Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

koekoek2003nl schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:06:
Ik werd vorige week gebeld door een medewerker van T-mobile.
Leuke meid + leuk verkoop praatje = zwak voor mij.

Maar heb tegen haar gezegd dat ze volgende week weer mocht bellen en dat ik even zou kijken wat ik wil.
Het klonk allemaal namelijk een beetje te mooi.
Ik bel en sms erg weinig. Ik heb nu een relaxt 15 met web'n'walk Standard. Rekeningen van afgelopen maanden zijn 39, 25, 37, 32 euro.
Het ligt ongetwijfeld aan mij maar ik begrijp van de hele facturen van T-mobile echt geen snars. Iemand heeft me het wel eens uitgelegd maar ik zie er echt geen logica in. Maar volgens de klantenservice kon het allemaal goedkoper. Ik bel volgens mij wel vaak over mijn bundel heel maar ik zou zeker niet omhoog moeten...

Ik zou (naar een andere abonnement kunnen over kunnen gaan / of iets dergelijks, ik weet niet meer precies wat ze zei.) en krijg daarbij een verhoogde internet snelheid en zou hiermee 10euro per maand goedkoper uit zijn.

Of mijn internet nou sneller wordt of niet maakt me niet veel uit, waar in woon is toch bijna geen bereik. En als ik ergens ben waar wel bereik is vind ik mijn snelheid redelijk. Ik heb dus geen idee wat ik nou het beste kan doen. Ik heb het gevoel dat ik heel veel betaal voor iets waar ik bijna geen gebruik van maak.
Hebben andere providers geen betere dekking op jouw thuisadres? :)

Hoeveel minuten, smsjes en MB's heb je nodig per maand? Aan de hand daarvan kun je vrij eenvoudig een mooi tariefplannetje vinden :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oeh ik moet wachten tot februari voordat mijn vervelende* Hi abbo is verlopen. Ik ben zo bang dat alles tegen die tijd weer duurder is! :P

Nu klinkt Hollandsch Nieuwe wel chill. Maar als ze dat pakket met 1GB teveel verkopen is ie volgend jaar natuurlijk 4x zo duur. *klopklopklop**) Hi is vervelend omdat:
• Abo's heel precies uitgedacht om je zoveel mogelijk buiten de bundel te laten betalen.
• FUP-abo's zijn bullshit, bij ~300MB kreeg ik al een 10x-boven-gemiddeld waarschuwing.
• Internet is altijd traag bij mij, kan tot een minuut duren voordat een website begint met laden.
• Vaak naai-acties zoals vakantiebundel: paar cent per minuut goedkoper maar wel 80 cent opstarttarief, etc.
• Trage onoverzichtelijke website met veel fouten, 403's, onveilig, raw-text wachtwoorden in je persistent cookies, etc.

[ Voor 41% gewijzigd door Sando op 14-11-2011 23:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
koekoek2003nl: vergis je niet hoe duur buiten de bundel bellen is. Bij veel providers is dat gemakkelijk 30 cent per minuut, terwijl het binnen de bundel dan iets van 7 cent ofzo is (afh. van je afname). Fors prijsverschil dus. 10 minuten buiten de bundel is net zo duur als ruim 40 minuten binnen de bundel...

Je kunt dus beter je bundel soms niet opmaken dan dat je er regelmatig overheen belt... Met mobiel internet zit dat ook deels; liever iets te veel dan te weinig. Voor mij geldt dan ook de factor dat ik me er niet druk om hoef te maken dat de factuur ineens veel hoger is... liever een abo met meer MB's dus.

Veel providers hebben ook bundels waarbij je voor 10 euro 1 GB erbij krijgt (ook als je maar 1 MB buiten de bundel gebruikt kost het je 10 euro dan). Dat is al een stap de goede richting op, en kan misschien zelfs acceptabel zijn als je verder maar een kleine bundel van 200 MB ofzo hebt... iig goedkoper dan wanneer je een abo met grotere bundel koopt speciaal alleen voor de MB's...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:57:
[...]
als je toch een internetbundel neemt zal het bellen van je ouders in frankrijk ook via VOIP kunnen :-)

op deze websites heb je de prijzen van alle clients die je in combinatie met de mobileVOIP app op de iPhone , Android, Windows Phone of Nokia Symbian device kan gebruiken : http://www.voip-rates.net/nl/free-voip-nl.php
Dat is wel zo ja. En het geeft mij meteen een geldige reden aka smoes om versneld mijn w995 gedag te zeggen en over te gaan op een android toestel :9 Maar trekt een beetje telefoneren over voip een internetbundel niet snel leeg? En ik doel dan op de 1000MB bundels van Simyo/Hollands Nieuwe en Telfort. Want als dat meevalt weet ik het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:36:
[...]

Klopt, voor die 42 Passport-landen geldt: €0,10 eenmalige kosten per gesprek ongeacht de duur van dat gesprek.

--
Ik mag ontbinden bij T-Mofail en ik wil nu weer terug naar Vodafone waar ik 6 jaar hiervoor zat òf KPN. Ik heb me gek gezocht op umtsmasten.nl, GoT, Twitter e.d. en volgens mij komt daaruit het volgende:

1) KPN heeft een betere dekking,
2) Vodafone een hogere snelheid op 3G,
3) VF kampt op dit moment met capcaiteitsproblemen net zoals T-Mobile anderhalf jaar geleden,
4) Qua gebruikte frequenties zijn ze gelijk?

Aangezien het voor privégebruik is, ben ik namelijk op zoek naar de juiste prijs/pretverhouding. Zijn er mensen met ervaringen op het treintracject tussen Haarlem/Amsterdam/Schiphol? Ik reis hier vaak en bij T-Mobile is dat daar ruk en bij navraag blijkt dat ze maar één mast daar bij zullen plaatsen.
Ik ben in het voortraject om over te gaan naar Hi

Momenteel VF, maar in mijn woonplaats alleen maar gprs á 50kb up en down ...
Al eens geklaagd bij VF, maar kreeg toen als antwoord dat 80% vanmijn dataverbruik WEL op 3G/UMTS is, en mijn klacht dus niet ontvankelijk was.

Logisch, thuis, bij familie en vrienden 'mag' ik WiFi gebruiken natuurlijk, net als zij bij mij doen.
Alleen onderweg, en op sommige plaatsen op het werk heb ik geen WiFi, en ga dan op 3G/H over.

Ik heb met een paar Hi-abo's speedtesten kunnen doen, maar allemaal zitten ze nog op 'oude' abo's, dus de snelheid is 3MB/1MB ( speedtest..net app )
Zijn er al Hi messaging abonnees die me een actuele speedtestuitslag kunnen geven ?
de download wordt als 14.4 Mb gedverteerd, maar ik kan nergens de upload vinden

edit :
Nou breekt mijn klomp ...
al 14dagen aan het prutsen om de info, krijg ik via maatje de link :

http://www.hi.nl/Info/Voorwaarden-bij-Hi-Messaging.htm

code:
1
 -> De internetsnelheid bij Hi Messaging is tot 14,4 Mb/s (download) - 2,0 Mb/s (upload)

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 16-11-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wilde juist overstappen naar Hollands Nieuwe ivm dat klote internet op mijn Hi telefoon.
HN is ook Vodafone iirc. Als Vodafone juist je reden om over te stappen is moet ik weer gaan twijfelen..

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hyves Mobile heeft ook leuke abo's. Alle bundels hebben onbeperkt internet én 1000 smsjes. Helaas het netwerk van T-Mobile... daar heb ik niet goede ervaringen mee. Alhoewel T-Mobile altijd wel leuke bundels heeft (goedkoop internet in het buitenland enzo.)

De volgende goedkope is Telfort, waar ik nu ook bij zit. Ik denk dat ik daar ook gewoon blijf, goed KPN netwerk en nog steeds 1GB voor een tientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:09:
koekoek2003nl: vergis je niet hoe duur buiten de bundel bellen is. Bij veel providers is dat gemakkelijk 30 cent per minuut, terwijl het binnen de bundel dan iets van 7 cent ofzo is (afh. van je afname). Fors prijsverschil dus. 10 minuten buiten de bundel is net zo duur als ruim 40 minuten binnen de bundel...

Je kunt dus beter je bundel soms niet opmaken dan dat je er regelmatig overheen belt... Met mobiel internet zit dat ook deels; liever iets te veel dan te weinig. Voor mij geldt dan ook de factor dat ik me er niet druk om hoef te maken dat de factuur ineens veel hoger is... liever een abo met meer MB's dus.

Veel providers hebben ook bundels waarbij je voor 10 euro 1 GB erbij krijgt (ook als je maar 1 MB buiten de bundel gebruikt kost het je 10 euro dan). Dat is al een stap de goede richting op, en kan misschien zelfs acceptabel zijn als je verder maar een kleine bundel van 200 MB ofzo hebt... iig goedkoper dan wanneer je een abo met grotere bundel koopt speciaal alleen voor de MB's...
Ja, ik verbruik zo'n 250mb maximaal denk ik.
Ik kwam er achter dat ik mijn relaxt 15 elke keer wel op maak en daarnaast tussen de 15 en 30min bel.
MensionXL schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:16:
[...]

Hebben andere providers geen betere dekking op jouw thuisadres? :)

Hoeveel minuten, smsjes en MB's heb je nodig per maand? Aan de hand daarvan kun je vrij eenvoudig een mooi tariefplannetje vinden :)
Ja ik wou dat ik daar zo 123 een antwoord op had. maar ik heb me er nog eens wat in verdiept en mijn rekeningen verschillen best veel. Afgelopen paar maand is het denk ik ongeveer tussen de 15 en 30 minuten buiten mijn bundel van mijn relaxt 15 abonnement. (relaxt 15, zijn voor 12.61 aan minuten toch?)
Sms is niet echt noemenswaardig sinds ik whatsapp gebruik.
Internet zal ongeveer zo'n 250 mb zijn. Ik probeer overal waar ik kan op wifi te zitten. Daarbuiten verbruik ik niet zo veel.

Snelheid en bereik maakt mij eigenlijk niets uit het liefst wil ik zo goedkoop mogelijk zitten. De hoge rekeningen worden voornamelijk veroorzaakt door het bellen naar servicenummer. :) ;) :> :P Nee niet zulke nummer maar voornamelijk bedrijven als Essent, Energiedirect en andere bedrijven waarbij ik OVERAL achteraan moet bellen omdat ze dingen verkeerd regelen.
Naast de servicenummers kwam ook door veel smsjes naar een vriendin die inmiddels ook whatsapp heeft, dus daar bespaar ik ook al zo'n 10euro op.

Met andere woorden heb ik dan dus een abbo nodig voor mijn releax 15 +30 minuten + 250mb internet ?

BEN:
250min/sms 7euro + 200MB internet 7euro = 14euro.
Vodafone:
250min/sms + 300MB = 13,50euro

BEN lijkt me wel handig omdat je dat maandelijks op kan zeggen. Ik zal al te denken aan een abbo waar je een tablet (iPad1 !) als cadeau bij krijgt (iPad2 wordt sowieso te duur). Maar ik kan nergens meer een abonnement met een iPad1 vinden en misschien zijn ze ook niet zo interessant als je zo weinig belt als ik doe...

Zijn er nog andere alternatieven waar ik niks vanaf weet?

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-11-2011 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 04:00:
Met andere woorden heb ik dan dus een abbo nodig voor mijn releax 15 +30 minuten + 250mb internet ?

BEN:
250min/sms 7euro + 200MB internet 7euro = 14euro.
Vodafone:
250min/sms + 300MB = 13,50euro

Zijn er nog andere alternatieven waar ik niks vanaf weet?
Simyo: 275min/sms 5,99 + 1000MB internet 9,95 = 15,94 euro (KPN-netwerk)
Telfort: 200min 4,95/100 sms 1,95 + 1000MB internet 10,95 = 17,85 euro (KPN-netwerk)
Hollands-Nieuwe: 275min/sms 9,00 + 1000MB internet 10 = 19 euro (Vodafone netwerk)

Waarbij Simyo/Telfort afrond op 1 Kb, Hollands Nieuwe per sessie afrond op 100Kb.
Waarbij Simyo qua snelheid hanteert: 1Mbit/s, Hollands Nieuwe 2Mbit/s en Telfort 3,6Mbit/s.

Ik ga van T-Mobile Flex 30 SO naar Simyo toe denk ik eind januari. Betaal nu 15 euro voor 230 minuten/smsjes. Straks 94 cent meer en dan ontvang ik 45min/smsjes meer + kan ik gebruik maken van een internetbundel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Joosie200 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:41:
[...]

Telfort: 200min 4,95/100 sms 1,95 + 1000MB internet 10,95 = 17,85 euro (KPN-netwerk)
Hollands-Nieuwe: 275min/sms 9,00 + 1000MB internet 10 = 19 euro (Vodafone netwerk)

Waarbij Simyo/Telfort afrond op 1 Kb, Hollands Nieuwe per sessie afrond op 100Kb.
Waarbij Simyo qua snelheid hanteert: 1Mbit/s, Hollands Nieuwe 2Mbit/s en Telfort 3,6Mbit/s.

Ik ga van T-Mobile Flex 30 SO naar Simyo toe denk ik eind januari. Betaal nu 15 euro voor 230 minuten/smsjes. Straks 94 cent meer en dan ontvang ik 45min/smsjes meer + kan ik gebruik maken van een internetbundel :)
Mijn abo loopt 24 december af bij Telfort, ik heb dus nog 5 dagen om te verlengen of niet :) Deze post van jou heeft daarbij geholpen. Wat gek is, is dat de verlengen bij Telfort totaal geen voordeel heeft. De SimOnly prijzen blijven gewoon gelijk. Ik heb gekeken bij studentmobiel, gsmweb en zelfs op de Telfort website. Verlengen of nieuw contract is dezelfde prijs :?

Simyo is heel aantrekkelijk, zeker omdat het maandelijks opzegbaar is. Mijn berekening van Telfort 300min+100SMS+1GB (1jaar verlengen) komt uit op €20,10 per maand (7,95+1,95+gemm 10,20). Simyo is toch ongeveer €5,- goedkoper.. en maandelijks opzegbaar.

De minuten van Telfort zijn 1 maand geldig. Wat betekent dit? Hoe het bij mij nu is: Ik heb 300 minuten, ik bel 200 minuten in de maand en kan 100 minuten meenemen dus naar de volgende maand. De volgende maand word dus 400 minuten. Als ik daar 50 minuten van bel, kan ik alleen 300 minuten meenemen naar de volgende maand van mijn nieuwe bundel, en niet de 50 resterende minuten van mijn oude bundel want die was maar 1 maand geldig. Is dit nog steeds zo? Zo ja, dan neem ik gewoon 200 minuten. Rond de kerst bel ik altijd minder en kan een hoop meenemen naar de volgende maand en blijft het een aanvullende cyclus. Was bij mijn huidige abo ook zo. Ik had mijn toestel naar de reparatie gestuurd, ik had 1 maand niet gebeld en kus dus steeds ongeveer 300 minuten meenemen naar de volgende maand waardoor ik 500-600 minuten te besteden had telkens :)

Ik zie ook dat Simyo geen PushMail ondersteunt, zijn hier workarounds voor?

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-11-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HollovVpo1nt schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:49:
[...]

Checken met een bepaald interval? Dus elke 15 of 30min je toestel zelf laten checken? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

MensionXL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:11:
[...]

Checken met een bepaald interval? Dus elke 15 of 30min je toestel zelf laten checken? :)
Dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]
De minuten van Telfort zijn 1 maand geldig. Wat betekent dit?
quote: Telfort site
U ontvangt per maand een vast aantal belminuten ter grootte van de gekozen bundel.
Resterende minuten worden niet meegenomen naar de volgende maand.
Telfort sim only kent geen starttarief.
Gesprekken worden per minuut afgerekend en naar boven afgerond.
Het beluisteren van voicemail in Nederland wordt met de minuten in de bundel verrekend.
Alleen Hollands Nieuwe staat jou toe om drie maanden overgebleven belminuten/smsjes mee te nemen. Waarbij ze ook nog eens hanteren: first in, first out. M.a.w. niet je meest recente minuten/smsjes worden het eerst opgebruikt. Nee, je oudste belminuten/smsjes die je over had worden het eerst opgebruikt. Voor die paar euro meer heb ik dat er wel voor over. Maar dan lees je dat zij op 100Kb afronden per internet-sessie. Dat vind ik minder fijn, dan niets mee kunnen nemen. Want in feite jaag ik elke maand mijn huidige 230min/smsjes er toch wel door heen. Als jij elke maand ook precies uitkomt maakt het in feite weinig uit. Het is alleen wel jammer dat je zo niet een maandje kunt opsparen voor tijdens vakanties bijv. (bij Simyo/Telfort) Maarja, daar hou ik liever rekening mee door gewoon weinig te bellen/smsen in het buitenland. Dan dat ik elke keer weer mijn internetgebruik goed in de gaten moet houden wegens het grofweg afronden op 100Kb per sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Joosie200 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:32:
[...]

[...]

Alleen Hollands Nieuwe staat jou toe om drie maanden overgebleven belminuten/smsjes mee te nemen. Waarbij ze ook nog eens hanteren: first in, first out. M.a.w. niet je meest recente minuten/smsjes worden het eerst opgebruikt. Nee, je oudste belminuten/smsjes die je over had worden het eerst opgebruikt. Voor die paar euro meer heb ik dat er wel voor over. Maar dan lees je dat zij op 100Kb afronden per internet-sessie. Dat vind ik minder fijn, dan niets mee kunnen nemen. Want in feite jaag ik elke maand mijn huidige 230min/smsjes er toch wel door heen. Als jij elke maand ook precies uitkomt maakt het in feite weinig uit. Het is alleen wel jammer dat je zo niet een maandje kunt opsparen voor tijdens vakanties bijv. (bij Simyo/Telfort) Maarja, daar hou ik liever rekening mee door gewoon weinig te bellen/smsen in het buitenland. Dan dat ik elke keer weer mijn internetgebruik goed in de gaten moet houden wegens het grofweg afronden op 100Kb per sessie.
Welk toestel heb je? Android houdt z'n sessie volgens mij continu open :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Joosie200 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:32:
[...]

[...]

Pff waardeloos. Providers zijn op alle fronten duurder geworden. Ik kan nu gewoon mijn minuten meenemen naar de volgende maand (Telfort, first in first out, maximaal 1 maand). Geld dit trouwens ook bij contractverlenging? Dit is mijn eerste abo en ik ga voor het eerst verlengen/ andere abo afsluiten. Is het niet zo dat mijn huidige contract verlengd wordt? Dus mijn huidige voorwaarden ook? Dat is volgens mij de essentie van 'verlengen'. Ik ga wel een Telfort winkel langs maandag. Ik vind het raar dat een nieuwe klant evenveel betaalt als ik, die al 2 jaar bij Telfort zit. Ik kan anders verlengen met toestel en mijn huidige toestel verkopen... maarja wil wil er tegenwoordig een HD2 ..
MensionXL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:39:
[...]

Als ik thuis of op school ben gebruik ik liever WiFi. Als je van 3G overgaat op WiFi is sessie in princiepe over toch?

[ Voor 8% gewijzigd door HollovVpo1nt op 18-11-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:39:
[...]
Ik heb nog een pre-historisch ding genaamd SE W995 aka een featurephone. :X Als ik dus een android-toestel neem hoef ik mij niet veel zorgen te maken over de afronding op 100Kb? Immers, als de sessie nooit wordt afgebroken hoewel je wel klaar bent met internetten scheelt dat weer. Then again, mocht ik een iPhone 4 tweedehands op de kop kunnen tikken, dan heb ik er wel last van. Want die verbreekt elke keer als je klaar bent met internetten de sessie. (als ik het goed gelezen heb)

Hmm.. hangt dus af qua toestel waar ik beter zit. Met een iPhone 4 bij Simyo en met een android om 't even zowel Simyo als hollands nieuwe. Beide topics (over Simyo/hollands nieuwe) hier op GoT heb ik doorgenomen. En het Simyo-topic lijkt toch over het algemeen de minst negatieve ervaringen te bevatten. Voordeel van Simyo.. kan nu al nummerbehoud aanvragen zonder dubbele kosten. Terwijl HN meteen ingaat als je met de nieuwe sim gaat smsen/bellen/internetten dan wel 7 dagen nadat je de sim ontvangen hebt. Daarnaast, mocht Simyo niet bevallen, dan kan ik er met een maand opzegtermijn van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-08 11:53
Joosie200 schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:14:
[...]

Ik heb nog een pre-historisch ding genaamd SE W995 aka een featurephone. :X Als ik dus een android-toestel neem hoef ik mij niet veel zorgen te maken over de afronding op 100Kb? Immers, als de sessie nooit wordt afgebroken hoewel je wel klaar bent met internetten scheelt dat weer. Then again, mocht ik een iPhone 4 tweedehands op de kop kunnen tikken, dan heb ik er wel last van. Want die verbreekt elke keer als je klaar bent met internetten de sessie. (als ik het goed gelezen heb)

Hmm.. hangt dus af qua toestel waar ik beter zit. Met een iPhone 4 bij Simyo en met een android om 't even zowel Simyo als hollands nieuwe. Beide topics (over Simyo/hollands nieuwe) hier op GoT heb ik doorgenomen. En het Simyo-topic lijkt toch over het algemeen de minst negatieve ervaringen te bevatten. Voordeel van Simyo.. kan nu al nummerbehoud aanvragen zonder dubbele kosten. Terwijl HN meteen ingaat als je met de nieuwe sim gaat smsen/bellen/internetten dan wel 7 dagen nadat je de sim ontvangen hebt. Daarnaast, mocht Simyo niet bevallen, dan kan ik er met een maand opzegtermijn van af.
Nou 't probleem is nou weer voor mij,,

ik heb een iphone 4s in me bezit, heb 't toestel los gekocht, maar wat blijkt nou, simyo bied GEEN micro simkaarts uit..
Voor zover ik gelezen heb.. welke provider is dan wel geschikt voor de iphone's ? (Simonly's ) Ben,simpel,simyo,hollandse nieuwe ect ect ..

Iemand een raadsel voor mien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Probook8979 schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:42:
[...]

Nou 't probleem is nou weer voor mij,,

ik heb een iphone 4s in me bezit, heb 't toestel los gekocht, maar wat blijkt nou, simyo bied GEEN micro simkaarts uit..
Voor zover ik gelezen heb.. welke provider is dan wel geschikt voor de iphone's ? (Simonly's ) Ben,simpel,simyo,hollandse nieuwe ect ect ..

Iemand een raadsel voor mien? 8)7
http://www.iphoneclub.nl/...ippen-of-kopen-beginners/

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Dankjewel !,

heb 't nou doorgelezen, maar wat raad jij mij aan? ( Simonly's abbo )

EDIT:

Kan 't ook zo namelijk dat ik bij vodafone een micro simkaart aanvraag en vervolgens bij Hollandse nieuwe ( vodofone dekmantel) me nummer overzet , en vervolgens 't kaartje kan gebruiken?

pfff oohnee je krijgt een simkaart van hun opgestuurt.. oohjeej.. kan iemand mij hierbij helpen welke simonly bedrijven microsim opsturen ?! word een beetje moe van dit,

•http://www.simyo.nl/
•http://www.simpel.nl/
•http://www.hollandsnieuwe.nl/
* ben
* simpel,

dat waren ze wel denk ik?

[ Voor 47% gewijzigd door Probook8979 op 20-11-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probook8979 schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:14:
[...]

Dankjewel !,

heb 't nou doorgelezen, maar wat raad jij mij aan? ( Simonly's abbo )

EDIT:

Kan 't ook zo namelijk dat ik bij vodafone een micro simkaart aanvraag en vervolgens bij Hollandse nieuwe ( vodofone dekmantel) me nummer overzet , en vervolgens 't kaartje kan gebruiken?

pfff oohnee je krijgt een simkaart van hun opgestuurt.. oohjeej.. kan iemand mij hierbij helpen welke simonly bedrijven microsim opsturen ?! word een beetje moe van dit,

•http://www.simyo.nl/
•http://www.simpel.nl/
•http://www.hollandsnieuwe.nl/
* ben
* simpel,

dat waren ze wel denk ik?
via ebay heb je zo een micro sim knipding al voor 4 dollar (ik denk dat dat neerkomt op 3 euro ofzo)..
met zo een ding heb je ook niet de kans dat je het verkeerd knipt, dus het moet goed zijn toch?
Op de iPhone kan je namelijk je contacten van de simkaart toch niet gebruiken het moet op de toestel of via iCloud, dus dat meerdere applicaties toegang hiertoe zouden moeten hebben gaat hier niet op.
Ik had dit gedaan bij een neef die een iphone 4 heeft en een goedkope sim only zocht en dus uitkwam bij simyo..

http://www.ebay.com/itm/M...5d3036c6db#ht_3475wt_1037

of voor snelle levering via nederlandse shop:
http://mobielkoopjes.nl/s...le%20Micro%20Sim%20Cutter

p.s. hollandsnieuwe is wel zelfde netwerk maar andere bedrijf, dus dat zal niet gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Joosie200 schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:14:
[...]

Android doet dit ook (verbreken na een tijdje) tenzij je "always on data" aan hebt staan. Android verbreekt na een (mij onbekende) idle-tijd automatisch de verbinding. Ook heb ik het vermoeden dat Vodafone dit zo nu en dan (na ongeveer een uur?) doet als je lang je dataverbinding open hebt staan (wellicht is dit bij HN anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:03:
[...]

Android doet dit ook (verbreken na een tijdje) tenzij je "always on data" aan hebt staan. Android verbreekt na een (mij onbekende) idle-tijd automatisch de verbinding.
Handig om te weten. :) Zo maakt het dan dus wel uit of je binnen die idle-tijd weer even gaat internetten. Je zet dan namelijk de oude sessie voort.
Ook heb ik het vermoeden dat Vodafone dit zo nu en dan (na ongeveer een uur?) doet als je lang je dataverbinding open hebt staan (wellicht is dit bij HN anders).
HN, meende ik te lezen, verbreekt ook automatisch na x min de sessie. Dus dan zal het foefje van android niet gaan helpen. En in die zin blijft Simyo in het voordeel t.o.v. HN door het afrondingsverschil. Daarentegen.. Als ik onderweg ben probeer ik zo veel mogelijk van wifi gebruik te maken. En voor die ene keer dat ik niet via wifi kan internetten pak ik 3G. Dus wat maakt het dan nog uit?

En in die situatie vind ik buiten de bundel bellen voor binnen de bundel tarieven wel zo fijn. Then again.. als ik van provider wissel, wil ik ook over op een nieuw toestel. En dan vervangt whatsapp mijn smsjes. (iedereen behalve ik is al over) Dus de 275/250 units kan ik dan puur inzetten voor bellen. En zoveel bel ik ook weer niet. Kortom.. kleine kans dat ik met mijn nieuwe setup te maken ga krijgen met extra kosten/buiten de bundel bellen. ;)

Aangezien de nadruk dus op internet komt te liggen, doet dat er toe. De rest veel minder. Kom ik toch uit op Simyo. Op 1Kb afronden is dan prettiger. Plus maandelijks opzeggen uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
[...]

Werkt dit alleen niet voor Blackberry of pushmail (zoals Exchange) in het algemeen? Ik zie het nl. alleen benoemd bij BB diensten.

[ Voor 7% gewijzigd door Taigu op 21-11-2011 16:50 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Taigu schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:41:
[...]

Werkt dit alleen niet voor Blackberry of pushmail (zoals Exchange) in het algemeen? Ik zie het nl. alleen benoemd bij BB diensten.
Bij Voorwaarden SimYo:
Simyo ondersteunt geen Blackberry diensten zoals Messenger en pushmail.

Pushmail is denk ik niet alleen ene blackberry dienst. Ik les het als: Simyo ondersteunt geen Blackberry diensten zoals Messenger en Simyo ondersteunt geen pushmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:10:
[...]

Bij Voorwaarden SimYo:
Simyo ondersteunt geen Blackberry diensten zoals Messenger en pushmail.

Pushmail is denk ik niet alleen ene blackberry dienst. Ik les het als: Simyo ondersteunt geen Blackberry diensten zoals Messenger en Simyo ondersteunt geen pushmail.
ondersteunt wil zeggen dat ze niet meewerkt om speciale handelingen toe te passen om het wel te laten werken.

heb je een iPhone en installeer je bijvoorbeeld een gmail app met push, dan krijg je hem gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Joosie200 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:41:
[...]

De snelheid van T-mobile web en walk (oud) was toch 384 kbps downloaden en 64 kpbs uploaden?
Dan ben ik met Simyo een stuk sneller en goedkoper.
Ik zit echt nog te twijfelen. Maar ik kan eigenlijk ook geen betere deals vinden voor mijn verbruik.
Relaxt 15 staat denk ik ongeveer gelijk aan 90 minuten + tussen de 30 en 60 minuten wat ik buiten mijn bundel bel = 150 minuten. + internet.
Bij Simyo zit je dan idd op €14,94 voor 250minuten en 1GB intenet (1 Mbps up en 386 Kbps down)

Zo'n deal krijg je niet bij Vodafone of T-mobile of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:22:
[...]

De snelheid van T-mobile web en walk (oud) was toch 384 kbps downloaden en 64 kpbs uploaden?
Klopt! :)
Zo'n deal krijg je niet bij Vodafone of T-mobile of wel?
Lijkt mij niet nee als ik nu kijk voor wat betreft sim only. Dus zo'n gek idee is het niet om over te stappen. Je krijgt meer bang for buck en beter netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12

Snippertje

Light up your life

Heb nu een Hi messaging abbo. En moet zeggen de internet snelheid is geweldig. Haal meestal rond de 4Mbit en af en toe rond de 6Mbit. Nu kan een iphone 4 maar tot de 7,2 geloof ik. Dus vind het prima snelheid :) Theoretisch zou ik 14,4 moeten halen, maar dat is natuurlijk puur marketing ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Snippertje schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:50:
Heb nu een Hi messaging abbo. En moet zeggen de internet snelheid is geweldig.
Waarom is het dan zo traag bij mij? Wat zijn jouw APN settings?

Mijne:

Name: "Mobiel Internet"
type: "GPRS"
access point: "portalmmm.nl"
username: none
password: none
proxy: none
IP: automatic
DNS: automatic

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is exact traag? Probeer eens een mobiele speedtest, dat geeft iets meer duidelijkheid,

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Traag is dat ik 1 tot 3 minuten moet wachten voordat een site begint met laden bij het browsen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:03:
[...]

via ebay heb je zo een micro sim knipding al voor 4 dollar (ik denk dat dat neerkomt op 3 euro ofzo)..
met zo een ding heb je ook niet de kans dat je het verkeerd knipt, dus het moet goed zijn toch?
Op de iPhone kan je namelijk je contacten van de simkaart toch niet gebruiken het moet op de toestel of via iCloud, dus dat meerdere applicaties toegang hiertoe zouden moeten hebben gaat hier niet op.
Ik had dit gedaan bij een neef die een iphone 4 heeft en een goedkope sim only zocht en dus uitkwam bij simyo..

http://www.ebay.com/itm/M...5d3036c6db#ht_3475wt_1037

of voor snelle levering via nederlandse shop:
http://mobielkoopjes.nl/s...le%20Micro%20Sim%20Cutter

p.s. hollandsnieuwe is wel zelfde netwerk maar andere bedrijf, dus dat zal niet gaan.
Nou.. ik heb Android nu in me bezit en een iphone, dat contacten gebeure zal en is geen probleem ( gmail contacten ) , dat is 1 ding waar ik opgelost mee ben,

Ja bij simyo zit je ook niet aan vast !, heel idiaal,

Maar hoe zit 't met de dekking van kpn - oftewel bereik? iemand ervaring mee? t-mobile zuigt als ik weet niet wat..
Vodafone zit ook wel goed.. geen goeie simonly pakket's, bijvb hollandse nieuwe ect ect..

iemand ervaring met kpn dekmantel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:35:
[...]

ondersteunt wil zeggen dat ze niet meewerkt om speciale handelingen toe te passen om het wel te laten werken.

heb je een iPhone en installeer je bijvoorbeeld een gmail app met push, dan krijg je hem gewoon binnen.
Dus.. hij ondersteunt wel push, net zoals whatsapp, is ook push

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Sando schreef op woensdag 23 november 2011 @ 07:02:
[...]

Mijne:

Heb een iphone 4 op het moment (vandaag komt de lumia), maar gebruik alleen portalmmm.nl. Heb overigens wel goed bereik ook hier in Utrecht centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Sando schreef op woensdag 23 november 2011 @ 07:02:
[...]

Mijne:

['eindeloze'-rant warning]

Ik herken je klacht. Ik heb Hi - Eindeloos Online.

Inmiddels ben ik er enige maanden geleden achtergekomen dat 'eindeloos' een andere definitie heeft dan ik dacht.

Ik heb geen data-limiet, maar wel FUP, en aangezien ze nu alles weer aan het limiteren zijn heb ik daar practisch gewoon 1.5 GB van. Wat op zich goed is.

Het probleem is alleen, als ik aan het begin van de maand een download aanzet en die aan het einde stop.. dan kom ik niet eens aan de 1.5 GB!

Download: 384, Upload: n.v.t

En dan ga ik er vanuit dat ik op mijn telefoon (iPhone 4) 100% bereik heb met vol '3G'.

> Hi helpdesk gebeld
> Helpdesk zegt: Ja, dat hoort zo.
Wouter vraagt: Waarom?
> Heldesk : Dit is de snelheid die bij je abonnement hoort.
Wouter : Kan dat ook anders?
> Helpdesk : Ja, daar hebben we het speciale iPhone abonnement voor.
Wouter : Mag ik dat dan wel ?
> Helpdesk : Nee, je kunt alleen naar een iPhone abonnement overschakelen als je verlengt, en dag mag je pas in maart.
Wouter : Hoe gaan we dat nu oplossen ?
> Helpdesk: Je kunt over stappen naar een andere internet bundel, dat is veel sneller. Kost 8 euro per maand meer.
Wouter: Doet u die mij maar!
> Helpdesk : We gaan het regelen!

30 seconden later verbeterd mijn internet snelheid van 384 down naar 4 mb down. Tadaaa... kan dus blijkbaar wel 'Zonder iphone abonnement'.

Nou denk je: Wouter is tevreden.(En denkt, verdomme, nou heb ik toch een data-limiet)

Wat blijkt nou in de praktijk? Alleen in hartje centrum haal je 4 mbit down, en alleen op sommige plaatsen. In de rest van de stad haal je ongeveer 1.3 mbit. En dan heb je vol bereik.

Heb je daarentegen minder dan vol bereik zit je weer rustig 3 minuten op je webpagina te wachten.

Gemiddeld over 2 weken testen zat ik op 0.8 mbit down (speedtest.net app)

Oftewel: Helpdesk gebeld, oude bundel weer teruggevraagd (:"Hier ga ik geen 8 euro extra voor betalen")

En in maart tief ik lekker op naar een andere telecomaanbieder.

Voor mij : Hi/KPN/Telfort/etc > Nooit - weer.

[einde rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Utrecht-Centrum nabij Utrecht CS (postcode 3511), en ervaar hier met mijn KPN abonnement alleen maar problemen op het 3G netwerk.

Ik heb toen een problem aangemeld bij de KPN technische dienst, die een onderzoek zijn gestart. Een aantal weken later ben ik gebeld door Ericsson (die het KPN netwerk beheert), met de mededeling dat de masten rondom Utrecht CS zwaar overbelast zijn, en dat ik daarom regelmatig niet kan bellen of internetten op 3G.

1 week geleden ben ik gebeld door de klachtenafdeling van KPN, met het aanbod om mijn contract te laten ontbinden. Hier ben ik mee akkoord gegaan, en heb besloten om per 1 december over te stappen naar Vodafone.

De problemen deden zich niet alleen voor in Utrecht, maar op nog meer plaatsen. Regelmatig niet kunnen bellen of internetten of gewoon simpelweg geen bereik. Ik had nog een Vodafone prepaid SIM liggen, en heb deze een kleine week gebruikt, en merk dat het bereik met Vodafone gewoon veel beter is.

KPN is niet meer het netwerk wat het vroeger was, en is gewoon erg achteruit gegaan in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:49:
Ik woon in Utrecht-Centrum nabij Utrecht CS (postcode 3511), en ervaar hier met mijn KPN abonnement alleen maar problemen op het 3G netwerk.

Ik heb toen een problem aangemeld bij de KPN technische dienst, die een onderzoek zijn gestart. Een aantal weken later ben ik gebeld door Ericsson (die het KPN netwerk beheert), met de mededeling dat de masten rondom Utrecht CS zwaar overbelast zijn, en dat ik daarom regelmatig niet kan bellen of internetten op 3G.

1 week geleden ben ik gebeld door de klachtenafdeling van KPN, met het aanbod om mijn contract te laten ontbinden. Hier ben ik mee akkoord gegaan, en heb besloten om per 1 december over te stappen naar Vodafone.

De problemen deden zich niet alleen voor in Utrecht, maar op nog meer plaatsen. Regelmatig niet kunnen bellen of internetten of gewoon simpelweg geen bereik. Ik had nog een Vodafone prepaid SIM liggen, en heb deze een kleine week gebruikt, en merk dat het bereik met Vodafone gewoon veel beter is.

KPN is niet meer het netwerk wat het vroeger was, en is gewoon erg achteruit gegaan in kwaliteit.
Wat vreemd. Ik heb dit eigenlijk nooit meegemaakt bij Utrecht CS. Ben er toch vaak te vinden. Op postcode 3572 in elk geval prima bereik, nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snippertje schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:28:
[...]

Wat vreemd. Ik heb dit eigenlijk nooit meegemaakt bij Utrecht CS. Ben er toch vaak te vinden. Op postcode 3572 in elk geval prima bereik, nooit problemen gehad.
Het gaat met name om het gedeelte van het stads- en streekbus station, en een groot gedeelte van de Catharijnesingel tot ongeveer de Arthur van Schendelstraat.

Ik woon in een zijstraat van de Catharijnesingel, en val onder een groep masten die een groot deel van de dag overbelast zijn. KPN gaf aan voorlopig nog geen upgrades te kunnen doen, en bood mij om die reden aan mijn contract te laten ontbinden.

In de stationshal van Utrecht CS is het 3G netwerk ook niet al te best. Mijn toestel schakelt hier regelmatig over op 2G omdat het 3G netwerk simpelweg niet reageert.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Probook8979 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:19:
[...]

Dus.. hij ondersteunt wel push, net zoals whatsapp, is ook push
Beiden bedankt, zo had ik het ook geinterpreteerd. BB pushmail is namelijk wel een aparte dienst (pop accounts "push" maken door deze in te stellen via bijv. kpn.blackberry.com).

[ Voor 20% gewijzigd door Taigu op 23-11-2011 13:13 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ja! Alles ja!
Ik heb ook

eindeloos online

En ik heb in 2009 en 2010 een FUP-overschreiding waarschuwing gekregen, eenmaal bij 280 MB en eenmaal bij 340 MB, waarbij ik meer dan 10 keer het gemiddelde gebruik zou overschrijden.

Serieus? Mensen nemen

eindeloos online

om 28 MB per maand te downloaden?

Maargoed, de snelheid vind ik niet eens zo boeiend, maar de tijd die het duurt voordat een website begint met laden is echt van de pot gerukt.

Anyway, ik kan ook voor goedkoper op de laatste rij zitten, dus volgend jaar zit ik ergens anders.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier berichten (waaronder het verhaal boven mij) van mensen die klagen over de reactietijd van het 3G netwerk van KPN/Hi.

Standaard is de APN van KPN 'portalmmm.nl'. Dit is een NAT gateway die interne 10.* adressen uitdeelt. Deze reageert op piekmomenten erg traag. Nu heb ik mijn toestel al een tijdje ingesteld met APN 'internet' waarbij je een 'normaal' routable internet adres krijgt.

Deze APN reageert vele malen sneller, en valt ook gewoon onder je internetbundel, ik heb nooit een rekening gehad vanwege het gebruik van deze APN, en heb dit zelfs nagevraagd bij KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probook8979 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:16:
[...]

Nou.. ik heb Android nu in me bezit en een iphone, dat contacten gebeure zal en is geen probleem ( gmail contacten ) , dat is 1 ding waar ik opgelost mee ben,

Ja bij simyo zit je ook niet aan vast !, heel idiaal,

Maar hoe zit 't met de dekking van kpn - oftewel bereik? iemand ervaring mee? t-mobile zuigt als ik weet niet wat..
Vodafone zit ook wel goed.. geen goeie simonly pakket's, bijvb hollandse nieuwe ect ect..

iemand ervaring met kpn dekmantel?
algemene ervaring is dat KPN nummer 1 is kwa bereik, vodafone 2 en T-mobile 3..

dit kan natuurlijk plaatselijk wisselen, maar bij Simyo heb je het voordeel tov hollandsnieuwe dat als je niet tevreden bent over 1 maand weg kunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Poehh ik zit echt in een dilemma, ik zit te twijfelen tussen Telfort verlengen en SimYo afsluiten..

SimYo wordt 250min/sms (€6.99) + 1GB internet 1mbit (€9.95) = € 15,94
1 jaar Telfort wordt 200 min (€5.95) + 25 sms (€0.95) + 1 GB internet 3.6 mbit (€10.95) = €17.85

Het voordeel van Telfort is dat als het blijkt dat ik te weinig minuten heb, ik omhoog kan naar 300 minuten voor €2 extra. Als ik bij SimYo te weinig minuten heb kan ik alleen omhoog naar 500 minuten voor €9 euro extra.

Bij Telfort zit ik wel een jaar vast aan het contract, bij SimYo kan ik maandelijk opzeggen. Als ik bij Telfort te weinig minuten heb kan dus alsnog SimYo abo annuleren en overstappen op Telfort..

Ik moet snel beslissen. Ik heb trouwens een vraag over het opzegtermijn van mijn huidige abo. Op Telfort staat: U kunt binnen de overeengekomen bepaalde tijd alleen opzeggen tegen het einde van deze bepaalde tijd, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Dat opzeg termijn he, wil dat zeggen dat ik in de laatste maand van mijn contract pas kan opzeggen, of dat ik uiterlijk een maand voor einde doorgegeven moet hebben dat ik wil opzeggen. Ik dacht dat laatste. Mijn abo loopt namelijk op 24 december af. Ik moet dus volgens dat laatste uiterlijk 24 november opgezegd hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:37:
Poehh ik zit echt in een dilemma, ik zit te twijfelen tussen Telfort verlengen en SimYo afsluiten..

SimYo wordt 250min/sms (€6.99) + 1GB internet 1mbit (€9.95) = € 15,94
1 jaar Telfort wordt 200 min (€5.95) + 25 sms (€0.95) + 1 GB internet 3.6 mbit (€10.95) = €17.85

Het voordeel van Telfort is dat als het blijkt dat ik te weinig minuten heb, ik omhoog kan naar 300 minuten voor €2 extra. Als ik bij SimYo te weinig minuten heb kan ik alleen omhoog naar 500 minuten voor €9 euro extra.

Bij Telfort zit ik wel een jaar vast aan het contract, bij SimYo kan ik maandelijk opzeggen. Als ik bij Telfort te weinig minuten heb kan dus alsnog SimYo abo annuleren en overstappen op Telfort..

Ik moet snel beslissen. Ik heb trouwens een vraag over het opzegtermijn van mijn huidige abo. Op Telfort staat: U kunt binnen de overeengekomen bepaalde tijd alleen opzeggen tegen het einde van deze bepaalde tijd, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Dat opzeg termijn he, wil dat zeggen dat ik in de laatste maand van mijn contract pas kan opzeggen, of dat ik uiterlijk een maand voor einde doorgegeven moet hebben dat ik wil opzeggen. Ik dacht dat laatste. Mijn abo loopt namelijk op 24 december af. Ik moet dus volgens dat laatste uiterlijk 24 november opgezegd hebben toch?
bij telfort moet je nooit je internet aan laten staan bij grenssteden. je moet namelijk ¨dataroaming¨ aan zetten om te kunnen internetten (omdat ze ¨gebruik maken¨ van het netwerk van KPN). Zo kan je onverwachts op een buitenlands netwerk zitten en van een koude kermis thuis komen. Bij simyo hoeft dit niet en kan je sowieso niet het internet op in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:37:

Dat laatste inderdaad. Dus voor 24 nov de opzegging de deur uit doen wil je per 24 dec naar Simyo overstappen. Alleen, als je dat wilt.. Kun je beter gebruik maken van de overstapservice van Simyo. Zij zeggen dan jouw Telfortabbo op en regelen de portering van je 06-nummer.

Zelf ga ik eerst naar Simyo. Bevalt dat niet.. dan ben ik met 1maand weg naar Telfort en/of HN. Daarom doe ik het in die volgorde. Omdat je maar 1maand vast zit. Mocht het toch bevallen, kan ik tzt zonder nog aan een jaarcontract vast te zitten over naar een op dat moment aantrekkelijk aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Fijn, dan doe ik dat wel. Ik ben niet een dergelijke poweruser die het verschil tussen 1mbit en 3.6 mbit gaat merken denk ik.

Trouwens, met mijn huidige Abo (300 min) is het zo dat als ik 300 minuten heb, en ik daar 100 van bel, ik de resterende 200 minuten naar de volgende maand mee neem, met 300 minuten als maximum. En de volgende maand is dat First in First out. Dus volgende maand 500 minuten. Dit is niet meer zo bij Telfort. Bij Telfort zijn de belminuten nog maar 1 maand geldig. Is dit anders als ik mijn contract verleng? Verleng ik deze first in first out methode mee zeg maar? of moet ik hun nieuwe voorwaarden accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Nieuw abonnement = nieuwe voorwaarden, zonder uitzondering.
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:00:
[...]

In de stationshal van Utrecht CS is het 3G netwerk ook niet al te best. Mijn toestel schakelt hier regelmatig over op 2G omdat het 3G netwerk simpelweg niet reageert.
Volgens mij trekt geen enkele provider dat op dit moment. In de piektijden is Vodafone er ook erg traag, maar daarbuiten valt het nog best mee (ok, trager, maar het is wel te doen allemaal).

Het is vaak niet eens de data op zich maar vooral het idle/keepalive-verkeer dat het netwerk zo overbelast. Iemand die een filmpje kijkt belast het netwerk (per byte) veel minder dan iemand die idlet op whatsapp etc. Da's één van de dingen die met LTE worden opgelost als het goed is.

[ Voor 86% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-11-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:38:
Ik lees hier berichten (waaronder het verhaal boven mij) van mensen die klagen over de reactietijd van het 3G netwerk van KPN/Hi.

Standaard is de APN van KPN 'portalmmm.nl'. Dit is een NAT gateway die interne 10.* adressen uitdeelt. Deze reageert op piekmomenten erg traag. Nu heb ik mijn toestel al een tijdje ingesteld met APN 'internet' waarbij je een 'normaal' routable internet adres krijgt.

Deze APN reageert vele malen sneller, en valt ook gewoon onder je internetbundel, ik heb nooit een rekening gehad vanwege het gebruik van deze APN, en heb dit zelfs nagevraagd bij KPN zelf.
Wow de ping neemt inderdaad drastisch af. Waar ik eerst 320ms had, heb ik nu 99ms. Dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

SimYo it is, thanks allemaal :)

Edit: Wil ik net het internet abo afsluiten is die 'actie' van SimYo er niet meer... Het is nu 250 min/sms en 500mb internet geworden.. 1GB is er niet meer... Het is nu 6.99 voor 250min/sms en 7.95 voor 500mb. Ugh ik zeg mijn huidige abo wel op. Ik heb nog wel een maand te gaan. Ik hoop dat er rond de kerst weer een actie komt van SimYo, ik stap dan wel over. Maar voor nu, Telfort opzeggen.

Edit2: Zo, abo is afgezegd. Hopen op mooie acties rond de kerst.

[ Voor 116% gewijzigd door HollovVpo1nt op 23-11-2011 17:00 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

HollovVpo1nt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:40:

Edit: Wil ik net het internet abo afsluiten is die 'actie' van SimYo er niet meer... Het is nu 250 min/sms en 500mb internet geworden.. 1GB is er niet meer... Het is nu 6.99 voor 250min/sms en 7.95 voor 500mb. Ugh ik zeg mijn huidige abo wel op. Ik heb nog wel een maand te gaan. Ik hoop dat er rond de kerst weer een actie komt van SimYo, ik stap dan wel over. Maar voor nu, Telfort opzeggen.

Hoe ga je je nummer dan nog meenemen?
Pfff idd ja, wou een paar dagen terug al een abbo afsluiten maar dacht ag doe ik komend weekend wel even. Lekker is dat, toen was het nog gewoon 1GB idd. Die 250min prijs is nog wel hetzelfde toch?
nee natuurlijk niet het was: 275min/sms 5,99 1000MB internet 9,95 = 15,94 euro

Pfff

[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-11-2011 01:10 ]

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:40:

tsja dat verandert het wel natuurlijk.. bij Telfort heb je nog altijd 1GB internet :)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

koekoek2003nl schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:05:
[...]

Hoe ga je je nummer dan nog meenemen?
Pfff idd ja, wou een paar dagen terug al een abbo afsluiten maar dacht ag doe ik komend weekend wel even. Lekker is dat, toen was het nog gewoon 1GB idd. Die 250min prijs is nog wel hetzelfde toch?
nee natuurlijk niet het was: 275min/sms 5,99 1000MB internet 9,95 = 15,94 euro

Pfff
Ik heb nu nog een Telofort abo tot de 24ste van december. Dat is de eindstreep van mijn contract. Ik heb weliswaar opgezegd, maar heb alsnog gewoon dat nummer tot de 24ste. Ik zie niet waarom ik het nummer niet mee kan nemen naar een andere abo. Het zou ook gewoon weer telfort kunnen zijn hoor. Ik wil gewoon bedenktijd.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er wat veranderd in het aflopen van een contract ofzo? Want ik zie nu overal langskomen dat mensen hun contract hebben opgezegd, maar ik dacht dat die altijd standaard afliepen, waarna je kan verlengen.

Oftewel, als ik straks over wil stappen naar Simyo/HN op 3 februari, moet ik ook bij VF voor die tijd al opzeggen? Vroegah ging dit standaard, indien je nummerbehoud aanvroeg.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

greatgonzo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:57:
Is er wat veranderd in het aflopen van een contract ofzo? Want ik zie nu overal langskomen dat mensen hun contract hebben opgezegd, maar ik dacht dat die altijd standaard afliepen, waarna je kan verlengen.

Oftewel, als ik straks over wil stappen naar Simyo/HN op 3 februari, moet ik ook bij VF voor die tijd al opzeggen? Vroegah ging dit standaard, indien je nummerbehoud aanvroeg.
Bij mij was het zo dat als ik zelf mijn mond dicht hield, dus mijn abo niet opzegde, het automatisch verlengd zou worden. Maar als je overstapt regelt meestal de provider waarnaar je overstapt de opzegging. Wel naar vragen voor de zekerheid.

Edit: Ben zojuist deze banner tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dotq1u.jpg

Maakt niet uit wat ik doe op de site van Telfort, ik kom niet uit op dat bedrag..

[ Voor 20% gewijzigd door HollovVpo1nt op 24-11-2011 14:21 ]

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:00:
[...]

Het gaat met name om het gedeelte van het stads- en streekbus station, en een groot gedeelte van de Catharijnesingel tot ongeveer de Arthur van Schendelstraat.

Ik woon in een zijstraat van de Catharijnesingel, en val onder een groep masten die een groot deel van de dag overbelast zijn. KPN gaf aan voorlopig nog geen upgrades te kunnen doen, en bood mij om die reden aan mijn contract te laten ontbinden.

Precies hetzelfde verhaal hier met T-mobile. Op en nabij het station is internet gewoon totaal niet te doen, praktisch niks laad, pings lopen dood. Dus KPN is niet de enige die zwaar overbelast is blijkbaar.

I'm a photographer, not a terrorist

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
HollovVpo1nt schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:31:
[...]

Bij mij was het zo dat als ik zelf mijn mond dicht hield, dus mijn abo niet opzegde, het automatisch verlengd zou worden. Maar als je overstapt regelt meestal de provider waarnaar je overstapt de opzegging. Wel naar vragen voor de zekerheid.

[afbeelding]

Maakt niet uit wat ik doe op de site van Telfort, ik kom niet uit op dat bedrag..
Ik kom op 16,85 uit, maar dan wel de 1e 6 maanden (van de 24)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

citruspers schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:40:
[...]

Precies hetzelfde verhaal hier met T-mobile. Op en nabij het station is internet gewoon totaal niet te doen, praktisch niks laad, pings lopen dood. Dus KPN is niet de enige die zwaar overbelast is blijkbaar.
In 2010 mocht ik ook al mijn contract ontbinden bij T-Mobile om diezelfde reden. Vodafone is mijn laatste hoop om het maar zo te zeggen. Ik heb nu een aantal dagen een Vodafone prepaid kaartje in gebruik gehad met 1 GB dataverkeer, en tot zo ver heb ik nog geen enkele onderbreking gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:53
HollovVpo1nt schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:31:
[...]

[afbeelding]

Ik kom uit op 16.85 :p

24 maand
1GB Surf & Mail
100 SMSJES
300 Belminuten

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
citruspers schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:40:
[...]

Vodafone is alleen problematisch op het station tijdens piektijden (trager + hoge opstartlatency). In de omgeving buiten het station wordt het al snel beter. Het is iig wel bruikbaar.

Jammer om dat te horen van KPN trouwens. Van oudsher waren ze altijd superieur met hun staatsbedrijf-achtergrond; gigantisch aantal antennes hebben ze nog steeds staan en ook nog steeds (3G-)dekking op gebieden waar anderen die niet bieden; een picocell in het Kröller-Müllermuseum op de Veluwe bijvoorbeeld (weet niet of er daar inmiddels ook andere operators beschikbaar zijn?).

Hoop dat ze toch blijven streven naar het hebben van het beste netwerk en dat ze dit snel kunnen oplossen (ms verkeer binnen en op perrons afvangen met picocellen, hoewel dat ws nog best lastig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Xentor schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:54:
[...]

Ik kom uit op 16.85 :p

24 maand
1GB Surf & Mail
100 SMSJES
300 Belminuten
Maar hoe zit dat nou precies?,

Ooh dit word zo moeilijk voor mij, wil graag simonly afsluiten, maar weet me god niet welke,
Heb al gekeken op Ben.nl, maar daar zit je ook aan vast...

Weet ook niet welke provider ( dekmantel) moet nemen tussen Vodafone & Kpn,
Een vriendin van mij heeft HI,bij haar is 't zo dat HI echt zuigt.. qua bereik ect ect,
Maar een maat van mij heeft gewoon kpn, op de zelfde plek, en zijn bereik ( dekmantel ) is top!,

Zou t echt nief weten welke ik moet nemen Kpn( simyo denk ik dan aan), of Vodafone ( hollandsnieuwe)
Hoor t graag van jlulie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Heb simyo een aantal dagen terug gemailt mbt die prijsstijgingen. En ik krijg niet eens een reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:09
Vanaf 12 december: nieuwe MTV Mobile abonnementen

Een super flexibel abonnement met internet als basis, voordelige belminuten naar keuze erbij en More MTV. Dat is MTV Mobile vanaf december.

MTV Mobile is dé provider voor iedereen die lekker veel wil internetten met z’n mobiele telefoon

Daarom staat data centraal in de nieuwe abonnementen van MTV Mobile
Vrijheid om eerst een MB bundel te kiezen die bij je internetgedrag past
… en daarna kiezen voor een goedkope Bel Pack die bij je bel- en smsgedrag past
Zo stel je een abonnement samen dat helemaal aansluit bij jouw gedrag
Alleen bij MTV Mobile heb je een extra grote MB-bundel van 2500 MB voor de echte data-junkies
MTV Mobile biedt je ook voordelige add-ons, om bijvoorbeeld goedkoper te kunnen sms’en of om te internetten in het buitenland.

we zullen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb totaal geen ervaring met MTV mobile,
Maar ik heb het gevoel dat hun, veel meer "apps" van te voren installeren in je gsm en dat je van hun veel meer reclame krijgt, vergeleken met andere providers.
Klopt dat?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Snippertje schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:38:
[...]

Wow de ping neemt inderdaad drastisch af. Waar ik eerst 320ms had, heb ik nu 99ms. Dank voor de tip :)
kunt u mij de APN codes geven wat iik moet invullen >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Probook8979 schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:16:
[...]

kunt u mij de APN codes geven wat iik moet invullen >?
Bij een iphone portalmmm.nl bij APN. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Snippertje schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:51:
[...]

Bij een iphone portalmmm.nl bij APN. Verder niets.
ja bij een iphone 4s ja, verder helemaal niets?

Hoe kom aan dit? ofjaa,, waar heb je dat gelezen? op de site zelf?Wachtwoord:usernameook niks ofwa?

[ Voor 5% gewijzigd door Probook8979 op 27-11-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Probook8979 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:00:
[...]

ja bij een iphone 4s ja, verder helemaal niets?

Hoe kom aan dit? ofjaa,, waar heb je dat gelezen? op de site zelf?Wachtwoord:usernameook niks ofwa?
Als je het gewoon even probeert dan kom je er ook achter :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik krijg binnenkort een Samsung Galaxy Nexus, nog zonder abonnement.
Nu wilde ik eigenlijk een Simyo abonnement afsluiten, maar nu hun internetbundel ineens nog maar half zo groot is als voorheen ben ik eens verder gaan kijken.
Ik stuitte hierop: https://www.dealdirect.nl/HTCWildfireSgrey
Dan betaal je dus 18 euro per maand (niet veel meer dan Simyo) voor 180 minuten/sms en 500MB internet (3,6 Mbps), én je krijg er ook nog een gratis toestel bij t.w.v ca. €170. Die zou je dan kunnen verkopen, dan ben je uiteindelijk goedkoper uit dan bij Simyo.
Enige nadeel t.o.v. Simyo is dat je er wel 2 jaar aan vast zit. Ook weet ik niet of dat toestel dat je erbij krijgt wel simlockvrij is.

Heeft iemand hier ervaringen met dealdirect.nl?

Soortgelijke aanbiedingen staan trouwens ook op http://www.superdeal.nl/ en https://directsales.vodafone.nl/anwb

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
MensionXL schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:36:
[...]

Als je het gewoon even probeert dan kom je er ook achter :)
Nee hij doet t wel, daar niet van,
maar voor iemand die er niet vanaf weet.. zal gewoon de normale opgegeven adres gebruiken ( op de site zelf handleiding)

Daarin staat niets over dat..portallmmm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
blu-fox schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:05:
Ik krijg binnenkort een Samsung Galaxy Nexus, nog zonder abonnement.
Nu wilde ik eigenlijk een Simyo abonnement afsluiten, maar nu hun internetbundel ineens nog maar half zo groot is als voorheen ben ik eens verder gaan kijken.
Ik stuitte hierop: https://www.dealdirect.nl/HTCWildfireSgrey
Dank voor je bericht :D

Ben ik nu gek of is het nu gewoon als volgt te vergelijken? :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cwpTc8L7ltSukEbay7MKVfcx/full.jpg

Buiten bundel tarief internetten is bij Simyo 10 cent per MB en bij Vodafone 5 cent per MB
Buiten bundel tarief bellen/sms is bij Simyo 30 cent per minuut/sms en bij Vodafone 35 cent
Bij beide reken je bellen per minuut af
Bij beide is je tegoed een maand geldig

Dus ja, Simyo is 11,28 euro goedkoper als je het over twee jaar vergelijkt. En ja, je krijgt elke maand 95 units meer ter beschikking voor bellen/smsen. En ja, je kunt maandelijks opzeggen. Maar je krijgt geen gratis Wildfire S ter beschikking! En al het andere is gelijk tussen die twee. Ik ben sowieso niet van het telecom-hoppen, dus die twee jaar vast zitten aan contract interesseert mij weinig. Bovendien alles beter dan T-Mobile wat ik nu heb. Dus Vodafone/KPN is mij alletwee best. Die Wildfire S kun je zo verpatsen voor pak en beet 120 euro.. 5/per maand korting op je maandelijkse kosten :+

/me Joosie200 bestellen doet

Of mis ik nu echt iets / zie ik iets over het hoofd? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Voor die paar euro zo uitgebreid rekenen... :+

Stel je neemt Simyo en je gebruikt gemiddeld 10 MB per maand te veel gemiddeld, dan ben je alweer duurder uit dan met Vodafone. Of bel gemiddeld een paar minuten per maand buiten je bundel en Vodafone is duurder. Of bel 10 minuten (in die 2 jaar tijd ja) vanuit Turkije naar Nederland met Simyo en je bent weer duurder uit dan met Vodafone.

Vantevoren kun je je eigen gedrag toch niet 100% voorspellen en daar wordt ook een beetje op gegokt; puur statistiek voor de provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hoi!

Ik mag me contract bij t-mobile ontbinden. Heb hier thuis geen of nauwelijks bereik (bellen en internet). Nu zit ik enorm te twijfelen. Op veel plekken doet t-mobile het opzich wel goed, maar ik erger me meer dan dat ik plezier heb. Heb op dit moment nog tot juni 2012 een Relax 25 abbo incl internet (web'n walk standaard, traaaaaag) waar ik 20 euro per maand aan kwijt ben.

Zit nu vooral te kijken naar Hi, de iPhone i-125 abbo spreekt mij wel aan. Maar heb zelf geen enkel ervaring met de dekking van KPN/Hi hier in de omgeving. Het gaat dan om de postcode 7443 en 3723. Iemand die me hier wat meer over kan vertellen? Mensen die al ervaring hebben met een iPhone i abonnement van Hi?

Wil gewoon even overtuigd worden dat het beter is dan T-Mobile :P

Oh; Vodafone is bijna geen optie aangezien met vriendin dus daar alleen maar gezeur heeft met het internet. Dan wel 3G, dan weer niet, ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
Dennischo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:21:
Hoi!

Ik mag me contract bij t-mobile ontbinden. Heb hier thuis geen of nauwelijks bereik (bellen en internet). Nu zit ik enorm te twijfelen. Op veel plekken doet t-mobile het opzich wel goed, maar ik erger me meer dan dat ik plezier heb. Heb op dit moment nog tot juni 2012 een Relax 25 abbo incl internet (web'n walk standaard, traaaaaag) waar ik 20 euro per maand aan kwijt ben.

Zit nu vooral te kijken naar Hi, de iPhone i-125 abbo spreekt mij wel aan. Maar heb zelf geen enkel ervaring met de dekking van KPN/Hi hier in de omgeving. Het gaat dan om de postcode 7443 en 3723. Iemand die me hier wat meer over kan vertellen? Mensen die al ervaring hebben met een iPhone i abonnement van Hi?

Oh; Vodafone is bijna geen optie aangezien met vriendin dus daar alleen maar gezeur heeft met het internet. Dan wel 3G, dan weer niet, ga zo maar door.
ik zou geen hi nemen, alleen maar slechte dekking ONDANKS dat 't van kpn is, ik heb nu simonly simyo dat is ook kpn maar wat betere dekking als van HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Dennischo schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:21:
Hoi!

Zoiets kan niemand hier voor je meten. Wil je 100% zekerheid, koop dan eerst een hi prepaid sim met beltegoed en ga overal je 3g bereik testen, waar je maar wilt. voor die 10 euro loop je je nooit meer af te vragen of je de juiste keuze gemaakt hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Probook8979 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:06:
[...]

ik zou geen hi nemen, alleen maar slechte dekking ONDANKS dat 't van kpn is, ik heb nu simonly simyo dat is ook kpn maar wat betere dekking als van HI
Hoezo zou daar nou verschil inzitten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:00
Ben ik ook benieuwd naar. Ik ben nog immer in de veronderstelling dat mn bereik hetzelfde blijft als ik van Telfort overstap naar Hi? Ik ben qua bereik echt wel tevreden over KPN eigenlijk, behalve dat ik soms mn telefoon moet rebooten om op internet te kunnen, maar dat is volgens mij meer een kwaal van mn telefoon..

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Probook8979 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:06:
[...]

Hi heeft exact dezelfde dekking als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Maardiweb schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:44:
Ben ik ook benieuwd naar. Ik ben nog immer in de veronderstelling dat mn bereik hetzelfde blijft als ik van Telfort overstap naar Hi? Ik ben qua bereik echt wel tevreden over KPN eigenlijk, behalve dat ik soms mn telefoon moet rebooten om op internet te kunnen, maar dat is volgens mij meer een kwaal van mn telefoon..
Dekking is hetzelfde (idem bij Simyo etc.). Dat rebooten kan best met Telfort te maken hebben trouwens, dus zou kunnen dat dat bij Hi over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik ga toch maar overstappen van T-Mobile naar Simyo. Helaas onder de andere mindere voorwaarden maar die zijn sowieso beter dan die van T-mobile.

Ik vraag me alleen af of Simyo mijn abonnement van T-mobile opzegt, of dat ik dit zelf moet regelen. Ik maak wel gebruik van nummerbehoud.

Van de website van Simyo
Gratis nummerbehoud
Als je overstapt naar Simyo kun je gratis je eigen nummer meenemen. Vink bij je bestelling aan dat je je nummer wilt behouden en vul na het afronden van je bestelling het formulier op de bedankt pagina in. Simyo neemt contact op met je oude provider en regelt je nummerbehoud!
Ja oke, maar zeggen ze dan ook je abonnement op. Zo'n simpele vraag die iedereen zou willen weten maar dat word niet verteld.

[ Voor 44% gewijzigd door kaasaanfiets op 30-11-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:18:
Ik ga toch maar overstappen van T-Mobile naar Simyo. Helaas onder de andere mindere voorwaarden maar die zijn sowieso beter dan die van T-mobile.

Ik vraag me alleen af of Simyo mijn abonnement van T-mobile opzegt, of dat ik dit zelf moet regelen. Ik maak wel gebruik van nummerbehoud.

Van de website van Simyo

[...]

Ja oke, maar zeggen ze dan ook je abonnement op. Zo'n simpele vraag die iedereen zou willen weten maar dat word niet verteld.
ja bij nummerbehoud is het automatisch zo dat je huidige abonnement op houdt te bestaan vanaf het moment dat je nummer daar ¨weggehaald¨ wordt. Als verificatie voor het ¨opzeggen¨ moet je ook ipv je handtekening tegenwoordig je simkaart nummer opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:55:
[...]

ja bij nummerbehoud is het automatisch zo dat je huidige abonnement op houdt te bestaan vanaf het moment dat je nummer daar ¨weggehaald¨ wordt. Als verificatie voor het ¨opzeggen¨ moet je ook ipv je handtekening tegenwoordig je simkaart nummer opgeven.
bedankt, ik kwam er achter nadat ik eerst via twitter een vraag moest stellen. Het geheel wat jij beschrijft wordt pas duidelijk nadat je een bestelling hebt geplaatst.
Het zou een stuk handiger zijn om dit gewoon bij de FAQ op je website te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:48:
[...]

bedankt, ik kwam er achter nadat ik eerst via twitter een vraag moest stellen. Het geheel wat jij beschrijft wordt pas duidelijk nadat je een bestelling hebt geplaatst.
Het zou een stuk handiger zijn om dit gewoon bij de FAQ op je website te plaatsen.
ze liegen niet, ze laten alleen feiten weg :)

dit doen ze ook met zaken als inflatiecorrectie, afrondingen bij internet en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:27:
[...]

ze liegen niet, ze laten alleen feiten weg :)

dit doen ze ook met zaken als inflatiecorrectie, afrondingen bij internet en noem maar op.
Huh, ik zei ook niet dat ze liegen...
Kun je de rest verder uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
Kreeg gister een mailtje van Ben, waar ik al een jaar zonder problemen abbo van heb. Ze gaan de prijzen verhogen door over te stappen van rekenen per seconde naar rekenen per minuut maar ze zeggen niets over internet(nu nog onbeperkt voor 10 euro p/m) op de website bij de abbo overzichten zie je wel dat ze datalimiet gaan invoeren. Maar ik kan nergens vinden of er voor mij ook de internet abbo gaat wijzigen of niet en ik kan het ook nergens op de website vinden. Weet iemand daar iest van?
.
Mail:
Als trouwe abonnee wil ik je graag iets bijzonders aanbieden: nog een jaar extra korting op je abonnementskosten. Je betaalt komend jaar voor je Ben regelmatig dus geen €9,99 maar slechts €6,99 per maand.

Wat ik niet kan voorkomen, is dat ook mijn tarieven dit jaar op een aantal punten wijzigen. Zo ga ik voortaan per minuut afrekenen. Ik wil je namelijk graag de service kunnen blijven bieden die je van me verwacht, met een goed netwerk en snel internet. Je vindt hier een volledig overzicht van de gewijzigde tarieven. Kijk hier even goed naar, zodat je weet wat er voor jou verandert.

Door de korting die je van me ontvangt, blijven de abonnementskosten en het tarief per minuut binnen de bundel laag. Net als de afgelopen maanden. Je hoeft hier niets voor te doen of te tekenen. Als je bij me blijft, ontvang je je korting gewoon automatisch.

Nou weet je dat je bij mij nergens aan vast zit. Dus als je niet akkoord gaat met de nieuwe korting en de bijbehorende prijswijzigingen, dan kun je met me blijven bellen zonder de korting maar wel tegen de tariefvoorwaarden zoals je die nu hebt. Of ben je vrij om te gaan, ook al zie ik dat natuurlijk liever niet. Je kunt me dat laten weten door me te bellen op 0900 - 040 1405 (€0,35 per gesprek).

Ik hoop dat je nog heel lang een tevreden beller bent. En blijft.

Tot snel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Dit is een vergelijkingstopic, en dus niet bedoeld voor hoe je Hi-abonnement werkt.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 02-12-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:34:
[...]

Huh, ik zei ook niet dat ze liegen...
Kun je de rest verder uitleggen?
nee ik impliceerde ook niet dat jij loog, was gewoon een algemene beschrijving van de providers :)

inflatiecorrectie = meeste providers passen elke jaar een inflatiecorrectie toe op de abonnementskosten. dus als cbs zegt dit jaar was er 3% inflatie, dan wordt jouw abonnement van 10 euro opeens 10,30

afrondingen bij internet zit hem in het feit hoe ze het verbruik meten.
sommigen doen per KB (wat ik het eerlijkst vind), sommige doen het per 100kb per sessie (heel vaag hoe lang een sessie duurt, ik vind dit zelf bedrog) en sommige doen afronden op hele MB maar dan meten zij per dag (dit vind ik op zich ook wel eerlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister ben ik over naar Vodafone, en ben erg tevreden over de 3G verbinding.
Zoals eerder gezegd, woon ik vlakbij Utrecht CS, en zijn hier veel problemen met KPN en T-Mobile.

Nu zat ik bij KPN, en was het gewoon echt niet vooruit te branden.

Gister heb ik op Utrecht CS een speedtestje gedaan, waaruit het volgende resultaat kwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/175088012.png

Ik mag niet klagen! De download zit tussen de 3 en de 5 Mbit, en de upload tussen de 500 Kbit en de 1.5 Mbit.

Dit is overigens met een Sizz Lover Sim Only abonnement. Dit abonnement komt namelijk nog met 1 GB per maand, waarbij het buitenbundel tarief €10 per GB is, en je betaalt 'slechts' €0,12 per minuut buiten de bundel. Tevens krijg je 7.2 Mbit/s in plaats van 3.6 Mbit/s ten opzichte van de normale Vodafone abonnementen.

Voor de rest heeft dit abonnement dezelfde 'voordelen' als een normaal Vodafone abonnement.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15
Ziet er goed uit Jeffrey, bij mij krijg ik gewoon een timeout als ik naar speedtest.net probeer te gaan met T-mobile op UCS :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat even inbreek O-) .

Maar ben opzoek naar nieuwe gelijksoortige abonnement alleen dan eentje die ook bereik heeft in het gat Wateren (in Drenthe). Want met huidige abboment van Ben heb daar totaal geen bereik. Enig wat daar wel bereik schijnt te hebben is KPN.
Alleen weten jullie welke providers nog meer gebruik maken van kpn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 10:06:
Alleen weten jullie welke providers nog meer gebruik maken van kpn netwerk?
Hi, Telfort en Simyo voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-08 21:24
Joosie200 schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:26:
[...]

Hi, Telfort en Simyo voor zover ik weet :)
Youfone ook, maar die heeft een niet zo fijne klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik wil binnenkort een Galaxy Nexus aanschaffen, maar ik blijf maar twijfelen over het bijbehorende abonnement vanwege het internet.

Nu heeft sim-only vaak langzamer internet dan een gewoon abonnement met telefoon. Alleen wordt er nu tegen mij gezegd dat het verschil tussen 14,4 mbps en 3,6 mbps niet te merken is en dat je in principe altijd ongeveer 4 mbps heb. Weet iemand wat hier waar van is?

Nu zit ik dus ook bijvoorbeeld te twijfelen tussen BSW smart van vodafone en een sim-only van Telfort. Ik ben altijd heel erg tevreden geweest met vodafone. Is de dekking bij Telfort vergelijkbaar met die van Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je. Hoorde van iemand anders dat die daar ook bereik heeft met Vodafone.
Heb nu in ieder geval iets om uit te kiezen, want alleen kpn of hi zijn best wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 06:44
delete

[ Voor 95% gewijzigd door Sonnve op 04-12-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:38:
Dank je. Hoorde van iemand anders dat die daar ook bereik heeft met Vodafone.
Heb nu in ieder geval iets om uit te kiezen, want alleen kpn of hi zijn best wel duur.
Even testen met prepaidkaartje. Alledrie hebben 3G-masten in de buurt volgens www.umtsmasten.nl ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor link, zo website zocht ik.
Op kaartje zit duidelijk dat er 11 900mhz gms masten zijn en 3 1800mhz gsm masten. Duidelijk, of wel ik moet provider hebben die via 900mhz netwerk werkt.

Alleen wordt ik niet goed van de abbo prijzen :(
Heb op moment ben regelmatig (250 bel minuten) + onbeperkt i-net voor 13,- per maand.
Wil opnieuw zo abonnement afsluiten dan kost mij dat minimaal dubbele. En abbo met toetstel zijn ook verschikkelijk duur.
Denk dat maar prepaid wordt naast huidige abbo voor de moment dat ik geen bereik heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Je moet ook even op de bolletjes klikken, dan zie je welke provider waar zit, of even alles uitvinken behalve 1 provider.

KPN en Vodafone gebruiken ook regelmatig 1800 MHz, met name in wat drukkere gebieden. Als het gaat om 2G-dekking dan zit je bij deze 2 providers eigenlijk altijd goed. KPN blijft toch het beste, maar zeker als het om 2G gaat is Vodafone ook een volwaardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:46

J-P

Syntax erro....

Ik val hier bijna van mijn stoel van verbazing!

Momenteel heb ik een fair use policy data abonnement bij Vodafone. Dat gaat in april 2012 aflopen.
Daarom heb ik altijd lekker gebruik gemaakt van de verbinding, maar omdat ik de nieuwe abonnement structuur al zag aankomen ben ik mijn datagebruik nu al wel een tijdje aan het meten.
Mijn metingen verschilde nooit erg veel met de data aantallen die Vodafone opgaf in de rekeningen.

MAAR!
Sinds kort heb ik geprobeerd mijn data gebruik te verminderen richting 400MB (wifi aan thuis, geen grote apps downloaden via HSDPA etc) volgens mijn eigen datacount app (NetCounter) heb ik zo maar 384.42MB verstookt.
Nu ben ik echter de rekening van Vodafone aan het bekijken, en zij zeggen dat ik 1943.94MB heb verstookt!!!!!

Een verschil van 1559,51MB!! = 1.5GB!

Dit verschil is wel heel erg groot, + het is veel meer dan wat ik normaal verstook (rond de 1GB).
Zijn er anderen met deze ervaring, en wat kan je doen als consument als je twijfelt aan de opgegeven waardes van de provider?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Heb je 3G data nog aanstaan als je op wifi zit? Zo ja dan kan het zo zijn dat dat nog gebruikt wordt op de achtergrond en dat je datacounter het meeneemt. Facebook gebruikt bijvoorbeeld bij mij zeker weten 3G op de achtergrond als wifi aan staat (raar voorkeursroute-gebeuren). Dus het zou zomaar kunnen dat het verbruik wel klopt :+

Zo zie je maar hoe tricky het is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:46

J-P

Syntax erro....

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:52:
Heb je 3G data nog aanstaan als je op wifi zit? Zo ja dan kan het zo zijn dat dat nog gebruikt wordt op de achtergrond en dat je datacounter het meeneemt. Facebook gebruikt bijvoorbeeld bij mij zeker weten 3G op de achtergrond als wifi aan staat (raar voorkeursroute-gebeuren). Dus het zou zomaar kunnen dat het verbruik wel klopt :+

Zo zie je maar hoe tricky het is :X
Serieus!?!
Ik zet gewoon WIFI aan, hij is dan ook verbonden met WIFI (ik zie dus ook geen g, 3G of H meer). Als ik WIFI uitzet moet hij ook altijd weer even contact zoeken met 3G

Dus volgens mij is dat het probleem niet, bovendien zou er dan wel extreem veel verkeer op de achtergrond plaatsvinden.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste