Exirion schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:52:
[...]
Onzin, niemand zegt bah tegen een hogere resolutie.
[...]
Wederom onzin. De iPhone 4G was bij de introductie amper duurder dan de 3GS bij introductie, ondanks het veel betere scherm en de overall dikkere specs. Een kwestie van technologische vooruitgang.
[...]
Boeie. Games op de iPad interesseren me niks en het gros van de mensen speelt wat lullige casual spelletjes op de iPad. Voor echt gamen heb ik een PS3. Een hogere resolutie is gewoon fijn voor de scherpte van alles op het scherm, en ook als je veel leest. Zowel websites, tijdschriften als boeken.
Nogal elitair ben jij he, gewoon valide en redelijke stellingen afdoen als onzin en als het duidelijk waar is aankomen met "boeie". Het is geen onzin, het is puur mijn mening (deels) en wat jij zegt is ook wel waarheid, maar ontkracht niet wat ik beweer. Niemand zegt bah tegen hogere resolutie, toch zijn kennelijk miljoenen mensen meer dan tevreden met de huidige resolutie.
Van een hogere resolutie scherm zouden ze het nou eenmaal duurder moeten maken denk ik. Dat willen ze dus niet dus ze houden het huidige scherm. Ook geen onzin dus.
De vooruitgang van het 3GS naar het 4 scherm was een stuk makkelijker denk ik, want de resolutie is eigenlijk helemaal niet zo hoog van dat scherm (in absolute megapixels) en het formaat is nog steeds klein = veel goedkoper te produceren. Groter = meer materiaal = duurder he. Apple heeft hun eigen redenen om er geen beter scherm in te zetten, waarvan kosten waarschijnlijk de grootste factor is. Ze zouden ook redelijk wat iOS aanpassingen moeten maken, dat kost ook weer tijd en geld. Als het zo makkelijk en goedkoop was als jij allemaal wel niet beweert hadden ze het 100% zeker gedaan. Kennelijk vonden ze het ook niet belangrijk genoeg dus, en volgens mij is het dat ook niet.
Games op de iPad boeien jou dan misschien niet, maar als je de resolutie verhoogd komen de games toch wel aardig in de problemen momenteel wat betreft performance. Heel veel games zouden alsnog op lagere resoluties moeten draaien, of met echt belabberde PS2-achtige textures. Dat maakt Apple wel wat uit. Apple wil een product wat op alle fronten fatsoenlijk presteert, dus ook games, helaas voor jou.
[
Voor 13% gewijzigd door
Xeanor op 15-03-2011 04:14
]