Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
theoretisch snelheden boeit me niet gaat om de praktijk. Telfort maakt gebruik van KPN netwerk. Dan mag je toch verwachten dat je overal wel dekking hebt.. Of is dat in de praktijk niet zo?Metalslave666 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:59:
Ik weet dat het internet van Telfort niet overal even goede dekking biedt. Ook heb je veel lagere internetsnelheden dan de andere providers. Vodafone biedt gewoon heel goede prijs/kwaliteit verhoudingen met hun bel-sms-web abo's.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Dekking is wel gelijk verder. Dekking in het buitenland weer niet. Ik was regelmatig onbereikbaar in het buitenland op m'n Telfort-telefoon vroeger terwijl m'n Vodafone-telefoon op hetzelfde netwerk (SFR Frankrijk destijds uitgebreid getest) geen enkel probleem had.Metalslave666 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:34:
Nee, Telfort maakt niet voor alles gebruik van het netwerk van KPN. Telfort is kwalitatief minder dan KPN. Ook zijn de snelheden die Telfort biedt langzamer dan die van KPN.
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-05-2011 20:18 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Anoniem: 401521
Wat nou "betrouwbare inside info" .. hilarisch. Of het is gewoon waar, en dan moet het ook in de algemene voorwaarden staan, gewoon voor iedereen beschikbaar, of het is onzin. En als het niet in de voorwaarden staat ben je helemaal spekkoper, want dan hebben ze geen poot om op te staan en hoef je ook niet te betalen als zij je om die reden afsluiten. Lol, wordt steeds komischer hier.FlasHie_FlaSh schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:45:
ook ik zat bij tmobile en mag mijn contract ontbinden vanwege de dekking/bereik.
Betrouwbare inside info vertelt mij dat bij + 2,5GB je een waarschuwing krijgt. 1e keer krijgt je dan een sms als waarschuwing. De 2e keer krijg je een brief. 3e en tevens je laatste waarschuwing. Daarna wordt je contract afgesloten en moet je de rest abonnement betalen!!! Persoonlijk vind ik het meer dan terecht... 2,5GB is echt ontzettend veel dat betekent wss dat je ook thuis gewoon op het 3G netwerk zit te internetten....
Telfort blijft een budget provider en daardoor ben je in het buitenland minder goed af. Vodafone en T-mobile hebben in het buitenland hun eigen netwerken, terwijl KPN hele goede afspraken maakt met locale providers. Telfort richt zich op NL en een zo laag mogelijke prijs. Daardoor is de kwaliteit van de diensten minder dan bij de andere providers.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:18:
[...]
Dekking is wel gelijk verder. Dekking in het buitenland weer niet. Ik was regelmatig onbereikbaar in het buitenland op m'n Telfort-telefoon vroeger terwijl m'n Vodafone-telefoon op hetzelfde netwerk (SFR Frankrijk destijds uitgebreid getest) geen enkel probleem had.
Telfort staat redelijk los van KPN en ik heb gehoort dat bij drukte KPN-gebruikers (Hi en MTV ook) voorrang krijgen over Telfort klanten. Aangezien de capaciteit van 3G soms al wordt bereikt, kan het zijn dat je internetverbinding er soms uitligt bij grote drukte.
Im notorious
Upload snelheid haal ik thuis gemiddeld rond de 1-1.3mbps.
Theoretisch zou je 7.2 moeten kunnen halen download, maar dat gebeurd natuurlijk nooit, tenzij je onder een mast staat met perfecte omstandigheden gok ik.
Ben over het algemeen tevreden met Internet Extreem. Heb het niet gekozen voor de 7.2mbps (wel leuk natuurlijk) maar vooral voor de 2gb datalimiet, aangezien ik nu meestal rond de 1-1.5gb gebruik ik de maand, kom ik nooit voor verassingen te staan. Heb t ook nog eens voor 9.95 per maand, voor m'n hele contract, dus is het wel waard zo =D
Hoi Naad, mag k vragen wat je op een gemiddelde dag allemaal doet op je mobiel om aan de 1-1.5 gb te komen? Ik zit ook te denken om de Hi internet extreem te nemen, maar twijfel over de meerwaarde in vergelijking met Vodafone 3.2mb.Naad schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:31:
Heb zelf sinds een paar maanden Internet Extreem van Hi op een LG Optimus 2x Speed. Met de Speedtest app voor Android heb ik 1 keer 5.9mbps download gehaald. Maar moet zeggen dat het gemiddeld rond de 2-4 ligt. Hier in Utrecht is het aardig goed te doen, haal thuis vaak tegen de 4mbps, maar thuis gebruik ik toch wifi. In Amsterdam (UvA centrum) verschilt het heel erg. Zo nu en dan boven de 5mbps, maar vaker rond de 1 a 2.
Upload snelheid haal ik thuis gemiddeld rond de 1-1.3mbps.
Theoretisch zou je 7.2 moeten kunnen halen download, maar dat gebeurd natuurlijk nooit, tenzij je onder een mast staat met perfecte omstandigheden gok ik.
Ben over het algemeen tevreden met Internet Extreem. Heb het niet gekozen voor de 7.2mbps (wel leuk natuurlijk) maar vooral voor de 2gb datalimiet, aangezien ik nu meestal rond de 1-1.5gb gebruik ik de maand, kom ik nooit voor verassingen te staan. Heb t ook nog eens voor 9.95 per maand, voor m'n hele contract, dus is het wel waard zo =D
Tnx
Wat ik me vooral afvraag is hoe ze dit ooit kunnen nagaan. Op mijn HTC Legend zit namelijk ene hele mooie WiFi Hotspot functie die ik pas toch echt even voor een avondje browsen heb gebruikt toen wij in een ADSL transitie zaten waardoor er die avond even geen regulier internet was. Ik heb niks gehoord van Hi hierover, dus lijkt mij dat het wel los loopt. Sowieso is het tethering toch afgevangen met de FUP? Als jij met je laptop gaat doen wat je op een normale internetverbinding doet (browsen / streaming video's / torrentje) dan stijg je namelijk binnen een avondje al boven je FUP limit uit.Mr_gadget schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:13:
KPN heeft nu internet voor 5 euro, is echter maar 384 kbps..niet echt heel snel. En de voorwaarden zijn ook helemaal dicht getimmerd. Tetheren is echt verboden, hoe zit dat met andere providers? Als je bv. eens een keer wat data ophaald op je laptop d.m.v. je telefoon (d.w.z. geen exceptioneel hoog dataverbruik).
Iemand die hier meer ervaring mee heeft?
Ja, maar wel met GPRS. Dus max. 52 kbit/s.RetroTycoon schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:06:
Rabo Mobiel, anyone? 750mb voor tien euro, prepaid.
http://www.rabomobiel.nl/.../tarieven/mobiel_internet
Oftewel; browsinghellArrim schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:24:
[...]
Ja, maar wel met GPRS. Dus max. 52 kbit/s.
http://www.rabomobiel.nl/.../tarieven/mobiel_internet
Ik heb zelf nog internet van 386kbit/s en ik vindt dit niet vooruit te branden. Ik kan me niet voorstellen hoe je met een smartphone hier ooit relaxed mee kunt surfen. Het is leuk voor mail, maar deze meeste apps zullen er lang over doen om te updaten.
Het is wel lekker goedkoop, want bij Vodafone betaal je bijvoorbeeld 10 euro voor 250 MB per maand bij prepaid.
Bij Simyo betaal je 5 euro voor 1GB (nu helaas nog maar voor 3 maanden). Het is niet helemaal prepaid, maar wel meteen per maand opzegbaar.Metalslave666 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:39:
[...]
Oftewel; browsinghell![]()
Ik heb zelf nog internet van 386kbit/s en ik vindt dit niet vooruit te branden. Ik kan me niet voorstellen hoe je met een smartphone hier ooit relaxed mee kunt surfen. Het is leuk voor mail, maar deze meeste apps zullen er lang over doen om te updaten.
Het is wel lekker goedkoop, want bij Vodafone betaal je bijvoorbeeld 10 euro voor 250 MB per maand bij prepaid.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 13-06-2011 11:59 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hier staat wat
Denk niet dat T-mobile zomaar even wat masten kan bij plaatsen of morgen dubbele capaciteit heeft. Dus dat zal wel doormodderen.MensionXL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:59:
Hoe zit het eigenlijk verder met het netwerk van T-Mobile? Zijn er nog veel mensen die last hebben van overbelasting of gewoon echt traag internet?
Daarom ga ik het vanaf volgende maand maar eens met Simyo proberen. Even een ander netwerk en ik ga er qua geld ook op vooruit..( nu nog I300 met iphone 3G 2 jaar. Iphone wel vervangen laatst door omnia 7 ) Vanaf nu alleen nog maar losse toestellen en zo kort mogelijke contracten.
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 13-06-2011 21:12 ]
Op dit moment zijn er volgens mij niet echt goede aanbiedingen, maar het ligt er ook aan wat je nu betaald natuurlijk en of je jezelf daar 6 maanden op vast wilt zetten (dan mis waarschijnlijk wel meer leuke aanbiedingen
/▌
Als je er een toestel bij krijgt, is het wel een leuke abo. Anders zou ik het niet doen, want sim-only levert veel meer korting op dan 20%. Geef even aan om welk abonnement het gaat, want zo kan geen goed advies worden gegeven.Anoniem: 401521 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:33:
Heb nu bijna mijn 1-jarige Hi abo erop zitten, werd van de week gebeld met een aanbieding van hen: 6 maanden verlengen van abo met 20% korting. Is dat raadzaam of zijn de kortingen die je haalt door over te stappen op een 1-jarig sim-only abonnement in praktijk al hoger?
Hey, dank je. Geen gratis toestel. Simonly leek mij ook voordeliger.Metalslave666 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:39:
[...]
Als je er een toestel bij krijgt, is het wel een leuke abo. Anders zou ik het niet doen, want sim-only levert veel meer korting op dan 20%. Geef even aan om welk abonnement het gaat, want zo kan geen goed advies worden gegeven.
Ben nog in dubio, heb nu:
1-jarig Hi 45 abo (450min / 900 sms) + "onbeperkt internet" en betaal ongeveer 43 euro per maand. Dit abo loopt eind juli af.
Ik wil graag
Ivm vrijwel geheel wegvallen sms-kosten door whats'app denk ik ruim uit te komen met minimaal 300 belminuten/sms per maand. Dat betekend dat mijn abo sowieso naar beneden kan, en verder is mijn toestel nog perfect (HTC Legend). Echter over 1 jaar verwacht ik misschien wel weer een nieuwe te willen, dus bij voorkeur ga ik een 1-jarig abo aan. Verder hoef ik geen filmpjes en dergelijke te kijken op mijn mobiel, maar wel gewoon normaal gebruik met whatsapp, google maps/navigatie, ov reisplan etc.
Een voordelige optie die ik zie is:
- Vodafone bel/sms/web 360 a 17,37 euro (met 1GB internet).
Die aanbieding die je van Hi hebt gekregen zit op (€36,- + internet extra €110,- = €46,-) is dus een stuk duurder, maar je hebt wel meer tegoed.
Sim-only bij Hi zou bijvoorbeeld Hi sim-only 275 zijn samen met sim-only internet extra (1 GB) voor de eerste 3 maanden €19,90 zijn en daarna €29,90. Je krijgt hierbij ongeveer 100 minuten minder en dan is het nog enkele euro's per maand duurder.
Vodafone is dus per definitie goedkoper en hangt het af van hoe graag je het KPN netwerk wil hebben.
Als je aan 300 minuten voldoende hebt dan is Simyo (KPN-netwerk)misschien een optie?Anoniem: 401521 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Hey, dank je. Geen gratis toestel. Simonly leek mij ook voordeliger.
Ben nog in dubio, heb nu:
1-jarig Hi 45 abo (450min / 900 sms) + "onbeperkt internet" en betaal ongeveer 43 euro per maand. Dit abo loopt eind juli af.
Ik wil graag
Ivm vrijwel geheel wegvallen sms-kosten door whats'app denk ik ruim uit te komen met minimaal 300 belminuten/sms per maand. Dat betekend dat mijn abo sowieso naar beneden kan, en verder is mijn toestel nog perfect (HTC Legend). Echter over 1 jaar verwacht ik misschien wel weer een nieuwe te willen, dus bij voorkeur ga ik een 1-jarig abo aan. Verder hoef ik geen filmpjes en dergelijke te kijken op mijn mobiel, maar wel gewoon normaal gebruik met whatsapp, google maps/navigatie, ov reisplan etc.
Een voordelige optie die ik zie is:
- Vodafone bel/sms/web 360 a 17,37 euro (met 1GB internet).
https://mijn.simyo.nl/sel...OptionsPostPaid?uid=97102
Voordelen:
- goedkoper (16,95/mnd)
- KPN-netwerk
- na 1ste minuut afrekenen per seconde;
- maandelijks opzegbaar
Na 1 jaar gaat wel het regulier tarief gelden (ca. 20 p. mnd)
[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 15-06-2011 19:48 ]
EDIT: Erg cheap inderdaad. Jammer dat hun internet maar 1 Mbit is.. dat wordt wel erg afzien vrees ik t.o.v. de 3,6 (?) die ik nu heb..rclahsen schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:45:
[...]
Als je aan 300 minuten voldoende hebt dan is Simyo (KPN-netwerk)misschien een optie?
https://mijn.simyo.nl/sel...OptionsPostPaid?uid=97102
Voordelen:
- goedkoper (16,95/mnd)
- KPN-netwerk
- na 1ste minuut afrekenen per seconde;
- maandelijks opzegbaar
Na 1 jaar gaat wel het regulier tarief gelden (ca. 20 p. mnd)
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 401521 op 15-06-2011 20:15 ]
Nee dat is met internet, alleen bellen kost 7 euro voor het eerste jaar, internet is 5 euro voor de eerste drie maanden en daarna 10 euro. Ik heb diezelfde aanbieding maar dan zonder 50 extragratis belminuten (dus 250 minuten) maar dan wel een vol jaar internet voor 5 euro.Anoniem: 401521 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:12:
[...]
Ik neem aan dat die aanbieding exclusief een 'onbeperkt' (1 GB) internet is? Dan komt er al snel weer minimaal 10 euro per maand bij...
Ok een editAnoniem: 401521 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:12:
[...]
EDIT: Erg cheap inderdaad. Jammer dat hun internet maar 1 Mbit is.. dat wordt wel erg afzien vrees ik t.o.v. de 3,6 (?) die ik nu heb..
[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 15-06-2011 20:20 ]
/▌
Hey, was net te laat met mijn bericht editten, zag al dat het incl was, maar je had me alweer gequoteMarzman schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:18:
[...]
Nee dat is met internet, alleen bellen kost 7 euro voor het eerste jaar, internet is 5 euro voor de eerste drie maanden en daarna 10 euro. Ik heb diezelfde aanbieding maar dan zonder 50 extragratis belminuten (dus 250 minuten) maar dan wel een vol jaar internet voor 5 euro.
/▌
Klinkt niet gek.. 16,99 inclusief internet, en dan nu ook nog 50 min gratis, damn.. dat brengt mijn maandlasten t.o.v. nu met ruim 25 euro omlaagMarzman schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:24:
EhIk heb een X8 met een custom 2.2 rom en dat bevalt prima met 1mbit. Hiervoor had ik Telfort, geen idee wat daar de snelheid was. ik merk geen verschil. Pagina's laden snel Skype werkt perfect (al mag het niet en willen ze het tarieveren in de toekomst). Voor websites die ik veel gebruik heb ik wel de apps, ik heb het idee dat dit minder data kost (doe ik meer om de downloadlimiet dan omdat het 1Mbit is)
BEN heeft overigens vrijwel dezelfde aanbieding, alleen over hun internetsnelheid en -limiet vind ik niet zo een-twee-drie info.
NB: Ga wel zoiets nemen.. thuis en op werk heb ik ook nog eens WIFI, dus die eventuele snelheidsbeperking (als die al merkbaar is) kan ik er wel bij hebben..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 401521 op 15-06-2011 20:42 ]
/▌
Krijg je bij Simyo nog een soort van 'memo' dat je aan de 1GB zit, of zie je pas op je factuur hoeveel MB er extra in rekening wordt gebracht? (uiteraard valt met een data-verbruik-app ook wel een en ander te zien, maar ben toch benieuwd)Marzman schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:46:
De snelheid bij Ben is hetzelfde (theoretisch), in de praktijk is het netwerk veel zwaarder belast en klaagt iedereen over de snelheid en ontvangst. Wel hebben ze daar geen echte downloadlimiet, je wordt gewoon in snelheid teruggezet en hoeft niet bij te betalen na 1GB.
Ik ben vanwege mijn werk nog wel eens in een trein te vinden.MensionXL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:59:
Hoe zit het eigenlijk verder met het netwerk van T-Mobile? Zijn er nog veel mensen die last hebben van overbelasting of gewoon echt traag internet?
Nu snap ik best dat je onderweg eens een keer geen bereik hebt, maar het is echt te absurd hoe vaak ik onderweg internet -lijk- te hebben (vrolijk 3G en 3 of meer streepjes verbinding) en dat het er niet is, er helemaal geen verbinding opgebouwd kan worden of internet ontiegelijk traag reageert. Dat is ook op stations, onderweg van stations naar werklocaties e.d.
En als ik dan mijn vriendin naast me heb met een oude iPhone 3G en KPN: veel meer bereik en superrap internet. Dan voel ik me wel een beetje lullig ja
Dit is ook een van de redenen dat ik Simyo heb gekozen (moet nog tot september geduld hebben): KPN netwerk. Zeg over KPN wat je wilt, maar hun netwerk is gewoon goed en snel.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik zie het nergens staan dus ik denk het niet. Op de site wordt het dagelijks bijgewerkt dus samen met een data-verbruik app geeft dat wel inzicht.Anoniem: 401521 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:18:
[...]
Krijg je bij Simyo nog een soort van 'memo' dat je aan de 1GB zit, of zie je pas op je factuur hoeveel MB er extra in rekening wordt gebracht? (uiteraard valt met een data-verbruik-app ook wel een en ander te zien, maar ben toch benieuwd)
/▌
Bedoel je dat je op de website in je eigen account dagelijks kan zien wat 'de stand' is? Dat zou voor mij al voldoende zijn.Marzman schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:22:
[...]
Ik zie het nergens staan dus ik denk het niet. Op de site wordt het dagelijks bijgewerkt dus samen met een data-verbruik app geeft dat wel inzicht.
Anoniem: 110895
Overal op internet zie ik de speciale mobiel internet aanbiedingen voor tablet of laptop.
Maar je hebt ook nog je gewone simkaart.
Ik ben al langs vodafone geweest met de vraag of ik mijn gewone simkaart in de tablet mag steken.
Antwoord geen probleem alleen ben je zo door je data heen was zijn antwoord.
(wat ik toch vreemd vind want die abbo's worden ook verkocht met 500mb 1gb of 2gb)
Op de KPN website staat voor surf en mail extra snel er een FUP is en dat deze niet gebruikt mag worden voor laptops computer of router alleen voor mobiele telefonie.
Zijn tablets dan wel of niet toegestaan??
Heb toch aardig wat afgezocht maar kan er niet iets duidelijk over vinden.
Ik sluit liever een sim only van KPN af voor 16euro per maand met een FUP dan mobiel internet voor 30 of zelfs 45euro.
Hopelijk kan iemand mij helpen en zit ik in het goede topic
Alleen het tmobile netwerk is bagger qua data. Vodafone heeft ook een vergelijkbaar goed netwerk qua internet2Dutch schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:12:
[...]
Ik ben vanwege mijn werk nog wel eens in een trein te vinden.
Nu snap ik best dat je onderweg eens een keer geen bereik hebt, maar het is echt te absurd hoe vaak ik onderweg internet -lijk- te hebben (vrolijk 3G en 3 of meer streepjes verbinding) en dat het er niet is, er helemaal geen verbinding opgebouwd kan worden of internet ontiegelijk traag reageert. Dat is ook op stations, onderweg van stations naar werklocaties e.d.
En als ik dan mijn vriendin naast me heb met een oude iPhone 3G en KPN: veel meer bereik en superrap internet. Dan voel ik me wel een beetje lullig ja
Dit is ook een van de redenen dat ik Simyo heb gekozen (moet nog tot september geduld hebben): KPN netwerk. Zeg over KPN wat je wilt, maar hun netwerk is gewoon goed en snel.
[ Voor 4% gewijzigd door FlasHie_FlaSh op 16-06-2011 19:45 ]
Telfort heeft snelheden van 786 kbit/s of 1,5 Mbit/s, maar het kan zijn dat je een oudere variant van het abo had en dan had je 368 kbit/s of 786 kbit/s. Hangt natuurlijk van af of je de normale of extra variant had.Marzman schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:24:
EhIk heb een X8 met een custom 2.2 rom en dat bevalt prima met 1mbit. Hiervoor had ik Telfort, geen idee wat daar de snelheid was. ik merk geen verschil. Pagina's laden snel Skype werkt perfect (al mag het niet en willen ze het tarieveren in de toekomst). Voor websites die ik veel gebruik heb ik wel de apps, ik heb het idee dat dit minder data kost (doe ik meer om de downloadlimiet dan omdat het 1Mbit is)
KPN heeft toch tegenwoordig vaste limieten bij de smart abonnementen? Of kun je op de site iets anders bestellen?Anoniem: 110895 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:56:
Ik wil een tablet aan gaan schaffen en een aparte abbo erbij afsluiten.
Overal op internet zie ik de speciale mobiel internet aanbiedingen voor tablet of laptop.
Maar je hebt ook nog je gewone simkaart.
Ik ben al langs vodafone geweest met de vraag of ik mijn gewone simkaart in de tablet mag steken.
Antwoord geen probleem alleen ben je zo door je data heen was zijn antwoord.
(wat ik toch vreemd vind want die abbo's worden ook verkocht met 500mb 1gb of 2gb)
Op de KPN website staat voor surf en mail extra snel er een FUP is en dat deze niet gebruikt mag worden voor laptops computer of router alleen voor mobiele telefonie.
Zijn tablets dan wel of niet toegestaan??
Heb toch aardig wat afgezocht maar kan er niet iets duidelijk over vinden.
Ik sluit liever een sim only van KPN af voor 16euro per maand met een FUP dan mobiel internet voor 30 of zelfs 45euro.
Hopelijk kan iemand mij helpen en zit ik in het goede topic
Ja dat dacht ik ook maar de sim only heeft nog FUPMetalslave666 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:56:
[...]
Telfort heeft snelheden van 786 kbit/s of 1,5 Mbit/s, maar het kan zijn dat je een oudere variant van het abo had en dan had je 368 kbit/s of 786 kbit/s. Hangt natuurlijk van af of je de normale of extra variant had.
[...]
KPN heeft toch tegenwoordig vaste limieten bij de smart abonnementen? Of kun je op de site iets anders bestellen?
http://www.kpn.com/mobiel/simonly_abonnement.cat Daarbij zou ik dus voor 15euro klaar zijn.
Maar weet nou iemand of dit nou wel of niet samen met een tablet mag?
edit: ik zie nu ook dat KPN speciale tablet abbo's gaat verkopen kosten 30euro per maand voor 2gb.
En is per maand opzegbaar.
Mijn vraag blijft nog steeds hetzelfde xD
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 110895 op 17-06-2011 15:56 ]
Ik bel erg weinig (20 minuten per maand oid), sms veel (ongeveer 500 smsjes per maand), maar wil eigenlijk niet meer dan €100 voor een nieuw toestel bijbetalen. Ik voeg dit even toe aangezien je bij Telfort heel mooi bij elke optie alles zelf kon kiezen, maar je best veel bij moest betalen voor een mobiel.
Zit te azen op HTC Sensation/Desire S of een iPhone (maar deze zal waarschijnlijk te duur worden met bijbetalen). Is de nieuwe Samsung Galaxy S 2 ook te doen?
Ben een fervent internet gebruiker, dit zal niet erg anders zijn op mijn mobiel: ik blog veel, lees veel forums, kijk aardig wat filmpjes op YouTube en luister naar webstreams... Ik woon in Zwolle, maar ben ook vaak in Friesland te vinden en ben veel aan het reizen. Ben ook elke 3 maanden een week in Engeland te vinden.
Edit: Denk dat ik voor Vodafone zal gaan, SMS + Bel + web abonnement 375. Is hun normale internet goed te doen?
[ Voor 93% gewijzigd door Melodicloud op 18-06-2011 01:11 ]
Vodafone heeft 3,6 mbp/s. Echt snel genoegMelodicloud schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:07:
Aangezien het bereik en de internetsnelheid van T-Mobile tegenvalt in de praktijk zit ik dus naar een andere provider te kijken... Hoe snel is het internet van de providers in de lijst van het begin eigenlijk? Er staan wel allerlei getallen, maar ik heb nog nooit eerder een mobiel met internet gehad dus ik weet niet hoe snel dat in principe gaat.Ik weet iig dat ik niet veel geduld heb, haha, dus snel internet is wel gewenst!
Ik bel erg weinig (20 minuten per maand oid), sms veel (ongeveer 500 smsjes per maand), maar wil eigenlijk niet meer dan €100 voor een nieuw toestel bijbetalen. Ik voeg dit even toe aangezien je bij Telfort heel mooi bij elke optie alles zelf kon kiezen, maar je best veel bij moest betalen voor een mobiel.
Zit te azen op HTC Sensation/Desire S of een iPhone (maar deze zal waarschijnlijk te duur worden met bijbetalen). Is de nieuwe Samsung Galaxy S 2 ook te doen?
Ben een fervent internet gebruiker, dit zal niet erg anders zijn op mijn mobiel: ik blog veel, lees veel forums, kijk aardig wat filmpjes op YouTube en luister naar webstreams... Ik woon in Zwolle, maar ben ook vaak in Friesland te vinden en ben veel aan het reizen. Ben ook elke 3 maanden een week in Engeland te vinden.
Edit: Denk dat ik voor Vodafone zal gaan, SMS + Bel + web abonnement 375. Is hun normale internet goed te doen?
In feite mag jij die best gebruiken voor een tablet, want KPN mag niet in jou data kijken en de data is in principe hetzelfde als een smartphone. Let wel op dat een tablet meer data zal verbruiken dan een smartphone omdat deze vaak de gewone pagina's laat ipv de mobiele varienaten. Hierdoor kan je sneller aan je limiet zitten. In dat geval zou ik kiezen voor Hi internet extreem met het limiet van 2 GB waar je voor €5,- je limiet kunt verdubbelen als het op is.Anoniem: 110895 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:50:
[...]
Ja dat dacht ik ook maar de sim only heeft nog FUP
http://www.kpn.com/mobiel/simonly_abonnement.cat Daarbij zou ik dus voor 15euro klaar zijn.
Maar weet nou iemand of dit nou wel of niet samen met een tablet mag?
edit: ik zie nu ook dat KPN speciale tablet abbo's gaat verkopen kosten 30euro per maand voor 2gb.
En is per maand opzegbaar.
Mijn vraag blijft nog steeds hetzelfde xD
@ Meldoicloud
Let wel op dat youtube en webstreams veel dat verbruiken. Als je dit veel via je gewone mobiele internetverbinding doet, en niet via wifi, zal je zo door je bundel zijn en mag je veel geld betalen voor dataverkeer. Ik heb zelf bij mij in de winkel een overzicht binnen gekregen van Hi wat je met een hoeveelheid data kan doen, en er werd aangegeven dat als je alles gemiddeld gebruikt, je ongeveer een 45 minuten youtube of webstreams per week kan bekijken. Bij een limiet van 2 GB is dit ongeveer 2 uur per week, maar let dus wel goed op hoe je je internet gaat gebruiken en hou zeker het dataverbruik in de gaten want anders kan dit een dure grap worden.
Bedankt voor je antwoord.Metalslave666 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:38:
[...]
In feite mag jij die best gebruiken voor een tablet, want KPN mag niet in jou data kijken en de data is in principe hetzelfde als een smartphone. Let wel op dat een tablet meer data zal verbruiken dan een smartphone omdat deze vaak de gewone pagina's laat ipv de mobiele varienaten. Hierdoor kan je sneller aan je limiet zitten. In dat geval zou ik kiezen voor Hi internet extreem met het limiet van 2 GB waar je voor €5,- je limiet kunt verdubbelen als het op is.
Met de FUP van KPN is het 10x het gemiddelde.
Lijkt mij dat mensen ook gemiddeld steeds meer gaan verbruiken en de FUP hoger komt te liggen
Nadeel je kan het nooit zeker weten....
Hebben ze nog een FUP ergens dan?Anoniem: 110895 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:46:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Lijkt mij dat mensen ook gemiddeld steeds meer gaan verbruiken en de FUP hoger komt te liggen
Overigens geldt voor KPN dat hoe meer mensen gemiddeld gebruiken, hoe meer ze erbij gebaat zijn om het verbruik per persoon omlaag te krijgen
Hoeveel verschil maakt het als je de YouTube video's via de YT app bekijkt en niet in een browser?
Anoniem: 136100
Trouwens voor de mensen die het interessant vinden; ik heb met 3G Watchdog eens mijn verbruik gemeten om erachter te komen wanneer je de 'fair use policy sms' krijgt bij KPN. Voor de duidelijkheid ik heb Surf en mail totaal extra snel. Over 2 maanden gezien komt de sms gemiddeld bij 2,8GB - 3GB. Daarna wordt je geknepen (au) in snelheid.
De sim only bel sms 100 icm surf&mail extra is erg goedkoop aangezien je weinig minuten op een tablet bodig hebt. Voor €15,- krijg je 1,5 GB per maand plus 100 minuten als je gaat voor een 2 jaar contract. En deze prijs blijft zolang je niets aan het contract verandert. Mobiel internet abo's zijn allemaal duurder en bieden alleen maar iets hogere limieten en hogere snelheden voor een prijs die 2 keer zo ligt.Anoniem: 110895 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:46:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
In de FUP voorwaarden staat eigenlijk alleem dat je maar 1 aparaat met dit abo mag verbinden en geen constante datastrroom (24/7) mag hebben. De rest is niet van belang.
Ja, ik heb op sommige plekker ook geen internet met T-mobile, en iemand naast me met een iPhone heeft dan wel internet, met KPN.2Dutch schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:12:
[...]
Ik ben vanwege mijn werk nog wel eens in een trein te vinden.
Laatst in een of ander gehucht kon ik niet eens bellen/smsen, en mensen met KPN wel
En in een ander gehucht waar ik nog weleens kom heeft KPN/Vodafone geen bereik en T-Mobile wel...yannickie111 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:27:
[...]
Ja, ik heb op sommige plekker ook geen internet met T-mobile, en iemand naast me met een iPhone heeft dan wel internet, met KPN.
Laatst in een of ander gehucht kon ik niet eens bellen/smsen, en mensen met KPN wel![]()
Gaten in het netwerk heb je overal en bij iedere provider.
Computer says no
Natuurlijk, maar er zijn wel verschillen. KPN heeft nog steeds voordeel van zijn vroegere monopoliepositie met een heel dicht netwerk. KPN biedt ongeveer 99% dekking terwijl Vodafone 97-98% dekking. T-mobile heeft een dekking van 96-97% en heeft nog altijd last van overbelasting van het 3G netwerk waardoor bereik minder is. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, maar heeft ook een eigen gedeelte rond de treinsporen vanwege een oude samenwerking met NS. Deze worden wel over het algemeen alleen gebruikt voor signaalversterking.Meekoh schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 06:49:
[...]
En in een ander gehucht waar ik nog weleens kom heeft KPN/Vodafone geen bereik en T-Mobile wel...
Gaten in het netwerk heb je overal en bij iedere provider.
Elke provider met eigen netwerk heeft een dekkingskaart waar je op kunt kijken welke diensten bij jou beschikbaar zijn.
KPN: http://145.7.218.175/covcheck/
Vodafone: http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html
T-mobile: http://www.t-mobile.nl/za...rmatie/dekkingskaart.aspx
Ik dacht dat Tele2 het KPN netwerk gebruikt. Heel veel providers zonder eigen netwerk maken gebruik van het KPN netwerk vanwege de hoge capaciteit van het netwerk van KPN.CareFace schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:11:
Misschien een domme vraag maar welk netwerk gebruikt tele2? KPN?
De laatate tijd zie je ook steeds meer providers die van het Vodafone netwerk gebruik maken.
Telfort heeft geen eigen gedeelte meer volgens mij hoorMetalslave666 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:51:
[...]
Natuurlijk, maar er zijn wel verschillen. KPN heeft nog steeds voordeel van zijn vroegere monopoliepositie met een heel dicht netwerk. KPN biedt ongeveer 99% dekking terwijl Vodafone 97-98% dekking. T-mobile heeft een dekking van 96-97% en heeft nog altijd last van overbelasting van het 3G netwerk waardoor bereik minder is. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, maar heeft ook een eigen gedeelte rond de treinsporen vanwege een oude samenwerking met NS. Deze worden wel over het algemeen alleen gebruikt voor signaalversterking.
Elke provider met eigen netwerk heeft een dekkingskaart waar je op kunt kijken welke diensten bij jou beschikbaar zijn.
Overigens schijnt het 3G-netwerk van KPN en Voda elkaar niet veel te ontlopen (da's ook mijn ervaring in het algemeen, twee jaar geleden). Wat betreft GSM is KPN toch duidelijk sterker. De antennepanelen met horizontale streepjes onderaan kom je absurd vaak tegen, hoewel je bij Vodafone toch altijd wel dekking hebt, hetzij niet altijd zoals bij KPN volle bak ontvangst.
Misschien zijn er nog andere mensen die korter geleden dan ik overstapten tussen de een en de ander?
[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-06-2011 11:03 ]
Echt waar? Ik dacht dat apps minder verbruikten...Anoniem: 136100 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:35:
ÃŒk kan nog niet onderbouwen hoeveel het uitmaakt, maar het is zeker een verschil in dataverbruik tussen of je het vanuit je browser bekijkt of via de Youtube app. YT app verbruikt aanzienlijk meer dan streamen vanuit de browser.
Ik vind het vervelend dat ik niet in kan schatten hoeveel ik ongeveer per maand zal gebruiken. Zit alsnog er over na te denken of het misschien niet slimmer is om bij T-Mobile alsnog een contract aan te sluiten ipv bij Vodafone. Alleen is T-Mobile's internet vaak aanmerkelijk langzaam heb ik gelezen. Kun je bij Vodafone ook weer 1GB er bij kopen als je over je limiet heen gaat?
Heb je toevallig thuis én op je werk wifi? Dat betekend dat je alleen nog hoeft te bedenken hoeveel je gebruikt terwijl je onderweg bent of bij iemand anders...Melodicloud schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:50:
[...]
Echt waar? Ik dacht dat apps minder verbruikten...
Ik vind het vervelend dat ik niet in kan schatten hoeveel ik ongeveer per maand zal gebruiken. Zit alsnog er over na te denken of het misschien niet slimmer is om bij T-Mobile alsnog een contract aan te sluiten ipv bij Vodafone. Alleen is T-Mobile's internet vaak aanmerkelijk langzaam heb ik gelezen. Kun je bij Vodafone ook weer 1GB er bij kopen als je over je limiet heen gaat?
Tele2 maakt gebruik van het mindere T-Mobile netwerkMetalslave666 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:51:
[...]
Natuurlijk, maar er zijn wel verschillen. KPN heeft nog steeds voordeel van zijn vroegere monopoliepositie met een heel dicht netwerk. KPN biedt ongeveer 99% dekking terwijl Vodafone 97-98% dekking. T-mobile heeft een dekking van 96-97% en heeft nog altijd last van overbelasting van het 3G netwerk waardoor bereik minder is. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, maar heeft ook een eigen gedeelte rond de treinsporen vanwege een oude samenwerking met NS. Deze worden wel over het algemeen alleen gebruikt voor signaalversterking.
KPN: http://145.7.218.175/covcheck/
Vodafone: http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html
T-mobile: http://www.t-mobile.nl/za...rmatie/dekkingskaart.aspx
[...]
Ik dacht dat Tele2 het KPN netwerk gebruikt. Heel veel providers zonder eigen netwerk maken gebruik van het KPN netwerk vanwege de hoge capaciteit van het netwerk van KPN.
De laatate tijd zie je ook steeds meer providers die van het Vodafone netwerk gebruik maken.
Bij Voda koop je een GB voor een tientje of betaal je € 0,30 per 10 MB. Plus je krijgt een sms als je eroverheen dreigt te gaan. Enige nadeel is dat dat tientje "een GB of een deel ervan" isMelodicloud schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:50:
[...]
Echt waar? Ik dacht dat apps minder verbruikten...
De YT App gebruikt ws meer omdat je standaard een hogere kwaliteit video te zien krijgt (op zich lang niet altijd nuttig als je niet op een tablet werkt). Dit kun je eventueel instellen door HQ uit te klikken of in de settings te kijken
Het is niet echt wat in Nederland met prepaid mobiel internet. 10 euro voor 200 MB ofzo, dan is een simonly met internet al snel goedkoper ook al bel je nauwelijks.CaptJackSparrow schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:41:
Klopt het dat er geen apart topic loopt over prepaid mobiel internet mogelijkheden en kosten? Zou ik nl. wel nuttig vinden.
In Belgie is Mobile Vikings wel een goede goedkope operator voor prepaid mobiel internet.
/▌
Ik had in ieder geval gehoort dat Telfort wat jaren geleden het GSM-RAIL netwerk huurden voor verbetering van het signaal. Tegenwoordig zal het wel niet meer nodig zijn.Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:57:
[...]
Telfort heeft geen eigen gedeelte meer volgens mij hoorHaal je het niet in de war met GSM-RAIL? (da's een heel apart netwerk met alleen dekking op/rond het spoor, op een band ónder de GSM900-band)
Overigens schijnt het 3G-netwerk van KPN en Voda elkaar niet veel te ontlopen (da's ook mijn ervaring in het algemeen, twee jaar geleden). Wat betreft GSM is KPN toch duidelijk sterker. De antennepanelen met horizontale streepjes onderaan kom je absurd vaak tegen, hoewel je bij Vodafone toch altijd wel dekking hebt, hetzij niet altijd zoals bij KPN volle bak ontvangst.
Misschien zijn er nog andere mensen die korter geleden dan ik overstapten tussen de een en de ander?
Wat ik merk van klanten is dat het netwerk Vodafone vrijwel net zo goed is als die van KPN. Naast het feit dat ik een lage klantwaarde bij KPN heb stap ik over naar Vodafone omdat het vrijwel net zo goed als KPN maar een lagere prijs.
Nog maar twee weken wachten en ik heb mijn nieuwe toestel.
@alwaysright
Tele 2 gebruikt het KPN netwerk voor vaste aansluitingen, dus ik dacht dat ze dat mobiel ook wel zouden doen. Ook weer wat geleerd.
Ik kan zeggen dat op het treintraject tussen breda en rotterdam het signaal diverse malen wegvalt. Even voor rotterdam zelfs de gehele tunnel (3min) geen contact. Hi klanten hebben dan wel bereik.Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:57:
[...]
Telfort heeft geen eigen gedeelte meer volgens mij hoorHaal je het niet in de war met GSM-RAIL? (da's een heel apart netwerk met alleen dekking op/rond het spoor, op een band ónder de GSM900-band)
Telfort heeft officieel sinds 1 juni 2011 geen eigen netwerk meer in het beheer. Alles wordt nu beheert door KPN.Metalslave666 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:26:
[...]
Ik had in ieder geval gehoort dat Telfort wat jaren geleden het GSM-RAIL netwerk huurden voor verbetering van het signaal. Tegenwoordig zal het wel niet meer nodig zijn.
Wat ik merk van klanten is dat het netwerk Vodafone vrijwel net zo goed is als die van KPN. Naast het feit dat ik een lage klantwaarde bij KPN heb stap ik over naar Vodafone omdat het vrijwel net zo goed als KPN maar een lagere prijs.
Nog maar twee weken wachten en ik heb mijn nieuwe toestel.![]()
@alwaysright
Tele 2 gebruikt het KPN netwerk voor vaste aansluitingen, dus ik dacht dat ze dat mobiel ook wel zouden doen. Ook weer wat geleerd.
Of hoort dit niet in dit topic? Dan mijn excuses
iOs weet ik niet apple-hater meld zich, denk wel dat hij hetzelfde doet als android.memo001 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:49:
Weten jullie of android of iOS automatisch overschakelijken van 3G naar wifi als er een opgeslagen wifi netwerk word gedetecteerd? Zodat mijn internet-verbruik omlaag gaat?
Android gaat in ieder geval wel over naar wifi, als het signaal sterker, sneller, is dan die van 3G.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ja dit gebeurt, zodra ik op een aantal meter van mijn huis ben en mijn Wlan wordt gedetecteerd door mijn iPhone, wordt er direct mee verbonden en zit je dus niet meer over 3G/gprs te internetten/data te slurpenmemo001 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:49:
Weten jullie of android of iOS automatisch overschakelijken van 3G naar wifi als er een opgeslagen wifi netwerk word gedetecteerd? Zodat mijn internet-verbruik omlaag gaat?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Erg fijn hoor, want wifi is ook een stuk sneller (haal op mijn werk vaak de 9 mbit wel). Zeker als je, zoals wellicht veel tweakers, zowel thuis als op je werk over wifi beschikt betekend dat dat je data verbruik al behoorlijk verminderdmemo001 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:01:
Ah dankjewel! Dat scheelt me dus handmatig overschakelen als ik straks m'n android telefoontje binnenkrijg!
Ja, 9Mbit, ik haal draadloos over de 50 hoor... (die kan de telefoon waarschijnlijk niet allemaal gebruiken, maar tochAnoniem: 401521 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:21:
[...]
Erg fijn hoor, want wifi is ook een stuk sneller (haal op mijn werk vaak de 9 mbit wel). Zeker als je, zoals wellicht veel tweakers, zowel thuis als op je werk over wifi beschikt betekend dat dat je data verbruik al behoorlijk verminderd
Ik heb mijn telefoon nu ongeveer 2.5 maand, en ik heb al iets meer dan 5.5GB verbruikt over WiFi, over 3G nog maar een paar honderd MB.
Misschien kun je deze vragen beter in iOS of Android forums stellen.
Niet dat je dan veel data verstookt, maar toch.
Je kunt hem ook zo instellen dat hij Wifi altijd ingeschakeld houdt, ook als je op standby zit.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
T-Mobile:

Vodafone:

Toch wel een heel groot verschil! Uiteraard draaien er verder geen andere applicaties op de achtergrond en is er voor de zekerheid even een minuutje gewacht zodat de pingtest zo zuiver mogelijk zou zijn.
Concreet de vraag gesteld; hoe zit dat nu met die FUP, hoeveel is het en wat is dan dat gemiddelde verbruik waar jullie de FUP op baseren? Dametje van de klantenservice wist dat allemaal niet. Ik hield voet bij stuk en eiste iemand die mij dit wel kon vertellen, daar heb je immers recht op lijkt me.
Toen kreeg ik een dame die mij wist te vertellen dat de FUP voor Surf & Mail extra snel 1 GB per maand was. Wtf. Toen vroeg ik aan die dame of ze de volgende berekening reëel vond: 1 GB / 10 (immers de FUP is 10x gemiddeld verbruik) = 100MB / 30 dagen per maand = wel eventjes 3,3 MB per dag. dus daar is de FUP van KPN op gebaseerd. Dat geloof je toch zelf niet. Hoe kunnen ze bij KPN in godsnaam met droge ogen beweren dat de gemiddelde mobiel internet klant 3,3 MB per dag verbruikt. Iedereen hier weet dat wanneer je een paar pagina's opent of je download een appje dan ga je daar al dik overheen.
Ik heb ze een fraaie bref gestuurd met deze vraag. Ik baal nu als een stekker dat ik me aan dit bedrijf verbonden heb...
Ik gebruik nu wel meer dan toen (jaartje of 1,5 geleden) maar nog steeds dik onder de 1GB, ik gok op n 250MB per maand.
Ik zit op WIFI als ik thuis ben of op mn werk. Onderweg zit ik in de auto, dus dan trek ik alleen pushmail.
Overigens is de tijd van onbeperkt (fup) toch echt wel voorbij. Als je echt veel internet kun je een abbo afsluiten met 4GB, maar daar betaal je dan ook voor (en terecht imo)
[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 29-06-2011 10:24 ]
Vodafone heeft tegenwoordig Edge eh, en gezien aan je pingtijden maak je gebruik van hun EDGE netwerk, T-Mobile heeft alleen bij de TU Delft EdgeMensionXL schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 23:11:
Heb de 2G-netwerken van T-Mobile en Vodafone vergeleken qua pingtijden:
T-Mobile:
[afbeelding]
Vodafone:
[afbeelding]
Toch wel een heel groot verschil! Uiteraard draaien er verder geen andere applicaties op de achtergrond en is er voor de zekerheid even een minuutje gewacht zodat de pingtest zo zuiver mogelijk zou zijn.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Je kunt ook Green Power installeren, kun je customizen wat er allemaal mag qua connecties.memo001 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:49:
En installeer iets als 3G Watchdog of Traffic Statistics (erg naukeurig!).
Ah, ik denk dat je E-GSM gebruikt. Telfort was de enige die de lage 900 MHz-band gebruikte in die tijd, vaak in stedelijke gebieden voor indoor dekking. T-Mobile doet dat sinds kort trouwens ook op allerlei plekken (werd tijd, frequentie was nagenoeg ongebruikt een tijdje geleden). Nadeel is dat er erg weinig capaciteit is in die band, dus je kunt het echt alleen als een soort uitbreiding gebruiken.Metalslave666 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:26:
[...]
Ik had in ieder geval gehoort dat Telfort wat jaren geleden het GSM-RAIL netwerk huurden voor verbetering van het signaal. Tegenwoordig zal het wel niet meer nodig zijn.
Nog maar twee weken wachten en ik heb mijn nieuwe toestel.![]()
@alwaysright
Wel lekker kort dag zo 2 dagen voor ingangsdatum
Telfort gaat per 1 juli de prijzen van mobiel internet voor telefoons en voor laptops en tablets aanpassen. De provider die gebruikmaakt van het netwerk van KPN voert onder meer datalimieten in.
Dat maakt Telfort woensdag bekend.
Voorheen konden klanten voor 9,95 euro per maand onbeperkt internetten met een snelheid van 768 Kbps. Voor 14,95 euro werd de snelheid verhoogd naar 1,5 Mbps.
Nieuwe bundels
Bij de nieuwe bundels is meer keus wat betreft snelheden en datalimiet. Zo is een bundel van 200MB met een snelheid van 1 Mbps verkrijgbaar voor 6,95 euro per maand. 1GB aan internet met een snelheid tot 3,6 Mbps kost 10,95 euro en de hoogste bundel is 1,5GB met ook tot 3,6 Mbps snelheid en kost 15,95 euro.
Buiten de bundels betalen gebruikers 5 cent per MB.
Duurder en goedkoper
Telfort wijst er in een verklaring op dat de wijziging voor sommige klanten een prijsverhoging, maar voor andere een prijsverlaging betekent. Zo zijn kleine gebruikers potentieel stukken goedkoper uit omdat ze kunnen kiezen voor een bundel van 200MB.
Grootgebruikers zijn bij een verbruik van 2GB en de grootste bundel van 1,5GB voor 15,95 euro nog eens 25 euro kwijt aan losse datakosten en betalen in totaal dus 40,95 euro aan mobiel internet. Verreweg het grootste deel van de mobiele internetters komt overigens niet boven de 1GB uit.
De nieuwe prijzen gelden niet voor de lopende abonnementen.
KPN
De provider is een dochter van KPN en maakt gebruik van het netwerk van het bedrijf. KPN liet eerder dit jaar weten in de zomer met nieuwe abonnementen te komen die meer gericht zijn op mobiel internet. KPN wilde bepaalde mobiele internetdiensten duurder maken dan anderen, maar de Tweede Kamer stak hier een stokje voor.
Hoe de nieuwe abonnementen er nu gaan uitzien is niet bekend. Telfort bevestigt in de verklaring alleen dat er later deze zomer volledig nieuwe abonnementsvormen komen die aansluiten op de forse toename van mobiel internetgebruik.
Groei data
Telfort heeft besloten nu toch voor een paar maanden nog een wijziging door te voeren omdat de abonnementen op gezette tijden veranderen. Bovendien, zo laat de provider desgevraagd weten, wilde Telfort ingrijpen vanwege het groeiende dataverkeer.
"We zien heel duidelijk dat onze klanten een duidelijke kostenopbouw willen, snelheid belangrijker zijn gaan vinden en meer inzicht willen in hun datagebruik. Dat bieden we nu", aldus een woordvoerder.
Netneutraliteit
Telfort voldoet met de nieuwe internetbundels precies aan de eisen van de Tweede Kamer. Prijsverschil mag door providers toegepast worden op datagebruik en snelheid, niet op specifieke internetdiensten.
Deze eis is vastgelegd in de Telecomwet. Nederland is daarmee het tweede land wereldwijd dat netneutraliteit in de wet heeft opgenomen.

Helaas voor mij is het geen optie daar ik zodadelijk mijn contract bij Telfort kosteloos mag beeindigen omdat het opzetten van een werkende VPN verbinding niet wil lukken (en volgens hun ook niet snel opgelost kan worden). Deze jongen gaat waarschijnlijk naar Vodafone
[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 29-06-2011 17:21 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay
Tegenwoordig mag je vanuit gaan dat FUP maar 3x het gemiddelde pakt. Het gemiddelde dataverbruik ligt rond 300mb. Voor de hoog verbruikers is dus een datalimiet in meeste gevallen gunstigerAnoniem: 136100 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:29:
Omdat de vraag mij erg bezig hield en ik wederom na 2,5 week al weer ben geknepen in mijn snelheid (KPN Surf & Mail extra snel) KPN maar weer gebeld.
Concreet de vraag gesteld; hoe zit dat nu met die FUP, hoeveel is het en wat is dan dat gemiddelde verbruik waar jullie de FUP op baseren? Dametje van de klantenservice wist dat allemaal niet. Ik hield voet bij stuk en eiste iemand die mij dit wel kon vertellen, daar heb je immers recht op lijkt me.
Toen kreeg ik een dame die mij wist te vertellen dat de FUP voor Surf & Mail extra snel 1 GB per maand was. Wtf. Toen vroeg ik aan die dame of ze de volgende berekening reëel vond: 1 GB / 10 (immers de FUP is 10x gemiddeld verbruik) = 100MB / 30 dagen per maand = wel eventjes 3,3 MB per dag. dus daar is de FUP van KPN op gebaseerd. Dat geloof je toch zelf niet. Hoe kunnen ze bij KPN in godsnaam met droge ogen beweren dat de gemiddelde mobiel internet klant 3,3 MB per dag verbruikt. Iedereen hier weet dat wanneer je een paar pagina's opent of je download een appje dan ga je daar al dik overheen.
Ik heb ze een fraaie bref gestuurd met deze vraag. Ik baal nu als een stekker dat ik me aan dit bedrijf verbonden heb...
De 5 eurocent per MB buiten de bundel is dan wel weer heel duur. Da's dus 5 euro per 100 MB. Vodafone rekent bijvoorbeeld 3 euro per 100 MB en geeft de mogelijkheid voor het aanschaffen van een extra GB voor een tientje. Niet dat dat dan heel goedkoop is, maar het scheelt toch wel flink voor grootverbruikers. Ook hun buitenland-internet is wel heel aantrekkelijk: voor 2 euro per dag je binnenlandbundel gebruiken (of 35 MB per dag voor de mensen die nog aan een FUP-bundel vastzitten). Is ideaal voor waar ik het voor gebruik in het buitenlandYucko schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:16:
[...]
Wel lekker kort dag zo 2 dagen voor ingangsdatumal vind ik het wel een positief iets dat je nu wel de keuze hebt uit 3 soorten internet-abo's (200MB, 1GB en 1,5GB). Ook de verhoging naar 3.6mbps (voor de 2 hoogste abo's) is goed te noemen.
Helaas voor mij is het geen optie daar ik zodadelijk mijn contract bij Telfort kosteloos mag beeindigen omdat het opzetten van een werkende VPN verbinding niet wil lukken (en volgens hun ook niet snel opgelost kan worden). Deze jongen gaat waarschijnlijk naar Vodafone
Al zou dit zo zijn, dan stelt 10MB per dag nog niets voor. Ik weet niet wat de rest van NL met zijn mobiel internet abonnement doet, maar 10MB per dag is toch helemaal niets? Of verbruik ik nou zoveel?FlasHie_FlaSh schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 09:32:
[...]
Tegenwoordig mag je vanuit gaan dat FUP maar 3x het gemiddelde pakt. Het gemiddelde dataverbruik ligt rond 300mb. Voor de hoog verbruikers is dus een datalimiet in meeste gevallen gunstiger
Dat was hem dus. Het is goed dat T-mobile einelijk iets van capaciteit uitbreiding doet, ook al is het niet heel veel. Ik wist dat deze niet krachtig genoeg was als volledig losstaand netwerk te functioneren, maar wel als uitbreiding.Sorcerer8472 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:31:
[...]
Ah, ik denk dat je E-GSM gebruikt. Telfort was de enige die de lage 900 MHz-band gebruikte in die tijd, vaak in stedelijke gebieden voor indoor dekking. T-Mobile doet dat sinds kort trouwens ook op allerlei plekken (werd tijd, frequentie was nagenoeg ongebruikt een tijdje geleden). Nadeel is dat er erg weinig capaciteit is in die band, dus je kunt het echt alleen als een soort uitbreiding gebruiken.
Ga er maar vanuit dat deze pas maandag in de winkels verkrijgbaar is. Nieuwe abo's en acties gaan vaak pas op de eerste hele week van de maand in. Ikzelf stap ook over naar Vodafone als ze volgende week nog de zelfde acties houden.Yucko schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:16:
Telfort past prijzen mobiel internet aan
[...]
Wel lekker kort dag zo 2 dagen voor ingangsdatumal vind ik het wel een positief iets dat je nu wel de keuze hebt uit 3 soorten internet-abo's (200MB, 1GB en 1,5GB). Ook de verhoging naar 3.6mbps (voor de 2 hoogste abo's) is goed te noemen.
Anoniem: 787
Of 2GB voor 5,11 British pound. 2GB voor 5,66 euro! Je wordt in Nederland dus genaaid (of ik lees de kleine lettertjes verkeerd).
Ik erger me ook aan 'aanbiedingen' waarin GROOT de kortingsprijs wordt aangegeven, en pas na een paar keer doorklikken blijkt dat die prijs slechts 4 maanden geldt, voor slechts 250MB...
Dit was niet over EDGE, bij mij thuis is enkel nog GPRS beschikbaar.netblade schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:42:
[...]
Vodafone heeft tegenwoordig Edge eh, en gezien aan je pingtijden maak je gebruik van hun EDGE netwerk, T-Mobile heeft alleen bij de TU Delft Edge
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Als je de dagbundel activeert dan blijft die ook continu actief. Als je hem vandaag (5 juli) activeert om 12:00 dan blijft hij actief tot 6 juli 0:00 (en kost het je 2 euro). Ga je na die tijd nog internetten (of loopt je sessie door tot na die tijd) dan wordt er gewoon nog een keer 2 euro op je rekening erbij geschreven.switchboy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:26:
Echt ratten bij Vodafone, als je de op reis dagbundels ativeerd ga je ook akkoord met het uitzetten van de door kroes ingestelden kosten limiet. Oftewel ze hopen dat je het een dag vergeet aan te zetten (want meteen een maand ofzo afsluiten is ook niet mogelijk) en ze je meteen dik kunnen naaien met belachelijk hoge roaming kosten.
De bundel blijft dus actief maar kost alleen geld als je hem ook echt gebruikt, en met het tarief van € 0,30 per 10(!) MB buitenbundel (buiten nationale bundel of bij oude abo's buiten de 35 MB inbegrepen data per dag) kun je je er niet echt een bult aan vallen lijkt me
Ik meen wel dat er in sommige landen wetten zijn die je verbieden zonder toestemming gebruik te maken van een onbeveiligd netwerk. Niet dat dit veel uitmaakt, want de mensen die hun netwerk niet beveiligen, weten vaak ook niet hoe zit dit moeten nakijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 06-07-2011 08:26 ]
/▌
Ik ben misschien nog heel oldschool hoor, maar ik hoef m'n mail niet elke 10 minuten te checken. Mail is mail en dat duurt gewoon even. Als iemand me dringend moet hebben dan bellen ze maar, dan haal ik mail op wanneer ik er zin in heb (automatisch ophalen/push staat dan ook uit, heerlijk rustgevendMetalslave666 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:23:
In het buitenland gebruik je toch alleen het internet om je mail te controleren? Voor de rest gebruik je toch gewoon een wifi netwerk. Er zijn genoeg mensen die te stom zijn hun netwerk te beveiligen.
Buiten de bundel is 1MB €0,30 en niet 10MB.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:57:
[...]
Als je de dagbundel activeert dan blijft die ook continu actief. Als je hem vandaag (5 juli) activeert om 12:00 dan blijft hij actief tot 6 juli 0:00 (en kost het je 2 euro). Ga je na die tijd nog internetten (of loopt je sessie door tot na die tijd) dan wordt er gewoon nog een keer 2 euro op je rekening erbij geschreven.
De bundel blijft dus actief maar kost alleen geld als je hem ook echt gebruikt, en met het tarief van € 0,30 per 10(!) MB buitenbundel (buiten nationale bundel of bij oude abo's buiten de 35 MB inbegrepen data per dag) kun je je er niet echt een bult aan vallen lijkt me
Zie:
http://www.vodafone.nl/in..._telefoon/internationaal/
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als ik straks op vakantie ben zal ik hooguit 1 maal per week mijn mail controleren. Ik had dit gezegd omdat dit de enige functie lijkt die men per se in het buitenland moet gebruiken.Sorcerer8472 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:51:
[...]
Ik ben misschien nog heel oldschool hoor, maar ik hoef m'n mail niet elke 10 minuten te checken. Mail is mail en dat duurt gewoon even. Als iemand me dringend moet hebben dan bellen ze maar, dan haal ik mail op wanneer ik er zin in heb (automatisch ophalen/push staat dan ook uit, heerlijk rustgevend)
Ik laat mijn toestel hier in NL elk uur mijn controleren, maar ik merk dat ik dit vaak maar een paar keer per dag controleer.
Vodafonesite is ook één grote bendeJassy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:06:
[...]
Buiten de bundel is 1MB €0,30 en niet 10MB.
Zie:
http://www.vodafone.nl/in..._telefoon/internationaal/

http://www.vodafone.nl/za..._internet/internationaal/
Misschien een idee om Vodafone eens een mep te geven op hun nieuwe forum op http://vodafonenl.lithium.com/
In NL laat ik m'n telefoon ook helemaal geen mail ophalen. Een keer gedaan, maar de spam die er toch vaak tussen zit + mail die geen haast heeft en alleen maar stress opwekt als ik het lees gaven de doorslag: ik haal het wel handmatig op.Metalslave666 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:08:
[...]
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als ik straks op vakantie ben zal ik hooguit 1 maal per week mijn mail controleren. Ik had dit gezegd omdat dit de enige functie lijkt die men per se in het buitenland moet gebruiken.
Ik laat mijn toestel hier in NL elk uur mijn controleren, maar ik merk dat ik dit vaak maar een paar keer per dag controleer.
Nu ik die vodafone dagbundel heb maak ik in het buitenland gebruik van google maps, wikipedia, wikitravel en whatsapp en dat is die 2 euro per dag echt wel waard. En met die site's kom ik ook nooit in de buurt van die 35 MBMetalslave666 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:23:
In het buitenland gebruik je toch alleen het internet om je mail te controleren? Voor de rest gebruik je toch gewoon een wifi netwerk. Er zijn genoeg mensen die te stom zijn hun netwerk te beveiligen.
Ik meen wel dat er in sommige landen wetten zijn die je verbieden zonder toestemming gebruik te maken van een onbeveiligd netwerk. Niet dat dit veel uitmaakt, want de mensen die hun netwerk niet beveiligen, weten vaak ook niet hoe zit dit moeten nakijken.