Sorcerer8472 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:23:
nuveo: gaat het je om bellen of internetten? Voor bellen zou je passport kunnen gebruiken (toch wel duur als je vaak kort belt), en voor internetten neem je voor 5 euro per maand Internet op Reis Passport waarmee je je binnenlandbundel in het buitenland kunt gebruiken (365 dagen per jaar).
http://www.vodafone.nl/in..._telefoon/internationaal/
Alleen erg onduidelijk wanneer je het nou wel of niet kunt gebruiken en wat het buitenbundeltarief is. Heel erg rommelig, die site van ze. KPN en T-Mobile bieden minder landen. Bij KPN zitten Zwitserland en Andorra niet binnen die 100 MB-bundel. T-Mobile heeft niet eens een data-roamingovereenkomst in Andorra maar biedt wel meer landen dan KPN. Het moge duidelijk zijn dat het heel verstandig is om goed rond te kijken en dat het afhankelijk is van waar je heen wilt in het buitenland.
Ondernemersbundel is trouwens nog gunstiger, mits je een KvK-nr hebt. Daar zijn de bundels nog 1 GB groot

Het gaat me in principe om het internet, bellen en smsen is een bijzaak. De Vodafone 'Internet op Reis Maandbundel' bestaat echter niet meer! In ieder geval niet voor nieuwe abbo's: "
Let op: u kunt alleen van deze optie gebruik maken indien u een Bel+Sms+Web (Sim Only) of iPhone abonnement heeft met een maandbedrag van € 39,50 of hoger afgesloten vóór 1 augustus 2011"
Ik geloof dat de dagbundel (35mb, 2 euro per dag) nog wel bestaat, maar dat is ook weer geen realistische optie, aangezien de Vodafone sim-only bundels nergens over gaan als je vooral geïnteresseerd bent in data. Het hoogst mogelijke aantal MB is 800, maar dat komt met 700 belminuten en kost 52 euro per maand. Terwijl bij de concurrentie 1000MB sim-only met 150-200 minuten voor ongeveer 17,50 gaat.
Een sim-only abbo bij Vodafone met (normaal) internet lijkt dus onmogelijk.. wat de idiote logica daarachter is weet ik niet, maar vandaar mijn hoop dat een andere provider in dit gat is gesprongen!
En ja, bereik is natuurlijk compleet locatiegebonden, maar na 2 jaar T-Mobile (nadat ze m'n abbo over hadden genomen van Orange; toen werkte alles nog wel gewoon normaal) in Den Haag weet ik zeker dat ik dat in ieder geval nooit meer wil! Ben wat dat betreft wel erg tevreden over Vodafone, maar ja, als ze geen normale abonnementen aanbieden houdt het op.
Edit: De ondernemersbundel Web (sim-only) ziet er ook niet erg interessant uit: 28 euro per maand (ex BTW, neem ik aan, dus 33 inc) voor 195 + 1GB. Simyo biedt 250 + 1GB voor 16 euro per maand. Maar bij Simyo is helemaal niks terug te vinden over de tarieven voor internet in het buitenland, niet eens een indicatie dat het überhaupt mogelijk is, laat staan een bruikbare bundel.
[
Voor 6% gewijzigd door
nuveo op 01-11-2011 17:08
]