Misschien is het ook slim om bij een nieuwe TS een duidelijk onderscheid te maken (of 2 topics) tussen smartphone abo's (dus met belminuten en smsjes) en tablet/laptop abo's (alleen internet).
Omdat ik zelf op zoek ben naar een simonly voor mijn smartphone met ca. 200 minuten, wat smsjes en goedkoop internet heb ik het volgende overzichtje gemaakt:

Wat mij betreft zijn dit de aanraders (met de genoemde randvoorwaarden: 200min, 25sms, goedkoop):
Ben: goedkoop en per maand opzegbaar
Simyo: kpn netwerk en per maand opzegbaar
Youfone: kpn, fup maar minder snel
Telfort: kpn en snel
Hollands Nieuwe: bundel 3 maanden houdbaar + fifo, snel en vodafone netwerk
Edit> ik heb alle gegevens de laatste dagen opgezocht op de sites van de providers, maar naar downloadsnelheden is het soms wat lastig zoeken, en volgens mij is de info daarover ook niet altijd 100% correct en recent
[ Voor 13% gewijzigd door Rrob op 05-08-2011 17:11 ]
vodafone heeft een actie:

te bestellen op: https://directsales.vodafone.nl/anwb/
ora et labora
Verwijderd
Ik denk dat het ¨geen bereik¨ plaatsgebonden is. Bij mij thuis wil je geen Vodafone hebben om die reden.nuveo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:13:
Weet iemand of er al een goed alternatief is voor Vodafone's BSW Smart, waarbij je je hele bundel (tot 60 dagen per jaar) ook in het buitenland mag gebruiken? Dit lijkt me best een flinke meerwaarde, aangezien het juist in het buitenland erg handig is om je smartphone met internet bij de hand te hebben.
BSW Smart bestaat echter niet als Sim-Only versie, dus is geen optie als de telefoon die je wil niet bij Vodafone verkrijgbaar is, of als je abbo niet binnen 2 maanden afloopt.
KPN heeft de 'Internetbundel EU', maar die geeft maar 100MB per maand, en dat is wel erg karig voor een lange vakantie. T-Mobile heeft 'Internet Europa', maar valt af aangezien T-Mobile = geen bereik. Hoe zit het met alle nieuwe providers en bestaande prijsvechters, hebben ze niks vergelijkbaars of hebben ze het goed verstopt?
Ik zocht zelf ook naar een sim only, en wilde daardoor eerst proberen welke netwerken voor mij geschikt zijn..
Uitkomst is KPN of T-Mobile
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 16:28 ]

Niet bijzonder tevreden met de internetsnelheden van Vodafone. Maar het is nog altijd beter dan wat ik bij KPN kreeg. Wanneer komt er eens een Mobile Vikings in Nederland?
Hoe kom jij bij die 18€ als ik vragen mag. Ikzelf ben ook druk zoekende naar een el-cheapo abonnement en dit leek te goed om waar te zijn... is het dus blijkbaar ook;Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:32:
[...]
Ik heb Telfort nu een klein maandje en bevalt prima icm mijn iPhone 4S. Voor 18 euro uit mijn hoofd klaar met 300 min., 25 sms en 1GB data. Internet is snel en stabiel, bellen vanzelfsprekend ook op het KPN netwerk.
In vergelijking met Vodafone, dat ik hiervoor heb gehad. Merkbaar betere 3G dekking met Telfort (regio Tilburg, Breda, Utrecht, Apeldoorn). Met bellen maakt geen significant verschil.

eerste drie maanden 0,00€, daarna 40+.. gemiddelde: €38,37.
Of heb je de iPhone los gekocht (
Dan kom ik op 21€
Bij mij was het zo dat als ik zelf mijn mond dicht hield, dus mijn abo niet opzegde, het automatisch verlengd zou worden. Maar als je overstapt regelt meestal de provider waarnaar je overstapt de opzegging. Wel naar vragen voor de zekerheid.greatgonzo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:57:
Is er wat veranderd in het aflopen van een contract ofzo? Want ik zie nu overal langskomen dat mensen hun contract hebben opgezegd, maar ik dacht dat die altijd standaard afliepen, waarna je kan verlengen.
Oftewel, als ik straks over wil stappen naar Simyo/HN op 3 februari, moet ik ook bij VF voor die tijd al opzeggen? Vroegah ging dit standaard, indien je nummerbehoud aanvroeg.
Edit: Ben zojuist deze banner tegengekomen:

Maakt niet uit wat ik doe op de site van Telfort, ik kom niet uit op dat bedrag..
[ Voor 20% gewijzigd door HollovVpo1nt op 24-11-2011 14:21 ]
Dank voor je berichtblu-fox schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:05:
Ik krijg binnenkort een Samsung Galaxy Nexus, nog zonder abonnement.
Nu wilde ik eigenlijk een Simyo abonnement afsluiten, maar nu hun internetbundel ineens nog maar half zo groot is als voorheen ben ik eens verder gaan kijken.
Ik stuitte hierop: https://www.dealdirect.nl/HTCWildfireSgrey
Ben ik nu gek of is het nu gewoon als volgt te vergelijken?

Buiten bundel tarief internetten is bij Simyo 10 cent per MB en bij Vodafone 5 cent per MB
Buiten bundel tarief bellen/sms is bij Simyo 30 cent per minuut/sms en bij Vodafone 35 cent
Bij beide reken je bellen per minuut af
Bij beide is je tegoed een maand geldig
Dus ja, Simyo is 11,28 euro goedkoper als je het over twee jaar vergelijkt. En ja, je krijgt elke maand 95 units meer ter beschikking voor bellen/smsen. En ja, je kunt maandelijks opzeggen. Maar je krijgt geen gratis Wildfire S ter beschikking! En al het andere is gelijk tussen die twee. Ik ben sowieso niet van het telecom-hoppen, dus die twee jaar vast zitten aan contract interesseert mij weinig. Bovendien alles beter dan T-Mobile wat ik nu heb. Dus Vodafone/KPN is mij alletwee best. Die Wildfire S kun je zo verpatsen voor pak en beet 120 euro.. 5/per maand korting op je maandelijkse kosten
/me Joosie200 bestellen doet
Of mis ik nu echt iets / zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Zoals eerder gezegd, woon ik vlakbij Utrecht CS, en zijn hier veel problemen met KPN en T-Mobile.
Nu zat ik bij KPN, en was het gewoon echt niet vooruit te branden.
Gister heb ik op Utrecht CS een speedtestje gedaan, waaruit het volgende resultaat kwam:

Ik mag niet klagen! De download zit tussen de 3 en de 5 Mbit, en de upload tussen de 500 Kbit en de 1.5 Mbit.
Dit is overigens met een Sizz Lover Sim Only abonnement. Dit abonnement komt namelijk nog met 1 GB per maand, waarbij het buitenbundel tarief €10 per GB is, en je betaalt 'slechts' €0,12 per minuut buiten de bundel. Tevens krijg je 7.2 Mbit/s in plaats van 3.6 Mbit/s ten opzichte van de normale Vodafone abonnementen.
Voor de rest heeft dit abonnement dezelfde 'voordelen' als een normaal Vodafone abonnement.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 15:15 ]
En nog iets:
Is het mobiel internet van Telfort oké? Ze hebben nu namelijk een hele leuke (goedkope!) actie.
and thanks for all the fish.
korting lijkt in orde.
ora et labora
Nou dus dikke echt niet. Ik was er net. 20 euro.MensionXL schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:11:
[...]
Ga even langs in de Hi winkel, dan zul je waarschijnlijk gewoon gratis een nieuwe simkaart krijgen
20 euro? Ik ben al honderd jaar klant, kan dat niet wat goedkoper?

€20.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Waarom verbruikt android systeem zoveel data?

Toch wel erg nice vind ik, het was behoorlijk druk op deze plek
Vond ik wel een nette aanbieding. Nu zit ik zelf al jaren bij T-Mobile en heb nooit echt dramatische problemen gehad qua dekking. De reden om over te gaan op Tele2 was de lagere prijs, zonder dat ik op internet hoefde in te leveren. Zojuist heb ik een speedtest gedaan en ik ben best tevreden over het resultaat
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

En dat is dus precies wat ik zoek. Puur prepaid en per Mb 10 cent als je het 'tariefplan mobiel internet' kiest. Dan kost een sms weliswaar 15 cent, maar dat gebruik je dan bijna niet meer.
Wellicht dat andere providers nog goedkoper zijn, nog niet naar gekeken.