Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 18:48
Mede-auteur:
  • Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Cadezo

Mobiel internet

Vergelijking van providers en abonnementen
Dit topic is bedoeld om globaal de providers te vergelijken op mobiel internet. Dit op basis van de snelheid, data(limiet) en prijs, zónder de nu geldende acties en kortingen, deze kunnen in het topic zelf worden besproken.

Daarnaast kunnen de ervaringen van dekking en betrouwbaarheid besproken en gedeeld worden.

Het is niet de bedoeling om dit topic te gebruiken voor vragen als "Ik bel 132,6 minuten en internet af en toe, welk abonnement moet ik afsluiten?". Het topic is opgezet voor mensen die met hun smartphone / PDA / tablet, zo veel mogelijk uit hun mobiele internetverbinding willen halen.

Ik zal de tabel/TS zo veel mogelijk up-to-date houden en verzoeken implementeren. Dit zal soms niet heel snel zijn, graag begrip hiervoor. Alle tips zijn welkom.

Netwerken
Er zijn maar 3 netwerk-exploitanten van mobiel internet in Nederland.
Dit zijn:[list]
• KPN
• T-Mobile
• Vodafone

Alle ander providers maken dus gebruik van één van bovenstaande netwerken. Hieronder een lijst van een aantal van deze providers:
[list]
• Hi --> KPN
• Telfort --> KPN
• MTV --> KPN
• Simyo --> KPN
• Tringg --> KPN
• AH Mobiel --> KPN
• Ben --> T-Mobile
• Hollandsenieuwe --> Vodafone
Vergelijking
ProviderSoortDownload (kbps)Upload (kbps)Limiet (MB)Prijs (p.min.)Prijs (p.MB)PakketprijsOpmerkingen
VodafoneBel + sms + web 170-1000384250---1
VodafoneBel + sms + web 170+36003841000---1
VodafoneBlox36003841000--€ 9,502
VodafoneBel + sms1000384-€ 0,05---
T-MobileIphone & Iplan2000384Onbeperkt   1, 3, 6
T-MobileVoordeel Sim38464- € 1,- -
T-MobileInternet1000384Onbeperkt--€ 9,952, 6
T-MobileInternet plus3600384Onbeperkt--€ 14,952, 6
KPNBel+sms & Sim Only1500384--€ 1,50--
KPNSurf en Mail Totaal384128Onbeperkt--€ 10,-3, 5
KPNSurf en Mail Extra Snel1000384Onbeperkt--€ 15,-3, 5
KPNVoordeel 5003600384500--€ 5,-2
KPNPersonal Sim Smart360020001000---1
KPNPersonal Sim iPhone720020001000---1
HiInternet Start1000384200--€ 7,50-
HiInternet Extra36003841000--€ 12,50-
HiInternet Extreem72003842000--€ 17,50-
HiInternet BlackBerry3600384500--€ 14,95-
HiInternet Sim-only1000384200--€ 9,95-
HiInternet iPhone72003841000---1
TelfortSurf & Mail768384Onbeperkt--€ 9,952, 3
TelfortSurf & Mail Xtra snel1500384Onbeperkt--€ 14,952, 3
1Bij abonnement inbegrepen
2Toevoeging / optie bij abonnement
3Fair Use Policy, bij hoog gebruik snelheid drastisch terug
4Dit pakket kan je toevoegen bij "Personal Sim Bel + SMS" en bij een "Sim Only" abonnement
5Alleen bij Sim Only
6Na 2GB wordt de snelheid terug gebracht naar 64/64 kbps

Laatste update: 10-03-2011

[ Voor 42% gewijzigd door Cadezo op 16-03-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Ik ga een nieuw telefoon abonnement afsluiten. Internet is daarbij erg belangrijk gezien dat het grootste deel van het gebruik van mijn abonnement betreft. Ik ben op zoek naar het snelste internet met genoeg data gebruik, liefst met een Sim Only abonnement.

Ik heb al een beetje de pro’s en con’s van de verschillende providers afgewogen en neig op dit moment het meest naar Vodafone.

Dit omdat zij 3,6mbit leveren met een limiet van 1 gig wat net voldoende zal zijn om de maand door te komen. Tevens omdat dit internet ook bij een sim only mogelijk is voor 21,95 euro per maand inclusief 190 belminuten.

Ik wil dit topic gebruiken voor adviezen en ervaringen en wil de eerste post up-to-date houden met input van jullie. Wie is nu echt de snelste en beste voor mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je tabelletje is niet helemaal juist. Bij KPN is Surf&Mail alleen nog te krijgen bij sim-only. Bij de andere abonnementen met toestel (genaamd 'Bel - SMS', 'Smart' en 'iPhone') is mobiel internet in begrepen bij 'Smart' en 'iPhone'. Bij 'Bel - Sms' betaal je per MB.

[ Voor 26% gewijzigd door Cadezo op 09-03-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
@ Cadezo: Kan nu PM ontvangen. En tabel is aangepast. Moet de tabel even helemaal omgooien maar vanaaf kan je zien wat je per MB betaald als extra kolom.

Verder ben ik nog erg benieuwd naar de betrouwbaarheid en dekking van de verschillende providers. Wie behaalt de beloofde snelheid wel en wie niet. En wie heeft de beste dekking van HSDPA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Nog een fout: T-Mobile Internet Plus: Na verbruik van 2GB wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps.

Bron: http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/telefoon/extra-snel

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:05
Hoe zit het met de korting die je krijgt?
Als je bij Hi een 1 jarig abonnement afsluit met bijvoorbeeld
Internet extra, betaal je het eerste half jaar 4.95 p/mnd ipv 12.50 Dus dat is over 1 jaar 8.73 p/mnd
Internet extreem, betaal je het eerste half jaar 9.95 p/mnd ipv 17.50 Dus dat is over 1 jaar 13.73 p/mnd
Dat zijn eigenlijke de werkelijke kosten die je betaald...

En misschien is het mieren*kerij: Bij Vodafone heb je het over GB en de rest praat je in MB

(btw, goed topic :))

[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 09-03-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:49
Vodafone geeft het simonly abonnement van 21,95 dat jij noemt al weg voor 10,95 (voor twee jaar).

(directsales.vodafone.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273550

Beste mensen,

Kan iemand aangeven welke providers aan te raden zijn wat betreft het internet op je mobiel.
Momenteel zit ik bij t-mobile (contract loopt deze maand af) en ik wil bij een nieuw abonnement snel en stabiel internet.

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
baronruud schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:40:
Hoe zit het met de korting die je krijgt?
Als je bij Hi een 1 jarig abonnement afsluit met bijvoorbeeld
Internet extra, betaal je het eerste half jaar 4.95 p/mnd ipv 12.50 Dus dat is over 1 jaar 8.73 p/mnd
Internet extreem, betaal je het eerste half jaar 9.95 p/mnd ipv 17.50 Dus dat is over 1 jaar 13.73 p/mnd
Dat zijn eigenlijke de werkelijke kosten die je betaald...

En misschien is het mieren*kerij: Bij Vodafone heb je het over GB en de rest praat je in MB

(btw, goed topic :))
En bij Telfort (ik heb net mijn abbo verlengd voor 1 jaar) krijg ik internet voor 5,- (eerste 12 maanden).
Ik weet niet of dit alleen voor verlenging geldt?
1 jarig contract:

+ Internet surf&mail, € 5,- per maand (Na 12 maanden € 9,95 p/mnd)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
nils_vdg schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:55:
Ik ga een nieuw telefoon abonnement afsluiten. Internet is daarbij erg belangrijk gezien dat het grootste deel van het gebruik van mijn abonnement betreft. Ik ben op zoek naar het snelste internet met genoeg data gebruik, liefst met een Sim Only abonnement.

Ik heb al een beetje de pro’s en con’s van de verschillende providers afgewogen en neig op dit moment het meest naar Vodafone.

Dit omdat zij 3,6mbit leveren met een limiet van 1 gig wat net voldoende zal zijn om de maand door te komen. Tevens omdat dit internet ook bij een sim only mogelijk is voor 21,95 euro per maand inclusief 190 belminuten.

Ik wil dit topic gebruiken voor adviezen en ervaringen en wil de eerste post up-to-date houden met input van jullie. Wie is nu echt de snelste en beste voor mobiel internet?
kijk eens naar een sim-only van directsales.vodafone.nl/tvgids

nog goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
De tabel is even snel snel in elkaar gezet. Zullen vast veel meer voorwaarden zijn die nog niet vermeld staan (ik hoor ze graag ;-) )

Daarnaast hou ik geen rekening met actie's als: 4 maanden 50% korting; of bij verlenging nu 6 maanden maar een "x" bedrag... Dan heb ik een dagtaak om alles bij te houden..

@Woksie
= toegevoegd

@Baronruud
Thnx, en je hebt gelijk.. even uniform houden....
Zal de tabel blijven verbeteren..

@noppus & zero_cool89
Thnx voor de tips!!
Geldt dit dan wel over de hele contractduur? Op Vodafone.nl (en bijna alle andere sites) zelf staat namelijk dat dit bij 1 jaar 4 maanden 50% korting is, en bij 2 jaar 12 maanden 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
GoT is geen helpdesk. Dit soort dingen zul je toch echt zelf moeten uitzoeken. Iedereen heeft weer andere eisen en wensen :)

[ Voor 89% gewijzigd door BastiaanN op 15-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Als je niets toe te voegen hebt, meldt dan niets.

[ Voor 94% gewijzigd door BastiaanN op 15-03-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04 19:15

YSK

Vodafone blox heeft geen limiet meer van 1gb. Dat is nu 250mb geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 19:20
YSK schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:55:
Vodafone blox heeft geen limiet meer van 1gb. Dat is nu 250mb geworden...
Yep,

Het normale tarief voor internetten op je mobiel is € 0,75 per 15 minuten. Maar als je regelmatig gebruik maakt van internet en e-mail is een BloX voordeelbundel een stuk goedkoper. Voor maar € 9,50 kun je dan een hele maand internetten (250 MB).

De Internet Basis BloX kun je iedere maand zelf aan- en uitzetten via My Vodafone en de Klantenservice. De snelheid bij een Internet Basis BloX is maximaal 3,6 Mbps, dit is wel afhankelijk van je toestel en de netwerkdekking.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 19:30

freddyathlon

McLaren Mercedes

Laat maar, vergeet wat ik gevraagd heb....

[ Voor 92% gewijzigd door freddyathlon op 10-03-2011 14:46 . Reden: Antwoord al gevonden :) ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 19:20
freddyathlon schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:44:
Laat maar, vergeet wat ik gevraagd heb....
???

Nu ben ik dus nieuwsgierig wat de vraag was....en het antwoord natuurlijk! :X :+

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
De tmobile abo' in de tabel zijn de 'flexible' variant.
Deze kan je per maand aan en uit zetten.

Sinds kort hebben ze ook een 'vaste' abo met een vanaf prijs van 4.95 euro (uit mijn hoofd).
Deze kan heeft dezelfde looptijd als je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
en Ben.nl vergeten en verder simyo en tringg :)

[ Voor 15% gewijzigd door saharoen op 10-03-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:53

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Is het mogelijk ook een kolom in de tabel op te nemen, om aan te geven van welk netwerk een provider gebruik maakt?

bijv: Hi -> KPN netwerk, telfort -> t-mobile etc?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
De tabel even flink ge-update nu.
Alle comments zijn welkom!!

@Sjaak_Afhaak
Zowel Hi als Telfort zitten op het netwerk van KPN.
MTV is weer een samenwerking met Hi dus ook KPN netwerk
Simyo gebruikt KPN
Tringg gebruikt ook KPN
Ben is volgens mij T-mobile
Hollandsenieuwe is Vodafone

Verder zijn de meeste "kleine" providers vooral prijs vechters met alleen sim-only of slechts een handje vol telefoons. Die bieden vaak tegen slechte voorwaarde internet aan omdat ze zich daar niet op richten.

Als iemand een provider wil toevoegen wil ik hem er best bijzetten. Dan aub wel zelf even alle gegevens aanleveren zodat ik hem er zo onder kan plakken.

[ Voor 11% gewijzigd door nils_vdg op 11-03-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-04 21:25
Welke provider heeft nu eigenlijk de beste dekking?
Welke de snelste snelheden?
Welke is het best qua price/quality?

Dat zijn denk ik de meest relevante vragen wat internet betreft.

Waarom is er eigenlijk geen soort van pricewatch voor mobiel internet? Heel veel mensen hebben het tegenwoordig en het is intressant om de gebruikerservaringen te zien.
Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Daar is dit topic dan toch een mooi begin voor?

Ik zit nu zelf bij T-mobile en vind het bereik niet tegen vallen. Ik woon in de randstad, en merk wel dat als je een keer op vakantie ben in achterhoek of een ander minder ontwikkeld gebied (;-)) in Nederland de snelheid wel minder is.

Ik heb internet plus, vroeger nog 1000mbps, en meestal redt hij die snelheid wel.
Zelfs als ik via BT de gsm aan de laptop koppel.

Nu stap ik over naar vodafone, omdat deze voor weinig 3600mbps aan biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176178

Voor mij zijn die datalimieten nogal abstract, en eigelijk de snelheden ook. Ik zie natuurlijk wel de verschillen in cijfers, maar aangezien ik geen ervaring heb met internetabonnementen enzo kan ik moeilijk in schatten wat dat in de praktijk betekent. Twijfel of ik T-mobile internet of T-mobile internet plus moet nemen.

Als ik het heb maak ik regelmatig gebruik van internet denk ik, maar of dat meer of minder dan 1 gigabyte zal zijn heb ik geen idee van. Ook qua snelheid heb ik geen idee wat je met gewoon T-mobile internet nog wel kan en waar je echt de snelheid van T-mobile internet plus voor moet hebben.

Ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48
Ook t-mobile gaat een harde datalimiet hanteren: http://www.nu.nl/internet...uik-extreem-langzaam.html :/

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:28
Ik ben benieuwd of dit ook geldt voor bestaande abonnementen. Zo ja, is dit dan een reden om op te zeggen? Lijkt mij een verandering in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 15:27

ikt

Misschien kan OP Aldi Talk (of Medionmobile, klinkt wat minder goedkoop) toevoegen, die laat je ook internetten via het netwerk van KPN. Ze hebben welliswaar geen abbonement, maar wel een databundel. Als je die activeert gaat het betreffende bedrag van je pre-paid tegoed af.

Snelheid:
384 KBPS download / 128 KBPS

Bundels:
Dagbundel:
24 uur
€2,99
100MB

Maandbundel:
30 dagen
€7,99
250MB

Na de uiterste datum of nadat al je data op is, schakelt het terug naar het normale bedrag van €0,29/MB.

Belachelijk hoge prijzen als je abbo gewend bent, maar voor prepaid users is dit redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
bassio schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:23:
Ik ben benieuwd of dit ook geldt voor bestaande abonnementen. Zo ja, is dit dan een reden om op te zeggen? Lijkt mij een verandering in de voorwaarden.
Zolang je niet verlengd of vernieuwd dan blijf je onder de oude voorwaarden vallen , dus ook na je 1 of 2 jarig contract , als je dus gewoon je abonnement stilzwijgend door laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zie wel een aantal verschillen met dit overzicht:
http://www.bellen.com/con...ternet-op-gsm-of-pda.aspx

Welke klopt het meest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
edit: Haal van alles door elkaar

[ Voor 94% gewijzigd door Rienk333 op 18-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat ik ook over stap op Vodafone. Die hebben een leuke aanbieding voor 10,95 (de Veronica-actie, maar volgens mij is dat hetzelfde als wat op directsales staat)
ikt schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:00:
Misschien kan OP Aldi Talk (of Medionmobile, klinkt wat minder goedkoop) toevoegen, die laat je ook internetten via het netwerk van KPN. Ze hebben welliswaar geen abbonement, maar wel een databundel. Als je die activeert gaat het betreffende bedrag van je pre-paid tegoed af.

Snelheid:
384 KBPS download / 128 KBPS

Bundels:
Dagbundel:
24 uur
€2,99
100MB

Maandbundel:
30 dagen
€7,99
250MB

Na de uiterste datum of nadat al je data op is, schakelt het terug naar het normale bedrag van €0,29/MB.

Belachelijk hoge prijzen als je abbo gewend bent, maar voor prepaid users is dit redelijk te doen.
Als het direct opzegbaar moet zijn kan het interesant zijn maar voor 10,95 heb je idd 1GB, en 190 belminuten of SMS met een abo.
Rienk333 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:30:
Afgelopen week heb ik een sim-only abonnement aangeschaft. Was lange tijd aan het twijfelen tussen Ben en Simyo aangezien ik dacht dat er geen enkel verschil tussen zat, behalve dan het netwerk. Uiteindelijk voor simyo gekozen maar nu lijkt het erop dat er toch een verschil zit in de internetsnelheden:

- Simyo: 1 Mbit (dus zo'n 125 Kbps?) downstream/ 386 Kbps upstream
- Ben: 1024 Kbps downstream/ 384 Kbps upstream

Dus met het bovenstaande gegeven zou Ben aanzienlijk sneller internet hebben? Of kan het zo zijn dat die 1 Mbit een fout is (waarschijnlijk hoop tegen beter weten in), aangezien ik dacht dat de downloadsnelheid altijd hoger is dan de uploadsnelheid.

Als iemand mijn verhaal zou kunnen bevestigen kan ik mijn fout in ieder geval zo snel mogelijk herstellen en overstappen naar Ben.
Volgens mij hebben die abo's gewoon dezelfde snelheid. En dan zit Simyo ook nog op een netwerk dat niet continu overbelast is en een betere dekking heeft. Heb een 1 maand Ben gehad vorig jaar en toen was ik er weer weg vanwege de problemen (woon dicht bij een druk station en op zaterdagmiddag en sommige andere tijdstippen was ik gewoon niet bereikbaar, internet was nog onbetrouwbaarder als bellen en gebeld worden trouwens. Ik ken mensen die nog op T-Mobile of Ben zitten en die zijn trouwens nog steeds vaak onbereikbaar als ze op visite zijn. Het is gewoon belachelijk, want als je gaat zoeken duren de problemen al jaren).

[ Voor 114% gewijzigd door Marzman op 18-03-2011 22:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
Volgens mij hebben die abo's gewoon dezelfde snelheid. En dan zit Simyo ook nog op een netwerk dat niet continu overbelast is en een betere dekking heeft. Heb een 1 maand Ben gehad vorig jaar en toen was ik er weer weg vanwege de problemen (woon dicht bij een druk station en op zaterdagmiddag en sommige andere tijdstippen was ik gewoon niet bereikbaar, internet was nog onbetrouwbaarder als bellen en gebeld worden trouwens. Ik ken mensen die nog op T-Mobile of Ben zitten en die zijn trouwens nog steeds vaak onbereikbaar als ze op visite zijn. Het is gewoon belachelijk, want als je gaat zoeken duren de problemen al jaren).
Denk het bij nader inzien ook ja, gelukkig. Ik haal die verschillende eenheden steeds door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 10:26
Kan er ook in dit topic de prepaid mogelijkheden komen of een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:27

MsG

Forumzwerver

Misschien handig om een tabje "netwerk" er in te bouwen met daarin welke provider het onderwater is, ipv die tekst er boven. Dan is het makkelijker te lezen.

Verder, Tringg:

Netwerk: KPN
Soort: Tringg 3G
Limiet: 1000MB
Pakketprijs: 35
Max snelheid (geloof ik): 7,2Mbit/s
Upload geen idee.

Bij overschrijding wordt de dienst stop gezet.
saharoen schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:57:
Kan er ook in dit topic de prepaid mogelijkheden komen of een nieuw topic.
Wat let je om hier zelf iets mee te starten?

[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 27-03-2011 20:03 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313926

Heeft iemand ervaring met de snelheden van Hi extreem internet abo (7,2Mbit/s) t.o.v. van vodafone bijvoorbeeld(3.6Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:11
Begin gemaakt aan een overzicht voor internet bij prepaid:

ProviderSoortDownload (kbps)Upload (kbps)Limiet (MB)Prijs (p.MB)PakketprijsOpmerkingen
VodafoneInternet Basis BloX3600384250-4,75 (9,50)1
VodafoneInternet Smartphone BloX36003841000-7,25 (14,50)1
KPNSurf&Mail Instap384?25-5,00-
KPNSurf&Mail Totaal384?200-10,00-
HiEindeloos Online384128200-4,95-
BenInternet10243841000-9,993
SimyoInternet12864200-10,00-
T-MobileInternet38464-1,00-2
TelfortInternet??-5,12-2
1Aanbieding: 50% korting voor onbepaalde tijd.
2Geen pakketbundel gevonden
3Na 1GB wordt de snelheid verlaagd naar 64/64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Simyo heeft momenteel een leuke actie als je een abo met wat meer belminuten neemt. Dan kost internet 5 euro per maand (totaal 12 euro met 250 belminuten. Volgens mij heeft Ben trouwens dezelfde prijzen, maar dan met een FUP ipv datalimiet (en een slechter netwerk)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 18:02

SgtStrider

Fractal Switchover!

nm

[ Voor 99% gewijzigd door SgtStrider op 21-04-2011 10:14 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 16:13
Rabo Mobiel, anyone? 750mb voor tien euro, prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Kpn heeft tegenwoordig andere abbo's met 1 gb erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-04 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik had voorheen T-Mobile met een losse iPhone erbij, en dat internet was rampzalig. Ik woon in Amsterdam en had de Web n' Walk Plus (1,5 Mbps) en ik kwam niet boven de 258kbps. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen om daar mijn contract vroegtijdig en kosteloos te ontbinden.

Ik zit nu bij Vodafone en dat is echt supersnel. Ik heb bijna overal vol 3G bereik en kan moeiteloos streamen. Als je echt snel internet wilt, dan adviseer ik Vodafone.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 08:24
Vodafone is heel rap inderdaad.

Wel jammer dat ze nu ineens met die limiet van 1 GB komen (en bij sommige sim-only's zelfs 250MB)... ik heb dat elke maand ongeveer nodig om te overleven, dus het wordt telkens net wel of net niet. Ook raar dat je het limiet niet kunt verhogen bij Vodafone.

Ik zit nu een beetje in dubio wat ik nou moet: bij het goede Vodafone blijven met een limiet waar ik af en toe overheen ga en dik moet bijbetalen (?) of overstappen naar een andere provider met mindere dekking (?) en een hoger limiet ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Lennardnl op 28-04-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 23:07
Lennardnl schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:51:
(...)raar dat je het limiet niet kunt verhogen bij Vodafone.
Voor €10 extra krijg je weer 1GB te verbruiken d.m.v. de Internet Extra BloX. Ik kan alleen nergens vinden of het restant van die extra GB mee gaat naar de volgende maand of dat Vodafone je zuurbetaalde extra bytes bij maandultimo afroomt.
Er is verder bij Vodafone meer mogelijk dan je denkt hoor, zelfs met FUP en wèl toegestaan VOIP en SMoIP gebruik. Alleen wel jammer dat de bedragen van die zorgeloze BloX pas interessant worden bij basisabonnementen vanaf €27,50 (wat moet ik met al die belminuten/smsjes als ik kan VOIP-en en SMoIP-en? Koppelverkoop anyone?) èn de snelheid beperkt blijft tot 3,6 Mbps en niet gelijk wordt getrokken met de iPhone abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:53
Is er iemand die antwoord weet op deze vraag: Ik heb een Relax 150 abonnement bij Tmobile, bijna 2 jaar geleden afgesloten. Nu wil ik een internetbundel toevoegen, en zie ik op de site van Tmobile 4 keuzes staan, waaronder de Internet Voordeelbundel. Als ik deze echter wil toevoegen heb ik alleen de keuze uit web'n'walk Standard Vast en web'n'walk Standard Vast Plus. Dit heeft dus een andere naam, maar op de site van Tmobile zelf kan ik niks meer vinden over web'n'walk. Is dit gewoon een andere naam of echt een ander product? Indien een ander product: wat zijn de verschillen en raden jullie het aan of af? Want ik ben een stuk goedkoper uit als ik mn huidige abonnement voortzet met deze bundel dan als ik een nieuw vergelijkbaar abonnement moet nemen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
MTV Mobile mist in het overzicht. Die hebben overigens een heel relaxede FUP van 1,5GB laatste keer dat ik het had gezien had en 3,6MBit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 20:38
Mijn vriendin zit nu in Turkije, en we whatsappen zo nu en dan. Nu staat er dat er per block afgerekend wordt van 20kb, dat betekend dat als ik 1 berichtje stuur van 1kb, dat er sowieso 20 kb in rekening word gebracht. Nietwaar?

Hou graag contact met haar, maar de telefoonrekening moet ook niet de spuigaten uitlopen. Aangezien we beiden zoveel mogelijk geld sparen voor uitzet enzo.

Iemand suggesties voor goedkoop whatsappen/communiceren met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 10:24
Waar ik benieuwd naar ben is of Hi's (KPN netwerk) internet extreem daadwerkelijk de 7.2Mbps snelheid haalt of echt totaal niet. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Grimgor_6x3 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:21:
Waar ik benieuwd naar ben is of Hi's (KPN netwerk) internet extreem daadwerkelijk de 7.2Mbps snelheid haalt of echt totaal niet. Iemand hier ervaring mee?
ik heb extreem internet van Hi maar haal de snelheid bij lange na niet.....kom niet een aan 3.6Mbps maar kan ook liggen aan de locatie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimgor_6x3
  • Laatst online: 25-04 10:24
Michel242186 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:49:
[...]

ik heb extreem internet van Hi maar haal de snelheid bij lange na niet.....kom niet een aan 3.6Mbps maar kan ook liggen aan de locatie hier.
Uit welke omgeving kom je, als ik dat mag vragen tenminste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Nu online
Grimgor_6x3 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:54:
[...]

Uit welke omgeving kom je, als ik dat mag vragen tenminste?
ik woon in Friesland...Bolsward om precies te zijn....met het appje speed test zit ik op 1.62Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341111

. foutje

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 341111 op 10-05-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:41
Grimgor_6x3 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:21:
Ik kom er ook bij lange na niet aan. In de omgeving Apeldoorn zo rond de 3,5MB/s en in Utrecht soms 4,5MB/s.

Maar ik het het dan ook gedaan om de extra gig data die je erbij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401521

Hoi,

Twee kleine vragen:

- Is de tabel in de eerste post van dit topic nog actueel, n.a.v. alle wijzigingen die in het nieuws zijn met betrekking tot kosten van voip/what'sapp/etc bij vooral KPN?

- Is 'onbeperkt' in de tabel nog altijd daadwerkelijk 'onbeperkt'? Ik dacht dat t-mobile ook een en ander aan het wijzigen was in zijn abonnementen..

Rest mij aan te geven dat ik het erg fijn vind dat mensen de moeite genomen hebben deze topic samen te stellen. In de wir-war aan commerciele partijen waar je via google al snel terecht komt is het bijna onmogelijk om een helder overzicht te vinden van snelheden/datalimieten/etc van de verschillende abonnementsvormen en bedrijven. Zeker nu er veel lijkt te gaan veranderen op dit gebied is zoiets erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:00
Onbeperkt bestaat niet meer, maar dat zijn altijd FUP limieten. Een FUP limiet is altijd 10 maal het gemiddelde van NL. Het gemiddelde ligt rond de 100MB, dus je limiet ligt rond de 1GB.

Dit zijn de tarieven van internet i.c.m. gewoon bellen (zonder aanbiedingen):

Hi start: 200MB limiet, 1,8 Mbit/s, €7,50
Hi extra: 1 GB limiet, 3,6 Mbit/s, €12,50
Hi extreem: 2 GB limiet, 7,2 Mbit/s, €17,50
(Waanneer limiet is overschreden, kan voor €5,- het limiet nog een keer voor de rest van de maand worden aangeschaft)

MTV: FUP limiet (1 GB), 3,6 Mbit/s, prijs inbegrepen bij abo

KPN smart: 1 GB limiet, 3,6 Mbit/s, prijs inbegrepen bij abo

Vodafone Bel-SMS-Web: 1 GB limiet, 3,6 Mbit/s, prijs inbegrepen bij abo (omgerekend ongeveer €7,-)

Sizz (Vodafone) : 1 GB limiet, 3,6Mbit/s, prijs inbegrepen bij abo (omgerekend ongeveer €9,50 vanwege toegang tot RTL content)

Telfort surf&mail: FUP limiet (1 GB), 786 kbit/s, €9,95
Telfortsurf&mail extra: FUP limiet (1 GB), 1,5 Mbit/s, €14,95

T-mobile internet: 1 GB limiet, 1 Mbit/s, €4,95 - €9,95 (hangt van abo af)
T-mobile internet plus: 2 GB, 3,6mbit/s, €9,95 - €14,95 (hangt van abo af)
Let op!: T-mobile belooft onbeperkt internet, maar als je over je bundel heen bent, verlagen ze de snelheid naar 64kbit/s waar je amper mee kunt internetten.

Persoonlijk raad ik T-mobile af vanwege de capaciteitsproblemen waardoor je niet kunt internetten. Onbeperkt is niet altijd even handig. 1 GB limiet zou voor normaal gebruik genoeg zijn als je Youtube, internetradio, updates en apps download via een wifi verbinding.

Mocht je nog meer vragen hebben, laat maar even weten. Ik werk in een telefoonwinkel en heb er veel meer overzicht over.

[ Voor 9% gewijzigd door TenTimes op 17-05-2011 09:51 ]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Metalslave666 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:45:
Onbeperkt bestaat niet meer, maar dat zijn altijd FUP limieten. Een FUP limiet is altijd 10 maal het gemiddelde van NL. Het gemiddelde ligt rond de 100MB, dus je limiet ligt rond de 1GB.

(Waanneer limiet is overschreden, kan voor €5,- het limiet nog een keer voor de rest van de maand worden aangeschaft)

Vodafone Bel-SMS-Web: 1 GB limiet, 3,6 Mbit/s, prijs inbegrepen bij abo (omgerekend ongeveer €7,-)

Sizz (Vodafone) : 1 GB limiet, 3,6Mbit/s, prijs inbegrepen bij abo (omgerekend ongeveer €9,50 vanwege toegang tot RTL content)

Let op!: T-mobile belooft onbeperkt internet, maar als je over je bundel heen bent, verlagen ze de snelheid naar 64kbit/s waar je amper mee kunt internetten.

Persoonlijk raad ik T-mobile af vanwege de capaciteitsproblemen waardoor je niet kunt internetten. Onbeperkt is niet altijd even handig. 1 GB limiet zou voor normaal gebruik genoeg zijn als je Youtube, internetradio, updates en apps download via een wifi verbinding.

Mocht je nog meer vragen hebben, laat maar even weten. Ik werk in een telefoonwinkel en heb er veel meer overzicht over.
Je werkt in een winkel dus het zal wel kloppen, maar FUP met een limiet vind ik echt zo'n marketingterm. Dat is net zoiets als Tringg met hun onbeperkt bellen met een limiet van 1000 minuten. Zeg dan gewoon dat je 1000 minuten kan bellen :p

Wordt Simyo niet verkocht in telecomwinkels? Ik heb het idee dat hun prijzen ook wel leuk zijn. 7 euro voor 250 belminuten/sms en dan voor 5 euro het internet (1GB) er bij en het is ook nog eens per maand opzegbaar. Ok, alleen voor het eerste jaar maar daarna kun je weer een andere aanbieding zoeken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:10:

Je werkt in een winkel dus het zal wel kloppen, maar FUP met een limiet vind ik echt zo'n marketingterm. Dat is net zoiets als Tringg met hun onbeperkt bellen met een limiet van 1000 minuten. Zeg dan gewoon dat je 1000 minuten kan bellen :p
FUP limiet kan wisselen doordat het gemiddelde van NL ook wisselt. En die limieten die ik er bij heb gezet zijn ongeveer de limieten die de provider als FUP limiet hanteerd. Bij FUP zal je niet heel snel worden bestraft als je een paar keer over dit limiet heen gaat, maar als je structureel hier over heen blijft gaan, kan een provider je wel gaan vragen om hier voor te betalen.
Dus feitelijk heeft FUP een limiet, alleen hoef je je hier dus niet helemaal aan te houden.
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:10:

Wordt Simyo niet verkocht in telecomwinkels? Ik heb het idee dat hun prijzen ook wel leuk zijn. 7 euro voor 250 belminuten/sms en dan voor 5 euro het internet (1GB) er bij en het is ook nog eens per maand opzegbaar. Ok, alleen voor het eerste jaar maar daarna kun je weer een andere aanbieding zoeken.
Simyo is alleen online aan te schaffen en is alleen sim only en kan daardoor erg goedkoop zijn. Als je naar de sim only abo's van de "grote" providers gaat kijken, kunnen deze ook bijna net zo goedkoop zijn. Maar simyo kan altijd goedkoper zijn omdat ze geen winkels hebben (minder personeel) en op 1 locatie zitten waarbij bijna alles automatisch gaat (minder organisatie).

Let wel goed op met dit soort providers, omdat ze niet hun eigen netwerk hebben, maar minuten en data inkopen van een van de grote providers.
Het kan dus zijn dat je een provider hebt die bijvoorbeeld van T-mobile inkopen. Als je dan geen internetverbinding kan maken, is het vergoed krijgen vaak nog moeilijker dan bij de grote providers. Uiteindelijk kan goedkoop dus duurkoop zijn.

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:10
Simyo heeft tegenwoordig ook abonnementen, die zijn best interessant.
Ik wou overstappen naar HI-SimOnly, maar die heeft een limiet van 250GB, terwijl Simyo een limiet van 1GB heeft. En dat voor een vergelijkbare prijs. Plus dat Simyo maandelijks opzegbaar is.

Nu zag ik echter net op hi dat ze nu ook SimOnly internet extra hebben (dat was een maand geleden nog niet), die is wel 1GB. Maar die kost wel wat extra.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 17-05-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Sim only is ook een abo variant. Dit is een abonnement zonder telefoon.

Doordat je geen telefoon krijgt, krijg je dus een goedkoop abo omdat je altijd die telefoon gewoon zelf betaald in je abo kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 08:14

B2

wa' seggie?

Metalslave666 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:45:

Wat ik zag op de site van Hi was dat het huidige 'Mobiel Internet Extra' abonnement nu 19,95 per maand is.
Klopt het dat je bij een 2 jarig abonnement een iPhone 4 voor 119,- er bij kan krijgen? (Site doet een beetje raar hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Volgens mij kun je een iPhone alleen krijgen met een speciaal iPhone abo. 119,- is bij een 2-jarig HI i-250 abo van 45,- p/m. (voor zover ik kan zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

rinkel schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:05:
Volgens mij kun je een iPhone alleen krijgen met een speciaal iPhone abo. 119,- is bij een 2-jarig HI i-250 abo van 45,- p/m. (voor zover ik kan zien)
Als ik namelijk een 2 jarig abonnement aanvink, wordt ik doorgestuurd naar een pagina waar de 119 euro voor de iPhone 4 staat (en nog wat andere telefoons). Aangezien de accu van mijn iPhone 3G het aan het begeven is leek me dat wel een leuke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
De aanbieding die op de site staat, is een web only aanbieding. Als je nu nog een iPhone wil, is dit wel een goede deal. Ik meen zo uit mijn hoofd, dat deze in de winkel €150,- of €180,- bij i-250 kost. (Exacte prijs weet ik zo even niet omdat ik nu niet op m'n werk ben)
Wat ik zag op de site van Hi was dat het huidige 'Mobiel Internet Extra' abonnement nu 19,95 per maand is.
Ik weet zo niet welke je bedoelt, want ik heb het op de site na gekeken en ik vind daar alleen Hi Soms online voor €19,95. Dit is alleen internet voor op je laptop en heeft een limiet op 500 MB met een snelheid van 3,6Mbit/s.

Dit is dus geen internet bij je telefoon abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Metalslave666 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:07:
De aanbieding die op de site staat, is een web only aanbieding. Als je nu nog een iPhone wil, is dit wel een goede deal. Ik meen zo uit mijn hoofd, dat deze in de winkel €150,- of €180,- bij i-250 kost. (Exacte prijs weet ik zo even niet omdat ik nu niet op m'n werk ben)

[...]

Ik weet zo niet welke je bedoelt, want ik heb het op de site na gekeken en ik vind daar alleen Hi Soms online voor €19,95. Dit is alleen internet voor op je laptop en heeft een limiet op 500 MB met een snelheid van 3,6Mbit/s.

Dit is dus geen internet bij je telefoon abo.
Hm nee volgens mij is dit niet wat ik bedoel.
Maar goed, als ik de site (voor zover ik wat te zien krijg) goed bekijk geld de 119 euro actie voor de iPhone4 alleen met een 45 euro p/m bel+web abonnement. Vreemd dat ik dan zo die banner te zien krijgt maar het zal wel.

Wat ik eigenlijk zoek is een mobiel internet abonnement voor m'n iPad, met een 2GB (of liefst meer) data limiet.

Overzicht van abonnement die ik kan vinden:

ProviderType abonnementLimietPrijsDuur
Vodafone
iPad Basis abonnement2 GB30 p/m (1ste 3 mnd 15 p/m)per maand
Mobiel Breedband Basis Micro-sim only2 GB30 p/m (1ste 13 mnd 15 p/m)2 jaar
Hi
Hi Regelmatig Online2 GB29,95 p/m (1ste 12 mnd 19,95 p/m)2 jaar
T-Mobile
Internet Extra2,5 GB27,501 jaar

Uiteindelijk is totaalprijs is T-mobile het goedkoopst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 13:59
Als je bereik van T-mobile bij jou in de buurt goed is, waarom niet zou ik zeggen! :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet niet of deze info voor jou toegankelijk is, maar kun je iets zeggen over het bereik van dochterondernemingen van T-mobile en KPN? Bij drukte (koninginnedag, oudjaar, etc.) valt vaak bereik weg. Is het dan zo dat KPN-gebruikers daar net zo veel of weinig last van hebben als Telfort en Hi gebruikers, of kunnen ze nog schuiven met wie 'voorrang' krijgt. Zelfde voor T-mobile en Ben..

Zelf wil ik een sim-only abo met FUP internet (zo 'onbeperkt' mogelijk). Nu zit ik bij Hi, en bij teveel internetverbruik krijg ik automatisch een sms'je met 'u zit nu op 80% van uw fup) en niet veel later wordt ik tot eind van de maand teruggezet naar sloom internet. Zijn er andere providers met FUP die dat 'terugzetten' niet doen (en in praktijk dus eigenlijk onbeperkt zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 16:20
In theorie kan KPN schuiven met voorrang, maar dit is zo ontzettend complex in een mvno-omgeving dat ik verwacht dat het niet gebeurt.

Overigens heeft tegenwoordig iedere provider deze problemen, met name als het gaat om data.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
yori1989 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:32:
Mijn vriendin zit nu in Turkije, en we whatsappen zo nu en dan. Nu staat er dat er per block afgerekend wordt van 20kb, dat betekend dat als ik 1 berichtje stuur van 1kb, dat er sowieso 20 kb in rekening word gebracht. Nietwaar?

Hou graag contact met haar, maar de telefoonrekening moet ook niet de spuigaten uitlopen. Aangezien we beiden zoveel mogelijk geld sparen voor uitzet enzo.

Iemand suggesties voor goedkoop whatsappen/communiceren met elkaar?
Nou, WhatsApp heeft continu contact nodig met het netwerk, dus elke keer dat er contact wordt gelegd of gepolld wordt voor nieuwe berichten gaat er data over de lijn. Als je de lijn open kunt houden scheelt dat, maar door slechte ontvangst kan dat niet altijd, en kan het in de papieren gaan lopen.

Houd er rekening mee dat Turkije geen EU-land is en dat het heel duur kan uitvallen. Voor meer info moet je even aangeven met welke provider / welk abo jullie bellen.
[/latereactie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Anoniem: 401521 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:08:
[...]
Zijn er andere providers met FUP die dat 'terugzetten' niet doen (en in praktijk dus eigenlijk onbeperkt zijn)?
Nee, enige die er in de buurt komt is t-mobile denk ik.
Maar de een fup is eigenlijk een ondoorzichtige harde limiet, die wel eens kan wijzigen, maar dit gebeurde bij HI ook niet echt vaak. HI had een fup van 250MB (10x 25MB), dan heb ik liever een harde grens van 1GB.

Als je echt veel wilt internetten, neem de hoogst mogelijke limiet die je kunt vinden (4GB, heb ik kunnen vinden)

Dat KPN in het nieuws is gekomen met het vragen van geld voor voip diensten heeft een reden: ze verdienen niet meer aan spraak en sms op de lange termijn. Dit probleem gaat elke provider krijgen. Dit betekent gewoon dat uiteindelijk de prijzen van internet via de telefoon omhoog gaan.
maw: je kunt wel meer bandbreedte krijgen, maar daar moet je dan gewoon voor betalen. Het begin van het einde van goedkoop internet zonder limiet is al een tijdje een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
4 GB is het hoogste wat er is via Hi internet extreem met de data verdubbelaar. Je betaald dan wel een behoorlijk bedrag terwijl je beter gewoon gratis kan verbinden met een wifi.

De aanbieding voor de iPhone op Hi.nl is een aanbieding die specifiek voor dat abonnement met de iPhone.
Normaal is de iPhone duurder i.c.m. deze abo, dus dit is best netjes.

FUP verdwijnd langzaam aan wel, maar enkele providers gebruiken het nog. Ik zou trouwens altijd gaan voor een hard limiet omdat dit duidelijk is en over het algemeen hoger dan FUP. Zorg gewoon dat je bewust bent over hoe je je data verbruikt, want in principe is 1 a 2 GB echt genoeg.
Weet niet of deze info voor jou toegankelijk is, maar kun je iets zeggen over het bereik van dochterondernemingen van T-mobile en KPN? Bij drukte (koninginnedag, oudjaar, etc.) valt vaak bereik weg. Is het dan zo dat KPN-gebruikers daar net zo veel of weinig last van hebben als Telfort en Hi gebruikers, of kunnen ze nog schuiven met wie 'voorrang' krijgt. Zelfde voor T-mobile en Ben..
Met evenementen zijn alle netwerkmasten overbelast en zal iedereen last hebben van wegvallend berijk. Dit heeft niet te maken met dat een bepaalde provider meer of minder gebruikers heeft, maar een tekort aan frequentie bereik. Ga er maar van uit, dat als er een evenement is, en jij hebt hier last van, dan zal iedereen hier enige mate last van hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door TenTimes op 18-05-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 10:16
Ik kan weinig info over hi uplink speed vinden. Is deze gelijk aan KPN? in de OP staat 384 wat is hier de bron van?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Metalslave666 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:10:

Met evenementen zijn alle netwerkmasten overbelast en zal iedereen last hebben van wegvallend berijk. Dit heeft niet te maken met dat een bepaalde provider meer of minder gebruikers heeft, maar een tekort aan frequentie bereik. Ga er maar van uit, dat als er een evenement is, en jij hebt hier last van, dan zal iedereen hier enige mate last van hebben.
Er zijn wel providers die (extra) mobiele masten inzetten voor grote evenementen. Maar dat zijn inderdaad op alle netwerken wel problemen, het zijn gewoon heel veel mensen bij elkaar die elkaar ook nog eens wat vaker bellen ("waar ben jij?")

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Wordt je bij kpn op een of andere manier op de hoogte gehouden hoeveel je hebt gebruikt/wanneer je bijna boven je limiet uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
iklucas schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:08:
Wordt je bij kpn op een of andere manier op de hoogte gehouden hoeveel je hebt gebruikt/wanneer je bijna boven je limiet uit komt?
Bij kpn kun je via mijnKPN je verbruik bijhouden. Ook krijg je smsjes bij verbruik van 75 en 100% van je tegoed.
Furfoot schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:50:
Ik kan weinig info over hi uplink speed vinden. Is deze gelijk aan KPN? in de OP staat 384 wat is hier de bron van?
Ik meen dat bij KPN (en dus bij Hi, want deze zijn gelijk) de upload snelheid op 768 kbit/s zit, maar dit weet ik niet heel zeker.
Marzman schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Er zijn wel providers die (extra) mobiele masten inzetten voor grote evenementen. Maar dat zijn inderdaad op alle netwerken wel problemen, het zijn gewoon heel veel mensen bij elkaar die elkaar ook nog eens wat vaker bellen ("waar ben jij?")
Dat klopt, maar dit wordt alleen gedaan op locaties waar dit mag (vergunningen) of wanneer er standaard een minder groot bereik op een locatie is en die ineens heel veel vraag gaat krijgen. (Bijvoorbeeld lowlands)

Wel raad ik iedereen aan om zo veel mogelijk met smsjes te werken tijdens een evenement, want deze verbruiken minder cappaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metalslave666 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Bij kpn kun je via mijnKPN je verbruik bijhouden. Ook krijg je smsjes bij verbruik van 75 en 100% van je tegoed.

[...]

Ik meen dat bij KPN (en dus bij Hi, want deze zijn gelijk) de upload snelheid op 768 kbit/s zit, maar dit weet ik niet heel zeker.

[...]

Dat klopt, maar dit wordt alleen gedaan op locaties waar dit mag (vergunningen) of wanneer er standaard een minder groot bereik op een locatie is en die ineens heel veel vraag gaat krijgen. (Bijvoorbeeld lowlands)

Wel raad ik iedereen aan om zo veel mogelijk met smsjes te werken tijdens een evenement, want deze verbruiken minder cappaciteit.
Tsja.. jammer van sms is alleen dat je nooit zeker weet of iemand die ontvangen heeft of niet. Dit leidt bij festivals tot onhandige situaties, omdat je immers steeds ergens anders staat ;) .. Om alles iets duidelijker te maken zet ik bij festivals dan ook altijd aan het eind van mijn sms'je te tijd, dan weet iemand meteen of het een recent of al verouderd berichtje is

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 401521 op 23-05-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Sommige telefoons hebben de mogelijkheid om een ontvangstbevestiging te geven. Dan weet je in ieder geval dat de sms is ontvangen. Of deze ook nog wordt gelezen is een ander verhaal.

Vaak is bij bellen het geluidsvolume op evenementen vaak een probleem en hoort iemand het niet en krijg je voicemail. Dat is weer verspillen van capaciteit. Daarom is sms veel beter voor evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99022

Is er ook ergens een dergelijke tabel, voor alleen mobiel internet te vinden? Zoek een Dongle of wat anders, voor mobiel internet op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Ik hoop dat ik de vraag in het juiste topic stel:
Ik zit nu met de volgende situatie:

Ik heb een oud vodafone contract, FUP data limiet en per seconde gespreks kosten. Contract loopt nog minimaal 1 jaar en een beetje.
Nu zal ik af en toe tethering (bluetooth) nodig hebben, dit wordt door vodafone nu geblokkeerd op mijn oude contract (geen mogelijkheid tot blox), volgens de klantenservice zou ik mijn contract om kunnen zetten naar de nieuwe voorwaarden met dus 1gb data en gesprekskosten per min. en dan de mogelijkheid voor vodafone blox tethering 1gb voor + €15,-.
Nu zal ik het niet elke dag nodig hebben soms misschien een maand niet maar soms een hele week wel, denk aan iets zoals 5-10 dagen in de maand gemiddeld.
Nu vraag ik me af of ik voor deze situatie niet beter af ben met een 2e sim bij een provider die tethering niet onmogelijk maakt?

Ik verwacht niet een verbruik te hebben hoger dan 1gb per maand.
Voor als iemand de suggestie heeft, usb dongle is geen optie, gaat specifiek om bluetooth DUN (modem).

Nu heb ik op verschillende website's van telco's gezocht en google gezocht maar ik kan niet echt recente info vinden of dit mogelijk is bij anders telco's.
Dus de vraag, gewoon maar doen en de nadelen maar voor lief nemen of een sim only bij een telco nemen die wel tethering toelaat (als die bestaat). Waardoor je misschien tegen een relatief klein meer bedrag(vs de + €15,- en nadelen van contract vs huidige voorwaarden) en dus wat extra data hebt en bel minuten.
Iemand die me evt. in de richting kan sturen van een telco waar dit mogelijk is?

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Anoniem: 99022 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:57:
Is er ook ergens een dergelijke tabel, voor alleen mobiel internet te vinden? Zoek een Dongle of wat anders, voor mobiel internet op mijn laptop.
Haal een folder van The Phone House. Hier vind je altijd een overzicht van mobiel breedband in. Vaak krijg je er een dongel gratis bij of je koopt er een voor 40 euro.
DareDevil schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:43:
Ik hoop dat ik de vraag in het juiste topic stel:
Ik zit nu met de volgende situatie:

Ik heb een oud vodafone contract, FUP data limiet en per seconde gespreks kosten. Contract loopt nog minimaal 1 jaar en een beetje.
Nu zal ik af en toe tethering (bluetooth) nodig hebben, dit wordt door vodafone nu geblokkeerd op mijn oude contract (geen mogelijkheid tot blox), volgens de klantenservice zou ik mijn contract om kunnen zetten naar de nieuwe voorwaarden met dus 1gb data en gesprekskosten per min. en dan de mogelijkheid voor vodafone blox tethering 1gb voor + €15,-.
Nu zal ik het niet elke dag nodig hebben soms misschien een maand niet maar soms een hele week wel, denk aan iets zoals 5-10 dagen in de maand gemiddeld.
Nu vraag ik me af of ik voor deze situatie niet beter af ben met een 2e sim bij een provider die tethering niet onmogelijk maakt?

Ik verwacht niet een verbruik te hebben hoger dan 1gb per maand.
Voor als iemand de suggestie heeft, usb dongle is geen optie, gaat specifiek om bluetooth DUN (modem).

Nu heb ik op verschillende website's van telco's gezocht en google gezocht maar ik kan niet echt recente info vinden of dit mogelijk is bij anders telco's.
Dus de vraag, gewoon maar doen en de nadelen maar voor lief nemen of een sim only bij een telco nemen die wel tethering toelaat (als die bestaat). Waardoor je misschien tegen een relatief klein meer bedrag(vs de + €15,- en nadelen van contract vs huidige voorwaarden) en dus wat extra data hebt en bel minuten.
Iemand die me evt. in de richting kan sturen van een telco waar dit mogelijk is?
Ik denk dat je meer geld kwijt gaat zijn voor een abo voor alleen data (minimaal 20 euro in de maand zonder kortingen). Je kunt dan gewoon een verlenging doen met een goede telefoon die tethering ondersteund (android iig) en neem je die thetering blox erbij.

[ Voor 78% gewijzigd door TenTimes op 26-05-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Tethering kunnen ze toch helemaal niet zomaar blokkeren? Tenzij ze kijken naar de user-agents die je gebruikt bij het surfen middels Deep Packet Inspection :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Sorcerer8472 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:56:
Tethering kunnen ze toch helemaal niet zomaar blokkeren? Tenzij ze kijken naar de user-agents die je gebruikt bij het surfen middels Deep Packet Inspection :P
Nou dat dacht ik dus ook, iets meer dan een jaar geleden gebruikte ik het ook sporadisch zonder problemen, nu lukt het niet meer, daarom had ik de klantenserivce gebeld die mij vertelde dat vodafone dit nu blokkeerd. Blijkbaar hebben ze dus een methode gevonden. Omdat ze dan die functionaliteit alleen bieden als je je contract omzet naar de nieuwe voorwaarden ben ik hier niet heel gelukkig mee. Als dat niet zo was had ik best 15 euro willen betalen, maar nu voelt het dat ik toch iets meer betaal, in de zin van ongunstigere contract voorwaarden. Dan betaal ik misschien liever ergens anders wat meer omdat ik niet van dit soort praktijken houd.

[ Voor 25% gewijzigd door DareDevil op 26-05-2011 13:17 ]

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Simyou en Ben hadden allebei internet voor 4.95 per maand. Helaas is dit opeens ingekort tot maar 3 maanden...Zijn er toevallig nog andere providers die een goedkoop simonly abbo met internet hebben?
Ben bang dat ik de boot net heb gemist en dat de internetverbindingen allemaal duurder zijn geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 13:29
Kan iemand me iets over de snelheid van Hi Extreem (tot 7.2Mbps) in Amsterdam vertellen? Twijfel tussen dat en Vodafone, maar die bieden standaard tot 3.2Mbps met een limiet van 1GB.

Via Google kan ik niets vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Mr_gadget schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:06:
Simyou en Ben hadden allebei internet voor 4.95 per maand. Helaas is dit opeens ingekort tot maar 3 maanden...Zijn er toevallig nog andere providers die een goedkoop simonly abbo met internet hebben?
Ben bang dat ik de boot net heb gemist en dat de internetverbindingen allemaal duurder zijn geworden :/
Helaas, zo als het er nu uit ziet, wordt het alleen duurder.
kesj schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:59:
Kan iemand me iets over de snelheid van Hi Extreem (tot 7.2Mbps) in Amsterdam vertellen? Twijfel tussen dat en Vodafone, maar die bieden standaard tot 3.2Mbps met een limiet van 1GB.

Via Google kan ik niets vinden!
In Amsterdam moet je de maximale snelheid van 7,2 Mbit/s hebben met een limiet van 2 GB. Hi biedt hetzelfde internet aan als Vodafone onder de naam Internet Extra voor €12.50 per maand. Hi internet Extreem is dus wel anders dan die van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
[b][...]

In Amsterdam moet je de maximale snelheid van 7,2 Mbit/s hebben met een limiet van 2 GB. Hi biedt hetzelfde internet aan als Vodafone onder de naam Internet Extra voor €12.50 per maand. Hi internet Extreem is dus wel anders dan die van Vodafone.
Klopt, Hi Extreem is sneller op papier. Maar was benieuwd of het in de praktijk ook echt zo is. Want als het niet veel sneller is dan Voda ga ik liever daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
kesj schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:03:
[...]

Klopt, Hi Extreem is sneller op papier. Maar was benieuwd of het in de praktijk ook echt zo is. Want als het niet veel sneller is dan Voda ga ik liever daarheen.
Wat wil je ermee doen op je mobiel? Daar hangt het nogal vanaf. Tenzij je ook echt dingen wilt gaan downloaden zul je in de praktijk geen groot snelheidsverschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvang84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10-2024
Weet iemand wat ongeveer de limiet is van de fair use policy van telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:55
Heb eergisteren Internet Extreem genomen van Hi. Kom niet boven de 3.6 mbit uit. Misschien duurt het even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
  • Laatst online: 04-11-2023
2 vraagjes:
klopt het dat t-mobile de enige provider is waarbij men niet extra betaalt voor elke kb/mb/gb die je over je abbo heen gaat?
En 2:
Zijn er hier powerusers die me kunnen vertellen hoeveel GB ze hebben in hun abbo, en hoe vaak ze eroverheen gaan per maand?

Me abbo loopt namelijk binnenkort af, en ik weet niet of ik bij KPN wil blijven, of overstappen naar een andere provider, want ik ben nogal internet-happy, laat staan wanneer ik een nieuwe smartphone heb!
PS: het gaat natuurlijk om me mobiele telefoon-abbo ^^

[ Voor 5% gewijzigd door SuperSang op 27-05-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Wat betreft abo's met "niet bijbetalen na X MB/GB" kun je bij Voda/KPN alleen nog voor deze abo's kiezen als je ze met een dongle neemt. Bij de internetbundel op mobiel kan dat niet meer.
Silooy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:37:
Heb eergisteren Internet Extreem genomen van Hi. Kom niet boven de 3.6 mbit uit. Misschien duurt het even
Je toestel kan dat wel aan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:55
Ja. Dat heb ik nagekeken. Heb een Nexus S. Deze moet dat aankunnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even klein beetje offtopic, stiekum ;) , : gebruikt een telefoon meer, minder of evenveel batterijen als je op wifi zit (ipv alleen op 3g).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
In mijn ervaring gaat hij bij wifi iets langer mee (itt mijn windows mobile phone die dan heel snel leegging)...

Als je wifi aanzet dan gooit hij de 3G-dataverbinding uit als die lang actief blijft (tenzij je always-on aan hebt staan). Als wifi wegvalt dan pakt hij 3G automatisch weer op. Ideaal dus :) Iig bij Android...

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-05-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 06:55:
[...]

Wat wil je ermee doen op je mobiel? Daar hangt het nogal vanaf. Tenzij je ook echt dingen wilt gaan downloaden zul je in de praktijk geen groot snelheidsverschil merken.
Wil het op mijn gsm gebruiken, maar ook tetheren met mijn iPad. En dan YouTube, e-mail enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
pvang84 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:36:
Weet iemand wat ongeveer de limiet is van de fair use policy van telfort?
De FUP van Telfort is hetzelfde als destijds die van KPN; 10 x nederlands gemiddelde = ongeveer 1 GB.
Bij een FUP moeten ze aangeven wanneer je te hoog zit voordat ze je meer geld mogen laten betalen.
SuperSang schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:49:
2 vraagjes:
klopt het dat t-mobile de enige provider is waarbij men niet extra betaalt voor elke kb/mb/gb die je over je abbo heen gaat?

Me abbo loopt namelijk binnenkort af, en ik weet niet of ik bij KPN wil blijven, of overstappen naar een andere provider, want ik ben nogal internet-happy, laat staan wanneer ik een nieuwe smartphone heb!
PS: het gaat natuurlijk om me mobiele telefoon-abbo ^^
Klopt, maar T-mobile naait je gewoon, want onbeperkt is klets. Na 1 GB wordt je snelheid geknepen tot 64 Kbit/s en daar kun je niet echt mee surfen. Je kunt het dan eigenlijk alleen nog gebruiken voor het ophalen van mail. De duurdere internetabo's van Hi en T-mobile bieden een limiet van 2 GB, maar bij Hi kun je, wanneer je limiet op is, voor €5,- weer 2 GB bij kopen. Bij T-moibile zit je dan vast aan heel langzaam internet. Natuurlijk kun je ook meer wifi gebruiken.
kesj schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:58:
[...]

Wil het op mijn gsm gebruiken, maar ook tetheren met mijn iPad. En dan YouTube, e-mail enz.
Let wel op! Tethering kunnen ze extra belasten en een iPad gebruikt veel meer data omdat deze standaard gewone pagina's laad en niet mobile sites. Ook verbruikt Youtube data als een malle, dus dan ben je zo door je datalimiet heen.

Voor iedereen die wil weten hoeveel data hij gaat gebruiken heeft Hi een rekenprogje online gezet: http://www.hi.nl/Producti...t-op-je-mobiel/Advies.htm

Bereken maar eens hoeveel data je gaat verbruiken en ga dan eens kijken hoe vaak je wifi gebruikt. Hiermee kun je dan bepalen welk abo je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Mobile Experts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2021

T-Mobile Experts

Bedrijfsaccount T-Mobile
Metalslave666 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:10:
Klopt, maar T-mobile naait je gewoon, want onbeperkt is klets. Na 1 GB wordt je snelheid geknepen tot 64 Kbit/s en daar kun je niet echt mee surfen. Je kunt het dan eigenlijk alleen nog gebruiken voor het ophalen van mail. De duurdere internetabo's van Hi en T-mobile bieden een limiet van 2 GB, maar bij Hi kun je, wanneer je limiet op is, voor €5,- weer 2 GB bij kopen. Bij T-moibile zit je dan vast aan heel langzaam internet. Natuurlijk kun je ook meer wifi gebruiken.
Wanneer je de limiet hebt bereikt wordt je snelheid inderdaad automatisch verlaagt naar maximaal 64/64 Kbps. Het is niet zo dat je dan vastzit aan deze snelheid. T-Mobile biedt namelijk de mogelijkheid om de snelheid te laten resetten. Voor een reset van de snelheid voor een Internet (Plus) voordeelbundel wordt € 5,00 in rekening gebracht, bij de i-Abonnementen € 10,00.

Deze informatie is terug te vinden in de prijslijsten van Relax, i-abonnement en Voordeelsim.

Cindy
T-Mobile Webcare

T-Mobile Netherlands BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:23:
In mijn ervaring gaat hij bij wifi iets langer mee (itt mijn windows mobile phone die dan heel snel leegging)...

Als je wifi aanzet dan gooit hij de 3G-dataverbinding uit als die lang actief blijft (tenzij je always-on aan hebt staan). Als wifi wegvalt dan pakt hij 3G automatisch weer op. Ideaal dus :) Iig bij Android...
Ik denk dat hij met wifi langer meegaat omdat hij op 3G ook steeds zoekt naar wifinetwerken. Met Llama kun je profielen instellen per locatie mbt ringtone/trillen en wifi en dergelijke en mijn telefoon schakelt nu ook automatisch over op 2G als wifi aan gaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
T-Mobile Webcare schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Wanneer je de limiet hebt bereikt wordt je snelheid inderdaad automatisch verlaagt naar maximaal 64/64 Kbps. Het is niet zo dat je dan vastzit aan deze snelheid. T-Mobile biedt namelijk de mogelijkheid om de snelheid te laten resetten. Voor een reset van de snelheid voor een Internet (Plus) voordeelbundel wordt € 5,00 in rekening gebracht, bij de i-Abonnementen € 10,00.

Deze informatie is terug te vinden in de prijslijsten van Relax, i-abonnement en Voordeelsim.

Cindy
T-Mobile Webcare
Klopt, was ik er vergeten bij te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
ook ik zat bij tmobile en mag mijn contract ontbinden vanwege de dekking/bereik.

internetten is het belangrijkst wat ik op mijn mobiel doe. ik twijfel dan ook zoals velen over een provider op kpn netwerk (voorkeur telfort) en vodafone. allemaal mooi die theoretisch snelheden maar de vraag is hoe het in de praktijk is.

ik had een tmobile i-abonnement maar haal niet eens 2mb als ik een keer bereik had. Ik zou theoretisch 7.2mb moeten kunnen halen!

Wat betreft FUP van telfort. Betrouwbare inside info vertelt mij dat bij + 2,5GB je een waarschuwing krijgt. 1e keer krijgt je dan een sms als waarschuwing. De 2e keer krijg je een brief. 3e en tevens je laatste waarschuwing. Daarna wordt je contract afgesloten en moet je de rest abonnement betalen!!! Persoonlijk vind ik het meer dan terecht... 2,5GB is echt ontzettend veel dat betekent wss dat je ook thuis gewoon op het 3G netwerk zit te internetten....

Telfort gaat ook stoppen met de FUP vanaf juni/juli 2011. Dus wees er snel bij als je wil profiteren van de FUP. De FUP staat in algemene voorwaarden.

Maar om helemaal terug te komen. Wat is jullie ervaring qua snelheden in de praktijk. Vermeldt het hier je provider/telefoon/locatie/snelheid:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
Ik weet dat het internet van Telfort niet overal even goede dekking biedt. Ook heb je veel lagere internetsnelheden dan de andere providers. Vodafone biedt gewoon heel goede prijs/kwaliteit verhoudingen met hun bel-sms-web abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

KPN heeft nu internet voor 5 euro, is echter maar 384 kbps..niet echt heel snel. En de voorwaarden zijn ook helemaal dicht getimmerd. Tetheren is echt verboden, hoe zit dat met andere providers? Als je bv. eens een keer wat data ophaald op je laptop d.m.v. je telefoon (d.w.z. geen exceptioneel hoog dataverbruik).
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste