Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
HoutjeT schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:16:
[...]

Wil ook graag experimenteren met XBMC (mijn popcorn is zo moe en wordt niet meer gesupport), maar ik merk met HD content vanaf mijn NAS dat de WiFi niet krachtig genoeg is om de data aan te leveren. Moet er nog wat aan knutselen, en RK3188 support in XBMC moet ook nog verbeterd...
Hier geen probleem met Wifi. Tp-link 1043 in de meterkast en HD streamen gaat vlekkeloos in woonkamer en eerste verdieping. Sta ik zelf ook steeds van te kijken. Op mijn telefoon (S3) zelfs tot op zolder.

Support moet inderdaad beter. Maar in official release doet XBMC helemaal niets op de rk3188, en op de nightly draait het gewoon aardig. Dat is een top ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Hoppa, ik ben benieuwd hoe jouw config eruit ziet. Ik heb ook een WR1043ND met DD-WRT erop omdat ik hem als bridge wil gebruiken naar mijn hopeloze UPC uitgekleed Cisco geval. Heb jij gewoon de TP-Link stock? En heb je TKIP encryptie in aanstaan (bij mij werkt dat niet)? Welke Pipo ROM gebruik jij nu?

Ik zit toch wel een beetje in over de Wifi van onze Pipo, niet echt stabiel en bereik is bij mij bepaald niet OK.
Hoppa! schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 07:23:
[...]

Hier geen probleem met Wifi. Tp-link 1043 in de meterkast en HD streamen gaat vlekkeloos in woonkamer en eerste verdieping. Sta ik zelf ook steeds van te kijken. Op mijn telefoon (S3) zelfs tot op zolder.

Support moet inderdaad beter. Maar in official release doet XBMC helemaal niets op de rk3188, en op de nightly draait het gewoon aardig. Dat is een top ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07
Heb de nieuwe Onda V973 tablet besteld, 9,7 inch, IPS III scherm met 2048x1536 pixels, heb 'm besteld via Aliexpress: Vic Harry. De witte versie is op voorraad, de mijne wordt vandaag verstuurd via DHL.

Heb veel gelezen over de Onda V972 (Thanks Diquan2001!), de Onda V973 schijnt dunner en lichter te zijn, (8,5 mm en slechts 597 gram, en toch een 8500mAh batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Leuk om te zien dat iemand iets aan de reviews heeft gehad ;) ..

Ik ben wel benieuwd naar jou ervaringen met de V973 ,
Qua specs wijkt hij niet veel van de V972 volgens mij .
Ik ben zeker ook nieuwsgierig naar de speakers van dit nieuwe model .
Laat het ons even weten .
Sahara schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:40:
Heb de nieuwe Onda V973 tablet besteld, 9,7 inch, IPS III scherm met 2048x1536 pixels, heb 'm besteld via Aliexpress: Vic Harry. De witte versie is op voorraad, de mijne wordt vandaag verstuurd via DHL.

Heb veel gelezen over de Onda V972 (Thanks Diquan2001!), de Onda V973 schijnt dunner en lichter te zijn, (8,5 mm en slechts 597 gram, en toch een 8500mAh batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Op Youtube staat een filmpje over de verschillen tussen de V972 en de V973, zie: YouTube: Hands-on Onda V973 Quad Core Tablet PC/ Onda v973 vs Onda V972 . De layout van de knoppen en speakers zit helemaal anders bij de V973 vs. de V972. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sahara schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:40:

Ik heb zelf een tijdje met de Onda v972 gespeeld. |:( Het enige goede aan deze tablet was de kwaliteit van het beeldscherm. _/-\o_ De batterij was na 3,5 uur leeg, de oplader was van een beroerde kwaliteit, evenals de gehele bouwkwaliteit van het apparaat. Het scherm zat los in de behuizing, de behuizing was slecht afgewerkt en de firmware was niet om over naar huis te schrijven. Als je van tweaken houdt is dit een leuk apparaat, maar als je een tablet wil om dagelijks te internetten, te gamen of wat dan ook, dan krijg je er gegarandeerd spijt van. Archos betrekt ook een deel van z'n tablets bij Onda. Dat verklaart m.i. een hele boel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:37:
[...]

Ik heb zelf een tijdje met de Onda v972 gespeeld. |:( Het enige goede aan deze tablet was de kwaliteit van het beeldscherm. _/-\o_ De batterij was na 3,5 uur leeg, de oplader was van een beroerde kwaliteit, evenals de gehele bouwkwaliteit van het apparaat. Het scherm zat los in de behuizing, de behuizing was slecht afgewerkt en de firmware was niet om over naar huis te schrijven. Als je van tweaken houdt is dit een leuk apparaat, maar als je een tablet wil om dagelijks te internetten, te gamen of wat dan ook, dan krijg je er gegarandeerd spijt van. Archos betrekt ook een deel van z'n tablets bij Onda. Dat verklaart m.i. een hele boel... :X
Tja zo heeft elke tablet wel z'n issues denk ik, de early Ramos W30HD speelde geen Youtube films af (nu met de nieuwe firmware kennelijk wel), de Cube U30GT2 heeft dan een MVA scherm i.p.v. IPS en de Cube U9GT5 Quad Core RK3188 schijnt WiFi problemen te hebben en schijnt laggy te zijn bij het lezen van PDF's.

De rede dat ik voor de Onda V973 heb gekozen is dat het een nieuw model is, dat lichter is en een grotere batterij heeft. Verder is z'n voorganger de V972 een populair model op Slatedroid, dus ik ga ervan uit dat z'n opvolger ook wel een solid user base krijgt voor firmware updates/roms etc. Bovendien heeft die Onda een andere grafische processor (POWER VR SGX544MP2) dan de Rockchips 3188 met de Mali 400, die Power VR lijkt mij beter te presteren dan de Mali 400.

De tablets met de RK3188 lijken toch moeite te hebben met een Retina resolutie van 2048x1536 pixels. Alternatief zou zijn om te wachten op de nieuwe Ramos X1 met de Exynos 5250, maar wanneer die goed leverbaar is? I have no clue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:07
Heeft iemand zijn PIPO M9 Al geroot ?

Zo ja kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed kan doen ? (stappen plan) ?
en kan ik hem na het rooten nog updaten met nieuwere roms van de site van PIPO ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Gewoon dit script volgen en je zit goed .
Kan niet mis gaan.

https://mega.co.nz/#!Oggi...KrYSt_xSdcYo8OMQpPgJpgs4c

Wel eerst zorgen dat je de drivers installeert .

Moborobo werkt goed vind ik zelf
slabetje schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:06:
Heeft iemand zijn PIPO M9 Al geroot ?

Zo ja kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed kan doen ? (stappen plan) ?
en kan ik hem na het rooten nog updaten met nieuwere roms van de site van PIPO ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
Ik heb de indruk de standaard browser vlotter en sneller werkt dan de Chrome browser op een Pipo M9. Nog iemand die dezelfde vaststelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Klopt had ik ook al een gemeld bij deze review.

http://youtu.be/sVTk266T95c
Stancke schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:11:
Ik heb de indruk de standaard browser vlotter en sneller werkt dan de Chrome browser op een Pipo M9. Nog iemand die dezelfde vaststelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Heeft iemand al ervaring met de Pipo S2? Voor dat geld ($140) goede specs:
  • RK3066 Dual Core 1.6GHz
  • 1GB DDR3
  • 16GB
  • 8 inch Capacitive Touch Screen
  • 1024*768
  • Support TF card up to 32GB
  • 1* regular USB port, 1* input USB port,1* 3.5mm Earphone port, 1*TF Card Slot, 1* HDMI port
  • 5000mA/3.7V rechargable battery
Heeft positieve reviews, goede WiFi. Enige nadelen die ik kan vinden:
- 4x3 scherm (nadeel?)
- Geen IPS scherm (maar schijnt alsnog wel goed te zijn)
- Wat dikker dan de Nexus 7 b.v.

http://www.banggood.com/W...-16GB-Tablet-p-52639.html

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 08:55
guapper schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:01:
[...]

Google Nexus 7
Over de Hyundai T7 is ook veel goeds te lezen.
Hoe zit het eigenlijk met het opladen in de auto als een tablet niet via de usb poort geladen wordt zoals de Hyundai T7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Op dezelfde manier zoals toestellen die wel via de usb poort worden opgeladen. Met de juiste kabel :P
Wil je via een usb poort laden dan kun je bijvoorbeeld zoiets gebruiken:
http://www.amazon.com/Gin...0087Y6P28/ref=pd_sim_pc_1
of
http://www.amazon.com/gp/...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Er is trouwens een nieuwe jelly bean beta uit voor de T7:
http://blog.geekbuying.co...re-beta-firmware-release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07-2024
diquan2001 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:27:
Klopt had ik ook al een gemeld bij deze review.

http://youtu.be/sVTk266T95c

[...]
Ik vind de stock browser ook sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Vido N90S is best aardig voor zijn geld, alleen dat scherm heeft wel twee van die licht puntjes ofzo, maja dat krijg je met zo'n goedkope tablet, ik zie het hier wel soms langs komen.

54fps in Nenamark 2 en 11557 in Antutu 3.3, volgens mij is die RK3066 veel beter dan die mt6589 chipsets die je nu in de telefoons ziet verschijnen, vooral grafische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb de Pipo max M9 vandaag binnen gekregen (is gisteren opgestuurd vanuit HK, speed delivery werkt echt binnen 1 dag :) ).

Ik probeer 'm nu te flashen, ik wil deze rom erop zetten. (Ik heb ook de iso van Hejira maar omdat die specifiek GB editie in de naam heeft, opteer ik voor de wat oudere gecleande rom.

Ik volg het volgende stappenplan (zet 'm even hier neer, want ik weet niet of iedereen een account by flashmyandroid heeft)
1. Requirements:
1.Rockchip Batch Tool v1.6 (DOWNLOAD)
2.Stock or Custom Firmware
3.Windows PC
4.USB Cable

2. Initial setup
1.Extract the Batch Tool (RBT in the following) package. It includes the needed drivers too!
2.Extract the downloaded firmware image
3.Run RBT, and browse the image file in
4.If everything done right, you should see some info printed in the fields, like the current version of the firmware, Android, the board (RK30), etc

3. Installing device drivers
1.Press back key for a few seconds and then press reset at same time.
2.As Windows notices the new device, release the back button.
3.When asked for drivers, browse to the extracted RBT directory, select the directory "Drivers", and let Windows install the matching ones
4.When finished, you should see one of the fields in RBT turngreen from grey

4. Installing the new firmware
1.After plugging in the tablet, and the green field pops up on the bottom, press the "Upgrade" button
2.You should see the text Download firmware start.
3.If everything done right, you should see a message like this:
4.**********Upgrade Done Success<1> Fail<0> Timems**********
5.If it finished without a problem, the tablet should boot up immediately. If not, just press the power button, and wait until it boots.
Het gaat helemaal goed tot stap 3.1 / 3.2; met de back key bedoelen ze de esc neem ik aan? ALs ik het stappenplan volg, dus de esc key inhoud, op reset druk en ondertussen reset vasthoud, gebeurt er helemaal niets. Het tablet gooit zichzelf uit en blijft lekker uit staan. Windows geeft niet aan dat tie nieuwe hardware vindt. Wat doe ik fout?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Niekleair schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:37:
Ik heb de Pipo max M9 vandaag binnen gekregen (is gisteren opgestuurd vanuit HK, speed delivery werkt echt binnen 1 dag :) ).

Ik probeer 'm nu te flashen, ik wil deze rom erop zetten. (Ik heb ook de iso van Hejira maar omdat die specifiek GB editie in de naam heeft, opteer ik voor de wat oudere gecleande rom.

Ik volg het volgende stappenplan (zet 'm even hier neer, want ik weet niet of iedereen een account by flashmyandroid heeft)

[...]

Het gaat helemaal goed tot stap 3.1 / 3.2; met de back key bedoelen ze de esc neem ik aan? ALs ik het stappenplan volg, dus de esc key inhoud, op reset druk en ondertussen reset vasthoud, gebeurt er helemaal niets. Het tablet gooit zichzelf uit en blijft lekker uit staan. Windows geeft niet aan dat tie nieuwe hardware vindt. Wat doe ik fout?
Volg deze stappen:

1. Gebruik een Windows XP systeem.
2. Open de Rockchip Batchtool, en open daar het IMG bestand.
3. Sluit nu de tablet met de usb kabel aan op de usb poort van de pc.
4. Installeer zo nodig de drivers als hier om wordt gevraagd.
5. Nu zal het schermpje roze oplichten in de update tool. (klik op switch)
6. Nu zal hij groen oplichten, nu ben je zo ver om hem te upgraden.

Na het upgraden zal hij aangeven of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Bedankt!

een variant op die versie lijkt te werken,

Ik heb op 'switch' geklikt (onder win7), vervolgens gaf windows aan dat er nieuwe hardware gevonden was. Ook kon windows de drivers niet vinden. Via de device manager heb ik vervolgens de drivers geïnstalleerd. Daarna tablet opnieuw opgestart en op 'upgrade' geklikt.

Hij lijkt als een zonnetje te werken :)

Je hebt dus niet per-sé een winXP machine nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Niekleair op 10-05-2013 20:57 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb vandaag de Pipo M9 binnengekregen. Besteld bij BIC, en geen extra heffing :D.
Waarde van $19 stond op de verpakking :D.

Bij build nummer staat rk30sdk-eng 4.1.1 jro03h 20130416.
Hoe weet ik welke versie ik nodig heb om m te flashen?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 08:55
D-Three schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:32:
Op dezelfde manier zoals toestellen die wel via de usb poort worden opgeladen. Met de juiste kabel :P
Wil je via een usb poort laden dan kun je bijvoorbeeld zoiets gebruiken:
http://www.amazon.com/Gin...0087Y6P28/ref=pd_sim_pc_1
of
http://www.amazon.com/gp/...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Er is trouwens een nieuwe jelly bean beta uit voor de T7:
http://blog.geekbuying.co...re-beta-firmware-release/
Handig die kabeltjes :) thanks voor de linkjes!
Ik heb nu via marktplaats een Hyundai X600 HD aangeschaft.
Een kid voorzien nu de ander nog, als iemand nog een leuke tablet kwijt wil dan hoor ik dat graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dat ook dat de kwaliteit bij die goedkope tablets toch de wensen overlaat? Ik wist dat natuurlijk wel en je koopt voor 600 yuan natuurlijk best veel bang for buck en zelfs mijn Nexus 7 daar liet de bouwkwaliteit de wensen over.

Maar bij de Video N90S tablet heb ik twee van die lichtpunten op het scherm, het scherm zelf is trouwens prima ondanks dat geen IPS is.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/4j6xd3.jpg

Oh die Celleden_Map1600 is mijn mini wifi router, echt spotgoedkoop en dat werkt perfect nadat je dat ding beter ingesteld hebt, koste nog geen 43 yuan totaal, 10 yuan was shipping.

Wel leuk dat zo'n goedkope tablet een hdmi aansluiting heeft, ik had dat gister al eens uitgeprobeerd, niet datr het praktische is, maar het gaat wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Is er al een 4.2 voor de v1 van de Pipo M9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Heb nog niets gezien .Zit er ook op te wachten :X
KiTsEr schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Kun je de pipo m9 eigenlijk ook via usb opladen of kan dat alleen via de dc ingang?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
Alleen dc ingang.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb mijn Pipo M9 net succesvol geroot met de methode van Niekleair, waarvoor dank!

Nu probeer ik Ziggo TV aan de praat te krijgen op de Pipo M9.
Na wat zoekwerk las ik dat ik "temp unroot" moet aanvinken in de app Superuser.
Dit werkt echter niet bij mij. Als ik het aanvink, wordt het automatisch weer uitgevinkt?

Iemand met tips?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
En dat vind ik wel gigantisch jammer tbh... MicroUSB kabels heb ik genoeg liggen op de plaatsen waar ik kom, maar om steeds een DC-Charger mee te sleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

Weet niet wat voor batterij er in de M9 zit maar in de m8 pro zit een 3.7 volt batterij (en dus 5 volt lader). Daar heb ik gewoon zo'n kabeltje bij gekocht. Werkt perfect.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
Dat is wel een prima optie. Als die op de m9 past koop ik die ook

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
KiTsEr schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:02:
M9 software_Android4.2_english version_20130506_#740

EDIT:

Deze versie is alleen geschikt voor de Pipo M9 V2

[ Voor 18% gewijzigd door slabetje op 13-05-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
slabetje schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Deze versie werkt op alle versies van de PIPO M9. Dit word door meerdere bevestigd op de facebook van pipo.
Ik heb die gisteren geprobeerd. Maar hij bleef na het flashen booten met een zwart scherm. Dat leek mij het teken dat ie voor de v2 zou zijn.
Het flashen van een oude (v1 4.1) firmware gaat prima. Ik neem aan dat er tussen de 2 firmware versies geen verschil zit qua flash methodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Inderdaad wel makkelijk om via USB te laden, en de kabeltjes die onder je post genoemd worden moeten gewoon werken. Maar:

de M9 heeft een 3,7V/7800mAh accu. Dat betekent dan wel dat je via USB (max 500mA) theoretisch zo'n 16 uur aan het laden bent...

Vandaar dat je eigenlijk niet zonder een echte charger kunt, het laden via USB gaat gewoon te langzaam. Het moet wel een beetje draadloze experience blijven he, zo'n tablet...
Stancke schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:12:
[...]

En dat vind ik wel gigantisch jammer tbh... MicroUSB kabels heb ik genoeg liggen op de plaatsen waar ik kom, maar om steeds een DC-Charger mee te sleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Weet je dat wel zeker ? hierboven word namelijk weer anders beweerd :)

Ik zal morgen ook is een gok wagen en mijn V1 gaan flashen kijken wat het word . ;)
slabetje schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Deze versie werkt op alle versies van de PIPO M9. Dit word door meerdere bevestigd op de facebook van pipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
Qosmic schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:38:
Dat is wel een prima optie. Als die op de m9 past koop ik die ook
Ik heb ook zo' n kabel voor mijn Pipo m9 en het werkt prima.
Zoals hierboven besproken, werkt het alleen wel wat langzamer, maar goed alle " juice" is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:58
mrbombastic schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:07:
Ik heb mijn Pipo M9 net succesvol geroot met de methode van Niekleair, waarvoor dank!

Nu probeer ik Ziggo TV aan de praat te krijgen op de Pipo M9.
Na wat zoekwerk las ik dat ik "temp unroot" moet aanvinken in de app Superuser.
Dit werkt echter niet bij mij. Als ik het aanvink, wordt het automatisch weer uitgevinkt?

Iemand met tips?
Gebruik dan SuperSU, en als je niet steeds root wilt uitschakelen installeer dan de aangepaste apk.http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos-geen-vragen-plaatsen/44472-ziggo-tv-met-root.html

Deze checkt de root status niet.

Trouwens wil je me laten weten of ziggo tv werkt op de Pipo, want op elk android apparaat werkt het hier in huis behalve op de pipo dus. Krijg alleen hier een melding dat ik geen tv abonnement heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
OnlyRinaldo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:46:
[...]Trouwens wil je me laten weten of ziggo tv werkt op de Pipo, want op elk android apparaat werkt het hier in huis behalve op de pipo dus. Krijg alleen hier een melding dat ik geen tv abonnement heb :?
Bij mij werkt Telfort TV online ook niet op de Pipo en zelf geeft Telfort aan dat ze enkel een beperkte lijst van apparaten met Android ondersteunen. Op zich werkt de app wel (gids e.d.), maar geen tv-beelden.

[ Voor 6% gewijzigd door furbydenooij op 13-05-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
HoutjeT schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:56:
Hoppa, ik ben benieuwd hoe jouw config eruit ziet. Ik heb ook een WR1043ND met DD-WRT erop omdat ik hem als bridge wil gebruiken naar mijn hopeloze UPC uitgekleed Cisco geval. Heb jij gewoon de TP-Link stock? En heb je TKIP encryptie in aanstaan (bij mij werkt dat niet)? Welke Pipo ROM gebruik jij nu?

Ik zit toch wel een beetje in over de Wifi van onze Pipo, niet echt stabiel en bereik is bij mij bepaald niet OK.

[...]
Sorry voor mijn late reactie, ik vergeet altijd dat ik hier ook wel eens post.

Ik heb de TP-link inderdaad stock. Maar je hebt me verkeerd begrepen denk ik, ik heb namelijk niet de Pipo RK3188, maar een Cube u30gt2 met dezelfde processor. En daarmee draai ik nu een beta-versie van een stockrom met Android 4.2.2.

Overigens ben ik er achtergekomen dat ik toch wat voorbarig was. Het blijkt dat ik in XBMC niet 1080p content aan het streamen was, maar 720p. Er zat een fout in de bestandsnaam waardoor ik dat niet doorhad. 1080p gaat met geen mogelijkheid, ook niet met de nightly van XBMC.Horten en stoten, terwijl mijn LG mediaspeler er geen problemen mee heeft via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik krijg een mail van postnl dat mijn pakket ligt meer dan 10 dagen bij de douane, omdat de juiste papieren ontbreken!

Gewoon wachten of moet ik contact nemen met de afzender:banggood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Faris schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:26:
Ik krijg een mail van postnl dat mijn pakket ligt meer dan 10 dagen bij de douane, omdat de juiste papieren ontbreken!

Gewoon wachten of moet ik contact nemen met de afzender:banggood?
vragen ze je niet om een kopie van het factuur toe te zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
guapper schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:28:
[...]

vragen ze je niet om een kopie van het factuur toe te zenden?
Ik had een traking nummer via postnl twitter gekregen, alleen moet nog gekoppelt worden aan mijn adres. Omdat het zolang duurt, had ik postnl gemaild.... Ik krijg volgende antwoord van hun:

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik kan mij voorstellen dat vertraging van uw pakket heel vervelend voor u is. Excuses voor het ongemak.

Als de juiste papieren ontbreken, kan de verwerkingstijd bij de douane oplopen. PostNL heeft helaas geen invloed op verwerkingstijd bij de douane.

Als wij die waarde niet meteen kunnen vaststellen, zodat we dit nog bij u moeten opvragen, zal uw zending na gemiddeld 9-11 werkdagen bij u worden bezorgd. Het Nederlandse verzendnummer is 000000000 hiermee kunt u uw zending volgen via mijnpakket.postnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
diquan2001 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:38:
Weet je dat wel zeker ? hierboven word namelijk weer anders beweerd :)

Ik zal morgen ook is een gok wagen en mijn V1 gaan flashen kijken wat het word . ;)

[...]
Ben benieuwd of het bij jou wel lukt.
Laat het maar even weten, als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
@janesh, heb je je chuwi v88 al binnen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Lijkt me een erg fijne tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Wat is eigenlijk de meest stabiele ROM voor de Pipo M9? Ik heb nu de FMA rom, die leek stabieler te zijn dan die van Hejira, maar ik heb regelmatig last van apps die vastlopen en spontane reboots.

Daarnaast doet de meegeleverde adapter het niet, das wel jammer, nu moet ik wachten tot dat USB laadkabeltje binnen is voor ik m'n tablet kan laden..

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
Kasj schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:29:
@janesh, heb je je chuwi v88 al binnen? Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Lijkt me een erg fijne tablet.
Ja, net vanmiddag, ben er erg tevreden over tot nu toe, zet zojuist deze post op slatedroid

[ Voor 4% gewijzigd door janesh op 14-05-2013 12:10 . Reden: post op slatedroid naar ander topic verplaatst. ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou net klaar en mooi niet dus :( ...

Dan maar weer terug naar M9_update_20130315_old_version deze werkt op zich prima .

M9_20130506_No3G_Android4.2_english_update#740 Niet voor de V1 modellen .
KiTsEr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:01:
[...]

Ben benieuwd of het bij jou wel lukt.
Laat het maar even weten, als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
diquan2001 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:13:
Nou net klaar en mooi niet dus :( ...

Dan maar weer terug naar M9_update_20130315_old_version deze werkt op zich prima .

M9_20130506_No3G_Android4.2_english_update#740 Niet voor de V1 modellen .

[...]
Hmmm zelfde als bij mij. Ik heb ook die firmware.
Ik vind wel dat ze ook voor v1 een 4.2 versie moeten maken. Ik heb wat mail contact met Pipo. Hopelijk komt nog wat uit. Dan laat ik het hier wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Niekleair schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:28:
Wat is eigenlijk de meest stabiele ROM voor de Pipo M9? Ik heb nu de FMA rom, die leek stabieler te zijn dan die van Hejira, maar ik heb regelmatig last van apps die vastlopen en spontane reboots.

Daarnaast doet de meegeleverde adapter het niet, das wel jammer, nu moet ik wachten tot dat USB laadkabeltje binnen is voor ik m'n tablet kan laden..
Ik heb deze update erop staan; iets lagere Antutu dan de 0319 maar stabiel als een huis: honderden uren in bedrijf en niet één probleem (behalve dat WiFi een paar keer wegviel tijdens de hazenslaapjes van de Pipo...).

Die adapter is wel behoorlijk nodig, met die USB kabel loopt hij sneller leeg dan je hem kan opladen dus dat hou je uiteindelijk toch ook niet vol. Ben je nog steeds de hele tijd met kabels aan het slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashmaster
HoutjeT schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:09:
[...]

Ik heb deze update erop staan; iets lagere Antutu dan de 0319 maar stabiel als een huis: honderden uren in bedrijf en niet één probleem (behalve dat WiFi een paar keer wegviel tijdens de hazenslaapjes van de Pipo...).

Die adapter is wel behoorlijk nodig, met die USB kabel loopt hij sneller leeg dan je hem kan opladen dus dat hou je uiteindelijk toch ook niet vol. Ben je nog steeds de hele tijd met kabels aan het slepen...
Mijn Galaxy S3 oplader bestaat uit een USB kabel en een stekker waar de kabel ingaat.
Als je zo' n pipo m9 compatible usb kabeltje hebt, dan kan je die ook gewoon in een soortgelijke 5V stekker doen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
smashmaster schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:22:
[...]

Mijn Galaxy S3 oplader bestaat uit een USB kabel en een stekker waar de kabel ingaat.
Als je zo' n pipo m9 compatible usb kabeltje hebt, dan kan je die ook gewoon in een soortgelijke 5V stekker doen. Werkt prima.
Werkt inderdaad prima, alleen duurt het bijna 4x zo lang om de batterij te laden op de PIPO als die van de standaard 2100mAh accu van de S3. Dat was mijn punt. Als de Pipo de hele nacht aan de USB hangt dan is ie nog maar half vol. De lol van laden via USB is natuurlijk dat je het apparaat ook via USB kunt aansluiten, dus niet op de DC ingang. Met zo'n kabeltje moet je nog steeds met dat kabeltje slepen (wel veel kleiner natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:44
Niekleair schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 20:56:
Bedankt!

een variant op die versie lijkt te werken,

Ik heb op 'switch' geklikt (onder win7), vervolgens gaf windows aan dat er nieuwe hardware gevonden was. Ook kon windows de drivers niet vinden. Via de device manager heb ik vervolgens de drivers geïnstalleerd. Daarna tablet opnieuw opgestart en op 'upgrade' geklikt.

Hij lijkt als een zonnetje te werken :)

Je hebt dus niet per-sé een winXP machine nodig.
Ik heb het weer anders moeten doen:
esc indrukken, vervolgens de reset knop indrukken, vervolgens de power knop vasthouden.
Je kunt dan de reset knop loslaten.
Windows vindt dan nieuwe hardware, drivers installeren, etc, en dan kun je vanuit de firmware upgrade tool de firmware upgraden.. dIt ALLES terwijl je de esc en power knop ingedrukt blijft houden!!

Meeredere wegen leiden hier naar Rome dus. (Windows 7, x64)

[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 14-05-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN84
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Heeft iemand al eens gehoord van de Salora TAB1011 10.1
Kieskeurig met specs
Zijn de specs goed voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
BMN84 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:22:
Kieskeurig met specs
Zie KruidvatTAB van vorig jaar. Oud, met baard. Vorig jaar leuk (maar zelfs toen was ie goedkoper), nu verwacht ik voor dat geld zeker een dualcore.
Owja, WiFi wordt als mobiel internet aangeduid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:46
Ben benieuwd ofdat er binnenkort is iemand een nederlandstalige review wilt maken over de CHUWI V88, ben daar zeer geinteresseerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Catdogsf schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 02:26:
Ben benieuwd ofdat er binnenkort is iemand een nederlandstalige review wilt maken over de CHUWI V88, ben daar zeer geinteresseerd in.
Heb hem in bestelling staan na de positieve engelstalige review van janesh een paar posts terug. Vooral de lange accuduur icm gewicht en afmetingen spreken me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Kieskeurig met specs
Die hebben we hier liggen op het werk en trust me, hou je portemonnee gesloten, ding is niet vooruit te branden, mijn galaxy s2 scoort 3x zo hoog in Antutu benchmark, reageert vaak niet op touch input, kijkhoeken zijn slecht etc etc..
Afradertje wat mij betreft...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Kieskeurig met specs
Mijn hemel wat een afzetterij die tab :')
139 euro voor een single-core met maar 4GB roflmao! :D
Kijk op Kruidvat.nl en zoek naar de Proline 2 modellen, dan heb je tenminste dual-core en waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Misschien een handige tip voor de Pipo M9 gebruikers:

Bij mij stond de YouTube applicatie niet geinstalleerd out of the box en surfte ik altijd (onbewust) via de YT website en dan trekt dat op niets. Er bestaat dus wel een YT applicatie en dan werkt dat super :-) Waarom die stock niet geinstalleerd staat, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Vreemd genoeg is de YouTube app niet zichtbaar in mijn play store op zowel mijn PIPO en JIAYU. Begon uiteindelijk te denken dat deze niet bestond. Nu ik op mijn desktop op de play store ga zoeken staat ie er wel tussen maar als ik dan mijn device wil selecteren staat erbij dat deze in mijn land niet beschikbaar is?

Zal dan maar gewoon de apk file ergens zoeken ;)

http://www.androiddrawer....-11-app-apk/#.UZNyebUqzXo

[ Voor 10% gewijzigd door Pachango Boy op 15-05-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Voila, was bij mij ook het geval. Echt vreemd maar wel te maken hebben met de Chinese Play Store oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

nice
net gister een v88 binnen gekregen
eerste indruk is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
sander817 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:50:
nice
net gister een v88 binnen gekregen
eerste indruk is super
Gaaf, de mijne is door Eternal Team (aliexpress seller) verstuurd. Hopelijk snel en in goede staat binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kasj op 15-05-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:46
Kasj schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:18:
[...]

Gaaf, de mijne is door ET verstuurd. Hopelijk snel en in goede staat binnen.
ET staat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
http://www.aliexpress.com...4-1/103919_896656975.html
Als je hem bestelt, verzenden met DHL, value 25 usd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Luitjes

Ben splinter nieuw hier al heb ik de afgelopen maand wel 100x deze forum bezocht en na veel wikken en wegen vannacht over gegaan tot de koop van de Cube u30GT2 bij BIC voor €204,00 incl verzending.
Jullie zullen me vast wel vaak tegen komen nu met vragen hahahaha na zeer tevreden Aldi minipad en een zeer om te janken cherry m-1038 (gaat meteen ter reparatie als cube binnen is) hoop ik dat de cube me weer gaat bekorren.
Nu hopen dat douane het niet erger gaat maken heb wel BIC verzocht digi photophrame erop te zetten met waarde van $24,95 nog geen reactie gehad dat dit ook gedaan wordt.
Ik ben blij nu ook erbij te horen we spreken elkaar

Groet redejo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Kasj schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:18:
[...]

Gaaf, de mijne is door Eternal Team (aliexpress seller) verstuurd. Hopelijk snel en in goede staat binnen.
heb hem ook daar gekocht, dhl verzonden, binnen 3 dagen ontvangen. Wel 30 euro bij moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
Jij hebt je hier blijkbaar in verdiept he? Ik heb wat rond gezocht en blijkbaar is er recentelijk het nodige veranderd. Als je de tablet niet wilt rooten zit je aan een VPN vast waarmee je een IP adres uit een ander land kunt nabootsen. Gekoppeld aan je Gmail account houdt Google blijkbaar ook bij in welk land dat account allemaal zoal wordt geraadpleegd, en soms werkt een VPN dus nog steeds niet en moet je een ander account gebruiken. Google zit om juridische redenen dus een beetje achter de market enablers aan.

Kan jij niet eens een how-to voor gewone stervelingen maken over hoe jij de markt hebt open gekregen en wat het resultaat dan is? Kan je het ook ongedaan maken? Snapte je post op Slatedroid nl niet helemaal... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
sander817 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:07:
[...]

heb hem ook daar gekocht, dhl verzonden, binnen 3 dagen ontvangen. Wel 30 euro bij moeten betalen
Ai, balen. Had ET nog een waarde vermeld op het pakket?

Wat zijn verder je ervaringen met de tablet? Geen rare gebreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
[b]HoutjeT schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:52
Kan jij niet eens een how-to voor gewone stervelingen maken over hoe jij de markt hebt open gekregen en wat het resultaat dan is? Kan je het ook ongedaan maken? Snapte je post op Slatedroid nl niet helemaal... Thanks!
Ja snap ik, was een beetje snel.
Ik ben uiteraard ook een gewone sterveling, hoop ik, en ik zoek ook gewoon op het internet naar dingen die ik denk te kunnen gebruiken.
Probeer dan iets, en als het werkt snap ik helaas ook meestal niet waarom.
Wat ik beschreef op slatedroid is een oude truc, die ik al vaker gepost had, moest even zoeken en vond onderstaande post van mij.
http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__419006
Dit helpt vaak als je apps mist in de google playstore, zoals buienradar, twitter, facebook, ......
Ik heb dus bij mijn Chuwi V88 de fingerprint niet gewizigd.
Ik hoop dat dit iets duidelijker is, anders vraag je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellow, ik ben op zoek naar een tablet met vooral een goed wifi bereik, 9 of 10 inch, en liefst onder de 225 dollar, verzending inbegrepen. Zelf dacht ik aan de Onda V 972, de Cube U30GT of de chuwi v99. Zijn er op dit moment betere alternatieven met een beter wifi bereik?

http://dx.com/p/chuwi-v99...i-fi-camera-silver-207096

http://www.aliexpress.com...roid-4-0-4/606051186.html

http://www.onda-tablet.co...ra-android-tablet-pc.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:24:
Hellow, ik ben op zoek naar een tablet met vooral een goed wifi bereik, 9 of 10 inch, en liefst onder de 225 dollar, verzending inbegrepen. Zelf dacht ik aan de Onda V 972, de Cube U30GT of de chuwi v99. Zijn er op dit moment betere alternatieven met een beter wifi bereik?
Ik ben zeker geen ervaringsdeskundige maar misschien kun je de Pipo max 8pro ook nog overwegen. Hikt tegen je budget aan maar krijgt goede reviews, bijvoorbeeld hier.

De Ramos w42 en de ployer momo11 zijn misschien interessante kandidaten?

[ Voor 5% gewijzigd door Kasj op 16-05-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Had ergens op het wijde web opgevangen dat de Yuandao N90 de topper was van de RK 3188 tablets als het over wifi bereik ging.

http://www.aliexpress.com...-Android-4/677217026.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zoals beloofd, daar ben ik weer hahahahaha.
Mijn Cube bij BIC staat op dispatched dus zit schot in
Heb per message op hun site gevraagd photophrame met waarde $25,00 op de invoice te zetten,
hun reactie: zenden me per mail een voorbeeld invoice en of ik het zelf wil invullen????????
a)mail ontvangen maar is .doc en ik heb geen office dus kan niets bewerken, maar normaal vind ik het niet.
b)is er iemand die mij kan zeggen of BIC standaard juiste oplader of verloopstekker meestuurt want na 3x vragen daar geen antwoord op gekregen.
Ik heb vandaag een hoes besteld bij Geekbuying maar klein risico genomen ze hadden 2 pcies dezelfde maar de duurdere was voor de U30gt2 de andere voor de U30gt.
Zijn die niet op binnenwerk na pcies hetzelfde omdat veel adressen hoezen verkopen voor U30gt\U30gt2?
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

sphere

Debian abuser

a) openoffice enz
b) doorgaans zit er geen verloopstekker bij, koop er een op dx.com

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Ik koop zelf altijd een aantal van die verloopstukjes in het voren.
BIC heeft wel eens aanbiedingen 2 halen = 1 betalen. of meer! en dan koop ik er altijd een stuk of 10.

Die dingen heb je echt voor van alles nodig,
USB Hubs, Hardeschijven, Tablets en dergelijke.

Altijd handig om te hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Vroeger deze draad hier veel gevolgd maar nu is het al een tijdje geleden ....

dilemma : Aurora II is te klein aan het worden : OFWEL een ipad2 16 wifi kopen aan 389 in de mediamarkt, OFWEL een android tab die een béétje toch de build quality van een apple benadert ...

Ik had vooral graag de toch erg goeie glass display , het ongelofelijke typgemak en het heel deftige wifi-bereik die een apple kenmerkt op mijn nieuwe tab gezien ...

Is er een android die in de buurt komt of toch maar voor de apple gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexanderjcs
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-03-2020
even over de WiFi (snelheid) van mijn Cube U30GT2 met chrome en ook met de standaard brouwser erg snel,
laden van pagina's gaat nog sneller dan mijn supersnelle dell 6230 met ssd en snelle i5. Maar het is inderdaad
geen een ipad2 16 die is is wat lichter en compacter, niet sneller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
guy5927 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:35:
Vroeger deze draad hier veel gevolgd maar nu is het al een tijdje geleden ....

dilemma : Aurora II is te klein aan het worden : OFWEL een ipad2 16 wifi kopen aan 389 in de mediamarkt, OFWEL een android tab die een béétje toch de build quality van een apple benadert ...

Ik had vooral graag de toch erg goeie glass display , het ongelofelijke typgemak en het heel deftige wifi-bereik die een apple kenmerkt op mijn nieuwe tab gezien ...

Is er een android die in de buurt komt of toch maar voor de apple gaan ?
Op TNT staan een paar goede reviews, die ook door gebruikers in dit forum bevestigd worden (zoek oa. op reacties van Janesh hier en op slatedroid). Waarschijnlijk zit er wel wat interessant leeswerk voor je tussen.
http://www.topnotchtablets.com/articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten1983
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06 09:41
Ik lees dat mensen spreken over een site BIC? wat is de url precies want ik kan deze niet vinden.

bvd
kars

NVM ik snap hem al.... |:(

[ Voor 12% gewijzigd door karsten1983 op 17-05-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
karsten1983 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:29:
Ik lees dat mensen spreken over een site BIC? wat is de url precies want ik kan deze niet vinden.

bvd
kars

NVM ik snap hem al.... |:(
buyincoins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Onda V973 binnengekregen via DHL. Gekocht bij Vic Harry's Store op Aliexpress (woensdag verstuurd vrijdag ontvangen!). Wat een top apparaat! Geweldig scherm. Alleen al die Chinese apps heb je geen *$)@ aan. Deinstallen en je eigen apps erop en klaar! Voor 228 euro incl. leather case, verzendkosten en douanekosten een high-end tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey luitjes

Ff een update mailtje ontvangen waarin BIC zegt adapter voor het land mee te sturen.
En kreeg een foto van het pakketje en als ik me niet vergis zie ik een waarde van $17,20 terwijl ik zei 25dollar en er staat wel met koeienletters op u30GT2 dus ik zie de bui al hangen.
Weet niet hoe ik de foto hier moet plaatsen anders deed ik het.
Kan iemand mij vertellen waar ik de android 4.1.1 v1.05 rom kan vinden die de zooi eraf heeft gehaald en meteen geroot is, want ik las dat de 4.2.2 beta problemen had met Skype dat de cam na enkele seconden hangt.

wederom dank en fijn weekend allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
HoutjeT schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:52:
[...]

Jij hebt je hier blijkbaar in verdiept he? Ik heb wat rond gezocht en blijkbaar is er recentelijk het nodige veranderd. Als je de tablet niet wilt rooten zit je aan een VPN vast waarmee je een IP adres uit een ander land kunt nabootsen. Gekoppeld aan je Gmail account houdt Google blijkbaar ook bij in welk land dat account allemaal zoal wordt geraadpleegd, en soms werkt een VPN dus nog steeds niet en moet je een ander account gebruiken. Google zit om juridische redenen dus een beetje achter de market enablers aan.

Vraagje, ik ben nogal een newb hier op de tabletmarkt. Maar moet je een chinese tablet dan rooten?
Als ik een chinees tablet koop, hier gaat gebruiken met mijn eigen Gmail account. Gaat dat dan? Of kom ik dan niet op de Paly Store? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Je moet hem niet rooten maar het kan voorvallen dat er nogal vreemde applicaties opstaan die je liever niet wilt en niet kan verwijderen, en in dit geval moet je hem wel rooten. Maar als deze apps je niet storen kun je hem ook ongehinderd gebruiken out of the box.

Alles wat je met een "westerse" tablet kan, kun je ook met een oosterse. ( & voor minder geld) Het kan al eens voorvallen dat je een beperkte play store meekrijgt maar daar zijn wel trucs voor om deze te vervolledigen. En anders kun je apk files gewoon van het internet plukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:25
Ik kwam de IconBit Nettab Matrix Ultra tegen in de PW. pricewatch: IconBit Nettab Matrix Ultra Zwart
Ik kan alleen erg weinig ervaringen vinden over deze tablet terwijl de specs er niet om liegen. tov de nexus 7 is de schermresolutie een stukje lager en de accucapaciteit kleiner. Daarentegen heeft deze tablet een hogere RAM en opslagcapaciteit(voor dezelfde prijs tenminste) en is de processor sneller.
Kan iemand hier een goede review over vinden(of geven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zit nu al een tijdje te kijken naar ultra low budget (7") tablets.
Ik wil deze komende week gaan bestellen zodat ik ze in de zomer vakantie (juli) in de auto kan gebruiken voor video en spelletjes voor de kinderen.

Dit topic heeft het bijna alleen maar over de $150+ tablets en ik zoek juist in de sub $60 range.

Heeft iemand ervaring met de $50 tablets uit china?
Ik zie voornamelijk A13 en WM8850 chipsets in gebruik maar een echt goede vergelijking heb ik nog niet kunnen vinden.
De meeste youtube filmpjes zijn ook niet altijd even behulpzaam helaas.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
rik11 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:26:
Ik kwam de IconBit Nettab Matrix Ultra tegen in de PW. pricewatch: IconBit Nettab Matrix Ultra Zwart
Ik kan alleen erg weinig ervaringen vinden over deze tablet terwijl de specs er niet om liegen. tov de nexus 7 is de schermresolutie een stukje lager en de accucapaciteit kleiner. Daarentegen heeft deze tablet een hogere RAM en opslagcapaciteit(voor dezelfde prijs tenminste) en is de processor sneller.
Kan iemand hier een goede review over vinden(of geven)?
Daar zit vrijwel zeker de quadcore Allwinner A31 in, cortex A7 en zeker niet sneller dan de tegra 3 in de huidige Nexus 7.
Ik zou hem vergeten of voor die prijs een nexus 7 scoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Laatst online: 15-03-2024
Gisteren via Aliexpress een Cube U30GT2 besteld. Voor een seller gegaan met meer dan 5000 feedback ratings,http://www.aliexpress.com/store/906615 . En 12 dollar bijbetaald voor DHL. Zal hier weer even een post doen om mijn ervaringen met deze verkoper te laten weten.
Wat betreft het apparaat, mijn verwachtingen zijn hoog, als hij binnen is ga ik er sowieso gelijk een aangepaste firmware opzetten uit het slatedroid forum.Iemand hier ervaring welke ik het beste kan pakken?, de 1.05 of de nieuwste 4.2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
Ik ben momenteel op zoek naar een tablet voor mijn ouders, die deze voornamelijk gaan gebruiken voor wat internetten en youtuben. Hun budget is c.a. 200-250 Euro. Na veel zoeken denk ik dat de Point of View Mobii 945 HD een erg mooie tablet voor ze is die wel een paar jaartjes mee kan en binnen hun budget past.

Belangrijk o.a. is een goed scherm zodat ze deze ook goed in de tuin kunnen gebruiken. Nu lees ik alleen enkele verhalen bij vorige modellen van POV dat deze niet altijd de meest stabiele wifi verbinding hadden. Met mijn ipad2 heb ik altijd een sterke/stabiele verbinding bij mijn ouders in de tuin (huis en tuin zijn niet bijzonder groot), heeft wellicht iemand een idee of de POV hier problemen mee gaat hebben?

Overigens vind ik het ook vreemd dat de genoemde tablet hierboven (de iconbit) dezelfde cpu chip heeft maar wel op 1,5 ghz draait ipv 1 ghz van de POV. Is dit nog zelf op te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Niet opschroeven, maar afraden. Er wordt soms geadverteerd met 1.5 Ghz, terwijl de A31 stabiel draait en geleverd wordt op 1.0 Ghz.
Vooral met zo'n resolutie is hij beslist niet aan te raden, terwijl je de brightness van scherm om hem buiten te gebruiken nog maar moet afwachten.
Ik kan je vertellen dat er bijzonder weinig tablets op de markt zijn die je goed buiten kunt gebruiken, en ik voor mijn ouders liever b.v. een (tweede hands) ipad 2 zou kopen.

Ik zie zojuist in je post dat je die zelf ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Maar scherm zou hetzelfde retina scherm zijn als in de ipads, dat zou met de brightness dan toch wel goed moeten zitten?
Over de snelheid maak ik me niet zo druk, de gpu is heel sterk en dat is volgens mij toch belangrijker dan de cpu tegenwoordig. Enige waar ik over twijfel is de wifi stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je maar niet voor de gek houden door die SGX544, want het is niet de krachtige versie zoals je die in iPads met een retina scherm vind.

Volgens mij heeft de A31 een SGX544MP2 @ 355Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Oke, je moet het natuurlijk zelf weten, maar de brightness die ik bedoel heeft niet met de resolutie te maken die jij bedoeld. Mijn galaxy tab 7.7, en ipad gebruik ik buiten niet, wel mijn Ramos W42 met zijn geweldig heldere scherm en wifi.
Veel insiders en ik ook raden de Alwinner A31 zeker met retina af, en voor niet tweakers is een ipad nog steeds de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
janesh schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:49:
Oke, je moet het natuurlijk zelf weten, maar de brightness die ik bedoel heeft niet met de resolutie te maken die jij bedoeld. Mijn galaxy tab 7.7, en ipad gebruik ik buiten niet, wel mijn Ramos W42 met zijn geweldig heldere scherm en wifi.
Veel insiders en ik ook raden de Alwinner A31 zeker met retina af, en voor niet tweakers is een ipad nog steeds de beste optie.
Als ik de reviews en filmpjes zie van de onda v972 zou die combi toch goed moeten werken. Maar waarom wordt die combi afgeraden dan? Benchmarks of tests?
Mijn ouders willen helaas geen ipad geld uitgeven, anders had ik dat ook geadviseerd.

Wat zijn eventuele 9.7 inch alternatieven die gewoon bij nederlandse (web)shops te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ransom_nl schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:37:
Gisteren via Aliexpress een Cube U30GT2 besteld. Voor een seller gegaan met meer dan 5000 feedback ratings,http://www.aliexpress.com/store/906615 . En 12 dollar bijbetaald voor DHL. Zal hier weer even een post doen om mijn ervaringen met deze verkoper te laten weten.
Wat betreft het apparaat, mijn verwachtingen zijn hoog, als hij binnen is ga ik er sowieso gelijk een aangepaste firmware opzetten uit het slatedroid forum.Iemand hier ervaring welke ik het beste kan pakken?, de 1.05 of de nieuwste 4.2.2?
Hey ransom

Ik heb onlangs ook 1 u30gt2 gekocht zal wat langer moeten wachten omdat ik reguliere airmail heb maar wat ik heb gelezen was dat de android 4.2.2 problemen zou hebben met de cams als je Skype gebruikt.
Heb hier zelf geen ervaring mee maar zoek ook de 1.05 erop zetten heb ook eerder gevraagd waar ik die zou kunnen vinden en doe het hierbij nogmaals.

MvG Redejo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Spurlie schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:42:
[...]

Als ik de reviews en filmpjes zie van de onda v972 zou die combi toch goed moeten werken. Maar waarom wordt die combi afgeraden dan? Benchmarks of tests?
Mijn ouders willen helaas geen ipad geld uitgeven, anders had ik dat ook geadviseerd.

Wat zijn eventuele 9.7 inch alternatieven die gewoon bij nederlandse (web)shops te krijgen zijn?
Alternatieven in nederland zou ik zo gauw niet weten met een quadcore cortex A9 b.v. voor die prijs.
Wel android tabs met de RK3066 dualcore, maar die raad ik ook af.
Ik zat dus aan een ipad2 te denken via marktplaats en je zou kunnen kijken naar een asus transformer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Spurlie schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:42:
[...]Als ik de reviews en filmpjes zie van de onda v972 zou die combi toch goed moeten werken. Maar waarom wordt die combi afgeraden dan? Benchmarks of tests?

Mooi stukje om te lezen omtrent het retina gebeuren met china tablets: http://www.topnotchtablet...let_with_a_Retina_Display

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:44:
[...]

Hey ransom

Ik heb onlangs ook 1 u30gt2 gekocht zal wat langer moeten wachten omdat ik reguliere airmail heb maar wat ik heb gelezen was dat de android 4.2.2 problemen zou hebben met de cams als je Skype gebruikt.
Heb hier zelf geen ervaring mee maar zoek ook de 1.05 erop zetten heb ook eerder gevraagd waar ik die zou kunnen vinden en doe het hierbij nogmaals.

MvG Redejo
Beste Redejo, 1.05 kun je hier vinden http://www.arctablet.com/...firmware-v-1-05-20130415/

(ik lees hier overigens dat er geen skypeproblemen meer zijn met 4.2.2)

[ Voor 13% gewijzigd door Ransom_nl op 19-05-2013 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Wat denken jullie van de Pipo m8pro?
De reviews zijn ontzettend positief over deze tablet. Weet iemand of deze wellicht ook ergens in nederland te krijgen is? Of toch gewoon vanuit china bestellen? Ben alleen een beetje ang voor eventuele garantie kwesties dan...
Pagina: 1 ... 66 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.