Lorefice schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:53:
iPad valt goed mee.
- Snelheid is dik in orde, maar heb hier en daar toch al hangers gehad. Maar kom, dat zijn uitzonderingen en niet meer gehad nu ik 4.3.1 heb.
- Scherm is ook prettig. Helaas ben ik mijn iPhone 4 gewoon.
- Facetime is ook leuk. Kwaliteit van foto's van beide camera's is bagger. Filmen gaat daarentegen is zeer redelijke kwaliteit, maar toch iets minder als de camera van de iPhone 4.
- Smartcover is een zeer goede accesoire. Daarnaast zou ik iedereen die eentje wilt de lederen smartcovers afraden. Die hebben weinig toegevoegde waarde t.o.v. de PU-versies qua uiterlijk. Je ziet bijna niet dat het leer is. Voor 20EUR extra had ik wel wat meer verwacht. (Ik heb zelf een PU-versie, maar ik heb de lederen versie een grondige blik en hands-on gegeven.)
Dat was het. Als ik meer dingen tegenkom laat ik het weten.
Heb de iPad ook sinds vrijdag, ben er wel zeer content mee. Maar inderdaad wat jij ook al aangeeft, als je
het Retina display van de iPhone 4 bent gewend, is het scherm van de iPad 2 toch een achteruitgang.
Hetzelfde had ik al als ik eens een iPhone 3G/S in me handen heb. Vroeger zag je de pixels niet, maar
als je gewend bent met het Retina display zie je het wel

Hopen maar dat de iPad 3 een verdubbeling van
de resolutie krijgt, dan komt de DPI waarde wat in de buurt van de iPhone 4.
Verder is het een heerlijk apparaat, erg snel, ligt goed in de hand, en heb zelf geen enkele vastloper gehad.