Wat me nu opvalt, is dat de Android versie 2.3.3 en de HTC Sense-versie 2.1 is terwijl ik hier op het forum lees dat er OTA een update naar 2.3.5 en 3.0 mogelijk is. Nou heb ik al een paar keer een software update gezocht, maar niet gevonden. De telefoon is, voor zover ik weet, niet gebrand. Ik zie geen logo's van providers of iets dergelijks. Ook gebruik ik als internet verbinding voorlopig alleen Wi-Fi en geen 3G.
Weet een van jullie een methode om alsnog te updaten?
jep een standaard rom flashen
link1 pre shipped roms, geen idee welke.
of deze saga3d gebaseerd op de ota update

ora et labora

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Maar ... wat als je niet wilt klooien met custom roms maar gewoon de OTA update wilt gebruiken.. maar die update komt maar niet? Is er niet een of andere tweak om de die OTA update alsnog te krijgen?!

Ik vindt het zo raar dat sommige (veel?) gebruikers al wel de update hebben, en andere gebruikers de update stomweg niet aangeboden krijgen.

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Poll: Heb jij de update naar Sense 3.0 al gehad?
Ja
Nee
Is wel beschikbaar, maar ik heb 'em niet geïnstalleerd
Ik heb geen Desire S
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=376311&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• -TNT-
En wat is de reden dat sommige de update niet aangeboden krijgen en andere wel? Heeft dat te maken met aanschaf datum? Gebruik?
Als je een branded toestel hebt, kan ik me voorstellen dat je een update van je provider krijgt. Maar voor unbranded telefoons zou het geen verschil moeten maken. Of zie ik nu iets over het hoofd?

--

• -aad-
-aad- schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:58:
Ik heb een klein probleempje met synchroniseren. Ik merk het met name bij de Gmail-app. In het verleden werd alles "instant" gesynchroniseerd en kreeg ik een melding van e-mail zodra die binnen was (hooguit na een minuut). Nu merk ik dat het veel langer duurt, vandaag bijvoorbeeld 4 uur na ontvangst...

Het lijkt wel alsof ik nu elke keer zelf moet syncen. Ik heb zowel bij de algemene instellingen als bij de instellingen van Gmail-app gekeken, maar kan hier niks over de regelmaat van syncen vinden. Weet iemand waar dit door zou kunnen komen?
Iemand een idee? Hij doet het nog steeds niet goed. Als ik "alles synchroniseren" doe komt de mail wel gewoon binnen.

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Hallo,

Ik ben vandaag in het bezig van een Desire S. Ik heb hiervoor een Hero gehad en de HTC telefoons bevallen me goed. Het enige probleem is dat ik niet op mijn thuis wifi netwerk kan. Met mijn HTC Hero werkt het wel gewoon maar met mijn Desire S niet. Hij vindt het netwerk wel en ik voer het wachtwoord goed in, toch maakt hij geen verbinding. Weet iemand een oplossing?

Gr,

Niels

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
TictaCNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:32:
Hallo,

Ik ben vandaag in het bezig van een Desire S. Ik heb hiervoor een Hero gehad en de HTC telefoons bevallen me goed. Het enige probleem is dat ik niet op mijn thuis wifi netwerk kan. Met mijn HTC Hero werkt het wel gewoon maar met mijn Desire S niet. Hij vindt het netwerk wel en ik voer het wachtwoord goed in, toch maakt hij geen verbinding. Weet iemand een oplossing?

Gr,

Niels
Heb je de router of modem al een keer ge-reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Smartphone
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
TictaCNL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:32:
Hallo,
Gr,
Niels
Mac filtering staan nog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TNT- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:50:
En wat is de reden dat sommige de update niet aangeboden krijgen en andere wel? Heeft dat te maken met aanschaf datum? Gebruik?
Als je een branded toestel hebt, kan ik me voorstellen dat je een update van je provider krijgt. Maar voor unbranded telefoons zou het geen verschil moeten maken. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik heb zelf vrijdag 4 november een nieuwe (unbranded) Desire s gekocht heb draai ook nog 2.3.3 en 2.1. Heb al naar vodafone gemaild en zij zeggen dat het gewoon ff tijd kost. Hoop hem snel OTA te ontvangen maar als er iemand een andere manier weet hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Sorry hoor maar vind het echt sneu als je net een nieuw toestel hebt en dan gelijk al ongeduldig gaat lopen zeuren bij je provider dat je de nieuwe update nog niet hebt gehad.
Als je toestel nu kuren vertoond dan heb je gelijk maar om dat je niet snel genoeg een update krijgt dat vind ik echt tijdverspilling. Je zorgt er dan ook voor dat mensen die de helpdesk bellen met echte vragen nog langer in de wacht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:51
Ik snap ook niet waarom je een mobiele provider gaat bellen terwijl de producent van je unbranded telefoon de update niet uitrolt.
Dat is zoiets als je internetprovider bellen als je pc niet werkt. Gebeurt ook regelmatig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jimster schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:29:
Ik snap ook niet waarom je een mobiele provider gaat bellen terwijl de producent van je unbranded telefoon de update niet uitrolt.
Dat is zoiets als je internetprovider bellen als je pc niet werkt. Gebeurt ook regelmatig denk ik.
Moet de provider hem niet beschikbaar stellen via het netwerk? Ik kan me voorstellen dat ze daar nog enige instellingen in kunnen doen om te voorkomen dat iedereen tegelijk 200mb gaat zitten downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
MikeyMan schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:31:
[...]

Moet de provider hem niet beschikbaar stellen via het netwerk? Ik kan me voorstellen dat ze daar nog enige instellingen in kunnen doen om te voorkomen dat iedereen tegelijk 200mb gaat zitten downloaden...
Lijkt me sowieso verstandig om het thuis via je thuisnetwerk te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Ik zit bij Vodafone en heb een unbranded en heb die update al paar weken draaien nu.

Ik moet even kwijt dat ik het hoogst irritant vind dat al die mensen die blijkbaar er niet tegen kunnen dat ze nog geen update hebben hier gaan melden dat ze nog geen update hebben. Wij kunnen daar toch ook helemaal niets aan doen. Zoals al eerder gemeld is geduld het enige wat dit "probleem" oplost. Natuurlijk is het niet leuk dat sommige hem blijkbaar wel hebben en anderen niet maar daar is eenmaal weinig aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
Dutch Lion schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:48:
Ik moet even kwijt dat ik het hoogst irritant vind dat al die mensen die blijkbaar er niet tegen kunnen dat ze nog geen update hebben hier gaan melden dat ze nog geen update hebben. Wij kunnen daar toch ook helemaal niets aan doen. Zoals al eerder gemeld is geduld het enige wat dit "probleem" oplost. Natuurlijk is het niet leuk dat sommige hem blijkbaar wel hebben en anderen niet maar daar is eenmaal weinig aan te veranderen.
Volgens mij is er niemand die er niet tegen kan dat de update niet beschikbaar is, maar heeft de vraag betrekking op eventuele mogelijkheden van een optie die over het hoofd is gezien. Als geduld de oplossing is, is dat een helder argument.
Echter de vraag waarom er tijdsverschil in het verstrekken van die updates zit, is daarmee niet beantwoord. Rolt de update per serie bouwnummers uit, om de load te verdelen? Op zich niet logisch, zo groot zijn die bestanden ook weer niet. Zou het te maken hebben met feedback over stabiliteit van de gebruikers? Het is toch lastig te verklaren dat 35% (zie poll) de update die sinds 1 november wordt uitgerold nog niet ontvangen heeft?

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
Kan iemand me uitleggen wanneer spreken we over een telefoon die niet afhankelijk is van updates van je telco-provider? Noemen we dit een unbranded telefoon?
Hoe kan ik dat controleren?
(Ik wil namelijk een prepaid toestel kopen en mijn eigen sim-kaart er instoppen van een andere provider)
Dutch Lion schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:48:
Ik zit bij Vodafone en heb een unbranded en heb die update al paar weken draaien nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:51
-TNT- schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:40:
[...]
Volgens mij is er niemand die er niet tegen kan dat de update niet beschikbaar is, maar heeft de vraag betrekking op eventuele mogelijkheden van een optie die over het hoofd is gezien. Als geduld de oplossing is, is dat een helder argument.
Echter de vraag waarom er tijdsverschil in het verstrekken van die updates zit, is daarmee niet beantwoord. Rolt de update per serie bouwnummers uit, om de load te verdelen? Op zich niet logisch, zo groot zijn die bestanden ook weer niet. Zou het te maken hebben met feedback over stabiliteit van de gebruikers? Het is toch lastig te verklaren dat 35% (zie poll) de update die sinds 1 november wordt uitgerold nog niet ontvangen heeft?
Zolang die 35% niet meer informatie geeft, blijft het speculeren. Het is algemeen bekend dat branded toestellen vaak later een update krijgen. Het is zeker interessant om uit te zoeken.
Denk dat we moeten bekijken of het aan softwareversies ligt. Helaas kan ik niet achterhalen welke softwareversie ik voor de update draaide.
Dus aan de mensen die nog geen update hebben gehad; welke sofwareversie hebben jullie.
Kernel-versie
Smalband versie
Build nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:50:
Kan iemand me uitleggen wanneer spreken we over een telefoon die niet afhankelijk is van updates van je telco-provider? Noemen we dit een unbranded telefoon?
Hoe kan ik dat controleren?
(Ik wil namelijk een prepaid toestel kopen en mijn eigen sim-kaart er instoppen van een andere provider)
[...]
Unbranded is als de ROM die er op draait van htc zelf is. Dat is te zien door het toestel aan te zetten: als er geen splashscreens van T-mobile of Vodafone of (vul andere provider naar keuze in) en er geen applicaties van providers te vinden zijn, is de telefooon unbranded. Ook is dit te zien aan het softwarenummer onder instellingen->Over de telefoon->Software-informatie: het buildnummer en softwarenummer zijn anders als je een gebrande versie hebt voorzover ik weet. Zelf heb ik bijvoorbeeld softwarenummer 1.47.114.3, terwijl zowel de sense 2.1 als de 3.0-versie van HTC zelf een ander nummer hebben. Overigens is een branded telefoon niet hetzelfde als een simlock: Zelf draai ik vanwege Oer-Hollandse vrekkerij (lees: gekocht bij belsimpel.nl, dat soort webshops kunnen scherpere prijzen bieden door voerschotten van providers op te kopen) een t-mobile branded toestel, met een vodafone simkaart. Geen vuiltje aan de lucht. (behalve dan dat T-mobile de pdate niet uitrolt, maar ach, dat geeft meeen goede reden om binnenkort eens te gaan rooten en ROM-men)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Hebben sommige van jullie ook dat de batterij snel leeg loopt? Ik heb hem vannacht niet aan de oplader gelegd en toch is de batterij 40 procent leeg gegaan. Iemand tips en tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
TictaCNL schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:57:
Hebben sommige van jullie ook dat de batterij snel leeg loopt? Ik heb hem vannacht niet aan de oplader gelegd en toch is de batterij 40 procent leeg gegaan. Iemand tips en tricks?
Ik snap je tekst even niet... je hebt je telefoon niet aan de oplader gelegd en toch is de batterij 40 procent leeg gegaan.
Bij normaal gebruik hoef ik mijn toestel na ongeveer anderhalf tot 2 dagen weer opladen.
Ik vind dat heel redelijk. Mijn ''oude'' nokia n96 moest iedere dag weer opgeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Artwido schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:16:
[...]

Ik snap je tekst even niet... je hebt je telefoon niet aan de oplader gelegd en toch is de batterij 40 procent leeg gegaan.
Hij heeft 'm vannacht aan de lader gelegd en nu is er alweer 40% vanaf gegaan ;)
Bij normaal gebruik hoef ik mijn toestel na ongeveer anderhalf tot 2 dagen weer opladen. Ik vind dat heel redelijk.
Zelfde hier, echter gebruik ik mijn telefoon door de week behoorlijk vaak en moet hij toch elke nacht aan de lader (om te voorkomen dat ik de volgende dag zonder stroom zit). Meestal gaat er bij mijn gebruik zo'n 60 à 70% per dag af (gebruik tussen 06:00 en 00:00 meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
jacobras schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:58:
[...]

Hij heeft 'm vannacht aan de lader gelegd en nu is er alweer 40% vanaf gegaan ;)
Hij zegt juist dat hij hem niet aan de oplader heeft gelegd. En als je hem niet aan de oplader legt, is het logisch dat er iets van je batterij af gaat? Al is 40% er in 1 nacht af wel heel veel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Dutch Lion schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:49:
[...]

Hij zegt juist dat hij hem niet aan de oplader heeft gelegd. En als je hem niet aan de oplader legt, is het logisch dat er iets van je batterij af gaat? Al is 40% er in 1 nacht af wel heel veel vind ik.
Klopt. Hij zat niet aan de oplader. Bij m´n htc hero ging er in een nacht niet aan de oplader hooguit 5% af. Bij de desire s ging er in één nacht gelijk 40% af. Dit vind ik wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

TictaCNL schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:57:
Als je bij het batterijverbruik kijkt is het dan toevallig de dialer die het meerendeel van je accu vebruikt heeft? Ik krijg er ondertussen een punthoofd van, volgens mij blijft dat ding gewoon hangen en 100% CPU verbruiken. Ter info, de dialer is niet het verbruik van gevoerde gesprekken aangezien ik in die 18 uur niet gebeld heb.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/79kFw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Dubbeldrank op 12-11-2011 23:02 ]

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik heb ook de desire s vodafone branded met ben simkaart. Ik heb ook de update mogen ontvangen. Echter werkt hij gps niet naar behoren. Vroeger deed hij weleens lastig maar werkte het vaak wel. NU kan ik helemaal geen fix meer krijgen.

Zijn er mensen met deze problemen? (vodafone related? :S)

Weet iemand als ik zou gaan flashen welke rom soelaas zou bieden?

Ik gebruik heel veel sporty pal voor het hardlopen en fietsen en kan deze nu niet gebruiken, mochten deze klachten hier onbekend zijn dan ga ik het toestel maar is opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Dubbeldrank schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:01:
[...]

Als je bij het batterijverbruik kijkt is het dan toevallig de dialer die het meerendeel van je accu vebruikt heeft? Ik krijg er ondertussen een punthoofd van, volgens mij blijft dat ding gewoon hangen en 100% CPU verbruiken. Ter info, de dialer is niet het verbruik van gevoerde gesprekken aangezien ik in die 18 uur niet gebeld heb.

[afbeelding]
Bij mij is het de Display die ongeveer 99% verbruikt terwijl het scherm heel donker staat. Erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 22:22
Jimster schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:06:
[...]

Zolang die 35% niet meer informatie geeft, blijft het speculeren. Het is algemeen bekend dat branded toestellen vaak later een update krijgen. Het is zeker interessant om uit te zoeken.
Denk dat we moeten bekijken of het aan softwareversies ligt. Helaas kan ik niet achterhalen welke softwareversie ik voor de update draaide.
Dus aan de mensen die nog geen update hebben gehad; welke sofwareversie hebben jullie.
Kernel-versie
Smalband versie
Build nummer
Ik heb mijn Desire S bv. reeds vanaf de eerste dag dat hij beschikbaar kwam, en ik heb de update ook nog niet ontvangen. Nu, ik lig er niet echt op te wachten, ik maak toch geen gebruik van Sense maar heb een andere launcher. En ik zie voor de rest niet echt zaken gewijzigd die een update noodzakelijk maken.

HTC Desire S S510e
Kernel 2.6.35.10-g13f6602 htc-kernel@and18-2 #1
Software number 1.28.401.1

Toestel is unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
Jimster schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:06:
[...]
Kernel-versie
Smalband versie
Build nummer
Dat ben ik met je eens. Als het aan de softwareversies ligt, zou het betekenen dat er verschillende versies in omloop zijn. Klopt dat?

Mijn gegevens:

HTC Desire S S510e
Kernel 2.6.35.10-g2ee27f5 htc-kernel@and18-2#1 (8 juni 2011)
Software# 1.47.401.4
Build# hetzelfde als software#
Smalbandversie 20.28I.30.085AU_3805.06.02.03_M

[ Voor 0% gewijzigd door -TNT- op 13-11-2011 21:31 . Reden: Typo in Kernel versie ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
-TNT- schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:44:
[...]

Dat ben ik met je eens. Als het aan de softwareversies ligt, zou het betekenen dat er verschillende versies in omloop zijn. Klopt dat?

Mijn gegevens:

HTC Desire S S510e
Kernel 2.5.35.10-g2ee27f5 htc-kernel@and18-2#1 (8 juni 2011)
Software# 1.47.401.4
Hier een unbranded Desire S, week geleden aangeschaft. Op 1 getal na in de Kernel (6 i.p.v. 5), exact dezelfde gegevens als -TNT-.

HTC Desire S S510e
Software# 1.47.401.4

Het schijnt dat de update niet bij iedereen automatisch binnen komt rollen, maar wel als je handmatig zoekt. Bij mij in ieder geval niet, dan geeft ie up to date, waarschijnlijk bij -TNT- dus ook, maar heeft caoim ook al handmatig gezocht? Hij heeft duidelijk andere software.

[ Voor 14% gewijzigd door dinkelover op 13-11-2011 21:25 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
Ho, fout! Ik heb een typo gemaakt in mijn kernel omschrijving:

Exact hetzelfde als dinkelover...

--

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste