and thanks for all the fish.
Zoals ik al zei, ik denk dat die niet aanstaat als ik WIFI gebruik.Zalmanman schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:59:
Weet je echt zeker dat écht niets aanstaat? Zoals gegevensverbinding en GP(R)S?
En nog iets:
Is het mobiel internet van Telfort oké? Ze hebben nu namelijk een hele leuke (goedkope!) actie.
[afbeelding]
Maar zelfs als hij dan wel aanstaat is het gebruik enorm.
De onderliggende vraag blijft hoe dan ook staan:
Hoe kan je de telecomprovider controleren op de juistheid van het opgegeven datagebruik en eventueel hier bezwaar op maken.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Nu zeg ik niet dat de datacounter van vodafone foutloos is (my vodafone geeft aan dat ik nog geen 100mb tot nu toe verstookt heb (931mb van de 1024 over), terwijl CallMeter NG op mijn telefoon op 129mb uitkomt) maar kan het zijn dat jouw app niet goed functioneert? Als ik de commentaren lees op de market dan lees ik meer mensen waarvan het verbruik hoger ligt dan hetgeen NetCounter aangeeft.Bogey Dope schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:23:
Ik val hier bijna van mijn stoel van verbazing!
Momenteel heb ik een fair use policy data abonnement bij Vodafone. Dat gaat in april 2012 aflopen.
Daarom heb ik altijd lekker gebruik gemaakt van de verbinding, maar omdat ik de nieuwe abonnement structuur al zag aankomen ben ik mijn datagebruik nu al wel een tijdje aan het meten.
Mijn metingen verschilde nooit erg veel met de data aantallen die Vodafone opgaf in de rekeningen.
MAAR!
Sinds kort heb ik geprobeerd mijn data gebruik te verminderen richting 400MB (wifi aan thuis, geen grote apps downloaden via HSDPA etc) volgens mijn eigen datacount app (NetCounter) heb ik zo maar 384.42MB verstookt.
Nu ben ik echter de rekening van Vodafone aan het bekijken, en zij zeggen dat ik 1943.94MB heb verstookt!!!!!
Een verschil van 1559,51MB!! = 1.5GB!
Dit verschil is wel heel erg groot, + het is veel meer dan wat ik normaal verstook (rond de 1GB).
Zijn er anderen met deze ervaring, en wat kan je doen als consument als je twijfelt aan de opgegeven waardes van de provider?
Mijn telefoon schakelt automatisch over naar Wifi zodra ik op mijn werk, thuis of bij mijn vriendin ben .. maar ik gebruik nog geregeld 3G, waaronder Facebook. Ik kom nooit hoger dan 300mb per maand uit.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Denk het niet.Yucko schreef op zondag 18 december 2011 @ 11:15:
[...]
Nu zeg ik niet dat de datacounter van vodafone foutloos is (my vodafone geeft aan dat ik nog geen 100mb tot nu toe verstookt heb (931mb van de 1024 over), terwijl CallMeter NG op mijn telefoon op 129mb uitkomt) maar kan het zijn dat jouw app niet goed functioneert? Als ik de commentaren lees op de market dan lees ik meer mensen waarvan het verbruik hoger ligt dan hetgeen NetCounter aangeeft.
Mijn telefoon schakelt automatisch over naar Wifi zodra ik op mijn werk, thuis of bij mijn vriendin ben .. maar ik gebruik nog geregeld 3G, waaronder Facebook. Ik kom nooit hoger dan 300mb per maand uit.
Hiervoor klopte het altijd redelijk (afwijking van enkele tientallen MB's wat waarschijnlijk door de afronding van Vodafone komt)
Sowieso kan dit aantal eigenlijk niet, 1.9GB terwijl ik bijna alles met WIFI heb gedaan (en dat was al niet zoveel).
Dat verklaard een paar MB's (zag ik al in vorige metingen), maar GB'sgreatgonzo schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:21:
kan het liggen aan het afronden? Sessies worden toch altijd afgerond naar een x aantal kb?
Trouwens net met de Vodafone helpdesk gebeld, en die gooien dus na 5 minuten wachten en doorkiesmenu's gewoon de verbinding eruit. AAArrghh
[ Voor 17% gewijzigd door J-P op 21-12-2011 13:39 ]
Je kunt beter kijken bij de datateller op My Vodafone (als je die hebt bij jouw abo). Welke telefoon heb je trouwens (ivm 3G-gebruik tijdens wifi?)
Het kan verstandig zijn om eens te proberen je 3G helemaal uit te zetten tijdens wifi-gebruik (bij Android zijn daar widgets voor; geen idee over iOS).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Hmm goede, ik kopieer gewoon simpelweg alle dataopgaves in de rekening (onzin eigenlijk dat ze onderaan niet een totaal verbruik opnemen bij Vodafone)Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:02:
De factuur klopt sowieso niet helemaal: veel sessies staan daarin dubbel: vodafone live en vodafone high met zelfde starttijd van de sessie. Bij die sessies moet je de data van live niet meetellen (logisch he)
Je kunt beter kijken bij de datateller op My Vodafone (als je die hebt bij jouw abo). Welke telefoon heb je trouwens (ivm 3G-gebruik tijdens wifi?)
Het kan verstandig zijn om eens te proberen je 3G helemaal uit te zetten tijdens wifi-gebruik (bij Android zijn daar widgets voor; geen idee over iOS).
Ik heb een HTC Legend.
korting lijkt in orde.

ora et labora
Misschien daarom?
[ Voor 1% gewijzigd door kaasaanfiets op 23-12-2011 15:21 . Reden: Lol er stond 31-11 maar dat moet natuurlijk 31-12 zijn. ]
Zou een verklaring kunnen zijn ik heb al langer dan 30 dagen gebruik gemaakt van Mn abo. maar volgens de nederlandse notatie zou het van 8 november tot 31 december zijn.koekoek2003nl schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 02:54:
Van 8-11 tot 31-11 zijn 53 dagen.
Misschien daarom?
EDIT: Ik met mn duffe kop denk dat het 30 dagen waren.
Wel raar dat ze nu pas rekening sturen.
[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 23-12-2011 10:20 ]
ora et labora

Ik hou liever mijn nummer. Heb het al 10 jaar. Maar een keer vernieuwen ga ik eerlijk gezegd ook niet dood van. Prettige van Simyo vind ik het maandelijks kunnen opzeggen. Maar om nu weer de volle mep te gaan betalen vanaf maart, zit ik niet op te wachten.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verwijderd
je moet je wel realiseren dat de nieuwe internetbundels van Simyo 500mb bevatten ipv 1GB, dus wellicht is door laten lopen toch gunstiger, ondanks dat je in jouw geval 19,90 zult moeten betalen.Die Bruine schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:21:
Heeft iemand hier al een keer Simyo verlengd? Ik ben van prepaid Simyo naar abbo gegaan. Deze loopt in maart af. Ik ben al aan het rondkijken, maar je wordt overal wel ge. Volgens mij is er geen enkele provider waarbij je een nieuw abbo kunt afsluiten en een nummer van de eigen provider kunt laten overzetten. Maar bij Simyo zie je ook niets staan over verlenging oid. Dus vandaar mijn vraag, iemand al ervaring met Simyo verlengen?
Ik hou liever mijn nummer. Heb het al 10 jaar. Maar een keer vernieuwen ga ik eerlijk gezegd ook niet dood van. Prettige van Simyo vind ik het maandelijks kunnen opzeggen. Maar om nu weer de volle mep te gaan betalen vanaf maart, zit ik niet op te wachten.
overigens is nummer meenemen bij alle providers wel mogelijk, je vraagt dan nummerbehoud aan (dit kan tot 3 maanden voor einddatum contract, nieuwe abonnement met jouw eigen nummer gaat dan op de datum van overzetting in)
Ik kan niet kiezen tussen SimYo en Telfort. Die twee zijn de goedkoopste.
Edit: Ligt het aan mij of hebben die provider smeerlappen de prijzen stiekem verhoogd? Eerst was het 1 GB voor 10 euro en inmiddels is dat veranderd naar 500mb voor 10 euro en 15 euro voor 1GB..
Edit 2:
Bij telfort heb ik 300 belminuten, 25 SMS, 1GB internet voor 16,85 eerste 3 maanden daarna 19,85..
Bij simyo heb ik 300 belminuten/sms, 500mb internet voor 16,98 per maand..
Voordelen SimYo: Per maand opzegbaar dus bundel is dynamisch, ik kan bundel wijzigen
Nadelen SimYo: Gaat maar tot maximaal 500mb, zou ik meer nodig hebben kan dat dus niet
Voordelen Telfort: Meer MB's
Nadelen Telfort: Jaarcontract, keuze uit 200 mb en 1GB. Mocht 1 GB te veel zijn kan ik niet terug naar een middelmaat, want dan kan 200mb weer te weinig zijn.
Hoofdpijn!
Edit 3: Ik ga wel voor SimYo. Mocht het niet bevallen zeg ik het wel op.
[ Voor 80% gewijzigd door HollovVpo1nt op 23-12-2011 16:51 ]
@Die Bruine: Ik ben sinds kort overgestapt van Telfort naar Simyo, maar niet vanwege klachten over internetstoringen. Die zijn er wel geweest, maar in die periode zag je ze ook wel bij bijvoorbeeld Vodafone en volgens mij ook KPN. Deze maand heb ik bijvoorbeeld ook geen storing gezien bij Simyo. Misschien jouw toestel een beetje brak?
Vodafone en KPN waren niets vergeleken met de storingen bij Telfort hoor. Die speelden echt jarenlang (je zag ook echt dat de storing in het weekend bleef totdat iemand de boel om 09u maandag herstelde) en dat was ook de reden voor mij om daar weg te gaan... naast het onbereikbaar zijn in het buitenland. Bij KPN had ik deze problemen nooit vroeger en bij Vodafone nu ook nog steeds niet...Supremo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:55:
@greatgonzo: Volgens mij kun je nu al een abo afsluiten die pas over 3 maanden ingaat, maar wel tegen de huidige prijzen/voorwaarden.
@Die Bruine: Ik ben sinds kort overgestapt van Telfort naar Simyo, maar niet vanwege klachten over internetstoringen. Die zijn er wel geweest, maar in die periode zag je ze ook wel bij bijvoorbeeld Vodafone en volgens mij ook KPN. Deze maand heb ik bijvoorbeeld ook geen storing gezien bij Simyo. Misschien jouw toestel een beetje brak?
HN was 1GB voor €10, nu 500MB voor €10!
Ik wilde eerst voor HN gaan maar nu twijfel ik weer. Het is nu een soort van *poof* 66% duurder geworden.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verwijderd
Maar wat nu? Ik zit/ zat bij Telfort en dat bevalt prima. Internet had ik echter nog niet en als ik eigenlijk bij alle aanbieders kijk dan zijn het een stelletje boeven bij elkaar.
Over die verhoging: 19,- voor 1,5GB, waar gaat dat over....schandalig.
Ik krijg zin om gewoon lekker op wifi te blijven teren, dan maar ouderwets smsen als ik onderweg ben.
Zijn er ergens statuslijsten te vinden waar je kan zien wat men gemiddeld haalt?
Ik heb een 14.4Mbit abonnement en haal bij mij thuis (buiten de stad) zo rond de 2Mbit en in de stad tikte ik vanmiddag 5Mbit aangreatgonzo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:58:
Ik vind trouwens dat de snelheid in de praktijk erg tegenvalt. Zo zou VF 3.6 Mbit moeten leveren. Ik zit in Deventer in een 3G gebied. Toch meet hij vaak maar rond de 250-350 kbps. Zijn er oorzaken aan te wijzen?
Zijn er ergens statuslijsten te vinden waar je kan zien wat men gemiddeld haalt?
Verwijderd
Ik zit nu bij Ben, wat mij opzich wel goed bevalt, maar ik heb nu nog geen mobiel internet. Ik lees hier veel slechte verhalen over de dekking wat dit betreft bij het T-Mobile netwerk. Is dit nog steeds zo, of kan ik er van uit gaan dat die van Simyo (KPN) beter is? En ik vind het lastig in te schatten wat het verbruik aan MB zal zijn, aangezien ik nog nooit een smartphone gehad heb...
En zit er dan nog veel verschil tussen een abonnement van T-Mobile en bovengenoemden? T-Mobile lijkt voor mij de goedkoopste optie te zijn, maar de slechte reputatie van het netwerk houdt me tegen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 14:05 ]
De losse masten per provider in jouw omgeving kun je makkelijk zoeken op deze site:
www.umtsmasten.nl
Waar ik op uit ben gekomen is het volgende:
Hyves Mobile 250 2 jaar + Sneller internet.
Wat krijg je dan?
- 250 minuten/smsjes
- 1000 gratis sms naar andere NL nummers
- 1000 gratis sms/minuten naar andere hyves mobile gebruikers (voor mij niet van belang)
- De eerste 2GB 3,6mbps/384kbps en daarna 384/64 kbps.
- Netwerk van T-mobile
12 maanden: 20 euro (15 euro voor de bundel + 5 euro voor "Sneller internet")
12 maanden: 15 euro (15 euro voor de bundel + 5 euro voor "Sneller internet")
eenmalig: 14,95 aansluitkosten
Zo ver ik weet, is Tmobile ook onbeperkt. Je word alleen heel heel hard geknepen.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:04:
Ik wil een nieuwe telefoon en sta voor de lastige keuzen of ik een abonnement ga afsluiten bij T-Mobile (230 min/sms, 500 MB datategoed, al staat er onbeperkt) of voor sim-only ga van Ben of Simyo (250 min/sms, 200MB).
Ik zit nu bij Ben, wat mij opzich wel goed bevalt, maar ik heb nu nog geen mobiel internet. Ik lees hier veel slechte verhalen over de dekking wat dit betreft bij het T-Mobile netwerk. Is dit nog steeds zo, of kan ik er van uit gaan dat die van Simyo (KPN) beter is? En ik vind het lastig in te schatten wat het verbruik aan MB zal zijn, aangezien ik nog nooit een smartphone gehad heb...
En zit er dan nog veel verschil tussen een abonnement van T-Mobile en bovengenoemden? T-Mobile lijkt voor mij de goedkoopste optie te zijn, maar de slechte reputatie van het netwerk houdt me tegen.
Maar daar staat tegenover dat je niet bang hoeft te zijn dat je extra moet betallen omdat je over je internetbundel heen bent gegaan.
Dat was (en is) voor mij de reden om naar Tmobile te gaan.
(en omdat de ARC S daar goedkoop was, dat gaf de doorslag)
Edit & beetje oftopic:
Ik zat net op http://www.umtsmasten.nl/ te kijken en zag dat ik 2 FON punten bij mij in de buurt heb liggen.
Ik wist tot 20 minuten geleden niet eens wat dat was. Zit nu zwaar te twijfelen om zo'n kastje te kopen.
Vind het een zeer goed initiatief!
Stel....stel... Iedereen zou dat doen.......
[ Voor 11% gewijzigd door streamnl op 16-01-2012 19:10 ]
Hi Ha Hopjesvla
Klopt helaas niet wat je zegt. T-mobile heeft wel degelijk een limiet en dus GEEN onbeperkt internet. Vergis je daar niet in. Bij elk abbonement is er een datategoed (X aantal MB/maand) en daarnaast kun je er deze bundel bij afsluiten voor normaal €4.95 per maand maar de actie is nu dat deze het 1e jaar van de contractstermijn gratis is. Vanaf de 13e maand zul je dus €4.95 moeten gaan lappen of genoegen moeten nemen met het aantal MB's dat je bij afsluiten van het abo kreeg/krijgt.streamnl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:27:
[...]
Zo ver ik weet, is Tmobile ook onbeperkt. Je word alleen heel heel hard geknepen.
Maar daar staat tegenover dat je niet bang hoeft te zijn dat je extra moet betallen omdat je over je internetbundel heen bent gegaan.
Dat was (en is) voor mij de reden om naar Tmobile te gaan.
(en omdat de ARC S daar goedkoop was, dat gaf de doorslag)
Edit: Met die bundel kun je dus wel onbeperkt internetten en dan, idd, tegen een zeer verlaagde snelheid maar wel onbeperkt..
[ Voor 5% gewijzigd door JKratos op 16-01-2012 20:04 ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
https://www.studentmobiel...16/htc-sensation/1331/170
Staat er dat het onbeperkt is, maar je na 500mb moet gaan betalen als je meer wilt. Betekent dit dat het hetzelfde is als hierboven en je dus na een jaar ook 5 euro pm moet betalen?
Als iedereen dat doet heb je in natuurgebieden nog steeds geen internetstreamnl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:27:
[...]
Ik zat net op http://www.umtsmasten.nl/ te kijken en zag dat ik 2 FON punten bij mij in de buurt heb liggen.
Ik wist tot 20 minuten geleden niet eens wat dat was. Zit nu zwaar te twijfelen om zo'n kastje te kopen.
Vind het een zeer goed initiatief!
Stel....stel... Iedereen zou dat doen.......
Ik kan een 1 jarig abonnement afsluiten (aansluitkosten 29.95)
Kosten:
eerste 2 maanden 16 euro
maand 3 t/m 6 31.50 euro
vanaf maand 7 38.25 euro
gemiddeld (over 1 jaar, incl aansluitkosten) +/- 35 euro per maand
Daarvoor krijg ik:
175 bel minuten
onbeperkt SMS
750 MB data
datasnelheid 14.4 Mb/s
Geschatte toestelkorting 400 euro (Ik wil de Galaxy Nexus en die hadden ze nog niet)
Al bij al geen slecht aanbod denk ik zo, ik wilde eigenlijk mijn huidige abonnement door laten lopen (heb nu nog lekker FUP), maar begin hierdoor wel te twijfelen.
Ga goed na of die onbeperkt sms (Hi Messaging) bundel ook voor 1 jaar inbegrepen zit.
Verder lijkt het een prima deal, vooral omdat het maar voor 1 jaar is.
Ik ga niet meer youtuben en radio luisteren over mijn telefoon. Ik doe alleen afentoe 9292ov/ns/tweakers/gmail checken. Eens per week. En eens per maand google maps oid.
Volgens mij kan ik dan best zonder die bundel. Ik ben zo zat van HI, elke keer de helft ongebruikt weggooien en dan een maand over de bundel 100+ euro ophoesten. Bij HN is buiten de bundel tenminste even duur.
Dit is een experiment. Misschien ga ik wel huilen, maar dat doe ik toch al iedere keer als ik bel.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Stond ik inderdaad ook van te kijken. Maar zelfs als het onbeperkt SMS'en er niet bij zit vind ik het interessant (ik sms bijna nooit). Nu maar even afwachten tot ze de nieuwe Nexus hebben.StarC schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:19:
Ik vraag me af wat Hi hier dan nog aan verdient, en of je in die zin niet rekening moet houden met verborgen kosten. Als je over 1 jaar 420 euro betaald aan abonnementskosten en hiervoor 400 euro toestelkorting krijgt, betaal je dus maar 1,66 euro per maand aan je bundel.
Ga goed na of die onbeperkt sms (Hi Messaging) bundel ook voor 1 jaar inbegrepen zit.
Verder lijkt het een prima deal, vooral omdat het maar voor 1 jaar is.
Alhoewel het me niets zal verbazen als ze achteraf terugkomen van hun aanbod.
Helemaal gelijk in. En waar ik vandaag bewust van werd. Navigatie..... dat werkt dan ook niet meet voor 100% (heb zo'n file melding bundel bij mijn navigatie aangeschaft).Sorcerer8472 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:53:
[...]
Als iedereen dat doet heb je in natuurgebieden nog steeds geen internetEn een verbinding vasthouden terwijl je op straat loopt etc. lukt ook niet. Tja
Maar desalniettemin is het een goed initiatief.
Dus zullen we voorlopig toch hier blijven discuseren over wat een goede combinatie is met een belbundel
Ja 1x gmail is ook een halve MB. Erg lelijk. Maar met Opera Mini / Opera Mobile schijn je al 80% compressie te halen bij dergelijke sites.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:53:
@Redsandro: vergis je niet hoeveel data applicaties onnodig gebruiken.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben, is het omhoog afronden naar 100KB Hoe doen ze dat?
Als ik op een stille mIRC server zit, die heeft elke x seconden een Ping? (Pong!) gesprek met de server van een paar bytes. Is het dan elke x seconden hup 100KB, of aan het eind van de dag die 10KB naar 100KB afronden?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als je sessie verloopt dan rondt hij hem op 100KB afSando schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:08:
[...]
Ja 1x gmail is ook een halve MB. Erg lelijk. Maar met Opera Mini / Opera Mobile schijn je al 80% compressie te halen bij dergelijke sites.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben, is het omhoog afronden naar 100KB Hoe doen ze dat?
Als ik op een stille mIRC server zit, die heeft elke x seconden een Ping? (Pong!) gesprek met de server van een paar bytes. Is het dan elke x seconden hup 100KB, of aan het eind van de dag die 10KB naar 100KB afronden?
Ik heb een data abbo nodig van +/- 1gig data per maand, maar wat een prijzen nu zeg overal
Zit nu nog op het (snelle) vodafone netwerk, hoop dat ze een mooie simonly aanbieding kunnen doen en anders wordt het overstappen naar een andere provider met betaalbaar internet.
Cons:::BB4E
Stel je zet je WiFi uit en gaat van huis naar buiten en zet daar je 3g aan. Vanaf het moment dat je je 3g aan zet begin je een sessie Je whatsappt een beetje en bekijkt ene paar pagina's waardoor die ene sessie van je 1458 kb data heeft verstookt. Je komt thuis, je zet je 3g uit en je WiFi weer aan. Zodra je je 3g uit hebt gezet is je sessie verlopen. Je sessie van 1458 kb is verlopen en wordt dus afgerond op 100kb en ze zullen 1500kb verrekenen.Sando schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:08:
[...]
Ja 1x gmail is ook een halve MB. Erg lelijk. Maar met Opera Mini / Opera Mobile schijn je al 80% compressie te halen bij dergelijke sites.
Nou kijk dat is imo helemaal keurig als het zo gaat.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:42:
[...]
Je sessie van 1458 kb is verlopen en wordt dus afgerond op 100kb en ze zullen 1500kb verrekenen.
Maar aangezien ik vooral - niet te vaak maar if then - mobiel internet onderweg gebruik, browsen in de trein of verkeersinformatie in de auto, ben ik benieuwd of iedere volgende GSM-mast waarmee je verbinding hebt ook een nieuwe sessie inhoudt?
Je zou denken van niet, maar waar komen anders die bizarre verhalen vandaan, van mensen die 'niet wisten' dat googletalk e.d. op de achtergrond van hun nieuwe mobiel draaide en tijdens twee weken nul-uren-contract een internetrekening van €400 verzorgde.
En even on topic naar dat voorbeeldje, die 1500 kb is maar anderhalve belminuut bij HN zonder internetbundel dus volgens mij is het prima voor mij.
Ik heb wel even een irritant probleem. Mijn nummer wordt volgende maand overgezet. Vandaag is mijn (oude) simkaart van HI kapot gegaan. Dus ik heb, ervanuitgaande dat ik netjes nog voor één maand betaal maar dat zal wel weer meer worden, €30 maandkosten die ik niet kan gebruiken. Ik dacht dat een nieuw simkaartje hooguit €5 was, dan kon dat er wel even van af. Maar wat lees ik op de site van Hi: Nieuwe simkaart: €20,33.
Echt.. zit ik in Punk'd ofzo?

-update-
Trouwens, ik zit bij Hi met Web+bellen 275 abonnement (oid) en ik heb een lijstje gemaakt met kosten in het buitenland voordat ik voor HollandsNieuwe (HN) koos. Ik heb Hi toen voor mezelf met Simyo vergeleken (SI) en vond die laatste soms erg duur.
Misschien handig, dus zonder uitleg en garanties plaats ik het hier nog even voor jullie:
- Binnen EU - Bellen - Gebeld - SMS - SMS ontvangen - MB
- SI: €0,40 - €0,13 - €0,13 - €?,?? - ?,??
- HI: €0,42 - €0,13 - 0,13 - €?,?? - €2,50
- HN: €0,42 - €0,13 - 0,13 - €0,00 - €2,50
- In VS enzo - Bellen - Gebeld - SMS - SMS ontvangen - MB
- SI: €2,50 - €2,50 - €0,50 - €?,?? - ?,??
- HI: €1,25 - €0,85 - €0,55 - €?,?? - €9,95
- HN: €1,25 - €0,75 - €0,50 - €0,00 - €5,00
- Naar EU - Starttarief - naar Vast - naar Mobiel - SMS
- SI: €0,10 - €1,25 - €1,25 - €0,50
- HI: €0,05 - €0,64 - €0,92 - €0,29 (BuurEU -0,10, OostEU +0,15)
- HN: €0,00 - €0,25 - €0,25 - €0,25
- Naar VS enzo - Starttarief - naar Vast - naar Mobiel - SMS
- SI: €0,10 - €2,50 - €2,50 - €0,50
- HI: €0,05 - €0,56 - €0,56 - €0,25
- HN: €0,00 - €1,00 - €1,00 - €0,25
[ Voor 60% gewijzigd door Sando op 22-01-2012 01:38 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Zeker wat betreft internet zijn er grote verschillen. MVNO's zoals Hollands Nieuwe hebben vaak geen vakantiebundels waardoor je moet internetten tegen hoge MB-tarieven, daar waar KPN/Voda/T-Mo wel bundels hebben waar tientallen MB's per dag/week in zitten voor een paar euro.
Let bij die bundels bij KPN/Hi ook even op dat ze alleen in EU-landen geldig zijn, en dus bijv. niet in Zwitserland en Liechtenstein. Bij Voda/T-Mo zijn de bundels daar wél geldig. T-Mo heeft ook bundels voor 'rest van de wereld' zodat je daar iig nog redelijk voordelig mail kunt ophalen.
Ga even langs in de Hi winkel, dan zul je waarschijnlijk gewoon gratis een nieuwe simkaart krijgenSando schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:50:
[...]
Nou kijk dat is imo helemaal keurig als het zo gaat.
Maar aangezien ik vooral - niet te vaak maar if then - mobiel internet onderweg gebruik, browsen in de trein of verkeersinformatie in de auto, ben ik benieuwd of iedere volgende GSM-mast waarmee je verbinding hebt ook een nieuwe sessie inhoudt?
Je zou denken van niet, maar waar komen anders die bizarre verhalen vandaan, van mensen die 'niet wisten' dat googletalk e.d. op de achtergrond van hun nieuwe mobiel draaide en tijdens twee weken nul-uren-contract een internetrekening van €400 verzorgde.
En even on topic naar dat voorbeeldje, die 1500 kb is maar anderhalve belminuut bij HN zonder internetbundel dus volgens mij is het prima voor mij.
Ik heb wel even een irritant probleem. Mijn nummer wordt volgende maand overgezet. Vandaag is mijn (oude) simkaart van HI kapot gegaan. Dus ik heb, ervanuitgaande dat ik netjes nog voor één maand betaal maar dat zal wel weer meer worden, €30 maandkosten die ik niet kan gebruiken. Ik dacht dat een nieuw simkaartje hooguit €5 was, dan kon dat er wel even van af. Maar wat lees ik op de site van Hi: Nieuwe simkaart: €20,33.
Echt.. zit ik in Punk'd ofzo?
-update-
Trouwens, ik zit bij Hi met Web+bellen 275 abonnement (oid) en ik heb een lijstje gemaakt met kosten in het buitenland voordat ik voor HollandsNieuwe (HN) koos. Ik heb Hi toen voor mezelf met Simyo vergeleken (SI) en vond die laatste soms erg duur.
Misschien handig, dus zonder uitleg en garanties plaats ik het hier nog even voor jullie:Bovendien heeft Simyo altijd - ook in NL - een starttarief van €0,10 iirc. Volgens mij is HN op elke mogelijke manier beter dan Simyo, dus ik krijg een frons van mensen die voor Simyo kiezen.
- Binnen EU - Bellen - Gebeld - SMS - SMS ontvangen - MB
- SI: €0,40 - €0,13 - €0,13 - €?,?? - ?,??
- HI: €0,42 - €0,13 - 0,13 - €?,?? - €2,50
- HN: €0,42 - €0,13 - 0,13 - €0,00 - €2,50
- In VS enzo - Bellen - Gebeld - SMS - SMS ontvangen - MB
- SI: €2,50 - €2,50 - €0,50 - €?,?? - ?,??
- HI: €1,25 - €0,85 - €0,55 - €?,?? - €9,95
- HN: €1,25 - €0,75 - €0,50 - €0,00 - €5,00
- Naar EU - Starttarief - naar Vast - naar Mobiel - SMS
- SI: €0,10 - €1,25 - €1,25 - €0,50
- HI: €0,05 - €0,64 - €0,92 - €0,29 (BuurEU -0,10, OostEU +0,15)
- HN: €0,00 - €0,25 - €0,25 - €0,25
- Naar VS enzo - Starttarief - naar Vast - naar Mobiel - SMS
- SI: €0,10 - €2,50 - €2,50 - €0,50
- HI: €0,05 - €0,56 - €0,56 - €0,25
- HN: €0,00 - €1,00 - €1,00 - €0,25
Nou dus dikke echt niet. Ik was er net. 20 euro.MensionXL schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:11:
[...]
Ga even langs in de Hi winkel, dan zul je waarschijnlijk gewoon gratis een nieuwe simkaart krijgen
20 euro? Ik ben al honderd jaar klant, kan dat niet wat goedkoper?

€20.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Om het weer over mobiel internet te hebben, met T-mobile haalde ik met horten en stoten 500 kb/s down, 50 kb/s up, en met vodafone op dezelfde locatie met ~hetzelfde bereik 850 kb/s down, en 160 kb/s up
Ik bel alleen in NL. Daarnaast is Simyo van KPN. HN van Vodafone. Vodafone heeft binnenshuis bij mij bijna geen bereik. T-Mobile zeker geen bereik. Alleen KPN werkt bijna overal in huis. Bovendien heb ik nog eens 1GB internet erbij voor de oude prijs. Dus strijk die frons maar weg. Want je neemt kennelijk niet alles in overweging. In Duitsland switch ik over op een Aldi nummer en internet prepaid. Same met Spanje. En zo zal ik dat voor elk land doen waar ik op vakantie ben. In NL hou ik voorlopig nog vast aan Simyo met maandelijks opzeggen tot juli. Daarna zie ik wel weer wie de goedkoopste is. En al is een ander goedkoper, als het niet het KPN netwerk is valt die sowieso af in mijn specifiek geval.Sando schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:50:
[...]
Bovendien heeft Simyo altijd - ook in NL - een starttarief van €0,10 iirc. Volgens mij is HN op elke mogelijke manier beter dan Simyo, dus ik krijg een frons van mensen die voor Simyo kiezen.
De prepaid van HN is 20 cent per minuut terwijl die bij Simyo 10 cent is. Dan heb ik liever prepaid met een starttarief... maar goed.
Ouch, dat is een behoorlijke no-go zeg, ik zou echt heel sterk gaan twijfelen om daar nog iets af te nemen als klant zijnde...Sando schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:09:
[...]
Nou dus dikke echt niet. Ik was er net. 20 euro.
20 euro? Ik ben al honderd jaar klant, kan dat niet wat goedkoper?
[afbeelding]
€20.
Waar woon je eigenlijk dan als enkel KPN dus binnendekking biedt op jouw locatie?Die Bruine schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:31:
[...]
Ik bel alleen in NL. Daarnaast is Simyo van KPN. HN van Vodafone. Vodafone heeft binnenshuis bij mij bijna geen bereik. T-Mobile zeker geen bereik. Alleen KPN werkt bijna overal in huis. Bovendien heb ik nog eens 1GB internet erbij voor de oude prijs. Dus strijk die frons maar weg. Want je neemt kennelijk niet alles in overweging. In Duitsland switch ik over op een Aldi nummer en internet prepaid. Same met Spanje. En zo zal ik dat voor elk land doen waar ik op vakantie ben. In NL hou ik voorlopig nog vast aan Simyo met maandelijks opzeggen tot juli. Daarna zie ik wel weer wie de goedkoopste is. En al is een ander goedkoper, als het niet het KPN netwerk is valt die sowieso af in mijn specifiek geval.
[ Voor 48% gewijzigd door MensionXL op 23-01-2012 22:54 ]
Ben internet weinig 200 MB € 6,99 1 Mbps / 384 kbps
Ben internet gewoon 500 MB € 7,99 1 Mbps / 384 kbps
Ben internet veel 1000 MB € 9,99 2 Mbps / 384 kbps
Ben internet altijd 1500 MB € 13,99 2 Mbps / 384 kbps
Ik denk dat ik dus een paar maandjes Ben ga proberen tot ik echt de juiste deal heb gevonden. (en hopelijk ook de Galaxy S3 het licht heeft gezien)
Dan zal dat waarschijnlijk net een GSM1800-mast zijn of een antenne die niet op jouw huis staat gericht (hij zendt er net langs)Die Bruine schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:15:
Den Haag Ypenburg. De grap is dat er op ik denk 600-1000m een T-Moblie mast hangt. Maar binnenshuis echt NUL bereik. Zelfs op straat is het slecht op sommige plekken. Ik heb er maar mee leren leven. Geen T-mobile voor mij. Vodafone geeft wel bereik, maar lopen is funest. Helaas voor mij, alleen KPN.
Welke provider heeft het beste bereik in de ondergrondse metro van Rotterdam? Even Nu.nl checken is voor mij haast niet te doen, terwijl mijn vrouw hier (met T-Mobile) geen problemen mee heeft (het is wel wat trager, maar de site laad tenminste...). Bij mij thuis en op t werk hebben alledrie de providers prima bereik, dus dit maakt niet uit.
[ Voor 0% gewijzigd door jroz2001 op 24-01-2012 10:33 . Reden: typo ]
Kpn lijkt het beste bereik daar te hebbenjroz2001 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:32:
Binnenkort is het weer zo ver: ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik zit momenteel bij Vodafone en ben hier redelijk tevreden over. Nu is mijn grote vraag:
Welke provider heeft het beste bereik in de ondergrondse metro van Rotterdam? Even Nu.nl checken is voor mij haast niet te doen, terwijl mijn vrouw hier (met T-Mobile) geen problemen mee heeft (het is wel wat trager, maar de site laad tenminste...). Bij mij thuis en op t werk hebben alledrie de providers prima bereik, dus dit maakt niet uit.
Verwijderd
Sja, ik had hetzelfde met Telfort. Telefoon gejat, ik naar zo'n winkel. Hallo ik heb een nieuwe sim nodig. Das dan zestien of twintig euro alstublieft. Zo dat is straf voor iemand die al abbo heeft sinds het nog O2 heette. Ja dat maakt ons niet uit.MensionXL schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:47:
[...]
Ouch, dat is een behoorlijke no-go zeg, ik zou echt heel sterk gaan twijfelen om daar nog iets af te nemen als klant zijnde...
Abbo was bijna verlopen, heb het meteen opgezegd en bij vodafone nieuwe afgesloten. Want voor nieuwe klanten is een simkaart wel overal gratis.. ???
Maar goed, dat hoort denk ik gewoon bij de verzakelijking van de markt. Klanten zijn totaal niet merktrouw meer. Nou dan voelen de providers zich ook nergens toe verplicht. Kan je vervelend vinden, maar waarschijnlijk is het netto toch goedkoper zo voor de consument.
Ben internet gewoon 500 MB €9,99 € 7,99 (1e 6mnd)
Ben internet veel 1000 MB €16,99 € 9,99 (1e 6mnd)
Ben internet altijd 1500 MB €21,99 € 13,99 (1e 6mnd)
Jammer dat ik mijn abo niet 's ochtends al geregeld had. Nu ga ik het toch maar heroverwegen.
Gelukkig gisteren hier op t.net gelezen dat KPN waarschijnlijk de tarieven weer naar beneden gaat gooien.
Is trouwens best een aanrader Simpel, voor €2,50 heb je al een 50mb internet abonnement, wat ruim voldoende is voor een beetje mail en nieuws checken icm opera mini.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Laatst ook gemerkt bij Telfort, een micro-sim was echter wel gratis. En daar krijg je zelfs een adapter bij naar normaal formaat simkaart! Lijkt me dus wel duidelijk welke je moet kiezen.. (wel online geregeld allemaal)Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:28:
[...]
Sja, ik had hetzelfde met Telfort. Telefoon gejat, ik naar zo'n winkel. Hallo ik heb een nieuwe sim nodig. Das dan zestien of twintig euro alstublieft. Zo dat is straf voor iemand die al abbo heeft sinds het nog O2 heette. Ja dat maakt ons niet uit.
Abbo was bijna verlopen, heb het meteen opgezegd en bij vodafone nieuwe afgesloten. Want voor nieuwe klanten is een simkaart wel overal gratis.. ???
Maar goed, dat hoort denk ik gewoon bij de verzakelijking van de markt. Klanten zijn totaal niet merktrouw meer. Nou dan voelen de providers zich ook nergens toe verplicht. Kan je vervelend vinden, maar waarschijnlijk is het netto toch goedkoper zo voor de consument.
Redsandro's Rants: Die flikkers van Hi. (Hi.nl)
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Veel apps draaien met advertenties, en die komen van internet.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dat handoveren had ik bij Vodafone: ik werd de hele tijd van 900 naar 1800 gegooid op een mast (gecheckt via netmonitor, aan cid te zien was het dezelfde mast). De hele tijd dus korte onderbrekingen, soms om de 5 seconden... want die mast wil me graag op 1800 MHz hebben, maar dan is de ontvangst ineens 30 dB slechter... (kooi van Faraday-woning)MensionXL schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:26:
[...]
Dan zal dat waarschijnlijk net een GSM1800-mast zijn of een antenne die niet op jouw huis staat gericht (hij zendt er net langs)Ik heb dat bij mij ook met KPN: ze staan zo'n 400 meter van mijn huis af maar m'n telefoon handovert zo'n 20 keer per minuut waardoor gesprekken niet goed meer klinken en het bereik ook continu fluctueert. T-Mobile heeft hetzelfde probleem, alleen Vodafone lijkt dus het stabielste te zijn
Je zou toch denken dat zo'n mast wel onthoudt dat de ontvangst op 1800 een stuk slechter is en het dan niet meer probeert, maar nee hoor, gewoon heen en weer pingpongen de hele tijd. Zo'n zendmast draait blijkbaar dommere software dan je denkt... Is wel minder erg geworden de laatste tijd trouwens.
@Redsandro: gewoon "Mobile network" uitzetten bedoel je?
Ah dat is wel lelijk dan ja, is het niet mogelijk om enkel 900MHz te gebruiken op Android? Of moet je dan gelijk heel GSM gebruiken?Sorcerer8472 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:19:
[...]
Dat handoveren had ik bij Vodafone: ik werd de hele tijd van 900 naar 1800 gegooid op een mast (gecheckt via netmonitor, aan cid te zien was het dezelfde mast). De hele tijd dus korte onderbrekingen, soms om de 5 seconden... want die mast wil me graag op 1800 MHz hebben, maar dan is de ontvangst ineens 30 dB slechter... (kooi van Faraday-woning)
Je zou toch denken dat zo'n mast wel onthoudt dat de ontvangst op 1800 een stuk slechter is en het dan niet meer probeert, maar nee hoor, gewoon heen en weer pingpongen de hele tijd. Zo'n zendmast draait blijkbaar dommere software dan je denkt... Is wel minder erg geworden de laatste tijd trouwens.
Ik neem aan dat je hem dus gewoon op UMTS only hebt staan dan?
Edit: misschien lost dit iets voor je op? Gewoon lekker GSM1800 disablen
[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 30-01-2012 19:59 ]
Dat zou kunnen, ik dacht dat 'Mobile network' het geheel van provider-uplink was en dat je dan ook niet meer kon bellen enzo.Sorcerer8472 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:19:
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Bij mij heet het 'pakketgegevens gebruiken', ik denk dat hij dat bedoelt.Sando schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:21:
[...]
Dat zou kunnen, ik dacht dat 'Mobile network' het geheel van provider-uplink was en dat je dan ook niet meer kon bellen enzo.
[ Voor 74% gewijzigd door ObiTewodros op 31-01-2012 21:45 ]
[ Voor 10% gewijzigd door StarC op 31-01-2012 21:43 ]
Verwijderd
Vandaag heeft de klantenservice contact met me opgenomen. Ik krijg 6 maanden korting op mijn abonnement. In juli vorig jaar heb ik ook al geklaagd over slecht bereik in de trein tussen Haarlem en Amsterdam, en toen heb ik óók al korting ontvangen.
Daarnaast hebben ze beloofd om de cellen in de mast bij mijn huis uit te breiden. De mast was naar verluidt al geüpdatet, de verbetering moet binnen een maand zichtbaar zijn.
Ik moet dus toegeven dat het netwerk niet het beste van Nederland is, maar dat ze wel met een redelijk voorstel komen èn de problemen langzamerhand oplossen. Dit mag ook wel eens gezegd worden.
Verwijderd
je kunt ook een gsm 900mhz en 1800mhz signal repeater installeren thuis, als het je kwa prijs toch veel scheelt en je enkel thuis problemen ondervindtDie Bruine schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:15:
Den Haag Ypenburg. De grap is dat er op ik denk 600-1000m een T-Moblie mast hangt. Maar binnenshuis echt NUL bereik. Zelfs op straat is het slecht op sommige plekken. Ik heb er maar mee leren leven. Geen T-mobile voor mij. Vodafone geeft wel bereik, maar lopen is funest. Helaas voor mij, alleen KPN.
zoals deze bijvoorbeeld: http://www.ebay.es/itm/GS...255f8e99c1#ht_1621wt_1270
Een uitgebreide cel zal meestal alleen tot een snellere verbinding leiden, wat zich kan vertalen in een betere verbinding, met name als je maar 1 of 2 streepjes hebt, dat hij het dan toch doet. UMTS heeft de fijne eigenschap om kaktraag te zijn of niet te werken als de mast druk is en je ontvangst slecht is. Bij GSM werkt het dan nog, maar bij UMTS niet omdat andere telefoons harder schreeuwen naar de mast dan de jouwe...
Je hebt vast al eens op www.umtsmasten.nl vergeleken btw?
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 10-02-2012 08:58 ]
Verwijderd
Ik kijk inderdaad geregeld op umtsmasten.nl. De T-Mobile mast waar het in mijn geval om gaat, staat twee meter lager dan een mast van KPN op hetzelfde gebouw dat hemelsbreed 600m van mijn huis af staat. Ik kijk echter nu op een mast van Vodafone aan de overkant van de straat. Met mijn vervolgopleiding (bachelor in Leiden) zal ik op werkdagen heen en weer hobbelen met de trein. Als er dit jaar nieuwe abonnementsvormen worden aangekondigd dan zal ik eens kijken welke provider het wordt. Ik moet maar eens met twee prepaidkaartjes kijken welk netwerk voor mij het beste werkt.
Thx voor je info over de cellen. Het wordt tijd voor een LTE-netwerk in Nederland... ;-)
Tele2 100 Sim Only € 3,00
Tele2 200 Sim Only € 6,00
Tele2 300 Sim Only € 7,00
Tele2 500 Sim Only € 14,00
Tele2 700 Sim Only € 22,00
Data Medium 500MB: aktieprijs van € 7,50 per maand ipv € 10,00.
Data Large 1000MB: aktieprijs van € 10,00 per maand ipv € 15,00.
Data X-Large 1500MB: aktieprijs van € 12,50 per maand ipv € 17,50.
BlackBerry Small 200MB: aktieprijs van € 7,50 per maand ipv € 10,00.
BlackBerry Large 1000MB: aktieprijs van € 12,50 per maand ipv € 17,50.
Geen aansluitkosten, geen verzendkosten simkaart. Bundel is aantal minuten/sms. Prijzen 1 jaar of 2 jaar zijn hetzelfde. Tele 2 operereert via het T-Mobile netwerk begreep ik.
http://www.gsmweb.nl/simonly/tele2_300_simonly.htm
Je zou dus voor 300min+500mb internet 7+7.50=14.50 euro kwijt zijn. Ik betaal nu bij SimYo voor 300min+500mb internet 16.89 euro.
Edit: Ik zie net dam SimYo ook een actie heeft. 500mb internet is 7.99 nu in plaats van 9.99.
[ Voor 5% gewijzigd door HollovVpo1nt op 10-02-2012 17:44 ]
Verwijderd
Aangezien ik geen zin had in een jaarabonnement kwam ik na wat zoeken al snel uit bij t-mobile. Na 3 maanden kan je het jaarcontract maandelijks opzeggen wat in mijn situatie ideaal is. Qua verbruik is mobiel internet wel vrij duur. Wil af en toe eens een serie kijken en mag ook wel eens een spelletje online spelen, dus heb ik voor de versie maximaal van 50e in de maand gekozen.
Ben tot nu toe zeer tevreden met mijn bereik (klein dorpje) en de snelheid van het internet. Normaal zou ik niet zoveel betalen voor een verbinding, maar in deze tijdelijke situatie werkt dit perfect. Het zal vast niet de goedkoopste mogelijkheid zijn, maar het werkt iig wel goed
Het lijkt mij, afhankelijk van de dekking, een mooi alternatief voor de reeds besproken telco's.
3GB voor reeds All-in-1 abonnees voor €25 klinkt redelijk en zoals ik het lees, kan het ook in het buitenland opgemaakt worden.
Nog niet kunnen ontdekken of VoIP wordt geblokkeerd...
[ Voor 96% gewijzigd door Geen12 op 26-03-2012 21:08 ]
http://www.upc.nl/tarieven/internet/mobiel-internet/nobleone schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:03:
Is UPC Mobiel Internet iets voor dit draadje?
Het lijkt mij, afhankelijk van de dekking, een mooi alternatief voor de reeds besproken telco's.
3GB voor reeds All-in-1 abonnees voor €25 klinkt redelijk en zoals ik het lees, kan het ook in het buitenland opgemaakt worden.
Nog niet kunnen ontdekken of VoIP wordt geblokkeerd...
Buitenland is niet inbegrepen volgens mij hoor. Is flink prijzig en bij Vodafone bijv. voordeliger te krijgen.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ok bedankt, is er eigenlijk ook de mogelijkheid om je dataverbruik in de gaten te houden via tele2? Dus een service net als beltegoed checken, dat je een nummer belt waar staat hoeveel mb je nog over hebt?JKratos schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:33:
Nee, je moet inderdaad wachten tot de 10e. Je kunt wel internetten via Tele2 nu maar dit valt dan buiten je nieuwe tele2 abo en dus ga je lappen als een malle.
Kom ik er gewoon achter dat Vodafone 'denkt' dat ik iedere maand +/- 900MB verstook (werd niet in rekening gebracht want ik heb nog een FUP) maar zowel de MyVodafone site als mijn eigen data teller op de telefoon (Android 4.0 standaard datacounter) geven aan dat ik rond de 200MB verstook.
Maar de mevrouw van de klantenservice zei dat de MyVodafone (al maanden) niet goed werkte en dat die gegevens niet betrouwbaar waren, mijn eigen gegevens klopte waarschijnlijk ook niet.......
Ik geloof er geen snars van, bovendien waren ze veel te duur met een SIM Only abb. Denk dat ik nu over ga naar
Youfone (maar die heeft een hoop slechte beoordelingen)
Simyou (heeft een erg lage upload snelheid (0.3mbps))
HollandsNieuwe (veel slechte verhalen)
Is helaas niets voor mij, ik wil niet gebruik maken van het T-Mobile netwerk.karakedi schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:51:
ALs je een 2 jarig abonnement geen problem vind, bestel een abonnement bij gsmtopdeal.nl, het zijn sim only prijzen en je krijgt een toestel erbij. Laatst via gsmtopdeal SE experia arc S besteld. De toestel ga ik verkopen. Heb je efectief voor 10 a 15 euro een leuk abonnementje.
Ik heb al een telefoon en wil een sim-only abbo (op mijn HTC desire HD). Ik bel weinig met mobiele (10 euro / maand) maar wil wel mijn mail enzo op kunnen halen.
ik zoek een goedkoop abbo. liefst 1 met bijvoorbeeld een datalimiet van 100mb/maand met als je daar overheen gaat NIET bijbetalen maar dat de snelheid omlaag gaat. De snelheid van het internet hoeft niet snel te zijn.
zo. Niet echt tweaker-waardige specs denk ik
liefst blijf ik bij HI/KPN (of kan ik mijn prepaid nummer meenemen naar een abbo-nummer bij andere provider tegenwoordig??)
Verwijderd
Ik heb geduldig gewacht tot de verbeteringen zichtbaar zijn. Zoals gezegd had ik eerst op zolder 3G, maar beneden GPRS. Nadat de cel in de mast is uitgebreid, heb ik boven één streepje 3G erbij (nu 4/5) en beneden 2/5 3G in plaats van 2/5 GPRS.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:17:
Ik heb via de NetwerkRadar app (iOS) geregeld scans doorgegeven aan T-Mobile over het slechte bereik op bepaalde plekken. Zo ook bij mij thuis, waar ik op zolder wel 3G ontvang maar beneden GPRS.
Vandaag heeft de klantenservice contact met me opgenomen. Ik krijg 6 maanden korting op mijn abonnement. In juli vorig jaar heb ik ook al geklaagd over slecht bereik in de trein tussen Haarlem en Amsterdam, en toen heb ik óók al korting ontvangen.
Daarnaast hebben ze beloofd om de cellen in de mast bij mijn huis uit te breiden. De mast was naar verluidt al geüpdatet, de verbetering moet binnen een maand zichtbaar zijn.
Ik moet dus toegeven dat het netwerk niet het beste van Nederland is, maar dat ze wel met een redelijk voorstel komen èn de problemen langzamerhand oplossen. Dit mag ook wel eens gezegd worden.
De problemen zijn bij mij thuis dus opgelost
Echt irritant hoe vaak ik de laatste tijd 2G-internet heb moeten gebruiken terwijl ik toch echt even 3G-snelheid nodig had, ook gewoon midden in stadscentra

Zolang het netwerk stabiel is, vind ik het prima, ik heb mijn telefoon 99% van de tijd op 2G staanSorcerer8472 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:07:
Intussen lijkt Vodafone bijna niets te doen aan uitbreidingen van haar 3G-netwerk. Al aan het sparen voor LTE ofzo? 3G-dekking binnenshuis valt toch echt tegen met Vodafone op veel plekken vind ik, en hoewel Vodafone een vliegende start heeft gemaakt laten ze zich nu toch links en rechts inhalen...
Echt irritant hoe vaak ik de laatste tijd 2G-internet heb moeten gebruiken terwijl ik toch echt even 3G-snelheid nodig had, ook gewoon midden in stadscentra
BASE voelde qua snelheid dan weer erg als T-Mobile NL aan
[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 03-04-2012 14:46 ]
Verwijderd
Ik heb eigenlijk een zo snel mogelijk antwoord nodig omdat ik binnenkort al een keuze moet maken.
Verwijderd
Check even http://www.umtsmasten.nl/ en kijk of er masten in de buurt staan van KPN en VodafoneVerwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:55:
Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen 2 providers: vodafone met het bel+sms+web abo met 3,6 mb/s, of het hi abo hi large met 7,2 mb/s. Het gaat mij vooral om het internet heeft iemand ervaring met 1 van deze abonnementen? Plaatsen waar ik vooral ben zijn gebieden rond en in alkmaar (broek op langedijk) en de achterhoek vooral Winterswijk.
Ik heb eigenlijk een zo snel mogelijk antwoord nodig omdat ik binnenkort al een keuze moet maken.
Verwijderd
het gaat maar om een paar 100 meter in de meeste gevallen. Maar welke van de twee heeft binnenshuis, auto en trein de beste ontvangst?MensionXL schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:12:
[...]
Check even http://www.umtsmasten.nl/ en kijk of er masten in de buurt staan van KPN en VodafoneLet er wel op dat deze kaart niet 100% accuraat is maar het geeft je een goed beeld van wat je kan verwachten in elk geval
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:06:
[...]
het gaat maar om een paar 100 meter in de meeste gevallen. Maar welke van de twee heeft binnenshuis, auto en trein de beste ontvangst?
Dat ligt aan het traject, de ene keer doet Vodafone het beter maar de andere keer weer KPN. Om deze reden: check umtsmasten.nlVerwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:07:
iemand ervaring met hi of vodafone mag ook op andere plaatsen
Vodafone zendt vaak met een hoger vermogen dan KPN uit maar KPN heeft daarentegen weer meer antennes. Dit komt er dus op neer dat wanneer KPN en Vodafone op exact dezelfde plek hun antennes zouden hebben staan, het bereik van Vodafone beter zou zijn. Aan de andere kant kan die ene extra antenne van KPN wel weer het bereik wat beter maken maar dit is heel erg afhankelijk van de locatie natuurlijk.
In dorpjes heeft de ene keer KPN weer een antenne extra staan en de andere keer weer Vodafone dus er is niet echt een touw aan vast te knopen.
[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 09-04-2012 20:37 ]
Verwijderd
ja maar denk dat het in plaatsen als Alkmaar, winterswijk, amsterdam niet veel uit maakt. maar hoorde dat t-mobile wel veel minder was. Ben alleen benieuwd of de snelheden worden gehaald.MensionXL schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:35:
[...]
[...]
Dat ligt aan het traject, de ene keer doet Vodafone het beter maar de andere keer weer KPN. Om deze reden: check umtsmasten.nl
Vodafone zendt vaak met een hoger vermogen dan KPN uit maar KPN heeft daarentegen weer meer antennes. Dit komt er dus op neer dat wanneer KPN en Vodafone op exact dezelfde plek hun antennes zouden hebben staan, het bereik van Vodafone beter zou zijn. Aan de andere kant kan die ene extra antenne van KPN wel weer het bereik wat beter maken maar dit is heel erg afhankelijk van de locatie natuurlijk.
In dorpjes heeft de ene keer KPN weer een antenne extra staan en de andere keer weer Vodafone dus er is niet echt een touw aan vast te knopen.Met beide providers zit je goed