Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454223

Woohooo schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:01:
bestaan er nog nieuwe abbo's waarbij als je buiten je limiet op een lagere snelheid wordt gezet ipv dat geleuter per mb?
bij hi maar daar lease je het toestel weet niet of je dat wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En heeft iemand ervaring met het tele2 internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:35:
[...]

[...]

Dat ligt aan het traject, de ene keer doet Vodafone het beter maar de andere keer weer KPN. Om deze reden: check umtsmasten.nl ;)

Vodafone zendt vaak met een hoger vermogen dan KPN uit maar KPN heeft daarentegen weer meer antennes. Dit komt er dus op neer dat wanneer KPN en Vodafone op exact dezelfde plek hun antennes zouden hebben staan, het bereik van Vodafone beter zou zijn. Aan de andere kant kan die ene extra antenne van KPN wel weer het bereik wat beter maken maar dit is heel erg afhankelijk van de locatie natuurlijk.

In dorpjes heeft de ene keer KPN weer een antenne extra staan en de andere keer weer Vodafone dus er is niet echt een touw aan vast te knopen. ;) Met beide providers zit je goed :)
ja op sommige plekken waar ik kom zijn net zoveel (ongeveer ) masten en op andere plekken zijn er weer 3 van kpn tegenover 1 of 2 van vodafone maar staat die van vodafone meestal paar 100 meter dichter bij. dus denk dat het weinig uit maakt. Alleen geeft kpn eigen klanten eigenlijk voorrang op hun netwerk ten opzichte van die van hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Vandaag is mijn tele2 abo ingegaan, maar ik krijg geen verbinding met internet. Ik heb de handleiding bij toestelhulp gevolgd maar ik krijg geen 3g icoontje of wat dan ook en kan geen verbinding maken. Ik heb met een medewerker van de klantenservice gechat, hij vertelt mij dat het de eerste 48 uur problemen kan geven. wtf waarom vertellen ze dit nu pas en niet bij het afsluiten van het abonnement. Geen positieve eerste ervaring dus.

Zijn er hier mensen met een sgs2 en tele2 abo die soortgelijke problemen gehad hebben? Hoe hebben jullie het opgelost?

Even ter bevestiging:
Mobiele landcode = MCC
Mobiele netwerkcode = MNC
Correct?

Ik heb trouwens ics, zou het daaraan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 20:59
Damn, waaarom heeft KPN Sim-only een snelheid van maar max 2.0/0,1 Mbps, is dat niet een beetje weinig? aan de andere kant zal ik 95% van de tijd op WiFi zitten.

Heb je het nog wel nodig, die hoge snelheden. Dat vraag ik mij dus af!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Pedr0 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:37:
Damn, waaarom heeft KPN Sim-only een snelheid van maar max 2.0/0,1 Mbps, is dat niet een beetje weinig? aan de andere kant zal ik 95% van de tijd op WiFi zitten.

Heb je het nog wel nodig, die hoge snelheden. Dat vraag ik mij dus af!
Het lijkt er inderdaad heel sterk op dat sim-onlyabonnementen de minst goede keus zijn: als je rond de 100 minuten wilt, wat internet (100MB?) en 1000 smsjes dan ben je al 30 euro per maand kwijt, te gek voor woorden! 8)7
Anoniem: 454223 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:52:
[...]

ja op sommige plekken waar ik kom zijn net zoveel (ongeveer ) masten en op andere plekken zijn er weer 3 van kpn tegenover 1 of 2 van vodafone maar staat die van vodafone meestal paar 100 meter dichter bij. dus denk dat het weinig uit maakt. Alleen geeft kpn eigen klanten eigenlijk voorrang op hun netwerk ten opzichte van die van hi?
Hi heeft als het goed is dezelfde 'rang' als KPN, het is bijna hetzelfde systeem, enkel de merknaam en wat stemmetjes lijken te verschillen :) Bij Telfort schijnt het wel zo te zijn dat ze minder voorrang hebben dan KPN en Hi op hetzelfde netwerk, maar dit is niet officieel door Telfort bevestigd.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Je jongens als ik bij de gegevens verbruik app van ics kijk zie ik dat Android systeem in een dag al 10 mb op de achtergrond verbruikt heeft. Waarvoor is deze verbruik en kan ik het automatisch laten uitschakelen wanneer ik niet op wifi zit en inschakelen wanneer ik wel op wifi zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NeutraleGast schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:25:
Je jongens als ik bij de gegevens verbruik app van ics kijk zie ik dat Android systeem in een dag al 10 mb op de achtergrond verbruikt heeft. Waarvoor is deze verbruik en kan ik het automatisch laten uitschakelen wanneer ik niet op wifi zit en inschakelen wanneer ik wel op wifi zit?
je hele internet kun je afsluiten, maar een andere manier kan ik niet bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 13:12
Ik zit er over te denken om iPhone 4s (32GB white) te nemen bij een nieuw Hi abbonement.

Volgende samenstelling:
- Hi large (1000MB / 7,2Mb)
- Onbeperkt SMS
- 300 belminuten
- Studentenkorting
- Geen startprijs
- Toestellease
- Eerste jaar 27,50
- Tweede jaar 58,50

Voor de duidelijkheid: ik denk dat dit abbonement qua samenstelling precies aan m'n wensen voldoet. Met leasen heb ik niet zo'n moeite (of er moeten nog serieuze addertjes onder het gras zitten).

Mijn vraag is: zijn er kwalitatieve argumenten m.b.t. netwerk of klantenservice waarom ik dit beter niet zou moeten doen? Ik kom van Vodafone overigens.. maar ik heb momenteel geen geld om de eigen inleg van een toestel te betalen. Bovendien is bovenstaande samenstelling op een aantal specs veruit beter dan bij een gemiddeld Vodafone abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Ik kon niet echt een dedicated Vodafone thread vinden, dus ik stel mijn vraag maar hier (eigenlijk had ik Hi op het oog, maar die bieden de Nexus blijkbaar niet aan omdat het te veel zou concurreren met de iPhone 4S :/ ). Ik heb op studentenmobiel.nl gekeken, daar staat bij de internet snelheid 14.4Mbps. Is dat correct? Het leek me vreemd omdat de andere providers een beduidend lagere snelheid geven bij hun normale abos. Daarnaast hebben verschillende mensen hier een T-mobile of Telfort abo, internet connectie en snelheid is erg belabberd. Hoe zit dat met Vodafone in/rond Tilburg en Utrecht?
De google nexus staat wel mooi op studentenmobiel.nl icm Vodafone, maar op de Vodafone site is de Nexus nergens te bekennen. Ik neem aan dat Vodafone de Nexus niet exclusief via studentenmobiel.nl verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 12:13
Ten eerste: De Galaxy Nexus gaat prima met vodafone. Zolang het toestel simlock vrij is, is het gaan met die hap! Nexus is zeker niet exclusief via studentmobiel bij VF te nemen.

2e: De 14Mbps die onder ander VF bieden is idd aardig overdreven. Misschien dat je die snelheid als je alleen op de dam in A'dam staat, met je handen in de lucht haalt ;) maar ik geef het weinig kans.

3e: Ik heb zelf VF en ben bijna dagelijks in utrecht. Dekking is prima. Zowel bel/sms en internet zijn echt top. Laatste 1.5 week stuk minder natuurlijk ;) maar goed dat is tijdelijk.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gersomvg schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:10:
Ik zit er over te denken om iPhone 4s (32GB white) te nemen bij een nieuw Hi abbonement.

Volgende samenstelling:
- Hi large (1000MB / 7,2Mb)
- Onbeperkt SMS
- 300 belminuten
- Studentenkorting
- Geen startprijs
- Toestellease
- Eerste jaar 27,50
- Tweede jaar 58,50

Voor de duidelijkheid: ik denk dat dit abbonement qua samenstelling precies aan m'n wensen voldoet. Met leasen heb ik niet zo'n moeite (of er moeten nog serieuze addertjes onder het gras zitten).

Mijn vraag is: zijn er kwalitatieve argumenten m.b.t. netwerk of klantenservice waarom ik dit beter niet zou moeten doen? Ik kom van Vodafone overigens.. maar ik heb momenteel geen geld om de eigen inleg van een toestel te betalen. Bovendien is bovenstaande samenstelling op een aantal specs veruit beter dan bij een gemiddeld Vodafone abbonement.
toon volledige bericht
ik twijfel nog tussen vodafone en hi. ik ben erg benieuwd hoe het netwerk van beide in de achterhoek (winterswijk) zijn. heb op http://www.umtsmasten.nl/ (misschien voor jou ook handig) gekeken en dan lijkt het niet veel uit te maken welke ik neem (kpn lijkt iets beter) maar zijn er mensen die ervaring hebben met het internet van beide providers in de achterhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 454223 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:20:
[...]

ik twijfel nog tussen vodafone en hi. ik ben erg benieuwd hoe het netwerk van beide in de achterhoek (winterswijk) zijn. heb op http://www.umtsmasten.nl/ (misschien voor jou ook handig) gekeken en dan lijkt het niet veel uit te maken welke ik neem (kpn lijkt iets beter) maar zijn er mensen die ervaring hebben met het internet van beide providers in de achterhoek?
Waarom lijkt KPN iets beter? Staan hun antennes dichterbij? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:12:
[...]

Waarom lijkt KPN iets beter? Staan hun antennes dichterbij? :)
nou ze staan ongeveer gelijk maar er staan bij de plekken waar ik in de buurt kom meestal 2 a 3 kpn masten tegenover 1 van vodafone.

heb jij een andere mening dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 454223 op 14-04-2012 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie bij sommige masten op http://www.umtsmasten.nl/ dat die alleen UMTS hebben en geen GSM of anders om wat is beter? En de hoogte waarop ze staan hoeveel invloed heeft dat? bijv. hoogte 30 is dat dan een verre ontvangst of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43
KPN heeft over het algemeen de beste dekking. Daarna Vodafone. Daarna T-Mobile. Uitzondering is T-Mobile in steden trouwens: daar is de 3G-dekking beter maar ook drukker/trager (hoewel je soms met Voda in hartje Utrecht gewoon alleen 2G hebt wat irritanter is dan druk 3G :P).

In buitengebieden is 3G van KPN en op 2e plaats Vodafone dan weer het beste. Voda en KPN zijn beide wel snel meestal.

Alles verschilt per stad weer enorm. Zo is de dekking van Vodafone in Maastricht enorm goed omdat ze daar oorspronkelijk vandaan komen en hun Libertel-kantoor hadden. Maastricht is ook een beetje een proeftuin met allerlei microcellen die ze er hebben (bijv. weggewerkt in anwb-bordje op het Vrijthof :P) ...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:18:
KPN heeft over het algemeen de beste dekking. Daarna Vodafone. Daarna T-Mobile. Uitzondering is T-Mobile in steden trouwens: daar is de 3G-dekking beter maar ook drukker/trager (hoewel je soms met Voda in hartje Utrecht gewoon alleen 2G hebt wat irritanter is dan druk 3G :P).

In buitengebieden is 3G van KPN en op 2e plaats Vodafone dan weer het beste. Voda en KPN zijn beide wel snel meestal.

Alles verschilt per stad weer enorm. Zo is de dekking van Vodafone in Maastricht enorm goed omdat ze daar oorspronkelijk vandaan komen en hun Libertel-kantoor hadden. Maastricht is ook een beetje een proeftuin met allerlei microcellen die ze er hebben (bijv. weggewerkt in anwb-bordje op het Vrijthof :P) ...
T-Mobile doet het qua dekking inderdaad heel goed in de steden, soms staat er letterlijk elke 50 tot 100 meter een nieuwe UMTS-mast. Ik vraag me dan ook af hoe ze het presteren om het 3G-netwerk zo traag te krijgen op bepaalde momenten, zou er slechte apparatuur onder de mast staan die de belasting niet aankan of zou het gaan om het netwerk van de mast naar de centrale toe? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/pY3N

Waarom verbruikt android systeem zoveel data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Ik merk dat bellen op het netwerk van T-Mobile nogal wat problemen geeft. Als ik apps download in de trein terwijl ik een telefoongesprek voer, valt mijn telefoonverbinding weg. Als ik op een ander stuk, in de bebouwde kom met een sprinter, bel waar ik normaal prima 3G heb, voert mijn iPhone het gesprek louter over het GSM netwerk en kan ik de webpagina niet openen.

Het lijkt erop alsof mijn iPhone 4 niet heel blij is met het simultaan gebruiken van de 3G/GSM-chip? Of is hun netwerk ronduit bagger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 218175 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:18:
Ik merk dat bellen op het netwerk van T-Mobile nogal wat problemen geeft. Als ik apps download in de trein terwijl ik een telefoongesprek voer, valt mijn telefoonverbinding weg. Als ik op een ander stuk, in de bebouwde kom met een sprinter, bel waar ik normaal prima 3G heb, voert mijn iPhone het gesprek louter over het GSM netwerk en kan ik de webpagina niet openen.

Het lijkt erop alsof mijn iPhone 4 niet heel blij is met het simultaan gebruiken van de 3G/GSM-chip? Of is hun netwerk ronduit bagger :P
Het gesprek wordt gewoon over 3G gevoerd tot dat het bereik of capaciteit niet genoeg is, dan laten de antennes/je telefoon je vaak terugschakelen naar 2G. Het is dus niet zo dat data altijd over 3G gaat en voice altijd over 2G, data kan ook over 2G gaan en voice ook over 3G waarbij er een beperking is bij 2G op dat je niet kan bellen en internetten tegelijk.

Ik denk dat het probleem in de trein met het wegvallende gesprek is gekomen doordat je iPhone de 3G-verbinding zo lang mogelijk wilde behouden voor je datatransfer en in de problemen is gekomen met het zoeken naar een 2G-netwerk om te handoveren. :) Of dit nu ligt aan de iPhone of aan het netwerk dat kan ik niet zeggen. Let er wel op dat telefoons sneller van 3G naar 2G terugspringen tijdens een telefoongesprek dan wanneer je enkel wat aan het internetten bent. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 18-04-2012 12:50 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Denk je dat de snelheid van je mobiel internetabonnement hierbij van belang is? Lees: heb je bij een hogere theoretische snelheid (dus volgens je abonnement 14,4 Mbps ipv 2,0 Mbps) een kleinere kans dat je gesprek wegvalt in combinatie met het downloaden van apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 218175 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:31:
Denk je dat de snelheid van je mobiel internetabonnement hierbij van belang is? Lees: heb je bij een hogere theoretische snelheid (dus volgens je abonnement 14,4 Mbps ipv 2,0 Mbps) een kleinere kans dat je gesprek wegvalt in combinatie met het downloaden van apps?
Ik weet zeker dat dit niks uitmaakt, het is een technisch probleem dat ervoor zorgt dat de verbinding wordt verbroken en niet omdat je een te krap internetabonnement hebt (immers trekt voice officieel geen bandbreedte weg van je internetbundel). :)

Kan het niet zo zijn dat in de trein je 2G-bereik ook al zwak was? :)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 18-04-2012 22:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Als 3G wegvalt of heel kort de dekking heel slecht is dan wordt er door veel providers al vrij snel gehandovered naar 2G, en dan is voice belangrijker dan data; je dataverbinding valt dan dus weg.

Onder andere het feit dat calls veel sneller gedropped worden op 3G is volgens mij een belangrijke reden om zo veel mogelijk calls op 2G te zetten. Vraag me af hoe dat gaat als we straks alleen 3G en 4G hebben in Nederland trouwens. Die situaties beginnen nu al voor te komen in het buitenland en over een jaar of 2 wellicht ook in NL; 3G op 900 en 2100 MHz, 4G op 800, 1800 en 2600 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:22:
Als 3G wegvalt of heel kort de dekking heel slecht is dan wordt er door veel providers al vrij snel gehandovered naar 2G, en dan is voice belangrijker dan data; je dataverbinding valt dan dus weg.

Onder andere het feit dat calls veel sneller gedropped worden op 3G is volgens mij een belangrijke reden om zo veel mogelijk calls op 2G te zetten. Vraag me af hoe dat gaat als we straks alleen 3G en 4G hebben in Nederland trouwens. Die situaties beginnen nu al voor te komen in het buitenland en over een jaar of 2 wellicht ook in NL; 3G op 900 en 2100 MHz, 4G op 800, 1800 en 2600 MHz.
Waar nog geen 3G op 900MHz zal zijn, zullen ze denk ik nog GSM op 900MHz houden :) Het netwerk wordt er niet beter op om enkel 3G op 2100MHz en 4G op 2600MHz te hebben, het niet hebben van bereik belemmert ze ook om inkomsten te vergaren omdat klanten niet van hun diensten gebruik kunnen maken; ik zie het dus niet zo snel gebeuren ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heeft er iemand ervaring met Rabo Mobiel? Ik zie dat daar enigszins nog een soort onbeperkt internet abbo wordt gegeven voor € 10,- p maand extra. Al dan wel 384 Kb/sec maargoed. Is dit doable voor internet gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Woohooo schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:44:
Heeft er iemand ervaring met Rabo Mobiel? Ik zie dat daar enigszins nog een soort onbeperkt internet abbo wordt gegeven voor € 10,- p maand extra. Al dan wel 384 Kb/sec maargoed. Is dit doable voor internet gebruik?
O jawel, werkt prima, is verder erg stabiel, eigenlijk hetzelfde als de dataverbindingen van KPN zelf (dus geen virtuele provider met eigen apparatuur) alleen niet de hogere topsnelheid, maar qua reactie tijden en dergelijke prima voor gebruik op telefoon. (in mijn geval in een 'dongel' ook nog prima werkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Heeft iemand hier met Hi ook verbindingsproblemen?

Ik heb een Internet Extreem bundel (2GB limiet, 7,2Mbps) en mijn ping is al sinds ik het abonnement heb (aug 2011) veel te hoog en soms lukt het helemaal niet om verbinding te maken via 3G/HSPA.

M'n ping ligt tussen de 150 en 250ms, waar dit bij mijn vorige abonnement (Vodafone, onbeperkt, 3,6Mbps) maximaal rond de 60ms lag.

Het is leuk als de snelheid 7,2Mbps is, maar als je eerst moet wachten tot er überhaupt verbinding tot stand komt, is die snelheidswinst weer tenietgedaan. Ook moet ik soms binnen een app vijf of zes keer op 'opnieuw/retry' drukken, omdat er geen verbinding wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Framoes schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:03:
Heeft iemand hier met Hi ook verbindingsproblemen?

Ik heb een Internet Extreem bundel (2GB limiet, 7,2Mbps) en mijn ping is al sinds ik het abonnement heb (aug 2011) veel te hoog en soms lukt het helemaal niet om verbinding te maken via 3G/HSPA.

M'n ping ligt tussen de 150 en 250ms, waar dit bij mijn vorige abonnement (Vodafone, onbeperkt, 3,6Mbps) maximaal rond de 60ms lag.

Het is leuk als de snelheid 7,2Mbps is, maar als je eerst moet wachten tot er überhaupt verbinding tot stand komt, is die snelheidswinst weer tenietgedaan. Ook moet ik soms binnen een app vijf of zes keer op 'opnieuw/retry' drukken, omdat er geen verbinding wordt gemaakt.
Met welke telefoon en op welke plaats heb je dit? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:05

Yucko

One clown to rule them all !

Ondanks dat een tijdje geleden KPN er toch wel achter gekomen was dat de prijsverhoging voor enig verlies in klanten zorgde, kan ik niet zeggen dat men (KPN of 1 van de andere mobiele aanbieders) ervan geleerd heeft want nog steeds komen ze keer op keer met duurdere abo's aanzetten :|

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
MensionXL schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:35:
[...]

Met welke telefoon en op welke plaats heb je dit? :)
Samsung Galaxy S2 en overal. Het is ook echt het netwerk, aangezien ik nooit problemen heb met apps die niet laden als ik gebruik maak van wifi en de 3G/HSPA problemen had ik niet toen ik nog Vodafone had i.c.m. dit toestel.

Ik heb het idee dat het netwerk misschien overbelast raakt en dat KPN/Hi straks dezelfde problemen krijgt als T-mobile, als ze hier niks aan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Framoes op 23-04-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Framoes schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:54:
[...]

Samsung Galaxy S2 en overal. Het is ook echt het netwerk, aangezien ik nooit problemen heb met apps die niet laden als ik gebruik maak van wifi en de 3G/HSPA problemen had ik niet toen ik nog Vodafone had i.c.m. dit toestel.

Ik heb het idee dat het netwerk misschien overbelast raakt en dat KPN/Hi straks dezelfde problemen krijgt als T-mobile, als ze hier niks aan doen.
Ik heb vaag iets gelezen over dat er bij KPN/Hi een toegangspunt is voor internet die trager is dan een andere. Als het goed is dan heb je nu 'portalmmm.nl' staan, klopt dat? Vul er eens 'internet' in en kijk dan eens of het nog steeds zo traag is? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
MensionXL schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:41:
[...]

Ik heb vaag iets gelezen over dat er bij KPN/Hi een toegangspunt is voor internet die trager is dan een andere. Als het goed is dan heb je nu 'portalmmm.nl' staan, klopt dat? Vul er eens 'internet' in en kijk dan eens of het nog steeds zo traag is? :)
Volgens speedtest is m'n ping nog steeds redelijk hoog, maar in de praktijk lijkt de verbinding wel sneller tot stand te komen. Ik hoop dat het ook zo blijft.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:06
Telfort sim only 200 € 5,95
Belbundel 200 minuten per maand voor € 8,95
Korting 33.52% tot 19-06-2012

Sms bundel 25 € 0,95
Sms bundel 25 sms-berichten per maand voor € 1,45
Korting 34.48% tot 19-06-2012

surf&mail € 5,00
Internetbundel onbeperkt met Fair use policy voor € 9,95 per maand
Korting 49.75% tot 19-09-2094

Totale abonnementskosten per maand € 11,90
Na de kortingsperiode kom ik op € 20.35 euro (er vanuit gaande dat 19-09-2094 een foutje op de website is).
Met een gebruik van +/- 200 minuten, 300-400 MB data en 5 SMS'jes, is door laten lopen het goedkoopste?

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb het idee dat hi met toestellease voor mij het voordeligste is. Na 14 jaar vodafone/libertel wil ik weg bij deze toko. hi lease tov vodafone scheelt mij zo'n 200,- (o.k. ik krijg er meer voor terug, maar heb niet zoveel nodig)

Ik weet dat bij hi je niks mee kan nemen naar de volgende maand en dat je aan het eind het toestel voor 15% kan over kopen.

Zijn er meer "adders"

Of heeft iemand een suggestie/construckie die ik mogelijk niet weet.
Ik wil niet naar een T-mobile netwerk, MTV is ook niet erg duur, maar scheelt toch weer 100,-
Het gaat om een HTC one-S met 24 maanden contract ik bel en sms weinig iets minder dan 100min/sms
Ik bel wel af een paar keer per jaar vanuit buitenland, niet veel maar gewoon met vakantie en wintersport een minuut of 10-15 per jaar

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 05-05-2012 18:15 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beperkdataniet
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-01-2020
adders? bij toestellease is het belangrijk te weten hoe je verzekerd bent, wat je bereid bent te doen als je toestel tijdens de looptijd gestolen of kwijt raakt. je kan je daartegen verzekeren of simpel risico lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ja maar dat is altijd zo.
Ik vind zeld bijv. Vaag dat hi een inflatiecorrectie toepast op abonnementen, en dat de 15% restwaarde niet vast staat maar einde looptijd bepaald wordt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-05 12:54
Heb even niet zo veel tijd dit topic goed door te lezen, maar ik heb een vraag mbt de nieuwe Vodafone abo's. Behalve de BSW abo's, gaan ook de abo's van de iPhone veranderen of blijven die hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88168

Ik ben erg tevreden met mijn abbo bij Euphony. Ook KPN netwerk. Scherpe prijzen.
Volgens mij net als Rabo Mobiel, maar dan iets goedkoper.

Iemand anders die dit ook gebruikt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

Edit,

Reeds besteld.

[ Voor 97% gewijzigd door Movinghead op 11-05-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Een vraagje aan tele2 klanten:
Vandaag heb ik mijn eerste factuur ontvangen, daar staat het volgende:

Maandelijkse bedrag: 12.94
btw 2.46

totaal te betalen: 15.39

Maar mijn maandelijkse bedrag is 10.50 niet 15.39.

Echter staat staat er ook bij: Verbruik van 26-03-12 tot en met 08-05-12. Dit is uiteraard meer dan een maand, dus betekent het dat 15.39 niet mijn maandelijks te betalen bedrag is, waarom noemen ze het dan maandelijks te betalen bedrag?

Wat begrijp ik hier niet?

Toen ik op hun website mijn sim only bestelde stond er als totaal bedrag 10.50, ik neem aan dat dit inclusief belasting is? Ik zie namelijk nergens exclusief belasting staan op hun site.

[ Voor 16% gewijzigd door ObiTewodros op 12-05-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Omdat het een nieuw abonnement is, betaal je meer. Je factuurdatum (of hie ze dat ook noemen) is kennelijk gesteld op de 8e van de maand, je betaalt nu dus ongeveer anderhalve maand in 1 keer.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
PinokkioTV schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:05:
Omdat het een nieuw abonnement is, betaal je meer. Je factuurdatum (of hie ze dat ook noemen) is kennelijk gesteld op de 8e van de maand, je betaalt nu dus ongeveer anderhalve maand in 1 keer.
Dus volgende factuur is dus gewoon wel 10.50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Als je binnen je bundel blijft wel, maar als je het zeker wilt weten, neem maandag ff contact op met je provider :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

databeestje

Von PrutsHausen

Kan iemand hier me vertellen welke providers wel inkomend verkeer toestaan?

Ik mis in de tabel dan ook of deze verkeer filteren en deze wel of niet een publiek IP adres hebben.

Mijn ervaring met 3G abonnementen is redelijk sumier, ik weet alleen dat ik met een KPN zakelijk dongel over moest naar de "advancedinternet" APN om ongefiltered verkeer te krijgen.

Zo kon ik vanaf het internet niet naar het 3G IP adres pingen, kennelijk staat hier een firewall voor waar ik niet om gevraagd heb en welke ik ook niet via een service centrum oid kon uitzetten.

Mijn interesse ging voornamelijk uit naar de Telfort Mobiel internet met versneller. Ik wil deze gebruiken als een backup voor de internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 16:21
Ik heb slechte ervaringen met mobiel internet van Tele2 (T-mobile netwerk). Werkt erg traag en veel apps die internetverbinding gebruiken willen niet eens updaten. Ik heb 1Gb per maand, maar op deze manier heb ik daar dus weinig aan ;(

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456111

Ik heb nu een sim-only van Simyo, maar die biedt helaas geen internet in het buitenland, dus wil ik overstappen naar een andere goedkope sim-only provider.

Kan ik met alle andere providers die in dit topic genoemd worden wel in het buitenland internetten? Of zijn er nog meer providers die dit blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:23
ViNOK16Bit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:18:
Ik heb slechte ervaringen met mobiel internet van Tele2 (T-mobile netwerk). Werkt erg traag en veel apps die internetverbinding gebruiken willen niet eens updaten. Ik heb 1Gb per maand, maar op deze manier heb ik daar dus weinig aan ;(

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
misschien is het handig om een omgeving te melden waar je je bevind indien het een lokaal probleem is, of heb je dit probleem door het hele land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik was vandaag een dagje in Amsterdam en heb eens in de buurt van het centrum voor de gein een speedtestje gedaan met een Vodafone 14.4/2Mbit-abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31662/got/2012-06-27%2023.47.29.png

Toch wel erg nice vind ik, het was behoorlijk druk op deze plek :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polmannetje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2021
Mijn huidige contract (Vodafone bel+sms+web) loopt bijna af, en nu ben ik mij aan het oriënteren op een nieuw abonnement.

Nu zit ik met het volgende vraagstuk;
Ik twijfel tussen twee sim only abonnementen (bij Hi dan wel Vodafone), en bij Hi is het abonnement een stuk voordeliger. Het enige echt relevante verschil voor mij lijkt zo op het oog dat;
Vodafone 7,2 Mbps internet (er staat wel bij "praktisch 1,5-3 mbps) aanbied bij het abonnement wat ik wil, en Hi 'tot 2mbps').

Heeft er iemand ervaring met dit laatste abonnement? Als die 2mbps namelijk nagenoeg altijd gehaald wordt dan ga ik zonder meer voor dat Hi abonnement, aangezien VF 1,5-3mpbs aanbied en het prijsverschil erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
polmannetje: check de upload bij Hi eens?
Ze bieden sommige abo's aan met 128 kbps up. Dan duurt een foto uploaden echt lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 03-05 09:18
Bestaat er ook een overzicht van de prepaid kosten van mobiel internet (op telefoon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
In dat soort verg(l)eijkingen zijn ze bij Bellen.com en dergelijke sites toch gespecialiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Jup maar dat vergelijken ze helaas niet, alleen abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Is tele2 niet goedkoper?
Ik zit er aan te denken om daar een abbo te nemen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Tommy The Cat schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:49:
Jup maar dat vergelijken ze helaas niet, alleen abonnementen.
In het overzicht waar ik naar link zijn ook prepaid bundels opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Laatst online: 05-02-2024
Als ik de vergeijking op bellen.com zie staat de goedkoopste er niet tussen. Lycamboile biedt bij opwaardering verdubbeling van beltegoed, dit geld bij de internetbundel als betaalmiddel. de 1gb-bundel van 20 euro kost dus in werkelijkheid 10 euro, de 300 mb bundel van 10 euro in werkelijkheid 5 en de 150mb bundel van 5 euro in werkelijkheid 2,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 22:30
Sinds vanochtend is mijn nieuwe abonnement bij Tele2 ingegaan: SmartMix 100min/sms + 1000MB Data (Tot 3.6Mbit/s download, tot 384 Kbit/s upload) voor €13 per maand.

Vond ik wel een nette aanbieding. Nu zit ik zelf al jaren bij T-Mobile en heb nooit echt dramatische problemen gehad qua dekking. De reden om over te gaan op Tele2 was de lagere prijs, zonder dat ik op internet hoefde in te leveren. Zojuist heb ik een speedtest gedaan en ik ben best tevreden over het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imm.io/EGI9.png

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
guapper schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:08:
[...]

In het overzicht waar ik naar link zijn ook prepaid bundels opgenomen.
Tenzij ik iets compleet over het hoofd zie, zijn dit geen prepaid bundels maar abonnementen. Overal geldt namelijk een prijs per maand, ook bij 'Prepaid maandbundel 250'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat het 'maandbundel' heet betekend alleen dat je bundel een maand geldig blijft (edit: neem ik aan). Ik mag aannemen dat 'prepaid' gewoon 'prepaid' betekend toch, en niet 'abonnement met vaste maandelijkse kosten'? Toch?

edit: qua verdienmodel kan ik me daar wel wat bij voorstellen,omdat whatsapp dusdanig weinig data verbruikt dat daar weinig aan verdient wordt als men databundels gaat verkopen die een jaar geldig blijven.

[ Voor 36% gewijzigd door guapper op 17-09-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ok een voorbeeld, misschien komen we er dan uit.

De ALDI TALK Prepaid maandbundel 250 250 MB € 0,29 384/128 € 7,99

De website van deze provider geeft aan een bundelprijs van ongeveer 8 euro dat 30dagen geldig is. Buiten die bundel betaal je een x bedrag per MB. Met andere woorden, je betaalt sowieso 8 euro en kom je buiten de bundel betaal je per MB.

Prepaid betekent voor mij: geen maandkosten of bundelkosten maar enkel kosten per gebruikte MB. Dit is toch iets anders.

Edit;
Wat betreft verdienmodel. Dat is inderdaad mijn intentie. Ik gebruik m'n mobiel weinig, alleen wat sms. Dat ga ik dus vervangen door whatsapp, wederom goedkoper :). Nu dus checken wie het goedkoopst is.

[ Voor 18% gewijzigd door Tommy The Cat op 17-09-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
*knip* ik zal voortaan beter lezen... *knip*

[ Voor 86% gewijzigd door guapper op 17-09-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommy: dan is lyca voor jou het goedkoopst. de 150mb bundel kost 5 euro maar door de verdubbeling van beltegoed betaal je in feite maar 2,50. dat is genoeg voor whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tommy: je kan ook togglemobile overwegen voor 10 euro krijg je eeen bundel met 100 belminuten 100 sms en 500mb daar kom je zeker niet overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
guapper schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:13:
Ik ben er niet in thuis, maar als ik het zo lees betaal je sowieso per MB, en krijg je binnen je bundel korting op de MB prijs. Wel prijzig overigens tegenwoordig.

Blij met mijn 190min. + onbeperkt internet voor € 11,-... jammer dat in het voorjaar de korting verloopt en ik op zoek moet naar een nieuw abbo.
-slik-
Ja zo. Als ik je goed begrijp bedoel je dat je die prijs per Mb buiten de bundel niet alleen betaalt als je binnen de bundeltermijn buiten de bundel komt, maar ook na die termijn. Lijkt me overigens niet heel waarschijnlijk, want de prijs per Mb buiten de bundel is erg laag. Zou wel mooi zijn natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat de providers manieren zoeken om te voorkomen dat ze geld mislopen door whatsapp als vervanging voor sms en daarom met dit soort bundels komen. Binnenkort zal ik een enkele provider om opheldering vragen over die bundels. Daarnaast lijkt het erop dat ik de providers gewoon handmatig even moet aflopen om hun eventuele daadwerkelijke prepaidtarieven te zien.

@dicksterk bedankt voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy The Cat op 17-09-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
dicksterk schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:38:
@tommy: dan is lyca voor jou het goedkoopst. de 150mb bundel kost 5 euro maar door de verdubbeling van beltegoed betaal je in feite maar 2,50. dat is genoeg voor whatsapp.
je weet het mooi te verkopen.. :-P
ook al heb je aan 150mb genoeg; je betaald 5 Euro en krijgt 150mb kado. 't is niet zo dat je kunt kiezen voor korting of de data mee kunt nemen naar een volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Zelf ben ik nu ook op zoek naar een prepaid kaartje (puur voor internet, niet om mee te bellen), maar dat valt niet mee. De verglijkingssites houden geen rekening met prepaid en wat je aan kosten kan verwachten, dus dan zou je ze allemaal langs moeten gaan (wat is dan het nut van zo'n vergelijkingssite |:( ).

Wat in elk geval opvalt, zijn de enorm hoge prijzen die gerekend worden. Het "goedkoopste" dat ik tot nu toe heb gezien is van de AH, maar zelfs daar is het nog €0,05 per MB (en moet je een behoorlijk bedrag neerleggen wil je aan dat "goedkope" tarief te komen).

Kijk, zoiets als wat MobileVikings biedt (€12 voor 2000MB), dat zou interessant zijn, maar dat is alleen voor Belgie. Dus waarom kan dat in Nederland niet gevonden worden? Okee, eigenlijk is het een verkapt abonnement, maar dan nog.

Weet iemand een provider die daar in de buurt kan komen?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357539

Ik heb nu mobiel internet van Telfort. Ben er iha redelijk tevreden mee, maar in de trein tussen utrecht en amsterdam heb ik vaker niet dan wel verbinding. Buiten de spits gaat t iets beter maar nog steeds niet helemaal lekker.

Is er een provider waarbij de verbinding in de trein gewoon goed blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 06:37
Ik heb nu voordeelsim (simonly) van T-Mobile. Dat kost 11.95 per jaar voor 300 minuten + 100 SMS. Ik wil bij het aflopen van dit abonnement daar sim-only internet aan toevoegen. Dat lijkt echt een prijzige grap te zijn. Mijn huidige abonnementsvorm hebben ze overboord gegooid en als ik iets vergelijkbaars wil met internet dan ben ik een stuk meer kwijt, of de data / sms / minuten komen uit de zelfde stapel.

En als je dan een keertje meer internet dan wordt niet je internet trager, maar ga je buitenbundel tarieven betalen voor het bellen en ik heb juist een (voor mijn doen) ruim abonnement nu omdat je buiten je bundel fors moet betalen.

Of loont het de moeite om contact op te nemen met t-Mobile dat ik mijn huidige abonnement wil, maar dan met een bundel van 500mb met na die 500mb een afgeknepen snelheid?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 22:30
Kijk anders ook eens bij Tele2. Ze hebben nu wel een nette aanbieding met hun SmartMix abbo's.

Als je bijvoorbeeld 300 min/sms neemt en 500MB, dan betaal je €14.50 per maand. Ik weet niet in hoeverre het dus voor jou belangrijk is dat je belminuten en sms-jes gescheiden zijn van elkaar.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tele 2 heeft het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.tele2.nl/images/prepaid-plus-tarieven.png

En dat is dus precies wat ik zoek. Puur prepaid en per Mb 10 cent als je het 'tariefplan mobiel internet' kiest. Dan kost een sms weliswaar 15 cent, maar dat gebruik je dan bijna niet meer.

Wellicht dat andere providers nog goedkoper zijn, nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
een tientje (€ 10,-) voor 100MB dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Inderdaad, maar onbeperkt houdbaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Tele 2 is er erg vaag in (kan het niet vinden althans) maar vaak wordt data per sessie verrekend. Dus als volgt: een whatsapp bericht is data (slechts enkele bytes maar goed). Dan gaat de sessie in en kun je rustig whatsappen. Echter na 10 minuten verloopt de sessie. De 10cent is dan afgeschreven.

Oftewel ze rekenen met twee maten; of 10minuten online voor 10 cent, of na een mb 10 cent. Ze gaan dus niet voor een whatsapp bericht een fractie van die 10cent afschrijven van je beltegoed of dagen wachten totdat je die ene mb "vol" hebt.

Komt er dan uiteindelijk op neer dat je uiteindelijk voor een whatsapp bericht dus ook 10 cent betaald.

Nogmaals; ik kan daar totaal geen duidelijkheid over vinden op de tele2 site, maar weet dat dit voor vodafone zo is. Vraag hier eerst naar; anders zul je echt voor zon bundel moeten gaan.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Relevant punt inderdaad. Er zijn providers die per kb in rekening brengen dus het is er wel. Had minister Verhagen (op aandringen van de Kamer) niet een stokje gestoken voor dit soort praktijken?

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 18-09-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
guapper schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:01:
[...]

je weet het mooi te verkopen.. :-P
ook al heb je aan 150mb genoeg; je betaald 5 Euro en krijgt 150mb kado. 't is niet zo dat je kunt kiezen voor korting of de data mee kunt nemen naar een volgende maand.
Nee, hij verkoopt het precies zoals het is, de bundel is 150mb, maar kost je netto 2,50 omdat het je wel 5 euro tegoed kost, maar je tegoed bij opwaarderen word verdubbeld (dus heeft die 5 euro tegoed je maar 2,50 gekost)

2,50 per maand voor onbeperkt whatsappen talken treintijden filmtijden het weer etc opzoeken (totaal 30mb per maand misschien) is toch best netjes

Verder buiten de bundel ook maar 6,5 cent per mb netto en je belt ook vrij voordelig, de vraag is alleen, tot wanneer, tarieven en acties veranderen zo vaak bij die gasten..

[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-09-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:37:
Relevant punt inderdaad. Er zijn providers die per kb in rekening brengen dus het is er wel. Had minister Verhagen niet een stokje gestoken voor dit soort praktijken?
Ah. KPN bijvoorbeeld. Puur prepaid, 15 cent sms, 2 euro per Mb. Stuk duurder dus dan Tele 2. Maar er staat wel duidelijk bij: Het gebruik van data wordt per 1 kB afgerekend.

Als je hiermee gaat rekenen zal je per bericht behoorlijk goedkoper uit zijn dan met sms (althans voor mensen zoals ik, die niet overdreven veel mobiel chatten).

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 18-09-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Tommy The Cat schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:52:
[...]

Ah. KPN bijvoorbeeld. Puur prepaid, 15 cent sms, 2 euro per Mb. Stuk duurder dus dan Tele 2. Maar er staat wel duidelijk bij: Het gebruik van data wordt per 1 kB afgerekend.

Als je hiermee gaat rekenen zal je per bericht behoorlijk goedkoper uit zijn dan met sms (althans voor mensen zoals ik, die niet overdreven veel mobiel chatten).
Klopt, maar dan moet je weer rekening gaan houden met hoe ze de kosten gaan afronden, je komt dan namelijk uit op 0,19 cent (lees nul-komma-negtien-cent oftewel 0,0019 euro). Telecomproviders kennende ronden ze dit zwaar naar boven af naar 0.01 euro.

Hoe je het ook went of keert zon bundeltje geeft je meer zekerheid; ook als je per ongeluk opeens een filmpje binnenhaalt via whatsapp (dit gaat geheid gebeuren, en ben je in een keer je voordeel kwijt).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Whaaaa wat een rukkers! :)

Edit; dat filmpje trek ik wel binnen als ik weer op de wifi zit O-)

[ Voor 58% gewijzigd door Tommy The Cat op 18-09-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
dicksterk schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:43:
@tommy: je kan ook togglemobile overwegen voor 10 euro krijg je eeen bundel met 100 belminuten 100 sms en 500mb daar kom je zeker niet overheen.
Is dat wel een permanente actie? Als ik op de site kijk, staat er
Deze promotie is geldig van 18/08/2012 t/m 30/09/2012.
Jammer, anders was het nog wel interessant geweest.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Sorcerer8472
Flappiewappie schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:58:
[...]

Klopt, maar dan moet je weer rekening gaan houden met hoe ze de kosten gaan afronden, je komt dan namelijk uit op 0,19 cent (lees nul-komma-negtien-cent oftewel 0,0019 euro). Telecomproviders kennende ronden ze dit zwaar naar boven af naar 0.01 euro.

Hoe je het ook went of keert zon bundeltje geeft je meer zekerheid; ook als je per ongeluk opeens een filmpje binnenhaalt via whatsapp (dit gaat geheid gebeuren, en ben je in een keer je voordeel kwijt).
Automatisch binnenhalen van meuk kun je uitzetten in Whatsapp.

Zelf ben ik best wel voorstander van niet voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten (ivm de haken en ogen als je een keer meer gebruikt). Gewoon paar euro per maand meer uitgeven (wat is nou een paar euro op een hele maand?), dan heb je zekerheid en kun je wat relaxter omgaan met je MB's.

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Sorcerer8472 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:29:
[...]

Automatisch binnenhalen van meuk kun je uitzetten in Whatsapp.

Zelf ben ik best wel voorstander van niet voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten (ivm de haken en ogen als je een keer meer gebruikt). Gewoon paar euro per maand meer uitgeven (wat is nou een paar euro op een hele maand?), dan heb je zekerheid en kun je wat relaxter omgaan met je MB's.
Nouja, het gaat hier erom dat het anders ook gaat om zulke kleine bedragen. Je kunt het de providers niet kwalijk nemen dat ze daar niet hun hele afreken model op gaan aanpassen.

Zelfde als een papier fabriek die enkel ook per kuub verkoopt. Als jij daar dan je ene a4tje wil halen, krijg je die praktisch gratis mee als je dat daar zou afrekenen voor de kuub prijs. Je kunt ze niet kwalijk nemen dat dan de vaste kosten van een transactie hoger liggen en ook op je worden verhaald.

Zelfde geld overigens ook voor de start tarieven van bellen en de bel bundels (minuten zijn goedkoper in bel bundels).

Dat "uitzetten" ken ik. Dat uitzetten is gebasseerd op software, in software zitten fouten/gaten/ellende/uitzonderingen. Als er een hardware matige uitzet knop was die de antenne eruit trekt zou ik er pas echt op willen vertrouwen. Eerder niet. Een foutieve update van whatsapp en het was bijvoorbeeld al goedkoper geweest om gewoon te blijven smsen indien je per/mb betaald.

[ Voor 14% gewijzigd door Flappiewappie op 19-09-2012 10:23 ]

Hier staat wat

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:35
Droidwall kan het op een betrouwbare manier. Je geeft daarmee specifieke apps toegang tot het internet.

• Sorcerer8472
Flappiewappie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:20:
[...]

Dat "uitzetten" ken ik. Dat uitzetten is gebasseerd op software, in software zitten fouten/gaten/ellende/uitzonderingen. Als er een hardware matige uitzet knop was die de antenne eruit trekt zou ik er pas echt op willen vertrouwen. Eerder niet. Een foutieve update van whatsapp en het was bijvoorbeeld al goedkoper geweest om gewoon te blijven smsen indien je per/mb betaald.
Klopt, er kunnen altijd fouten zijn. Zoals in de standaard mail-app van iPhone, die mails met te grote attachments telkens opnieuw probeert te versturen, waardoor je in no time gigantische hoeveelheden data verstuurt.

Dan ben je toch echt blij met een grote bundel met eventueel laag/lager buitenbundeltarief. Want dat ene foutje kan het dan ineens veel duurder maken om per MB af te rekenen.

Ik weet nog dat ik vroeger bij Telfort 1 van de eerste GPRS/EDGE-gebruikers was. Kostte gewoon 2 euro per MB toen, op m'n Siemens S55, was het goedkoopste in Nederland ook, geen bundels mogelijk en toen deed ik per maand max. een paar MB (alleen mail eigenlijk, en irc en de mobiele nu.nl :P).

• Tommy The Cat
Om nog even terug te komen op het prepaid mobiele internet kan ik melden dat mijn huidige provider - Rabo Mobiel - per e-mail bevestigt bedragen in de afschrijving van tegoed niet af te ronden. Ook KPN heeft dit - althans telefonisch - bevestigd. In beide algemene voorwaarden staat geen afrondingsclausule. Beide providers rekenen wel per kB af. Een gemiddeld whatsapp'je (zo ik ze stuur/ontvang) neemt een halve kB in beslag, dus dat is het enige afrondingsnadeel welk gemiddeld neerkomt op zo'n 0,001 euro per bericht. Dit nadeel kun je opvangen door berichten volledig te versturen, zodat ze minimaal 1 kB groot zijn. Dan kost een bericht sturen/ontvangen in beginsel 0,002 euro (dat geldt voor deze providers die voor 1 MB 2 euro vragen).

Kijk, je bent een Hollander of je bent het niet ;). Zoals inmiddels duidelijk moge zijn heb ik er wat betreft mobiel verbruik een sport van gemaakt. Voor anderen zal dit anders zijn, ik beperk mijn gebruik namelijk tot communicatie.

Edit
Voor de volledigheid. Eerste test in de praktijk; 15 berichten verstuurd en ontvangen. Volgens whatsapp een totaal verbruik van 5 kB. Maar het volledig verbruik is volgens de telefoon-instellingen 10 kB (pakketgegevens). Er is 0,02 euro afgeschreven. Dat klopt met het theoretische beeld hierboven; 0,002 x 10 is natuurlijk 0,02. Daarmee zeggende dat er in de afschrijving inderdaad niet op het bedrag wordt afgerond.

[ Voor 26% gewijzigd door Tommy The Cat op 20-09-2012 23:01 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
yodeluxe schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:31:
Kijk, zoiets als wat MobileVikings biedt (€12 voor 2000MB), dat zou interessant zijn, maar dat is alleen voor Belgie. Dus waarom kan dat in Nederland niet gevonden worden? Okee, eigenlijk is het een verkapt abonnement, maar dan nog.

Weet iemand een provider die daar in de buurt kan komen?
Bliep? 15 euro per maand voor onbeperkt internet op niet al te hoge (maar zeer acceptabele) snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Zoek een Sim Only aanbieding met Internet min. 600 MB ofzo.

Heb namelijk net een LG Optimus L7 gekocht nieuw van een kennis.

Kom deze 2 tegen die me wel aanspreken ;

Tele2 Smartmix ( 1 jaar ) ; 100min./SMS + 1000MB voor € 14,25

Hollandse nieuwe ( 2 jaar ) ; 275min./SMS/MB + 500MB voor € 14,25

Youfone ( 2 jaar ) ; 50min/ 15SMS/ 1000MB voor € 13,97

Maar volgens mij rekenen hun beide de MB's per zoveel Kb toch ?

Worden dan dure Whatsapp berichten. Ik bel amper. Whatsapp veel. Surf redelijk. SMS zelden.

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-11-2012 13:45 . Reden: Toevoeging... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:22
Op dealdirect op dit moment aanbieding hollandse nieuwe, bijv 275 mb/sms/min voor 6,75 euro. Voordeel bij dit abonnement kosten buiten bundel 0,038 per mb/sms/min. Zojuist besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Deze is aantrekkelijker --> https://www.dealdirect.nl...ire-s-hollandsnieuwe.html

Dan toestel lozen voor rond de € 99,-- via b.v marktplaats.

Dan komt abbo op € 11,13 per maand ;-) En heb je ook dus 500MB internet erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Iemand nog iets leuks gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Laatst online: 12-02 12:20
prepaid van Vodafone:
kaartje gekocht bij BelCompany voor €5
die jongeman in de winkel heeft al het werk gedaan aanmelden registreren etc.
ik geloof dat ik extra beltegoed kreeg van Vodafone én van Belcompany...
i.i.g.: toen die klaar was had ik één Web Blox van 200 MB / mnd. plus nog 10,50 aan beltegoed.
dat was goed voor de tweede maand, met nog 1 euro over.
Dus effectief 2 maanden internetten voor €5,-

Daarna kon ik doorgaan met die Blox, maar dan betaal je 9,50 per maand.
Terwijl 200 MB veel te veel is voor mij: ik had geloof ik de éne maand 60 en de ander 40 verbruikt.

En iedere twee maanden een nieuw kaartje halen is wel heel voordelig, maar een beetje te omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:57
Ik ben mij nu al een tijdje aan het inlezen mbt sim only abo's incl. Internet voor mijn vrouw.

Aanvankelijk wilde ik een Simyo 100/500mb doen voor 10,50. Lijkt leuk totdat je het forum leest.... behoorlijk vaak hoge naheffingen. Nu gebruikt mijn vrouw niet veel, maar om problemen te voorkomen wil ik gewoon een sim only die zeker met het data verbruik gewoon de verbinding afkapt ipv data buiten de bundel in rekening te brengen.

Is er zo'n sim only provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Koriel schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:01:
Ik ben mij nu al een tijdje aan het inlezen mbt sim only abo's incl. Internet voor mijn vrouw.

Aanvankelijk wilde ik een Simyo 100/500mb doen voor 10,50. Lijkt leuk totdat je het forum leest.... behoorlijk vaak hoge naheffingen. Nu gebruikt mijn vrouw niet veel, maar om problemen te voorkomen wil ik gewoon een sim only die zeker met het data verbruik gewoon de verbinding afkapt ipv data buiten de bundel in rekening te brengen.

Geen idee, maar dan zou je misschien een prepaid kaartje moeten overwegen.

Een andere optie is iets als een 3G data monitor installeren die je waarschuwt wanneer je bijna door je limiet bent. Google Play: 3G Watchdog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Laatst online: 12-02 12:20
Koriel schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:01:

http://shop.telfort.nl/prepaid/internetbundels/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Supremo schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 08:45:
[...]

Geen idee, maar dan zou je misschien een prepaid kaartje moeten overwegen.

Een andere optie is iets als een 3G data monitor installeren die je waarschuwt wanneer je bijna door je limiet bent. Google Play: 3G Watchdog
Ik weet niet wat jullie draaien, maar op mijn android 4.1.2 kan onder data een limiet worden ingesteld. Wanneer dat bereikt wordt wordt de data verbinding geblokkeerd. Ik meen dat die functie er onder 4.0 ook al in zat; eerdere versies durf ik niet te zeggen.

Ik moet er bij zeggen dat ik het zelf nog niet getest heb, en weet ook niet of WiFi bij het dataverkeer geteld wordt.

Tele2 bied ook leuke abbo's aan zag ik:
http://www.tele2.nl/mobie.../sim-only-abonnement.html
200 min/sms + 500MB bij een sim-only abbo 2 jaar voor €12,50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Hij telt los Wifi en 3G, dus geen invloed op elkaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ik wist al dat de mobiele markt (mijn mening) verziekt was, maar zo erg?

Het komt dus altijd neer op de minst slechte optie.

Pre-paid = Hoge kosten per eenheid (bellen, SMS, Internet) Maar geen kosten buiten de bundel

Sim-Only = Goedkoop, maar kosten buiten de bundel zijn erg hoog.. 1x per jaar goed buiten de bundel gaan en je had beter een veel hoger abo kunnen afsluiten. Ook betekend het dat je NOOIT je hele internetbundel kunt opmaken omdat het onduidelijk is wanneer je de grens hebt bereikt. Internet bundels meenemen kan natuurlijk ook niet....

Abo = Zoals Sim Only maar incl telefoon subsidie.. Dus na afloop contract periode MOET je wel iets doen anders blijf je voor een afbetaalde telefoon betalen..

Dus hoe je het ook bekijkt, je wordt euhm.. nou ja je begrijpt me wel.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dit lijkt me wel wat. Telfort 500min + 100 SMS + 500MB ! voor € 15,-- gedurende 24 maanden.

Mede doordat kennelijk Telfort het KPN netwerk gebruikt en internet sessies afrond op 1KB ( ipv 100KB zoals HN ) -->

http://shop.telfort.nl/

http://www.phonehouse.nl/.../300min100sms500mb/2jaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ok, mijn vorige post was mss net ietsjes te negatief, er zijn dus toch iets meer mogelijkheden..
Internet
Voeg een voordelige internetbundel toe aan je Telfort Basis abonnement.

Zorgeloos internetten: nooit internetkosten buiten je bundel
Nooit meer buiten-de-bundelkosten voor internet in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb die aanbieding van Telfort besteld net gaat 2-2-2013 in.

Huidige Vodafone abbo ( via directsales/ANWB ) loopt 13-2-2013 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:44
Heb al jaren telfort sim only maar dat past me niet meer zo goed. Wil nu naar Voda of Tmobile vanwege snel internet en goede buitlenland bundels. Zag dat begin jan de abonnementen weer veranderen bij Vodafone. Voor nu zijn ze nog wel wat duurder dan tmobile voor ongeveer hetzelfde. Iemand enig idee waar de providers begin volgend jaar naar toe gaan met hun abo's qua kosten en qua waar de nadruk op gaat liggen?

Ik denk zelf dat ze weer meer uit internet gaan proberen te halen. Vraag me af waar ik goed aan doe. Heb aan 1GB/200min/100sms ruim voldoende maar wil wel snel internet en mogelijkheid tot buitenlandbundels enzo. Wachten met abo afsluiten tot half jan of gewoon nu afsluiten...
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste